نظر منتشر شده
۱۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 154876
پاسخ هنرمندان ایرانی به هتاکی های اخیر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۳
در پی اهانت به برخی ائمه از سوی برخی هتاکین برخی هنرمندان جوان به صورت خود جوش آثاری را در پاسخ به این هتاکی ها در فضای مجازی منتشر کرده اند.ترانه و آهنگ زیر که خواننده آن مهران باقری و ترانه آن از امید باوفا است از این جمله است:

فکر می کردم پر دردی
فکر می کردم مثه مایی
مسیری که تو میری
دیگه از ماها سوایی
من نخواستم که بخونم
دل شکسته شه سکوتم
واسه کی می خونی بزدل
یه نگاه کن روبروتو
تو رو مردم گنده کردند
بی اونا منو تو هیچیم
وقتی تو دلا نباشیم
منو تو مهره پوچیم
این مقدسات ما بود
چرا حرمتو شکستی
لعنت خدا به قلبت
تو دل شیطون نشستی
نمی ذارم خونه دل
خالی از حسه خدا شه
آدمی مثل تو باید
رو زمین دیگه نباشه
چه میدونی از کسی که
زندگیش مدیون ما بود
از کسی که بوی هیئت
واسش اندازه ی دنیاس
چه میدونی از کسی که
به چشه خیس میده حاجت
اسم اونو میگه هرکی
زود میشه دعاش اجابت
نمی دونم قصد تو از
این همه حرف چی بوده
پشت این شعری که خوندی
اما می دونم کی بوده
یه روز میدی جواب این همه بی حرمتی رو
اون روز کسی نیست دیگه به جا بیاره شاهین نجفی رو
------------------------------------------------------------------------

آهنگ
 
verya
United States
۱۳۹۱-۰۲-۲۲ ۲۳:۱۹:۰۵
ممنون ، عالی بود (779033) (moderator21)
 
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۰۰:۱۳:۱۰
سلام برامامان معصوم .
زباله هایی مثل شاهین نجفی که بوی تعفن میدهند میخوان بااین هتاکیها خودشونو مطرح کنند لعنت خدا بردشمنان اهل بیت (779073) (moderator21)
 
بهراد
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۰۷:۳۳:۲۸
فارغ از اينكه توهين به مقدسات هر ايين ومذهبي كار غلط وخبتي بزرگ است دين اسلام ومذهب شيعه اجازه سوال وشك در بعضي موارد را نداده وهيچ كس هم درست وحسابي پاسخي به پرسشهاي بيشمار نميدهد اينكه چرا ايمه وپيامبر معصومند واينكه چرا به راحتي وبدون وصل هيچ پسوند وپيشوند محترمانه ميشود اسم خدا را اورد ولي اسم ايمه را نه اينكه چرا نقد دين مجاز نيست وچرا نميشود در باره زندگي شخصي امامان نوشت وحرف زد وفيلم ساخت ، از شك وترديدهاي كه داشته اند واز نقاط تاريك زندگيشان واشتباهاتشان كه در تاريخ هم هست حرفي زد وهزار سوال نگفته ديگر چرا فكر ميكنيم اگر اين مسايل شفاف شود از قداست امامان كاسته ميشود مگر در مورد مسيح كم نقد نوشته اند وكم فيلم واواز انتقادي ساخته اند ايا از قداست وي كم شده است به نظر كه اينگونه نميرسد (779202) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۲۰:۲۰:۲۲
پاسخ ندادن یا ما نرفتیم دنبال مطالعه و جستجوی پاسخهای داده شده؟
در مواردی که فرصت مطالعه و جستجو کافی نیست، چاره انکاره یا پذیرش نظر متخصص؟

انسان یا خودش علمی رو بدست میاره یا به متخصصش رجوع میکنه. مثل اینکه بنده بگم نظریه نسبیت غلطه صرفا به این دلیل که من نمیفهمم.

البته تفاوت عقاید دینی با نظریه نسبیت، لزوم تحقیق در مورد این حقایقه. ما هیچوقت به نسبیت فکر نمیکنیم، ولی قطعا گهگاه به علت خلقتمون و وضعیتمون بعد از مرگ فکر میکنیم و این حجتیه بر ما که باید تحقیق کنیم.
واقعا برای انسان عاقل قابل پذیرش نیست که یک عمر تلاش کنه بدون اینکه بدونه عاقبت چی میشه. چه برسه به اینکه اخلاقیات و ... رو هم بخواد رعایت کنه!



