نظر منتشر شده
۳۴۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 418106
با توجه به حادثه ریلی سمنان و کشته شدن 45 نفر؛
استیضاح، استعفا و یا ادامه کار وزیر راه/ نظر شما چیست؟
بخش اجتماعی الف، ۶ آذر ۹۵
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۸
فاجعه تصادف دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان سمنان که دیروز رخ داد موجب کشته شدن 45 نفر از هموطنانمان شد.

در پی این حادثه دادستان سمنان عنوان داشت در جریان رسیدگی به این  پرونده 3 نفر از عوامل از جمله مسئول مرکز کنترل فرماندهی راه آهن شمال شرق کشور که در شاهرود مستقر است، مسئول مرکز کنترل خطوط و مسئول شیفت مرکز کنترل بازداشت شده اند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان نیز با بیان اینکه بیشتر اجساد به شدت سوخته بودند افزود: شدت آتش‌سوزی داخل واگن زیاد بود و برای همین وزن جسد یک فرد 60 یا 70 کیلیویی به پنج-شش کیلو رسیده بود.

درباره این اتفاق دلخراش از دیروز واکنش های مختلفی توسط مسئولان و رسانه ها اتخاذ شد. به طور کلی این واکنش ها را می توان به سه دسته تقسیم بندی کرد:

- عده ای معتقدند این اتفاق حاصل سهل انگاری برخی مسئولان محلی بوده و نیازی به استعفای وزیر راه وجود ندارد و وزیر باید بماند تا بتواند ایرادات و نواقص سیستم حمل و نقل کشور را بهبود و ارتقا دهد.

- عده ای عنوان می کنند وزیر راه باید استیضاح بشود و در مجلس پاسخگوی این حادثه باشد.

- برخی نیز بر این نکته تاکید دارند 45 نفر از هموطنانمان در یک حادثه بسیار ناگوار جان باخته اند و ضمن رسیدگی به این موضوع می بایست وزیر راه نیز استعفا دهد.

نظر شما در این باره چیست؟ وزیر راه باید استیضاح شود؟ استعفا دهد و یا به کار خود در راستای بهبود سیستم حمل و نقل خود ادامه دهد؟


 
 
کلمات کلیدی : برخورد قطار+ آتش گرفتن قطار مسافری+تصادف قطار
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۰۲:۱۸
برخورد با مسئولین خاطی ،ضمن اینکه گنه کرد در بلخ آهنگری ////به شوشتر زدند گردن مسگری (4033823) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۱۱:۰۹
خدا را شکر که دولت و مجلس مشکلات بیکاری، فقر، گرانی، رکود، تورم، اشتغال، ازدواج جوانان و... را حل کردند و تنها یکی دو مورد مشکل باقی مانده بود که آن هم با سخنرانی علمی آقای علی مطهری قرار بود حل شود اما حیف که سخنرانی لغو شد! (4033851) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۷:۰۵:۲۴
آخه کلید هواپیماهای برجامی هم دست آخوندیه!!! (4035667) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۷:۰۸:۴۰
الان شما با مسخره کردن دولت ونماینده ی مردم دلت خنک شد؟همه چی رو مسخره گرفتیم چون متاسفانه نه مرز نقد رو می فهمیم نه روش تحلیل رو بلدیم. (4035671) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۸:۲۰:۴۵
متاسفم که شما حتی نقد کردن رو هم بلد نیستین (4035819) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۳:۱۸:۲۲
قطعا استعفا (4037151) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۴:۲۰:۱۴
نخیر!
استیضاح ایشان باید محاکمه شوند. این فرد لیبرال جلوی ساخت مسکن مهر را گرفت.
وزیر لیبرال دولت روحانی باید محاکمه شود. (4037354) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۳۱:۱۴
میشه بگید چرا تو ژاپن وقتی یک اتفاق میفته مسئول ارشد استعفا میده
چون باید قبلش فکر اینجا رو میکرد
در هر پستی اول باید مسئولیت مهم باشه نه امکانات رفاهی و حقوقهای نجومی (4033911) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۳۶:۰۴
سلام ، استعفا ؟!مگر قبلا در حادثه تصادف دو اتوبوس در اتوبان کاشان و آتش سوزی مدرسه در شین آباد و سقوط هواپیمای مسافر بری کسی استعفا داد ؟ من که یادم نمی آید . (4033920) (alef-3)
 
h.v.z
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۲۸:۰۹
در فاجعه انفجار قطار در دولت اصلاحات حتی یک منشی هم استعفا نداد چه رسد به وزیر و حالا این وزیر هم استعفا نخواهد داد تا ادامه سیاست هایش را ادامه دهد (4034182) (alef-11)
 
رضا
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۳:۱۷:۵۴
دوست عزیز این حرف متعلق به گذشته است بالاخره فرهنگ استعفا در بین مسئولین ارشد جا بیوفته ، باید یاد بگیرند قبل از حادثه فکر مشکل باشند و اگر حادثه ای رخ داد ، مسئولیت رو به گردن بگیرند (4034300) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۲۱:۲۵
حادثه جانگداز زایرین امام رضا (ع) نمونه ای از اهمال جناب آخوندی در اداره امور وزارتخانه است نه تمام آن.
پس از 4 سال وزارت ایشان، فقط شاهد سفرهای خارجی وی و سخنرانی های شعاری ایشان بوده ایم.
سوانح متعددی که در صنعت هوایی، ریلی روی داده، شعارهای پوچ مسکن اجتماعی، رکود مسکن، معطل ساختن بیدلیل میلیونها بی خانمان منتظر مسکن مهر نمونه های دیگری از ناکارامدی این وزیر است
اگر مجلس، بخواهد با عدالت نظر دهد، کنارگذاشتن این وزیر از کابینه است تا در شش ماه باقیمانده از دولت روحانی عزیز، فردی لایق سکان وزارتخانه را دراختیار بگیرد. (4034668) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۴۴:۰۴
نیست که وزیر آموزش و پرورش رفیقت استعفا داد (4034709) (alef-2)
 
Indonesia
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۷:۲۶:۳۴
آره خوب همه باید به این دولت تدبیر و امیدت جایزه بدهند چرا که هیچ کاری نکرده و تنها بی هنری خودش را با دیگران مقایسه می کند مثلا شماها می شود هنر این دولت را بیان کنید به جز فروش بیشتر نفت خام (4037921) (alef-11)
 
سپهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۴۹:۲۹
عزيزم اون ماجراش فرق داشت. (4034725) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۳۸:۳۲
دوست عزیز طبق معمول با عینک سیاسی قضاوت می کنید.... (4034215) (alef-11)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۵۱:۱۵
اول خودتو تبرعه کن بعد دیگران را متهم! (4034242) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۲۳:۰۴:۳۴
تبرئه درسته نه تبرعه
وای از دست این دانشگاه آزادیهای بیسواد (4036215) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۷:۵۶:۳۳
استیضاح وزیر قبل از این حادثه به لحاط بی کفایتی های بسیار وی در دست اقدام مجلس قرار داشته است.

وقطعا اگر مثل گذشته در مجلس قبلی خویشاوند تباری به دادش نرسد او در استیضاح رای نخواهد اورد ضمن انکه همه بی کفایتی هایش هم در مجلس محترم طرح و ثبت خواهد شد.

حالا این حادثه محملی شده برای فرار از استیضاح و خروج به ظاهر مظلومانه در فرار از اقشای بی لیاقتی ها و بی کفایتهای دوره سه ساله وزارت . همانظور که فانی از استیضاح فرار کرد .

به هر حال اصل موضوع ذز ذرست ترین شکل آن برایخفظ اقتدار وابروی دولت محترم برکناری است . چرا اقای رئیس جمهور ایشان را بر کنار نمی کند و شما فرصت استعفا برای ایشان مطرح می کنید

اگر دولت تدبیر و امید حداقل انتظارات را بخواهد بر اورد بایستی موضوع اخراج وزیر و محاکمه وزیر اخوندی را در دست اقدام قرار دهد (4034604) (alef-2)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۲۳:۵۷:۴۳
صحیح است . تایید میشود (4036271) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۵:۲۴:۱۶
آفرین (4035491) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۴:۲۱:۴۸
فقط استضاح و محاکمه در افکار عمومی (4037363) (alef-3)
 
امیر حسین سلطان/تهران
United States
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۰۲:۵۳
اینجا ایران است و ژاپن نیست. گرچه کار وزیر بی اشکال نیست اما در این موقعیت زمانی هم تغییر و تحول چاره ساز نخواهد بود. آنچه اهمیت دارد با توجه به فصل سرما و همچنین تقارن مناسبت ها و حجم بالای سفرهای برون مرزی و درون مرزی برنامه ریزی و ملاحظه همه جوانب ایمنی و پیشگیرانه برای مسافرت ها اعم از زمینی ، ریلی و هوایی است. (4033968) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۳۲:۴۳
استعفا در دو حالت معنی داره. اول اینکه مسئول مربوطه کوتاهی کرده باشه. در حالت دوم وقتیه که مسئول مربوطه متهمه بصورت جدی و حتی اگر بی گناه باشه استعفا میده تا دستگاه قضایی بتونه بدون ترس و شائبه اعمال نفوذ به پرونده طرف رسیدگی کنه و بی گناهیش ثابت بشه. (4034035) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۳۴:۰۹
سوالی از شما دارم وزیر را استیضاح می کنیم در مجلس و چه سوالی ازش میپرسیم؟ ازش میپرسیم چرا کارمندت خطا کرده؟ وزیر باید کنار کارمند میبود یا یه نفر دیگه رو میذاشت که اشتباه نکنه؟ چه کاری باید وزیر میکرد که این حادثه پیش نیاد؟ وزیر کاری نمیتونسته بکنه که این مشکل پیش نیاد لذا تقصیری هم نداره حالا بدترین وزیر جهان هم که باشه کاری به خودش ندارم.
کارمند شبفت قبل باید به شیفت جدید اطلاع می داد یا کارمند جدید باید استعلام می کرد بعد اجازه حرکت میداد. ربطی به وزیر نداره (4034043) (alef-2)
 
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۲:۰۸:۲۶
وزیر باید افراد شایسته ای بگمارد که آنها نیز افراد شایسته ... بر کار زیردستهایش نظارت کند تا انها هم بر کار زیردستهایشان نظارت کنند و جوابگو باشند. اینطور نبوده که یک قطار دیر رسیده باشد که رییس راه آهن جوابگو باشد جان هموطنان ما به دلیل بی لیاقت سالاری از دست رفته که سطح به سطح تکرار شده. (4035136) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۷:۳۳:۵۴
طرف استخدام 20 سال قبل بوده بعد وزیر کف دستش رو بو نکرده بوده که میخاد خطا بکنه منطقی باشیم (4035709) (alef-3)
 
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۳:۴۰:۲۵
آیا فکر کردیم چرا باید سوزنبان یا لکوموتیوران به سیستم آلارم بی توجهی کنند.

یعنی حداقل لکوموتیوران اگر یک درصد هم احتمال این برخورد را می داد بدون توجه به خطای سیستم با همین خیال آسوده و با آخرین سرعت حرکت میکرد.

غیر از این است که این سیستم در حین استفاده طی دو یا سه سال گذشته خطاهای بسیار داشته و چون رفع نقص نشده است لذا سوزنبانان و لکوموتیورانان همچون دفعات قبل به آلارم آن بی توجه شده اند.

به نظر من آن چیزی که مهم است اینست که معلوم کنند این سیستم از کجا آمده و چه مقدار برای آن هزینه شده و چرا عوامل انسانی به اخطارهای آن توجه نمی کنند.

به نظر من پس از پاسخ به اینگونه سئوالات است که استیضاح یا محاکمه عوامل معنا پیدا میکند (4035305) (alef-2)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۸:۲۷:۲۷
مساله اینه که اکثر مردم ایران افراد بی مسئولیت یا کم توجهی هستن. حالا شما هر کس دیگه رو بذاری خیلی فرقی نمیکنه. تازه اینهمه شغل حساس داریم. (4035842) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۲۱:۲۲:۳۷
اینو راست می گی ما ایرانی ها قبل شروع هرکار فکریم کی وقت خوردنه چای میرسه واول از همه کتری چای رو میذاریم رو آتیش بعد میریم ببینیم چه خبره وباید چه کنیم ! (4036104) (alef-3)
 
Indonesia
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۷:۲۹:۲۸
ببخشید در ماجرای سه هزار میلیارد مگر دولت نقشی داشت ؟؟ رئیس یک بانک در اهواز ال سی های تقلبی صادر می کرد و آریا بر اساس آن از بانک دیگر پول نقد می گرفت و بعد از سرمایه گذاری مبالغ را هم باز می گرداند با استدلال شما وزیر اقتصاد یا بانک مرکزی باید چه می کردند خودشان می رفتند در همه شعب ال سی های بانک های مختلف را صادر می کردند؟؟ با این استدلال شما می شود بگویید اعتراضتان نسبت به دولت قبل چه مبناو اساسی دارد؟؟؟ (4037933) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۳۹:۴۶
برای اینکه اگر توی ایران بخواد به خاطر این اشتباهات استعفا بدن باید هر ماه کل دولت و رییس جمهور عوض بشن!!!! (4034064) (alef-2)
 
Turkey
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۱۹:۲۴
برای اینکه اونجا اکثریت کارشون رو درست انجام میدن یک نفر که اشتباه میکنه سریع بازخواست میشه. اما در اینجا شما بگین چند درصد مردم هفته ای یک خلاف انجام نمیدن؟ من میگم زیر 5 درصد چون اکثر چه عابر پیاده چه راننده دایم خلاف میکنن از راه نرفتن بین خطوط یا عبور نکردن از مسیر مخصوص عابر گرفته تا رعایت نکردن فاصله طولی و سبقت غیرمجاز و ...... (4034158) (alef-2)
 
France
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۲۴:۲۰
برای اینکه اونجا اکثریت کارشون رو درست انجام میدن یک نفر که اشتباه میکنه سریع بازخواست میشه. اما در اینجا شما بگین چند درصد مردم هفته ای یک خلاف انجام نمیدن؟ من میگم زیر 5 درصد چون اکثرا چه عابر پیاده چه راننده دایم خلاف میکنن از عبور نکردن از مسیر مخصوص عابر گرفته تا رانندگی نکردن بین خطوط، رعایت نکردن فاصله طولی و سبقت غیرمجاز و ...... (4034173) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۱۳:۳۶
دقیقا خیلی موافقم با شما
روح احساس مسئولیت باید در تک تک ما باشد. به نظر من کسانی که از روی سیاسی بازی حرف می زنند و می گویند این وآن عوض شوند واستعفا دهند در اصل میشه گفت همش تیشه به ریشه این مملکت رو می زنند و مطمئن باشیم دود آن به چشم همه خواهد رفت . (4034793) (alef-2)
 
هادی
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۳۳:۲۸
مشکلمون اینکه "کار از ریشه غلطه و تنها با اینجور چیزا حل نمیشه" (4034202) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۳۷:۱۲
بله بهتره خود وزیر استعفا بده تا فرهنگشم تو ایران جا بیفته و هم....... (4034208) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۰:۱۱:۵۰
داداش نگرفتي گفت كار از ريشه غلطه (4036670) (alef-11)
 
H.V.Z
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۳:۲۱:۵۹
راستی چرا صدای نایب ریس مجلس (علی مطهری)که با رای مردم بعنوان نماینده مردم و برای حمایت از مردم وارد مجلس شده برای کشته های بی تدبیری در سمنان درنمیاد اقای مطهری ما همچنان منتظر اعتراض شما در حمایت از مظلومیت مردم هستیم نه نطق های جنجالی که هیچ دردی از مردم دعوا نمی کند (4034313) (alef-11)
 
2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۰۴:۲۱
آفرین به شما گل گفتی (4034629) (alef-2)
 
