صفایی
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۰۸:۲۹:۱۳
باسلام
همسربنده دانشجوی رشته علوم قرانی پیام نور است
تمام مشکلات مطرح شده وجود دارد و هیچ کس پاسخگو نیست فقط پول پول پول و بی احترامی از سوی کارکنان پیام نور
انشاالله از مسئولین پاسخ دهند. (299905)
متاسفانه در خارج کشور هم مدرک دانشگاه پیام نور را قبول ندارند. (299988)
مشکلات دوره های مجازی رو هم بررسی کنید (300071)
حقیقت تو مملکت خودمونم قبولش ندارن چه برسه به خارج از کشور...من که اصلا اعتماد به نفس ندارم بخوام راجب درسو دانششگاه حرف بزنم...تا میگم پیام نور یا میگن خنگه یا میخندن یا میگن اههههان هه....یا میگن پیام نور که دانشگاه نیس...من خودم بخاطر مستیل مالی اومدم این دانشگاه چون میکروبیولوژی که ازاد قبول شده بودم کلی گرون بود حتی همین زیستیم که الان میخونم همچین ارزون نیس...تازه من یکی از دوستام سراسری تکنسین اتاق عمل میخونه....سسسسسراسسسسری...اتتتتتاق عمل....بعد 20 هم میاره یه وقتایی یسری از درسارو ...مخصوصا عمومیارو همه از دم 20... اونوقت منه بیچاره اون اندیشرو 2 دور خوندم 17 شدم..... (2336986) (alef-13)
تن به تن
۱۳۹۳-۱۰-۲۲ ۱۲:۱۱:۳۱
خارج چی ایران روقبول دارند (2603731) (alef-3)
اروپا مدرک علمی کاربردی و پبام نور رو قبول داره - اما ازاد خیر (4007051) (alef-3)
خوبه دانشگاه آزادی نیستی.پول پول (300814)
مسخره ترین سیستم وسامانه آموزشی در دنیا متعلق به دانشگاه پیام نور میباشد. (1942950) (alef-10)
دقیقافقط پول پول به موقع میخوان (2372077) (alef-10)
محبوبه امیدیان
۱۳۹۵-۰۶-۲۵ ۱۳:۴۷:۰۲
با سلام من تازه امسال زمین شناسی اقتصادی قبول شدم ورودی 95 اما تهران شرق یعنی حکیمیه اما به خاطر راه دورش هیچ کس تمایل نداره من برم حیف از جوونایی مثل ما که اینطور باید بسوزن در حالیکه دانشگاه پیام نور تهران شمال وجنوب داخل شهر و نزدیک میدوون فردوسی هستش آخرین امیدم پیام نور بود واقعا افسرده شدم اگه راهش نزدیک بود میرفتم اما حکیمیه واقعا ترسناکه برای من که یک دخترم محیط مناسبی نیست گرچه 29 سالمه حیف شد کاش علوم پایه میرفت داخل شهر. (3935771) (alef-3)
قبلا دانشگاه پيام نور خيلي سخت بود اما الان با اين همه كتاب و جزوه هاي كمكي كه در بازار هست به راحتي ميشه نمره الف آورد فقط يه كمي انگيزه و همت مي خواد همچنين يك برنامه ريزي درست .من ترم آخر هستم معدلم هم 18/60 هست.باور كنيد اين 7 ترم از عمرم حساب نشد .خيلي راضي بودم چون در خودم انگيزه دروني ايجاد كردم فقط همين . (2668437) (alef-10)
باسلام من نيز يكي از دانشجويان پيام نور در مقطع كارشناسي ارشدمركز تهران هستم.متاسفانه سيستم اداري پيام نور افتضاح است.كارشناس مربوط به مديريت اجرايي را در آستانه ترم جديد به جاي ديگري منتقل كردند و خانم جديد كه هيجگونه آشنايي با روند كار نداشت را جايگزين كردند كه متاسفانه اين خانم بسيار بي ادب و گستاخ هستند. مدير گروه اين رشته كه تدريس هم ميفرمايند متاسفانه چند درس را نيزتدريس ميكنند و براي تمامي اين درسها ها هم يك بحث يك ساعته تكراري رادارند. (299913)
با تمام احترام .من دانشجوی پیام گور ورودی 86 هستم.با رتبه ی 6 هزار تجربی حالا نمیگم خیلی خوب بود ولی بدم نبود.به خاطر اینگه تو شهر حودم درس بخونم مجبور شدم برم پیام نورو ازادهم از پس مخارج بر نمیامدم.
وقتی وارد دانشگاه شدم و دیدم هم کلاسی های من هم سن پدر من هستند البته عمومیت ندارد و یا اینکه دوستان هم سن من با رتبه ی 20 هزار 30 هزار نشستن بقل دست من و گروهی به نام فراگیر اصلا کنکور امتحان ندادند و امروز کنار دست من هستند دوست داشتم برم به جهنم.
واقعا متاسفم برای این دانشگاه.انگیزه ی خودم رو برای درس خوندن از دست داده ام.یکی به من کمک کنه
خدایا مرا بکش (300073)
aazam
۱۳۹۳-۰۳-۳۱ ۱۶:۴۳:۱۲
منم مث تو ام بجه مثبت بودم و درس خون اما حالا دوبار مشروط شدم (2215112) (alef-13)
موافقم (3970833) (alef-3)
ع.الف
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۰۹:۲۱:۰۵
تماما حقيقت است. من خودم از همين درد كشيده ها هستم وگاهي فكر مي كنم اين دانشگاه فقط براي پول گرفتن و ارضاي عده اي براي يدك كشيدن نام دانشجو ايجاد شده و نه بالا بردن توان علمي افراد.
