نظر منتشر شده
۱۳۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 115086
درباره حضور یک قاتل در برنامه ماه عسل
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۰
امیر بیدختی



یکی از آداب و رسوم پسندیده ای که در میان مسلمانان وجود دارد و در ماه رمضان رواج بیشتری پیدا می کند، رسیدگی به مردم گرفتار و به خصوص آزاد کردن زندانیان و ... است.



در یکی از قسمت های ماه عسل، برنامه ی ویژه ی افطار شبکه ی سوم، پدر و مادری که فرزند بیست و دوساله شان به قتل رسیده بود، دعوت شده بودند. مادر مقتول از هدیه ی فرزندش برای روز مادر دو روز قبل از حادثه می گفت و پدر در شوک ناشی از این حادثه یارای سخن گفتن نداشت؛ هر چند 5 سال از حادثه گذشته بود.  فرزندی که به تازگی سربازی خود را تمام کرده و قرار است به زودی در شرکت ایران خودرو به کار مشغول شود، هنوز کارت پایان خدمت خود را نگرفته که در یک نزاع به قتل می رسد.



در بخشی از گفت و گو مادر بدون هماهنگی قبلی با مجری، نحوه ی قتل را توضیح می دهد: شش ضربه چاقو. و می گوید که این قتل عمد بوده است. پدر و مادر قاتل را بخشیده اند. مادر دائما می گوید که برای امام حسین و حضرت علی اصغر بخشیده ام.



خب تا این جای کار موضوع چندان قابل توجهی وجود ندارد. این دست برنامه ها چندی است مد شده است. اما در مقابل چشمانی که از حدقه بیرون زده شده است، از قاتل با لفظ «میثم جان» دعوت می شود از روی فرش و با عزت به روی سن بیاید و در مقابل چشمان میلیون ها نفر روزه دار بایستد.



جا دارد از مسئولین شبکه ی سوم و تهیه کنندگان برنامه سوال شود که چه کسی جوابگوی قباحت ریخته ی شده ی قتل در تلویزیون ایران است؟ آیا شایسته است کسی که جوانی را با شش ضربه ی چاقو به عمد به قتل رسانده است را با افتخار و نورپردازی مانند قهرمانان ملی روی صحنه بیاوریم تا با مردم سخن گوید؟ مگر چه مروارید گرانبهایی قرار است با مردم در میان نهاده شود؟



مادر مقتول، یارای دیدن چهره ی او را ندارد. مجری که حس نیکوکاری اش گل کرده است، از او می خواهد صورتش را برنگرداند: «شما دیگه معامله کردید». مادر می گوید که با قاتل معامله ای نکرده و تنها به خاطر خدا و امام حسین بخشیده است. مادر عادت دارد دائما قضیه را با کربلا و علی اصغر –علیه السلام- مقایسه کند.



شاید قتل سهوی را بشود مورد عفو قرار داد و حتی عفو کردن در این گونه موارد را در تلویزیون و رسانه ها تبلیغ کرد. اما مطمئنا عفو قاتلان عمد و تبلیغ آن به بیراهه می رود. نتیجه ای جز ترویج قتل به دنبال نخواهد داشت.



به عنوان نمونه نحوه ی اجرای طرح آزادی زندانیان غیر عمد در یکی از استان های شرقی کشور، منجر به افزایش آمار قتل عمد در آن منطقه شده است. (http://www.harfdar.ir/post/107)



حکم قصاص، یک حکم الهی است که برای اجرا گذاشته شده است. بیایید در دعوت به عفو اسراف نکنیم.



متاسفانه برنامه های تلویزیونی، گاها موفق نیستند حساسیت های برخی موضوعات ویژه را رعایت کنند و گاهی دیده می شود با قبح زدایی از برخی مسائل دنبال آفرینش جذابیت و هستند؛ بدون این که نسبت به عواقب و آثار سوء این کار پروایی داشته باشند.







 
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۲:۱۲:۱۵
قسمتهاي ديگر اين برنامه نيز واقعا چندش آور است.
به عنوان مثال در يك برنامه از نوجوانان سر راهي دعوت ميشود تا گذشته غم بار خود را با 70 ميليون ايراني در ميان بگذارند.
ايا ما مجاز هستيم اينگونه با آبروي نوجواناني كه از اثرات سوء اين برنامه ها غافل بوده و در آن مشاركت مي كند بازي كنيم؟
اساسا طرح اين مسائل در صدا و سيما چه كمكي به اين افراد مي كند؟ (501306)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۲:۳۲:۳۴
برای جلب مخاطب هر کاری می کنند.

هر موضوعی که خاص بود که قشنگ نیست! (501325)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۴:۱۲:۵۷
نباید انتظار داشته باشید هر چی که تلوزیون نشون میده شما خشتون بیاد
اگه از یه برنامه خشتون نیومد به راحتی کانال رو عوض کنید و به این فکر کنید که احتمالا کسایی دیگه از اون برنامه خششون میاد . (501406)
 
سلام
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۶:۵۳:۲۰
دقیقا درست است، من چند قسمت بیشتر از این مجموعه را ندیدم، چون پای کامپیوتر بودم.

اما از برنامه های تلویزیون با خبر هستم.

شما توی اون ساعت کانال را عوض کن ببین چیز دیگه ای هم برای دیدن هست؟! (501522)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۸:۴۶:۱۷
اگر واقعا تلویزیون ایران چنین کاری کرده باشد نشان از بلاهت دست اندرکاران این برنامه دارد. کدام عقل سلیمی این گونه با احساسات یک مادر بازی می کند؟ به نظر من این کار عزم والدینی که با مشکل مشابهی روبرو هستند را در قصاص قاتلان فرزندانشان جدی تر می کند. (501566)
 
همشهری
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۶:۲۵:۳۷
عزیز من بحث خوش هومدن و نیومدن نیست.موضوع اینه که در رسانه ملی با این همه مخاطب نبایستی مطرح شوند که خلاف عرف جامعه باشد. (501989)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۷:۵۱:۲۷
با سلام
اما به نظر من برنامه خيلي جالب و متنوعي است كه شايد بتواند تلنگري باشدبراي خيلي از آدمهايي كه فقط به فكر خودشون هستن و به اطرافيانشون توجهي ندارند در ضمن اون مهمونهايي كه به اين برنامه مي آيند قطعا خودشان از اين اتفاق راضي هستند و مطمئنا به اجبار حضور پيدا نمي كنند پس بهتر است كاسه داغ تر از آش نباشيم.... (501547)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۰:۳۳:۴۳
بنده تنها همين قسمت از اين برنامه را نگاه كردم. اجراي مجري اين برنامه بسيار نادرست است. فارغ از درستي يا نادرستي موضوع و يا نحوه ارائه آن، مجري برنامه از توانايي لازم براي اداره موضوع برخوردار نبود: صحبتهاي چند جمله اي ايشان فقط برپايه منطق ضمني حسن بخشش استوار بود، بدون اينكه ادله منطقي و يا شرعي بياورند. از محري انتظار مي رود سخنگو تر و سخن ور تر از اين باشد.

برخورد ايشان هم با مادر جوان مقتول زننده و توهين هم به آن خانم و هم به بيننده بود. يك بار ايشان را با \"تو\" خطاب كرد كه فورا اصلاح نمود. يكبار هم وقتي مي خواستند كليپي را نشان دهند صحبت آن مادر را بدون هيچ حرفي و فقط با برگرداندن سر قطع كرد و در ادامه وقتي مادر مقتول همچنان در حال صحبت بود باز هم بي اعتنايي بي ادبانه اي از خود نشان داد.

از مسئولين سايت الف انتظار دارم بنا بر وظيفه خود نظرات درج شده را به مسئولين سيما منعكس نمايند. (501741)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۱:۵۷:۳۶
سلام- نظر شما به جاي خود محترم است اما تنها شما كه بيننده اين برنامه نيستيد خيلي از مخاطبان اين برنامه از اجراي مجري و حتي موضوعاتي كه در اين برنامه مطرح مي شود راضي هستند پس بهتر است يك طرفه به قاضي نرويم در ضمن هيچ انساني فاقد اشتباه و معصوم نيست فكر نمي كنيد ديدن تنها يك قسمت از برنامه براي قضاوت كافي نيست اگر قسمتهاي قبل اين برنامه را نگاه مي كرديد حتي از نبخشيدن هم دفاع كرد با اين مضمون كه قصاص حق هر ولي دمي است و خدا نيز اين را فرموده- بهتر نيست كمي هم منصف باشيم و نيمه پر ليوان را هم حتي به اندازه يك نگاه كوتاه ببينيم؟!!! (501825)
 
ايراني
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۲:۱۸:۴۳
وقتي كه ملاك گزينش مجريان و برنامه سازان صدا و سيما بيش از آنكه تخصص و تجربه كار باشد داشتن صداي حنجره و چهره زيبا باشد ، بيش از اين نمي توان از رسانه ملي توقعي داشت.

در موضوعات اجتماعي و ديني نيز شاهد هستيم انتخاب سخنران و يا واعظ يا مداح بيشتر بر اساس توانايي او در اجرا است نه تسلطش بر محتوي.

البته اين مشكلي فرهنگي است كه حل آن تنها از مقام معظم رهبري ساخته است.

