نظر منتشر شده
۱۱۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 77429
شبکه فارسی 1؛ بختكي به جان خانواده
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۳۲
مرتضي نجفي
 
ابتدا، نمايي از جايي‎كه معلوم نيست كجاست، اما هر جا هست ايران است. يك موسيقي تلفيقي كه بيشتر به موسيقي سنتي شباهت دارد، با ريتم ملايمي آغاز مي شود. روي بند رختي، چند روسري پهن است. چيزي شبيه يك هاله نور به رنگ آبي در قاب تصوير اين سو و آن سو مي رود. آهسته سر و كله چند جوان پيدا مي شود. يكي دختري است با روسري، اما آستين كوتاه كه دارد رخت پهن مي كند؛ ديگري پسري جوان كه سرگرم كار است؛ باد مي زند و موهاي دختري از پشت روسري ريخته اند بيرون و تكان مي خورند، روسري ها هم همين‎طور. پسر جوان حواسش به روسري‎هاست. ضرب موسيقي بيشتر مي شود، اما همچنان آرام است. از اين جا يك دختر افغاني جوان هم توي تصوير ديده مي شود. بعد از او دخترهاي جوان ديگري هم مي آيند. همه روسري دارند، اما «يك جورهايي» به دوربين نگاه مي كنند. نماها بسته‎تر مي شود روي صورت دخترها. يكي‎شان رژ لب را برمي دارد و آرايش ملايمي مي كند. كنار پنجره ايستاده. پنجره باز مي شود و همان نورهاي آبي‎رنگ پراكنده در تصوير مي روند و روي لوگوي شبكه، آرام مي نشينند. ريتم موسيقي عوض مي شود، اما همچنان شرقي است. «فارسي‎وان، هميشه آشنا»
اين يكي از تيزرهاي تبليغاتي شبكه فارسي‎وان است. همه‎چيز نشان مي دهد كه قرار نيست اين شبكه، حرف نامتعارفي بزند. فقط كمي متفاوت است و رنگ و لعاب جواني دارد. داستان فارسي‎وان از اين جا شروع مي شود، اما جور ديگري ادامه پيدا مي كند. حالا در اين شبكه آن چه موج مي زند نماها و تصاويري است كه بيشتر حول و حوش روابط جنسي مي چرخد. نكته ظريف اين‎جاست كه فارسي‎وان، جوينده اين تصاوير را تشنه از لب آب باز مي گرداند تا بار ديگر به اميد تكرار همان ها پاي گيرنده بنشيند. اما اين شبكه اين روزها بيشتر چه چيزي نشان مخاطبانش مي دهد؟ اين گزارش تلاشي است براي پاسخ به اين سئوال...
 
با سريالي شروع مي كنيم كه اگر چه پخشش در فارسي‎وان تمام شده، اما حرفش هنوز بين خيلي ها هست و مي تواند به‎عنوان تيپ كارهاي مورد‎علاقه اين شبكه مورد توجه قرار بگيرد؛ «ويكتوريا» اگرچه يك زن كلمبيايي است، اما انگار جوري انتخاب شده كه بي‎شباهت به زنان ايراني نباشد. در قسمت هاي اول، او را زني وفادار مي بينيم كه حواسش به زندگي‎اش هست. از فرزندانش به‎خوبي مراقبت مي كند و همسرش را دوست دارد. اما درست وقتي كه همه‎چيز خوب پيش مي رود، او متوجه مي شود كه شوهرش با زني ديگر رابطه دارد. ويكتوريا كه سن و سالي هم دارد، مقابله به مثل مي كند و با مرد ديگري دوست مي شود. البته داستان فيلم تأكيد دارد كه قصد ويكتوريا مقابله به مثل نيست و او فقط دارد به عشقش مي رسد، همين! اين داستان البته ماجراهاي ديگري هم دارد؛ دختر بزرگ ويكتوريا پس از رابطه با دوست پسرش باردار مي‎شود و دختر كوچك او هم مورد تجاوز مردي قرار مي‎گيرد. پسر ويكتوريا هم از غافله عقب نمي‎ماند و بعد از آشنايي با دوست مادرش، با او رابطه برقرار مي‎كند. فرزندان ويكتوريا رابطه نامشروع را مانند نوشيدن چاي در يك شب سرد زمستاني مي‎دانند و اين همه ماجرا نيست...
 
همسايه ها
همسايه ها عنوان يكي ديگر از پرآوازه‎ترين مجموعه هاي فارسي‎وان است. اصل داستان كمي پيچيده و تركيبي از زندگي چند زن و مرد است كه هر كدام هم زمان معشوقه يكي ديگر است و مي خواهد با ديگري ازدواج كند. شخصيت اصلي داستان وقتي مي خواهد با زني كه تصادفي با او آشنا شده ازدواج كند، متوجه مي شود كه او با رييسش رابطه دارد. اين آقاي رييس همزمان معشوقه ديگري دارد كه رابطه‎اش به هم مي خورد و راننده تاكسي كه قهرمان داستان باشد او را سوار مي كند و نتيجه‎اش مي شود رابطه اين دو نفر. اساس اين داستان بر رابطه هاي نامشروع و خيانت به همسر است و هر لحظه ممكن است كسي از راه برسد و داستاني ديگر و عشقي ديگر...
 
همسر من بي‎نظيره
اين يكي، داستان زني است كه با مردي كودن و بي‎كار ازدواج كرده. او از اين ازدواج پشيمان است. تصميم مي گيرد براي اين كه خودش را مثل يك شاهزاده و آدم موفق نشان دهد، كاري كند كه شوهرش موفق شود. در نتيجه هر كاري براي موفقيت همسرش مي‎كند. او حتي به پاي ديگران مي‎افتد و التماس مي‎كند كه همسرش را استخدام كنند. سايت فارسي‎وان در توضيح اين سريال نوشته: «او از تمام جذابيت ها و قابليت‎هايش استفاده مي‎كند تا اين‎كه موفق مي‎شود براي شوهرش شغلي دست و پا كند.» و دقيقا از تمام جذابيت‎هايش هم استفاده مي كند! نام اين مجموعه اگرچه نشان مي دهد كه فردي همسرش را دوست دارد و او را بي‎نظير مي داند، اما در پس داستان، چيزي جز رابطه قبل از ازدواج و خيانت زن و شوهر به هم وجود ندارد.
 
دارما و گريگ
دارما دختري است كه بيننده بعد ها متوجه مي شود فرزند يك رابطه نا‎مشروع است. او مربي يوگا و هميشه شاد و سرخوش است. دارما با گريگ كه روحيه كاملا متفاوت دارد، ازدواج مي كند. او يك وكيل است و بر عكس دارما آرام به‎نظر مي رسد. اختلاف نظر اين زن و شوهر مبناي اتفاق هاي داستان است. مثلا اين كه دارما معتقد است انسان بايد به غريزه‎هاي طبيعي‎اش اعتماد كند و راه‎هاي لذت بردن از زندگي روزمره را بيابد. نتيجه‎اش اين است كه هر جا كه دوست داشت و هرطور كه غريزه طبيعي‎اش خواست، رفتار مي كند. مثلا در يكي از قسمت ها وقتي زن و شوهر همسايه براي مهماني به خانه آن‎ها آمده‎اند، او در تمام طول مهماني، شوخي هاي معناداري با مرد همسايه مي كند. در اين سريال، آن چه بيش از هر چيز تبليغ مي شود، رفتارهاي جنسي زننده است.
 
سفري ديگر
بعد از پايان ويكتوريا، پخش سريال «سفري ديگر» به جاي اين مجموعه شروع شده و البته الان قسمت هاي پاياني آن در حال پخش هستند. داستان اين يكي، جالب‎تر است. يك زن و مرد كه با هم رابطه نامشروع هم دارند، براي ثروت رييس مرد كه 70 سالي سن دارد، نقشه مي كشند. به‎اين ترتيب زن جوان به پيرمرد نزديك مي شود و با او ازدواج مي كند. او پس از اين ازدواج، همچنان با دوست پسرش رابطه دارد و هر شب كمي سم در غذاي پيرمرد مي ريزد تا بالاخره او مي ميرد و آن‎ها صاحب ثروتش مي شوند. اما شخص سومي كه يك كارگر است وارد زندگي اين زن و مرد مي شود. داستان طوري پيش مي رود كه قرار مي شود اين كارگر با آن‎ها زندگي كند. اين‎بار زن به جاي دوست پسر قديمي، رابطه با اين كارگر تازه وارد را ترجيح مي دهد و با عشوه‎گري سعي مي كند به او نزديك شود. جالب‎تر خواهد شد اگر بدانيد كارگر جديد كسي نيست جز همان پيرمردي كه به زور سم كشته شد. حالا روح او در بدن اين كارگر آمده و... به‎اين ترتيب، تناسخ را هم به آموزه هاي فارسي‎وان اضافه كنيد، لطفا!
 
و چند حرف ديگر
البته نمي شود داوري جزمي كرد و قاطعانه گفت هر چه در فارسي‎وان نشان داده مي شود شبيه همين مجموعه‎هاست. اين شبكه، نمايش هاي غير‎اخلاقي‎اش را پشت مجموعه‎هايي پربيننده و معروف مانند «فرار از زندان» و«24» پنهان مي كند. حتي براي كودكان، هم سريالي جداگانه نمايش مي دهد. به‎تازگي هم لابه‎لاي سريال‎ها، كليپ‎هايي از خوانندگان جوان ايراني پخش مي كند. آن‎چه تاكنون از فارسي‎وان ديده‎ايم، قطعا همه ظرفيت اين شبكه نيست. آن‎ها هنوز خودشان را وارد حوزه هايي مثل مجموعه‎سازي و پخش برنامه هاي زنده نكرده‎اند. هيچ بعيد نيست كه در آينده اي نزديك، فارسي‎وان برنامه زنده هم بگذارد كه در آن صورت، حتما مخاطب بيشتري خواهد داشت. آن‎چه فارسي‎وان نشان مي دهد شايد در فرهنگ غرب، طبيعي و پذيرفته شده باشد. حتما، ايراني ها هم درباره اين مسائل حرف‎هايي شنيده اند و اطلاعاتي دارند. اما نكته، اين‎جاست كه تاكنون اين مسائل تا اين اندازه هدفمند، دنباله‎دار و در دسترس، در اختيار جامعه ايراني نبوده است. آيا كسي صداي زنگ خطر را مي شنود؟!
 
