نظر منتشر شده
۲۲۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 277239
طرح توهین آمیز و شرم آور روزنامه آرمان برای غواصان شهید
بخش خبری الف، 29 خرداد 94
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
انتشار کاریکاتوری درباره شهدای غواص در روزنامه آرمان موجب شکل‌گیری اعتراض‌هایی در شبکه‌های اجتماعی علیه این روزنامه شده است.

همزمان با حضور بی‌نظیر مردم در مراسم تشییع پیکر ۲۷۰ شهید دوران دفاع مقدس، روزنامه آرمان روز چهارشنبه ۲۷ خرداد، طرحی از این شهدا منتشر کرده که با واکنش‌ جمعی از نمایندگان، فعالان سیاسی، خانواده‌های شهدا و فعالان هنری مواجه شده است.

در این طرح که بلافاصله بعد از چاپ روزنامه در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و مورد اعتراض قرار گرفت، شهدای غواص به تصویر کشیده شده به‌صورت برهنه رو به آسمان در حال پرواز هستند؛ دستان بسته این شهدای غواص برهنه (با پوزش از مخاطبان) روی عورتشان قرار دارد و بال‌های آنها یادآور پر پرنده "کرکس" است!

یکی از جدی‌ترین اعتراض‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی به این کاریکاتور، اختصاص پر کرکس به‌عنوان بال پرواز برای این غواصان است. برخی کاربران این اقدام را کنایه به روایت‌های متواتر درباره آسمانی بودن شهدا دانستند. همچنین برخی دیگر از کاربران از انتشار تصویر برهنه و توهین آمیز از شهید ابراز نگرانی کردند.

درست است لباس غواصی، تنگ است اما طراح در این زمینه دست به اغراق بیش از اندازه ای زده و گویی لباسی برتن ندارند و تنها با یک رنگ سیاه و خاکستری بدن آنها رنگ شده است. با نگاهی به لباس غواصان در زمان جنگ تحمیلی، کاملا شکل و اندازه لباس ها مشخص است.

نقطه طلائي(مركز توجه و نقطه اي كه در نگاه اول نظر مخاطب را به خود جلب مي كند) در اين طرح دستان بسته اين غواص هاست كه در خلال اين برهنگي ظاهري روي عورت قرار گرفته و اندام تحتاني را پوشانده است. گفتني است رنگ هاي استفاده شده در اين اثر نيز رنگ هايي كدر و مرده انتخاب شده است كه در هنرشناسي پيامي از تقدس را منتقل نمي كند.


محمد طحان کاریکاتوریست روزنامه آرمان همان کاریکاتوریستی است که چندی پیش کاریکاتوری موهن درباره حماس کشیده بود که با تذکر هیئت نظارت بر مطبوعات نیز همراه شد. کاریکاتور موهن پیشین روزنامه آرمان که توسط همین فرد (محمد طحان) کشیده شده بود، محتوا و مضمونی علیه جبهه مقاومت فلسطینی را القا می‌کند.

در کاریکاتور مذکور در یک سوی میز پینگ‌پنگ فردی با پیراهن رژیم صهیونیستی (پیراهنی مرکب از رنگهای سفید و آبی، پرچم رژیم اشغالگر قدس) و در سوی دیگر فردی با پیراهن قرمز و سرآستین‌های سفید به چشم می‌خوردند که بمبی را با راکت‌های تنیس به‌سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند. در این میان نیز نمادی از مردم فلسطین (خانواده‌ای که مادر خانواده روسری‌ای از چفیه فلسطینی به سر داشته و کودکان خود را در آغوش کشیده) به‌جای تور میز پینگ‌پنگ قرار دارد و در نهایت بمب‌های شلیک شده از سوی دو طرف نبرد در سرزمین‌های اشغالی روی سر مردم مظلوم فلسطین فرود آمده آنها را هدف قرار می‌دهد!



بر همین اساس، چند تن از نمایندگان مجلس از جمله حجت‌الاسلام پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی تسنیم از ورود مجلس به ماجرای توهین روزنامه آرمان امروز به شهدا خبر داده گفتند: هتاکی به شهدا خط قرمز ملت ایران است و مردم به هیچ باند و گروه سیاسی اجازه هتاکی به شهدا را نمی‌دهد. ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم لرستان نیز از هیئت نظارت بر مطبوعات خواست توهین روزنامه آرمان به شهدا را فوراً بررسی و برابر قانون با این هتاکی برخورد کند.

تجسمی کردن تصاویر و طرح ها، به هنر غربی معروف است که در آن، انواع ابتذال اخلاقی بدین شکل به تصویر کشیده می شود و الگوبرداری از آن در روزنامه ای که در جمهوری اسلامی ایران منتشر می شود، آن هم درباره عزیزترین دردانه های این کشور، جای تاسف و نگرانی دارد از همین رو، به جاست هیات نظارت بر مطبوعات و قوه قضائیه به صورت جدی به مساله این روزنامه هتاک که اینچنین با مقدسات مردم بازی می کند ورود کرده و با مسببین این امر به صورت جدی برخورد نماید.
 
کلمات کلیدی : شهدای غواص
 
مدافع خون شهدا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۰:۱۳:۳۶

شهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند پس شرم کنیدا ز این بی حرمتی ها (2976592) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۲:۴۵
شهدا شرمنده ایم . . . روزی کسی از دوستان می گفت که شاید این مملکت دچار مشکلات و هرج و مرج و فساد و . . . شود اما خون شهدا و برکت خون آنها نمیگذارد انقلاب به بیراهه برود و به سمت اقتدار پیش خواهد رفت. با آمدن پیکر مطهر این شهدای غواص دیدم که راست میگفت.اینها حتی جنازه هایشان هم برای ما پیام دارد.حتی جنازه هایشان هم از تسلیم شدن و وادادگی بیزارند. واما هر کس به خون شهدا و راهشان خیانت کند (چه با کاریکاتور چه با دزدی و فساد چه با تسلیم در برابر دشمن) همین خون شهدا رسوایش خواهد کرد و بی آبروی زمانه خواهد شد. (2977331) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۰:۵۵:۱۲
لعنت بر هركسي كه عامدانه به ساحت مقدس شهيدان -كه از جان براي دين و ميهنمان مايه گذاشتند- جسارت ميكنند!
وزارت ارشاد هم كه تعطيليه تعطيله! روحاني جدا برايت متاسفم!!! (2977988) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۷:۵۸
این نشان ضعف این قشر و همفکرانشون در برابر شهدا و راه شهداست کاری دیگه ای نمیتونن بکنند فکر می کنند با این کاراشون می تونند جلوی راه شهدا را بگیرند راه شهدا ادامه دارد. شهدا پیام مقاومت ایستادگی و از خودگذشتگی در این جنگ نرم را آوردند انشاءالله که جنگ نرم رو درک کنیم و مثل شهدا جهادی تا پیروزی تلاش کنیم. و خجالت زده ی شهدا نشیم. بچه ها بخدا اگر جنگ و درک نکیم و متناسب با اون تو تلاش نکیم جنگ رو باختیمها.........دیگه شبها نباید خوابید....... (2977343) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۲:۰۵
ویل لکل همزه لمزه / وای بر کسای که خون خون خدا را مسخره کند. اینها دیگر به در بسته خورده اند برای اینکه خود نمایی کنند به هر دری میزنند . چه با تمسخر و توهین به حکام الهیچه با تهمت و بهتان به سیاست مداران الهی . چه با تمسخر جوانان مومن و الهی . کلا مشکل خدا و قوانین خداست . ان شالله که هدایت شوند (2977353) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۰:۱۲
اگر هزینه بدهند و قانون جلویشان محکم بایستند ادامه نخواهد داشت. مایوس نباشد. یاس از شیطان است. (2977393) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۸:۵۳
سلام .. نمیخوام از روزنامه آرمان دفاع کنم چون حالم ازش به هم میخوره!اما... قبول دارم طرح ،طرح بسیار افتضاحی هست،قبول دارم لباسشون زیادی تنگه،ولی اگه دقت کنید دستاشون با طناب بسته شده،در نتیجه نماد هایی هم که استخراج شده قابل قبول نیست.این دیگه خیلی بدبینانه هست که بگیم قصد توهین داشتن و اینا فراماسونن.تیتر عکس هم که "غواصان قهرمان"هست. (2977434) (alef-13)
 
دانشجو
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۰:۰۱:۵۴
عزیز لباسشون تنگه چیه !! .شهدا رو بی لباس کشیده واضحه فقط دستکشو ماسک وکفش غواصی دارن .باید برخورد بشه بااین روزنامه
مقام شهدا بالاتر از این حرفاست (2978247) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۱:۵۴:۴۶
این خیلی ساده انگارانه است که شما انتظار دارید تیتر عکس هم حتما توهین آمیز باشد و البته اگر با نماد شناسی آشنا باشید تمام این المانها قابل تفسیر و هدفمند است. استقاده از بال کرکس برای غواص ها، قراردادن دودست به صورت x بخشی از طراحی مدل ماسونری و تقدیس شیطانیست که پس از رنسانس برای نمایش تقدس، از نمایش برهنگی استفاده کرده و با دست قسمت عورت پوشانده می شود و ابدا رنگ و بوی الهی ندارد. همچنین رنگهای سرد به کار رفته القاکننده فضای یاس و مردگی است و البته "تن‌نمایی" سنخیتی با ادراک ملکوتی در هنر دینی ندارد. (2978413) (alef-13)
 
ش1
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۴۲:۴۳
بس کن آقا چرندیات نویسی رو خودت میبری خودت میدوزی خودتم میای ده تا ده تا کامنت میزاری تند و تند هم تاییدشون میکنیی که چی احساسات مردم رو جریحه دار کنی ؟!؟!؟!؟!

