نظر منتشر شده
۱۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 164829
گزارش ویژه به مردم؛
چرا در بررسی اعتبار نامه‌ام دفاع نکردم؟
احمد توکلی، 3 شهریور 91
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۴
ماجراهای مربوط به اعتراض ما به اعتبارنامه چهار نفر از نمایندگان مجلس نهم را پیش تر تا آنجا که شدنی بود نوشتم و به شما مردم فهیم ایران گزارش کردم. در این گزارش درباره بررسی مجلس از اعتبارنامه خودم سخن می گویم.
 
در روز سه شنبه 13/4/91 که بررسی گزارش کمیسیون تحقیق پیرامون اعتبارنامه احمد توکلی در دستور بود، قبل از شروع جلسه علنی، تعدادی از نمایندگان به سراغ دو نماینده معترض که آقای ایرانپور از مبارکه و آقای موسوی نژاد از دشتستان بودند، رفتند و سعی داشتند آن‌ها را به انصراف وادارند، ولی بحمد ا... موافقت نکردند. البته من به استناد آئین نامه معتقدم، هر اعتبارنامه ای که به کمیسیون تحقیق ارجاع می شود، باید با رأی گیری خاتمه یابد و انصراف معترض مانع این کار نمی شود که قبلاً در گزارش به مردم شماره 5 توضیح دادم. به همین دلیل قبل از آن تصمیم گرفته بودم در هر صورت از حق خودم برای صحبت استفاده کنم. صبح زود آن روز، آقایان دکتر نجابت و آقای دکتر دهقان که از قبل برای استفاده از بخشی از وقت من برای دفاع اعلام آمادگی کرده بودند به دفترم آمدند و بدون آنکه با من هماهنگی صورت دهند، هر یک مشغول نوشتن نطقی شدند، فقط آقای نجابت که قدمت دوستی اش با من بیشتر بود به آقای دهقان گفت که من از سوابق و از جوانی احمد شروع می¬کنم و دهقان هم گفت من روی کارکرد دو دوره هفتم و هشتم بیشتر تکیه خواهم کرد.
 
در جلسه، قبل از آغاز، وقتی معترضان بر اعتراض اصرار کردند، آقای لاریجانی می خواست در جلسه غیرعلنی غیررسمی کار را پیش ببرد که من با صدای بلند فریاد زدم "فقط علنی" که ایشان گفتند حالا که اصرار دارید بسیار خوب و زنگ را زدند. آقای موسوی نژاد به استناد اوراقی که تصویر آن‌ها در مانیتورهای مجلس نشان داده می شد و وی از آن‌ها با عنوان سند شماره 1، سند شماره 2 و... یاد می کرد، سعی می کرد این ادعا را جا بیندازد که 1) تحصیل من طبیعی نبوده و من بدون صلاحیت علمی مدرک گرفته ام، 2) سوء استفاده ارزی داشته ام، در حالی که مجردی در انگلستان بودم، برای همسر و هفت فرزندم ارز گرفته ام، 3) زمینی به مساحت حدود 3700 مترمربع را با سوء استفاده از موقعیت خودم از بنیاد مستضعفان به ثمن بخس به اسم مدرسه سازی مالک شده‌ام. بقیه بخش های سخن وی ، دفاع از خودش بود و حمله به من به دلیل اعتراض به او. درباره این دعاوی نکات زیر قابل توجه است:
 
1. داستان ادامه تحصیل من از این قرار بود که در آبان 1371، در حالی که سال آخر دوره کارشناسی را در دانشگاه شهید بهشتی می گذراندم، طی نامه ای به مقام معظم رهبری شرح دادم که تلاش برای تدوین اقتصاد اسلامی و تقویت جهت گیری های درست در علم اقتصاد، ضروری است که تعدادی از کسانی که به تمامیت اسلام و اقتضائات بومی اعتقاد دارند و فلسفه علم می دانند به آخرین مدارج علم رایج اقتصاد برسند و عالم این رشته شوند تا بتوانند به طراحی اقتصادی متناسب با مبانی اسلام و نیازهای ایران بپردازند. عرض کردم که من خود را برای این کار مهیا می دانم ولی چون سنم حدود 42 سال است ادامه تحصیل در ایران که سیستم آموزش عالی آن آمریکایی است و اصطلاحاً By Course  نامیده می شود، اخذ PhD  شش تا هفت سال به طول می انجامد. ولی اگر در یکی  از کشورهایی که سیستم انگلیسی دارند که آن را  By Research می خوانند، تحصیل کنم، علاوه بر آنکه نسبت به داخل، از اعتبار علمی بالاتری برخوردار است (که مهم است)، با همت دانشجو این زمان به نصف سیستم ایران قابل تقلیل است. خواسته ام این بود که سرمایه گذاری روی افرادی مانند بنده با سوابق اجرایی متنوع، بازدهی بالاتری برای مردم خواهد داشت، مقام معظم رهبری با این استدلال موافقت فرمودند و دستور به آقای معین داده شد که بورسیه شوم.
 
آقای معین هم‌دوره بنده بود در دانشگاه شیراز. من دانشجوی مهندسی برق و الکترونیک بودم و او دانشجوی پزشکی، به دلیل پیشگامی در مبارزات دانشجویی و سوابق سیاسی، مورد علاقه و احترام آقای معین بودم. وقتی به آقای دکتر معین مراجعه کردم به من گفت به خود من هم می گفتی این کار را می کردم چون به همان استدلال تو برای آقا، من تا حالا به افراد زیادی از نمایندگان یا وزرای سابق بورسیه داده ام و افرادی مانند شهید دادمان و میردامادی را نام برد.
 
البته اجرای این دستور چند ماه به تعویق افتاد. در بهمن همان سال که در ترم آخر بودم، در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کردم. آقای موسوی نژاد که ظاهراً آشنایی به روش های مرسوم ندارد، کلی روی این مسئله که من چگونه پیش از فارغ‌التحصیلی در کارشناسی در کنکور شرکت کرده ام، حرف زد. همه می دانند که در بهمن و اسفند هر سال کنکور کارشناسی ارشد برگزار می شود و دانشجویان سال آخر کارشناسی هم می-توانند شرکت کنند. شکر خدا در کنکور ارشد قبول شدم برای دانشگاه اصفهان که دانشکده اقتصاد شهید بهشتی به دلیل نمونه دانستن من حاضر شد که اگر به خارج اعزام نشدم به من پذیرش بدهد.
 
2. پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خرداد سال 72 که با آقای هاشمی رفسنجانی رقابت سختی صورت گرفت و با بیش از 4 میلیون رأی نفر دوم شدم، با عجله دنبال کار بورس را گرفتم. در وزارت علوم به دستور صریح وزیر به استناد دستور آقا، به سرعت کارهای اداری را انجام دادند تا من به ترم اکتبر برسم. سه دانشگاه بریستول، ناتینگهام و گلاسکو به دلیل سوابق تحصیلی، اجرایی، رسانه ای و سیاسی-ام برای  PhDمستقیم به من پذیرش دادند. البته در سیستم انگلیسی همه دانشجویان دکتری پس از یک سال یا یک و نیم سال باید امتحانی بدهند که امتحان MPhil (Master of Philosophy) است و اگر مدلشان در حد PhD نباشد به وی مدرک ام فیل می دهند که درجه ای بین کارشناسی ارشد و دکتری است و اگر تحقیق وی ظرفیت دکتری را داشته باشد به PhD ارتقاء می یابد. بحمدالله پس از سه ماه کلاس زبان که با نمره B+ پایان یافت از ژانویه 1994 تحصیل من آغاز شد و پس از 13 ماه در امتحان MPhil موفق شدم و به PhD ارتقاء یافتم. البته شرط شرکت در دو کلاس کلان پیشرفته، و یک کلاس اقتصاد سنجی تحلیلی سری های زمانی را انجام دادم. بقیه اطلاعات در نامه وزارت علوم به کمیسیون تحقیق آمده است که در زیر ملاحظه می فرمایید: 



باید یادآوری کنم که اولاً، دانشگاه ناتینگهام در رشته اقتصاد درجه 5 است (عالی) و جزء 10 دانشگاه برتر انگلستان و جزء 75 دانشگاه برتر دنیاست. ثانیاً دوره تحصیل من پس از 3 ماه برای زبان، جمعاً 3 سال (ژانویه 94 تا دسامبر 96) به طول انجامید و دروغ هایی مانند 11 ماه حضور کاملا بی اساس است. ثانیاً فرض اینکه دکتر معین و دکتر گلپایگانی از دو جناح سیاسی مختلف کتباً دستور رهبری را به معاونانشان تذکر می دهند خلاف گفته اند، چقدر پذیرفتنی است؟ رابعاً غیر از تأییدیه درجه دکترای من در وزارت علوم دولت سازندگی، وزارت علوم دولت اصلاحات مرا به دانشگاه شهید بهشتی برای ادای تعهد به عنوان استادیار معرفی کرد، و در سمینار علمی برای پذیرفته شدن در هیأت علمی، که الزاما باید ارائه می شد، تمام 14 عضو گروه اقتصاد از گرایش های مختلف علمی و سیاسی به من رأی مثبت دادند، وزارت علوم دولت دهم هم که طی نامه فوق این مراتب را تأیید کرد، وزیر علوم دولت نهم، یعنی آقای دکتر زاهدی نیز شهادت کتبی نوشت که پرونده مرا از اول تا آخر بررسی کرده و هیچ نقطه ابهامی ندارد. باز هم شکی باقی می ماند؟ متن نامه آقای زاهدی که در مجلس خوانده شد، از این قرار است.

"هیات رئیسه محترم
سلام علیکم
احتراما اینجانب محمد مهدی زاهدی، وزیر سابق علوم اعلام می نمایم که تمام مراحل تحصیلی ایشان در دوره دکترا مطابق ضواط بوده و هیچگونه خللی، نه در مورد مراحل تحصیلی و نه در مورد مدرک ایشان وجود ندارد. لطفا این را اعلام فرمایید. بنده خودم وقتی وزیر علوم بودم این پرونده را بررسی کردم."
 
خامساً نماینده معترض به نامه ای از من خطاب به آقای انصاری کاردار ما در لندن استناد کرد که من از وی خواسته ام گذرنامه مرا مهر کند. روی مانیتور نامه را دیدم. خط خودم بود ولی یادم نیامد جریان چه بود؛ ولی این مسلم است که زدن مهر ورود و خروج از کشور روی گذرنامه، کار کاردار نیست. این مهر را هنگام ورود و خروج، مأموران گذرنامه کشور مبداء و کشور مقصد روی گذرنامه می زنند، نه سفارت ما در لندن! سادساً آقای موسوی نژاد برگه هایی را به نام سند نشان داد که فرم های پرشده به خط و امضای کسان دیگری بود که اطلاعات مربوط به مرا وارد فرم کرده بودند و در آنجا برای من درجه کارشناسی ارشد را نوشته بودند یا تقاضای ارز برای 7 فرزند! که احتمالاً برای تکمیل پرونده من به دست کارمند محترمی پر شده بود. پس نسبت دروغ‌گویی به من دادن به استناد این فرم ها نیز بی اساس است. سابعاً من نمی دانم دروغ معدل 34/13 برای من از کجا با این دقت اعشار دو رقمی جعل شد. من در سال 71 (سال آخر) به وسیله دانشکده به عنوان دانشجوی نمونه معرفی شدم و معدلم حدود 5/17 بود (دقیقش یادم نیست).
 
3. استفاده از ارز متأهلی محور دیگری از اعتراض بود. من به دلایل مختلف مصلحت نمی دانستم خانواده ام را با خود ببرم. ولی به دلیل سوابق سیاسی، از جمله وکالت مجلس، وزارت و عضویت در کابینه و فعالیت سطح بالای سیاسی، باید برخی شئونات را متناسب با نظام و کشور مراعات می-کردم. بالاخره من که رقیب اصلی آقای هاشمی رفسنجانی و نامزد ریاست جمهوری بودم از رجال سیاسی ـ مذهبی کشور شناخته می شدم. طبعاً نمی توانستم در خوابگاه دانشجویان اقامت کنم که هیچ آداب اخلاقی در آن‌ها رعایت نمی شود. باید خانه می گرفتم که اصلی ترین بخش هزینه دانشجویان متأهل است. به همین دلیل مسئولان وزارتخانه از کار من آگاه بودند و تا وقتی وزیر عوض نشده بود وضع به همین منوال بود که ارز متأهلی برای خودم، همسر و سه فرزند به من داده می شد. چون موضوع آشکار بود وزیر بعدی ایراد گرفت و پس از جر و بحث هایی سرانجام ارز را مجردی کردند. البته من در روش آبرومندانه مزبور تغییری ندادم و برای تأمین هزینه با مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی به ریاست آقای دکتر محمد نهاوندیان(رئیس فعلی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشور) قرارداد تدوین کتابی درباره روش های نوین اقتصاد سنجی را (که در آن تاریخ متن فارسی در آن زمینه نداشتیم ) امضاء کردم و با پیش دریافت آن و نیز جایزه ای که وزارت علوم به میزان نصف هزینه تحصیل یک‌ ترم به من داد، توانستم با حفظ عزت و آبروی ایران، تحصیلم را تمام کنم. ماجرای این جایزه نیز این بود که چون یک ‌ترم از متوسط دورۀ تحصیل دانشجویان ایرانی زودتر تحصیلم تمام شد، شهریه این ترم را دانشگاه ناتینگهام به وزارت علوم باز گرداند که طبق مقررات، نیمی از آن به دانشجو تعلق می-گرفت. به این ترتیب کمبود ارز را جبران کردم. تنها وسیله با ارزشی که توانستم بخرم و با خود بیاورم یک رایانه 486 بود، والسلام! حالا من رانت ارزی داشتم؟
 
4. موضوع دیگر اتهام گرفتن زمین بود از بنیاد مستضعفان و نپرداختن بهای آن و مالکیت توکلی و شرکایش نسبت به آن زمین که قیمت امروزی‌اش میلیاردها تومان است! داستان از بیخ بی اساس است. جواز مجتمع به نام دو فرهنگی با سابقه بود؛ یکی آقای مهندس محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش دولت نهم و دیگری آقای مهندس ابوالفضل امیری مقدم عضو هیأت علمی دانشکده علوم دانشگاه تهران. ما از دوران دانشجویی در دانشگاه مهندسی دانشگاه پهلوی شیراز با هم دوست بودیم. من برق و الکترونیک می خواندم آنها مهندسی شیمی. چون به آنان اعتماد داشتم و قرار گذاشته شده بود تمام مجتمع وقف شود، خدمت حضرت آقا رسیدم و درخواست کردم اجازه بدهند بهای زمین مجتمعی که وقف خواهد شد، ده‌ساله در اقساط مساوی پرداخت کند. ایشان موافقت فرمودند. به آقای رفیقدوست رئیس وقت بنیاد، گفتم، وی نیز تلفنی از آقای محمدی گلپایگانی موضوع را پرسید و آقای محمدی گلپایگانی نیز تأیید کرد و قرارداد امضاء شد. یکی دو ماه قبل از این ماجرا وقتی این دروغ پراکنی ها را آن معاون معلوم الحال در رسانه های مورد حمایتش، از جمله روزنامه دولت، ادامه داد، آقای رفیقدوست شهادت نامه ای در این باره نوشت. عین آن را ملاحظه بفرمایید:
 
 
 
بنابراین آشکار است که اولاً زمین آموزشی به نرخ روز خریده شده بدون هیچ تخفیفی، ثانیاً تقسیط ده‌ساله به دستور مقام معظم رهبری صورت گرفته است. ثالثاً اقساط به کمال داده شده است. رابعاً از روز اول اعتراف به وقف نوشته شد، تا پس از انتقال سند، اقدام رسمی برای وقف صورت بگیرد. در آن اعتراف نامه که متن آن در زیر ملاحظه می شود، از همسران آن دو برادر نیز شهادت گرفتیم و متن آن به امضای اعضای هیأت امناء که من رئیس آن بودم رسید.

