نظر منتشر شده
۱۰۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 56152
از اخباري که درباره برخورد با من منتشر شده خنده‏ام مي‏گيرد
تاریخ انتشار : جمعه ۸ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۴۲
به دنبال انتشار اخباری درباره برخورد با محمود وحیدنیا، نخبه جوانی که روز چهارشنبه بدون هماهنگی با مجری مراسم و به دعوت رهبر انقلاب، پشت تریبون قرار گرفت و شجاعانه انتقاداتی مطرح کرده بود؛ خبرنگار الف روز جمعه صحت و سقم اخبار منتشره توسط تلویزیون­ها و سایت­های فارسی زبان خارجی را از وی جویا شد.



وحیدنیا با تاکذیب اخبار منتشره درباره برخورد با وی، گفت: تمایلی برای مصاحبه و حاشیه سازی رسانه ای ندارم و وقتی مطالب برخی سایت‏های خارج نشین در مورد حرفهایم و نحوه برخورد رهبری و کل این ماجرا را که می‏شنوم ‏خنده‏ام می‏گیرد.



وی افزود: انتظارم هم از جامعه و نخبگان این است که بیش از این شایعات پخش نشود و در جهت بهتر شدن اوضاع تلاش کنیم.



وی تاکیدکرد: فکر می‏کنم از آن‏چیزی که در مورد حواشی این جلسه در سایت‏های مختلف روایت شده، آنچه در سایت الف منعکس شد، بیشتر به واقعیت نزدیک است.



این دانشجوی ریاضی دانشگاه شریف با رد هماهنگی قبلی با برگزار کنندگان مراسم، گفت: من متنی آماده کرده بودم ولی نتوانستم متن‏ام را داخل ببرم چون کلا" اجازه نمی‏دادند نامه‏ای به داخل برده شود ولی من، آن‏چیزی که از متنم به خاطر داشتم به زبان آوردم.



وی تاکید کرد: مطالبی که در این دیدار مطرح کردم کاملا اعتقادات خودم بوده و با هیچ کس هماهنگ نکردم و کسی خبر نداشت که می‏خواهم صحبت کنم حتی خانواده‏ام نیز از این موضوع، اطلاعی نداشتند.



وحیدنیا درمورد فضای ایجاد شده برای طرح سخنانش با وجود این‏که برگزارکنندگان مراسم ابتدا به وی اجازه ندادند سخن بگوید، اظهار داشت: من چند بار اجازه خواستم، رهبری هم اجازه دادند و من به راحتی رفتم و حرفهایم را در چهار سرفصل بیان کردم؛ یکی صداوسیما، دوم نقد رهبری، سوم نقد نگاه حکومت به معترضین و در نهایت درد ودلی که از وضعیت جامعه عرض کردم.



وحیدنیا تاکید کرد: انتظار نداشتم که در همان‏جا پاسخی از ایشان بشنوم یکسری دغدغه داشتم که به صورت سوال بیان کردم و امیدوارم در عمل جواب دهند.



 وی اضافه کرد: من دوستان بسیاری در دانشگاه شریف و بیرون دارم که از اعتقادات و باورهای من خبر دارند و می‏توانید با همه آنها صحبت کنید و دریابید که عقاید شخصی‏ام را بر زبان جاری ساختم.



بعد از انتشار خبر سخنان صریح و هماهنگ نشده وی در نزد رهبر انقلاب، تعدادی از رسانه های فارسی خارج نشین با راه اندازی جنجال رسانه ای، از دستگیری وی خبرداده و حتی نسبت به جان وی اظهار نگرانی کرده اند. برخی دیگر از رسانه های ضد انقلاب نیز سخنان وی را برنامه ریزی شده و بخشی از یک نمایش توصیف می کنند.



محمود وحیدنیا دارای رتبه طلای المپیاد کشوری ریاضی در سال 1386 است و از سال گذشته در رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می­کند.





 
 
مانی
۱۳۸۸-۰۸-۰۸ ۲۳:۵۸:۲۳
سلام
خودتونو خسته نکنید، بعضی از این آقایان و خانمهای دوست دارند در توهم بمانند و لذت ببرند.
اگر خودش فردا برود سر در دانشگاه شریف وایسد و بگوید من حالم خوبه و برخوردی هم با من نشده، اینها بهش میگویند: نخیر تو دستگیر و شکنجه شدی منتهی هنوز گرمی حالیت نیست! (245621)
 
امین محمد
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۹:۳۵:۰۴
ایشان حتما شکنجه شدند. من خودم توی سایت بی بی سی خوندم! ولی چون خودش داغ هست هنوز متوجه نشده، شما چقدر سانسور چی و دروغگو هستید! (245692)
 
محمود وحيد
۱۳۸۸-۰۸-۱۳ ۱۳:۰۱:۲۱
بله. حتما همينطور است كه ايشان مي گويند. ايشان به شدت شكنجه شده و حتي قطره هاي خون بينيش رو هم بي بي سي نشون داد كه روي زمين ريخته بود. اصلا اسنادش در بي بي سي موجوده. (247085)
 
راغبی
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۱:۰۲:۰۷
البته وسط اینهمه سینه چاک کردن برای این جوان و لقب شوالیه شجاع دادن نباید یه مساله ای رو فراموش کرد و آن اینکه انتقادهایی که ایشون نسبت به رهبری داشتند در شان یه دانشجوی مدال طلا گرفته دانشگاه شریف نبود. «عقل» و «هوش» دو مقوله جدا از هم هستند که لزومی ندارد با هم در یک فرد جمع بشن.

آقایون الف! انتقاد به یه دانشجو بالاتر از انتقاد به رهبری نیست. لطفا منعکس کنید. (245742)
 
اصلاح طلب واقعی
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۲:۳۴:۴۸
از نظر شما اگر فحش میداد، با هوش بود؟ یا اینکه کفش پرتاب میکرد؟
واقعا که برخی از شما جوزده های بی ادب، معرفت و لیاقت فضای باز و انتقادی را ندارید و با این حرفها و کارهایتان جنبش سبز را هم به گند کشیده اید.
وحیدنیا یک اصلاح طلب واقعی است چون شجاعانه انتقاد کرد و از ظرفیت انتقادپذیری هم استفاده معقولانه و قانونی ای کرد.
اصلاح طلب واقعی، قانونگرا و معقول است نه مثل ایادی آقازاده رانتخوار، جوزده و اتوبوس آتیش زن!
بدبختی جنبش سبز زمانی شروع شد که کنترل آن دست امثال فائزه و مهدی رفسنجانی افتاد (245783)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۳:۰۹:۵۱
خيلي جالب بود. دقيقا بعد از اين نظر يك بي بي سي زده، همين حرفايي كه ايشون گفتند تكرار كردند. (245812)
 
سبز
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۰۰:۲۲:۰۹
خوب بگین بیاد دانشگاه شریف بگه من هیچیم نشده بود چرا نمیاد
این مطلب رو که خوندم یاد ماجرای ترانه افتادم تو 20:30 چنان فصاحتی صدا و سیما به بار اورد چنان به شعور مردم خندید که واقعا تو مسخرگی تا نداشت مادره از رو کاغذ داشت میخوندو از پشت تلفن ترانه خانوم هم خندید
کثافت کاری و دروغ و عوام فریبی این دولت رو با هیچی نمیشه توجیح کرد و شست (246049)
 
جعفر
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۰۸:۴۰:۳۴
بادرودفراوان خدمت هم ميهنان

جناب اقاي ماني عزيز

من اعتقاددارم اين دانشجوي عزيز خودجوش

وبدون برنامه اين سخنان را گفت0

ولي از سانسور وبرخورد مردمي وخودجوش با اين عزيز

واهمه دارم.نكته جالي اينكه در ايشان گفتند از بردن هرگونه

كاغذ به جلسه جلوگيري مي شده است.

خيلي جاي بحث دارد كه چرا مسولان مااز حرفهاي مكتوب وبا

دقت نگاشته شده واهمه شديد دارند0

بعد از سخنان رهبري سانسور ممنوع مسولان الف

جاويد ايران زمين (246085)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۸ ۲۳:۵۹:۳۹
امیدوارم دشمنان برای بدنام کردن نظام، به شما آسیبی نرسانند. (245623)
 
سبز سابق
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۰:۰۷:۱۲
مشکل و انحراف جنبش سبز از جایی شروع شد که سعی کرد با دروغ پردازی اعضایش را در صحنه نگهدارد
از گریه برگورهای خالی تا برگزاری مراسم ختم برای آدمهای زنده تا برگزاری جشن تولد موسوی در 7مهر تا... ایت آخری سوپر قهرمان سازی از آقای وحیدنیا.
من کار محمود وحیدنیا را تحسین میکنم و خیلی به شجاعت و همت اش تبریک میگویم ولی فکر میکنم سوئ استفاده تبلیغاتی موج سبز از کار بزرگ این نخبه عزیز، نتایج و ثمرات این حرکت ارزنده را کند و کم می کند. چراکه اگر قرار بود با فحش دادن و ضحاک خطاب کردن سران جمهوری اسلامی کار درست شود، 30 سال پیش باید جمهوری اسلامی سرنگون میشد. بهترین راه اصلاح طلبی، اولا استقلال از بیگانه و ثانیا حرکت بر اساس منطق و استدلال و ثالثا دوری از جوزدگی و هیجان است. یعنی کاری که همین وحیدنیای عزیز انجام داد. (245626)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۶:۴۵:۳۱
خیلی جالبه که هم الف هم سبز سابق میگویند محمود وحیدنیا خیلی شجاعت به خرج داده. خوب اگه آزادی داشتیم تو مملکتمون که انتقاد از رهبر شجاعت نمیخواست! مظلوم لکنت زبان نمیگرفت. (245667)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۴:۰۶:۵۴
آره ناشناس جون راست می گی تو کره مریخ بود که عکس رئیس جمهور رو روبروی خودش آتش زدند و گفتند اینجا خفقان است ایشان هم گفت داریم خفقان را اینجا می بینیم راستی شما مظلومید در این مورد (245845)
 
کاظم
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۷:۰۳:۲۴
جدیدا یک عده فرصت طلب پیدا شدند که برای گرفتن بورسیه و ویزای اقامت در کشورهای غربی سعی می کنن تا خودشون رو مخالف جدی نظام نشون بدن و با هوچی گری از سعه صدر مسئولان جمهوری اسلامی سوء استفاده کنند تا بتونن از بودجه میلیاردی کنگره امریکا ناخنکی بدست آورند.
من تعجب می کنم که شما این افراد را شجاع می نامید. (246308)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۰:۰۸:۲۴
اگر راست میگید موضوع جناب دکتر رو که مطرح کردید تا آخر پیش ببرید شما هم نترسید. (245627)
 
موج دروغ و توهم و ننگ
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۱:۵۷:۱۰
این سایتهای سبز از دیروز یه جنجالی راه انداخته اند که هرکی ندونه فکر میکنه بابا چه خبر شده!