از طرف خانواده های داغدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۰۸:۱۰
نه استعفا نه استیضاح بلکه انفصال از خدمت (4034639) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۴۳:۱۰
به شرط اینکه ایشان اجازه داشته باشد هر چه می خواهد بگوید نه فقط چیزی که شما خوشت بیاید . (4034706) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۰۴:۰۶
نایب رئیس مجلس براش اینجا ها صرف ورود ندارد . (4034769) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۱:۰۰:۳۶
مجید جان دوا نه دعوا. ماشااله چنان مردم را درمانده کردند که در ذهن همه دعوا است.
بعد هم به نظر شما بی صدایی موجب حل مشکلات مردم می گردد. پس شب ها منت گشته به قبرستان ها تشریف ببرید. آنجا نه نطق های جنجالی است و نه دعوا . (4036773) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۰:۳۴:۵۱
"عذرخواهی" / "استعفا" / "جبران"
دست از مقایسه ی مسخره ی ژاپن و سوئد و ایران بردارید و تکلیف خود را با سه واژه ی بالا روشن کنید.
به نظر من بهترین مدل برخورد مسئولان جمهوری اسلامی با قصورات "جبران" است.
استعفا در جمهوری اسلامی برخوردی نمایشی برای اقناع مُسکّن وار افکار عمومی است. استعفا بده تا اوضاع آروم بشه!
خب بعدش چی؟ اگر در ژاپن فلان مسئول عذرخواهی می کند و تا کمر دولا می شود برای تحمیق مردم نیست! در پی این دولا شدن و عذرخواهی آن کوتاهی تا ابد تکرار نخواهد شد.
اگر در کشورهای اروپایی فلان مسئول استعفا می دهد فورا به عنوان مشاور یا مدیر در بخش دیگری مشغول نمی شود. او خود را تنبیه می کند و قرار نیست برای آرام شدن اوضاع نمایش بازی کند.
در ایران ما تنها انتظاری که می توان داشت جبران قصور است که آن هم نیازمند وجدان و حال و حوصله ی خدمت! است اگر وجود داشته باشد! (4034950) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۰:۵۳:۳۱
انگار همه استخدام ها دست مسوولینه که باید جوابگو باشن!! افراد بی صلاحیت با هزار تبصره و بدون هیچگونه تایید و یا حق اظهارنظری از طرف وزیر یا مدیر استخدام و مشغول به کار میشن ولی بعدا اونا باید جوابگو عملکرد کسایی باشن که هیچگونه نقشی در انتخابشون نداشتن...اینجا رو لطفا با ژآپن یا سایر کشورهای دارای ضوابط منطقی مقایسه نکنید....... (4034988) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۲:۵۶:۰۰
بنده در حوزه راه آهن فعالیت دارم . سیستم سیگنالینگ و اینترلاکینگ سیستمی نیستند که هر روز تغییر کنند بلکه بایستی از قبل از حرکت هر قطاری به روزترین و کاملترین سیستم را برای آنها ایجاد نمود و لازم بود وزیر راه در جهت تقویت و قابلیت اطمینان این سیستمها فکر اساسی نماید ولی وزیر راه فقط حرف میزند و کارعملی مثبتی در حوزه راه آهن انجام نداده است . نه برای مسافر و نه برای کارمندان و نه برای دانشجویان این حوزه بنابراین نمیتوان توقع ایمنی از یک سیستم بی توجه داشت . آخوندی باید خودش استعفا دهد و اگر تا سه روز دیگر استعفا ندهد نمایندگان مردم موظفند وی را استیضاح و برکنار نمایند . (4037077) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۳۵:۵۱
به نظر من برای احترام به خانواده قربانیان و افکار عمومی باید در اولین فرصت استعفا میدادند وزیر (4034050) (alef-2)
 
محمد قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۴۱:۰۲
بهبهانی رو کیا برای چی برکنار کردن؟
اون آهنگر نبود؟؟ (4034068) (alef-2)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۲۹:۱۹
وزیر راه آهنگری در بلخ نیست.وزیر در مقابل کوچکترین اعمال تک تک کارکنان وزارتخانه ش مسئوله.فعلا که مدیر عامل راه آهن قربانی شد. مشکل کشور ما مخصوصا در وزارت راه اینه که اکثر اونایی که اونجا کار میکنن با رابطه اومدن.شما کافیه برین تو شرکت توسعه فرودگاه امام تا ببینید تک تک اونایی که اونجا استخدام شدن از صدر تا ذیل با رابطه اومدن بدون کوچکترین تخصصی.فردا اگه توسط اونا اتفاقی بیفته وزیر مسئول نیست؟؟ (4034187) (alef-11)
 
Moldova, Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۵۳:۵۵
خوب آیا وزیر در این بی ضابطه بودن استخدامها نقش داشته؟ آیا توی بقیه نهادها توی ایران چنین چیزی نیست؟ (4034740) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۱۷:۱۲
به نظر مقصر خود من و شما هستیم محل کار ما بیمارستان است برخی از همکاران ما اشنای خودش رو( دختر، خواهر، برادر..) که هیچ دانشی نداره تاکید می کنم هیچ دانشی ندارند با رابطه سرکار اورده است.
فک کنید چه فاجعه هایی در بیمارستان رخ خواهد داد. فاجعه های خاموش در کشور ما بیداد می کند (4034804) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۱:۰۶:۲۹
تشویق و تنبیه، از اصولی ترین عوامل پیشرفت است. یک وزیر و یا مسئول خاطی را چگونه می شود تنبیه کرد /برکناری یا استعفا از مهم ترین روش های بازخواست است / کسی مسئولیتش بخوبی انجام نمی دهد بایست برکنار شود / (4034439) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۲:۱۳:۱۱
فارغ از این حادثه دلخراش ایشان ابدا کارنامه قابل قبولی نداره..اتوبان تهران شمال و چهاربانده شدن جاده هراز هم روی هواست..عوارض اکثر اتوبانها هم به لطف تفکرات و نگاه ایشان به اقتصاد چند برابر شده..یا استیضاح یا استعفا (4034485) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۴۳:۰۰
معمولن میدانندی و مسئولیت همی قبول می نمایندی (4034705) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۰۳:۲۲
وقتی کسی صلاحیت احراز سمتی را ندارد و خوشش می اید که روی صندلی بزرگان بنشیند طبیعی است که باید حسابش را هم پس دهد . برای این اقای اخوندی جندین نوبت روز مکافات رسید و همواره به لطف خویشاوند ی از تله مکافات جست .

شاید این بار خون این همه بیگناه تلنگری باشد تا بزرگان از حمایت بی صلاحیتان در مسند وزارت دست بر دارند و ایشان جزای بی کفایتی را متحمل شود . استعفا نه بلکهحق این است که بر کنار و محاکمه شود (4034765) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۴۰:۵۱
با این جوگیری جناح های سیاسی ممکن است کار به جایی برسد که درخواست شود رییس جمهور و مقامات بالاتر نیز استعفاء دهند
به نظر من همین استعفای مظلومانه رییس راه آهن کفایت می کند (4034867) (alef-2)
 
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۶:۰۷:۰۳
حداقل روسای قوای سه گانه باید استعفا بدن!!!!! (4035562) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۰۰:۳۶:۵۴
این فقط نظر شماست.... (4036327) (alef-3)
 
گنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۵۰:۲۰
در کشور ما انتصاب مسئولیت ها به خاطر شایستگی و تخصص نیست

وزیر محترم بخاطر هم گروه بودن وزیر شده و به این راحتی ها هم نمی شود او را عوض کرد زیرا به اهل گروه بر می خورد!!!

اصولا اصلاح طلب ها و گاهی هم اصول گرایان اشتباه های هم گروهی های خود را نمی بینند و به شدید ترین وجه ممکن آن را توجیه می کنند

در این میان جان مردم تنها چیزی است که اهمیت ندارد

اگر این حادثه در یک دولت دیگر بود همین اصلاح طلبان با بوق و کرنا خواستار استعفای همه مقامات می شدند

ولی الان از زمین و زمان و ادبیات و فرهنگ دهخدا و از همه لوازم سود می گیرند تا بگویند تقصیر وزیر نبوده و قضا و قدر بوده و( بیمه وجود دارد!!) و خیلی چیز های دیگر

و تا این فرهنگ در بین ما وجود دارد هرگز این مشکلات تمامی نخواهد داشت

امروز در فرهنگ جهانی مجموعه ای که باعث سوختن 50 نفر و مجروح شدن 100 نفر آن هم در آتش جهل عده ای بشوند لیاقت (خدمت!!!) ندارند

بهتر است آقایان دست از گروه گرایی حداقل در این یک مورد بردارند و بروند در گروهشان بگردند و یکی دیگر را جایگزین کسی کنند که هر وقت چشم مان بهش بیفتد داغ مان تازه شود و اشک در چشم صاحبان این مصیبت جمع شود

بهتر است با مردم لج بازی نکنید و با عوض کردن این وزیر مقداری از زخم مردم داغ دیده آذربایجان بکاهیم (4034895) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۳:۲۸:۵۵
بماند. (4035278) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۴:۴۲:۴۱
قبل از استعفای مدیر عامل باید وزیر را برکنار میکردن تو ایران همه چیز بر عکسه (4035428) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۴:۵۲:۰۱
یکبار هم شده دستگاهای نظارتی با قوت وارد شوند (4035442) (alef-3)
 
گنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۵:۵۶:۴۴
روزگاری شایع شده بود در یک دهی یک جن در حمام پیدا شده

و کدخدا فرستاد سراغ دعا نویس!!!

گفتند دلت خوشه بابا دعا نویس خودش توی حمام بود و همون اول از همه

غش کرد و بیهوش شد!!!!! (4035542) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۵:۱۱:۰۶
ایشون مدتها قبل به خاطر عملکردشون در مسکن مهر باید از کار برکنار می شدند. بنده که ایشون رو حواله دادم به پروردگار... (4035474) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۷:۴۱:۵۳
با استعفا فقط صورت مساله رو پاک میکنید بجای حل مشکل... (4035726) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۲:۳۶:۴۸
همه پرسیه (4037030) (alef-13)
 
رضا
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۲:۵۳:۳۱
بنده در حوزه راه آهن فعالیت دارم . سیستم سیگنالینگ و اینترلاکینگ سیستمی نیستند که هر روز تغییر کنند بلکه بایستی از قبل از حرکت هر قطاری به روزترین و کاملترین سیستم را برای آنها ایجاد نمود و لازم بود وزیر راه در جهت تقویت و قابلیت اطمینان این سیستمها فکر اساسی نماید ولی وزیر راه فقط حرف میزند و کارعملی مثبتی در حوزه راه آهن انجام نداده است . نه برای مسافر و نه برای کارمندان و نه برای دانشجویان این حوزه بنابراین نمیتوان توقع ایمنی از یک سیستم بی توجه داشت . آخوندی باید خودش استعفا دهد و اگر تا سه روز دیگر استعفا ندهد نمایندگان مردم موظفند وی را استیضاح و برکنار نمایند . (4037068) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۴:۲۷:۰۸
فقط استیضاح (4037383) (alef-11)
 
یک شهروند
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۵:۰۹:۰۰
فقط برود تا نفرین این همه مردمی که بهشون ظلم کرده گریبانگیرش نشده (4037532) (alef-11)
 
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۰۳:۳۷
استعفا بدهد نه فقط به این دلیل بلکه به دلیل همه کارهایی که باید انجام میدادو نداد وعده مسکن اجتماعی به جای مسکن مهرو... (4033826) (alef-3)
 
جمشید
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۰۳:۴۵
استعفا (4033827) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۰:۴۷:۰۲
محاکمه!!!! (4034422) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۰۳:۵۷
در این سه سال عملکرد این وزارت خانه صفر بوده است.
بدون هیچ ایده، فکر و نظر هیچکاری نکردند ( مسکم مهر به کنار) در زمینه حمل و نقل بجز گرانی بلیط ها هیچ اتفاقی نیوفتاده
تمام (4033828) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۰۵:۲۱
اخراج (4033832) (alef-3)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۳۷:۲۷
اخراج از همه بهتر است (4034056) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۴:۵۸:۱۹
یک بار آقای آخوندی برای مسکن مهر و ... استیضاح شد که آقای باهنر تمام قد از او دفاع کرد و مانع شد
شاید اگر آن روز کنار می رفت امروز شاهد این حادثه نبودیم
و آقای باهنر هم خودش را شریک کرد با این وزیر ... (4034515) (alef-2)
 
س.ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۰۷:۰۸
در يك سيستم وساختار معيوب ،عوض شدن يك فرد و زنداني شدن و بالاتر از آن اعدام هم چيزي را عوض نخواهد كرد. (4033836) (alef-3)
 
ها؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۴۱:۵۹
ایول پس چرا به روحانی رای دادی؟ (4034071) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۰۲:۰۱:۳۸
الان این چه ربطی به تحلیل موضوع برخورد دو قطار بهم داره؟؟؟؟ (4036403) (alef-3)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۲۱:۱۱
سه سال زمان داشته که این ساختار معیوبی که شما میگی رو حداقل یه کم اصلاح کنه...دستاوردشون چی بوده تا الان؟؟ (4034164) (alef-11)
 
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۲۷:۲۷
با عرض معذرت واقعا این حرف شما دیگه خیلی کلیشه ای شده. پس بالاخره چه کسی قراره درستش کنه؟؟ وزیر پس چکاره هستش؟ رای اعتماد و بررسی سوابق و کلی چیزای دیگه برای چی هست؟ سه سال کافی نیست؟ (4034179) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۰۷:۲۸
اول استعفا
اگه نداد استیضاح (4033840) (alef-3)
 
محمدامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۷:۵۱:۲۰
لطفا برخورد سیاسی نکنیم.

مگه در دولت های قبلی که حوادثی کم و بیش مشابه پیش اومد کسی استعفا داد یا حتی از مردم معذرت خواست!؟

صرفا یه حادثه قلمداد شد و بعد از مدتی هم از یاد مردم رفت!!

اما راه درست اینه که ساختار زیر اجرایی بشود.
- یک روش پیشگیری از حادثه برای هر جایی که ممکن است از این دست حوادث رخ بدهد طراحی و با سخت گیری اجرا شود.
- اگر علیرغم این، حادثه ای رخ داد علت در سریعترین زمان ممکن پیدا شده و اقدامات اصلاحی هم سریعا به عمل بیاید.
- خاطی و یا خاطیان معرفی شده و بدون اغماض مجازات شوند.
- خاطیان تنزل درجه داده شده و در هیچ منصب اجرایی به کار گرفته نشوند.
- و در همه موارد بالا مردم در جریان همه چیز قرار گیرند. زیرا جان انسانها خیلی مهمتر از آبروی خاطیان است.

کسانی که مسئول کاری به این مهمی می شوند، باید درک کنند که جان انسانها چقدر مهم است و نباید کاری که به آنها سپرده شده سرسری بگیرند. الآن و در این حادثه آنطور که گفته می شود مسئول مربوطه شیفت جدید و قدیم بی توجه به این مسئله ، تبادل دقیق اطلاعات به یکدیگر را خیلی سرسری گرفته اند و به همین سادگی باعث چنین فاجعه ای شده اند.