منبع: پنجره
 
كاوه
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۰۹:۵۷:۳۸
براي مبارزه با فارسي وان يا هر برنامه به اصطلاح مخرب ديگر بايد از جنس خودشان استفاده كرد مثلا همين فرار از زندان و سريال 24 را ميشود در سيما پخش كرد و نمونه هاي ديگر كه به جاي سريالهاي آبكي سيما ميشود در سيما پخش كرد و به جاي ارسال پارازيت يا برخورد فيزيكي با پديده ماهواره به كار برد. (335383)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۵:۰۶:۵۶
کاوه جان راه مبارزه این نیست
یه نگاه به کیفیت و جذابیت صداوسیما و تولیداتمون بندازید:
-----
موقع اذان تهران برنامه ی کل مملکت رو قطع میکنن و اذان و نماز پخش میکنن و بعد میگن رسانه ی ملی!!!
بابا اذان تهران چه ربطی به مشهد و ارومیه و تبریز و شیراز و اهواز و زاهدان و ساری داره؟!
-----
فیلم تاریخی میسازیم از 45دقیقه 20 دقیقه راه رفتن قافله های شتر و اسب و الاغ رو بدون کوچکترین دیالوگی نشون میدیم و اصلا به عقل سازنده نمیرسه که بابا هدف من از این 20 دقیقه چیه و میخوام چی رو به مخاطب برسونم!
-----
فیلم عاشقانه میسازیم یه پسر پولدار بدون شغل و تجربه ی زندگی، عاشق یه دختر از جنس خودش میشه و در اخر فیلم با یه ماشین آخرین سیستم میرن شمال و ازدواج میکنن.
-----
فیلم کمدی میسازیم یکی میاد جلوی دوربین سروگردنش رو خم میکنه و چشاش رو بزرگ میکنه و میره.
-----
مستند میسازیم بدون کار پژوهشی و فقط میریم از چند تا آهو و اردک از زوایای مختلف فیلم میگیریم فکر میکنیم برای تماشاگر جذابیت داره! و حال اینکه هرکی نگاه میکنه خوابش میبره.
-----
مناظره و برنامه ی شفاف سازی میزاریم یه دفعه خودمون وسط تولید خودمون نویز میندازیم سانسور میکنیم و برنامه قطع میشه و میگیم برنامه ی زنده این مشکلات رو هم داره...
----
برنامه ی ورزشی میسازیم همه چیز رو گردن داور میندازیم.
----

اگه واقعا فکر کردید برنامه های صدا و سیما برای بینندگان جذابیت داره واقعا در اشتباهید!
یه نگاه به تولیدات سریالهای خارجی بندازید، مخصوصا تولیدات فیلمها و سریالهای سیاسیشون
آقا تک تک دیالوگهاشون ساعتها روشون کار شده و واقعا بعضی وقتها من فکر میکنم حتی روی ثانیه ها و سکانسها هم ساعتها کار شده و انتخاب شدن.
حالا دیالوگهای سریالهای ما رو ببینید!...
------
کلام آخر
مردم چیزی رو میبینند که براشون جذابیت داشته باشه نه چیزی رو که شما می خوایید بزور بگید جذابیت داره!
پس اگه میخواهید بیننده جذب کنید ناچارید رقابت کنید نه خواهش (335516)
 
كاوه
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۰۸:۰۶:۵۹
برادر من آقاي يخي:من هم كه گفتم سريالها آبكي هستند تازه با نگاهي به فيلمهاي سينمايي پخش شده از سيما نشان ميدهد پخش اين فيلمهاي هاليوودي فقط به خاطر جذب مخاطب و سرگرم كردن مردم هستند وگر نه،زياد به تروريست و بد آموزي كار ندارند ولي چرا با پخش بي سابقه اين همه سريال و فيلم داخلي و خارجي و حتي فيلم هاي روز دنيا هنوز نتوانسته اند مخاطب داخلي را مجاب كنند كانال تلويزيون خود را از فارسي وان به شبكه هاي داخلي تغيير دهند؟جواب آن تنها به كيفيت برنامه هاي سيمامربوط نيست بلكه به دلايل ديگر مردم زياد از كانالهاي داخلي استقبال نميكنند و دلايل آن را بايد از خود مردم پرسيد! (335781)
 
Ar7
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۲۲:۱۷:۴۹
در اینکه سیما ضعیف عمل کرده هیچ شکی نیست و البته در این هم شکی نیست که خانواده ها هم نباید به این برنامه ها نگاه کنند.
امیدوارم خانواده ها به دست خودشون خانوادشون رو نابود نکنند (336086)
 
ata300
۱۳۸۹-۰۸-۲۱ ۱۷:۰۲:۲۷
تا جذابیت از نظر این اقا چی باشه.
بعدش هم به خاطر این که این سریالهای خارجی جذابه دلیل نمیشه که هر فیلم در ظاهر جذاب ولی در باطن فساد رو نگاه کنیم
از روشنگریهای نویسنده هم ممنونم.اتفاقا کم نوشته کاش زیاد مینوشت وچند تا عکس هم میگذاشت
با تشکر
خدا نگهدار (370695)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۵:۳۱:۳۸
باور کنید اگر صدا و سیما اگر بیاید و \"لاست\" و \"سفری دیگر\" و \"24\" و \"فرار از زندان\" و \"همسایه ها\" را خودش پخش کند دیگر کسی فارسی وان نگاه نمیکند. این را مطمئن باشید. تازه دوبله صدا و سیما حرفه ای تر هم هست. (335535)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۰۰:۳۹:۳۱
خوب، ویکتوریا و سفری دیگر را نشان بدهند! اصلاً راه بهتر این است که همین فارسی1 را با آرم صدا و سیما پخش کنند تا کسی نیازی نداشته باشد فارسی1 ببیند.
ممنون از توصیه‌تون! (335731)
 
امید
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۰۲:۱۴:۰۰
متاسفانه من وقت خودم رو تلف کردم و همه شش سیزن فیلم لاست رو دیدم. در این فیلم که شما دارین توصیه میکنین، تمامی نقاط غیر اخلاقی در فیلمهای فارسی وان که در بالا ذکر شد، کما بیش وجود داره. بقیه فیلم ها رو نمیدونم، اما این رو بگم که غربیها فیلمی که میسازن، خیلی روش کار میکنن و مطمئن باش از نظر مسائل اخلاقی و انسانی طوری میسازن که نه بدرد خودشون بخوره نه بدرد ما، بلکه فقط برای سرگرمی میسازن و حتی در مواردی وارد کردن اعتقادات شوم و کثیف خودشون هدف اصلی خیلی از این فیلمهاست. در فیلم لاست، موج ضد اسلام بسیار بسیار برجسته هست. ارتباطات نامشروع افراد بسیار فراوان هست. شخصیت اکثر بازیگران در داخل این فیلم حرامزاده هستند. ما چیه این سریال رو برای فرهنگسازی بیاریم نشون بدیم؟ چقدرش رو سانسور کنیم که به فرهنگ ما بخوره؟

مشکل رو باید جور دیگری حل کرد. ما تولید نداریم. تولید جذاب نداریم. تولیدی که به فرهنگ ایرانی اسلامی ما بخوره و سرگرم کننده باشه و از نظر فرهنگی غنی باشه نداریم. خدا عاقبت ما رو ختم بخیر کنه. (335751)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۰۴:۰۶:۲۵
باور کن اگه این کار را هم بکنند، اونهایی که نمی خوان به کارهای مسئولان اعتماد کنند، نمی کنند و فقط مسخره می کنند! (336527)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۷:۵۳:۴۹
برای مبارزه با فارسی ۱ سریال ۲۴ رو پخش کنن!!!!
مرد حسابی این سریال تمام هدفش تروریست نشون دادن مسلمون هاست و اینکه آمریکا حق داره از شکنجه استفاده کنه بعد صداوسیما بیاد این ها رو پخش کنه؟ (335606)
 
سهيل
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۰۷:۵۵:۳۶
آره عزيزم پخش كنه وبعد از اتمام فيلم ويا در طول مدت پخش همين نقدي كه شما كردي را به صورت حرفهاي نقد كنن وپخش كنن مگه نميگي كه هدفشون تروريست نشون دادن مسلمونا است همين را به مردم بگن . به نظرت فكر خوبي نيست؟ حداقلش اينه كه از مخاطبهاي اين فارسي وان كم ميشه . فكر ميكني همين الان كه صدا وسيما پخش نمي كنه هيچ كس هم نمي بينه (335779)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۹:۱۳:۰۷
بنظر من بهترین راه مبارزه با فارسی 1 افتتاح یک شبکه 24 ساعته فیلم و سریال در داخل است . البته باید فیلمها و سریالهای جذاب و جوان پسند از این شبکه پخش شود . ببینید چقدر از مخاطبان فارسی 1 کم خواهد شد . (335643)
 
عاطفه
۱۳۸۹-۰۵-۰۳ ۱۲:۲۹:۵۵
موافقم . بهترين راه حل موجود همينه (339567)
 
مرتضي
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۹:۵۰:۴۲
هر روزي يك شبكه جديد به وجود مي آيد با آنها چه كنيم ؟
بودجه صدا وسيما را چقدر بالا ببريم كه با اين همه شبكه مقابله كند ؟آيا يك سازمان تمام دولتي از پس اين كار بر مي آيد ؟
.
.
راه اول و آخر نابود كردن شبكه هاي ماهواره اي تاسيس شبكه واجاره دادن به بخش خصوصي است . يهني كاري كه هم مي توان شبكه خصوصي داشت هم مخالف قانون اساسي نباشد.
البته اجاره دادن با خط قرمز هاي مشخص و مدت مشخص (335667)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۱:۰۵:۲۷
به نظر من مهمترین دلیل موفقیت فارسی وان استفاده از جذابیتهای جنسی موجود در این سریال است. دقیقا همان عطش نامشروعی که متاسفانه در زیر پوست مردمان ما رسوخ کرده است. اکنون بخشی از مخاطب فارسی وان نماز می خواند، روزه میگیرد و فارسی وان نگاه می کند! بسیاری از مخاطبین این شبکه از مضرات آن آگاهند اما همانند یک سیگاری که به خطرات استعمال دخانیات واقف است توانایی کنار گذاشتن آن و جایگزین کردن آن با کالای مناسب دیگر را ندارد. ا (335840)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۵:۰۸:۱۴
راهکار مهم تسهیل امر ازدواج جوانان به خصوص ازدواج موقت در دفترخانه های رسمی ازدواج با مراعات کامل تشریفات قانونی و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و آگاه کردن بیشتر جوانان به انحرافات ناشی از روابط مشکوک و ناسالم و خلاف شرع است.
در مورد ازدواج موقت سوال اساسی من این است که آقایانی که بر طبل مخالفت با این راه حل مولا علی (ع) می کوبند و شرع را نادیده می گیرند با مخالفت با این راه گره گشا وضعیت اخلاقی و فرهنگی کشور را به کدام سو سوق داده اند؟ آیا کشور و افراد به آرامش روانی و روحی دست یافته اند یا اینکه این عقده های جنسی به صورتهای مختلف نامشروع در جامعه پدیدار شده و هر ساله در حال گسترش و تشدیدشدن است؟! جالب است روحانیون و افراد پرنفوذ و دارای مسوولیتهای مهم در کشور داریم که همواره از بد حجابی و رشد مفاسد اخلاقی فریادها می کشند ولی در مورد ازدواج موقت کاملا سکوت اختیار می کنند و حتی به مخالفت برمی خیزند!
اشتباه نشود.من خود متاهل هستم ولی توصیه من این است که ازدواج موقت را تنها برای جوانان بدون همسر قانونی کنند تا شبهه و سوء برداشتی از سوی همسران افراد متاهل ایجاد نشود. (335970)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۰:۰۳:۱۸
یعنی به جای اینکه مردم بروند فارسی وان ببینند و ما بخواهیم آنان را انذار بدهیم بیاییم همان مفاهیم و داستانها را خودمان نشان دهیم و دلمان خوش باشد که مردم ماهواره نمی بینند. این توصیه مثل این است که کسی به مکا توصیه کند برای اینکه بچه اتان در خیابان دنبال مواد مخدر نگردد بهتر است خودتان بروید مثلا کراک را در منزل به وی برسانید!!!!! اصلا از خودتان نپرسیده اید که این شبکه برای چه دارد برنامه پخش می کند هدفش سرگرم کردن مردم حریص ماست مردمی که هر چه به آنان گفته شود که چه چیز بد است و چه چیز خوب دقیقا مانند پرسوناژهای سریال های ایرانی در صداو سیما با لجبازی می خواهند مسائل خویش ار دنبال کنند والا کسی نمی پرسد که چه شده است که همه اینقدر عاشق و شیفته زبان فارسی شده اند و دائم شبکه پشت شبکه دارند باز می کنند و از خبر سیاسی به موسیقی روی آوردند و الان هم به سمت پخش فیلم روی آورده اند که چه بشود؟؟ در حالی که در تمام دنیا این شبکهها برای پخش برنامه های خود از بینندگان ماهانه مبلغی دریافت می کنند برای ایران دارند در راه خدا و سرگرم کردن مردم از جان مایه می گذارند؟؟؟!!! (336196)
 
