نظر منتشر شده
۲۲۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 196977
پایان بي نتيجه جلسه شورای امنیت درباره سوریه؛
نماینده چین جلسه شورای امنیت را ترک کرد/ فرمانده سپاه: سوریه برای آمریکا ویتنام2 می‌شود
بخش خارجی الف، 6 شهریور 92
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۶
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: صهیونیست‌ها باید بدانند که حمله نظامی آمریکا به سوریه نه تنها به نجات این رژیم جعلی از چنگ مقاومت منجر نخواهد شد، بلکه حمله به سوریه به معنای نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل خواهد بود.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تهدیدهای اخیر آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه گفت: دولت آمریکا و برخی متحدانش طی سالهای اخیر از طریق حمایت‌های همه‌جانبه و مجهز کردن تروریست‌ها به انواع و اقسام سلاح‌ها به دنبال ضربه‌زدن به خط مقاومت در منطقه بودند و هم‌اکنون به نظر می‌رسد پس از شکست مفتضحانه سناریوی جنگ نیابتی از سوی تروریست‌ها از ملت مقاوم سوریه، به تهدید نظامی مستقیم روی آوردند.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها علیرغم تجربه‌های تلخ فراوان در افغانستان و عراق، در صورت اقدام نظامی علیه سوریه، دومینوی شکست‌های خود را تکمیل کرده و فضاحت‌بارترین شکست تاریخی را تجربه خواهند کرد و سوریه به قتلگاه و معرکه‌ای بسیار خطرناک‌تر از ویتنام و در واقع مبدل به ویتنام ۲ برای آمریکا خواهد شد. فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد دولت آمریکا بار دیگر تحت تاثیر لابی صهیونیست‌ها وارد تهدید به حمله نظامی شده است، گفت: صهیونیست‌ها باید بدانند که حمله نظامی آمریکا به سوریه نه تنها به نجات این رژیم جعلی از چنگ مقاومت منجر نخواهد شد بلکه حمله به سوریه به معنای نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل خواهد بود.

سرلشکر جعفری با اشاره به بهانه‌جویی آمریکا در تهدید دروغین استفاده از سلاح‌ شیمیایی توسط دولت سوریه گفت: مردم جهان به ویژه مسلمانان منطقه هنوز بهانه دروغین آمریکا برای حمله نظامی به عراق را فراموش نکرده‌اند، آنجا که آمریکا با ادعای وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق به این کشور حمله کرد و پس از سالها حضور نظامی و قتل‌عام هزاران نفر از مردم غیرنظامی و بیگناه عراق اعلام کرد که در برآورد اطلاعاتی خود اشتباه کرده و چنین سلاح‌هایی در عراق وجود خارجی نداشته و در نهایت مجبور به عذرخواهی از افکار عمومی دنیا شد.

وی اضافه کرد: برخی دولت‌های منطقه و رژیم‌های مرتجع عربی که از حمله نظامی به سوریه حمایت می‌کنند نیز باید بدانند که آتش این جنگ‌طلبی تنها به سوریه محدود نخواهد شد و دامن همه جنگ‌افروزان و حامیان آنها را خواهد گرفت.
شورای امنیت سازمان ملل به نشست خود درباره سوریه بدون اعلام نتیجه ای پایان داد.
 
همچنين به گزارش شبکه خبری سی ان ان؛ 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به جلسه خود درباره سوریه که پشت درهای بسته برگزار شد بدون اعلام نتیجه ای پایان دادند. گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل ساعاتی قبل با هدف بررسی آخرین تحولات سوریه و بررسی پیش نویس قطعنامه پیشنهادی انگلیس جلسه ای فوق العاده را برگزار کرد.

به گزارش روسیا الیوم؛ نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خبر مربوط به ترک کردن جلسه شورای امنیت این سازمان از سوی نماینده روسیه در این شورا را تکذیب کرد. وی در این باره توضیح داد: نماینده روسیه در شورای امنیت تنها بعد از پایان یافتن جلسه این شورا از محل جلسه خارج شده است.  گفتنی است پیش از این خبرگزاری نووستی روسیه از خروج نمایندگان روسیه و چین از نشست فوق العاده شورای امنیت که پشت درهای بسته برگزار می شد و در حال بررسی وضع سوریه است، خبر داده بود.
 
خبرگزاری ایتارتاس روسیه هم دراین باره اعلام کرد: سامانتا پاور نماینده آمریکا در شورای امنیت از همتایان خود در این شورا خواسته بود درباره سوریه تصمیمی فوری گرفته شود.  همین خبرگزاری نیز از خروج نمایندگان روسیه و چین از این نشست مذکور خبر داده بود، و اعلام کرد: نمایندگان روسیه و چین وارد جلسه دیگری که در شورای امنیت درحال بررسی اوضاع در هایتی بود، رفتند.

به گفته این خبرگزاری: بعد از خروج نمایندگان روسیه و چین از نشست مربوط به تصمیم گیری برای سوریه دیگر اعضا به نشست و بررسی های خود ادامه دادند.

به گزارش النشره، فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت که کشورش مدارکی را در اختیار بازرسان بین المللی سازمان ملل متحد قرار داده است مبنی بر اینکه تروریست ها از گاز اعصاب استفاده کرده اند. سفیر سوریه در لبنان نیز با اظهاراتی مشابه اعلام کرد که گروه های ترویستی عامل حمله شیمیایی به منطقه غوطه در اطرف دمشق بوده اند و در این رابطه مدارکی وجود دارد. وی همچنین خاطرنشان کرد که روحیه ارتش و ملت سوریه در شرایط فعلی بسیار بالا است.

یک منبع روس اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در صورت حمله به سوریه وارد عمل نمی شوند. نمایندگان چین و روسیه نشست شورای امنیت درباره سوریه را ترک کردند. خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز به نقل از منابع دیپلماتیک ترکیه گزارش داد: حمله نظامی علیه سوریه در کمتر از دو هفته دیگر انجام نخواهد شد‬. دمشق بار دیگر تاکید کرد که سوریه گورستان متجاوزان خواهد بود

تمرد: کانال سوئز به سوی ناوهای در حال حرکت به سوریه بسته شود
المیادین در خبری فوری اعلام کرد که جنبش تمرد مصر خواسته است کانال سوئز بر روی ناوهایی که به سمت سوریه گسیل می شوند بسته شود.

آمادگی متحدان غربی برای حمله احتمالی 
گزارش دیگر خبرگزاری رویترز حاکی است که آمریکا و متحدانش برای حمله احتمالی به سوریه آماده شده‌اند و این حمله ممکن است تا چند روز آینده صورت بگیرد. بر اساس این گزارش، سفرای غربی به اپوزیسیون سوریه اطمینان داده‌اند، انتظار پاسخ نظامی قریب‌الوقوع غرب به نیروهای بشار اسد را داشته باشند.
 
استرالیا نیز که در آینده نزدیک در شورای امنیت سازمان ملل متحد صاحب کرسی خواهد شد، تاکید کرده که حتی اگر شورای امنیت مخالفت خود را با اقدام نظامی علیه سوریه اعلام کند، باز احتمال حمله به دمشق وجود دارد. این گزارش می‌گوید که دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در طول چهار روز گذشته دو بار با باراک اوباما گفت‌وگوی تلفنی داشته و نیز از پارلمان درخواست کرده که درباره تحولات سوریه نشستی در روز پنج‌شنبه، هفتم شهریور، داشته باشند. رویترز سپس می‌نویسد که به‌نظر می‌رسد اقدام نظامی علیه دمشق معطوف به حملات هوایی و موشکی باشد، چرا که حمایت اندکی در غرب نسبت به ورود نیروهای زمینی به سوریه وجود دارد.
 
در همین زمینه فعالان اپوزیسیون سوریه می‌گویند که احمد جبرا، رئیس ائتلاف ملی سوریه در دیدار با ۱۱ سفیر غرب در یکی از هتل‌های استانبول ترکیه، اطلاعات مربوط به اهداف محتمل برای حملات موشکی را در اختیار آنان قرار داده است. 

آلمان، روسیه را به حمایت از قطعنامه شورای امنیت علیه سوریه فراخواند

آلمان از همه اعضای شورای امنیت به خصوص روسیه خواست تا از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه حمایت کند. گفته می‌شود که مفاد این قطعنامه شامل اقدامات لازم برای حفاظت از شهروندان سوری است. شبیه به این قطعنامه قبلا در خصوص لیبی تصویب شده بود و منجر به عملیات نظامی علیه این کشور شد. تاکنون روسیه و چین ۳ بار قطعنامه‌های شورای امنیت علیه سوریه را وتو کرده‌اند.

پوتين دستور حمله به عربستان را صادر مي‌كند
 روزنامه يوروتايمز گزارش داد: "ولاديمير پوتين" رئيس جمهور روسيه به نيروهاي مسلح اين كشور دستور حمله به عربستان را در صورت حمله غرب به سوريه صادر مي‌كند. اين روزنامه در ادامه به نقل از منابع نزديك به كاخ كرملين نوشت:"پوتين پس از ديدار اخير خود با "بندر بن سلطان" رئيس سرويس اطلاعاتي عربستان از اظهارات "بندر" درخصوص اينكه اگر روسيه شكست سوريه را نپذيرد عنان تروريست هاي چچني را براي ايجاد هرج و مرج و اقدام تروريستي در المپيك زمستاني روسيه در سال 2014 رها خواهد كرد خشمگين شده است.

اخصر ابراهیمی: از حمله نظامی به سوریه اطلاعی ندارم

اخضر ابراهیمی از حمله نظامی آمریکا به سوریه ابراز بی اطلاعی کرد و گفت که از تصمیم آمریکا برای دخالت نظامی در سوریه اطلاعی ندارد. اخضر ابراهیمی ضمن مخالفت با اقدامات یکجانبه علیه سوریه تاکید کرد که قوانین بین المللی تاکید دارد تا حمله نظامی به سوریه از طریق سازمان ملل صورت گیرد. بر اساس قوانین بین الملل دخالت نظامی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل ممکن نیست. نماینده سازمان ملل و کشورهای عربی در امور سوریه با تاکید بر اینکه آمریکا مدارکی برای اثبات استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی ارائه نداده، تاکید کرد که منتظر دلایل مستدلی از سوی آمریکا برای بمباران شیمیایی در سوریه هستیم.

بان کی مون: تیم محققان سازمان ملل در سوریه برای انجام ماموریت نیاز به زمان دارد
«بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل می‌گوید باید به بازرسان تسلیحاتی اعزام‌شده به سوریه زمان داد تا بتوانند ماموریت خود را به درستی انجام دهند. وی همچنین اقدام شورای امنیت در مورد سوریه را نیز خواستار شد و گفت: زمان آن فرارسیده که شورای امنیت برای تحقق صلح در سوریه به تحرک بیفتد. دبیر کل سازمان ملل موضوع سوریه را بزرگترین چالش جنگ و صلح جهانی توصیف کرد و گفت مردم سوریه شایسته آن هستند که راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران این کشور در نظر گرفته شود.

سفارت روسیه در دمشق: دیپلمات‌های خود را از سوریه خارج نمی‌کنیم
 یک منبع سفارت روسیه در دمشق گفت که هیچ اقدامی برای تخلیه دیپلمات‌های روسیه از سوریه صورت نمی‌گیرد. این منبع تاکید کرد: وضعیت هیئت دیپلماتیک روسیه در سوریه عادی است و هیچ اقدامی برای تخلیه آنها صورت نگرفته است و اقدامات و تدابیر امنیتی برای حفاظت از دیپلمات‌های روسی در سوریه از زمان آغاز بحران در این کشور اتخاذ شده است.
 
به نظر می رسد اگر تصمیم نهایی بر عهده مقامات آمریکایی باشد، حمله به سوریه پنجشنبه آغاز خواهد شد  اما شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو پیش بینی کرد حمله آمریکا به سوریه از  چهارشنبه آغاز خواهد شد. به گزارش این شبکه، معاریو نوشت: حمله آمریکا به سوریه با حمله به دهها هدف در این کشور آغاز می شود.مقامات آمریکایی تاکید کرده اند تصمیم گرفته اند هشدار خود را درباره آنچه عبور سوریه از خط قرمز خوانده اند عملی کنند. پیش بینی می شود نخستین حملات به سوریه با شلیک موشک های کروز از کشتی های جنگی آمریکا صورت گیرد؛ کشتی هایی که روزهای اخیر به سواحل سوریه نزدیک تر شده اند.  سامانه قدرتمند دفاع هوایی سوریه ممکن است مانع عملکرد هواپیماهای جنگنده به خاک این کشور شود .

هانس بلیکس: هدف اصلی عربستان در سوریه تضعیف ایران است
 در حالی که تحرکات کشورهای غربی و عربی برای آغاز اقدام نظامی علیه سوریه ادامه دارد، «هانس بلیکس» رئیس اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شبکه «راشاتودی» گفت هدف عربستان و دیگر کشورهای دخیل در موضوع سوریه، تنها تضعیف ایران است و نه کمک به ارتقا وضعیت حقوق بشر در سوریه. بلیکس با اشاره به فعالیت بازرسان سازمان ملل در سوریه می‌گوید این کارشناسان تنها می‌توانند مشخص کنند که آیا حمله شیمیایی انجام گرفته یا نه، و نه اینکه چه کسی دست به حمله شیمیایی زده است. آمریکا در سال ۲۰۰۳ در حالی دست به حمله گسترده به عراق زد که بازرسان سازمان ملل به ریاست بلیکس تاکید کرده بودند که هیچ سلاح کشتار جمعی‌ای در این کشور وجود ندارد. بلیکس روز گذشته هم گفته بود آمریکا نباید بار دیگر اشتباهی را مرتکب شود که سال ۲۰۰۳ انجام داد.

ارتش اسرائیل به حالت آماده‌باش کامل درآمد
ارتش اسرائیل برای آمادگی وضعیت جنگی در پی تهدیدهای آمریکا در حمله به سوریه و تاکید مسئولان سوری بر پاسخ کوبنده به این حمله، به حالت آماده‌باش کامل درآمد. رسانه های اسرائیلی در تل آویو اعلام کردند که ارتش اسرائیل برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوریه در صورت حمله نظامی غرب به این کشور به حالت آماده باش کامل و آمادگی وضعیت جنگی درآمد. هنوز مسئولان اسرائیلی این خبر رسانه های این رژیم را تایید نکرده اند اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل نشستی امنیتی را روز سه شنبه با فرماندهی ارتش در یک پایگاه نظامی در مرکز شهرتل آویو با حضور بینی گانتس رئیس ستاد مشترک این رژیم برگزار کردند.

هزینه ۷۰ میلیون دلاری بندر بن سلطان برای حمله آمریکا به سوریه
رئیس دستگاه اطلاعات عربستان که به یکی از فرماندهان میدانی آمریکا در منطقه تبدیل شده، برای تشویق مقامات سیاسی ـ امنیتی آمریکا برای حمله نظامی به سوریه، مبلغ ۷۰ میلیون دلار به صورت مستقیم هزینه کرده است.

در کتاب «طرح حمله» نوشته «باب وودوارد» نوشته شده که بندر بن سلطان توسط دولت بوش در تصمیم حمله آمریکا به عراق نقش داشته است. بندر در مدت طولانی که مسئولیت سفیر این کشور در آمریکا را بر عهده داشت، با ۵ رئیس جمهور آمریکایی، ۱۰ وزیر امور خارجه این کشور، ۱۱ مشاور امنیت ملی آمریکا، ۱۶ جلسه کنگره آمریکا و صدها سیاستمدار دیگر آمریکایی رابطه برقرار کرده است.

وزیر دفاع مصر: هیچ کشتی حق عبور از کانال سوئز برای حمله به سوریه را ندارد
وزیر دفاع مصر دستور داد که هیچیک از کشتی‌های جنگی آمریکایی یا ناوهای انگلیسی و غیرانگلیسی از کانال سوئز عبور نکنند. «عبدالفتاح السیسی» تاکید کرده است که به کشتی‌های جنگی که قصد حمله به سوریه را دارند، اجازه عبور از کانال سوئز داده نشود. رویترز گزارش داد که السیسی گفته است این تصمیم بر پایبندی دولت مصر به توافقنامه دفاع مشترک بین مصر و سوریه تاکید دارد و بر این اساس اقدام آمریکا و انگلیس در صورت تصمیم‌گیری برای حمله به خاک سوریه دشوار خواهد شد.