آخه بدن لخت کجا بود ؟؟؟؟ بال کرکس کجا بود ؟؟؟؟ یعنی تو این دوره زمونه عصر فوران اطلاعات و این همه رسانه کسی لباس غواصی رو ندیده نمیدونه چه شکلیه ؟؟؟؟؟ کسی تا حالا تو نقاشی ها بال فرشتگان نقاشی شده رو ندیده ؟؟؟؟؟ اگر این بال کرکس 90 درصد تصاویری رو که برای فرشتگان و اولیا الله با مضامین عرفانی و الهی کشیدند رو باید توقیف کرد ؟؟؟؟؟ (2977453) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۳:۲۱:۱۶
عقل هم خوب چیزی است. هر عاقلی این طرح را توهین آمیز می داند. (2978152) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۰:۵۱:۰۲
میشه یک لباس قواسی به این تنگی نشانمان بدهی؟؟ (2978322) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۴:۰۲:۳۵
اگر لباس غواصی بر تن دارند چرا دستهایشان را بصورت ساتر نقاشی کرده است؟
راجع به بال چیزی نمی گویم چون نمی دانم که واقعا بال کرکس است یا خیر. اما این تصویر با این شکل دستها به نظر من توهین آمیز آمد (2978473) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۰:۰۵
ظاهرا مشکل فقط از بعضی مسئولین ما نیست که آستانه ی تحمل پایینی دارند بعضی از ما مردم هم با دیدین کوچکترین موردی که برخلاف میلمان است سریع جبهه میگیریم و در مقوله ی هنر هم برخوردهای ما بیشتر سلیقه ای و احساسی بوده تا علمی و فنی. در مورد کاریکاتور اول نظر نویسنده ی مقاله این بوده که به مقام شهدا توهین شده ولی به نظر من این کاریکاتور هیچ بی حرمتی ای به شهدا نکرده بلکه تلاش کرده شهدا را عضلانی و نیرومند نشان دهد در مورد بسته بودن دست آنها هم همگان دیدند زمانی که عکس های پیکر های پاک این عزیزان منتشر شد دست های آن ها از جلو بسته شده بود و وقتی دو دست از جلو بسته شود در همان ناحیه ای که نویسنده بیان کرده قرار میگیرد مشکل از تصویر نیست مشکل از ذهن بعضیاست.بال کرکس دیگر چیست برادر من؟!! شما بایدجواب بدهید که چرا تصورات ذهنی نادرست خود را بین همگان پخش میکنید.بهتر است بجای اینکه ذهن مردم را درگیر یک تصویر کنیم و فضا را متشنج کنیم مسببان اصلی بی حرمتی به خون شهدا را که امروزه با پول نفت و تحریم و اختلاس برای خود حاشیه ی امن درست کرده اند در دادگاه های علنی محاکمه کنیم و ریشه ی فساد را بخشکانیم.(من در این نوشته هیچ توهینی به شخصی نکردم لطفا اگر سانسور میکنید دلیلش را هم به ایمیل شخص بفرستید که طرف بداند و وقت خودش را اینجا صرف نکند) (2977584) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۱:۰۶:۵۲
شما یا اصلا با این هنر آشنا نیستی و سر رشته ای در این امر نداری که منظور به این روشنی را متوجه نشدی و یا با تفکر و توهین این کاریکاتوریست موافقی! آیا شهدا احتیاج دارند که آنها را مانند مانکنی عریان نشان دهند؟؟!! هر مطلبی به محض اینکه به خیال انسان رسید درست است که نباید بیان کرد ! (2978354) (alef-13)
 
بی نام
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۱:۳۸:۵۶
درود بر شما (3147388) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۲:۱۰
طرح بسیار ضعیف... قحط الطراح که میگن همینه...حیف یک همچنین رسانه ای با این کارهای ناپخته...قدری دید هنریتان رابیشتر کنید...هنرمند چیزهایی را احساس میکند که مردم عادی نمیتوانند ...اگر قرار باشه اینقدر ضعیف عمل بشه پس کار حرفه ای چی؟...واقعا حالم گرفته شد... (2977591) (alef-13)
 
ش.ش
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۶:۴۲
مانباید از مخالفت با استقبال شهدای عزیزمان تعجب کنیم ، زیرا دشمن اگر در روز تاسوعا به حضرت ابوالفضل(ع) امان نامه تعارف می کند امروز شیوه امان نامه ها فرق می کند امروز دشمن می گوید اگر با ارزشهایتان مخالفت نکنی اتوبان لندن که همان امان نامه است را مصادره می کنم... کور شود هرکه نتواند استقبال از شهدا را نبیند (2977605) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۸:۱۱:۲۶
راست میگه اون از مراسم شهدا که بنام خودتون ضبط کردین و این هم جو سازیتون . (2977696) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۲۷:۴۱
مطابق با قانون اساسی روزنامه ها باید ازادی داشته باشند مگر اینکه برای ضدیت با اسلام چیزی نوشته باشند
البته با این نوع کاریکاتوری که کشیده شد مشخص است که هنوز ظرفیت ازاد بودن در کشور چه از سوی خودش شخصی که کشیده و چه از سوی مردم کامل نیست و توانایی این نوع موضوعات را ندارن ( (2977846) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۳۱:۵۴
نگویید روزنامه آرمان، بگویید روزنامه خانوادگی حــــــــــــــــــــــاج آقا!!! (2977855) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۲:۱۸:۴۰
هر چیزی رو توطئه آمیز تفسیر نکنید ، اولا کاریکاتور نیست و طرحه ، و فقط میشه گفت طرح قشنگی از کار در نیومده ، البته من هر چی دقت کردم بال کرکس و پرنده های دیگه رو تفاوتی ندیدم ، بال ، باله و تفاوت زیادی تو پرواز ندارن ، کاریکاتور حماسو من تازه دیدم ، بر عکس طرح شهدای غواص که قشنگ نشده ، کارتون حماس واقعا مفهومی کار شده (2978065) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۲:۵۸:۲۷
بهتر نیست ابتدا کاریکاتور را تعریف کنیم و بعد بگوئیم این تصویر کاریکاتور است؟ کجای این نقاشی شبیه کاریکاتور است؟در نقاشی مذکور دستانی سیاه و اندام سفید نشانه ی چیست؟ عکس منتشر شده از شهدا نیز نشان می دهد دستهای بسته شده در همین حالت قرار داشته اند. آخر کج فکری و نفهمی تا چه زمان باید ادامه داشته باشد؟
کسانی که به دیگران اهانت می کنند ، کسی به آنها از گل نازک تر نمی گوید و هنرمندی که ایده ی خود را منتشر می کند ، مورد اهانت قرار می گیرد. (2978102) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۳:۳۸:۵۰
من هم إز كاريكاتور خوشم نيامد. اما فقط سليقه من با كاريكاتوريست فرق دارد. شايد بعضي انرا بپسندند. من توهيني نديدم (2978205) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۰:۳۲:۴۸
واقعا کاریکاتور مسخره ایست اوج بد سلیقگی و توهین (2976623) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۷:۱۳
آرمان ضد آرمان (2977431) (alef-13)
 
صادقی نیا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۰:۳۷
خطاب به نویسنده و همه عزیزان:
اول اینکه این تصویر بالایی (غواصان قهرمان) اصلا کاریکاتور نیست پس شما اصلا نوع تصویر را نشناخته اید و قضاوت می کنید. دوم اینکه درست است که این تصویر از نظر زیبایی شناسی بسیار بد طراحی شده است ولی پاراگراف پایانی نوشته تان مبنی بر تاثیر پذیری از هنر غرب و این جور مباحث هم نوعی توهین است. تجسمی کردن به هنر غربی معروف است؟ بروید کتاب شاهکارهای نگارگری ایرانی را نگاه کنید و ببنید نقاشان ایرانی در قدیم چطور روابط- ج ن س ی- داستان های کلیله و دمنه را نقاشی کرده اند و لذا الان برای مردم امکانش نیست ببینند. من نمی گویم این تصاویر آرمان خوب است خیر اتفاقا خیلی بد کشیده شده اند و البته نشان از سطحی نگری طراح است. ولی شما هم همه چیز را بدون آگاهی به هم دیگه ربط ندهید. از شما بعید است الف جان. قضاوتتان در مورد هنرهای تجسمی اشتباه است. نگاره و یا همان مینیاتور معروف سلطان محمد (از نقاشان قدیم) با موضوع معراج حضرت پیامبر ص را هم ببنید حتما. اساسا بال در فرهنگ های مختلف نمادی از عروج و پرواز بوده است و در هنرهای شرق و غرب از عناصر مشترک است. بیشتر تحقیق کنید تا بلکه از قضاوت های هیجانی بپرهیزید.
خوب بود با همین لحن تند، واکنشی در قبال توهین هایی که از طرف دلواپسان صورت گرفت می نوشتید. من از این تصویر حمایت نمی کنم بلکه از شیوه قضاوت شما ناراحتم. در نقاشی های معروف ایرانی و غیر ایرانی برای فرشتگان و مقربان الهی بال می کشیدند م حتا برای مسیح. ولی نمی دانم چطور تشخیص داده اید که این بالها بال کرکس است؟؟؟؟ چطور؟ واقعا انصاف نیست.
ممنون از انتشار نظر این حقیر (2977589) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۳:۴۱:۲۲
بد سليقگي است اما توهيني در ان نيست (2978212) (alef-13)
 
آرش
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۰:۳۴:۵۳
با سلام

من قصد دفاع اهز چیزی رو ندارم ولی در نظر اول میشه گفت این عزیزان رو با لباس غواصی که حالا بدن نما هم هست کشیده. البته این نظر منه (2976628) (alef-6)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۴:۴۸
اگه شما درست چشماتو بازکنی و بدون تعصب نگاه کنی، متوجه میشی این طرحی که شما میبینی، هیچ چیز مثبت و زیبایی نداره! شما پوسترهای شهدای غواص رو ببینید و با این طرح مقایسه کنید! خدا وکیلی حال آدم از این طرح بهم میخوره. (2977415) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۱۳:۱۴
آقاي آرش هم نكفت كه زيبا كشيده
يكم انصاف داشته باشين (2977823) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۱:۰۰
امان از کوری (2977558) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۰:۴۵:۰۴
واقعا متاسفیم باید برخورد قاطع با چنین افرادی و روزنامه ای صورت بگیرد (2976645) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۰:۴۷:۱۹
يعني تو قاموس شما جا براي ادراك كنندگان اين نوع هنر نيست ولي توهين فحاشي در مراسم آزاده ؟؟؟؟ (2976648) (alef-6)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۹:۵۰
دوست عزیز، من هم از توهین و فحاشی در مراسم، بشدت متنفرم، اما به همان اندازه هم از این بی سلیقگی شکایت دارم. آخر واقعا کسی که این تصویر رو کشیده، یک کم فکر نکرده که این شهدا در چه حال و هوا و فضای معنوی بوده اند؟ چقدر بی هنری و بدسلیقگی می خواد که برای چنین عزیزانی چنین تصویری بکشید.

