نظر منتشر شده
۵۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 297425
طرح مجلس برای افزایش تعرفه واردات‌ خودرو
تاریخ انتشار : شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۰
در پی تشکیل کمپین "نخریدن خودرو ملی" جمعی از نمایندگان با تدوین طرح حمایت از تولید ملی و کارگران خودروسازی و حمایت از مصرف کنندگان خودروی داخلی خواهان تقویت تولید ملی در کنار حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده شدند.

به گزارش خانه ملت،در پی تشکیل کمپین "نخریدن خودرو ملی" جمعی از نمایندگان با تدوین طرح حمایت از تولید ملی و کارگران خودروسازی و حمایت از مصرف کنندگان خودروی داخلی خواهان تقویت تولید ملی در کنار حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده شدند.

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس چند روز پیش، از تدوین طرح دو فوریتی برای توقف واردات خودرو خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال جمع‌اوری امضا برای ارائه طرح مذکور به هیأت رئیسه مجلس هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ متأسفانه هجمه اخیر در رسانه‌ها به صنعت خودروسازی کشور، تبعات بسیاری را به‌دنبال دارد، که بیکاری ۸۰ هزار نفر از مهم‌ترین تبعات رکود در تولید خودرو و صنعت خودروسازی کشور است.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر بیش از ۲۳ امضا دارد افزود:‌ به طور حتم در روزهای آتی امضاها بیشتر هم خواهد شد که این طرح در راستای حمایت از تولیدکننده و تولید ملی در کنار لحاظ کردن منافع مصرف کننده خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروی ملی باید کیفیت لازم برای ایجاد انگیزه خرید در مصرف کننده را ایجاد کند، افزود: با تصویب طرح مذکور شرایط لازم برای حمایت از تولید خودروی باکیفیت مدنظر قرار خواهد گرفت.

جزئیات طرح مذکور به شرح ذیل است:


مقدمه: میل به مصرف کالاهای خارجی خصوصاً استفاده از کالاهای خارجی با دوام، نظیر خودرو یک کشش دیرپای اقتصادی است که در ایران قدمتی طولانی دارد. آنچه که از روز اول تا امروز هنوز هم باور نشده است این است که ایرانی خود، خودرویی را می سازد که بر آن سوار است. حافظه تاریخی مردم ایران در بسیاری از موارد نمی خواهد این واقعیت را پذیرا باشد و وقتی هم خود را در مقابل این واقعیت می بیند بیشتر تولید خودروی ملی را با کشورهای پرسابقه در این زمینه یا نوخواسته هایی که توانسته اند در بازار نقش بزرگتری بگیرند، مقایسه می کنند.

تولید هر پدیده ملی نیازمند صیانت، صبوری بردباری است. اگر در شرایط اقتصاد بازار به خوبی از آن صیانت نشود، قوی ترین صنایع و بنگاه ها منهدم خواهند شد. به طور مشخص می توان از صنعت نساجی که در طول دهه ۷۰ این اتفاق برای آن افتاد یاد کرد. به جای برطرف کردن عیب مدیران و نوسازی، کالاهای خارجی و شاید هم در بسیاری از موارد کم کیفیت تر بر پارچه و منسوجات ایرانی ترجیح داده شد. امروز صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن که به تقریب نهصد هزار شغل را در خود جای داده است، به واسطه حضور کمپین های خلق الساعه و عدم درایت پاره ای از مدیران و کم توجهی به خواست مشتریان و بی حوصلگی در جهت حل مشکلات می رود تا ابتدا تضعیف و سپس مانند صنعت نساجی واژگون شود.

لازم است با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و اصرار همکاران بر این مسیر، تلاش جدیدی برای صیانت از خودرویی که امروز در معرض همه گونه جفاکاری قرار گرفته است، صورت پذیرد. امروز هم خودروهای کم کیفیت اما با ظاهر بزک کرده تر، صنعت خودروی ما را تهدید می کند و از طرف دیگر بعد از برطرف شدن تحریم ها، خودروهای پرسابقه ممکن است تهدید برای این صنعت باشند. اصولا برای مقابله دو راه بیشتر وجود ندارد یا ممنوعیت خارجی ها برای حضور در این بازار یا وضع تعرفه ای که در قله وضع شود و به موازات این صنعت سبک تر شود. این طرح در شرایط پرخطر امروز با هزار درصد عوارض گمرکی که برای واردات مطلق وضع گردیده، می کوشد تا مانعی برای از میان رفتن اشتغال این صنعت باشد.