تو خود حديث مفصل بخوان ازاين مجمل. (501310)
 
نگارنده
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۰۹:۵۴:۲۱
اگر به قول شما \" ملاك گزينش مجريان و برنامه سازان صدا و سيما بيش از آنكه تخصص و تجربه كار باشد داشتن صداي حنجره و چهره زيبا \" است، پس شبها یه سری به برنامه زنده شبکه دو و شبکه یک و مجریان زیبای آنها بزنید!!!!!!!! (501716)
 
ف.ك
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۱۲:۵۳:۴۳
هرچند صدا و صورت زيبا و خوشايند نبايد تنها ملاك گوينده ها و مجريان صدا و سيما باشد، اما با اين حال از نظر من ملاك مهمي ست.
سحرهاي ماه رمضان دعاي سحر و برنامه هاي ويژه ي سحر را از شبكه راديوي استان گوش مي دهيم. قبل از پخش دعاي سحر \"حاج آقا\"يي چند دقيقه اي صحبت مي كند كه متاسفانه به خاطر صداي ناخوشايندي كه دارد مجبور مي شويم راديو را براي چند دقيقه خاموش كنيم! (502332)
 
نادعلی
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۲:۲۱:۱۱
حق با نویسنده است . متاسفانه صدا و سیما حد و مرز خود را گم کرده است . آقای ضرغامی در مرحله دوم تمدید حکم از مقام معظم رهبری نمره منفی گرفته و قطعا رد است . جذابیت هم حد و مرز دارد . ورود هر شخصیت به تلویزیون به بهانه ماه عسل و یا هر عنوان دیگر هنجار شکنی است که متاسفانه انجام می شود . در صدا وسیما کنونی احکام و سفارشات دینی گزینشی و منطبق بر فقط و فقط زمان است مثلا روزشهادت فقط برنامه تعدیل می شود و از اذان مغرب به بعد به یک باره همه چیز تغییر می کند که در اسلام چنین چیزی ندارم . متاسفانه برنامه ها هدف مشخص و تعریف شده ای ندارند . به صورت روز مره اجراء و بر روی آنتن می روند . (501313)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۲:۲۵:۰۸
اقای علیخانی میخوان برنامشون متفاوت باشه ولی بلد نیست چجوری.. (501316)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۴:۱۶:۲۹
به نظر من الان هم برنامه خوبی هست (501410)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۲:۲۵:۱۳
ايراد گرفتن خيلي راحت و سهل است .

ملاك و معيار شما بخشش و لطف اولياي دم

باشد لطفا بخاطر تفكرات سطحي خودتان مانع

خير نشويد . ضمنا آيا تا بحال شما عصباني

نشده ايد . مگر فيلم واقعي زير تيغ را

نديديد 0 (501317)
 
زين الدين
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۲:۳۳:۴۵
به نظر من فرداشبم از قاتل روح اله داداشي دعوت كنند بايد . تا داغ دل همرو تازه كنه
اگه خانواده اي بخشيد با خدوشون ربط داره ولي تبليغ آدم كشي با در برنامه ماه رمضان

جالبتر اينكه آقاي قاتل تبليغ ميكنن و مگن يه شيريني و يه تلخي داره؟
شيريني بخشش و تلخي قصاص
پس هركسي خواست آدم بكشه...ميبخشن و ...... (501326)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۱:۰۱:۵۳
میشه یگی این آقای داداشی که یهو با تبلیغات شد پهلوون چه اخلاق خوبی داشت؟
یادمون باشه مقتول به قصد دعوا پیاده شده قاتل هم ترسیده و ....
البته قتل همیشه همه جا مذمومه (501765)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۴:۰۲:۵۳
آقای داداشی را نمیشناسم ولی صرف ورزشکار رقابتگر بودن معنی انسان خوب بودن نمیدهد

من خودم نیز ورزشکار هستم یعنی جمعه به کوه میروم و هفته ای یکی دو بار به استخر برای شنا میروم ولی در ایران ورزشکاری مهم است که با دیگران رقابت کند
رقابتگری با ورزشکاری متفاوت است ولی در برنامه های اخبار میگویند اخبار ورزشی ولی اخبار رقابتب را پخش میکنند
در کل باید دید این آقای رقابتگر ورزشی از اصول اخلاقی نیز پیروی میکرده است یا خیر (501918)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۲:۳۵:۵۴
تلویزوین ایران متاسفانه اصلا حرفی برای گفتن ندارد و این باعث شرمندگی است. کاملا حق با شماست. (501330)
 
کریم
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۲:۴۱:۲۸
دوست دارم همه ی مردم به اشتباهات خود پیببرند (501338)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۲:۴۱:۵۰
خود قاتل چه رویی داشته بلند شده اومده...قاتل روح الله داداشی هم می گفت: من نمی دونستم اون کسی که باهاش درگیر شدم روح الله داداشیه!!! از خانوادش می خوام منو ببخشن...
این طرف هم که با افتخار می گه از عمد بوده...
قباحت داره واقعا... (501339)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۲:۴۴:۳۷
قسمت آوردن قاتل روي صحنه اضافي بود (501340)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۲:۴۷:۲۰
با بخشش قاتل از سوی والدین مقتول مخالف بودید یا حضور قاتل در تلویزیون؟

باور کنید که چندین بار متن را خواندم اما باز هم متوجه نشدم!
لطفا حرفتان را روشن تر بنویسید. (501341)
 
سروش
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۲:۵۳:۱۸
بسم الله

باور کردنی نبود، برای بنده که قسمت هایی از برنامه را در سایت های خبری دیدم نتوانستم درک کنم که آیا قاتل مرتکب قتل غیر عمد شده که اینچنین با سربالا در مقابل 70 میلیون آدم نشسته؟ باور کنید فکر میکردم این همه وقاحت از یک قاتل که مرتکب قتل عمد شده غیر قابل باور است
من همین حالا با خواندن مطلب شما فهمیدم که قتل عمد در کار بوده
به کجا می رویم خدا میداند؟

یا حسین (501350)
 
مستعارطاهر
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۲:۵۸:۲۱
باتشکر ازریزبینی سایت الف اگر بیشتر دربزنامهای تلویزیون کنکاش کنیم خواهیم دید که درشب شهادت مولایمان (علی ع) دربرنامه پربیننده نود کارشناس اهل سنت با لباس روشن ولبخند به لب میاورند با پوشش لباس مشکی مجری وکارشناس دیگر که به تسلیت قبل از صحبت پرداختند خیلی زننده وغیر کارشناسی بوده بهتر بود حداقل در این شب عزیز از کارشناسی دعوت میشد که اعتقا دی به امامت مولایمان داشت ؟ (501355)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۳:۰۲:۱۱
از نویسنده بسیار سپاسگزارم. مسئله بسیار جدی است و علاوه بر مسئولین صدا و سیما قوه قضائیه باید نسبت به چنین اقدام نابخردانه ای واکنش نشان دهد.
به علاوه بنده مکررا پیشنهاد نموده ام که قاتل عمد اگر هم بخشیده شد باید لااقل مجازات حبس ابد را تحمل کند.یعنی چه که قاتل بخشیده شود و دوباره در خیابان رها شود؟
ما باید قوانین اسلامی را با توجه به شرایط زمان و مکان اجرا کنیم.من حتی بعید نمیدانم که اشخاصی از روی ترس قاتل را ببخشند.
متاسفانه جامعه ایران به موش آزمایشگاه حقوق تبدیل شده است!!! (501360)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۳:۱۲:۰۸
كاملا موافقم نوع برخورد با قاتل به گونه اي بود كه انگار او بوده است كه قاتل را بخشيده است. (501367)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۳:۱۴:۱۱
کاملا موافقم ، من خودم وقتی برنامه رو میدیدم و اون طرز برخورد با قاتل رو واقعا اعصابم خورد شده بود. ولی یک سوال دارم ، با اینگونه افراد باید چکار کرد؟ مسلما جامعه پذیرای اینچنین کسانی نیست ، این افراد وقتی از سوی جامعه طرد میشوند دوباره به همان کار و شیوه قبلی بازمیگردند و با خود استدلال میکنند، آب که از سر گذشت... و به دنبال جرایم بیشتر میروند (501368)
 
سیده مهتاب
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۳:۲۳:۳۷
جدیدا صدا سیما داره در قالب برنامه های متفاوت قبح خیلی چیزا رو از بین میبره...متاسفانه این چند وقته انقدر تو فیلمها و برنامه های مختلف رو گذشتهای قصاصها مانور دادن که فکر کنم کسی که بخواد قتل کنه با پیش زمینه ی بخشش اولیاء دم با جسارت بیشتری این کارو میکنه...و یه جورایی این بخشش رو دارن میکنن حق مسلم!! (501373)
 
نیکو
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۳:۲۷:۰۵
همونطور که خودتون گفتید مادر مقتول گفته به خاطر خدا و پیامبر و اسلام اینها بخشیده نه اینکه دلش رحم بیاد بخاطره اون پسر قاتل به نظر من دعوت کردن این ادمای بزرگ که بخاطر خداوند حاضر هستن از خون عزیزترین کساشون هم بگذارن خوبه اما اینکه یه قاتل رو با این افتخار به مردم نشون بدن و بگن میثم جان واقعا مسخرس اتفاقا به نظر من باید طوری با این فرد رفتار بشه که کسی دیگه جرات تعرض به دیگران رو نداشته باشه چه عمدی و چه سهوی
تلویزیون ایران چند وقتی هست که به بیراهه کشیده شده و صدا از کسی هم در نمیاد (501375)
 
مجيدسعيدي
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۳:۴۳:۰۵
بايد ديد اين آقا توسط چه کسي حمايت و پسر خاله چه کسي است که همانند يک قهرمان به رسانه ملي دعوت و اينگونه مورد تشويق قرار ميگيرد. (501388)
 
نسیم
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۳:۵۰:۵۳
در بیشتر فیلم های خارجی و سریال های وارداتی تلویزیون میتوان ردپای خشونت را دید

براستی اصرار بیش از حد تلویزیون برای نمایش فیلم ها و سریال های قتل و کشتار و خون و پلیس و کارآگاه برای چیست ؟

قراره از این دانشگاه چی یاد بگیریم ؟
مثلا یاد بگیریم پلیس شویم یا کارآگاه و یا اینکه ...

