نظر منتشر شده
۷۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 176493
عباس سلیمی نمین در گفتگو با الف :
برخورد با عسگراولادی ناشی از تندروی کم ظرفیت ها است
بخش داخلی الف، 3 بهمن 91
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۲
رئيس مركز مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران اظهارات اخیر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری را ناشی از نگرانی ادامه فضای التهاب در جامعه دانست و گفت : نگرانی آقای عسگراولادی از اینکه فضای التهاب در جامعه ادامه پیدا کند است . فضایی که تحمل آرا و اندیشه و نظر  سخت بشود و جریان های سیاسی جامعه و نیروهای دلسوز نتواند سخن بگویند .
 
عباس سلیمی نمین در گفتگو با الف گفت : این نوع برخوردها را ناشی از چند مساله می دانم، یکی اینکه خود شخصیت های تاثیر گذار می بایست شرایط زمان بیان یک مطلب را تعیین و درک کنند، در واقع به گونه ای عمل نکنند که دیگران بتوانند فرمایشات آنها را هر جور که دلشان بخواهد منعکس کنند . کسانی که حرف و سخن آنها بر جامعه تاثیر دارد باید دقت کنند چارچوب بحث شان را هدایت و این هدایت نیز از دستشان خارج نشود .
 
این کارشناس مسائل سیاسی، افزود:حرفهای آقای عسگراولادی، حرفهای بسیار خوبی بود اما متاسفانه مراحل پیچیده ای را دنبال کرد و ایشان مجبور به صادر کردن تکذیبیه و اطلاعیه های متعددی شدند . این کار را مشکل کرد و بهانه ای به دست کسانی که می خواستند ایشان را تخطئه کنند داد. وی افزود : از لحاظ جامعه شناسی ، جامعه و مردم ما بسیار مردمی نرم خو هستند اما افراد سیاسی ما به دلیل تمامیت طلبی و زیاده خواهی به سوی شیوه های تند می روند، یعنی برخلاف خصلت جامعه که نرم خوی است وارد فضای تند می شوند. اینها می خواهند در زمان اندک، بیشترین نتیجه و فایده سیاسی را ببرند .
 
این فعال سیاسی ادامه داد : احزاب سیاسی ما اگر می خواهند قدرت خود را افزایش بدهند باید قدرت اقناعی خود را بالا ببرند. بالا بردن قدرت اقناع تولید اندیشه و فکر می خواهد. این احزاب سیاسی بدون آنکه قدرت اقناع خودشان را در جامعه بالا ببرند با کارهای جنجالی و افراطی می خواهند رقیب را از میدان خارج کنند، لذا دشمنی و کینه ورزی را به جامعه تزریق می کنند.
 
سلیمی نمین با بیان اینکه رقابت، خصومت، دشمنی و کینه ورزی نیست گفت : رقابت عامل دو اندیشه و فکر است، هیچ اندیشمندی با اندیشمند دیگر در مقام ستیز و دشمنی برنمی آید. وقتی احزاب در مقام تولید فکر قرار گرفتند هیچ وقت با رقیبان از سر ستیزه جویی برخورد نمی کنند. متاسفانه امروز این زیاده خواهی جامعه را به این سو کشانده که خود افراد را دچار نگرانی کرده و در واقع اصلاح این امر را از دست آنها خارج کرده است. امروز نیروهای تندرو به سمت پیش قراولان احزاب درآمده اند و آنها هستند که عناصر معقول را به دنبال خود می کشند. وي تصريح كرد:فکر می کنم بعضی از واکنش ها به صحبت های عسکراولادی هم ناشی از حاکمیت فضای تندروی است و برخی هم ناشی از عدم دقت آقای عسگراولادی در مخلوط کردن برخی از مسائل با هم بود.
 
رئيس مركز مطالعات و تدوين تاريخ معاصر با دعوت به احترام گفت: ما نباید در دعوت به رعایت اخلاق و رعایت احترام شخصیت ها ، وارد فضای امتیاز دهی و نخبه گرایی بشویم و باید تعادل داشته بشیم. البته نباید در این بین به سمت نخبه کشی هم پیش برویم. اینکه می گوییم به فلان شخص تذکر خصوصی داده ایم چون ایشان شأن بالایی دارد، سوابق انقلابی وی هم زیاد است، پس نباید علناً به وی تذکر بدهیم حرف درستی نیست .
 
سليمي‌نمين خاطر نشان كرد: این حرف آقای عسگراولادی نادرست است که می گوید : ما در جلسات خصوصی به آقای هاشمی رفسنجانی تذکر می دهیم. اکنون ایرادات آقای رفسنجانی در جامعه علنی مطرح شده است. چرا نمی توانیم ایشان را طوری نقد کنیم که نه شخصیت ایشان را منکوب کنیم و نه اینکه وارد فضایی بشویم که هیچ کس جرات انتقاد به ایشان را نداشته باشد. وي تاكيد كرد: فکر می کنم دعوت آقای عسگراولادی در دعوت به رعایت احترام افراد نخبه جامعه خیلی خوب است اما خطاهایی که جنبه بروز اجتماعی پیدا کرده و در سطح گسترده ای از جامعه بیان شده است آنها را نمی توان به صورت خصوصی مطرح کرد.
 
سلیمی نمین گفت : به نظر من این حرفهای آقای عسگراولادی ناشی از یک نگرانی است. نگرانی از اینکه فضای التهاب در جامعه ادامه پیدا کند، فضایی که تحمل آرا و اندیشه و نظر  سخت بشود و جریان های سیاسی جامعه و نیروهای دلسوز نتواند سخن بگویند .
 
وی اضافه کرد: خطاهای برخی از نیروهای برجسته دوم خردادی موجب شد که خصومت را به خیابان و بدنه جامعه تزریق شود. این فاجعه آمیز و نگران کننده بود چون جامعه را به جان هم انداخت و بذر عداوت جامعه کاشت. متاسفانه هنوز تحت تاثیر آن فضا هستیم. اگر بتوانیم بر این فضا فائق آییم طبیعتا مثبت خواهد بود دشمن زمانی می تواند در بین ما نفوذ کند که دشمن را فراموش کنیم و همدیگر را دشمن بدانیم ،ما نباید هم دیگر را دشمن بدانیم.
 
پژوهشگر تاریخ معاصر  ایران افزود: تصور من این است که آقای عسگراولادی در این زمینه نگرانی دارد و این نگرانی هم تا حدی به جا است چرا که زمانی می توانیم جامعه را به جلو ببریم که اهل فکر آن جامعه همدیگر را دشمن ندانند و به گونه ای عمل کنند که دشمن از عملکردشان سود ببرد.
 
این روزنامه نگار اصولگرا تأکید کرد: آقای عسگراولادی قصد تبرئه کسی را نداشت ، ایشان می خواستند از تندروی بکاهند و بگویند اینها دشمن اصلی نیستند، این ها خطارکار و مجرمند. منظور آقای عسگر اولادی این است و این حرف درستی است که اینها سران فتنه نیستند .
 