 
خامساً در سال 82 اقدام به ثبت موقوفه آغاز شد، که سوابق آن در اداره اوقاف تجریش به شماره 8402 مورخ 24/8/82 و 11/ف مورخ 24/8/82 موجود است. سادساً نه من، نه هیچ کس دیگر، هیچ‌وقت مالک یک وجب از آن زمین نبوده و نیستیم. سابعاً آقای دکتر لاریجانی هم، در همان جلسه مجلس صراحتا درباره موافقت مقام معظم رهبری در ارتباط با زمین بنیاد شهادت دادند.

5. حرف های دیگری مثل وام روزنامه فردا هم زده شد، تنها روزنامه ای که کلیه کمک های جنسی، ریالی یا ارزی دریافتی از دولت را در صفحه اول خودش منتشر کرد و هیچ چیز پنهان نداشت و برای آنکه زیر بار منت نرود و آزادگی اش را از دست ندهد تن به تعطیلی داد روزنامه فردا بود. بعدها با فروش هرآن چه در روزنامه داشتیم، از جمله دستگاه لیتوگرافی، و تامین مبلغی از بیرون، توانستم بحمدالله با پرداخت کامل حقوق و مزایای همه کارکنان و بدهی های روزنامه، ماجرا را جمع کنم. 

6. اما دفاع من چه بود؟ سخنان کوتاه من به دفاع شباهتی نداشت. متن آن چنین بود:
 بسم الله الرحم الرحیم
فَیا عَجَباً لِلدَّهْرِ اِذْ صِرْتُ یُقْرَنُ بى مَنْ لَمْ یَسْعَ بِقَدَمى،
 شگفتا از روزگار که انسانى نظیر مرا با کسى برابر قرار داد که مانند من براى اسلام قدم برنداشته.
نگاه کردم، دیدم یکی از معترضین متولد 1354 است، آن سالهایی که من به دلیل مبارزه با شاه در زندان بودم. یکی دیگر  هم متولد 1359 است، ایامی که من با شهید رجایی علیه بنی صدر می جنگیدم. دوستانی که برای  انقلاب حتی تندبادی هم به آنها نوزیده است باید حد خودشان را نگه دارند. به فرموده علی (ع) طوبی لمن عرف قدره و لم یتعد طوره، خوشا به حال آنان که حد خویش شناختند و از آن پا بیرون نگذاشتند.
 
من زیاد حرف نمی زنم. گزارش کمیسیون تحقیق را شنیدید، توضیحات برادر ارجمند آقای ملکشاهی، رئیس کمیسیون تحقیق را هم استماعفرمودید. دوستانی هم که مکرر لطف کردند و به من مراجعه کردند و خواستند از بنده دفاع کنند، دو نفرشان زحمت کشیدند و مطالب را گفتند. من فقط به گفتن یک جمله اکتفاء می کنم: تاکید می کنم که من از مبارزه با فساد، انحراف، استبداد، قانون شکنی و رانت خواری دست نخواهم کشید. این کار را هم برای نجات مردمم می کنم از گرفتاری هایی که به دست و پایشان پیچیده شده است، و برای نجات اسلام می کنم که گرفتار ریا و سالوس و دروغ شده است. به این صحبت هایی که علیه من شده، دروغ هایی که به من نسبت داده شده (نیز) پاسخ نمی دهم. این سخنان به این دلیل گفته شده که اهداف سوئی تعقیب شود. زبان من الکن نخواهد شد انشاءالله. اگر نبود که در امر جامع باید اذن ولی فقیه وجود داشته باشد، وضع بعضی ها جور دیگری می شد، من کارهای دیگری هم می توانستم بکنم. (در آن صورت) آن هایی که منشاء قانون شکنی و دروغ و فساد هستند، وضعشان جور دیگری بود.
 
پیر گلرنگ من اندر حق ازرق پوشان     فرصت خبث نداد، ارنه حکایت ها بود
 
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
اولاً من به دو دلیل دفاع را لازم نمی دیدم، یکی آنکه این دروغ-ها، ساخته و پرداخته آن معاون فاسد است که چندین بار در سایت‌ها و رسانه های دست نشانده شان منتشر شده بود و شأن من آن نبود که حتی اتهام را بپذیرم. دلیل مهم‌تر و اصلی که به عنایت خداوند نصیب شده بود، این بود که می خواستم هر کسی که با آن حرف ها شک هم می کند، رأی ندهد. من رأی کسانی را می خواستم که با این حرف‌ها، نسبت به این خادم مردم مردد هم نمی شوند. نتیجه هم گویای آن بود که بیش از 80 درصد حاضران (204 از 254) رأی مثبت به اعتبار نامه دادند. ثانیاً در آن سخنان کوتاه به دو قاعده سیاسی مرتبط از حیات پر برکت علی امیر مؤمنان علیه السلام تأکید کردم که مقایسه پیشکسوتان مجاهد با از راه رسیدگان، نابجاست و جفا نسبت به مجاهدت و سبقت در اسلام است. دوم آنکه در موضع‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی باید هر کس حد خویش بشناسد و از آن تجاوز نکند. ریشة این دو قاعده سیاسی نیز قرآن کریم است، آن جا که می فرماید:
 
" لَا یَسْتَوِی مِنْکُمْ مَنْ أَنْفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ وَقَاتَلَ ۚ أُولَٰئِکَ أَعْظَمُ دَرَجَةً مِنَ الَّذِینَ أَنْفَقُوا مِنْ بَعْدُ وَقَاتَلُواۚ وَکُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَىٰ ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ   کسانى از شما که پیش از فتح [مکه] انفاق کردند و جهاد نمودند [با دیگران] یکسان نیستند ، آنان از جهت پاداش و منزلت از کسانى که پس از فتح [مکه] انفاق کردند و جهاد نمودند، بسیار بلندپایه‏ترند. و خدا به همه وعده نیکو داده است و خدا به آنچه میکنید آگاه است." سوره حدید – 10
 
روشن است که اگر جا، جای دفاع از مجاهدت و سبقت در خدمت و دیانت نباشد، آن چنان سخن گفتن به خودستایی شباهت می یابد که مؤمن باید از آن مبرا باشد.
 
ثالثاً می خواستم این پیام را به همه مفسدان، مستبدان، منحرفان و امتیاز طلبان برسانم که این گونه دسیسه ها علیه من، مانع ادامه مبارزه من با فساد، تبعیض، استبداد، انحراف و خودشیفتگی نخواهد شد. و سرانجام این نکته را هم تأکید کردم که منشأ این زشت‌کاری‌ها را در قوه مجریه می شناسم ولی فعلاً رسوایشان نمی کنم؛ چون بقای این دولت تا پایان دوره، استراتژی رهبری است و مسلماً تلاش برای تغییر دولت یکی از مصادیق " امر جامع" مذکور در آیه 62 سوره نور است و نمی شود در امر جامع بی اذن ولی فقیه کاری کرد. اگر این منع دینی نبود، این مدعیان سالوس پیشه را به اندک زمانی رسوا می ساختم.
 
7. جا دارد از نمایندگان محترم، به ویژه آقای دکتر نجابت و آقای دکتر دهقان و همه برادرانی که اصرار در دفاع داشتند از جمله برادر گرامی آقای دکتر مهدی زاهدی تشکر کنم.
 
اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ ۖ بِیَدِکَ الْخَیْرُ ۖ إِنَّکَ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ
 خدایا ! اى مالک همه قدرت ها و حکمرانی ها ! به هر که خواهى حکومت مى‏دهى و از هر که خواهى حکومت را مى‏ستانى ، و هر که را خواهى عزت مى‏بخشى و هر که را خواهى خوار و بى‏مقدار مى‏کنى ، هر خیرى به دست توست ، یقیناً تو بر هر کارى توانایى ال عمران-26
 
عزيزالله دليجاني نژاد
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۲:۱۵:۳۰
خدمت هموطن گرامي جناب آقاي دكتر توكلي
سلام عليكم
چون من احساس ميكنم اين نوشته هاي شما ناشي از اختلاف بين شما و دولت محترم است لذا از باب مسئوليت ، مطالبي چند را در زمينه دولت فعلي به استحضار ميرسانم اگر چه سايت محترم الف ، متاسفانه بيشتر به انتقاد ميپردازد و نكات مثبت دولت را معمولا منعكس نميكند.
عزيزانم بدانيد كه پيروزي دولت اصولگرا و محبوب آقاي دكتر احمدي نژاد در واقع يك لطف الهي به مردم ايران بود زيرا براي اولين بار در تاريخ اين مملكت مستقيما پول نفت به سفره مردم فرستاده شد و با طرح مسكن مهر نيز آرامش داشتن سرپناه مطمئن به مردم سلحشور ايران هديه گرديد و طبق گفته مهندس نيكزاد وزير محترم مسكن قيمت خانه به شدت كاهش يافته است و مقادير زيادي شغل براي جوانان غيور ميهن عزيزمان ايجاد گرديده و در عرصه سياست خارجي نيز من به عنوان يكي از آحاد ملت بزرگ ايران افتخار ميكنم كه ملك عبدالله پادشاه سعودي، رئيس جمهور منتخب مرا فراخواند و مخصوص در كنار خود نشاند.
عزيزان بياييد فرهنگ قدرشناسي را در جامعه نهادينه كنيم و در همين روزها مي بينيم كه دولت محترم مقدار 30 ليتر بنزين ارزان به مردم هديه كرده است و متاسفانه عده اي كه فقط نيمه خالي ليوان را مي بينند مشغول تضعيف دولت احمدي نژاد هستند كه همانا رجايي ديگر است.
در حاليكه به گفته دكتر احمدي نژاد با انعقاد قرارداد ننگين سعدآباد ما در زمان اصلاح طلبان نمي توانستيم حتي 3 دستگاه سانتيفوژ نصب كنيم ولي الان 11 هزار تا دارند ميچرخند و كار ميكنند.
در مقابل آنها ما را تحريم كرده اند بدانيد كه تحريمها براي ما يك نعمت است زيرا باعث جهش اقتصادي شده است و امروزه توليدگران داخلي از خوشحالي سر از پا نمي شناسند و به شدت مشغول توليد هستند.
متاسفانه ايادي داخلي و خارجي استكبار پيوسته توطئه ميكنند و با گران كردن مقطعي اجناس به دنبال ايجاد مشكل هستند كه در قضيه مرغ، نمونه اش را ديديم كه با تدبير دولت محترم قيمت مرغ نيز به شدت كاهش يافت و امروز در مغازه هاي شهر كوچك ما (دليجان) به وفور يافت ميشود و از 8 هزار تومان به 5200 تومان رسيده است. بدانيد كه دشمن هيچ غلطي نميتواند بكند:
مدعي خواست كه از بيخ كند ريشه ما
غافل از آنكه خدا هست در انديشه ما (927356) (moderator22)
 
بابک
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۸:۴۸:۵۵
ممنون از دکتر توکلی که انقدر فاف به مسائل پاسخگو بودند
دوستان و هم پیالگان م.ر که تمام تلاش خود را در مجلس حتی به عنوان وکلی الدوله برای تخریب ایشان به کار بردند در سکوت کامل هستند
بدون دید سیاسی و بدون عناد مزلب را بخوانید و قضاوت کنید. دیدم برخی دوستان می گویند ما هم نامه نگاری می کنم، عزیزان شما خود را با سوابق علمی ، انقلابی و... توکلی در آن زمان 20 سال پیش مقایسه نکنید
دلیل ان هم اینست که الان ما این همه تحصیل کرده و... دارمی در مملکت آن موقع انگشت شمار بودند و باید حمایت می شدند. افرادی مانند توکلی که حسن بودنشان برای نظام اصبات شده بود نظامی که پس از جنگ وارد عرصه های مختلفشده بود
پس اینگونه چشم بسته خود را مقایسه نکینید (927824) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۹:۱۸:۲۹
این عزیزالله خان ما در خواب است؟! کی گفهت قیمت مسکن افت کرده؟ کجا؟ آدرسش رو به ما هم بدهید. قیمت ارقام خوراکی و .... اینها که کاملا مشخصه.