هيچ وقت از طرف مسيولين رشته با شما همكاري نمي شود و هميشه براي هر كاري بايد حداقل 1 ساعت در ساختمان بالا و پايين برويد. نحوه نمره دهي امتحانات هم اصلا مشخص نمي باشد.با وجودي كه در درسي مطمين بودم بالاي 15 مي شوم ولي ان درس را افتادم وهيچ اعتراضي هم پذيرفته نيست.و در نهايت ترجيح دادم انصراف بدهم تا بابت بي نظمي و عدم مسيوليت پذيري اين دانشگاه خودم را زير سوال نبرم.! (299917)
احسان
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۰۹:۵۳:۰۷
با عرض سلام
من فارق التحصیل دانشگاه پیام نور هستم ، مشکلات این دانشگاه انقدر زیاد است که حد ندارد .شما یک سری به بچه های ارشد بزنید ببینید چقدر مشکل برای پایا ن نامه دارند و اساتید محترم سازمان مرکزی برای خودشون یک حکومت تشکیل داده اند اگه کسی با اونها همکاری کرد کارش راه می افته وگرنه باید چند سال بره و بیاد از یک طرف میگن استاد نداریم از طرف دیگه وقتی با یه استاد خارج از دانشگاه برای پایان نامه همکاری می کنیم جلوی پای ادم سنگ می اندازن .اونم از وضع امتحانات و برگزاری کلاساشون و نمره اعلام کردنشون و................... (299925)
سورنا
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۱۰:۱۸:۳۰
علت تمامی مشکلات یاد شده آن است که دولت محترم نهم صرفا برای کاهش تقاضای دانشگاه آزاد و کاهش اهمیت و اعتبار آن به یکباره ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور را (حد اقل)سه برابر کرد بدون افزودن امکانات و نیروی انسانی متناسب با این افزایش ظرفیت. عبارت رییس جمهور محترم در سخنرانی معروف 19 دقیقه و چند ثانیه ای شب قبل از انتخابات را به یاد بیاوریم و اندکی در ان بیندیشیم:«سه برابر شدن ظرفیت دانشگاهها دروغه؟» چگونه ممکن است در عرض کمتر از 4 سال ظرفیتی که در طول 75 سال ایجاد شده را سه برابر کرد؟ و هیات علمی، نیروی انسانی، فضای اموزشی، امکانات و ... را هم متناسب با آن افزایش داد؟ (299933)
فقط میتونم بگم حق با این دوستمون...متاسفم واسه دانشگاه پیام نور و رییسش (299936)
فرهاد
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۱۰:۳۵:۳۹
با سلام
واقعاً درد دل همه دانشجویان پیام نور است. من دانشجوی کارشناسی فراگیر هستم. بعد از گذشتن از هفت خوان رستم انتخاب رشته برای واریز شهریه به بانک صادرات یک کد 13 رقمی به ما داده شد. به بانک که مراجعه کردیم گفتند کد باید 15 رقم باشد و نمی توانیم پول را دریافت کنیم. مجدد به سایت رفته و خواستیم از تکنولوژی برتر ! پرداخت اینترنتی استفاده کنیم. بعد از ده ها بار مواجه شدن با پیغام \"صف بانک تکمیل است. بعداً مراجعه کنید\" بالاخره در ساعت 1 بامداد موفق به ورود به صفحه پرداخت الکترونیکی بانک صادرات شدیم. با آنکه گفته بودند کارتهای عضو شتاب، ولی کارت بانک سامان را قبول نمی کرد. خلاصه که ما موندیم ویلان و سرگردان که چه کنیم برای واریز شهریه.
شکر خدا که مسئولین هم همگی مشغول رتق و فتق امور هستند و وقت برای امور بی ارزشی مثل پاسخگوئی به مشکلات کم اهمیت ما دانشجوها ندارند. (299938)
دانشجوی کارشناسی فراگیر هستم.برای وضعیت این دانشگاه فقط تاسف می خوریم.چقدرازمردم از جمله بنده به امید دانشجو بودن از وقت و پول برای این دانشگاه هزینه کردیم و در حال حاضر با یک هرج و مرج و بی نظمی شدید مواجه شدیم. عملکرد این دانشگاه واقعا در حد شهرت آن نمی باشد.آیا دانشگاههای دیگر هم این گونه اند؟ (299939)
داریوش زیوری
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۱۰:۵۴:۵۴
با سلام اینجانب دانشجوی مجازی ورودی 87 پیام نور هستم تا کنون نتایج ترم های کذشته ام اعلام نشده و حتی یک ثانیه برای اینجانب کلاس نه الکترونیکی و نه به هیچ حالت دیگر برگزار نشده و اینجانب چون ترم آخر هستم نمی توانم واحد پایان نامه را اخذ نمایم حتی حضوری به سازمان مرکزی مراجعه کردم بجز صدها بار تماس تلفنی و متاسفانه بجز بی توجهی های که مسؤلین به اینجانب نمودند جوابی نشنیدم اینجانب چون شهرستانی هستم و کارمند قادر نیستم چند ماهی وقت خود را صرف پشت در ایستادن مسؤلین پیام نور نمایم (299943)
بنده نمره دو امتحانم هنوز اعلام نشده در حالیکه دو ماه و نیم از امتحانش می گذرد و زمان انتخاب واحد و همچنین حذف و اضافه نیز پایان یافته و عملا تنها می توانم در صورت اعلام نمره حذف اضطراری کنم و واحد جایگزین نمی توانم بگیرم و مرکز سنندج از 26 اسفند اداری و آموزشی تعطیل است تا 14 فروردین در حالیکه تا 28 اسفند زمان حذف و اضافه بود ... (299955)