واکنش ایران
ظریف با بیان اینکه برخی معقتدند که سوریه راه‌حل نظامی دارد، عنوان کرد: متاسفانه این روزها اخبار زیادی از تهدید به استفاده از زور می‌شنویم که نگران کننده است. وی در پاسخ به این سؤال که آیا این تهدیدات را جدی می‌دانید؟ پاسخ داد: اصلا مهم نیست که جدی باشد یا نه؛ مهم این است که یکسری از دولت‌ها به خود اجازه می‌دهند در قرن ۲۱ به روش قرن ۱۹ زندگی کنند. فراموش کرده اند که کشورهای متمدن ۶۰ سال پیش تصمیم گرفتند تهدید به استفاده از زور را از روی میز بردارند. رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد:اینگونه نیست که هر کشوری اجازه داشته باشد مثل قرون وسطی هر زمانی که خواست به زور متوسل شود، این قانون جنگل مدت‌هاست که در روابط بین‌الملل حذف شده است. امروز برخی خود را در موضع قاضی و هیئت منصفه، دادستان قرار داده و در آخر می‌خواهند تصمیم خود را اعمال کنند که بسیار باعث تأسف است.
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۰۶:۲۶
این حمله شیمیایی نه کار مخألفان اسد و نه کار دولت و ارتش سوریه و نه حتی کار اسرائیل است، بلکه این دست پخت عناصر خود سر در سیستم امنیتی سوریه است که از خارج کشور و به طور مشخص از محافلی در روسیه دستور میگیرند، با این حمله منافع روسیه به طور کامل تامین میگردد، از یک‌ طرف آمریکا و غرب بر خلاف میل خود و برای جلوگیری از تحقیر شکسته شدن خط قرمز اعلامی عدم استفاده از سلاح شیمیای مجبور به درگیری بی‌ پایان نظامی در سوریه خواهند شد و از طرف دیگر نفت به عنوان موتور تامین بودجه روسیه دوباره به بالای ۱۲۰ دلار خواهد رسید و از همه مهمتر سیاست جدید دکتر روحانی مبنی بر بهبود روابط ایران با دنیا و غرب به طور مطلق و قبل از آغاز شکست خواهد خورد و باز هم کشور ما مجبور به بازی در زمین روسیه خواهد شد. میتوان تصور کرد بعد از آغاز حمله غرب به سوریه برای ماهها و حتی سالها شانسی برای پیشرفت مذاکرات بین ایران و آمریکا و یا ۵+۱ وجود داشته باشد؟!! (1598070) (alef-13)
 
عليار
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۵۳:۵۷
در اين بين ديپلماسي ضعيف دولت نهم و دهم بسيار مشهود است. ديپلماسي ضعيفي كه نتوانست كشورهاي دنيا رو عليه اسراييل در منطقه همگام سازي كند.اين عملكرد ضعيف نتيجش در حال رويت است و عواقب آن دامان "مردم منطقه" را خواهد گرفت (1598238) (alef-13)
 
دانشجو
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۳:۱۲:۴۷
نه اینکه خاتمی و هاشمی خوب عمل کرد،
بنظر شما با دیپلماسی خاتمی و هاشمی همه کشور ها ضد آمریکا و اسرایئل شدند یا در خود ایران هم از آمریکا ترسیدند و گفتند باید با آمریکا کنار بیایم و گفته گوی تمدن ها را به راه انداختند و................... (1599739) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۴:۰۹:۰۱
احسنت واقعا درست گفتی.نمیدونم چرا مثبت ندادن به شما.حق گرایی از همه ساخته نیست (1600656) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۹ ۰۲:۳۶:۱۳
وای به حال ما که شما دانشجو وروشنفکر کشور هستید!!! (1603648) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۲:۰۱:۴۶
نه تنها نتوانست كشورهاي دنيا را عليه اسرائيل همگام و همسو كند بلكه با طرح احساسي مسائلي مانند هولوكاست كه از قبل مشخص بود سودي براي ايران نخواهد داشت موجب مظلوم نمايي اسرائيل و حمايت بيشتر كشورهاي غربي و كشورهاي ديگر از اسرائيل شد. (1600452) (alef-10)
 
جمالی
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۴:۰۸:۱۹
جناب علیار لطفا این تحلیل های آبکی رو برا خودتون نگه دارید (1600655) (alef-15)
 
saeed
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۹:۵۰:۰۴
درزمان آقای خاتمی اومدند در عراق و افغانستان جنگ راه انداختند و میخواستند که ایران را بترسانند و ایران به خاطر همین ترس گفت باشد ما هم انرژی اتمی را درش را میبندیم (1601339) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۵۴:۰۲
حمله شیمیایی در سوریه و دولت دکتر روحانی

سردبیر محترم

حمله شیمیایی در سوریه نه کار رسمی‌ دولت و ارتش سوریه است و نه کار مخالفان اسد... آمریکا و غرب آنقدر احمق نیستند که جنگجویان سلفی را مجهز به دانش و تکنولوژی تولید سلاح شیمیایی که فقط از پس دولتها بر میاید بکنند و دیر یا زود این سلفیها این دانش را علیه آنها بکار گیرند. دولت سوریه نیز آنقدر احمق نیست که این سلاحها را در این مقطع که بازرسان در سوریه هستند و دست بالا را در نبرد دارند استفاده کند و برای خود دردسر بخرد، حتی اسرائیل هم انگیزه کافی‌ از ورود غربی‌ها در سوریه در این مقطع که جنگ سوریه تبدیل به یک جنگ فرسایشی شده و امکانات حزب‌الله و ایران را کاملا درگیر خود کرده، ندارد. پس چه کسی‌ میتواند انگیزه و سود کافی‌ از چینین حمله شیمیایی داشته باشد؟!... پاسخ بسیار روشن است... روسیه پوتین!...از ابتدای روی کار آمدن پوتین در روسیه ،او تلاش داشت به صور مختلف آمریکا و غرب را درگیر بحرانهای منطقه‌ای کند تا به اهداف چند جانبه خود که عبارتند از انتقام گیری شکست روسیه در افغانستان و فروپاشی شوروی، ایجاد هزینهای نظامی و اقتصادی سنگین برای غرب تا زمان کافی‌ برای بهبود و درمان اقتصاد روسیه ایجاد شود و از همه مهمتر افزایش قیمت نفت که تنها برگ برنده و ممر درآمد دولت پوتین و بلند پروازیهای او هست، حاصل شود... پس بیجهت نیست از سال ۲۰۰۰ که پوتین به قدرت رسید آمریکا درگیر افغانستان و عراق شد که جورج بوش با سادگی‌ به این تله افتاد ولی حالا این تله را پوتین برای غرب در سوریه پهن کرده و در این دو سال اخیر تمام تلاش خود را کرده که آمریکا و غرب را به طور مستقیم درگیر این جنگ نماید ولی اوباما، بوش نیست که به سادگی‌ در این تله پوتین بیفتد و تاکنون مقاومت کرده و از از همین رو لازم بود که یک تحقیر بزرگ مانند ۱۱ سپتامبربرای آمریکا و غرب اتفاق بیفتد که آنها مجبور به مداخله بر خلاف میل خود بکند و خط قرمزی که اوباما برای کاربرد سلاح شیمیای در سال گذشته اعلام کرد بهترین فرصت ممکن را برای روسیه پدید آورده...

پس به راحتی‌ میتوان حدس زد که این حمله شیمیایی توسط عناصری خود سر در ارتش سوریه که دستورات خود را مستقیم و یا غیرمستقیم از کرملین دریافت میکنند ( با توجه به حضور چند دهه یی روسیه در ساختار امنیتی و نظامی سوریه و به خصوص اتکای بیش از پیش دولت سوریه در دو سال گذشته به روسیه ،وجود چنین عناصری در سوریه اصلا جای تعجب نیست)،صورت گرفته باشد و نتیجه آن در هر صورت بازی دو سر برد برای روسیه خواهد بود...اگر آمریکا و غرب از دست زدن به هر اقدامی خودداری کنند این به معنی‌ تحقیر آنها که همین حالا هم از مساله اسنودن کاملا تحقیر شده اند می‌باشد که براحتی خط قرمز آمریکا را میتوان شکست و این میتواند در ادامه رقابت ژئو پلتیکی مد نظر پوتین با غرب بسیار امتیاز بزرگی‌ باشد و اگر غرب و آمریکا مجبور به مداخله بشوند که باز هم پوتین به سه هدف بزرگ خواهد رسید، اول اینکه آمریکا را در گیر یک جنگ بی‌ پایان دیگر در خاورمیانه خواهد کرد و اقتصاد آن را پیش از پیش تحت فشار قرار خواهد داد، دوم از ناحیه این تنش و گران شدن بیش از پیش نفت بزرگترین هدیه را برای روسیه به ارمغان خواهد آورد و از همه بزرگتر و مهمتر که به خصوص برای کشور ما اهمیت دارد، با حمله آمریکا به سوریه، عملا آقای دکتر روحانی و جو جدید اعتدال و تعامل با غرب را در ایران که تامین کننده منافع روسیه نیست را یکسره قبل ازآغازبا شکست مواجه خواهد کرد.

سردبیر محترم، به نظر می‌رسد آقای دکتر روحانی به درستی‌ این بازی روسیه را در یافته و با خرد و تحلیل درست که حتی بسیار بهتر از آقای ظریف است ،بر محکومیت این حمله بدون مشخص کردن و طرفداری از هیچ کدام از دو طرف تاکید کرده ولی متأسفانه به نظر می‌رسد روسیه باز هم در این سیاست رذیلانه خود موفق شود و بعد از حمله قابل پیش بینی‌ آمریکا به سوریه که از سر ناچاری خواهد بود به ناگهان تمام سیاست جدید آقای روحانی برای محدود کردن تندروها داخلی‌ به نفع منافع ملی‌ و بهبود روابط ایران با غرب, پنبه شود و باز هم کشور ما مجبور به بازی در زمین روسیه باشد. هیهات که چنین شود. (1598239) (alef-13)
 
علی عادل
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۹:۴۹:۲۱
به این میگن یه تحلیل واقعی و منصفانه (1599451) (alef-13)
 
یاسر
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۳۳:۲۸
اتفاقا این یک تحلیل معکوس است ، زیرا روسیه تنها پایگاه و اتکایی که در منطقه دارد سوریه است و اگر سوریه به دست آمریکایی ها بیفتد ظرف سه ماه هزینه های جنگ را از محل منابع سوریه جبران خواهد کرد . مثل عراق که ده ها برابر هزینه هایش را از طریق در اختیار قرار گرفتن حدود 60 درصد عواید فروش نفت این کشور فقیر مسلمان ( به عنوان غرامت جنگی ) و 20 درصد دیگر به عنوان غرامت حاصل از حمله عراق به کویت از آن خود کرده است . آمریکا و اسرائیل از یک مانع بزرگ منطقه علیه سوریه عبور خواهند کرد و اعراب منطقه نیز از تنها مخالف سیاست های همسو با غرب رهایی می یابند . چیزی که نصیب روسیه خواهد شد شکست تلاش هایش برای حفظ سوریه متکی به روسیه و تضعیف سیاست های بین المللی اش به عنوان یک قدرت جهانی است . از سوی دیگر چون پیروزی غرب و اعراب و اسرائیل بر سوریه ناتوان و تضعیف شده (از درون و بیرون) بسیار بدیهی و سهل الوصول خواهد بود ، اعمال سیاست های غرب در خاور میانه با سهولت بیشتری امکان پذیر خواهد شد و کشور ما نیز بیشتر در مخاطره سازش تحمیلی و یا درگیر شدن در جنگ ناخواسته قرار خواهد گرفت و در چنین شرایطی بازهم نه تنها هیچ چیز نصیب روسیه نخواهد شد ، بلکه موقعیت کنونی اش نیز به مخاطره خواهد افتاد . (1599865) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۹:۰۰:۱۷
دقت گرددکه کشور سوریه نه منابع نفتی دارد که نقش اقتصادی برای غرب داشته باشد ازطرفی هدف اشغال سوریه نیست بلکه ایجاد تعادل در نیروهای درگیر است.از طرفی روسیه اثبات کرده است مرموزترین سیاستها را دارد (1600075) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۹:۲۴:۳۷
سوریه ، عراق و لیبی نیست و نفت چندانی ندارد ، اگر اوباما به سوریه حمله کند اشتباهی بزرگتر از بوش مرتکب خواهد شد . (1600104) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۱:۲۷:۰۱
با برنامه ریزی روسیه سوریه به دست آمریکایی ها نخواهد افتاد. (1600366) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۲:۰۵:۲۸
روسیه به فکر سوریه نیست، به فکر منافعش هست، حاضره سوریه بیابان بشه اما دست آمریکا نیفته!
ضمنا روسیه هیچ وقت خودش رو با آمریکا درگیر مستقیم نمی کنه و حدکاثر حمایتش از سوریه "فروختن" سلاح خواهد بود (1600460) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۷:۰۷:۰۴
ولی به نظر میرسد که انگیزه بندر بن سلطان و عربستان و اسرائیل بیشتر باشد از کجا معلوم که این دستور از طرف عربستان به عوامل خود در ارتش سوریه ابلاغ نشده باشد در ضمن به فیلمائی که در یوتو یوب از نحوه پرتاب بمبهای شیمیائی که مانند گاز پیک نیک میماند توجه کردید تکنولزی خاصی نداره پیک نیک را از گاز پرکرده و پرتا ب میکنند (1599990) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۹:۵۹:۲۹
جنگ 33 روزه تکرار میشود...البته اینبار با آمریکا (1600176) (alef-13)
 
م
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۹:۲۲:۵۸
نه، به این میگن یه تحلیل صدمن یک غاز (1601302) (alef-13)
 
مهرداد
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۰:۱۱:۳۳
این مطلب اظهار نظر یک آدم معمولی نیست ! آگاه، باهوش و مطلع (1599481) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۱:۴۳:۵۳
منم موافقم؛تحلیلگر جالبی کردید. میشه شغل و تحصیلات خود را مشخص کنید؟ (1599620) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۰۲:۲۷
خوب شد نمیردیم و کامنت یه آدم با هوش و مطلع رو هم خوندیم!!!

اون وقت آمریکایی‌ها هم اینقدر ساده هستند که با اعلام "خط قرمز"، برای روسیه موقعیت مات کردن خودشون رو به همین سادگی فراهم کنند!!!
اگر حمله به عراق در سال 2003 رو به یاد بیارید، اونجا هم بهانه‌ای برای حمله اعلام شد که عبارت بود از ادعای وجود سلاح‌های کشتار جمعی در دست صدام. که بعد هم معلوم شد هیچ سلاح کشتار جمعی در کار نبوده!!!

یه ذره فکر کردن هم بد نیست. هم برای کسانی که کامنت میذارن و هم برای کسانی که مثبت میدن.
جنگ طلبی و خونخواری آمریکا رو نمی‌تونید با این حرف‌ها تطهیر کنید. (1599823) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۰:۵۱:۱۷
احسنت به شما با این تحلیل زیباتون (1599547) (alef-13)
 
مازیار
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۲:۱۴:۴۱
مسلمن همه ماشنیدیم که کشور ژاپن دو هفته مهلت لازم داشت تا از لحاظ تکنولوزی از آمریکا جلو بزند پس از حادثه سپتامبر این فرصت به نوعی به ژاپن وکل دنیا داده شد ولی اولین بورسی پس از بورهای امریکا دچار سقوط شد بورس توکیو بود.
تحلیل برادر عزیزمان شاید درست باشد ولی به نظر من این مسائل اقتصادی هستند که باعث جنگ میشوند روسیه هنوز از لحاظ اقتصادی قوی نیست و حریفی در خور آمریکا نیست و تا به حال هم به اندازه کافی فرصت داشته تا بتواند خود را احیا کند ولی همه ما میدانیم که دولتمردان روسیه اینکاره نیستند .
گردش اقتصادی آمریکا به تنهایی برابر کل گردش اقتصاد دنیا وحتی بیشتر از آننیز هست به غبر از فولاد شما چه صنعتی سراغ دارید که در آن روسیه صاحب نام باشد.
من فکر میکنم دولت آمریکا برای حفض اقتصاد اختاپوسی خودش نیاز به یک چرخه فعالیت تولیدی شدید است وبرای اینکه محرک لازم تزریق شود نیاز به ایجاد جنگ دارد.
مطمئنن روسیه و چین هم برای خودش دنبال منافع میگردد واز نقشش به عنوان آس برنده استفاده میکند ولی یادمان باشد که یک برگ آس فقط یکبار دست میگیرد نه کل بازی را
به نظر من ورود آمریکا به جنگ با سوریه بیشتر جنبه اقتصادی دارد علیرغم اینکه بحث اجتماعی و امنیتی آن مطرح است (1599668) (alef-10)
 
تارا
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۲:۳۸:۱۶
واقعا تحلیل درستی بود. کشور ایران در این مناقشات باید بی طرفی خودش رو اعلام کنه. (1599697) (alef-10)
 
نیما
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۳:۲۰:۱۰
با سلام.کاربر گرامی بهتر هست وقایع رخداده را دقیقتر رصد نموده تا نتایج بهتر و کاملتری حاصل آید.لطفا نیم نظری به اخبار منتشره بفرمایید.آنجا که یکی از خبرگذاریهای اینترنتی امریکا فیلمهای مستند از کشف انبارهای سلاحهای شیمیایی ساخته آمریکا،عربستان و...،فیلم حمل وبارگیری راکت هایی که سیلندر گاز سارین به آنها متصل گشته وشلیک همراه تکبیر توسط معارضین شورشی را به نمایش گذاشته است.واما مسئله بعدی اینکه عوامل آقای پوتین مواد و تجهیزات لازم را چگونه فراهم و مهیا نموده اند؟ (1599751) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۳:۳۲:۱۸
واقعا که تحلیل بسیار بی خودی بوده است . در حالی که در سوریه ارتش از دست بالاتری برخوردار است چه دلیلی دارد که نیروهای آن به چنین کار سبکسری دست بزند اگه تحلیل هم می کنید یه کم فکر بکنید و بعد حرف بزنید . با هیچ منطقی نمی توان حرف شما را قبول نمود. علاوه بر این عقب نشینی از موضع مقاومت یعنی عقب نشینی از آرمانهای حضرت امام (ره) که با روح حسینی این ملت سازگار نیست اینکه ما در قضیه سوریه از تروریست های حیوان صفت که جز کشتار مردم بی دفاع کاری نمیکنند حمایت کنیم کار پست و شرم اوری است . که امیدوارم این دولت از این کارها انجام ندهد و... (1599772) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۰۱:۵۳
برادر بزرگوار شما ساسا نقسی برای ترکیه وتیورسین عثمانی گرای او احمد دادود اوغلو قایل نیستید انقلاب جنبش تمرد به رهبری السیسی که توانست عناصر اسراییلی - ترکیه ای اخوان را حدف کند سبب انزوای ترک ها شد لذا اینک ترک ها با استفاده از سلاح های شیمیایی وبعد هم انداختن ان به گردن اسد می خواهند سوریه را به یک امارات اسلامی تبدیل کنند تا جنگجویان جهادی را از افریقا به سوریه بیاورند در صورت سقوط اسد سناریو سوریه در مصر هم اجرا وژنرال السیسی حذف می شود تا مرسی واخوانها بر گردند این اغاز جنگ تمام عیار اخوانها به نمایندگی امریکا با ایران - روسیه بر سر قفقاز - وچین بر سر ترکستان وهند بر سر کشمیر است تا امریکا در پناه این نبرد یک تاز عرصه جهانی باشد اما انان که مکر ونیرنگ کردند خدا مکر ونیرنگشان را به خودشان باز می گرداند که خدا بهترین مکر کنند گان است روز ازادی مردم در خاورمیانه از دست رژیم های مرتجع واخوانها نزدیک است ان شای الله (1599822) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۰۵:۵۴
یعنی آمریکاییها اینقدر ببو هستند که این موضوع را نفهمند و مثل یک ماشین کوکی مجبور باشند به سوریه حمله کنند؟
آنهم برای چه؟
برای استفاده از چند موشک یا خمپاره شیمیایی؟
این کجاش با منطق و سابقه ای که ما از آمریکاییها داریم همخوانی دارد؟
یعنی آمریکاییها اینقدر وجدانشون حساسه که نتونستند چند خمپاره شیمیایی رو تحمل کنند و ایثارگونه و به قول آقای احمدی نژاد انتحاری به خط میزنند؟