این فیلم ها و سریالها را غرب به ما میفروشد یا دلالان خرید برنامه آنها را انتخاب میکنند ؟

واقعا چه منطقی پشت این واردات بی رویه فرهنگی است ؟

بسیاری از منتقدان از نحوه ترجمه کتابهای غربی و واردات آنها به کشور انتقاد میکنند ولی اینطور به نظر میرسد که واردات فیلم و سریال و حتی بازیهای کامپیوتری بی نظارت کارشناسی انجام میشود و فقط یک سری سانسور روی آنها لحاظ میگردد و خط قرمز لحاظ میگردد همین (501391)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۳:۵۱:۰۲
خيلي خيلي خوشحالم كه صدا و سيماي ما دست اصلاح طلبان نيست! (501392)
 
عادل
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۳:۵۴:۵۴
من هم داشتم این برنامه را در پاریس از روی اینترنت تماشا می كردم ،در اینجا هنوز افطار نشده بود و به همراه همسرم واقعا حیرت زده از اینكه چطور یك مجری كه بارها نمایش های تصنعیش را برای اشكیدن و اشكاندن! دیده بودیم ، برای جذاب كردن برنامه اش یك قاتل را در حضور مادر و پدری كه داغ ضربه های چاقو را هنوز بر سیمای آنان می شد دید آنطور مورد تكریم قرار می دهد!، ابراز تنفر پیدا كرده بودیم. جالب است در پایان نیز آنان كه در پس پرده ماندند پدر و مادر داغدار بودند و آنكه دست در دست مجری احساسی سیما كه قاتل را با لفظ قهرمان !! خطاب كردو پا بر فرش قرمز به طرف دوربین آمد تا بگوید اگر بیگناهی را كشتید زیاد نگران نباشید چون امام حسین علیع السلام(كه خود كشته مظلومیت بود)،به كمكتان خواهد آمد!!.... كسی نبود جز میثم جان!! (501395)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۲:۰۵:۵۴
سلام-
اگر خودتان جاي همان ميثم جاني كه ميگوييد بوديد چه حسي داشتيد از روي حماقت مرتكب يك قتل شويد و خانواده مقتول شما را ببخشند اما كاسه هاي داغ تر از آش برچسب قاتل به شما بچسبانند و به هيچ عنوان حاضر به پذيرش اينكه شما پشيمانيد نشوند هرچند او كه بايد قضاوت كند خداست نه... (501836)
 
بی نشان
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۳:۵۶:۵۰
با سلام.
کاملا با مطلب فوق موافقم. اصراف در هر چیزی بد است. حتی در بخشش.و بدتر از آن عدم درک صحیح رسانه ملی از بخشش است. (501396)
 
lind
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۴:۰۳:۰۱
آقای الف شما نمی فهمی میای واسه خودت حرف می زنی برنامه داشت گذشت رو یاد مردم میداد نمی ذاشت مادر مقتول صحبت کنه تازه آخرم قاتل شد قهرمان داستان خلاصه شما اظهار نظر نکن تا مجری جو زدع شبکه 3 هست گفت اول برنامه گفت فقط ببینید اظهار نظر نکنید خوب یکی نیست بگه اگه اظهار نظر نخوام بکنیم پس چرا نگاه کنیم (501399)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۲:۰۸:۲۱
سلام - مگه قراره هر چي تلويزيون نشون ميده رو ببينيد اگه دوست نداشتيد يه برنامه ديگه رو ببينيد كه نيازي به اين همه حرص خوردن و انتقاد نوشتن نداشته باشيد! (501838)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۴:۰۸:۴۱
امسا ل در اين برنامه كارهاي زيبا و همچنين زشتي انجام نشان داده شد يكي از زشتي ها حضور اين شخص قاتل بود اگر اين برنامه مي خواست جلوي اين حوادث را در اينده بگيرد بايد قاتل و اسيد پاش را زماني نشان مي داد كه حكم در حال اجرا بود و التماسهاي اين شروران و خانواده انها را نشان مي داد و در انتها رضايت طرف مقابل نه اينكه به سخنان مادر زجر كشيده را با بي ادبي قطع كند تا قاتل بي شرف ناراحت نشود (501402)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۴:۲۴:۱۵
متاسفانه دراین برنامه مجری توانمند واحساساتی دردفاع از قاتل خانواده مقتول را مخاطب قرار می داد ومرتب کنایه می زد. مثلاً می گفت این قاتل خیلی مردانگی کرده که قبول کرده دراین برنامه بیاید. و...... واصرارهای بیمورد مجری که آیا مادرمقتول از ته دل قاتل را بخشیده؟؟؟؟!!!! این چه اصرار بیموردی است که اورا اخذ به حیا کند و...... متاسفانه این قسمت برنامه برخلاف بسیاری از قسمت های دیگر برنامه که جالب بود، بسیار نامناسب وبد وزشت بود. البته ازمجری توانمند برنامه برای دیگر قسمت ها تشکر می کنم. (501416)
 
سپیده
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۰:۲۷:۵۴
البته این مجری آنچنان هم که شما میگید توانمند نیست
نمی دونم چرا اما هروقت که بخش هایی از برنامه شو می بینم حس میکنم خیلی تصنعی حرف می زنه..
برنامه شون هم متاسفانه هیچ نکته مثبتی نداره..
بعضی موارد رو دوستان مثال زدند منم میگم که اون قسنتی که خانواده اهداکننده قلب و خانمی که دریافت کننده قلب بوده رو آورده بودند و ناگهان جلوی دوربین به مادر فرد اهداکننده میگن این خانم قلب فرزند شما تو سینه شه... واقعا می خواستم سرمو بکوبم به دیوار! (501736)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۱:۰۲:۲۸
با سپیده موافقم
امثال این مجری تصنعی بازی میکنند و به نظر میرسد خودشان نیز به حرفهایشان عقیده ندارند و فقط مجری هستند نه آن چیزی که نشان میدهند
اینها شو من های بازیگر هستند و بعضی اوقات هم برای اینکه به برنامه خود رنگ و هیجان بدهند احساسات مصنوعی از خود نشان میدهند و با ما غریبه هستند (501766)
 
پيروز
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۴:۲۸:۴۹
ميبينم كه همه عزيزان دوباره يك مطلبي را كه خواندن بدون تفكر دنباله رو آن مطلب را ميگيرن و انتقاد ميكنن برنامه ماه عسل درد يك جامعه و مشكلات و سختي ها و تنهايي هاي يك جامعه و يا گروهي از مردم را نمايش ميدهد تا بحال كدوم يك از ماها مادر 4 شهيد بزرگوار را با اين روحيه بالا و به همراه زنان شهيد كه يك درس جديد به ما ياد دادن كه آن هم هركس را به خاطر خودش دوست داشته باش به ما نشان دادن و يا درد و رنج آن جوانان خياباني را كدوم يك از شما لمس كردين و يا هاي ديگر... عادت كردين به حرف زدن و توهين به ديگران پس شماها چه كار متفاوتي را انجام دادين كه بدرد جامعه و يا همون اطرافيان نزديكتان بخورد منصف باشيد مگه كسي كه قتلي را انجام داده آدم نيست يك زماني يك اشتباهي مرتكب شده حالا آن قاتل يا بخشيده ميشود يا نه حالا شما ها چيكاره هستين كه ميگين حق نداره وارد برنامه شود يا حق صحبت كردن را ندارد آن هم به اندازه شما حق دارد چون بخشيده شده و ارزش آن در جامعه شايد بيشتر از ما ها باشد (البته كمتر نيست) آنوقت عزيزان من شما ها دم از عدالت علي ميزنين توي اين ماه پر بركت و عزيز اين برنامه ها اگر از ديد مثبت ديده شود بسيار درس آموز هست پس چشم را نبنديم و دهان را باز كنيم بهتر است همه كارهاي خوب و بد را ببينيم و از تجربه ديگران درس بگيريم (501421)
 
نگارنده
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۲:۳۳:۳۲
کاملا موافقم
وقتی به لحاظ شرعی، حقوقی و قانونی یک نفر بخشیده شده شما چرا کاسه داغ تر از آش می شوید.
چرا انقدر بذر کینه می پاشید. (501851)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۴:۳۶:۵۲
این برنامه اش واقعا افتضاح بود. عملا یک قاتل رو تبرعه کرد. (501428)
 
ساحل
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۴:۵۲:۱۷
منم تقریبا مخالفم حداقل نباید دو طرف قضیه کنار هم قرار میگرفتن چون اصلا برابر نیستن.همینکه اولیای دم به قاتل زندگی بخشیدن واقعا ارزشمنده ولی متاسفانه مجری (که اصلا ازش انتظار نمیرفت) انتظارات نا بجایی از این مادر داغدیده داشت که انصافا هم این مادر خیلی خوب جواب مجری رو میداد.ولی با این همه اصلا نمیخوام کل برنامه رو زیر سوال ببرم چون خیلی وقتا واقعا خوب عمل کرده. (501443)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۴:۵۷:۱۹
متاسفم براتون نکنه منتظر بازگشت حسن جوهرچی هستید همیشه باید ساز مخالف بزنید (501448)
 
کاوه
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۵:۰۱:۲۵
فرد قاتل در سن 17-18 سالگی مرتکب قتل شده بود سنی که احساسات بر عقل غلبه دارد و در یک لحظه مرتکب قتل شده ولی با بخشش اولیای دم از اعدام رها شده و این امری است که روزانه در کشور دیده میشود و خدا و پیغمبر هم بر عفو صحه گذاشته اند و این حق ولی دم است که ببخشد یا قصاص کند.درگیری دو نوجوان و قتل یکی با یک سارق بانک یا اشرار مسلح یا تروریست که با نقشه قبلی اقدام به قتل میکنند فرق دارد و میدانیم که در این موارد مدعی العموم با آنان طرف است و معمولا در چنین مواردی بخششی در کار نیست ولی بحث برنامه ماه عسل در مورد این بود که حالا که یک جوان یا نوجوان قاتل که مورد عفو قرار گرفته حق دارد که بتواند در جامعه زندگی کند نه اینکه ترد شود و موجبات انحراف او مهیا شود. (501454)
 
سینا
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۱:۴۹:۱۷
شش ضربه چاقو زدن واقعا در یک لحظه اتفاق می افته؟این مورد یه کمی فرق داشت با یه دعوای معمولی که یکی یکی دیگه رو هل میده طرف می افته میمیره. (501807)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۵:۱۰:۰۳
با سلام
متاسفانه در پاره ای مسائل آنقدر افراط می شود که به قول نویسنده قبح کار از بین میرود تا جائیکه اگر پدر و مادری که داغ فرزندشان را دیده اند و هیچ یک از ما حتی نمی توانیم خودمان را لحظه ای در جای آنها قرار دهیم از خون فرزندشان نگذرند پیش چشم مردم انسانهای سنگدلی جلوه داده می شوند.
ولی هیچ وقت نباید خطری که این گذشتها داشته و جامعه را شدیدا تهدید میکند را فراموش کنیم.
بهتر است چند قاتل قصاص شوند تا خدای ناکرده جوانان به قتل عمد یا غیر عمد عادت ننماید. (501462)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۵:۱۳:۰۶
از این قاتلا زیاد توی تلویزیون میان! تا حالا ندیدید؟ اخبار و ... (501464)
 
