بالا رفتن قیمت دلار بعد از واگذاری های اصل 44 (به شکل اقساط چندساله )باعث سودهای بادآورده برای خواص دولتی شد (625700) (moderator19)
نورمنش
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۷:۴۲:۰۳
برای دفاع از حقوق از دست رفته ملت باید کلیه واگذاری ها اصل 44 اعم از واگذاری ها به اشخاص شبهه دولتی وغیره مجددا رسیدگی شوند (626446) (moderator1)
کاملا موافقم. آقای کارشناس ارشد در تمام حوزه ها به صورت واقعی و عملی جواب دهند. حتی قیمت دلار را به 900 تومان برسانند. ... (628978) (moderator19)
ایرانی
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۷:۵۲:۲۸
آقا محکم بشینید.کمربندهاتون رو ببندید.سرجاتون محکم بشینید.تکون نخورید.مملکت ترمز بریده داریم می ریم ته دره!!! (626461) (moderator1)
شما چه كارين كه راي عدم صلاحيت بدين همو ن افتضاح وزير اقتصاد بس بود (625709) (moderator19)
يعقوب
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۳:۴۶:۵۶
يك مثلي هست كه مي گه سنگ بزرگ علامت نزدنه. اول بايد توان سئوال كردن از رئيس دولت رو داشته باشين(كه از قرار معلوم وجود نداره) بعد بگين مي خواين راي عدم كفايت سياسي. (626003) (moderator19)
خيلي جالب توجه است كه دولت حتي كوچكترين اقدام براي مقابله با بحران كه همان افزايش نرخ سود سپرده است را هم اجرايي نمي كند و هرروز مردم ناچارا براي حفظ ارزش پولشان سپرده ها را مي بندند و دلار وسكه ميخرند . آقاي توكلي خوب گفته چنين داستاني را هيچ دولتي در دنيا انجام نمي دهد. (625720) (moderator19)
در خبرها آمده بود که آقای دکتر توکلی قراره با آقای باهنر جلسه ای داشته باشند ولی سوالی که برای من و مطمئنا بسیاری وجود داره اینه که چرا از بین اینهمه نماینده فقط ایشان! مصلحت اندیشی هم حد و اندازه ای داره. آیا اون هنگامی که اقتصاد سقوط کرد باید دست به کار شد؟! (625726) (moderator19)
توزیع نامساوی ارز دولتی به اینصورت اشتباه است اگر معادل یارانه نقدی را برای چند ماه به دلار دولتی ارائه کنند مردم برای فروش آن هجوم می آورند و قیمت ارز پایین می آید البته بهتر است این کار برای مردم انتخابی باشد (625730) (moderator19)
مجید مجد
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۲:۱۹:۴۹
من از همین جا به عنوان جزئ کوچکی از ملت شریف و بزرگ ایران و به عنوان یکی از حامیان آقای احمدی نژاد در سال 84 و سال 88 رسما به دلیل اوضاع به وجود آمده از ملت شریف ایران از طرف دولت و شخص عذرخواهی می کنم و اعلام تاسف سنگین خود را اعلام می دارم.امیدوارم که با این اوصاف ذره ای از ایمان و اعتقاد ملت کاسته نشود.
از همین جا دست تک تک ملت عزیز و صبور ایران را به خاطر مهربانی ها و تحمل بی نظیرشان می بوسم و برای همه آنها آرزوی موفقیت و سربلندی می کنم و امیدوارم که همه آنها در توان خود برای آبادانی ایران اسلامی که با خون شهدای پاکمان به دست آمده تلاش کنند.
از همین جا اعلام کنم که مثبت منفی های همه شما عزیزان را لطف و محبت شما به خود و این نظر حقیر می دانم و از همه شما تشکر می کنم چرا که هر چه بگویید حق دارید برادر کوچک شما
مجید مجد
درود و سپاس (625760) (moderator19)
درود بر شرفت ایرانی با غیرت. (625879) (moderator19)
محمد دزفولی
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۴:۰۴:۱۴
بنده هم ایضا از ایشان حمایت میکردم ولی:
ایشان باید بداند چیزی جز حمایت روز افزون ایشان از جریان خودساخته ی متهم به مفاسد عدیده و تکیه به آن بجای ملت رنجدیده و از خود گذشته هیچ چیز مردمی که به او رای دادند و ملتی که بامید آرمان هایی که ایشان از آن دم میزنند از ایشان دور نمیکند.