چه کسی گفته ما درسیاست خارجی عزت داریم؟ الان همه‌(فقط نگاهی به همسایه ها بکنید) با ما در حال جنگ هستند. ایرانی جماعت در هیچ کجای دنیا تحویل گرفته نمی شود. عریستان به راحتی 15 ایرانی را گردن زد و آب از آب تکان نخورد. حالا اگر امیرعبدالله به سیاستی احمدی نژاد رو کشاند عربستان و بعد همه کشورهای اسلامی به جز ایران رای بر خلاف سوریه دادند این یعنی عزت؟

از اقتصاد و فرهنگ و اخلاق هم که اجازه دهید چیزی گفته نشود. (927839) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۹:۵۶:۲۱
متأسفم که کامنت‌های تمسخرآمیز وارونه از جاهلانِ مدعی در الف منتشر می‌شود.
جناب عزیزا... دلیجانی‌نژاد! برو خودت را مسخره کن که فقط هم‌مسلکان اصلاح‌طلب تو هستند که چاپلوسانه خاتمی لیسانسه را فیلسوف! می‌خوانند و بعد هم وقت بررسی مدرک دکترای جناب غیب شدند!
چاپلوسی کار امثال توست. اگر مردی، چرا با اسم جعلی کامنت منتشر می‌کنی؟
برو خودتی... (927867) (moderator22)
 
mm
۱۳۹۱-۰۶-۰۶ ۱۰:۳۴:۱۲
دوست عزیز حداقل عزیزاله خان با اسم جعلی کامن گذاشت شما که بی اسم اومدی جلو چی داری میگی؟ در ضمن آقای خاتمی دکترای افتخاری داشتند و به انگلیسی تسلط کامل داشتند و هیچ وقتم وزیر دیپلمه را به جای دکتر معرفی نکردند بهتر تعصبی برخورد نکنیم (931083) (moderator16)
 
امیر
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۱:۱۴:۳۴
دوست عزیز
به نظر می رسه منظورت از نوشتن این متن انعکاس اوضاع حقیقی جامعه است. آخه اگر تمام جملاتی رو که نوشتی منفی کنیم می شه چیزی که مردم دارن با گوشت و پوستشون حس می کنن

این هم یک نوع مزنکاری مدرن هست (927940) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۱:۵۵:۳۹
با سلام
بنده به عنوان یک هموطن خدمات دولت محترم منکر نیستم اما موافق نظریه ها و گفته های اقای دکتر توکلی نیز هستم و اطمینان دارم تلاش و چالش های مطرح شده توسط آقای دکتر توکلی فرا جناحی بوده و انگیزه جناحی ندارند. (927965) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۱:۵۸:۴۵
برادر عزیز! این حرفها را به شوخی زده‌اید یا جدی؟ اگر جدی باشد باید به حال آگاهی شما از وضعیت جامعه گریست. به هر حال من گذاشتم به حساب شوخی. التماس دعا (927970) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۲:۰۲:۴۲
جناب آقای دلیجانی نژاد شما تو همه سایت ها می گردی نظر میدی در جمایت از احمدی نژاد // انگار نفست از جای گرم بلند میشه یا می خواد بلند شه (927973) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۲:۰۵:۳۲
جناب دلیجانی قیمت مرغ اول حدود 3 تومن بود و فکر کنم تا 10 تومن رسید حالا که شد 5 تومن، ارزان شد!!!!!!!!!!!!!!! لابد از نظر شما ارزان شده چون شماها اینجور حساب و کتاب می کنید (927976) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۲:۵۸:۲۴
آقا با این متنی که نوشتی فکر کردم اهل کشور همسایه ترکیه هستی!!! (928019) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۲:۵۹:۱۱
مردم دلیجان و محلات آدمهای عاقلی هستند. خواندن این اظهارات شما انسان را به تاسف وا میدارد برادر عزیز. (928021) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۲:۵۹:۴۳
به نظرم شما معاون یا مسئول اداره یا دستگاهی هستی در آن شهر درسته ؟ (928023) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۰۴:۴۸:۳۱
روی صحبت من کلی است و مورد نظر من آقای توکلی نیست.
همیشه وقتی چنین مطالبی در مورد اختلاس و .. را می خوانم بطور ناخوداگاه به یاد قضیه ای افتادم که به یقین موارد مشابه آن بسیار زیاد است:

چندین سال پیش پیش از ایام عید که زمان پرداخت عیدی کارکنان ایران خودرو بود در حالی که عیدی کارگران حدود 200 یا 300 هزار تومان بود و مهندسان با سابقه شاید 500 600 هزارتومان عیدی می گرفتند به یکی از مدیران ایران خودرو 70 میلیون تومان عیدی داده بودند. هر کسی که می شنید جز آه کشیدن و برخی موارد ناسزا گفتن کاری نمی توانست بکند. اما نکته جالبی که دوست دارم به آن توحه کنید و علت نوشتن این داستان واقعی است این است که این آقا قهر کرده بود و از پذیرش آن امتنا کرده بود چرا که آن را کم می دانست و خودش را ارزشمند از این مبالغ می دید!!!!

بسیارند مدیران و مسئولان ما که واقعا باورشان شده است که این مزایایی که می گیرند حق شان است و ارزشش آنها بسیار بیشتر هم هست. اگر از آنها هم در مورد رانت و سو استفاده و ... سوال کنید با ایمان می گویند که آنها هم با آن برخورد می کنند و مخالف آنند. (928274) (moderator22)
 
م.س
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۴:۰۸
مطمئنی بخش تولید به شدت داره کار میکنه و بیکاری هم به شدت کم شده و این گرانی هم کار خارجیهاست. شما حالتون خوبه آقای دلیجانی نژاد.
خدا همه رو به راه راست هدایت کنه. (928649) (moderator22)
 
یارب
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۲۳:۳۹:۲۹
اگه مثل من شرمنده ی اهل عیال و مخصوصا دختر کوچولوی نازنینت میشدی از این حرفا نمی زدی درثانی کدوم بول نفت؟45تومن یارانه هارومیگی؟...بیا باهم بخندیم. تو از سرمستی و من از... (929533) (moderator16)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۲۳:۵۶:۳۱
جناب آقای دلیجانی با سلام؛
انگار فراموش کرده اید که این دولت مرغ کیلویی 1500 تومان را تحویل گرفت و مرغ 6150 تومانی(قیمت امروز در شیراز) را در حال تحویل دادن به دولت بعدی است.گوشت قرمز کیلویی 6000 تومان را تحویل گرفت و گوشت کیلویی 25000 تومان(قیمت روز شیراز) را در حل تحویل به دولت بعدی است.
اقتصاددانهای بزرگ کشور بارها گفتند که اگر طرح هدفمندی درست اجرا نشود کمر اقتصاد مملکت را خواهد شکست اما کو گوش شنوا؟
اطلاعات غلط زیردستان به فرادستان در مملکت ما که ناشی از عدم بکارگیری شایستگان در سمتهای مختلف مملکت می باشد باعث شده که مدیران مملکت تصمیمات اشتباه بسیاری بگیرند که هیچ یک متاسفانه عبرت نشد و مدیران بعدی مجدد این اشتباهات را تکرار می کنند.منافع سیاسی حزبی در کنار منافع فردی جای خود را به اجر اخروی داده و این حکایت ادامه دارد.امید به ظهور آقا تنها امید مستمندان و نیازمندان مردم این جامعه است امید که هر چه زودتر بیاید. (929556) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۱۲:۴۹:۰۶
این آقای دلیجانی مودبانه فاتحه دولت رو خونده.... (930136) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۲:۱۷:۰۱
به خدا در عجبم از این وضعیت؛ آنهایی که اختلاس می کنند ، آنهایی که با تصمیمات اشتباه هزاران بلا سر این مملکت می آورند آزاد هستند و به کار خود ادامه می دهند اونوقت کسی چون توکلی باید بازخواست شه . وقاحت از حد گذشته (927358) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۴:۳۱:۳۷
اگر چه با تلاش هاو اقدامات آقای توکلی موافقم . ولی این دلیل نمی شه که چشم بر رانتی که ایشان استفاده کردند ببندیم .
انصافا باید قبول کنیم ایشان از امکانات و شرایطی استفاده کرده اند که در اختیار افراد دیگر نیست حتی با استعدادهای بالاتر از ایشان ... (927544) (moderator16)
 
ابوالحسن-ع
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۵:۰۹:۴۷
جناب آقای توکلی خدا قوت
از قضایای تایید اعتبار نامه ها خیلی وقت گذشته است موضوع از قبل عید، زمانی که شما شفاف اعلام حمایت رسمی خودتان را برای ریاست، از دکتر حداد عادل اعلام موضع نمودید، صاحبان قدرت در مجلس و بیرون سنایور بایکوت شما در دستور کار قرار دادند وتوسط نمایندگان طرفدار دولت و بازیگران جدیدی که وارد عرصه سیاست مجلس شدند تا کانون قدرت و ثروت را تشکیل دهند و برای مهار شما اجرا نمودند تا شما را منفعل نمایند و دفاع بدآگاهانه لاریجانی از شما تیر خلاصی بود به پرونده سیاسی شما. هرچند دوست و دشمن و مخالفان شما درمجلس نیز در سلامت و پاک دستی تان تردید ندارند. و امروز هزینه اعتقادات خود راپرداخت می نماید. وباید گفت:
هرکس به طریقی دل ما می شکند بیگانه جدا دوست جدا می شکند
بیگانه گر می شکند حرفی نیست از دوست بپرسد که چرا می شکند (927593) (moderator22)
 
Germany
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۵:۱۷:۲۲
جناب دکتر سن استخدام در هیات علمی 40 سال است و برادر بنده را برای دو سال نا قابل رد کردند. چگونه است که شما تازه در 42 سالگی بورس تحصیلی می گیرید
این اگر رانت نیست بس چیست؟ (927606) (moderator22)
 
محسن
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۰:۴۶:۴۹
یعنی اگه یه دکتر مثلا 55 ساله ایرانی تدریس در اروپا رو رها کنه و برای تدریس بیاد ایران استخدامش نمیکنن و میگن 15 سال دیر اومدی؟ از اون حرف ها زدی

تازه این ماجرا مال 19 سال پیشه (927912) (moderator22)
 
Germany
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۱۱:۳۷:۲۴
یعنی می فرمایید جنال توکلی تدریس در اروپا رو ول کرده اومده هیات علمی ایران بشه! یالعجب از این همه تحلیل! (930023) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۰۱:۱۵:۱۴
از قیاسش خنده آمد خلق را. مثل اینه که یه بچه که میخواد تاتی تاتی کنه رو با یه دونده مقایسه کنن بعد بگن چرا نمی فرستیدش المپیک. (928153) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۰۹:۱۴:۴۷
ببخشید برادر شما هم برای این اب و خاک زندانی بوده؟ باید برای کسانیکه عمرشونو توی رندان گذروندن و در واقع ازدست دادن تبصره ای باشه البته من هم با سهمیه خانواده شهدا موافق نیستم (929791) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۷:۳۱:۱۰
در مورد امکاناتی که فرمودید در اختیار همه نیست عرض میکنم که تا حدی طبیعی است. بنده و شما هم نزدیکان و دوستانی داریم که در صورت تصدی مسئولیت, با وجود صلاحیت و زمینهء کلی در ما, بدون قصد ایجاد رانت و سوء نیتی, اعتماد و اطمینانی به ما(بواسطهء سابقهء آشنایی و شناخت) دارند که به سایر افراد ندارند. خصوصا در ابتداء هر جریانی. زمان تحصیل آقای توکلی نیز برابر با شروع نهضت علمی و اقتصادی کشور بوده و فراگیری عالمان و متخصصان قابل مقایسه با امروز نبوده است. بنده نیز چند سال با دأب امانتداری و عدالتگرایی (که موجب رنجش برخی نزدیکان فاقد صلاحیت شد) مدیریت مجموعه ای اقتصادی را بعهده داشتم, در برخی امور حساس که احتمال تبانی و خیانت و . . . وجود داشت, با اذعان به احتمال وجود متخصصان ورزیده تر و مجرب تر, مصلحت نهایی مجموعه را در واگذاری آن بخش به یک متخصص آشنا و مورد وثوق میدیدیم و از افراد به ظاهر توانمندتر و کاربلدتر(ولی نا آشنا) بهره مشاوره ای میبردیم. بسیاری از اوقات فرصت ارزیابی وسیع و فراگیر بین واجدان با صلاحیت برای یک مدیر فراهم نیست. ما در کار اقتصادی مورد تصدی مان دارای تجربه و تخصص بودیم و پس از مدتی سود واقعی مجموعه را بیش از صد در صد افزایش دادیم, با این حال مسئول ما فوقمان(که سابقهء آشنایی مدید بینمان بود) در هیئت مدیره اظهار میکرد که: ما منکر احتمال وجود مدیریتی بهتر از مدیریت فعلی نیستیم ولی به دو دلیل انتخابمان را درست میدانیم. اول کارنامهء قابل دفاع مدیر مجموعه , دلیل دوم را عامیانه تر بیان میکردند که: شاید ایشان(بنده) گاهی اشتباه کند ولی مطمئنیم هیچوقت به ما خیانت نمیکند.(خدا گواه است چنین بود و حتی یک ریال بین ما و ایشان تبانی نبود). دوست عزیز اگر شما هم روزی مسئولیتی داشته باشید و بنای صداقت و امانت هم داشته باشید, گریزی لز این واقعیت ندارید. (927760) (moderator22)
 
خالی
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۱۰:۱۵:۳۸
دوست عزیز شماکه میگوئید روی اعتماد به اطرافیان خود انها راانتخاب کرده اید هرچند شاید اشخاص بهتری هم بودند اولا چرا دنبال ان اشخاص نگردید ومهمترانکه ازکجا معلوم که شما اشتباه نکنید وان شخص که به اواعتماد دارید خائن وخلافکارنباشد مگر انکه خود را مصون ازخطا بدانید یکی از مهمترین اشکالات ا این مملکت همینست که همه چیز باروابط (هرچند باحسن نیت) انجام میشود ومتاسفانه حسن نیت کافی نیست وهمه درمعرض اشتباه هستند نمونه های زیادی وجوددارد که اشخاص به ظاهر صالح ناخالص از کاردرامده اند وبیشترین خیانتها رابه این مملکت کرده اند چون باقصد ونیت قبلی خود راجازده اند بقول شاعر چودزدی باچراغ اید گزیده تر برد کالا (929909) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۷:۳۷:۱۰
اتفاقاً من با اینکه برخی بیشتر از دیگران از امکانات استفاده کنند مخالف نیستم. مشکل اینجاست که آقای توکلی در ازای استفاده از این امکانات عمومی، چه نظریه شگرفی را در راستای اقتصاد اسلامی ارائه کرده اند؟ (927769) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۰۱:۱۱:۳۲
چطور نمی فهمی که بحث اقتصاد اسلامی یک مصداقه و همه چیز نیست؟ (928145) (moderator22)
 
محسن
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۰:۳۸:۵۸
حرف شما وقتی درسته که ثابت بشه توکلی در مورد :
1- دانشجوی نمونه بودنش در شهید بهشتی
2- قبول شدنش در دوره ارشد دانشگاه اصفهان
3- موافقت با پذیرشش در ارشد شهید بهشتی ( به دلیل دانشجوی نمونه)
4- و داشتن معدل 17.5
دروغ گفته

چون اگه این حرف ها درست باشه سوای سوابق اجرایی بورسیه براش رانت به حساب نمیاد تا به قول شما از شرایطی استفاده کرده باشن که در اختیار افراد دیگر نیست ، همونطور که در حال حاضر هم ورود بدون کنکور برای دانشجویان ممتاز و برگزیده گان ممتاز خوارزمی رانت حساب نمیشه

از همه مهمتر اینکه دانشجوی با این سوابق اگه به انگلستان نمی رفت به جای اواسط دهه 70 ، مثلا اواخر دهه هفتاد دکتراش رو تو ایران می گرفت

رانت اون موقعی هست که یکی لیاقت یه رشته ای رو نداشته باشه ولی به خاطر موقعیت خودش یا خانواده بذارنش اونجا (927904) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۰۳:۰۲:۴۴
من كه هيچي نمي فهمم ولي آخه معدل 17 و نيم هم شد سابقه درخشان؟ اگه اينجوري باشه باسد سالانه ده ها هزار فارغ التحصيل را به انگلستان اعزام كرد! (929670) (moderator16)
 
عباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۸:۰۸:۲۳
امیدوارم الف مرد باشه و این رو انعکاس بده:
وقتی شما کالایی رو بخرید و قیمت فعلی اون رو توی 10 سال قسطی پرداخت کنید با توجه به مفهوم نرخ تنزیل که همه دانشجویان مدیریت مالی و مهندسی مالی میدونن در واقع با یه محاسبه ساده میشه نشون داد که با توجه به تورم شما فقط 45 درصد قیمت زمین را پرداخت کرده اید پس اون 55 درصد باقیمانده رو اگر پرداخت نکنید دست کمی از اختلاس میلیاردی ندارید.
راستی یه سوال آقای توکلی حاضری همین ملک رو به قیمت روز به من واگذار کنی ولی من توی 10 سال و به صورت قسطی پولش رو پرداخت کنم.حاضرم این ملک رو 20 درصد گرون تر از نرخ کارشناسیم بخرم
در ضمن رانت به همین مواردی که شما میگید میگن دیگه ،مگه باید رانت شاخ یا دم داشته باشه
میدونم که اینقدر شهامت ندارید که این رو نشون مردم بدید ولی لااقل بدید آقای توکلی بخونن فکر نکنن بایه عده آدم....طرفن (927794) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۰:۴۷:۴۶
دیدی شهامت داشتن منتشر کردن (927913) (moderator22)
 