در ماده واحده طرح مذکور آمده است: کلیه واردکنندگان و تولیدکنندگان و قطعات خودرو مکلفند در قبال واردات خودرو قطعات آن تا حد هزار درصد عوارض، تعرفه و مالیات بر حسب نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد و دارایی به میزان ساخت، پرداخت نمایند.

تبصره ۱- خودرویی که از نظر میانگین حجم و ارزش بالاتر از ۷۰ درصد آن در داخل ساخته شده باشد، ساخت داخلی محسوب شده و در بقیه موارد، به نسبت سهم کوچکتر ساخت داخل تا واردات مطلق، عوارض به شکل پلکانی حسب آیین نامه ای که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد و به تصویب هیأت وزیران می رسد، تعیین می گردد.

تبصره ۲- خودروسازان داخلی به نسبت سهم ساخت داخل بالاتر از ۷۰ درصد از همین محل جوایز تشویقی بنا به پیشنهاد شورای رقابت با در نظر گرفتن سطح کیفیت بالاتر و خدمات بهتر به مشتریان دریافت خواهند داشت.

تبصره ۳- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است طی آیین نامه ای برای حمایت از خریداران خودروی داخلی، حسب خدمات پس از فروش و توجه به فرهنگ مشتری مداری، شرکت ها را مورد تشویق یا آنها را وادار به قبولی شروطی در قراردادهای فروش نظیر تعویض کالا یا جمع آوری کالاهای معیوب از بازار نماید.
 
کلمات کلیدی : تعرفه واردات‌خودرو
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۵:۲۶:۴۰
شما بیا طرحی بده که کلا خودروسازی داخلی متوقف بشه و برای ماشین خارجی بجای 1000 درصد فقط 30 درصد گمرکی بگیر بعد این 30 درصد را ماه به ماه بریز به حساب کارگرهای حودروسازی ها و بگو برن خونه هاشون هم کارگرها راضی میشن هم مردم هم کمتر کشته میدیم. الان بازار کشور به سالی حدود یک میلیون خودرو نیاز داره با تعرفه 30 درصد که بطور متوسط 6 میلیون از هر خودرو میشه شما به در آمد 6 هزار میلیاردی در سال میرسی که باید فقط بین کارگران بخش تولید تقسیم بشه (چون قطعا خودروهای خارجی هم برای خدمات پس از فروش و ... نیازمند کارگر هستند پس عدد یک میلیون کارگر صحیح نیست) حداقل نفری یک میلیون بهشون میرسه تازه میتونن شغل دیگه هم داشته باشند.
البته این حرف من در جهت تضعیف تولید ملی نیست بلکه چون دوستان قصد اصلاح ندارند باید تعطیل بشه تا حداقل فرزندان من از کالای ایرانی ذهنیت منفی نداشته باشند (3213057) (alef-11)
 
بهمن
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۱:۲۰:۴۹
آخه این هم شد طرح؟ چند سال است از تولیدات (ببخشید مونتاژات)وطنی (ببخشید چینی) باید با مال و جان مردم حمایت کرد؟ تا کی؟ اگر قرار بر حمایت است فرصتی حداکثر دو ساله بدهند و در انتها تعرفه واردات را صفر کنند. اینها اگر خودرو ساز بودند تا حالا باید از کره جنوبی جلوتر بودیم.
اگر سری به ایران خودرو و سایپا بزنید با انبوهی نیروی بیکار و مازاد که فقط هزینه های سربار را زیاد می کنند مواجه خواهید شد و........... (3213805) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۵:۵۴:۵۲
نمایندگان مردم !!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3213061) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۴۳:۳۹
سلام.فقط محجوب نماینده تهران حق داره این طرح رو امضا کنه، چون خودش پیکان سواره.
مابقی اول ثابت کنن که ماشین داخلی سوارن بعد ازاین طرحها تنظیم کنن. (3213476) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۵۵:۴۴
ما همچنان خودرو صفر نمیخریم نمیخریم (3213523) (alef-11)
 
