نظر منتشر شده
۹۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 268969
توکلی مطرح کرد:
مصوبه مجلس درباره نحوه تائید صلاحیت نمایندگان فعلی امتیازطلبی نافرجام است
بخش داخلی الف، 8 اردیبهشت 94
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۵
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مصوبه امروز مجلس درباره نحوه بررسی صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس، گفت: مصوبه امروز درباره نحوه تائید صلاحیت نمایندگان فعلی در انتخابات بعدی یک امتیازطلبی نافرجام خواهد بود.

وی افزود: امتیاز طلبی به این معنا که چه فرقی بین یک نماینده که کاندیدای انتخابات می‌شود با دیگر نامزد انتخابات وجود دارد؟ اگر گفته شود طبق قاعده عقلی استصحاب که می‌گوید "امری تا خلافش ثابت نشده مثل قبل باقی می‌ماند"، باید گفت، وقتی از ۲ نفر محترم که کاندیدا هستند و یکی از آنها نماینده بود و دیگری نماینده نباشد، این سؤال مطرح می‌شود که کدامیک بیشتر در معرض خطر قرار دارند و پاسخ این است که اگر کاندیدی که نماینده بود و در قدرت بوده است، در صورتی که تقوا نداشته باشد حتماً در معرض خطر و انحراف بیشتری بوده است.

توکلی گفت: مواردی بوده که افرادی در دوران نمایندگی مرتکب اقداماتی شده‌اند که حتی صلاحیت آنها مجدداً محرز نشده است لذا اینکه باید توجه لازم را داشته باشیم.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه نظارت شورای نگهبان در همه مراحل به شکل استصوابی بوده و این شورا در مدت ۳۵ سال گذشته از موضع خود کوتاه نیامده است، تصریح کرد: لذا قاعده استصحاب، اصلی نیست که ما نمایندگان جدیداً آنرا یافته باشیم بلکه این قاعده دم‌ دستی فقهای محترم شورای نگهبان بوده است.

وی با بیان اینکه اخطار آقای قاضی‌پور درباره مغایر استمرار صلاحیت نمایندگان با قانون اساسی درست بود، افزود: آقای باهنر هم اخطار آقای قاضی‌پور را پذیرفت اما متاسفانه با رای مثبت ۸۸ نماینده، این موضوع تصویب شد، بنده هم اصرار داشتم که به استناد اصل۱۹ و ۲۰ در این‌باره اخطار بدهم چرا که مصوبه با اصل ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی مغایرت دارد.

توکلی با اشاره به بخشی دوم مصوبه مجلس درباره بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس، تصریح کرد: ذیل پیشنهاد می‌گوید دستگاه‌های ذی‌ربط که اطلاعات درباره رفتار نمایندگی دارند، حق ندارند اطلاعات را ارائه کنند؛ البته پیشنهاد دهندگان کاملاً با بررسی صلاحیت نمایندگان داوطلب دوره بعد می شوند مخالف نیستند اما ۲ تا تفاوت اعمال قانون بین بررسی صلاحیت نامزدهای نماینده و کسانی که نماینده نیستند، وجود دارد.

وی افزود: تفاوت اول اینکه، در اینصورت درباره نامزدهای که نماینده بوده‌اند، اصل بر دارا بودن صلاحیت قرار داده می‌شود مگر آنکه خلافش ثابت شود اما درباره دیگران اصل بر عدم صلاحیت است و آنها نیازمند احزار صلاحیت هستند؛ دوم اینکه پیشنهاد دهندگان، نوشته‌اند رسیدگی به همین امر هم در جلسه رسمی شورای نگهبان باید انجام شود و تمام هیئت‌ها از هیئت اجرای گرفته تا هیئت مرکزی نظارت از بررسی موضوع صلاحیت آنان به کنار می‌مانند.

نمیانده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه "مصوبه امروز مجلس به احتمال غریب به یقین به دلیل مغایرت با قانون اساسی رد خواهد شد"، تصریح کرد: با توجه به اینکه شورای محترم نگهبان مصوبه امروز مجلس را تائید نخواهد کرد، باید گفت که این مصوبه چیزی جز امتیازطلبی نافرجام نبود.
 