من فقط از طراح این تصویر سوال می کنم: "اگر روزی، خدای نکرده عزیز خود شما در دریا غرق شود ، شما چنین تصویری را برای ایشان تصویر و تحمل می کنید؟" (2977442) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۴:۴۴
شهدا شرمنده ایم بعد سی سال برگشتید و هنوز مظلومید (2977596) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۵۱:۵۱
تو از کجا مطمئنی که شهدا با تو موافقند؟ (2977898) (alef-13)
 
دانشجو
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۸:۱۲:۰۳
واقعا به این میگی هنر!!!!!!!! (2977697) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۰:۴۹:۴۱
داداش اگر کمی دقت می کردید می دید که غواص ها را با لباس غواصی کشیده اگر دقت کنید می بیند که کلاه غواصی برسر دارند که در محل گرد به لباس متصل است احراف جنسی منتقدان تا کجاست (2976656) (alef-6)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۳:۰۶
دوست عزیز مثل اینکه این شما هستید که تا حالا لباس غواصی ندیدید. برید توی اینترنت یه سرچ کوچولو بزنید تا افراد غواص رو با لباس ببینید. کدوم غواص با لباس غواصی خط سینه و برجستگی های شکم اون هم به این وضوح قابل دیدنه. (2977407) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۵۵:۳۵
شما کنار صورت نفر اول رو ببین چین لباس رو صورتش کنار ماسک کاملا معلومه ! از چند جای دیگه هم معلومه لباس تنشونه ! این طرز فکر که همه چیز را جنسی ببینید شرم اوره ! (2977508) (alef-13)
 
رهگذر
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۵۵:۲۲
آدمهای ساده آخه چرا متوجه نیستید که اون یه تکه کلاه را گذاشته تا پوششی باشه رو توهینش که اگه کسی ایراد گرفت بتونه لفاظی کنه و بگه کی بود کی بود من نبودم
ننگ باد بر کسی که این تصویر را کشیده و بر تمام کسانی که عمدا خودشون را به بیراهه میزنند و از این اثر سخیف حمایت می کنند.
شهدا ما واقعا شرمنده ایم. (2977652) (alef-13)
 
امیرحسین
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۵۱:۵۱
چقدر راحت به دیگران تهمت میزنید!
حالا اگه نقاشی بد کشیده شده میگیم که طراحش بد سلیقه و ناشی بوده.
اینکه که میگین از قصد اینطوری کشیدن که توهین بکنند و یا اینها ضد انقلاب و وطن فروش و خائنند خیلی تهمت سنگینیه.
شما با چه مدرک و سند و دلیلی اینطور راحت مثل آب خوردن تهمت میزنید.
ما ساده نیستیم. این شمایید بدبینی مفرط دارید (2977897) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۰:۵۲:۱۹
یک نظر. همه شمایی که در حال گسترش و باز نشر این کاریکاتور هستید کاری بدتر از طراح اصلی می کنید چون شاید کار انها از سر سهو بوده اما شما عامدانه برای بهرهدبرداری سیاسی تا می توانید بازنشرش می دهید و جزئیات ان را شرح می دهید ته همه بدانند.
من اذاع الفحشا کمبتداء بها (2976658) (alef-6)
 
سام
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۰:۵۳:۱۴
این عکس که کاملا مشخصه با لباس غواصی بوده ، این تفسیر شما شبیه تفسیر برخی آقایان از لگوی نام روزنامه تهران امروز بوده که تحریک کننده اعلام شد و جای بسی تاسف داشت که انسانی با لگوی حروف یک روزنامه تحریک شود (2976660) (alef-6)
 
زهره
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۴۴:۲۶
احسنت
ديد اين آقايان اشعه ايكس داره. واقعا كه بيشرمانه و بي نهايت مسخره است اين نقد فجيع به يك اثر ضعيف و نه موهن! (2977884) (alef-13)
 
اردوان
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۳:۲۳:۴۶
از اینایی که تام و جری رو به عنوان دسیسه غرب میبینن بیشتر از این انتظار نمیره (2978159) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۰:۵۳:۴۰
شما تا حالا لیاس غواصی دیدی ؟ (2978327) (alef-13)
 
طوبی
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۳:۴۱:۵۶
کسی که این انتقاد را کرده از حروف یک روزنامه تحریک نمیشود فقط میخواهد به طراحان آن بفهماند که ...خودتون هستین (2983428) (alef-6)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۰:۵۷:۵۱
کارکاتوریست تقصیر ندارد. تفکرش این جوری است. نمی‌تواند درک کند که شهید یعنی چه. نمی‌داند حرمت و احترام یعنی چه. او اگر بخواهد طرحی برای فوت پدر و مادر خود هم بکشد، آنها را همین گونه می‌کشد. (2976668) (alef-6)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۳:۵۵
طرح عادیه و کاریکاتور هم نیست در ضمن حرمت و احترام شهدا را اونهایی نمیدانند که از جسم و تابوت شهدا فقط بهره برداری سیاسی میکنند (2977410) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۰:۵۸:۴۶
بطور وضوح اين لباس غواصي رو تداعي ميكنه خداوند اين چشمان هميشه برهنه بين رو شفا بده،آمين (2976672) (alef-6)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۴:۳۲
سلام شما درست بیان می کنید لباس غواصان چسبان هست. ولی دوباره به عکس فوق دوست عزیز نگاه کنید می بینید که خط بدن واضح هست هر چقدر لباس چسبان باشه دیگه ایجوری دیده نمیشه. این افراد که مخوان عکس بزنند چرا به شکلی قرار میدهند که شبه ایجاد کنه. (2977412) (alef-13)
 
طوبی
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۳:۳۹:۵۰
مال حرام در شکم هر کسی که رفت دید اورا عوض میکند جناب طحان هم از این قانون مستثنی نیست (2983419) (alef-6)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۰۰:۴۶
چرا مشکوک ازن که اظهر من الشمس که توهین کرده
بدبخت چارتا خط کشی یاد گرفتی داری به شهدا توهین میکنی (2976673) (alef-6)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۳:۲۷
روزنامه اصلاح طلب آرمان هدفش افراد ساده لوحی مثل تو هستش که شما رو درگیر لباس چسبنده غواصان بکنه تا بعضیا بتونن پشت صحنه دستاوردهای خون شهدا رو آب خوردن معامله کنن . (2977408) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۷:۴۹
کوری یا خودت زدی به کوری . این طرح موهن رو با چشم ظاهری هم میشه تشخیص داد چه برسه به چشم بصیرت ... (2977579) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۰۱:۰۳
زیاد موضوع را پیچیده نکنید. لباس غواضی ذاتا لباس اندامی و چسبانی هست و وقتی دست کی رو از جلو میبندند انتخب چندانی برای نکه داشتن اونها نداره. روح این شهدای عزیز را با بازی با کلمات و گروه سیاسی خاصی بدرد نیارین. (2976674) (alef-6)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۰۴:۴۲
آقای وزیر ارشاد ظاهرا خیلی خسته هستی که نمی بینی روزنامه بی غیرت آرمان چه بی غیرتی می کند. (2976684) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۹:۱۲
توجه داشته باشیم که اعتراض به روزنامه آرمان موجب انحراف تبلیغ و نشر بازگشت این شهیدان نشه... چون ممکنه یه پروپاگاندا باشه برای انحراف اذهان از شکوه مراسم تشییع و به حاشیه روندنش #توقیف_روزنامه_آرمان #پیامی_آورده_اند #270 (2977437) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۰:۳۶
حالا خدا رو شکر شما غیرت دارید ... (2977556) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۰۹:۴۹
باید باهاش برخورد بشه خیلی زشت بود خیلی زشت بود (2976691) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۱۵:۱۱
متاسفانه خیلی بد سلیقه ای شده . امید است از روی عمد نباشد. (2976698) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۵۹:۴۹
میگن بدسلیقگی نه بد سلیقه ای!! (2977918) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۱۸:۰۰
در باره حماس حق با محمد طحان بود ولی امیدوارم قصد توهین به این فرشته ها را نداشته باشد. هر چند که این فرشتگان در قلب ما هستند و هیچکس توان خدشه بر عظمت آنها را ندارد. (2976704) (alef-13)
 
راسل
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۱۸:۵۵
1. کارشناس نیستم ولی قبل از خواندن متن، به طرح نگاه کردم. خدا شاهد است به چشم من بالهای عقاب آمد.
2. بیش از آنکه برهنگیشان به چشم من آید، اندام تنومندشان یادآور این بود که این دلاوران، افراد ضعیفی نبوده اند که اینچنین آنها را به شهادت رسانده اند.
3. البته موقعیت دستها برایم نامانوس بود. بهتر بود طرح از دید بالا یعنی از پشت کشیده می شد و دستها از پشت بسته شده بودند، تا برای پوشش عورت چنین تمهیدی اندیشیده نشود. در اینصورت امکان پوشش با بالهای دیگر فرشتگان نیز راحت تر بود.
4. در مجموع، تشبیه شهدا به فرشتگان در تصاویر، نگاه غربی است و این مورد از لحاظ من یک نقص محسوب نمی شود.
5. چشمها را باید شست.... (2976706) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۱:۵۲
واقعا این طرح رو چاپ کردن؟ عجب .... هستن ... خاک (2977561) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۲۲:۰۰
تو رو خدا اینقدر دایی جان ناپلیونی به مسایل نگاه نکنید .این طراحی اینقدر نکات مثبت داره شما داستان درست نکن از ان . (2976716) (alef-13)
 
اشک
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۲۷:۰۹
خدا لعنت کند کسانی را که م خواهند شکوه ایثار واز خود گذشتگی این عزیزان را خدشه دار کنند-
اگر وزارت ارشاد دل نگران فرهنگ ایرانی است باید با این روزنامه برخورد کند وگرنه............................................... (2976722) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۶:۲۱
خاک بر سر بی هنرشون که برای موضوعی بسیار اسلامی و ایرانی باید از هنرهای یونانی/مسیحی غرب تقلید کنن . بعد اسم خودشون رو میذارن هنرمند. در کجای این کار تقلیدی کپی شده بداعت و خلاقیت هنری دیده میشه؟ دست از اهانت به انقلاب و شهدا بر دارید شیاطین بی هنر ، عظمت تشییع جنازه این قهرمانان واقعی رو دیدید ؟ اگه ندیدید چشمهای کورتون رو باز کنید بعد بدانید که صبر این ملت حدی داره. (2977424) (alef-13)
 
داود
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۲۹:۳۲
چرا دولت برخورد نمیکند ؟ولی 9دی و یالثارات الحسین را به خاطر دفاع از ارزشهای اسلامی سریع توقیف میکند (2976725) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۳۵:۴۸
متاسفنه این جریان دست خودش نیست هر طور هم حواسش باشد یکجا ماهیت خودش رو نشان می دهد (2976736) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۳۷:۰۱
چگونه به خودشان اجازه میدهند با این شهدا اینگونه برخورد کنند ملت ایران جنازه این شهیدان را به تمام زندگی وانسانیت افراد توهین کننده ترجیح میدهند وهرگز اجازه اینکار را به آنها نمیدهند باید مسئولین برخورد کنند (2976741) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۳۹:۰۷
به پر عقاب بیشتر شبیه که !
به نظرم بد کشیده شده این طرح ، ولی فکر نمیکنم کسی به شهدا قصد توهین داشته باشه . (2976746) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۴۳:۲۸
اینها و دارودسته شان همین طوری اند به امام حسین و امام خمینی رحم نکردن شهدای غواص جای خود (2976755) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۵۰:۵۵
در همه جای دنیا رسم است دستها از پشت بسته میشود که فرد اسیر شده نتواند آن را به راحتی باز کند ( مثل دهان و دندان) و این نشان عمدی بودن ماجراست روزنامه ای (که مثل سایر روزنامه های اصلاحطلب) که نگران مصادره شهدا است غربزدگی تا کجا پیامی که شهدا آورده اند شنیده شده است پیام را تحریف نکنید بس است. هیس پیام شنیده شد (2976769) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۵:۱۱
تصویری که از شهید بزرگوار منتشر شده بود دستان مبارکش از جلو بسته شده بود. شهیدان افتخار بزرگ ایرانیان هستند (2977419) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۴۰:۵۳
اون شهید غواصی که نشان داده شد در روزنامه ها و سایتها مثل همین طرح دستهایش از جلو بسته شده بود شما گویا خواب تشریف داشتی الان بیدار شدی (2977447) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۵۰:۲۹
آقای محترم کاریکاتوریست بدبخت چیکار کنه که عراقیها احمق بودن دست اینا رو از جلو بستن؟؟!!!شما اصلا میدونی جریان چیه که نظر میدی؟ (2977491) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۳:۲۲:۱۲
جالب اینجاست که آنهایی که آنقدر سنگ شهدا رو به سینه میزنن حتی عکسی که از شهید عزیز غواص منتشر شد رو به خاطر ندارن که دقیقا دسته از جلو بسته شده بود و طبیعتا دست ها وقتی از جلو بسته میشه پایین تر از شکم قرار میگیرد، کلاه غواصی هم که کاملا تو طرح مشخص هست و معلومه که لباس تن عزیزیان بوده
در مورد خط سینه و شکم قدرت مند بودن اون عزیزیان رو داشته به تصویر میکشیده
خدایی خجالت بکشید از تهمت زدن به یک مسلمون (2978155) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۲:۲۵
باید با این روزنامه هتاک برخورد شود (2976793) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۲:۱۳:۴۳
لباس غواص چسب هست ولی نه اینقدر!!
کلا تصویر زشتیه.
کلا کارتون برای شوخیه، قهرمان جنگ که سوژه کارتون نیست! (2976822) (alef-13)
 
