نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 354955
ویژگی های روابط عمومي ايده آل چیست؟
بخش تعاملی الف - حمید نجف
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۴


انديشمندان حوزه علوم اجتماعي و ارتباطات انساني تعاريف مختلفي از روابط عمومي دارند؛ تعاريفي كه شايد در نگاه اول به دليل وجود ادبيات مختلف؛ كمي متفاوت به نظر برسد؛ اما معمولا همگي بر يك محور كليدي تاكيد دارند و آن چيزي نيست جز بر قراري ارتباطات موثر و تعاملات دو سويه سودمند؛ في مابين سازمان و مخاطبين.

اهداف و فلسفه ذاتي روابط عمومي در همه جاي دنيا تقريبا يكي است ؛ اما گاهي بعضي از نا آگاهي ها و سياست هاي غلط موجب مي شود كه بعضي از روابط عمومي ها ضمن خروج تدريجي از اهداف اصلي؛ خود و سازمان را با مخاطرات جدي و چالش هاي اساسي رو به رو نمايند. حساسيت بالاي روابط عمومي ها مي طلبد كه مديران ارشد شركت ها و سازمان ها نگاه ويژه اي به اين بخش مهم داشته باشند.

براي روشن شدن موضوع ضمن پرهيز ازبيان چالش هاي عديده موجود در روابط عمومي هاي كشور؛ مشخصا نسبت به بر شمردن برخي صفات عالي يك روابط عمومي ايده آل اكتفا خواهم كرد؛ شايد اين شاخص ها بتواند معيار مفيدي براي تجزيه و تحليل عملكرد اين واحدها قرار گيرد.

معمولا در يك روابط عمومي ايده آل روسا و كاركنان بر اساس تحصيلات و تجربيات مرتبط و همچنين نظام شايسته سالاري انتخاب مي شوند. اطلاع رساني به موقع؛ صحيح و صاقانه جزو ابتدايي ترين ابزار يك روابط عمومي ايده ال به شمار مي رود. هم چنین ايجاد جو همدلي؛ هم زباني و تعاملات دوستانه بين كاركنان و مديران ارشد سازمان و همچنين مخاطبان بيروني امري رايج و طبيعي است. و معمولا مجيز گويي و كرنش كردن در برابر مديران ارشد مذموم و ناپسند به شمار مي رود.

براي يك روابط عمومي ايده آل مشتري مداري و تكريم او ؛ از اولويت بالايي برخوردار است و بسيار با اهميت مي باشد.

روابط عمومي ايده آل اين روزها كمتر هزينه بر وهزينه ساز است ؛ اين نوع از روابط عمومي بيشتر به دنبال تبادل پايا پاي تبليغاتي و شناسايي ظرفيتهاي دروني خود است.

اين نوع از روابط عمومي بيش از اينكه در خدمت مديريت باشد خادم سازمان و مخاطبان آن است.

روابط عمومي ايده آل جايي است كه براي هنر و هنرمند؛ نوشته و نويسنده؛ پژوهش و پژوهشگر؛ نقد و منتقد ارزش و احترام خاصي قائل است.

روابط عمومي ايده آل خود اولين و منصفترين نقد كننده سازمان است؛ گاهي وكيل است و گاهي مدعي العموم؛ آينه اي شفاف و زلال است.

توليد انديشه؛ ابتكار؛ خلاقيت؛ نوآوري؛ پويايي و اميد در اين نوع از روابط عمومي موج مي زند.

روابط عمومي ايده آل مخبر نيست؛ گزارش دهنده است.

توجه به سلامت روحي؛ رواني و معيشتي پرسنل و بررسي مستمر ميزان رضايت شغلي آنان از جمله اصلي ترين وظيفه يك روابط عمومي ايده آل به شمار مي آيد.

اخلاق حسنه؛ ادب؛ آراستگي و معاشرت پسنديده در ميان كاركنان اين نوع از روابط عمومي ها زياد ديده مي شود.

درك عميق نسبت به برنامه هاي كوتاه؛ ميان و بلندمدت و اهداف عاليه سازمان و حركت در آن جهت جز وظايف ذاتي روابط عمومي ايده آل بشمار مي آيد.

حال اينكه جايگاه بعضي از روابط عمومي ها در كشور كجاست؛ قضات با شما ...
۱۳۹۵/۱۰/۱۵ ۰۸:۰۴
 
۱۳۹۵/۰۹/۱۵ ۰۸:۱۳
 
۱۳۹۵/۰۸/۲۳ ۰۷:۰۴
 
۱۳۹۵/۰۸/۱۸ ۱۰:۴۴
 
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۰۷:۲۳
 
۱۳۹۵/۰۷/۲۵ ۰۸:۴۳
 
۱۳۹۵/۰۷/۱۸ ۱۰:۰۷
 
۱۳۹۵/۰۶/۲۳ ۱۱:۴۸
 
۱۳۹۵/۰۶/۱۵ ۱۱:۲۶
 
۱۳۹۵/۰۶/۰۱ ۰۷:۱۶
 
 
کلمات کلیدی : حمید نجف
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۰۷:۳۵:۲۱
در كشور هاى ازاد فقط كاراى دارد وباعث پيشرفت جامعه ميشود (3716214) (alef-3)
 
جوادنعمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۶:۰۶:۵۴
باعرض ادب خدمت مسولین این رسانه
درتعریف روابط عمومی ,پل ارتباطی بین مسولین یک سازمان بامخاطبین است.ولی متاسفانه دردیدگاه عامه این مسندفقط جنبه تبلیغاتی خاص راداردمانندبرگزاری مراسم و...لذاپیشنهادمیگرددسوادرسانه ای این موضوع مطابق باشرایط کنونی بصورت علمی بررسی مجددگرددوجایگاه واقعی آن تنویرگردد.پاینده باشید (4116284) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.