چه آدمهای خوبی و چقدر بیچاره ها ساده تشریف دارند؟! (1599826) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۰۶:۲۵
البته نباید فراموش کرد روسیه گامهاش رو تماما با چین هماهنگ میکنه.
در واقع راهبرد اوباما خروج از خاورمیانه و تمرکز بر آسیای جنوب شرقیه. خوب درگیری فرسایشی آمریکا در خاور میانه علاوه بر تحلیل قوا و بی اعتباری آمریکا اونها رو حالا حالا ها از تمرکز بر حیات خلوت چین محروم میکنه.
این وسط بازنده اصلی ایرانه که سالهاست خودشو بازیچه روسها و چینی ها کرده. (1599827) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۲۱:۲۲
میگم شما این تحلیلت رو هر چه زودتر برای آمریکایی ها بفرست آگاه بشن. والا... (1599850) (alef-10)
 
عبد
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۵:۰۳:۳۹
فوق العاده بود این تحلیل، اما یک نکته وجود دارد و آن این که احتمال دارد در صورت حمله قابل پیشبینی غرب به سوریه، این حمله موفق باشد و حکومت اسد شکست خورده و روسیه آخرین پایگاه خود در میان کشرهای عرب منطقه را از دست بدهد.در این صورت شاید بتوان این سیاست پوتین را(البته در صورتی که قبول کنیم ماجرا بدین قرار است) یک ریسک بزرگ دانست ونتوان حتما پیشبینی برد برای او کرد. (1599969) (alef-10)
 
سروش
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۶:۲۲:۴۶
ببخشيد يه سوال داشتم:پس نقش عربستان در اين درگيري ها چي ميشه؟ (1599980) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۶:۴۱:۵۷
سوریه آخرین پایگاه سوریه در منطقه است و از دست دادن اونجا علاوه بر عواقب استراتژیکی که برای روسیه و چین داره، حیثیت و آبرویی هم دیگه واسه روسیه باقی نمیذاره.
درسته که آمریکا متحمل هزینه های سنگین میشه ولی بیش از اون اعتبار و ابهت روسیه در دنیا و بین کشورهای شرقی فرو میریزه.
در صورت حمله آمریکا به سوریه، روسیه یا وارد جنگ میشه یا نمیشه. اگر وارد بشه که اون هم دچار عواقب جنگ میشه و هزینه های سنگین بهش وارد میشه. اگرم نشه که اعتبارش رو از دست داده.
به هر حال من فکر می کنم اگه جنگ بشه همه این وسط ضرر می کنن به جز تعداد محدودی افراد تندرو. (1599983) (alef-10)
 
احسان
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۷:۳۷:۱۳
به نظرم چند اشکال اساسی در این نقد ماهده میشه:

1- سلاحهای شیمیایی از تسلیحات متداول جنگ جهانی اول و دوم محسوب میشن پس دلیلی نداره همه انواع این نوع سلاحها رو دارای تکنولوژی پیشرفته بدونیم و درضمن نیازی نیست انتقال فرضی این نوع مواد از سوی غرب به مخالفین دولت سوریه همراه با انتقال تکنولوژی بوده باشه

2-ماجرای سلاحهای شیمیایی رو اولین بار رسانهای عربی و آمریکایی پوشش دادن نه راشاتودی
و البته آمریکا خیلی راحت میتونست توپ رو بندازه توی زمین UN

3- اگه آمریکا واقعا قصدی برای حمله به سوریه نداشته باشه کافیه با حمله ی محدود هوایی قضیه رو خاتمه بده , اینطوری بشاراسد هم انگیزه ای برای گسترش بیدلیل جنگ به کشورهای همسایه و وخیمتر کردن شرایط پیدا نمیکنه و البته رسانه های غربی می تونن هرچه قدر خواستند حملات محدود آمریکا رو پوشش بدن

4- اثبات وجود عناصر خودسر درون ارتش کشور در حال جنگ و دسترسی اونها به سلاح شیمیایی هم نیاز به شواهد جدی و یا سابقه قبلی داره (1599997) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۹:۱۴:۵۷
واقعا ذهن متخیلی دارید. از خود این سوال را نمی پرسید این چه کشوری است که ماه هاست مخالفان سوری را تجهیز می کند و اموزش می دهد؟ با پشتیبانی کدام کشور ، کشور آرام سوریه نیمه ویران شده است؟ آمریکا پس از ماه ها پشتیبانی از گروه های جهادی و قتی به نتیجۀ مطلوب نرسیده و چهرۀ این گروه ها به جای دموکراسی خواهی روز به روز به القاعده و گروه های افراطی شباهت بیشتری پیدا می کند از این گروه ها قطع امید کرده و خود تصمیم به یکسره کردن کار سوریه گرفته است. آمریکا که به بهانۀ مبارزه با القاعده خاک افقانستان و عراق را با آتش کشید برای سرنگونی حکومت سوریه تروریست هایی را مسلح کرده که حتی در صورت سرنگونی حکومت، به جای تشکیل حکومت دموکراتیک سوریه را برای همیشه به یک کشور جنگ زده بدل می کنند و البته این کشور ناامن هم مرز با خاک اسرائیل خواهد بود. امریکا در صورت تصرف سوریه قبل از تسویه حساب با بقایای حکومت اسد ابتدا این گروه های جهادی را قلع و قمع می کند. (1600091) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۰:۴۰:۱۵
به نظرم تحلیله کاملیه و روسیه کشوری هست که بخاطر فروش تجهیزات نظامی خود تا دقیقه نود حامی سوریه خواهد بود همانطور که از صدام حمایت کرد و یکدفعه عرصه را خالی خواهد کرد. و مطلب دیگری که میخواستم دوستان عزیزم که طرفدار روسیه هستند عرض کنم این است که حمله روسها به ایران دردناکتر از خیانتهای امریکا به ایران بوده پس چرا روسیه عزیز است و امریکا بد؟ (1600240) (alef-13)
 
جمالی
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۴:۱۹:۲۹
روسیه و چین مخصوصا روسیه تنها پایگاه استراتژیک خود را در حال از دست رفتن میبینند . روسیه پس از اعلام CIA مبنی بر کشف یکی از بزرگترین میدانهای گازی در سوریه به هیچ وجه نمیخواهند این موقعیت سوق الجیشی را از دست دهند . لطفا اینقدر جنایی !!! تحلیل نکنید (1600667) (alef-15)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۵:۲۸:۴۴
تحلیل جالبی بود
در این گیر و دار به کودتای نظامی مصر و صحبتنهای السیسی نیز دقت شود. انگار پشت آن کودتا هم روسیه نقش داشته که حالا علیه نیروهای ناتو اعلام میکند که اجازه عبور هیچ ناو نظامی را از کانال سوئز نمیدهد.
فقط فرض کنید که مرسی و اخوان المسلمین در مصر صاحب قدرت بودند, آن وقت معادلات قدرت به ضرر روسیه می بود (1600779) (alef-10)
 
حسین60
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۵۶:۳۳
احسنت! یک "تحلیل" واقعی. (1598250) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۱:۰۰:۱۸
آخه یعنی آمریکایی ها نمی دونند کار دولت سوریه نیست.

چرا الکی می خوای آمریکایی ها رو تطهیر کنی؟ (1598274) (alef-13)
 
ميرزا
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۱:۰۰:۲۵
وقتي هشت سال رو طبل جنگ بي محابا كوبيديم حالا دشمن به مرز ما رسيده و سياست روحاني رو شكست خورده مي پنداريم.مسئولاني كه با بي تدبيري تمام منطقه رو مسموم كردند و خط و نشان كشيدند حالا راس كار نيستند كه ببينند چه بلايي سر منطقه آورده اند و نتيجش دودي است كه بر چشم مردمان منطقه خواهد رفت (1598276) (alef-13)
 
اسان
۱۳۹۲-۰۶-۰۹ ۰۰:۰۲:۲۹
فکر کنم شما تازه اومدی ایران و خیلی در جریان امور نیستی. یا اینکه زیاد بی بی سی میبینی (1603589) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۲:۳۸:۵۴
من هم با نظر شما موافقم هستم این روسیه به دلیل تاریخی و عقیدتی هیچگونه ارزشی به ماهیت جامعه بشری قائل نبوده و تنها اولویت آن حفظ قدرت سران خود و ایجاد تفرقه در دنیای عقب مانده خاورمیانه می باشد که در این میان دیگر قدرتها نیز از سویی چنگی بر شادی مردمان خاورمیانه می زنند (1598527) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۲:۴۲:۲۷
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ (1598539) (alef-13)
 
عارف
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۲:۴۲:۴۶
با چه مستنداتی میفرمایید که کار عناصر خود سر امنیتی سوریه اون هم به دستور روسیه است!!!!؟؟؟؟
بعدش روسیه که به شدت مخالف حمله به سوریه است و حتی به صراحت گفته که به سوریه با تمام قوا کمک خواهد کرد پس چه منافعی در جنگ میتونه داشته باشه؟؟
جالبه گفتید علیرغم میل غرب و آمریکا!!!آیا استفاده از سلاح شیمیایی توسط تروریستها برای تحقق خط قرمز اعلامی آمریکا و فراهم آوردن زمینه برای حمله به سوریه بعد از شکستهای مخالفین به واقعیت نزدیکتر نیست؟؟؟؟؟؟؟مگر یادمون رفته همین آمریکا برای حمله به عراق سلاح های کشتار جمعی رو بهانه کرد و ملت عراق رو به خاک و خون کشید؟؟؟
اصولا غرب در جهت منافع آمریکا و آمریکا در جهت منافع صهیونیسم عمل میکنه و تا زمانی که این رابطه وجود داره هر دولتی در ایران سر کار بیاد پیشرفتی مهمی در تعامل با غرب و آمریکا به وجود نخواهد آمد حالا میخواید اسمشو دولت تدبیر و امید بذارید یا هر چیز دیگه .بسیار ساده لوحانه است اگر تصور کنیم کشوری که اساسا سیاستش بر مبنای سلطه و استکباره حاضر باشه با حکومتی که به دنبال استقلال در تمام ابعاده از در تعامل سازنده و احترام متقابل وارد بشه مخصوصا اینکه در حال حاضر تغییر در دولت جمهوری اسلامی رو حاصل اثربخشی تحریمها و فشارهای بین المللی میدونه ولزومی برای تغییر این رویکرد به زعم اون اثرگذار والبته ظالمانه نمیبینه..نمونش تحریمهایی که اخیرا با اکثریت قاطع آرا بر ضد ایران در کنگره تصویب شد. (1598541) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۲:۵۳:۳۸
اظهار نظر شما برام بدیع و جالب بود هر چند احتمالش را کم میدانم.
اولا روسیه صادر کننده گاز است و ثانیا سوریه نقشی در تولید نفت ندارد تا قیمت بالا برود و ثالثا قیمت بالای نفت شمشیر دو لبه است و متناسب با آن قیمت سایر اجناس وارداتی زیاد میشه و این نیاز به تحلیل پیچیده تری برای اطمینان از منفعت زا بودن قیمت بالای نفت است
اما با نکته آخرتون تا حدی موافقم. جنگ در سوریه جهان را شرقی-غربی تر میکند و رهبری روسیه را خودبخود پذیراتر میکند؛ آنهم روسیه ای که آدم قدرت طلب و دیکتاتورمآبی چون پوتین بر مسندش نشسته است.
بنظر من باید مسئولان خارجی ما پیرو صحبتهای شما مراقب بازی در زمین روسیه باشند. البته ناگفته نماند که سوریه برا روسیه حیثیتی است و نمیتواند پشتشو خالی کند. بنظر میرسد ماکزیمم اقدام علیه سوریه در حد تنبیه بشار باشد. این روسیه را هم به خواسته اش و هم حفظ پرستیژش خواهد رساند (1598567) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۱۱:۴۹
بهترین تحلیل (1598620) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۱۷:۰۲
جالبه ..... چرا كه نه.... جاي تامل دارد. (1598643) (alef-13)
 
امیدی
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۱۸:۲۸
چشم نخوری کارشناس خان

نوکری آمریکا چه مزه ای داره (1598649) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۲۹:۴۲
فکر نکنم بدتر از نوکری عربها باشه... ;) (1598956) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۴۴:۴۲
اسلام و نهضت اسلامی فراتر از عرب و عجم است! (1598989) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۱۱:۲۷
مغز متفکر!
بسیاری از کشورهای عربی هم که غلام حلقه به گوش آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند! (1599839) (alef-10)
 
دوست خوبم
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۱:۰۳:۴۳
سلام.دوست گلم بهتره كه حالا كه فضا عوض شده ما هم با توجه به منافع ملي حرف بزنيم. نه با سيستم بگم بگم. (1599888) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۸ ۲۳:۴۱:۳۰
نه، ما با سیستم "مکتب" حرف میزنیم! نه منافع ملی (1603552) (alef-13)
 
مرادپوریان
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۱۹:۵۵
عجب شعری سرودی پسر.
نیروهای خودسر در دستگاه امنیتی سوریه؟ چرا وقت زمان و مکان در دست سوریه است بخواد بازی رو به این شکل بهم بزنن؟
بلاشک این حمله اگر بخوایم روی کاغذ بررسی کنیم کسی جز مخالفان و همپیمانانشان بیشتر دلیل رو برای این کار داشتن.
بر هم زدن صحنه با انجام جنایتی بزرگ.
باز کردن صحنه جنگ به روی نیروهای خارجی
اتفاقا روسیه به هیچ وجه توجیحی برای اینکار نداره چون اون هم دست بالا رو توی ژنو میتونست داشته باشه.

دوستان لطفا دلخوریشون از روسیه رو تو کامنت با کتمان حقایق بیان نکنن (1598651) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۴۷:۱۱
تحلیل جالبی بود! (1598712) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۶:۲۵:۲۰
جالب و غیر منطقی (1599088) (alef-13)
 
SAM
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۸:۳۳:۰۰
تحلیل نبود
کنار هم گذاشتن اخبار و گمانه زنی ها بود
دو سناریو محتمل است
1- غرب عملی مانند آنچه اسرائیل در دو حمله به سوریه انجام داد انجام بدهد
تا هم بگوید حرفش را عملی می کند و هم وارد جنگ نشود چون اگر عملیات علیه سوریه محدود باشد اسد تمایلی برای گسترده کردن آن ندارد
2- حمله غرب گسترده باشد ونیاز به جواب از سوی سوریه و متحدانش حس شود آن وقت جنگ به جنگی منطقه ای و به سرعت به جنگی بین المللی تبدیل می شود

که سناریوی یک محتمل تر است چون مانند آنچه در جنگ های جهانی رخ داد امروز کشورهای جهان مشتاق جنگ نیستند و ثبات و تمنیت را ترجیه می دهند (1599327) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۱۸:۲۴
عجب تخیلی داری حتی سیا هم این ادعا را نکرد مثل روز روشن است که گروه های جهادی اخوان برای نسل کشی مردم خاورمیانه به اب واتش می زنند چرا شما هنوز در جهنم اخوان زنگ می زنید جای تعجب دارد ان شای الله به مدد بیداری که در مصر با روی کار امدن السیسی پدید امد خاورمیانه از لوث وجود تروریستهای اخوانی پاک می شود (1598797) (alef-13)
 
فاطمی
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۲۳:۳۴
نمی دانم چرا هر وقت نرمخویان و اهل ملایمت و تعامل در ایران قدرت بیشتری میگیرند آمریکا وحشی تر شده و شیپور جنگ و لشکرکشی به منطقه می نوازد؟ چه در دوره کنونی چه در دوره دوم خرداد این اتفاق افتاد

واقعا اگر امسال نیز معتقدین و جریانسازان مقاومت و دارای روحیه تهاجمی و اشدا علی الکفار طبق قرآن کریم در ایران قدرت گرفته بودند آمریکا اجازه این گستاخی و جریانسازی لشکرکشی را به خود می داد؟
بدبختها بوی اشتباهی سازش به مشامشان خورده است. (1598816) (alef-13)
 
pooyan
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۱۱:۱۵
بعید میدونم روسیه منافع بلند مدت و ژئو پولتیک خودشو در منطقه به خاطر یه کسری بودجه نادیده بگیره
ولی قبول دارم سبیلشو چرب بکنن ساکت میشه (1598914) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۳۱:۰۴
این حمله شیمیایی کار خود عوامل تعلیم دیده غرب است برای بدست اوردن بهانه برای جنگ و تجزیه سوریه و اسرائیل که بیشترین سود را خواهد برد چون با سوریه چند تکه دیگر به راحتی می تواند دست اندازی بیشتر به سرزمین اعراب داشته باشد و فراموش نکنید این سناریو قبلا نوشته شده همان طور که در ویکی لیکس شرح داده شده و پنتاگون این سازمان جنایتکار مخوف در اساسنامه خود دارد که برای شروع جنگ ما جنگ را به میان انها خواهیم برد با ایجاد انواع ترفند ها که غربیان در ان استاد هستند و فراموش نکنید دومین مسئله غرب اقتصاد است و تصاحب کل خاور میانه یعنی دوباره اقتصاد در حال از بین رفتن خود را نجات دهند و در این راه همه نقش عربستان را بخوبی می دانند (1598960) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۵۱:۲۶
خدا خودش عاقبتمون رو ختم به خیر کنه ....!!!! (1598993) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۵۱:۳۶
حتما خودت را جایی معرفی کن تا یک هفت هشت دکترای افتخاری بگیری!!!