سلیمی‌نمین ادامه داد: من این حرف را چند سال پیش در تلویزیون گفتم، من آنجا گفتم که اینها مجرمند و تخم عداوت و کینه را در جامعه کاشته اند اما سران فتنه نیستند . زمان طرح این مساله هم مداحان و آدمهای تندروی زیادی به من حمله کردند اما به دلیل عدم پذیرش این حمله از طرف جامعه راه به جایی نبردند .
 
وی در پایان تاکیدکرد: آدمهای تند رو ظرفیت کوچکی دارند ، اگر فضای جامعه فکری شود اینها اصلا نورانیتی در آن فضا ندارند ، آدمهای تندور چون اهل تولید فکر نیستند و فقط اهل جنجال ، در یک شرایط تندروی سکه آنها رونق دارد . و به محض این جامعه را به سمت تعقل گرایی سوق پیدا کرد آنها حرفی برای گفتن ندارند .
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۲:۲۴:۵۰
تازه به دوران رسیده تحمل آدم های پخته که حرفشان روی صدق وصفا است را ندارند (1097149) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۴:۱۴:۰۵
میگن دست خدا صدا نداره همینه. همون کارهایی که با اصلاح طلبها میکردین حالا داره سر خودتون میاد! (1097386) (alef-7)
 
دانشجو
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۴:۳۶:۳۲
آدم های تندرو را امثال شما دوستان برسر قدرت فرستادین!
همچنین دوستان مجلسی که تا جناب دکتر وارد مجلس مبشدند فریاد الله اکبرشان گوش فلک را کر می کرد! خدا به داد این مملکت برسد! (1097454) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۵:۰۹:۲۸
کوری عصا کش کور دگر شده!
برخی احزاب راستگرا نگران از دست رفتن اقتدار حزبی و قبیله گرایی خود شده اند. (1097561) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۰۰:۱۷:۳۲
بنده هم تا اینجا با جناب آقای عسگراولادی موافقم که موسوی و کروبی سران فتنه نبودند. بلکه سران فتنه آمریکا واسرائیل و انگلستان بودند. موسوی و کروبی عروسک های این خیمه شب بازی بودند.
مثلا اینهایی که با موتور می آیند و دانشمندان هسته ای ما را ترور می کنند آیا سران تروریسم هستند و یا دستور دهندگان آنها؟
موسوی و کروبی هم حکم همین تروریستهایی را دارند که یک پولی گرفته اند تا ترور کنند. به برخی ها چندصد هزار تومان می دهند تا کسی را ترور کنند، برخی ها نرخشان بالاتر است. چند هزار دلار و برخی ها بیشتر.
موسوی و کروبی به قیمت رسیدن به پست و مقام دست به ترور علیه اسلام و انقلاب و مردم زدند.
واقعا که آنهمه سابقه را در طبق اخلاص پیش کش دشمنان انقلاب و اسلام ومردم کردن عین حماقت است.
لذا حق با جناب آقای عسگراولادی است که اینها را سران فتنه نمی دانند. آنها مظهر خباثت، خیانت و حماقت و دین فروشی و وطن فروشی هستند. (1098536) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۰۹:۲۱:۳۴
دوست من
این آقا یادش رفته حرفهای خودشون را. یک سری به آرشیو روزنامه ها بزنید آن موقع تندرو واقعی مشخص میشود. (1098917) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۲:۳۱:۱۴
کم خردی و تند روی تا چه حد؟ حتی عسگر اولادی با این همه سابقه اصول گرایی که همه میداننذ را هم طاقت نمیارند. خدایا گیر کیا افتادیم. خدایا بگو چه کنیم که از ما بگذری؟ (1097159) (alef-1)
 
هموطن
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۲:۴۹:۰۴
طبعا ادیتورهای محترم سایت آگاه هستند که کلا بنده در اینگونه موارد اصلا نظر نمیدهم . ولی این یکی مورد کمی استثناء هست ؛ چون این موضوع بصورت یک معضل سیاسی ـ اجتماعی در آمده است که شخصی امروز عقیده اش را بیان میکند و زمانیکه مورد اعتراض عده ائی قرار میگیرد ؛ فورا با صدور تکذیبیه و دادن دهها ویراژ سیاسی چنین وانمود میکند که حرف من سوء تعبیر شده ؛ برداشت غلط از آن شده ....منظور من این نبود بلکه آن بود .
نخیر عزیزان اگر در کشوری آزادی بیان عقیده باشد ؛ سخنور دیگر مجبور به دادن ویراژ سیاسی نیست چون عقیده اش بر مزاق عده ائی خوش نیامده است .
آقای عسگر اولادی اهل مطالعه هستند . آیا بیاد دارند که این جمله را کجا خوانده اند و تعلق به چه کسی دارد : با اینکه با عقیده تو مخالفم ؛ ولی تا پای جان می ایستم که تو عقیده ات را بیان کنی .
فکر میکنم آقای عسگر اولادی این جمله معروف را تا حالا نخوانده اند و گرنه حداقل برای اثبات اینکه آزادی بیان عقیده وجود دارد بایستی میفرمودند : این عقیده و برداشت شخصی بنده هست و با اعتقاد آنرا بیان کردم و هیچگونه جنبه جناحی و خطی ندارد . یک نظر شخصی هست و بس و مجبور هم نمیشدند که اینهمه ویراژ بدهند ؛ بخصوص در روزهای یخبندان که خدای ناکرده ؛ ویراژ دهنده دچار لغزش شدید میگردد !! و ناظران بیطرف هم آن ویراژها را می بینند و ....چون روزگار اینترنتی هست اینروزها ؛ براحتی میشود ویراژها را در اینترنت دنبال کرد . (1097188) (alef-1)
 
طرف
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۲:۵۶:۴۲
كشور بايد باخرد جمعي اداره بشه
نه با تندروي (1097198) (alef-1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۳:۱۰:۰۷
بسمه تعالی آقای عسگر اولادی به صراحت می فرمایند آقایان موسوی و کروبی مجرم نیستند اما آقای سلیمی نمین سخن ایشان را وارونه می کند. عجب روزگاری است! (1097225) (alef-1)
 
سربازوطن
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۸:۰۸:۵۲
از قدیم میگن اگه کلاغو صد سال در آب بشوری همان سیاهست
این آقایون فتنه گر سیاهند آقای عسگر اولادی در اقیانوس هم بشویی سیاهند خواهشا کاسه داغتر از آش نباش (1097869) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۰۶:۵۴:۰۹
عسگر اولادی کجا گفته موسوی و کروبی مجرم نیستند؟؟؟!!!!
بعضی ها چه زود میخوان از آب گل آلود ماهی بگیرن.... ایشون گفتند فتنه گر نیستند و مفتون هستند.... بر فرض که حرف ایشون رو بپذیریم... کی گفته مفتون مجرم نیست؟؟؟!!! (1098759) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۳:۱۳:۲۱
واقعا که اسم فتنه برازنده حال و روز اين سالهاي ماست.
اندک اندک جمع مستان مي روند!!!
فتنه يعني همين. يعني غربال. غربالي که هرچه زمان مي گذرد ريز تر و ريز تر مي شود.
خدا کند عاقب به خبر شويم و از همه غربالها بگذريم. (1097233) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۳:۱۷:۰۷
جناب نمین، اگر اونایی که گفتن اون دوتا محارب، سران فتنه هستند تندروان، شما با اون بیانات شیواتون راجع به جناب احمدی نژاد چی هستین دقیقا؟ (1097246) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۳:۲۳:۳۶
خداوند جای حق نشسته است و خوب می داند چه کسانی از اسم دین برای رسیدن به قدرت بیشتر سوءاستفاده می کنند
مردم می دانند که برخی سیاست مدارانی که بخشی از مردم را می خواهند از صحنه ها حذف کنند فتنه گر هستند .
فحش را که زمین بندازی صاحب فحش می آید بر می دارد ، خطاب این کامنت هم صاحبش می داند که کیست اگر لحظه ای خود را گول نزنند . (1097262) (alef-1)
 