ای بابا همش 2 ماه؟نمره درس مبانی مدیریت بنده از خرداد پارسال تا حالا اعلام نشده احتمالا طبق معمول برگ امتحان گم شده ترم دیگه باید بگیرم
والا با این وضعیت هر ترم 12 واحد پاس شه تو پیام نور با این سوالات و هرج و مرج هنر کردم
اخه کجای دنیا امتحان رو کامپیوتر تصحیح میکنه و استاد هیچ دخلاتی نداره؟
من یه درسم رو با 9.37 افتادم.حالا برم به کامپیوتر اعتراض کنم؟ (300074)
سارینا
۱۳۹۱-۰۴-۰۴ ۰۸:۲۶:۳۵
من با شما موافقم منم یه درسی رو باوجودی که جواب دادم تمام تست هارو برام زده12تابدون پاسخ خیلی داغون شدم چون معدلم رو خیلی پایین میشه. (854620) (moderator102)
با سخت بودن سوالات و نهايتاً پائين آمدن معدل كل دانشجويان پيام نور موافقم.( دانشجوي سال آخر رشته علوم سياسي پيام نور ) (299956)
Seyed
۱۳۹۲-۰۱-۱۳ ۲۰:۳۹:۵۷
واقعا بده که اینجوری دانشجو رو شکنجه روانی میدن
طراح سوالات واقعا سوالت رو ناجور طرح میکنه (1213398) (alef-7)
روزبه
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۱۳:۰۵:۱۸
نوروز مبارک
نوشته دوستمان بخش کوچکی ار بی برنامگی های پیام نور است . از دیر تشکیل شدن کلاسهای عملی گرفته تا کلا اعلام نکردن نمره ترم گدشته در طول مدت انتخاب واحد ترم جاری . پیام نور کلا دور های آزمون محور و دانشستان را لغو کرد و هزارن دانشجو که دیگر تمایلی به ادامه این وضعیت بی برنامه نداشنتد انصراف دادند و حاضر نشدند یا برایشان مقدور نبوده که در دوره های عادی ادامه تحصیل دهند . تعداد زیاد و نامناسب با امکانات دانشجویانی که از ورودی کنکور یا دوره های فراگیر پذیرفته شده اند بعلاوه کمبود قوانینی که برای کارکنان و اساتید محدودیت زمانی برای انجام کارها ( به خصوص اعلام نمرات ) تعیین کند مشکلات را افزوده است . (299968)
سلام .از اطلاع رسانی خوبتان ممنونم.باور کنید مشکلات ما تمام شدنی نیست. من از ترم بعد نمیخواهم ادامه بدهم.حتی دیگر این دانشگاه را جائی نمی بینم که انصراف بدهم و قصد دارم که با انتخاب واحد نکردن و ... خود بخود اخراج شوم.بعضی از کارکنان اداری پیام نور خیلی بی ادب هستند.خدا خیرتان بدهد بابت درج مشکلات ما.لطفا بازهم بنویسید (299970)
فاطمه
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۱۳:۱۸:۵۴
آفرین که چنین چیزی رو اعلام کردید.این یکی از کوچکترین مشکلاتیه که ماتوی پیام گور داریم.به خدا پشیمونم که چرا سر کنکور درست وحسابی درس نخوندم که اینجا گرفتارشدم.اکثر دانشجوهای پیام نور فقط به دلیل مشکلاتی که سر سالهای کنکور داشتن اینجا قبول میشن. من خودم مادرم مریض بود واصلا روحیه درس خوندن نداشتم.وگرنه این بچه ها از دانشجوهای دیگه از نظر استعداد چیزی کم ندارن.
متاسفانه نه تنها ماپیام نوریها خودمونو دست کم می گیریم بعضی اساتید هم مارو عددی به حساب نمیارن. هنوز نمره هااعلام نشده معلومه چون استادها فعلا به فکر ازمابهترونن .اونوقت ثبت نام داره تموم می شه!توی سایت اکثر بچه ها می بینن که مشروطن استرسی که هر ترم سر ثبت نام واعلام نمرات می کشیم کشنده است.بدتر از صدتا کنکور تن آدمو می لرزونه.واسه خودشون میبرن ومیدوزن یهو میبینی 100 تومن بدهکاری.چرا؟چون شهریه روبردن بالا!توخبر نداری.میری سر امتحان می بینی امتحان دو ساعت قبل برگزار شده.چا؟چون بدون اطلاع رسانی درست وحسابی موقع حذف واضافه ساعت وعوض کردن حتی مدیر گروهتم بی خبر بوده!همین مدیر گروه! هیچی از رشته تو نمی دونه چون کارشناس یه رشته دیگست وهرچی ازش میپرسی غلط جواب میده یا راحت میگه نمی دونم ا اونوقت میگن ما درس نمی خونیم تنبلیم. کودنیم الی آخر
من به وضع فعلی جامعه کاری ندارم ولی این حرف همه ماهاست.که کتابهایی با حجم های آنچنانی میخونیم.ولی نمرمون از دانشگاهای دیگه خیلی پایینتره و انگ بیسوادی رو هم حتما در آینده قراره بخوریم لطفا ذهنیتتون رو نسبت به ماها عوض کنید ماها خیلی رنج میکشیم (299976)
من مدرس پاره وقت دانشگاه پيام نور هستم و حدود 8 سال است كه با دانشگاه هاي پيام نور شهرستان هاي مختلف همكاري داشته ام.
حداقل در مورد متون درسي و سوالات امتحاني دانشجويان اين دانشگاه مي توانم تضمين نمايم كه صحبت هاي اين دانشجو صحيح است.
من سال 1380 كتاب اقتصاد خرد دانشجويان رشته حسابداري را ديدم كه كلي ايراد تايپي داشت(توجه نماييد كه يك ايراد كوچك در يك نماد ساده در اين درس، مي تواند يك مطلب مفهومي را كاملا گنگ نمايد) .سال 1386 كه دوباره اين درس را ارئه كردم با تعجب ديدم هيچ تغييري در اصلاح كتاب صورت نگرفته است و فقط جلد آن تغيير كرده و مرتب تجديد چاپ شده است!