زهره
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۴۹:۰۲
اين طرح كاريكاتور و كارتون نيست
شما حتي درك درستي از كاريكاتور نداريد
به اضافه اينكه اگر كمي اگاهي داشتيد ميدونستي كه كاريكاتور و كارتون صرفا براي شوخي نيست. بلكه ما كاريكاتورهاي تلخي داريم كه هزار بار بيشتر از مرثيه و نوحه دل آدم رو ميسوزونه (2977892) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۳:۴۹:۵۶
اين كه ديدي كاريكاتور نيست (2978223) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۲:۲۹:۲۱
خدا لعنت کنه کسی رو که به شهدا توهین کنه (2976856) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۶:۰۶
بله میخواهد هر که باشد روزنامه آرمان یا سایت الف. (2977422) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۲:۳۵:۲۲
آخه مرد حسابي چرا هرچي توي يه روزنامه مخالف چاپ ميشه از ديد منحرف خودتون ميبينيد اولاً غواص ها عريان نيستند لباس غواص ها بسيار جذب بدنشون هست به صورتي كه عضله هاي بدنشونو مي تونيد ببينيد اينو ديگه همه ديدن اگه يه چرخي تو عكس كل غواص هاي دنيا بزني ميبيني دوماً اگر نقاش دست غواص هارو پشتشون نشون ميداد اونوقت با توجه به جذب بودن لباس بايد عورتشان را نشان ميداد در مورد مسئله بال هم همه ميدانيم كه اين نماد نماد فرشتگان است و قهرماناني كه در دنيا نتوانستند از دستان خود استفاده كنند خداوند به آنها بال ميدهد مثل حضرت اباالفضل عباس چرا قهرماناني كه براي دفاع از جان و ناموسو وطن خود به سوي خدا پركشيدند دستاويز هدف هاي غلت خود ميكنيد واقعاً برا كسايي كه از اين قهرمانان سوء استفاده هاي هدف دار مي كنند خيلي متاسفم خدا به راه راست هدايتتون كنه (2976867) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۹:۰۴
مشکل بعضیا نداشتن خود باوریه ، در هیچ حالتی ایران رو نمیتونن باور کنن، نمیتونن سرپا ایستادن ایران رو با کمک همچین شهیدان بزرگی ببینند، همه جوره از افکار غرب پشتیبانی میکنند حال اینکه ایمان قلبی دارند که اشتباه است، این دسته از آدمها همونایی هستند که از طرح و موزیک توهین آمیز شاهین نجفی ملعون به عنوان روشنفکری یاد میکنند و میگویند هر کس نظری دارد به این آدمها خرده نگیرید اینا همونایی هستند که حاضرن از ایران برن نوکری و کلفتی غربی ها رو کنن واسه اینکه آخر هفته مشروب بخورن تو دیسکو اما تو ایران با سر بلندی زندگی نکنند... (2977387) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۷:۲۴
به سایت روزنامه آرمان که مراجعه میکنی میبینی عکس رو برداشته به جاش یه طرح دیگه گذاشته ولی وقتی روش کلیک میکنی میبینی همین طرح موهن باز میشه. طرف خودشم میدونه که توهین کرده میخواد عده کمتری موضوع توهین رو متوجه بشوند تا عکس العمل کمتری علیه ایشان بوجود بیاد . (2977432) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۲:۳۶:۵۲
اگر حتي نيت مجرمانه و سوء نداشته ولي انصافا از هنر كاريكاتوريستي هيچ استفاده درستي نكرده و به بدترين وجه اقدام كرده، اگر اين فرد اينقدر درايت ندارد كه بتواند يك غواص با لباس غواصي را از يك بدن بدون لباس متمايز طراحي كند، چه هنري دارد؟؟؟ خيلي زشت كار كرده و خوب است از ملت و شهدا عذرخواهي كند و براي تنبيه خود اين رشته را كنار بگذارد (2976874) (alef-13)
 
اماده
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۲:۳۷:۲۵
مطابق با قانون اساسی روزنامه ها باید ازادی داشته باشند مگر اینکه برای ضدیت با اسلام چیزی نوشته باشند
البته با این نوع کاریکاتوری که کشیده شد مشخص است که هنوز ظرفیت ازاد بودن در کشور چه از سوی خودش شخصی که کشیده و چه از سوی مردم کامل نیست و توانایی این نوع موضوعات را ندارن (2976877) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۲:۴۵:۴۵
والله چی بگم زبونم بند اومده توهین به شهدا اونم تو این مملکت داریم به کجا می رویم ............................................................... (2976902) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۵۱:۲۹
به جاي بند اومدن زبون از توهين و .. به نظرم بهتره زبان بند نياد بلكه زبان به دهن بگيريم و به جاي ژيروي بي منطق از عقل خودمون استفاده كنيم. بله با وجود افرادي مثل شما كه توانايي فكر كردن ندارن معلوم نيست به كجا ميريم تو اين مملكت (2977896) (alef-13)
 
max
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۲:۴۶:۳۰
الکی جو ندین - کجا اینا برهنه هستن (رنگ صورت با لباس تفاوت داره)
1 - لباس غواصی تنشونه
2 - عظلانی ترسیم کردنشون به معنای قوی بودن اونها است
3 - همه شدن زیست شناس و پر شناس (90 درصد کرکس از نزدیک ندیدین)
4 - بالها باید با بدن تناسب داشته باشه که داره
خلاصه اگه دنبال فضا سازی میگردین که بحثی نیست . جو بدین
والسلام (2976904) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۴:۰۰
نمیدونم نمیفهمید یا اینکه نمیخواهید بفهمید.اگه دقت کنید در تصویر مذکور کاملا مشخصه که دستکش و کفش و عینک غواصی به تن دارن و هیچ لباسی در تصویر دیده نمیشه . اینکه خودتون رو به نفهمی بزنید اصل قضیه رو تغییر نمیده (2977411) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۶:۴۱
لعنت خدا بر کسی که به قهرمانان ملی توهین کند . (2977577) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۲۲:۴۹
اگه به سر دقت کنید می بینید که مشخصه که کلاه غواصی سرشون هست بعد محل اتصال این کلاه با بدن روی گردن، هیچ جداشدن یا مرزی وجود نداره. یعنی مشخصه که کلاه هم جزو لباسه. یعنی یک لباس بدن نما که در غواصی هست کشیده شده. البته فکر کنم زیاده روی شده چون لباس غواضی انقدر هم جذب نیست. البته در مجموع هم طرح بی سلیقه ای ولی اینکه بیخود شلوغش کنید و بگید اونها برهنه هستن درست نیست. (2977837) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۳۳:۳۵
صورتشو نگا کن پایین عینک پوستش سفیده و با بقیه جاها فرق داره من نمی خوام از کاریکاتورست دفا کنم ولی شهدا با لباسن اینجا حالا ایشون بد سلیقه بودن بحث دیگه اییه (2977862) (alef-13)
 
روزنامه نگار بوشهری
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۲:۴۶:۳۲
می شود روی هر طرحی انتقاد کرد، همچنان که این طرح نیز به نظر خودم جالب نیست. ولی این هم سبکب در عالم هنر است و به نظر می رسد طراح خواسته از منظر و دید خود خاطره شهدای غواص را به تصویر بکشد. اما نباید با این تفسیرهایی که بوی استشمام خیانت در هر موقعیت و مکانی می دهد، اینطور وانمود کنیم که فلان طراح به عمد دست به چنین کاری زده است.
روزنامه نگار بوشهری (2976905) (alef-13)
 
سیدمحمد
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۲:۵۴:۲۹
شاید تنها به ذهن یک صهیونیست همچین کاریکاتوری خطور کند.
متأسفم برای فرهنگ و هنر این کشور که چنین بی هنران هرزه ای را پرورش می دهد. (2976930) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۴۰:۵۲
و همچنین کسانی که مانند صهیونیست ها می اندیشند. استفاده از دین برای منافع خویش.
یاد شهیدان والا مقام همواره در دل و اندیشه ما گرامی است (2977446) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۰:۵۹:۵۲
واقعا ایمان بیارید که تهمت و توهین گناه کبیرست (2978337) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۰۲:۴۴
شرم واژه ای است که برخی با آن بیگانه اند. (2976955) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۲۵:۲۷
اگر دقت بفرمایید برهنه نیستند بلکه لباس غواصی هست. از کلاه لباسی به سمت پایین نگاه کنید. ضمناً لباس غواصی چسبیده است. ضمناً عکس های که من از شهدای غواص دیدم دست ها را جلو بسته بودند این کاریکاتوریست هم دست ها را جلو بسته. البته اینکه ناشیانه کاریکاتور کشیده واضح است اما فکر نمی کنم قصد بدی داشته است. ضمناً شما می دونستید که همای یا همان همای سعادت یک نوع کرکس و اتفاقاً از بدشکل ترین های آنهاست؟ بعدش هم کی گفته اینها بال کرکس هستند؟ چرا به عقاب فکر نمی کنید؟ خداوند همه شهدا را قرین رحمتش فرماید و از جمله این شهدای عزیر انشاء الله که همه مارا شفاعت کنند. (2977016) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۲۶:۳۰
1. تصاویر برهنه نیستن. لباس غواصی چسبانه. اگه می خواست برهنه بکشه ماسک هم قاعدتا براشون نمی کشید.

2. من متوجه نشدم پرها متعلق به کرکس هستن تا وقتی که شما نوشتین. من هم نقاشیم خوبه و اگه بخوام پر پرنده بکشم یه چیزی شبیه همین از آب درمیاد.