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۸:۲۸:۳۹
احتمالا اونهايي كه راي دادن نشون ميده مجلس خوب دكان نون دوني براشون بوده كه براي خودشون امتياز مي خوان (2855411) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۹:۴۸:۳۲
خدا قوت توکلی جان
ممنون که به این رای خائنانه به اعتماد ملت رای ندادی
گرچه که از اول هم می دونستیم تو اینطوری نیستی
ما تورو به عنوان انسانی معتدل می شناسیم، انسانی که تندرو نیست
که هرچه سر ما اورد این تندروری بوده
سایتت هم بنا به اعتدال داره، البته که بعضی مواقع سر از بیراهه تندرو ها درمیاره
اقایان اصولگرایی که به این طرح رای مثبت دادید، شما شاید از مجلس ششمی ها بدتر باشید چون اونها حداقل جانماز آب نمی کشیدن و قانون رو هم دستمایه مطامع خودشون نمی کردن (2855600) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۰:۴۷:۳۵
این آقایان وخانمها از عدم تایید صلاحیت وعدم رای آوری خوددردوربعد انتخابات مجلس اطمینان دارند ومیخواهندبرای خود حاشیه امنیت درست کنند که انشاالله شورای محترم نگهبان ترفند آنان را نقش بر آب خواهد کرد. (2855723) (alef-11)
 
گوش بزنگ
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۰:۴۹:۲۶
این آقای جناب دکتر توکلی مثل زنگ هشدار مجلس عمل می کنه ولی خیلی ها دوست ندارند که صدای زنگ در بیاد چون رویاهایشان به هم میریزد باز هم جناب دست شما درد نکنه (2855730) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۰:۱۲:۵۷
احسنت (2856169) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۳:۵۷:۵۱
نمایندگان مجلس ششم بابت رد صلاحیتشان تحصن کردند همه ضد ولایت ، خائن و جاسوس و در ارتباط با امریکا و ... معرفی شدند و امروز خیلی هاشون تو زندانند .
نمایندگان مجلس نهم پا فراتر گذاشته و برای مصونیت در برابر تایید صلاحیت قانون تصویب میکنند . حال ببینیم با ایشان چگونه برخورد خواهد شد . (2857513) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۲ ۰۰:۵۷:۲۸
دوست عزیر، مجلس ششمی ها واسه این تحصن کردن که بر خلاف اصل مصونیت قضایی نمایندگان مجلس، یکی از نماینده ها رو اومدن کت بسته بردن. اونا هم به دلیل نقض قانون اساسی تحصن کردن اما این حضرات خودشون قانون اساسی رو نقض کردن. (2861461) (alef-11)
 
ک.م
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۱:۴۲:۴۰
درایت دکتر توکلی و هشدارهای به موقع ایشان ستودنی است (2860623) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۰:۰۴:۵۹
الف اگه سانسور نکنی اش رد صلاحیت انقدر شور است که خود به اصطلاح اصول گرایان هم به این مسئله واقفند. (2855634) (alef-13)
 
بهاره
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۹:۴۵:۳۷
دوست عزیز رد صلاحیت در همه کشورها هست و طبق قانون همان کشور رد صلاحیت میشوند ... این نمایندگان اگر حسابشان پاک است از محاسبه چه باک است مگر اینکه خود میدانند که چه کارها کردند که حالا برای خود قانون جدید میگذارند (2856601) (alef-11)
 
ش
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۰:۵۱:۰۴
توکلی متخصص کشف رانت و رانتی ها فردا تو مجلس چه شود (2855733) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۳۵:۱۹
دوستان در نظر داشته باشند روحانی با چه مجلسی سر و کار دارد .