سوالات امتحاني نيز واقعا مشكل و بعضا بي جهت و بي فايده طرح مي گردند و انصافا من خودم هم پاسخ برخي از سوالات را نمي دانم و بايد به كتاب مراجعه كنم تا ببينم نظر نويسنده كتاب چه بوده است. بعبارت ديگر سوالات مفهومي نيست فقط نظر نويسنده كتاب مطرح است! (299979)
فرزاد
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۱۳:۲۹:۴۰
سلام
من دانشجوی کارشناسی دانشگاه پیام نور هستم
الان ترم8 هستم و با بدبختی 65 واحد پاس کردم ترمی 9 واحد پدرم در اومده این دیگه چه سیستم امتحانی هستش مگه هر امتحان کنکوره اونم از وضعیت نمره ها و عدم اعلام به موقع نمره ها
استاد راهنما: در پیام نور مسخره است من که هنوز استاد راهنما ندارم
وضعیت اعلام نمره ها زیر صفر به موقع اعلام نمیشه
برخورد کارشناسها صفر
حضور استاها به موقع سر کلاس صفر
و خلاصه مدیریت پیام نور زیر صفر
بخدا قسم اگر پول داشتم میرفتم دانشگاه آزاد و با همتون شرط میبندم توی این دانشگاه معدلم کمتر از 18 نمیشد در حالی که معدل متوالی من در پیام نور شده 13
کی مسولین میخوان به این وضعیت نابسامان رسیدگی کنند
خسته شدیم (299980)
منم پیام نوری هستم ببخشید استاد راهنما چیه؟
خدا خیرت بده من معدلم 16 هست تو پیام نور .شب های امتحان به حالت جنون سرم رو تو دیوار میکوبم.باور کنید کتاب 700 صفحه ای را حتی از شب اول شروع ترم روزهای عید هم بخوانی با بد بختی و فلاکت پاس میشی
دوستان بیایید ما پیام نوری ها شاخص فلاکت را ترسیم کنیم.فلاکت و بد بختی (300076)
من ترم 4مکانیک هستم 50 واحد پاس کردم قبول دارم امتحانات سخته ولی با نمونه سوالات و میانترم میشه به راحتی درسا رو پاس کرد ولی بعضی راحت طلب شدن (2680057) (alef-10)
فارغ التحصیا پیامنور
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۱۳:۳۳:۳۲
علاوه بر مشكلات فوق كه هموطنان عزيز اشاره فرمودن بلاتكليفي امثال بنده كه قصد شركت در مقطع كارشناسي ارشد دوره فراگير را داريم ولي مشخص نيست آيا معافيت تحصيلي شامل حال ما مي شود يا خير . نظام وظيفه اين موضوع را تكذيب مي كند ولي دانشگاه مدعي داشتن معافيت تحصيلي در مقطع ارشد دوره فراگير مي باشد . از مسولان واقعا دلسوز سايت الف خواهشا تقاضا دارم اين موضوع را منعكس نمايند تا تكليف بنده و امثالهم معيين و روشن بشود . (299981)
دانشگاه پیام نور کلا هیچ منطقی توش نیست ، دانشگاهی که فارغ التحصیلهاش هیچی بلد نیستن و استاداشم کمتر از دانشجوها نباشند بیشتر نیستند، به چه دردی می خوره ؟ کلی پول سر دادن این مدرکای الکی به ملت خرج میشه که میشه باهاش کلی کارخونه و دانشگاه درست حسابی زد . خدایی ساختموناشو دیدین من دانشجوی شریفم ما جا نداریم واسه کلاسامون ، بعضی وقتا امتحانا برا نبودن جا لغو میشه ، خوابگاه نداریم و ..... . اونوقت دانشگاه پیام نوری که هیچی ازش در نمیاد اونطوریه. (299983)
دوست من قبول ندارم این رو که گفتی دانشجو هاش هیچی بلد نستن
بیشتر دانشجو های پیام نور فوق لیسانس قبول میشن می دونی چرا؟
چون از ب بسم الله یه کتاب رو خودشون می خونن تا پ پایان نه با 20 صفحه جزوه سرو تهش رو هم بیارن و واحد پاس کنند
ولی بیچاره میشوند تا مدرک لیسانس را بگیرند. (300077)
ساسان
۱۳۸۹-۰۱-۱۰ ۰۸:۱۴:۲۱
بابا بی خیال خیلی مشکل داره پیام نور ولی شما رو به خدا یک مناظره علم بین دانشجو های این دانشگاه با دانشگاههای دیگه بگذارید تا واقعیت رو بفهمید بی انصاف نباش من فارغ التحصیل بهمن 88 در رشته حقوق هستم من ترم 7 در امتحان کانون وکلا مرکز تهران پذیرفته شدم در حالی که دانشجوی ارشد شهید بهشتی با معدل 19/33 برای سال دوم هم قبول نشد ! (300470)
علیرضا ع دانشجووی پیام نور
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۱۳:۵۴:۱۰
خدا به دانشجوهای پیام نور صبر زیاد عطا کنه.از وزیر علوم هم میخوام یه فکر اساسی بکنه (299985)
با سلام
من در دانشگاه پیام نور تهران با رتبه ممتاز مدرک کارشناسی ارشد گرفتم. این دانشگاه ایرادات زیادی دارد ولی....
نباید این ضعف ها ما را به بی انصافی بکشاند. این دانشگاه فرصت بسیار بالایی برای ما فراهم کرد تا بتوانیم در رشته مورد دلخواهمان تحصیل کنیم.
یادمان باشد که شهریه آن تقریبا نصف دانشگاه آزاد است و یک سیستم آموزشی بسیار وحشتناک و کشنده و سختگیرانه ای دارد.
من اگرچه در حین تحصیل اشکالات زیادی به آن داشتم و هنوز هم به آن انتقادات پایبندم و بخشی از آنها را در سایتهای مختلف منتشر کردم ولی
وجدانا اگر این دانشگاه نبود الان میلیونها جوان ایرانی سرگردان بودند و دانشگاههای دولتی و آزاد قادر به هضم آنها نبود.
دانشگاه پیام نور یک نکته بسیار مثبت دارد و اینکه افزایش دانشجو را دلیل بر ساده گرفتن امر آموزش نمی داند حال آنکه ما می دانیم در دانشگاه آزاد تقریبا از کیفیت آموزشی خبری نیست و همه چیز بر محور افزایش دانشجوی بیشتر برای درآمد شهریه ای بیشتر قرار دارد.
دولت باید دانشگاه پیام نور را بیش از اینها تقویت کند چون پرداخت شهریه دانشگاه آزاد و قبولی در دانشگاههای دولتی در توان همه نیست. (299994)
ضمن عرض سلام واحترام وبا تبریک فرا رسیدن سال جدید
دوست عزیز برعکس آنچه شما مطرح کردید وضع دانشگاه علمی کاربردی هم یقینا بهتر از پیام نور نیست.
برعکس تعریف و تفسیر های بلند بالای دکتر کشتکار معاون نظارت وسنجش دانشگاه و همچنین فرمایشات دکتر بلندی ریاست داشگاه به جرئت میتوان گفت که شاید در سطح استان تهران 10 مرکز علمی کاربردی هم وجود نداشته باشد شیوه آموزش در آنها از نوع فنی وکاربردی باشد .
شاید هرساله مجوز 70 یا 80 مر کز علمی کاربردی صادر شود و به قول دکتر کشتکار این دانشگاه هر روز و هروز بزرگ وبزرگتر شود.
اما تکلیف نظارت مراکز بخش خصوصی چه میشود ایا این صحیح است که وسعت دانشگاه افزایش یابد ولی کیفیت آموزش سیر نزولی داشته باشد.