3. اینقدر با تعبیر و تفسیر هنر (نقاشی - کاریکاتور - شعر - ترانه - فیلم و.....) عرصه رو بر هنرمندان تنگ نکنید. من خودم شعرهای زیادی گفتم اما اساتیدم گفتن در ایران اشعار رو تعبیر و تفسیرهای غلط می کنن (این اشعار صرفا بازی با کلماته اما چون مذمون و تصویرپردازیشون گنگه هر کسی می تونه از دید خودش خیلی راحت غلط تعبیر و تفسیرشون کنه) و برای همین احتمال موافقت وزارت ارشد با چاپش کمه. برای همین اصلا برای چاپ اقدام نکردم و فقط ناراحتم که چرا آثارم باید خاک بخورن اون هم به خاطر اینکه یک نفر ممکنه بشینه اونها رو تعبیر و تفسیر کنه. در صورت امکان در آینده شاید اثارم رو به هر نحوی شده در خارج یعنی جایی که با هنر نمی جنگن به چاپ برسونم.

فقط می تونم بگم متاسفم بابت این همه تنگ نظری و هنرگریزی. (2977017) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۴۳:۳۰
از این روزنامه چیزی جزء این انتظار نمیرود.... (2977055) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۳:۴۳
اختلاف اصلی این طیف نه با حاضران در تشییع شهدا و شعارهای آنها علیه آمریکا، بلکه بر سر اصل شهدا و مقدسات است. چنانچه در این تصویر موهن منتشر شده از شهدای غواص، دستهای بسته شده آنها بر روی عورت هایشان قرار گرفته و با بدن های عریان در حال معراج به سوی خدا هستند! این طرح گرافیکی به خوبی نشان داد دعوای اصلی بر سر مصادره شهدا نبوده و نیست! دعوای اصلی اینجاست که یک ملت از شهدا و آرمانهایشان حرف می زنند و خواستار تداوم آن هستند و اقلیتی دیگر به اسم هنر و روشنفکری و ... تحمل چنین چیزی برایشان ممکن نیست! آنها شهدا را نه تنها قبول ندارند که مزاحم کار خودشان می دانند در غیر این صورت لزومی نداشت به بهانه تجلیل از آنها، موهن ترین طرح گرافیکی ممکن از آنها را منتشر کنند. (2977361) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۴۴:۲۳
رنگ این روزنامه رو ببین حالش بپرس.... (2977060) (alef-13)
 
فرزاد
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۴۵:۰۶
از کوزه همان برون تراود که در اوست.... (2977062) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۷:۱۹
توهین به سربازانی که برای دفاع از میهن همه داشته هاشون رو گذاشتند و رفتند، نشاندهنده شخصیت پلید و احمقانه ترسیم کننده و منتشر کننده است و البته با جانفشانی شهداست که الان این آقایون میتونن براحتی بشینن و این تصاویر زشت رو منتشرکنن وگرنه ... همچنین مسئولین ذیربط باید با قاطعیت با این توهین کنندگان به شهدای وطن و ارزشها، برخورد کنند. (2977375) (alef-13)
 
خاطره
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۴۵:۳۸
شهدا شرمنده ایم... (2977065) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۷:۵۸
تو کشور های دیگه از جمله امریکا برای سرباز های کشته شده امریکایی تو جنگ مراسم های باشکوه می گیرن و رئیس جمهور و تمام مقامات عالی رتبه به جسد سرباز ها ادای احترام می کنن این نامردای نمک نشناس داخلی حتی به اندازه ی امریکایی های گرگ صفت هم عرق ملی ندارن که به کشته های جنگ نه به عنوان شهدا بلکه فقط به عنوان افرادی که از وطن در مقابل دشمن جانی دفاع کردن و کشته شدن احترام بگذارن و با این حال میان در کمال وقاحت خودشون رو وطن دوست و وطن پرست معرفی می کنن جالب اینجاست که امریکایی ها در حالی به کشته های خودشون ادای احترام می کنن که همزمان در فیلم های هالیوودی همین سرباز ها به صورت افرادی بی رحم و خشن و بی عاطفه و بی اخلاق به تصویر کشیده می شن در حالیکه شهدای ما مظهر باارزش ترین خصائل انسانی بودن. (2977378) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۵۷:۰۸
هزاران درود بر شما. در ميان جمعيت رييس دولت كه هيچ، حتي يك نماينده از طرف آنها هم حضور نداشتند. اين جماعت اصلا با مردم قاطي نميشن و خودشون رو سرور مردم تلقي ميكنند. (2977511) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۵۲:۱۵
حالم از هرچی روشنفکری بهم میخوره وقتی نماد روشنفکری همچین آدمهای بی قیدی هستند. حالا همین روشنفکرا اگر یه موش فاضلاب رو به طرز فجیع بکشن, میان تو خیابونا شمع روشن میکنن و میپرن بغل همدیگه زار زار گریه و شیون میکنن.!!!!! (2977075) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۹:۳۰
اگه عکس خانوادگی کسی نشر داده بشه با ناشر باید برخورد کرد چون نشرش باعث نمیشه هیچ صاحب حقی مطلع بشه. اما اگر به عزیزترین عزیزان یه ملت توهین شد باید از افشاکننده این توهین تقدیر کرد چون همه ملت حق دارن بدونن چه توهینی به عزیزانشون شده. حرف شما مثه اینه که بگیم عکس توهین آمیز به یه دختری پخش شده بین مردم ولی به پدرش نباید نشون داد!! (2977389) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۲:۰۳
متاسفم برای شما ! آیا این آدم های ورزیده لخت که خیلی زشت به تصویر کشیده شدند تصویری از شهدا ارائه می دهد؟ خیلی متاسفم!!!!!! (2977563) (alef-13)
 
حمیده
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۳:۵۵:۲۸
با سلام من عاشق وطنم و رزمنده های مدافع وطنم و عاشق وطن پرست ها این برداشت منه فقط...این تصویر رو خیلی نگاه کردم درسته شبیه لباس غواصی اما لباس غواصی حریر نیست ک خطوط بدن معلوم باشه ولی در نقاشی اغراق برای زیبایی تصویر وجود داره در مورد پوشاندن عورت هم به نظر من اینطور نیست فرم طبیعی دست بستن اینطوریه . باجزئیات بررسی کنید ایراد جای دیگه است چرا نقاشی انقدر حقیر و کارتون وار ادمو یاد بت من و سوپر من میندازه! اگر تصویری از شهدا هست باید شکیل باشه چرا انقدر سرد طراحی شده و از همه این نکات ک بگذریم و در اوج خوش بینی بنگریم این طرح ب شدت شبیه اون تصویر روزنامه غربی ک یک ادم بیمار طراحی کرده چرا کپی کرده خیلی موذیانه شهیدان کوچک شمرده شدند امیدوارم هدفش این نبوده باشه اما این تصویر همراه خودش انرژی منفی داره (2977076) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۴:۰۰:۴۶
بدون هیچ تنگ نظری باید گفت که در کشیدن این طرح خیلی کج سلیقگی شده.اقای طحانی خوب نبود. (2977078) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۰:۱۵
اين جماعت شرافت كار خودشون رو هم باختن (2977394) (alef-13)
 
جانبازجنگ تحميلی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۴:۰۰:۵۹
اگرآقايان كمی انصاف بخرج بدهندولطف كنند اون عينک بدبينی را بردارند واستفاده ابزاری ازشهدا وحساسيت مردم نسبت به اين عزيزان را كنار بگذارند؛ آخه دركجای اين كاريكتور شهدا بصورت لخت به تصويركشيده شده اند ؛آن عزيزان غواص بوده اندوهمه ميدانيم كه لباس غواصی كاملا به بدن مي چسبدوطبعا تمام برجستگی هاوفرورفتگی بدن را نمايان ميكند كه كاريكاتوريست آرمان مجبورشده از دست شهيد برای پوشش عورتين استفاده كندامااینكه ازپركركس استفاده شده از اون حرف هاست آنانکه ميگن پر كركس است بنظرم دوست داشتنداينطور می بودودر واقع دارندمكنونات قلبی خودشان را ابرازميكنندودر واقع فرافكنی ميكنند‏!‏ (2977079) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۴:۰۴:۱۹
انشاالله همین شهدا جزای امثال آقای طحان را خواهند داد (2977083) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۴:۰۷:۲۲
لباس غواصي را نميبينيد؟ همش دنبال بهانه باشيد تا از اين كه هست بدبخت تر بشيم. واقعا جاي تاسف داره. (2977086) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۴:۱۵:۰۱
من نمیدونم چطور به کسی که سابقه این طور کارها رو داره باز هم اجازه کار میدن تا به خودش این اجازه رو بده که به بهترین و گلچین شدهای این آب و خاک توهین کنه. (2977104) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۴:۱۷:۰۸
نمک نشناس،از صدقه سر همین شهدا الان زنده ای. (2977108) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۴:۱۸:۲۲
چرا همیشه توهین به شهدا و امام و ائمه و اسلام باید در روزنامه های اصلاح طلبی باشه؟؟؟ واقعا فکر کنید چرا؟؟؟ (2977110) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۱:۴۶
مثل اینکه یادت رفت جوانفکر جانتان برای چی یکسال زندان رفت؟ (2977400) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۴:۴۵
چرا همیشه باید با برخورد حزبی و جناحی، توهین به شهدا و امام و ائمه و اسلام در روزنامه های اصلاح طلبی وانمود بشه !!! ؟؟؟
واقعا فکر کنید چرا !!! ؟؟؟ (2977414) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۴:۱۸:۴۵
آرمان تکلیفش مشخص است (2977111) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۵:۰۸
مردم شما را هم خوب می شناسند. (2977418) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۵:۲۶
موضوع این است که شما بلاتکلیفید!!!!!!! (2977421) (alef-13)
 
سارا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۴:۱۹:۲۰
شهدا مظهر ایمان و سمبل جوانمردی و رشادت هستند ...شهدا در قلب تک تک مردم ایران جای داره با هرگونه اعتقاد و سلیقه ...فقط منافقان و مزدوران وطن فروش هستند که میتونند به شهدای این مرز و بوم اهانت کنند...این کار فقط از سیاه دلان و بی غیرت هایی برمیاد که همیشه منفور بودند...شهدا خطوط قرمز ملت هستند و باید با کسانی که با این وقاحت به خون های ریخته شده توهینی به این اشکاری کردند برخورد جدی بشه...درود بر روح پاک شهدا (2977112) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۴:۵۹:۳۳
کلیت طرح سیاه است اما بال کرکس و بدن عریان هم خیالپردازی بعضی است.
بر چه اساس میگویند بال کبوتر نیست و کرکس است؟
لباس غواصی چسبان و بنوعی بدن نماست (2977164) (alef-13)
 
علي مشهدي
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۵:۰۰
ببينيد امريکا به سربازان قاتل امريکايي که در ويتنام و عراق و افغانستان به درک واصل شده اند چه احترامي مي گذارد. آن وقت ما ...
متاسفانه از حق خيلي دور هستيم (2977171) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۲۲:۵۹
اینا همونایی هستن که میگن چرا سه شنبه شهدا رو مصادره کردیدها، به همه میگن دلواپس (2977222) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۲۴:۲۷
همه چيزو براى خودتون تفسير مى كنيد، الكى بزرگ ميكنيد، اين فقط برداشت شماست، بال كركس كجا اين شكلى و اين رنگيه آخه؟! (2977225) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۵۷:۳۷
دقيقا
و دارم به اين فكر ميكنم كه اگر الف امتياز منفي كامنتها رو برنميداشت صحنه هاي جالبي ميديدم زير اين پست (2977913) (alef-13)
 
