نظر منتشر شده
۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 294178
اعمال تغییرات در جریمه های رانندگی در شهریور
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: با پیشنهاد دو برابر شدن جریمه های رانندگی در ماه شهریور در جاده ها به علت اینکه بیشترین حوادث و تلفات در این ماه است موافقیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به بیشترین تخلفات و حوادث رانندگی در شهریورو افزایش تلفات انسانی در این ماه گفت: جریمه یکی از ابزارهای بازدارنده در بحث پیشگیری از تخلفات است و در کنار آن کار فرهنگی و راهنمایی هم نقش مهمی در بهبود فرهنگ ترافیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند، افزود: تنها درصد کمی اصرار بر تخلف دارند و باعث بی نظمی و بروز حادثه برای خود و دیگران می شوند که برخورد قاطع و بدون اغماض باید در دستور پلیس برای این دسته از خاطیان قرار گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی و جرایم رانندگی که در سال ۸۹ به تصویب رسید و در سال ۹۰ ابلاغ شد گفت: سختگیرانه تر شدن این قانون باعث شد ما شاهد کاهش تخلفات حادثه ساز باشیم از این رو با پیشنهاد دو برابر شدن جریمه های رانندگی در ماه شهریور که مرگبارترین ماه سال است به دلیل افزایش سفرموافقیم.

سردارمهری به آمار بالای خسارات ناشی از تصادفات رانندگی که به کشور تحمیل می شود اشاره کرد و گفت: تصادفات و حوادث رانندگی نزدیک به ۶ درصد از تولید در آمد ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.



سردار مهری در پایان به رانندگان خاطی هشدار داد: برای حفظ جان خودشان و دیگران پلیس از حداکثر ظرفیت قانونی خود برای برخورد با رانندگان خاطی استفاده خواهد کرد.
 
کلمات کلیدی : جریمه رانندگی+تصادف
 
حاجي
۱۳۹۴-۰۶-۲۰ ۱۳:۰۳:۵۷
أيشان در مقامي نيستن كه بتونن جرائم را افزايش يا كاهش دهن بايد در مجلس تسويب بشه (3178652) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۰ ۱۵:۲۴:۲۲
باید " تصویب " شود. (3178813) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۰ ۱۳:۰۸:۵۵
باید گفت که 90 درصد رانندگان قصد کشتن دیگران را در اثر تخلف رانندگی ندارند. نه اینکه بگوییم 90 درصد رانندگان قوانین را رعایت می کنند که در اینصورت باید این موارد دیده نمیشد ولی متاسفانه وجود دارد:
1. در کدام خط کشی عابر پیاده بدون چراغ قرمز، خودرو ها برای پیاده می ایستند؟ با حتی سرعت خود را کم میکنند؟
2. در کدام خیابان باخط کشی دولاین حرکت و یک لاین پارک، تعداد خودروهای درحال حرکت 3 یا چهار ردیف کنار هم نیست، ؟ فشرده و متراکم و خطرناک و البته پرترافیک به دلیل همین فشردگی.
3. در کدام بزرگراه و اتوبانی به دنبال کمی ترافیک و کاهش سرعت، با یک چشم به هم زدن تعداد خودروها از سه لاین به 5 یا 6 لاین بعلاوه یک ردیف شانه خاکی تبدیل نمی شود؟
اگر این موارد را نبینیم یعنی 90 درصد احترام به قوانین.


البته جای تعجب هم ندارد. چون برای پلیس همین که رانندگان همدیگر را نکشند کافی است و این هدف گذاری برایشان آنقدر انرژی می برد که برای سایر امورات انگیزه ای نیست. (3178660) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۰ ۱۳:۲۶:۲۰
عجب مملکتی و عجب فرهنگ سازی تمام بار عدم ایمنی جاده ها و اتومبیل ها و قوانین رانندگی نا کار آمد به جیب مردم باید گذاشته بشه (3178679) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۰ ۱۴:۲۹:۱۷
تقریبا تمامی مشکلات کشور را با شفافیت اقتصادی میشه حل کرد. جریمه باید متناسب با درآمد افراد باشه. کسی که ماشین میلیاردی سواره جریمه ۱۰۰ هزارتومانی تخلف براش هزینه ای محسوب نمی شود و این جریمه براش بازدارندگی لازم رو ندارد. (3178749) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۰ ۱۶:۳۸:۵۵
چرانیروی انتظامی به طرق مختلف برگرده مردم فشارواردمی کندخریدخدمت سربازی بامبالغ هنگفت،دوبرابرشدن هزینه شماره گذاری,افزایش بی حساب وکتاب خدمات پلیس +110وحالا2برابرشدن جرائم .... (3178889) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.