مردم ما باید یاد بگیرند که مسئولیت پذیر باشند و جان انسانها برایشان مهم باشد نه اینکه بگویند چون به من فلان قدر حقوق میدهند من هم از کارم می دزدم!!! (4034595) (alef-2)
 
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۰۷:۴۵
اینو استیضاح کنیم،نفر بعدی چی؟بعدی؟بعدی؟.......قبول کنید که کشورمون از پایه مشکل داره.سال های طولانیه که زیرساخت های کشور بخاطر عدم رسیدگی پوسیده شده و متاسفانه هزینه هایی که باید برای زیرساخت ها خرج میشد در جاهای نامربوط و امور بی بازده و رانت ها و اختلاس ها از بین رفته.قبول کنید که فقط تقصیر یک فرد نیست بلکه همه مقصرند. (4033841) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۵۴:۵۸
تقصیر یک فرد نیست؟ چون من فکر میکردم همیشه تقصیر دولت قبل هست! (4033955) (alef-2)
 
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۱۴:۵۹
تقصیر خود مردم در انتخاب کردن هاشون بجای شخص مومن و مسئولیت پذیر به دنبال سیاسی گری و انتخاب های سیاسی هستند (4033994) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۳۵:۰۷
وظابف وزیر راه مشخصه و اینکه کارمند فلان ایستگاه رو کنترل کنه داخلش نیست (4034046) (alef-2)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۳۸:۱۰
باشه تو درست میگی. پس به همین منوال تخته گاز ادامه میدیم! (4034057) (alef-2)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۴۰:۵۱
برکنار کردن وزیر توسط رییس جمهور درد مردم را بیشتر التیام میدهد (4034067) (alef-2)
 
رضا
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۲۱:۳۹
حالا این استعفا بده ، تا ببینیم بعدا چی میشه... (4034168) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۰:۵۵:۲۶
چشم اقا رضا امر دیگری نیست؟؟؟ (4034429) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۱۸:۴۹
مشکل همین بی برنامه گی هاست( تا ببینیم بعدا چی میشه ) (4034808) (alef-2)
 
هنر
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۶:۵۹:۱۲
اگه کمی از پول خرید هواپیماها رو خرج صنعت ریلی میکرد چی؟
پس معلومه اگه بخوان میتونن، اولویت بندی نیازها با خودشونه. اونوقت مسوول نیستند؟؟ (4034548) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۰:۱۸:۳۶
ادم بي خبر نبايد نظر بده
پولي براي هواپيماها داده نشده شركتها با بليط هواپيماها قرار است پول را در آينده بپردازن
برو جاهايي كه پول دستشون هست بهشون گله كن (4036685) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۴۷:۴۳
این همه بی دقتی در سیستم درمانی و شلوغی بیمارستانها و.... مگه مثلا" تقصیر وزیر بهداشته؟ (4034720) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۳:۴۱:۵۲
خوب همه استعفا بدن
کل دولت تا نشون بدن مردم اهمیت داره یا قدرت (4035308) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۳:۵۱:۴۰
اگر دولت محترم کمی از وقت زیاد خود را که بابت پرونده سازی برای دیگران می گذراند به انجام وظایفشان اختصاص دهد چنین اتفاقات تلخی نمی افتد (4035323) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۰۸:۰۹
باور بفرمایید استیضاح و این قبیل اقدامات خود و دیگران را فریب دادن است.
مشکل زمینه ساز این حوادث یک نوع بی خیالی و بی نظمی و سهل انگاری است که در فرهنگ ما بسیار ریشه دار و گسترده است.
توجه فرمایید که آسانسور دانشگاه شریف که بیخ گوش بهترین های مهندسی است سقوط کرد. این یعنی چه؟ یعنی اوج فرهنگ باری به هر جهت.
اصلاح این فرهنگ اول نیاز به یک بیداری دارد. ما دائما داریم از خودمان تعریف میکنیم و نمیفهمیم که مشکل داریم.
استیضاح نیز یعنی اینکه مشکل را نمیفهمیم یا نمیخواهیم بفهمیم. (4033843) (alef-2)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۰۸:۲۰
یعنی توی کل این 4 سال هیچ کاری نکرد. نه یه کار کرد، همش در مورد مسکن مهر گفت طرح مزخرفیه (4033844) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۲۱:۵۶
اگر یک حرف درست هم زده باشه همینه. (4033883) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۰:۰۸:۲۵
بنده خدا یکی از طراحان مسکن مهر هم همین آقا بوده (4034380) (alef-3)
 
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۴۰:۵۹
تضعيف روحيه مردم هنر نيست. وقتي مربي يك تيم به خاطر نتايج ظعيف مربي عوض ميشه ، مربي جايگزين هي نق نمي زنه ، دست بكار ميشه و مشكلات را سر و سامان مي ده! (4034868) (alef-2)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۴:۳۶:۱۹
اكر شك داري مسكّن مهر مزخرفه؟يه سري بزن برند تا ببيني جطور سرمايه هاي مملكت و مردم صرف سأختن خونه هاي خالي توي نقاط دور افتاده و بي أب و علف شده
بايد مسوولين سابق رو برد و اجبارشون كرد يك روز فقط يك روز در اون مكان زندكي كنند تا بفهمند جطور به أموال بيت المال خيانت كردند (4034511) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۲۰:۱۱:۵۶
احسنت (4036003) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۶:۰۰:۲۹
من، بعنوان کسی که بارها از این سازه‌ها بازدید و از کار مجریان، گزارش مستند داشته‌ام، به اتفاق همکارانم معتقدیم جنایت انسانی و فاجعه است!
مزخرف، صفت مؤدبانه‌تری است!! (4034520) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۰:۴۹:۲۱
در زمینه حمل و نقل شاید ایشون موفق ترین وزیر بعد از انقلاب بوده مخصوصا پروژه ها رو بدون استفاده از بودجه دولتی و از محل منابع فاینانس خارجی گردونده که بی نظیره ... (4034982) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۱۰:۲۳
استعفا (4033850) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۱۱:۱۵
سلام مرد با شخصیتی هستن ولی مثل تمام مقامات دنیا من جای ایشان بودم استعفا میدادم (4033852) (alef-3)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۱۳:۱۰
وزیر چه گناهی کرده ؟

یک مامور نالایق وبی مسولیت معلوم هم نیست چگونه استخدام شده
اشتباه کرده خیانت وجنایت مرتکب شده
تاوان ان را دیگران بپردازند منصفانه نیست
ان مامور ومقصر اصلی اعدام
دیگه تگرار نخواهد شد (4033858) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۲۸:۵۹
اگه اشتباه تو استخدام بوده پس این همه سیستم کارگزینی و ارزیابی عملکرد به چه دردی می خورن
اگه آموزش درست بود
اگه مدیریت بحران درست بود
اگه سیستم درست کار می کرد
و...
این اتفاقات ایجاد نمیشد
دنیا الان با مدیریت و عبرت آموزی از حوادث رویکرد پیشگیرانه دارن
متاسفانه هر اتفاقی مه میفته فقط افراد ضعیف محاکمه و سیستم اصلاح نمیشه (4033906) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۵۹:۵۰
اصلا چيزى به نام سيستم داريم؟! (4034126) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۶:۴۰:۱۷
کاری به نحوه استخدام ندارم ولی مشکل از آموزش های بدو ورود و حین خدمت هست و اینکه تو این پست های حساس نیاز به نیروهای با تجربه بالا هست وگرنه شما برو فارغ التحصیل ممتاز بهترین دانشگاه ها رو هم بزار تو این پست ولی چون طرف تجربه نداره ممکنه این قبیل حوادث رخ بده (4034536) (alef-3)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۰۰:۵۶:۲۷
آدمی که با رابطه استخدام میشه نه هوش یادگیری داره نه نیاز چون میدونه بمب هم نمیتونه جا به جاش کنه (4036353) (alef-3)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۷:۵۸:۲۴
آقای محترم شما اخبار گوش نمیدی!!؟؟

همین امسال مگه تو اروپا و آمریکا همین اتفاق برخورد قطار پیش نیومد!؟

وزیرشون استعفا داد!؟

خیر! وزیر مربوطه اهمیت داد و پیگیری کرد و در نتیجه مسئولین مستقیم آن بخشها استعفا دادند و محاکمه شدند و در واقع آنجا هم آنهایی که علیرغم طراحی درست سیستم کنترل، سهل انگاری کردند بدون اغماض مجازات شدند.

اما تو کشور ما و بعد از تعویض دولت، رسم شده همه چیز رو سیاسی ببینیم و فقط برخورد سیاسی کنیم.

البته اظهار نظر بالای بنده به این معنی نیست که من همه عملکرد آقای آخوندی را قبول داشته باشم، اما در این مورد خاص ایشان را مقصر نمی دانم. (4034610) (alef-2)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۲:۴۷:۳۴
اگر کسی لچ بکند و خودش را به ندانستن بزند و دستگاه گران قیمتی را در کارخانه منهدم کند یا کارخانه را منفجر کند مقصر وزیر است؟ گناه وزیر زمانی است که اشتباه از جانب او باشد. اگر بچه شما در مدرسه کسی را کتک زد باید پدر بزرگها یش را زندانی کرد. (4035205) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۱۸:۳۸
مطمئن باشید از این دست حوادث باز هم تکرار خواهد شد. شاید این بار برای خود ما اتفاق بیافتد...
این قصه سر دراز دارد... (4034005) (alef-2)
 
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۵۵:۰۸
سلام اون مامور حتما اشتباه کرده اما اینکه وزیر با خیالی تمام بیاد جلو دوربین وبگه ما در دوسال گذشته مشکلی نداشتیم وحالا این مشکل!رو بررسی میکنیم!! خیییلییی زووور داره وآدمو میسوزونه دوستان اگه عزیزانتون هم تو این حادثه کوچکترین زخمی برمیداشتن هم همین واکنش رو داشتین.جناب وزیر بعداز زمزمه استیضاحش اومده میگه من یه رگ تبریزی دارم وبغض میکنه وبازم به همشهریانش تسلیت میگه.استیضاح هم برا همچین آدمی کمه (4034107) (alef-2)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۵۷:۴۰
این یکی از نتایج پارتی بازی در استخدام نیروهاست. وقتی انسانهای متعهد کشور رو فراری میدن نتیجه اش این میشه. به نظر من مشکل سیستمی رو با استعفا نمیشه حل کرد. (4034116) (alef-11)
 
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۳۰:۳۳
وزیری که تو وزارت خانه اش معلوم نباشه افراد نالایق چه جوری استخدام میشن خودش هم لایق نیست. (4034194) (alef-11)
 
h.v.z
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۴۸:۲۰
اون موقع که وزیر هی مصاحبه میکرد که سیستم هوشمند راه آهن این روزها رو نمیدید حالا ساکت شده (4034237) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۰:۴۷:۵۹
سیستم هوشمند درست عمل کرده، منتها با اجازه مسئول مرکز کنترل سیستم رو از حالت اتوماتیک به دستی تغییر وضعیت دادند (یعنی خاموشش کردند) تا قطار بتونه حرکت کنه و شد آنچه شد ... (4034977) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۲:۱۶:۵۸
براي اينكه عرضه نداره يه برنامه استاندار ايمني درست كنه كه جون اين همه ادم توسط يه مامور خاطي از بين نره
وقتي يه قطار با اون همه ادم روي ريل بهر دليل توقف ميكنه بايد كل مديرهاي مركز كنترل مطلع بشن و مشكل رو كنترل و دنبال كنن حتي اگر خواب باشن بايد بيدارشون كرد نه اينكه جون مردم بسپارين دست يه كارمند جز كه احتمالا بخاطر مشكلات وكمبود درامد خسته از مسافركشي كه شغل دومشه .... برای چي بايد اين مديرهاي بي لياقت ميليون ميليون حقوق بگيرن (4034487) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۲۱:۰۵:۳۳
وزیر دراین مورد مقصر نیست چون در انتخاب کارمندان وکارگران نقشی ندارد و اصولا در کشور ما بیشتر استخدام ها بر اساس قوانین خاصی است وافراد خاص بر اساس ضوابط خاص گزینش می شوند واستخدام بر پایه شایستگی افراد نیست (4036069) (alef-11)
 
شمشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۱۳:۴۳
این حادثه ربطی به وزیر ندارد چون برکناری یا استعفا وزیر دردی را دوا نمیکند بایستی کاستی ها و ایرادات ریشه ای حل شود۰ (4033860) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۴۱:۰۳
باید بررسی بشه که آیا وزیر میتونسته مدیریت بهتری داشته باشه یا نه. بی دلیل نمیشه وزیر رو برکنار کرد وگرنه باید هر روز وزا رو برکنار کنیم. (4034069) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۲۸:۰۱
این حرفا کلیشه ای شده. وزیر برای چی میگذاریم؟ فقط امضا کنه؟ (4034181) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۲۶:۳۹
پس به كي ربط داره (4034831) (alef-2)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۱۳:۵۸
آنجه مسلم است اگر نگوئیم عمدی در کار بوده حتما قصور شده بنابر این برخورد جدی با وزیر لازم است و این موضوع جناح نمی شناسد (4033862) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۱۹:۳۴
استعفا میدادم (4033873) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۱۹:۴۱
نترسید ایشون به کار خودش ادامه میده فقط چندتا کارگر و مهندس دون پایه سیبل میشن همه کاسه کوزه ها سر اونا خراب میشه (4033874) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۳۱:۵۰
سیبل! کارمند شیفت با بی مسئولیتی تمام و بدون پیگیری علت توقف قطار و برخلاف دستورالعملهای سیستم راهبری ریلی دستور به حرکت قطار سمنان مشهد داده، و این اشتباهش منجر به مرگ چهل و پنج نفر و خسارات مالی و جانی به سایر مسافران شده، بعد شما میگید چندتا کارمند دون پایه سیبل شدند؟
تا یاد نگیریم که در هر کجا و در هر شغل و جایگاهی که هستیم باید کارمون را درست انجام بدیم، نه اقتصاد، نه اجتماع و نه هیچ چیز دیگری درست نمیشه. (4034032) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۴۰:۱۹
مگه اشتباه از طرف وزیر بوده دوست عزیز ؟
همون کارگرها و مهندیسن دون پایه اشتباه کردن دیگه (4034066) (alef-2)
 
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۲۰:۱۲
استعفا مشکل رو اون هم در این سال آخر حل نمی کند و بیشتر تسلیم غوغا سالاری رسانه ها شدنه. به نظرم با این تلنگر بسیار تلخ برای نوسازی و کم کردن خطای سیستم حمل و نقل کشور اقدام کنند. من خوندم علت اصلی حادثه تغییر شیفت و اطلاع نداشتن مسئول شیفت بعد از اطلاعات مسئول شیفت قبل بوده. خب این به وضوح یک مشکل سیستمیه که خطای انسانی توش انقدر میتونه اثرگذار باشه. سیستم باید اصلاح بشه. البته اگر فرد لایقتری وجود داره و مجلس میدونه باید جایگزین بشه. (4033876) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۲۱:۰۳
کارمندان جز را همیشه محاکمه میکنند در شرایط غیر استاندارد کار استاندارد میخواهند به هر حال کارمندان جز مرغ روز عروسی و عزا هستند (4033881) (alef-3)
 
بنده خدا. اصل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۲۱:۳۷
ایشان را از ابتذای تاسیس جهادسازندگی میشناسم. تواناییهای ایشان درحد وزارت نیست. بجای ایشان بودم استعفا میدادم. در غیر اینصورت استیضاح وی دور اژ انتظار نیست. (4033882) (alef-3)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۲۴:۱۶
استعفاء و در صورت استعفا نکردن استیضاح و برکناری و هم زمان پوزش روحانی از این سه سال فلاکت بار (4033890) (alef-3)
 