سروش کریمی
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۰۱:۰۹:۵۹
من فقط از نویسنده این نظر و مشابه آن میپرسم شان استفاده نخبگان از امکاناتی فراتر از افراد عادی که همین حالا هم در جامعه ما یک امر قانونی و کاملا تعریف شده ای هست چیست؟ آیا غیر از این است که عقل سلیم هم آن را تایید می کند؟ بی انصافی است که شان امثال توکلی را حتی در حد یک نخبه عادی هم ندانیم. فارغ از تعصب بحث کنید. (928141) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۰۹:۵۸:۵۱
جناب سروش کریمی‌،‌شان نخبگان یعنی‌ چه؟ این آقایانی که شما نخبه میدانی‌ و به خاطر شانشان به آنها امتیاز استفاده از امکانات فراتر را میدهی‌، آن چنان هم که شما فکر میکنی‌ نخبه نیستند. اگر همین امکانات استفاده فراتر از امکانات عادی را ازشان بگیری، احتمالا هیچ چیز نیستند. این آقایان کدامشان با این همه استفادهای که از امکانات دولتی برده اند یک کشف مهم، یا یک مقاله اساسی‌، یا یک اختراع بزرگ در کارنامهشان دارند. همین آقایان نخبه نماینده مجلس را، بیاورید و با یکی‌ از صد‌ها نفر از بچه‌های بی‌ ادّعا که بدون "امکانات فراتر" کلی‌ مطالعه دارند روبرو کنید، می‌بینید که در تاریخ و جامعه شناسی‌ و سایر دانسته‌های کلی‌ هم این آقایان به قول شما نخبه عقب ترند. یک سری به کانون‌های دانشجویی در دانشگاه شریف و دانشگاه تهران بزنید و ببینید که آقای توکلی و زاکانی و غیره اگر نخبه هستند، آن بچه اه چی‌ هستند؟
چرا از این چیزها که شما "امکانات فراتر" می‌نامید به آن بچه‌ها نمی‌دهند؟ جواب ساده است: امکانات فراتر (یا همان رانت) مخصوص کسانی‌ است که به مقامات وصل باشند! (929881) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۰۱:۱۲:۵۴
دیگه چه جوری باید بگه که زمین رو واسه خودش نگرفته!!؟؟ پنبه رو از تو گوشت در بیار. (928151) (moderator22)
 
هادی
Turkey
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۲:۱۹:۴۹
جناب آقای دکتر توکلی
شما که خود مصائب دانشجوی خارج از کشور بودن را درک نمودهاید پس چرا حالا در مقابل کسانی که ارز دانشجویی را بی مورد د انسته و برای حذف آن تلاش می کنند سکوت کرده اید حال آنکه ما دانشجویان پول ارز دولتی را نیز خود پرداخت می کنیم و نه به کمکهای دولت محترم و وزرای گرانقدر!! (927361) (moderator16)
 
مهدي
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۱:۲۷:۲۶
احسنت.اقاي توكلي لطفا مطلبي در مورد ارز دانشجويي حال حاضر بدهيد(مشكلات ،دردشتنا و دفاعيات خود شما در اين مورد) متشكرم (927945) (moderator22)
 
صادقی
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۲:۵۳:۵۷
احسنت بر شما آقای توکلی.

من یک سوال دارم. چرا در دولت احمدی نژاد من به عنوان دانشجوی سال آخر دکتری باید بیکار باشم؟ جرات اعتراض و نامه نگاری ندارم زیرا فقط کافیست شما اعتراض کنید. اولین انگی که به شما خواهند زد ضد انقلاب بودن است. چرا دختر معوان وزیر با مدرک فوق لیسانس از دانشگاه ازاد جذب دانشگاه ازاد میشود؟ یا خواهر زاده رییس دانشگاه هنر تهران هم همینطور؟ ولی من که پارتی و حامی ندارم باید بیکار باشم؟ به نظر شما چرا در دولت احمدی نژاد دانشگاهها مغرضانه با برخی جوانهایی چون من برخورد میکنند؟ خوش بحالتان چه روزگار خوبی داشتید. روزگار فعلی ما جهنمی بیش نیست. (927418) (moderator16)
 
صادقی
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۵:۲۵:۱۱
با عرض پوزش درخواست اصلاح دارم.

منظورم دختر ملا باشی بود که در دانشگاه علم و صنعت جذب شده اند نه آزاد لطفا اصلاح کنید. کامنت شتاب زده ای نوشتم.

از توجه شما ممنونم. (927620) (moderator22)
 
یک دوست فرهنگی
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۲:۵۶:۵۷
اقای توکلی عزیز ایا میدانی شهریه همین مدرسه غیر لاتنتفاعی الان چقدر است؟ ایا فرزند من کارمند اموزش و پرورش منطقه 2 که مدرسه شما در ان است با این شهریه میلیونی میتواند در انجا درس بخواند .؟ ایا این مجتمع شما و مجتمع های دیگر وابسته به اقایان که در مطلب فوق اسامی انها امده محلی برای بچه های پول دار نشده؟ اقای توکلی بنده شما و مواضع شما را دوست دارم و میپسندم ولی باور کنید بعضی چیزها شفاف نیست و ما را ناراحت و دشمنان را جریحه دار میکند . لطفا در مورد این مدرسع و مشکلات و وضعیت فعلی ان بیشتر تحقیق کنید. (927422) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۰۱:۱۹:۱۶
من یکی از کارمندان این مجتمع آموزشی هستم. شهریه ای که در اینجا تعریف شده شهریه مصوب آموزش و پرورش برای چنین مدارسی است به علاوه 25 درصد اضافه تر برای برنامه ها و کلاسهای فوق برنامه که چیزی در حدود 30 درصد برنامه هفتگی را و در بعضی پایه ها مثلا پیش دانشگاهی تا 60 درصد برنامه را تشکیل می دهد. (928161) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۳:۰۲:۲۶
کاش این فرصت دفاع را به کسانی که از انها انتقاد میکنید هم میدادید.
در ضمن چرا شما اینقدر از رهبری مایه میگذارید. مگه قرار نبود شما به خاطر اسلام و تقویت ان بورسیه شوید.
البته صداقتتان قابل تقدیر است . (927429) (moderator16)
 
فواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۳:۰۳:۰۷
آقای توکلی خواهش میکنم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنید ما به امسال شما که آدم شجاع سالم باشرف هستید در عرصه اجرا نیاز داریم این یک دین است شما نیایید اگه یه آدم بیسواد و کم تجربه ریس جمهور بشود مجدد 8سال مردم زجر میکشند که در آخر از سر همین فقر است که دین و ایمان مردم از بین میرود خواهش میکنم بیایید (927430) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۳:۰۴:۱۴
لطفا شهریه دوره دبیرستان مدرسه خود را بیان کنید (927435) (moderator22)
 
مهر
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۳:۱۵:۲۹
من کاری به صحت و غیر صحتش این مطالب ندارم
اما اینموارد رو مطمئن هستم که اگر توکلی ککی در کفشش بود اینقدر دنبال مبارزه با فساد نمی بود

شک نکنید. ضمن اینکه فرضا دروغ بگوید. جدا کدام مسئولی رو سراغ دارید از احوالات خود اینگونه شفاف و باسند توضیح دهد
نام ببرید

این را هم بدانید که کل دولت علیه این بنده خداست (927448) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۳:۱۹:۵۴
اقای توکلی عزیز بر فرض درست بودن همه ادعاهای شما:
1- شما فوق لیسانس ندارید
2- شما مدرک دکترای پژوهشی آنهم با ملاحظه سوابق سیاسی از یک دانشگاه انگلیسی دارید. همین دانشگاههایی که به پسران شیوخ عرب خلیج فارس نیز دکتراهایی اینگونه داده اند
3- بورسیه شماسفارشی و خارج از روال بوده است. درحالیکه بسیاری از جوانان این مرز و بوم در زمان شما به دنبال چنین بورسیه ای بوده اند شما با 42 سال سن بورسیه شده اید.
4-به هر حال اگر گرفتن یک زمین در بهترین نقطه شهر با اقساط 10 ساله مشکلی ندارد خواهش می کنم برای من و امثال من نیز چنین امکانی میسر شود.
5- به نظر شما اساتید مصاحبه کننده در ایران جرات داشتند کسی را که سابقه وزیری دارد و جزء باند قدرت است را فاقد صلاحیت علمی اعلام کنند؟
6- ضعف تئوریک مرکز پژوهشهای مجلس در زمان شما و تاثیرگذاری های سلیقه ای شما که فاقد تحلیل و درک اقتصادی صحیح هستید برای همگان محرز بوده و حتی مورد اعتراض بسیاری از اقتصاددانان این کشور از جمله دکتر پژویان و دکتر مومنی و .... قرار گرفته است.
7- بی بی سی از شما استفاده های بسیار برد و در نهایت شما را مثل ...... بیرون انداخت.
8- و ...... دهها مورد دیگر (927454) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۰۱:۲۱:۳۶
چرت و پرت نوشتی. انگار شخص آقای معاون دست به کار نوشتن این مطلب بوده (928166) (moderator22)
 
مهاجر
Italy
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۳:۳۸:۵۸
سلام
اینجانب از نزدیک شاهد تلاش شبانه روزی جناب آقای دکتر توکلی در امر تحصیل در انگلستان بودم. لذا بر خودم لازم دیدم برای روشن شدن اذهان عمومی مطالبی را مطرح نمایم. همانطوری قبلا" مواردی را نوشتم و برای سایتها ارسال کردم.
1- تحصیل در انگلستان مثل ایتالیا و بعضی از کشورها می توان با داشتن ریزومه قوی با داشتن لیسانس در دوره دکتری واردشد.
2- آقای دکتر توکلی با داشتن بنیه قوی زبان انگلیسی و کار علمی تحقیقی در اقتصاد (مقالات و نظریات ایشان را حتما" در روزنامه رسالت در سالهای متمادی خوانده اید) یکی از دانشجویان موفق در انگلستان بود.
3- در زمان تحصیل تمام وقتشان را برای تحصیل گذاشته بود و حتی به مناسبت تولد حضرت زهرا(س) که از ایشان برای سخنرانی دعوت کردیم ایشان با تمام علاقه ای که به حضرت فاطمه زهرا (س) داشتن به علت از دست ندادن یکی دوروز تحصیل عذرخواهی کردند.
4- ایشان با سعی وتلاش مثال زدنی تحصیل را به موقع تمام و به کشور برگشتند.
5 - اینجانب به عنوان جانباز انقلاب و جنگ تحمیلی عرض میکنم بگذارید مسائل ومشکلات کشور که کم هم نیستند از زبان توکلیها که دلسوزیهاشان بر کسی پوشیده نیست گفته شود تا توسط ضد انقلاب که هدفی جزء باطل ندارند.
6- نیایید به جای اینکه خودمان را اصلاح کنیم وکشور را اصلاح کنیم برای پوشش خطایایمان به دروغ گوینده راست گو را در جامعه بد جلوه دهیم تا کسی نتواند امر به معروف و نهی از منکر کند. با تشکر مهاجر (927478) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۴:۲۸:۰۸
البته من کار به این سیاسی بازی ها ندارم و طرفدار اقای توکای هم هستم ولی چون خودم دستم تو کاره میدونم که پذیرش در انگلستان خیلی راحت تر از کشورهای امریکا و سوییس و سوئد هست. و معمولا بچه های مسئولین و پولدار که جای دیگه نمی تونن برن میرن انگلستان! البته این چیزی که میگم مربوط به رشته های فنی هستش علوم انسانی رو نمیدونم. اقای توکلی من طرفدار شمام (927542) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۳:۳۹:۳۵
ایشان می فرمایند: "بعدها با فروش هرآن چه در روزنامه داشتیم، از جمله دستگاه لیتوگرافی، و تامین مبلغی از بیرون، توانستم بحمدالله با پرداخت کامل حقوق و مزایای همه کارکنان و بدهی های روزنامه، ماجرا را جمع کنم".
جناب اقای توکلی لطفا به سئوالات زیر پاسخ دهید:
الف) ایا برای خرید دستگاه لیتوگرافی و .... ارز دولتی (ارز ارزان) در اختیار شما بوده است؟ آیا آنها به قیمت بازار فروختید؟ آیا چنین شرایطی اگر برای یک فرد بخت برگشته از جناح مقابل شما باشد همین گونه با ان بر خورد می کنند.
ب) شما که علم اقتصاد را خوانده اید چگونه وارد یک کار اقتصادی شدید (تاسیس روزنامه) که سرنوشت آن به بسته شدن ختم شد. و اتفاقا توجیهی شد برای فروش وسایل و مثلا پرداخت حقوق کارکنان. کاشکی یک حسابرسی درست و جسابی و بی طرفانه از این بنگاه اقتصادی شما صورت می گرفت تا کنه قضیه در می امد. و متوجه می شدیم که در آنجا چه می گذشته؟
ج) بخدا اگر شبکه پر قدرت اینترنت و ماهواره برای روشنگری نبود، اگر جنابعالی قدمی برای توضیح برمی داشتید. (927479) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۰۱:۲۵:۲۱
مطمئنم زحمت خوندن شماره ای از روزنامهاش رو که میگه توش کامل توضیح داده رو به خودت ندادهای. من اون شماره رو دارم. اگه دوست داری برات بفرستم تا حداقل رو حرف غیر مستند خودت اصرار نکنی، بقیه رو هم به اشتباه نندازی. (928171) (moderator22)
 
یک فرد عادی
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۴:۰۹:۵۱
جناب آقای دکتر
من دکتر تیستم من یه فرد عادیم
بنظر شما اگر من به اقا نامه بنویسم ایشان به بنده هم این لطف را می کنند؟
ایا وزیر علوم به بنده میگویند چرا سراغ من نیامدی؟
ایا امکان دارد مرا هم حسب دستور وزیر سزیعا اعزام کنند؟
راستی آقای دکتر معنی رانت چیست؟
من یک فرد عادیم که دیگر خسته ام از شنیدن حتی اگر با مدرک و دلیل باشد
ممنون (927522) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۰۱:۲۶:۳۳
اتفاقا چون یه فرد عادی هستی و هیچ تجربه و ویژگی خاصی نداری نباید بهت توجه کنن. اول برو هم قد بشو بعد عرض اندام کن. (928172) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۲۳:۳۶:۱۲
اگر زباغ رعیت خورد ملک سیبی براورند غلامان او درخت از بیخ (929525) (moderator16)
 