متاسفانه موج سبز با دروغ (تغلب در انتخابات) زاده شد و با توهم (ترانه موسوی و سعیده پورآقایی و...) زیست و با ننگ (حمایت همه جانبه آمریکا و انگلیس) هم مرد (245647)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۷:۱۳:۴۲
اولا که من به خود این آقا پیشنهاد می کنم که خیلی هم خوشبین نباشه، الان که معلومه کاریش ندارن، چون نگاهها روشه ولی...
در جواب این آقای موج... هم باید بگم اگر حساسیت زیاد نبود و خبر این طوری پخش نمی شد، الان شاید... همون طور که اگه حمایت مردمی نبود، الان موسوی هم سالم نبود(آقای عسگر اولادی قصد تندروها رو گفته اخیرا)

این پاورقی رو هم برای الف می نویسم:
چرا جدیدا وقتی نظری گذاشته میشه، همون لحظه به تعداد نظرات اضافه نمیشه؟ یک دفعه ریفرش کنید، می بینید. می دونید آدم یه فکرایی میکنه این جوری.
یا چرا نظراتی که می خواهید فیلتر کنید رو رو تو لیست در صف انتشار نگه می دارید فردا یا پس فرداش که خبر رفت پایین چاپ می کنید؟
نظرات ما هم که کلا یا فیلتر هست یا می مونه تو آب نمک که وقتش برسه. البته انتظاری هم نیست. شماها عادت کردید به انکار وجود جریان مخالف، نظر مخالف، بحران مخالف، رای مخالف،... (245669)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۰:۲۳:۵۴
برخورد جریان به اصطلاح موج سبز با حوادث از موضع جنجال سازی است. این جماعت علی رغم ادعای دمکراسی و آزادی خواهی با مخالفان فکری و سیاسی خودشان با زبان تندی و خشونت و تهمت و تهدید سخن می گویند که نمونه اش را در ارسال ایمیلهای تهدید آمیز برای مخالفان و نوشتن کامنتهای تند و سراپا توهین و تهدید برای وبلاگهایی که نگاه متفاوتی دارند به خوبی می توان دید. آیا زبان تهمت و افترا و شایعه سازی می تواند بیانگر حقیقت باشد؟ (245630)
 
آيا امكان نقد رهبري وجود دارد؟
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۰:۲۸:۰۲
همانطور كه آقاي وحيد نيا هم اشاره كرد،مطالعه رسانه هاي رسمي نظام دراين سالها نشان مي دهد كه اصلا موضوعي با نام نقد رهبري موضوعيت ندارد.يعني شما به هيچ وجه نمي بينيد فردي در رسانه رسمي مثل صداوسيما يا حتي روزنامه هاي كم تيراژتر عملكرد رهبري را نقد كند؟حالا سوال پيش مي آيد.آيا خود رهبري هم معتقد است نبايد از وي انتقاد بشود؟آيا دوستان انديشمند اصولگرا معتقدند نبايد از ولي فقيه انتقاد صورت بگيرد؟البته مثلا آقاي جواد لاريجاني بيان كرده اند كه انتقاد از رهبري ايرادي ندارد.بنابراين ما در اينجا با منع تئوريك روبرو نيستيم.اما به واقع حال كه با چنين منعي روبرو نيستيم چرا درعمل اين اتفاق نمي افتد.
به نظر بنده در ساختار حقيقي موجود در نظام وعلاقه فوق العاده طرفداران نظام به رهبري و بالاخص تعصب فوق العاده نيروهاي امنيتي نسبت به رهبري عملا چنين امكاني فراه منيست.چون از ديد اين دوستان انتقاد از رهبري يعني تضعيف رهبري ويعني پياده نظام غرب بودن.البته ترديدي نيست كه در فضائي باز عده اي براي تضعيف رهبري رو به انتقاد از ايشان مي آورند.ولي آيا بخاطر اينكه از فضاي باز ايجاد شده عده اي سوء استفاده خواهند كرد ما نبايد اجازه بدهيم چنين فضائي ايجاد شود؟
به نظر بنده حقير هميشه هستند كساني كه سوء استفاده مي كنند.مثلا خيلي ها ممكنه از سياست جذب حداكثري ودفع حداقلي سوء استفاده كنند.آسيا سوء استفاده اين عده باعث مي شود كه ما اين سياست را كنار بگذاريم.حتي اگر عده اي هم انتقادي را به ناحق مطرح كند حاكميت ودوستداران حاكميت ابزار لازم از صداوسيما گرفته تا ديگر امكانات رسانه اي را دارند تا نقد غيرمنصفانه فرد را رد كنند و به نوعي رهبري را تطهير كنند.
ولي همچنان به نظر من در نظام ما جائي براي عملكرد رهبري وجود ندارد.به خصوص باتوجه به تعصب نيروهاي امنيتي در سطوح بالا وپائين به رهبري ،هزينه انتقاد از رهبري بسيار بالا است. وريسك اين كار بسيار بالاست.
ولي چيزي كه روشن هست ما اگر بتوانيم جائي را براي اين انتقادها تعريف كنيم اين نه تنها تضعيف كننده رهبري نخواهد بود بلكه تقويت جايگاه وي را نيز دربردارد. (245632)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۶:۰۴:۴۶
مساله به نقد ختم نمیشه . نقد خالی كه کافی نیست . باید سیستمی وجود داشته باشه كه اگه اشتباهات رهبری زیاد شد و کشور رو به مسیر غلطی رهبری کرد از مقامش عزل بشه . وگر نه همه بشینن آزادانه نقدش کنن ، رهبرم کار خودش ادامه بده كه به چه دارد میخوره ؟ (245666)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۸:۴۶:۵۴
این سیستم وجود داره و اون مجلس خبرگانه که از مجتهدین دینی که مردم رای میدن تشکیل میشه که چند هفته پیش با اکثریت قاطع آرا از رهبری حمایت کردند (245962)
 
شايان
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۰۹:۴۸:۵۱
يكي از افتخارات جمهوري اسلامي انتخاب رهبري بصورت غيرمستقيم توسط مردم است(توسط مجلس خبرگان منتخب مردم) يكي از مهمترين كارهاي مجلس خبرگان پس از انتخاب رهبري،كنترل رفتار و ارزيابي رهبري هست كه بدين منظور هر سال،اين مجلس در پشت درهاي بسته اعمال رهبر را در يكسال گذشته مورد ارزيابي قرار مي دهد و در صورتي كه رهبري در وظايف خود كوتاهي يا اشكالاتي داشته باشد،حتي ميتواند او را از رهبري خلع نمايند! پس سيستم وجود دارد! ولي ظاهرا برخي رهبري ميخواهند كه تابع آنها باشد! آراي 25ميليون ايراني را باطل كند! (چون آدم هاي دست دوم هستند، پايين شهريند، شهرستانيند،نخبه نيستند!) چون رئيس جمهور دلخواه آنان راي نياورده هست! فقط خودشان را مي بينند! عزيزم رهبر كه نبايد تابع من و تو باشد! رهبر بايد همه مردم را به يك چشم ببيند و به آراي مردم احترام بگذارد.مگر موقعي كه خاتمي راي آورد،رهبري آراي مردم را باطل كرد كه الان اين كار را بكند!چرا فقط خودمان را مي بينيم و فقط خود را حق ميدانيم! بدبختي موسوي و كروبي هم از همينجا شروع شد كه آراي اكثريت را قبول نكردند و فقط خود و بالاشهري هاي تهران را مي ديدند! و امروز حال و روز اينها را داريم ميبينيم،كه هم آبروي خود را بردند هم هواداران خود را از دست دادند. البته هواداران جديدي پيدا كردند مثل منافقين و ضد انقلابها،امريكا و اسرائيل،پسر شاه مفلوك! و همه خائنين به كشور و نظام! مباركشون باشد! (246104)
 
راغبی
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۱:۳۴:۲۶
این جملات را از آقای پناهیان نقل می کنم:
«برخی بزرگان در یک دوره ای همکلاسی مقام معظم رهبری بودند و الان یک جاهایی برایشان دشوار است که از رهبری تبعیت کنند. یا کسانی شاگرد امام بودند و الان به یک دوراهی با مقام معظم رهبری رسیده اند و انتقاداتی دارند. خب در مورد اینها می شود گفت بالاخره یک چیزی در کار بوده... اما جالب وقتیه که بحث شاگرد امام و همکلاسی و... مطرح نیست. بچه حزب اللهی های انقدری! می آیند مقابل آقا می ایستند و می گویند که اگر آقا فلان کار را نمی کرد بهتر بود! بفرما تو! دیگه چی؟ »