ویدا
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۵:۵۶:۴۵
....تنها چیزی که به ان توجه نشده جان و مال مردمیست که با این خودروها دست و پنجه نرم میکنند.....از شما درخواست میکنم این اعتراض مارا منتشر کنید.....این اقایان باید نماینده میلیونها بلکه دهها میلیون انسانی باشند که از این اتومبیلهای ناقص استفاده میکنند .....
من همین امروز پزو مدل 93 ام رو برای بار ششم تعمیرگاه میبرم این برای کسی مهم نیست؟!!!!!ملتمسانه ازتون میخواهم این مطلب را منتشر کنید....هر چند که امیدی به ان ندارم.... (3213062) (alef-11)
 
ناتو
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۶:۲۴:۵۹
نمی گه ها کیفیت رو بهتر کنیم. می گه واردات رو ممنوع کنیم. یعنی اینها نماینده مردم هستن؟ (3213075) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۰:۴۵:۱۱
شما این جملات را در متن ندیده اید؟ :"خودروی ملی باید کیفیت لازم برای ایجاد انگیزه خرید در مصرف کننده را ایجاد کند، ... با تصویب طرح مذکور شرایط لازم برای حمایت از تولید خودروی باکیفیت مدنظر قرار خواهد گرفت." و "امروز صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن که به تقریب نهصد هزار شغل را در خود جای داده است، به واسطه حضور کمپین های خلق الساعه و عدم درایت پاره ای از مدیران و کم توجهی به خواست مشتریان و بی حوصلگی در جهت حل مشکلات می رود تا ابتدا تضعیف و سپس مانند صنعت نساجی واژگون شود." و "تبصره ۳- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است طی آیین نامه ای برای حمایت از خریداران خودروی داخلی، حسب خدمات پس از فروش و توجه به فرهنگ مشتری مداری، شرکت ها را مورد تشویق یا آنها را وادار به قبولی شروطی در قراردادهای فروش نظیر تعویض کالا یا جمع آوری کالاهای معیوب از بازار نماید."
لطفاً قبل از کامنت گذاری یا کلیک + متن را دقیقاً و بطور کامل بخوانید. (3213674) (alef-11)
 
نکته سنج
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۲:۲۲:۵۳
شما خودت هم میدونی که جملات فوق برای خالی نبودن عریضه است و هدف اصلی افزایش تعرفه است. تنها یک اقدام عملی در مورد ارتقا کیفیت خودروهای داخلی از طرف اونها نشون بده تا حرف شما و اونها را باور کنم. (3214019) (alef-11)
 
قادر
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۶:۲۵:۵۵
خواهش اسامی همون 23 نماینده رو هم در ادامه مطلب چاپ کنین (3213076) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۶:۳۵:۲۲
قیمت ها چی میشود؟ بابا قیمت خودرو داخلی هم در عوض به همان نسبت باید پایبن بیاد (3213085) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۶:۴۱:۱۳
علم اقتصاد علم سختي است راهكارهاي بسيار مفيد تري هست اگر كمي دقت كرد (3213093) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۶:۴۳:۵۲
مطالعه مقدمه کتاب نفحات نفت و مثالی که در چند سال گذشته ( بدون اطلاع از وضعیت موجود) راجع به خودروساز وطنی آمده بود را به همه نمایندگان محترم ملت توصیه می کنم.
کتاب فوق اثر امیرخانی و چاپ نشر افق می باشد. (3213095) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۷:۰۰:۴۹
همین افزایش تعرفه بود که صنعت خودرو ایران را به این روز انداخت. (3213110) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۷:۲۲:۲۷
ایران خودرو هنوز هم در فروش مهر به زور بابت کارت طلایی میلیاردها تومان پول زور میگیرند ( برخلاف مصوبه شورای رقابت)کجایند نمایندگانی که میخواهنذ عوارض 1000 درصدی تصویب کنند بیایید به این فساد میلیاردی رسیدگی کنید (3213123) (alef-11)
 