ZMZ
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۰:۲۹:۴۲
بوی صهیونیسم میاد. (335396)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۴:۱۹:۰۳
وقتی آقای مورداک (رئیس شبکه فارسی1) صهونیست هست اشکال از بینی محترم شماست که بوی صهوینیسم رو استنشاق نمی کند! (336317)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۰:۴۴:۲۰
تا وقتي كه صدا و سيماي ما، اين گونه بي كفايت در حال ادامه ي كار است، و تا وقتي كه اينگونه برنامه هايش يك جانبه و براي قشر خاصي ساخته مي شود، شك نكنيد كه پي ام سي فاميلي، تي وي پرشيا تو، و جم كلاسيك كه در حال شكل گيري هستند هم خواهند آمد، و مثل فارسي وان موفق خواهند بود!

چرا شما نه قبول مي كنيد كه قشر بسيار عظيمي از مردم ايران، از صدا و سيما قهر كرده اند، و نه كمكي در آشتي سازي مردم و صدا و سيما نمي كنيد؟؟؟

جالب است:
ديشب، دكتر عباسي حرص مي خورد، عرق مي ريخت، گلو پاره مي كرد، كه اين سريال ها، هـــــيچ اثري بر مردم ايران ندارد، ولي باز هم اين جور سعي در ادامه ي مبحثش داشت. تا جايي كه آقاي مجري در تنها ترين نطق خود در برنامه ديشب، كه صم بكم نشسته بود، رد اين حرف آقاي دكتر عباسي بود!

نه آقاي دكتر، اين سريال ها ديده مي شود، بسيار هم اثر گذار هستند، و راه ديده نشدن آنها هم، اين كار ها نيست. بايد صدا و سيما تكاني به خود بدهد. همان طور كه راه مقابله با بد حجابي هم اين نيست. همان طور كه از آن هم نتيجه نگرفتيم!

در ايران، اصلا و ابدا، با مقوله هاي فرهنگي، آن طور كه درست است، برخورد نمي شود...
راه هاي مقابله، يا پارازيت است، يا گشت ارشاد است، يا زور... (335401)
 
بيگي
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۵:۰۷:۵۰
دوست عزيز ميدوني چيه؟ يك عده اي فكر ميكنند عقل كل هستند. شروع ميكنند با روش نخ نم شده بي اثر خود نصيحت كنند. اين كار را نكنيد آن كار را نكنيد اين خلاف اين است آن خلاف فلان است و ... اينها اگر اثر ميكرد وضع جور ديگري بود. اصلا گوينده به آن اعتقاد دارد؟ تازه اگر هم اعتقاد داشته باشد با اين روش خــــــير ! فكر كنم محققان استفاده از روش هاي مؤثر را كشف كرده باشند و در همين شبكه ها استفاده كنند.يك نمونه اين بي سليقگي ها : چندي پيش مطلبي تحت عنوان \"فارسي 1 دشمن زيباي من \" در ياد داشت هاي الف منتشر كردم چند جا آنرا نقل كردند ولي از همه مضحك تر روزنامه فرهنگ جنوب بود كه با تغيير در قسمتهايي از آن دقيقا هدف مقاله را حذف و همين نصايح نخ نماشده را جايگزين كرده بود....آقايان ناصحان توجه داشته باشند : بهترين روش كوبيدن چيزي بد دفاع كردن از آن است.با اين روش فرهنگ سازي ؟؟ كه پيش گرفته ايد نه از دين و ايمان نه از اخلاق و نه از مليت و هويت ملي چيزي باقي نخواهد ماند.شايد تظاهري از آنرا بينيد اما در باطن.. الله اعلم.... (335517)
 
مرتضي
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۹:۵۶:۱۰
شما خيلي كم لطفي نموده ايد !
صدا وسيما در برنامه ريزي و فيلم وسريال بي نظم و بي كيفيت است .
اما در بخش اخبار بهترين و پر بيننده ترين رسانه است .
بالاي 90 درصد مردم به خاطر دريافت خبرهاي داخلي واقتصادي در روز حداقل يك بخش خبري هر چند كوتاه تلويزيون را مي بينند.
نشانه اش هم نقش پررنگ صدا وسيما در بر پايي دوتظاهرات 9 دي و 22 بهمن 88 مي باشد
از جمله بخش خبري 20:30 كه اكثريت بينندگان ماهواره اعم از موافق ومخالف آن را مي بينند.
در بخش سرگرمي ضعيف است . (335669)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۰۰:۴۸:۵۲
آخ از اين اخبارش نگو كه ديگه مثنوي هفتاد منه!

روسيه اومده گفته كه ايران در يك قدمي سلاح هسته اي است!

اون وقت اخبار خودمون مي گه:

روسيه هر گونه تحريم عليه ايران را بي اثر دانسته! (335737)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۲۳:۴۹:۵۵
دیگه خیلی پیاز داغش رو زیاد نکن، این بنده خدا عباسی خیلی هم حرص نمی خورد که اثر نداره و ... (336105)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۰:۴۹:۴۶
بیشتر ایرانی‌ها مثل سرکارند! می نشینند تمام فیلم‌های خلاف را تماشا می‌کنند و از سیر تا پیاز به خاطر می‌سپارند، بعد مثل شما آن را عمومی می‌کنند و برای همه شرح می‌دهند. آخرش هم نچ‌نچ کنان می‌گویند تماشا نکنید بده! عیبه! توطئه در کاره! به این ترتیب میلیون‌ها نفر ایرانی این برنامه‌ها را می‌بینند اما به همسایه‌شان می‌گویند فیلم خوبی نیست و شما نبینید. اشکال قضیه این است که هم خودش را از تاثیر پذیری مصون می‌دانند. عین شما!! (335405)
 
مهاجر
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۰:۵۶:۵۳
خدا خیرت بدهد آقا!
جونمون به لب رسیده از دست این فارسی وان.کم کم تو خونه با اهل خانه رو این موضوع داریم درگیر میشیم. (335409)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۵:۳۴:۵۰
آقا درگیر برای چی میشوید. بگذار اهل منزل خودش انتخاب کند. نباید سر یک سریال با اهل منزل جنگ و جدل بشود که. به نظر اهل منزل هم احترام بگذارید. (335537)
 
Ar7
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۲۲:۱۴:۱۶
یعنی چی خودشون انتخاب کنند؟ یعنی اگه اهل خانواده شما تصمیم گرفتند خدای نکرده سم بخورند شما می ذاری؟
در ضمن به نظر من یکی از سیاسی ترین شبکه ها همین فارس1 هست که هدفش نابودی خانواده و اسلام هست که از سم هم خیلی بدتر هست چون با ظاهر خانوادگی وارد میشه و اهداف خودشو غالب میکنه (336084)
 
تیرانپور
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۱:۰۶:۴۱
باید خودمون رو باور کنیم! باید با آگاهی دادن به جوانان جامعه رو از گرایش به فرهنگ ابتذال واکسینه کنیم! (335413)
 
سیاوش
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۱:۱۷:۵۶
لطفا هر وقت برنامه هاتون بهتر از فارسی 1 شد یه خبر بدید (335415)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۷:۰۶:۵۴
شما تا اون زمان بشین ببین فارسی وان رو تا ذخیره آخرتت بشه. دوست من با کی لجبازی میکنی.
ما حداکثر 80 90 سال اینجا هستیم. (335587)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۹:۵۸:۵۱
يعني منظورتون اين است كه در نشان دادن مسايل جنسي با اين شبكه رقابت كنيم ؟! (335672)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۰۰:۴۱:۴۲
بعضیا که پیشنهاد کردن تلویزیون خودمون این صحنه‌ها رو رو نشون بده که مردم سراغ فارسی1 نرن! اینم یک راهشه.
به کامنت اول و پاسخ‌هاش نگاه کنین. (335733)
 
iman
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۱:۲۰:۵۴
درست یا غلط
این را بدانید
اکثر اقشار جامعه با فارسی 1 زندگی میکنند
ولی همه بینندگان بدانند که mario cimarr............رvictoria rufo ..robinson diaz همه بازیگران وستارگان خوبی هستند و دیدن بازی انها گاهی جذاب است ولی اگر قرار باشد انها نقش الگو را داشته باشند فقط فقط میتوانند برای مردم کشور خود که هم فرهنگ با یکدیگر هستند سر لوحه قرار گیرند نه برای مردم ایرن (335417)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۰۴:۱۸:۲۷
شما یک نفری و نماینده اقشار جامعه نیستی! (336528)
 
mamad1987
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۱:۲۳:۱۲
باور کن هیچ کس به اندازه خودت این برنامه ها رو نمی بینه .
پست های قبلی در مورد این شبکه بهتر بود شما عملا دارید براش تبلیغ می کنید .
اگر قراره پستی در مورد این جور شبکه ها بزنید دیگه این جوری خلاصه قسمت های قبلی رو ننویسید که براش تبلیغ کرده باشید اون هم با این شیرینی بیان !
دیگه هم پای این چجور سریال ها نشین (335419)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۵:۳۸:۰۶
دقیقا حرف شما درست است کلی تبلیغ برای فارسی 1 شده. الان این شبکه احتمالا گران ترین شبکه برای آگهی شده. (335539)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۱:۳۷:۵۴
اينا رو فارسي وان نشون نميداد هم ميشد تو كانالهاي ديگه هم دي. فرقش اينه كه ترجمه ميشه
آمريكاي جنوبي هم مشكلات آسيا رو داره. واسه همين زنهاش شبيه زنهاي ايراني هست
زياد سخت نگيريد. شعور و آگاهي مردم رو بالا ببريد تا نا خوداگاه از اين شبكه ها زده بشوند (335426)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۱:۳۹:۱۳
در برابر فارسی وان صدا و سیما چیکار کرده ؟؟ جز سریال ها و برنامه های خسته کننده و موضوع تکراری کاره دیگری هم کرده ؟ (335428)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۲:۱۷:۵۸
کدوم زنگ خطر عزیز من؟ این کانال داراه به راحتی از داخل آگهی می گیره و پخش می کنه. این یعنی... (335440)
 
