نظر منتشر شده
۱۹۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 376112
زنان نیمه‌لخت در خیابان‌های تهران
حسن ضابطی*،‌ ۵ مرداد ۹۵
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۷
تصور کنید ۳۰ سال پیش و در دهه شصت خانمی را در خیابان می‌دیدید که یک مانتو به تن دارد که هیچ دکمه‌ای ندارد و شلوار لی پوشیده و در کمال تعجب تکه‌هایی از آن شلوار هم نباشد یعنی قیچی شده باشد نه از فقر که از عمد.

سال‌ها پیش مرحوم حسین قندی یکی از اساتید روزنامه‌نگاری می‌گفت روزی در روزنامه کیهان به این نتیجه رسیدیم که لوگوی کیهان که به نستعلیق نوشته شده خیلی شکم دارد و باید از آن وضعیت دربیاید اما اقتضای کار حرفه‌ای ایجاب می‌کرد که به یک‌باره لوگو را تغییر ندهیم و این کار را در فاصله چند ماه و آرام آرام انجام دادیم و هیچ یک از مخاطبان هم متوجه این تغییر نشد چرا که این تغییر یک دفعه‌ای و به یک‌باره انجام نشده بود.

این جمله استاد فقید این روزها عجیب تداعی کننده شرایط حجاب در کشور است. تصور کنید ۳۰ سال پیش و در دهه شصت خانمی را در خیابان می‌دیدید که یک مانتو به تن دارد که هیچ دکمه‌ای ندارد و شلوار لی پوشیده و در کمال تعجب تکه‌هایی از آن شلوار هم نباشد یعنی قیچی شده باشد نه از فقر که از عمد و البته شالی هم به سر داشته باشد که اگر نباشد بهتر است شکی نیست که که مردم آن زمان سریع به پلیس زنگ می‌زدند که زنی مجنون در کوچه پسکوچه‌های این شهر در حال قدم زدن است، بیم آن می‌رود که به کسی آسیب برسد.

... و طولی نمی‌کشید که یک آمبولانس آژیرکشان می‌آمد و دخترک به ظاهر مجنون را زیر نظر پلیس با خود می‌برد. این جملات را حتماً آن‌ها که دهه شصت را تجربه کرده‌اند، باور می‌کنند. حتی ۲۰ سال پیش هم اگر با این سر و وضع کسی در خیابان انقلاب ظاهر می‌شد در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن بود عده‌ای فکر کنند که حتماً دوربین مخفی است و شاید سرک می‌کشیدند که دوربین مخفی را هم پیدا کنند و حتماً عده‌ای از خانم‌ها زیر لب غر و لند کنان بر سرعت قدم‌هایشان می‌افزودند تا از این تصاویر فاصله بگیرند و در عجب بودند که اتفاقی افتاده و یا مثلاً این خانم حتماً ... است.

... اما ۱۰ سال پیش. حتماً این تصاویر با چشمانی خیره و البته آمیخته به نکوهش تا آنجا که تصویر محو شود ادامه داشت. شاید کمی آن طرف‌تر رگ‌های گردن یکی از اهالی محل هم باد کرده بود و داد می‌زد آقا این کوچه چند تا شهید داده اسم این کوچه، کوچه شهداست شما را به خدا حرمت نگه دارید. ... و اما امروز برخی بی‌اعتنا از کنار این تصاویر رد می‌شوند، برخی کمی آن‌طرف‌تر در حال عکس گرفتن از این صحنه هستند کسی چه می‌داند شاید می‌خواهند به عنوان مد جدید از آن الگوبرداری کنند. پسرک جوانی هم لبخند به لب، چند عکس می‌گیرد و طولی نمی‌کشد که به سرعت برق و باد این تصاویر در شبکه‌ای اجتماعی دست به دست می‌چرخد.

کمی این‌طرف‌تر اما مردی جا افتاده می‌خواهد جلو برود تذکر بدهد اما می‌ترسد که یکی از شهروندان معترض او شود و بگوید آقا به تو چه ارتباطی دارد و کسی چه می‌داند شاید قمه‌ای زیر آستینی مخفی باشد تا گلوی معترض را بشکافد و فردا تیتر روزنامه‌ها بشود که آمر به معروف بر اثر اصابت ضربات قمه جان خود را از دست داد.

چه شده؟ این همه تغییر در ۳۰ سال حکایت از چه دارد؟ کدام برنامه‌ریز به خود جسارت داده که برای حجاب دختران و زنان این مملکت این‌طور طراحی کند که در یک فاصله زمانی، آن‌ها را این‌گونه به خیابان‌ها بفرستد؟ مردم ما چه تغییری کرده‌اند که این همه تغییر رفتار را از خود نشان می‌دهند. کدام روان‌شناس، جامعه‌شناس و یا آسیب‌شناسی این همه تغییر را به راحتی تفسیر می‌کند و از کنار آن می‌گذرد؟

حتم داریم که این مانکن‌های زیبا و نیمه عریان که بی‌مهابا در سطح شهر قدم می‌زنند، ثمره تئوری آنانی است که بدون حساسیت زایی و در کمال خونسردی گام به گام نظریه خود را پیاده کردند تا در سایه غفلت دولت‌ها و سر به هوایی وزارت‌خانه‌های مختلف این مرز و بوم و شوراهای مختلفی که حتماً اعضای آن هم حقوق‌های ناچیزی می‌گیرند، حساسیت‌زدایی کنند. امروز کار به جایی برسد که دخترک معصوم گول خورده من و تو اینطور لخت و عور در انظار عمومی ظاهر شود تا هر کدام انگشت اتهام را به روی یکدیگر نشانه رویم و تازه به پلیس خرده بگیریم که آقا چرا برخورد نمی‌کنید که البته پلیس هم در این ماجرا آن‌قدر بی‌تقصیر نیست لااقل به اندازه دیگران هم نباشد سهمی در این نابسامانی دارد.

... و شاید دوباره دست روی دست بگذاریم و از کنار این تصاویر مضحک بگذریم. کسی چه می‌داندآن موتور سواری که در ترافیک کنار شیشه اتومبیل من می‌آید و با جسارت تمام از من می‌پرسد آقا آبجو می‌خواهید، ۱۰ سال دیگر وقتی دخترانی که با شلوارک به خیابان آمده‌اند، چه می‌فروشد؟
*روان‌شناس
 
کلمات کلیدی : بدحجابی+زنان نیمه لخت
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۳:۴۱:۰۷
زنهای نیمه لخت در مملکت اسلامی نشانه فساد اقتصادی و بی عدالتی و تبعیض است. پول حرام یکی از دلایل اصلی بی غیرتی است. (3846402) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۱۵:۴۱
ادم ساده؛ کسی که اصالت سرمایه را در این سرزمین حاکم کرد خودش هم بیاد جواب بده شما حق نداری قربانی را سرزنش کنی و در خدمت مسبب این قضایا باشی.همه اینها بدلیل حاکم شدن اصالت سود و سرمایه در این کشور است
ایا میتوانیم به مردم بگوییم ما حقوق چند ده میلیونی بگیریم و کارخانجات و رانت ها را به نفع خودمان برداریم ...
بی غیرت ان است که فقر مردم را میبیند اما از بیت المال برای خودش برمیدارد (3847216) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۲۸:۵۰
30 سال پیش اگر مردم اختلاسگر می دیدند انگار شیطان دیدن, شمر دیدن, یزید دیدن, اما الان ..... (3847241) (alef-11)
 
گدا علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۲۶:۱۳
حیف که فقط توانستم به این نظر پسندیده شما یک رای مثبت دهم
واقعا 1000 رای مثبت از من برادر (3848276) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۱:۳۵:۰۱
ایران باستان را ببینید
کوروش چگونه لباس میپوشید.اگه مسلمانیستید ایرانی که هستید
با بی حجابی برخورد کنید (3847627) (alef-11)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۵-۰۷ ۲۰:۰۳:۰۴
قرار نیست مثل 2500 سال پیش لباس بپوشیم!!! کوروش هم اگه الان بود مثل اون موقع لباس نمی پوشید! (3852227) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۵-۱۳ ۱۳:۰۶:۳۸
پس لطفا دم از کوروش و اصالت و .... نزنید (3864124) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۰۱:۳۸:۴۳
اگر ملاك اسلام نباشد بايد اين أصل را در نظر بگيريد كه در گذر زمان نحوه لباس پوشيده تغيير مي كند و اين تغيير به سبك زندگي بر مي گردد. در ضمن قرار نيست الگوي ما كورش باشد (3852674) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۲:۰۹:۱۸
اتفاقا حجاب نسبت به چهل سال پیش که زنان لخت در دریا شنا می کردند بهتر شده است. فقط یه عده به مد ایرانی و اسلامی اجازه رشد نمیدهند و تا زمانی که باور نکنیم این ناشی از خودمان است و نه دشمن وضعیت تغییر نمیکند و وقتی مد خارجی هیچ رقیب داخلی نداشته باشد چه انتظاری هست؟؟ (3847689) (alef-11)
 
ايراني
Switzerland
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۲:۱۵:۳۹
٣٠ ساله پيش خيلي چيزها فرق مي كرد اون سالها مرداني بودن كه واسه دفاع از خاك و ناموس بدون ادعا روي مين مي رفتن ، اما الان مرداني بر سره كارن كه همگي استاده اختلاسن ، اگر به فكر اصلاحيم ، از خودمون شروع كنيم برادر . (3848041) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۹:۱۶:۳۲
مردان نیمه لباس پوشیده چی؟! (3848391) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۱۰:۰۷:۱۳
شاهد از غیب رسید (3848501) (alef-3)
 
ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۱۰:۲۸:۱۸
متاسفام برای طرز فکرت. در غرب که کسی حجاب نداره یعنی بی غیرتی هست . یا طرز نگاهشون فرق میکنه (3848547) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۷ ۰۹:۱۶:۵۷
موافقم (3850550) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۱۰:۵۹:۱۲
نمیدانم الف حرف مرامنتشرمیکندیانه.اما بیایید صادقانه حرف بزنیم.اینکه عده ای بدنبال تغییرالگوهای زندگی ماهستند وتقریبا موفق هم هستند اظهرمن الشمس است.اما ببینیداول انقلاب مردمی که درقبل ازانقلاب درانتخاب حجاب وپوشش آزادبودند وهرگونه مایل بودند زندگی میکردند به ارزشهای اسلامی گرایش پیداکردند وتقریبا اکثرایشان پوشش مناسب داشتند.اینهاهمه به توصیه بزرگان وبخصوص روحانیت ومراجع معظم بود.اما واقعیت اینست که اکثراازسرتعبد بودنه تعقل وانتخاب عقلانی .یعنی به درک درستی ازحجاب وپوشش نرسیده بودند وفقط ازسراطاعت این کاررامیکردند.دراین میان وظیفه همان بزرگان بخصوص روحانیت ومراجع واساتید حوزه ها این بود که موضوع را ازنظر منطقی وعقلانی برای مردم توجیه کنند تا ایمان وباورمردم تقویت شود.متاسفانه اغلب ایشان با سهل انگاری وبعضا کوتاهی ازموضوع غفلت کردند وبه اعتبارظاهر مردم فکرکردند کارتمام است مردم مومن و باحجاب وباحیا شده اند.درحالیکه دشمن بااستفاده ازاین غفلت برنامه های خودرابه مرور به مورداجرا گذاشت ودرتمام مدت این بزرگان ازخواب غفلت بیدارنشدند.وشد آنچه نباید میشد.بماند که بسیاری از بزرگان دروادی بازیهای سیاسی گرفتارشدند ودرگیرکسب قدرت شدند وهرزمان حرفی ازمعضلات فرهنگی پیش آمد صحبت ازبرخورد وبگیر وببند کردند ووظیفه ذاتی خودرا به طاق نسیان سپردند واکنون یا سکوت پیشه کرده اند (احتمالا بی خیال موضوع شده اند)ویاهرازگاهی طرحی ازبرخورد های رایج اجرا میشودچندروزی شلپغ میشود وبازروزازنوروزی ازنو.ودشمن همچنان بابرنامه پیش میرود.احتمالا روزی این موج به خانه آقایان خواهدرسیدکه دیگر برای اقدام دیرخواهدبود. (3852931) (alef-13)
 
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۱ ۰۰:۲۵:۲۸
این نظرت کاملا اشتباه الان تو همه کشورا دختر هرجور ک دوست داره میتونه بیاد بیرون نه اینکه ب زور حجاب داشته باشه (3858606) (alef-11)
 
مهدی
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۳:۴۴:۱۴
دوست عزیز منم این صحنه ها رو میبینم ولی حسی که شما پیدا کردی رو ندارم چرا باید برام مهم باشه که شلور لی خانم پاره باشه اصلا عریان باشه چرا فکر نمیکنی نوع نگاه من هم مهمه (3846411) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۱۵:۲۳
بله ، تحت لوای آن پرچم حتما نوع نگاه شما هم مهم است. (3847215) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۴۸:۳۴
خودت که بدتری. تو چرا تحت لوای آلمان هستی؟؟ هااااا؟ (3847276) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۵۸:۴۸
هههه پرچم خودت که غربی تر عزیزم . (3847306) (alef-11)
 
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۲:۰۱:۰۲
یه نیگا به پرچم خودت بنداز دادا.البته استفاده از وی پی ان شرعا و قانونا ممنوعه ها.شما چه سایت هایی میرین که وی پی ان لازمید؟؟؟ (3847679) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۹:۱۸:۵۲
کسی که ذره ای غیرت و حمیت در وجودش باشد قطعا بی تفاوت نخواهد بود.
فساد افراد جامعه فقط دامن شخص را نخواهد گرفت بلکه به زودی کشتی جامعه را غرق خواهد کرد. (3847365) (alef-11)
 
میم-ط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۵۵:۴۳
غیرت رو زن همسایه؟
شما غیرت داشته باش و نگاه هیزت رو جمع کن وگرنه این نوع پوشش نظر ما رو جلب نمیکنه (3848339) (alef-3)
 
حامد
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۰۱:۲۸:۲۳
آخه شما خاص هستی و قوی و روت هیچی تأثیر نداره. همه که مثل شما قوی نیستند که بعضیا دلشون نازک تره یک مقدار (3852666) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۹:۲۳:۱۶
خیلیا بی اعتمادی به خانواده رو بی غیرتی میدونند یعنی فکر میکنند اگه خانواده از حق برهنگی استفاده کنند یعنی که اینا از اعتماد متقابل برخودار هستند و فکر میکنند که .... (3848409) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۱۰:۰۷:۱۶
احسنت . وقتي دروغ تو جامعه اي رشد پيدا كنه اونم تو مملكت اسلامي . بايد هم منتظر غرق شدن خشك و تر موند .... (3848502) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۰:۳۴:۴۵
مناظر محرک جنسی فساد و جنایت و مشکلات جنسی رو زیاد می کنه. (3847536) (alef-11)
 
مشکین نقاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۰۷:۵۲
این نشون میده از فطرتت فاصله گرفتی و باید خودت رو مجددا به تنظیمات کارخونه برگردونی....

پیش چشمت داشتی شیشهٔ کبود
زان سبب عالم کبودت می‌نمود
گر نه کوری این کبودی دان ز خویش
خویش را بد گو مگو کس را تو بیش

الف لطفا انتشار بده. (3848226) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۴۴:۱۷
اونايي كه ميگن حجاب يك مساله شخصيه، چشم به دهن غربيها دوخته ان و حرف اونا رو طوطي وار تكرار ميكنن. وگرنه مثل روز روشنه كه پوشش يك مساله اجتماعيه و به همه مربوط ميشه. افراد بايد وقتي وارد فضاي عمومي ميشن، شئونات جامعه رو رعايت كنن.

چطوره كه براي شركت در هر برنامه و مراسم نه چندان مهمي اگر نوع لباس تعيين كنند، همه ميگن چشم! اطاعت! اونوقت توي مرعي و منظر عمومي جامعه هر جور عشقت كشيد بيرون بياي، اومدي؟! چطوره كه اگر دكوراسيون شهري آشفته باشه همه صداشون درمياد اما اگر افراد، آشفته و توهين آميز به قانون بيرون بيان، هيچكي حق نداره صداش در بياد؟

نوع پوشش نشون دهنده فرهنگ يك جامعه است و به همه مربوطه. همين الان حساسيتي كه از سوي جامعه روي لباس ورزشكاران المپيك ما هست، اصلا روي ميزان آمادگيشون نيست و جالبه كه همه و همه در مورد قشنگي و زشتي لباس ورزشكارها نظر ميدن و كسي نميگه اگر بد و زشته، خب نگاه نكنين!

اينم كه وضعيت پوششها آشفته و بيقيدانه ست، به اين علته كه در اركان حكومت، نظر و اراده واحد و هماهنگي براي ساماندهي ناهنجاري ها وجود نداره. نظم و انضباط اجتماعي هيچ كجا نيست و حتي بچه مدرسه ايها اينو ميدونن. (3848316) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۳:۵۰:۱۱
علت اینه که نیازهای جنسی جوانان را به رسمیت نشناخته اید.... (3846434) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۱۲:۲۷:۱۶
به رسمیت شناخته شده
خانواده ها و خود ما مردم هستیم که سخت میگیریم
چرا من جوان وقتی میرم خواستگاری باید درخواست مهریه 1 میلیاردی بشه
خوب مشخصه که بنده همون لحظه اون خونه رو ترک می کنم و اجازه نمیدم که مثل یک برده فرمان بردار باشم

بعدشم می تونید صیغه کنید آنقدر دخترها باید تحریم شوند تا خانواده ها ملزم به اجرای صحیح این امر الهی شوند (3853023) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۳:۵۸:۴۱
واقعا و خیلی جدی باید دنبال این بی حجابی ها و یا بهتر بگم بد حجابی ها گرفته شود. چون این خانمها اگه والا روسری یا شال به سر نداشته باشن خیلی معقول تر به نظر میان تا اینکه این شکلی توی جامعه ظاهر میشن . واقعا اگه کشور اسلامی هست باید یک فکری کرده بشه. (3846464) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۰:۵۲:۲۸
ميشه پس همون معقول تر باشيم لطفا؟ (3847956) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۳:۰۰:۱۵
آقای ضا بطی عزیز اگر موضوع را از لحاظ روانشناسی بر رسی کنید جواب خود را خواهید یافت. (3848065) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۳:۵۸:۵۹
این که چیزی نیست الف جان!!!

خبر نداری تو این تهران چه میگذره؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3846465) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۱۹:۵۶
شما خبر داری کافیه (3847227) (alef-11)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۰۱:۲۹
پلیس که منتفی است چون کاری نمیتونه انجام بده.
صدا و سیما هم که سکوت اختیار کرده.
دولت هم که بدش نمیاد خیلی ازین وضعیت.

دشمن هم که تو این میدون داره حسابی هنر نمایی میکنه.