محمد رضا
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۵:۱۷:۲۹
راستی نشان دادن چهره یک قاتل و صحبت کردن با او تلیغ قتل است؟ قوانین اسلام از سوی خداوند برای بشر امده پس بهتر است انسان با علم ناقص خود در ان دخالت نکند بخشش حق ولی دم است و خداند عالم این حق را به او داده است و فرموده اگر که ببخشید این برای شما بهتر است اگر بدانید.قاتلی که در شرایط خاص دست به قتل زده حال باید چه کند اگر بخشیده شود هم دیگر در جامعه جایگاهی ندارد.البته او جزای 15 سال حبس را خواهد کشید اما بعد از ان چه بیاییم در هر کاری وکلامی حد میانه ان را هم در نظر بگیریم تا از اصراف کاران نباشیم. (501468)
 
الف
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۵:۲۶:۵۰
انصاف را نادیده نگیریم قرآن را باز کنید ببینید در باره ارزش و اهمیت و عظمت غفو در آیات بسیاری چه می گوید اتفاقا باید رسوبهای ضد فرهنگی و ضد دینی را که متاسفانه کم هم نیستند از افکار و اذهان خود بزداییم تا ارزشهای متعالی دین به خوبی خود را نشان بدهند مگر در همین مورد قرآن کریم در باره عفو و بخشش از قاتل عمد سخن نمی گوید ودر این باره به بهترین وجه تشویق و تبلیغ نمی کند و از ولی مقتول به عنوان برادر قاتل یاد نمی کند (سوره بقره آیه 178) آری حکمتی که در عفو است بسیار بالا تر از ذهنیت منفی شکل یافته در باره آزادی قاتل است چراکه با ترویج و توسعه روحیه جوانمردی و عفو و گذشت می توان بسیاری از نا هنجاریها را کاهش داد . من از قم می نویسم وبه نوبه خودم از مجری گرامی سپاسگزارم. (501476)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۰:۰۴:۲۳
برادر محترم با سلام
1- ابتدای آیه مذکور خطاب به مومنین هست یعنی ایمان آورندگان. بنابر این لفظ برادر معنی عام دارد و نه در این مورد خاص: یعنی ایمان آورندگان همه با هم برادرند . آیه مذکور اشاره دارد به اینکه اگر قتلی در میان شما مومنین اتفاق افتاد چه کنید.
2- قصاص به معنی ردیابی، پی گیری و تعقیب کردن است. تعقیب جانی و عین جنایت را بر او وارد آوردن. در ابتدای آیه نیز \"کتب علیکم\" آورده شده همانگونه که برای روزه نیز از \"کتب علیکم\" استفاده شده، یعنی قصاص واجب شد بر شما.
3- عفو، تخفیف و رحمت است نسبت به قاتل! تا اینجا بحث جامعه و عموم نیست.

اما خوب بود به آیه بعدی نیز اشاره می کردید (179): \"و شما را در قصاص حیاتی است ای خردمندان اگر بخواهید تقوی داشته باشید\". یعنی عفو رحمت نسبت به قاتل است اما قصاص مصلحت عموم است. و تاکید به تقوی برای این است که خویشتن دار باشید تا قتلی مرتکب نشوید. (501722)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۵:۲۷:۰۹
سلام.آقای صدا و سیما،جان هرکه دوست داری این برنامه کلیشه ای و این مجری تکراری رو که خیلی زود با همه پسر خاله میشه رو تعطیل کن بذار دم افطاری ها حالمون ناخوش نشه.....جان هرکه دوست داری....خواهش میکنم.....خدایش خسته کننده است. (501478)
 
علی
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۵:۳۱:۲۳
پاسخ به برادر گرامی آقا مسعود
این که همه ی ما ممکنه عصبانی بشیم درسته اما مسعود خان شما در زمان عصبانیت چاقو میکشی و طرف دعواتو به دیار باقی میفرستی اونم نه با یک ضربه بلکه با شش ضربه چاقو؟ در سریالی که شما بهش اشاره کردی هیچ کدام از طرف دعوا قصد صدمه زدن به طرف مقابل را نداشتن. یک طرف طرف دیگه رو هول داد و از بد ماجرا طرف افتاد زمین و.... نکته مهم در سریال زیر تیغ نه خود حادثه بله فرار از صحنه حادثه و نرساندن به موقع مجروح به بیمارستان بود. (501479)
 
علی
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۵:۳۳:۰۶
برنامه را ندیدم اما این اقای مجری فکر نکرده در برنامه ی زنده شاید پدر و مادر احساساتی شوند و رفتار غیر متعارفی با قاتل داشته باشند . ثانیا چه قاتل بی چشم و رویی جوان مردم را کشته و جلویشان در برنامه ی زنده راه می رود وحرف می زند . تو باید الان توی قبر باشی حالا به خاطر اهل بیت تو را بخشیدند برو استغفار کن و گذشته ات را جبران کن نه اینکه داغ خانواده را تازه کنی. (501481)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۵:۳۴:۱۰
ما اکیداً از آقای علیخانی می خواهیم حتماً تا پایان ماه رمضان از یک خانواده مقتول که قاتل را قصاص کرده اند هم دعوت کنند، تا قاتل ها احساس نکنند بالاخره بخشیده می شوند
اگر این کار را نکنند، قتل را در جامعه گسترش داده اند

البته من در کل با برنامه ماه عسل موافقم... بالاخره املای ننوشته که غلط ندارد... البته اشکالاتی هم دارد، بخصوص برخی سخنان مجری (501482)
 
نادر رسولی
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۹:۳۰:۲۴
ما اكيدا از آآقاي عليخاني ميخوايم كه ديگه به اين برنامه مزخرف ادامه نده ما نيازي به اين برنامه نداريم ولي اگه ايشا ن به پول اين برنامه نياز دارند من حرفي ندارم تا آخر ماه رمضان سعي ميكنم تحملش كنم (501579)
 
میهمان
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۵:۳۹:۲۳
آنچه در رویکرد صدا و سیما در چنین برنامه هایی مشهود است یک طرز فکر و یک فرهنگ است.
این تلقی چیزی نیست جز حاکم کردن عقل فردی بعنوان تنها معیار اصلی قضاوت و داوری در باب امور، و فرعی بودن تمامی اصول حتی دین و مذهب.
و در یک کلام همان مسیری که غرب رفته و اگر هنوز جای اهداف انقلابی صدا و سیما را نگرفته، مطمئناً فرهنگ رفتاری بسیاری از آنها شده است.
مجری هایی مثل علیخانی که امثال آن در سیما کم هم نیستند چه وجه تمایزی دارند که صورت ظاهر سیما را بدست گرفته اند.
جز اینکه بنابر صحبت خود او، بچه پررو هستند و احیاناً صدای بهتری دارند.
وقتی جوان خوشروی حافظ قرآن می گوید ،بنا بر فرمایش رهبری که باید تحصیل، تهذیب و ورزش را جوانان در برنامه اصلی زندگیشان قرار دهند، رزمی کار هستم مجری نگران روحیه اوست که خشن نشود ولی در برنامه ای دیگر یک قاتل را آن هم کسی که به عمد 6 ضربه چاقو به یک نفر زده است را با احترام به برنامه خود فرا می خواند.
به نظر من این برنامه تابلویی است تمام نما ازصدا وسیمای ما که در حال حاضر انفعال، سطحی نگری و عدم انسجام در رسیدن به هر هدف والایی صفات ظاهری اوست.
به امید قرار گرفتن فردی با ریشه های محکم و اسلامی و ذهنی خلاق با ایده های بروز،بر مسند ریاست بزرگترین دانشگاه ایران. (501485)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۵:۴۵:۳۲
به نام خدا
متاسفانه امروز در مملکت ما قتل رو به افزایش است
اما برای راهکار آن عده ای تنها قصاص را ابزار جلوگیری می دانند و عده ای عدم قصاص
خداوند در قرآن میگه در قصاص برای شما حیات است که این نشان از بزرگ بودن حق قصاص است
اما همین خداوندی که برای بندگانش حق قصاص را محفوظ دانسته میگه قصاص نکنید
متاسفانه نویسنده گرامی بدون توجه به جزئیات به قتل پرداخته قتلی که عمد بوده
در جریان قتل معمولا نقش مقتول خوب دیده نمی شه هیچ کی نمی گه مقتول چکار کرد همه میگن قاتل
کسی که قتل را انجام میدهد انسانی خارج از این آب و خاک نیست فضایی هم نیست بلکه موجودی است که امکان دارد مثل من یا شما باشد
یک لحظه برای قتل کافی است
اما بخشش برای کسانی که فرزندشان را از دست داده اند آن هم در جاهایی که امکان داشته عزیز خودشان هم مرتکب شود ببخشتد بهتره
برای برنامه ماه عسل هم که در ماه عسل الهی این سنت قشنگ بخشش را احیاء کرده اند متشکرم (501486)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۵:۵۲:۵۷
اگر یه کم به تاریخ رجوع کنیم مشاهده میشه که مثلا یکی از پسران خلیفه دوم تا آخر عمرش فراری بوده و پنهانی زندگی میکرده چون اون هم تو یه نزاع و از سر خشم یه نفر رو کشته بوده و حضرت علی علیه السلام نیز دستور داده بوده هر جا پیدایش کردند حکم قصاص رو باید برایش اجرا کنند . قصاص حکم الهی هست و شیرینی این حکم پس از اجرا شدن توسط کل جامعه احساس میشه چون اثر بازدارندگی داره . صدا و سیما یعنی این چیزا رو هم نمیدونه؟! (501490)
 
ذرست گفته است
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۶:۰۸:۳۸
آن مجري بدرستي قلتل را ميثم جان خطاب كرده است چون.......!!!!
شما نمي خواهيد باور كنيد كه اين تلويزيون
درست شدني نيست. (501499)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۶:۰۹:۵۱
اصلا چه لزومی داره اینجور آدما رو تلویزیون دعوت کنن یه بارم یه زن و شوهرو دعوت کرده بودن همون که شوهر معتاد بود ترک کرده بود بعد زن بهش میگفت حاجی .
... (501426)
 