آيت اللهي
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۱۱:۲۶:۱۹
امكانات كم و محدود جامعه اگه به پيشتازان و نخبگان و كساني كه تجربه كاري دارند نرسد و به همچون مني كه هيچ كدامش نيستم بدهند جز كار عبث و بيهوده و اتلاف منابع نبوده است . در همه جاي دنيا و در طول تاريخ امكانات ويژه اي به نخبگان سياسي فرهنگي علمي و اقتصادي مي داده اند و اين كاملا عاقلانه مي باشد و وقتي رانت مي باشد كه شخصي كه هيچكدام از اين شرايط را ندارد و فرد عادي اي هست، به واسطه نسبت به يكي از بزرگان يا آقازادگي و يا... بتواند از اين امكانات و منابع ويژه بهره ببرد (930011) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۴:۱۰:۱۳
نترسید همه نظرات رادرج کنید (927523) (moderator22)
 
یک بسیجی دوران جنگ
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۴:۲۳:۳۲
آقای توکلی سلام از اینکه اینجانب شما را از این اقایون طرف مقابل شما بهتر میدانم شکی نیست ولی این کار هایی که شما انجام دادید و اون دلایل هایی که آوردی امثال ما آدمهای عادی تو این کشور داریم زندگی میکنیم می تونیم انجام بدیم قضاوت را به خودت واگذار میکنیم (927537) (moderator16)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۴:۲۴:۵۶
با سلام جناب توکلی
با توجه به ید طولانی حضرتعالی در حرافی بدون عمل ، همان طور که ملاحظه شده در زمانهای حساس انتخاباتی علیرغم سر و صدا و جار و جنجال اتخاباتی به نحوی ظریف همانند ماهی های شمال لیز می خورید و بدون سر و صدا صحنه را به نفع بعضی که خود میدانی و ما احساس می کنیم خالی می کنید فقط چند سطر یادداشت شما را خواندم و وقتی صرف نکردم تا داستان سرایی شما را بخوانم گرچه یک مرتبه دیگر هم به مناسبتی به همین مضمون یادداشتی نوشته بودم این است که عزیز الوجود من خودم از دوره پیش دانشگاهی در انگلیس بوده ام با موافقت و طبق شرایط وزارت علوم با هزینه شخص و فقط با ارز به نرخ دولتی هنگامی که دوره کارشناسی BSc Hons .Fist class را تمام کردم با توجه به کسب شرایط لازم و مقررات موجود انگلیس توانستم مستقیما پذیرش دوره دکتری را بگیرم ( بدون شرط) نامه پذیرش را که به وزارت علوم ایران فرستادم در زمان صدارت آقای معین بود و فردی دیپلمه در آن زمان بنام آقای خوش گفتار ( که در بین ما معروف به آقای بد کردار بود) فرمودند نمی شود باید حتما دوره فوق لیسانس را بگذرانند و هر چه استلال مکتوب نمودم که حدود یک سال و نیم هزینه و حداقل یکسال شهریه شش هزار پوندی برای خانواده ام صرف جویی میشود قبول نکردند که نکردند بگذریم بالاخره به گفته آن دانشجویی که در دیدار با مقام معظم رهبری از وجود آقا زاده های فرهنگی سخن گفتند شما و امثال حضرتعالی را هم ما بعنوان نور چشمی های فرهنگی قبول کرده ایم. تا انشاالله در فردایی که وای اگر از پس امروز بود فردایی با بسیاری از امثالتان به محاجه پردازم. خدا عاقبتمان را بخیر گرداند. (927538) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۴:۴۲:۴۹
1- نمیدونم چه اصراری بر ادامه این مباحث بیهوده دارید. اساسا مسئله ای نیست که دفاع کنید یا نه. خیلی از این موارد در دولتهای قبل، جزء رفتار عادی و روزمره بوده. به مسائل ریشه ای بپردازید. نه مسائلی که زمانی در کشور دهها برابرش رایج بوده و چند صد هکتار میخوردن و برای اقوامشون هم مدرک جعلی میگرفتن و ...

2- صرفا برای اینکه بدونید ادامه این بازی بیهودس، بهتره به نامه ای که روزنامه ایران در تاریخ 91/2/19 شماره 5072 مبنی بر عدم تایید رهبری در مورد زمین شهرک غرب منتشر کرده مراجعه کنید:
http://www.iran-newspaper.com/1391/2/19/Iran/5072/Page/3/Index.htm

در این مطلب، تصویر نامه «معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری» خطاب به رفیق دوست، منتشر شده و ادعاي مدیر مجتمع معلم در مورد موافقت رهبری با پرداخت 10 ساله اقساط، تکذیب شده:
«بازگشت به نامه شماره 10/43933 مورخ 3/5/87 در خصوص زمین واگذار شده به مجتمع آموزشی معلم در شهرک قدس، موضوع بررسی گردید و هیچگونه سابقه‌ای از صدور دستور مقام معظم رهبری در خصوص مطالب مطروحه در نامه جنابعالی مشاهده نگردید. بنابراین لازم است بنیاد مستضعفان طبق وظایف خود و بر اساس ضوابط تصمیم‌گیری و اقدام نماید.»

احتمالا موافقت رهبری با شما صرفا شفاهی بوده، مبنی بر اینکه درخواست بدید و بررسی بشه و روال قانونی درخواست شما طی بشه. ظاهرا شما روال قانونی رو طی نکردید و به همون موافقت شفاهی و تلفنی استناد کردید.

3- هم احمدی نژاد و هم شما، به اندازه کافی دشمن دارید. از قدرت، طراحی ها و حجم فساد این مخالفین هم بهتر از بنده اطلاع دارید.
شخصا به پاکی نیت و سلامت اقتصادی نسبی هر دو نفر، تردیدی ندارم و به این جزئیات اهمیتی نمیدم. لذا لطفا با این مسائل بیهوده، انرژی همدیگه رو هدر ندید.

مجتمع معلم شما، تحصیل پسر احمدی نژاد در دانشگاه شریف شعبه کیش، رانت احمدی نژاد برای دو نفر اضافی در سفر نیویورک، رانت تحصیلی شما بابت مسئول بودن و ...!!!! خودتون بهتر میدونید که اساسا این مسائل، نه فقط در کشور ما، بلکه حتی در کشورهایی که فساد اقتصادی پایینی دارن، ذره ای اهمیت نداره و صرفا بهانه دعوای کودکانه شما دو نفره. کاش مثل سایر کشورها، این رفتارها برای افشاگری انتخاباتی بود و حداقل یه فایده ای داشت!

4- بس کنید و به مسائل مردم بپردازید. خصوصا مناطق محروم.
5- بس کنید و به مسائل مردم بپردازید. خصوصا مناطق محروم.
6- بس کنید و به مسائل مردم بپردازید. خصوصا مناطق محروم.
7- ...

ارادتمند شما و احمدی نژاد؛ م. مردم. (927560) (moderator22)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۴:۴۴:۱۶
الف معمولا نظرات بنده را درج نمکند ولی اميدوارم اين يکی که شامل چند سوال از آقای توکلی است از تيغ سانسور جان سالم بدر ببرد.

درابتدا از آقای توکلی بسيار ممنون ميشوم که اگر تعريفی از رانت به توضيحات خودشان اضافه کنند.

جای تاسف است که بيشتر مسئولان از تائيد مقام رهبری برای توجيح عملکردسان استفاده می کنند نه قانون.

آقای توکی

آيا همه مردم اجازه دارند که طبق سيستم آموزشی کشور های ديگر تحصيل کنند؟ واينکه وزارت آموزش عال مدرکشان را تائيد ميکند؟

آيا قانون براي افراد داراي سوابق سياسی و مديريتی متفاوت است؟

آيا دريافت امتيازاتی مانند وام ، زمين و ارز دانشجوئی برای متقاضيان ديگر هم در چهار چوب همان قوانينی که بعضی مديران و سياستمداران برخورداند، انجام ميشود?

من خودم برای تحصيل از کارشناسی به دکترا در کشور انگليس از آموزش عالی استعلام کردم و جواب منفی بود.

در همين کشور انگليس که شما هم در آن تحصيل کرده ايد، مديران شرکتها عام نميتوانند بصورت آزادانه اقدام به معامله سهام شرکتشان در هر زمان بکنند چون به علت داشتن اطلاعات نوعی رانت محسوب ميشود.

يا نماينده ايی بدليل استفاده از کارت اعتباری دولتی برای مهمان کردن دوستش به نها ر مورد سوال قرار ميگيرد و پس از باز پرداخت پول مجبور به عذر خواهی ميشود.

آيا فکر نمکنيد که اگر شما در جايگاه يک نامزد رياست جمهوری و يا نماينده نبوديد نمی توانستيد به هيچيک از امتيازاتي که خودتان شرح داديد ، دست يابيد؟

پس به ما مردم عامی بفهمانيد رانت يعنی چه؟

با تشکر (927562) (moderator22)
 
سروش کریمی
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۵:۴۶:۳۲
یه ذره بالاتر تعریف رانت رو زده:
رانت اون موقعی هست که یکی لیاقت یه رشته ای رو نداشته باشه ولی به خاطر موقعیت خودش یا خانواده بذارنش اونجا.
به نظر نمیرسه در مورد توکلی مصداق داشته باشه. (929039) (moderator22)
 
ذوالفقار سلیمانی
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۴:۵۱:۰۸
سلام بر بزرگ مرد ماندنی تاریخ کشور ما کاش به تعداد انگشتان دست سیاستمدارانی چون شما داشتیم تا این همه فساد وارتشاء دروغ وسیاست بازی ودر مقابل فقر وبیچارگی وناعدالتی تن فروشی در کشور وجود نمیداشت .باعث تاسف است که در کشور شیعی زندگی میکنیم که خود را نماینده اسلام واقعی ومعرف اهل بیت میدانیم ولی در اصل می اموزیم که افرادی چاپلوس وریاکارباشیم نان را به نرخ روز بخوریم اگر گیرمان امد بدزدیم از بیت المال که وقت اندک است دروغ برای منافع اشکال ندارد وواجب است.ابروی دیگران پشیزی ارزش ندارد.اختلاس ورشوه جزعی از اقتصاد موفق وافراد زرنگ است.پشت پرده عناوین بزرگان ودفاع از انان زدوبند بازی ورانت خواری شیوه ای از سیاست است.,واقعا چه دین وانقلابی هم صادر میکنیم .دست مریزادبه این مسئولین.دوست دار دلسوخته این نظام که جزء افسوس و اه چیزی ندارد مددکار اجتماعی کارشناس بالینی (927572) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۷:۲۸:۴۱
جناب كارشناس باليني بجاي تعريف از ايشان شما هم يه نامه بنويس شايد بهت بورس دادند بعدش برو خارج با دكتري برگرد نماينده بشو و بر عليه رانت و بي عدالتي داد بزن.

چاپ هم نميكني لااقل بده ايشان و جناب توكلي بخونند براشون خوبه! (927756) (moderator22)
 
محسن
Sweden
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۵:۳۰:۰۸
هر کسی برای رانتخواری خودش توجیهاتی دارد آقای توکلی. یعنی مثلا فکر می کنید که فلان متهم پرونده اختلاس رفته به آقای خاوری گفته که ببخشید لطفا هزار میلیارد تومان به من بدهید که بگذارم توی جیبم چون من پول دوست دارم داشته باشم؟ نه خیر، توی همان رد و بدل شدن‌های پول هم با هزار هزار توجیه خدمت به مردم و دور زدن تحریم و کارآفرینی و امثال این‌ها بوده است!
حال من از شما می‌پرسم، شما که ظاهرا خودتان را استوانه اقتصادی نظام می‌دانید با آن تحصیلاتتان که ظاهرا با قصد کمک به نظام اسلامی اقتصادی انجام شده در عمل چه کاری کرده‌اید؟ لطفا لیستی از اقدامات عملی که در این حوزه انجام داده‌اید با مزایای هرکدام بفرمایید تا ببینیم چقدر این سرمایه گذاری که روی شما شده تاثیر عملی گذاشته است.
و در نهایت واقعا این نامه شما اعترافنامه سنگینی است از آنچه در این نظام می‌گذرد. خدا می‌داند اگر یک بورسیه گرفتن و یک زمین به نام خوردن خارج از روال‌ها و با این حرف زدن‌ها انجام می‌شود، دیگر چه اتفاقاتی در این مملکت در حال رخ دادن است! آمدید ابرویش را درست کنید چشممش را از حدقه درآوردید! (927624) (moderator22)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۵:۴۶:۳۴
به نظر من این دلایل اصلا قانع کننده نبودند، به هر حال ایشان از رانت استفاده نموده اند. (927644) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۶:۰۶:۰۵
چرا دفاع نکردید؟ چون تخلفاتی که صورت گرفته بود واضح و آشکار بود و جای دفاع نداشت! بورسیه به یه آدم 42 ساله؟ بدون فوق لیسانس؟ درحالیکه جوانان باهوش تر از شما نتوانستند تحصیلات تکیملی داشته باشند. اقای توکلی اگر این رانت و سفارش و مدرک با فشار شاسی گرفتن نیست؟ پس چیست؟ ما را روشن بفرمائید. (927674) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۶:۱۳:۱۶
برادر توکلی رانت و اشتباهاتی که داشتید را قبول کنید و از مردم عذرخواهی کنید. ایا باید ارزوی عذرخواهی مسئولین به دل مردم بماند؟ (927685) (moderator22)
 
احمد
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۶:۳۹:۱۳
سلام
اقای محترم حضرت امیر بیت المال را بین همه به مساوات تقسیم می کرد ایا
شما از بیت المال به اندازه دیگران برده اید ایا به من هم زمین به اقساط برای امور خیر می دهند ایا مسیولین نامه مرا می خوانند همه اینها یعنی رانت حالا شما می خواهید بپذیرید یا نه در ان دنیا معلوم خواهد شد اما بعد چرا حقوق شما از یک کارگر بیشتر است این همان استدلالی است که برای حضرت امیر می اوردند که شان و مقام و موقییت و........ ایا او پذیرفت اگر شیعه او هستی وای بحالت من بعد از گرو گان گیری از امریکا اخراج شدم در عرض 24 ساعت با اینکه 9 واحد بیاز داشتم تا فارغ التحصیل شوم تمام اثاثیه و ماشینم را انجا گذاشتم و امدم با اینکه به من پیشنهاد ماندن با خرج دولت امریکا را داده بودند
نه جبران خسارت کردند نه ....... خدایا تو بزرگی و قادر حق محرومان را بستان
امین (927713) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۶:۴۱:۴۶
بعید است این را در سایت بگذارید ولی باز می نویسم.
در همین چند سطر به چند رانت اذعان شده است. اول رانت اخذ بورس با توصیه و خارج از قاعده. دوم رانت ارز متاهلی با سه فرزند در حالیکه مجردی در خارج بودن اند. سوم، رانت چاپ کتاب. زیرا هیچ موسسه ای ممکن نیست به کسی که هنوز دانشجو است کتاب سفارش دهد و پول آن را نیز پیش پرداخت کند مگر اینکه رفاقت و این حرف ها در میان باشد. مضاف براین مگر درآمد یک کتاب علمی برای مولف چقدر است؟ کتابهای دانشگاهی در تیراژ هزار نسخه چاپ می شود و ده درصد به مولف می دهند که چیزی حدود پانصد دلار شاید بشود. اگر تیراژ را بالا برده اند یا چند هزار دلار آنهم پیش داده اند، نشان از یک وضعیت غیرعادی دارد.
ولی یک نکته کلی تر هم اینجا هست. با اعزام اینهمه دانشجو از میان سیاسیون قابل اعتماد و صرف هزینه های زیاد برای اینها، آیا آنصافا آقای توکلی از وضع اقتصادی کنونی راضی است؟ آیا این تحصیلات به درد کشور خورده است؟ آیا اگر ایشان نمی رفتند کشور پیر استعمار دنیال علم اقتصاد، وضع اقتصاد کشور بدتر از این هم ممکن بود بشود؟ (927717) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۷:۱۱:۱۰
33 ساله هستم شاغلم اما حقوقم پائین است.600 تومن.هنوز نتوانسته ام ازدواج کنم.هر روز و هر شب دولت و مجلس را لعنت میفرستم. 100 متر زمین میخاهم. باید به کی نامه بنویسم تا قسطی بهم بدن؟ ؟؟؟ (927733) (moderator22)
 
کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۲:۵۴:۵۱
به رییس جمهور نامه بنویسی ادرس املاک سر کوچشون بهت میدهد من هم بیکارم 28 ساله دیپلم نیاز به کار دارم اما همه جا یا سابقه میخواهد یا ضمانت و یا حتی خرج جیب هم نمیشود بیمه هم بیخیال حرف بزنی فرم دستت نمیدهند پرکنی (928010) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۱۴:۵۸:۰۲
دوست عزیز محض پیشنهاد
باید از یه جایی سابقه کاری پیدا کنی. پس بهتره به جای بیکاری، یکی دو سال سابقه کار با حقوق پایین داشته باشی تا به مرور از حالت صفر خارج شی.
در هر صورت تصمیم با خودتان. (930321) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۲:۵۸:۱۹
توکلی جان شما و خیلیهای دیگر در مجلس الوده به رانت و پارتی بازی هستید ولی یادت باشه با دست الوده و شکم پر از مال شبهه نمیتوان راه شهدا را پیمود بنده لنگ 15 میلیون پولم خودت بگو ایا بچه تو هم لنگ پول تا حالا مونده (928017) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۵:۴۸:۴۱
بر فرض هم که بچه اش بیاد اینجا و بگه که آره؛ شده که من هم برای 1 میلیون تومان پول مانده باشم. مگه شما باور می کنید؟ سئوالی بپرس که جای مناقشه نداشته باشه. (929041) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۷:۲۴:۵۳
ايا زندگي ابرومندانه بايد ارز متاهلي گرفت ومجردي خرج كرد دفاعيات شما شبيه دفاعيات مرحوم كردان بود انشاالله باهم محشورشويد (927753) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۸:۵۴:۴۱
به نظر شما کسیکه کاندید ریاست جمهوری بوده, یک فرد معمولی است و باید در خوابگاه عمومی باشد. ایشان با صداقت آنچه رخ داده را بیان کرده,به نظرم تأمین مسکن ایشان نه با عنوان متأهلی و مجردی, بلکه با اختصاص ردیفی مجزا(که ناچیز هم هست) میبایست تأمین میشد. (927829) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۵:۵۰:۰۸
با این تفاوت که مرحوم کردان دروغ می گفت و سندی نداشت ولی ایشون راست میگه چون سند رو می کنه. (929042) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۷:۲۹:۵۰
به نظر این رانتها در مقابل رانتهای دیگر کوچک مینمایند ولی‌ مسالهٔ این است که رانتهای بزرگ از شکم همین رانتهای کوچک به دنیا میاید و به قولی‌ رطب خورده من رطب کی‌ کند.همین کارها باعث شد که مدارک تحصیلی‌ به کالای کادوئی تبدیل شد و همهٔ افراد دارای نفوذ در مدت زمان کوتاهی مدال دکترا را یدک کشیدند که این خود باعث دل‌ سردی اساتیدی که سالها دود چراغ خورده بودند شد.این بخشش مدرک فقط به منصب دولتی ختم نشد بلکه این افراد با این مدارک به مراکز علمی‌ نیز راه پیدا کردند و نتیجه همه اینها شد بی‌ ارزش شدن مدارج علمی‌ و افت دانش.و این در شرایطی است که دنیا در حال رقابت میلیمتری برای بدست آوردن تچنلژی جدید هست .حال خود بخوان... (927758) (moderator22)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۷:۳۱:۲۰
آقای توکلی فقط یک سئوال چرا حفظ آبروی شما آبروی ایران است؟(خودتان در متن نوشته اید) (927761) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۲:۵۹:۳۶
اخه بعضی ها شعر رو برعکس خوندند چو تن ما نباشد ایران مباد (928022) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۰۱:۳۴:۱۳
به همون دلیل که اگه همسر جنابعالی بدکاره باشه شما که منتسب به اونی خجالت خواهی کشید. توجیه شد؟ (928177) (moderator22)
 
صاحب
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۷:۵۱:۴۶
خدا قوت آقای توکلی

احتمالا اتهام دیگر آقای توکلی از نگاه بعضی افراد اینه که چرا از حقوق ماهیانه دولتی استفاده کرده یا چرا از کارت سوخت اتومبیل خودش استفاده کرده.
جالبه بعضی از آقایان رانت چند صد میلیاردی می کتتد و به افراد پاکی مثل آقای توکلی اتهام می زنند.

عجب صبری خدا دارد! (927779) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۰:۲۶:۳۸
اقای توکلی خودش داره اقرار میکنه اونوقت شما رد میکنی؟ (927888) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۵:۵۳:۴۷
به پاکدستی داره اقرار می کنه نه کثافت کاری. چرا نعل وارو می زنی؟ (929051) (moderator22)
 
سلمان
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۸:۱۴:۱۳
سلام. ممنون از صداقتتون.
غالبا از شما و مواضعتون دفاع میکنم اما یکی دو جا از صحبتهای شما برام شبهه ایجاد کرد.

آیا شما به عنوان مسئول به خارج اعزام شدین؟ یعنی همه ی مسئولین این امکان رو دارن؟ و اگه به عنوان مسئول نبوده و به عنوان آقای توکلی بوده که یک فرد از مردم است، آیا بقیه مردم (که غالبا متعهد به مملکت هستند)، در اون زمان هم میتونستن مثل شما از توصیه رهبری یا وزیر استفاده کنن؟


همین سوال بالا رو در مورد قسط بندی زمین و توصیه رهبری هم دارم.

با وجود اینکه نماینده ای که سوال پرسیده رو نمیشناسم، این سوالا از طرف یک نماینده از نماینده های مردم (با هر سن و سالی) ازتون پرسیده شده بوده و این شبهه ها از جواباتون برای من پیش اومد که اگر در مجلس بیان میکردین، شاید برای بقیه هم پیش میومد و حقشون هم بوده؛ چون برخی دفاعیه های مطرح شده، مقداری با صحبتهای الان شما توفیر داشت.


باید اینم یادآور بشم که خدمات شما رو به هیچ عنوان نمیتونم نادیده بگیرم و اگر نسبی هم میتونستم نماینده ای از تهران انتخاب کنم، قطعا یکی از اون نماینده های من شما هستین(من مشهدم). (927800) (moderator22)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۹:۳۴:۰۱
اقای توکلی در مورد عدالت حضرت علی چیزی خوانده اید؟؟ عدالت در تمام زمینه ها که شعار امثال شماهاست برا اساس گفتار های مائو است یا مرحوم مارکس؟ یا شاید کردار و رفتار ان حضرت مربوط به 1400 سال پیش بوده و به ما چه مربوط!!؟؟ یا اگر در دوران ان حضرت می بودیید به نظرتان به شما زمین با اقساط بلند مدت + بورس سفر خارجه + پیش خرید کتاب + ارز متاهلی ولی خرج مجردی می دادند؟؟؟ ایا امام حسن(ع) رفت پیش پدرش که مثلا چون من نوه پیغمبرم و چون در شان نوه پیغمبر خدا نیست که مزرعه و شتر و نخلستان نداشته باشد و ممکن است امپراطوری های ایران و یونان پشت سرمون حرف در بیارن لاجرم سهم بیشتری از بیت المال مسلمین به من بدهید؟؟؟

يا علي از اين جماعت خسته ام چون نماز در سفر بشكسته ام

يا علي هر كس كه قنبر مي شود گر شود مالك چو اشتر مي شود

يا علي سوختي مشت عقيل خويش را تا مگر آگاه سازي خويش را

كو كسي آن سوز را ياد آورد سوزش آن روز را ياد آورد

خدایا خودت شاهدی که چقدر جوان تحصیل کرده ، بیکار کشوره :( چه مردهایی که تمام غرور و غیرتشون داره به باد میره بخاطر دستهای خالیشون جلوی زن و بچشون!!خدایا می بینی حالا مصلحت یه نفر شده مصلحت حکومت اسلامی؟؟ چرا این همه نامه می نویسیم اما کسی به ما جواب نمی ده ؟؟؟ حالا زمین گرون قیمت و اعطای بورس و ... پیشکش :( (927852) (moderator22)
 
احمدی
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۱۹:۳۵:۳۹
اقای توکلی خواهشن رانتهای طرفداران اقای احمدی نژاد را هم بیان کنید تا بتوان قضاوت صحیح نمود. (927855) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۵:۵۲:۰۱
یه رانت 3000 میلیاردی کافی نیست؟ (929047) (moderator22)
 
Latvia
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۰:۳۹:۱۶
اقای دکتر چرا نامه های شما نه تاریخ داره نه شماره ؟ (927906) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۵:۵۵:۵۸
الف جان، چرا هر مزخرفی رو منتشر می کنی؟
1- نامه وزارت علوم هم شماره داره و هم تاریخ.
2- گواهی نامه رفیقدوست غیر رسمیه، پس شماره نمیخواد با این حال تاریخ داره.
3- شهادت نامه مجتمع معلم هم نامه نیست که شماره یا تاریخ بخواد. در هر زمانی معتبره.
روشن شد؟ یه خورده منصف باشید اگه دین ندارید. (929056) (moderator22)
 
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۰:۵۲:۴۵
سلام

آقای توکلی الان می‌فهمم چرا آن زمان از خودتان دفاع نکردید.

چند تا نکته گفته بودید،
- معدل سال آخر لیسانستون یادتون نیست؟ مگر کارنامه ندارید!
- mphil شرکت کردید که طبق قوانین انگلستان فقط یکسال تحقیق بدون کلاس هست، بعدش خیلی خوب دادید، B، بهتون phd دادن؟؟؟

برادر توکلی خدا بهتون اجر بده که رفتید برای این مردم تلاش کردید و دکتری را در ۱ سال گرفتید. (927923) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۵:۵۷:۰۱
واقعا کوری که گواهی وزارت علوم رو تکذیب می کنی. (929058) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۱:۲۲:۵۴
جناب توکلی از " گزارش وبژه به مردم " بسیار سپاسگزارم ...
انتظار بنده به عنوان یک ایرانی رسیدگی به مشکلات مردم است ... بلاشک این درخواست بسیاری از هموطنان عزیزمان است ... من و خیلی از ایرانیان عزیز دوست داریم شما مسئولین ساده(به تمام معنا) زندگی کنید ... فقط همین ... (927942) (moderator22)
 
مهدی
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۱:۳۳:۵۵
در هر صورت بر اساس همین مدارک ایشون از رانت ها مختلف استفاده کردند. مگر هر کسی می تونه به بالاترین مقام کشور ملاقات کنه نامه بده و بورسیه یا غیره دریافت کنه؟ این اسمش استفاده از رابطه یا درست تر رانت بازیه. هر کسی هم انجام بده غلطه. (927948) (moderator22)
 
دشتستاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۱:۵۷:۵۴
بيچاره مردم دشتستان كه نماينده شان رفته مجلس براي مشكلات مردم دفاع كنه. موقعي كه دكتر توكلي با طاغوت مبارزه مي كردند، جناب آقاي موسوي نژاد شما پا به عرصه گيتي نگذاشته بوديد. خوبيت ندارد بي پايه و اساس به يك شخصيت سياسي مملكت با اين عقبه درخشان، نسبت هاي كذب دهيد. از خدا بترسيد. (927967) (moderator22)
 
حمید
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۲:۴۶:۵۴
سلام اقای توکلی
شما چقدر اعتماد به نفس دارید؟!!! الله تعملون ما لا ...
از کجا به این اعتقاد رسیدید که شما باید خارج از ضوابط ادامه تحصیل دهید
اگر شما که با سهمیه هم نتوانسید در ایران ارشد بگیرید؟چگونه دکترا گرفتید
By Research گرفتید این تحقیق ها از کجا امد؟
شما برای رساله دکترا دادن چه نظریه ایی دادید؟
برای این مملکت چه کار مهمی داشتید؟اعلام فرمائید
از ابتدا وارد کارهای دولتی بالا و حقوق بالا؟
ایا خبر از پایینی دارید؟ندارید چون در مجلس کاری نکردید
چرا در الف خیلی حرف زدید ولی فقط حرف
کار شما با کرام الکاتبین است
چرا دفاع را امروز ...
این روزها خیلی ... برای شما (928003) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۵:۵۸:۳۷
خودت فهمیدی چی گفتی؟ ما که نفهمیدیم. یه مشت کلی گویی بی دلیل ... (929061) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۱۱:۰۱:۰۳
از تعداد مثبت و منفی ها به نظر فوق و نظر خودت باید متوجه علت نفهمیدن خودت بشی (929981) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۲:۵۶:۲۴
با سلام
آقای توکلی!
لطفا بفرمایید از کجای بند 4 کاملا آشکار است که شما وجه زمین را پرداخته اید؟ از این بند که فقط بر می آید آقای رفیق دوست تایید کرده اند تقسیط با موافقت رهبری بوده است.