ایشان طی این چند وقت باید این حس بد را چشیده باشند، وگرنه باید گفت: خداحافظ همین حالا. والعاقبه للمتقین. (626037) (moderator19)
چه ربطي داشت به قهر دوم انحرافيون ما هم در سالهاي 84 و88 از حاميان آقاي احمدي نژاد بوديم اما آن موقع هنوز چهره ي واقعي خودش را نشان نداده بود اميدوارم كه اين طيف و جريان رسوا شوند. (626043) (moderator19)
محمد دزفولی
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۵:۰۹:۰۱
ربطش اینجاست:
غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید براینکه ضعف مدیریت دولت و بانک مرکزی عامل اصلی التهابات اخیر بازار ارز و سکه است، گفت: اخباری به ما رسیده که دلالان دولت و بانک مرکزی برای کسب سود وارد بازار شدهاند.
از خبر "ورود دلالهای دولتی به بازار ارز" در اخبار برگزیده الف (626178) (moderator1)
مسعود
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۸:۲۳:۱۵
كاش انتخابات در ايران حزبي بود. در اينصورت چهره هاي ناشناخته با دادن شعارهاي غيرواقعي و احساسي نمي توانستند راي ملت را بگيرند و بعد مملكت را به اين روز سخت بيندازند كه همه حتي حاميان سابق نيز تاسف بخورند و كاري از دستشان برنيايد. (626513) (moderator1)
شما که به آقای احمدی نژاد رأی دادی ، منصفانه می خوای عمل کنی؟ پس فعلا چند مدت تحلیل سیاسی نکن ... (627412) (moderator19)
حالا تو کی هستی که اینقده قلنبه سلنبه حرف زدی ؟ آدم معروفی هستی ؟ یا کاره ای هستی تو این مملکت ؟ ادبیات گفتاریت که خیلی شبیه به برخی از مسئولین بی کفایت این مملکت هست که فقط اینطوری زبان بازی بلدند .... (626090) (moderator1)
اگر ازشرکت کنندگان همیشگی در بخش نظرات سایت الف بودید، حتما متوجه اهمیت آقا مجید می شدی. (626869) (moderator19)
جناب مجد شما را من با ان کلاه کشیده تا ابروی خود میشناسم و البته انموقع ظاهرا در امریکا بودید. سوال من از شما این است که شما چکاره دولت هستید که از طرف دولت از مردم عذر خواهی میکنید شما فقط میتوانید از طرف خودتان حرف بزنید . اینکه شما در سال فلان و فلان حامی اقای احمدی نژاد بوده اید که نشد مجوز برای سخنگوی دولت شدن . (626143) (moderator1)
آقاي مجد از خواب بيدار شد اميدوارم شما نيزبيدارشويد... (627364) (moderator19)
مجید مجد
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۰۹:۵۳:۱۴
سلام
بله بنده از اوایل تابستان تا اواخر پاییز در کشور آمریکا برای یک تحقیقی که همچنان ادامه دارد در آمریکا بودم و از از آغاز سال نو میلادی به کشور بازگشتم و بنده فقط یک محقق هستم و حتی استخدام دولت هم نیستم و بنده از طرف شخص خودم و دولت به عنوان یک هموطن از هموطنان صبورم عذر خواهی کردم.
آیا به نظر شما این اشکال دارد؟ (627396) (moderator19)
کاکتوس
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۲:۲۷:۵۱
اشکالش اینجاست که شما از طرف دولت بابت چه چیزی داری از مخاطبین این سایت معذرت میخواهی ؟ شما یک روزی طرف دار دولت بودی و الان نیستی . شما یک روزی بنا بر تجزیه تحلیل خود به جناب احمدی نژاد رای دادید و از ایشان حمایت کردید و امروز نظرتان نسبت به ان مواضع عوض شده . اسمون به زمین نرسیده که اینقدر معرکه گرفتی... (627618) (moderator19)
ملت نمیتونند آزادانه بروند توی اینترنت قیمت دلار رو چک کنند! صبر دیگه کدومه؟ مگه راه دیگه ای غیر از تحمل کردن هم داریم؟ اون موقع که برای اجرای هدفمندی رسماً به تولیدکننده ها توصیه میشد که دروغ بگید در مورد حجم تولید ولی قیمت رو بالا نبرید یا اون موقع که با نیروهای امنیتی قیمتها رو ثابت نگه میداشتند مگه مردم میتونستند کاری بکنند؟! اصلاً مردم مگه کاره ای هستند؟! (626203) (moderator1)
جناب مجيد مجد عزيز، فقط يك سوال دارم اين معذرت خواهي شما به چه قيمتي است؟
آيا 4 سال اول و تمام خودمداريهاي اين دولت كافي نبود؟!