سبحان
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۶:۱۳:۵۹
اولين بار بود که يک قاتل قتل عمد رو (زنده) می ديدم. به نظر بنده اين برنامه چيزی جز جريحه دار کردن دل خانواده های مقتول نداشت. در ضمن تنها پيام اين برنامه هم اين بود که: ازاين پس قاتلان گرامی با خيال راحت می توانند به شغل شريف خود ادامه دهند چون فرهنگ بخشيدن در بين مردم در حال جا افتادن است.
من موندم بگم، ديدن يه آدم قبيح اونم تو برنامه زنده تلوزيون چه توفيقي داره، چه پيامی رو ميتونه اين آدم قاتل زنده بخشيده شده، برای ساير قاتلان گرامی داشته باشه، آيا جز اينه که اين کسبه آدمکش از خدا بی خبر رو گستاختر ميکنه (501503)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۷:۵۷:۳۴
اين افرادي كه شما به راحتي برچسب قاتل بهشون مي زنيد كه از اول قاتل به دنيا نيموده اند
وقتي يك فرد معتاد از تجربياتش درباره اعتياد در تلويزين مطرح مي كنه آيا باعث رواج اعتياد ميشه يا اينكه گفتن درباره عواقب و سختي هاي اعتياد شايد بعضي از آدم هايي رو كه ممكنه در معرض اين بلاي خانمان سوز باشند رو آگاه كنه
بهتر است اينقدر بي انصاف نباشيم! (501549)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۶:۲۷:۰۳
بی فکرشون همین قدر بس که یک حانواده صاحب 5 قلو رو دعوت میکند وبعد از خانواده دیگر که به خواست خدا بچه دار نشده،می پرسد که شما با دیدن این بچه ها چه احساسی پیدا می کنی؟قرار ه درمقابل بعضی از مشیت های خدا چه احساسی پیدا کنیم؟چرا باید جلوی جمع بییند گان برنامه های تلویزیون تحمل وطاقت دیگران را زیر سوال برد؟

مثل بسیاری از برنامه های دیگرشون که یا بیینده را احمق فرض میکنند یا تصویرهای شکنجه وآزار انسانها را بدون هیچ فیلتر تصویری به صورت ناگهانی نشان میدهند که گاهی تا ساعتها من با دیدن بعضی از این تصاویر احساس روانی شدن کردم.
... (501409)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۷:۰۰:۱۵
بسمه تعالی
من برنامه را دیدم و نکات زیر قابل بیان هستند:
1- در دین شریف اسلام قصاص به همراه تاکید بر عفو آمده است. بنابراین باید بر قصاص افرادی که حالت سابقه دار شرور هستند تاکید کرد نه جوان 17 ساله ای که از سر ندانم کاری و بچگی دست به این کار میزند.
2- مجری اشاره کرد که از میان پرونده های متعددی این مورد را انتخاب کرده آنهم به این دلیل که قاتل سابق شخصیت جدیدی پیدا کرده است. لذا فراموش نکنیم که احیا مجرمین سابق یک کار ارزشمند تلقی میشود.
3- تاکید خانواده مرحوم بر بخشدیدن به مقداست اسلام (امام حسین(ع) و علی اصغر (س) ) بود که نقطه قوت برنامه تلقی میشد.
4- مجری تاکید کرد که ممکن است هر جوان دیگری عصبانی بشود دست به عملی بزند و بخشیده نشود.
5- تبلیغ قصاص و عفو بعد از کار فرهنگی برای کنترل خشم، عدم حمل سلاح و ... موثر است که متاسفانه کشور برای این قضیه برنامه ای ندارد. (501526)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۸:۳۳:۴۲
كارسيما دربدآموزي ها وفرهنگ سوزي ها ازحرف گذشته مخصوصا كه سريال هايش واقعا جز بي ادبي وبي تقوايي وافسارگسيختگي چيزي به مردم نمي آموزد-البته باستثاي چندسريال تاريخي- (501563)
 
امید
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۹:۱۲:۲۰
اتفاقا برنامه خوبی است. شخصیت مجری این برنامه و موضوعاتش مثل همین دعوت از قاتل برای برنامه افطار، آیینه تمام نمای وضعیت جامعه ما است.
انسان های چاپلوس و زبان باز همه جا عزیزند و مورد توجه. خیابانها و کوچه هایمان هم صحنه زنده قتل و فحشا
اتفاقا درست نشون داده ....
خود شکن آیینه شکستن خطاست (501575)
 
نادر رسولی
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۹:۲۲:۰۲
متاسفانه در مورد پخش اينگونه برنامه ها از صاحبنظران و متخصصين استفاده نمي شود و يا اگر استفاده مشود از متخصصين كم تجربه و غير كاردان استفاده ميشود .از قديم گفته اند ((هر سخن جايي و هر نكته مكاني دارد)) من ميخوام بگم شايد خيلي از موضوعات اين برنامه جالب باشد ولي اينكه آيا صلاحيت پخش از رسانه ملي عمومي را دارد يا ندارد مهم است شايد اين موضاعات براي چاپ در مجله مناسب باشد ولي براي رسانه عمومي خير مثل خيلي موضوعات ديگر كه ميتوان مثلا در يك مجله چاپ كرد ولي مطرح كردن آن در يك رسانه ي ملي شايد قباحت داشته باشد كه متاسفانه نه صدا وسيما و نه دست اندركاران اين برنامه به آن توجه نميكند من قبلا از طريق پيامك اين موضوع را به خود برنامه ريزان گفته ام نمونه اش تيپ و نحوه برخوردخود مجري كه بعد فهميدم كه اصلا تهيه كننده نيز خود مجري ميباشد به همين دليل متاسفانه هيچ گونه تغييري در برنامه ايجاد نشد (501577)
 
نادر رسولی
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۱۹:۲۵:۳۴
مجري بعضي وقتها سوالاتي رو از مهمانها ميپرسه كه حتي يه كودك ميدونه كه اون سوال رو نبايد پرسيد و زشته يا جاش نيست (501578)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۲۰:۴۴:۱۷
بله باید بیشتر دقت کند صدا وسیما

بوجه بیت المال صرف هنر نمایی برای یک قاتل میشود
و کسی عذر خواهی نمی کند
مانند قبل (501596)
 
محمدا
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۲۱:۰۲:۲۴
من ان برنامه را ديدم واقعاً جاى تاسف داره قتل عمد و قاتل حد اقل مجرى محترم با مشاوره با روانشناس وجامعه شناس سوالاتى را طرح ميكرد و نبايد چهره زشت وناپسند مجرى قتل را نشان ميداد و نهايت اينكه تلفنى با ايشان صحبت ميكرد و جامعه را مشوش نمينمودكه يك قاتل نادم وشاد از بخشش دنبال راهكارى براى هم مسلكان و انهايى كه داراى ذهن نا هنجار هستند  (501599)
 
irani
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۲۲:۱۸:۲۰
از جامعه باید خشونت زدائی بشه، با فرهنگ سازی، اون هم از سن کودکی، اما با این حجم گستردهٔ کودک آزاری، خشونت برخی‌ معلمان و بسیاری از ناظمان مدرسه ها، و حتی خشونت مجریان قانون با مردم عادی، نمیشه انتظار سلامت روانی‌ از جامعه داشت، کار رو باید ریشه‌ای درست کرد، بخشش رو باید به کودکان یاد داد، و بزرگترها رو با آموزش و البته اجرای قانون کنترل کرد تا خشونت از جامعه کم کم پاک بشه (501615)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۲۳:۳۶:۴۶
ببینید کسی که مرتکب قتل عمد می شه باید اعدام بشه و این ربطی به رضایت والدین نداره چرا که این فرد امنیت اجتماعی را به خطر انداخته و به گفته بسیاری چاقوکشی در جامعه حکمش محاربه است.پس این انگلی که در تلویزیون آوردند باید اعدام می شد. (501640)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۲۳:۵۲:۱۴
اولیائ دم حق خودشان است هرگونه برخوردی با قاتل داشته باشند اما چون یک جنایت اتار اجتماعی سوئ دارد این حق جامع است برای اقدامات پیشگیرانه قاتل را تبنیه کند این حق یک برنامه تلویزیونی نیست آنرا با یک پر مثلا فرهیختگی ضایع نماید (501641)
 
مرتضی
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۲۳:۵۶:۳۰
از همه بدتر لحن تحقیر آمیز مجری این برنامه با مهمانان است. (501642)
 
مرتضی
۱۳۹۰-۰۶-۰۱ ۲۳:۵۹:۵۴
مشکل اصلی نه مجری و نه میهمانانش، مشکل اصلی کسی که تهیه کنندگی و اجرای یه همچین برنامه ای را میده به این آقا (501643)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۰۰:۲۸:۲۴
هر چه از عفو و بخشش برای جامعه گفته شود باز هم کم است. اگر بخشش و عفو اصل باشد، اساساً قتلی اتفاق نمی افتد. من بسیار متأسف شدم از این تفسیری که در شأن الف نبود. (501656)
 
محی الدین
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۰۰:۳۳:۳۶
با سلام
نمی دانم پدار و مادر مقتول چه دل بزرگی دارند به هر حال بخشیدن
داشتم برنامه را نگاه می کردم و حسرت دل بزرگ پدر مادر داغ دیده را می کشیدم که مجری بعد از گرفتن اجازه از پدر و مادر مقتول ، با لفظ میثم جان قاتل را دعوت کرد چنان منقلب شدم که دیگر نتوانستم تلوزیون را نگاه کنم
اما جدا از انتقاد به شبکه سوم سیما چگونه می شود که قتلی رخ می دهد و تمام مستندات وجود دارد اما قوه قضاییه 5 سال وقت تلف می کند تا رای صادر نماید و بعد از 5 سال حکم قرآن را جاری نماید آیا این قضاوت اسلامی است
به نظر بنده هنوز مانده ایم که به سمت اسلام برویم و قوانین الهی یا به سمت حقوق بشر ؟
خواهش میکنم نظر بنده را هم بگذارید (501660)
 