ضمنا آقای توکلی وجدان خود را قاضی کنید و لطفا به این سوال پاسخ دهید:

کجای مجتمع معلم فرهنگی است؟

این مجتمع چه کمکی به توسعه فرهنگی نه کشور، نه استان، نه شهر، بلکه منطقه خود کرده است؟ یه مدرسه غیرانتفاعی است که از ابتدا که آن منطقه منطقه ثروتمندی هم نبود پول هنگفتی از مردم می گرفت. چون این مدرسه اگرچه به لحاظ تقسیم بندی شهری در شهرک غرب واقع است اما در بلوار دریا یعنی مرز بین منطقه شهرک غرب و سعادت آباد واقع شده است و اصلا متعلق به مردم منطقه سعادت آباد بوده است و زمانی که فعالیت خود ار آغاز کرد منطقه سعادت آباد منطقه برخورداری نبود اما این مدرسه به اصطلاح فرهنگی از همان ابتدا پول هنگفتی را از مردم مطالبه می کرد و چرا باید زمین به شما واگذار می شد. برای کدام کار فرهنگی؟ (928015) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۶:۱۱:۱۴
سلام.
من ولی یکی از دانش آموزان دبیرستان این مجتمع هستم. از 20 سال پیش هم در این منطقه هستیم. سه نفر از برادرانم هم در این مجتمع درس خوانده اند. از ابتدای کار شاهد سلوک تربیتی و آموزشی این مجتمع بوده ام. انصافا مغایر فرمایشات شماست. شهریه ای هم که اخذ می شود خیلی با مدارس مشابه مدعی متفاوت است. برای نمونه مدرسه انرژی اتمی سالانه حدود 12 میلیون تومان دریافت میکند. ولی در این مجتمع شهریه دبیرستان حدود 4.5 میلیون تومان است. (929077) (moderator22)
 
Germany
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۱۱:۵۳:۰۳
اون بالا که یکی به نام کارمند این مجتمع کامنت گذاشته بود و گفته بود تنها 20 درصد بیش از مصوب می گیرند 500 هزار کجا و 4.5 ملیون کجا؟؟ حرف کی رو باید باور کرد (930050) (moderator16)
 
محمد جواد
Tajikistan
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۲:۵۹:۰۳
جناب اقای توکلی با سلام و با ارزوی توفیق . بنده به لحاظ جهت گیریهای سیاسی در جبهه رقبای سیاسی شما قرار دارم .در پاسخ شما نکاتی ارزشمند دیده می شود اینکه به گفته وزرای دولتهای رقیب هم استناد کرده اید .این به این معنی است که انها را مورد وثوق می دانستیدگر چه در دفاع از خودتان بود .امید است در همه زمینه ها غیر از دفاع از خود انچه که پذیرفتنی هست بپذیرید و رعایت انصاف و عدالت و با در نظر گرفتن حقوق دیگران این سنت حسنه را پاس بدارید . گذشته از این بحث ها من شما را انسان سالم و صالحی می بینم و وجود شما را در فضای سیاسی کشور لازم و تقاضا دارم همچنان با رعایت موازین با فساد و... مقابله داشته باشید. (928020) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۳:۰۸:۵۸
احمد آقا وسط دعوا نرخ تعیین نکن. دکترای پژوهشی اصلا در حد دکترای با دوره نظری نیست و بیشتر در یک برش محدود برای دانشگاه های بیگانه تحقیق انجام می دهند و پولش را از جیب مردم می خورند بخصوص در انگیلس، یعنی توی انگلیس در نصف مدت زمان تحصیل همان مقدار علم آموزی می شود که مثلا در ایالات متحده یا کانداا در دو برابر آن؟ خودت باور می کنی؟ . شاهد آنهم کم دانشی محض حضرات است که از یک دانشگاه معتبر دکترا گرفته اند و تورم را هفتاد درصد پیش بینی می کنند و فقط اسم بیماری هلندی را بصورت ذکر تکرار می کنند. این انشایی هم که نوشته ای که توجیه شود در مقابل پیشگامی!! در انقلاب جایزه به شما داده اند( آآیا هرکسی می تواند از مقام معظم رهبری تقاضای خصوصی کند؟ قانون بیش از چهل سال فقط برای افراد عادی جامعه دانشگاهی است؟ لطفا بعذ از این راجع به قانون گرایی و اخلاق اسلامی و حذف رانت داد سخن ندهید). خوب یکبار جایزه را بصورت بورس گرفتی یکبار جایزه دوم را بعنوان عضو هیئت علمی گرفتی حالا هم که تا حضور قا مشغول نمایندگی هستی، پس اگر خدا نخواسته(قلبا گفتم) شهید می شدی تمام بهشت را ازخداوند طلب می کردی.
گر از بسیط زمین شرم منهدم گرد د مردم می شوند نماینده قانون گرای اخلاق مدار (928037) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۶:۱۳:۴۷
یعنی به نظرت تورم به 70 درصد نرسیده؟ مثل اینکه در مریخ زندگی می کنی. همین بخش از نظرت فاتحه بقیه قسمتها رو هم می خونه. (929083) (moderator22)
 
Australia
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۱۷:۱۶:۱۵
آقای محترم خدمت شما عرض کنم جنابعالی دکترای پژوهشی در دانشگاه ملبورن گرفتم در حالیکه واقعا سخت و طافت فرسا بود و میدونم دانشم هیچ دست کمی از دکترای یا گذراندن سه درس در دکترای نظری ندارد. دانشگاههای معتبری چنین دکترای دارند سیدنی ملبورن ملی استرالیا و .... در ضمن دوست دارم به رنکینگ چنین دانشگاههایی دقت نمایید. (930470) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۰۰:۱۵:۵۹
البته دکتری پژوهشی در برخی ملل مترقی دنیا از لحاظ علمی وجود دارد از جمله انگلیس استرالیا برخی دانشگاههای کانادا و ربطی به کیفیت مدرک دکتری ندارد چون در رشته های فنی که فقط شما کلاس در س نمی روید و گاها پایان نامه در دکتری پژوهشی سخت تر هم هست. (929588) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۳:۲۱:۱۶
آقای توکلی امروز شما و دوستان موتلفه ای و کارگزرانی و راست و چپتان می توانید با سند سازی خود و دیگران را توجیه کنید ! ولی آیا تا آخر عمر و از همه مهمتر در محضر خدا هم می توانید !!!!!! (928047) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۳:۳۲:۰۳
آقای توکلی بنده یه دانشجوی دکتری هستم با تعداد زیادی مقاله و معدل بالا و نخبه هم هستم ولی نتونستم بورس شم. بنده دوستدار شما هستم و منش فعلی سیاسی شما رو میپسندم ولی در رابطه با مسایل سابق باید بگم که فقط شما از این امکان استفاده نکرده اید قطعا خود رییس جمهورم از این امکان به شکل دیگری استفاده کرده اند. 20 سال پیش شاید چاره ای جز این مدل نبود چون مملکت به تحصیلکرده نیاز داشت. ولی امروز چرا هنوز داریم همون راه رو میریم و دوست و آشنا و دختر معاون وزیر و ... رو با رانت سرکار میاریم؟ (928051) (moderator22)
 
محمد علی
Canada
۱۳۹۱-۰۶-۰۳ ۲۳:۵۸:۰۰
آقای توکلی به نظرم شما دچار توهم خود بزرگ بينی هستيد! فکر نمی کنم برای اکثريت قريب به اتفاق مردم کشور مهم باشد که شما اصلاً چه کسی هستيد چه برسد به اينکه شما چرا از اعتبارنامه خود دفاع کرديد يا نکرديد!. می دانم شجاعت چاپ اين نظر را نداريد ولی لطفاً به اطلاع اقای توکلی برسانيد!
انشاالله همه ما توفيق هدايت داشته باشيم
يا حق
يک برادر (928079) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۶:۱۶:۴۳
برادر محمدعلی!
ممکنه برای شما مهم نباشه که یک نماینده تاثیرگذار مجلس واقعا متهم هست یا نیست. ولی برای من و امثال من مهمه. ایشون وظیفه داشت توضیح بده. اینکه من یا دیگران باید بتونیم قضاوت بکنیم امریه که حق من رای دهنده است. (929094) (moderator22)
 
123
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۰۰:۰۴:۳۸
بیا اینم از نمایندمون ... منتظر اختلاس و رانت بعدی باشیم . (928085) (moderator22)
 
نوستراداموس
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۰۰:۰۶:۲۳
جناب آقای دکتر توکلی
1 اولا از تمام تلاشهای صادقانه شما در طی این سالیان نمایندگی تشکر کرده و مانند بسیاری شمارا آدم صادقی میشناسم .
2- اگر چه علیرغم رشته تحصیلی شما در اقتصاد هنوزکارشناسان طرح فاجعه بار شما برای تبیت قیمتها در دوره اصلاحات را فراموش نکرده اند و باید اعتراف کرد دیواری که اکنون در اقتصاد ما تا ثریا کج رفته است خشت اولش توسط جنابعالی نهاده شد .
3- در تمامی دفاعیات قبلی و فعلی و احتمالا" بعدی شما یک چیز بیش از همه برای مردم رنج آور و آزار دهنده است . اینکه شماهمواره خود را به خاطر اتصال به بدنه قدرت و مقامات بالا مستحق دریافت رانتهای سنگین می دانید . شما خود را دردانه ای می دانید که حاکمیت به شما بدهکار بوده و لذا موظف به پرداخت بدهی خود به شما بوده و البته هست .
4-بی تردید شما ادم باهوشی هستید و لیاقت تحصیل در دوره دکتری را داشته اید . اما مساله مهم و اساسی این است که شما بعنوان شخصی که همواره خود را در صف مقدم مبارزه با رانت خواری قرار داده اید (آخرین نمونه اش همین قضیه خانم فیلم ساز استان قدس )چرا برخود لازم نمیدانید از همه مردم بخاطر استفاده های متعدد و متنوع خود رانتها ی حکومتی (که متاسفانه همه را حق مسلم خود میدانید )از مردم و جوانانی که با هوشی به مراتب بیشتر از شما هرگز به سر منزل مقصود نرسیده و نمیرسند یک عذر خواهی صادقانه انجام دهید ؟
4-آقای دکتر توکلی : شرافتمندانه از همه ملت عذر خواهی کنید تا در نزد آیندگان و آینده ای که مسلما در بر این پاشنه نمی چرخد نیاز به پاسخگویی در برابر مردم نباشید . (928087) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۶:۲۱:۴۰
کار شما و امثال شما تکرار یه مشت ادعا است. اگر طرف سرش رو هم به سنگ بکوبه، هزار تا هم دلیل مستند بیاره که ثابت کنه اینجور نیست شماها بازم وایستادید که حرف خودتونو بزنید. این که با تکرار بخواهید ادعای دروغ رو جا بندازید یه تکنیک کهنه و دمده است. عرض خود می برید و زحمت ما میدارید. دنبال حق نیستید. واسه من که ثابت شد. (929101) (moderator22)
 
سروش
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۶:۲۲:۵۰
اونی که باید عذرخواهی کنه نماینده دشتستانه نه توکلی. من موندم که دوره یکساله تحصیل و اون معدل رو با اون دقت اعشاری از کجا در آورده (929105) (moderator22)
 
احمد بهشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۰۱:۴۱:۴۱
جناب آقای دکتر توکلی
با سلام
من طرفدار شما نیستم، طرفدار مخالفان شما هم نیستم. بلکه ترجیح می دهم طرفدار حق باشم، حال هر زمان و هر کسی که بگوید.
در مورد توضیحات شما آنچه که دیدیم حق بود که البته به مقداری بی عدالتی هم آمیخته بود. آنچه که مردم از ساعیان نظام جمهوری اسلامی انتظار دارند که با شعار عدالت آمده و قطعاً عدالت علی (ع) منظور است، اجرای عدالت علی (ع) است. کما اینکه آن حضرت نیز در راستای همین عدالت به شهادت رسید. بنابراین کار آسانی نیست قدم در راه آن بزرگ گذاشتن. اما این حقیقت بود و آنچه که واقعیت است کمی متفاوت است. باید دانست که هیچ کدام ما نمی تواند کامل همچون علی (ع) باشد، اما در آن مسیر حرکت کردن نیز باعث افتخار است. اکثر نظراتی که مخالف شما نوشته شده بود به خاطر همان برداشت عدالت علی (ع) است که قطعاً شما نیز همچون بسیاری دیگر از ما آنچنان نبوده و نیستید. اما این را هم باید به مخالفین عزیز یادآوری نمود که بین گزینه های موجود بایستی گزینه مناسب تر را برگزید، هر چند که گزینه ایده آل نباشد. با وجود اینکه در مواردی که به عنوان دفاع خودتان ذکر کردید رانت و استفاده نابجا از موقعیت نیز (هر چند به میزان ناچیز) مشاهده می شود، اما در مقایسه با رانت هایی که برخی از این مردم صبور می خورند قابل مقایسه نیست.
با شناختی که از شما داریم بین نماینده های مجلسی که داریم شما انصافاً مقیدتر از بسیاری از آن ها هستید. امیدواریم در انجام مسئولیت هایتان همان مقدار کم انحراف نیز دیده نشود.
خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید.
والسلام (928188) (moderator22)
 
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۱:۵۵:۲۶
آقای توکلی و مسئولین سایت الف, منتشر کردن نظرات تنها کافی نیست چرا برای از گفته های دوستان (که رای مثبت زیادی هم گرفته اند) پاسخی تهیه نمیکنید؟ نکند آنها راست میگویند؟ پس لطفا شفاف سازی کنید (از قدیم گفته اند سکوت علام رضایت است!!) (928667) (moderator22)
 
بابک سالاروند
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۴:۳۷:۰۰
سلام
1-از اینکه همه نظرات رو انعکاس می دید متشکرم
2-اگه یه مرجع رسمی و بی طرف برای سنجش مدرک و استفاده از رانت و......تشکیل بشه مطمئنا خیلی ها گیر هستند فقط آقای توکلی نیست
3-امکاناتی که آقای توکی استفاده کرده مطمئنا همه نمی تونند استفاده کنند
4-به نظرم اگه آقای توکی و دیگران که از رانت برای اخذ مدرک و .....استفاده کردند مدرک خودشون را در اعمال حقوق و مزایا دخالت ندند تا حرف و حدیثی نباشد
5-در ضمن همه ما در معرض خطا قرار داریم چقدر خوبه سیستم خطا ها را به حداقل برساند
5-موفق و موید باشید (928897) (moderator22)
 
توکلی
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۴:۳۸:۲۸
با سلام خدمت دکتر توکلی عزیز
من شما را خیلی قبول دارم ، دوست داشتم شما که مسئولان را ترغیب به عذر خواهی میکنید ، خودتان را فراموش نکنید.

طبق شناختی که از شما دارم به جرأت عرض می کنم بهترین نماینده ای که دغدغه مشکلات مردم را دارد شمایید که این را در عمل نیز ثابت نموده اید
اما احمد آقا گرامی و دوست داشتنی بپذیرید که یک خلافهایی در گذشته کردید دوست دارم خودتان نسبت به کارنامه تان قضاوت نمایید و آن را موشکافی کنید ، با آن نگاه دقیق و منصفانه که به پرونده های دیگران دارید به پرونده تان بنگریدو قضاوت کنید .