عزیزان! هیچ کس مخالف نقد سازنده نیست، ولی در هر نقدی لطفا به این مساله مهم هم توجه داشته باشید که چه کسی می خواهد از چه کسی انتقاد کند. اندازه آدم ها را باید دید و سنجید. ملاک ارزش داشتن و بی ارزش بودن یک نقد به این است که ببینیم کسی که نقد می کند چقدر احاطه به مسائل دارد، چقدر توان نگاه از بالا دارد.
آنجا که عقاب پر بریزد از پشه لاغری چه خیزد؟ (245759)
 
خسرو یکتا
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۷:۵۲:۵۲
من در حسن نیت اکثر افرادی که در این ستون نظرات خود را نقل میکنند شکی ندارم و باید اعتراف کنم که در بسیاری موارد از آنها نکته های خوبی میاموزم. ولی آقایان بخاطر داشته باشید که اگر متوسط سنی شما بین 25 تا 30 سال میباشد تنها دانش شما از سالهای اولین انقلاب نقل قول و خاطرات دیگران و یا مطالعه مربوط به آن دوران میباشد که با توجه به اینکه منبع این اطلاعات روزنامه کیهان و یا نوشتارهای آپوزیسیون خارج از کشوری باشد از زمین تا آسمان میتوانند با هم تفاوت داشته باشند. دوستان و هموطنان در بین سالهای 60 تا 67 کشور ما دستخوش تحولات و التهاباتی شد که تظیر آن در کمتر کشوری در تاریخ مدرن وجود دارد. امروز که در مسیر اصلاحات و یا تحول طلبی قرار گرفته ایم (صرف نظر از اینکه شما و یا من با آن موافق باشیم و یا اصلا آنرا قبول داشته باشیم یا نه) تبوهای گذشته نه چندان دور به مسائل روز ما تبدیل میشود. یکی از آنها همین مسئله نقد رهبری است. اینکه صرف نقد رهبری نشاندهنده ظرفیت و فضای باز در کشور است در زمان شاه هم گفته میشد \"آنقدر آزادی داریم که بگوئیم آزادی نداریم\". خوب در اوج گرسنگی هم میشود گفت آنقدر سیر هستیم که هنوز نمرده ایم. این که استدلال نیست.

آشکال آنجاست که اگر نقد رهبری مجاز شمرده شود و از سوی مطبوعات نیز به آن توجه گردد آنوقت نوبت مسائل بسیار جدی تر نیز میشود. آمروز در خبرها به نقل از آفای خاتمی نوشته شده که:
\"خاتمی افزود: بعد از انقلاب نيز به علت شرايط جنگ و ترور، بعضا رويدادهايی را داريم که امام در واپسين سالهای پر برکت عمرشان با اشاره به آنها فرمودند که آنها استثنائاتی بودند که به خاطر جنگ و شرائط ويژه پيش آمدند و بنا داريم که همه به قانون برگرديم\"

خوب این یعنی چی؟ جز اینکه یک قلم اعدامهای سال 67 یکسره خلاف قانون بوده است؟ آقایون متصور هست که در ملاقات اخیر با مقام رهبری این مسئله فضایی برای بروز داشته باشه؟ و بدنبال آن انواع اقسام مسائل دیگر!

بنظر من هنر و یا بهتر بگم شاهکار جنبش سبز جمع کردن این سفره برای یکبار و همیشه است. این شاهکار همان فراهم اوردن زمینه برای رشد ظرفیتهای مدنی و عقلانی جامعه میباشد.

با تشکر (245949)
 
iman
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۰:۴۰:۵۷
مگه ما بچه هستیم؟
اخه چقدر سیاه کاری؟
خداییش قشنک بازی کردی. (245635)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۵:۵۲:۱۴
با این مانور زیاد روی خبر آدم رو مشکوک می کنید ولی ما از این دانشجو حمایت می کنیم به هر حال . (245664)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۸:۳۳:۴۵
(245681)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۰:۴۲:۰۰
اگه راست میگید یه عکس ازش بگذارید و فردا هم باید در دانشگاه حضور پید کنه (245636)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۰:۵۳:۳۳
بله درست میگید. فردا مراسم هفتش! هست همه دوستان تشریف بیارید سالن راه سبز امید. (245738)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۱:۳۷:۵۱
واقعا بعضي از سبزي ها يا آكيو تون خيلي پايينه يا اينكه از مخدر سبز زياد استفاده ميكنيد!كه به همه چي مشكوك هستيد و همه چي رو هم مثل خودتون سبز ميبينيد! بابا از توهم بياييد بيرون! به جاي اينكه تو ماهواره زياد سير كنيد تو مردم سير كنيد تا حقايق رو بهتر بفهميد! بياييد پايين شهر بريد تو شهرستانها! نوع مخدرتون رو هم عوض كنيد! خيلي ضايعس! (245760)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۰:۴۰:۴۲
من هم موافقم ،فقط در مراسم ختمش موسوي و كروبي هم بيايند ، فاتحه اي، تسليتي و... يهو دوباره زنده بشه! ما غش غش بخنديم ! خدائيش كارهاي اين دو نفر جدا از خرابيهاش، جوك و خنده هم بود! و ما حسابي تا مدتها ميخنديديم! حيف كه تموم شد و مرده هاي نامرد يكي بعد از ديگري زنده ميشدند! (246130)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۰:۴۹:۰۰
کسی که به حق نیست و جز دروغ و نفاق کار دیگه ای بلد نیست معلومه که از هر وسیله ای استفاده میکنه تا خودش رو ثابت کنه و طرف دیگه رو نفی کنه.

ماجرای جریان سبز و طرفدارانشون هم همینه، از این اتفاق ساده کلی می خواند سوء استفاده کنند(یه سر به سایت های خودشون و طرفدارانشون بزنین ببینین چی نوشتن)، تکلیف رسانه های اون ور آبی هم که مشخصه، اونها با خودشونم مشکل دارن!

باز تاکید می کنم، کسی که به حق نیست از هر وسیله ای برای توجیه خودش استفاده می کنه وگرنه کسی که به حق باشه، اینقدر دست و پا نمیزنه! (245638)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۰:۴۹:۱۹
من طرفدار جنبش سبز نيستم ولي اينقدر عقل دارم كه بخاطر دروغهاي مختلفي كه شنيده ام ديگر هيچ حرفي را كه توسط مسئولين زده ميشود را باور نكنم علي الخصوص به قوه قضائيه اگر مرتبط شود (245735)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۱:۰۲:۵۳
باسلام
اولا به شهامت و استقلال آن دانشجوی عزیز تبریک می گویم هرچند عمل او باید یک عمل عادی برای یک مسلمان باشد. اما گویی در کشور اسلامی ما، مسلمان آنقدر کمیاب است که عمل او خبرگزاری ها به هم ریخت. این جای قضیه تاسف آور است.
مطلب دیگر واقعیتی است که باید به آن توجه زیاد کرد و آن زمینۀ شایعۀ دستگیری و شکنجه و مرگ آن دانشجواست که از خود عمل شکنجه دست کمی ندارد. یعنی درجامعه ای زندگی می کنیم که همواره در مضان دستگیری و شکنجه و کشته شدن هستیم. شاید این نوشته شما الفی ها را خوش نیاید و سانسور کنید. اما همین که خودتان هم بخوانید صواب دارد. این سیاست ریشه از النصر بالرعب دارد که جامعه را درطول چند دهه به این احساس ناامنی کشانده است که باید برای آن فکری کرد. کاش هرایرانی به خصوص روزنامه نگار آن، درصدی از شهامت این جوان را داشته باشند. (245640)
 
خبرنگار
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۲:۱۲:۴۳
اولا - کدام خبرگزاری بهم ریخت و ما خبر نداریم؟
ثانیا - «زمینه شایعه» دستگیری و شکنجه وحیدنیا بد است، قبول. ولی «خود شایعه» دستگیری وی بد نیست؟
چرا سایتهای بی حیا و دروغپردازی که از دیروز تاحالا کلی داستان دروغ برای سرنوشت وحید نیا سرهم کرده اند را نمی گویی که جو جامعه را با این دروغهایشان مسموم می کنند و انتقاد از رهبری را اینقدر خطرناک و رعب آور جلوه میدهند.

به نظر من ضدانقلاب ها از این خبر انتقاد صریح از رهبری خیلی عصبانی و کلافه شده اند و سعی دارند با شایعه پردازی درباره برخورد با این نخبه عزیز، اجازه ندهند این حرکت قشنگ (سوال صریح از رهبری و نقد ایشان) تکرار شود. چون می دانند نقد رهبری نظام را محکم تر می کند. (245654)
 
گربه خونه مادربزرگه
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۸:۰۸:۰۸
چرا \"شهامت\" باید لازم باشه ؟
استغفرالله ، زبانم لال ، رهبر معظم انقلاب که دیکتاتور و سردار قادسیه یا پینوشه و هیتلر و استالین و موسولینی نیستند که انتقاد از ایشان \"شهامت\" لازم داشته باشد . (245675)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۱:۴۵:۵۷
شايعه مرگ و شكنجه اين دانشجو از بركات و كرامات موسوي و كروبي و كلا سبزي هاست! كه زنده ها را در عالم خيال ميكشتند!و چند روز بعد مرده ها زنده ميشدند! همين كارهاشون هم باعث سقوط و رو گرداني مردم از آنها شده است!چون جز دروغ ،آنهم از نوع خيلي بزرگش، مردم از سردمداران سبز نشنيدند! (245762)
 
