توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 500727
5 دلیل عمده که خریداران از برخی خودروها فرار می‌کنند!
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۲
شگفت‌زده نمی‌شویم اگر دلیل شما برای نخریدن یک خودرو ظاهر زشت آن باشد.

پدال: جی دی پاور و چندین موسسه‌ی تحقیقاتی دیگر نتایج ارزیابی‌های خود از خودروها در سال 2016 را منتشر کرده‌اند که این نتایج دلایل عمده و اصلی خریداران برای دوری از برخی خودروها را مشخص می‌سازد. این مطالعه 13 سال است که صورت می‌گیرد و به دلایل خرید، برگشت دادن و دوری جستن خریداران از برخی خودروها می‌پردازد.

در لیست زیر 5 دلیل عمده برای عدم خرید خودروهای غیر لوکس را برایتان آماده کرده‌ایم.

5. عدم دوست داشتن تصوری که خودرو ایجاد می‌کند
16 درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند اظهار داشته‌اند که تصور و ذهنیت ایجادشده توسط خودروی ذکرشده را دوست نداشته‌اند. شاید برخی خریداران این ایده را دوست ندارند که خریدن یک تویوتا پریوس یا شورولت ولت تصویر “سبز” بودن را ایجاد می‌کند یا مثلاً قرار گرفتن در پشت فرمان مزدا میاتا این نکته را گوشزد می‌کند که شما به بحران میان‌سالی دچار شده‌اید!

4. قیمت گران
این مورد ممکن است که شگفت‌آور نباشد اما 17 درصد خریداران گفته‌اند که به خاطر قیمت خیلی گران برخی مدل‌ها از خریدشان منصرف شده‌اند. بسیاری از خریداران مطمئناً این رؤیا را تجربه کرده‌اند که در حال امضای برگه‌ی خرید یک خودروی خاص هستند اما در واقعیت تنها از پشت شیشه‌ی نمایشگاه به آن مدل می‌نگرند. دسته‌ای هم وجود دارند که قیمت خودرو را نمی‌دانند و آن مدل خاص چشمشان را گرفته اما وقتی قیمت خودرو را می‌فهمند سریعاً محل را ترک می‌کنند.

3. نگرانی در مورد قابلیت اطمینان
قابلیت اطمینان یک خودرو روز به روز اهمیت فزون‌تری را در موقع خرید خودرو می‌یابد. در مطالعه‌ی امسال، 17 درصد افراد گفته‌اند که دلیل دوری جستن آن‌ها از یک خودروی خاص وجود نگرانی‌هایی در رابطه با کیفیت و قابلیت اطمینان آن مدل است. این خبری است که مطمئناً برای گروه فیات-کرایسلر خوشایند نخواهد بود چرا که این گروه خودروسازی در پایین جدول میزان اطمینان جی دی پاور جا خوش کرده است.

2. دوست‌نداشتن طراحی و نمای داخلی
گاهی اوقات مهم نیست که ظاهر بیرونی یک خودرو چقدر خوب است، بلکه عناصر معینی وجود دارند که با قرار گرفتن در کابین متوجه دوست‌نداشتنشان می‌شوید. ممکن است که نمای داخلی خیلی بی‌مزه و یا خیلی زرق‌وبرق دار باشد. گاهی اوقات هم این عدم علاقه به خاطر برخی دکمه‌ها و اهرم‌ها است که جایی که باشند نیستند. هر چه که باشد، 18 درصد خریداران اعلام نموده‌اند که از یک خودروی خاص به خاطر اینکه نمای داخلی جذابی نداشته‌اند دوری جسته‌اند.

1. عدم علاقه به طراحی و نمای خارجی
و اولین و اصلی‌ترین دلیل خریداران برای عدم خرید خودروهای معین این موضوع ساده است که این افراد طراحی خارجی آن مدل را دوست نداشته‌اند. 31 درصد خریداران این موضوع را برای عدم خرید خود بیان کرده‌اند که نشانگر اهمیت زیاد مبحث طراحی در صنعت خودرو می‌باشد.

و شاید همین دلیل توضیح می‌دهد که چرا پونتیاک آزتک هیچ‌گاه موفق نشد و لقب ” بدترین خودروی فروخته‌شده در آمریکا” را گرفت.
 
کلمات کلیدی : کیفیت خودرو، خودرو
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.