کلهرودی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۲۶:۵۵
فارغ از از اینکه کاریکاتور در باره شهیدان دفاع از کشور است ، چنین کاری موهن و فاقد ارزش فرهنگی و هنری است و بنظر می رسد هدفش جنجال و هیاهو و اهداف خاصی باشد که اخلاقی و انسانی نیست! (2977231) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۳۷:۰۹
تندروها دنبال بهانه هستن والكي بع دنبال تخريب
عزيز من اينها بال عقاب هست نه كركس (2977247) (alef-13)
 
بهار
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۳۸:۴۸
شرم آور است. (2977249) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۴۵:۴۹
دراین مزخرف نویسی رو باید تخته کرد یه تخته حسابی (2977256) (alef-13)
 
حامي شهدا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۴۹:۵۰
كشيدن اين تصوير و چاپ آن حاكي از اين مسئله است كه جريان اصلاح طلب به اسلام آمريكايي كشش و تمايل فراواني دارد و با مرور سوابق آنها پيش پا افتادگي شرعيات و اسلام، پايبند نبودن به آن و چه بسا گزينشي موازين اسلام را رعايت كردن را در كارنامه خود دارند. اين مورد نيز مهر تاييدي بر افكار اين طيف دارد. (2977260) (alef-13)
 
اکبری
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۵۳:۴۹
چه طرح بیشرمانه ای||||عجب طراح بیشرمی||| (2977273) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۵:۵۹:۱۳
خدا نابودش کنه (2977286) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۰۷:۴۸
مگر غواص ها لخت زیر آب می روند؟ این کاریکاتو ر موهن است لطفا با آن برخورد جدی و قانونی شود (2977314) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۰۹:۰۳
لخت نیستند لباس غواصی درتن دارند فقط دستها را چرا سیاه طراحی کرده؟ موضوع را خیلی بزرگ نکنید واز خود طراح سوال کنید بال کرکس هم مستدل نیست (2977318) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۸:۰۹
چون دست کش به دست داره، رنگ دستکش از رنگ لباس تیره تره. (2977433) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۰:۳۸
باید برای دست اندر کاران روزینامه آرمان تاسف خورد ونیزبرای وزیر ارشاد که در مقابل این گونه توهین ها بی تفاوت است. (2977324) (alef-13)
 
اراکی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۱:۲۲
هر هنرمندی که سالم نیست و هر کار هنری اصالت و ارزش ندارد. .. اینها نمونه ای از کار و هنرمندی بی اصالت و بی شعور است. (2977325) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۶:۲۳
مجلس باید قوانینی برای ساماندهی این وضع تصویب و دولت باید اون رو اجرا کنه، ما خیلی خیلی با تحققش فاصله داریم. وقتی کارفرما شعور هنری نداره نمیتونه طراح با شعور داشته باشه و تنها چیزی که ممکنه بفهمه هزینه دسترسی به یک طرح است هرچه کمتر بهتر. اگر چه تعصب دینی لازم است لاکن تخصص و تجربه در هر زمینه، لازمه ی نگاه کارشناسی و برداشت صحیح است. موفق باشید. (2977426) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۷:۰۱
واقعا برای افرادی که خودشون رو زدن به اون راه و میگن دنیا گل و بلبله متاسفم یعنی واقعا نمیدونند که از کل دنیا و حتی از درون با ارمانهای انقلاب داره دشمنی میشه (2977429) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۲:۵۸
جای بسی تاسف...! (2977332) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۳:۳۴
آقای رئیس جمهور، هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم؟ (2977333) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۴:۴۳
میخوام هرچی به دهنم میادبه اینا و حامیانشون بگم،ولی حـــــــیف که تاییدنمیکنن.فقط همین اندازه بگم که بااین کارتون هممونو پیش شهدا روسیاه کردین. خدایا اگه میمردم بهترازاین بود که شاهدهمچین اقدام بی شرمانه وسخیفی درحق شهدایی که جونشونو برا مادادن بودم.ازنظر من این کار اینا هیچ فرقی با اقدام موهن نشریه شارلی ابدو نداره. (2977334) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۰۱:۵۰
الف باید از مردم از طراح این عکس و همچنین از شهدا عذرخواهی کنه. واقعا کسی تو الف نبود و نیست که بفهمه این لباس غواصیه و باید همین شکلی باشه؟واقعا شما و اون مثلا خوانندگانی که میدون پیدا کردن و دارن تاخت و تاز میکنند نمیفهمند دارن تهمت میزنن؟!!!الف خجالت بکش. (2977520) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۸:۰۷:۴۹
با سلام هدف در این مرحله حداکثر بهره برداری سیاسی از شهدا و ماست مالی کردن توهین اون مداح به رئیس جمهوره (2977687) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۴:۵۰
به نظر من برداشت اشتباهی از نقاشی صورت گرفته.نقاشی اصلا و ابدا شامل این اتهامات نمیشود.متاسفانه برخی ها حتی یک نقاشی ساده راجور دیگری تفسیر میکنند. (2977335) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۵:۲۵
فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا (2977337) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۶:۱۷
واقعا شرم آور است..... در همه ی دنیا دیگه لااقل به شهیدان که بزرگ ترین کار انسانی و ملی و....را انجام دادن احترام قائل میشن..... (2977338) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۶:۵۵
تنها قسمت زشت این تصویر برهنگی غواصان......اما در کل پیام اهانت به من بعنوان یک بیننده منتقل نشد (2977341) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۰:۱۳
این طرح ها فقط برای به حاشیه بردن مراسم باشکوه و با عظمت دیروز بود که شما هم به این به حاشیه رفتن کمک کردید (2977347) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۱:۳۵
بعضی ها متاسفانه بزگ می شن ، زن می گیرن ، پیر میشن و می میرن اما هیچ وقت نمی فهمن شهید و شهادت یعنی چی...... خدا آخر عاقبت همه ی ما رو ختم به خیر کنه. (2977351) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۳:۵۱
خدابرچشم ها و گوش هاشون مهر زده! دست گذاشتن روی مسخره کردن چه چیزی! شهداهیچ وقت با این چیز ها ارزششون کم نمیشه؛اینا فقط با این کارا حقارت خودشونو اثبات میکنن!کاش امام زمان زودتربیاد... (2977362) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۶:۴۵
واقعا جای بی نهایت تاسف داره همه ی دنیا از اونایی که جان میدن برای میهنشون اسطوره میسازن اونوقت ی عده اینطوری پرده شرم رو علنی پاره میکنن (2977373) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۶:۵۵
با توجه به فرمایش حاج حسن ما هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم طبعا هنر ارزشی و غیر ارزشی هم نداریم . پس برای مسئولان وزارت ارشاد هم کاملا مشخصه که نباید با چنین مواردی مخالفت کنند . اللهم عجل لولیک الفرج (2977374) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۸:۰۲
با سلام بعضی اوقات انسان دوست داره بعضی از این موارد رو از روی اشتباه و عدم غرض داشتن این افراد بیان کنه اما واقعا نمیشه. به راه بیاین...تا کی برطبل غفلت میزنید؟؟؟؟ (2977379) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۸:۳۷
ای بابا ... نرود میخ آهنین در سنگ!!! با این وجود ما باید ان شاءالله تا آخر به تکلیف نهی از منکرمان ادامه دهیم. یدالله مع الجماعه یاعلی (2977380) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۸:۴۲
درود بر رزمندگان اسلام.بخصوص خط شکنان عرصه دفاع ومقاومت. لعنت خدا بر کسانی که شهدا را تقدس زدایی میکنند و یاد شهدا را کم رنگ می کنند. (2977382) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۸:۴۴
همیشه افراط درمقابل تفریطه.پس اگه ماافراطی هستیم شماهم تفریطی هستی!ربطی به روزنامه آرمان نداره هرروزنامه وخبرگزاری دیگه ای هم اگه چنین جسارتی به شهدامیکردمورداعتراض واقع میشد.دوست عزیزاگه شهدانبودن من وشماالان اینقدرراحت زندگی نمیکردیم.همین کارارامیکنیدکه میشیدمصداق کبک زیربرف!شهدادرهمه جای دنیامورداحترام هستن وبهتره شمابه خودت بیای.فتامل اخوی!!!! (2977383) (alef-13)
 
مینا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۲:۰۲
یعنی کسی نمی خواد با این خود فروخته ها برخورد کند ؟ (2977401) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۰:۵۸
به این میگن بهره برداری سیاسی نه اون مردمی که تو گرما اومدن تشیع شهدا و از حق هسته ای شون و استقلال و ناموسشون دفاع کردن (2977557) (alef-13)
 
غریبه آشنا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۴۴:۱۰
چه تناقض آشکاری , روزنامه ایی به اسم آرمان ضدآرمان کشور!!!!

کارگزاران واصلاح طلبان ,بدنبال سکولاریزه نمودن کشور و استحاله فرهنگی هستند .
دردوران حکمرانی این افراد , درغالب روزنامه هایی زنجیره ایی , مملو ازاین قبیل ادبیات بودولذا جای تعجب نیست.چراکه اعتقادندارند. (2977463) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۴۵:۲۰
من کاری ندارم ولی بال فرشته ها شبیه بال کرکسه. چرا برای این فرشته ها بال کرکس گذاشتن. خدایا داریم کجا میریم. (2977466) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۶:۴۹:۵۹
من لباس غواصی رو نگاه کردم ولی دیگه ظرافت های بدن مثل ماهیچه های روی شکم معلوم نیست (2977488) (alef-13)
 
Amir
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۱:۰۵:۵۱
دوست عزیز این طرحه نه عکس! طرح اغراق کرده و خواسته ورزیدگی شهدای غواص رو نشون بده!
در مورد بال هم چرا بال عقاب به ذهن منحرف نویسنده نیومده؟
ذهن منحرف نویسنده چطور تفاوت رنگ صورت از لباس غواصی و چین لباس زیر گردن رو تشخیص نداده؟ (2977992) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۰۷:۵۶
عچیب است که دادستان به کامنت های سایت الف فورا واکنش نشان داده و نماینده محترم را به دادگاه می کشاند ولی به این توهین بسیار بزرگ آنهم به شهدای غواص که حتی دشمنان هم مجبور به احترام به آنها شدند واکنش فوری نشان نداده است. (2977530) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۱۵:۴۲
کاملا مشخصه که دوستان اون جناح میخان حسابی از شهدا استفاده ابزاری کرده و تا میتونن تسویه حساب کنند. (2977540) (alef-13)
 
کامبیز
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۱۶:۴۸
باز هم شما یک چیز بی ربطی رو علم کردید که از احساسات مردم سوءاستقاده کنید ؟ بال کرکس ؟؟ چرا بال عقاب نیست ؟ هیچ جای این کاریکاتور اون چیزی نیست که شما میگید یا بهتر بگو یم می خواهید القاء کنید ظاهرا این هم ادامه همون جریانیست که در جریان گردهمایی برای خاکسپاری این عزیزان ریس جمهور رو ... خطاب کردند خانواده مکرم شهداء بارها از سوء استفاده سیاسی از یاد این عزیزان گله کرده اند