اینجانب ازدانشجویان رشته ماشین افزار یکی از مراکز خانه کارگر دانشگاه علمی کاربردی میباشم که باگذشت 3 و نیم سال هنوز در مقطع کاردانی فارغ التحصیل نشده ام و دادمان هم به هیچ جا نمیرسد .دانشجویان رشته ماشین افزار این مرکز قطعا جزئ ستمدیده ترین دانشجویان کشور هستند.البته قطعا اگر سازمان سنجش در زمان ثبت نام به ما میگفت که زمان فراغت از تحصیل شما با خداست شاید الان این وضعیت را نداشتیم و براحتی وارد دانشگاه آزاد اسلامی میشدیم و چندماه بعد فارغ التحصیل مقطع کارشناسی میشدیم ونه مقطع کاردانی دانشگاه به اصطلاح علمی کاربردی.
جناب آقای کشتکار شما جدیدا برای مرکز علمی کاربردی خانه کارگر شهرقدس مجوز دوره کاردانی علمی کاربردی مکانیک خودرو صادر کرده اید اما هیچ اثری از امکانات آموزشی برای این رشته در این مرکز رویت نمیشود .
دوستانمان در این رشته میگویند مرکز حتی امکانات برگزاری درس آزمایشگاه فیزیک حرارت و و آزمایشگاه مقاومت مصالح وهیدرو لیک را ندارد ودرهر پودمان از ارائه برخی دروس به علت نبود امکانات خودداری مینماید و یقینا زمان فارغ التحصیلی این دانشجویان هم مثل ما با خداست.
جناب آقای بلندی کجای این آموزش ها علمی کاربردی است چه کسی گفته دانشگاه علمی کاربردی نزدیک ترین فاصله را با اشتغال دارد.
چرا دانشجویان رشته ماشین افزار این مرکز که ما باشیم نباید دروس تخصیص و عملی را لا اقل با کیفیت متوسط ودر حد سازمان آموزش فنی و حرفه ای آموخته باشیم.
در پایان برای تمامی دوستان پیام نوری وبالخص دوست ارسال کننده این مطلب که فرصتی را هم برای درد دل ما فراهم آوردند آرزوی موفقیت و سربلندی مینمایم وا ما هم ز دکتر بلندی ریاست دانشگاه علمی کابدری میخواهم فکری برای کیفیت آموزش و سایر مشکلات در مراکز علمی کاربردی نمایند. (300005)
با سلام همسر بنده هم دانشجوي رشته شيمي در دانشگاه پيام نور بود كه خدار را شكر درسش تمام شد و در مدت تحصيل ايشان در دانشگاه پيام نور به بي برنامگي و بي انظباطي موجود در دانشگاههاي پيام نور پي بردم و به جرات مي گويم كه يك مهدكودك و كارمندان آن با انضباط تر از اين دانشگاه و بعضي از كارمندان آن است (300006)
کدام شهر؟! (4184183) (alef-13)
زهرابابائي
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۱۵:۱۸:۳۶
باتوجه به اينكه بيش از مدت 6سال در رشته زبان وادبيات فارسي از دانشگاه پيام نور مركز رودسر فارغ التحصيل شده ام هنوز موفق به دريافت مدرك اصلي خود نشده ام وهربار كه به دانشگاه مراجعه مي كنم فقط گواهي موقت با امضاي رئيس دانشگاه مركز رودسر براي من صادر مي شود .وگفته مي شود در حالي كه مدارك ما را به تهران در سال 83 مي بردند در راه تهران گم شده است وهم اكنون مسئولان دانشگاه پيام نور رودسر پاسخگوي ما نيستند وواقعا حق ما نيست كه مدرك اصلي خود را از اين دانشگاه مطالبه كنيم؟مسئو لين دانشگاه پيام نور مركز رودسرتقصير اين تاخير را به گردن مسئولان مركزي دانشگاه پيام نور مي اندازند ولذا خواستار پاسخ شفاف مسئولان دانشگاه پيام نور هستم.باتشكر (300012)
سلام
درج این خبر کار بسیار ناپسندی بود که انجام داده اید. سایت الف به هر دلیل برای خود اعتباری کسب کرده و این اعتبار به نویسندگان آن نیز محدودیتهایی را تحمیل میکند.افرادی که اعتراض دارند می توانند از طریق سایت و وبلاگ خودشان اعلام کنند.نه اینکه شما بدون بررسی بگذارید وبگویید به ما ربطی ندارد.در اخبارتان از نویسندگان آگاه و تخصصی استفاده کنید و اجازه ندهید از اعتبار شما سو استفاده شود. (300013)
رضا300005
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۲۰:۱۰:۱۵
نمیدونم منافع شما چیه آقا هادی ولی فکر کنم خبر نداری پیامنور تو تمام ایران بیش از 1 میلیون نفر دانشجو داره و اکثرا از بی برنامگی ها و بینظمی ناراضی اند.من با نظر نویسنده موافقم و از سایت الف هم ممنونم که این خبر رو درج کرد (300081)
آقا هادی عزیز. شما یه موافق نداری. از اول تا حالا هرچی نظرات رو خوندم فریاد از عملکرد پیام نور بوده و خودم هم این بی برنامگی رو 2 ترم چشیدم و انصراف دادم. اونوقت شما چطور ادعا می کنی این نوشته آگاهانه و تخصصی نیست؟ حرف دل مردم هم تخصص میخواد؟ برای بیان مشکلات زندگیمون هم که داریم تجربه اش می کنیم باید مدرک داشته باشیم؟ لابد باید مدرکش هم از پیام نور شما گرفت. (300604)
تو چه منافعی داری که داری از اون جهنم دره حمایت می کنی؟؟؟؟؟؟ هان؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
ما ها پیر شدیم تو پیام گور تا یه مدرک آشغالی بدن دستمون. خود من برای یه ریز نمره 2 هفته تموم داشتم پله ها رو بالا پایین می کردم. چه می فهمی؟؟؟
27 واحد(دقت کن! 27 واحدم) توی این سیستم لعنتی گم شده و حالا میگن بدون شهریه ازت دوباره امتحان می گیریم.
