نظر منتشر شده
۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 283693
اپل در ایران فروشگاه مستقلی راه‌اندازی نخواهد کرد!
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵
کمپانی اپل رسماً وارد مذاکره با تجار ایرانی شده تا بتواند محصولات خود را از طریق آن‌ها در ایران عرضه کند.

به گزارش خبر،پس از توافق هسته‌ای امید می‌رود کمپانی‌های آمریکایی در بخش فناوری بتوانند محصولات و سرویس‌های خود را وارد بازار ۷۷ میلیونی ایران کنند و به همین خاطر زمزمه‌هایی شنیده می‌شود حاکی از اینکه اپل برای ورود غیررسمی به ایران تلاش می‌کند.

منابع نزدیک به موضوع به وال‌استریت خبر دادند توزیع‌کنندگان ایرانی محصولات اپل دراین‌باره ملاقات‌هایی با مقامات اپل داشته و قول‌هایی برای باز کردن شعبه اپل در ایران گرفته‌اند که فعلا بی پاسخ مانده است. وال‌استریت در خوش‌بینانه‌ترین حالت سال ۲۰۱۶ را سال ورود محصولات اپل به ایران از طریق تجار ایرانی ذکر کرده است.

در سال ۲۰۱۴ نیز توزیع‌کنندگان ایرانی محصولات اپل در لندن سعی داشتند راه ارتباطی جدیدی باز کنند که این تلاش‌ها ناکام ماند.

اینکه اپل فروشگاه مستقل در ایران تأسیس کند جای شک وجود دارد و نهایتاً امکان توزیع محصولات اپل از طریق تجار ایرانی فراهم خواهد شد.

اینکه این تصمیم چه نفعی برای کاربران ایرانی دارد، همه‌چیز بستگی به رفتار تجار ایرانی هنگام معامله با اپل دارد چراکه نارضایتی گسترده کاربران از خدمات پس از فروش سایر برندهایی که تحریم هم نبوده‌اند همچنان در بازار پرتنش ایران ادامه دارد و هیچ کمپانی خارجی هم پاسخگوی آن نیست!
 
کلمات کلیدی : اپل+تحریم
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۸ ۰۱:۴۴:۰۳
به نظر من نه اپل که خیلی باقی کمپانی های تولید محصولات کامپیوتری تمایلی نخواهند داشت که به صورت رسمی وارد بازار ایران شوند . به این دلایل که :
1- قانون کپی رایت درایران رعایت نمی شود و و محصولات نرم افزاری غالبا به صورت کرک عرضه می شود که همین موضوع معمولا باعث لغو گارانتی لوازم کامپیوتری می شود که تقریبا 100 درصد کاربران در ایران این مشکل را دارا می باشند .
2- تجارت های اینچنینی در ایران غالبا به صورت انحصاری صورت میگیرد و در صورت عمل کردن بر خلاف نظر واسطه های اصلی کل تجارت محصولات یک کمپانی در کشور با مشکل مواجه خواهد شد .
3- در حال حاضرحاضر ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین بازارهای بدون مسئولیت دنیا شناخته می شود . یعنی کمپانی ها تولید کننده در برابر اجناسی که در ایران به نام برندشان توزیع میکنند تا 90 درصد هیچ مسئولیتی قبول نمیکنند و همین موضوع باعث شده 3 دسته از اجناس مشکل دار وارد بازار ایران شده و به قیمت بازرهای جهانی در ایران به فروش برسد :
الف - اجناس با درجه کیفی پایین : اغلب کمپانی های تولید لوازم دیجیتال اجناس را در گرید های مختلف با توجه به نواحی جغرافیای مورد مصرف این لوازم تولید میکنند که معروف ترین آنها گرید A هست که معمولا در امریکای شمالی و اروپا توزیع میشود . گرید B که معمولا در کشورهای شرق آسیا و اقیانوسیه و گرید C که در کشورهای در حال توسعه و جهان سومی توزیع می شود . متاسفانه معمولا اجناس موجود در ایران از گرید C است .
ب- اجناس به اصطلاح رفرش شده : همانطور که میدانید در بازار مصرف کشورهای توسعه یافته رقابت برای جذب و رضایت مندی مشتریان و قوانین سختگیرانه حمایت از مصرف کننده باعث شده اغلب کمپانی های لوازم دیجیتال خدمات پس از فروش ویژه را برای محصولات خود در نظر بگیرند که در اغلب موارد مشکلات ایجاد شده در این لوازم در بخش خدمات پس از فروش آن در مدت زمان گارانتی با تعویض دستگاه مواجه می شود . خوب است بدانید بخشی از ضرر و زیان ناشی از این اتفاقات به شکلی جالب توسط کمپانی ها جبران می شود به این شکل که دستگاه های مرجوعی یا توسط خود شرکت مجددا تعمیر و بازسازی شده و یا به همان شکل و به صورت عمده به غیر فروخته شده و انها هم با تعمیر و بسته بندی و آکبند مجدد آن ها را روانه بازرهای کشورهای جهان سوم میکنند .
ج- دسته سوم هم لوازمی هستند که به کل تقلبی بوده و در کشور چین و به سفارش دلالان و تجار با برند کمپانی های معروف ساخته میشوند که باز هم چون راهی بازار کشورهای جهان سوم میشوند مسئولیتی را متوجه کمپانی سازنده نمیکنند .
متاسفانه بخش اعظمی از لوازم دیجیتال بازار ایران از سه نوع بالا است و به قولی کشوری مثل ایران برای این کمپانی ها حکم مرکز بازیافت ضرر و زیان خط تولیدشان را دارد . (3052770) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۸ ۰۵:۰۶:۰۶
بهتر. (3052840) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۸ ۰۹:۵۲:۰۳
چرا بهتر ..خوبه که بهترین برندها و تکنولوژی های به روز دنیا را نداشته باشیم حرفهایی میزنید هان (3052962) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۸ ۱۱:۳۶:۴۲
متاسفانه تجار ایرانی بازار را داغون کرده اند. امکان هرگونه رقابت را گرفته اند. (3053083) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۸ ۰۵:۵۱:۲۳
شرکت های خارجی محصولاتشان را در ایران می فروشند بی آنکه در برابر مصرفت کنندگان مسئولیتی داشته باشند. باید هر محصولی را خود شرکت سازنده در بازار ایران عرضه کند و موظف به ارائه خدمات پس از فروش باشد. اینگونه از واردات قاچاق جلوگیری می شود، مالیات های لازم پرداخت می گردد و مصرف کننده هم زیان نمی بیند. (3052855) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۸ ۱۰:۵۲:۵۶
اخه اپل تو ایران فروشگاه مستقل بزنه که تا تقی به توقی بخوره عزیزان ... (3053022) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.