به والله من به شخصه به عنوان يك ايراني نميبخشمتان ... (626301) (moderator1)
محمد حسین
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۶:۳۴:۱۰
جناب آقای مجد
نظرات شما را در سایت الف خصوصا در سال 1388 و وقایع ان دوره تعقیب می نمودم. و امروز خوشحالم که این نوشته را از شما می خوانم. احتمالا مراحل پذیرش توبه را در درگاه الهی بهتر از من میدانی. لذا امیدوارم با همین شجاعت مثال زدنی خود که امروز نشان دادی نسبت به برطرف کردن اثرات اشتباه خود مانند دوستان عزیزی چون افروغ و علایی گام برداری (626345) (moderator1)
این اولین بار است که به نظر شما مثبت می دهم. ضمن تحسین شجاعت اخلاقی در پذیرش اشتباه،برایتان توفیق روزافزون آرزومندم.
اگر به مصلحت می دانید و حمل بر ریختن آب به آسیاب دشمن نکنید،در وبلاگ یا فیس بوک و امثالهم، سیر تحول فکری خود در دلایل آن حضور همیشگی حمایت آتشین و این اظهار ندامت را بیان نمایید که در افزایش آگاهی عمومی موثر خواهد بود. (626883) (moderator19)
صدیقه
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۲۲:۴۵:۵۳
گمونم شما قبلا اینجا زیاد مطلب می نوشتین. درسته؟
اون موقع خیلی 2 آتیشه بودین!
راست و حسینی مقصودت از این توبه نامه چیه؟! (626936) (moderator19)
صدیقه
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۲۳:۱۱:۱۳
یه جایی توی کامنتتون نوشتین: "امیدوارم که با این اوصاف ذره ای از ایمان و اعتقاد ملت کاسته نشود."
به یاد یک داستانی افتادم که عیناً میارم.
"گویند روزی دزدی در راهی، بسته ای یافت که در آن چیز گرانبهایی بود و دعایی نیز پیوست آن بود.
آن دزد، بسته را به صاحبش برگرداند.
او را گفتند : چرا این همه مال را از دست دادی؟
گفت: صاحب مال عقیده داشت که این دعا، مال او را حفظ می کند.
و من دزد مال او هستم، نه دزد دین.
اگر آن را پس نمیدادم و عقیده صاحب آن مال، خللی می یافت، آن وقت من، دزد باورهای او نیز بودم و این کار دور از انصاف است ..."
