نظر منتشر شده
۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 449536
نمره رضایت مندی مردم از پلیس/ 17 از 20
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۱
معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: نمره رضایت مندی مردم از پلیس 85 از 100 ( 17 از 20 ) است، این میانگین در پنج سال اخیر روند صعودی داشته که این حاصل تلاش و همت یکایک پرسنل نیروی انتظامی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی در کارگاه آموزشی معاونان اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی و همچنین رابطان مرکز فرماندهی و کنترل رسانه، به نقش تاثیر گذار رفتار و منش نیروی انسانی در ارتقاء منزلت اجتماعی یک سازمان اشاره کرد و افزود: 40 درصد ارتقاء منزلت هر سازمانی در سایه تلاش کارکنان آن سازمان ایجاد می شود و این در عین حالیست که 60 درصد الباقی متکی بر تجهیزات، امکانات تخصصی و نوین، حمایت های درون و بیرون سازمانی است و در بیان دیگر مبتنی بر محبوبیت و مقبولیت نزد مردم است و این مقبولیت در سایه اقتدار، کارآمدی و محبوبیت در سایه رأفت و رفتار اخلاق مدارانه محقق می گردد که خوشبختانه در این راستا نیروی انتظامی حداکثر تلاش خود را برای ارتقاء استانداردسازی رفتار کارکنان به کار بسته است.

وی ادامه داد: گفتار ، نوع رفتار و ادبیات ، حرکات، سکنات و حتی نشست و برخاست صحیح یکایک کارکنان پلیس ، یک امتیاز محسوب می شود که این مهم در افزایش منزلت سازمان تأثیرگذار است.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: باید تلاش شود تا نام نیروی انتظامی هماره بر تارک کشور بدرخشد و در بین سازمان ها در رتبه نخست قرار گیرد که البته برای رسیدن به این هدف همگان بایستی به سهم خودشان کوشش کنند و صدالبته این دست یافتنی است.

سردار منتظرالمهدی افزود: نیاز است نیروهایی که در منظر مردم اداء وظیفه می کنند و به عنوان ویترین ' و در خط مقدم ' با مردم در ارتباط هستند، همواره پایش شوند و بدانند که اعمال و رفتار آنان ارتباط مستقیم و آنی و دو چندان با افزایش یا کاهش منزلت سازمانشان دارد و آنان به تنهایی می توانند بر سرعت افزایش کسب امتیاز و منزلت اجتماعی پلیس بیفزایند که من به سهم خودم از همه زحمات این عزیزان که در شرایط سخت خدمت می کنند، تشکر می کنم.

وی بیان کرد: هنگامی که پلیس وارد عمل می شود مردم باید اطمینان خاطر داشته باشند که این مأمور توانمند است و به حرفه خود واقف و تصمیماتش درست است و شبهه ای در خصوص عملکرد وی نداشته باشند، این می شود مقبولیت یعنی ما را در حرفه خودمان قبول داشته باشند.

معاون اجتماعی ناجا تأکید کرد: باید به این باور برسیم که رفتار و گفتار یکایک کارکنان نمایانگر منش و رفتار مجموعه پلیس است؛ اگر یک مأمور با مردم رفتار مناسبی نداشته باشد ذهنیت جامعه نسبت به همه کارکنان ناجا منفی می شود و موجبات نقصان منزلت و سرمایه اجتماعی سازمان می گردد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه امروز جنگ قدرت ها نیست بلکه جنگ رسانه هاست اشاره و بیان کرد: باید ضمن تعامل تنگاتنگ با رسانه ها از ظرفیت بی بدیل آنها در راستای انجام مأموریت ها و همراه سازی مردم و جلب سرمایه های اجتماعی بهره ببریم و ممنون آنان باشیم، طبیعتا رسانه ها چندمتری جلوتر از مسئولان هستند و در واقع افق های جلوتر را عیان می نمایند و البته این مهم می بایستی در سایه تعامل و نظارت صورت پذیرد که بیشترین آورده را برای افزایش امنیت در جامعه داشته باشد.