توقع دارین نتیجه ی کار چی از آب در بیاد؟ (3846472) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۹:۱۷:۱۹
ما که خسته شدیم از بسکی می گید دشمن. کدوم دشمن؟؟؟؟ بابا ما هر چی هستیم از خودمون هست. کدوم دشمن!!!!!!!!! (3847363) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۲:۲۹:۳۹
دشمن اونیه که به بهانه جشن حافظ و بدون هیچ مناسبتی هزینه های لباسها وآرایش های ناهنجار برخی هنرمندنما رو می پردازه «به نقل از الیکا عبدالرزاقی» ،توی دنیای لیبرال سرمایه داری که ریالی بدون پیش بینی سود هزینه نمی شه هدف از این هزینه ها چی می تونه باشه ؟بنده تصورم اینه که این قبیل هزینه ها در قبال ترویج برهنگی و بی بندو باریه صورت می گیره . (3847720) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۱۰:۰۰:۵۵
باید کار فرهنگی اساسی از کودکی و نه فقط در بحث عفاف و حجاب بلکه در بسیاری از چالش های دیگر حال حاضر مثل بی ادبی های نسل جوان، عدم رعایت حقوق دیگران، فرهنگ بد رانندگی، فرهنگ استفاده از فضای مجازی و ..... را آموزش داد مثل بسیاری از کشورهای پیشرفته که در سال های اول مدرسه بجای تمرکز بر یادگیری الفبا و اعمال ریاضی فرهنگ سازی کودکان را سرلوحه کار خود قرار می دهند. تا وقتی از درون اصلاح نشویم دشمن و دوست و همسایه و غریبه و آشنا می توانند فرهنگ ما را دستکاری کنند. (3848487) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۰۳:۴۱
باید این سوال رو از کسانی بپرسید که حدود 70 ور صد بودجه فرهنگی مملکت دستشون هست (3846481) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۰۵:۰۴
دیروز رفتم یکی از مراکز پلیس که خیلی پر رفت و آمد است. دونکته جلب توجه می کرد: 1- حجاب بسیار عالی کارمندان خانم و بهتر از آن ادب و احترام ایشان به ارباب رجوع 2- حجاب بسیار زننده مراجعین که با خیابان فرقی نداشت. تعجبم از این بود که پلیس که در خیابان گشت ارشاد می گذارد نمی تواند جلوی درب یک مرکز انتظامی کنترل کند که شخص مراجعه کننده حداقل عرف و ادب یک سازمان اداری را رعایت کند. البته بعضی ها هم چادر گرفته بودند ولی در دستشان تا خورده بود (3846486) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۱۰:۴۵
نویسنده ی محترم اتفاقا تصور کن چهل سال قبل، بی حجاب و باحجاب همه با هم به خوبی زندگی می کردند وهمه در انقلاب مشارکت داشتند، اون زنانی که حجاب نداشتند و در تظاهرات ها بودند برای این نبود که به انقلاب کنند حجاب سر کنند، خب اینکه کاری نداشت، احتیاج به تظاهرات هم نداشت می توانستند حجاب کنند.، مشکلشان استبداد سیاسی شاه و ساواک بود.
تصور کن چهل سال قبل حجاب اجباری نبود و این قدر هم حساسیت روی لباس نبود. اما تصور کن به یک باره، و یک شبه در همان دوران شصت، همه با حجاب شدند، تصور کن، چگونه میشود یک شبه سر همه حجاب گذاشت، مگر با زور و قوه قهریه و مجازات های سنگین.
داستان این هست که همه مردم مثل هم نیستند و در دنیای امروز نمی توانی همه را مثل هم کنی، به جامعه ترکیه و وحدتد اونا نگاه کن، هرگز همین مقاله ای نمی زنند که حق با یک گروه هست و حق با گروه دیگر نیست و چرا این گروه دیگر مثل اون گروه نشده، همه با هم خوب هستند هر کس با انتخاب و عقاید خود و اینگونه شد که کودتا شکست خورد. مذهبی و غیر مذهبی در کنار هست.
تصور کن روز دوباره در جامعه ی ما هم از این مقالات و بگیر ببندها نباشد و به عقایتد هم احترام بگذاریم و از تحمیل عقاید دور شویم. امیدوارم الف اینو منتشر کنه. (3846502) (alef-13)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۵۷:۱۲
عالی بود دست شما درد نکند (3847018) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۷:۴۳:۴۷
سلام. کمی درباره نقد مبانی پلورالیسم مطالعه کنید. موفق باشید (3847140) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۳:۰۹:۵۷
مثلا خیلی حالیته جناب پلو رالیسم!!!!!!! (3847780) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۷ ۲۰:۴۸:۵۹
می بینید نمیتونیم با هم صحبت کنیم جز با تحقیر و پایین کشیدن هم! در چنین شرایطی نمی تونیم در مورد احترام گذاشتن به هم صحبت کنیم و این جمله ی آخر قصه ها که "همه در کنار هم مهربان به زندگی ادامه دادند". (3852317) (alef-11)
 
خاطره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۱۴:۴۸:۲۱
بله اما میشه در مورد نقد حجاب هم مطالعه کرد (3853206) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۰۹:۱۷
درود بر شرف آریایی شما... درود (3847203) (alef-11)
 
dave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۲۴:۲۷
به نظرم یه بار دیگه متن رو بخونید.

خداییش وضعیت الان زنان ما با قبل انقلاب قابل مقایسه است؟؟؟؟؟

طرف از خارج میاد اینجا، میگه اینجا بیشتر تحریک کننده است. (3847234) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۹:۵۴:۳۲
بدم میاد از این حرف های بی سند مدرک (3847436) (alef-11)
 
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۱:۰۲:۱۱
بله ولی به اون راحتی هم که گفتی نمیشد حجاب داشته باشن (3847970) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۱:۲۱:۰۷
برادر جان، کو گوش شنوا؟ (3847993) (alef-11)
 
مشکین نقاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۲۹:۳۱
منم میگم بعضیا معتادن و بعضیا نیستن. اینا باید کنار هم زندگی کنن. اصلا نباید بهشون اعتراض کرد یا مانع شون شد.
دوست من شما در انتخاب چایی و قهوه مختاری که اونچیزی که دلت می خواد رو انتخاب کنی ولی موضوع حجاب انتخاب بین چایی و قهوه نیست. باید درست رو تشخیص بده و جامعه رو مجبور کنی که سمت درست بره. (3848289) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۳۳:۲۷
مرسی از پاسخ .حرف دل ما رو زدی (3848302) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۱۳:۳۲
کمی هم از مردان تازه به دوران رسیده هرزه اجتماعی وسیاسی بنویسید (3846513) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۱۴:۲۸
چند سال پیش به دبی سفر کرده بودیم حتما همه از وضعیت حجاب در انجا خبر دارند که آزادی زیادی در زمینه نوع پوشش وجود دارد ولی در هنگام اذان مساجد آنچنان شلوغ میشد که صف نماز جماعت تا بیرون از مسجد می رسید. انسان دیندار با این چیزها ایمانش ضعیف نمی شود متاسفانه یک حساسیت بیهوده در کشور ما راجع به این مسایل کم اهمیت به وجود آمده و مسایل مهم تر به فراموشی سپرده شده اند . (3846527) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۷:۵۳:۲۳
از نظر شما کم اهمیت میباشد باید دید از نظر خدا چقدر اهمیت داره (3847162) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۱۷:۳۵
شما خودت رو استغفرالله جای خدا قرار نده
از کجا میدونی نظر شما نظر خداست؟!!!! (3847220) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۴:۲۳:۵۲
ایشون نگفت من خدام. گفت باید هممون ببینیم خدا چی میگه. کلام خدا درباره ی این موضوع هم تو قرآن هم تو روایات اهل بیت هست. اگه مردشی بسم الله. (3848108) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۱:۴۰:۵۳
نظر خدا در همون حد آیه های حجاب است ! (3847641) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۱۰:۲۵:۰۷
رای اکثریت نزدیکترین به خداست. (3848535) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۹:۲۱:۵۹
اتفاقا شمر هم نماز میخواند. داعش هم آدم میکشه بعد نماز جمعه هم میخوانه!
به نظر شما اینا همه دیندارند و دینشان مورد تأیید؟؟؟ (3847374) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۱۴:۵۶
این همان شبیخون و تهاجم فرهنگی ست که سالها پیش رهبر عزیزو بصیرمان نسبت به آن هشدار دادند.ولی کو گوش شنوا؟؟؟؟
عفت و حیای جوانانمان به یغما رفته ولی باز هم مسءولین خوابن و مردان بی غیرت از این وضع دفاع می کنن.وامصیبتا (3846529) (alef-13)
 
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۱۶:۳۶
كودتايي نرم در كشور در راه است كه بچه‌هاي حزب‌الهي بايد مراقب باشند (3846540) (alef-13)
 