وثوق
Netherlands
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۲۵:۳۳
نه اینکه عملکرد ایشان شاهکار بوده باشه، مشکل اساسی کشور ما ضعف در فرهنگ ایمنی، و نبودن وجدان کاریه. هر دو مفهوم تو این کشور جدی گرفته نمیشن.
خانه از پای بست ویران است. (4033894) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۲۷:۵۳
شما اثبات كن اگه ايشون بره همچين چيزي ديگه پيش نمياد
قطار ها تصادف نميكنه
هواپيماها نميافته
...
مشكل اقتصاد دولتي هست.
اون مامور خاطي ميدونسته كارش رو درست انجام بده يا نده استخدام هست و پول و حقوقش رو ميگيره
همين الان هم چون استخدامه هيچ كاريش نميتونن كنند.
اگه بخش خصوصي بود اما هرگز به اين خطاها نميرسيد. چون بخش خصوصي پول مفت نداره بده به كسي.
استعفا استيضاح به درد نميخوره، سيستم بايد عوض بشه. به سمت بخش خصوصي. (4033903) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۲۹:۴۸
ادامه کار (4033907) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۳۰:۱۸
اين مثل اين ميمونه كه توي حادثه تروريستي انفجار زائرين كربلا بگيم فرمانده سپاه قدس بايد استعفا بده !!! (4033909) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۴۲:۵۱
چه ربطی داره
کی گفته باید سپاه قدس امنیت عراق رو برقرار کنه
در ضمن چه قصوری داشتن
در این حادثه قصور در سطوح مختلف به وضح دیده میشه
همه فکر و ذکرتون کار سیاسیه حتی تو آب خوردن (4033934) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۷:۱۹:۱۶
ربط داره اونجا هم ادعا ی فراتر از عملشون می کنن! (4034560) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۶:۱۹:۴۵
احسنت (4034531) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۰۰:۱۰
موافقم. (4034616) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۶:۱۰:۱۵
خودت فهمیدی چی گفتی ؟؟؟ اصلا مسئولیت فرمانده با وزیر رو میفهمی ؟ (4037745) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۳۰:۲۳
وقتی نظام اداری مشکل دار باشه همین اتفاقات هر ساله بروز میده. وقتی در استخدام خاله بازی انجام بشه همین اتفاق میافته. برادر. با کنار رفتن وزیر دردی حل نمیشه. (4033910) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۲۵:۱۵
مسئول خاله بازی در استخدام، ایا کسی جز وزیر است؟! (4034018) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۲۶:۰۵
اسنعفا مقدمه ای بر تمرکز و تاکید دیگر مدیران بر فرهنگ ایمنی خواهد بود. (4034020) (alef-2)
 
مرتضوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۳۱:۳۴
من بانظر دوست بالایی موافقم خوب استعفا ولی بعدی چی
این که نمیشه پس اگه انیطوره مدرسه ای هم که کلاس آن آتش میگره وکلی دانش آموزان تواون کلاس میسورن واتوبوسی که درراه اردوی راهییان نور توی دره میافته
وسرنشینان اون جون میدن وکنسرتهای مجوز داری که تعطیل میشه ودکل های نفتی که از پول بیت المال خریداری میشن وگم میشن و.......هم باید استعفا بدن
واقعا به امید آن روزی که این فرهنگ در مدیران ما نهادینه شود (4033913) (alef-3)
 
ابراهیم
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۲۴:۱۷
لطفا مسولان اینقدر دنبال توجیه اتفاق نباشند وزیر را بر کنا و وزیر لایق تری را جایگزین کنندکه در خصوص استخدام افراد کار امد و اموزش انها تبلور داشته باشد نه دنبال دادن دیه به بازماندگان قربانیان باشد (4034016) (alef-2)
 
ارش
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۴۰:۰۳
اولا تو امریکا و اروپا هم حادثه رخ میده ولی کسی استعفاء نمی ده قرار هم نیست استعفاء بدن چون ساختار و همه کارهاشون درسته لااقل خیلی کارهاشون و می مونه اشتباهات انسانی که هر از گاهی صورت می گیره و اونم تقصیر مسئولان نیست مثل حادثه متروی لندن که راننده سرعت قانونی رو رعایت نکرده حالا اون راننده ممکن بوده مشکلی براش پیش اومده یا قاطی کرده و سرعت رفته مسئولینشون چه گناهی دارن چون همه چیز اونجا استاندارد و بر طبق قوانین و قانون بوده اینجا هم باید ببینیم چه جوریه چندین مورد حادثه رخ داده اگه همه چیز درست بوده و اشتباهات انسانی صورت گرفته که خارج از کنترل مسئولین بوده اون دیگه تقصیر مسئولین نیست ا گه غیر از این بوده بله باید مسئول یا مسئواین مجازات شونر و اونم بستگی داره که ببینیم مثلا مسئول راه اهن یک شهر کوتاهیش مربوط به مدیر کل راه اهن بوده یا نه و قصور مدیر کل راه اهن مربوط به وزیر بوده یا نه که مورد و موارد بررسی میشه و اظهار نظرات و رای ها صورت می گیره صادر میشه و گرنه غیر از این چنین حرفهایی درست نیست و اینکه فرض کنیم وزیر راه مقصر باشه این ممکنه به رئیس جمهور هم ربط داشته باشه اظهار نظری که میشه وزیر استعفاء بده پس روحانی و جهانگیری هم باید استعفاء بدن بله یه موقع وزیر مقصره که نه تنها وزیر بلکه رئیس جمهور هم مقصره که همه باید استعفاء بدن ولی عرض کردم عجولانه نباید صحبت و قضاوت کرد حتی صحبت غیر منطقی که جهانگیری داشت مرد حسابی اونجوری باشه که خودتم باید استعفاء بدی اول خودت باید استعفاء بدی کره یه کاری می کنند دلیل بر درستی یا نادرستی اون کار که نیست هر کشوری سیستم و فرهنگ خودشو داره اونجا استهفاء داده شاید وزیر مقصر بوده یا شاید مقصر نبوده و روحیه اش ناراحت شده به خاطر احترام به مردم استعفاء در حالیکه استعفاء نمی داد نه بی احترامی به مردم بود نه مشکلی براش پیش میومد چون که وظایفشو انجام داده بود . برای هر حادثه ای که ناشی از قصور فردی شخص یا اشخاصی می باشد که دخیل در ان نیستیم که نباید استعفاء داد اون یه مسئله شخصیه شما می تونید عذر خواهی هم بکنید ولی شما مقصر نیستید این برای احترامه . چندین مورد حادثه ریلی پیش اومده بنده نمی تونم قضاوت کنم و تهمت بزنم اگه قصور به مدیریت کلی و کلان بر می گرده بله باید اگر کوتاهی قانونی شده رسیدگی بشه محاکمه بشن و برکنار بشن یا استعفاء بدن اگه غیر از این بوده پس نباید بدون اطلاعات قضاوت کنیم و حکم صادر کنیم اولش برای چهانگیریه که متوجه بشه باشه . و اینکه هیچ موقع یا خیلی وقتها اطلاعات رو کامل و دقیق در اختیارمون نذاشتن بعضی وقتها هم مخفی کاری کردن و ممکنه دروغ گفته باشن، حقایقو وارونه نشون،جلوه داده باشن. (4033926) (alef-2)
 
مهم نیست
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۴۰:۳۵
مشکل اصلی اقای روحانی است که از وزرای قبلی که امتحان مدیریتشان را پس داده و قبلا رفوزه شده اند مجددا در کابینه استفاده نموده و بر این انتخاب هم پافشاری میکندو به نظر مردم هم اعتنایی ندارد (که نمونه انرا نوشتن طومار از طرف 700 نفر از خبرگان میراث فرهنگی به ایشان برای انتخاب ریس سازمان میراث فرهنگی کشور بود که به ان نامه اصلا توجه ای نشد و انتخاب خودشان را انجام دادند با فردی که اصلا در این زمینه سابقه و تحصیل نداشته اند ). دهها وزیر ایشان از جمله اقای اخوندی این شرایط را دارند . اقایان ترکان - نعمت زاده - نهاوندیان - جهانگیری و.... از ان جمله میباشند . اگر از اقای اخوندی پرسیده شود که فرضا در مورد تامین مسکن افراد بی خانه چه اقدامی طی این سه و نیم سال انجام داده و به جز بد و بیرا گفتن به طرح مسکن مهر چه اقدام عملی صورت داده چه پاسخی خواهد داشت ؟ برای مردم تجربه شده که اقای روحانی با چنگ و دندان تا انتخابات اتی و پایان دولت انها را از جمله اقای اخوندی را حفظ خواهد نمود و با توجه به ترکیب مجلس استیضا هم رای نخواهد اورد . (4033927) (alef-2)
 
امیر
Canada
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۴۱:۲۷
استعفا. امنیت سیستم حمل و نقل نباید بسته به هوشیاری انسان باشه. خطای انسانی همیشه محتمله. فاجعه اینجاست که چرا این قطار ها همدیگر رو تو یه سیستم جی پی اس نمیبینن. چرا قطار خودبخود نمی ایسته‌ وقتی یه قطار دیگه در مسیرشه. توی متروها که قطارها با سرعت بیشتر هر دو دقیقه به ایستگاه میرسن این تصادفات پیش نمیاد چرا سیستم قطار بین شهری ما آنقدر عقب افتاده است. مشکل بعدی آینه که چرا چراغ قبلا احتمالا به خاطر سرما روشن میشه و کسی مسئول حل این مشکل حساس نبوده. و دست آخر مدیریت بحران که بسیار دیر و ضعیف عمل کرده. هلیکوپتر امداد وقتی رسیده دنبال کپسول آتش نشان بوده! (4033931) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۴۳:۱۴
استعفای محترمانه نه ،بلکه عزل مفتضحانه البته که روحانی همچین شجاعتی ندارد (4033935) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۵۲:۵۲
اول معذرت خواهی رسانه ای و بعد ا دلجویی از بازماندگان فاجعه و بعد استعفا (4033950) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۰:۵۷:۴۸
اگه مشکل از سیستم یا تجهیزات یا خطای مدیریتی یا حتی خطای معاون وزیر باشه باید وزیر استعفا بده.
ولی اگر اشتباه کاملا فردی بوده باید چاره ایی دیگه اندیشید. (4033958) (alef-2)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۰۰:۲۶
باید ببینیم هدف و نتیجه برکناری یا استعفا و استیضاح وزیر چیه؟ یعنی اگه این وزیر برود یک نفر بهتر میاد و دیگه تضمین میشه که هیچ هواپیمایی سقوط نخواهد کرد و هیچ قطاری تصادف نمیکنه و از خط خارج نمیشه و ... یا از اون طرف اگه یه وزبر بی لیاقت سرکار باشه ولی تو دوران کارش هیچ اتفاق خاصی که اذهان عمومی رو متوجه خودش کنه نیوفته هیچ کس نباید حرف از برکناری و استیضاح بزنه؟
به نظر من که نباید جوگیر شد و باید دید عملکرد کلی وزیر در حوزه کاریش چجوری بوده و بر اساس اون تصمیم گرفت نه اتفاقی که ناشی از اشتباه یه ادم بی مسئولیت بوده. هرچند استعفا میتونه یه اقدام سمبلیک و مثبت باشه ولی به شرطی که وزیر بعدی واقعا بهتر از وزیر فعلی باشه. (4033962) (alef-2)
 
ابراهیم
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۰۵:۴۵
همانطور که در سیستم اداری با قصور در امور محوله با مسول قسمت برخورد اداری میشود باید در این خصوص که با جان مردم شریف ایران بازی شده وزیر راه به اشد مجازات برسد اخراج ایشان کمترین کاری است که میشود انجام داد در ضمن از نیروهای جوان و متخصص در خصوص وزارت باید استفاده شود نه ادمهای بی تجربه و نا کار امد (4033974) (alef-2)
 
کارشناس وزارت راه و شهرسازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۰۶:۱۹
اکثر معاونین وزیر استاد دانشگاه علم و صنعت هستند و سه روز در هفته کلاس در دانشگاه دارند اینها کی به کار اداره میرسند در تعجب هستم (4033975) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۱۲:۰۹
اگر واقعا نمایندگان مجلس نماینده مردم هستند و دفاع از حق مردم را وظیفه خود میدانند باید این وزیر را استیضاح کنند.مکانیزم ایراد دارد وگر نه اشتباه یک شخص نباید بتواند به راحتی جان صدها نفر را بگیرد.استیضاح استیضاح (4033988) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۱۵:۴۸
ادامه کار حادثه همیشه اتفاق میافتد وزیر خوب وکاربلد وموفقی میباشد به بازماندگان تسلیت میگویم (4033996) (alef-2)
 
ابراهیم
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۱۸:۰۹
همانطور که در امور احداث یک پروژه ایشان باد به غبغب میانداختند و در تمام رسانه ها از ایشان تقدیر و تشکر میشد الان نیز در حضور رسانه ها باید حاضر شوند و پاسخگوی این فاجعه اسف بار باشند تک تک افراد این فاجعه سرمایه های مادی و معنوی این اب و خاک بودند وقتی جان این عزیزان برای ایشان بی ارزش است و قیاس جان این عزیزان برای این وزیر مسعولیت پذیر دیه میباشد دیگر حرفی برای گفتن نمیماند فقط میتوانند برای همیشه از صحنه کار و سیستم اداری تشریف ببرند واقعا زحمت کشیدند (4034003) (alef-2)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۲۱:۴۹
استعفا (4034009) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۲۲:۵۱
اگر بخواهیم بهره برداری سیاسی کنیم باید وزیر استعفاء دهد اگر نگران تکرار اتفاق مشابه هستیم باید ریشه یابی بشه و مساله حل بشه اینکه یک کارمندی اشتباه کرده ربطی به وزیر نداره کارمند مورد نظر سیستم کنترل اتوماتیک را از کار انداخته و عیر فعال کرده (4034013) (alef-2)
 
صابر
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۳۰:۰۹
توبیخ.... چون کارمند خط گفته: مشکلی نیست. قرمزی چراغ به خاطر سرمای هوا است!!! این یعنی سیستم ایمنی با سرما و گرمای هوا از کار میوفته!!! و اینو همه و حتی وزیر هم میدونسته که این سیستم کنترلی مشکل داره و در سرمای هوا درست کار نمیکنه.... (4034028) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۳۶:۱۱
استعفا ناشی از درک و شعور درونی با ارزش هست نه استعفا ناشی از اجبار و فشار بیرونی و فاصله ما با این درک خیلی زیاد است (4034051) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۳۶:۳۸
مسأله ريشه دار تَر از يك نظرخواهي است. در دنياي امروزي سوانح را به صورت علمي تحليل مي كنند و چندين مقاله استخراج مي شود نه به دليل اينكه تعداد مقالات اشان را بالا ببرند بلكه به دليل اينكه به علل ريشه ايي سانحه پرداخته بشود و قشر دانشجو و تحصيلكرده و مديران إجرائي و عملياتي با عمق مسائل آشنا شوند. اما در خصوص اين سانحه ناگوار در صورتي كه أفراد و عوامل راه اهن، به درستي گزينش شده باشند مي توان با تشكيل يك كارگروه خبره (و نه سفارشي)، طَي يك زمان منطقي يك تحليل خوب بر اساس اخرين مدل هاي تحليل سوانح انجام داد همانگونه كه براي سانحه قطار چند سال اخير قطار كره جنوبي انجام داد و نتيجه ان سهم هركدام از عوامل دخيل در سانحه را مشخص مي كند. ولي در نظر خواهي مطرح شده در سايت الف به صورت كلي به قضيه نگاه شده و اين نگاه بيشتر به درد بحث ها سياسي مي خورد. (4034053) (alef-2)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۳۷:۱۹
فقط استعفا و بعد محاکمه (4034055) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۴۶:۵۹
ایشون باید استعفا بده
متاسفم برای کسانی که میگن "این خطای یه شخص بوده و به وزیر ربطی نداره"
این خطا جون 45 نفر رو گرفته
احساس مسیولیت یعنی اینکه وزیر باید استعفا بده رییس جمهور هم باید عذرخواهی کنه (4034086) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۵۴:۵۸
قبل از هر چیز باید منتظر نتیجه بررسی ها در مورد حادثه بود و فعلا احساسی عمل نکرد...بعد با هرکس متناسب با قصورش برخورد قانونی صورت بگیره...اگر نتایج نشان داد علی رغم هرینه وزارت برای راه اندازی مرکز کنترل قصور یک فرد باعث این داستان شده...استعفا به چه دلیل باید استعفا دهد؟ (4034105) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۵۵:۰۵
خط راه آهن مگر در زمان اين وزير ساخته شده؟ مگر يه نفر چه قدر ميتونه همه چيز را در سازمان بزرگى كنترل كنه؟مگر از ip camera و غيره در دولت هاى قبل هم استفاده ميشده براى كنترل كردن در همه جا؟ مگر با استيضاح و استعفا، كشته شدگان زنده ميشن؟ پاسخ منفى است! وقت خود را به اصلاح و پيشگيرى فرايندها و محصولات بهتر است اختصاص دهيم (4034106) (alef-2)
 