!
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۲:۵۳:۵۹
نخیر اقا رضا، شایعه مرگ و شکنجه از برکات حوادث کهریزک و دستگیریهای اخیرو..... است!
به هر حال یه سری اتفاقات در این حوادث اخیر افتاد و رفتار خشن بعضی از دولتمردان و نهادها باعث باورپذیر شدن این شایعات می شه! (245801)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۴:۰۲:۵۰
مرگ بر منافقین مزدور ماهوا ره ای (245844)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۱:۱۴:۲۶
واقعا متاسفم برای یه گروه.بعضی ها دوست دارن همش تو توهم زندگی کنند و خواب پیروزی ببینند و لذت ببرند و دروغ سازی کنند و به هر قیمتی ابروی نظام را ببرند و بر روی جهالت خود پا فشاری کنند و خود را به کوچه علی چپ بزنند و قشر عظیمی از ملت ایران که مذهبیون هستند را نادیده بگیرند و بگویند بی سواد و خود را بالا تر ببینند و ارزش رای خود را سنگین تر.خداای خوب و مهربون این دوستان توهمی رو هرچه زود تر شفا عنایت بفرما (245642)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۵:۳۷:۳۰
برادر الف دهها نظر تحلیلی از من را شما تایید نکردید بعد این نظر که مستقیم با شرایط نظرات (نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران
منعکس نمی ‏شوند.) مشکل دارد تایید میکنید ، البته من اعتقاد دارم که باید همه نظرات بجز کلمات رکیک تایید شود ولی بصورت متعادل.
حالا منهم از فرصت استفاده میکنم و میگویم که کجاست این جریان عظیمی که اینهمه رای آورده ، نه عقبه فکری نه موج اجتماعی هیچ جا بجز ارکان قدرت اثری از او دیده نمیشه لطف کنید شما از توهم خارج شوید (245663)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۳:۵۹:۵۵
ما که مثل شما بیکار نیستیم بریزیم تو خیابونا جواب مابه شما پای صندوق رای . (245843)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۴:۰۶:۵۹
به کوریه چشم دشمنان امت حزب الله روز قدس را به شما یاد اوری میکنم که میلیون ها نفر از تهران تا دور افتاده ترین روستاهای ایران در حمایت از نظام اسلامی در خیابان ها بودند عقبه ی شما هم تنها در شهر تهران اخرین نفس هایش را میکشد 13 ابان حزب الله با حظوری چشم گیر جواب محکمی به دشمنان ایران اسلامی خواهند داد.فرانسه خوش میگذره؟الف خواهش میکنم نظر من رو منتشر کنید (245847)
 
ایران سبز
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۳:۵۶:۳۸
آقا جان سعید جان! چرا اینقدر زور می زنی! اونا که توی قانون اساسی رفراندم رو جا دادن برای مشکل امثال شما بود. ما که میدونیم شما راست میگین! ولی با رفراندم چشم تمام ایادی استکبار کور میشه! (246240)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۰:۵۱:۵۳
كسي كه پيروز شده و قدرت دستش هست براي چي دنبال موج اجتماعي باشد! داريم زندگيمون رو ميكنيم و كاري هم به توهمات شما نداريم كه هنوز شمال تهران رو كل ايران ميدونيد و بس! و دچار افسردگي ناشي ازشكست شديد ،به ما چه كه كسي به شما سبزي ها راي نداد! واون كساني رو هم كه قبلا به شما راي دادند از دست داديد و ديگر در تجمعات شما شركت نميكنند! لطفا جنبه شكست رو داشته باشيد! (بچه پايين شهر تهرون) (246138)
 
چمن سبز
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۱:۰۶:۵۱
آخييش! موج اجتماعيتون همين چند صد نفر ! در مراسماتون هست! آخيش بميرم براتون! چشم نخورين يه وقت ننه! البته چون پول دارين در فضاي مجازي اينترنت بيشتر حضور دارين! واسه همين بعضي وقتها دچار توهم امواج سبز و... ميشين! هنوز تو هپروتي،پاشو ديگه، مامورا اومدن كراكيا رو ميگيرن! در برو! ... (246142)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۱:۱۶:۰۰
سلام.
به نظر من همین که کشور در شرایطی قرار دارد که یک انتقاد ساده اینقدر سروصدا به پا می کند و منتقد باید شجاعت زیادی به خرج دهد ، خود بیانگر فضای بسته ی فکری حاکم بر کشور است. (245644)
 
مانی
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۲:۰۳:۴۵
خنده دار ترین بخش ماجرا تحلیل وی او ای از سرنوشت محمودوحیدنیا است .
امشب خبرداد که این قهرمان ملی توسط اطلاعات سپاه دستگیر و به نقطه نامعلومی برده شده و خانواده اش هم تهدید شده اند که با رسانه ها تماس نگیرند...! (245648)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۲:۱۴:۵۴
اینها در ایام پس از انتخابات با همین جوسازی ها توانستند طرفداران موسوی را به تظاهرات تحریک کنند و از آب گل آلود ماهی های درشت بگیرند (245655)
 
وحید
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۲:۱۱:۳۸
کاش فضای نقد منصفانه و فرهنگ نقدپذیری مخصوصا در بین مسئولین ما نهادینه شود. مسئولی که به راحتی بپذیرد که در مسأله ای اشتباه کرده و از مردم عذرخواهی کند، محبوبیتش بیشتر می شود. (245653)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۴:۱۸:۲۱
با سلام.
نمیدان چرا سایت الف در این یک مورد نظرهای مخالف را ثبت نکرده و یا شاید اصلا کسی ننوشته است.ولی تا انجاییکه ما میبینیم در سطح جامعه افراد معقول بسیاری هستند که دم گوش هم پچ پچ میکنند.با اینکارشان خبر رسانی را قویتر از بی بی سی و دیگران هم انجام میدهند.
جالب است که همه این پچ پچ ها به یک جا میرسد.
این آقا مواظب باشد در خیابان تصادفی نکند.یا عاشق نباشد که مجبور شود خودکشی کند و از این حرفها.
حالا الله اعلم (245660)
 
علي
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۳:۳۲
ميثم جان بالا شهر ميشيني كه اينطوري نظر ميدي.پايين شهر كه از اين خبرا نيست. همه دنبال زندگي و كار و كاسبيشون هستند،و يك لقمه نون حلال! سريال زنده شدن مرده ها تموم شد!موسوي و كروبي هم ديگه زرنگ شدند! و ديگه تو اين مراسمات آبرو بر شركت نميكنند. (246152)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۴:۳۹:۲۳
باید به این جوان عزیز گفت: شب دراز است و قلندر بیدار!

انشالله که سلامت باشند و بمانند. (245661)
 
رحمان
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۷:۳۲:۰۱
با سلام
1- همانطور که تقریبا همه دوستان مطرح کرده اند آقایان سبزینه در توهم دنیایی برای خود ساخته اند و نمی خواهند از آن بیرون بیایند. آقای موسوی در ملاقات با آقای کروبی فرموده اند:« به رغم توقیف مطبوعات، جمعیت مشتاق کثیری را دیدم که در نمایشگاه حضور داشتند و از شما و جنبش سبز حمایت می کردند. و این گویا موجب ناراحتی اقلیتی است که درنتیجه دست به چنین اقداماتی می زنند» !
این آقایان به نظر من خواب نیستند بلکه خودشان را زده اند به خواب به همین دلیل هیچ چیز نمی تواند بیدارشان کند.
2- در مورد انتقاد از رهبری ( یا هر فرد دیگر) توجه داشته باشید که اسلام قوانین و مقررات خود را دارد. اول باید هر انتقادی از هر فردی نه به صورت علنی بلکه پنهان با خود او مطرح شود آن هم نه یک بار بلکه چند بار و در صورت عدم توجه ، باز هم به صورت اشاره و کنایه و نه به شکلی که فرد آسیب اجتماعی و شخصیتی ببیند. پس رسانه ای کردن و یا بر سر زبان ها انداختند هر انتقادی کار درستی نیست. مقام معظم رهبری هم در این جلسه اشاره کردند که از ایشان انتقاد می شود . پس برای ایشان شنیدن انتقاد امری غیرعادی نبوده و نیست. اما انتقاد علنی اگر مکرر رسانه ای شود بجز حربه دادن به دشمن سود دیگری ندارد.
3- انتقادی که صورت گرفت و سعه صدر مقام معظم رهبری باید برای پیروان ایشان درسی باشد و مقامات از این نوع برخورد با منتقدان استقبال کنند تا این سنت حسنه اسلامی باعث ایجاد تحولات در مسیر انقلاب گردد. انشاالله
4- کاش آقایان کروبی و موسوی هم به جای شعار های دشمن شادکن و رفتار های غیر واقعبینانه ، شعار های بی پایه، کشاندن قشر جوان به خیابان، از مسیر های درست، به طرح انتقادات خود می پرداختند و بیش از این بر این راه باطل پافشاری نمی کردند.
خداوند عاقبت همه ما را به خیر گرداند. (245670)
 
پانته آ
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۳:۱۰:۵۳
جالبه شرایط انتقاد رو بر اساس قوانین اسلام بیان کردید
باید هر انتقادی از هر فردی نه به صورت علنی بلکه پنهان با خود او مطرح شود آن هم نه یک بار بلکه چند بار و در صورت عدم توجه ، باز هم به صورت اشاره و کنایه و نه به شکلی که فرد آسیب اجتماعی و شخصیتی ببیند. پس رسانه ای کردن و یا بر سر زبان ها انداختند هر انتقادی کار درستی نیست
حالا لطفا بفرمایید آقای دکتر اسفالت احمدی نزاد این سنت رو بجا اورد یا اقای حجت الاسلام مصباح یزدی یا کدوم اقایان تریبون دار جامعه یا اقای تازه بالغ که داره برای موسوی امضا جمع می کنه برای محاربه؟