صدرا
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۷:۲۴:۱۸
سلام من نظرم اینه نماینده هایی که امضا میکنن این طرح و هم خودشون و هم آقا زاده هاشون بااااید سند خودرو ملی داشته باشن وهیچ مدل خودرو خارجی سوار نشن بعد این طرح به تصویب مجلس رسید عیب نداره (3213124) (alef-11)
 
سورنا
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۷:۲۴:۲۳
دلم برای خودمون سوخت
بجای طرفداری از ما از خودرو سازا طرفداری میکنن
پس تا 20 سال آینده هم پراید و پژو 405 را خواهیم دید (3213125) (alef-11)
 
کارگر صنعت
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۷:۳۶:۰۹
آقای قاضی پور بفرمایند که براساس کدام منطق اینگونه با بی احترامی با مردم صحبت می کنند.
تولیدکنندگان داخلی به جای شانتاژ خبری کیفیت محصولات خود را بالا ببرند.
اگر مجلس یه این طرح رای مثبت دهد جای بسی تاسف است (3213134) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۷:۴۰:۵۶
تعرفه رو میبرن بالا ولی از افزایش کیفیت و ... هیچ خبری نخواهد شد!! اگه اینکاره بودن تاحالا این کار رو کرده بودن!! (3213140) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۷:۴۴:۱۱
خودت چي سواري نماينده مردم!!!! (3213145) (alef-11)
 
حميد رضا
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۷:۵۰:۱۲
با شنيدن اين خبر واقا شوكه شدم من كه ميخواستم يك خودرو بخرم ولي حالا واقعا از خريدن خودرو بي كيفيت داخلي امتناع ميكنم و حافظه خوبي دارم براي راي ندادن در دوره اتي مجلس به دوستان امضا كننده (3213157) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۷:۵۱:۳۰
چرا همه گير دادند به خودرو كسي به فكر توليدات ديگه نيست
اين كمپين نخريدن خودرو ملي نيست
كمپين نخردين خودرو بي كيفيت و گران است
به فكر توليدات پوشاك. كفش . و غيره باشيد كه نابود شدن اين همه كارگر در توليدي هاي بزرگ بي كار شدن يه نماينده صداش در نيامد با زور مي خواهند خودروي بي كيفيت و گران تحويل مردم بدهند هيچ كس مخالف توليد ملي نيست اما به چه قيمت
جان مردم مهم نيست (3213159) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۷:۵۳:۴۱
آفرين به اين نمايند هاي مردم!!!!!
واقعا جيگرم حال اومد !!!!! (3213163) (alef-11)
 
اسماعیل
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۸:۰۴:۲۸
تا به کی باید مردم با مال و جان‌شان از خودروسازان حمایت کنند و خودروساز علاوه بر پسرفت در کیفیت محصولات و افزایش قیمت، مشتری را نادان و بی ارزش خطاب کند...؟؟؟
اگر مجلس چنین چیزی را تصویب کند، .... (3213178) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۸:۱۰:۲۴
احسنت به اين راهكار فوق هوشمندانه كه طبق معمول بالا بردن تعرفه و گرون كردن ١چيز واسه فروختن ١ چيز ديگست!!!!! (3213191) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۸:۱۶:۵۵
بهانه نیارید. نیم قرنه که این صنعت شروع شده و فرصت کافی داشته خودشو نشون بده. دیگه بسشه. شما غصه بیکاری 80 هزار نفر رو نخور. غصۀ صدها هزار نفری رو بخور اگه اگه سوار خودروی به اصطلاح ملی (همون از رده خارجهای خارجیا) نبودن الان زنده بودن. صنعت خودروسازی دهها سال به ملت تازیده، حالا بذار ملت بهش بتازن. وقتی به کشورای خارجی سفر میکنی و ماشیناشون رو میبینی، به ایران که برمیگردی حالت از هر چی ماشین که میبینی به هم میخوره از بس از رده خارج و عقب مونده هستن. (3213207) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۸:۲۶:۴۵
بابا نكنيد اين كار را
رقابت سالم بهترين راه حل رشد و تعالي صنعت است . (3213226) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۸:۳۹:۲۹
با سلام
این یکی از بهترین و معقولترین کارهایی است که مجلس باید بکند . حتی از بررسی برجام هم لازم تر است چون اقتصاد کشور و شغل بیش از یک میلیون نفر در میان است . ببینیم مجلس چه می کند ...... (3213259) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۲:۲۸:۲۱
یک میلیون نفر که نون اور خانواده هاشون هستن, اگه هر خانواده متوسط 4 نفر شه میشه 4 میلیون, جمعیتی از جمعیت کشور که با طرح حمایتی دولت از خودرو ساز های داخلی نفع میبرند یا بهتر بگم متضرر نمیشن.
10 میلیونم بگیم اصلا ماشین ایرانی نمیخرن .مشتری های ماشین های وارداتین.
60 میلیون هم وطن دیکه هستند که این قانونهای به اصطلاح حمایتی(نمی دونم از کی حمایت می کنن) از هر لحاظی اونارو متضرر میکنه هم مالی از جانی هم روانی.عقل سلیم همیشه میگه نفع اکثریتو نگه کنیم نه اقلیتو. (3214040) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۹:۱۵:۱۱
احسنت (3215178) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۸:۴۰:۵۳
آقاي قاضي پور يا هر شخصيت محترم ديگر:
اگر شما و خانواده ات سوار پرايد شدي و رفتي مسافرت اونوقت بيا و حمايت كن ؟ (3213263) (alef-11)
 