متأسفم که خیلی ها اینطوری ایمانشون دزدیده شد. (626980) (moderator19)
محمد2
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۰۱:۱۴:۲۳
جناب مجد! از همین جا اعلام می کنم سر هر چند دلار شرط می بندم که شما و مانند شما دفعه بعد هم به احمدی نژاد رای می دهید (با فرض بی اشکال بودن نامزدی سوم بار). ... (627151) (moderator19)
شما که انقدر منطقی هستی چرا؟؟؟؟؟؟؟ (627255) (moderator19)
جناب آقای مجید مجد
با تشکر از اعلام نظر صریح شما امیدواریم عذرخواهی سایر افرادی که ایشان را تایید نمودند از همین جا ببینیم ضمنا بعضی ها را بیشتر دوست داریم ببینیم (628497) (moderator19)
در اين كه اين بازي رو دولت شروع و تقويت كرده هيچ شكي نيست اما بايد ديد چه كسي از اين بازي به قهرمان تبديل و چه كسي قرباني خواهد شد
شك نكنيد كه مقاصد پيچيده اي پشت اين ماجراست (625817) (moderator19)
عليرضا
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۲:۴۰:۴۶
ممنون از اعتراف شجاعانه ... اما آيا اين اعتراف دردي از ما دوا ميكنه ؟ شخص احمدي نژاد بايد بياد و رسما و در مقابل دوربين ها از مردم عذر خوهي كنه ... هه زهي خيال باطل ... (625818) (moderator19)
آقاي احمدي نژاد. تو را به خداي احد و واحد و هر كس كه دوست داري ديگه بسه. ول كن برو. استعفا بده. توي فلاكت اقتصادي هستيم. اين همه درآمدهاي هنگفت نفت رو توي اين سالها چه كار كردي؟ (626515) (moderator1)
منتقد
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۰۰:۳۹:۱۹
فقط تصور کنید زمانیکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به یک میلیون دلار برسه رشد اقتصادی دنیا متوقف بشه نرخ برابری همه ارزهای دنیا هر لخظه به همبخوره بانک جهانی وهمه زسانه های دنیا سکوت کنند یازمان ملل حرفی نزنه اگه این اوضاع بیش اومد بدونید که مدیریت دنیا در دستان بر توان دولت ما افتاده!!!!!!!!! (627117) (moderator19)
درود بر شما اقای مجد از طرف من که مخالف سفت و سخت نظرات قبلیتون بودم و بدانید طبق حدیث شریف (الاعتراف بلخطا فضیله ) شما را بخدا و همه را براه هدایت کنند (625819) (moderator19)
...
اگر شما رييس جمهور باشيد و براي هر كاري كه ميخوايد انجام بديد چند نفر ديگه هم باشند كه قانونا توان انجام اون كار رو داشته باشن چكار ميتونيد بكنيد؟ واقعا وقتي به ايشون اين همه فشار وارد ميشه انتظار اينكه كار درستي انجام بشه و يا حتي جوابگوي اشتباهاتش باشه بي انصافيه.
در مورد آقاي مشايي (به قول ... جريان انحرافي) اگه واقعا راست ميگيد عالمترين نفر از جريان غير انحرافي رو براي مناظره با ايشون انتخاب كنيد و لهش كنيد در غير اينصورت فقط مردم رو به ايشون علاقمند ميكنيد.... (625822) (moderator19)
عبدالله
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۶:۳۸:۵۲
اینو بهت حق می دم ولی قربونت عباسو میگیری مارادونا رو چیکار کنیم؟ مارادونا میگیریم عباس به خودمون گل می زنه. کلا گل و بلبلو عشق است (626354) (moderator1)
مناظـره ؟؟ با کـی؟؟
ایشون بهتره برن برا کنکور ارشـدشون آماده بشن که اونجا نیاز به رابطه نداشته باشن!!! (626459) (moderator1)
منتقد
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۰۰:۴۲:۱۵
با اینکه منتقد دولتم ولی تاحدودی باهات موافقم راست حسینی مگه هشت سال نیست کم مجلی دست همین افایونی هست که حالا دم به ساعت انتقاد میکنند فکر کردن خودشون هیچ مسولیتی ندارن نخیر اینجوری نیست... (627121) (moderator19)
جالبترین نکته اینه که هرجا کم میارید از چیزی که هنوز وجودش هم زیر سواله مایه میذارید.... (625853) (moderator19)
چرا دولت از ملت عزیزتر شده است .هر نابسامانی رخ میدهد مجلس سکوت می کند . (625898) (moderator19)
arman
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۳:۱۷:۲۲
استیضاح رئیس جمهور و وزرا...تنها راه نجات (625917) (moderator19)
ای کاش مسئولین شجاعت سرکشیدن جام زهر را داشتند. (625924) (moderator19)