ارش
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۲:۱۹:۴۰
روزهای اول که ماهواره در خانه های مردم امد مردم صبح و شب شبخیز میدیدند تا تپش امد و علاقه ها به شبخیز کمتر شد شاید هم صدا و سیما احساس خطر کرد و بهتر برنامه ساخت!
حالا هم فارسی 1 . من به عنوان یک بیننده مذهبی و به عنوان یک پزشک می گویم برنامه های فارسی 1 در لایه زیرین جامعه ما وجود دارد اما صدا و سیما سانسور میکند
اگر احساس خطر میکنید باید بهتر برنامه بسازید نه اینکه بتازید به فارسی 1
همیشه ممنوعیت جذابیت میاورد
من فکر میکنم صدا و سیما باید به جامعه عمیق تر نگاه کند نه اینکه همه را یک شکل کند
اینگونه تاختن فقط باعث میشه سی دی های فیلم ها تولید شود و جلوی پارازیت مقاومت کند
تو را به خدا به جای سانسور بهتر ببینید و لایه های مختلف جامعه را بهتر ببینید (335441)
 
اشکان شمس
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۲:۲۸:۴۸
صدای زنگ خطر را شنیدن یا نشنیدن ، ارسال پارازیت و مقابله های سخت جوابگوی این نوع شبکه ها نیست . در مقابل فارسی وان و بی بی سی فارسی تنها یک راهکار است که می تواند مفید شود . صدا و سیما بجای زور گفتن در حوزه فیلم و سریال و سرگرمی ، به ساخت برنامه ها و سریال های جوان پسند اقدام کند . هیچ خانواده ای به زور پای برنامه بی کیفیت و بدون جذابیت نمی شیند . صدا و سیما می تواند خود را پیشقدم در ترجمه و پخش سریال های جذاب و خوب غربی کند(برای مثال میتوان سریال 4400 را نام برد).همچنین در حوزه اخبار با ایجاد برنامه هایی مانند 90 سیاسی و فرهنگی و نیز با به چالش کشیدن مسایل روز ، اقدام به مقابله با بی بی سی فارسی کند . یادم می آید زمان پخش برنامه دیروز ، امروز ، فردا و مخصوصآ در اوایل آن که واقعآ حالت مناظره داشت بدون اینکه هر دو طرف نفر غایب را بکوبند ، میزان دیدن بی بی سی فارسی به حداقل می رسید . همین موضوع در زمان پخش سریال در چشم باد در مورد فارسی وان صادق بود . مردم دوست دارند برنامه های جذاب و سرگرم کننده ببینند و اگر صدا و سیمای ما با این بودجه عظیم از پس این کار برنمی آید ، دیگر خرده ای نباید بر شبکه های ذکر شده گرفت . آنها هم اهداف خود را دنبال می کنند و اگر موفق بودند برای این بوده که علاوه بر اهداف خود ، برنامه هایی تولید و پخش کرده اند که برای مخاطب جذاب نیز باشند . (335446)
 
aram
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۲:۲۹:۲۱
با سلام
اين مشكل حل شدني نيست اين روزا فارسي وان همه جا هست هر جا نيست حرفش هست، ديدن اين سريال ها و در كل ماهواره براي سر كرمي و تفريح انجام ميشه، ببنيد يه خلا بزرك توي خانواده ها مخصوصا خانواد هاي نسل جديد وجود داره و اون نداشتن تفريحه،
از يه حديث شروع ميكنيم:كار بزركترين تفريحه،ولي توي جامعه كنوني ما يا بيكاريه يا انسان سر جاي خودش نيست اين يه واقعيته كه هيج حق انتخاب شغلي در واقع وجود نداره و جيزي كه اتفاق ميافته لذت نبردن از كاره، فكر كنم همه ايرانيا اتفاق نظر داريم كه هيج كس كار نميكنه يا حداقل از يه بخش خيلي كوجكي از توانمون استفاده ميكنيم همه دنبال يه كار راحت با در امد بيشترن هم زن هم مرد اين شرايط رو دارن،و اين خلا توي تمام جنبه هاي زندكيمون وجود داره، همه از نكاه كردن فوتبال لذت ميبرن ولي هيج كس خودش ورزش نميكنه،جرا؟انسان امروز همه نداشته هاي خودش رو توي دنياي مجازي دنبال ميكنه (335448)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۲۰:۰۳:۲۲
كي گفته حل شدني نيست ؟
اجازه بدهيم بخش خصوصي وارد كار تلويزيون ورسانه شود من قول مي دهم 99 درصد ماهواره نابود شود از بي مخاطبي (335675)
 
مادرنگران
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۲:۴۱:۵۸
به نام او
به نظر من شنیدن این زنگ خطر علاوه بر خانواده هابر عهده صدا وسیمای خودمان است که به تولید سریال های جذاب بپردازد تا مردم خودشان تمایلی به دیدن سریال های ضعیف فارسی وان نداشته باشند. (335451)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۳:۲۷:۴۶
سلام . به نظر من این شبکه می تونه یک زنگ خطر جدی برای مسولین و برنامه ریزان و صدا و سیما باشد. یک راهکار اینه که صدا و سیما هم چند تا شبکه اینجوری برای مردم راه اندازی کنه. (335465)
 
محمد قمي
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۳:۲۹:۵۱
بسم الله الرحمن الرحيم
با سلام
اين مقاله بيشتر از اين كه اعتراض مخاطب را به شبكه تهييج بكند به مسايل موجود در اين شبكه را تهييج مي كند ! (335467)
 
مرتضي
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۲۰:۰۵:۰۳
تا حدي درست است
اما من فكر ميكنم هر مسئله اي را از اول باز كنيم بهتر از بسته بودنش است (335679)
 
ایران
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۳:۴۰:۳۵
واقعاً که همه شان داستان های جذاب و پرکششی هستند. صدا و سیما ی جمهوری اسلامی هم دائم سریال هایی نشان بدهد با آدم های مصنوعی به ارتباط با مردم و مسائل روح و روان شان و البته هر هنرپیشه ای حتماً چند بار جلوی دوربین نماز بخواند. همینطوری مردم هم نمازخوان می شوند و هم علاقمند به سیمای ضرغامی. (335471)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۳:۵۰:۵۳
به دلیل عملکرد بد رسانه نه چندان ملی، متأسفانه شبکه های اینچنینی به وجود می آیند و مخاطبان پریشان را به سمت خود می کشند. (335477)
 
علي
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۳:۵۳:۰۹
انگار شما بيشتر از همه اسير اين شبكه شدي همه برنامه ها را هم كه كامل مي بيني اونم از ماهواره ! ولي به نظر من اولا صدا وسيما و محصولا ت سينمايي ايران بايد قوي باشند تا كسي سراغ اين شبكه ها نرود و علت ضعف آنها را هم ديگر نمي توان به استكبار جهاني و ... ربط دهيد. نكنه اينم كار عوامل فتنه است .تازه تو اين سي سال انقدر كار فرهنگي كرده ايم كه مطمئنيم كسي سراغ اين شبكه ها نمي رود. (335480)
 
امیر برد
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۳:۵۹:۳۰
طبیعی است که مردم دلشون بخواد واقعیات روابط خوانواده ها و زن و شوهرها رو ببینند و از اون درس بگیرند یا لذت ببرند اما متاسفانه اینجا به جای اینکه سیمای ملی جوابگوی نیاز باشه رابرت مرداک صهیونیست از راه رسیده و ... ! عزیزان تا این تابو ها در صدا و سیمای ما شکسته نشه وضع به همین منوال هس و در آینده بسیار بدتر خواهد شد. منظور این نیست که صدا و سیما اروتیسم رو گسترش بده بلکه منظورم اینه که دستکم رابطه یک زن و شوهر اینقدر رسمی و خشک نباشه! (335482)
 
مریم
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۴:۰۷:۱۸
بله صدایش بسیار رسا است البته اگر گوش مسولین شنوا باشد! (335483)
 
طاهر
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۴:۲۱:۲۶
واقعا متاسفم! بیش از دو ماه هست که هر از چندگاهی در سایت های خبری، تحلیل ها و نظراتی را می خوانم که به بهانه شبکه فارسی وان همه بینندگان این شبکه را به دلیل وابستگی اش به محافل صهیونیستی و ضد ارزشی - دینی و اخلاقی بودنش، سرزنش می کنند و وانمود می کنند که همواره ترس از آن دارند که این شبکه فراگیر شود و پای خود را در خانواده های ایرانی باز کند! واقعا این سوال و حساسیت ها از زبان افرادی که معلوم نیست در کدام رشته هنر و سررشته دارند، و یا چه راهکاری را مناسب می دانند، همواره در ذهن ها بی پاسخ مانده است! بیش از 50 شبکه فارسی زبان در فضای کشور وجود دارد که اکثر آنان با حمایت های مالی بنگاه های تبلیغاتی خارجی در مواجهه با فرهنگ انقلاب اسلامی ظهور پیدا کرده و در جعبه های جادویی قابل مشاهده است! آیا همه آن شبکه ها از اپوزوسیون نیستند؟ آیا سرزنش کردن افراد در استفاده از شبکه فارسی وان که با نیت زنگ خطر توصیف شده است، توهین به خانواده ها نیست؟ آن کس که اهلش باشد ترا قدرت پیش گیری نیست و آنکس که دلش برای حفظ حریم خانواده اش می تپد، حتما از فارسی وان استفاده نمی کند! (335487)
 