منتقد
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۸:۵۳:۲۷
تولید هر پدیده ملی نیازمند صیانت، صبوری بردباری است.... ایرانخودرو و سایپا.جند دهه صبوری و بردباری نیازدارن اینا .حرف تمام اقتصاددانهای مسلمان وکافر اینه که رقابت تعیین کننده هست تو بازار .وقتی پراید تو جامعه رقیبی نداره و مردم هم راحت یکسال جلوتر براش 20 تا میدن مگه خودروساز دیوانست که به ارتقا یا جایگزینیش حتی فکر کنه .نکه نتونند به خدا مییتونند ولی نمیخان چون دلیلی براش نمیبینند.این طرح های دو فوریت و سه فوریت و هزار فوریت هم فایده نداره این خودروسازها اگه قرار بود خدمتی به مردم بکنن توی این 30-40 سال میکردن .قیمت وبیارن پایین کیفیت و ببرنبالا مثل همه جای دنیا مردم هم عقل دارن هم شعور ...! (3213326) (alef-11)
 
م.ت
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۰۱:۱۴
من به شخصه به هر نماینده ای که این طرح رو پیگیره کنه به هیچ عنوان رای نخواهم داد ...... (3213361) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۰۴:۴۰
باسلام لطفا نمایندهای مجلس به موارد مهم دیگر بپردازند در این خصوص مردم تصمیم میگیرند (3213367) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۲۲:۵۴
آقایان نمایندگان محترم مجلس خود بر چه اتومبیلی سوارند؟ (3213418) (alef-11)
 
امین
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۲۴:۴۰
آقای نماینده یادت نره تو نماینده همین مردمی ...
مردم خون دل خوردن و نماینده انتخاب کردن تا از حقوق مردم دفاع کنه ن....طرح من هم اینه که به مدت یکسال تعرفه منطقی اعلام کنید واز همین تعرفه به کارکنان فعلی حقوق بدید وبزارید آقایون یکسال به کارهاشون حسابی فکر کنن.... (3213426) (alef-11)
 
امنیت
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۲۴:۵۰
آقایون ... نماینده
آیا موقع انتخابات مردم به شما رای دادند یا ....ا ؟ باید وقتی رای میارید و میرید تومجلس ...منافع مردو رو در نظر بگیرید اجرا میکنید؟ (3213428) (alef-11)
 