کارشناس خان! اظهار فضل نموده ای که: از یک‌ طرف آمریکا و غرب بر خلاف میل خود!!! (برخلاف میل خود!!!) و برای جلوگیری از تحقیر شکسته شدن خط قرمز اعلامی عدم استفاده از سلاح شیمیای مجبور!!! (مجبور بودن!!!) به درگیری بی‌ پایان نظامی در سوریه خواهند شد.

یه ذره علوم استراتژیک و سیاسی و نظامی بخونی می فهمی که اینها همه از قبل برنامه ریزی شده است و همه اینها تنها یک بهانه بیش نیست. (1598994) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۵۷:۰۶
ظاهرا کفر داره با پای خودش میاد تو گور وعلائم ظهور پیدا میشه (1599004) (alef-13)
 
فرزند ايران
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۶:۳۱:۳۷
خيلي تخيليه
اسد اينقدر احمق نيست كه سلاح هاي شيميايي را دست يكسري خودسر بده
ضمن اينكه از دست دادن سوريه بيش از 120 دلار در هر بشكه مي ارزد
و ايضا پوتين مي دونه هرگونه نزديكي ايران به غرب به معناي نابودي منافع روسيه نيست و تحليلت واقعا از سر تخيل بود
دنيا به لحظه اي سرنوشت ساز نزديك شده و كمتر كشوري به فكر شكم و درآمده (1599103) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۹:۱۲:۳۴
با هر 20 دلاری که قیمت نفت بالا برود درامد نفتی روسیه حدود 70 میلیارد دلار ( یعنی باندازه کل درامد نفتی قبل از تحریم ایران) اضافه می شود. اگر همه بحرانهای خاورمیانه از جمله تحریم ایران پایان یابند نفت 40 دلار ارزان خواهد شد و اگر بحران سوریه بین المللی شود نفت 40 دلار گران خواهد شد. فاصله این دوقیمت معادل با تفاوت درامد سالیانه 280 میلیارد دلاری برای روسیه است که برای کشور متوسط روسیه که در بحران مالی هم بسر می برد از هر موضوع سیاسی مهمتر است.

دوستانی که با ذهنیت دوران جنگ به روسیه نگاه می کنند بهتر است با مطالعه بیشتر در مورد وضعیت اقتصادی روسیه اطلاعات خود را به روز کنند.
امروز روسیه هبیشتر از آنکه شبیه شوروی باتشد بیشتر شبیه به امیر نشیبنهای نفتی خلیج فارس است که خانواده آل پوتین برآن حکم می رانند. (1599400) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۶:۴۷:۲۶
آيا به نظر شما آمريكا انقدر بي تجربه و جاهل كه تو زمين روسيه بخواد بازي كنه
كدام خط قرمز، مگه خط قرمز آمريكا حقوق بشر و دموكراسي نيست كه تو همين كشور هاي عربي متحدش زير پا لگد ميشه و از خط قرمز آمريكا هم ميگذره و اونها هم ككشون نميگزه.
شما مثل اينكه آمريكا رو احمق فرض كردي!!!! (1599130) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۶:۵۲:۲۷
سلام
تحليل جالبي بود
شايد درست نباشه اما بسيار هوشمندانه بود بايد روش تحقيق بشه شايد تحليل واقعي و درست همين باشه چون اين سياست ماكياوليستي در روس ها وجود داره
متشكرم (1599145) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۷:۱۲:۱۴
نه من كاملاً مخالف اين تحليل هستم. بيشترين كسي كه از حمله به سوريه نفع ميبره اسراييله
با اين كار نگراني هاي اسراييل از امكانات سوريه براي حمله به اسراييل برطرف ميشه (1599176) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۱:۱۸:۵۳
سوریه نه قدرت ونه جرات حمله به اسراییلوداره.جولان خودشونمیتونه پس بگیره. (1599899) (alef-10)
 
دیوار
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۷:۲۹:۰۴
نه اینطوری نیست تنهاکسانی که ازاین حمله سود میبرند عربستان واسرائیل است آخه حرف حساب بزن اگه سوریه بره که بعدش نوبت ایرانه این وسط روسیه بیشترضرر میده آخه اگه هم مثل تو فکرمیکردند دنیا چه شکلی میشد سوریه جنگ نباشه به نفع روسیه ست (1599194) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۷:۴۴:۲۷
در مورد حمله روسیه به عربستان همین بس که روسیه هیچ غلطی نمیتواند بکند. روسیه جرات حمله به گینه بیسائو رو نداره چه برسه به عربستان (1599230) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۷:۵۷:۴۲
پس در همه صورت به نفع سوریه خواهد بود. و یک بازی برد برد نصیب کرملین نشین ها خواهد شد. (1599263) (alef-13)
 
بهرام
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۸:۱۷:۳۰
تحلیل دوست عزیزمان ، نظریه ای کاملا کارشناسی شده است .
. اما یادمان باشد ، هم امریکا دست روسها را خوانده هم خوشبختانه ایران
. در ضمن فراموش نکنیم پوتین به خوبی میدانند که چچن و چچنی ها منتظر کوچکترین خطای او هستند . منتظر باشیم طرح و نفشه پوتین و مددوف یقینا با تحرکات چچنی ها خنثی مبشود . امید وارم مسئولین سیاست خارجی ما نیز
نقشی صحیح در موضع انتخاب کنند . (1599299) (alef-10)
 
بهلول
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۰:۰۴:۲۳
تحلیلهای تخیلی میزنی ها، آقا جان کمتر بشین فیلم نگاه کن!
اولا آمریکا هزینه های این جنگها را از تو خودش در میاره و اصلا هیچکدام از این جنگها نه تنها برای آمریکا هزینه ای ندارد بلکه بر عکس کلی منافع هم داردف حتی حمله به افغانستانی که نفت و انرژی هم ندارد.
دوم اینکه روسیه با از دست دادن نفوذ در سوریه هیچ منفعتی به دست نمی آورد، و با شکست سوریه، به شدت روسیه دچار شکست دیپلماتیک در دنیا می شود. قیمت نوسانی نفت برای مدت کوتاهی هیچ نفعی برای روسیه با ان همه منابع عظیم و پایه های قوی ندارد، بهتر است هر از گاهی به نقشه دنیا نگاهی بیاندازی تا متوجه شوی روسیه یعنی چه! البته روس ها زیرک تر از ان هستند که مثل ایران در بوق و کرنا منابع هنوز کشف نشده را در رسانه ها جار بزنن و چشم تهدید خارجی را برای آن تیز کنند.
سوما، آمریکا و اسرائیل مدتهاست دنبال بهانه ای برای تسخیر سوریه و تسلط بر آن هستند، اول با راه انداختن جنگ داخلی و استفاده از دیگر کشورهای عربی و تروریستهای وارداتی خاستند نقشه خود را عملی کنند که متاسفانه نتیجه مطلوب خود را نگرفتند و در این زمان بود که داستان همیشگی را نگرانی از استفاده از سلاحهای شیمیایی و غیره را ابزار کردند و همان زمان هم بود که سلاح شیمیایی را خودشان توسط تروریستها استفاده کردند و گناه را بر گردن اسد انداختند تا بهانه ای مانند بهانه عراق و غیره باشد برای حمله مستقیم خودشان.
تصویر به این واضحی که نیازی به تحلیل تخیلی ندارد، کافی است اخبار و گفتار و اعمال آمریکاییها و اعراب را این مدت در کنار هم قرار دهی.
فقط امیدوارم بازرسان را تحت فشار قرار ندهند که یک گزارش مبهم بدهند که مثلا احتمال استفاده سلاح شیمیایی توسط اسد را هم رد نکنند.
واضح این است که امریکا و اسرائیل قصد کرفتن سوریه و تحت سلطه درآوردن ان را دارند، حالا به هر روشی دیر یا زود باید اتفاق بیافتد. چه زمانی بهتر از حالا که پول اعراب و حمایت منطقه ای آنها را هم دارند و کشور سوریه را در دوسال گذشته در افکار عمومی تخریب کرده اند و کشور را نیز منهدم کرده ام توسط یکمشت مزدور. پس احتمال حمله در این شرایط کم نیست فقط باید وجه آن خوشگل و افکار عمومی پسند باشد. (1599469) (alef-13)
 
محفوظ
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۰:۳۷:۳۶
آیا روسیه حاضر به از دست دادن پایگاه خود در دریای مدیترانه است که دست به چنین قمار بزرگی بزند؟ با شما موافقم که کسانی درون سیستم حکومتی سوریه این کار را کرده اند ولی نه به دستور روسیه بلکه به دستور کسانی که هزیته های سوریه را تامین میکنند. کسانی که ترمز بریده اند و فرمانشان در رفته است!. (1599531) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۱:۵۶:۵۵
یک فرضی را در نظر گرفته اید و بر همان اساس چندین نتیجه مختلف گرفته اید. فرض اولتان بر چه اساس قابل قبول است؟ همینطور سرمان را زیر بیاندازیم که درست است؟ (1599649) (alef-10)
 
تدبیر وامید
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۳:۱۸:۰۲
تحلیل فوق چند اشکال اساسی دارد
1اینکه بگوییم روسیه سود میبرد دلیل بر این نیست که خودسرها از طرف روسیه... درست نیست چون اینجا مخالفین اسد بیشترین سود رو میبرن
2اگر غرب واقعا تمایل به این حمله نداشت اینقدر عجله نمیکرد منتظر نتایج بازرسیها میماند شاید سوریه تبرئه میشد ودیگر لزومی به حمله نبود از طرفی برای غرب کاری نداشت طوری جلوه دهد که کار سوریه نیست احتمالا میتوانست روی بازرسان نفوذ کند و..
3 این جنگ قطعا برای غرب طولانی نیست (حملات موشکی و هوایی) حداکثر یک ماه بعد از ان قطعا درگیری داخلی وجود دارد برای غرب هم هزینه داردولی
دیگر باعث افزایش قیمت نفت نخواهد شد از طرفی از دست دادن سوریه که اهمیت استراتژیک و ژئوپلتیک دارد خیلی مهمتر از حتی یک سال افزایش قیمت نفت دارد هیچگاه روسیه منافع بلند مدت خودرا فدای منافع مدت نخواهد کرد
البته استفاده از سلاح شمیایی توسط گروهی از داخل خود ارتش با هر هدفی خیلی غیر ممکن نیست (1599746) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۳:۵۳:۳۳
یک سئوال مهم و اساسی :
آیا آمریکا و انگلیس صلاحیت عضویت دائم شورای امنیت را دارند
اینها که هر چند وقت یک جنگ بخاطر منافع خود به راه میاندازند و قلدری میکنند
شورای امنیت باید تصمیم به حمله بر علیه آمریکا و انگلیس و اسرائیل را بگیرد (دنیا برعکس شده) (1599807) (alef-10)
 
هليا
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۳:۵۷:۱۹
لطفا بريد تو اين سايت ضد جنك
https://petitions.whitehouse.gov/petition/no-war-syria/QcTV4m0F (1599812) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۰۸:۴۵
بالاخره ما نفهمیدیم این عناصر که حضرتعالی میفرمایید، خوسر هستند یا از محافلی در روسیه دستور میگیرن.
دوستانی که مثبت میدن، چنان عاشق سینه چاک آمریکا هستند که هر تحلیلی رو که حداقل کمی بتونه جنایات آمریکا رو سرپوش بذاره، عاشقانه مثبت میدن و اصلا متوجه چنین تناقض فجیعی هم نمیشن. (1599830) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۰۸:۵۱
تحلیل زیرکانه ایست...........احسنت (1599831) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۱:۰۳:۴۵
زيركانه اما بي مبنا.. بر اساس فرضيات (1600314) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۱:۰۹:۳۳
مطمئن باشيد ، حملات شيميايي به دست كساني اتفاق مي افتد كه واقعا نسبت به مردم آن كشور بي قيد ، هستند .
صحنه ها و ويدئوهايي كه در اينترنت از كشتار زنان و كودكان و جوانان و مردم بيگناه سوري مشاهده ميشود كه واقعا دردآور است ؛ بدست مخالفين و معارضين (گروههاي تكفيري) دولت بشار اسد اتفاق مي افتد.

- صحنه سربريدن كودكان و جوانان
- صحنه سوزاندن زنده زنده
- صحنه بريدن اعضاي بدن با اره برقي
- صحنه خفه كردن يك اسير با دود تانك
- دزديدن زنان و دختران جوان سوري بدست گروههاي النصره و القاعده به اماكن نامعلوم
- صحنه كشتار و اعدام گروهي كه اخيرا براي كرد ها اتفاق افتاد(435 نفر)
- صحنه كشتن مردم بيگناه به خاطر شيعه بودن
و هزاران جنايت وحشيانه ديگر ...

همگي به دست گروه هاي وهابي القاعده و النصره اتفاق افتاده كه قطر و عربستان پشتيبانان اصلي آنها هستند.

و ارتش سوريه تنها وتنها با اين گروهها مقابله كرده است و از مردم كشورش در برابر اين كفتاران حمايت كرده .

اما وقتي كه تانك و ضدهوايي از كشور تركيه به كمك وهابيون آدمخوار فرستاده ميشود !!!! چه محدوديتي وجود دارد كه سلاح شيميايي به كمك آنان نيايد؟؟؟
سلاح هايي كه سازندگان آن اروپايي ها هستند و آمريكا .
آيا نبايستي كه مقصران اصلي اين كار - سازندگان سلاح شيميايي- هم مجازات شوند؟
آيا آمريكا اينقدر دلش براي مردم سوخته كه ناو جنگي اش به خاطر موشك هاي شيميايي؛ 2 روزه به سوريه رسيده؟
بنظر ميرسد همه اين برنامه ها هماهنگ شده بوده و استفاده از سلاح شيميايي بطور قطع توسط نيروهاي وهابي و مخالفين است


اميدوارم خداوند حقيقت را براي همه آشكار سازد (1599894) (alef-13)
 
سیامک
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۴:۰۵:۵۲
دوست عزیز
اینکه حکومت ما بر اساس یک سری منافع ...ملی هست یا نه و در آینده نتیجه اش مشخص میشه از بشار اسد حمایت میکنه درست ! ولی اینکه از بشار اسد که اساسا دیکتاتور هست یک قدیس بسازیم هم کاملا اشتباهه .
حقایق روشنه ! اگرچه غربی ها زورگو هستند بر اساس منافع خودشون ولی این از رذالت بشار اسد که کشور خودش رو درگیر این بحران کرده کم نمیکنه همون اول میتونست انتخابات زودرس برگزار کنه خودشم توش شرکت کنه تا کار به اینجاها نکشه.
مثل تصمیم درستی که تو کشور خودمون اتفاق افتاد و از نتیجه انتخابات اکثرا راضی بودن و خیلی از تنش ها رو تموم کرد. (1600652) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۳:۵۸:۳۵
پیشنهادی در مورد بحران سوریه

سر دبیر محترم،

با سپاس فراوان برای انتشار تحلیل :حمله شیمیایی در سوریه و دولت دکتر روحانی لازم است به نکته مهمی‌ اشاره شود.

امروز در خبرها آمده که یکی‌ از اسنادی که آمریکا آنرا دلیل بسیار محکمی برای دست داشتن واحد‌هایی‌ از ارتش سوریه در این حمله می‌داند به متنی از شنود مکاتبه مقامات ارشد وزارت دفاع سوریه با یکی‌ از افسران ارتش سوریه در منطقه درگیری اشاره دارد که مقام ارشد در وزارت دفاع سوریه با نگرانی و تعجب بسیار از افسر تحت عامرش در مورد این حمله شیمیای بدون هماهنگی یا دستور مقامات بالاتر توضیح می‌خواهد . اگر صحت این سند تأیید شده باشد، این بهترین دلیل برای درستی تحلیل ارائه شده مبنی ٔبر وجود توطئه شومی از سوی نیروی سومی می‌باشد که با داشتن عناصری نفوذی و خود سر در واحد‌های از ارتش سوریه تلاش دارد با گعل الود کردن بیش از پیش آب از طریق کشاندن آمریکا و غرب به و نیروهای مترقی منطقه همچون ایران و حزب‌الله به رویاروی مستقیم تر و پر هزینه تر ماهیهای هر چه بزرگتری از دریای خون مردم مثلمان و مظلوم خاورمیانه صید کند.