روحانی مچکریم . (2855847) (alef-3)
 
فامیل دور
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۰:۱۹:۱۷
این طرح پیشنهاد نمایندگانی است که از رحیمی پول گرفتن و حالا می ترسند که رد صلاحیت شوند (2856184) (alef-11)
 
محمد سید
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۰:۲۸:۵۹
احتمالا این افراد زبونم لال معصوم هستن.من باورم نمیشه.بگن رایم آوردن مجلس بعدی هم بدن بهشون بره پی کارش. این چه معنی ای میده؟؟؟؟ (2856208) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۹:۵۲:۴۵
نه اخوی. نمایندگان پیشنهاد دهنده این طرح صلاحیت شان مورد تائید است و نیازی به این طرح ها برای تائید صلاحیت ندارند. و ضمنا می دانند که با این طرح مثلا می خواهند شورای نگبانی را محدود کنند که برای تائید این طرح هم نیاز به همو دارند و مسلما این طرح را رد خواهد کرد. تازه آنها می دانند که این طرح برای شان هزینه اجتماعی هم دارد. حالا چرا این هزینه ظاهرا بی حاصل را در این شرایط می پردازند که وضع مناسبی هم ندارند ؟ اقدام ایشان را در عالم سیاست فرار به جلو می خوانند. یعنی می خواهند جاده را برای قلع و قمع رقبای سیاسی توسط شورای نگهبان هموار کنند. بگذریم توکلنا علی الله. (2856627) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۱:۱۴:۱۵
آقای توکلی. گرچه از نظر سیاسی با شما اختلافات زیادی دارم اما شما را به عنوان نماینده ای آزاده مثل علی مطهری قبول دارم. اگر مجلس نهم مجلسی با اکثریت اصلاح طلب بود و این مصوبه را تصویب می کرد آقایان اصولگرا و تریبونهای فراوانشان چه سر و صداهایی که به پا نمی کردند و اصلاح طلبان را به دیکتاتوری و استبداد و انحصارطلبی و ... که متهم نمی کردند. درست است که نظارت استصوابی شورای نگهبان را هم که طی تجربه سالها . سیاسی و بر اساس انگیزه های سیاسی یک جناح خاص می دانیم و آن را نادرست می دانیم اما به هر حال این مصوبه مجلس از آن نظارت استصوابی شورای نگهبان هم بدتر است. (2856881) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۸:۳۲:۵۵
مثل همبشه باصلابت و حرف حق گو بدون ترس از چون پول کثیف نگرفته چون از رحیمی از همان زمان که رحیمی معاون اول بود انتقاد کرد - چون سر حقوق ملت با کسی معامله نمی کنه پایدار باشی دکتر جان (2855424) (alef-11)
 
نریمان
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۹:۰۴:۲۸
آقای دکتر توکلی خیلی رک البته متین حرف میزنید مراقب خودتان باشید (2855499) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۱:۱۷:۵۶
کاش به اندازه انگشتان دو دست در مجلس امثال توکلی و مطهری داشتیم. (2856898) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۸:۳۳:۵۲
البته بعضی از موارد هست که مجلس نمی تونه برای اون قانون تصویب کنه مثلا مجلس هیچ وقت نمی تونه تصویب کنه که دوره نمایندگی نمایندگان مجلس نهم 8 سال بشه و انتخابات برگزار نشه چنین مصوبه هایی در صلاحیت مجلس نیست
این مصوبه درسته که مطلقا توسط شورای نگهبان تصویب نخواهد شد ولی بازتابهای بسیار منفی خواهد داشت و چهره ای منفی از نمایندگان در جهان خواهد ساخت
در حقیقت نمایندگان مخصوصا پیشنهاد کنندگان با این کار آرای خودشون رو برای مجلس بعد از دست خواهند داد
نکته ای که قابل فهم نیست اینکه چرا نمایندگان با این مصوبه ها چهره خودشون رو تخریب می کنند (2855426) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۹:۳۱:۴۵
اولا اینها نماینده مردم نیستند باید بهشان بگویی مجلس نشین

ثانیا چهره مثبتی نداشتند که حالا منفی‌ بشه.