رمضانی
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۳۴:۵۶
این همه سال از خودرو سازهای داخلی حمایت شد نتیجه شد خودروهای بی کیفیت با قیمت بسیار بالا یک بار هم که شده ..مردم در برابر خودرو سازها ....مبارزه ای ... آغاز کرده اند برای احقاق حق خود. (3213451) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۳۹:۴۲
متاسفانه در مواجهه با این موضوع همیشه یک راه وجود دارد و آن حمایت از مدیریت دولتی به جای حمایت از صنعت. مجلس و دولت این دو را به جای هم می گیرن و لذا تلقی آنها از تعرفه حمایتی ، حمایت از صنعت داخلی است ، در حالی که تعرفه حمایتی بدون هدف در چند دهه گذشته به حمایت از مدیریت دولتی انجامیده است.مدیران دولتی با درآمدهای گزاف همه راه ها را بسته اند و با گروگان گرفتن اشتغال غیر موثر تا کنون موفق بوده اند. (3213468) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۴۰:۱۴
به جای پاک کردن صورت مساله و دفاع بی چون و چرا از خودروسازان با این تولیدات بی کیفیت ،به فکر تغییر بنیادین در سیستم های مدیریت تولید ایشان باشید ...... (3213470) (alef-11)
 
نادر
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۴۲:۲۸
مشخصه هنوز علت نخریدن خودروی صفر داخلی را متوجه نشدند.واقعا اینها نمایندگان ملتند؟ (3213473) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۴۹:۰۹
خیلی جالبه چند سال پیش که تصمیم گرفته شد به نمایندگان مجلس خودروی وطنی بجای خودروی خارجی بدهند ....نمایندگان.... بشدت با این طرح به دلیل پایین بودن کیفیت این خودروها مخالفت کردند.... (3213494) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۵۷:۲۴
ایران خودرو و سایپا را به کمپانی های بین المللی واگذار کنین تاهم کارگران بیکار نشوند و هم بهترین ماشین های روز دنیا در ایران تولید شود. (3213531) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۵۸:۵۹
قابل توجه دوستان عزیزفکر کنم خودشون شاسی بلند خارجی سوار میشن.... (3213537) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۰:۰۹:۳۲
...اگرخودتون یا خونوادتون ماشینی غیر از خودرو داخلی سوار بشوید... (3213568) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۰:۱۷:۱۳
...
کمپین به راه افتاده در خصوص نخریدن خودروی صفر ایرانی کار هر کسی می خواهد باشد، در حال حاضر خواسته ی همه ی مردم ایران است.... ما که در متن جامعه هستیم می بینیم این کمپین خواسته ی همه ی مردم است و یک پیام اعتراضی است که نمی دانستند به چه صورتی آنرا عنوان کنند و حالا عنوان شده است. البته همیشه مردم در بین خود اعتراضاتی عنوان می کردند ولی روشی مانند این کمپین که اثرات آن، خودروسازان را به دست و پا بیندازد بلد نبودند. واقعا نمی دانم که این قضیه آیا از سوی جریان خاصی با هدف مقرضانه راه اندازی شده است یا اینکه یک حرکت خودجوش مردمی بوده است ولی آنچه که مشخص است در حال حاضر کمپین "خرید خودروی صفر ممنوع" تقریبا خواست همه ی مردم است. و شما به عنوان نماینده ی مردم باید سعی در شنیدن حرف مردم که موکلین شما هستند و حل مشکل و دغدغه ی آنها داشته باشید ... بیکاری 80 هزار کارگر برایتان اینقدر مهم است، چرا کشته و معلول و مجروح شدن تعداد بسیار زیادی از هموطنان ما در تصادفات جاده ای که درصد قابل توجهی از آن تصادفات به علت بی کیفیتی و نبود امکانات ایمنی در خودروهای ساخت داخل اتفاق می افتد برایتان مهم نیست؟... بگذارید خودروی ساخت داخل یاد بگیرد با خودروهای روز دنیا رقابت کند.
ما خودروی ایرانی می خواهیم اما خودرویی در شان نام ایران اسلامی. (3213591) (alef-11)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۰:۲۳:۲۴
لطفا اسامی نمایندگان امضا کننده را اعلام کنید تا در انتخابات پیش رو با دقت نظر و آ گاهی بیشتر شرکت کنیم. ..... (3213606) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۱:۳۹:۰۷
آقاي قاضي پور كه خودشان از منتقدان صنعت خودرو بودند حالا چطور شده كه مدافع شدند (3213861) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۲:۲۹:۲۲
جوابش ساده است . یک کم فک کنی متوجه میشی (3214042) (alef-11)
 
سعيدي
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۵:۴۳:۰۸
اون مال قديم بود نه حالا كه دوره داره تمام ميشه (3214724) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۱:۵۹:۵۷
براثر واژگونی خودرو سواری پراید در طرقرود نطنز استان اصفهان، 4 عضو خانواده ای جان خود را از دست دادند.