به هر حال اگر مسٔولان مربوطه در دولت و به خصوص ریاست جمهوری محترم اقای روحانی به این جمعبندی رسیدند که این حمله شیمیایی از سوی برخی‌ از عناصر خود سر در ارتش سوریه و بدون آگاهی‌ و دستور مقامات ارشد دولت و ارتش سوریه صورت گرفته، به نظر می‌رسد بهترین مشاوریی که ریاست جمهوری محترم میتواند به عنوان یک کشور دوست به شخص پرزیدنت اسد بدهد این خواهد بود که از از ایشان و دولت سوریه بخواهد به جای انکار و تکزیب کلّ ماجرا ،مانند یک رهبر بزرگ قبول مسئولیت نموده و آمادگی خود را برای مجازات تمام کسانی‌ که مرتکب این نافرمانی بزرگ و نابخشودنی شدند را اعلام کند.با توجه به اینکه طرف مقابل یعنی‌ دولت اوباما و کشورهای غربی ٔبر خلاف میل خود در تحت فشار بسیاری از سوی لابیهای تندرو برای دست زدن به اقدام نظامی هستند و بدون دلیل قابل قبولی نمیتونند این حمله را متوقف کنند ، قبول مسئولیت از سوی دولت سوریه نه تنها میتواند کشور سوریه و کلّ منطقه را از یک جنگ عظیم و بیهوده نجات دهند بلکه ایران و آینده نیروهای پیشرو منطقه را از یک رویاروی پر هزینه و نابرابر که میتواند رنگ فتنه مذهبی‌ بگیرد نجات دهد. طبیعی‌ است که این کمترین انتظار ایران از یک دوست باشد ولی‌ اگر همچنان رهبری سوریه از قبول مسئولیت سر باز زند بهترین راه برای کشور باز نگری اساسی‌ در مورد روابط خود و موضع خود در برابر این جنگ باشد. باشد که تمام نیروهای اهریمنی که در صدد اند با خون و خسارت مردم مظلوم منطقه به آرزوهای و اهداف استکباری خود برسند با تددبیر به موقع جناب دکتر روحانی ناامید و رسوا شوند. زمان بسیار تنگ است و باید در چند روز آینده کلّ منطقه را از یک جنگ بیهوده نجات داد. اگر جنگی آغاز شود هر دو طرف بازنده خواهند بود و تنها کشوری که در منطقه نیست و حتی تاکنون یک قطره خون از دماغ یکی‌ از اتباع ‌اش در این درگیری نیامده با تولید ۱۱ میلیون بشکه نفت ۱۵۰ دلاری و میلیاردها متر مکعب گاز دریای خزر برنده واقعی‌ خواهد بود.هیهات که چنین شود. (1599961) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۵:۳۹:۳۸
نابغه ای واقعا با این تحلیلت. نابغه تر اون 800 نفری که لایک زدن!!!! (1599972) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۹:۰۴:۲۹
اقامن اشتباه مثبت دادم به نظرم تحلیل خیلی ابکی است وشماها غرب پرستها هرتحلیلی میکنید جنایتهای امریکا را سرپوش بگذارید در حالی که همه میدانند امریکا هرکشوری که دشمنش باشد به هربهانه ای حمله میکند انهمه جنایت درعراق وافغانستان کم نبود که حالا به سوریه رسیده شماها غرب پرست یکذره منصف باشید چرا باید روسیه همچنین کاری کند روسیه ای که میداند سقوط سوریه برای اوخیلی گران تمام میشود وبعداز سوریه نوبت ایران است پس تحلیلت خیلی مسخره است (1601266) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۰۷:۵۳
قوانین بینلمللی بسیار ساده تر از این حرفهاست...مانند دعوای دو نفر..دلیل واقعی‌ آمریکا برای حمله به صدام، حمله صدام به کویت به عنوان متحد آمریکا بود و از همین منظر حتی روسیه نیز نمیتوانست اقدمی کند. به عبارات ساده، زدی باید بخوری!...اگر صدام حمله به کویت کرد ولی نتوانست نگاه دارد، آمریکا گفت من هم حق تلافی دارم... در مورد بشر اسد هم آمریکا و عربستان ایمان دارند در ترور رفیق هریری بشر اسد نقش اول را داشته و به همین دلیل این حق را به خود میدهند که او را حذف کنند (1598075) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۲:۱۷:۵۸
دلیلی که شما فرمودید در مورد حمله اول آمریکا به عراق بود که بصورت هوایی انجام شد. دلیل حمله دوم ربطی به کویت نداشت و بخاطر اتهام وجود سلاحهای کشتارجمعی در عراق بود که هیچ وقت ثابت نشد. (1598475) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۰۰:۵۸
استاد ما که سالها در خارج زندگی کرده و درس خوانده میگفت:قانون دنیا قانون جنگل است ولی از نوع مدرنش.به قول معروف فقط قوی ترها حق دارند.ما هم چاره ای نداریم که برای دفاع از حقوق مان قوی شویم.اگر بخواهیم در این دنیا حرفی داشته باشیم باید از لحاظ اقتصادی واجتماعی و فرهنگی و...قوی شویم (1598586) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۰۶:۱۰
داداش من رفيق حريري كه بر خلاف پسرش تندرو نبود و تمايلاتس بيشتر به سمت حزب الله بود تا غرب
و اصلا براي همين هم ترورش كردن ... (1598608) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۱۷:۰۵
داداش سوریه با عراق متفاوته عراق حتی یه متحدم تو منطقه نداشت اما سوریه این متحدارو داره در ضمن اگر امریکا به سوریه حمله کنه دیگه گروههای افراطی داخل سوریه سلاحشونو نمیتونن بر علیه اسد به کار بگیرند قضیه از این حرفا پیچیده تره (1598644) (alef-13)
 
مرادپوریان
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۲۵:۱۵
داداش کشتن یه شخصیت سیاسی که حتی سمتی هم نداشت چه دلیلی برای جنگ همه جانبه ضد مردم میتونست داشته باشه.
جریان المستقبل 2 سال پیش دست سوریه رو از ترور حریری(نه هریری) مبری دونستن شما هنوز اون رو دنبال میکنی؟
با این همه باز شما همه آشمان و ریسمون رو فراهم میکنی که جنایت القاعده و حامیانش رو توجیح کنی! (1598661) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۷:۵۰:۴۶
من موندم این همه کارشناس با این سطح تحلیل هایی که به مغز کارشناسان سیا هم نمیرسه از کجا مدرک گرفتن؟ از دانشگاه آزاد ... یا همون جایی که مرحوم کردان مدرک گرفت؟

خدا رحم کنه به دنیا با این تحلیل گران مسایل سیاسی این هم با این سطح از توهمات غلط (1599242) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۱۸:۲۴
قوانین بینلمللی بسیار ساده تر از این حرفهاست...مانند دعوای دو نفر.. دلیل واقعی‌ آمریکا برای حمله به صدام، حمله صدام به کویت به عنوان متحد آمریکا بود و از همین منظر حتی روسیه نیز نمیتوانست اقدمی کند. به عبارات ساده، زدی باید بخوری!...اگر صدام حمله به کویت کرد ولی نتوانست نگاه دارد، آمریکا گفت من هم حق تلافی دارم... (1598106) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۱۹:۳۷
عامل به كار گيري سلاح شيميايي در سوريه بر عليه مردم مظلوم سوريه ، بايد هر چه سريعتر نابود گردد . (1598109) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۲۰:۳۰
لعنت خدا بر صدام و صداميان كه بر عليه مردم از سلاح شيميايي استفاده ميكنند . (1598113) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۲۱:۲۹
سوريه بايد در همان روز اول حمله شيميايي به حومه دمشق ، اجازه تحقيق و بازرسي را به سازمان ملل ميداد . (1598119) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۵۵:۲۹
خوب سوریه اجازه داد ولی مشکلی که بود این بود که اون منطقه تحت حاکمیت دولتی ها نبود (1598247) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۸:۳۰:۱۰
عه عه عه !!!!!
صدا و سيما ما كه ميگه تمام نقاط سوريه دست نيروهاي دولتي است !!!!!!!!!!
حرف تو رو قبول كنيم يا رسانه ميلي برادر ضرغامي رو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1599321) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۴۶:۱۳
دروغ نگو همچین چیزی تو رسانه ملی پفته نشده ! (1599873) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۰۳:۰۱
اين تعلل سوريه در اجازه بازرسي ، نشان از چيست ؟! (1598595) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۰:۱۷:۳۵
برادر من این اجازه داده شد و در کمتر از پنج روز بعد سازمان ملل پای کار بود
در کشوری که شرایط جنگ داخلی داره 5 روز برای تامین امنیت و ارسال گروه زیاد نیست! (1599494) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۲۲:۱۵
به جنگ علیه سوریه در صفحه نظر سنجی کاخ سفید نه بگویید.
https://petitions.whitehouse.gov/petition/no-war-syria/QcTV4m0F (1598123) (alef-13)
 
ی
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۱:۱۸:۵۹
چقدر هم کاخ سفید برای نظرات مردم جهان ارزش قائل است! (1598324) (alef-13)
 
علیرضا ش
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۱:۴۰:۴۹
چطوری باید رای نه داد؟
من رفتم ولی سر در نیاوردم و اگه میشه توضیح بدید.
دوستان با یک بسیج عمومی میشه افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد.

به نظر من خود جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مخالف جنگ هم یک همچین نظر سنجی را طراحی کنند، بهتر است. (1599914) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۸ ۰۰:۱۲:۰۸
ثبت رای یعنی نه به حمله (1601747) (alef-13)
 
تازه كندي
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۲۲:۲۷
من با حمله به عاملان استفاده از سلاح شيميايي به مردم موافقم . (1598125) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۲۳:۰۰
اونوقت مردم عزیزایران واسه موسم حج میرن عربستان,بخشی ازهمین پولای جنگ واسه درامد ارزی حجه ک عربستان ازشون استفاده میکنه (1598126) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۲۵:۱۵
آقای ظریف در گفتگوی تلویزیونی فرمودند: دنیا امروز دنیا نیست که برخی کشورها فکر کنند میشود در کشورهای دیگر ناا امنی‌ و جنگ عدم ثبات باشد ولی در کشور خودشان در آرامش و امنیت باشند....اتفاقا دکترین سیاسی اسرائیل نیز همین است، او خود را یک کشور عضو سازمان ملل میدند و می‌گوید اگر قرار باشه در منطقه من امنیت ناداشته باشم و نتوانم پیشرفت داشته باشم، هیچ کشوری هم نباید احساس امنیت کند و پیشرفت داشته باشد... آقای ظریف بهتر است از گفتمان محکم تری که دارای بنیاد دوگانه نباشد استفاده کند. (1598132) (alef-13)
 
1362
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۲۶:۲۸
چرا بشار با مخالفان سوری که اوایل تظاهرات فقط راهپیمایی مسالمت امیز میکردن توافق نکرد که کار به اینجا بکشه مملکتش با اینهمه قدمت به تلی از خاک تبدیل بشه
کشوری که نتونه پایتختشو ازحملات مستمر رور نگه داره وبا اینهمه کمک از روسیه هنوز نتوانسته یک راه حل عملی به جهان ارائه بده باید عواقب کار خودش رو میدانست
به نظر بنده البته چاپ نمیشه باید بشار کناره گیره کنه یک دولت موقت معین وبعد هم انتخابات ازاد با حضور ایران و روسیه وجبهه مخالفان برگزار بشه
اگر نخواهند اینها صدای همدیگر رو بشنوند این جنگ ادامه دار خواهد بود (1598138) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۷:۰۴:۲۴
چه قدر عالی همه مشکلات حل شد!ممنونیم!!!! (1601032) (alef-10)
 
ابراهیم قنبری
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۲۷:۵۰
به نام خدا
رفع تکلیف غرب در مقابل حوادث سوریه ، برنده بزرگ عملیات محدود و تنبیهی غرب طی روزهای آینده در سوریه ، ژنرال السیسی حاکم نظامی مصر خواهد بود ، مصر حالا دیگر تیتر اول نیست. (1598149) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۲۱:۴۳
الان هم هست برادر غرب برای حمله به سوریه به کانال سویز نیاز دارد پس بازهم هم راهها به ژنرال السیسی ختم می شود (1598808) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۳۰:۳۹
اي كاش از سلاح شيميايي استفاده نميكرد . (1598160) (alef-13)
 
لاله
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۳۱:۲۲
سوريه جديد ؛ ديگه سوريه قديم براي ما نخواهد بود . (1598163) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۵۶:۳۱
يادش بخير .....
يه زماني ميرفتيم سوريه .
چه قدر تحويلمون ميگرفتند . (1598249) (alef-13)
 
a
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۳۵:۱۷
امریکا دنبال بهانه برای جنگ بود که تروریست ها بهانه را جور کردند.
اصلا هم برایشان مهم نیست که اگر بعدا ثابت شد کار دولت سوریه نبوده است افکار عمومی چه می گویند.
مگر سلاح هسته ای صدام ثابت نشد که دروغ بود؟ خب چه شد؟ امریکا چه جوابی داد؟ (1598174) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۵۲:۰۹
اولا سلاح کشتار جمعی, نه سلاح هسته ای.
در ثانی ما ایرانی ها که خود قربانی سلاح های کشتار جمعی (شیمیایی) عراق بوده ایم چگونه میتوانیم دروغ بودن آنرا باور کنیم؟ (1598998) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۹:۵۵:۲۲
آمریکا هرگز نگفت که صدام سلاح هسته ای دارد. بحثشون سلاحهای کشتار جمعی بود.
اگر صدام بمب اتم داشت آمریکا مثل کره شمالی جرات نمی‌کرد به این کشور حمله کنه. (1599460) (alef-13)
 
شهاب 1 +2
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۳۷:۳۶
روسيه از 3 روز گذشته و بعد از تهديد ايالات متحده آمريكا مبني بر حمله به سوريه ، مرتب داره روزي 2 تا هواپيما ميفرسته سوريه تا اتباع خودش رو از سوريه خارج كنه !
اين امر نشان از وحشت روسيه از قدرت نظامي آمريكا دارد . (1598183) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۱۱:۵۰
نه عزیز من، نشانه وحشت نیست، نشانه "عاقل بودن" و به فکر "اتباع" بودن هست، اگر نه ارتش روسیه ضعیف نیست!
و خدا روزی رو نیاره که روسیه و آمریکا مستقیم بخوان بجنگند... جنگ جهانی آن هم در عصر مدرن و با این سلاح ها چیزی از کره زمین باقی نمی گذارد! (1598621) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۱۸:۳۰
آمریکا قدرت اول نظامی دنیا است با اختلاف چند برابری با نفر دوم و هیچ کشوری در برابر اون فعلا نمیتوانند مقاومت کنند ، به فرض توان نظامی برابر روسیه و آمریکا ، تلفاتی مه توی این جنگ به روسیه وارد میشه انقدری به منافع نظامی و ملی روسیه خسارت وارد میکنه که روسیه ترجیح میده با گرفتن یک امتیاز خودشو بکشه بیرون ، روسیه همیشه اینجوری عمل کرده (1598798) (alef-13)
 
كارشناس علوم سياسي
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۳۸:۵۰
ما بايد موضع بيطرفي رو در قبال اين تهاجم داشته باشيم . (1598186) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۱:۰۰:۲۳
عقل حكم ميكنه كه بيطرف باشيم و نظاره گر . (1598275) (alef-13)
 
توحید
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۱:۳۶:۲۲
شما که علوم سیاسی می خونی ، باید بدونی که بعد سوریه نوبت ایران هست ، دیر و زودش مطرح نیست ، اما نهایتاً نوبت ایران هست. خیلی مشخصه این موضوع.

بهونه ها برای حمله همون بهونه های جنگ عراق هست ، سلاح های کشتار جمعی ، عدم توجه به مجوز دادن یا ندادن شورای امنیت برای شروع جنگ و ...