مانی
United States
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۳:۲۶:۲۹
من یه جوونم که تو این نظام به دنیا اومدم و بزرگ شدم ،

حالا یه سوال اساسی‌ و بزرگ برام مطرح شده که چرا وقتی‌ چهار سال پیش عده‌ای وضعیت اقتصادی امروز رو پیش بینی‌ کردند و به همهٔ ما هشدار دادند ، بهشون برچسب بی‌ بصیرتی زده شد و کسانی‌ که خواستار جواب به این هشدار‌ها شدند رو فتنه‌گر خواندند.

من میخوام بدونم که آقای توکلی به عنوان نماینده‌ بنده که بهشون ری دادم ، اون موقع کجا بودند و چرا با وجود تمام اون هشدار‌ها ، پولی‌ که من در عرض پنج سال برای ادامهٔ تحصیل جمع کرده بودم باید در شش ماه دود بشه و بره هوا.



آقای عسگر اولادی که هیچ ، افزایش قیمت دلار مبارکشون

آقای توکلی ، با تمام احترام ، من شخص شما رو مسئول میدونم

من پاسخ میخوام ، حقمو می‌خوام ، دسترنجمو و زندگیمو که ریخت و تبدیل شد به تلی از افسردگی و ناا امیدی... (1097269) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۰۲:۱۱:۲۸
مانی عزیز... حق با شماست .
دعا کنیم خدا رحم کند.
خدایا کاری کن که ملت در همین دنیا حق خویش بستانند که اگر کار تضییع کنندگان حق به قیامت واگذار شود کار شان بسیار مشکل خواهد شد . (1098698) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۱-۱۱-۰۵ ۱۱:۳۵:۳۸
آقاي سليمي نمين. آگاهانه يا ناآگاهانه امثال شما موجب شديد كه قدرت به دست تندروها بيفته. حال اگر آگاهانه بوده امثال شما خائن هستيد اگر ناآگاهانه بوده . بايد از مردم عذرخواهي كنيد. از كساني كه بي بصيرت و فتنه گر و عامل دشمن معرفي كرديد بايد عذرخواهي كنيد. البته و صد البته كه عذرخواهي شما هم فعلا چيزي راتغيير نمي دهد. بالاترين درامدهاي نفتي تاريخ كشور به هدر رفته. اسكناسهاي ايراني به كاغذپاره تبديل شده اند و مردم در گرداب مصائب و فلاكتها گرفتار آمده اند..
احسنت به اين همه بصيرت!! (1101134) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۳:۲۸:۴۸
به نظر ايشان "خطارکارند ولي مجرم نيستند". كه كاملا هم درست است. اين نظر را به راي بگذاريد تا آقاي نمين بدانند مردم چه ديدگاهي دارند. (1097275) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۴:۱۸:۳۸
نوشته : این ها خطارکار و مجرمند. (1097401) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۳:۴۵:۴۴
متاسفانه در همه امور از این تندرویها ضربه خورده ایم و هنوز ادامه دارد نمونه اینقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دانتان پاره شود.. چرا باید با کسی که این همه رای (اقای موسوی) داشته به عنوان سران فتنه معرفی شود آیا در این انتخابات با رای طرفداران ایشان که اکثراً از رنج کشیدگان واقعی نظام نسل اول و دوم انقلاب هستند نیازی نیست، هرچند طرفداران ایشان که به حرمت مقام معظم رهبری و نظام و خون شهیدان سکوت اختیار کرده اند و هیچ حرکتی نکرده اند ... (1097306) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۴:۱۵:۱۵
زنده باد پیر سیاست ودیانت پیرو صادق وراستین خط امام ورهبری آقای عسگر اولادی. خداوند به این یار ویاور انقلاب ورهبری معظم وعزیزم طول عمر باعزت عنایت فرماید. (1097392) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۴:۲۱:۳۶
(این ها خطارکار و مجرمند. ) نقل قول
جناب نمین شما که حکم صادر می کنی اگر حتی قاضی هم که باشی نمی تونی بدون شنیدن صحبتهای آنها این کار رو انجام بدی . پسر من کلاس اول راهنماییه این چیزا رو میدونه . (1097412) (alef-7)
 
Meek
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۶:۴۳:۵۵
اون قاضیه که باید حرف دو طرف رو بشنوه و بعد رای بده. ما در این مملکت داریم آدمهائی که از راه دور و بدون شنیدن حرف طرفین، یا حتی یکی از طرفین، رای میدن، رای قطعی بدون تجدیدنظر و برای اینکه امثال من و شما نگن که محاکمه نکرده حکم
صادرمیکنن، میگن : این باید محاکمه و اعدام بشن. اگرقاضی باشی نمیتونی بدون شنیدن.................... ولی حالا که قاضی نیستی البته میتونی.... (1097742) (alef-13)
 
محمد مهدي
United States
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۴:۲۳:۱۷
قدرت در كف تندروها است، آن ها بايد اينگونه رفتار كنند؛ ولي روال امور به اين صورت طي نخواهد شد. زماني، فتنگرهاي واقعي مشخص مي شوند (كه البته اكنون براي بسياري مشخص است) (1097415) (alef-7)
 
رضا
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۴:۲۶:۰۳
من در انتخابات قبلی به تیم آقای کروبی رای دادم ، هیچ وقت هم تصور این که تقلب شده رو نداشتم، حق با شماست تقلبی هم نشده.
اما یه چیز دیگه هست که نمی شه اون رو نادیده گرفت.
وضعیت امروز دست پخت اصول گرایان است ، نوش جان مردمی که به دولت اصول گرا رای دادند ، نوش جان مردم ساده لوحی و خود خواهی که به خاطر اندکی یارانه خودشون رو فروختند ، نوش جان مردمی که شعار کاندیدای آورد نفت به سر سفره هایشان است. (1097421) (alef-7)
 
محمد
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۵:۰۴:۲۵
رسما به میلیون ها ایرانی که به احمدی نژاد رای دادن توهین میکنی که به خاطر اندکی یارانه رای دادن. خدا اون روزی رو نیاره که امثال شما بیان سر کار که برای رای مردم هیچ ارزشی قادل نیستین و اگ کسی مخالف شما باشه هر توهینی رو می کنین. (1097544) (alef-13)
 