مسوول مرکز فوریت های پزشکی نطنز روز شنبه به ایرنا گفت: این حادثه شامگاه جمعه در محدوده قلعه سنگی حوالی طرقرود نطنز رخ داد که بر اثر آن 4 نفر از اعضای یک خانواده در این حادثه جان باختند.

حسین مخلصی افزود: کارشناسان اورژانس 115 شهرستان نطنز به محض اطلاع از این حادثه به محل اعزام شدند.

وی گفت: در این حادثه پدر و دختر براثر شدت جراحات وارده در دم جان باختند و مادر باردار خانواده که از ناحیه سر دچار ضربه مغزی شده بود، پس از اعزام به بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز برغم تلاش پزشکان به همراه فرزند داخل شکم فوت نمود.

علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

منبع: ایرنا تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - 26 September 2015 (3213936) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۴:۰۳:۰۰
بعد از 45 سال خودروسازي رسيديم به تابوت های متحرك يعني پرايد و آر دی ! (3214425) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۵:۵۲:۰۲
لطفا این نمایندگان رو اعلام کنید تا اا نمایندگان ملت رو بشناسیم . (3214747) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۸:۰۰:۱۵
۳ کشته در واژگونی پراید در بندرعباس

تاریخ انتشار : شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۹

رئیس پلیس راه استان هرمزگان گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه پراید در محور بندرعباس - حاجی آباد، سه نفر کشته و سه نفر مجروح شدند.

سرهنگ علی مجیدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی دریافت خبری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک حادثه رانندگی در محور بندرعباس - حاجی آباد، مأموران جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل مشاهده کردند یک دستگاه خودرو پراید با پنج نفر سرنشین از جاده، منحرف و واژگون شده است. در این حادثه، راننده و ۲ تن از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و سه سرنشین دیگر نیز به شدت مجروح و جهت مداوا توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید محمدی انتقال داده شدند. (3215061) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۲۰:۰۰:۰۵
الف جان!
لطفا اسامی این نمایندگان را اعلام کنید تا مردم در اسفند 94 جواب این نمایندگان را بدهند. (3215247) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۲۱:۴۱:۳۹
صنعت خودرو ۳۷ سال فرصت داشت که نواقص خود را برطرف کند وبه روز شود. مردم ۳۷ سال هزینه دادند وبا قیمتهای بالا درمعیار جهانی خودروی بی کیفیت داخلی سوار شدند. بسه دیگه چرا همش از مردم توقع دارید؟ هیچ ایرانی وطن پرستی مدافع تعظیلی تولیدملی نیست ولی تا مردم یه درس حسابی ویه سیلی واقعی محکم به این صنعت نزنند خودروسازی از خواب بیدار نخواهدشد. (3215439) (alef-11)
 
مجيد
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۲۳:۵۷:۴۴
من موندم يك پهباد آمريكايي گرفتيم بعد يك سال يك پهباد از اون پيشرفته تر رو ساختيم حال در مورد خودرو بعد اين همه سال هنوز نتونسته يك ماشين خوب توليد كنيم هر روز تعرفه واردات رو زياد ميكنن اين جوري فقط از پولدارا يك چيزي ميگيرن مابقي ملت چه كار كنن يعني نماينده ها هيچ فكر ديگري غير از اين به ذهنشون نميرسه....... (3215679) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۷-۰۶ ۰۸:۳۴:۱۹
با سلام
این طرح باعث نخواهد شد ملت خواب سوار شدن ماشین خارجی را ببیند چون تمام خودروهای خارجی(آلمانی ،فرانسوی و ...) که در داخل تولید مشترک می شوند بدونه افزایش قیمت وارد بازار می گردننداین طرح جلوی واردات مطلق از خارج را می گیرد (3218569) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.