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۵۵:۰۹
البته مدیرعامل شرکت راه آهن استعفا داده است. (4034108) (alef-11)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۵۶:۴۶
ادامه کار. (4034113) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۵۶:۴۸
موافقم با استعفا نه به خاطر مقصر بودن شخص ایشون. این یک خطای سهوی بوده احتمالا. اما دلیل استعفاشون رو در تسکین حداقلی به داغدیده ها می دونم. به علاوه این که خوشبینم با این کار آغاز فرهنگ مسئولیت پذیری رو ببینیم در این زمینه (4034114) (alef-11)
 
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۵۸:۳۹
بعید است وزیراز مقام عالی وزارت به خاطر این سانحه دل بکند ومانند یک وزیر چینی استعفا بدهد ودیگر اینکه سابقه این کار در ایران کمتر به چشم می خورداما لازم است مجلس ایشان را استضیاح کند وحتی کنار بگذارد تا کسانی که با جان مردم سر وکار دارند از وزیر گرفته تا مراتب پایین حتی جرأت یک لحظه بی مسئولیتی را نداشته باشندوخانواده ها را داغدار وگرفتار مصیبت وسختی ننمایند (4034121) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۱:۵۹:۴۲
ببینید من نظر شخصی اینه در هر مرتبه ای از یک مجموعه اگه حادثه ای با این ابعاد ایجاد بشه باید بالاترین نفر مجموعه استیضاح و برکنار بشه تا برا بقیه مسئولین عبرت بشه در هیچ یک از ارکان مدیریتی کشور حاشیه ی امنی ووجود نداره اونم مجبور بشه تمام وظایف زیر دستان خودشو کنترل و نظارت کنه.
واقعا جای تاسف هست در مملکتی با این ابعاد اختلاس میشه بالاترین مقام مسئول اجرایی مربوطه ککشم نمیگزه هیچ طلبکارم میشه،
یا همین موضوع،سالانه تلفات جاده ای ما برابر با جنگ فلسطینه،،،،تصور کنین برابر یک جنگ اونموقع وزیر مربوطه انگار نه انگار،،فقط بلدیم گناه رو بندازیم بر گردن کارمندان جز و تحریم واشتباهات رایج
الان یکصد نفر از مردم کشورمون دچار حادثه شدن وزیر با افتخار میاد میگه خوشبختانه همه بیمه بودن!!!!!!
واقعا این استیضاح نمیخواد؟؟؟تا زمانی که حاشیه امن مسئولین کنار نره این آش هست اینم کاسه (4034125) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۰۲:۲۲
نباید سیستم طوری باشه که با اشتباه یه نفر 100 نفر کباب بشن. وزیر باید استیضاح بشه (4034131) (alef-11)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۰۴:۲۷
استعفا که نه .باید اخراج بشه.چونکه جون انسانها را با پول قیاس کرد. اخراج بشه چون بار چندمی است که به ملت توهین میکنه و همیشه به مردم عادی مثل برده نگاه میکنه.اهراج بشه چون طبقه ضعیف و مستضعف براش بی ارزش بودن. و هزار تا دلیل دیگه ........ (4034136) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۰۴:۴۰
این حادثه ربطی به وزیر نداره بی خود شلوغش نکنید (4034137) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۰۷:۴۸
هیچ نظارتی وجود ندارد.ایا با استعفا کار درست می شود؟ دانشگاهها چی که هر روز تصادف داریم و همش ظلم ظلم اقایان چرا نظارت نیست ایا دانشگاهها هم باید از ریل کاملا خارج شوند تا متوجه بشوید. استادیاران جوان در حکم برده هستند (4034141) (alef-11)
 
عبدالله
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۱۱:۲۴
وقتی مسیولیتهای بزرگ بر مبنای رفاقت و جناح بازیها و نه به دلیل لیاقت و شایسته سالاري به افراد واگذار شود آش همین آش و کاسه همین کاسه است، اگر این اتفاق هولناک و یا حتی کوچکتر از آن در کشورها ی مسئولیت پذیر می افتاد وزیر مربوطه بلافاصله استعفاء ميداد ورده های پايينتر مثل مدیرکل راه آهن و سلسله مراتب تا به سوزنبان برسد همه دادگاهی و محاکمه می شدند... (4034147) (alef-2)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۱۸:۲۳
سلام به نظرم اگر آنطور که معاون اول گفته اگر آمادگی استعفا در وزیر محترم وجود دارد بهترین زمان برای نهادینه کردن این فرهنگ خوب است که در کشورهای دیگر رایج است. به گذشته هم نباید کار داشته باشیم چون نهایتاً باید از یک جایی شروع شود واین حادثه هم در نوع خود یعنی تصادف قطار که ایمن ترین وسیله نقلیه است با این تعداد کشته بسیار مهم ونابخشودنی است (4034157) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۲۳:۰۷
استیضاح (4034171) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۲۳:۰۹
تو کشورهايي که برای دولت برای مردم ارزش قائله وزير بصورت خودکار استعفا می ده اما چون ايشون استعفا نداد بهتره محاکمه اش کنند اگر مقصر شناخته شد بايد جوابگوی خسارات وارده باشه. اگر هم مقصر نبود که به کارش ادامه بده. (4034172) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۲۰:۰۹:۲۰
مقایسه ؟
مگه همه چیه ما با اونجا میخونه؟ (4035996) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۲۵:۴۱
یاد شهید دادمان بخیر. (4034177) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۰:۳۰:۵۶
آقاي دادمان كه خودش هم تو سانحه سقوط هواپيما جان باخت اگر تو اون هواپيما نبود كه اون هم بايد استعفا ميداد (4036712) (alef-11)
 
ابراهیم
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۲۷:۰۹
باید وزیر اخراج شود نه اینکه رییس راه اهن را قربانی کند هر دوی اینها باید اخراج و انفصال از خدمت شوند که در هیچ حوزه دولتی فعالیت نداشته باشند (4034178) (alef-2)
 
هادی
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۳۰:۳۰
پنج نکته مهم در تصادف قطار تبریز-مشهد
1.گفتن ترمز قطار تبریز مشهد یخ زده مگه اب هویجه که یخ بزنه؟ سیستم ترمز قطار های عهد بوق هم هیدرولیکه و روغنیه و امکان نداره یخ بزنه همانطور که ترمز ماشین یخ نمیزنه! در ضمن پیش از استارت قطار بایستی طبق قوانین ترمز قطار چک بشه!
2.به هر دلیلی قطار تبریز روی خط مانده و چراغ قرمز شده در این صورت هم باید در نرم افزار هم دلیل توقف ثبت شود، هم به صورت کتبی، رده بالاتر در جریان قرار بگیرد و هم مسئول شیفت بعد. بنابراین مسئول شیفت بعد وقتی با چراغ قرمز روبرو میشه باید نرم افزار رو چک کنه از رده بالاتر استعلام بگیره و گزارش رو بخونه، همینطوری که نمیشه حدس زد!
3.گفتن مسئول شیفت بعد گفته "لابد هوا سرده قرمز شده، دستی سبزش کنیم!" سیگنال مگه با گرما و سرما کارمیکنه؟ سیگنال فقط با دستور مسئول خط سبز میشه و بدون اخذ مجوزهای لازم نمیشه سبزش کرد، این رو دیگه هفته اول بهشون اموزش میدن!
4.وزیر کشور هم بجای حل مسئله با پس کشیدن پول بیمه با روح و روان بازماندگان بازی میکنه. در صورتی که اگر به فکر چاره می بودند پس از بروز حادثه مشابه تصادف دو سال پیش قطار در دامغان که قطارمسافری از پشت به قطار باری زده بود و چون قطار باری بوده یک کشته داده بود دیگر حادثه ای این چنین بروز نمیداد نمی دونم از گذشته چرا عبرت نمی گیرن و و تجربه برامون معنی نداره مطالعمون کمه حداقل از تجربه اندک خودمون استفاده کنیم! (حادثه قطار نیشابور هم با چهارصد کشته در همین مسیر هم هیچگاه از یادمون نمیره!)
5.حس مسئولیت پذیری دست اندرکاران در کشورمون خیلی پایینه در فرودگاه نیویورک روزانه بیش از هزار تا نشست و برخواست انجام میشود ولی تاکنون هیچ هواپیمایی در این فرودگاه دچار حادثه نشده! حالا چند تا قطار رو در مرکز کنترل نمی تونند هدایت کنند کار سختی نیست ولی با بی مسئولیتی چنین حادثه ایی رو رقم میزنند! (4034192) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۱۸:۰۶
آفرين خوب گفتي،بلكه ذهن يه عده اي روشن بشهو
هرچند خوابيده رو ميشه بيدار كرد اما ... (4034807) (alef-2)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۳۶:۱۶
اگر حادثه ای در اثر مسامحه وزیر اتفاق افتاده باشد ایشان باید برکنار و محاکمه شوند، اما تا آنجا که اطلاع رسانی شده، یک ناهماهنگی وحشتناک بین کارمندان به این فاجعه انجامیده است. دوست دارم این کارمندان به طور علنی محاکمه شوند و بتوانند بدون ترس همه دلائل این ناهماهنگی را بگویند و آنگاه اظهار نظر کنیم که چه کسیانی باید اخراج و محاکمه شوند، کدام قانون باید اصلاح شود و کدام سیستم باید اصلاح شود. اما یک نکته را من با پوست و گوشت خودم حس کرده ام و آن سقوط اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری در بین تمام مشاغل است، از مشاغل آزاد گرفته تا دولتی. بعضی از دکانداران به محض آنکه پولت را گرفتند لحن صحبت کردنشان عوض میشود، بعضی از کارمند به ندرت ممکن است با حوصله و با خوش زبانی په تو پاسخ بدهند و بعضی از مسئولین به جای اینکه خودشان را مستخدم ملت بدانند ملت را نوکر خودشان میدانند. خدا کند این " بعضی" کمتر از 70 درصد موارد باشد (4034205) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۳:۱۸:۲۱
اصلا در این سقوط مدیران مقصر نیستند وظیفه مکدیر فقط دریافت حقوقهای نجومی و پرداخت وامهای کلانه سایر وظایف را کارمندان باید انجام دهند
سیستم راه آهن رو هم باید پیمانکار نصب می کرد
کارها رو هم کارمندان
آقای عزیز اگه مشکلی باشه به همه سیستم بر میگرده و راس سیستم که فکری به حال کارمندان و عملکرد اونها و قابلیت اطمینان سیستم نداره
متاسفم برای این طرز تفکر که باعث میشه چند تا کارمند کوچک محاکمه بشن و عامل سیل یک جنگلدار معرفی بشه و این حوادث تکرار بشه
رتبه اول تصادفات جاده ای
آتش سوزی اتوبوس اسکانیا
سقوط هواپیما و...
همش تقصیر کارمندان و کارگرانه و مدیران وظیفه ای جز افزایش رفاهیات ندارند (4034303) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۳۷:۰۷
سه سال و اندی بی کفایتی کافی. استعفا (4034207) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۳۷:۳۲
اگر قرار به استعفا باشه کلا همه باید باهم بروند (4034211) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۵:۵۰:۳۴
منم استعفا بدم بددددددددددم (4035534) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۴۱:۰۸
استعفا نه. فقط عزل (4034224) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۴۲:۱۸
استعفا (4034227) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۴۲:۴۵
اخه ربطی به آخوندی نداره.یه نفر اداره عریض و طویل راه را با اداره عریض وطویل مسکن یکی کرد. که حقوق کارمنداش را نداره پرداخت کنه چه برسه به توسعه زیر ساختها.بعد بیان وزیر را استیضاح کنند.گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری (4034228) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۳:۱۶:۲۶
آره تقصیر دولت قبله! (4034295) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۴۲:۵۴
اخدا به بازماندگان صبر بدهد و به مسئولان غیرت استعفا.. (4034230) (alef-11)
 
قاسم داودی
Estonia
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۴۳:۵۵
با سلام و عرض تسلیت
کاش چناب آخوندی استعفا می داد هرجند مقصر زیردستان درجه دهم ایشان در این حادثه دلخراش بودند (4034233) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۵۱:۰۷
مقام معظم رهبري فرمودند،ازكناراين فجايع راحت عبورنكنيد،معني ان اينست كه علتهارادريابيد،ريشه مشكلات راشناسايي كنيد،راه حلهاي علمي ومنطقي راپيداكنيد،باهمه چيزوهمه كس،برخوردجناحي وسياسي نكنيد،بامردم صادق باشيد،دروغ تحويل انهاندهيد، فاميل بازي نكنيد،افرادبي لياقت رابه كارهاي مهم وحساس نگماريد،شايسته سالاري رااعمال كنيد،خاطيان رامجازات مناسب باجرم نماييد،ازمردم عذرخواهي كنيد،گزارش حوادث ناگوارقبلي رابه انهابدهيدتابه شمااعتمادنمايندو.......وازهمه مهم تراينكه : مردي وكاري!!! چندشغله هااستعفادهيد،وهركس هركاري انجام ميدهد،انرادرست انجام دهد. (4034241) (alef-13)
 
حقیقت جو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۲:۵۲:۵۴
باید عذرخواهی کند
و عوامل انسانی مقصر در اینکار مجازات شوند
و ایشان تمام همتش را در ادامه کار برای برطرف کردن معایب سیستم حمل و نقل زمینی و هوایی و ریلی بکار گیرد (4034248) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۳:۰۲:۲۸
کابینه ای از وزرا که تاکنون نتوانسته اند اقتصاد و بیکاری و اشتغال را حل و فصل کنند همگی باید یکجا استعفا نامه خود را بنویسند (4034270) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۳:۰۵:۲۶
وزیر کار یکی از وزرای متبحر و باتجربه کابینه است که الحق کارهای زیادی انجام داده است.
هر چند در کشورهای مهم استعفای وزیر در این حوادث امری مطلوب بوده و به اصلاح سیستم کمک می کند اما در ایران با استعفای ایشان بعید است توانمندتری از ایشان سکاندار وزارت راه شود. (4034277) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۲۲:۱۲
خيلي توانمنده از خروجي عملكردش مشخصه (4034820) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۳:۱۶:۳۳
با توجه به گستردگی کار وزارت راه ٬ استعفای وزیر منطقی نیست ٬ ولی مدیرعامل راه آهن باید استعفا بده. یا مثلا اگه خدای ناکرده ٬ در خوزه حمل و نقل دریایی اگر از این دست اتفاقات بیافته ٬ مدیرعامل کشتیرانی کشور باید استعفا بده (4034296) (alef-11)
 
سیفیاری
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۳:۳۶:۱۷
وزیر محترم با وجود مشکلات دیگر گناهی ندارد. باید زیرساختها مستحکم شوند (4034341) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۳:۴۱:۴۹
استعفا (4034346) (alef-11)
 
رشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۶ ۲۳:۵۲:۴۷
نباید استعفا بدهد اگر ایشان برود چه کسی باید جای ایشان رابگیرد باید مسئولین شیفت که سهل انگاری کردند محاکمه بشوند ضمنا وزارتخانه راه ازوزارت مسکن مجزا تابتوان کنترلی را اعمال کرد . (4034362) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۳۴:۱۴
مگه قحط الرجاله توی این مملکت این چه حرفیه دارید میزنید وزیر باید استعفا دهد (4034854) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۵:۰۱:۵۷
بله نباید استعفا بدهد تا چندوقت دیگر ده ها نفر انسان بدون دلیل در آتش بسوزند به علت بی کفایتی وزیر ، فقط نمیدانم اگر این اتفاق برای بستگان مسئولان هم رخ میداد به همین راحتی صحبت از دیه و بیمه میکردند ؟؟؟؟؟؟؟ (4035456) (alef-3)
 