سردار منتظر المهدی مجددا به مباحث مراقبت و اصلاح رفتار رسانه ای تأکید کرد و گفت: یادمان نرود که امروزه در اتاقی هستیم که دور تا دور آن دیوار شیشه ای هست و لاجرم همه رفتار ما می تواند در کسری از ثانیه رسانه ای شود و این طبیعت عصر حاضر و ارتباطات است و هر شهروند می تواند خود یک رسانه باشد و البته این نمی بایست خللی در انجام مأموریت ها ایجاد کند و جرأت ورزی را از مأمورین بگیرد. تعقل، تفکر، تدبر و تأمل و دوراندیشی و سپس اقدام با طیب خاطر ، یقینا ضریب خطا را کاهش می دهد و هیچ جای نگرانی در انجام آن نمی باشد.

دکتر منتظرالمهدی در بخش دیگر از سخنانش بر تعامل با سازمان های 'مردم نهاد' تأکیدکرد و گفت: در قبل از جنگ جهانی، کنوانسیون های دنیا ناظر بر صلح و جنگ بود ولی در طی دهه های اخیر اغلب کلید واژه های آن مبتنی بر شفافیت ، پاسخگویی ، مصالحه و مشارکت مردمی است و دنیا در آینده به دست سازمان های بین المللی مدیریت می شود و دولتمردان برای نفوذ در آن تلاش می کنند و البته در این اثناء نباید سازمان های مردم نهاد و NGO ها و تشکل ها را نادیده گرفت و نقش آنان را ناچیز تلقی کرد بلکه باید در کنار آنها هم حمایت و هم نظارت کرد.

 
 
کلمات کلیدی : نیروی انتظامی + پلیس + رفتار پلیس با مردم
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۲:۰۶:۵۳
این نمره رو باید مردم بدهند نه خود پلیس!!!!!! (4178479) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۲:۱۳:۱۹
نمره گشت ارشاد که 21 از 20 شده . (4178492) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۲:۱۳:۲۸
بد نیست یک نظرسنجی بیطرفانه انجام شود وگرنه همه میتونن بگن نمره ما بیسته.
من که از نحوه برخورد و انجام کار پلیس اصلا راضی نیستم. (4178493) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۳:۰۸:۲۸
ضمن تشکر از زحمات بی شائبه درصد اعظم نیروی پلیس، متاسفانه باید بگم منزلت برخی از پلیسهای راهنمایی و رانندگی در حد صدور جریمه تنزل پیدا کرده و این شایسته پلیس نیست. رسالت پلیس باید در مرحله اول ارشاد باشه نه تنبیه. پلیس هرگاه در خصوص شخصی که اشتباه رانندگی میکنه به اقناع وجدانی برسد که اون شخص اشتباه کرده نه تخلف، به هیچ وجه نباید جریمه بنویسه زیرا نتیجه درستی حاصل نخواهد شد، متاسفانه الان اینطور نیست.
این حقیر معتقدم نظام جریمه نویسی پلیس راهنمایی و رانندگی نیاز به بازنگری کلی داشته و صلاحیت افرادی که برگه جریمه در اختیار دارند باید به طور جدی مورد بازبینی قرار بگیره. (4178598) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۳:۲۵:۵۵
کی این نمره رو داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (4178642) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۴:۰۴:۲۶
والا من از هر کی پرسیدم از عملکرد پلیس ناراضی بود خودم بیشتر
حالا این ۱۷ رو کی داده خدا داند؟ (4178723) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۴:۱۷:۲۱
نمره واقعی نهایتا 10 از 20 (4178745) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۴:۴۱:۲۸
ما از عملکرد و نحوه برخورد نیروی انتظامی راضی نیستیم (4178806) (alef-11)
 
بانام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۶:۳۰:۵۴
اگر خیلی راست میگن بیان توی همین سایت الف نظرسنجی بگذارند بعد ببینند باز هم 17 از 20 میشوند یا نه؟ (4178925) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.