یک معلم جوان
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۰۲:۴۳:۳۷
محمد جان... آقا رضای عزیز توهین نمیکنند بلکه واقعیت را بیان میکنند اما ناقص.
وقتی از صدا و سیما یک کشور صاحب زمانی ، آن انگها و تهمتها بیان شد و اجازه پاسخگوئی هم داده نشد خب توقع داشتی قشری از ملت بخصوص روستائیان زحمت کش ما فریب نخورند؟
اما خدا بزرگ است و فریبکاران را رسوا میکند . (1098721) (alef-13)
 
سلامتیان
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۰۲:۴۸:۱۵
متاسفانه اصولگرایان صادق و سنتی ما از حریم و جناح خویش پاسداری نکردند و افراطیونی که بعضا نیز از نااهلان و یا گمراه شدگان حجتیه هستند توانستند پشت سر آنها سنگر بگیرند و با شعارهای ظاهری حمایت از ولایت ، اصولگرایان ناب را منزوی نمایند . (1098722) (alef-13)
 
یکنفر از مردم
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۳:۰۰:۰۶
محمد آقا! سیب زمینی مجانی را چی میگی؟ اینهم توهینه؟ (1099333) (alef-13)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۶:۰۳:۴۳
دوست عزيز بخشيد نفت سر سفره نيامده كه هيچ بلكه بنزين باك ماشينمان هم خالي شده - مرغ سر سفره مان كه پركشيد هيچ حتي تخم اش را از ما دريغ كرده تامل نتونيم دو تا با دوگوجه از محله رئيس جمهور ارزان بخريم يك املت دل چسب درست كنيم بجاي جوجه كباب نوش جان كنيم (1097663) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۸:۰۶:۲۲
مردم با آگاهي از نتايج برنامه هاي آقاي احمدي نژاد به او راي دادند و اكنون نيز همانها از عملكرد او راضي هستند. اين معدود افرادي كه مداوما سياهنمايي مي كنند را نبايد به عنوان اكثريت مردم در نظر گرفت.
ملاك، اكثريت واقعي مردم است كه از عملكرد تيم اقتصادي دولت رضايت كامل دارند و هنوز هم اگر كسي همچون احمدي نژاد كانديدا شود به او راي مي دهند تا برنامه هاي ارزشمند و علمي او را با پشتكار ادامه دهد. (1097864) (alef-13)
 
France
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۸:۰۸:۴۴
من الان ارزش رایی که با آقای موسوی دادم رو می فهمم (1097868) (alef-13)
 
Ali
Austria
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۲:۲۵:۵۷
حرف حق جواب نداره آقا رضا. حق مطلب را ادا کردین. (1099252) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۶ ۱۶:۵۴:۴۶
فتنه ی واقعی الان است که حق با ناحق ممزوج شده و اگر بر منافع بعضی ها نباشد ضد دین معرفی میگردد. حرف حق گاهی ممکن است بر ضرر ما باشد ولی برماست که طرف حق را بگیریم (1102470) (alef-13)
 
دلی خون
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۴:۴۸:۵۷
ما ملت که در انقلاب وکشور سهم داریم هرگز نمی پذیریم اقلیت تند رو خود را همه کاره ی کشور بدانند هرگز.... (1097489) (alef-13)
 
علی بصیرت
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۵:۰۹:۴۵
برخورد با آقای عسگر اولادی ناشی از فضایی است که در این چند سال رسانه ها به طور یک سویه در جامعه ایجادکرده اند و تحمل هیج صدای مخالفی ندارند. (1097562) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۵:۱۹:۳۷
هر روز بيش از روز قبل به صحت گفته هاي كروبي و موسوي پي مي بريم . فتنه گر واقعي همانهايي هستند كه دهن هر كس بابا ميل ايشان سخن نراند را با پنجه آهني خرد مي كنند خواه مي خواهد عسكراولادي باشد يا هر كس ديگر. (1097586) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۸:۱۱:۲۸
مردم مصاديق فتنه را به درستي تشخيص دادند و گفته هاي افرادي همچون آقاي عسكراولادي نمي تواند واقعيات را تغيير دهد. افرادي همچون عسكر اولادي اگر چه سابقه زيادي دارند اما تجربه نشان مي دهد كه برخي از همين افراد مشكل بي بصيرتي دارند و نمي توانند فتنه را به خوبي تشخيص دهند.
خود فتنه گران هم افرادي باسابقه بودند اما دست روزگار حقيقت وجودي آنان را برملا كرد. بنابراين بايد به افراد باسابقه توصيه كرد كه فريب موهاي سفيد خود را نخورند و سعي كنند در فرصت باقي مانده از عمر خويش عملكردي از خود نشان ندهند كه نشانه بي بصيرتي آنان باشد. (1097874) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۰۱:۲۰:۵۵
حيف كه جلوي نظر دادن به اين نظر را گرفتيدالفيان محترم !تا بدانيد چه كسي حق است وملت چه كساني هستند!!!!!!!!! (1098651) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۶:۱۰:۱۶
به هر حال کسانی که اون روزها سکوت کردند برای خود اشی پختند که باید این روزها میل بفرمایند. نوش جانشان! (1099873) (alef-13)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۷:۳۶:۳۲
دلار 3700خوشا بهحال من وتو که هنوز دنبال فتنه گریم بخدا این اقتصاد همه خون شهیدان به باد میده جای امام خالی که فرمود انقلاب بدست ناهلان نیفتد (1097809) (alef-13)
 
یار
United States
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۷:۴۳:۵۳
با سلام همانطور که میدانبد در کشور ماحزب یا گروه سیاسی به مفهوم واقعی کلمه وجود ندارد و در ابتدای انقلاب یک حزب بنام حزب جمهوری اسلامی تشکیل و بعدا بنا به مصالح کشور تعطیل گردید وسایر دستجات سیاسی هم عمدتا در زمان انتخابات قد علم میکنند.ولی اصولگرایی و اصلاح طلبی پیشینه قدیمی تری نسبت به سایرین دارد که هر کدام از انها نیز تکه تکه شده اند و تقریبا از دهه اول انقلاب بطور جدا از هم در انتخابات شرکت کرده اند و در زمان حضرت امام از هر دو گروه در مناصب حساس استفاده میشد و در هر دو گروه افراد شاخص و انقلابی و خدمتگزار وجود دارد. و با وجود اختلافی که در سلیقه داشتند یکدیگر را تحمل میکردند و کشور را اداره کرده اند. اکنون با توجه به فرمایشات همیشگی رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای که رمز پیروزی ملت مسلمان را اتحاد و یکپارچگی میداند برخی ازافراد با صحبت هایی که میکنند (از هر جناحی که باشند) موجب تفرقه میشوند که اصلا با نفع کشور مخصوصا در زمان فعلی نیست. باید دلسوختگان به انقلاب و سابقون دور هم جمع شوند ومسایل حاشیه ای و تفرقه انگیز را کنار بگذارند و دل مردم را گرم کنند تا با یاری خداوند و رهنمود مقام معطم رهبری بتوانیم کشور را اداره کنیم .بامید آنروز (1097819) (alef-13)
 