ثالثا چطوره یک مصوبه هم بگذرانند که گرفتن پولهای کثیف و خرج کردن آن در انتخابات هم قانونی‌ است. (2855573) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۳:۲۴:۰۱
بورسیه را هم قانونی کنند بد نیست (2856078) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۱:۱۸:۴۴
رانت قانونی را مصوبه کنند و قانونی کنند! (2856900) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۲۶:۵۷
انتخابات مجلس شانسی است . تخریب چهره زیاد مهم نیست . (2855816) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۱:۴۲:۰۷
نمایندگان پیشنهاد دهنده این طرح صلاحیت شان مورد تائید است و نیازی به این طرح ها برای تائید صلاحیت ندارند. و ضمنا می دانند که با این طرح مثلا می خواهند شورای نگبانی را محدود کنند که برای تائید این طرح هم نیاز به همو دارند و مسلما این طرح را رد خواهد کرد. تازه آنها می دانند که این طرح برای شان هزینه اجتماعی هم دارد. حالا چرا این هزینه ظاهرا بی حاصل را در این شرایط می پردازند که وضع مناسبی هم ندارند ؟ اقدام ایشان را در عالم سیاست فرار به جلو می خوانند. یعنی می خواهند جاده را برای قلع و قمع رقبای سیاسی توسط شورای نگهبان هموار کنند. (2856988) (alef-13)
 
لیلا
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۸:۳۵:۴۹
سلام
قریب به یقین صحیح است.
الان کدام نهاد میتواند این مصوبه زشت را ملغی کند؟!؟!؟
شورای نگهبان؟! امیدی هست؟! (2855428) (alef-11)
 
معتدل
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۸:۳۶:۵۹
این مصوبه کاملا ثابت میکند اینکه بعضی نمایندگان از امیر خسرو ابراهیمی معدوم و باند رحیمی پول گرفته اند واقعییت دارد ، انها که تار موی یک جوان را می بینند چرا این چیزها را نمی بینند. ؟ (2855432) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۸:۴۳:۴۵
جناب توکلی در تحلیل شما جایی برای اهمیت نطر رای دهندگان وجود ندارد فیلتر اصلی قضاوت و رای مردم است اگر نگران انتخاب مجدد نمایندگان ناصالح هستید بهتر است سیستمی طراحی کنید که عملکرد نمایندگان در سراسر دوره نمایندگی برای مردم قابل نظارت باشد مردم خود بهترین تصمیم را خواهند گرفت. (2855445) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۱:۲۱:۵۰
آقای توکلی. یکی از راهکارها . تقویت احزاب است. احزاب رسمی و شناسنامه دار که دارای مانیفست و نظرات مشخص در زمینه های مختلف سیاست داخلی. خارجی. اقتصاد. محیط زیست. مسائل اجتماعی. فرهنگی و ... هستند اگر نماینده شان وارد مجلس شوند و خطا کنند یا ضعیف رفتار کنند پاسخگو خواهند بود یا اینکه مردم از روی آگاهی در دوره بعد به اعضا یا معرفی شدگان آن حزب خاص رای نخواهند داد. تقویت احزاب بهترین راهکار است. احزاب و مطبوعات . چشم بینای مردم و راه کانالیزه کردن خواسته ها و علایق مردم است. مشخص نیست که چرا قانون احزاب تا این حد به تاخیر افتاده و سالها فراموش شده است. (2856913) (alef-13)
 
شهروند درجه 2
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۸:۴۵:۲۶
كمي فكر ادم را به شك مياندازد . شايد پولهاي كثيف حقيقت داشته باشد (2855451) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۲۹:۵۶
کمی ؟؟؟ (2855826) (alef-3)
 
شهروند درجه 2
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۰:۲۹:۲۸
منظورم كمي فكر ،
ويرگول را جا انداختم (2856210) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۸:۴۷:۵۸
عجیبه از مجلس شورای اسلامی چنین قانونی باید این کسانی که رای دادند را رد صلاحیت کرد تا دیگه از این قوانین کسی جرئت نکند تصویب کند (2855458) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۸:۴۹:۱۷
جالبه آقای نادران هم جزو طراحان طرح بوده اند. (2855463) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۹:۰۱:۰۵
با نظر دکتر توکلی موافق هستم (2855494) (alef-3)
 
كوروش
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۹:۰۶:۰۶
مهم نيست اصولگرا يا اصلاح طلب باشي
مهم اينه كه راستگو باشي
مهم اينه كه طرف حق وايسي
مهم اينه كه رانت خور نباشي
مهم اينه كه دردت مردم باشن نه ويژه خواري
اينجوري محبوب مردم ميشي
و مردم خوب ميفهمن،، ،، (2855504) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۳۱:۳۱
اشتباه فکر نکنید دوست عزیز . اینها رویایی بیش نیست .