مرتضي
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۲۰:۰۹:۴۵
اين يك شبكه ضد فرهنگي است و كمي فرق ميكند
وگرنه كه شبكه هاي سياسي نمي توانند با صدا وسيما رقابت كنند
چرا كه بيننده آنقدر شعور دارد كه ميزان اعتبار رسانه را با توجه به صاحبش درك كند
مثل صداي آمريكا كه تنها دوماه بعد از انقلاب تاسيس شد و سال 75 تلويزيونش هم تاسيس شد كه اگر قرار بود خطر ناك باشد تو اين 31 سال كارش را كرده بود
بي بي سي هم در همين دو سال چاقويش كند شده
در كل شبكه هاي سياسي را اصلا نبايد به حساب آورد (335681)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۴:۲۴:۰۲
سلام من با اين نظر كه فارسي 1 يك سم مهلك است موافقم ولي چه كساني مردم را وادار به نوشيدن آن مي كنند وقتي صدا و سيما حتي يك برنامه جالب و قابل قبول ندارد وقتي تنها تفريح درصد زيادي از مردم فقط تماشاي تلويزيون است يك كانال تلويزيوني با منظوري خاص (بي بنياد كردن اساس خانواده ها) و مديريتي عال كارش را خوب پيش ميبرد و متاسفانه در حال حاضر در بيشتر خانه ها جا باز كرده و اين تنها ناشي از بي لياقتي مديريت صدا و سيما و دست اندركاران فرهنگي كشور است من هم مثل خيلي از پدر و مادرها نگران جوانانم هستم ولي وقتي مواد مخدر در جامعه مثل نقل و نبات است وقتي تفريحات سالم هزينه اي سرسام آور دارد (مثلا يك نوبت استخر بيش از 15000 تومان هزينه دارد)من چگونه آنان را جز ماهواره و ويدتو اينترنت در خانه بند كنم...كاش يك نفر در اين كشور فكر ما بود (335488)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۴:۲۶:۴۵
آقا مرتضي من با بسياري از تحليلهاي شما موافق هستم من هم مثل شما نشستم و همه سريالها رو تا آخر ديدم. و علي رغم الينكه اينچيزي كه شما ميگيد كالما درست است و اين سريالها به طور هدفمندي اباحه گري و بي بندو باري را به صورت خيلي جدي ترويج مي كنند چيزي كه به هيچ وجه براي خودم و خانواده ام نمي پسندم با اين وجود من و شما مي شينيم و سريالها را مي بينيم . به نظر شما مشكل كجاست؟؟؟؟ (335491)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۹:۱۰:۱۵
واضح است برادر من.
مشکل از خود شماست.
حقیقت تلخ است.
نکنه فکر می کنی من ضرغامی هستم؟! (335642)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۲۰:۵۱:۴۵
مشکل اینجاست که مسائل مطرح شده تو این سریال ها تو جامعه خودمون هست منتهی ما چشمامونو می بندیم و می گیم نیست و تازه معتقدیم که ترویج بی بند و باری!!!! آخه پس نقش خانواده و تربیت کجاست؟ تو این همه سال که سعی کردین جلوی تهاجم فرهنگی رو بگیرید چی شد ؟ جواب داد؟ جامعه باید آزاد باشه تا تربیت خانوادگی جواب بده اگر بسته باشه فرزندان همیشه مقابل نطر خانواده میی ایستن و این یک جور مبارزه منفی نه تهاجم فرهنگی (335692)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۵:۱۶:۵۳
صدا و سیما ی جمهوری اسلامی فقط برای گریه کردن خوب است و عزاداری و بس (335526)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۵:۲۱:۴۴
وقتي برنامه هاي اين شبکه توسط دکتر حسن عباسي هم به طور کامل ديده مي شوند، شما ديگر نگران خانواده ها نباشيد.
مطالب غير اخلاقي صداوسيما خيلي بيشتر از منکرات فارسي وان است، مگر اينکه فکر کنيم اخلاق فقط محدود مي شود به حجاب و سانسور ابراز احساسات اعضاي خانواده نسبت به هم.
اگر در فارسي وان وفاداري زن و مرد قرباني سناريو شده است، در برنامه هاي صداو سيماي ضرغامي و دوستان، شرف، انسانيت، صداقت، غيرت، نوعدوستي، گذشت، بردباري، منطق، شخصيت و ساير اصول اخلاقي به ميدان لگدمال سپرده شده اند. (335528)
 
خسروسلجوقی
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۵:۳۹:۳۰
وقتی صداوسیما دولتی است و رقیبی هم ندارد و هر چیزی را تحت عنوان برنامه می خواهد بخورد مردم بدهد نتیجه ای جز این نخواهد بود برای درک اهمیت رسانه چند عدد و رقم ارائه می شود شاید یکی به فکر مردم بیافتد
برآورد شده است در دهه آینده بیش از 70 درصد تولید ناخالص داخلی کشورها به رسانه و ارتباطات اختصاص پیدا کرده است و کمتر از سی درصد سایر موارد
برآورد شده است که در سال 2015 میلادی یک نفر کار می کند و 200 نفر غذا میدهد
برآورد شده است که در سال 2045 میلادی اشتغال بخش کشاورزی 3 درصد و بخش صنعت 4 درصد و بخش خدمات 93 درصد خواهد بود
حای با توجه به اطلاعات فوق کدامیک از اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی این اطلاعات را کنار هم گذاشته و امکان رقابت سالم و سازنده بخش خصوصی را با صدا و سیمای دولتی فراهم کرده اند به همه موضوعات با نگاه بدبینانه و سیاسی برخورد نکنیم نگاه فرهنگی و اقتصادی در این مقوله بسیار واجب است
برای اطلاعات بیشتر به وبگاه زیر مراجعه شود
www.karafarini.gov.ir
ksaljoghi@yahoo.com (335540)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۵:۴۸:۴۲
24 و فرار از زندان خیلی قشنگ هستند
تازه سریال های طنز هم هستند که شما هیچ اشاره ای به اونها نکردید ( که مثلاً ما رو گول بزنید؟! )

اون همسر بی نظیر من دقیقاً کارش این بود که بگه چقدر خیانت و اینها بده و اونوقت شما کلاً برعکس دارین تحلیل می کنید
که چی؟!

لطفاً به شعور مخاطبین احترام بذارین (335546)
 
بی هوا
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۶:۰۹:۲۶
راستش همه سریالهای فارسی1 با همه بدیهایش حداقل سرگرم کننده هستند نه مثل سریالها و برنامه های صداوسیما که روی اعصاب آدم راه می روند و مانند یک برس سیمی روی آن خط می اندازد (335555)
 
دوبله
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۶:۳۶:۲۷
از خود پرسيده ايد كه چرا فراراز زندان و24 كه توسط دوبلور هاي خودمان در صدا وسيمادوبله وصدا گذاري شده اند به جاي پخش از صدا سيماي جمهوري اسلامي از فارسي 1 سر در مي اورند؟راستي چرا؟! (335571)
 
دوبله
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۶:۵۰:۲۱
فارسي 1 هر چيش بده يه چيزش خوبه اونم اينه كه ادما ميشينن پاش وديگه كار ي به كار شبكه هاي خبر پراكني بيگانه ندارن تازگي ها هم كه مشكل دوبله ي فيلمهاي اين شبكه به همت وهمكاري دوبلور هاي محترم توسط صدا وسيماي ملي خودمان دوبله ميشه !مثل فيلمهاي 24وفرار از زندان! (335578)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۶:۵۱:۵۸
سلام
تموم برنامه هاي فارسي 1 با برنامه است يعني براي تموم برنامه هاشون و تاثيرش روي مخاطبين برنامه ريزي كردند

تا وقتي كه صدا و سيماي ما نتونه با جنس خودشون به مقابله با اونها بپردازه وضع همينه

يعني بايد فرهنگ سازي كنيم نه اينكه خانم هنرمندي با حجاب كامل بياد توي تلوزيون سريال بازي كنه و بعدش توي مراسم تقدير از بازيگران اون سريال حجابش به قدري زننده باشه كه دوربين جرات نمايش اونو نداشته باشه

اين يعني دوگانگي ايجاد كردند يعني القاي اينموضوع به مخاطب كه سركاري !

بعدش يه عده از خدا بي خبر براي ازبين بردن قبح كارهاي زشت ميان و فارسي 1 رو راه اندازي مي كنند ....


ياحق (335579)
 
منير
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۷:۱۰:۳۱
سلام من يك خانواده تحصيل كرده دارم كه دو تاشون جوان و نوجوانند چرا ما گرايش به اين سريال ها نداريم چرا ما وقت ديدن اينها را نداريم چرا ما سريالهاي تلويزيون را مي بينيم واقعا سليقه ها را پايين نياوريم تا هر چيز را بخوردمان بدهند همين سريال هاي تلويزيون خودمان را هم ما در محيط خانه نقد مي كنيم نمي گذاريم هر چه خواستند به خوردمان بدهند ما اصلا ماهواره نخريديم اوقاتمان هم با درس كار تلاش و تفريحات خانوادگي پر مي كنيم نمي گم برنامه هاي تلويزيون بي نقصند ولي مگه چقدر احتياج به فيلم داريم؟ چند روز پيش خونه ي كسي بوديم از صبح ماهواره را روشن كرد تا عصر به او گفتم آيا مي داني كه تلويزيون خودمون تمام اين مدت هم برنامه براي كودك داره هم فيلم سينمايي گفت اونا كه فيلم نيست من نمي دانم چرا براي ما فيلمه براي اون كه سواد كمتري هم داشت فيلم نيست تازه چند فيلم جذاب در شبانه روز لازم است ما خودمون منفعل نشستيم كه اخلاقمون از بين برود بعد هي ميگيم دولت بايد لنگش كند فردا كه دخترمان به تكليف رسيد ازش مي خوايم حجابشو رعايت كنه ولي از صبح تا شب زنايي با لباسهاي باز مورد توجه مادر و پدرشند من نمي دانم چقدر فيلم به اصطلاح جذاب ارزش دارد يا اينكه به اسم فيلم جذاب مي گذاريم ويكتوريا امال دختران شود بعد فردا از آنها مي خواهيم سرشان را بيندازد پايين و زن زندگي باشد نه جانم كمي لذايذ غير معمول خودمان را كنترل كنيم تا فردا مشكل كمتري داشته باشيم (335589)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۷:۱۸:۱۱
با نگاهي دقيقتر فرهنگ ما همواره به محدوديت فكر مي كند كه حاصل آن سرخوردگي و جمود و يك زندگي خشك و جامد است.در حالي كه فرهنگ غربيها به ازادي و تحرك اهميت مي دهد.به ويكتوريا از اين منظر بنگريد كه هنوز زني ميانسال در جستجوي زندگي بهتري است(چيزي كه در فرهنگ ما بي معناست)بسياري از زنان ايران از شرايط زندگي خود راضي نيستند ولي محافظه كاري نهادينه شده در فرهنگ ما اجازه هيچگونه تحركي به انها نمي دهد.تا كنون از خود پرسيده ايد چرا اروپاييها ما را كشف كردند و نه ما انها را؟چرا هيچ يك از سريالهاي ساخت ما براي آنها جذاب نيست ولي مردم ما براي سريالهاي انها له له مي زنند؟مردم ما به دليل همان روحيه محافظه كاري و عدم تجربه كردن بسياري از امورٍ اين پديده ها را در سزيالها جستجو مي كنند.تا انجا كه من ديده ام سريالهاي فارسي 1 خيانت و دروغ را تبليغ نمي كنند بلكه تاكيد انها بر روابط صادقانه است.به چه دليل اخلاقي و انساني ويكتوريا بايد شوهر خيانتكار خود را بپذيرد؟ ما و فرهنگ ما چنين فكر مي كند كه همواره بايد نمايش خوبي داشته باشد و اينكه درون انسانها چه مي گذرد اهميتي ندارد.حاصل ان نگاه بسته همين ناتواني در توليد محصولات فرهنگي است.به نظر از صدا و سيما هم هيچ كاري ساخته نيست.بنده خدا آقاي ضرقامي زياد زحمت مي كشد و آخرش هم از حوزه علميه فحش مي خورد(به دليل ژخش برنامه هاي غيراسلامي)و هم از مردم (به دليل پخش برنامه هاي غير جذاب).وليكن او پيكان سوار است و با پيكان نمي توان با مرسدس بنز مسابقه داد.بايد منتظر نشست و زوال و شكست اين فرهنگ محافظه كارانه را ديد.اگر عاقل باشيد كمي عقبتر مي نشينيد تا از گرد و خاك ويراني اين فرهنگ مصون بمانيد.شما هم اگر به محدويت فكر نميكنيد اين پيام را نمايش دهيد.براي شما آرزوي موفقيت دارم. (335590)
 