ولی اگر شما حوصله تحقیق نداری بنده مسیری رو که خودم طی کردم، خلاصه عرض میکنم:
درک عقلی: وجود و یکتایی و صفات اولیه خدا، وجود معاد، لزوم بعثت پیامبران معصوم از جانب خدا
درک عقلی و نقلی: ولایت و عصمت امیرالمومنین(ع)، ولایت و عصمت سایر ائمه.


1- وجود خدا و معاد:
یک سوال طبیعی که در ذهن همه ایجاد میشه، علت و هدف وجود خودش و امثال خودشه. این سوال، انسانو به جستجوی علت خلقت و نهایتا وجود و یکتایی خدا و بعضی صفات خدا نظیر علم، قدرت، جکمت و ... ارجاع میده.

از طرفی برای انسان قابل پذیرش نیست که موجودی با این همه شگفتی، اومده که صرفا برای مدتی زندگی کنه و بعد بشه چند پاره استخون و لذا بعد از مرگ برای انسان محل سواله.


2- لزوم بعثت پیامبران معصوم:
بعد از کشف وجود، انسان به دنبال آثارشه. چون خدای بی اثر، قابل پذیرش نیست. اولین اثر مورد انتظار هم، فهم علت و غایت خدا از خلقته.

حتی اگر انسان بتونه علتو درک کنه، قطعا غایت(بعد از مرگ) برای انسان قابل کشف نیست. لذا نهایتا انسان به اینجا میرسه که باید نمایندگانی از جانب خدا برای معرفی علت و غایت حلقت مبعوث شده باشن و بتونن راه صحیح رسیدن به اون غایت رو نشون بدن.

طبیعتا این افراد برای اینکه بتونن حقیقت رو به انسان بگن، قهرا باید معصوم باشن(حتی اگر هیچ دلیل دیگه ای بر عصمت نداشته باشیم). درغیراینصورت اعتباری به گفته هاشون در مورد غایت و قیامت و راه صحیح نیست.


3- شناخت پیامبران معصوم و انتخاب دین:
در مرحله بعد انسان بدنبال افرادیه که ادعای مبعوث شدن از طرف خدای یکتا رو دارن(طبیعتا محدودن به پیامبران الهی) و ضمنا میشه عصمتشون رو پذیرفت. (چون در مواردی ممکنه رفتاری بکنن که خلاف عصمت نیست ولی برای ما قابل درک نیست).

بعد از جستجوی این افراد و مقایسه بین اونها، یکی از ادیان الهی برای انسان قابل پذیرش تر میشه.

بنده شخصا سعی کردم مراحل قبل رو قدم به قدم طی کنم و حقیقتا عرض میکنم که تا رسیدن به مرحله انتخاب بین ادیان الهی بسیار آسونه. انتخاب اسلام بین ادیان الهی هم نسبتا آسونه و فقط کافیه چند صفحه از کتبی که نمایندگان هر دینی برای تبلیغ نوشتن (مثلا کتب تبلیغی کلیسا برای مسیحیت) رو مطالعه کنید.

4- ولایت و عصمت امیرالمونین(ع):
پذیرش ولایت امیرالمومنین(ع) (که نیاز به تحقیق بیشتری داره)، با دلایل محکمی مثل ماجرای غدیرخم که واقعا حجت تام و کاملیه، انجام میشه و تنها نیاز اندکی به مقایسه دلایل شیعیان و برادران اهل سنت داره(به نظر من سایر دلایل تشیع صرفا برای آرامش قلب در مقابل شبهاته).

5- ولایت و عصمت سایر ائمه(ع):
بعد از پذیرش ولایت امیرالمومنین، مجددا کار آسون میشه. چون به اندازه کافی روایات مشترک بین شیعه و سنی وجود داره. روایاتی مثل دوازده امام بعد از حضرت رسول(ص)، ظهور امام دوازدهم به نام مهدی(عج) و ....