یک بنده خدا
Russian Federation
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۲۰:۳۸:۰۶
تیترتان بهتر نبود اینطور می بود:
برخورد با عسگراولادی ناشی از کم ظرفیتی تندروها است (1098086) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۲۱:۰۰:۵۸
چه بسا کم ظرفیتی تندرو ها (1098120) (alef-13)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۲۱:۴۳:۲۱
اینهانمی توانندحرف حق را از زبان یکی از خودشان(عسگراولادی) نیز بشنوند.چه رسد به دیگران.همه آنهایی که به خاطرپول یابدلیل سیاسی به احمدی نژادرای دادند درایجاد این وضعیت برای کشور مقصرند.زیراانتخاب آنان ازروی آگاهی نبوده است (1098207) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۲۲:۵۵:۵۱
اي کاش از ابتدا بجاي اين همه سر وصدا اقايان ( احمدي نژاد و موسوي و کروبي ) را به صدا و سيما دعوت کرده بودند و با تشکيل ميز گرد و حضور اقاياني مانند عسکراولادي و ديگر بزرگان و با گفتگو مسايل را به قضاوت مردم مي گذاشتند . (1098357) (alef-13)
 
بتده خدا
Greece
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۲۳:۰۵:۱۱
پس جناب آقای سلیمی نمین با این حساب شما هم مثل آقای توکلی و عسگر الادی برو خدمت بزرگ خاندان کارگزرانیها ؛ ابراز پشیمانی و توبه و درخواست حلالیت کن !!!! (1098382) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۰۰:۱۵:۱۲
ای کاش مسئولین کشور به نظرات مردم بیشتر توجه کنند (1098535) (alef-13)
 
شهرام//////////////////////////
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۰۰:۳۷:۳۴
آقای سلیمی نمین
دوست عزیزتون اقای زیبا کلام
تعبیر جالبی در باره اینگونه برخورد ها داشتند
ایشان فرمودند که اینگونه برخوردها با اقای عسگراولادی ناشی از
ترس
این افراده

به نظر شما دوست عزیزتون درست نمیگه ؟
واقعا باید از چی بترسن؟
من که نمیدونم شما میدونید؟ (1098577) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۰۲:۰۵:۲۰
اقای سلیمی عزیز طبق نظر کدام دادگاه و کدام هیئت منصفه و پس از استماع کدام دفاعیات این اقایان مجرمند؟ اقای عسکراولادی درست گفته ایشان زحمات زیادی برای این انقلاب و نظام کشیده اند و حداقل باید اجازه داد از خودشان در برابر اتهامات دفاع کنند (1098696) (alef-13)
 
ای خدا
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۰۲:۲۱:۳۱
تمام مسایل مطح شده دربالا صحیح .ولی آیا مخالفان درزمان قدرت اصلاح طلبان دردهه60 اجازه صحبتهای اینطوری داشتند؟ (1098707) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۰۷:۴۷:۳۶
مثل اينكه جناب سليمي يادشان رفته همين افراط را در مورد دانشگاه آزاد كه مثل اينكه با رفتن جاسبي كل مشكلات كشور حل ميشد البته بنده قصد دفاه از جاسبي را ندارم (1098797) (alef-13)
 
حقگو
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۰۸:۲۰:۲۵
مگر بنده خدا عسکر اولادی چه گفته که اینطور به او هجوم می آورند چرا به جای گفتن حق به ناحق متوسل می شوند مگر به ناظر بودن خداوند بر اعمال اعتقاد ندارند اگربه عسکر اولادی هم مارک حمایت از فتنه بزنیم چه کسانی برای نظام باقی می مانندبا این کارها آب به آسیاب دشمن نریزید وبدانید که فردا باید پاسخگوی خون شهدا وامام شهدا باشید (1098841) (alef-13)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۰۹:۰۵:۱۲
فتنه گران واقعي كساني هستند كه سرمايه هاي مملكت را به باد داده و باعث بي ارزش شدن پول كشور شدند (1098897) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۰:۲۷:۱۱
اگه طرفداران اصلاحات و اصلاح طلبان کاندیدای اصلی و مورد علاقه خود را در انتخابات پیش رو نداشته باشند مطمئن باشید یا در انتخابات شرکت نمی کنند و یا اگر هم شرکت کنند حتما برای یکسره کردن وضعیت به کاندیدای دولت موسوم به جریان انحرافی رای خواهند داد . یقین داشته باشید بسیاری از طرف داران اصلاح طلبان که در ادارات دولتی و یا سایر بخشها مشغولند و یا دانشجو و.... هستند و بنا به ملاحظاتی پای صندوق رای خواهند رفت در صورت نبود کاندیدای اصلی و مورد علاقه خود برعلیه اصول گرایان بسیج خواهند شد و به کاندیدای دولت رای خواهند داد . این موضوع را به رای بگذارید تا مشخص شود . ضمنا آمار و تعداد طرفداران اصلاح طلبان نسبت به اصول گرایان در کامنت ها مشخص و قابل برآورد است . ان شاالله اصول گرایان عاقل باشند و در عاقبت تندروی های خود اندیشه کنند. طرفداران اصلاح طلبان به عارف و آمثال ایشان رای نخواهند داد . (1099028) (alef-13)
 
مازیار
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۰:۴۴:۱۴
اغراق، غلو، تملق، چاپلوسی، ثناگویی، مبالغه‌گری دربارة هر کسی می‌تواند سبب ایجاد غرور، تکبّر و خودبزرگ‌بینی و توهّم در آن فرد شود و موجبات سقوط او را فراهم کند؛ چرا که انسان ذاتاً دارای حُبّ نفس است و تنها تهذیب نفس، خودسازی و مراقبت دائم می‌تواند وی را در مقابل این همه آفت‌ها بیمه کند. در این وادی حتی مُخلِصین و مُخلَصین نیز در امان نیستند و نیاز به مراقبت مستمر دارند. از امام معصوم (علیه‌السلام) نقل است که «المخلَصون فی خطر عظیم» از این رو می‌بینیم امام خمینی «ره» با این که به مراتب عالی از عرفان واخلاق گام نهاده بود، مدام مواظبت و مراقبت داشت مبادا اظهارات برخی مداحان و مبالغه‌گویان ایشان را از مسیر مستقیم خارج کند و به چاه توهمات بیندازد.

چنان‌که وقتی مرحوم آیت‌الله مشکینی و مرحوم فخرالدین حجازی در جماران از ایشان تعریف و تمجید کردند، در هر دو جلسه بلافاصله موضع گرفتند و هر دو را از این اظهارات مبالغه‌آمیز برحذر داشتند. مشهور است دهۀ چهل که در بیت امام به مناسبت‌های اعیاد و وفیات مراسم برگزار می‌شد ایشان اِنعام و صلۀ خوبی به منبری‌ها و مداحان می‌داد، اما در یک مورد وقتی یکی از آنان تعریف و تمجید از ایشان کرد، پول اندکی داخل پاکت گذاشت و فرمود: «منبری که در تعریف و تمجید از خمینی باشد به همین مقدار هم نمی‌ارزد.»
بخشی از این اظهارات و مبالغه‌گویی‌ها را مرور می‌کنیم تا ذهن خوانندگان کاملاً در فضای این ماجرا قرار گیرد:


1-حضرت آیت‌الله مصباح یزدی: «دیشب‌ یکی‌ از دوستان‌ حاضر در جلسه‌ نقل‌ کرد؛ قبل‌ از برگزاری‌ مرحلۀ‌ اول‌ انتخابات‌ به‌ محضر یکی‌ از علمای‌ اهواز رسیدم‌. ایشان‌ گفت‌: نگران‌ نباشید، احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور می‌شود. ایشان‌ گفته‌ بود که‌ شخصی‌ شب‌ بیست‌ و سوم‌ ماه‌ رمضان‌ در حال‌ احیاء پیش‌ از نیمۀ‌ شب‌ به‌ خواب‌ می‌رود. در خواب‌ به‌ او ندا می‌شود که‌ بلند شو برای‌ احمدی‌نژاد دعا کن‌، وجود مقدس‌ ولی‌عصر (عج‌) دارند برای‌ احمدی‌نژاد دعا می‌کنند. می‌گوید من‌ حتی‌ اسم‌ احمدی‌نژاد را نشنیده‌ بودم‌ و اصلاً او را نمی‌شناختم‌! خود ایشان‌ نیز در تاریخ‌ دهم دی‌ماه‌ قاطعانه‌ گفته‌ بود که‌ من‌ رئیس‌‌جمهور خواهم‌ شد. کسانی‌ با او شوخی‌ می‌کردند که‌ این‌ چه‌ حرفی‌ است‌ می‌زنی‌؟ چه‌ کسی‌ به‌ تو رأی‌ می‌دهد؟ چه‌ کسی‌ تو را می‌شناسد؟ گفته‌ است‌ این‌ قول‌ یادتان‌ باشد، امروز 10/10/83 است‌، من‌ رئیس‌‌جمهور خواهم‌ شد! حالا خواب‌ دیده‌ یا کسی‌ به‌ او گفته‌ است‌ من‌ نمی‌دانم‌!» (گفتمان مصباح، رضا صنعتی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص883)




2- آیت‌الله جنتی عضو محترم شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعۀ تهران: «این نامه (نامۀ احمدی‌نژاد به رئیس‌جمهور آمریکا) فوق‌العاده است و عقیده من این است که از الهامات خدا بود... توصیه می‌کنم این نامه را بچه‌ها همه بخوانند و در مدارس و دانشگاه‌ها خوانده شود و صداوسیما نیز مکرر آن را بخواند... این‌گونه حرف زدن، الهام خداوند است.» (23/4/1385)


ایشان در خطبۀ‌ دیگر: «مردم با اشک و نذر و نیاز و توسل به خدا در سوم تیر یکی از هم‌قدهای خود را انتخاب کردند. کمک خدا در حادثه، مشهود است. یکی از دوستان نقل می‌کرد آن زمان سوار تاکسی شده بود و راننده تاکسی گفته بود من می‌خواهم به آقای احمدی‌نژاد رأی بدهم؛ زیرا مادرم که چند سالی است مرده دیشب به خوابم آمده و گفته به احمدی‌نژاد رأی بده.» (9/4/1386)


3-حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی: «این دولت، از زمان مشروطیت تاکنون محبوب‌ترین و بهترین دولت بوده است.» (8/6/1388)


4-حجت‌الاسلام رهدار، مدیر سابق مرکز تاریخ معاصر موسسه امام‌خمینی (ره): «در این دوره از انتخابات، مانند ائتلاف 6 نفره‌ای که در جنگ جمل علیه امام علی (علیه‌السلام) برپا شد، ائتلافی مقابل احمدی‌نژاد شکل گرفت. آنها چون دیدند یک بچه مسلمان پیرو خط ولایت آمده، همه مقابل او ائتلاف کردند؛ اما در نهایت شکست خوردند.»


5- حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، از هفته نامه «پرتو سخن» ، نامۀ احمدی نژاد را به نامۀ پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) تشبیه کرده و می‌گوید: «پاسخ ندادن به نامه یا حتی بی‌ادبی آن‌ها به آن، از شخصیت نویسنده نمی‌کاهد؛ بلکه اعتبار مخاطبِ ‌نامه را کاهش می‌دهد؛ چنان که پاره شدن نامۀ پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) توسط خسرو پرویز، چیزی از اعتبار پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نکاست و خسرو پرویز را برای همیشۀ تاریخ، سرافکنده ساخت.» (21/2/1389)


6-حجت‌الإسلام سقای بی‌ریا، مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیون: «درسفر شانگهای، خانم‌های هندو آمدند و با دست‌مالیدن بر شیشۀ اتومبیل رئیس‌جمهور، خواستند خودشان را متبرک کنند.»


7- آقای محمدرضا رحیمی، معاون رئیس جمهور، در حضور احمدی‌نژاد: «در سوریه در شهر تاریخی بُصرا که اسم آن را بعضاً ممکن است نشنیده باشید، یکی از مسلمانان به من گفت که من معتقدم اگر بنا بود بعد از پیامبر، پیامبری بیاید آن، احمدی نژاد بود.» (17/3/1385)


8- مهندس اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس‌دفتر رییس‌جمهوری: «خودم فکر می‌کنم در تاریخ ایران قبل و بعد از انقلاب یک چنین دولتی، یک چنین رییس‌دولتی با این محبوبیت وجود ندارد که هم در کشور این همه انسجام را سازمان داده باشد، هم امید آفریده باشد و این همه احساس عزت ایجاد کرده باشد. من شاهدم ایرانیان خارج از کشور تا پیش از این دولت می‌گفتند ما ایرانی بودن خود را انکار می‌کردیم، ما هیچ‌جا نمی‌گفتیم ایرانی هستیم تا می‌گفتیم، می‌گفتند اینها تروریست هستند، عقب‌مانده هستند، مرتجع هستند... الان ما هر جا می‌رویم قبل از این که کسی از ما بپرسد، خودمان یک جوری می‌گوییم ایرانی هستیم، چون به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم» (2/6/1388)


او در جای دیگر می‌گوید: «آقای احمدی‌نژاد فردی باهوش و انسانی استراتژیست و طراح است، دوست دارم فرصتی داشته باشم تا شخصیت آقای احمدی‌نژاد را در تلویزیون تبیین و تشریح کنم و بگویم این شخصیت کیست.» (9/10/1388)


9-آقای جوانفکر مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور: «رئیس‌جمهور در همۀ حوزه‌ها کارشناس هستند.» (18/8/1389)


10- آقای محمدعلی رامین، رئیس وقت کمیتۀ رایحه خوش خدمت: «احمدی‌نژاد مانند همۀ پیامبران با مشکلاتی روبه‌رو شد و سیل جوک‌های اراذل و اوباش به سمت او روانه شد. هدف تمام پیامبران این است که برای عدالت و قسط قیام کنند.» (5/10/1387)

12- آقای حمیدرضا ترقی، عضو ارشد حزب موتلفه: «سادگی زندگی احمدی نژاد شبیه پیامبرانی مثل یوزارسیف است.» (7/12/1387)


13-استاد حاج‌حیدر رحیم‌پور ازغدی: « این دولت انقلابی، پرطرفدارترین و مردمی‌ترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی است.» (11/6/1388)