/ (2977543) (alef-13)
 
حقگو
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۱۸:۱۱
آقای طراح مزدبگير،لباس غواصی را به عزیزانت بپوشان وعکش را بکش تا ما غيرتت را ببينيم......! (2977548) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۰:۱۴
واقعا شهدای ما هنوز در بسیاری از جاها مظلومند. اگر اون طراح و ناشر مورد بازخواست و واکنش جدی قرار نگیره، جدا راه برای کارهای بدتر باز میشه. حتما پیگیری کنید. شهدا کمکمان کنید... (2977586) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۱:۱۸
واقعا من موندم این اصلاح طلبا چی فکر می کنن با همه شوخی با شهدا هم ... (2977559) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۱:۴۲
واقعا خجالت آوره ، اون ازینکه فقط از شدا می خواهند یه نماد و سنبل درست کنند و کمتر توجهی به آرمان ها و اهداف آن ها داشته باشند این از اینکه مستقیم توهین می کنند (2977560) (alef-13)
 
ديبا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۲:۰۳
مگر كشيدن شهدا در قالب كاريكاتور خودش توهين نيس تا برسد به اينكه چجوري بكشيش. اين تصاوير پر از توهين است
قابل توجه اقاي روحاني و وزير ارشادش. البته از اين نوع كاريكاتور ها قبلا هم كم كشيده نشده است مثلا ماجراي سربند هاييكه رزمندگان به سر مي بستند كه به جاي پيشاني چشماي همديگرو مي بستندو حالا بخون كه اين تفكرات چي معني ميده. (2977562) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۸:۰۵:۴۷
دست بردارید کاریکاتور کجا بوده؟ این یه طرحه که مفهومش عروج و به اسمان رفتنه عجب گرفتاری شدیم از دست شما واقعا مشکل دارید. (2977685) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۵:۰۶
میبخشید اگر از نظر شما قواص ها برهنه کشیده شده اند پس چرا رنگ صورتشان روشن است؟
به تصویر دقت کنید. قواص ها لباس قواصی پوشیده اند که دارای کلاه قواصی است. بخش هایی از صورت که بین ماسک و لباس قرار گرفته به رنگ روشن و کاملا واضح کشیده شده.
همین طور برای بهتر شدن تصویر دست ایشان را تیره تر کشیده که مثل دستکش قواصی است.

من ممکنه از این تصویر خوشم نیاد که بسته به سلیقه شخصی خودمه ولی دیگه این شکلی تفسیرش نمیکنم. مایه تعجبه که چطوری چنین قضاوتی شده. (2977573) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۰:۲۰:۵۵
شما اول یاد بگیر املا غواص رو
بعدا کامنت بذار باسواد (2977954) (alef-13)
 
ندا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۶:۰۶
دست و پا رنگش فرق میکنه. هرکس که این تصویرو ببینه بدون اینکه هیچ بحثی درموردش شنیده باشه تصور میکنه که لخت هستن. بنطرم اصلا جالب نیست. واقعا توهینه. (2977575) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۵۴:۲۸
ده بار جوابو دادم ولی انگار الف دوس داره همه تو غفلت باشن ...رنگ صورتو نگا کن خودت متوجه میشی ولی قبول دارم میتونست طراح طرحو سیاه تر و با جزییات عضلانی کمتر بکشد (2977904) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۰:۰۴:۵۳
اشتباها بهت مثبت دادم. من هم جزو اون هر کس که میگی هستم؟؟!!آخه من تا دیدم فهمیدم لباس غواصی تنشه.شما احتمالا تو عمرت غواص ندیدی. (2977934) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۶:۲۲:۳۰
لباس غواصی اگر دیدی می دونی ماهیچه های سینه رو نشون نمی ده (2978539) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۰:۰۸:۴۶
الف این هوچیگری و جنجال که راه انداختی سر خودت هم میاد.صبر کن تا ببینی. تهمتی که زدی روزی گریبان خودت رو هم میگیره. (2977939) (alef-13)
 
هاشم
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۰:۱۲
اگر واقعا ثابت شود که قصد این کاریکاتوریست توهین به شهدای غواص بوده ٰ هیچ عذری از او قابل قبول نبوده وعلاوه بر اقدام قضائی بر علیه او میبایستی تا ابد از شغل خود کنار گذاشته شود . شهدا و مدافعان کشور در هر ملیتی دارای احترام هستند و در کشور ما بعنوان الگو برای تمامی جوانان و اقشار ملت از احترام ویژه ای برخوردارند . کوتاهی در امر رسیدگی جدی به موضوع توسط مسئولین ذیربط علاوه بر عقوبت اخروی گناهی نابخشودنی است . به روح مطهر تمامی شهداء بویژه شهیدان مظلوم غواص صلواتی با اخلص . (2977585) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۶:۳۲
نور چشمان چه تعبیری داره پس؟؟

جز نور آسمانی و جدا شدن از خاک پست و بی ارزش؟؟

همه چیز و سیاسی نکنیم.

درود خدا به شهیدان که امنیت و صحت خونواده هامون از اون هاست... (2977603) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۴۲:۰۴
سایت محترم الف

با عنوانی که شما انتخاب کردین

جایی برای نظر دیگران قائل نشدین!

در ماه رمضان دو ر از انصاف و مسلمانیست.

امیدوارم طراح هم سریعتر موضع گیری کند.

شهدا شفاعت همه مان را کنند و ان شالله به هم تهمت نزنیم... (2977617) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۷:۴۲:۴۱
سیاسی کردن قضیه و بهره برداری سیاسی از آن توهین به شهدا نیست؟؟؟؟؟ (2977620) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۱:۱۲:۱۳
چه سیاسی بابا مردم مومن وحزب الله وشهید پرور ایران مخالف امریکا وغرب هستند واکثر کسانی که به مراسم امد ن بسیجی وحزب الله بودن پس مقلطه نکنید (2978361) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۱۳:۰۱
مارو آسفالت کردن این چند روزه با این موضوع.....بابا خدایشان رحمت کند....تمام (2977822) (alef-13)
 
پرويز گراوند
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۱۴:۲۲
اين طرح جذاب نيست. من ازش خوشم نيامد. بي سليقگي شده.
اما قصدش تعظيم شهدا بوده نه اهانت. از بعد هنري هم ضعيفه ولي پيامش عروج شهدا به آسمان است. (2977824) (alef-13)
 
زهره
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۳۵:۲۳
عرضم به حضورتون به عنوان يك هنرمند:
اول اينكه شما احتمالا اصلا نميدونيد كاريكاتور چيه! اين طرح در دسته بندي كاريكاتور قرار نميگيره. صرفا نوعي تصويرسازيست با مضمون شهدا.كه البته طرح از لحاظ اجرا طرح بسيار ضعيفيه به نظر من.
اما اين همه داستان سرايي مسخره و احمقانه كه به دنبال طرح راه انداختيد منو متعجب ميكنه! از كجا فهميديد كه غواص لخته؟ نگيد كه لباس غواصي تاحالا نديديد. اگر نديديد چارش يك سرچ سادست!
قبل از انتشار عكس غواص شهيد، تصور من به اين شكل بود كه دست از پشت بسته ميشه، اما بع از ديدن عكس دستها از جلو بسته شده بود دقيقا از همانجايي كه شمابه معني فحش تلقي كرديد! من طراح هم اگر بعد از ديدن عكس شهيد، قصد كشيدن يك طرح داشتم صد در صد بر اساس شواهدي كه ديده شده اين كار رو ميكردم و دست رو از جلو ميبستم به همين صورت!
در مورد بال كركس به قدري مسخره بود حرفتون كه ازش ميگذرم!
در مورد رنگ كدري كه به قول شما نشاني از قداست نداره! منظور طراح آماتور اين طرح، يا كشيدن آسمان آبي و يا آب كه باغواصي در ارتباطه بوده. اما يك اينكه تكنيك مناسبي انتخاب نشه ، 2 اينكه موقع چاژ افت كيفيت داريم. به هر كدوم از اين دلايل ميتونه باشه و اينقدر جنايي كه شما ميفرماييد نيست قضيه.
در آخر اينكه : اينقدر سطحي نگر نباشيد و قبل از باز كردن دهان كمي فكر كنيد! چون مسئول حرفهايي كه ميزنيد هستيد و با همين حرفها يك انسان منتطقي و عاقل يا برعكس نادان و سطحي و حتي مغرض به نظر ميرسيد!
لطفا كامنت بنده را منتشر كنيد تا براي كساني كه دنباله روي بدون فكر مطالب بي سرو ته و دهن بين نيستند و به دنبال دلايل منطقي ميگردن شايد راهنمايي باشه! (2977867) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۳۹:۲۲
کسانی که توجیح میکنن یعنی نمیشد کاری بهتر ارئه کنن. واقعا که ....حالا باید بگیم شهدا واقعاشرمنده ایم (2977880) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۴۸:۱۷
... در مورد نقاشی شهدا، شهدا لباس غواصی دارن از رنگ صورتش مشخصه ، در مورد بال هم اصلا بحثی وجود نداره وناشی از ذهن بیماره دست هام اگه بسته باشه اونم از جلو جای دیگه ای تصور نمی شه ولی طراح میتونست جزییات عضلاتو کمتر کنه و سیاه تر تا چنین برداشتی صورت نگیره .... در مورد حماس هم دفاع کردن از این گروه که تفکرات نزدیک به مرسی و اردوغان و آل سعود داره همچینم واجب نیست (2977891) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۹:۵۹:۴۳
منزلت شهدای گرانقدر بخصوص شهدای غواص بقدری بالاست که به تصویر کشیدن شهادت آنان بصورت کاریکاتور توهین تلقی میشود . درود خدا بر اواح تمامی شهدای این سرزمین. (2977917) (alef-13)
 
mohammad
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۰:۲۸:۱۷
به نظرم طراحی جالبی نیست ولی اینجور تفسیرها هم درموردش بی انصافیه . اینکه بگیم بالهاشون شبیه بال کرکس میمونه دیگه ازون حرفهاست ، ضمنا فراموش نکنیم که اون عزیزانی که زنده بگور شده بودند ، دستاشون از جلو بسته شده بود، ضمنا من فکر نکنم درکل ایران چندهزار نفر بیشتر این طرح رو دیده بودند ولی بلطف جنجال رسانه ای الان چند میلیون نفر دیدند (2977966) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۰:۴۶:۵۶
به نظر نمیاد نیت بدی داشته باشند شهدا برای همه مردم ایران عزیز هستند میشه گفت طرح خوب نبوده در شان شهدای همیشه زنده (2977983) (alef-13)
 
