توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 333308
پولی که هواداران می دهند اما به جیب باشگاه ها نمی رود
بخش ورزشی الف،1اسفند94
سامانه های پیامکی هواداری از تیم های باشگاهی تبدیل به مشکلی جدید در فوتبال ایران شده اند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰
به گزارش خبرآنلاین؛ سامانه های پیامکی که ظاهرا در جهت حمایت از تیم های باشگاهی ایجاد شده اند، دیگر برای همه اهالی فوتبال آشنا هستند. به خصوص با تبلیغات گسترده ای که این سامانه ها انجام می دهند، حالا اسم آن ها برای فوتبالی ها و هواداران کاملا آشناست. اما همه این سامانه ها مورد تایید باشگاه ها نیستند و هواداران نباید به همه این سامانه ها اعتماد کنند.
صحبت های امروز بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال نشان می دهد که بعضی از این سامانه ها مورد تایید باشگاه ها نیستند و هواداران نباید به آن ها اعتماد کنند. افشارزاده امروز در گفت و گو با سایت باشگاه استقلال درباره سامانه ۸۰۱۰ و ارتباط آن با باشگاه استقلال گفت: «این سامانه که توسط اپراتور ایرانسل ایجاد شده است مورد تایید این باشگاه نیست و در تمام بازی های لیگ در حال تبلیع ارسال پیامک به شماره ۸۰۱۰ است. متاسفانه با شعار حمایت از فوتبال و باشگاه ها فعالیت می کند، ولیکن در حدود ۸۰% از درآمد حاصل از پیامک هواداران که متعلق به باشگاه ها است و هواداران جهت کمک و حمایت به ورزش پرداخت می کنند و مبلغ قابل توجهی نیز هست، توسط خود اپراتور ایرانسل برداشته می شود و الباقی دیگر از درآمدهای آن نیز به حساب شرکت مبنا واریز می شود که این شرکت نیز از شرکت های نزدیک به ایرانسل است و مدیران آن با مدیران ایرانسل نسبت فامیلی دارند! با کمال تاسف باشگاه ها از این حقوق قانونی خود بهره لازم را ندارند.»
افشارزاده در این مورد ادامه داد: «همچنین پول تبلیغات محیطی این سامانه نیز به حساب شرکت ایران نوین واریز می شود که از این شرکت نیز پولی به حساب باشگاه ها واریز نشده است و همچنان موضوعات مختلف قرارداد این شرکت باقی است. طی یک سال و شش ماه گذشته تمامی ۸۰% درآمد پیامک هواداران به حساب ایرانسل واریز شده است و سایر باشگاه های لیگ برتر از جمله باشگاه استقلال که این روزها برای حل مشکلات متعدد خود نیازمند حمایت هستند از حقوق قانونی خود محروم مانده اند. لذا از مدیرعامل و مسئولین محترم این اپراتور درخواست می کنیم تا برای جلوگیری از تضعیع حق هواداران این باشگاه بزرگ و پر طرفدار اقدام کنند و جلوی این سامانه گرفته شود و مبالغ دریافتی از پیامک هوادران که جهت حمایت باشگاه های لیگ برتر ارسال نموده اند را به باشگاه ها در اسرع وقت پرداخت نمایند.»
افشارزاده گفته که باشگاه استقلال تنها یک سامانه پیامکی مورد تایید دارد که این سامانه حق باشگاه را پرداخت می کند. این موضوع نشان می دهد که با راه افتادن سامانه پیامکی مورد تایید باشگاه ها، افرادی هم به فکر سودجویی افتاده اند. شاید قرار باشد مقدار کمی از پول مردم توسط این سامانه ها به باشگاه ها برسد، اما همان طور که افشارزاده گفته، ۸۰ درصد از این رقم اصلا به سمت باشگاه ها هم نمی آید و آن ۲۰ درصد باقی مانده هم تا به حال به حساب باشگاه ها واریز نشده است.
اصل موضوع البته اتفاق خوبی در فوتبال ایران است. اینکه هواداران بتوانند با عضویت در یک سامانه پیامکی هم از تیم خود حمایت مادی کنند و هم آخرین اخبار رسمی را به دست بیاورند، کمکی بزرگ به باشگاه ها علی الخصوص دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس می کند که دیگر با مشکل مالی مواجه نشوند. چیزی که در ابتدای راه گفته می شد، این بود که ماهانه بیش از ۲ میلیارد تومان از این راه به هر یک از باشگاه های استقلال و پرسپولیس می رسد. قرار بود به ازای هر پیامک روزانه که به هواداران ارسال می شود، روزانه مبلغ ۲۰۰ تومان به حساب هر هوادار زده شود. به عبارتی هر هوادار ماهی ۶ هزار تومان پرداخت می کند و اگر از میان هواداران میلیونی هر تیم، دو میلیون نفر عضو این سامانه شوند ماهی ۱۲ میلیارد تومان درآمد کسب خواهد شد.
اگر چنین پولی به دست بیاید و سامانه پیامکی هم سهم خود را بردارد، باز هم رقم قابل توجهی برای باشگاه ها باقی می ماند اما در حال حاضر مشکل این است که تعدد سامانه های پیامکی باعث سردرگمی هواداران شده و عده ای از هواداران که با نیت کمک به تیم خود به این سامانه ها پیامک می زنند، ناخواسته پول خود را به افرادی دیگر می دهند. شاید بهتر باشد که باشگاه ها، فدراسیون و سازمان لیگ در این زمینه با جدیت اقدام کنند و با آگاهی دادن به هواداران، کمک های مادی آن ها را به سمت حساب های واقعی باشگاه ها هدایت کنند و اجازه ندهند این پول ها به جیب افرادی برود که اکثر پول را خودشان برمی دارند و بخش کوچکی را با اما و اگر به باشگاه ها می دهند.
 
کلمات کلیدی : باشگاه پرسپولیس+باشگاه استقلال+فدراسیون فوتبال
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.