شما یا از جامعه بی خبر هستید یا خودتونو تو غار تنهایی حبس کردید یا حق حساب از جایی می گیرید
اما اصحاب کهف هم بالاخره از خواب بیدار شدند
امبیدوارم نظرم رو درج کنین یا حد اقل برای این اقای منطقی بفرستید (246211)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۸:۴۶:۴۶
سلام
نمايش خوبي بود و فهميديم كه مسئولين بسيار نقد پذير هستند ( البته راه خوشان را ادامه مي دهند ) (245682)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۹:۴۹:۲۱
آقای وحیدنیامثل همه ی دانشجویان دیگه نظرخودش روگفت اینکه یه سری آدم معلوم الحال که همش درتوهم به سر می برند بیان حاشیه پردازی کنند باید هم خنده دار باشه ازخدا می خوام که شفاتون بده (245703)
 
ع -ا
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۹:۵۰:۲۳
اینکه ما بتوانیم انتقاد خودرابدون ترس واز هرمسئولی بیان کنیم بسیار عالی است زیرا رهبری همانطور که در صحبتهایشان هم مشهود بود از انتقاد استقبال می کنند (245704)
 
یک دانشجوی دانشگاه شریف
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۹:۵۲:۴۲
بعید نیست که دشمنان نظام برای تخریب نظام به ایشان آسیب برسانند.هوشیار باشید (245706)
 
اميد
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۰۹:۵۸:۴۴
به هرصورت بايد از شهامت اين افراد قدرداني کرد وانشاالله بقيه قدرتمندان از عکس العمل رهبري درس لازم را گرفته باشند وهر انتقادي را توطئه ندانند (245707)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۰:۰۴:۳۵
دوستان عزیز بارها و بارها در سخنان رهبری عنوان شده است که هم می توان به رهبری انتقاد کرد وهم اگر بحث رسیدگی به اموال و داراییهای مسئولین نظام مطرح می شود اولین نفر رهبری است که می فرماییند از آن دفتر کار شروع شوداکثر آقایان هم که از این موضوع تحقیق و تفحص فراریند. (245710)
 
کاظم
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۰:۰۵:۳۶
خدائیش این رفتار رهبر رو مقایسه کنید با رفتار خاتمی در پاسخ به دانشجویانی که سعی داشتن صداشون رو بهش برسونن! یادتونه؟ گفته بود: خفه شید! آدم باشید! میدم بیرونتون کنن!
اینکه یک دانشجو میتونه جلوی رهبر به این راحتی حرفش رو بزنه نشون از آزادی کامل در کشوره. وگرنه اگر واقعا فضای کشور خفقان بود، این بنده خدا نباید جرات پیدا میکرد برای اینکار!
ضمنا آقایان جنبش سبز! بیخودی این جوان رو به نفع خودتون مصادره نکنید! (245711)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۸-۱۱ ۰۹:۰۴:۱۸
كاظم جون اين سبزيها چيزي كه به ضررشون باشه ،يادشون نمياد! ازشون بپرس مهاجراني كجاست؟ ! مگه وزير فرهنگ خاتمي نبود كه حالا سر از انگليس در آورده و هر شب با بي.بي .سي برعليه نظام و انقلاب سخن فرسائي ميكند! راستي روزنامه نگاران دوم خردادي چرا سر از امريكا و غرب در آوردند! خداوند بيماري آلزايمر اين سبزي ها را شفا بده! تا نگاهي به گذشته و رفتارهاي قبل خود هم داشته باشند،و همچنين ياد بگيرند كه 25بزرگتر از 13هست! و دست از ديكتاتوري بردارند. (246424)
 
ايراني
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۰:۰۷:۴۰
آقاي وحيد نيا مواظب باش تا ضد انقلاب براي بد كردن رهبري و نظام خداي ناكرده بلايي سر شما نياورد. (245714)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۰:۰۸:۳۷
نقد و بیان مطالب تند و انتقاد آمیز در حضور رهبری بارها و بارها مخصوصا در جلسات دیدار ایشان با شاعران اتفاق افتاده ایشان هم بی استثنا با سعه صدر و مهربانی برخورد کرده اند و هیچ مشکلی هم برای کسی پیش نیامده است. ای کاش دیگران هم مثل ایشان سعه صدر نشان می دادند. (245715)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۰:۳۹:۱۳
والا من که دانشجوی شریف هستم نشنیدم که باهاش برخورد شده باشه. این اولین سایتیه که من دارم این خبر رو توش می شنوم.
شما هم خوب یاد گرفتین!، یه شایعه کوچیک راه انداخته شده ( که البته تو فضا طبیعیه) بعد شما میاین با تیتر بزرگ تکذیبش می کنین. بعدش هم میاین میگین بله طرفدارای موسوی رو نگاه کنین! یه مشت آدم بی منطق هوچی گر!
کمی هم منصف تر باشید. انتظار ندارم به اندازه BBC اما اگه حتی نصف اونها هم شرافت رسانه ای داشته باشین مردم سراغ این شبکه نمی رن.
ضمنا من به عنوان یکی از طرفداراهای موسوی (البته با حفظ انتقاد نسبت به برخی از رفتارهای ایشون) از شما که همه چیز (از قدرت بگیر تا رسانه ها) دستتونه انتظار رفتار بهتری دارم. بابا ناسلامتی موسوی و کروبی که کاره ای نیستن. منتها شما که همه چیز دستتونه دیگه چرا؟ خوب شما حداقل کمی کوتاه بیاین. (245726)
 
يك نخبه
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۰:۴۲:۲۰

لطفا منتشر كنيد.
لطفا به اقاي احمدي نژادكه مي فرمايند اقاي وحيد نيا نخبه نيستند! و نخبگي به هوش نيست!بفرماييد خودشون يك كانون نخبگان درست كنندو طرفدارانشون رو عضو اون كانون كنند چون ايشون خيلي خوب فهميدندكه امكان ندارد نخبگان جامعه با گفتمان و طرز رفتار ايشون كنار بيايند بنابراين تصميم گرفتند تعريف نخبگي را عوض كنند! (245729)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۰:۵۱:۵۷
عالیه که محکم سر حرفش ایستاده و تکرارشون می کنه
نقد همیشه خوب بوده

( برای همین لطفاً نظر من رو هم یک بار درج کنید لطفاً) (245737)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۰:۵۹:۰۹
خنده دار ترین بخش ماجرا تحلیل وی او ای از سرنوشت محمودوحیدنیا است .
امشب خبرداد که این قهرمان ملی توسط اطلاعات سپاه دستگیر و به نقطه نامعلومی برده شده و خانواده اش هم تهدید شده اند که با رسانه ها تماس نگیرند...
دوست من من به قول شما سبز از این دروغ پرداز فراریم شما چرا گوش می کنین؟ (245740)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۱:۰۰:۴۵
اول سعی داشتند که این موضوع را نمایش جلوه دهند.
اما بعد به اتهام زدن که آقا این نخبه را چنین و چنان کردند روی آوردند.
واقعا شرم اور است.
hajinaseri.blogfa.com (245741)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۱:۱۰:۲۱
مطمئن باشید اگه برخورد ناشایست با منتقدین به نظام صورت نمی گرفت کلمه انتقاد شجاعانه رو به کار نمی بردید. مگه نقد کردن باید شجاعت بخواد. همین در وجود فضای بسته برای نقد و عدم احساس امنیت برای نقد کافی است. (245747)
 
mosa
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۱:۱۸:۵۶

رب الشرح لی صدری و یسرلی امری والحلل عقده من لسانی یفقه قولی. ...
هر وقت یاد گرفتیم که همدیگر را تحمل کنیم بگذاریم مخالفینمان چشم در جشم ما از ما انتقاد کنند .اونوقت میشه گفت مردم سالار شده ایم .
هیچوقت از خو دتان سئوال می کنید چرا باید این موضوع توسط رسانه های به قول بعضی ها ضد انقلاب باید اینقدر بزرگ بشه و ما هم این همه عکس العمل نشان بدهیم ؟
اگه این موضوع نقد در ایران عادی بشه آیا باز هم اینقدر حساسیت نشان داده میشد ؟ به نظر میرسه که تا مردم سالاری کیلو متر ها فاصله داریم . (245755)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۱:۲۵:۰۲
ايا نظام يك حكومت اسامي است؟ وقتي در يك جلسه خيي محترمانه انتقاد ميشود وهمه دنياتعجب مي كنند؟
داستان مرد اعرابي كه ازخليفه مسلمين شائبه بلند قد بودن وبرداشت بيشتري از پارچه تقسيمي بيت المال رادارد وبه او مي گويداگر پايت ر اكج بگذاري با اين شمشير راستش ميكنم كجا و جلسات مسئولين ما كجا كه هركس مي خواهد دستي ببوسد و چفيه ائي بگيرد ، نمي دانم مقصركيست؟ (245757)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۲:۴۰:۱۸
در متن آمده این دانشجو 10 دقیقه صحبت کرده در حالیکه شما فقط چند خط نوشته اید آیا توان پخش بقیه حرفهارو ندارید یا نمی دانید؟ (245787)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۲:۴۳:۴۹
کارت درست بود اقای وحید نیا.............
به نظرم این قضیه می تونه تاثیر مثبتی در حل میائل اخیر داشته باشه! (245790)
 
سیما
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۲:۵۱:۰۲
چقدر دنیای این آدمها که برای درد دل یک دانشجوی ساده غش و ضعف می کنند کوچک است و چه فرزانه رهبری داریم که با کرامت نفس صحبت های یکی از فرزندانش را شنید و پدرانه آنچه را باید فرمود و
راستی چقدر تهی هستند که به هر چه پیش می آید دست توسل می زنند .
راستی مگر مقام ولایت را نمی شناسند / (245796)
 
گربه خونه مادربزرگه
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۳:۰۲:۳۵
من یه صحبت خیلی خیلی منطقی و ساده بکنم با اجازه:

آقا جان شما فرض کن هر روز صبح که از خواب بیدار میشی و از تخت خواب میایی پایین ، آیا اینکه تونستی سالم از تخت بیایی پایین رو کسی بهت تبریک میگه؟ یا کسی میاد بپرسه عزیزجان! سالم از تخت اومدی پایین ! تبریک ! .... معلومه که نه ....
ولی اگه رفته باشی جبهه جنگ و توی خط مقدم هم عملیات مین خنثی کردن داشته باشه ، معلومه که همه دوست و آشنا فردا صبحش بهت زنگ میزنند ببیند زنده هستی و سالم یا نه ...

