کد مطلب: 305732
رونمایی از یک فاجعه در خدمات خودرویی
تاریخ انتشار : جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو تنها به شش درصد کسانیکه مشمول دریافت خسارت خواب خودرو بودهاند، این خسارت را پرداخت کردهاند.
سعید تاجیک در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق آییننامه فعلی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، در صورتیکه خودروهای تحت گارانتی برای رفع عیب بیش از دو روز کاری یا مدت زمان استاندارد برای رفع عیب خودرو، در تعمیرگاه متوقف شوند، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو ملزم به پرداخت روزشمار جریمه خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک آن است.
وی با بیان اینکه علیرغم صراحت قانون در این زمینه، تقریبا هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو این قانون را رعایت نمیکنند، خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی صورت گرفته، در حوزه خودروهای سبک تنها به شش درصد و در حوزه خودروهای سنگین تنها به چهار درصد مشمولان، این خسارت پرداخت شده است.
معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: این به این معنا است که از هر ۱۰۰۰ نفری که مشمول دریافت خسارت خواب خودرو بودهاند، در حوزه خودروهای سبک تنها ۶۰ نفر و در حوزه خودروهای سنگین، ۴۰ نفر از مشمولان این خسارت را دریافت کردهاند.
وی افزود: نکته قابل توجه این است که همین تعداد ناچیز خسارت خواب خودرو پرداخت شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو نیز مربوط به کسانی بوده که از قانون آگاهی داشته و برای دریافت خسارت خود شکایت کردهاند و شرکت مربوطه از این طریق ملزم به پرداخت آن شده است در حالیکه طبق قانون، شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم هستند به طور خودکار به تمام مشمولان این خسارت را پرداخت کنند.
تاجیک با بیان اینکه در جدیدترین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو این موضوع مطرح شد، تصریح کرد: در این زمینه دفتر نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به تمام خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ کرده که قانون پرداخت خسارت خواب خودرو باید تا پایان سال به طور کامل اجرایی شود.
کلمات کلیدی : خودرو ، قيمت خودرو ، بازار خودرو ، خودروسازي ، خودروساز
ehsan
۱۳۹۴-۰۸-۰۸ ۱۹:۳۳:۱۹
خدا لعنتشون کنه ماشین من طی مراجعات مکرر بیش از یک ماه تو تعمیرگاه یک خوابیده یک ریال که ندادند هیچ آخرشم ماشینو با همن ایراد(گیربکس) فروختم (3288585) (alef-13)
پژو پرشیا در سال 93 گرفتم گیربکس به دنده 4 نمی ذفت الان عوض شده و دنده 4 اصلاح شده ولی به دنده 1 و 2 نمی ره. تازهبطور مرتب روغن کم می کنه و این از افتخارات ایران خودرو هست که خودرویی ساخته که روغن کم می کنه. در کنار این اشکالات هر روز هم یه جاییش اشکال پیدا می کنه. من نمی دانم چرا برخی احمقانه از خودرو سازان حمایت می کنند. (3289197) (alef-13)
تو ایران مگه قانون حمایت از حقوق مصرف کننده هم داریم؟!
اگه داریم پس چرا اینقدر دیر داره نمایان میشه؟
مردم وجدانن خودمون باید از حقوق خودمون دفاع کنیم و تنها از تولید کننده وفادار حمایت کنیم و گرنه هیچ قانونی برای حمایت از حقوق مصرف کننده نیست که عملی بشه! (3289243) (alef-11)
در ادامه میخوانیم که
مهمترین نکته در بازار خودروی ایران را که همه مردم نمیدانند
آیا شما میدانین ؟
نکته و رمز.............
..................
................
..............
...............
………….
……………..
اینست که
خودروسازان داخلی در هیچ کشوری مشتری ندارند
در هیچ کشوری احترام و آبرو ندارند حتی از کمپین تحریم خودرویی ما نیز مطلع شده اند
پس تنها مشتری آنها ما هستیم
بنابراین اگر ازشان خودرویی نخریم
بزودی نابود میشوند و سهامشان از بین میرود .
پس باید برای نجات خودشان قیمتها یکسوم شوند با گارانتی و وارانتی 5 ساله رایگان
همچنین فروش قسطی چندساله بدون سود ارائه بدهند
اگر ازشان نخریم بزودی نابود میشوند . این موضوع را به همه بگویید .
اما چرا قیمتها باید یکسوم شوند
چون در خارج حداقل حقوق حدود 1600 دلار در ماهه
و با ده ماه حقوق میشه خودروی خوب خرید
اما در ایران حداقل حقوق تازه برای سال 1395 حدود 820 هزار تومانه
که با 33 ماه حقوق میشه خودروی معمولی خرید . پس باید قیمتها یکسوم شوند نه اینکه فقط آب و برق و بنزین و گازوئیل را جهانی کنند
تازه نکته دیگه اینکه در سال 2016 آیا دوست دارین سوار ماشینهای مدل 1988 که میسازند بشوین ؟
آیا ارزش و احترام برای خود و خانوادتان قائل نیستین ؟!
بخرین تا پول و جون و اعصابتان به خطر بیوفتد (3288812) (alef-11)
بايد در صورتي كه كسي از طرق قانوني اقدام به دريافت خسارت كرد چند برابر خسارت رو به او پرداخت كنند تا نمايندگي ياد بگيره كه خودش با زبون خوش خسارت رو پرداخت كنه (3288841) (alef-11)
مرتضی سیدکلان
۱۳۹۴-۰۸-۰۹ ۰۸:۰۸:۰۳
من پراید نو یک ماه پیش خریدم هر هفته یه چیزش خراب میشه میبرم گارانتی پاسخگو نیستن مجبور میشم تو بازار تعمیر کنم. (3289135) (alef-11)
وقتی اینقد گفتیم ممنوع ،باز رفتی خریدی،حقته (3289612) (alef-11)
من موندم چرا دولت به اصطلاح تدبیر و امید، داره از این دو گاری ساز بی انصاف حمایت میکنه؟ بزاره شرکتای خارجی بیان تو ایران و ماشینای روز با استاندارد اروپا بسازن و کارگرا هم بی کار نمیشن و مردم هم دعا به جون دولت میکنن! (3289270) (alef-11)
سید خراسانی
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۱:۰۱:۰۸
اسم دولت ها هر چند سال عوض میشه، اما کارهاشون شبیه به همه.
چون پای منافع اشخاصی وسط هست که از دست دولت کاری بر نمی آید. (3484617) (alef-11)
افسانه
۱۳۹۴-۰۸-۰۹ ۰۹:۲۴:۵۰
درسته واقعا حق با زهرا خانومه که
برای نجات خودشان باید قیمتهای ماشین یکسوم شوند
با گارانتی و وارانتی 5 ساله رایگان
همچنین فروش قسطی چندساله بدون سود ارائه بدهند
اگر ازشان نخریم بزودی نابود میشوند . این موضوع را به همه بگویید .
اما چرا قیمتها باید یکسوم شوند
چون در خارج حداقل حقوق حدود 1600 دلار در ماهه
و با ده ماه حقوق میشه خودروی خوب خرید
اما در ایران حداقل حقوق تازه برای سال 1395 حدود 820 هزار تومانه
که با 33 ماه حقوق میشه خودروی معمولی خرید . پس باید قیمتها یکسوم شوند نه اینکه فقط آب و برق و بنزین و گازوئیل را جهانی کنند
پس نمیخریم
نمیخرم
نمیرخم (3289281) (alef-11)
خدا ازشون نگذره ان شالله تو همین دنیا حقمونو میگیریم حروم خوارای دزد (3298747) (alef-11)