مرتضی آ.ر
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۱:۱۴:۰۶
سلام یاد آن شعر زیبا افتادم که می گفت یاران چه غریبانه رفتند واز این خانهو...... خوب حالا میبینیم که یکی اشتباه میکنه ویکی دیگه برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود وحزبشان وگروهشان دست به هر اقدامی می زند واستفاده می برد یادمان نرفته که برای مسئول شدن ومسئول و مدیر بودن و ماندن این مسئولین و این حزب و گروه که باعث تفرقه بین جامعه وازبین رفتن وحدت شدهاند...واین کسانی شهید وشاهد شده اندوخیلی ها که در حسرت رفتن مانده اند
ودراخر مسئولینونمایندگان حساب کنید تعداد شهدا را وجانبازان راوببینیدسهم مسئولیت شما چند شهید وجانباز می شود. (2977999) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۱:۳۵:۲۵
بعضي ادمها اصلا جنبه اينكه يك كم ازاد باشند را ندارند و ميخواهند تمام عقدهايشان را يكجا در اورند...حالا كاري ندارم كه طرف مقابل از قبل گارد گرفته بود تا موضوع بهره برداري سياسي از شهدا را كمرنگ كند و توهين چند تا مداح را به سران مملكت را لا پوشاني كند وحتي همين سايت الف حتي اشاره به ان هم نكند..ولي شما چرا اينقدر بي مبالات هستيد وبهانه دست بهانه جويان ميدهيد..اگر اين طرح را چاپ نميكرديد دنيا اخر ميشد...شهدا روي چشم ما ..همه زحمت كشيدند جانشان را دادند از خرداد 42 تا الان...هيچكدام معصوم هم نبو.ده اند ...همه ما از اقوام و همسايگانمان كسي شهيد شده...اينطور كه شما تشريح ميكنيد شهدا انسلتهايي برگزيده بوده اند كه معصوم بوده اند و مابقي مردم ديگر لياقت ندارند..با چنين ديدگاهي اگر جنگي پيش ايد ايا فكر نميكنيد با اين تبليغات غلو ديگر كسي در خودش احساس مسيوليت نكند...نه چنين نيست ..خيلي از شهدا مثل فيلم اخراجي ها بودند ولي احساس مسيوليت كردند و براي دفاع از خاك و دين رفتند ..بعضي هم براي دفاع از خاك رفتند چون مسلمان نبودند...پس غلو نكنيد..شهدا حق زيادي بر گردن ما دارند..ما هم وظيفه داريم قدر دانشان باشيم... (2978019) (alef-13)
 
لیلا
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۲:۰۴:۲۷
آرامش امروز همه ما مدیون رشادتهای این عزیزان است لعنت برکسی که توهین کند شرمتان باد (2978046) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۲:۳۸:۰۶
روزنامه بدبخت اومد ثواب کنه کباب شد. ول کنید این مسخره بازیها و فرصتطلبیها سیاسی را. خسته کردید مردم را. هم شما و هم بقیه. (2978086) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۳:۰۳:۵۰
ذهن هایتان را بشویید. این ها را به عنوان نماد شهدا کشیده اند. من که دیدم بغض کردم. به یاد عباس حسین (ع) که با دست بریده به دیدار حق شتافت، شهدای ما با دست بسته به حضور حضرت حق می رسند. اگر کسی در این تصویر برهنگی را دیده استغفار کند. درود بر شهدا، کاش دست ما را هم بگیرند. (2978113) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۲۳:۲۹:۱۷
بچه ای که تازه مداد دستش گرفته و نقاشی میکنه هم میفهمه این نقاشی در شان شهدا نیست. (2978175) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۰:۰۸:۲۰
به نظرم واقعا اهانته، قرار نیست هر چی گفتن یا نوشتن یا کشیدن به بهانه سیاسی نشدن سکوت کرد (2978265) (alef-13)
 
عبد الله محمدي
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۰:۳۰:۳۷
من مي خواهم شكايت كنم شما مي دانيد چطور بايد اقدام كنم؟ (2978290) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۰:۳۴:۰۹
مشکل اینجاست که این اصلاح طلبا با شهدا لج کردن که چرا این موقع اومدن و نگذاشتن آنها راحت کارشون رو بکنن
به همین دلیل این طور دق و دلیشونو بر سر شهدا خالی کردن
سکوت هرنفر در مقابل این کار خیانتی است به تمام شهدا (2978295) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۶:۲۲:۳۳
به خدا کامنتی از این قشنگ تر نمی شد گذاشت ... توووووپ..... خیلی حال کردم (2978540) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۰:۵۵:۱۸
چقدر جالب. چقدر زیبا. حیف این عزیزان که رفتند و شهید شدند تا جوانکی کم شعور نقاشی بکشه و جمعی بی شعور در مورد اون اظهار نظر کنند و همگان فراموش کنند که اون شهیدان برای دفاع از مملکت رفتند و ن برای ایجاد نفاق!
استفاده های ابزاری از شهیدان ان هم به همه صورت ممکن واقعا باعث شرمساری است.
به خدا قسم این عزیزان به دست عراقی ها کشته شدند ان هم به مظلوم ترین شکل ممکن که مطمئنم حتی سالار شهدا امام حسین هم برای انها گریه کرده. اونوقت هموطن نماهایی رو میبینم که میرن کربلا و از دست قاتلین پسرانمان اب میگیرن و برمیگردن و اینجا بر علیه همدیگه کامنت میذارن.

ناراحتید به نقاش چه کار دارید. اگر مردید بریداز عراقی جماعت خسارت بگیرید.

اگر نمیتونید مسلمان باشید حداقل ازاده باشید. (2978329) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۱:۰۳:۲۵
اولا در مورد کاییکاتور شهدای غواص
اگر نگاه کنید متوجه می شوید نگاه آنها رو به بالاست و با نور که انگار نور خدایست در صورت آنها پوشانده شده است و پشت صحنه تیره که نمادی از این جهان تیره و بد هستش که اونها دارن خدایی می شن و رو به اسمان میرن رو داره نمایش میده .
و اینکه دستهای بسته و لباس غواصی نماد شهدای غواص هستش به نظر من اعتراض به این دو حالت داره یا شما می گوید این لباس ، لباس غواصی نیست ؟
یا میخواید بگید لباس غواصی بد هستش ؟ که فرض اول کاملا غلط هست و دومی رو می تونید برید لباس غواصی طراحی کنید نه اینکه اعتراض
دوما در مورد کایکاتور تنیس رو میز
به زیبای توانسته از حماس حمایت کنه و مظلومیت مردم فلسطین رو نمایش بده برای حرفم هم دلیل دارم
1.در این بازی که نمادی از جنگ هستش به خوبی نمایش داده که در نهایت اسیبش رو مردم مظلوم فلسطین می ببینن و تن بدن اونها داره میلرزه و اسیب می ببینه هرچند که در جنگ ها ادعا میشه مراکز نظامی هدف قرار میگره.
2. نگاه مادر و فرزندان رو به اسرائیل هستش نه رو به حماس : این یعنی اعتماد به حماس هستش


به نظر میرسه اعتراض به این کایکاتور ها جنبه سیاسی داره (2978342) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۱:۰۷:۳۶
بنظرم این تصویر اصلا هم کاریکاتور نیست. بلکه نشانه ای از بغض و تنفر عمیق یک مشت افراد معلوم الحاله....
همه چیزمان را به سخره گرفته ایم .....
قضاوت بماند با مخاطب... (2978355) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۱:۳۹:۵۱
اگر کاریکاتور توهین آمیز است پس چرا خودتان منتشر کردید!!!
مگر افشای گناه خودش گناه نیست؟
اگر بازی با احساسات مردم دارید، بحث دیگری دارد (2978400) (alef-13)
 
ش
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۲:۲۷:۲۸
http://armandaily.ir/?News_Id=118312 (2978436) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۳:۱۰:۵۵
دشمن که عصبانی بشه نمیفهمه چی می نوسه چی میکشه...ای دشمنان دین خدا عصبانی باشید واز این عصبانیت بمیرید(بهشتی ره) (2978457) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۰۸:۰۰:۲۳
سايت الف از شما بعيد است مثل ديگران، شهدا عزيز را دستاويز سياسي كاري قرار دهيد. (2978621) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۱:۵۶:۲۱
لعنت خدا بر ایادی شیطان
لعنت خدا بر پیروان شیطان
لعنت خدا بر قلم شیطان
نوری که خدا روشن می کند با باد بال مگسی خاموش نمی شود. (2982922) (alef-6)
 
عزيز محمد
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۳:۵۷
اين شهدا همانطور كه جسمشان براي اسلام فداشده بايد آبرويشان هم بدست كسي مثل محمد طحان فداي اسلام بشه همانطور كه پيراهن امام حسين عليه السلام را در روز عاشورا از تن مباركش د رآوردند .خداوند اينگونه افراد را نادان قرار داده تا ماهيتشان براي مردم شهيد پرور كشف شود
ا (2983172) (alef-6)
 
منیر
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۲:۵۱:۳۳
ملاک قضاوت درباره اعمال به نیت اون برمیگرده ان شاءالله این هنرمند هموطن چنین مقاصد شومی که بعضی دوستان گفتن رو نداشته و الا خدا تضمین داده که خون شهدا پایمال نخواهد شد هرگز!
اما اقای طحان چه اصراری بود با این طرح( چرا کاریکاتور) به این موضوع بپردازی اگه واقعا قصد بدی نداشتی کم لطفی کردی باید وقت بیشتری برای هنرت میگذاشتی مومن واقعی به نا به گفته معصومین(ع) خودش رو در مضان شک و تردید و اتهام دیگران قرار نمیده (2983244) (alef-6)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۴:۰۷:۱۱
شهدا از این که الان در کشور اختلاس ها دزدی میلیاردی و گرونی بیشتر روحشان آزارده خاطر میشود تا کشیدن آنها به صورت لخت مادر زاد (2983530) (alef-6)
 
شبنم
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۴:۲۰:۴۱
وای بر آرمان کنند
چرا تخته نمیکننش خب
یعنی دیگه باید چیکار کنه تا تختش کنن (2983576) (alef-6)
 
سیدحسین میرباقری
۱۳۹۴-۰۶-۰۳ ۱۴:۵۳:۳۸
سلام اصلن توهینی صورت نگرفته این ذهن شماست که چنان برداشتی را تصور کرده است عریانی شهدا نشان تنهایی آنها و بریدن از دنیای مادی وظلم انجام گرفته بر جسم آنان آنان است ودست بر عورت حکایت حیا و عفت است بال آنها علامت پروزشان بسوی بهشت برین است عینکهای تیره را بردارید تا حقیقت را بهتر ببینید (3141639) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۱۲:۲۰:۰۲
بایدبرخورد شوداگر شهدا نمی بودند معلوم نبوداینها که توهین میکنندکجا بودند ازکودکان سوری بهتر نبودین (3166678) (alef-3)
 
یوسفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۰ ۱۸:۰۶:۳۱
انتطار مااز روزنامه ارمان بیشتر از اینها نبوده و نیست
سابقه اینجوری هم خیلی دارن
هنرشون درهمین حده. بهتره بگم بی هنریشونو ثابت کردن (3597999) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
طرح توهین آمیز و شرم آور روزنامه آرمان برای غواصان شهید