France
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۷:۲۰:۲۰
"كودتا" رو شما اول براى ما تعريف كن پسرم..! (3847081) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۹:۱۳:۱۷
شما؟ (3848384) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۵۷:۴۵
امیدوارم حزب الهی بچه نباشه (3847304) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۱۷:۰۰
در کشورهای همسایه ما مثل ترکیه یا کشورهای حوزه خلیج فارس اگر خانمي حجاب دارد، یک حجاب کامل ودرست است که حتی یک تار مو هم بیرون نیست اگر کسی هم نخواهد با حجاب باشد که اصلا چیزی به اسم مانتو یا روسری ندارد، اما آیا در ایران که تمام خانمها موظف به داشتن حجاب هستند، حجاب کامل رعایت می شود؟ چند در صد از خانمهای ایرانی حجاب کامل دارند؟ چند درصد اعتقاد به حجاب دارند؟ در این سالها که طرحهای مختلف حجاب و عفاف اجرا شده و هزینه های هنگفتی صرف تبلیغات و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف شده آیا نمیتوان حرکت رو به عقب جامعه را مشاهده کرد؟ شاید این سوال همیشگی در ذهن ها باقی بماند که این رویکرد و اصرار در حجاب اجباری آیا روزی نتیجه میدهد یا همچنان با عکس العمل (لا اقل بخشی از جامعه) روبرو خواهد شد؟ (3846544) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۴۳:۰۹
فکر نکنم حجاب مساله اصلی کشور باشد, فعلا فلاکت اقتصادی که مردم دچارش هستند, درست کنید (3846977) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۹:۴۳:۱۱
شما کلا فکر نکن (3847416) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۴۹:۵۷
شواهد و مدارک حاکی از ان است که اقای خاوری قصد داشتند در سیستم بانکی شعبه خانم ها شعبه اقایان تاسیس کند, البته نیت اصلی فریب کاری و. ریا کاری بوده, چون هم زمان با این طرح دروغین در حال خارج کردن ثزوتش از ایران بوده, تا وقتی که امثال خاوریها و امثال این اقا با ظاهر اسلامی و موجه اما در باطن شیطان صفت برای فرهنگ کشور تصمیم میگیرند, اوضاع فاجعه خواهد بود, همچنان که هست (3846999) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۵۱:۵۷
اگه آزاد بشه شما کدومو انتخاب می کنید؟ (3847006) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۹:۱۲:۲۸
واقعا مگه آزاد نیست اگه نیست پس چرا اینا هست فکر کنم ازاد هست که اینطوری هست نیست (3848382) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۳۱:۳۱
شما چرا فکر می کنید که یکی برنامه ریزی کرده برای این کار؟ شاید سیاست های غلط شما باعث این رفتار شده، نه؟ (3846590) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۱:۲۶:۴۲
دوست عزیز شک نکن! دلیلش حتماً سیاست های غلطه! (3847999) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۵۴:۲۹
شاید نداره صد درصد سیاستهای غلط بیسوادان باعث شده . (3848335) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۴۵:۴۰
گفتی دهه 60، اگر در دهه 60 کسی می رفت خدمت امام همزمان با این مقاله شما مورد بعد را می گفت که حقوق مدیرانت 100 برابر حقوق پا برهنگانت شده، ایشان را مستفی و جریمه می کنند و کارگرت را شلاق می زنند چه می گفت!!
بعد مورد بعدی را می گفت که ارتش 20 میلیونیت برای تهیه 50 متر سقف باید 60 سال پس انداز کند و در نتیجه ازدواج ها به 60 سال بعدی موکول شده چه می گفت؟! اگر می گفت بزرگترین شرکت ها کارخانه ها خصولتی شدند و هیات مدیره هایش لجام گسیخته به خود پاداش دنیوی می دهند و بزرگترین چک خرید تاریخ مملکت را فلان ارگان کشید چه می گفت؟!
نه ... دهه شصت را از تاریخ کشور باید فاکتور بگیریم، چون باید بتوانیم در آینه به خود نگاه کنیم ... (3846636) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۱۹:۰۲
هزاران افرین (3847226) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۴۸:۵۵
ولی 40 سال پیش حتی توی شهرهای کوچیک هم زنایی بودن که بی حجاب ولی با وقار میومدن تو خیابون کسی هم نگاشون نمیکرد. مشکل از چشمای ماست (3846641) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۹:۳۳:۳۹
مشکل از افکار پلید هست. کافر همه را به کیش خود می پندارد. (3847398) (alef-11)
 
اکبر
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۵۲:۳۸
با سلام

بله فرهنگ سازی نشده ولی مهم تر از آن ای است که حقوق های ناچیز چند ده ملیونی که گرفتند و نتوانستند فرزندان خود را کسانیکه ادعا می کردند تربیت کنند و با فرهنک دین آشنا کنند . در یک کلمه با حق الناس نمی شود فرزند صالح پرورش داد . (3846651) (alef-13)
 
برزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۵۵:۱۹
والا کامنت های مخالف تایید نمیشه و متاسفانه همین خودسانسوری هاست که به مسئولین آدرس غلط میده و باعث میشه فکر کنند وضعیت اونجوری هست که به دلخواهشونه!
از نظر من قبول کردن پوشش هرکسی اولین چیز تو دموکراسیه.
وقتی شما این بدحجاب ها رو تاب نمیارید نباید به فرانسه هم ایراد بگیرید که چرا به عنوان مهد تمدن با خانم های محجبه برخورد میکنه و نمیذاره حجاب داشته باشند.
چون خودتونم دقیقا دارید همونطوری رفتار میکنید منتها به یه نحو دیگه
____________
میدونم تایید نمیشه ولی با تایید همین کامنت میتونید تمرین دموکراسی رو شروع کنید. (3846660) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۵:۴۹:۵۷
مسئولان سواد کامنت خوندن ندارند. (3846837) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۹:۰۵:۵۳
گفت چی می نویسی گفت نامه گفت تو که سواد نوشتن نداری گفت اونم سواد خوندن این به اون در (3848371) (alef-3)
 
افهم
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۱۶:۵۰
کسی که تمرین دموکراسی !! رو به این نحو توصیه میکنه !! باید آمادگی این رو هم داشته باشه که اگر به زودی دختر دلبندشو توی بغل دیگران دید !! ، به خاطر احترام !! به آثار دموکراسی مورد نظزش !! ، با لبخند ملیحی به استقبالش بره !! و بپذیره !! و منتظر از هم پاشیده شدن تعهدات اعضای دیگر !! خانواده ی خودش هم باشه !!!
این از ابتدایی ترین و بدیهیترین آثارش هست .
منتظر باشید ! (3846911) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۷:۴۲:۳۶
شما تمرین دموکراسی لازم ندارید.
کافیه موقع فکر کردن از اون عضوی که داخل جمجه قرار داره استفاده کنید. (3847138) (alef-11)
 
غیرت و شرف و حجاب و آبرو
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۱:۱۵:۱۰
خدا همه ی ما و شما را با هرآنچه که تأییدشان میکنیم ، محشورمان کند . (3847985) (alef-11)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۷:۴۷:۴۳
اقای افهم. همین الان متاسفانه برای خیلی از خانواده ها روابط خارج شرع موضوعی حل شده است.اینکه بگوییم با ازادی حجاب دخترانمان را باید در دامان غریبه ها ببینیم توهینی اشکار به قشر متدین جامعه است. من در خانواده کاملا مذهبی زندگی می کنم. ولی اعتقاد دارم با ازادی حجاب سره از ناسره مشخص شده و حداقل یک لایه از ریا از سطح جامعه زدوده می شود.مگر در زمان طاغوت دختران محجبه کم بودند و یا همه فاسد بودند؟ (3847147) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۱:۱۳:۲۱
آقای حسن ؛ راستی میدونستی در عقوبت موارد تأییدی و تأکیدی و ترویجی شریک و سهیمی ؟؟ (3847981) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۹:۰۴:۲۹
برای خیلی از خانواده ها رو خوب اومدی خیلی (3848366) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۰:۰۳:۰۰
آخرِ غيرت،
شما تو غربت چه ميكشى!؟ (3847461) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۳۵:۰۷
کی گفته تو فرانسه نمیشه حجاب داشت (3846955) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۳۸:۱۲
خیلی بهتره اون زیر زمین را منتقل کنیم به روی زمین تا این که گلایه کنیم چرا مرم منافق و ریا کار شدن (3846963) (alef-11)
 
پسر
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۷:۱۷:۱۶
کاش مشکل نسل جوان فقط حجاب بود حالا خیلی چیزها هست که نه میشه گفت و نه خیلی ها می دونن و فقط جوان و کنجکاو باشی تا از اون ها اطلاع پیدا کنی (3847070) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۵۶:۰۳
این اتفاقات ثمره 30 سال محدودیت جوانان و جامعه در کشور است. به برگزاری همین کنسرتهای نیمه پا توجه کنید. برخورد پلیس دولت ارشاد ائمه جمعه و ... هرکدام یک چیزی می گویند که دیگری قبول ندارد. عاقبت معلوم نیست چه اتفاقی می افتد. این چندگانگیها باعث می شود یکی برای دیدن کنسرت به انتالیا می رود و دیگری به کشورهای دیگر اما در کشور خودمان با ممنوعیت و هزار داستان روبرویم. داستان دیگرش کسانی که دهه 60 و 70 را دیده اند می دانند چه برخوردی با ویدیو شد. همین داستان در مورد ماهواره و امروز در مورد موسیقی و فردا در مورد چیزهای دیگر. این همه بودجه فرهنگی می گیرند که همه چیز را محروم و تحریم کنند. این که محروم کنیم مردم و جوانان را ازدیدن موسیقی زنده بودجه نمی خواهد. مردم برای دیدن کنسرت ادمی مثل حبیب به کشورهای دیگری با صرف هزینه می روند اما همین حبیب در کشور خودش اجازه برگزاری کنسرت ندارد. مدیریتهای سلیقه ای نتیجه اش همین است که می بینید. (3846663) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۴۳:۱۳
پس بایدآزاذترباشند!!!آزادترازاین یعنی چی؟!!!یعنی شلواراررا.....!!!!
کجای دین این حرف شماراتاییدمیکنه؟!!
نه غرب که الگوی این آزادی های موردنظرشماست،ببین چه فسادی رابرای بشریت نمایش داده!!!بایدبه تربیت دینی برگردیم.نه اینکه هرکه کنسرت نداشته باشه اینطوربی حجاب میشه ومردش بی غیرت!!! (3846978) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۷:۲۳:۵۷
احسنت (3847089) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۱۶:۱۷
تمام فساد اونها مشخصه ولی فساد ما به درون خانه ها خزیده .این را درمان کنید (3847218) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۶:۵۵:۵۷
کدوم فساد؟ شما امار تجاوز و قتل نسبت به جمعیت رو در کشور اروپایی با ایران و مصر مقایسه کن بیا حرف بزنیم! (3848149) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۹:۰۱:۰۴
برهنگی تام زنان اروپایی ، استرالیایی ، کانادایی ، ژاپنی و غیره نتیجه چند سال محدودیت در برابر چیه (3848358) (alef-3)
 
محمدیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۴:۵۹:۰۵
جسارتا روانشناس محترم از این مونوگرافی چه نتیجه ای گرفته اند و چه راهکاری ارائه فرموده اند ؟؟؟؟؟
علت بروز این پدیده صرفا غفلت مردم ایران بوده است ؟ (3846672) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۹:۳۹:۱۸
اره عزیزم. کلا مردم غفلت می کنند، مردم اشتباه می کنند، مردم مردم مردم. بقیه هم کاری کلا نمی کنند... (3847408) (alef-11)
 