هوشمندانه ترین کار اینه که تمام توان نظامی ایران به کار برده بشه اما به صورت نیابتی ! (1598365) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۱:۵۰:۴۸
یعنی از نظر شما امکان اتخاذ موضع دیگری هم داریم که "بی طرفی" را توصیه می کنید؟ ...طرف هواپیمای مسافربری ما رو تو هوا زد اونم برخلاف همه معاهدات و مقررات بین المللی ، شما حتی صدای یک ترقه از طرف ما شنیدی؟ ..بعد حالا فکر کردید این ملت برای سوریه می ره بجنگه ؟ (1598398) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۲۰:۱۲
دقیقا حق با شماست.
ما الان در موقعیتی نیستیم که جز بی طرفی موضع دیگری بگیریم گرچه میدونیم این طور نمیشه.
من که دعا میکنم همه چی همون طور که بهتره خاتمه پیدا کنه،میخواد با جنگ میخواد باصلح...خدا بزرگه.خدا همه ی بنده ها رو حفظ کنه،چه شرقی چه غربی.خدا همه رو به راه صلح و دوستی هدایت کنه. هیچ چیزی برای خدا بزرگ و سخت نیست. (1598803) (alef-13)
 
سيد احسان
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۲۵:۳۴
به نظر شما بهتر نيست اين بي طرفي را به عنوان يك اصل در قانون اساسي بگذاريم و از بيخ بي طرفي مان را براي هميشه اعلام كنيم؟! (1598819) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۳۲:۳۷
کارشناس جان، ما قرارداد داریم با سوریه. بی طرف باشیم و سر عهد و پیمانهامون نمونیم حیثیت برامون نمی مونه. باید تمام تلاشمونو انجام بدیم تا جنگ نشه. اگه شد، ناچاریم وارد بشیم. (1598832) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۰:۳۹:۱۷
روسيه هم در برابر آمريكا در جا زد . (1598188) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۱:۲۲:۲۹
سلاح شيميايي را عراق در حلبچه استفاده كرد وحالا ميگويند سلاح شيميايي در عراق پيدا نشد (1598332) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۴:۱۹:۵۰
خود کشورهای غربی یه سالی به صدام سلاح دادند اما دیگه چون ادم خطرناکیه و ممکنه به خودشون صدمه بزنه این کار رو متوقف کردن. (1599965) (alef-10)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۱:۳۰:۰۸
بعضی یا در توهم هستند یازیاد به رادیو وتلوزیون بیگانگان تماشا میکنند. ارتش که پی درپی در مقابل تروریستها پیروز میشود . هیچ موقع از سلاح شیمیایی استفاده نمیکند. تا خودش را دردنیا منفور کند. این کار حتما ومسلما ازطرف مخالفان سوریه با چراغ سبز آمریکا واسراییل صورت گرفته است تا بهانه ای باشد برای غربیها تا مداخله نظامی کنند.تعجب است این همه دلایل محکم وجود دارد که تروریستها از سلاح شیمیایی استفاده کردند. مع الوصف افراد خودی شک و تردیددارد از کشورهای غربی انتظاری نیست چون تمام کار آنها شیطانی بر پایه فریب استوار است. (1598351) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۱:۳۲:۰۳
متاسفم که دوستان به کفار حربی اهل کتاب بیشتر از مسلمان علوی اعتماد دارند و چشم بسته بشار اسد را محکوم میکنند و به عربستان و امریکا حق میدهند. خیلی بیش از حد به این دشمنان خدا خوش بینید.. به نظر من بایستی نسلی از موشکهای شهاب را در اختیار سوریه قرار دهیم تا بتوانند کشورهای غربی حاشیه ی مدیترانه را هدف قرار دهد (1598357) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۲:۱۹:۴۱
ادعای ثابت نشده!!!
چرا دروغ می گویید؟ (1598478) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۲:۲۶:۳۲
به نظر مي رسد مسئولان ايراني هم بايد از پاي تلفن بلند شده و رهسپار سفر شوند ،
سفر روحاني به عربستان و سفر ظريف به نيويورك و دادن درخواست تشكيل جلسه شوراي امنيت بايد در دستور كار آنها باشد ، اگر امروز به نيويورك نروند سفر ماه آينده شان هيچ سودي نخواهد داشت . (1598492) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۲:۲۹:۰۹
این دو مینو ختم به ایران میشه
به قول حضرت امیر هر ملتی که درون مرزهای کشور خودش جنگ کنه ذلیل و خوار میشه
چند کشور منطقه شامل قطر عربستان و ترکیه و اردن از یک سو و دشمنان قسم خورده ایران مانند اسرائیل آمریکا انگلیس از سوی دیگر دنبال ویرانی منطقه بویژه ایران هستند تا خاورمیانه مدنظر اسرائیل شکل بگیرد
ایران باید با یک بهانه خیلی واهی ظرف یک حمله ویرانگر قطر را برای همیشه نابود کند و زیرساختهای انرژی عربستان را تهدید جدی کند مطمئن باشید اتحادیه اروپا ئ ناتو برای تداوم حیات خودش مجبور به مصالحه می شود (1598498) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۰۱:۱۵
اگر بخواهیم به منافع ملی و فرار از تحریم ها و بهبود وضعیت معاش و تولید و تجارت در کشور مقید باشیم، بایست مانند همه کشورهای عربی و منطقه که در قبال جنگ ایران و عراق، موضع بی طرفی به خود گرفتند، ما هم با بی طرفی سیاسی اما همدردی با ملت مظلوم سوریه جلو برویم و گرنه ممکن است که ما هم درگیر یک سری جنگ های داخلی و خارجی شویم. اینجاست که باید دید سیاستمداران گرامی کشور چه واکنش های منطقی و اصولی از خود و از طرف ملت ایران به جهان نشان می دهند. (1598587) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۰۸:۲۵
این آمریکایی ها و غربی ها چه دل خوشی دارن.
اسرائیل با حمایت همه کشورهای غربی نتونست از پس یک گروه به نام حزب الله دربیاد.
حالا هوس حمله به سوریه کرده که قدرتش و حمایتهایی که ازش میشه چندین برابر حزب الله هست؟ زهی خیال باطل براشون. :) (1598615) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۱۲:۱۴
سوریه اجازه تحقیقات را از همان روز اول داد آمریکا جلوگیری کرد.
بعد از ساقط شدن سوریه نوبت به حزب الله و بعد از آن ایران می رسد
بی طرفی خوب نیست حداقل برای منافع ایران.همه این اتفاقات در درجه اول به سود اسرائیل و بعد از آن ترکیه و عربستان است. (1598625) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۳۶:۰۷
حمله به سوریه به صورت پیاده سازی نیروهای زمینی حداقل در حال حاضر محتمل نیست و به علت پیشروی و موفقیت های اخیر ارتش سوریه مشخص شده است که بحران سوریه احتمال دارد به نفع اسد تمام شود اما کنشگران بین المللی نمی خواهند این بحران به این زودی ها تمام شود لذا به دنبال تغییر موازنه قدرت و متعادل کردن آن می گردند ارتش سوریه که در 2 سال گذشته بسیاری از مناطق مهم و استراتژیک کشورش را به تروریست های مسلح واگذار کرد به یک باره به کمک کشورهای حامی خود موفق به انجام حملات موفقیت آمیز و باز پس گیری مناطق مهمی شد در عین حال مدتی است از فرار مقامات مهم سوری به خارج از کشور و پیوستن به مخالفین اسد خبری نیست بنابراین غربی ها همانطور که نمی خواهند اسد پیروز باشد نمی خواهند که تروریستها پیروز گردند و حاکم سوریه شوند امروز شاهد حضور حداکثری تروریست های سلفی مسلح در خاک سوریه هستیم و از بین بردن این نیروها توسط ارتش سوریه و حمایت هم پیمانانش در واقع همان قدر که به نفع سوریه است به نفع غرب نیز می باشد اگر ارتش سوریه بتواند این تروریست ها را شکست بدهد و از خاکش بیرون کند این کلونی از تروریست های وحشی که برداشتهای افراطی و خشن از دین مبین اسلام دارند در سطح منطقه و ایضاء جهان پخش می شوند و به دنبال ضربه زدن به منافع غرب بر می آیند لذا استراتژی غرب به رهبری آمریکا براین است که نه اسد بتواند در کوتاه مدت بر بحران غلبه کند نه تروریست ها بتوانند اسد را شکست دهند این قتل گاه که برپاست حالا حالا ها دوام دارد . (1598685) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۳۸:۳۸
دوباره برگشتیم به دوره ای که یانکیهای وحشی به همسایه های ما و بغل گوشمون حمله می کنند، بدون مدرک و با پرروی و قلدری، و مسؤولین منفعل سیاست خارجی ما به اپهار تأسف و محکوم کردن اکتفا می کنند. (1598691) (alef-13)
 
یه ایرانی
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۴۰:۴۱
من واقعا برای دولت جدید اقای روحانی متاسفم که هیچ کاری برای سوریه نمیکنه و فقط بلد بگه ما با این کشور یا اون کشور مذاکره کردم و ما مسلمونا باید شاهد مرگ زن و بچه های بی گناه باشیم.حالا ببینیم این اقای روحانی که فقط بلد سناریو بده برای سوریه هیچ برای منافع ایران چی کار می کنه؟ (1598694) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۷:۳۷:۵۴
اون موقع كه زن و بچه هاي كشورت تو جنگ عراق كشته ميشدن كدوميك از كشورهاي همسايه!!!به فكرشون بود؟هر كشوري اول بايد به فكر منافع ملت خودش باشه. (1599212) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۸:۳۲:۴۳
سوریه از معدود کشورها یا تنها کشوری بود که تو دوران دفاع مقدس حامی ایران بود و به هر نحوی به ایران کمک می کرد. از قبیل رسوندن تسلیحات و ... (1599325) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۷:۵۹:۱۴
دوست عزیز، سیاست های کلان خارجی اون هم در چنین سطح حساسی برای تصمیم گیری، برعهده رهبری هست نه رئیس جمهور (1599265) (alef-13)
 
م ل اراکی
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۴۷:۴۰
با سلام.

بعد از سوریه فشار روی ایران بیشتر میشه. ایران باید تا وقت داره به قدرتمندتر کردن ساختار نظامی خود بپردازه. البته هر گونه درگیری نظامی با سوریه به کشورهای دیگر نیز می رسه. ایران باید از ان پی تی خارج بشه تا دستش برای اقدامات بعدی باز باشه. (1598713) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۲۰:۰۳
امیدوارم کشورمادراین جنگ بیطرف بماند. (1598801) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۶:۰۷:۵۵
اتفاقا اگه منافع ایران در خطر باشه نباید به محکوم کردن بسنده کنه.
هدف از راه انداختن این جنگ
1- افزایش قدرت اسرائیل با از دور خارج کردن مخالفهاش هست.
2- تضعیف ایران که ابر قدرت خاورمیانه هست از طریق حذف هم پیمانهاش در منطقه (1599032) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۸:۴۴:۰۱
مطمئن باش بيطرف ميماند (1599344) (alef-13)
 
راحیل
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۰:۵۱:۲۳
عزیز
ما پیمان نظامی با سوریه داریم
یعنی هر جنگی بین سوریه و هر کشوری و ایران و هر کشوری رخ بدهد نا خودا گاه کشور دیگر هم درگیر جنگ می شود . (1600270) (alef-13)
 
ل
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۳۱:۱۵
مکرشان جواب نمی دهد.
یه نفر اون بالا هست. (1598828) (alef-13)
 
فرشاد
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۳۱:۵۱
اين تحولات نشان داد حساب باز كردن روي روسيه به عنوان دوست ومتحد يك اشتباه بزرگه (1598829) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۳۲:۳۳
در هيچ دوراني نامرد تر از روس ها وجود خارجي نداشته (1598831) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۳۶:۳۳
ساینس مانیتور کیلویی چند ؟ اوباما رئیس جهانه و نیازی به مجوز نداره همینطور که برخی ها هم بدون مجوز در سوریه فعالیت نظامی میکنه ، اوباما که دیگه جای خود داره (1598842) (alef-13)
 
کارشناسی علوم سیاسی
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۳۸:۵۵
امریکا ظرف چند روز اینده شاید تا فردا از طریق موشک به سوریه حمله می کند و تمامی تاسیسات نظامی را از بین می برد و سوریه تبدیل به کشوری مثل افغانستان بعد از خروج شوروی می شود و این وسط کودک نامشروع یعنی اسراییل به سن بلوغ می رسد (1598848) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۴۸:۳۵
من فکر کنم دولت امریکا یه تعداد افرادی رو استخدام کرده که مرتبا فقط از روسیه بد بگن و این کشور رو مزدور نشون بدن (1598869) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۶:۰۹:۱۹
ببنید شما هشت سال سر مردم بلایی اوردین که حتی از حمله آمریکا به سوریه هم حمایت می کنن. در صورتی که همه می دانن عمق استراتژیک ما سوریه هست. ببین دارم برادرانه بهت می گم. حکومت هایی که مردم خودشون را آدم حساب نکنن و به درخواست های آنها و آزادی های آنها توجه نکنن عاقبتشون لیبی و سوریه و افغانستان و عراق و ... هست. این رسم جهانی هست. این روسیه اگر الان روسیه هست با دلالی به اینجا رسیده. روسیه وقتی با حمله به لیبی موافقت کرد که سبیلش را چرب کردن.

روسیه نگران از عادی شدن وضعیت ما با غرب هست چون می ترسه ما گاز به اروپا صادر کنیم و اون دیگه نتونه مثل قبل اروپا را با گاز تحت فشار بگزاره. این روس ها آدمی هایی بودن که شیر گازشان را در اوج زمستان برای امتیاز گرفتن از اروپا بستن. ایران هم فقط یک کارت بازی برای روسیه هست. سوریه هم همینطور الان دیگه تاریخ مصرف کارت سوریه تمام شده و روسیه می دونه. و اتباعش را داره می بره و پایگاه نظامیش را هم خالی داره می کنه. به خدا نامردی روس ها بدتر از نامردی یا حداقل کمتر از نامردی غربی ها نیست. فرقی بین آمریکا و روسیه نیست. اگر قرار هست ما اینجور در دامان روسیه و چین این هشت سال بیفتیم بهتر هست در دامان غرب و آمریکا بیفتیم.


جون مادرت الف پخش کن. (1599040) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۱:۲۸:۴۷
احتمالا شما مستخدم روسیه هستید.روسیه مزدور ورفیق نیمه راه (1599907) (alef-10)
 
همشیره
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۳:۵۰:۳۸
اشتباه فکر می کنید .صابون روسیه به اندازه کافی به تن ملت ایران خورده.دولت مریکا نیازی به هزینه کردن در این مورد بخصوص را ندارد. (1600636) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۴:۵۵:۱۷
اگر مرسی هنوز سرکار بود، برخلاف السیسی، در این منازعه رای به حمله به سوریه می داد. السیسی حتی اگر با کودتا آمده باشد، از مرسی که فقط منافع حزبی برایش مهم بود، بهتر است. (1598880) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۸:۴۶:۲۷
اخواني ها همشون همينن .
اكثرشو از ترس السيسي دارن تغيير چهره ميدن و از مصر فرار ميكنن !!!!!!! (1599352) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۰۱:۰۷
واقعا مسخرست.... بالاخره خرج سربازهای آمریکایی باید از یه جایی در بیاد..
بالاخره این همه اسلحه که خودشون دارن می سازن باید فروش بره....

این وسط دعوای بین روسیه و آمریکاست.....بیچاره مردم بد بخت سوریه... فقط دلم واسه اونا میسوزه... کشورشون داره نابود میشه...

یاد دوران جنگ ایران افتادم... خدایا هیچ ملتی رو گرفتار جنگ نکن... (1598897) (alef-13)
 
محمدحسین
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۸:۰۰:۴۱
یعنی در دوران دفاع مقدس جنگ بین سران ایران بود و سران دنیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

واقعا براتون متاسفم
برید وصیتنامه شهدا را بخونید (1599267) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۲۲:۰۶:۳۴
شما اصن موضوع رو نگرفتی برادر... سر دعوا داری... من می گم یاد دوران جنگ ایران و عراق افتادم شما می گی سران ایران و سران دنیا؟

عادت داریم همه نفهمیم و حرف بزنیم...

من یاد بدبختی های جنگ افتادم... چی می گی شما... (1601530) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۱۹:۳۸
شايد عده اي در دنيا انتظار دارند پوتين بخاطر بشار اسد با موشكهاي قاره پيما و زيردريايي هاي هسته اي و بمب افكن هاي استراتژيك دور پرواز واشنگتن و شهرهاي امريكا و لندن و... را هدف قرار دهد و با همين هواپيما هايي كه الان اتباع خود را خارج ميكند در زمان درگيري كوماندو و چترباز بفرسته سوريه تا از پرزيدنت اسد حمايت كند و با ارسال ناو و زيردريايي به بندر طرطوس كه در اختيارش است مواضع مخالفان اسد و پايگاه هاي امريكا را هدف قرار داده و با ناوهاي امريكا و انگليس و فرانسه و... درگير شود با پياده كردن نيروي زرهي قسمتهايي از سوريه را تصرف كند...و در اين اثنا چين و متعاقبأ ايران هم با تمام قوا در دفاع و حمايت از بشار اسد وارد معركه شوند..... (1598934) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۶:۱۰:۴۹
نه عزیزم. سوریه و مسلمونها به قدرتهای غیر مسلمان نیاز ندارند.
ایران+سوریه+ حزب الله می تونند یک تنه در برابر همه دنیا مقاومت کنند.
شعار و جوزدگی هم نیست. این رو بارها و بارها حزب الله به تنهایی اثبات کرده. حالا به حزب الله ایران و سوریه رو هم اضافه کنید. (1599043) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۵:۵۰:۱۶
عزيز فيلم زياد نگاه ميكني برات خوب نيست! برر خدا روزيت را جاي ديگراي بده. (1599973) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۲۱:۳۱:۵۶
عزيز اگر منظورت به بنده كه تحليل اول يا به قول شما فيلم را نوشته ام بود، بايد بداني فيلم هايم را به اجبار چند دهه قبل ديده ام حالا فقط منتظر نتيجه ام تا خدا روزي ام را كامل كند، شما كه فيلم نمي بيني حتمأ روزيت از اينجاست؟ (1601472) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۶:۱۴:۱۴
امریکا برای متحدانش اینکار را بارها کرده. حداقل تا حدودی . مثل کویت. می دانیم برای منافع اش بوده و سودی در این کار بوده. اما سقوط سوریه یعنی اینکه روسیه یک قدرت منطقه ای هست نه جهانی. سود روسیه برای ماندن در کورس قدرت های جهانی دفاع همه جانبه از سوریه می بایست باشه. اصلا هم نیازی به این کارهایی گفتی نبود. می توانست این دو سال اس 300 را به سوریه بده و قدرت پدافند هوایی سوریه را تکمیل کنه. انوقت غربی ها به این راحتی تصمیم حمله نمی گرفتن.


