کد مطلب: 223175
مشکل در تربیت مدیر و کمکگیری از ساختار
بخش تعاملی الف - کمیل مزرعی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
یکی از مشکلات مهم و پایهای که در عرصهی مدیریت کشور داریم، عدم تربیت افراد برای پستهای مدیریتی است. به این شکل که فرد صرفا با طی کردن یک دورهی آموزشی در رشتهی خود(با فرض اینکه فرد تحصیلکرده است!) چند سال بعد تبدیل به یک مدیر در یک زمینهی مرتبط و یا غیر مرتبط در کشور میشود.
حال مشخص است کسی که صاحب هیچ مهارت و یا تجربهی مدیرتی خرد باشد، در چنین موقعیتی چهطور عمل خواهد کرد!
فرض کنید منبابمثال این فرد دارای یک دکتری فیزیک و هیئت علمی یک دانشکدهی فیزیک باشد. با همین ویژهگیها، فرد در دورهای کاندید ریاست دانشکده بشود و بعد رأی بیاورد. (البته تقریبا تمام کسانی که هیئت علمی هستند شرایط مشابهی برای چنین پستی دارند)خب؟ شما چه انتظاری از مدیریت چنین فردی دارید؟
راهکار میتواند این باشد که دانشآموزان و دانشجویان در دورهی تحصیل خود به سمت تشکیل گروههای محلی و مخصوصن NGOها سوق داده شوند. بنابراین در یک دورهی سه یا چهارساله میتوانند تجربیات زیادی از ادارهی چنین گروههایی بهدست آوردند. سازگاری، عمل به تکلیف، رعایت جایگاه کاری خود و رعایت اطاعت از مدیر سیستم، رعایت حدود افراد دیگر و ... مطالبی است که میتوان از حضور در چنین گروههایی آموخت.
همچنین حضور در چنین گروههایی باعث میشود فرد نسبت به محیط پیرامون خود حساس شود و در مورد آن ایدهپردازی کند. خواه میخواهد یک NGOیِِ خیریه باشد، خواه یک گروهی که صرفن فعالیتهای آموزشی میکند!
کلمات کلیدی : کمیل مزرعی
سعید ت
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۴۷:۳۱
جناب مزرعی
هر چقدر بگیم کم گفتیم
ما اصلا میدان به سازمانهای مردم نهاد نمی دهیم و آنها را ابزار توطئه غرب می شماریم.
کلا جامعه را فلج کرده ایم بخصوص در دستگاه های دولتی.
وضعمون خراب است داداش
عده ای خود را مساوی همه مقدسات انقلاب گرفته اند و میدان به هیچ مسیر آزادی نمی دهند.
با تشکر از الف اگر منتشر کند، چون اغلب نظرات دلسوزانه بنده را نمی شود منتشر کرد و همین طور هم شده است. (2087539) (alef-10)