توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 508954
انتقاد عضو اتاق بازرگانی شیراز از بحث تبلیغات در صداوسیما
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی  شیراز با تاکید بر اینکه صداوسیما با عملکرد اشتباه خود موجب تضعیف کسب وکارهای داخلی شده و هیچ سازمان و ارگانی نمی تواند در مقابل قدرت صداوسیما بایستد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه در فرمایشات خود ، مدیران را به حمایت از کسب وکارهای داخلی و تقویت بخش خصوصی دعوت می کند و  رییس جمهوری کشورمان، نمایندگان مجلس و تمامی مدیران و دلسوزان این نظام به فکر کسب و کارهای داخلی بوده و هستند اما در این میان سازمانی مثل صداوسیما برای خود قدرتی است که هر گونه که بخواهد با بخش خصوصی و کسب و کارهای داخلی برخورد می کند و به اعتقاد من زمان آن رسیده  به اشتباهات این سازمان در بحث تبلیغات،  محدودیت ها و اعمال سلیقه آن ها  در پخش آگهی ها نظارت شده و بازنگری شود .

یلدا راهدار   با تاکید بر اینکه صداوسیما هر طور که بخواهد با صاحبان کسب و کار برخورد می کند گفت: صداوسیما  در بحث تبلیغات  موجب ایجاد انحصار شده و از طرفی  کسب وکارهای داخلی را از تبلیغ در شبکه های خارجی منع کرده و این در حالی است که هزینه تبلیغات در  شبکه های خارجی  چندین برابر کمتر از شبکه های داخلی است و این اختلاف قیمت بسیار چشم گیر است؛  حال این سوال مطرح می شود که یک کسب وکار داخلی با تمام مشکلاتی که دارد چگونه می تواند این هزینه های سنگین تبلیغات در صداوسیما را متحمل شود؟!

وی گفت: تا وقتی که انحصار تبلیغات به عنوان  یک رسانه ملی در دست صداوسیما باشد همه این مشکلات ادامه خواهد داشت و تنها راه، شکستن انحصار تبلیغات درصداوسیما است .

وی اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید از کالاها و کسب وکارهای  داخلی حمایت صورت گیرد و این در حالی است که صداوسیما با عملکرد سلیقه ای و انحصار خود در تبلیغات و محدودیت هایی که برای صاحبان کسب وکار ایجاد کرده موجب نابودی کسب و کارهای داخلی شده است.
 
راهدار در پاسخ به این سوال که صداوسیما در تعرفه گذاری تبلیغات خود کاملا سلیقه ای عمل کرده و همه این اقدامات در نهایت به ضرر فعالان داخلی است گفت:ما به عنوان اتاق بازرگانی در تلاش هستیم تا فضای رقابت آزاد برای کسب و کارها فراهم شود که آن ها در فضای سالم رقابتی فعالیت کرده و به پیشرفت کشورشان کمک کنند تا بتوانیم شاهد رشد و توسعه در همه بخش ها باشیم.

معاون تحقیق و توسعه اتاق بازرگانی شیراز  با تاکید بر اینکه ایجاد محدودیت و تحریم برخی شرکت هایی که در شبکه های خارجی تبلیغات کردند مصداق انحصار صداوسیما در بحث تبلیغات است تاکید کرد: بیل بوردها نیز  با هزینه های بسیار بالا در اختیار شهرداری است و از سویی صداوسیما نیز به هیچ قانونی پایبند نیست و  در این میان کسی حامی کسب وکارها نیست!؛ همه این ها در حالی است که صداوسیما علیرغم  تعرفه های سنگینی  که اعمال می کند و در این میان کارشکنی هایی که اجام می دهد اجازه تبلیغ را به کسب وکارهای داخلی در شبکه های خارجی نمی دهد و اگر شرکتی این کار را انجام دهد با استفاده از هر ابزاری سعی در متهم کردن آن شرکت به هر  بهانه ای و پرونده سازی علیه آن شرکت  کرده تا آن ها را از تبلیغات خارجی منع کند!

وی ادامه داد: این در حالی است که این تبلیغات در همه شبکه های خارجی ممنوعیت ندارد و فقط در برخی شبکه های خارجی  این ممنوعیت وجود دارد  ولی صداوسیما برای این موضوع نیز سلیقه ای عمل کرده و به هر بهانه ای و اتهام زنی به شرکت ها آن ها را از تبلیغات در شبکه های خارجی منع می کند  تا هزینه گزاف تبلیغات را در صداوسیما با تعرفه های سلیقه ای بسیار بالا و البته با تخلفاتی که در این زمینه می شود را بپردازند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز در عین حال بیان کرد: صداوسیما از جایگاه فرادستی و انحصاری که دارد و از طرفی پشتیبانی هایی که می شود مانع فعالیت کسب وکارهای داخلی شده است.

معاون تحقیق و توسعه اتاق بازرگانی شیراز  در پاسخ به این سوال که چرا بر اساس پرونده شکایت شرکت رایانه کمک  از صداوسیما و تخلف محرز صداوسیما و محکوم شدن این سازمان بر اساس رای شورای رقابت به پرداخت یک میلیارد و پانصد میلیون ریال، صداوسیما در این زمینه اقدامی نکرده و حتی با اتهام زنی ، مدیر عامل  این شرکت اینترنتی را جلب کرد که ایشان با قید وثیقه آزاد هستند و از طرفی بی تفاوتی صداوسیما نسبت به حکم شورای رقابت و عدم تبعیت آن ها  از رای شورای رقابت تصریح کرد:  یکی از ایراداتی است که باید به آن توجه شود این است که  قوه قضاییه باید در رویه بررسی  و صدور حکم های خود  تجدیدنظر و بازنگری داشته باشد تا به راحتی متخلف نتواند علیه شاکی دوباره اقامه دعوا کرده و این پروسه  به طول بیانجامد تا شاکی را از رسیدگی  و پیگیری شکایت خود بازدارد.

وی در عین حال بیان کرد: در رابطه با پرونده شرکت مربوطه(رایانه کمک) ،نماینده اتاق بازرگانی را از این موضوع مطلع کردیم تا در این زمینه کمک کند اما متاسفانه قبل از این که در رابطه با این پرونده به تخلف صداوسیما رسیدگی شود، قوه قضاییه حکم خود را داد و این در حالی است که هنوز بررسی های لازم در رابطه با این پرونده صورت نگرفته بود

راهدار ادامه داد: زمانی که به هر دلیلی پای  کسی به قوه قضاییه کشیده شود باید کفش آهنی پوشیده و ممکن است کسی که حق با اوست نیز سالها در این دادگاهها اسیر شود تا بتواند احیای حق کند و موضوع مهم دیگر آن است که دادگاهها باید از وجود کارشناس تخصصی در مراحل رسیدگی به شکایات بهر ه مند باشند تا کسانی که خسارت دیده و متضرر شده اند وبرای طرح شکایت به آن جا مراجعه می کنند مجبور نباشند هزینه بالای دیگری نیز برای رسیدگی به پرونده خود بپردازند و کار اتاق  بازرگانی نیز حمایت از فعالان و کسب و کارهای داخلی است .

وی  در عین حال بیان کرد: اتاق بازرگانی ایران از تمامی کسب و کارها و فعالان این حوزه حمایت های لازم را انجام داده و هر کمکی که بتواند برای احیای حق این کسب و کارها که منجر به توسعه و پیشرفت کشورمان می شوند را انجام می دهد و از هیچ کمکی دریغ نمی کند.
کلمات کلیدی : تبلیغات در صداوسیما
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.