خدایا دردمونو کجا ببریممممم؟؟؟؟؟؟ :(((( (710351) (alef-11)
والله که راست میگین چرا از امکانات زیر صفرش نمیگین من خودم دانشجوی پیام نور هستم روزی صد بار به خودم لعنت میفرستم که اومدم این دانشگاه بابا از ما که گذشت تورو خدا درشو تخته کنید دیگه نذارین بچه های مردم بیان با اینده این جوان ها بازی نکنید یه کتاب میدن بهت 200 300 400 صفحه باید از ب بسم الله شروع کنی تا اخرش بخونی تازه هیچ وقت هم نمرت از 16 بالا تر نمیره امیدوارم یه فکری بکنن (300014)
با سلام
پس ما که رسمی هستیم و در آستانه فارغ التحصیلی آنهم در تهران چه بگوئیم
در سازمان مرکزی خیابان ایرانشهر واحد امور مالی کارمند مربوطه نهایت توهین و استهزاء را جلوی همکاران و سایر مراجعان به بنده اعمال کرده و کار ساده بنده که بررسی پرونده مالی را به مدت 1 ماه معوق گذاشت پس از مراجعه به مدیریت این دانشگاه در خیالبان ویلا(نجات الهی) رئیس دفتر دانشگاه اجازه ملاقات با ریاست را نداده و در قبال همکار خود گفت کسی نمی تواند به کارکنان ما بالاتر از گل بگوید شما که از آمریکا بالاتر نیستید آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند ؟
شرایط مدیریت این دانشگاه روز به روز بدتر و بدتر می شود و متاسفانه نه ریاست این دانشگاه و نه مقام عالی وزارت گویا توان اصلاح و مدیریت شایسته ارباب رجوع را در این دانشگاه ندارند. (300025)
سلام. عرض تبریک سال نو.بنده از اساتید دانشگاه هستم.بهدانشجویان می گویم که شما بعد از چند سال بالاخره می روید ولی ما میمانیم و این سیستم خسته کننده ی دانشگاه (300032)
رضا.ص
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۱۷:۰۰:۵۳
سلام به مسئولین ارجمند سایت الف.تمام مشکلاتی که درج شد درسته.بنده دانشجوی ترم 4 رشته مدیریت بازرگانی هستم در پیامنور.همچنین بعنوان کمک حسابدار در یک شرکت صنعتی مشغول به کارم . یک دوره ی خصوصی حسابداری را نیز گذرانده ام. امتحان اصول حسابداری1 دانشگاه را با شرایط خوبی برگزار کردم ولی نتایج بیش از 2 ماه طول کشید تا بیایدو زمانی بود که انتخاب واحد و حذف و اضافه نیز تمام شده بودو باورتان نمیشود اگر بگویم نمره ام 3 و نیم شد برای من که برای بقیه رفع اشکال میکردم شدم سه و نیم.... متاسفم (300037)
خوبه اصول یک رو خوب امتحان دادی
ما رفتیم سر جلسه درس عمومی تاریخ و تمدن ایران واسلام
سر جلسه دیدیم کتاب عوض شده.
حالا خر بیار باقالی بار کن تو اصول رو 3.5 شدی من درس عمومی رو 4 (300078)
حجت رضایی
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۱۸:۲۸:۵۰
جانا سخن از زبان ما می گویی (300064)
دانشجوي مشاوره هستم تهران مركز
زمان انتخاب واحد 20 واحد انتخاب كردم و همگي عادي ( خود خوان ارائه نشد )
كل شهريه را هم پرداختم .
زمان حذف و اضافه 4 واحد خذف كردم و همه عادي ها را هم خودخوان كردم و با كمال تعجب مبلغ 16 هزار تومان بدهكار شدم .
بالاخره بايد اين دوره رو بگذرونيم ديگه .
اي كاش ما هم از اون مدارك دكتراي ... مي گرفتيم و كلي هم پست و مقام بهمون مي رسيد ديگه اينقدر اذيت نمي شديم .
باي (300070)
سیستم اداری ضعیف باعث میشود نمرات بسیار بسیار دیر اعلام شود.شهریه نیز مرتبا اضافه میشود و با توجه به امکانات بسیار ضعیف آن همخوانی ندارد.بنده ترم اخر رشته اقتصاد هستم 8/1/89 تازه نمراتمان اعلام شده و بسیاری از فارق التحصیلان دانشگاه اعلام میدارند که مدرک تحصیلمان چیزی حدود 9ماه بیشتر آن هم در صورت پیگیری و کامل بودن مدارک آماده میشود. (300075)
ناشناس
۱۳۸۹-۰۱-۰۸ ۲۳:۵۵:۴۱
عمده ترین مشکل دانش پیام نور ضعف مدیریت و ناپایداربودن آن است ، گوی مدیران پست ریاست دانشگاه پیام نور را پلی برای رسیدن به پست های بالاتر می داند ، از انجا که تا رئیس جدید می آید ، ریاست دانشکده ها تغییر می کنند و ضرر عدم هماهنگی بین بخش های مختلف را دانش جو باید متحمل شود.
بنده حدود چهار ماه است که در مقطع کارشناسی ارشد از پایان نامه خود دفاع کردم اما به دلیل اینکه ریس جدید دانشگاه ، ساختمان دانشکده ها و کارشناسان رشته ها را را تفکیک کرده و مجتمع مدیریت و حسابداری ایجاد شده است ، بخش که کار فارغ التحصیلان را انجام دهد ، دارای امکانات اولیه مانند، سیستم ، اینترنت ، پرینتر ، دفتر تحویل و .. نمی باشد و برای صدور یک گواهی موقت مدام امروز و فردا می کنند ،
من تنها به دوستانی می خواهند دانشگاه پیام نور را برای تحصیل انتخاب کنند ، به اندکی تفکر فرا می خوانم . (300102)
احسان
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۰۴:۵۷:۳۲
نمرات سه ترم پیش ما هنوز رد نشده؟ (300129)
احسان
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۰۵:۰۱:۲۴
ما دانشجویان ارشد پیام نور هستیم.