دانش احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۵:۰۳:۴۳
ضابطی عزیز فرمودید این همه تغییر در ۳۰ سال حکایت از چه دارد؟ کدام برنامه‌ریز به خود جسارت داده که برای حجاب دختران و زنان این مملکت این‌طور طراحی کند برای پاسخ به این مهم به ذکر خاطره ای بسنده می کنم.
ضابطی جان حدود سالهای 62 بود که به اتفاق تعدادی از نوجوانان و جوانان آن ایام چند روزی را در خیابان ولی العصر و در اعتراض به وقوع اشکالی از بد حجابی بالا و پائین می رفتیم تا روزی که قرار شد تجمع بزرگتری را در میدان ولی العصر داشته باشیم سخنران آن مراسم به دلیل ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و ریاست ستاد تبلیغات کشور در تریبون قرار گرفته بود ایشان پس از ذکر مقدماتی فرمودند که ما طرحی برای رفع مشکل بدحجابی آماده کرده ایم که ظرف چند هفته آینده اجرا و انشاالله مشکل مرتفع خواهد شد و از جماعت درخواست کرد که میدان را ترک و روزهای بعد نیز به تجمع و حرکت اعتراض خیابانی ادامه ندهند.
ضابطی عزیز آنروزها گذشت تا اوایل سال گذشته سخنران مذکور که اینبار در نماز جمعه تهران سخن می گفت از درد فریاد کرد که چه کسی باید پاسخگوی بدحجابی باشد چرا مسئولین کاری نمی کنند.
ضابطی جان تا کی باید بجای تفکر در کوتاهیهایی که داشته ایم و ساده انگاریهایی که همواره در درک شرایط اجتماعی و اخلاقی جامعه یا نیازها و شیوه های عقلانی و مشروعی که باید در پیشگیریم میخواهیم دیگرانی را متهم به برنامه ریزی برای انحراف رفتار اجتماعی کنیم چرا در بازخوانی تصمیمات و اقداماتمان که کار به اینجا رسانده است هنوز کاسانی که در آنروزها تا به امروز مسئولیت تصمیم گیری و اجرا را عهده دار بوده اند باید بدنبال دیگران گشت؟
ضابطی عزیز هنوز و پس از حدود 20 سال نمایش آشکار آنتن های ماهواره بر بسیاری از خانه های ایرانی نمی دانیم که ماهواره را جرم معرفی کنیم یا مردم را مخیل به بهره گیری از تولیدات خودمان و تولیداتی که دیگران به ما عرضه می کنند باید یادآوری کنیم که زمانی خطیبی فرمود اگر ساعتی تلویزیون کشور را در اختیار ما بگذارند چه ها خواهیم کرد کاری که طی 36 سال و با در اختیار گیری همه آنچه ممکن بود گمان می کنیم نتوانستیم انجام دهیم. البته باید خدا را شاکر بود که به هر دلیل امروز می توانیم به بخشی از واقعیات اشاره و به نکاتی توجه دهیم شاید روزهایی نیز بیایند که هر دردمند اجتماعی بتواند بی هیچ ملاحظه ای به اندیشهای درمانگری که باور دارد اشاره کند. (3846686) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۳۳:۱۳
من هم یک خاطزه دارم حدود سالهای 62 زیر پل سیدخندان دوبرادر ارزشی به جوانی گیر داده بودند که چرا آستین پیراهنت را تا زیر آرنج تا زده ای !!!! امروز به همان جوانان گیر می دهند که چرا آستین حلقه ای پوشیده ای ؟!!! بعد 37 سال ما هنوز نتوانسته ایم حد معقول وقابل قبولی برای پوشش جامعه تعریف کنیم !!!! (3846951) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۵:۱۲:۵۲
از وقتی که دستگاههای فرهنگی شدن بنگاههای اقتصادی انتظار میرفت که چنین شود
وقتی مسوولان به مردم دروغ گفتند و در پشت پرده طور دیگر بودند و در ظاهر طور دیگر اغاز سقوط اخلاق جامعه بود (3846720) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۵۷:۳۴
البته بعضی ها به جد معتقدند از وقتی بنگاههای اقتصادی و غیر اقتصادی وارد کار فرهنگی شدند اینطوری شد (3848347) (alef-3)
 
صصص
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۵:۱۴:۰۹
آقا درست که ماهواره و فلان و ... خیلی ها را به بی حجابی کشاند اما فراموش نکنید که این کشاندن همراه با هل دادنی بوده! وگرنه همه ی این ها قبل انقلاب بدترش بوده.
ما هیچ برنامه ی فرهنگی نداریم جز نق زدن و واوبلا کردن! همش فقط بلدیم بگیم این کارو بکن اون کارو نکن. چرا اینجور شدن چرا اونجور شد. همین و لاغیر! خود این مقاله هم همینطور! بیخود همه چیز را تقصیر دشمن نیاندازیم. خود ما این افراد را به این سمت هل دادیم. (3846729) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۵:۱۷:۰۱
یاد یه داستان افتادم:
تقریبا 11 سال پیش گفتند با یارانه به سوخت و آب و برق و غیره ثروتمندان یارانه بیشتری می گیرند. باید پرداخت یارانه اصلاح شود و از محل درآمد آن اشتغال ایجاد می کنیم،وضع اقتصادی بهبود پیدا می کنه.شهرسازی انجام میدیم کارخونه می سازیم و ....قیمت شیر در چند ماه 3 برابر شد مصرف شیر نصف شد.آب و برق و بنزین 10 برابر شدند.و کماکان گران می شوند و یارانه در 11 سال 45000ماند.و تازه دولت اعلام کرد همین را هم ندارد که بدهد.بیکاری بیشتر شد.کارخانه های بیشتری بسته شدند.مردم بیشتری زیر خط فقر رفتند و .....و همه در تفکر این که درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها کجا رفت مانده اند. و پس از 11 سال هر روز چندین و چند هزار نفر از گرفتن همان یارانه اندک محروم می شوند. چه داستان آشنایی واقعا. (3846739) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۳۷:۲۷
حالت خوب جناب . یارانه از آذر 89 پرداخت میشود . نکنه شما از سال 84 یارانه میگیری ؟ (3846962) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۷:۱۹:۲۹
بله عزیزم من یادمه یک سری ها از خیلی پیشتر ها یارانه می گرفتن (3847077) (alef-11)
 
نکته سنج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۱:۰۲:۱۸
حالا شما این 11 سال رو نصفش کن آیا در اصل موضوع فرقی میکنه؟! (3847577) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۵۵:۰۸
میگه تو خیابونتون دارند نیمه برهنه راه میرند نشستی تو خونه یاد یه قصه افتادی مرد حسابی قصه امروز خودتو بنویس (3848337) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۷:۱۳:۵۵
خب شما نتظار داری نماینده ای که با شام و نهار دادن وارد مجلس شده بره کمیسیون منافع ملی یا کمیسیون فرهنگی عضو بشه؟
خیلی از این نماینده ها تو زندگیشون یک روز هم در جبهه و جنگ نبودن بعد فلان نماینده رو که میگه تنهایی رفیم یه لشکر شکست دادیم رو مسخره میکنن
نمایندگی مجلس هم خوب یک شغله دیگه (3847062) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۷:۱۳:۴۷
آقا جون یه چندتا از این خیلیها که سنشون به جنگ و. جبهه میخوره اما تو جنگ و جبهه نبودند رو می شه اسم ببرید (3848163) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۵:۲۹:۵۵
نتیجه حجاب اجباری همینه که الان بعضی از خانومای ایرانی عریان تر از اروپایی ها و حتی قبل انقلاب همین مملکت در شهر میچرخند!
همیشه هر جا اجبار بوده نتیجه معکوس داده... (3846783) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۵۱:۰۲
منظورتون اینه که اگه آزاد بذارن وضعیت حجاب خوب میشه ؟!
.
.
خدا کجای زندگی ماهاست؟ (3847002) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۰:۰۶:۰۹
قلبت رو نگاه كن! اونجا خونه ى خداست. اگه نيست يه ريگى يه جايى دارى جوان! (3847470) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۱:۵۶:۱۰
شما به فکر خدا تو زندگی خودت باش.دیگران به تو ربطی نداره (3847673) (alef-11)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۲:۳۵:۲۰
خدا باید تو ذهن و قلب ما باشد (3847731) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۲:۵۸:۴۶
وکیل وصی خدا نیستی. ساکت باش (3847764) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۳:۵۸:۲۰
خندم میگیره عقاید شخصیت رو به خدا نسبت میدی!!!!!!!!!!!!!! (3847857) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۷:۲۰:۵۳
این که چیزی نیست مشکل مهمتر دورویی و ریا است طرف در دانشگاه و اداره یکجور است و در تلگرام و فیسبوک یکجور دیگه (3847082) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۷:۱۵:۱۷
یعنی مردم به نوعی دو رویی و نفاق گرفتار شدند (3848166) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۱:۳۳:۰۷
ضمن هم نظر بودن با شما در مورد نتیجه معکوس هر عمل اجباری، انصاف داشته باشیم: کجای این مملکت "بعضی از خانومای ایرانی عریان تر از اروپایی ها و حتی قبل انقلاب" در خیابونا می چرخند؟! (3848005) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۷:۱۴:۱۱
یعنی اگر برهنگی رو اجباری کنیم مشل حله (3848164) (alef-11)
 