آبدارچی سیاسی
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۹:۲۲:۰۲
ای کاش مردم تحمل چشیدن جام زهر را داشتند تا برای همیشه از دست دلالان و سفته بازان خلاص می شدیم (626612) (moderator1)
آبدارچی عزیز یادت باشد که جام زهر مخصوص آحاد ملت نیست (628500) (moderator19)
اول اینکه پیشرفت اقتصادی در گرو پیشرفت سیاسی هر کشوری میباشد پس لطفا الکی شعاری داده نشه... (625962) (moderator19)
مسعود
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۸:۲۵:۳۷
ياد خاتمي بخير. لب كلامش اين بود كه توسعه سياسي لازمه توسعه همه جانبه كشور است. (626518) (moderator1)
حالا كه يك ماه دلار وسكه رفت بالا و يك عده ضرر و زياد كردند ... حالا نرخ سود بانكي بره بالا؟ مگر تورم 20 درصده تازه؟ (626014) (moderator19)
اقای مجد بازهم بگو احمدی نژاد حق مطلق و بقیه....!!!!!!!!! (626063) (moderator19)
توکلی از خدا بترس واستعفا بده! (626078) (moderator1)
تعليق بهترين راهكار براي ساختن است، چرا در مورد ادامه برنامه هسته اي همه پرسي برگزار نميشود. مگر نه اينكه مردم آزادند كه در مورد سرنوشت خودشان تصميم بگيرند، حال اگر بعد از چند سال كه ديگر رمقي براي كشور نمانده فعاليت هسته اي تعليق شود آيا اين شكست سياسي در عرصه بين المللي نيست؟ (626146) (moderator1)
امیدوار آینده
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۴:۵۹:۳۲
از آقایی که دائمأ به دولت نجیب و صادق احمدی نژاد، اعتراض می کند و جز اعتراض چیز دیگری نمی دانند ، و یا نمی خواهند که بدانند، تقاضا دارم ، فقط برای لحظاتی به این چند جمله توجه کنند :
1- مسئولینی که نخواهند از عقلانیت خود بهره ببرند و نتوانند اهداف خود را اولویت سازی نمایند و متناسب با آن حرکت نمایند ، می بایست همیشه ملت را در باتلاق ندانم کاری های خود گرفتار نموده و تاوان آن را نیز همان ملت باید بپردازد.
2- بنظر میرسد ما فراموش کرده ایم که اولویت اول ما ساختن جامعه خودمان می باشد . کافیست به آمار اعتیاد جوانان، فساد زنان و دختران جوان، موج فزاینده بیکاری، آمار نگران کننده طلاق و.......در همین جامعه اتفاق می افتد. کجایند افرادی که دائماً فریاد جنگ و نبرد با با ......سر می دهند.
3---آیا پایان جنگ 8 ساله آنهم با روش ذلت بار و عوارض بعدی آن را فراموش کرده ایم ؟ چه کسی تاوان آن را می دهد؟ ملت ایران یا افراد جنگ طلب ؟
4-آیا در وضعیت جاری کشوری مثل ایران که بیش از دو سوم آن از بودجه آن از نفت تأمین می شود،مگر می توان تصور نمود ادامه تحریم های اقنصادی، بدون آثار ویرانگر باشد؟
این توقع مثل آن است که در استخر و جکوزی پر از آب گرم آقایان فرو برویم ولی خیس نشویم .
4- خوب است افرادی پیوسته از جنگ و مبارزه و بی اعتنائی به اثر تحریم ها دم می زنند، دو ماه ، فقط دو ماه از مجلس، حقوق و پاداش چند میلیونی خود را نگیرند تا طعم شیرین تحریم را بصورت واقعی بچشند . (626162) (moderator1)
ریشه اصلی مشکل چند سال اخیر، عدم اقتدار در اجرای قانون و مبارزه با قانون شکنان است که تبدیل به بدعتی خطرناک شده است. تا آنجا که علنی می گویند چون قانون مترو را قبول ندارد اجرا نمی کند، چون از شخص خاصی خوشش نمی آید، در جلسه های مجمع تشخیص مصلحت شرکت نمی کند. نتیجه همین خودرای ها و عدم برخورد قانونی نهادهای نظارتی همین قهر ها و التهاب ها می باشد. (626198) (moderator1)
بسمه تعالی
با سلام؛ خداوکیلی اگر در زمان دولت اصلاحات یک دهم این شرایط برای مملکت ایجاد میشد شما و مجلس و ائمه جمعه و ... چه بساطی که به پا نمی کردید؟ (626226) (moderator1)
نویسنده ی مقاله با رندی تمام خود را تغافل و تجاهل زده است.
یکی از عوامل اصلی افزایش یکباره ی قیمت ارز و سکه، اعلام تحریم های جدید بود. و این قضیه پس از انتشار گزارش آژانس هسته ای (که ادعای نظامی بودن برنامه هسته ای ایران را مطرح کرده بود) و متعاقب آن حمله به سفارت انگلیس و اشغال آن آغاز شد.