جمعیت 300 نفر
همه به دانشگاه پیام نور معترضیم .می تونید به وبلاگ رسمی بچه ها سر بزنید .و ببینید راست می گیم
www.mit87.blogfa.com (300131)
دانشجو
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۰۸:۵۵:۰۴
خدا خيرت بده كه قسمتي - تاكيد مي كنم فقط قسمتي - از درد دل دانشجوهاي پيام نور و خانواده هايشان را نوشتي. خدا مي داند كه وقت و حوصله اش نيست وگرنه بيشتر دانشجويان پيام نور درد دلها و مشكلاتي باورنكردني با اين دانشگاه دارند. آقايان بخود بياييد! قيامتي هم هست (300138)
یک دانشجوی pnu
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۱۰:۱۵:۱۱
سلام.از اینکه به مشکلات ما پیام نوری ها پرداختید خیلی ممنونم.شاید اگر خبرگزاریه های دولتی بودند همه چیزو میخواستن تو مملکت خوب و گل و بلبل نشون بدن و مشکلات مردم رو نمی نوشتن (300161)
اینجانب به عنوان دانشجوی این دانشگاه در یکی از مراکز واقعا از کارمندانش راضیم فقط نمره ها کمی دیر اعلام می شود . البته آن هم حل شده . من فکر می کنم پرکردن سوال تستی باید با عجله نباشد و مدادش هم باید نرم باشد و کاملا پر شود. یک ترم همین بلا سرم آمد. مسولان دانشگاه باید در یک محدوده زمانی نسبت به رفع عیوب توجه کنند. مثلا پول اساتید را به موقع پرداخت کنند. آزمایشگاهها باز باشد در غیر کلاس ( مطالعه اضافی). سید اکبر رضوی 09/01/1389 (300178)
نوشته ایشان فقط در خصوص یک واحد پیام نور است نه سایر جاها (300708)
این گوشه ای از مشکلات پیام نور هستش که شاید بشه یه جورایی تحملش کرد و ازش گذشت. بیچاره اونهایی که پایان نامه ارشد دارن چی میکشن. غیر قابل تحمل (300186)
دانشجوی پیام نور
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۱۱:۱۰:۰۷
جانا سخن از زبان ما می گویی !
تمام بی نظمیها ، بد اخلاقی کارکنان و بی توجهی و توهین آنان به دانشجویان (حداقل در واحد تهران مرکز )، عدم پاسخگویی مسولین در قبال مشکلات و اعتراض دانشجویان ،حجم نامناسب کتابها و طرح سوالات غیر استاندارد در آزمون ، عدم تناسب نمره دانشجو ومیزان زمانی که برای یادگیری آن درس صرف شده و.... همه را کاملا حس کرده ام و درست است (300195)
من دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور تهران هستم . دانشگاه پیام نور در سال 1387 از طریق دوره های فراگیر 350 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته فناوری اطلاعات جذب نمود در حالی که جمعا 10 نفر استاد هم در گروه مدیریت فناوری اطلاعات وجود ندارند . (300207)
سلام
من يه جوان ديپلمه هستم كه قصد ادامه تحصيل در دانشگاه پيام نور داشتم
با ديدن اين خبر غلط كنم دورو بر پيام نور برم
مگه آدم مجبوره يا عقده مدرك داره من در دوره هاي آموزش مهارت سازمان فني و حرفه اي شركت كردم خدا را شكر الان ام سر كارم تازه دوره هاش ام رايگان بود بنظر من آدم نبايد جو گير اين بشه كه همه ليسانس دارن منم برم برا اينكه جا نمونم مدرك بگيرم بيخودي وقت و عمر با كلي هزينه هدر بدي كه تازه بهت بگن ليسانس پيام نور يا علمي كاربردي
از سايت الف براي اطلاع رساني متشكرم (300245)
سعید حاج سعیدی
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۱۲:۵۳:۰۲
بنده دانشجوی انصرافی پیام نور هستم خود شاهد بودم در حوزه امتحان پایان ترم نورچشمی ها با وجود
سلامت از هر 2 چشم منشی داشتند و دیگری کل پاسخ ها را برای این عزیزان می نوشت و بعد از اعتراض ماا ادعای واهی نابینا بودن فرد را عنوان می کردند و بعد آقا با خنده از جلسه سوار بر ماشین می رفت (300248)
قرزاد
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۱۳:۱۵:۱۲
ممنون از شما که حقایق رو منعکس میکنید.با توجه به اوضاع بسیار نابسامان سیستم اداری و کارکنان پیام نور باید واسه اونایی که در راس کار هستند و عین خیالشونم نیست تاسف خورد... (300258)
شما را به خدا به داد دانشجویان پیام نور برسید
من دانشجوی کارشناسی ارشد مرکز تهران هستم. وای بحال دانشجویان سایر مراکز. در تهران که پایتخت کشور است و مرکز اصلی دانشگاه در کلاسهای کارشناسی ارشد 70 -80 دانشجو که صندلی و فضای کافی هم نیست مجبورند درب کلاس را باز بگذارند و در راهر بنشینند تا صدای استاد را اندکی استماع کنند. در هیچ جای دنیا حتی کلاسهای مدرسه هم با این وضعیت و ازدحام وجود ندارد.
اساتید اکثرا دانشجویان را مجبور می کنند تا ترجمه یا مقاله ای را به نام آنان در مجلات چاپ کنند تا امتیاز استاد بالاتر برود و در غیر اینصورت از نمره خبری نیست. فقط و فقط پول حرف اول و آخر را میزند. با این شهریه کلان این وضعیت اساتید و کلاسهاست . در مورد پایان نامه که فقط خدا می تواند معجزه ای ارسال کند وگرنه همه نا امید هستیم. پنج یا شش استاد برای چهارصد دانشجو!