نيما
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۰۰:۴۹:۰۹
به نظر من هيچ كس كامل نيس احسان عليخاني هم كاملا مثل ما ها ولي مگه دعوت كردن قاتلي كه بخشيده شده جرم است چرا همه قضاو ت مي كنين . همه ما تو زندگي اشتباه داريم كوچيك و بزرگ حالا ميثم تو حادثه اي مي شه قاتل حتما كه قاتل بالفطره نيس حالا كه بخشيده شده بايد زندگي كنه چرا راحت مي كشيم وزنده ميكنيم تا بحال اعدام وقصاص كرديم چه اتفاقي افتاده ؟؟؟
مشكل به خاطر فقر اجتماعي و فرهنگي اقتصادي است تا اين كمبود ها وجود داره قتل جنايت تجاوز و اسيد پاشي ... وجود داره ميشه حوادث را كاهش داد او لين رراهش اينه كه خشم خودمونو اولا كنترل كنيم .و وو ... (501671)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۰۱:۰۲:۳۴
اون احترانی که آقای علیخانی به آقا میثم گذاشت فقط به خاطر شجاعتی بود که کرده بود و به یک برنامه زنده امده بود. بعدش هم اون مهمون برنامه بوده و دعوت شده بوده چون که اشتباهی کرده بنا نیست ما هم باهاش مثل یک غیر انسان رفتار کنیم!!
خانواده مقتول فقط به خاطر قاتل دعوت شده بودند یعنی چون میثم قبول کرده بود بیاد اونارو دعوت کردند.
اهان توقع داشتی یه دونه میزد در گوش پسره یا از پله ها پرتش میکرد پایین چون قاتل بود؟چطور بود اصلا همون جا چوبه ی دارو به پا میکردن علیخانی خودش اعدامش میکرد....اولشم از مادرش پرسید ناراحت نمیشی قاتل پسرت بیاد اینجا که گفت نه....قاتل راضی خونواده ی مقتول راضی ما شدیم ناراضی!...
انقد بی انصاف نباشین.... (501677)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۰۱:۳۳:۲۴
در بهترین وساعث ماه رمضان هنگام اذان مغرب دیدن ورونمائی از یک قاتل انهم در حضور پدر ومادر مقتول روی فرش قرمز استودیو چه پیامی داشت........... (501684)
 
kheshar
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۰۲:۰۲:۳۳
من به شخصه برای مجری این برنامه و عوامل این برنامه و همینطور برای صدا و سیمای کشورم متاسفم بعضی از بخش های این برنامه جای تقدیر داره مثلا کسانی که با اهدای عضو عزیزانشون جان چند نفر رو نجات دادن ویا عزیزی که از فرزند معلولی نگهداری می کردند ولی آیا جای تاسف ندارد که فاتلی رو با بوق و کرنا و عزت و احترام بر روی صحنه میارن و اون رو با لفظ جان و غیره خطاب می کنند کاری که پدر و مادر این مقتول کردن جای تشکر داره ولی آیا هیچ مسئولان این برنامه فکر کردند با این شاهکارشون قبح قتل در جامعه ریخته می شود و هر کسی به خودش اجازه میده یک چاقو تو جیبش بذاره و به تهدید جان مال و ناموس مردم بپردازه جای تعجب نداره اگر این آقایون فردا از متجاوزین به عنف و نوامیس مردم هم دعوت کنن تا وارد این برنامه بشن و البته روی فرش قرمز قدم بزنند و یه حلقه گل هم دور گردنشون بپردازن (501685)
 
سمیعی
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۰۲:۰۷:۰۲
به نام خدا
فکر میکنم همین روزها سالروز قصاص ابن ملجم قاتل حضرت علی هم هست لطفا اگر کسی از جزئیات این قصاص اطلاع داره اطلاع رسانی کنه
ممنون (501686)
 
علیرضا
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۰۳:۳۶:۱۹
سلام
واقعا جای تاسف داره،مسئولین صدا و سیما و مخصوصا مدیر شبکه سه باید پاسخگو مردم باشند.اقای علیخانی می خواد کپی از برنامه های خارجی رو اینجا پیاده کنه حتی شده با توسل به دروغ. در یکی از برنامه هاشون خانمی دعوت کرده بودند که مریض بود و میگفت شوهرم در هنگام مریضی من و تنها گذاشت و رفت در صورتی که بنده با شناختی که از اون خانواده داشتم و تلاش های شوهر این خانم برای سلامتی ایشون و هزینه های که برای سلامتی ایشون متحمل شدند اما در این برنامه در عین ناجاوانمردی ایشون متهم به نامردی کردند.فکر کنم این آقای علیخانی اون دنیا نتونه پاسخ این دروغ ها رو که در برنامه ایشون گفته میشه و با مدیریت ایشون رنگ و لعاب پیدا میکنه بدند. (501694)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۰۴:۱۲:۱۹
به نظر من این برنامه خیلی جالبه، کاری با این قسمتش ندارم در کل میگم. چون هیچ برنامه ای بی نقص نیست.

هنر این برنامه نشون دادن آدم هایی که هیچ یادی ازشون نمیشه و تو مردم ما گم هستن (501696)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۰۸:۱۴:۱۵
فكر كنم خلاقيت هاي مجري محترم برنامه ماه عسل به اتمام رسيده است چون همواره سعي دارد خود را بعنوان يك نابغه در اجرا حفظ كند كه موفق نمي شود و مدام حرف مي زند . در آداب و فرهنگ ما معمولا\" ميزبان روده درازي نمي كند بلكه اجازه مي دهد مهمان حرف بزند . (501702)
 
رامین
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۰۹:۰۹:۳۴
با سلام

آیا احساس بر منطق حکمفرماست یا منطق بر احساس؟ پسرم بعد از دیدن برنامه پرسید بابا اگه منو به قتل برسونند قاتل منو میبخشی! من اون شب تا صبح نخوابیدم و پسرم در خواب هذیان میگفت! تو رو خدا بدونید پشت تلویزیون آدمهایی نشستند که به مسایل مو شکافانه نگاه میکنند حداقل در برنامه ها از یک روانشناس استفاده کنید تورو خدا اگه شما جای من بودید به پسرتون چی جواب میدادید؟ با تشکر (501711)
 
علي مسعوديان
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۰۹:۱۵:۳۴
سلام با آرزوي قبولي طاعات شما و خوانندگان محترمتان
به نظر من هر چند مي شود به برنامه ماه عسل ايراداتي هم گرفت ولي در مجموع برنامه موفقي است و من اگه بخوام نمره بدم شايد 18 رو در نظر بگيرم . اينكه يك قاتل مياد در برنامه تلويزيون و مردم مي تونن به وضوح درك كنن كه قاتل يه آدم عجيب و غريب نيست ، شاخ هم نداره ، يك تك چشم وسط پيشونيش هم نيست ، هر كسي مي تونه اين عمل حرام رو انجام بده حتي ما و به نظرم اين مي تونست تلنگري باشه براي همه جوونها كه مواظب باشن ، و بدونن كه عدم كنترل خودشون در شرايط بحراني ممكنه ازشون قاتل بسازه ، و اينكه در اينصورت ممكنه با چنين رافتي از جانب اولياي دم مواجهه نشن .چون در هر صورت قصاص حق قانوني و شرعي اولياي دم هست . جالب اينكه در برنامه نشون داد كه پدر و مادر بزرگواري چقدر ايمانشون قوي بود و توسل به اهل بيتشون بسيار جالب و ديدني بود به نظرم اثرات مثبت اين برنامه مي چربيد به آثار احتمالامخرب اون . (501712)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۰۹:۵۰:۲۵
حالا اگه قاتل مي گفت
اي جوونا راهي كه من رفتم شما نريد هيچ وقت چاقو تو جيبتون نزاريد و از اين قبيل حرفا باز يه چيزي ولي مي گفت آره كار برام پيدا نميشه و از اين قبيل حرفا
والا برا من مهندس تحصيل كرده هم كار پيدا نميشه تو كه جاي خود داري (501714)
 
قاسمي
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۰:۰۰:۳۰
درصدا وسيما ي ايران واقعا قحطي مجري است.مجريان صدا وسيما مخصوصا شبكه سه نه روانشناس خوبي هستند نه بلدند حتي بسم الله ... را درست تلفظ كنند ونه احترام به مهمان وبيننده را بلدند.چون فاميل ... (501719)
 
امیرسام
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۰:۱۲:۵۴
ایکاش تلویزین صحنه اعدام قاتلین و اشرار را پخش می کرد تا درس عبرتی برای دیگران باشد (501724)
 
فرهاد
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۱:۱۳:۰۴
سلام ، آقا پیشنهاد میکنم صدا و سیما 200 -300 کیلو cd فیلم های کره ای بخره و یک دستگاه پخش و اقدام به پخش این فیلمها در طول شبانه روز با سه نوبت تکرار برای کسانی که زمانبندی دیدن را مدیریت کنند بنماید و شکر خدا شرکتهای... و بانکها هم برای دادن تیزر تبلیغاتی همیشه در صحنه حضور دارند و با این روش ضمن کاهش چشمگیر هزینه های سازمان اینقدر هم رو اعصاب میلونها نفر بیننده مسابقه دو نمی دهند. (501773)
 
حسين‌زاده
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۱:۲۰:۰۳
با سلام من اين برنامه را ديدم وقتي قاتل دعوت شد به روي سن بيايد خيلي تعجب كردم . اصلاٌ حكم قصاص را خداوند متعال براي چه گذاشته است ؛ براي اينكه درس عبرتي بشود براي ديگران و اينگونه اتفاقات ديگر رخ ندهد . ما در وصيت حضرت علي (ع ) به امام حسن (ع) مي‌بينيم كه امام (ع) به فرزندشان وصيت مي‌كنند چنانچه من خوب نشدم با قاتل من مثل خودش رفتار كنيد و با يك ضربه به او بزنيد . اين درسي براي ما كه قتل عمد بايد قصاص شود . مگر در مواردي كه شرع منع نموده باشد . (501780)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۱:۲۰:۳۳
با سلام

متاسفانه مجري بدون ملاحظه سوال هاي گستاخانه اي رو مطرح ميكنه كه همه جوابشو ميدونيم ولي دوست نداريم اون مهمان اسيب ديده يا بيمار يا بدبخت اون سوالو جواب بده
اين يعني براي متفاوت بودن برنامه با احساسات اون مهمون بازي بشه كه برنامش مثل 90 معروف بشه(البته 90 كجا واين كجا)
من مطمئن هستم مشكلات اون مهمانان بعد از برنامه بيشتر هم ميشه چون زاويه جديدي در ذهنشون نسبت به مشكلاتشون با پرسيدن اين سوال ها باز ميشه كه درست نيست
... (501763)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۱:۲۶:۰۹
با این مطلب که قاتل را نباید به برنامه دعوت می کردند موافقم. (501788)
 