... خیلی خب ! ... حالا سوال من اینه که اگر اینطور هست که گفته شده و فضای نقد و گفتگوی نقادانه هست و بقول جناب آقای احمدی نژاد هم ایران یکی از آزادترین کشورهای دنیا در این زمینه است و خود مقام معظم رهبری هم میفرمایند که بنده رو هم نقد کنید و غیره ... پس چرا یک نقد ساده یک دانشجو ، که روزانه دهها موردش در دنیا رخ میده و اصلا کمدین ها و شوهای تلوییزونی هم رییس جمهور و غیره رو مسخره میکنند و دست میندازند ، آنوقت این موضوع اصلا چرا باید به \"تیتر \" و \"خبر \" تبدیل بشه و بعدا ازش \"شایعه\" هم درست بشه و بعدا تازه تکذیب اون شایعات هم دوباره تبدیل به خبر بشه و ساده تر از همه اینکه چرا هرکس این موضوع رو شنیده بعدش بلافاصله پرسیده \" حالا پسره کجاست؟!\" ..... باز هم ساده تر اینکه شما حتی اونقدر توان نداری که بتونی این کامنت واضح و ساده من رو هم پابلیش کنی (245674)
 
paradiso
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۳:۲۳:۲۲
به دانشجوای باهوشی مثل ایشون افتخار میکنم که با شجاعت تمام با وجود اینکه مخالف صحبت کردنش بودن حرفش رو زد (245820)
 
فرزند ملت
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۳:۲۸:۴۶
آلوده كردن فضا بخاطر دشمني با انقلاب.

متاسفم براي دشمنان نادان كه هنوز رهبر عزيز و ملت ولايت مدارمان را نشناخته‌اند (245826)
 
سينا
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۴:۴۴:۰۸
ايول بابا

خدا رحمتت كنه گل آقا كجايي كه يادت بخير....

خداييش اينها برا اين چيزا از هاليوود هم بهتر فيلم ميسازن.
آقا محمود رو بايد به هاليوود معرفي كرد.

بيچاره مردم زود باور ما هستند. اين فيلمها تمامي نداره. (245865)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۵:۲۰:۵۰
جايگاه رهبر انقلاب در نظام جمهوري اسلامي از اهميت ويزه اي برخودار است و بالاترين ركن نظام تلقي مي شود لذا نقد اين جايگاه مخصوص خبرگان ملت است كه متاسفانه مردم در 30 سال عمر انقلاب اسلامي هيچ نمودي از اين مجلس نديده اند و اين باعث بوجود آمدن اين شبهه شده كه مجلس خبرگان عملا يك تشكيلات فرمايشي است كه هيچ نظارتي بر رهبر و نهاد هاي تحت نظر ايشان ندارد و صحبتهاي اين دانشجو نيز برخواسته از همين شرايط است (245881)
 
امين
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۱:۲۱:۴۰
آقا رضا! مجلسي كه نمايندگانش را مردم انتخاب مي كنند را نميشود گفت فرمايشي هست ،چون توهين به شعور مردم مي كنيم! بالاخره اينها نمايندگان منتخب مردمند،حالا چون به ساز ما نمي رقصند كه نبايد به آنها و مردم توهين كرد! مي بيني كه چقدر بي منطقيد. (246157)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۵:۲۹:۱۸
با سلام

عنوان صحبتم رو نوشتم حاکمیت = قدرت
اعتقاد دارم که به هر حال یه خلط کوچک در معانی مکنیم و آن اینکه فرقی برای ولایت فقیه و البته ولی فقیه قائل نیستیم ولایت فقاهت جایگاهی است که تعریفش را امام راحل کردند و به نظر من هم همینه هنوز مسلمان جماعت اینقدر مفلوک نشده که بخواد ریزه خوار سفره نشخوار شده غرب باشه با توجه به اندیشه های تابناک اسلام در همه زمینه های اجتماعی بخصوص ما که منشور زیستن با قرآن رو 1400 سال یدک می کشیم خوب با این غنا آیا حیف نیست که برای اعمال قدرت در فقه سیاسی خود اندیشه کنیم ؟ و با مسائل روز و هم چنین میراث بزرگان دین به به مقوله های اساسی دین بپردازیم ؟ و به جای انگ و تهمت و حذف کردن همدیگر به این مقوله های اساسی بپردازیم ؟ من از همه خوانندگان این مطلب استدعا دارم به مقوله های زیر عمیقا فکر کنند و برای خود جوابی داشته باشند دیگر نیازی نیست کسی برای ما میزان و اندازه نگهداره
مقوله قدرت در تمامی حکومتها مطرح هست ؟ این قدرت هم در فقه سیاسی ما تعریف و اندازه داره و هم در حکومتهای لائیک و یا دمکراتیک و یا هر نوع اندیشه دیگری برای حکومت ، ایا از خودمون پرسیدیم که ایا اعمال قدرت در حکومت دولت امریکا چگونه هست ؟ که حالا دلمون به حال یه ملت کاملا فرهنگی سوخته ؟ چرا کاسه داغ تر از آش باشیم بنظرم میاد این مقولات رو که طرح میکنم یافتن جواب براش بهترین راه و هدفمند ترین راه برای بیان باورهای دینی ماست
اما سئوالا ت من
1- کسب قدرت در فقه سیاسی شیعه چگونه است ؟
2- این قدرت بعد از بدست آمدنش چگونه در سطوح مختلف جامعه باید توزیع شود که جامع و مانع از هر نوع انتقادی باشد و میزان تصمیم گیری صاحبان قدرت در سطوح مختلف جامعه چه میزان است ؟
3- در همه سطوح برای گردش این قدرت و ارتباطات با قدرتهای توزیع شده در سطوح مختلف چه راهکارهایی رو اندیشیده اند که تداخلات مزاحم و متوازی پیش نیاید ؟
4- اعمال این قدرت در همه جنبه های اجتماعی باید بر اساس چه معیار هایی باشد که هم پاسخگوی نیازهای اجتماع بوده و هم عدالت اجتماعی رعایت شود ؟
من فکر میکنم که خودم اطلاعات اندکی تو این زمینه ها دارم لذا بحث هایی که میشه هیچکدوم ابهامات رو از ذهن نه تنها پاک نمیکنه که به آن می افزایه لذا چنانچه در صدد یافتن پاسخ برای این مسائل ذهنیت ما را هم انتقاد پذیر تر و هم نسبت به مسائل روشنتر میکند انشالله (245883)
 
عباس ک
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۵:۴۰:۳۰
با سلام

وقتی خوب به موضوع نگاه میکنیم می بینیم بخشی از جامعه با پشت سر کذاشتن چهار چوبهای ارزشی خود روزنه های خاصی برای دیدن را انتخاب کردهاند که گاها با حقیقت همسویی ندارد درحال حاضر دفاع از نظام و رهبری هزینه دارد نه مخالفت در چهار چوب قانون .موافقین نظام در بسیج - دانشگاه - ادارات و.... باید همیشه در شرف حذف و تحقیر بعضی مسئولین باشند اگر شما در بسیج اداره باشید مطمئنا مدیر نخواهید شد کلام شما حتی اگر علمی و اینده نگر هم باشد مورد تایید نیست نه برای انکه نمی دانند که مفید است بلکه برای اینکه مد احترام به مخالف را رعایت کنند باعث شده کسی به حرف زحمتکشان به نظام ارزشی قایل نشود بنده سالها در روستاها خدمت کردم بدون انکه تعهدی برای رفتن به روستا را داشته باشم در هر کجا که بودم به عنوان یک مدیر موفق و تحول گرا عمل کردم و در بعضی مواقع نمونه کشوری بوده ام در عرصه های اجتماعی در سی سال انقلاب در همه ای انتخابات مسئولیت داشتع ام اما هیچ گاه پولی بابت آن نگرفته ام برایم صیانت از ارا همیشه مهم بوده است و خواهد بود همیشه خود را بخش سفید پرچم پاک جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته ام بعد از 25 سال تحصیلات دانشگاهی و جایگاه هیئت علمی ذرهای نفع فردی برای خودم در نظر نگرفته ام یادم هست وقتی شهید همت شهید شد انجا بودم و وقتی کودتای نوژه به پا شد انجا بودم تا از حریم کشورم و برادرانم دفاع کنم .........
امروز وقتی به جامعه نگاه میکنم در خیا بان دختران و پسرانی را میبینم که کوچکترین ارزشی نه تنها برای من بلکه برای هیچ کس دیگری قائل نیستند راحت به ارزشهای من توهین میکنند به رهبرم توهین میکنند وهر چه را که مخالف فکرشان باشد را دشمن تلقی میکنند و هتاکی میکنند انتظار دارند همه به انان احترام بگذارند و وندالیسم انان را کاری معقول و اجتماعی تلقی کنند و هر نوع حریم قانونی را دیکتاتوری و ضد ازادی .
عزیزان این ایام هم خواهد گذشت و ما خواهیم رفت همانطور که علی رفت و علی وار ها هم خواهند رفت برادران و خواهران و فرزندان من بدانید اگر انصاف را از دست داده باشید جز ئ اصلی شخصیت سالم را از دست می دهید و ان روز با همسر با پدر و مادر با خویشان با.......... مشکل دارید حتی با خودتان.