حسین.خ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۰:۰۰:۳۳
سلام
ضمن تسلیت به همه بازماندگان
دوستان یه فاتحه هم برا رفتگان قرائت کنن
مجلسیون محترم هم بجای اینکه سریع برن سراغ اهرمی مثل استیضاح باید از این جور اتفاقات درس بگیرن
همونطور که رهبری گفتن باید ریشه ای حل بشه و استیضاح دردی رو دوا نمیکنه
نه کسی زنده میشه و نه از اتفاقات اینده جلوگیری میشه البته میتونه تنبیه باشه اگر باشه
ولی باید مجلس به دنبال وضع قوانینی باشه که هر دولتی رو موظف به سرمایه گذاری رو بحثای زیرساختی کنه
چطور دولت میتونه یه هویی یه عالمه هزینه صرف هواپیما کنه حالا چه نقدی و چه قسطی اما نمیتونه بصورت بلند مدت راه اهنی که خیلی از کاراش تو ایران قابل انجامه رو کنترل کنه؟؟؟
فقط کافیه بجای تصمیم های یهویی و خیلی خفن بصورت اروم کشور داری تون رو انجام بدین
اقای روحانی توی هواپیما شهرت خودشو میبینه اما تو اینجور کارای بلند مدت نه
البته نه تنها ایشون (4034370) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۰:۴۰:۳۹
من جوابتو دارم من خواستم براي خودم خانه بسازم و با نظم و وسواس و دقت اين كار را انجام دادم اما هم بسيار گران تمام شد هم بي كيفيت چون
بنا و كارگر براي من خيلي گرانتر از بساز بفروش كار ميكردن
مصالح را نسبت به انها گرانتر مي خريدم
زمين وا گرانتر خريدم
تو شهرداري جندين ميليون بيشتر ازم گرفتن
......
اخرش هم همشون گفتن تو فقط يكبار ميخاي اينكارو بكني و لازم نيست بهت تخفيف بديم اما بسازبفرىش كل سال و سالها مشتري ماست و بايد باهاش كنار بياييم
حالا شركت هاي بزرگ خارجي هم خيلي بهتر و اسانتر كار انجام ميدن تا وطني چون با حجم انبوه كار و تحربه راه اسان و ارزان در اختيار انهاست (4036739) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۰:۳۴:۰۷
وزیر چه تقصیر ی دارد در مملکت به این وسعت از این حوادث پیش می آید. باید سعی کرد اصلاح روش کرد اگر نه اخراج و استیضاح و.... مشکلات را حل نمی کند (4034408) (alef-3)
 
علي وارنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۰:۵۰:۳۰
تمام مسايل رخ داده از بي كفايتي مدير ارشد يك حوزه سر چشمه ميگيرد، ولي متاسفانه در كشور ما هر چيزي رو بنوعي بر اساس سياسي بازي در نظر ميگيرند!!!!؟؟؟؟؟؟ وگرنه بايد تمام نمايندگان مجلس كه نماينده تمام مردم ايران هستند با امضاء طرح استيضاح ( حالا كه وزير استعفا نداده) وزير راه رو استيضاح ميكردند و راي عدم اعتماد ميدادند !!!!!!!!!!!! تا كي بايد باجان مردم هم بر اساس منافع جناحي برخورد شود؟؟؟؟؟ كابينه اول كارش باشد و يا اخر كارش فرقي هم مگر دارد؟؟؟؟ وقتي خطايي رخ داده بايد مدير ارشد ان حوزه مسووليت تمام مسايل را بپذيرد، نه اينكه به گردن يك كارمند حقوق بگير با كلي گرفتاري فكري و روحي و غيره همه تقصيرها رو اندازد!!!؟؟؟؟ شما اگر مدير لايقي ميبودي و به مشكلات افراد زير مجموعه تان رسيدگي ميكردي ، شايد شايد شايد الان شاهد اين حادثه دلخراش نبوديم، نتيجه اينكه وزير بايد استعفا ميداد و حالا نمايندگان مجلس وظيفه دارند اينكار رو انجام دهند و نشان دهند كه نماينده مردم هستند نه كابينه و غيره و جناحها......!!!!؟؟؟؟ (4034425) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۰:۵۶:۲۶
چرا بايد استعفا بدهد؟
ما به اين گونه مديران لايق نيازمنديم! (4034431) (alef-2)
 
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۱:۰۰:۲۳
متاسفانه ما شدیم عبرت برا جهانیان!!!!!! (4034435) (alef-2)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۱:۲۲:۳۷
به هر حال سایت الف دنبال برکناری وزیر در دولت هست .
بیشتر شبیه به عقده گشایی می ماند تا راهکار
شاید شما خیلی خوشحال باشید که نقطه عطفی پیدا شده تا فشار هایتان را افزایش دهید . (4034458) (alef-2)
 
رضا
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۳:۳۶:۰۴
بهتر است استعفا بدهد. (4034500) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۵:۴۴:۲۱
استعفا

نداد استیضاح (4034517) (alef-2)
 
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۶:۴۳:۴۱
بجای این همه هیاهو به فکر پیشگیری از حوادث مشابه بعدی باشیم. مثلا خاموش کردن CTC باعث ایجاد الارم تو قسمت کنترل مرکزی قطارها بشه و در صورتی که واقعا مشکلی وجود نداشت اونا یه کد رندوم تولید کنن و بدون وارد کردن اون کد قطار هیچ جوره روشن نشه. مهندس های ما اگه جای جاش ازشون استفاده بشه واقعا تواناییشو دارن.
حل مساله راه حل میخواد. نه قیل و قال. هنوزم ازینکه طفلکیها چقدر وحشتناک از دست رفتن دارم حرررررص میخورم (4034537) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۷:۱۳:۲۸
صد در صد با استیضاح و عدم رای اعتماد موافقم
قرار نیست 44 نفر از هموطنان بیخود و بی دلیل جانشان را از دست بدهند چند ده خانواده داغدار شوند و این آقا به وزارتش ادامه دهد.
جان مردم بی ارزش نیست (4034555) (alef-3)
 
حسن منیعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۷:۱۹:۲۹
باید استفابدهد (4034561) (alef-3)
 
n
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۷:۴۹:۴۳
استعفاء بعد استیفا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4034592) (alef-2)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۷:۵۴:۲۵
من زمان ریاست جمهوری قبلی و وزیر قبلی که حیف است زحمت ذکر نامشان را ببرم روزی برای دادخواهی در پروژه راه رفتم وزارت راه . اول اینکه به هیچوجه راه نمی دادند . علت را جویا شدم . دیدم صف طولانی از ارباب رجوع وجود دارد . فقط دو نفر از ناحیه راه و راه آهن بودیم . بقیه همه از مسکن مهر . همانجا فهمیدم که چه مصیبتی بر سر وزارت راه آورده اند . وزارتی که بزرگترین سرمایه کشور را در اختیار دارد و حوزه فعالیتش در زمین ، هوا و اقیانوسها میباشد کارش شده آپارتمان سازی . وزیرش با شرکتهای خدماتی چلسه میذاشت برای آب - برق - گاز و تلفن مجتمع ها .
ماسفانه نمایندگانی که به طرح ادغام وزارت مسکن در وزارت راه رای دادند مسولند و همچنین موافقین در هیات وزیران وقت .
به آقای دکتر آخوندی نیز نامه نوشتم و تقاضای وقت برای دو موضوع نمودم که اولیش ، راجع به نظام فنی و کنترل فنی بود . حتی جناب آقای دکتر توکلی نیز بر روی نامه من نامه تاییدیه کاملی نوشتند .
متاسفانه نشنیدند . بعداً منعکس نمودم که شما دیگه وزیر نیستید بلکه یک کارمندی به وزارت راه اضافه شده است .
وزیر که نمی تواند در تمام مراحل یک وزارتخانه بسیار پهناور ( در زمین ، در هوا و در دریاها ) از همه چیز باخبر باشد . از این لحاظ باید سایه اش حکومت کند .
حکومت سایه راه دارد و نظام دارد . ولی متاسفانه نپیرفتند . کسی دیگر هم بیاید تا سیستم درست نشود همین آ
آش است و همین کاسه . (4034599) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۷:۵۶:۲۶
خیلی وقت پیش این وزیر می باید استعفا می داد (4034603) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۷:۵۹:۲۵
انهاكه باكج فهمي، ٢ وزارتخانه بزرگ راه وترابري ومسكن وشهرسازي راادغام نمودند،ويك تشكيلات به اين عريض وطويلي رادرحوزه حمل ونقل وشهرسازي بوجوداوردند،بطوريكه وزيرمربوطه حتي مديربعضي ازقسمتهاي تحت مسؤليت خودرانديده ونميشناسد! حالابيايندوجواب اين فجايع رابدهند،اگرچه انهاتاكنون پاسخ هيچ يك ازاشتباهات خودراتاكنون نداده اندودرهيچ دادگاهي حاضرنشده اند !!!!!! وازملت طلبكارهم هستند!!!!! (4034613) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۷:۵۹:۲۸
استعفا (4034614) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۰۶:۴۸
باید استعفا دهد.
در غیر اینصورت نمایندگان مردم در مجلس باید اقدام کنند. (4034632) (alef-2)
 
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۱۱:۰۹
مشکل استخدام موردی وسهمیه وباپارتی اینجا نشون داده میشه که کارمند برای خودش استراحت کنه واین همه انسان بی گناه جونشون راازدست بدهند درهمه سیستم دولتی افرادبارابطه استخدام وجوبش رومردم میخورن (4034646) (alef-3)
 
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۱۶:۲۲
رشيد جان! گفتي اگر ايشان برود چه كسي بايد جاي ايشان را بگيرد؟ مگر قحط الرجال است جانم . فردي را خواهند آورد كه برنامه اي درست داشته باشد و مرد عمل باشد و اينقدر عبارت هاي سخيف از قبيل "مزخرف" و .. را تكرار نكرده و فقط حرف تحويل مردم ندهد و بجاي تقبيح مكرر برنامه هاي ملي دولت قبل براي مسكن دار شدن چند ميليون مردم فاقد مسكن (هر چند ايراداتي داشته و نيازمند بازنگري و اصلاح است) و سياسي كاري هاي مفرط كه نتيجه آن و نابخردي هاي ايشات اكنون بلاي جان هزاران خانواده خريدار مسكن مهر شده است. كارهاي اساسي در جهت بهبود و تعيين تكليف وضعيت تامين مسكن مردم و حمل و نقل جاده ها و شبكه ريلي كشور انجام دهد، (هر چند در كوتاه مدت جواب نگيرد) و براستي در جهت ارتقاي استانداردهاي زندگي مردم كشور جانانه همچون وزير مسكن اسبق در دولت قبل بكوشد. حالا جنگ و دعواهاي پيدا و پنهان و ستيز ناتمام ايشان با مقامات ارشد همين دولت كه تنها با چند تا صندلي فاصله از ايشان در جلسات دولت مي نشينند، خود معضلي بزرگ است كه آخر و عاقبت آن چه خواهد شد را خدا داند.
بنا بر اين مشكلات ايشان بي شمار است و لاينحل. لذا صلاح و مصلحت مردم كشور اقتضا ميكند كه ايشان رشادت به خرج داده و استعفا دهند.
پمناً آقاي وزير هيچ نگران پروژه خريد هواپيماها از ايرباس و بوئينگ كه دوست دارند اگر محقق شود، بنام ايشان ثبت شود هم نباشند. لطفا فداكاري كرده و بروند بدنبال كار خودشان تا جا باز شود براي گماردن فردي كه براستي مرد عمل باشد و كارهايي از او برآيد. (4034659) (alef-2)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۲۲:۵۴
سلام
بعد از نصب این سیستم جدید با هزینه 400 میلیارد در سال 93 ، این چندمین حادثه مشابه هست.
یعنی در حوادث قبلی فقط تقصیر انداختیم گردن یه نفر که دستش به هیچ جا بند نیست و تمام.
تذکر رهبری برای این بود که کاسه و کوزه سر یه کارمند جز نشکنن و مساله ریشه ای حل بشه.
وزیر فعلی باید برود چون:
1-این حوادث هم در زمان تصدی در این دولت تکرار شده و هم در زمان دولت اسبق
2-این حرف که همه بیمه بودن و بیمه خسارت میده یعنی بی ارزش بودن جون 45 نفر که مردن و بقیه که از این به بعد سوار قطار میشن. به جون آدما مثل چراغ و گلگیر یه ماشین نگاه میشه میگه بیمه پولشو میده. (4034670) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۲۳:۲۴
وزیر راه ...استعفا استعفا (4034674) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۳۳:۳۴
استعفا (4034697) (alef-3)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۸:۴۳:۴۴
البته ایشان چه استغفا بدهد چه ندهد جای نگرانی نیست چون

" تمام زائرین قطار تحت پوشش بیمه بوده اند"!!!!! (4034708) (alef-2)
 
غفاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۰۰:۲۴
استیضاح (4034751) (alef-2)
 
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۰۰:۵۳
استعفا-تا این که این رویه فرهنگ شود (4034753) (alef-2)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۰۰:۵۷
استعفا (4034754) (alef-2)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۰۲:۴۸
فقط و فقط استیضاح تا آقایان معنای مسئول بودن را بفهمند! (4034762) (alef-2)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۰۵:۴۴
چه فرقی میکنه؟ (4034773) (alef-3)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۰۷:۰۶
استعفا (4034777) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۰۹:۳۶
اخراجش کنند (4034781) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۱۲:۰۰
استعفا نه استیضاح (4034788) (alef-2)
 
نقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۱۳:۲۳
با توجه به حادثه دردناک برخورد دو قطار و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از هم وطنان عزیز، بهتر است آقای مهندس آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی به منظور کاهش تالمات بازماندگان این حادثه و نشان دادن حس مسئولیت پذیری اسعفا بدهد. اگر آقای آخوندی این جرات و جسارت را به خود داده و استعفا دهد علاوه بر کاهش تالمات روحی بازماندگان، این کار ایشان باعث خواهد شد ایشان در اذهان مردم ماندگار شود. علاوه بر آن دیگر مسدولان هم از ایشان یاد خواهند گرفت که مسئولیت پذیر باشند. (4034791) (alef-2)
 
شهریار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۱۶:۱۴
عزیزان من . وقتی ده تا وزارت خانه را یکی می کنند که کارهاشون ربطی به هم نداره بهتر از این نمیشه . تا وقتی که وزارت خانه ها تخصصی نشند بهتر از این نمیشه. این وزارت خونه حقوق کارمنداشو نمیتونه پرداخت کنه . در این خصوص تحقیق کنید . (4034799) (alef-2)
 
نوروزي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۱۷:۰۷
وزير ميبايست استيضاح گردند (4034803) (alef-2)
 
فتحی
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۲۰:۲۹
البته آقای آخوندی ! خیالش راحت باشه ، چون با استعفایی که مدیرعامل راه آهن کرد ، به نوعی از بار گناه وزیر تا حدودی کاسته شد و شاید هم این استعفا ساخت و پاخت بین خودشون باشه!!!!!! (4034812) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۲۱:۰۶
استفاء و بركناري اين اقدام بايد خيلي پيش از اين كليد ميخورد (4034814) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۲۸:۳۱
استیضاح و برکناری توام ،خون چهل و پنج نفر مطرح است و سو مدیریت (4034835) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۲۸:۴۹
اول برکناری وزیر بعد محاکمه وی وسایر ذیربط ها (4034837) (alef-2)
 
K
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۲۸:۵۵
استیضاح و برکناری (4034838) (alef-2)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۳۰:۲۶
استعفا (4034843) (alef-2)
 