تحریم بانک مرکزی در آن زمان اعلام شده بود و همه می دانند که این تحریم با همه ی تحریم های دیگر فرق دارد.
نتیجه ی این تحریم ها این بود که دیگر هیچ دلاری به صورت رسمی نمی تواند به ایران داده شود. تحریم نفت هم مزید بر علت شده است.
این مسئله هم ربط مستقیم به دولت ندارد. اگر منصفانه نگاه کنیم، نتیجه ی سیاست های کلی نظام است هر چند دولت هم در همان راستا کار کرده است.
کم بودن سود سپرده بانکی هم البته موثر است ولی باید این نکته را در نظر گرفت که سود بانکی برای مدت زیادی است که کاهش یافته است و باعث این شک جدید نبوده است.
این گونه تحلیلهایی که از امروز در سایتها به صورت یکپارچه مطرح شده است، نوعی عقده گشایی کینه ورزانه نسبت به دولت است. (626251) (moderator1)
دوست عزیز طرفدار دولت، لطف کنید و بگویید که اگر دلیل اصلی این مشکلات تحریم ها هستند، چگونه است که رییس دولت شما می گوید که تحریم ها هیچ تاثیری نداشته و نخواهند داشت؟ نکند خدای ناکرده ایشان را خدای ناکرده نا آگاه تصور می کنید؟ (627407) (moderator19)
بهروز
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۵:۴۷:۳۹
لطفاً مشخص کنید منظورتان از "انحرافیون" دقیقاً چه اشخاصی هستند. تا کی میخواهید در لفافه حرف بزنید؟ (626255) (moderator1)
"نظام همانگونه كه در مقابل فشارها براي عقب نشيني از راي مردم فقیر كوتاه نيامد،"
اولا یعنی ما 24 میلیون فقیر داریم؟
دوما از کی تا حالا اقایون عسگر اولادی و محصولی فقیر شده اند؟ (626269) (moderator1)
آقاي حسيني وزير محترم امور اقتصادي خدا وكيلي و بخاطر مردم و حفظ آبروي نظام استعفا بدهيد (626279) (moderator1)
مصطفی
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۶:۰۵:۲۱
اگر این نظر هم مشمول نظرات غیر قابل انتشار نشه که اگر هم بشه باز هم مهم نیست چون واقعیت است
در دوره دولت نهم ثابت نگه داشتن بهای بنزین با وجود مصوبه افزایش سالیانه پلکانی باعث تحمیل هزینه های زیادی به میزان یارانه های پرداختی دولت در این بخش شد که با سکوت مجلس در ان زمان موجب اغاز قانون شکنی دولت توسط شد و در مرحله بعد پایین اوردن دستوری سود سپرده های بانکی بود که باز هم با سکوت مجلس دولت در تخلفاتش جدی تر شد و مجلس در انجام وضیفه اش کوتاهی کرد و در این اوضاع افرادی اگاهانه با ایجاد تنش در عرصه های مختلف جو را متشنج جلوه دادند تا افراد موثر نیرویشان صرف مقابله با این تنشها شده و در این اوضاع انها بهره برداری های خود را کردند امروز این اوضاع حاصل همان کوتاه امدن های اول است سیلی که با ریختن یک بیل خاک میشد جولی ان را گرفت امروز با صدها کامیون بتن به سختی قابل مهار است اما باز هم اگر این اراده برای مقابله با ان باشد بهتر است تا فردا و خودتان هم میدانید که علت این اضاع نابسامان در کجا است هدفمندی یارانه ها خوب است اما نه به این صورت چون هزینه های تحمیل شده بیش از انچه بود که فکر میشد ان هم درست در