علی زمانیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۷:۱۹:۰۰
پس چرا برهنگی اجباری خوب جواب داد مگه نه اینکه تولید کنندگان البسه با نوع تولیداتشون خانمهای ایران رو ناچار به پوشیدن لباسهایی می کنند که مورد اشاره نویسنده هم بود مگه نمی دونید یه خانم برای خرید یک دست مانتو مناسب باید بیست بار شهر رو زیر و رو کنه برای خرید یه جوفت جوراب زخیم باید کفش پاره کنه پس می بینید اجبار زنان جامعه به انتخاب پوششهای غیر متعرف و غیر شرعی و خارج از شئونات اخلاقی خیلی خوب جواب داده و بسیاری ناچار از همین انتخاب هستند (3848170) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۱۲:۵۰:۴۳
این دلیلش عدم برخورد با بی حجابی است وقتی فلان آقا یا خانم به این شکل از منزل بیرون میاد و در جامعه رفت و آمد میکنه انتظار داری مشکل پیش نیاد !
باید با اینها با قاطعیت برخورد کرد
فساد و تجاوز در کشورهایی که به ظاهر تبلیغات دموکراسی می کنند بیداد می کند
کمی مطالعه بد نیست (3853047) (alef-11)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۵:۳۶:۲۲
اتفاقا اگر 150سال پیش کسی با همین تیپ امروز(یک شلوار و پیراهن ساده بدون عبا و قبا و...)در انظار ظاهر میشدید همین لفظ مجنون رو به اون هم میدادن...در کل تغییرات اجتناب ناپذیر هستند...چه بسا خود شما یا هرکس دیگه ای تا20سال دیگه با شلوارک بیرون بیاین!!....راه حل این هست که شما به عنوان مسول مملکت تعداد بیشتری از مردم رو در این زمینه با خودتون همراه کنیدتا اون ناهنجاری هایی که هر عقل سلیمی میپذیره رو بشه برطرف کرد (نه اینکه هنوز شال رو که خانم ها به سر میندازن به رسمیت نشناسین ) اما مشکل اینجاست سلیقه حاکمان امروزی در نحوه ی پوشش با اکثریت مردم تفاوت فاحش داره و با این طرز تفکر نمیشه قاطبه ی مردم که پوشش خوبی دارن رو همراه کرد...آقا مخلص کلام این بد حجابی که شما میفرمایین چند درصد مردم رو شامل میشه؟ تا ما بفهمیم تعریفتون از بدحجابی چیه...طبیعتا این درصد اینقدر زیاد هست که شما مطرحش میکنید یعنی شاید بیشتر از 70درصد رو شامل بشه...سر آخر: قانون نه می تواند و نه باید اکثریت را محکوم کند.
الف خواهشا منتشر کن... (3846799) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۴۸:۰۸
فطرت انسان غیرت است حجاب است
نمی خواهد مثل حیوان لخت بچرخد
فطرت حیوان لخت و عوری است
ان اکثریتی که شما میگی فقط کافیه فطرت و ذاتشون و تفاوتشون رو با حیوان به یاد بیاورند (3847274) (alef-11)
 
پناهیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۷:۳۰:۵۰
فطرت و غرائض دو روی سکه زندگی انسانی هستند که خداوند منان مایل است پس از طی مراحل و مراتبی با گذر از تنگناهای ناشی از انتخاب دائمی بین خیرات و رفتاری غیر صواب با تنبیه یا پاداشی در خورد پذیرایش باشد پیامبران نیز بنابر فرمان خداوندی در آیات قرآن چیزی نبوده و نیست جز دعوت و کمک به گسترش فضائل اخلاقی که در ظواهر زندگی فردی و اجتماعی می تواند به پوششی عفیفانه تعبیر گردد (3848178) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۱۱:۴۳
غیرت یعنی نذاری مردم مملکتت صبح تا شب برای یه لقمه نون سگ دو بزنن، نذاری مردی کلیه بفروشه برای تامین پول بیمارستان زنش، نذاری دختری برای نون شب تن فروشی کنه. سرتو بالا کن تو این مملکت رو نگاه کن تا بفهمی غیرت چیه و بی غیرت کیه. (3848237) (alef-11)
 
نقویان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۷:۲۶:۳۲
اینطور نیست که اگه تا 20 سال دیگه همه شما لخت بشند بقیه همه هم لخت گشتن رو بی اشکال بدونند مگه همین امروز نمی بینید که علی رغم همه تبلیغات و هزینه هنگفت فرهنگی که برای برهنه سازی نوجوانان جوانان ایرانی از آداب ، رسوم ، اخلاق و دیانت انجام می شود هوز بسیارترند کسانی که همچنان حفظ و صیانت از عفت فردی و عمومی را بعنوان گزینه اخلاقی و دینی انتخاب می کنند البته که برای جامعه ما باید حتی یک مورد گرایش به پوشش و رفتار نامتجانس با فرهنگ ایرانی و اسلامی هم زیاد تلقی گردد برهنگی اجتماعی انتخاب امروز نیست که طی تمامی سالهای زندگی انسان دوشادوش تلاش برای گسترش رفتاری عفیفانه وجود و حضور داشته است نزاعی است که حتما تمام نخواهد شد که وعده خداست که شیطان نیز می تواند تا علی الابد به برهنگی اخلاقی و ظاهری دعوت و تشویق نماید پس ما نیز باید همچون تمامی اعصار گذشته دین و کشورمان تلاش کنیم تا خود و مردم اجتماعمان را به انتخابهای عفیف ترغیب و رهنمون گردیم (3848176) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۵:۴۱:۲۴
وقتی حرف و عمل بزرگان یکی نباشد همین میشود (3846815) (alef-11)
 
انصاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۷:۳۳:۰۹
حرف و عمل انبیاء الهی و اولیاء معظم هرگز از مدار یکسانی خارج نبود اما بسیاری لجاجت کردند و دعوت و آموزه های الهی را نپذیرفتند بنابراین نباید و نمی توان کج اندیشی و انتخابهای غیر پاک بسیاری از مردمان را به کم کاری یا خدای ناکرده دوگانگی رفتار و گفتار رهبران معطوف کرد. (3848180) (alef-11)
 
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۵:۴۳:۰۵
سلام.

مطمئنم خانوم های اروپا رکورد مصرف لوازم بهداشتی رو نمی شکنند و خودشود رو اینجوری ...

اما یک مساله دیگه هم فرق آقایون اینجا و اونجاست.

مثلا اگه تو ایستگاه اتوبوس بشینید و فقط به خیابون نگاه کنید، از جهت "گردش" سر موتور سوارها و ماشین سوارها می تونید بفهمید دختر های بد حجاب و بی حجاب کجا نشستند. از میزان توجه همین آقایون هم میشه حدس زد اوضاع حجاب یک نفر چه جوریه؟

خلاصه کنم، خریدارش هم به وفور هست ! (3846822) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۵:۴۷:۲۹
حسن آفا 30 سال پیش خیلی چیزها بود که الان نیست مثلا من یک دائی داشتم که شهید شد می گفت تو سازمان ما موقع حقوق دادن یه اتاق خالی بود و چند هزار تومان می گذاشتند روی یک میز هرکی می رفت به اندازه احتیاجش برمی داشت جالب این جاست که بعد از رفتن آخرین نفر هنوز مقداری پول روی میز باقی می ماند .30 سال پیش کلمه اختلاس هنوز تو فرهنگ ما معنی نداشت و کسی نمی دونست یعنی چی . 30 سال پیش بیت المال بیت الحال نبود . 30 سال پیش مردم اغلب حرام و حلال سرشون می شد . 30 سال پیش دروغ گفتن بد بود و باعث می شد کارت عقب بیفته 30 سال پیش ..... (3846830) (alef-11)
 
سید ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۳۲:۰۸
حتما این پاسدار نازنین و شهید تو همون دقیقا تو همون ایام فیلم عصر عاشورا در دو نگاه رو هم دیده بود می دونست تو همون روزا تو شبهای پارک ملت تهران چی خبره و کیا و چه که انجام نمیدند یقینا مطلع بود که تو همون روزا که اتفاقا اوج جنگ و مشکلات ناشی از اون بود چطور بعضی ها تحت عناوین مختلفی مثل شرکتهای مضاربه ای چطور اموال مردم رو چپاول و درآمد مردم رو به ربا و حرام آغشته می کردند همون موقع هایی بود که بقول این داداشمون دانش احمدی جوونا بعد از برگشت از منطقه های جنگ با دشمن باید تو خیابونا راه مییفتادند که تو رو خدا یه مقدار به رعایت پوشش پاک و عفت عمومی رعایت کنید عزع دل همیشه همه چیزا با هم بودند چیز عجیبی نیست مال امروز و دیروز و فردا نیست تو گیر و داره که هرکی باید با خودش دو دوتا و چهارتا کنه ببینه که با خودش چند چنده ببینه که خودشو و خانوادش کجای این بازی قرار گرفتند اطمینان داشته باشید تو همون روزا که منم مثل نازنین دائی شهیدتون پولهای رو میزرو می دیدم بودند کسانی که از همون اطاقها بجای پرکشیدن به سوی حضرت حق به کاسبی طمع کردند همه اینا همیشه با هم بوده و با هم میمونند (3848298) (alef-11)
 