فعالیت سیاسی حتما باید در چارچوب احزاب و رقابت شدید باشد . (2855833) (alef-3)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۱:۲۳:۰۷
چه بسیار اصلاح طلبانی که بر اساس مبانی و اصول و دینداری و اصول بازی سیاست از خیلی اصولگرایان . صادق تر و اصولگراتر هستند. (2856920) (alef-13)
 
فارض
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۹:۰۷:۵۵
جناب آقاى توكلى هر چند انتقاد شما به اين مصوبه نتيجتاً درست است اما اين نوع پاسخ دادن حكايت از خاطرى آسوده دارد چون با توجه به خط و ربط شوراى نگهبان شما هيچگاه دغدغه رد صلاحيت نداشته و نخواهيد داشت ! اما در مورد ساير ادعاهاى جنابعالى بايد گفت :
اولاً : نظارت استصوابى در زمان مرحوم امام وجود نداشت، بعبارت ديگر اين شورا در زمان امام جرات نداشت دم از نظارت استصوابى بزند مكاتبات مرحوم امام كه در پى شكايت برخى از اشخاص با شوراى نگهبان رد و بدل شده نشانگر آن است (2855512) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۹:۰۹:۱۹
به نظر می رسد نمایندگان محترمی که رای دادند واین لایحه تصویب شد،مشکلی دارند که نمی خواهندضررببینند ؛ختی اگرشورای نگهبان این مضوبه را قبول هم کند،مشکل اضلی این نمایندگان که انتخاب مجدد است،حل نمی شود؛من خودم به کسانی که دفعه ی قبل رای دادم،رای نخواهم دادچون رضایتی ندارم... (2855517) (alef-13)
 
سلامی
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۹:۱۴:۲۶
پبشنهاد میدم از اونجایی که نمایندگان حال حاظر معصوم هستند، کلا انتخابات رو بردارن و مادام العمر نماینده باشن، اگر هم خدایی نکرده فوت شدن فرزندان شون نماینده بشوند. (2855530) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۳۲:۲۶
ان شا الله در آینده نزدیک تصویب خواهد شد . (2855837) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۹:۱۵:۵۵
اگر طراحان این مصوبه تا آخر عمر نماینده باشند چطوره؟؟؟تعارف نکنند اگه خواستند حتما اطلاع بدن... (2855536) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۳۳:۳۱
فعلا 4 سال 4سال برن جلو بهتره . لازم شد اطلاع می دهند . (2855840) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۷:۴۹:۰۷
بنظرم از این نمایندگان بعید نیست که مصوبه موروثی بودن نمایندگی را طرح می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2856469) (alef-11)
 
بیگی
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۹:۲۰:۱۹
رانت که شاخ و دم ندارد ! (2855544) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۹:۳۵:۳۹
اسامیه نمایندگانی که به این طرح رای دادن اعلام شود (2855581) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۹:۴۲:۴۳
آفرین دکتر توکلی.. (2855594) (alef-13)
 
بنده ی خدا
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۰:۱۰:۰۸
آقای دکتر توکلی صد درصد با شما موافقم (2855643) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۰:۱۶:۴۵
تشنگان قدرت. (2855659) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۰:۱۷:۲۷
بیچاره مردم. (2855660) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۰:۱۶:۵۰
بدبخت مردم (2856177) (alef-11)
 
عدالت یاوری
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۰:۲۸:۳۸
وای به حال ما که چنین مجلس و چنان نمایندگانی داریم .البته تقصیر خود ما است .انشاا... در اسفند ماه 94 جبران کنیم . این آدم ها نمی توانند به فکر مردم باشند . اگر بتوانند نمایندگی را موروثی می کنند. (2855679) (alef-13)
 
ساسان نجفی
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۰:۵۵:۲۹
دکتر توکلی دروود بر تو که انصافا حق و عدالت رو در نظر گرفتی من نظرم کلا نسبت به شما عوض شد