هدیه
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۲۰:۲۸:۵۷
در جواب کسانی که عقیده دارند که یک قاتل نباید در برنامه حضور پیدا میکرد باید بگم:اشتباهات چه کوچیک و چه بزرگ هر چند قابل جبران نباشند اما قابل بخشش اند و من و شما که تنها بیننده هستیم فقط متوانیم بخشش و بزرگواری این خانواده رو ستایش کنیم مخصوصا\" در شرایتی که اقای میثم خودش از همه پشیمان تره. (502067)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۱:۵۱:۲۷
برنامه ماه عسل و اجراي زيباي آقاي عليخاني واقعا بسيار تأثير گذار و مفيد است و از بسياري از فيلمها و سخنراني ها موثر تر است. البته اجراي زنده؛ سوتي هايي هم ممكن است داشته باشد. لطفا انصاف داشته باشيد. (501813)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۱:۵۲:۵۳
ببخشید
یعنی این قاتل محترم و دوست داشتنی که هر لحظه میتونه چاقو تو شکم مردم کنه داره آزاد بین مردم میچرخه
شش بار چاقو زدن نشان از بیماری روانی این آدم داره

شاید برنامه میخواسته انتقاد کنه که مردم ببینند امثال این آدم هنوز هست و بین مردم زندگی میکنه (501816)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۲:۴۴:۱۳
الان طوری در جامعه دارد رواج پیدا میکند که اگر کسی فردی رابه قتل برساند دیگر نگران قصاص نباشد و بعد از مدتی اولیای دم بخشش میکند و این برای جامعه خطر ناک است و دیگر نمی توان احساس امنیت کرد (501860)
 
تهرانی
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۳:۱۷:۵۵
با قاتل را که نباید به برنامه دعوت می کردند . اظهار شرمساری را در او ندیدیم. فقط داغ دل آن پدر و مادر بیچاره تازه شد (501883)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۵:۱۷:۳۴
اين توهين به همه مهمانان شريف به اين برنامه بوده است (501958)
 
م.ع
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۵:۲۵:۵۹
خب تا حالا نزدیک به 50 تا مهمون داشته از اسرا و زن رزمنده تا مادر های فداکار و مردم خیر شما فقط همین قسمت دیدید که تازه به نیت بدی صورت نگرفت .لطفا خوبی هاش رو بگید. (501963)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۶:۰۹:۴۴
بالاخره هرکسی یک سری ضعفهایی دارد نباید زیاد خرده گیر باشیم، نیمه پر لیوان رابا هم زیبا نگاه کنیم با نگاهی زیبا. (501981)
 
زینب
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۶:۵۹:۰۷
اگه قتل غیر عمد بود یه چیزی!در فیلم زیر تیغ هم این یکی اون یکی رو هل داد نه اینکه 7 ضربه چاقو زده باشه تو شکمش!!اولی رو زد میگیم عصبانی بو تا 7 ضربه هنوز به خودش نیومد؟؟
زشته دعوت کردن از جنین آدمی!فردا یکی یکی رو میکشه به امید اینکه بخشیده میشه!در بخشش هم نباید اسراف کرد!! (502010)
 
زینب
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۷:۰۲:۵۶
تازه پرو پرو میگه بهم کار نمیدن!!!زدی یکی رو با اون وضع کشتی کار هم بهت بدن، اینطوری که قاتل بودن صفا داره!! (502016)
 
Hamid
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۷:۳۸:۲۲
همیشه افراط و تفریط
کاملا شده عادت ایرانی ها!!
باید یه فکری کرد....
از تلویزیون گرفته تا فوتبال و .... (502024)
 
ali
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۸:۳۲:۵۶
بعضیا واقعا از روی حسد وکینه آدمهارو میکوبن هرکسی یه جور ایده ای داره این برنامه خیلی تاثیرگذار بوده.اکثر ای چیزارو هم خود صدا سیمایی وجراید اینجا انتقاد مینویسن برای مجری.یکم مثبت باشین بادید باز وفکرباز نگاه کنین دوستان (502046)
 
انصاف
۱۳۹۰-۰۶-۰۲ ۱۹:۵۳:۴۴
واقعا خوبه یه کم انصاف داشته باشین
مطمینم برای پیدا کردن سوژه ها کلی زحمت کشیده شده
چه طور چشمای پر از اشک علیخانی رو دروغ دیدید
چرا تا یه کاری میگیره میخواین 100 تا عیب روش بذارین؟
چرا از قسمت های خوبش تعریف میکنید حداقل 20 قسمت پخش شده
انصافم خوب چیزیه (502062)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۰۱:۵۳:۲۳
کاش حداقل یه خانواده رو هم دعوت میکردن که قصاص کرده بودن تا انقدر راحت تبلیغ قتل و چاقوکشی نشه. (502139)
 
امير علي
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۰۵:۳۸:۱۰
آخه 6 بار چاقو زده خب اين كاملا معلومه كه عمد بوده و ميخواسته طرف بكشه !!!
نميدونم چه بخششي بالاتر از اين قصاص لايق كه حقيقتا درس عبرت ميشه اگه قاطع برخورد بشه
6 بار نه يه بار نه 2 بار 6 بار چاقو زده بعد عمدي نبوده مگه رانندگيه آخه بعد ميگن مملكت اسلامي حضرت علي يه بار شمشير زد مگه امام حسن و حسين ازش گذشتن حالا طرف 6 بار ضربه زده كه كلا بكشه بعد به راحتي عينه آب خوردن قاضي و وكيل و ... ميخان كه ببخشند .... (502165)
 
فرزاد
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۰۸:۴۸:۰۴
با سلام و احترام
متاسفانه عموم مطالب سایت الف دیدن نقاط ضعف کارکردهای مختلف جامعه می باشد که سبب کاهش امید آفرینی در کشور می گردد ، این برنامه دارای نقاط مثبت و منفی بوده که نقاط مثبن آن بیشتر بوده که شما نقطه منفی آن را دیده و یک برنامه خوب سیما را تضعیف می کنید ، بهتر است نقد یک برنامه با دیدن نقاط خوب و بد آن تواما همراه باشد ، ختم کلام اینکه جامعه ایران به امید آفرینی بیشتر و تقویت کارهای خوب نیازمند است
با تشکر (502180)
 
م س
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۰۹:۰۵:۰۰
باید صحنه هایی از افتادن قاتل جلو پای اولیا دم و طلب عفو قاتل را نشون بدند (502183)
 
مرضیه
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۰۹:۴۸:۰۸
با سلام
این برنامه متاسفانه به قدری بی حیایی را دارد گسترش می دهد متاسفانه اشاعه فرهنگ بی فرهنگی را در میان جامعه آشکار می کند.
واقعا نمیدانم که این برنامه چرا از هر چی غم و غصه عالم که وجود دارد صحبت میکند.
اگر بلدند بیان در خصوص شفای مریضان در شبهای احیا یا شفا به مناسبت توسل به ائمه و یا دعوت از نفر اول کنکور در رشته های مختلف و یا دعوت از آدم های موفق که با هیچ به همه چیز رسیدند بپردازد.
برادر من اگر هم داری تز یک خانواده به خاطر گذشت از قصاص دعوت می کنید و یا دارید از یک خانواده به خاطر اهدای عضو دعوت میشود دیگر چرا با احساسات اونا داری بازی میکنید بلرادر جان شما بازیگر هستسد ولی باور کن مردم ما بازی را مثل شما بلد نیستند .
آقای ضرغامی آیا درست است یکی از اقوام شما بخاطر یک کار زشت جلوی این همه بیننده بیاید. خدا شاهد است من الآن وقتی این برنامه را می بینم به حال خودم و مسئولین غصه می خورم که چرا از یک شبکه دولتی بجای انعکاس خوبی ها و نیکی ها و خوشی مردم باید به جهانیان غم و غصه و بزهکاری و سایر موارد غلط را انعکاس و نمایش بدیم .
ماه عسل اگر اینه پس ماه تلخی چیه .
بابا ماه عسل یعنی ارامش و نیک اندیشیدن نه اینکه قاتل دزد بزهکار و خانواده بدون فرزند را به مردم نشان دادن (502192)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۰۹:۵۹:۲۶
اینکه جامعه حقایق درونی و نقاط آسیب خود را بشناسد یک ضرورت است. پنهان نمودن درد بنا بر هر مصلحتی غلط است و چنین برنامه هایی میتوانند مفید باشند,نباید به دروغ کشور خود را مدینه فاضله بدانیم و به خودمان هم دروغ بگوئیم.
یک قاتل ,یک دزد , یک دروغ گوی بزرگ, یک مدیر انتقاد ناپذیر,یک انسان توهم پرورو... مادامی که ایرانی باشد محصول ساختارهای اجتماعی و نظام آموزشی ماست.
باید نقطه عطفی که یک فرد عادی را به یک قاتل یا دروغگو و مقدس ماب تبدیل میکند را بشناسیم و به جامعه و نظام آموزشی بگوئیم که زمینه های این تحولات شخصیتی دردناک چیست.

-چرا فردی همچون قذافی نمی تواند در همان مراحل اولیه با جریانهای آزادی خواه وارد سازش و مذاکره شود,تا خود نیز بتواند به عنوان بخشی از جریان سیاسی کشور خود باقی بماند ؟چرا او به خود حق می دهد به سینه جوانان خود شلیک کند؟مگر او نمی داند که دوست داشتن با شلیک تانکها حاصل نمی شود؟ پس چرا بر کار خطای خود اصرار دارد؟چرا همه دیکتاتورها از شاه ایران گرفته تا صدام و صالح و مبارک و اسد و... همگی یک خطای فاهش را تکرار میکنند؟ اینها سولاتی هستند که پاسخ آنها تنها در صورت ریشه یابی تحقیقی و نگاه درست و دقیق اجتماعی یافته خواهند شد,و لازمه درمان این دردها اول پذیرش درد است, که بی تردید در درون اجتماع است . (502197)
 
مرجان
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۱۱:۴۳:۴۷
این برنامه که سالها پیش یک جاهایی گل کرد مجریش رادچارتوهم وخود شیفتگی کرد انقدر اه وناله میکند ادمها راخوار میکند ای بیایید به این ادم کمک کنید که ادم حالش بهم میخورد صدا وسیما باپخش این برنامه ها به کجا می خواهد برسد معلوم نیست (502264)
 
همسر شهید
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۱۲:۳۳:۰۵
دعا کنید که خداوند همه ما را به صراط المستقیم انسانیت هدایت کند. تا گرفتار این بلاها نشویم
خداوندا به ما و به فرزندان ما و به فرزندان فرزندان ما تا روز قیامت ایمانی عطا بگردان تا دست به هیچ نوع جنایتی نزنیم.
آمین (502319)
 