نگاه منصفانه اگر داشته باشید خواهید دید که سید علی نه مرفه زیست نه برای فرزندانش توشه گذاشت نه در دفاع از اندیشه نو متحجر بود و نه سیاستمدار نو کیسه ای بود که برای حفظ خود و خویشانش هر روز تفسیر نوعی از قانون به نفع خود کرد او وقتی خاتمی رای اورد در مقابل این حق کتمتنی بکار نبرد و حقی را باطل جلوه نداد و وقتی احمدی نژاد رای اورد و دیگران خواهان نادیده گرفتن این حقیقت بودند همراهی با چماقداران سیاسی را مصلحت ندید تن به پذیرش نظرات دمولگوگهای سیاسی نداد و انگاره های ذهنی را جایگزین حقیقت نکرد

من او را دوست دارم حتی اگر در اوج قدرت و صلابت تنها باشد .من او را دوست دارم حتی اگر فرزندام به خاطر دست نیافتن به رویاهیشان او را مقصر بدانند
عزیزان اگر نیم نگاهی به جهان بیندازید جامعه تک صدایی را خواهید دید که در عین اظهار تکثر و چند صدایی فقط پژواکهای متعدد یک صدا را تقویت و منعکس میکند و.......
من به این دانشجوی عزیز تیریک می گویم که از حصارهای خود ساخته خویش بیرون امد و با غلبه بر ترس غیر موجهه خود سئوال خود را مطرح کرد واز رهبرم ستایش و سپاسگذارم که منش علی را نشان داد و شنید حرف فرزند خود را .

عزیزان بگویید در کجای دنیا اینقدر بی واسطه و بدون سازماندهی شده با قدرتمندترین رهبر معاصر می توان صحبت کرد


فرزندان خوبم اینده متعلق به شماست اما اینده محصول ساختن امروز و تلاش امروز شماست برای رسین به اینده بهتر و واقعیت بخشیدن به رویاها باید تلاش کنید و از انصاف برخوردار باشید

کوچیک همه شما
عباس -ک (245889)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۵:۵۰:۱۶
چرا برگزار کننده گان این برنامه ها طی دو دهه گذشته طوری عمل کرده اند که بعد از 20 سال یکی از دست در برود و اینطور سرخط اخبار بشه سئوال دوم اینکه گردانندگان اینگونه جلسات برای دودهه آینده چه برنامه ای دارند .
بعضیها اعتقاد دارند که نقد رهبری نباید در جامعه صورت بگیرید قبول ولی آیا در صدا وسیما نقد ریس جمهور هم نباید صورت بگیرد مملکتی که دومین ماه سال تحصیلی شروع شده است و صدا وسیما هیچ انتقادی از آقای احمدی نژاد نمیکند که چرا وزارت آموزش و پرورش وزیر ندارد چرا و چرا وهزاران چرای دیگر (245892)
 
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۷:۴۲:۱۱
به نام خداوند بي اندازه بخشنده و بي اندازه مهربان
سلام
انسان عاقل وقتي مي خواهد از هر چيزي انتقاد کند، ابتدا بايد:
اقدام به شناخت آن چيز کند
بعد از شناخت و بررسي کافي بدون حب و بغض شخصي يا حزبي، اگر مطلبي مورد نقد باقي ماند اقدام به انتقاد نمايد
اگر بعد از انتقاد با پاسخ منطقي روبرو شد صادقانه قبول کند و از اينکه رفع ابهام شده است قلبا خوشحال شود. (نشانه صداقت در تحقيق)
نکته اول : پس آدم عاقل اگر مي خواهد به رهبري انقاد کند ابتدا بايد عملکرد ايشان را با مطالعه تاريخ انقلاب و قبل از انقلاب منصفانه بررسي کند و با خصوصيات سياسي، فکري، اخلاقي و ساير خصوصيات ايشان آشنايي پيدا کند مخصوصا ببيند که دشمنان اسلام و ايران عزيزمان، که دشمن آقايي ما در بين مردم دنيا هستند، در مورد ايشان چه قضاوتي مي کنند آيا احساس راحتي مي کنند يا ناراحتي
نکته دومبعد از اين اگر مايل است که جايگاه ايشان را بشناسد (ولي فقيه) ابتدا لازم است که اصول عقايد مخصوصا تا امام شناسي را عاقلانه بررسي و بفهمد (ضمنا تقليد در اصول عقايد حتي از امام معصوم - عليه السلام- نيز جايز نيست بلکه انسان بايد با تفکر تشخيص حقيقت را بدهد) تا بعد از شناخت جايگاه ولي فقيه در زمان غيبت، مخصوصا با توجه به عملکرد رهبري ببيند که چه کسي مصداق واقعي ولي فقيه در زمان ماست و اگر ابهام يا سوالي باقي ماند در قالب سوال يا حتي انتقاد مطرح نمايد تا رفع ابهام شود
اما اينکه ما بياييم از ابتدا مطرح کنيم که بايد فضايي بوجود آيد تا بتوان به رهبري هم انتقاد کرد، بدون اينکه زحمت شناخت حداقلي از ايشان را به خود بدهيم و بدون اينکه قلبهايمان را از حب و بغض شخصي يا حزبي خالي نکرده باشيم، اين همان خواسته دشمنان و بدخواهان و حسودان و جاهلان براي تضعيف رهبري و در اصل تعضيف نظام و ايجاد زمينه براي تسلط بر جان و مال و ناموس و شرف ماست
بجان خودم اينجانب از سال دوم راهنمايي چون طرافيانم به شدت از آيه الله خامنه اي تعريف مي کردند بخاطر خصوصيات شخصي خودم، واقعا با حالت سوالي به ايشان نگاه مي کردم و بعد از تحقيق هاي طولانيضمن اينکه الحمد لله با بصيرت کافي خودم قانع شدن از طرقي ديدم که حتي دشمن هم معترف است که با سابقه تر و مدير تر و سياست مدارتر و با شرح صدر بيشتر و سالمتر از ايشان چه در ساده زيستي و زندگي شخصي چه در اداره کشور و تدبير امورات جهان اسلام وجود ندارد و حتي خودشان معترفند که ايشان در رهبري در بين سران همه کشورهاي جهان نمونه ندارند (245938)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۷:۴۶:۴۰
باسلام به همه دوستان عزیز
باید شکر کرد که خداوند متعال تقدیر ما را در تولد در کشور اسلامی و شیعی و با تمدن ایران قرارداد که پیوسته و در طول تاریخ حق جو و ظلم ستیز بوده ایم .با یک نگاه کوتاه به حوادث صدر اسلام و مطالعه آن و توجه به مسائل و مشکلات اخیر کشور میتوان دریافت که فاصله گرفتن از ارزشها و رهبری منجر به چه صدماتی گردیده است وقتی افراد فرصت طلبی در زمان مراسم دفن پیامبر خود، مشغول نقشه غصب خلافت با تبلیغ اینکه بر اساس تعالیم همان پیغمبر عمل میکنند . حقیقت را 25 سال خانه نشین کرده و آنقدر دراین مدت انحراف بعمل آوردند که همان مردم فریب خورده سیاست بازان ، مجددا به دنبال حق و سرگشته به علی مراجعه کردند و پس پنج سال از اجرای حکومت عدل علی، زیاده خواهان گمراه فرق عدالت را شکافتند و این انحراف به آنجا کشید که در سال 61 هجری وصی همان پیامبر و فرزندش را بنام خارج از دین مردمان شرابخوار مفسد سربریدند.اگر از راه صحیح انقلاب و اسلام منحرف شویم قطعا باید بدانیم که خدا تضمینی نداده تا قومی که به فکر اصلاح امور خود نیست و به گمراهی میل دارد را به خود وانگذارد تا نعمتهایی که داده است را از آنها بگیرد و آنگاه چنان میشود که در صدر اسلام شد و تاکنون نیز سلسله ظالمان و مستکبران بر مردم حاکم شده اند پس ضمن حفظ اصول آرمانها و هوشیاری در برابر دشمنان فرصت طلب حق خواهی وعدالتخواهی را سرلوحه قرارداده و از نظام و رهبری شایسته او دفاع کنیم. (245944)
 
bahram
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۷:۵۰:۲۴
يكي از ضعف هاي ما ملت پيش داوري هاي غير منطقي است كه همه ما عادت داريم انجام دهيم. يادم مي اد در سال 53 با سحرخيز در دبيرستان جاويد درس ئه خونديم. سحر خيز علنا ا به شاه فحش مي داد.در آن زمان سال 53 كسي چنين شجاعتي را نمي توانست قبول كند براي همين ما مي گفتيم سحر خيز ساواكي است. و همين باعث شد كه در آن سال همه بگويند سخرحيز ساواكي است.
در مورد اين وحيد نيا هم همين پيش داوري ها را مي كنيم. بابا مسئله خيلي ساده است يك دانشجوي شجاع حرفش را زد و رهبري هم پذيرفت به همين سادگي.. باقيش حرفه........... (245948)
 
