نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 365197
آخرین آمار انصراف از پیامکهای تبلیغاتی اعلام شد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
طبق آخرین آمار از سوی اپراتور اول، یک میلیون و ۵۷ هزار سرویس و سه میلیون و ۳۷۲ هزار و ۷۷۶ پیامک تبلیغاتی لغو شده و در اپراتور دوم نیز تعداد سرویس های لغو شده ۱۰ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۵۵ مورد و پیامک های تبلیغاتی لغو شده ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۱۳ مورد بود. در اپراتور سوم هم ارسال ۳۸ هزار سرویس و ۴۸ هزار پیامک تبلیغاتی لغو شده است.

به گزارش ایسنا، سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی با اشاره به راه اندازی سامانه متمرکز ۸۰۰ جهت انصراف مشترکان از دریافت انواع پیامک، عملکرد این سامانه را مثبت ارزیابی کرد.

حسین فلاح جوشقانی با اشاره به آخرین اطلاعات دریافتی و با موفق ارزیابی کرد عملکرد این سیستم گفت: تا کنون اپراتورها عملکرد رضایت بخشی داشته اند و با حساسیت این موضوع را دنبال کرده و موارد اعلام شده را، حذف کرده اند. هر چند نباید انتظار داشت، تمام موارد به صفر برسد.
وی با بیان این که اپراتورها، جهت اطلاع رسانی در خصوص این سامانه، تا کنون بیش از ۷۰ میلیون پیامک با نام رگولاتوری ارسال کرده اند، گفت: در جلسه ای هم که این اواخر با اپراتورها داشتیم، موارد جدیدی را اعلام کردیم تا بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

فلاح گفت: در گذشته، هر اپراتور سامانه ای طراحی کرده بود که شاهد هیچ وحدت رویه ای نبودیم و از این رو، سال گذشته، سامانه ای طراحی کردیم تا درخواست لغو دریافت پیامک های ناخواسته در تمام اپراتورها یکسان شود.

وی با بیان روش های مختلف ارسال درخواست به این سامانه از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۸۰۰ یا شماره گیری کد دستوری#۸۰۰* اظهار کرد: با ارسال درخواست، فهرستی با سه گزینه باز می شود که اولین گزینه سرویس های فعال و دو گزینه بعدی نوع پیامک های تبلیغاتی یا خدمات مبتنی بر محتوایی (ارزش افزوده) را نشان می دهد.

فلاح از پیگیری امکان غیرفعال سازی تمامی سرویس های فعال مشترکان تنها با انتخاب یک گزینه، خبر داد و خاطر نشان کرد: اپراتورها باید این امکان را فراهم آورند که این موضوع در دست پیگیری است تا اعمال شود.
وی ادامه داد: در پیامک های ارزش افزوده که با تایید مشترک فعال شده و هزینه بر نیز هست، اپراتور موظف است تعداد سرویس های ارزش افزوده فعال مشترک را اعلام و روش غیر فعال سازی را نیز ذکر کند.

معاون رگولاتوری با بیان این که پیامک های تبلیغاتی نوع دیگری از پیامک ها هستند که حساسیت برانگیزتر هستند، افزود: این پیامک ها به چند دسته تقسیم می شوند.
وی گفت: یک نوع content provider ها هستند که با درخواست مشترک دیگر نباید سرشماره های خاص تبلیغات بفرستند که اقدام کرده اند. اما نوع دیگر پیامک هایی است که توسط اشخاص از طریق تلفن ثابت و یا همراه ارسال می شود که اپراتورها نمی توانند کار ی بکنند.

چرا که، اپراتور فارغ از محتوا عمل می کند و نمی داند فرد در حال ارسال پیامک تبیلغاتی است و چون شماره شخصی است، نمی تواند کاری کند و دنبال ساز و کاری هستیم تا این مورد نیز رفع شود.
وی در مورد سرویس های بانکی نیز گفت: با توجه به درخواست برخی نسبت به لغو پیامک های تبلیغاتی، و برقراری سرویس های بانکی اپراتورها موظف به رعایت خواست مشتری هستند.
فلاح با اشاره به هماهنگی جهت قطع پیامک های تبلیغاتی خود اپراتورها در صورت درخواست مشترک نیز، گفت: البته برخی بانک ها، متاسفانه روی سرشماره های مختص عملیات بانکی، تبلیغ می کنند که اپراتور نمی تواند کاری کند ولی اینها موارد محدودی است و نسبت به قبل کمتر شده است.
 
کلمات کلیدی : پیامک تبلیغاتی+دزدی
 
مسعود انتظاری ملکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۱:۴۷:۳۷
تا حالا ده ها بار پیامک داده ام و اپراتورها تبلیغات را قطع کرده اند اما پس از گذشت چند روز دوباره پیامک تبلیغاتی را فعال کرده اند سود اوری پیام تبلیغاتی برای اپراتورها زیاد است به خصوص اینکه هزینه ان را هم از مشترکان دریافت میکنند به همین دلیل به راحتی از آن دست برنمیدارند. (3776045) (alef-11)
 
Austria
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۲:۵۷:۵۶
با این حال علارغم قطع پیام های تبلیغاتی اپراتورها خودشان هروز ده ها پیام تبلیغاتی ارسال می نمایند که وقتی هم ما اعتراض می کنیم می گویند این ها هیچ هزینه ای براش ما ندارند و صرفا برای دعوت شما به استفاده از خدمات مبنی بر محتوا می باشد که در صورت تایید شما ارسال خواهند شد و هزینه آن در قبض محاسبه می گردد.
اگر خود اپراتورها از ارسال پیامک های بقول خودشان پیشنهادی خدمات مبنی بر محتوا دست بردارند بیشتر از 80 درصد مشکل حل خواهد شد چرا که اصلا بحث سر هزینه نیست (3776225) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.