روس جماعت یعنی دلال. یعنی دزد سر گردنه. یعنی نامرد به معنای واقعی کلمه. اون ها حاضرن ما با غرب بجنگنیم و کشورمان نابود بشه اما روابطمان با غرب خوب نشود. مطمئن باشید این سیاست روس جماعت هست. (1599055) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۳۵:۰۴
اگر درگيري به حدي ظرفيت گسترش داشته باشد كه استفاده از كانال سوئز براي ناوهاي امريكايي و غربي الزامي شود و انوقت السيسي عملأ اجازه ندهد انوقت اين جناب ژنرال كه با تركيب ان لباس و كلاه و عينك دودي تيره در پشت تريبون خوشتيپ هم هست، كار بزرگي از طرف مصر انجام خواهد داد. ولي در عمل موشكهاي كروز روي ناوها و زيردريايي ها و جنگنده بمب افكن هاي در پايگاه هاي انجرليك و اردن كفايت ميكند.  (1598966) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۵:۴۸:۳۸
ايران بايد سياستي خردمندانه و عاقلانه در قبال بحران سوريه پيش بگيرد و بي جهت خد را درگير اين جنگ خسارت بار نكند كه در اين وضعيت سخت اقتصادي كشور نه تنها چيزي عايد كشور نخواهد كرد بلكه خسارتهاي وارد شدن در اين جنگ . نامشخص و فاجعه بار خواهد بود. درست است كه ايران و روسيه متحدان اصلي سوريه در منطقه هستند ولي ناچاريم با مديريت صحيح بحران. به سوريه بعد از اسد فكر كنيم. همانگونه كه در جنگ عراق و افغانستان هم بي طرف مانديم و البته اتفاقا بعدها به سود ما تمام شد زيرا حكومت ستيزه جو و افراطي و متحجر و ضدشيعه طالبان و ديكتاتور بزرگ منطقه در عراق كه خسارتهاي زيادي به كشور ايران و شيعيان عراق وارد كرده بود برانداخته شد. (1598992) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۶:۰۱:۲۹
مطمئن باشید بعد از سوریه نوبت عربستانه!!!! (1599013) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۸ ۰۳:۲۷:۰۵
آمریکا جنگ افروزه و بالاخره نوبت عربستان هم خواهد رسید
دوستی با گرگ دوستی خطرناکیه چون گرگ همنوع خودش رو هم میدره (1601918) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۶:۱۱:۳۴
کاش اسد خیلی قبل از اینها کوتاه می آمد و مسالمت آمیز کنار می رفت اونوقت برای تروریستها و زورگویان غربی هم چین فرصتی برای گرد و خاک کردن بوجود نمی آمد. این یعنی کنار گذاشتن منافع شخصی و حزبی به نفع منافع ملی. (1599048) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۱۲:۴۱
که زودتر رجب طیب بشه سلطان رجب طیب البته می دونی که تو اصفهان صفوی به زنتن خدمتکارمی گفتند سلطان ! (1599841) (alef-10)
 
علی زمانی
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۶:۲۵:۵۸
امیدوارم سوریه باموشک تل آویو رو داغون کنه تا دل مظلومان عالم شاد بشه (1599091) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۶:۴۶:۳۸
نظریه اول اگر چه نگاهی متفاوت نسبت به تحولات در سوریه است و البته قابل تامل اما تا اندازه ای تابع نگاه تاریخی ایرانیان نسبت لطمات وارد شده به ایران در طول 200 سال گذشته از سوی روسهاست.اینکه چنین هوشیاری وتسلط بر ریشه های بحران در کشورمان اینقدر عمیق و وسیع است انصافا غرور آور است ولی از یاد نبریم که غربی ها در باره ما هم تصمیم به ادامه رویارویی تا مرحله "یا تسلیم و تحقیر و یا جنگ "را دارند.بنابر این ساده انگاری است اگر خیال کنیم با شعار یا تغیر ظاهری در نوع اجرا و تعقیب سیاستها وآرمانهای انقلاب غرب دست از دشمنی بر داشته و به شکل برابر پشت میز مذاکره می نشیند.در اینکه روسها بازیگرانی حرفه ای در عرصه جهان هستند تردیدی نیست.شاید لطمات تاریخی ما از روسها کمتر از غربی ها نباشد اما در شرایط کنونی تنها قدرتی که در کنار ایران می تواند به ایجاد موازنه و تعادل در منطقه کمک کند روسیه است.اگر باز دارندگی روسها از تحولات منطقه حذف شود غربی ها وتکفیریها سوریه را خواهند بلعید در این شرایط وضعیت مقاومت در لبنان هم مبهم خواهد شد.ما نیز با دشواری های بیشتری روبرو خواهیم شد.بنابر این باید در جهت تقویت جبهه ای که بر اساس منافع امنیتی واستراتژیک مشترک شکل گرفته است حرکت کرد و پایه های نفوذ واثر کذاری عمیقتر بر تحولات منطقه ای و جهانی را محکمتر کرد.باید این باور را نهادینه ساخت که ما در حال تبدیل به یک قدرت بی رقیب در منطقه هستیم و لازمه اثر گذاری بیشتر بزرگتر شدن باورها وتوانایی هایمان همطراز با ظرفیتهایی است که به دلیل نارسایی های داخلی کمتر به آنها توجه می کنیم.باید مطمئن باشیم که قدرتی که از بحرانهای ویرانگر خاور میانه سر بر خواهد آورد جمهوری اسلامی است.به فضل خدای قادر حکیم. (1599128) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۱۹:۵۶
من سخنان شما درباره ذهنیت منفی به روسها قبول دارم اما ریشه این ذهنیت انگلیس وفرانسه بودند متاسفانه تاریخ نویسان درباری قجر دروغ بزرگی درباره جنگ ایران وروس نوشتند که تامل درباره ان واز دست دادن اران مفید است
از قبل از قجر حکومت عثمانی به بهانه جهاد وارد قفقاز شد وکشتار مسیحیان گرجستانی وارمنی را اغاز کرد دولت روسیه هم برای دفاع از مسیحیان در سلسه جتگ هاییی که از سیبری تا بالکان ادامه داشت به نبرد با ترکان پرداخت اما متاسفانه عناصر خود سر ووابسته به فرانسه در ایران ایران را به حمایت از عثمانی وارد جنگ با روسها کردند ونتیجه این دخالت از دست ایالت اران با نام جعلی اذربایجان بود که عثمانی ها ان را اذربایجان نامیدند تا از این پس با واژه اذربایجان شمالی وجنوبی خواهان تجزیه اذربایجان از خاک ایران شوند اگر دولت قجر به جای توجه به فرانسه ودیکتاتورش ناپلیون به روسها پروس وانگلیس واتریش می پیوست قطعا نه اران را از دست می داد بلکه می توانست عراق وکردستان اشغالی - کردستان ترکیه وحسکه - را به مام میهن بر گرداند اما این علاقه به عثمانی گریی همیشه برای ما دردسر ساز بوده است (1599846) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۲:۳۱:۰۸
برادر تو که اینقدر تاریخ بلدی بهتره یک کتاب تاریخ هم بنویسی (1600507) (alef-10)
 
م ل اراکی
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۶:۴۷:۰۰
باسلام.

از نظرات بعضی در این سایت اینطور به نظر میرسه که با وجود اینکه آمریکا و غرب در ایرا ن کودتا انجام دادند و روباه پیر انگلیس با محاصره ایران در چنگ جهانی اول کلی مردم ایران از بین برد هنوز هم در ایران عده ای اجیر شده اند تا غرب را یک فرشته معرفی کنند. در تاریخ ثبت است که زمانیکه مغولها میخواستند به جایی حمله کنند جاسوسانی به انجا می فرستادند تا مردم آن دیاررا بترسانند و توان مقاومت را از آنها بگیرند. نکند که بعصی از دوستان در اینجا این مأموریت را از غرب گرفته اند تا توی دل مردم ایران را با نظرات بی پایه خود خالی کنند. ؟ (1599129) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۴:۲۹:۲۶
غرب فرشته نیست اما روسیه و چین از غربی ها بدتر هستند از غربی ها شاید یه خیری برسه ولی از روسیه و چین زالوسفت هیچی (1600679) (alef-15)
 
دیوار
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۶:۵۸:۳۱
قشنگ مشخصه کار اسرائیل وعربستانه دیدن اسدداره پیروز میشه دست به این کارزدند فقط میتونم بگم آمریکابرات متاسفم دیگه داری حرصمو درمیاری اینقدر تومسائل کشورای دیگه فضولی نکن به مسایل کشورخودت بچسب (1599161) (alef-10)
 
a . m
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۷:۱۹:۴۰
حضرت آقا فرمودند در مورد آینده منقطه هیچ پیش بینی نمیشه کرد . (1599184) (alef-13)
 
بیدار
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۷:۴۶:۳۲
شورای امنیت یک شوخی بیش نیست. هم آمریکا به طرزی غیر انسانی از جنایات اسراییل حمایت می کند و قطعنامه وتو می کند و هم چین و روسیه با وتوی قطعنامه هایی که گاه لحنی بسیار ملایم داشتند مانع حل مسالمت آمیزتر بحران سوریه شدند. این اتحادهای نامبارک و این منافع تجاری قدرتها برای جان انسان سری پشیزی ارزش قائل نیست. بشر اسد باید خیلی زودتر از اینها استعفا می داد. اما آنقدر به خیره سری ادامه داد که سوریه را عراق دوم کرده و به امریکا تقدیم کند ! (1599236) (alef-13)
 
رضا زندیگان
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۷:۵۵:۳۵
به نظر من
اقدام به حمله ی نظامی آمریکا مطمئنا" با حمله های هوائی در محدوده ی مشخص برای اهداف از پیش تعیین شده و در راستای تقویت مواضع سیاسی و نظامی دولت اسرائیل است...و حمله ی شیمیائی توسط جریانی سوم با حمایت اسرائیلها صورت پذیرفته و قصد آن درگیر کردن آمریکاست تا از این طریق حامیان منطقه ای اسد یعنی ایران و روسیه عقب رانده شده و در صورت سقوط دولت بشار اسد در کوتاه مدت..فاز بعدی سناریوی خاور میانه ی بزرگ اجرائی شود....هرچند باراک اوباما از این مسئله کاملا" آگاه است ولی نمیخواهد در دوره ی وی این فاز از نقشه ی خاور میانه ی بزرگ آغاز شود..اما واقعیت این است که مگر وی تا چه زمانی میتواند در مقابل این سناریو مقاومت کند؟
برای رسیدن به نتایج فوق... نیازی به ادعای داشتن عقل کل یا فهم آنچنانی از روابط بین الملل نیست...فقط کافی است که حوادث و بحرانهای پیش آماده در منطقه خاور میانه پس از واقعه ی 11 سپتامبر آمریکا بصورت پیوسته و مرتبط با تاریخ وقوع مرور و تعقیب شود..علیرغم رضایت و یا عدم رضایت کشورهای منطقه تغییرات بسیار جدی در منطقه از دهه ی گذشته درست یا غلط.. بجهت تعاریف جدید از منافع منطقه ای و فرا منطقه ای آغاز شده است.......... در صورت انتشار نظر بنده توسط الف دوستان عزیز خوشحال میشوم نقد و نظرتان در این خصوص را بنویسید. (1599254) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۸:۲۹:۳۲
سیستم سیاست خارجی آقای روحانی در قضیه تهدید به حمله آمریکا به سوریه دقیقا همانکاری را میکند که سیستم سیاسی اقای خاتمی در زمان خود آنرا انجام داد. یعنی تساهل و تسامح با امریکا که نتیجه آن در دوران آقای خاتمی شد تعلیق فعالیتهای هسته ای و تهدید ایران به حمله نظامی، پس به نظر میرسد که تاریخ بار دیگر تکرار میشود مگر اینکه سیستم سیاست خارجی تغییر کند و از حالت تدافعی به حالت تهاجمی و عدم باج دادن، تغییر وضعیت بدهد. مطمئن باشید امریکا دلش برای ایران نسوخته و اگر حتی با او صلح هم کنیم، نقشه ای که برای چند تکه کردن ایران دارند را کنار نمیگذارند مطمئن باشید. پس مرگ با عزت بهتر از مرگ با خفت میباشد. اگر آمریکا به سوریه حمله کند و ایران و روسیه کاری نکنند مطمئنا آمریکا و همپیمانانش دست بالا را در مذاکرات هسته ای خواهند داشت و آنجاست که کار ایران به دشواری میخورد البته امیدوارم کار به آنجا نکشد و جواب دندانشکنی به آمریکا و نوچه هایش داده شود. به امید خداوند متعال (1599320) (alef-10)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۸:۴۹:۳۳
معنی واقعی ظالم ومظلوم دردنیای جدیدهمین است که غربیهاخودشان سلاح شیمیایی برسرمردم سوریه میریزند بعدحکومت قانونی انهارامصبب می دانند سپس به این کشورحمله می کنند .خداوندخودش این ظالمین راازبین ببرد. (1599359) (alef-13)
 
نصراصفهانی
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۱:۰۱:۱۰
سلام
درباره سوریه موضع ما دو بخش اساسی دارد:
1-محکوم کردن دخالت خارجی و اقدامات ضد بشری
2-دفاع از اصلاح حکومت و اداره کشور طبق نظر مردم

بنابراین برای خواسته مردم سوریه احترام قائل هستیم و همه مسائل حکومت سوریه را توجیه نمی کنیم
با این حال وضعیت فعلی را توطئه ای پیچیده می دانیم. که توسط کشورهای عربی و ترکیه و غربی هاواسرائیل هدایت می شود و جنگ تبلیغاتی گسترده ای برای جا انداختن دروغ ها وجود دارد.

وامادر موردبیشتر انقلابیون سوریه که شما نوشتید می توان به جنایتکاران وهابی مسلک دانست که خود را مسلمان واقعی می دانند و بقیه را کافر که تمامی امت اسلام ایشان را خارج از دین سالام می دانند پس این خونریزان جز فتنه گرانی بیش نیستند. (1599560) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۱:۰۹:۳۳
ای تف به ذات دولت انگلیس که هر چی میکشیم از اونه. (1599574) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۰:۳۹:۰۸
دایی جان ناپلئونو زیاد دیدی. (1608344) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۱:۱۸:۰۵
ما برای دفاع از تاسیسات هسته ایمون در برابر حملات احتمالی اسرائیل به سوریه و تجهیزات راداری که در اونجا داریم نیاز داریم. همه مون میدونیم که سوریه خط مقدم ماست پس بهتره به جای سکوت و از دست دادن سنگرهامون از سوریه تمام قد دفاع کنیم. (1599584) (alef-10)
 
sdgds
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۱:۵۹:۳۰
این آقایون آمریکا و انگلیس 25 سال پیش کجا بودند که مردم سردشت توسط بعثی ها بمباران شیمایی شدند؟ (1599652) (alef-10)
 
ادم فضایی
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۳:۱۰:۳۸
اگر کسی این همه تحلیل (تخیل) را بخواند گیج خواهد شد .اصلا حالا که همه تحلیل می کنند بگذارید من هم یک تحلیل بکنم: شاید کار ادم فضای ها باشه راستی جن ها هم فراموش نکنید.ولی جدای از شوخی پیدا کردن مجرمی که این کار را کرده کار خیلی سختی نیست.باور کنید و مطمئن باشید دو طرف داخل هم جاسوس دارند که در این موقع حساس خودشون را به عنوان شاهد رو میکنند. (1599735) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۳:۱۲:۵۴
الحمدلله پس از اینکه مردم ایران تحلیل گرهای اقتصادی شدند و دیدند نتیجه ای نداشت، همه تحلیل گر مسائل بین الملل شدن (1599740) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۳:۲۲:۳۱
دوستی که متنی با تیتر حمله شیمیایی در سوریه و دولت دکتر روحانی نوشتند:ضمن سپاس از شما به خاطر ارایه نظرتان،به نظر میرسه که تحلیل شما تحلیل شما کلا غلط است.
1- شاید روسیه بخواهد آمریکا را درگیر جنگ منطقه ای فرسایشی کند اما چرا جنگ در منطقه نفوذ سابق خود روسیه ؟؟؟؟چرا در قاره آسیا و نزدیک به منافع روسیه؟؟ که در اینصورت هم پیمان روسیه یعن دولت اسد بیشترین آسیب را خواهد دید؟؟؟؟؟؟؟

فرمودید غرب تکنولوژی شیمیایی را به جنگجویان سلفی نخواهد داد!!!کدام تکنولوژی؟؟؟مواد شیمیایی استفاده شده از نوع سهل الوصول بوده و نیاز به تکنولوژی آنچنانی ندارد.کافی است چند ماده اولیه نه چندان کمیاب را به دست آورد.

پس باید نتیجه گرفت که اگر این حملات هم انجام نمیشد باز هم غرب بهانه ای برای حمله به سوریه می یافت. (1599755) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۳:۴۳:۴۶
برادر عزیز
سلاح شیمیایی و کشتار جمعی که بهانه حمله به عراق بود پیدا نشد و اگه میگویید بر علیه ایران که قبلا استفاده کرد ،بجای اینکه بپرسیم الان دارد یا ندارد باید پرسید کی این سلاحها رو بهش داد؟؟؟؟سوال دوم رو آمریکا و هم پیمانانش هیچ وقت جواب ندادند.

در دنیای امروز بی طرفی واقعی معنا ندارد.هر حرکتی در هر جای جهان،میتواند منافع همه کشورهای جهان و نه فقط کشورهای دخیل را تحت الشعاع قرار دهد.مداخله در این قضیه که معناش ورود به جنگ نیست.مداخله بیشتر دیپلماسی است تا نظامی.

راستی یادمان باشد کشور سوریه تنها کشور عرب حامی ما در جنگ با عراق بود.روسیه هم برای جنگ با آمریکا نیازی به زدن واشنگتن نداره.منافع آمریکا در منطقه رو میزنه.تا دلت بخواد پادگان نظامی توی کشورهای آسیای مرکزی و خلیج فارس داره. (1599792) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۲۳:۵۹:۴۶
علت اصلی همه آمریکا از دست رفتن مخالفان در سوریه است. چرا که هم اکنون تحلیل رفتن آنها و قدرت گرفتن دوباره اسد باعث شکست عربستان، قطر و آمریکا و متحدانش است. از همین رو سلاح شیمیایی توسط مخالفان با هماهنگی آمریکا استفاده شده است. صبر نکردن آمریکا برای دریافت نظر بازرسان سازمان ملل هم برای همین است که خود بهتر می دانند سوریه از این گونه تسلیحات استفاده نکرده است. بنابراین به دنبال یافتن بهانه ای برای آغاز جنگ هستند.
از سوی دیگر، به احتمال خیلی زیاد آمریکا مدل افغانسان و عراق را در سوریه پیاده نخواهد کرد، چرا که هزینه های زیاد جنگ فراگیر زمینی در شرایط کنونی برای آمریکا خیلی زیاد می شود و همچنین جنس مقاومت مردمی که الان در سوریه هستش هزینه پیاده سازی نیروی مستقیم در سوریه را برای آمریکا و انگلیس خیلی زیاد است. بنابراین در صورت حمله به سوریه، به قول خود آمریکایی ها، به صورت محدود و از خارج از خاک سوریه به صورت پرتاب موشک خواهد بود.