يك بسيجي
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۸:۰۶:۳۷
اين موضوع راكه رهبري جامعه كنوني و رهبران اينده نظام مقدس اسلامي همچون پيشوايان ديني پاسخگوي سوالات مطرح درجامعه باشندبسياري از مشكلات وابهامات حل مي شوداين يك واقعيت است وازاحترام وبزرگي آنان كم نميشود.مردم رهبري رادوست دارندچون احساس مي كنندرهبري هم انان رادوست داردشايداطرافيان بين مردم ورهبري فاصله مي اندازندتاسوالي پرسيده نشود. (245952)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۸:۵۵:۱۹
من دانشجو دانشکده ریاضی شریفم. امروز (شنبه) آقای وحیدنیا در سلامت کامل در دانشگاه دیده شد. پس لازمه بگم که فعلا حالشون کاملا خوبه.
به همین خاطر تجمعی در دانشگاه شکل نگرفت. هر چند که ساختمان ابن سینا و تمام برد های تشکل های همکفش پر از عکس های این اتفاق بود. (245964)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۱۹:۱۴:۱۱
یقینآ نام شما در تاریخ این مرز وبوم جزء مردان شجاع خواهد ماند (245972)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۲۱:۲۰:۵۱
بسم الله
چرا از اين منظر که با صحبت اين جوون فضاي بحث در مورد خيلي از موارد براي رهبري توي اون جلسه باز شد حرف نمي زنيد؟ آقا که تشکر کرد از اينکه اين مسائل گفته شده! آقا ناراحت نشدن، ما اين وسط چه کاره ايم؟
بهتره منطقي باشيم!‌ فضاي آزاد نظري و کرسي آزاد انديشي رو با همين الگو بايد ايجاد کرد!
يا علي (246012)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۸-۰۹ ۲۳:۲۵:۵۶
حرف اول : حالا كي گفته وي او اي طرفدار جنبش سبزه كه هي ازش بر عليه سبز ها دليل مي اوريد اتفاقا بر عكس! بعضي ها حقوق مي گيرن كه اينجوري وانمود كنن! اخيرا كه بحث هسته اي با سياست غلط دولت داره به نفع امريكا تموم ميشه به طور مشخص قاطي كردن ويكي به نعل ميزنن ويكي به ميخ مثلا اين روزا يواش يواش زمزمه هايي بر عليه جنبش سبز راشروع كرده بودن براي مثال چند شب پيش نوري زاده ادعا مي كرد موسوي خو ئيني كمونيست بوده وبه همين دليل تسخير لانه ي جاسوسي با تحريك او صورت گرفته ! كه بعد از به تعويق افتادن پاسخ ايران در مورد دادن اورانيم به غرب (صدقه سر روشنگريهاي صادق لاريجاني)دوباره به مواضع قبلي برگشتن ! شما مطمءن باشيد سبزها اگاه تر از اين هستن كه فريب وي او اي يا بي بي سي را بخورن . حرف دوم: اميدوارم رييس جمهور و طرفدارانش درس انتقاد پذيري را از رهبر بياموزند حرف سوم: بپذيريم هركس انتقاد كرد لزوما از روي دشمني ويا ارتباط با غرب وشرق نيست (246038)
 
پیمان
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۰:۴۲:۴۶
با عرض سلام به تمامی دوستانی که زحمت کشیدند و نظراتشان را دادند.من فکر میکنم اینکه یک جوان بخواهد از مقام اول کشور انتقاد کند اینقدر ناراحتی ندارد.بابا جان من اون بنده خدا فقط چند تا انتقاد کوچیک کرد.رهبر هم خوشحال شد و جوابشان را داد حالا اینهمه انتقاد کردن از این نابغه علمی یک کمی بی انصافی است. (246132)
 
اسد
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۱:۵۷:۰۲
البته با احترام نظرات همه افرادی که منطقا وغیر منطقی نظر داده اند.

ولی کجای دنیا دیده اید که در دیدار عمومی رهبران با مردم بطور ناگهانی به حاضرین اجازه صحبت داده شود.واین از محسنات نظام اسلامی و رهبرانش می باشد. وانان که بدوراز منطق حرفاشونو نوشتند.دقیقا ادای عروسکهای خیمه شب بازی را دراورده اند.که حرفهای بیگالنگان را دیکته کردند. وابراز داشتند به نظرم اگر مثا اقای وحیدی نیا شجاعانه حرفشان را می زدند منصفانه تر و عاقلانه تر بود. به دلها می نشست. (246184)
 
بابک
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۳:۱۸:۳۷
این شمارنده نظرات خیلی جالب است.

تعداد نظرات همسو با موج سبز به نظرات طیف مقابل حداقل نسبت دو به یک دارد در حالیکه این احمدی نژاداست که 63 در صد رای آورده. اینجاست که باید گفت :

دروغ گو دروغ گو 63 درصدت کو (246214)
 
امير
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۴:۱۲:۴۰
آقاي بي تربيت تو نمي فهمي در فضاي مجازي طرفداران احمدي نژاد كمترند؟
تو نمي فهمي كه انتخابات 22 خرداد در محيط اينترنت برگزار نشد بلكه از همه ايرانيان از جمله شهرهاي كوچك و روستاها راي گيري شد؟
تو يا نمي فهمي يا خودت را به نفهمي ميزني درهرصورت حق نداري راي جامعه اينترنتي را به كل كشور تعميم دهي و با اين تعميم اساس اشتباه، كسي را كه مخالفش هستس دروغگو بنامي. (246247)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۳:۴۴:۳۶
من خواننده سایت شما نیستم. تصادفا از طریق یک لینک دیگر وارد این سایت شدم و البته تمامی نظرات در مورد این خبر را خواندم.
در مجموع به نظر می رسد اکثر خواننده های شما متاثر از یک جریان فکری خاص هستند و این نشان دهنده محدودیت طیف خوانندگان شماست. در مورد سایر دوستان هم می خواستم بگویم که متاسفانه اکثر نظرات کلیشه ای و کلی و فاقد مبنای منطقی است. حمل بر خودستایی نکنید اما به باور من بهتر است که ما بیش از آنچه می گوییم، بشنویم و بخوانیم و بیاموزیم. دانش بیشتر (به معنای عام کلمه) سرمنشا نگاه منطقی تر به مسایل است. چه اصراری است که در مورد همه چیز اظهار نظر کنیم وقتی که مفاهیم را به درستی نمی دانیم و یا اطلاع کاملی از آنچه که رخ داده است نداریم.

پیروز باشید (246232)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۵:۳۰:۱۱
مقام ولایت الکی نیست که هر بچه ای که تازه پشت لبش سبز شده انتقاد کند افراد کارشناس و در مقام خبرگان که مردم رای دادن فقط همچین حقی دارند
این اتفاق برای یک دفعه خوب بود ولی تکرارش اصلا خوب نیست (246277)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۲ ۱۸:۰۲:۰۲
مقام ولایت از مقام امامت بالاتر نیست که می توان آن را نقد کرد. ایشان با کمال ادب اینکار را انجام داده اند و این اوج کج فهمی و غیرمودبانه بودن دیدگاههای شماست که با چنین الفاظی جواب می دهید. ایشان مثل هر کس دیگری می تواند بدون توهین انتقاد وارد کند به هر شخصی که می خواهد. کدام یک از انتقادات ایشان توهین یا جسارت به شخص مقام معظم رهبری بود؟ (246913)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۱۶:۰۴:۴۸
نکته ای که باید در نظر گرفت این است که ممکن است این آقا نخبه ریاضی باشد ولی مانند بسیاری از دیگر نخبگان سر سوزن فهمی از سیاست نداشته باشد. این از مظلومیت نظام جمهوری اسلامی است که به امثال این آقا بها داده و برایشان بنیاد نخبگان تشکیل می دهد و از خدمت سربازی معاف می کند و هزاران امکانات دیگر ، آن وقت امثال این آقا چون باورشان شده که نخبه اند آب در آسیاب دشمن ریخته و برای منافقان خوراک فراهم می کنند (246291)
 
نسیم
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۲۱:۱۳:۰۸
مشکل صدا وسیمای ماست خوب چی می شد این دیدار را کامل پخش می کردند و این قسمت هم سانسور نمی کردند .ضمن اینکه حرفهای ایشون اصلا توهین آمیز نبود وکاملا مودبانه بود.همیشه اصل خبر راسانسور می کنند وقتی تلویزیون ها ورسانه های خارج دوتا چیز هم به خبر اصلی اضافه کردند وگفتند. تازه می فهمند بیشتر آبروریزی شد بعد از 4 تا 5 روز میاند می گند واقعیت اینه.بعد توقع دارند همه باور کنند .خوب معلومه این وسط خیلی ها باور نمیکنند.بهتر است صدا وسیما در سیاست خود تجدید نظر کند. شاید قبلا این سیاست خوب جواب می داد اما الان در این زمانه نمی شه چیزی را پنهان کرد.پس بهتر تلویزیون خودمان مقدم بر اخبار باشه تا دیگران اخبار تحریف شده تحویل ندهند. (246347)
 
رهگذر
۱۳۸۸-۰۸-۱۱ ۰۸:۲۱:۱۷
به آقاي موسوي پيشنهاد مي كنم براي دفاع از آرمان هاي امام! هم كه شده پيشاپيش مراسم ت براي اين عزيز از دست خواهد رفته برگزارنمايند (246420)
 
مهين
۱۳۸۸-۰۸-۱۱ ۰۹:۳۲:۴۹
من اگه جاي جريان اصلاح طلب بودم! اولا به آراي مردم احترام ميذاشتم و مردم رو درجه 1(بالاشهر) و درجه 2(پايين شهر و شهرستانيها) تقسيم نميكردم،دوما ميرفتم يه آسيب شناسي ميكردم تا ببينم چرا مردم در چند انتخابات گذشته و بويژه در انتخابات اخير به كانديداهاي اصلاح طلبان راي ندادند؟ و شروع ميكردم به كار كردن براي انتخابات بعدي،الان با اين كارهائي كه اين دوستان كرده و ميكنن،اون طرفداراي قبلي رو هم از دست ميدن، من كساني رو ميشناسم كه قبلا به موسوي راي دادن ولي الان ميگن پشيمون شديم. (246432)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۸-۱۱ ۲۰:۱۸:۲۲
من مطمئنم این دانشجو کشته شده و رویش اسید ریخته اند و مخفیانه دفن کرده اند.
من می دونم.1 نفر دیگر به 72 شهید اضافه شد.
اصلا من خودم او را دفن کردم.بیبی چهل(بی بی سی قدیم) هم همین رو گفته.
همه دنیا دارن این رو می گن. (246597)
 
amir
۱۳۸۸-۰۸-۱۳ ۲۳:۴۴:۳۵
بابا اینا طوری مخفیانه شکنجش دادند که خودشم نفهمیده مثل سعیده پور آقایی که طوری بهش تجاوز کردند که خودشم نفهمیده. (247245)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.