زمان رکود و تحریم با واردات بی رویه جهت کنترل مصنوعی افزایش قیمتهای حاصل از بالا رفتن هزینه های تولید که این هم خود باعث ورشکستگی تولید کنندگانی شد که توان رقابت با محصولات وارداتی ارزان را نداشتند و هزاران چیز دیگر که خودتان بهتر میدانید پس انقدر هم غیر قابل پیشبینی نبود این وضعی که امروز با ان دست به گریبانیم وقتی کابینه خط قرمز میشود و تخلفات افرادی در حاشیه دولت از پیگرد مصون میمانند وقتی فردی که در حاشیه دولت است با دخالتهایشکه مستند و واضح است باعث حیف ومیل اموال عمومی میشود ولی به دلیل خط قرمز بودن با او برخوردی نمیشود ایا انتظاری بیش از این میتوان داشت؟ (626290) (moderator1)
mamad
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۶:۱۲:۵۵
عدم اعلام نرخ تورم از سوی دولت و واکنش دیر به نرخ سود بانکی باعث شد مردم بیش از ضربه مالی ضربه روحی بخورن حجم نقدینگی در بازار بسیار زیاد است باید به نظر کارشناسان اقتصادی توجه بشه ضمنا مجلس خیلی کند عمل میکنه واجازه بحران را برای بحران سازها ( رانت خوارها) صادر میسازه غیر عمد (626302) (moderator1)
تا نظام اداری فعلی مانده ازدوران طاغوت که اساسا برای تکذیب وتحقیر مردم شکل گرفته و پس از انقلاب تثبیت و با دولت ایام دفاع مقدس اقتصادمان کاملا دولتی شد وقانون اساسی هم بر آنها صحه گذاشته ، از اساس متحول نشود ، هر دولتی که سر کار بیاید همین است ، فقط شاید در جزئیات کمی تفاوت داشته باشد . جهاد اقتصادی برای تحول اقتصادی با اصلاح قانون اساسی میسر است وبس . (626315) (moderator1)
بمیره این "حلقه انحرافی" که هر جا و هرکس دسته گلی آب میده میندازن گردن اون (626323) (moderator1)
جوابیه به مجد
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۶:۲۰:۳۶
آقای مجد برو خودتو سیاه کن (626324) (moderator1)
عبدالله
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۶:۳۵:۵۱
چرا از این منظر نگاه نکنیم که به دلیل تحریم بانک مرکزی و تحریم نفت دولت ناچار است از فروش ارز که منجر به کم شدن ذخائر ارزی می شود جلوگیری کند؟
چرا نمی خواهمی باور کنیم که این تحریم ها جدی هستند؟ فقط به خاطر انتخابات؟ ولی مردم با واقعیت ها زندگی می کنند نه با تبلیغات (626350) (moderator1)
مسئول آثار مخرب شرائط ایجاد شده چه کسی است؟ در کجای دنیا کشوری را سراغ دارید که چنین آشفتگی در آن ایجاد شود و مسئولین اقتصادی و دولتمردان ککشان نگزد. آیا آقایانی که دم از خدمتگزاری توده های مردم را می زنند مطلع هستن تاوان اصلی این شرائط را همین توده های مردم می پردازند؟ چرا که متمولین به راحتی مشکلات را به لایه های بعدی مصرف کننده و در نهایت مصرف کننده نهایی (همان قشر آسیب پذیر) منتقل میکنندو در نتیجه قشر ضعیف جامعه هر روز ضعیف تر و قشر متمول متمولتر میگردد. آیا مسئولین این معادله ساده را هم نمی فهمند؟
....بیگانه اگر میشکند حرفی نیست /من در عجبم دوست چرا میشکند.