نتیجه گیری من آن است که، اولا شورای امنیت زمان بیشتری به بازرسان برای تحقیق می دهد. ثانیا، تمام تلاش ها در جهت رفع اتهام از سوریه در جهت عدم استفاده از تسلیحات شیمیایی به نتیجه خواهد رسید و آمریکا دوباره حمایت های خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مخالفان خواهند رساند. ثالثا در بدترین شرایط سناریوی جنگ بعد از اعلام شورای امنیت سازمان ملل از روز شنبه و یا یکشنبه آن هم به صورت خیلی محدود و در بیرون از خاک سوریه انجام خواهد شد.

به امید برقراری صلح پایدار جهانی... (1599820) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۰۲:۳۶
وزير سابق دفاع امريكا گفت حمله به سوريه تنها با استفاده از موشكهاي كروز و شليك از چند صد كيلومتري به اهداف مشخص در نقاط استرات‍يك نظامي اسد خواهد بود و هيچ گونه جنگ زميني رخ نخواهد داد هدف براندازي دولت اسد نيست تنها تضعيف او مد نظر امريكاست به منظور گوشمالي !! (1599824) (alef-10)
 
پیشبینی میشود که
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۴۱:۳۵
...........پیش بینی میشود.......... در صورت بروز جنگ آتش جنگ بنا به دلایلی به عمق خاک وپایتختهای عربستان ترکیه فرانسه وانگلیس کشیده خواهد شد...عربستان وقطر خیلی زودتر از آنکه بنظر میرسند از هم پاشیده خواهند شد حکومت مرکزی در ترکیه از بین خواهد رفت وکشور نه چندان دیرپا ونه چندان پایدار ترکیه برای 50 سال دچار حرج ومرج خواهد شد..فرانسه مجددا به اشغال درخواهد آمد وسرنوشت ابرقدرتی استعماری انگلیس به پرتغال قدرتمند سابق شبیه خواهد شدو دیگر هرگز آفتاب قدرتش طلوع نخواهد کرد..دانمارک با فقر بیش از حد تصور روبرو خواهد شد وآمریکا صحنه تجزیه ایالتی میگرددودرگیریهای خونین ایالتی این منطقه را دچار جنگ داخلی شبه مناطقی از افریقا خواهد کرد منابع انرژی ذخیره امریکا ومنابع استحصال نفت دریای شمال برنت ،هدف قرار خواهند گرفت ...اردن اشغال خواهد شد...وسران اسراییل کشته یا متواری خواهند گردید که در مناطق دیگر خودکشی خواهند کرد یا کشته خواهند شد ومردم اسراییل مجبور به فرا خواهند گردید ویا از وحشت خودکشیهای دسته جمعی خواهندکرد وتعداد بسیاری از آنها هم توسط مردم خشمگین ستمدیده به آتش کشیده خواهند شد.این اتفاق اگر در جنگ اول نیافتد در جنگ دوم اتحاد غربی عربی بیشک بدون کم وکاست رخ خواهد داد. پس از این واقعه سازمان امنیت که پیش از این نیز نقش موثری در جهان ودر تنشهای جهانی ومنطقه ایی نداشته به حاشیه رانده میشود....خبر گذاریهای معروف متلاشی گردیده وبسیاری از سران آنها وحتی کارمندان آنها توسط مردم که از دروغ پردازی آنها خسته ومتضررشده اند کشته میشوند....درعرصه میدانی مجددا آلمان وبرخی کشورهای اروپایی به اشغال روسیه وقدرتهای همطراز درخواهند آمد وبر اساس همین تعامل ژاپن به اشغال چین در خواهد آمد .. کویت وقطر وعمان از موجودیت ساقط خواهند شد...در بین اکراد منطقه جنگ مداوم خونین برقرار خواهد شد وعراق به سه کشو تقسیم میشود عربستان به 4 کشور تقسیم شده وپرونده آل سعود برای همیشه به طرز فجیعی بسته میشود ومصر کاملا متلاشی شده وترکیه به 3 کشور بسیار فقر تبدی میگردد وقبرس از ترکیه جدا خواهد شد....چرا که دیگر برای حمله واشغال حتی به مجوزصوری هم نیاز نخواهد بود.لازم به ذکر است که اعلام کنم بنده جنگ ایران وعراق...جنگ ایران وکویت ...بمب باران حلبچه...درگذشت امام خمینی رحمته الله علیه..جنگ افغانستان...درگیری حزب الله جنگ داخلی سوریه... اشغال جزایر آرژانتین توسط انگلیس..شورش مصر..زلزله رودبار..زلزله بم را در خواب دیدم و برای خانواده خودم نه برای رسانه ها پیشبینی نمودم و این هم از الطاف الهی است که به اینجانب عطا گردیده وشکر گذارم...لطفا انتقال دهید..ام فقط خداست که اصل حال وآینده را میداند..از اشتباهات تایپی املایی وانشایی پوزش میطلبم خواهشمند است ترجمه ومنتشر نمایید. (1599870) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۴:۴۸:۲۹
حالا تو این خوابت ایران چی شد؟!!!!!!!!!!!!!!1 (1600703) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۵۳:۴۲
چین و روسیه بارها نشون دادند که جان انسان ها براشون بی اهمیت هست و بویی از انسانیت نبرده اند. اینها حتی مخالف برداشته شدن معمر قضافی و جنگ در لیبی بودند.
اگر مخالفان، به چنین سیستم پیشرفته ای در پرتاب سلاح های شیمیایی دست داشتند، به جای شلیک به سمت اون روستاها، مستقیم شلیک میکردند به کاخ ریاست جمهوری اسد. حتی اگر دولت هم این کار رو نکرده باشه باز هم مسئول این حملات، حکومتی هست که دارای این سلاح هاست. (1599884) (alef-13)
 
گنجی
۱۳۹۲-۰۶-۰۹ ۱۱:۰۶:۳۴
آخی طفلی آمریکا چقدر جان انسان ها براش ارزش داره

راستی مزد مزدوری چقدره؟ (1603971) (alef-13)
 
صائب
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۱:۴۱:۴۸
آسمون و ریسمون بافتن اون آقای به اصطلاح تحلیلگر که خیلیا هم تاییدش کردن چیزی نیست جز زائیده تفکرات در معرض بی بی سی و صدای آمریکا و... قرار گرفته.واقعا جای تبریک داره به جامعه صهیوونیزم که با انواع اهرم های رسانه ای میتونن به همین راحتی چیزی که نمایان تر از خورشید هست رو وارونه جلوه بدن.
مگه دولت سوریه یا نیروهای به اصطلاح خودسر امنیتی مغز خر خوردن که بهانه به دست این گاوچران ها بدن درحالیکه الان ارتش سوریه دست برتر هست در مقابل چریک های تکفیری و... (1599915) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۱:۵۷:۱۱
قياس سوريه با ويتنام فقط در كلام موجب تداعي ذهني شرايطي خاص ميشود، و تنها نقطه مشترك ان حضور امريكا است، و گرنه هيچ شرايط مشابه و فصل مشتركي ندارد... (1599922) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۲:۰۱:۲۳
بعد سوریه نوبت عراقه
اسراییل دنبال تحقق از نیل تا فراته
همه چیز بهانه است. (1599924) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۸ ۲۱:۴۸:۰۸
بعد از عراق نوبت کدوم کشوره ؟
بعد از اون نوبت کیه ؟
بعدی و بعدی و بعدی و بعدی کیا هستند ؟
آمریکا کی متوقف میشه ؟
آمریکا صلاحیت عضویت در سازمان ملل رو هم نداره تا چه برسه به شورای امنیت (1603413) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۲:۰۴:۱۰
عرب خوش گذران و صد فرقه اي چه نقطه مشتركي با فرهنگ ويت كنگ ها دارد؟ شرايط نظام دو قطبي جنگ سرد چه فصل مشتركي با اكنون دارد؟ پوشش جغرافيايي سوريه چه شباهتي به ويتنام دارد؟ و.... (1599928) (alef-10)
 
محمدي
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۲:۱۷:۰۳
سلاح شيميايي تكنولوژي خاصي نياز ندارد بقول كارشناسان با سطل هم ميشود سلاح شيمايي توليد كرد خيلي از گاز هاي طبيعي مانند گاز امونياك بسيار بوي بدي دارد و باعث خفگي هم ميشود البته سلاح هاس شيميايي پيشرفته تكنولوژي نياز دارد اما ساخت سلاح شيميايي از ساخت كلاشينكف بسيار ساده تر است (1599933) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۸:۱۷:۵۳
فرمانده محترم سوريه ويتنام نمي شود سوريه مثل صدام از هم مي پاشد كسي هم مقاومت نميكند چونكه در ويتنام مردم يكپارچه و متحد بودند برخلاف سوريه . بنظرم فرمايش شما بيشتر جنبه ارعاب داشته باشد تا تحليل واقعي (1600016) (alef-10)
 
mohammand
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۸:۲۱:۳۷
مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفت: ما مستندات و اطلاعاتی داریم که طراحی حمله شیمیایی آمریکا به همراه تعدادی از کشورهای منطقه مانند قطر و ترکیه را به سوریه پیش‌بینی کرده بودیم و از دو ماه پیش می‌دانستیم که چنین اتفاقی می‌افتد. (1600021) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۹:۱۳:۰۶
تحلیل بسیار آشنا و شاذی بود.
از اول انقلاب تا حالا هر وقت میخواد یه اتحاد ضد آمریکا داخل کشور ما شکل بگیره بحث روسیه رو میکشین وسط.حرفت متین.آمریکا متوجه نیست ولی پسر گل به نظرت انگلیس ها هم اینقدر نابالغ و خام هستن؟اگر بگی آره تعجب نمیکنم.
علی مدد (1600087) (alef-13)
 
نگاه
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۱:۱۴:۵۹
نمي دونم والا.. مطمئنا نگاه سياسي خيلي مهمه.. يك عده بايد بشينن و تحليل سياسي بكنن مسائل رو.. كه كه بود و چي شد و چرا و ..

اما وقتي مي بينيم برادران و خواهران مسلمان و شيعه مون ن دارن تو سوريه با اون فجاعت به وسيله سلفي ها سلاخي ميشن..؛ ما به عنوان مردم و مسلمون و شيعه.. چه كار بايد بكنيم..؟ به مصلحت انديشي هاي سياسي كاري ندارم.. ولي به نظرم الان بايد اونقدر تو دلمون نفرت و كينه از دشمنان و شوق و اشتياق براي دفاع و جهاد باشه كه هر لحظه آماده جهاد و دفاع از مسلمون ها باشيم.. نه اينكه سنگدلانه صرفا بخث هاي سياسي بكنيم و به فكر قيمت نفت و طلا و شاخص بورس باشيم..
شايد وارد شدن به جنگ درست نباشد و هيچگاه هم واردش نشيم و رهبرمون صلاح ندونند.. ولي آرزوي جهاد داشتن.. نگاه ما را در تحليل ها حتي تغيير مي دهد.. (1600338) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۱:۴۹:۰۲
تو اصلا ميدوني جنك يعني چه؟ (1600423) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۱:۴۲:۲۴
سال گذشته هم به خوبي يادمه كه فرماندهان نظامي ايران مي گفتند در صورت تحريم صادرات نفت ايران. تنگه هرمز را مي بندند. (1600410) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۱:۴۸:۴۳
ديگه الان مهم نيست كه كار كي بوده . مهم اينه كه طرفهاي مختلف چگونه از اين موضوع به نفع خودشون استفاده ميكنند. مطمئنا دود گسترش جنك به چشم مردم بيگناه ميرود. (1600421) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۴:۴۳:۰۳
برخي اظهار نظرهاي عجولانه دوستان الف نشان مي دهد كه حتي اونايي كه ادعاي كارشناسي مسايل سياسي و تحليلگري دارند هم نمي توانند مثل آمريكا و همپيماناش صبر كنن نتيجه سازمان ملل يا هر تيم حقيقت ياب ديگر اعلام شود (1600692) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۵:۳۱:۴۰
مگه سازمان ملل هم داریم !اگه داشتیم چرا صدام در حلبچه سلاح شیمایی استفاده کرد چرا ال سعود بحرین را اشغال کرد چرا اسراییل غزه را محاصره کرد وچرا ترکیه در امور داخلی مصر وسوریه دخالت می کند (1600789) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۸ ۰۰:۵۰:۲۵
در سازمان ملل بايد با استدلال و منطق كار كرد و نتيجه اي مثل متجاوز بودن صدام در جنگ تحميلي بدست آورد البته هميشه هم پيروز نخواهيم بود چرا كه زبان منطق را تنها عقلا ميفهمند و آن هم در شرايطي كه فضاي احساسي حاكم نباشد (1601798) (alef-13)
 
منتظر
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۸:۵۷:۳۹
اینو بدونیدکه هرجا مستکبران جهان پشت سر چندتا آدم کش باشند ماهیت حرکت آنها استعماری ودر جهت منافع خودشون وبرای برخورد با اسلام واقعی(شیعه) است وباطل بودن اونا را می رسونه.در صورت صلاحدید ولی امر مسلمین شکستشان حتمی است،انشاءالله (1601247) (alef-13)
 
امین ع
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۶:۲۴:۲۵
متاسفانه کشورهای بزرگ دنیا مانند فرانسه انگلیس آمریکا و ..... به جای حل و فصل منطقی سوریه و رفع اختلافات داخلی از راه مذاکره گروههای موافق و مخالف و ایجاد یک حکوت دمکراتیک با حمایت های نطامی از مخالفین و گروهای تکفیری فقط به فکر براندازی یک حکومتی برآمدند که طیق امار بیش از نیمی از ملت 30 میلیونی سوریه به آن رای داده است و همانطور که دکتر روحانی فرمودند این ملت سوریه است که باید تصمیم گیری کند.

دخالتهای نطامی آمریکا در ایران عراق افغاتستان ویتنام و ..... جز بدبختی فقر و نابودی چیز دیگری را به ارمغان نیاورده است.

چین روسیه ایران عراق لبنان در کنار ملت سوریه هستندو آمریکا و غرب نه تنها به فکر ملت سوریه نیستند بلکه فقط منافع اسراییل در منطقه را در نظر دارند.

در این 2 سال در گیری در سوریه بجای خاموش کردن اتش اختلافات با حمایت یک جانبه از مخالفان و شورشیان و دخالت گروههای القاعده و تکفیری آتش جنگ را شعله ور تر ساختند

تنها راه برون رفت از بحران سوریه حل اختلافات داخلی از راه مذاکره و خروج گروهای تروریستی و بیگاته از سوریه با حضور کارشناسان بین المللی
است که نقش ایران و روسیه هم بسیارمهم است/ (1600943) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۲۱:۵۹:۳۴
توهین بزرگی است که مردم بزرگی مثل ویتنام را با عرب های مفت خور مقایسه کنید........ (1601516) (alef-13)
 
قاسم
۱۳۹۲-۰۶-۰۸ ۰۲:۱۰:۵۳
سلام... نظرات زیبایی بود. اما من با توجه به مشاهدات تاریخی و تجربی بر این عقیده هستم که دست های پنهانی بین ابر قدرت های جهان وجود دارد. بین امریکا و روسیه... یک بازی منظقه ای یا یک جور شرط بندی. از نوع کاملا حرفه ای و سیاسانه. هدف سلطه بر منطقه و دسترسی به منابع انرژی... ! به نظرم امریکا وارد سوریه میشود و اتفاقاتی که الان در عراق و افغانستان شاهدش هستیم
اینبار به شکلی تازه در آنجا رخ خواهد داد. ولی در این بازی و بازی های قبل از آن این دو طرف سود میبرنند! بیشتر باید دقت کرد... همیشه آن روی سکه را نیز ببینیم.
اینقدر سطحی نگاه نکنیم... وارد عمق شویم. روسیه مرموز است...! (1601881) (alef-13)
 
داود
۱۳۹۲-۰۶-۰۸ ۱۳:۱۱:۲۵
با سلام خواستم در مورد تحلیل آن آقایی که می گوید استفاده از سلاح شیمیایی سیاست روسیه است مطالبی بگویم: 1- ما طرفدار روسیه نبوده و نیستیم 2- اما برادر عزیز با کلی مثلا تحلیل به این نتیجه رسیدی حالا جنگ با عراق 2 بار ،جنگ با افغانستان ،جنگ با کوبا ،جنگ با ویتنام ، جنگ با لیبی و هزاران جنایت تاریخی آمریکا از جمله حمایت از دولت تروریست اسراییل را چه می کنی و همینهاست که ذهن ما را در مورد سوریه هم به سمت آمریکا می برد الان هم از حمله تلافی جویانه به اسراییل ترسیده وگرنه تا حالا حمله کرده بود . (1602514) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۲-۰۶-۰۸ ۱۵:۲۵:۲۸
بنظر من سردبیبر محترم در اشتباهه چرا که روسیه خودش صریحا اعلام کرده که وارد جنگ میشه و این هزینه های سنگین گریبان خودش رو هم میگیره
درمورد تعامل با غرب و تصمیم گیری دکتر روحانی عزیز که خیلی بهشون ارادت دارم باید بگم که متاسفانه رئیس جمهور در کشور ما هیچ کارست و تصمیمات اصلی رو کسانی دیگر میگیرند.
خدا کنه که به سوریه حمله نشه چون اونوقت جنگ جهانی سوم شروع میشه !!! (1602772) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.