نرجس
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۷:۲۳:۵۰
بابا بجنبین تا فارسی تو وتری و فر نیومده.هنوز دیر نشده.بنده اصلا نه ماهواره دارم ونه تلویزیون رو .فقط اینترنت.اما برای فرزندانم می ترسم برای زندگی در جامعه ای که بیشتر آنها از یک فرهنگند اما در فرهنگ دیگری زندگی می کنند.
واین آیا نشان از این نیست که محدودیت فاجعه بار است.پش مصون سازی کنیم.
صداوسیما مال همه است اما برای همه نیست. مردماگر نتوانند بسازند ،می یابند .سازنده بار آوریم نه یابنده. (335591)
 
علي
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۷:۴۷:۲۲
اونقدر برنامه هاي صدا و سيماي ما آبكي و چرت و پرت شده كه مردم تمايلي به ديدن شبكه هاي داخلي ندارند. متاسفانه آقايون تنها كاري كه بلدن يا ممنوعيت و جمع كردن ماهواره است يا ارسال پارازيت. كه هردو تا كاملا با شكست مواجه شده. (335603)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۸:۳۲:۲۱
تا موقعی که اجازه تاسیس تلوزیون های خصوصی در کشور داده نشود وضع به همین منوال است بهتر است صدا وسیما با کنار گذاشتن خط قرمز های محدود کننده بینندگان خود را زیاد کند وجوانان را جذب نماید مثلا نشان دادن آلات موسیقی داشتن مناظره های داغ برنامه موسیقی سنتی و پاپ نمایش حاقل دو فیلم سینمایی جذاب روز دنیا (نه فیلم های آبکی سیما فیلم ) و.... (335620)
 
معلم بازنشسته
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۹:۰۲:۱۲
بعضی ها خیلی سیاه نمائی می کنند وضع فرهنگی واجتماعی درحال گذر ار فرهنگ سنتی به مدرنیته که عوارضی دارد مانباید مثل کبک سرمان رازیر برف کنیم این یک واقعیت انکارناپذیر است چه بخواهیم چه نخواهیم ماهواره سرسفره ما آمده یک عده خودشان رابه بقول معروف به کوچه علی چپ زده اندشما وقتی ازموبایل ماهواره تلویزیون ماشین اینترنت استفاده می کنی اجبارا\" باید حداقل بخشی ازفرهنگ آن راقبول کنی ولی باید بابرنامه ریزی وکارشناسی ورود واثرات فرهنگ غرب رابه حداقل رساندوآن راتعدیل کرد 10سال پیش که ناظم مدرسه بودم تازه سی دی داشت رواج پیدا می کرد من هرروز صبح کیف های دانش آموزان می گشتم وسی دی ها جمع آوری می کردم یکی ازهمکاران گفت چرا؟ آب درهاون می کوبی روزی برسد که درزیر این سی دی ها غرق شویم ودستگاه های وارد کاروزار شودکه بگوئی صد رحمت به سی دی.متاسفانه غربی ها واردند ازکدام سوراخ وارد شوند ما صد درصد نمی توانیم بااین پدیده مبارزه کنیم برای مبارزه باید اینترنت قطع برق رسانی تعطیل وازچراغ موشی کسانی که اازاین برتانه ها انتقاد میکنند حتما\" ماهواره دارند که این خود نقض غرض است آقای حسن عباسی دربرنامه امروز فردا نام کانال ها ماهوارهای سریال ها فیلم وداستان آنها طوری تعریف می کرد به نظرمی رسدشاید بارها وبارها این فیلم هارا مشاهده کرده اند بقول معروف چون که خلوت می رسند آن کاردیگر می کنند زمانی که دستگاه ویدئو ممنوع بود آقای ناطق نوری که رئیس مجلس بودند دریک مصاحبه فرمودند که من برای اوضاع وحوال وپیگیری اخبار درمنزل ویدئو دارم واستغاده می کنم وازآن به بعد ویدئو آزاد شد. (335637)
 
علی
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۹:۲۶:۳۹
به نظر من این شبکه بسیار خطرناکتر از شبکه های بی بی سی و صدای آمریکا می باشد.

آسیبهایی که این شبکه به فرهنگ جامعه می زند بیشترین تاثیر خود را در نسلهای جدید می گذارد که نتیجه ی آن در دراز مدت در جامعه پدیدار می شود. (335653)
 
مرتضي
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۱۹:۴۷:۲۳
با توجه به ديجيتال شدن صدا وسيما كه در مراحل آخر مي باشد و پس از بهره برداري مي توانيم تا 120 شبكه جديد داشته باشيم كه البته براي دريافت نياز به گيرنده ديجيتال مي باشد كه قيمتش در حال حاضر 80 هزار تومان است دو نكته :
1-گيرنده ديجيتال را مجاني يا با قيمت پايين در اختيار مردم قرار دهيم .
2-حداقل 10 شبكه جديد را به بخش خصوصي اجاره بدهيم البته با خط قرمزهاي خاص .كه اين كار خلاف قانون اساسي نمي باشد.
و همچنين با مدت هاي مشخص اجاره دهيم .
-دو كار بالا را بكنيم 99 درصد بينندگان ماهواره را كنار مي گذارند .
چرا كه در سيستم تمام دولتي انگيزه اي براي نوآوري وجود ندارد (335665)
 
بهت زده
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۲۰:۲۸:۲۰
ایا مسئولین می دانند در برخی نقاط شبکه های خبری بیگانه پارازیت دارند اما فارسی 1 به راحتی پخش می گردد،اگرچه اصل پارازیت هم جای سئوال دارد . (335686)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۲۱:۴۷:۱۸
سلام
خیلی فکرتون رو درگیر این مباحث بی اهمیت نکنید؛ چیزهای بسیار مهمتری وجود داره که میتونید از آقای احمدی نژاد بپرسید!! الحق که خوب فهمیده!! (335705)
 
سلیمانی
۱۳۸۹-۰۴-۲۱ ۲۲:۴۷:۲۷
علایق و سلیقه های انسان امروزی از تعادل خارج شده. علامه جعفری رحمه الله می فرمودند اگر یک جوان با دیدن یک گل به هیجان نیاید روحش بیمار است. واقعا چرا ما از چیزهایی که باید لذت نمی بریم و بالعکس؟ مشکل اصلی از خودمان است
ما از قرآن و سخنان ائمه دور شده ایم. هفته ای چند بار به سخنان عالمان ربانی گوش می دهیم؟ چند نفرشان را می شناسیم؟ روزی در چند آیه از قرآن تامل می کنیم؟ وقتی اینها نیست، وقتی رابطه مان با واسطه های عالم غیب در حداقل ممکن است و همان هم از روی اجبار و اکراه و عادت است ؛ قطعا شیطان ذائقه ما را تغییر می دهد و سمّ را در نظر ما شربت گوارا جلوه می دهد. مگر دولت و صدا و سیما و سایر مسئولان ؛ مسئول عاقبت من و شما هستند؟؟؟!!! یعنی خیالمان راحت باشد که چون آن ها وظیفه شان را انجام نمی دهند پس من هرچه کردم آخرش عذاب نمی شوم!!!؟؟؟ چه بسا افرادی که در آلوده ترین و سخت ترین شرایط خود را حفظ کرده اند، نه استخر داشته اند و نه زمین تنیس. این افراد حجت هستند برما. دلت زنده باشد با دیدن یک گیاه کوچک روحت پرواز می کند و نیاز به هیجانات کاذب ندارد. اما دل ها مرده است و با استخر و جکوزی و سریال های حرفه ای هم زنده نمی شود. تامل و تدبر در قرآن می خواهد و طلب مغفرت که ما وقتش را نداریم. رابطه مان با خدا خراب است و آن وقت انتظار داریم درهای فرج یکی یکی باز شود و گره کور مشکلات اجتماعی و معضلات اخلاقی رفع شود. نه آقا جان نمی شود! با هزارتا کارشناس و سریال و فیلم و... هم نمی شود. نمی گویم از صدا و سیما و ... انتقاد نشود ولی باید حواسمان باشد که بار بردوش تک تک افراد جامعه است و خلایق هرچه لایق (335711)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۰۰:۰۴:۰۶
چقدربایدسریالهای پلیسی تکراری بکش بکش سیما رو اونهم تکراری تماشاکنیم یعنی تودنیا عشق وجود نداره تاکی بایدازواقعیت فرارکنیم همه بایزید وجنیدنیستند نتیجه همین خشن دیدن دنیاست که امروز انواع واقسام خشونت توجامعه بیدادمیکنه| (335720)
 
محمد علی
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۰۲:۵۴:۲۷
فارسی 1 فقط پایه و اساس خانواده هارو سست میکنه .دلیل ان هم محدودیت ونا اگاهی جامعه است .در مملکت ما دهانت را می بویند مبادا گفته باشی دوستت دارم.ولی فارسی 1 ازاد. (335759)
 
پرویز
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۰۸:۵۱:۵۱
پیدا کردن علت روی آوردن مردم به فارسی وان زیاد سخت نیست فقط کافیه در ساعات پخش برنامه های پر مخاطب فارسی وان جدول برنامه های صدا و سیما رو ببینید

یعنی مثلا در زمان پخش سفری دیگر چه برنامه ای در صدا و سیمای ایران پخش می شه ؟

ضمنا چرا از برنامه های بسیار خوبش مثل ریبا که به مسائل تربیتی اشاره میکنه چیزی نمیگید (335790)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۰۹:۲۹:۴۷
جالبه ،چند سال پیش یه سریالی ساخته شد به نام سفر سبز که پیروز فر و شریفی نیا و تارخ بازی میکردند.
توی اون سریال یه حاج اقای سوپر پولدار با خدا! تونست معجزه کنه و چشم یک دختر مسیحی را که نابینا بود بینا کنه.
تازه این در حالی بود که پزشکها دیگه نامید شده بودند و دعاهای کشیش هم فایده نداشت!
اونوقت این خرافات نیست؟
سریالهای دیگه توشون هیچگونه خرافاتی نیست؟
صداقت و انصاف داشتن مهمترین چیزه که ماها نداریم! (335811)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۰۹:۴۱:۰۴
به هر حال خداوند به انسان ها نعمت عقل عطا نموده و او را از موهبت فطرت و وجدان انساني برخوردار كرده. لذا افرادي كه به همراه خانواده شان به ديدن اينگونه برنامه هاي ماهواره اي و نمايش و آموزش ناپاكي مي نشينند، آنهم در محيط بسته اي مانند ايران، به خود و خانواده خود ظلم مي نمايند و دود آن به چشم اجتماع و البته خودشان خواهد رفت.
كار خاصي نيز براي مقابله نمي توان نمود مگر ايجاد سرگرمي ها و فعاليت هاي علمي و فرهنگي جايگزين و توصيه به تقوا . و البته تقوا پيشگي كار سختي است و معمولا انسان ها تا به نتايج اعمال خود بصورت كامل وقوف نيابند، انگيزه لازم در پرهيزگاري نخواهند داشت. (335816)
 