خداوند عاقبت همه ی مارا با این بازی های سیاسی که سرنوشت کشور اسلامیمان رابه بازی گرفته است به خیر نماید. (626441) (moderator1)
مسببين اين اعمال ننگين درهرپست و مقامي باشند روزگرفتاراعمال ننگيننشان خواهد شد اينهااز خداغافل اند همدست و هم سو بيگانه شده اند با راه انداختن غوغا و هياهو آب به اسياب دشمن خونخوار و زالو صفت مي ريزند وضمنا مردم ايران آگاه و بصيراست دوست از دشمن خوب تشخيص مي دهد به اميد خداي متعال اين وضعيت هم سپري خواهد شد ولي خائنين و زالوصفتان رسوا خواهند شد ما ملت صبوري هستيم و هرگز بخاطر راحتي و رفا چندروزه دنيوي مهين خودرا به غارتگران غربي تحويل نمي دهيم و همچنان حامي و پشتيبان ولايت فقيه و پيروان واقعي آن هستيم و بزودي چهره منافقين جديد و حاميان فتنه گران براي همه گان عيان خواهد شد چوب خدا صدا ندارد اگر با خدا باشيم و خالص باشيم در سنگر كار و تلاش بدون واهمه از جنگ رواني دشمنان قسم خورده بشريت درهرلباسي كه باشند مقاوم باشيم بزودي همه تهديدها به فرصت تبديل خواهند شد زيراخداوند براساس اعمال و رفتارما حامي ماست اگر رفتارو حركاتمان خالصانه باشد اگر تمام ظالمين دنيا چه درداخل و چه درخارج در برابر صف ببندندو برعليه ما توطئه نمايند هرگز كاري نخواهند كرد زيراخدابا مخلصين است اين بحران هم بزودي تمام مي شود بازهم آمريكا و متحدان داخلي و خارجي اش شكست خواهند خورد . (626457) (moderator1)
ناشناس
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۷:۵۷:۴۲
به خدای احد و واحد زیر بار زندگی دارم خرد می شوم آیا یاری کننده ای نیست . (626472) (moderator1)
اصفهاني
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۲۰:۴۸:۰۷
امريكا هم مگه قيمت دلار رفته بالا؟ (626746) (moderator19)
نکیسا سامی
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۸:۰۰:۰۰
با سلام:
جناب توکلی آن زمان که اقتصاددانان مجرب سیاستهای اقتصادی رییس دولت را نقد می کردند چرا مجلس ازآنان پشتیبانی نکرد؟ (626476) (moderator1)
فرشاد
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۸:۴۷:۳۱
نمایندگان ملت اگر واقعا نماینده باشند و مجلس هم و اقعا مجلس باشه دولت جرات اینکه حتی یک ظلم کوچک بکند را نداره وای به حال اینکه کمتر از یک ماه ترتیب اقتصاد کشور را بده و باعث بشه 30 درصد شغلشان را از دست بدهند و یا در امد ملت نصف بشه اگر نمایندگان توان نمایندگی ندارند دسته جمعی استعفا بدهند ای کاش جرات این را داشته باشند. (626563) (moderator1)
مطلب کم ارزش و مزخرف و تحمیق کننده ای بود.براستی چه کسانی دیروز پشت این آدمهای بی پایه و کم ارزش بودند که اکنون منتقد دو آتشه آنان شده اند. ملت نه آنان را قبول دارد و نه شما فرصت طلبانی که مردم و خوانندگان را احمق فرض می کنید. (626584) (moderator1)
ای کاش بیاموزیم که نظر خود را بگوییم و خود را وکیل وصی یا سخنگوی مردم ندانیم!! (626672) (moderator1)
از روزی که سیابازی درخیابان سیروس جمع شد این سیا بازیها بیشترشد (626651) (moderator1)
mihan
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۰۰:۴۳:۱۶
مردم برای تحمل این هزینهها آمادگی دارند، اما هزینه عدم مدیریت مسئولان را که به هرج و مرج اقتصادی، گرانی و تورم منجر میشود، نمیتوانند تحمل کنند. (627123) (moderator19)
نوروزی
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۰۱:۱۲:۳۳
روزی که سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور که حاصل سالها علم وتجربه مدیران این مملکت بود منحل شد وضع امروزقابل پیش بینی بود (627148) (moderator19)
و در آن روز همه از این تصمیم احمدی نژاد حمایت کردند، بدون این که به اعتراض کارشناسان توجهی کنند.
آمروز آنچه را برداشت می کنیم که دیروز کاشتیم. اما به راستی امروز چه می کاریم که انتظار برداشت خوبی در فردا داریم؟ (627430) (moderator19)
جناب مجد
ما تا اونجایی که یادمونه شما همیشه علیه دولت بودی .. امیدوارم امثال شماها ... که کلاهتون تا رو چشمتون هیچوقت طرفدار احمدی نژاد نباشین ..
... (627178) (moderator19)
عبداله
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۸:۰۶:۳۷
جناب نوروزی اگر آقای احمدی نژاد فقط یک کار درست انجام داده باشد آن هم انحلال سازمان سرتا پا غربی و فرنگی برنامه و بودجه بود منافعتان به خطر افتاده آسمان ریسمان نبافید (628083) (moderator19)