MMS
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۰۰:۳۹
این نتیجه افراط و تفریط است (3846868) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۵۳:۲۳
این نتیجه عدم امر به معروف و نهی از منکر به صورت صحیح است،(در همه مسائل) (3847010) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۰:۴۴:۰۰
احسنت
کاملا موافقم (3847550) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۱۰:۲۵
میدونم چاپ نمیکنید ، ولی بهتره به جای این متن عکس خانواده مدیران کشور را میگذاشتید و نحوه لباس پوشیدن آنهارا ، آنوقت معلوم میشد که چرا جامعه اینگونه لباس میپوشد ، رطب خورده را منع رطب ... (3846901) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۱۱:۲۱
... بله پسر جان ! اون اوايل همه دولتمردان ، زير مجموعه ها ، همه شوق خدمت به مردم داشتند ،
من يادمه نماينده مجلس بود يا وزير كه با دوچرخه سر كارش مي رفت ، عكس بعضي هاشون
ميديدم كه تو اتوبوس كنارمردم ، به سر كارشان مي رفتند ، مسئله " بيت المال " براشون خيلي ،مهم بود ، در مصرف كاغذ ، صرفه جويي ميشد ، خودم شاهد بودم كه رو خودكار اداره هم مي نوشتند ،
تا مشخص بشه كه اين خودكار شخصي نيست ، كسي ندانسته توي جيبش نگذارد !! دست به پول بيت المال ميزدند ، انگار دست به مار و عقرب ... ديگه جاندلم كه شما باشي ،تو اداره خودمون ،روي يك مقوا با خط جلي نستعليق نوشته بوديم : " به موقع آمدن و به موقع رفتن وظيفه است ، دير آمدن و زود رفتن خيانت است ، زود آمدن و دير رفتن ايثاراست " !! ... هي ي ي ي ي !! همين قدر بدون كه همه مسئولين از بالا تا پايين ، با اشتياق و شوقكار مي كردند ، قربة الي الله كار مي كردند ، خيلي بيشتر از وظيفه كار مي كردند ، تازه ، خيلي ها سراغ داشتم كه اهل گرفتن حق الزحمه اضافه كاري نبودند ، اگر هم مي گرفتند اختصاص بهجبهه هاي جنگ مي دادند ٫ اوووووووه ! چه قدر از كارمندان و رئيس رؤسا و مدير كل و وزرا بودندكه قسمتي از حقوق ماهيانه شان را براي كمك به جبهه ها واريز مي كردند ، !! اتاق رؤسا همه ساده و اسلامي ، ديگه كجاتجملات ، ديگه كجا ،اسراف ، ديگه كجا زرق و برق ، ديگه كجا خود روهاي آنچناني ،ديگه كجا مزد و پاداش خدا تومني ، ديگه كجا حرص و آز و زياده خواهي ... به ديدن رئيس يا مدير كل كه
مي رفتي ،خيلي راحت و آسان ، نه مثل حالا كه بايد هفت خان ( خوان ) را طي كني ، آشنا و پارتي پيدا كني ، وقت ده روز جلوتر گرفته باشي ، تا جمال فلان مسئول را زيارت كني ، وقتي هم
كه پا به داخل اتاقش ميگذاري ،انگار حجله خونه ، انگار كاخ نياوران ، انگار قصر سعد آباد !!! ..
آره پسر جان ! اون اوليل كسي به فكر ماديات نبود ، به فكر پول نبود ، ... نميدونم چه طور شد كه
اون روز ها تمام شد ... اگر اون روزها به كسي احوالات امروز را مي گفتند ، باور كه هيچ ، شاخ
در بياره كه هيچ ، باور كن پس مي افتاد !! ... واقعا نميدانم پسرم چه طور شد كه اين طور شد !!! (3846902) (alef-11)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۲:۴۴:۱۹
آره جانم منم یادم هست یک کارمند ساده راحت می تونست وقت بخواهد و معاون وزیر یا خود وزیر را ببیند.
اما می دونی چی شد، بیشتر اون آدمها شهید شدند یا چنان مجروح شدند که خانه نشین شدند و تعدادی هم که ماندند چون اهل زد و بند نبودند کنار گذاشته شدند و رفتند خانه نشین شدند. (3847741) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۶:۳۸:۳۹
غفلت دولت!!
مگر تمام امور فرهنگی برعهده دولت است، پس سازمان تبلیعات اسلامی و امامان جمعه و حوزه های علمیه که بیشترین سهم بودجه فرهنگی را دارند چه میشوند؟ (3846965) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۱۶:۵۰
حداقل مثل بقیه بی حجاب و نیمه برهنه نمی شند (3848251) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۷:۰۱:۵۷
اين نتيجه پول حرام وبي غيرتي هست وبس (3847034) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۷:۲۱:۲۹
نیمه لخت یعنی 50 درصد بدنش برهنه است
من تو شهرستان هستم
یعنی واقعا در تهران خانم ها 50 درصد بدنشان بی لباس است؟
اینجا دستها 100 درصد و 30 درصد موی سر و 20 درصد بازو تا مچ و احیانا 5 درصد انتهایی پا بی لباس است که اگر میانگین بگیریم کمتر از 10 درصد کل بدن در بدحجاب ترین حالت لخت است
با این وضع تهران افتضاحه (3847084) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۹:۴۵:۳۵
تغییرات فرهنگی از شهرهای بزرگ شروع و بسته به استعداد جمعی کم کم به کوره دهات ها هم می رسد. (3847418) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۹:۴۸:۴۸
نه دوست عزیز آقایان فاسد زنان را لخت می بینند کسی لخت نیست (3847426) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۴۱:۲۷
دیگه از نسل ما که گذشت، فکر نسلهای بعد باشن (3847256) (alef-11)
 
سیادت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۱۴:۲۸
دمت گرم به اصل موضوع اشاره کردید اصل قصه اینه که منتظرید کسی به فکر شما و بعدیا باشه عزیز هر کسی هم میتونه یه کوچلو خودش به فکر خودش باشه یعنی نمی تونه؟ (3848242) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۴۶:۴۹
جریان های فرهنگی و تغییرات فرهنگی بسیار خزنده هستند و به سمتی می روند که جریان جهانی می رود... (3847272) (alef-11)
 
محمد
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۵۴:۰۷
وقتي به جوانان اين ملكت بهايي داده نميشود و تواناييها، استعدادها و نبوغ و ... اين جوانان به سخره گرفته ميشود كه اكثر نخبگان به خارج مهاجرت كنند، دليل بر اين ميشود كه براي خودنمايي و ... به اين سمت كشيده شوند و تمام ذهن و فكرشان ... شود. (3847290) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۸:۵۴:۳۹
پارکها محل مناسبی برای تبلیغ حجاب است اگر افرادی خوش بر خورد وخوش بیان با لباس آراسته انتخاب وبدون فشار وزور برای مردم فقط در خصوص مزایای
حجاب صحبت کنند شاید آرام وآرام بتوان مزایای حجاب را برای مردم توضیح داد (3847292) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۰:۵۱:۵۷
شایسته است دوستان به قوانین احترام بگذارند و از پراکسی استفاده نکنند بجث حجاب هم سر جای هود بهتره قوانین رو همه رعایت کنیم نه اینکه تحت لوای المان کامنت بگذاریم
متشکرم (3847563) (alef-11)
 
دکتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۱۹:۲۰:۳۰
الان واقعا مشکل جوونای ما اینه 😜 (3847369) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۲:۳۰:۰۲
نه پس فکر کردی چیه؟؟ قطعا مسائل اقتصادی بی تاثیرنیست اما خیلی از اینها از نظر مالی مشکل ندارند... (3847721) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۰۸:۵۰
الان واقعا مشکل جوونای ما چیه (3848228) (alef-11)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۱:۰۹:۵۶
انروز که فایزه هاشمی دو چرخه سواری را برای خانمها باب کرد و اقای هاشمی کت دامن پوشیدن زنان را در جامعه ازاد اعلام کرد انوقت که کرباسچی با حمایت دولت وقت پرداختهای حرام را قانونی و مباح اعلام و از ان دفاع کرد سنگ بنای این بد حجابی ها گذاشته شد و با همت والای مسئولینی که همسر و فرزندانشان در حالی بر خون شهیدان بخون خفته خیمه زدند که مظهر بد حجابی بودند حرامخواری و دهن کجی به احکام الهی را ترویج کردند میشد پیش بینی کرد که امروز این میشود و میشود پیش بینی کرد که فردا چه میشود کافیست برای پی بردن به عمق فاجعه نگاهی به امار رشد شیوع ایدز و سقط جنین های غیر قانونی و جراحی های ترمیمی بیاندازید تا صدای شیپوری را که فردا نواخته خواهد شد را امروز بشنوید (3847593) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۲:۲۳:۲۰
آقای الف از اینکه چند تا از کامنتهای من را چاپ کردید خیلی ممنونم. کلی خوشحال شدم. (3847704) (alef-11)
 
حمیدی
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۲:۲۶:۰۳
سی سال پیش جواننی می خواست برای باز کردن میدان مین رد شود برگشت و پوتینهاش را کند و گفت این پوتینها را تازه از تداراکات گردان گرفتم مال بیت المال است حیفه اغشته بخون شود ولی امروز دختر صفدر حسینی با سی ساال سن نماینده مجلس می شود ودر نطقش از باباش برای بردن پول از بیت المال دفاع می کند سی سال پیش دکتر غرضی مدیر عامل تامین اجتماعی بود و وقتی برای سرکشی به استانها می رفت نان وپنیر و تخمک مرغ میخورد و خبری از حق ماموریت و سفر با هواپیما ماشینهای انچنانی و گرفتن حقوقهای نجومی از چند جا نبود معا ونینش نیز همینطور فقط از یکجا حقوق می گرفتند نه از شستا و دیگر شرکتها هم چون خانه سازی و سایر موسسات اقماری... (3847714) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۲:۳۴:۲۴
بيكاري و بي عدالتي و تبعيض زمينه ساز فساد هاي مختلف در مملكت ما بودن
وقتي كه مردم ميبينن يه عده اي ميليارد ميليارد ميدزدن و كسي هم نميتونه حتي اسمشون رو به زبون بياره ديگه ميخايد به چي پايبند باشند؟؟؟؟؟
ارزش ها يكي يكي از دست ميرن (3847728) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۵-۰۵ ۲۲:۴۲:۵۳
والله اینجا به کسی میگن نیمه لخت که شلوارک کوتاه و تاپ پوشیده باشه و سر و گردن هم کاملا آزاد و عریان باشه، الان همچین چیزی تو تهران مبینید شما؟! (3847739) (alef-11)
 
مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۰:۰۹:۲۹
پیامبر اکرم (ص) : زینت خود را برای غیر همسرت آشکار مکن .... بر زن جایز نیست که زیبایی ها و پاهای خود را برای مردی غیر از شوهرش آشکار کند که اگر چنین کرد همیشه در نفرین و خشم و کینه الهی و فرشتگان خواهد بود و در قیامت برای او عذاب دردناک فراهم است.

حضرت محمد (ص) : زنانی که در برابر نامحرم آرایش و زینت میکنند موهای خود را بیرون میگذارند نه داخل بهشت میشوند و نه بوی بهشت به مشامشان خواهد رسید .


پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:


زنی که خود را برای غیر شوهرش زینت و آرایش نماید،خداوند او را به آتش جهنم می سوزاند.

امام علی (ع) :

خداوند لعنت کند کسی را که غیرت ندارد.


پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:

زنی که خود را زینت و خوشبو نماید و از خانه اش خارج شود و شوهرش به این کار راضی باشد، هر قدمی که این زن برمی دارد، برای شوهرش در جهنم خانه ای بنا می شود. (3847882) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۵-۰۷ ۰۰:۱۵:۰۳
زن فقط برای شوهرش آفریده شده؟ بعد اونوقت اگر کسی شوهر نداشت تکلیف چیه؟ (3850103) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۰:۱۲:۲۶
البته اگر در دهه شصت کسی میگفت چندهزار زن کارتن خواب در تهران هستند و تعداد زیادی بچه کنار خیابون بدون پدر به دنیا میان و بعد برای گدایی فروخته میشن یا کسی ساعت 11 شب دختر بچه ای رو در حال اسفند دود کردن سر چهارراه می دید که احتمالا شب کنار خیابون میخوابه و معلوم نیست چه بلاهایی سرش اومده و یا آمار می دادن بخش عمده کودکان کار و کودکان خیابانی مورد تجاوز واقع شدن یا آمار میدادن پولی به اندازه هزینه سال مردم معمولی یک شهر بزرگ رو یک نفر بالا کشیده (سه هزار میلیارد تومان یعنی ده میلیون تومان برای سیصد هزار خانوار که معادل یه شهر بزرگ مملکته) برای و این اتفاق چندین بار رخ داده نمی دونم چی میشد. (3847884) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۱:۲۳:۵۱
چه شده؟ این همه تغییر در ۳۰ سال حکایت از چه دارد؟
.........
انتظار بیجاییست اگر بپنداریم که نتایج این فسادهای اقتصادی و لقمه های حرام ، در سطح جامعه بروز نکند ؟ (3847995) (alef-11)
 
حقجو
Canada
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۲:۳۴:۵۶
نظر شما محترم ولی عبارت نیمه لخت که به کار برده‌اید بسیار اغراق است. نیمه لخت به زنانی میگویند که در سواحل آنتالیا و اروپا هستند نه این کسانی که در خیابان می‌بینید (3848054) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۲:۵۶:۵۳
اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین (3848063) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۶:۴۱:۵۶
باید نه دی مردمی دیگری ضد بی حجابی و اقتصاد بمار وشبهه دار بر گزار شود (3848140) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۳۷:۰۵
سلام دوستان

من شهرستانیم در سالهای دهه شصت شاید 64 بود من دانش اموز بودم امده بودم تهران در یکی از خیابانهای تهران گشت کمیته انقلاب بمن تذکر داد که چرا دکمه یقه پیراهنت بازه برسم معمول که معمولا دکمه اولی یقه ها باز است منم با ترس اینکه بی قانونی نکرده باشم سریع یقه ام را بستم ----- مقایسه کنید (3848310) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۸:۳۹:۱۸
وقتی مسئولین مملکت ارزشهاشون میشه حقوق بشر غربی و جامعه مدنی، نتیجه ش میشه این آزادیهای ضد دین (3848312) (alef-11)
 
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۰۹:۳۸:۲۹
تازگی دختر و پسر های جوان به رسم سریال های ترکیه ای هنگام خداحافظی از یکدیگر همدیگر را در آغوش می گیرند ....... (3848438) (alef-11)
 
رضا
Canada
۱۳۹۵-۰۵-۰۷ ۰۶:۵۴:۱۰
مشکلش کجاست؟ (3850338) (alef-3)
 
اشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۱۰:۲۱:۱۵
الناس علی دین ملوکهم (3848530) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۱۰:۵۴:۰۴
وقتی زن را به صوزت جنسی ارزش گذاری کنیم ، زن هم جنسیتش را نشان می دهد. (3848601) (alef-3)
 
فاطما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۱۱:۱۷:۲۷
در سال شصت دروغ و ریا نبود اختلاس معنی نداشت روحانیون مورد احترام بودند و کاری نمیکردند که مردم به آنها بدبین شوند.جوانان با ارزش بودند به نیاز های آنها احترام میذاشتند اشخاص به موقع بازنشسته میشدند تا جوانان با فکر و اندیشه نو کارهارا در دست بگیرند و حالا ... یک نفر که سواد و شعور آن چنانی هم ندارد چندین شغل را قبضه کرده.و جوانان تحصیل کرده ما بیکار و کنار رانده شده اند. شما فقط ... (3848650) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۱۲:۲۸:۱۷
30 سال پيش اگر كسي يك ميليارد يا حتي كمتر اختلاس مي كرد ، صد در صد اعدام مي شد اما حالا 9000 برابر آن را اختلاس مي كنند اما تا مدتها فقط مي گويند ب.ز. !!! (3848789) (alef-11)
 
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۶ ۱۲:۴۱:۰۸
سلام آیاظهور نزدیک است؟علائمی که درجامعه پیداست همان چیزهایی که درکتاب
علامه مجلسی معروف به میردامادازشاگردان امام جعفر صادق نوشته شده است.بنام حلیه المتقین اگر اهل مطا لعه هستی زحمت کشیده این کتاب ازچاپ
قدیم را تهیه وبخوانید روندی جامعه دارد وهمه آنهایی که درهدایت جامعه دارند فعالند
وانشاالله امت هدایت پذیر شوند وبسوی آنچه که خداوائمه ودرکتاب هدایت بشراز
سوی پیامبران آورده شده انسانهای باسواد بخوانند وانجامش بدهندوهمه مردم دنیا
هم دراجرای آنها سعی وکوشش نمایند .البته گفتن ونوشتن در جراید ومبایل وتلفنگرام وسایر دستگاههای ارتباطی هم مفید است وبرای انهایی که میدانند
یادآوری وهم آنهایی که اولین بار می بینند خیلی خوبست امید آن دارم که انشالله مردم ایران وسایر ملل جهان درمرحله ای اززندگانی رسیده باشند که با گفت وشنود
ودیدن هدایت شوند ودیدن بدها دوری وانجام کارهای خوب شاد شوندوخود به کارهای نیک عامل باشندوانجام دهند امر به معرف ونهی ازمنکر یعنی همین!!!
هروقت ازکارهای خوب خوش وازکار بد دوری کردیم الحمدالله بطف درستی درحرکتیم.
وای به حال روزی برعکس باشد البته گاهگاهی مشاهده میشود وهمه مادراین مرحله باید تذکر ویا طوری رفتارنماییم که طرف متوجه عمل ورفتار بدش بشود وبرعکس رفتارهای خوب را بازگووتشویق کلامی چه درافراد بزرگ وچه درافرادکوچک
درغیر این صورت موجب بی تفاوتی جامعه است اگرالن اینجور است آینده بدتر خواهد بود .انشالله آینده ای بهتر راداشته باشیم انشالله (3848805) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۷ ۰۸:۰۲:۱۶
بگذارید مردم به حال خودشون باشند . به جای گیر دادن به مسائلی که به شما ربطی نداره جلوی رانت و دزدی رو بگیرید (3850397) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۷ ۱۹:۰۸:۲۸
دزدي ناموس و شرف اگر از دزدي بيت المال بدتر نباشد كمتر نيست (3852094) (alef-11)
 
علی عسک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۷ ۱۳:۳۳:۲۱
بیست و شش موسسه بودجه فرهنگی میگیرند توضیح دهند که چه کاری برای فرهنک کشور انجام داده اند جز اتلاف بیت المال چه کرده اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3851266) (alef-11)
 
بختیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۷ ۱۶:۴۰:۰۸
همه سرگرم امریکا بودند و اختلاس کی دنبال فرهنگ بود همه مقصرند دیگر هم نمی توانند جمعش کنند (3851694) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۷ ۱۷:۵۳:۰۰
احسنت (3851835) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۰۹:۵۵:۰۶
اقا برین در مورد وقایع اخرالزمان در ایران سرچ کنید تهران به خاطر فساد وگناه در اثر زلزله ای کوبنده با خاک یکسان می شه و اینا مقدماتش هست هر بلایی هست خودمون داریم به سر خودمون میاریم دزدی،فساد،..... (3852883) (alef-3)
 
آدم
Anonymous Proxy
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۲۲:۵۶:۱۲
بعضی ها طوری از غیرت، حجاب و ... حرف می‌زنند که گویی از قوانین فیزیک صحبت می‌کنند که اگر لحظه‌ای کم و زیاد شوند جهان از هستی ساقط خواهد شد. ما به غیرت نیاز نداریم، به شعور نیاز داریم. (3854111) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۲۳:۵۴:۳۲
يا دگمه توليد كنيد ويا وارد كنيد كه با اين وضع زنها به خيابان نيايند. واقعاًً چه منظورى دارند. در اروپا هم زنها اين طور خود را در معرض نمايش قرار نميدهند به كجا جامعه داره ميره؟ (3854192) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۹:۲۳:۱۸
استادی داشتم که دعا میکنم اگر باشه خدا نگهدارش باشه
وقتی ازش پرسیدم تجاوز به عنف و بدحجابی و ...
گفت فلانی اینا سرشاخه هاست. اگر اقتصاد، قانون، سیاست و... سرجایش باشد اینها هم اصلاح میشوند (3856512) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۱ ۱۲:۲۳:۴۸
sسلام .
هروقت خواستیم درمورد چیزی بفهمیم که ایا این در جامعه اشکال دارد یانه گناه است یا نه ابتدا انجام ان را به خانواده خود نسبت دهیم .ایا دوست داریم خواهر یا مادر خودمان بی حجاب داخل خیابان ها راه بیفتند و چشمان هیز مردم به ناموس ما بیفتد . اگر اشکالی نمیبینیم این از بی غیرتی خود ماست اگر اشکال دارد
پس منطقی و اسلامی عمل کنیم.چون اسلام فقط انسانیت را اثبات میکند و یک انسان را کامل میکند . (3859452) (alef-13)
 
پیام
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۱۲ ۰۰:۳۱:۵۸
اقا مثلا گشت ارشاد گذاشتن چه اتفاقی افتاد به نظر شما بدتر نشد (3860909) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
زنان نیمه‌لخت در خیابان‌های تهران