علی
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۱۲:۴۶:۰۸
من با دیدن این برنامه آن هم یک ساعت قبل از افطار,دچار تشویش ذهنی شده ام.
واقعا چرا عزیزان دلسوز در صدا و سیما تاثیرات سوء اینگونه برنامه ها بر ما و فرزندان خردسال ما را در نظر نمی گیرند. (502326)
 
طه جاری
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۱۴:۳۳:۱۴
در این ماه مبارک اشک مسلمانی را جاری کردن چه خیری دارد؟برنامه ای که تا اشک مهمانش را جاری نسازد راضی نمیشود باید متوقف شود.ظاهرا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران عنان از کف داده است.نسخه های کپی شده از برنامه های غربی چه سودی برای مخاطب ایرانی دارد؟ساخت چنین برنامه هایی برای جلوگیری از دیده شدن شبکه های ماهواره ای تلاشی اشتباه با زیان های غیر قابل جبرانی است.خواهش میکنم صدای ما را بشنوید. (502400)
 
مریم
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۱۵:۰۱:۴۰
این ها واقعیت هایی هست که در جامعه حضور دارد! یک جوان باید بداند اگر لحظه ای نتواند خشم خود را فرو بخورد ممکن است آدم بکشد به همین سادگی!قتل غیر عمد بوده چون جوان آن لحظه عصبانی بوده و در حالت جنون به سر می برده!
دوم اینکه علیخانی دیشب در برنامه اش گفت که این جوان حاضر شده بیاید و جلو چشم میلیون ها آدم اعتراف کند که اشتباه کرده و پشیمان است...بعد اینکه او را چه صدا بزند؟ فحش بدهد؟ هوی کند؟
قبل از اینکه مسئله ای را که به مذاقتان خوش نیامده در بوق و کرنا کنید یکم فکر کنید
یا علی (502404)
 
يك دوست
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۱۷:۰۷:۱۲
كسي نميدونه چرا بايد يك قاتل عمدي را بخشيد آنهم با وسط كشيدن پاي امام حسين و احساسات مذهبي كه گاها اغراغ آميز ميشه. نميدونم ولي اي كاش هر چيزي جاي خودش قرار بگيره حالا قصاص يا عفو اما بايد ياد داد به فرزندان اين ملت كه موسي كاظم به خاطر فرو بردن خشم بايد به ما ياد بده كه صورت ماه خدارو ببوسيم تا چاقو نكشيم تا نكشيم تا بخشيده يا قصاص نشيم. چقدر امام هفتم مظلوم شده و ما فقط تولدش را جشن ميگيريم و وفاتش را عزا. اي كاش ياد ميگرفتيم كه خشم يعني چه و كشتن غول خشم چه بركتي داره همه همه چيز را فراموش ميكنيم امان از اين بشر فراموشكار كه به خودش ظلم ميكنه وبا بخشش بايد يك عمر جنازه مقتولي را به دوش بكشه و....... (502445)
 
مراد جوان
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۰۱:۲۸:۰۲
از این بیشتر نمیشه انتظار داشت مثل این است که در قرن یکم هجری زندگی میکنیم. قوانین قرون وسطائی هم از این بهترند. مگر میشود قضاوت را بدست مردم داد؟ مگر مملکت قانون ندارد آخر این چه بساطی است که درست کرده اند به اسم قصاص؟ خوب کسی که مرتگ قتل شده را باید برطبق قانو ن مجازات کردپای کسان نزدیک مقتول را چرا میکشانند وسط؟ کار از اینجا خراب است با احساسات وعواطف ملت بازی میکنند اگر پدر و مادر ببخشند ناراحتند اگر نبخشند این حس کینه ورزی در آنها تقویت میشود که باز عواقبش به آنها روحن ضربه میزند.نظام جمهوری اسلامی با قوانین عقب مانده اش مقصر اصلی چنین رویداهائی ایست که در ایران اتفاق میافتد امروز همه تقریبا چاقو در جیب دارند و بمحض اینکه کسی به آنها تو میگوید میخواهند شکمش را پاره کنند. به خبرها توجه کنید . چه به سر این مملکت آورده اند. (502525)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۰۱:۵۱:۵۸
من این برنامه را ندیدم ولی خیلی تعجب می کنم طبق این گزارش چنین برنامه ای از تلویزیون پخش شده است.خیلی بد است.شورای سیاستگذاری و مدیریت اجرایی صدا و سیم خیلی باید پخته عمل کنند.برنامه های رادیو و تلویزیون باید در چارچوب سیاست های صدا و سیما باشند.بهر حال کانال 3 برنامه خیلی بدی راتهیه و پخش کرده است.باید این موضوع جدی پیگیری شود.اجرای یک برنامه تلویزیونی باید با تمام جوانب امر دیده شود.من معتقدم این قاتل که بصورت عمد دست به قتل زده است باید مجازات شود حتی اگر پدر و مادر مقتول گذشت کنند و اورا ببخشند.حق جامعه هست که فاتل به اشد مجازات برسد.این قاتل و مشابه انها که اینگونه مورد بخشش قرار میگیرند احتمالا در اینده دست به قتل های دیگر میزنند.پس باید تدبیری اندیشید که هم قاتل مجازات شود و هم درسی باشد برای افراد اوباش،اراذل و جانی. (502530)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۰۱:۵۶:۴۳
صدا و سیما برنامه های اعصاب خورد کن را پخش نکند. (502532)
 
bahman
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۲۳:۳۵:۱۵
کلا این برنامه دیگه از رسالت اصلیش دور شده و مخصوصا با اجرای بسیار بد آقای علیخانی دیگه هیچ جذابیتی نداره. (502716)
 
علي احمدي
۱۳۹۰-۰۶-۰۵ ۰۷:۴۰:۳۸
سلام
واقعا براي صداي و سيماي آقاي ضرغامي متاسفم .شاهكار هاي برنامه ماه عسل كم نيست كه بتوان انها را شمرد .به عنوان مثال دعوت از يك فرد معتاد به عنوان قهرمان ملي و تقدير و تشكر از آنها با اهداي سفر حج توسط اقاي دارابي .خدا اخر و عاقبت همه را ختم به خير نمايد. (502759)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۵ ۰۷:۵۱:۳۴
من ماهواره ندارم، بنابراین نمیتوانم در مورد برنامه های انور آبی نظر بدهم. ولی واقعیتش فکر می کنم سیما ی ج. ا. ا خیلی از نظر بد آموزی از انها عقب نباشد (502762)
 
سارا
۱۳۹۰-۰۶-۰۵ ۲۳:۵۲:۲۶
برنا مه مال ماهواره نیست مال شبکه 3 خودمونه (503152)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۵ ۱۳:۰۸:۳۷
صحبت از برنامه ماه عسل نيست كه چقدر خوب است يا نه بحث سر اين است كه نبايد قاتل را در تلويزيون نشان دهند كه مبادا انگيزه اي براي افراد ضيعف النفس ديگر باشد كه به خاطر اشتهار هم كه شده قتل انجام دهند (502913)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۵ ۱۴:۲۹:۲۷
با عرض سلام

به نظر بنده کار خوبی نبود که اولیای دم و فاعل قتل را در کنار یا بهتر بگویم با هم روبرو نمی کردید وحتما برای این چنین
کاری از استادان جامعه شناسی و اساتید -
علوم روانشناسی دعوت به عمل می اوردید .
واین را هم بدانیم که ماه مبارک رمضان -
ماه خشونت نیست. (502964)
 
موسی
۱۳۹۰-۰۶-۰۵ ۱۶:۱۰:۴۴
\"هر کس مومنی را به عمد به قتل برساند، جزای او جهنمی است که در آن خالد است و خداوند بر او غضب و لعنت می کند و برای او عذاب بزرگی مهیا کرده است\" (نساء آیه 93)
\"و در تورات نوشتیم که جان در برابر جان وچشم در برابر چشم و... پس اگر کسی از حق قصاص بگذرد و آنرا صدقه بشمارد باعث آمرزش گناهان او می شود و اگر از حق خود نگذرد باید بر طبق حکم الهی اجرا نمایند...\" (مائده آیه 45)
پس در قرآن به نوعی به بخشش سفارش شده است ولی حرمت اشاعه گناه و ریختن قبح معصیت از محرمات مسلم است، (503019)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۶-۰۵ ۱۶:۱۷:۵۸
سلام
این آقای مجری به نظرم به دنبال کسب شهرته و علی رغم اون چیزی که نشون میده خیلی مغروره.لازمه گفته بشه که پخش این قبیل برنامه ها قبل از افطار فقط به گذراندن وقت تا رسیدن به لحظات ناب افطار کمک میکنه. (503021)
 
سارا
۱۳۹۰-۰۶-۰۵ ۲۳:۵۱:۱۹
برنامه خوبی بود چرا نباید نشان بدن گناهی کرده حالا از همه جا رونده و موندست میخواد از اول شروع کنه اما امثال من و شما مانع بلند شدن این افراد بازگرد کننده می شیم ما در مقام قضاوت نیستیم اگه توبه کرده باشه خدام بخشیده باشدش شما با این مطالب نبخشین ما چی کاریم نمیگم روبرو کردنشون درست بودا به هر حال عزیز از دست دادن (503150)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۶-۰۶ ۰۰:۰۳:۳۲
برنامه های صدا وسیما وبعضادر اجرای بعضی احکام اسلامی دچار تاثیر پذیری گفته های غیر شیعه ها می شویم.شیعه باید شجاعت را از خضرت علی (ع) بیاموزدتا حضرت ولی عصر (ع)اورا یاری کند.حضرت علی(ع)مصلحت را به اسلام برتری نداده است. (503154)
 
آرمان
۱۳۹۳-۰۵-۰۱ ۰۶:۴۹:۰۲
به نظرم این کمپین بخشش قاتلین عمد که چند وقتی است مد شده عایدی غیر از جری تر شدن قاتلین نداشته و چیزی غیر از خشونت و قتل را تبلیغ نمیکند... این هم خیلی مسخره است که یک قاتل که عمدا قتلی را مرتکب شده به عنوان مهمان به یک برنامه تلویزیونی دعوت کرده اند از این به بعد این هم میشود یکی از روشهای حضور در تلویزیون و دیده شدن!!!!!!!! (2268564) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.