ممنون از سایت خوب الف (2855741) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۱:۲۶:۱۹
به عنوان یک اصلاح طلب اگر روز انتخابات مجلس در تهران باشم حتما به فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان 28 نفر رای خواهم داد و البته دو نفر باقیمانده یکی توکلی و یکی مطهری عزیز. صد در صد. (2856933) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۱:۲۸:۲۳
مصوبه ای شرم آور که در تاریخ مجلس نهم ثبت خواهد شد حتی اگر شورای نگهبان رد کند. (2856941) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۰۱:۲۴
ضمن تشکر از جناب آقای توکلی، همه ما می دانیم که مسئله ای به نام «احراز صلاحیت» و «تأیید صلاحیت» برای آن دسته از نامزدهای مجلس که «خودی» هستند، یک امر تشریفاتی است. و گرنه «احراز صلاحیت» بهانه‌ای است که بتوان با آن «غیرخودی‌ها» را حذف کرد. همین. (2855760) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۲۸:۵۶
شما ها نمی تونین جواب مردمی که میان جلوی مجلس بدین تا حالا شده فقط یک نفر از شما بیاد ببینه این مردم که مودبانه میان جلوی خانه ملت چی میگن؟ (2855819) (alef-3)
 
آرش
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۳۴:۱۱
بعضی از دوستان نماینده نظرشون این هست که این مجلس و مملکت واس ماس. یعنی کلا ماس ماس. پس چه معنی داره که قوه قضاییه و اطلاعات و غیره بخوان تو کارشون دخالت کنن. حقوقشم یبار دیگه قانون میزاریم تا آخر عمر کلا واس ماس. (2855843) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۴۸:۰۵
همین مصوبه تایید می کند که بسیاری از نمایندگان نباید برای دوره بعد احراز صلاحیت شوند. چون به وظایف خود که پرهیز از ایجاد تبعیض است عمل نکرده اند. (2855878) (alef-11)
 
پارسا
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۵۴:۴۲
به امید روزی که آگاهی مردم ما آنقدر بالا بره که انتخاب هاشون از سر احساس و طایفه گری و جوزدگی نباشه تا شاهد چنین مباحث شرم آوری نباشیم. (2855895) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۱:۵۵:۵۵
آقای توکلی اسامی این نمایندگان منتشر کنید (2855897) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۲:۴۸:۰۰
حالا که زحمت کشیدید یه تبصره هم اضافه کنید که نمایندگان فعلی برای انتخابات نیازی به رای مردم هم ندارن (2855995) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۱:۱۵:۴۲
عالي بود اين پيشنهاد! (2856270) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۰:۰۲:۱۵
ممنون ازآقای توکلی .آقای توکلی اینهامی خواهندبگویندکه به رای مردم نیازندارند. (2856144) (alef-11)
 
اشكان حيدري
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۰:۰۴:۰۱
دكتر توكلي اينبار هم نشان داد رهرو حق است و لاغير (2856153) (alef-11)
 
ببوگلابی
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۰:۵۳:۲۴
متاسفانه تعدادی از نمایندگان مجلس برای اینکه توی دور بعد در مجلس حضور داشته باشند دارند خودکشی سیاسی میکنند و بزرگترین ضربات را به شان مجلس میزنند (2856249) (alef-11)
 
آریایی
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۱:۲۵:۲۳
با احترام بسیار به نماینده خودم دکتر توکلی در مجلس با حرف ایشان(فوق) مخالفم..بنده به عنوان یک شهروند از اساس با هرگونه تایید و یا رد صلاحیت و بررسی صلاحیت برای هر قسمت از ارکان نظام مخالفم بخصوص کاندیدهای ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورا و خبرگان...این قانون جدید علی رقم اینکه اغلب به نفع اصولگرایان و نمایندگان مجلس اصولگرا است ولی در راستای کم ارزش کردن بررسی صلاحیت ودرنتیجه احیای دموکراسی و ایجاد جمهوریت واقعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
دلیل بنده برای مخالفت با هرگونه صلاحیت بدین قرار است که از اساس نظامی که مطمئن است دارای پایگاه اجتماعی عظیمی است و به مردم دید آقابالا سر ندارد بلکه برعکس به مردم خود حقیقتا اعتماد واقعی دارد پس میگذارد هرفردی که بخواهد نماینده و یا کاندید شوند(بدون بررسی صلاحیت) خود مردم با رای خود تایید صلاحیت را انجام میدهند.