14-اجرای برنامۀ متملقانۀ آقای فرزاد جمشیدی (مجری چرب‌زبان تلویزیون) در حضور احمدی نژاد: «شنیدم برای فرزندت عروسی گرفته‌ای و 40 - 50 نفر را دعوت کرده‌ای و پس از آن نیز نماز جماعت خوانده ای. آیا در نهج‌البلاغه نخوانده‌ای که مردم به دین زمامداران خویشند؟ هیچ فکر کرده‌ای اگر همه برای فرزندان خود این چنین مراسم عروسی بگیرند کار و کاسبی سالن‌های غذاخوری، انتشاراتی کارت عروسی تعطیل خواهد شد؟... من بنابراین علت مهم، به محمود احمدی‌نژاد رای نخواهم داد. به‌خاطر فقط 4 یا 5 ساعت استراحت! آقای دکتر اگر همه 19 ساعت کار کنند که مملکت پیشرفت می‌کند!» (1/4/1388)


او در جلسۀ دیگر: «شما مثل دیگران کابینۀ تعاونی ندارید! وام‌دار قارون‌ها نیستید. سپاه ابن‌نحسی راه نیانداختید تا ملک ری، وعده بدهید! خیمۀ ستادهایتان، قلب مردم بوده است... شما که کعبه دل‌ها را فتح کرده‌اید بیایید با نژاد احمدی خود، عطر انقلاب گل محمدی را هم به مشام برسانید. به شیوۀ پیغمبر محبوب خدا، ببخشید! عفو کنید همه آنها را که به شما توهین کردند. به ما سلام کردن بیاموزید.»
در برنامۀ دیگر می‌گوید: بخشی از اظهارات رئیس‌جمهور کشورمان در سفر به نیویورک که در خبرگزاری فرانس24 منتشر شده، حدود 2 میلیارد و 200 میلیون کامنت درج شده است.» (11/7/1389)


15-آقای ف‍رج‌‌الل‍ه‌ س‍ل‍ح‍ش‍ور، ک‍‍ارگ‍رد‌ان‌ س‍ی‍ن‍م‍‍ا و ت‍ل‍وی‍زی‍ون: «اح‍م‍د‌ی‌ن‍ژ‌اد ر‌ا م‍ال‍ک‌‌‌اش‍ت‍ر ‌ع‍ل‍‍ی‌ (‌ع‌ ) در ‌ای‍ن‌ زم‍‍ان‌ م‍‍ی‌د‌ان‍م‌ و ل‍ذ‌ا ن‍ب‍‍ای‍د ک‍‍ار‌ی‌ ک‍ن‍ی‍م‌ ک‍ه‌ ‌اگ‍ر ‌ع‍ل‍‍یِ‌ زم‍‍ان،‌ م‍‍ال‍ک‌‌‌اش‍ت‍ر‌ی‌ ر‌ا پ‍ی‍د‌ا ک‍رده‌ ‌از دس‍ت‌ ب‍د‌ه‍د.» (16/3/1388)
او اضافه می‌کند: «به مالک‌اشتر علیِ زمان، احمدی‌نژاد رأی می‌دهم... ما به مالک‌اشتر علیِ زمان، محمود احمدی‌نژاد رای می‌دهیم و بدانید که بسیاری از هنرمندان سریال یوسف و بسیاری از هنرمندان مومن جمهوری اسلامی ایران به فرزند ایران رای می‌دهند.» (18/3/1388)

16- آقای حمید بقایی، ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری : «اگر به کارهایی که آقای احمدی‌نژاد انجام داده دقت کنیم، می‌توانیم بگوییم آقای احمدی‌نژاد، کوروش زمان است. آقای احمدی‌نژاد با مواضعی که در مقابل آمریکا در سازمان ملل گرفته، به نوعی کوروش زمان است.» (27/6/1389)


17- سایت روزنامه ایران: «از نکات قابل توجه سفر رئیس‌جمهور این بود که احمدی‌نژاد در پایان سخنان خود در جمع مردم ارومیه در ورزشگاه تختی از آنها خواست برای بارش باران دعا کنند و خود نیز از خداوند متعال خواست که باران رحمت را بباراند که به محض اتمام سخنان رئیس‌جمهور، باران در ارومیه کم کم شروع به باریدن کرد و رفته‌رفته شدت آن نیز افزوده شد.» (19/1/1389)


18- آقای اسماعیل نجار در جلسه ستاد بحران استانداری کرمان: «در بازرسی‌های ما، یک منزلی مشاهده شد که سه دیوار آن در اثر زلزله فرو ریخته و یک دیوار که عکس دکتر احمدی‌نژاد بر آن نصب شده بود، سالم مانده بود... اعتقاد مردم بر این بود که لطف و نظر خداوند بوده که این دیوار فرو نریخته است.» (5/10/1389)


19-حسن قهرمانی‌مطلق، فرماندار همدان: «روز ورود رئیس جمهور و هیئت همراه وی به همدان، به مثابه شب قدر این استان است؛ چرا که اگر در شب قدر برنامۀ سرنوشت یک ساله آدمی رقم می‌خورد در این سفر، سرنوشت چند سال و یا حتی آینده این استان رقم می‌خورد.»(8/7/1390)


20-آقای محمد کریم عابدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: «از شش میلیارد جمعیت جهان، 5/5 میلیارد نفر اعم از مسلمان و غیرمسلمان از سفر آقای احمدی نژاد به لبنان خوشحال شدند.» (24/7/1389)


21-سخنرانی استاندار گیلان در حضور احمدی نژاد: «قبلاً دنیا ایران را به کوروش کبیر می‌شناختند ولی الان به محمود کبیر می‌شناسند.» (8/5/1390) (1099058) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۰:۵۱:۵۰
ادم زنده وصی نیاز نداره استاد نمینی (1099070) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۱:۳۴:۰۱
حقيقت تلخ است !

اما از آن تلخ تر سخنان عسكراولادي است !

واقعآ دل شير داري حبيب جان ! (1099150) (alef-13)
 
سیدمحمد
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۲:۲۳:۴۱
مجرمین اصلی حوادث سال 88 را مردم صبور ایران خوب می شناسند و انشاالله یک روز هم در دادگاه ملت و هم در دادگاه حق محاکمه خواهند شد.امثال آقای سلیمی نمین در خواب گرانی به سر می برند و حالاحالاها بیدار نخواهند شد. بهترین قاضی در خصوص حوادث سال 88 خود مردم ایران هستند که مطمئنا به تحلیل آقای سلیمی خواهند خندید (1099243) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۳:۰۷:۱۳
الف! چرا پیام مرا نگذاشتی؟ مگه شورای نگهبان تخلفات آقای احمدی نژاد از قبیل توزیع سیب زمینی مجانی و توزیع پول، را چشم پوشی نکرد؟ مگه آقایان یزدی و الهام از اعضای شورای نگهبان به نفع آقای احمدی نژاد تبلیغ علنی نکردند؟ مگه با این کارها به فتنه کلید نزدند؟ مگه یک مورخ راستین نباید بیطرفانه همه موارد تاثیرگذار را مد نظر فرار دهد؟ (1099341) (alef-13)
 
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۴:۰۰:۲۴
بابا عسکر اولادی که از خودتونه لامذهبها !!!نظر خودش را گفته عجب جو آزاد اندیشی داریم شما و بزرگانتان هر حرفی می زنید کسی می تونه به شما چیزی بگه. (1099497) (alef-13)
 