سید علی اکبر
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۰:۰۹:۰۰
فارسی وان یکی از جذابترین کانالهای تلویزیونی است که تا بحال داشته ایم و اگثر فیلم هایش هم اموزنده چرا از فیلم اموزشی افسانه افسونگر چیزی ننوشتی که مقاومت وپایداری را به خانواده های جوان میاموزد بقیه فیلمها بجزء صحنه هائی که لباس انها بر اساس اعتقادهای ما درست نیست اموزنده است صدا و سیما باید از ان الگو برداری کند (335824)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۰:۱۶:۳۹
دو سال پیش مدیر شبکه itn می گفت بودجه سالانه شبکه ما حدود 100 هزار دلاره.در مقایسه با بودجه صدا و سیما و کیفیت و تعداد مخاطبین انتظار دارین چند تا شبکه دیگه روی ماهواره ایجاد بشه. (335827)
 
علي
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۰:۱۷:۵۷
من هيچ موقع با برنامه هاي صدا وسيما موافق نبودم اما وضعيت اين شبکه کاملا متفاوته متفاوت تر از اين جهت که نوک پيکان حملات اين شبکه نه جوانان نه بچه ها بلکه کل ساختار خانوادست داره کم کم روند رشد بهنجار اخلاق را در خانواده هاي نه تنها سنتي بلکه خانواده هاي به اصطلاح متجدد را از بين ميبرد. ترويج هدفمند الگوهاي نا متعارف از خانواده هاي معمولي براي افراد جامعه تاواني در پي خواهد داشت که جبران آن با بودجه هاي معمول و با سياست گذاري هاي متداول جبران پذير نخواهد بود. (335829)
 
sdn
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۱:۰۷:۴۳
مسابقه فوتبال جام جهانی پخش میکنن اولشو وسطشو اخرش همش مسابقه پیامکی و تصویرهای تکراری اقا هرچی هست همین جاست (335843)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۴:۰۳:۰۱
بدبختیش اینه که روش درست تبلیغ کردن رو هم بلد نیستند !!

در همین برنامه‌ی یک جهان یک جام، 10 دقیقه بولدوزروار آقای حاجیلو به تبلیغ میپردازد ! به نظر شما چند درصد مردم مینشینند تا صحبت های ایشان را گوش دهند ؟ (335935)
 
کوزه گر
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۱:۲۱:۰۴
شرط اول توجه به یک رسانه مقبولیت و مورد اعتماد بودن آن است .
ریشه عدم توجه به صدا وسیمای جمهوری اسلامی عملکرد صدا و سیمای جمهوری اسلامی و عملکرد خود جمهوری اسلامی است . باید اعتماد و علاقه مردم به جمهوری اسلامی برگردد . (335846)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۱:۲۳:۳۹
چه دررابطه بافارسي وان وچه در رابطه با حجاب وعفاف وموضوعات ديگر از اين قبيل بايستي كارشناسان مربوطه بدون تاثير پذيري ازنظرات بي محتوا وپر از حب و بغض هااعلام نظر كنند
1-مراجع عظام تقليد وعلماي ديني مبادي اعلام نظرات ديني هستند وقرنها مردم متدين باتاسي از انها خانواده وجامعه را از انواع انحرافات مصون نگهداشته اند.
2-صدا وسيما، بزرگان جامعه وافراد نخبه بامطرح نمودن اهميت نقش مراجع وارجاع متدينين به آنها عواقب ناهنجاريهايي كه توسط بيگانگان ترويج ميشود گوشزد نمايند. تقوا وخودكنترلي افراد بهترين راه مقابله با اين ناهنجاريها ميباشد.
3-بااين وجود مطمئنا افرادي هستند كه اصرار دارند براساس ضرب المثل \"مرغ همسايه غاز است \" اقدامات فرهنگي داخلي را بي ارزش نشان داده وابتذالات بيگانگان را ارزشمند معرفي كنند ويا عموم مردم را بينندگان محصولات تهوع آور بيگانگان كه اكنون نقش دايه هاي دلسوز تر از مادر را بازي ميكنند معرفي كنند.اين گروه اگر اندك انصافي داشته باشند برودي متوجه خطاي خود خواهند شد.
4- روش اداره جامعه اين نيست كه همه به يك چوب رانده شوند بلكه مقابله با ناهنجاريها در هر زمان ودر هر مكان وهر موضوع متفاوت است هم كا فرهنگي وهم بر خورد فيزيكي وهم در مواردي اغماض لازم است . آنچه مهم است تشخيص صحيح وانتخاب برخورد متناسب ميباشد. (335847)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۳:۱۶:۱۳
مشکل ایران در کارهای فرهنگی اینست که با آنچیزی که خدا داده و قوانین طبیعت او مخالفت می کتد و از طرف دیگر به نوع انسان و انسانیت او اعتماد ندارد. نتیجه آن می شود که می بینید.

خداوند به انسان عقل داد و آنگاه بر اساس قدرت اختیار او را آزاد آفرید تا خود خیر و شر را بشناسد و آن را انتخاب کند. بارها در قرآن زمانی که پیامبر از قوم خود مایوس می شد آمده که خداوند اگر می خواست همه را به اجبار با ایمان می کرد. پس اینکه اگر خداوند اختیار اشتباه و گناه را به انسان داده حکمتی پشت آن است. این چیزی است که در قرآن بارها آمده اما در ایران ما با آن مخالفت می کنیم . همه را به زور می خواهیم مومن کنیم و حق انتخاب آنها را به رسمیت نمی شناسیم. شما در برخورد با حجاب ، در برنامه های تلویزیون و در دانشگاه و دیگر جاهای فرهنگی ببینید دقیقا همین مساله وجود دارد. نتیجه؟ شکست.

از طرف دیگر ما به انسان و انسانیت او بی اعتمادیم و همیشه هر کس فکر می کند خود پاکترین فرد روی زمین است و دیگران گناهکارند و در نتیجه همه چیز بایستی از فیلتر خوب و بد و باید و نباید ما بگذرد والا دیگران در گرداب گناه نابود می شوند. در نتیجه همه چیز را از نگاه خود سانسور و فیلتر کنیم . یادمان رفته همین مردم در زمان رضا شاه با آن جو سیاسی در مبارزه با بی حجابی چه ها که نکردند . و در زمان محمد رضا شاه با آن شرایط فرهنگی چه افرادی همچون مطهری و شریعتی و بهشتی و چمران و ... که بوجود نیامدند. راستی آیا امروزه با این همه هزینه توانسته ایم نصف این استعداد ها را پرورش دهیم؟

برادران همیشه کمال در شرایط آزادی انتخاب بوجود می آید و ارزش دارد. جایی که آزادی انتخاب نباشد همیشه خلاف آنچه که می خواهیم بوجود می آید. (335901)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۷:۰۲:۵۳
معذرت می خوام این تحلیل رو از کجا ساختین؟ حالا می خواین کار خودتون رو بکنین چرا خدا رو قاطی می کنین.
بابا دیگه همه آدم های دنیا فهمیدن که هر جامعه ای باید قانون داشته باشه نمی شه هرکسی هر کاری دلش خواست بکنه. قانون اصلا یعنی اجبار. حالا شما این وسط چی می گی؟ (336386)
 
حسن
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۶:۰۸:۰۲
واقعا چرا بعضی ها فکر خودشون رو به کار نمی اندازند و از روی احساس حرف می زنند؟ صدا و سیمای ما با هرچه که داره و نداره مال خودمونه ، چرا همه تقصیرها رو گردن صدا و سیما می اندازید؟شما خودتون برای فرهنگ این مملکت چکار کرده اید؟ متاسفانه دنبال چیزهای جدید هستید که در این فیلم ها یافت میشه اونوقت تقصیرو گردن یکی دیگه می اندازید. بیشتر فکر کنید. خانه از پای بست ویران است. (336002)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۸:۱۵:۰۶
من در روستا تدريس مي كنم روستايي كه قاعدتا بايد از خيلي چيزه ا مبري باشد ولي من در كلاس مي شنيدم كه بچه ها همديگر را با نام هاي اماندا -ويكتوريا -تاتيانا- صدا مي زدند به اين مي گويند عمق نفوذ (336034)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۰۹:۱۷:۲۷
فارسی 1 همیشه آشنا !
تا به حال در مورد این شعار فارسی 1 فکر کردید ؟
این شعار یکی از مهمترین ماموریت های فارسی 1 است.
خیلی ها از انتقال فرهنگی در سبک زندگی کاراکترهای فارسی 1 می ترسند اما مهمترین کارکرد این رسانه انتقال فرهنگی نیست !
فارسی 1 داره به نیاز مخاطب ایرانی پاسخ می دهد.
سورپرایز شدن عقل کل های جامعه ما از تولد فارسی 1 و رشد آن فقط یک دلیل دارد و آن این است که جامعه امروز را نمی شناسند. جامعه ایرانی درحال استحاله است و هر روز متفاوت تر از گذشته می شود و تنها چیزی که برایش آشنا است همان نیازی است که فارسی 1 به آن پاسخ می دهد. (336176)
 
azari paniranist
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۸:۳۰:۱۷
دوستان به جای تخریب جایگاه صدا وسیما پیشنهاد عملی برای جذاب تر شدن برنامه ها بدن
ان شا الله پوشش های نامناسب و برنامه هایی آن چنانی مد نظرشان نیست .که اگر باشد به بیراهه میرن
با آغاز به کار این شبکه موهن به اخلاق بشری ،خصوصیت اون توجه منو جلب کرد
تنفر اکثر آقایان از این شبکه و تمایل عجیب قریب خانمها به تماشای آن
با آن که خانمها خودشان میگن میدونیم این شبکه چرت و پرت نشون میده ولی ناخودآگاه جلب میشن
در دور و بر ما که مردها بدجور از این شبکه مینالن چرا که جلودار تماشای این کانال از سوی خانمها نیستند
من شخصا یه کانال بدون سیگنال رو به نام فارسی وان کردم به جای اون تو لیست آوردم و خانواده فکر کردند کانال خراب شده
و از شر این کانال خلاص شدیم (336416)
 
چرا واقعیت را قبول...
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۹:۴۹:۴۱
چرا واقعیت را قبول نمی کنید ؟اداره کردن یک سازمان فرهنگی بزرگ نیاز به افراد با فرهنگ و منصف دارد تا کارش نتیجه دهد و مردم را به سمت فارسی وان و امثال آن نراند.چرا انتظار دارید که مردم از تکرار مکررات و از خبرهای ناقص و برنامه های جهت دار و مجریان تابلو و...راضی باشند؟روی آوردن به فارسی وان ,از روی نا علاجی است:
از روی نا علاجی/گربه را میگن خانم باجی. (336445)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۲۳:۲۸:۳۲
ما که ماهواره نداریم پس چکار کنیم؟ (336483)
 
عاشق فارسی وان
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۰۰:۱۵:۴۶
دوستان تا صدا وسیما یکطرفه برنامه میسازه هیچ عاقلی اون رو نگاه نمیکنه (336494)
 
راد
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۰۱:۱۹:۳۱
بسیار شجاعانه و واقعگرایانه نوشتی (336508)
 