الف لطفا سانسور نکن..سپاس (2856278) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۲:۴۹:۰۲
اقای توکلی سلام. خواهشمند است از انجاییکه با مصوبه مجلس قبلی مبنی بر داشتن مدرک فوق لیسانس برای کاندیدا شدن مجلس بسیاری از باتجربه گان از مجلس بازماندند.وامروز راه برای هر دارای مدرک فوق بدون تجربه باز است.و شورای نگهبان مجبور است خیل زیادی را رد صلاحیت کند و این تبعات بدی خواهد داشت .لذا خواهشمند است طرحی را تصویب بفرمایید که افراد علاوه بر شرایط موجود حداقل پنج سال سابقه مدیریت اجرایی یا عضویت در شوراهای شهر بالای پنجاه هزار نفر به مدت چهار سال داشته باشند (2856339) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۵:۴۴:۱۵
انتخابات رو می خوایید بردارید همین ها رو بگذارید نماینده داعم, ما رو هم مسخره خودتون نکنید.
نمی دونم مشکل چیه... شورای نگهبان که اصلاح طلب ها رو رد صلاحیت کرده اکثرشون رو دیگه مشکلتون چیه؟ (2856384) (alef-11)
 
علی عسک
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۷:۳۹:۳۴
خیلی جالب است طرحهاای عجیب و فقط بنفع نمایندگان همیشه اخر عمر مجلس رو میشود
برقراری حقوق مادام العمر برای نمایندگان!!!!!
داشتن شغل در خور شخصیت نمایندگان برای همیشه !!!!!!!
احراز صلاحیت نمایندگان فعلی برای دور بعد !!!!!!!
همه اش رانت ....رانت ....رانت..... (2856457) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۷:۴۵:۵۸
اقا مصوب کنید که ما باید مادام العمر نماینده مجلس بالشیم خیال همه را راحت کنید.یک کمی هم انصاف داشته باشید به فکر معشیت وزندگی مردم باشید ودرراستای ازبین بردن فساد فعالیت نمایید نه این که همه 4سال در فکر خودباشید. (2856465) (alef-11)
 
روح الله
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۷:۵۱:۳۹
حرفا چیه میزنید..خواهرم حجابتو حفظ کن!!!؟؟؟
اگر سانسور نشه خوبه (2856475) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۸:۰۴:۳۴
انتظار ما از نمایندگان آینده: لغو کلیه قوانین رانتی چه برای نمایندگان محترم و چه برای نورچشمی ها (2856491) (alef-11)
 
رضا یزدانی
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۸:۰۶:۰۹
سلام.
کار بسیار نازیبایی انجام شد.
در مورد مردم چه فکری کردن این آقایان.
نتیجه عکس این عمل در اسفند ماه رخ نشان خواهد داد ؛ قطعا (2856493) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۸:۱۱:۵۸
متاسفم واسه نمایندگانی که به این طرح رای مثبت داده اند (2856497) (alef-11)
 
گوربونعلی
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۸:۱۵:۲۶
جالبه ما مردم از کیا انتظار دفاع از حق و حقوقمان را داریم هم بهتر که دنباله کار خویش گیریم (2856499) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۸:۳۲:۱۷
با این استدلال چه نیازی به انتخابات هست خوب مردم(به بزرگی خودتون ببخشید!) یکبار به اینها رای دادند (2856523) (alef-11)
 
سیدرضا
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۸:۵۷:۲۱
باعرض سلام واحترام
ضمن تشکر فراوان از جناب اقای دکتر توکلی بابت مخالفت با این مصوبه مجلس که یقینا با خواست اکثریت ملت ایران درتعارض است ، از ایشان تقاضا داریم درخصوص رفع نظارت استصوابی شورای نگهبان نیز چنانچه صلاح میدانند اقدامات مناسب را انجام دهند.
باتشکر (2856546) (alef-11)
 