امیدوارم مجبور به عذر خواهی نشوید


دوستارتان محسن توکلی (928902) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۰۰:۱۹:۴۲
شبیه حاچ محمود حرف میزنی. هی میگی عزیز بعد به طرف گیر میدی (929593) (moderator16)
 
علی بوستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۴:۵۰:۱۰
با سلام
جناب آقای توکلی از اینکه خودتان موارد را بصورت باز و آشکار مطرح فرمودید بسیار ممنون ولی با استناد به صحبتهای خودتان، استفاده از رانت برای ادامه تحصیل در صحبتها کاملاً مشخص است. در مدرک دریافتی شما تقلبی صورت نگرفته ولی اینکه با دستور رهبری به شما بورس دادند این جای بحث دارد.
1 - آیا در آن زمان کسی واجدالشرایط تر از شما نبود؟
2 - آیا نامه ای که به رهبری نوشتید منظورتان خودتان بود و یا سایرین؟
3 - اگر نظرتان سایرین بودند پس چرا خودتان را پیش انداختید با آن سن و سال و بفرمائید بغیر از شما چه کس دیگری بورس دریافت نمود؟ چون از نامه شما به رهبری اینطور بر میآید که شما نظرتان این بوده که تعدادی برای این امر اعزام شوند نه یک نفر
4- جنابعالی قرار بود بعد از این تحصیل مبانی اقتصاد اسلامی را تدوین فرمائید آیا این کار صورت گرفت؟(({به مقام معظم رهبری شرح دادم که تلاش برای تدوین اقتصاد اسلامی و تقویت جهت گیری های درست در علم اقتصاد، ضروری است که تعدادی از کسانی که به تمامیت اسلام و اقتضائات بومی اعتقاد دارند و فلسفه علم می دانند به آخرین مدارج علم رایج اقتصاد برسند و عالم این رشته شوند تا بتوانند به طراحی اقتصادی متناسب با مبانی اسلام و نیازهای ایران)}})
5 - آیا بعد از قطع ارز تنظیم قرارداد نوشتن کتاب و دریافت ارز از وزارت بازرگانی خود نوعی رانت نبوده ؟ این برای هردانشجوی دکترا عملیست ؟ {{(البته من در روش آبرومندانه مزبور تغییری ندادم و برای تأمین هزینه با مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی به ریاست آقای دکتر محمد نهاوندیان(رئیس فعلی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشور) قرارداد تدوین کتابی درباره روش های نوین اقتصاد سنجی را (که در آن تاریخ متن فارسی در آن زمینه نداشتیم ) امضاء کردم و با پیش دریافت آن و نیز جایزه ای که وزارت علوم به میزان نصف هزینه تحصیل یک‌ ترم به من داد، توانستم با حفظ عزت و آبروی ایران، تحصیلم را تمام کنم)}}
این جایزه و این قرارداد از مصادیق واقعی رانت است که گیر شما میآید و خیلیها از آن محرومند.
ولی با تما این احوال بنده صدق مدرک شما را زیر سئوال نمیبرم
ضمناً آقای توکلی اگر این نامه چاپ نمیشود نشود ولی خودتان آنرا مطالعه فرمائید. (928925) (moderator22)
 
ف-ح
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۵:۵۴:۲۶
با سلام خدمت تمام دلسوزان این مردم ومملکت

خواهشمندم جناب آقای توکلی شما یک بار احساس مسولیت فرمودید و به صحنه انتخابات وارد شدید در این مرحله از شرایط سیاسی واقتصادی نیز قبول نمایید تا یک بار دیگر به صحنه انتخابات ریاست جمهوری مملکت عزیزمان پا بگذارید تا مردم با شفاف سازی شما نسبت به شرایط گذشته اقتصادی کشور و توانایی شما در ارایه برنامه مودون و هم سو با خط مشی رهبری از تضعیف کشور در امر اقتصاد جلو گیری نمایید.


من الله التوفیق

با تشکر (929053) (moderator22)
 
نیما
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۶:۴۳:۵۲
جناب اقای توکلی من الان حدود چهل ساله ام

حدود سال 76 در کنکور سراسری (وقتی حدود بیست و شش ساله بودم ) اعزام دانشجو دو جا بورس خارج قبول شدم منتهی تعداد بیشتر از ظرفیت اعلام شده بود تا مصاحبه صورت گیرد و بهترها را بگیرند ، یکیش مخابرات بود یکیش دانشگاه شاهرود ولی جالب بود برای مصاحبه که رفتیم هیچ چیز خاصی نپرسیدند که بگوییم می توانند ماها را از هم متمایز کنند و فقط هم از ظرفیت ده نفره ، دو نفر را اعلام کردند (انشاالله بز است و هشت نفر بقیه ویژه خوارها و رانتی های عزیز ما نیستند !) ولی سوال من این است چگونه از بین ماها دو نفر را انتخاب کردند وقتی اصلا سوالی نپرسیدند ؟ ایا من هم می توانستم به رهبری نامه بنویسم و بروم خارج یا خیر اگر نرفته ام فکر نمی کنید شما حقم را خورده اید ؟ ضمنا من هم در دوره فوق لیسانس شاگرد اول بودم !
ببینم اقای دکتر شما به پل صراط اعتقاد دارید؟ (929132) (moderator22)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۷:۳۵:۱۹
اگرچه از جهاتي به آقاي دكتر توكلي ارادت دارم، به صورت كلي نمي توانم به مدرك تحصيلي كساني كه پس از داشتن سمت هاي كليدي مدرك گرفته اند اعتماد كنم، حتي اگر صد در صد قانوني و رسمي باشد. (929202) (moderator22)
 
سید یونس
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۸:۵۶:۳۱
برادر توکلی ، نظرات را بخوان ، به نظرت اینها نتیجه آه اصلاح طلبان و مشایی نیست؟ این درست است که شما به رقبای سیاسی تان وصله بچسبانید یکی ساکت فتنه یکی عامل فتنه یکی رانت خوار یکی انحرافی؟ این عدالت طلبی شماست؟(سانسور کنید و ادعای عدالت داشته باشید. درود بر شما) (929291) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۹:۰۷:۴۹
اقای توکلی بالاخره خودتان می گوئید که از رانت برای تحصیل و بورسیه و دریافت زمین استفاده کرده ای. قبول کن که اشتباه بوده است و عذرخواهی کن. انشاءالله مردم می بخشند و خدا هم خواهد بخشید. از شما سپاسگذارم که شهامت شنیدن این حرفای مردم و گذاشتن کامنت های مخالف را داری. (929299) (moderator22)
 
دستجردي
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۱۹:۵۷:۱۵
جناب آقاي توكلي با سلام
با توجه به اينكه در متن گزارش از زمان مضارع براي موضوع وقف استفاده شده و اين وضعيت از سال 82 تا كنون ادامه يافته (نامه هاي ارسالي به اوقاف) شايد بي مناسبت نبود متن وقف نامه كه طبيعتا مي دانيد يك سند رسمي است ويا لااقل شماره و تاريخ ثبت دفتر خانه ثبت كننده را اعلام مي نموديد تا به صورت كامل رفع شبهه شود. (929339) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۲۳:۳۵:۵۴
تقدیر و تشکر از دکتر توکلی به خاطر شفافیت و صداقت ایشون در توضیح کامل مطالب.
اما یک دغدغه شخصی هم دارم که دکتر توکلی که از مسئولان خوب این مملکت هستند، از رانت دانشجوی بورسیه تو اون سن و گرفتن لیسانس بعد از کاندیداتوری ریاست جمهوری و نداشتن حتی مدرک لیسانس در دهه اول انقلاب و گرفتن مسئولیت های مهمی مثل سخنگوی دولت و ... بدون هیچ صلاحیت علمی سخن می گویند. این نشون میده که واقعا وضع کشور ما به جایی رسیده که اونایی که از رانت های خودشون می گن رو باید تشویق کنیم، چون بقیه رانت رو گرفتن اما خودشون رو معصوم نشون می دن و در کمال وقاحت انکار می کنند. اما دکتر توکلی مردونه میاد میگه من اینا رو گرفتم.
راستی یادمه یه بار قالیباف می گفت که بعد از ریاست نیروی هوایی تازه فهمیده که هیچی بلد نیست و رفته که یاد بگیره و این رو به عنوان افتخار مطرح می کرد. یعنی مسئولین دیگه نه تنها بلد نیستن که حتی دنبال یاد گرفتن مطلب هم نمی رند! (929524) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۴ ۲۳:۵۴:۲۳
بلاخره از طریق رانت به ثر وت و مکنت و منصب رسید ه اید ایا در نیمه های شب و در دل شب فکر و خیالی هم به اذ هان شما ها و امثال شما ها خطور می کند که در زندگی روز مره مردم چه می گذرد این مدیریت کردن چه مدیریتی است و ضعف و استفاده از جیب مردم پیش همدیگر به تناسب ضعف دارید و همه اینها روزی اشکار می شود شب و روز بی حکمت نیست مدیریت کنید و .. (929554) (moderator16)
 
بچه ی شازند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۰۴:۴۱:۵۹
جناب آقای توکلی
با سلام
احتراما به استحضار می رساند که نماینده شهر ما ... (با حدود000/50هزار واجد شرایط رای)دو دوره نماینده بوده و برای سومین بار در دوره قبل به دلایل سیاسی رای نیاورد باز به دلایل سیاسی این دوره رای آورد ،در این 4سال که نماینده نبوده چکار می کرده آیا
1-به سر کار سابق خود برگشته؟
2- مثل هزاران کارگر از بیمه بیکاری استفاده می کرده ؟
3- در این گرانی و وانفسای قیمت ها از پس انداز دوره کارمندی اش می خورده ؟
4-خانواده محترم وی با این 4سال بی کاری وی چه عذابی می کشیدند ؟
5- در این 4 سال حاجی آقا کار چه می کردند و در آمد شان از کجا بوده؟
6- هزینه چند صد میلیونی انتخابات را از کی و کجا تامین تا مین کرده ؟
جواب
1- خیر
2- خیر
3- خیر
4-به قول خودشان خواست خدا بوده که حاجی رای نیاره تا کمی استراحت کنه و به مسا فرت بره
5- به گفته خویشان وی حاجی مشاور چند شرکت و وزارت خانه بود و ماهیانه مبلغی چراغ الله می گرفته مزد زحمات دو دوره قبلی و انشاءالله دوره های بعدی
6- از ارث پدری (929681) (moderator16)
 
پناهي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۱۰:۱۸:۲۴
روز اول شهريور براي من روز بزررگي بود. من براي اولين بار اين مرد بزرگ را از نزديك زيارت كردم . من در مورد مبارزه او با ظلم و فساد شنيده بودم و شكي در اين مورد نداشتم ولي من آن روز در چهره اين ابر مرد چيزهايي ديدم كه واقعا غير قابل وصف است و از اينكه در بعد از 42 سال عمر چنين اتفاقي براي بنده افتاد خدا را شاكرم. متاسفانه اگر چه بدليل مشغله فراوان دكتر توكلي ديدار با ايشان به سختي صورت مي گيرد ولي آرزو مي كنم اين اتفاق براي همه ميسر شود.كافي است كارنامه آدم هايي را كه دكتر با آنها مبارزه مي كند بدرستي مطالعه كنيد آن وقت به بلندي روح اين مرد پي خواهيد برد. در پاسخ به آقاي نيما كه تقريبا همسن بنده هستند عرض مي كنم آقاي توكلي بيش از همه به پل صراط را مي شناسند و اعتقاد دارند مواضع اصولي ايشان ناشي از شناخت دقيق پل صراط است او حق كسي را نخورده است او از خيلي از چيزه گذشته است خيلي ها ي ديگه از شرايط جنابعالي برخوردار هستند ولي كسي كه همه عمر خود را صرف مبارزه با ديكتاتوري ،ضد انقلاب داخل و خارج وفساد و فتنه نموده نبايد از حقي كه همه به آن دسترسي دارند برخوردار باشند. خدا وكيلي شما دهقان زاده هايي كه هيچ گونه سابقه جنگ و جبهه و سابقه انقلابي ناشته اند سراغ نداريد كه در شرايطي به مراتب بهتر از دكتر توكلي تحصيل نموده و الان در كشور از بهترين امكانات برخوردارند اگر شما سراغ نداريد من نمونه هاي زيادي سراغ دارم. بدانيد اين همه هجمه به ايشان از ناحيه مفسدان است و همانگونه كه دكتر قول داده وي از مبارزه با فساد، استبداد، قانون شکنی، انحراف و رانت خواری دست نخواهد کشید و این کار را برای نجات مردم ميكند.مطمئن باشيد اگر او گلوي همكاران فاسد خود را رها مي كرد، شرايط به گونه اي ديگر رقم مي خوردبه قول دكتر ،كسانيكه تند بادي به آنها نوزيده بايد حد خود را رعايت كنند. وي بيش از 40 سال سابقه انقلابي و مبارزاتي دارد. دكتر توكلي اين كار را به خاطر به به چه چه ويا اخم كسي انجان نمي دهد او رسالتي دارد كه اگر تنهاي تنها هم باشد به وظيفه خود عمل خواهد نمود. (929913) (moderator16)
 
ابراهيم
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۱۰:۵۹:۱۱
سلام عليكم
من به عنوان يك ايراني و ساكن تهران كه آقاي دكتر توكلي نماينده و وكيل من در مجلس است مي خواهم ايشان را ده دقيقه ملاقات كنم و با ايشان صحبت كنم
چه بايد بكنم؟ مرا راهنمايي كنيد
ارادتمند (929977) (moderator16)
دفتر ارتباط مردمی نمایندگان در ضلع شمالی ساختمان مجلس (میدان بهارستان) بهترین مکان برای پیگیری خواسته شماست.
 
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۱۶:۱۲:۲۷
بابا دمتون گرم
فقط اونهایی که چاپلوسی دارند را مینویسید
دیروز در مورد سامانه آوای پایتخت و سفرهای تبلیغاتی به تپه سیف عرض کردم، چیزی نزدید چرا؟
خجالت بکشید از من فرزند شهید که خون پدرم باید آلت دست شما نامردها باشه (930402) (moderator16)
 
حسن بک
Latvia
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۱۶:۴۶:۱۰
سلام
بنده هم شرایط خاصی دارم که اگر از امکانات خاصی برایم فراهم شود _مثلا امکان تحصیل در یک دانشگاه خوب خارجی - می توانم برای کشور بسیار مفید باشم . (من رتبه 46 کنکور بودم) چطور می توانم از مقام معظم رهبری نامه بگیرم راهناییم کنید لطفا
با احترام (930447) (moderator16)
 
کسی که شما را ار دوران وزارت کار شما می شناسد
United States
۱۳۹۱-۰۶-۰۵ ۲۱:۰۱:۲۷
سلام دکتر
نفرمایید گرچه امروز مواضع خوبی دارید ولی خوبتر آنست که ازعملکرد روش بورسیه ووقف وتحصیلات خود دفاع نکنید .برادرعزیز فرصتی بوده استفاده کرده اید در راه خوب ، جای شکرش باقیست که از این فرصت مثل خیلی ها در جهت اختلاس استفاده نکرده اید اما برادر به عنوان روش قابل دفاع نیست می بینید که همه این امکان را به عنوان بک روش صحیح وقانونی ندارند پش این استفاده از رانت نیست چیست .مهندس مکانیک هستم پس از 30 سال کار طاقت فرسا با چنگ ودندان مجموعه ای آماده کرده ام با تعدادی کارگر از هیچ نوع تسهیلاتی استفاده ننموده ام یعنی نتوانسته ام اگر تولید شرط اول بقا ست پس من هم باید بتوانم از امکانات استفاده کنم گرچه نظر قبلی من در 11 بند چاپ نشد ولی این یکی را بزنید
با آرزوی توفیق (930652) (moderator16)
 
حسین
۱۳۹۱-۰۶-۰۶ ۰۰:۴۳:۴۹
از اینکه کامنت من را منتشر نکردید متاسفم! (930845) (moderator16)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.