امين
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۰۴:۴۵:۵۹
تنها راه ممكن همين پخش پارازيت است، چون به هرحال آنان هر روز شبكه اي را براي تاسيس ايجاد ميكنند
و بهتر است يك سپر دفاع پارازيتي ايجاد كنيم كه تمام خاور ميانه را در بر بگيرد و خودمون فقط بتونيم در كشورهاي خاور ميانه هر چيزي كه خواستيم پخش كنيم (336536)
 
ابراهيم
۱۳۸۹-۰۴-۲۶ ۱۲:۲۴:۰۱
نظرات عزيزان بزرگوار، محترم. هر كس با توجه به جهانبيني خود مساله را تحليل و نظر ارائه مي نمايد.
به نظر بنده گرايشات اينچنيني به شبكه هاي برون مرزي را در عقده هاي حاصل از واپس زدگي ميل جوانان به هيجان، نشاط، پويايي و آزادي هايي دانست كه در آن شبكه ها مدام در حال انتشار مي باشد.
جواني كه آزادي هاي بي قيد و بند را در شبكه هاي برون مرزي و ساير رسانه ها مي بيند، ديگر با كوته فكري بعضي از دوستان در ساختن فيلم فارسي هايي كه بدرد جوانان 30 سال قبل مي خورد، سرگرم نخواهد شد. اين فيلم ها زماني جواب مي داد كه چشم و گوشمان بسته بود.
يادم مي آيد زماني، فيلم هايي از ديد الان بسيار بي كيفيت، در اواخر دهه 60 و اوايل دهه 70 مردم را روانه سينما ها مي كرد، ولي اكنون چه داريم كه ارائه دهيم. فيلم يك تكه نان با تمام ظرافت هاي ساختش، اينجانب در سينمايي در مركز شهر اصفهان با حدود 20 نفر تماشاگر مشاهده نمودم.
عزيزان بزرگوار ، هيچ راهي نداريم ، جز اينكه، آن آزادي ها را با الفباي خودمان براي جوانانمان بازسازي كنيم.
آقاي ضرغامي كه مروج سياست هاي خودش نيست. مجري است.
باميد سربلندي وطن. (337158)
 
عاطفه
۱۳۸۹-۰۵-۰۳ ۱۲:۱۸:۳۶
ممنون از اينكه روشنگري مي كنيد مردم هم اگه خوب چشماشونو باز كنن مي فهمن كه ديدن اين شبكه فقط و فقط پشت پا زدن به اون چيزاييه كه هميشه ايرانيا به داشتنش معروف بودن و بهش افتخار مي كردن مثل غيرت و شرف و ناموس و ... ولي متاسفانه بعضي ها اصلا تفكر نقادانه ندارن. (339561)
 
عاطفه
۱۳۸۹-۰۵-۰۳ ۱۲:۲۴:۲۳
اين شبكه برنامه ها شو جوري نشون مي ده كه مخاطب احساس نكنه كه خداي من ! چقدر وحشتناكه ! چقدر مبتذله ! توي پوششي از گل و بلبل و شعراي عاشقانه و چيزاي قشنگ پياماي مزخرف خودشو منتقل مي كنه بعضي مردم ما چرا اينو نمي بينن؟ چرا هرخوراك فرهنگي كه به خوردشون مي دن مي خورن؟ (339564)
 
ميهن پرست
۱۳۸۹-۰۵-۰۳ ۱۹:۳۴:۱۷
ببين عزيزم ......كسايي كه مثل تو فكر ميكنن ازادي عقب موندگيه من نميدونم كه چطوري بلدن با كامپيوتر كار كنن .جمش كنيين بابا.جمش كنين همين چيزا رو ميگين كه هنوز مونديم با پاي چپ بريم تو توالت را راست اون وقت همون لختي ها بايد تموم اختراعات و شلوار تو پاي ما رو هم بسازن .خاك تو سرتون .يعني مشكل جامعه ما الانم فارسي وانه يا سي دي فروش هاي -18 دور ميدون ا.من هم براي خودم و هم براي شما متاستفام. (339703)
 
sara
۱۳۸۹-۰۵-۰۴ ۰۹:۱۹:۵۶
یادم میاید ان سالها زمانی که جوان بودم وهنوز ماهواره نیامده بود وهمه سپرهای اهنین گرفته بودند تاازامدن ان جلوگیری کنندبنده خدایی درمیدان انقلاب ازبه عنوان دانشجوی روانشناسی که پروژه اش اثر ماهواره برجوانهامیباشد ازمن پرسید نظرم درمورد ماهواره چیست؟
ان روز باانکه جوان بودم به ایشان توضیح دادم ماهواره یعنی چرخ گوشت وایشان ازجواب من یکه خورد که به ایشان توضیح دادم اگر چرخ گوشت به بازار بیاید ومااصول استفاده ازان رابه دیگران نیاموزیم همه روز باید منتظر دستهای له شده دران باشیم وبدنبال ان توضیحات دیگری هم اضافه نمودم که بماند
امروز میگویم فارسی وان یعنی چه ؟چراازفارسی وان میترسیم؟میترسیم که جوانان مایادبگیرندکهخودبلدند
میترسیم مردم ازصداوسیما بهره نبرند که اگربهره داشته باشد حتما مردم به سوی ان خواهند رفت واگربهره مندنیست که باید

فکری به حال اوضاع نابسامان صداوسیما کنیم وشاید اولین حرکت غربال فیلمنامه نویس هایمان باشدوبدنبال ان بقیه انها
درغیراین صورت مانخواهیم توانست درقرن بیست و یکم زندگی کنیم مگرانکه به غارپناه ببریم
چندشب قبل سریال فاصله ها رامیدیدم که بسیار عصبانی شدم احساس میکردم به عنوان یک بیننده متشنج شده ام ماچندبار به چند صورت با چندفیلم نامه مسئله فاصله نسلها را به تصویر کشیدیم ؟وحالا سئوالم این است ایا به جایی هم رسیدیم؟چهکسی ازفیلم نامه نویس میخواهد که این فیلم نامه رابنویسد؟وشاید چندفنر مینویسند ودوستان صداوسیما میخواهنددل هیچکدام نشکند همه را به تصویر میکشند غافلند از اینکه مردم هوشمندهستند.
چطور مطرح میشود مردم ایران باهوشترین مردم جهان هستند که خودجای بحث داردوبدنیست دفتری برای این موضوع بازشود
ویاشاید میترسیم زنان مایادبگیرند مستقل باشند که این موضوع بسیار مهم است اجازه بدهید اعلام کنم من فمنیست نیستم ومعتقدم جدایی بین زنها ومردها یعنی تفرقه بیاندازوحکومت کن است اما من چندبارفارسی وان دیده ام وباید بگویم جدا ازمسایلی که مطرح میشود من استقلال زن رادیدم که بدنیست دختران مابیاموزند تازنان مستقل فرداباشند
اما گذشته ازهمه اینها من نمیدانم فارسی وان چه کسی ساپورت میکنداما برایم جای تعجب دارد که مرتبا بدون بررسی دقیق حرف بزنیم البته بگویم من صهیون نیستم اما دوست دارم ملت این کشور بامدرک درست سخن بگویند (339814)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۱۹:۲۰:۴۰
وقتي مسؤلان مملكت وصداوسيمافكري براي برنامه هاي رسانه ملي نميكنن چه بايد كرد؟! (341275)
 
ویدا
۱۳۸۹-۰۵-۲۱ ۲۱:۱۹:۳۰
خیلی شلوغش کردیم. الان سالهاست که این سریالها از تلویزیون های دولتی کشورهای اسلامی پخش میشه. هیچ اتفاقی هم نیفتاده (345421)
 
غیرتلی اوغلان
۱۳۸۹-۱۱-۰۱ ۲۳:۴۶:۳۷
سلام راسشو بخاین به نظر من فارسی 1 مثل مواد مخدره هیچ کس موقعی که داره اولین بار مصرف میکنه به اخرش فکر نمی کنه هدفم از این مسال این بود که بگم آدم عاقل بخاطر اینکه تفریح سالم دور و برش نیست نمیره خودشو با مواد سر گرم کنه تاثیر این شبکه مخرب 10 سال دیکه معلوم میشه یعنی اون موقعی که دختر پسرای 13و 14 ساله ای که تو اوج دوران بلوغ فکری و جنسی با سریالای فارسی 1 تربیت شدن به سن ازدواج میرسن فاجعه اون موقعست ..........یه چیزیم بگم واسه اونا که فکر می کنن این حرفا مسخرست واسه همه متاسف شده بودن اینن مثال منو بیاد داشته باش مثال من راجع به یه اتقیه که با شیشه به دو قسمت تقسیم شده یه طرف پر از چیزای محرک و تو هم ایور شیشه حالا اگه انیشتین هم باشه نمی تونه دیگه فرمول معروفشو ثابت کنه این مثال من خود ایرانه مغزایی که ویروس سکس رو توش تزریق میکنن قدرت فکرو دارن آروم آروم ا زمون میگیرن این وسط خودتون ببینین کی سود میکنه اسراییل یا.....

به هر حال به انم فکر کنین که قراره ازدواج کننین کدومتون حاضرین خیانت همسرتون قبول کننین ...در مورد مبارزه هم باید هرکس از خودش شروع کنه به مبارزه خیلی راحت فشار دکمه دلت رو ریمت ما هوارتون (394363)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۱-۰۶ ۱۶:۴۶:۱۴
از این صحبت های زیاد ونظر هایی که هر کدام از افراد دادند شخصا به یک نتیجه رسیدم .اینجا افراد با نظرات بسیار متفاوت وجود داره با عقاید متفاوت . تا وقتی کسی خودش به چیزی نرسه هرگز اونو عملی نمیکنه. (396762)
 
ggg
۱۳۹۰-۰۵-۱۸ ۱۱:۱۰:۳۲
خیلی هم خوبه ما که سرگرمی دیگه ای نداریم که. پس بهتره نگاه کنیم و لذتش رو ببریم خدارو هم شکر کنیم که حداقل این یه سرگرمی رو داریم (494948)
 
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۰ ۲۲:۰۲:۲۱
سلام میدونید پشت این سریال ها چندفیلسوف چندجامعه شناس چندروانشناس و... کار میکنن.ماچی؟اصلابه این اقشارتوجهی نداریم کسیکه میخوادفیلم بسازه فقط به فروش نگاه میکنه وبه تاثیرزودگذر روی مخاطب نه به تاثیرات عمیق وبنیادی اگه توجه به افرادنامبرده بشه اوناهم مثل همکارای غربیشون نظریه پرداز میشن متاسفانه مشکل ماحادترازاین حرفاست واقعیت اینه که اونا علوم انسانی روکاربردی کردن ولی ماچی؟هنوزاندرخم یک کوچه ایم به جای دادن دستمزدهای کلان به بعضی ازدستاندرکاران فیلمسازی ازافراد نامبرده دعوت به همکاری کنن شایداولش زیادموفقیت آمیز نباشه ولی شدنیه.اگرهرکسی رسالت خودشوبدونه والبته بدرستی عمل کنه (698425) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.