یاشا
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۹:۳۵:۳۶
این آقایون مطهری و توکلی نباشند نمیدونیم نمایندگان فعلی دیگه چه کارهایی میخوان بکنند خجال هم خوب چیزیه . واقعا این دنیا ارزش این همه کارها را داره . مگه چه قدر میخواهیم عمر کنیم که چسبیدیم به مقام و پول و شهرت . آقای توکلی خواهشن کوتاه نیایین اگه کوتاه بیایین شما هم اون دنیا باید جواب بدین . خدا شما و آقای مطهری را حفظ کنه . (2856590) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۹:۴۹:۳۵
آنهایی که به طرح رای مثبت داده اند قطعا مشکل دارند (2856609) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۹:۵۷:۲۹
آقای توکلی لطفا اسم رای دهنگان به این مصوبه رو منتشر کنید (2856640) (alef-11)
 
محمدی
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۹:۵۷:۴۷
با سلام، واقعاً چه جوری آدم روش میشه حتی این طرح رو مطرح کنه!..... (2856643) (alef-11)
 
رحیم
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۰:۲۱:۰۸
این همان کاپیتولاسیون است (2856726) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۱:۲۳:۴۳
فقط بايد بگم دست گاتون دردنكنه.اونوقت خودتون تنهايي به فكر افتادين (2856923) (alef-13)
 
رضا بابامیری
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۲:۳۵:۳۳
اینکه نمایندگان محترم مردم در خانه ملت، وقت شریف خود را صرف مسائل خصوصی می کنند جای تاسف دارد، احساس می شود نمایندگان محترمی که این پیشنهاد را مطرح و به صحن مجلس آوردند ریگی در کفش داشتند، انتظار می رود دستگاههای نظارتی این افراد را شناسایی و به دقت اموال و کارکردهای آنان را بررسی تا مشخص گردد هدف از مطرح کردن اینگونه مطالبی که باعث بد بینی جامعه نسبت به حکومت میگردد چیست؟ (2857183) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۵:۱۲:۴۲
محلس منقعت طلب (2857748) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۲۱:۰۵:۲۵
لطفا اسامی رای دهندگان رااعلام کنید تامردم تکلیفشان را باآنها بدانند (2858542) (alef-13)
 
یگانه
۱۳۹۴-۰۲-۱۰ ۱۱:۲۸:۳۳
انشاالله شورای نگهبان این فرصت را به این عده نخواد داد. (2859191) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۰ ۱۳:۵۷:۱۳
خیلی باحال اندبه خدااین نمایندگان ما (2859398) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۰ ۱۹:۲۵:۴۳
ای کاش اسامی این 88 نفر را اعلام میکردید یا خودشان اقرار مینمودند خواسته بنده بعنوان یک شهر وند این است که خودشان اعلام نمایند والسلام (2860007) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۲-۱۲ ۰۱:۰۰:۴۹
جناب توکلی شمارا به خدا این مورد را حتما بگذار نماینده دور قبل اکنون معاون یکی از وزیران است در زمان نمایندگیش همسرش را که کارمند آموزش وپرورش بود وموقع بازنشسته شدنش با فشار ورانت نمایندگی به مجلس منتقل وبه عنوان کارمند مجلس با بالا ترین پست کارشناسی با چندین برابر حقوق وپاداشت پایان خدمت از مجلس باز نشسته شدند حال از خود شما سوال می کنم آیا صلاحیت این فرد باید تاىید شود مورد را از کارگزینی مجلس استعلام کنید (2861466) (alef-11)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۲-۱۲ ۲۰:۴۰:۲۰
اخه این بندگان خدا چرا لقمه رو دور سرشان میچرخانند به یک باره طرحی میدادن همین مجلس برای دور بعد تمدیدو خلاص دیگه اینهمه خلق الله را هم بزحمت نیندازن... (2862948) (alef-3)
 
اخیش
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۲۱:۳۰:۵۵
بد بختی ما اینه که همینها فعلا برامون قانون گذاری میکنند و قانونی نداریم که هرکس در دوره نمایندگی خبانت کرد اخراج بشه (2870456) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.