در واقع در این مورد صرفا مبنا (پذیرش یا عدم پذیرش غدیرخم و ولایت امیرالمومنین(ع)) بین شیعه و سنی فرق میکنه که باعث میشه هر گروه، مصادیق متفاوتی رو برای این روایات در نظر بگیرن.

والسلام علی من اتبع الهدی (780482) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۲۴ ۰۱:۰۴:۲۳
ببخشید شما تا حالا چند تا سوال درباره امامان شیعه و علم و عصمت و فضایل آنها از متخصصین پرسیده اید که اینطور تحقیق نکرده و نپرسیده راحت و بیخیال میگی شیعه اجازه سوال پرسیدن نمیده تو اهل سوال پرسیدن و تحقیق نبودی
مسایل درباره امامامه شیعه واضح و شفاف است بی سوادی و ندونسته های خودت را به پای دیگران نذار داداش
شما لطف کن یه سر به کتابهای روائی شیعه بنداز
تا حالا ایه 33 سوره احزاب را خوندی که میفرماید :خدا میخواهد که شما اهل بیت را پاکیزه (از هر خطا و اشتباهی) کند .
آیه شریفه « إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا » [احزاب/33] ؛ خدا می خواهد پلیدی را از شما دورکند و شما را چنان که باید پاک دارد

از آیات محکم کلام‌الله مجید است که علاوه بر روایات فراوان شیعه، به گواهی احادیث بی‌شمار منقول از طریق اهل سنت نیز در شأن پنج تن آل عبا نازل شده است . این آیه روشن الهی که به « آیه تطهیر» نامبردار است، حقیقت انسان‌های والایی را ترسیم می‌کند که با گذر از عوامل مادی و خاکی، به عالی‌ترین مرزهای عصمت و طهارت دست یافته،‌گوهر انسانیت را تنها به بهای رضوان الهی و خشنودی خداوند معامله کردند ؛ به گونه‌ای که اگر فضیلت و تقوای همه انسان ها یک جا جمع شود،‌قطره‌ای در برابر دریای بی‌کران فضائل آنها بیش نخواهد بود. (780819) (moderator18)
 
۱۳۹۱-۰۲-۲۴ ۰۱:۲۹:۴۵
من نمیدونم شما تلوزیون ایران رو نگاه میکنید یا نه، ولی هم شبکه قرآن و هم شبکه 4 یک سری برنامه برای نقد علوم انسانی و دین تشیع وتاریخ اسلام دارن که به مکررات شاهد حضور افرادی بودم که بیان میکردند این دینی که الان به ما رسیده پر از اشتباه میدونستند و بر سر این موضوع بحث کردند ولی مطمئن هستم که شما هیچ وقت این نمونه هارو نخواهید دید چون در دیدگاه امثال شما نقد با توهین همراه هست و نقدی رو که توهین رو مجاز ندونه ، یک نقد حکومتی میدونید (780841) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۰۸:۱۳:۱۵
ما که توهین کردن ان یکی را نفهمیدیم ولی تهدید کردن این را چرا ! (779234) (moderator18)
 
صدیقه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۲۴ ۱۰:۱۲:۱۲
چطور توهین او را نفهمیدید؟
مگر شهر را نخواندید یا ترانه اش را نشنیدید؟ (781224) (moderator18)
 
نوشین
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۱۹:۰۸:۰۴
تهدید کردن به قتل و برای سر کسی جایزه تعیین کردن توجیهی در دنیای امروز ندارد (780379) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۱-۰۲-۲۳ ۲۲:۴۷:۱۸
من موندم چرا حوزه های علمیه توی فضای اینترنت اینقدر منفعل هستند؟ واقعا چند نفر تو مراکز دینی ما پیدا نمی شن که منابع عمومی اینترنت (حداقل ویکی پدیا) رو ادیت کنند؟ چندتا از منابع درست و حسابی شیعه رو به زبان عامه پسند و همه فهم توی این فضا های عمومی قرار بدند؟ روش کار کنند که خوب دیده بشه؟

فقط یک نگاه به صفحات ائمه و شخصیت های دینی توی ویکی پدیا بندازید ببینید چه خبره! دریغ از دو کلمه اطلاعات درست حسابی. این وضع فارسی شه تازه، زبون های دیگه که کلا تعطیله! (780668) (moderator18)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.