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۳۲:۵۷
استعفا استعفا استعفا استعفا استعفا ......... تا کی باید توی این مملکت اتفاقهای اینجوری بیافته اما مسولان ارشد پاسخگو نباشند (4034847) (alef-2)
 
007p
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۳۹:۳۰
با سلام اینجانب در راه آهن کار می کنم لازم است به اطلاع برساند که سیستم هوشمند علائم الکتریکی و هشدار که پارسال افتتاح شد به علت عدم شرکت بین المللی زیمنس در انجام کار و بدلیل وجود تحریمها با رقم بسیار سنگین توسط خود مقامات راه آهن و از طریق شرکت خودشان انجام گردید ولیکن متاسفانه با کوچکترین بارتدگی و گرما و سرما و دیگر اختلالات همیشه در حال اختلال می باشد که به کلیه مامورین کنترل گفته شده که در صورت اختلال بصورت دستی اقدام و از هوشمند خارج گردد و مامور کنترل و دیگران نیز طی روال این مدت در حال انجام وظیفه بوده اند بنظر مقصر اصلی کیست کسی که تابع دستور است و از حقوق و مزایای ماهی شاید یک میلیون دریافت کند و با حداقل دستمزد در حال انجام وظیفه است و یا کسانی که با عدم توانائی ولی بدلیل نفوذ در بدنه بالای راه آهن و با انداختن یک سیستم جعلی با جان و مال و زندگی مردم بازی کردن خود قضاوت کنید (4034865) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۴۱:۲۸
جا دارد از دیر رسیدن چندین ساعته نیروهای امداد طبق معمول هم صحبت شود! بهتر است رئیس امداد رسانی کشور هم استعفا دهد (4034869) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۴۲:۰۰
بايد استعفا بدهد تا به احساسات بازماندگان حادثه و افكارعمومي احترام گذاشته باشد. و الگويي شود براي ساير وزارت خانه ها و نهاد ها ي انتخابي و انتصابي . هر چند وزير انصافا در اين حادثه كمترين تقصير را دارد و خطاي انساني در همه جاي دنيا هست. ضمن اينكه استعفاي وزير نقطه قوت ايشان مي شود نه نقطه ضعف (4034871) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۴۳:۵۳
بايد استعفا بده،همانطور كه مدير عامل راه اهن معذرت خواهي و استعفا داد (4034874) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۵۳:۰۷
فعلا مدیرعامل راه آهن رو قربانی کردن تا آخوندی جان سالم بدر ببره (4034905) (alef-2)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۰۹:۵۹:۱۹
آقای اخوندی یکی از بهترین وزاری بعد از انقلاب هست و در طی مدت مسولیت جدیدش در وزارت راه و شهرسازی به فکر حل ریشه ای مسائل است ولی باید توجه داشت که حل ریشه ای مسائل زمانبر است. چون اصولا تغییرات ریشه ای زمان بر هستند و دارای نمود بلندمدت هستند و در کوتاه مدت نمودی ندارد (در پاسخ به دوست عزیزی که نوشته اند آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی اقدامی نداشته اند). متاسفانه ما یک جامعه کوتاه مدت هستیم و اگر کسی در کوتاه مدت کاری انجام داد که دارای عواقب منفی بلندمدت باشد مورد پذیرش جامعه قرار می گیرد ولی افرادی که به کارهای ریشه ای با نمود بلندمدت مثبت، می پردازند با واکنش منفی بخشی از مردم و رسانه های مواجه می گردد. همچنین باید توجه داشت که در یک کشور نمی شود اکثر بخش های آن ناکارامد باشد و بخشی از آن کارامد. لذا باید به فکر حل هم جانبه مشکلات کشور با ایجاد تغییرات گسترده در رویکردهای کلان کشور در تمامی حوزه ها باشیم. وگرنه وضع همین خواهد بود که هست و ربطی هم به اصول گرا و اصلاح طلب و مستقل ندارد. پس بیائیم جور دیگر بیندیشم. (4034916) (alef-2)
 
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۱:۰۳:۳۴
ببخشید جناب کارمند کدام واحد وزارت راه هستین شما؟ (4035011) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۴:۵۴:۲۹
شما احتمالا کارمند رانتی هستید نه کارمند واقعی !! (4035446) (alef-3)
 
گنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۶:۰۳:۰۵
خوب حالا بفرمایید کار ریشه ای بلند مدت ایشان کدام است؟؟؟؟؟؟؟ (4035553) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۰۷:۲۵:۰۶
آیا 3رسال برای ارتقا و تکمیل کنترلرها کافی نیست.باشه 4 سال دیکه هم زمان میدیم. (4036494) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۰:۲۲:۲۵
به نظر من وزیر نباید استعفا دهد بلکه برای قدرت نمایی هم که شده دستور دهد تا چهار تا قطار ِِپر از مسافر را به هم کوبیده و مردم را کباب کنند تا هم ازتعداد یارانه بگیرها کم شود و از مصیبت شب یارانه ددولتکاسته شود و هم مردم بدانند که نباید به یک وزیر متعهد و انقلابی جسارت کنند (4034941) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۰:۲۹:۴۵
اگر واکنش ها قابل ملاحظه نباشد در جای دیگر وزمان دیگر تکرار خواهد شد (4034946) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۰:۴۰:۱۱
قطعا باید بمونند! دوره ایشون در زمینه حمل و نقل (مسکن رو نمیدونم) بهترین دوره بعد از انقلاب بوده. این اتفاق هم در صورتی که هر کسی وزیر بود میتونست رخ بده! (4034958) (alef-2)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۰:۴۶:۱۸
باید از طریق مجلس استیضاح و برکنار گردد چون این وزیر اصلا حرف زدن هم بلد نیست به جای عذرخواهی و همدردی با خانواده های داغ دیده آمده از خونبها صحبت میکند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4034975) (alef-3)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۰:۵۳:۰۷
فقط استعفا و مجازات(اگر ارتقاء پیدا نکنه و پاداش نگیره) این وزیر هیچ کاری تو این 3سال و نیم نکرده.فقط حرف زده و میگه200 تا هواپیما میارم و مسکن اجنماعی میسازم.لاکپشت سریعتره. (4034987) (alef-2)
 
سرداري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۰:۵۵:۰۱
وقتي ctc چيني مي خرن همينه ، گاهي كار مي كنه گاهي نه. (4034990) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۰:۵۶:۰۷
فقط استعفاااااااااااااا (4034992) (alef-2)
 
خوش نیت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۰:۵۷:۱۲
باید برکنارشود زیرا بجای خریدهواپیماهای منسوخ شده بین قاره ای برای گسترش وبهسازی سیستم حمل ونقل ریلی بایدهزینه می کردواینهمه هزینه کرد برای خریدهواپیماکه فقط مخصوص پولدارهاست اگرهزینه می شدامروزشاهد سخنان وزیر درباره پرداخت دیه نبودیم (4034995) (alef-2)
 
سلطانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۰:۵۹:۵۸

فرهنگ استعفا از نوع خودمانی !

تقریبا در اقدامی کم سابقه و شاید بی سابقه ، بعد از بروز حادثه ای دردناک و تلخ یکی از مدیران مسئول و دست اندر کار ، از مقام خود استفعا کرد. مدیرعامل شرکت راه آهن دیروز خواسته یا ناخواسته ، ارادی یا تحت فشار با نگارش نامه ای استعفای خود را به وزیر اعلام کرد . وی در این نامه به صورت ضمنی ، ضمن مبراساختن خود از مسئولیت مستقیم حادثه ، صرفا در راستای مسئولیت اجتماعی دست به استعفا زده است که خود جای تامل دارد. نکته دیگر در ماجرای استفعای مدیرعامل راه آهن ، طرح استعفا در یک برنامه زنده تلوزیونی است که این مهم بیش از آنکه واقعی بودن ماجرا را نشان دهد ، ماهیت شوی تبلیغاتی آن را بیان می کند.
فارغ از استعفا دهنده ، واکنش پذیرینده استعفا است . اگر نامه پذیرش استعفای آقای آخوندی ، وزیر راه و شهرسازی را بخوانید ، بیشتر به ماهیت شوی تبلیغاتی آن پی می برید. در نامه بلند بالای آقای آخوندی به جای نشان دادن عمق فاجعه و ضرورت استعفا و برخوردهای مسئولانه با وقایعی اینچنین ، بیشتر به تمجید از استعفا دهنده و ا استفاده از این فرصت برای ارائه گزارش کار و دفاع از خود پرداخته است.
به راستی این گونه حرکت ها و اقدامات آیا می تواند مرهمی هرچند کوچک بر خانواده های عزاداری باشد که به بدترین شکل عزیران خود را از دست داده اند؟
اگر صرفا بر مبنای مسئولیت اجتماعی و نه قصور مدیریتی باید استعفا کرد، چرا وزیر راه و شهرسازی که استفعای آن می تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد، استعفا نمی دهد؟ مقوله استعفا در کشورهای توسعه یافته نه یک شوی تبلیغاتی زودگذر بلکه یک اقدام واقعی برای برای مسئولیت پذیری است که نتیجه مستقیم آن درک مسئولیت در همه سطوح نسبت به جان شهروندان و سرنوشت و آینده آنهاست.

به خاطر بیاوریم که سال 93 کشتی حامل دانش آموزان کره ای ادر دریا غرق شد که بلافاصله نخست وزیر این کشور با چشمانی اشکبار استفعا کرد و رفت.

در آبان ماه 1391 به‌دنبال تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان خردسال مصری با قطار، 49نفر ازجمله 47دانش‌آموز جان خود را از دست دادند که در پی آن وزیر راه مصراستعفا کرد.
علیرضا سلطانی (4034999) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۰:۵۹:۵۹
استعفا وزیر راه (4035000) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۱:۱۸:۴۸
برادران عصبانی از این فاجعه بیائیم صادق باشیم
عدم احساس تعهد بکار مشخصه کارمند دولت ایرانی است انصافا گدام دستگاه دولتی میشناسید که کارمندانش در مقابل ارباب رجوع این احساس را بشما بدهد که طرف دغدغه کارش را دارد . (4035034) (alef-2)
 
دوستدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۱:۳۲:۳۳
اهمیت نده با قدرت کار کن (4035062) (alef-3)
 
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۱:۴۳:۱۹
با سلام

در دنیا حادثه کوچکتر از این را نیز مسئولین برای احترام به کشته شدگان وبازماندگان و اینکه پست مال پدر کسی نیست معمولا استعفا می دهند و البته
این آقایان به دلیل اینکه خود را وارث انقلاب می دانند بنابر این هرگز پست را که با هزاران لابیگری گرفته اند از دست نمی دهند .
همناگونه که خرم بعد از آنم حادثه بزرگ در همین مسیر با کمال پررویی استعفا نداد .
واقعا باید پرسید چرا قطار به دلیل سرما در مسیر ایستاده است چه کسی اینها را خرید کرده که در چنین دمایی از کا می افتند . (4035084) (alef-2)
 
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۱:۴۵:۲۰
بايد استعفا دهد بشرطي كه چند روز بعد يك سمت مهم اداري به ايشان داده نشود (4035087) (alef-2)
 
حسین اصل
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۷:۳۹:۴۶
شرط بی شرط (4035719) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۱:۵۰:۵۸
این حادثه به اقای وزیر مربوط نیست سهل انگاری یک زیر دست رو نباید به حساب مدیر گذاشت
با این حال به گواه اکثریت ایشون عملکرد مناسبی در این وزارت خونه نداشتن مثل بقیه وزرا و البته خود شخص شخیص رئیس جمهور (4035098) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۲:۰۸:۵۲
این مورد هم مثل موردهای قبلی مثل اتوبوس سربازان که از کرمان به شیراز میرفت بعد از چند روز به فراموشی سپرده خواهد شد . (4035137) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۲:۱۶:۴۳
کسانی که تخلف می کنند معمولا دلبسته قدرت هستند. حقوق بگیران نجومی هیچ کدام استعفا ندادند و حتی برکنار نشدند.اینجا هم از استعفا خبری نیست.باید وزیر برکنار بشود.تا بقیه مسئولین حساب کار دستشان بیاید.
ضعف مدیریت و عدم نیروی کار امد هست که خطای انسانی رو زیاد می کنه.همه کسانی که خطاکردند زیر مجموعه آقای وزیر هستند. (4035142) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۲:۲۸:۰۴
بدون شک خطا انسانی نبوده و خطا از سیستم الکترونیکی بوده که اشتباهات گذشته ان بار ها وبارها سوزن بانان را به اشتباه انداخته است پس وزیر باید عوض شود (4035165) (alef-2)
 
محمد عمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۲:۳۵:۱۲
به نظر من به طور نمادین ریزعلی خواجوی با حکم وزیر به سمت مشاور وزیر راه و شهر سازی منصوب شود. (4035179) (alef-2)
 
رهی
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۲:۳۷:۰۲
آقا،،،برادر،،،استاد،،،از ابتدا عمل مجلس در ادغام دو وزارت خانه ی غول پیکر زیر پرچم یک وزیر غلط اندر غلط بود..... ایکاش مجددا وزارت راه از مسکن جدا میشد....همواره اینا یکیشون مغفول میماند در مدیریت یک وزیر!!!! (4035182) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۲:۴۶:۱۲
اخبار ۲۰.۳۰ را دیدم تقریبا تمام مسئولین ناراضی بودند!واقعا عملکرد ما مردم خوب نبوده مسئولین را ناراحت کردیم!!!!!! (4035203) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۲:۴۶:۴۵
اخراج تنها را باقیمانده حتی کلمه عزل هم نباید بکار برد (4035204) (alef-2)
 
حیدری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۳:۰۴:۲۷
بسمه تعالی
با سلام
بله اگر خودش استعفا دهد بهتره در غیر اینصورت استیضا گردد.به شرطی که برای همیشه کنار گذاشته شود. (4035235) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۳:۲۴:۵۹
وقتي معاونين راه اهن از كم سن وسال بدون تجربه و فقط با بند ....... انتخاب ميشوند نتيجه همين است (4035266) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۳:۲۵:۰۷
وزیر علاوه بر اهمال در حادثه قطار، در مورد توقف تکمیل مسکن مهرهای کشور مقصرتر است و حتما باید استیضاح گردد (4035267) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۳:۲۶:۲۷
استعفاء (4035272) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۳:۳۰:۵۵
بیمه؟؟؟؟ توهین از این بالاتر به خانواده ای که عزیزش را از دست داده؟؟؟ یعنی به زعم این چنین مسئولانی پول جای یک عزیز را پر می کند؟؟؟؟؟؟ (4035284) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۳:۳۶:۰۱
مردم ومسولین ما از مردم ومسولین کره جنوبی یاد بگیرند انها که حتی خدا نمی شناسند. (4035293) (alef-3)
 
احسان حداد
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۳:۴۳:۲۱
استعفا استعفا همين الان (4035311) (alef-3)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۳:۴۵:۳۹
وزیر حتما باید استعفا دهد. (4035316) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۳:۵۶:۳۰
استعفا حق مسلم ما است (4035330) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۴:۰۲:۱۲
حالا اینکه یه مسئول خط راه آهن اشتباه کرده، باید وزیر رو جابجا کرد؟ خوب اونوقت مسئولین خطوط دیگه اشتباه نخواهند کرد؟ همون رئیس رجا استعفا کرد کفایت می کنه (4035337) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۴:۰۸:۱۲
استيضاح وبركناري بهتراست (4035343) (alef-3)
 
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۴:۱۶:۰۳
با تشکر از مسئول محترم سایت
کوتاهی های این وزیر بیشتر از این حرف هاست همه شاهد هستیم چه بلایی سر مسکن مهر آورده .بنظرم این آقا را بایستی اخراج و محاکمه کرد. (4035355) (alef-3)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۴:۴۰:۱۹
استیضاح
برای این که در مجلس توضیح هم بدهد و هر چه گفتنی دارد بگوید.
استعفا این مزیت را ندارد. (4035418) (alef-3)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۵:۰۳:۵۴
استیضاح، محاکمه، عذرخواهی رئیس جمهور (4035460) (alef-3)
 
