کد مطلب: 449491
معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات:
مهلت جدید برای حل معضل پیامکهای تبلیغاتی
بخش دانش و فناوری الف،9 اسفند95
معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به تذکری که به اپراتورهای موبایل برای حل معضل پیامکهای تبلیغاتی که برای مشترکان ارسال می شود، داده شد، گفت: به زودی این مشکل حل می شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد برخی ناکارآمدیها در سامانه قطع پیامکهای ناخواسته ۸۰۰ و نارضایتی مشترکان از تداوم دریافت پیامکهای انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اظهار داشت: موضوع الزام برای ایجاد سامانه متمرکز فعال سازی و غیرفعالسازی پیامکهای ارزش افزوده توسط اپراتورهای موبایل با هدف حل مشکلات فعلی در این خصوص تاکید شده است.
وی با بیان اینکه برای تخلفاتی که در خصوص پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی صورت گرفته است به برخی اپراتورهای موبایل تذکر داده شده است، افزود: هم اکنون دو اپراتور برای مدیریت محتوایی که از سوی این پیامکها به مشترکان ارسال می شود، سامانه متمرکز را راه اندازی کرده اند و یک اپراتور نیز تا ۱۵ اسفندماه زمان دارد که این سامانه را راه اندازی کند.
معاون نظارت رگولاتوری با اشاره به اینکه با متمرکز شدن فعالسازی و غیرفعالسازی خدمات پیامکی در سامانه اپراتورهای موبایل، همه چیز تحت مدیریت اپراتور در می آید، اظهار امیدواری کرد که مشکل دریافت پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی که تعداد محدودی از مشترکان همچنان با آن درگیر هستند، پس از تاریخ ۱۵ اسفندماه به صورت کلی حل شود.
فلاح جوشقانی همچنین در مورد تعیین تکلیف پیامکهای تبلیغاتی که با سیم کارتهای شخصی ارسال می شوند نیز گفت: در حال تدوین قوانین و مقررات لازم برای برخورد این سیم کارتها هستیم و به زودی این قوانین را در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مصوب می کنیم.
وی با اشاره به اجرای فاز آزمایشی برخورد با ارسال کنندگان پیامکهای تبلیغاتی از سیم کارتهای شخصی، اضافه کرد: در این فاز براساس فرمولهای مدنظر، فعالیت سیم کارتهایی را که طی یک دوره حجم عظیمی پیامک ارسال می کردند اسکن کردیم و مشخص شد که برخی سیم کارتها فقط پیامک ارسال می کنند اما هیچ پیامک دریافتی و مکالمه ای ندارند.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برآوردها نشان داد که این سیم کارتها برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی به کارگرفته شده است و ما با توجه به اینکه هنوز قوانین مشخصی برای سلب امتیاز این سیم کارتها نداریم، در این مرحله درگاه پیامک این سیم کارتها را قطع کردیم.
وی گفت: در مرحله آزمایشی با حدود ۸ هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی برخورد شد که تنها یک درصد آنها، به این محدودیت ارسال پیامک، اعتراض کردند و دلایل خود را در ارسال تعداد زیاد پیامک اعلام کردند و ما مجددا دسترسی آنها را آزاد کردیم اما مابقی این سیم کارتها، بازخورد اعتراضی نداشت و مشخص شد که از این سیم کارتها تنها برای تبلیغات استفاده می شده است.
به گفته فلاح، به زودی و با ایجاد پشتوانه قانونی و مقرراتی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، می توانیم با مزاحمت ایجاد شده برای کاربران از طریق پیامکهای تبلیغاتی، برخورد کنیم.
کلمات کلیدی : دانش و فناوری+ پیامکهای تبلیغاتی
آریابان
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۱:۰۵:۳۵
درواقع این پیامک های تبلیغاتی و البته کاملا مزاحم را میتوان در 2 گروه مجزا دسته بندی کرد :
- گروه اول اونهائیه که برای گیرندگان "مشخص" و بصورت منطقه ای و کاملا دسته بندی شده و با شناسائی آدرس دقیق گیرنده ارسال میشه ، مثلا از کله پزی و رستوران و پیتزا فروشی همون محله گرفته تا خیاطی و حراجی و آرایشگاه و دندونپزشگی و و .... ؛
و البته جالب توجه تر در اینجاست که هیچ فرد ، دستگاه و ارگانی هم زیر بار درز اطلاعات محرمانۀ گیرنده های پیامکها از زیرمجموعۀ خود نمیره ، حتی در موارد مربوط به اعلام نام و مشخصات شخصی و کاملا محرمانۀ !!!!! رتبه های برتر کنکور به مؤسسات کلاس کنکوری !!!! جهت انواع و اقسام سوء استفاده ها و....!!!!! ؛
- گروه دوم اونهائیه که برای گیرندگان "نامشخص" و کلاهبرداری عمومی صورت میگیره ؛
در یکی از تازه ترین روش های آن ، به گیرندۀ پیامک اطلاع میده درصورتیکه مایل به عضویت اجباری !!!! نیست ، مجبوره فلان عدد را ارسال کنه ، یعنی اینکه گیرندگان بینوای پیامک ، برای جلوگیری از ضرر بیشتر در مقابل این پیامک ناخواسته !!!! ، اجبارا باید حداقل یک پیامک را برای فرستنده ارسال کنند البته با کراهت و انزجار فراوان !!!!! ؛ (4178401) (alef-13)