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۴:۳۲:۱۷
خدايي كه ما را آفريده به ما قدرت تفكر و تعقل و ديدن و شنيدن عطا كرده .به ما شنيدن رو داده تا خوب گوش كنيم نظرات مخالف وموافق مگر ميشه توي يك جامعه همه موافق باشن .مگه پنج تا انگشت شبيه همه.بايد همه نظراشونو در فضاي ازادواخلاقي به طوري كه به كسي توهين نشه بيان كنند.تا شخصي تو جامعه اظهار نظري ميكنه سريع بهش حمله ميشه بدون اين كه درمورد حرف هاي اون شخص خوب فكركنند.اثرات حرف هاي اون شخص تو جامعه رو ببيند.تا ميبينند حرف طرف مقابل مخالف عقيده اونهاست سريع واكنش نشون ميدهند.مردم سال 57 انقلاب كردند تا از شعار هاي انقلاب ازادي رو داشته باشند.خدا به همه ما اول ظرفيت بده بعدا به ما مناسب سياسي وعبادي بده.چرا تو جامعه قدرت ازادي بيان بايد سلب شود چرا بايدبه اين معضل اجتماعي وسياسي پرداخته نشود تا حرف مخالف زده ميشود سريه به اون انگ ضد انقلاب ميزنند تا جايي كه تا تريبون نماز جمعه هم ميرود.اگر اين قضيه ادامه پيدا كنه بهتون قول ميدم كه اثرات مخربي روي مردم خواهد داشت .ومردم از حرف زدن در مورد مسائل روزمره كشور خود هراس خواهند داشت.مگر اين جا كره شماليه يا مگر عصر جاهليت است. (1099589) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۵:۲۳:۱۰
نوشته اقای سلیمی نمین بسیار اگاهانه و پخته شده است ایشون کسی که باید راجع به مسایل دیگر هم اظهار نظر کنه. (1099741) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۷:۰۸:۴۶
با نظراتی که آقای سلیمی به عنوان فصل الخطاب درباره شخصیت ها می دهند از هاشمی گرفته تا عسکر اولادیی، بنده دیگه مطمئن شدم که ایشان معیار حق و باطل هستند! (1100005) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۵ ۰۹:۳۵:۳۹
این آقای نمین خودش کمی قبل تر یه حرف هایی میزد وبه همه میتوپید:وحشتناک ،فکر میکردی از آسمونا اومده خیر وشر همه ی انسانهارو میدونه>چی شده حالا یه خورده نرمتر شده حرف میزنه :احتمالا ارتباطش با آسمان قطع ووصل میشه (1100975) (alef-13)
 
امین ع.
۱۳۹۱-۱۱-۰۵ ۱۵:۱۱:۴۵
همه می دانیم که آقایان م. و ک. پس از انتخابات 88 اعلام کردند که در انتخابات تقلب شده و این دولت احمدی نژاد . یک دولت کودتاگر است.

آیا این آقایان م. و ک. کاملا به گفته خود یقیین داشتند. و چرا 24 ساعت پس از انتخابات سریعا انتخابات را باطل اعلام کردند.

آیا در این کشور ما قانون نداشتیم که از مراجع قانونی اعتراض کنند.

با متشنج کردن جو جامعه بیش از 100 بیگناه کشته شد که یکی خانم آقاسلطان بود.

آمریکا و اسراییل آماده حمله به ایران شدند. و دل رهبر بدرد آمد.

آیا آقایان م. و ک. بیگناه اند؟ (1101454) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۵ ۱۵:۲۹:۵۱
وقتی دوستان چپ کرده اصلاح طلب ما و دوستان مقدس ماب اصول گرای ما امام را برای خود تفسیر می کردند و آن زمانی که بر سر قدرت بودند ندای انا الحق و انا المظلوم سر می دادند و روبرو را سیاه و دیکتاتور می دیدند وقتی که نظرات عرفانی و فلسفی امام و علامه طباطبایی در کتابخانه های ما دارد خاک می خورد و نظرات دسته چندم را رنگ و روغن اسلامی و روشنفکری می زنن و به خورد ما می دهند وقتی که در دولت خاتمی آنقدر بی ظرفیتی دوستان راستی بالا رفت که از هول افتادند در دامن یک عده متحجر فکری که از هر طرف خط می گیرند جز امام و اسلام وقتی که 300 میلیون کروبی مال حرام و رشوه شد ولی میلیاردها تومن سرمایه مملکت در جیب دوستان رفت حلال بود وقتی همه با هم در تورهایی که عالیجنابان انگلیس برای ما پهن کردند گرفتار شدیم این می شود که طاقت حرف عسکر اولادی را نداریم ای دنیا اف بر تو که سرمستان عشق در زیره خاک آرمیده اند و بدلکاران بر روی خاک مانده اند.اف بر تو که امام و مطهری رفتند ولی متحجران مقدس ماب و عالمان فاسد به مانند دو لبه قیچی بر سر میراث اسلام چه ها می کنند اف بر تو ای دنیا (1101472) (alef-13)
 
خدابنده
۱۳۹۱-۱۱-۰۵ ۱۹:۴۶:۴۹
متاسفانه بعداز انقلاب عده ایی دراین کشور آنقدر قدیس شدند که هرکاری می کردند حکم آنان حکم خدا بود وکسی حق نقد آنها را نداشتند وندارند ولی با آمدن احمدی نژاد این بدعت ها تا حدی شکست وانگشت نشانه سمت افرادی رفت که حتی نمی شد گفت آقا بالا چشمتان ابروست حالا اگر صدای جناب عسکراولادی مسلمان در آمده بیم دارد نفر بعدی خودش باشد که اگر اینطور بشه خدابه داد مسلمان برسه!! (1101733) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۱-۱۱-۰۶ ۰۹:۳۲:۴۲
نظر اکثر دوستان رو منم تکرار میکنم ؛ واقعا چرا ؟! خوب یادمه که وقتی این مسائل توسط موسوی در مناظره مطرح شد دوستان رقیب ما خندیدند و فریب کسانی رو خوردند که به عوام فریبی پرداختند. الان بعد 8سال تمام دوستانی که اون روزا به ما میگفتند طرفدار بی بندوباری و ارازل و اوباش و خار و خاشاک و معمولا با هم حرف میزنیم اعتراف میکنن که اشتباه کردند.
بنظر من موسوی سیاستمدار واقعا خوبیه که دقیقا این روزا رو پیشبینی کرده بود.
این ذخایر انقلاب رو باید به صحنه برگردونن البته باید ایشون خودشون هم کمک کنن تا بدخواهانی که دنبال نقطه ضعفی از ایشان هستند و از آب گا آلود ماهی میگیرند ناامید بشوند . (1102168) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۰۶ ۲۰:۲۶:۰۹
پژوهشگر تاریخ معاصر ااااا خیابان کشی توسط دوستان شما با حرکتهای خودجوش ااااااا برعلیه دولت قانونی خاتمی بوجود امد نه در سال 88 . از طرفی مجرم در دادگاه ثابت میشود . گزیده تر سخن بگو جناب پژوهشگر اااااااا (1102666) (alef-13)