رضا
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۵:۰۵:۱۷
با سلام .حداقل کاری که این وزیر نالایق میتونه انجام بده استعفا است گذشته از این هیچگونه فعالیت قابل توجه ای در این دولت انجام نداد.شاید درسی باشه برای تمام مسولان و مجلس تا از انتصابات فامیلی جلوگیری بشه و افراد بر اساس لیاقت بکارگیری شوند (4035462) (alef-3)
 
عباس
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۵:۱۸:۲۲
متاسفانه در ساختار معیوب بکارگیری وزراء و معاونین بدلیل حزبی و دوستانه انتخاب کردن ونه از طریق سایسته سالاری در تمام دورانهای ریاست جمهوری راهکار استعفا ، استیضاح و عزل نتیجه بخش نخواهد بود و نهایت نفر بعد ناشایسته تر و ناکارآمد تر انتخاب خواهد شد... (4035482) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۵:۲۹:۲۶
به جاي بررسي اينكه چرا و چگونه چنين حادثه اي رخ داده و علت وقوع ان و تحقيق و بررسي جهت جلوگيري از تكرار ان دنبال اين هستيم كه بالاترين مقام استعفا دهد خب چرا اصلا رييس جمهور استعفا ندهد ؟؟ اگر در بعضي كشورها رسم اينطور است ما چرا از انها تقليد كنيم ؟ بهتر نيست مقصر اصلي را شناسايي كنيم ( هر كس كه هست ) و اورا محاكمه كنيم ؟ حالا اگر وزير مقصر است اورا محاكمه كنيم با استعفاي او چه چيزي حاصل شده؟ اگر در هر حادثه يا دزدي يا خطا فورا مسئولين استعفا دهند پس مقصر چگونه مجازات خواهد شد ؟؟ (4035498) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۵:۵۰:۲۵
نظر بسیط ما استعفای دولت است. (4035533) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۵:۵۰:۳۷
ایشان برای اولین بار آخرین تکنولوژی کنترل حرکات ریلی را در این خط بکار برده که خوب هم کار کرده ولی آنقدر در مورد بدی فن آوری های روز در صدا و سیما و مسئولین صحبت شده که لوکومتیو ران بدون اعتماد به این سیستم آنرا خاموش کرده و بصورت دستی قطار را هدایت کرده و نتیجه آن شد که نباید بنابراین وزیر عملکرد خود را درست انجام داده و خطای انسانی به ایشان برنمی گردد و باید دلیل خطای انسانی را بررسی کرد وگرنه دنبال مقصر گشتن مارا به جایی نمی رساند (4035535) (alef-3)
 
Ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۵:۵۸:۴۱
اندکی صبر... سحر نزدیک است ... (4035546) (alef-3)
 
انصاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۸:۵۸:۰۸
اخوندی کار امد ترین و موفق ترین وزیر راه بعد از انقلاب است پس ادامه کارش به صلاح است تا برکناری (4035890) (alef-3)
 
جحچ..ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۹:۰۸:۲۱
برکناری ایشان به نفع جامعه است. (4035909) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۹:۱۳:۳۰
اگر با استعفای وزیر این مشکلات قابل حل بود باید وزیر استعفا می داد . ریشه این مشکلات فقط مسئولین نیستند متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق ما ایرانیان در انجام وظایفامان جدی نیستیم و فقط بلدیم از دیگران انتقاد کنیم (4035916) (alef-11)
 
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۹:۱۵:۰۵
اقا سوزنبان خاطی اپراتور خاطی اون مسعولی که این خاطی رو سر کار گذاشته و احساس مسعولیت نکرده و نظارتی در کار نبوده از همه خاطی تر و مقصر تر هست و ان کسی نیست جز وزیر نالایق انفسال و محاکمه ...تریوون ازاد لصفا....مجلس محترم تشکر تشکر (4035920) (alef-11)
 
رهنما
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۲۰:۵۱:۵۷
سلام
ادامه کار وزیر (4036045) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۲۰:۵۷:۴۶
استعفا ندهند زیرا ناوگان حمل ونقل هم شهری وهم برون شهری قدیمی وغیراستانداردهستند که مختص زمان ایشان نیست و بایددراین رابطه کاراساسی انجام گیردوبودجه کافی به آن اختصاص داده شود. (4036056) (alef-11)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۲۱:۱۹:۲۷
فقط برکناری (4036096) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۲۲:۱۵:۴۴
اگه جای وزیر فعلی کس دیگری بود باز هم احتمال اینگونه خطرات بود همانطور که الان هم هست با عوض شدن یه وزیر و چند تا مدیر مشکلات از بین نمی رند این را هم حساب کنید که توی هیچ سیستمی حتی بهترین سیستم ها خطا همیشه وجود دارد (4036155) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۲۲:۳۶:۵۱
پرسنل راه اهن که وضعیت حقوقشان باتورم سازگارنیست وچندماه نیز عقب میافتدالبته شبیه بقیه مشاغل ایاهنوز توقع داریم تمرکز کار داشته باشند چرا به این مهم توجه نمیشود (4036179) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۲۳:۱۲:۲۱
آخوندی وزیرلایعقی است وبهتراست بماندامااستعفای رییس راه آهن بسیاربجاوخوب بودوبایدازایشان تشکرکرد (4036229) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۰۵:۲۶:۳۸
اگر این همه که دنبال خرید هواپیما بود دنبال ایمنی قطار بود اینطور نمی شد. (4036452) (alef-3)
 
هاشمي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۰۹:۲۲:۱۳
حيف است اين وزير استعفا دهد با بركنار شود (4036598) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۰:۳۱:۲۳
گر حکم شود که مست گیرند/در شهر هر آنچه هست گیرند (4036714) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۰:۴۱:۲۳
اینها همه سیاسی کاری است
اگر بنا به این باشد همه مسوولان نظام به جهت اجازه در ادامه تولید پراید یا سکوت در این مورد واجب الاستعفا هستند (4036742) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۰:۵۸:۰۹
استعفا و برکناری (4036767) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۱:۱۸:۵۸
وزارتخانه راه وشهرسازي بجاي مديران متخصص از مديران سياسي بهره مند است. اين وزارتخانه از ديرباز توسط طيفي سياسي و بدون متخصص و فاقد برنامه وعملكرد اجرايي و كارآمد اداره مي شود. بركناري وزير با استعفا و يا استيضاح اين وزارتخانه را تخصصي نمي كند. درحال حاضر ارضاي سياستمداران بدون تصاحب اين گونه پست ها محقق نمي شود. موفقيت سياستمداران در حفظ اين منافع است. سياستمداران اگر تشنه خدمت باشند اين گونه وزارتخانه ها را رها خواهند كرد. (4036813) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۱:۴۰:۳۵
ضمن آرزوی شادی روح از دست رفتگان در مملکت ما تنها چیزی که ارزش نداره جان آدمیزاده . تنها اتفاقی که میافته کشته شدن آدما هست . به اندازه یه جنگ تو جاده ها کشته میدیم.هواپیماها سقوط میکنن.قطارها به هم میخورن.هر کس هم فرار میکنه تو آبهای یونان خفه میشه (4036867) (alef-13)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۱:۵۴:۰۵
وزیر را از همان زمان که مسکن مهر را با همه حرف و حدیثش که یک پروژه ملی بود رها کرد و جایگزینی جز در حرف و شبیه آن ( مسکن اجتماعی ) و شبیه پس انداز های رضا شاهی ارائه ننمود فاتحه این وزارت خانه را که دقیقا محل عمل است و فرصت برای عمل در آن بسیار بود فاتحه این وزارت خانه را خواند .

حال چه استعفا دهد چه استیضاح شود و چه برکنار شود آب رفته به جوب بر نخواهد گشت .
حاصل اینکار برای قربانیان این چند سال چه خواهد بود .

خدا کند سال دیگر مجلس به او رای اعتماد ندهد. چون ذخیره نظام اند و باید باز هم از وجودشان استفاده کرد .

و اما در مورد استعفا مدیر عامل .

نه فرهنگ قابل تمجید که فرهنگ زشتی است که مدیر عامل یک شرکت در بحبوبه زمانی که باید باشد و با توجه به اشرافش بر زیر مجموعاش و امکاناتش دست گلی را که به آب داده رتق و فتق نماید . میاید استعفا میدهد .

مگر با اینکار بلافاصله شخص با کفایت دیگری را میتوان گماشت .
خود ایشان با همه بی کفایتی اولی است که این سفره را خود جمع کند . و سپس برکنار شود .

اگر در جریان جمع این سفره قصوری روی دهد در این حالت معلق یک شرکت چه کسی را میتوان برای این بخش دوم مواخذه کرد .

استعفا در شرایط عادی و ثبوت بی کفایتی ممدوح است و نه در این مقطع .

مقطع حساسی که باید تبعات ضایعات را بفوریت تدبیر نماید . اگر هم برای این مرحله بی کفایت است یک نفر را در کنار او گذاشت و به او کمک کرد . و نه اینکه شرکت را در این مرحله و در این بحبوحه به امان خدا رها کند .

این فرهنگ استعفا برای مدیران ستادی ممدوح است و نه مدیران اجرائی آنهم در این مقطع .

هیچ بعید هم نیست که همین فرد در این مقطع و امداد رسانی بموقع و خوب توانمندی اش را نشان دهد و تشویق هم شود .

تمجید این گونه ای و اسقبال این گونه ای و قبول اینگونه ای استعفا بسیار قابل تعمق است .

آلام صاحبان قربانی که با اینکار تر میم نمیشود . آنها در این مقطع انتظار تصمیم گیری کاهش تلفات و امداد رسانی اند و نه جابجائی مدیر .

آنهم مدیری که میگوید جابجائی شیفت باعث اینکار شده است .
و قربانی خود را هم پیشاپیش معرفی میکند .

تعویض شیفت قدیم و جدید حتی ورقه ای را حاوی آگاهی به قبول وضعیت موجود امضاء میکنند . چگونه شیفت جدید از وضعیت قرمز آگاه نبوده است . عذر بد تر از گناه .

البته در حوزه مسئولیت قدر ترین مدیر هم اتفاق میافتد . حتی خود قربانی سهل انگاری خودش و یا کارکنانش میشود .

ولی راه کار استعفا در مقطعی که بوجود او برای تصمیم گیری نیاز است کار اشتباهی است .

تشویق و توصیه به اینکار باید در شرایط عادی و نه در بحبوحه یک اتفاق .

آسیب شناسی اینکار را سایت محترم الف نظر سنجی فرمائید . (4036908) (alef-13)
 
ميبدى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۲:۰۰:۳۰
وزير بايد استعفا بدهد حتما
درس عبرتى باشد براى مسووالان م :كه فقط ادم هاى كاردان لايق و با كفايت سر كار بگذارند
نه فقط چون داماد فلانيه يا پسر فلانيه ويا..... (4036930) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۲:۴۰:۵۱
دقیقا شخص وزیر مقصره این حادثه است. مسلم است که نیروی انسانی خسته می شه اشتباه می کنه و .... ولی سیستم کنترل اتوماتیک نه خسته می شه نه اشتباه می کنه و ...
عدم تجهیز کردن قطارها ربطی به عزیزان بازداشت شده نداره و فقط شخص وزیر به خاطر عدم تجهیز قطارهامقصره (4037037) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۲۳:۲۰:۵۱
برادر کل سیستم راه آهن به سیستم الکترونیکی مجهز هستند ولی یه بنده خدایی روز حادثه اون سیستم رو روی دستی گذاشته (4038676) (alef-13)
 
روحی
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۳:۰۸:۳۴
اگر مجلس ،مجلس باشد نه این مجلس وکیل الدوله که باید استیضاح شود و در دادگاه اسلامی به علت 3 سال عدم مدیریت آخوندی باید محاکمه شود. (4037117) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۶:۳۰:۳۶
استعفا (4037791) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۷:۱۷:۲۰
استعفا نداد استیضاح (4037908) (alef-11)
 
کاظم
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۸:۲۹:۲۶
استعفای رییس اقای وزیر.
وکسانی که به ایشان رای اعتماد دادند. (4038065) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۸:۵۳:۳۰
هم وزیر راه و هم وزیر علوم باید استیضاح بشن. (4038107) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۲۱:۱۹:۲۵
به نظرم در پی این افتضاح وزیر راه بهتر است خودش آبرومندانه استعفا دهد!! (4038410) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۲۳:۴۳:۳۷
محاکمه او و نمایندگانی که لابی کردند تا این فتنه گر وزیر بشه (4038709) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۰۰:۲۳:۲۹
چقدر دوستان عزیز از کشور رومانی فعال هستند
از هر یه پیام یک پیام از رومانی است
جالبه (4038793) (alef-13)
 
majid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۱:۲۵:۵۸
سلام

لطفا بفرمائید اگر یک نیروی انسانی به سهو یا به عمد خطائی بکنه چه ربطی به مسئولش داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خطای سهوی که برای همه پیش میاد

خطای عمدی هم که میتونه مغرضانه باشه و حتی با نقشه از پیش تعیین شده برای به چالش کشیدن یک مسئول یا وزیر باشه

در حالت سهو که تنها مجازاتش عزل از کار یا ممنوعیت از انتصاب در کارهای حساس کافیه

ولی در حالت عمد باید خود شخص خاطی به اشد مجازات برسه تا این رویه ابزاری برای ضربه زدن به دیگران نشه و اشخاص خاطی بدونن که تمام و کمال خودشون باید پاسخگو باشند. (4039537) (alef-13)
 
محسن
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۴:۳۰:۲۹
سلام و عرض ادب
ايشان وزيري بسيار باهوش و كاربلد هستند با اين حال برخي از نقاط ضعف ايشان در مدتي كه ايشان را ميشناسم عرض ميكنم؛
١- ارايه راهكار مسكن اجتماعي ولي هيچ راهبردي براي اجرايي شدن آن نداشتن.
٢- حساب كردن بيش از حد روي حرفهاي وزارت نفت كه قرار بود از محل صرفه جويي هزينه توسعهريل باري ومسافري را بدهد.
٣- راهبرد مذاكره فوري با ايرباس و بويينگ اشتباه بود و بايد خيلي خونسرد و با چراغ خاموش مذاكرات همزمان با اي تي آر، ميتسوبيشي، فوكر، روسي نسل جديد را با ايرباس و بويينگ شروع ميكردند و يه هو اين كشورهاي رقيب حاشيه خليج فارس را هوشيار توسعه ناوگان نميكردند. و بسياري دلائل ديگر
٤- اولويت بخشي به توسعه راه اهن سريع السير بين مسيرها استراتژيك تهران مشهد، تهران تبريز، تهران رشت، تهران اصفهان شيراز بندرعباس، تهران يزد كرمان زاهدان، تهران اراك اهواز و تهران بوشهر در مدت چهار سال اين دوره
دولتي كه با كم پولي مواجه است وزيري بايد انتخاب كند كه اول اهم في الأهم كند و بلافاصله اقدامات متناسب با بودجه انجام دهد.
بنابراين به نظر اينجانب مجلس فارغ از هياهوي رسانه اي ايجاد شده بايد ايشان را استيضاح كند و در مقابل قول ايشان به موارد بالا به ايشان راي اعتماد مجدد داده و دولت را در رسيدن به أهدافش كمك و راهنمايي كند. (4041728) (alef-13)
 
حقوقدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۲۳:۵۵:۴۱
با سلام بنده با استیضاح موافقم نه استعفا چرا که استعفا یعنی از پاسخگویی فرار کردن ...... (4046514) (alef-11)
 
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۰:۵۴:۵۴
بعد از حادشه اتوبوس به نظرمن باید محاکمه بشود (4543902) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.