کسی نیست که جلو اینها را بگیرد؟ آیا همه باید قربانی لجبازی و جنگ دولت با دانشگاه آزاد شویم. همه می دانیم فلسفه وجودی این جور دانشجو گرفتن ها و بی نطمی ها مبارزه با پیشرفت چشمگیر دانشگاه آزاداست. می خواهند از استقبال آن بکاهند و به هر قیمتی شده ظرفیت پیام نور را بصورت فله ای بالا ببرند. (300270)
با سلام
به نظر بنده به عنوان یک دانشجوی ارشد دانشگاه پیام نور بزرگترین مشکل این دانشگاه علاوه بر مشکلات مطروحه برخورد زشت، توهین آمیز ، زننده و غیر قابل تحمل پرسنل این دانشگاه می باشد. امیدوارم اغراض سیاسی در گسترش بی رویه این دانشگاه( فقط به صورت کمی) باعث سرخوردگی بسیاری از جوانان این مرز و بوم نشود.. (300271)
saeeid
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۱۵:۳۹:۰۰
من دانشجوی پیام نور شهرستان هستم
وقتی رییس دانشگاه و نماینده مجلس با استفاده از نفوذ سیاسی اقوام و اشنایان خودشان را که هیچ صلا حیتی ندارند در دانشگاه استخدام میکنند چه توقعی می توان داشت؟ (300069)
عليرضا
۱۳۸۹-۰۱-۰۹ ۱۶:۲۶:۱۸
سلام .از اينكه به فكر ما بوديد تشكر ميكنم
اين چه دانشگاهيه همه دانشجويان ناراضيند كسي هم نيس به اينا جواب بده مسولين خود دانشگاها هم كه انگار از دماغ فيل افتادن پايين تورو خدا يه كاري برا ما بكننين چرا همه دانشجويان اين دانشگاه بايد 6ساله مدرك بگيرند؟هيچكس نيس يه كم به فكر ما باشه همه جاش ايراد داره
تشكر از سايت الف كه اين موضوع رو مطرح كردند
اينقدر كه مسئولين كشور به فكر انرزي هسته ايي هستند يه درصد هم به فكر اين دانشگاه باشند (300310)
غالب مطالب فوق الذكر صحيح است،به عنوان مثال بر اساس آيين نامه دانشگاه كلاس هاي دانشگاه جهت رفع اشكال بوده وحضور در كلاس اجباري نيست ونمره آزمون پايان ترم دانشجويي كه در كلاس حضور نداشته از 20 محاسبه مي گردد.بنده به علت مشكلات شخصي وتوانايي خودم در فهم مطالب در غالب دروس در كلاس ها حضور نداشتم ولي با كمال تعجب بعضي اساتيد علي رغم عدم حضورم حتي يك جلسه در كلاس اقدام به تخصيص نمره كلاسي براي بنده نمودند.براي مثال در يك درس بنده از 14 نمره آزمون 14 نمره كسب نمودم ونمره واقعي بنده 20 است ولي استاد مربوطه در اعلام نمره كلاسي برايم نيم نمره از 6 درج و نمره پايان ترم بنده 14.5 درج گرديد.تكرار اين مورد درچند درس ديگر موجب كاهش شديد معدل بنده شده است، علي رغم پي گيري متعدد ومكاتبه با معاونت دانشجويي دانشگاه تا كنون هيچ نتيجه اي نگرفتم. (300311)
من دانشجوي پيام نور در شهرستان هستم بايد بگويم همانطور كه در مطلب بالا اشاره شد برخي نارسايي ها در اين دانشگاه وجود دارد اما برخورد كار كنان اين دانشگاه انصافاً مودبانه است و به خوبي به مشكلات رسيدگي مي كنند (300426)
من دانشجوی پیام نور هستم . همین قدر بگویم که دیگر چیزی از اعصاب برایم باقی نمانده. در این دانشگاه آدم موجود نیست و متاسفانه سیستم گلستان! هم گوش ندارد. من در این سالها بدترین فشارها را تجربه کردم. ولی با نهایت بدبختی هیچ کس که به داد ما نمیرسد هیچ هر روز این دانشگاه بزرگتر و پر ارجتر می شود البته با کمک بی دریغ دولت! ما قربانی سیاست شدیم. فقط آرزو می کنم همه دانشجویان پیام نور از شر این وضع راحت شوند. (300428)
این چیزایی رو که این دوستمون گفته و بقیه دوستان در نظرات اشاره کردند فقط بخشی از بدبختی دانشجویان دانشگاه است. باور کنید که هر کدام از دانشجو ها بخواد تک تک دروسی رو که خونده و دو روز مونده به امتحان خبر می دن که منابع عوض شده و دروسی رو که به میمنت تصحیح کامپیوتری با نمره 9.8 یا بعضا 9.97 و از این قبیل نمرات افتاده و خیلی از چیزهای دیگه رو بنویسه واسه خودش کتابی می شه.
من فقط یک چیز رو میگم که در شهر خودم واقعا جای تعجب داره شما تا آخرش رو بخونید:
دانشگاه پیام نور قزوین دارای 12000 دانشجو است با فقط 6 کارمند رسمی و 4 عضو هیئت علمی
در مقابل دانشگاه بین المللی امام قزوین تنها با 8000 دانشجو بیش از 30 کارمند رسمی و با احتساب کارمندان غیر رسمی نزدیک به 100 کارمند داره
اعضای هیئت علمی فقط در گروه ریاضی 20 نفرند
حالا شما مقایسه کنید و عمق فاجعه رو درک کنید! (300429)
ناشناس
۱۳۸۹-۰۱-۱۰ ۰۱:۰۴:۳۵
خدایا خدایا خدایا
پدرم درومد تو این دانشگاه پیام نور یا بقول دوستمون پیام گور!
واقعا خسته شدم
هرجا از وضعیت میگم میکن خودت بیشر تلاش کن!
دانشجو سال سوم هستم رشته IT
هرچی میخونم باز بعضی از درسای نحس رو میافتم
میرم سوالای علمی کاربدیهارو حل میکنم میبینم در برابر پیام نور کشکه
بقیشم همینطور
مگه این مسئولین قصد جون مارو کردن بسته بابا کشتین مارو
امتحان میدم میگم ۲۰ میشم نمره میاد ۱۲
نمره میاد ۹
نمره میاد ۸
حالم داره از درس بهم میخوره
من میخونم بازم ولی امیدوارم که این زایشگاه یه روز سرو سامون بگیره
اونم که از استاداش که استاد درس فیزیک ۲ بلد نبود سینوس و کسینوس رو چجور حساب میکنن!
آره همتون استادین من شاهد
خدایا چی بگم به اینا! (300436)
باید بسوزیم وبسازیم هیچکی پاسخگوی ما نیست دوست عزیزم (1635696) (alef-6)
من دانشجوی رشته ی فیزیک دانشگاه پیام نور هستم ورودی 84...رشته ی ما به قدر کافی سخت و مشکل است اما امتحانات بسیار دشوار این دانشگاه و منابع پر از اشکال و حجیم برای ما شرایط بسیار سخت تری را ایجاد کرده طوریکه بسیاری از ورودیهای 83 رشته ی ما هم فارغ از تحصیل نشده اند..اکثر ما به خاطر مشکلات دچار افسردگی شدیم و هیچ امیدی به آینده مان نداریم...رفتار پرسنل این دانشگاه با دانشجویان بسیار زشت و توام با توهین و تحقیر است و ما حتی نمیدانیم استاد راهنما چیست...خواهش میکنم حداقل شما پیگیر مشکلات ما باشید وگرنه صدای ما سالهاست به گوش کسی نرسیده است (300437)
من هم دانشجویی از دیار پیام نور هستم. اولین بار که وارد این دانشگاه شدم باورم نمیشد که اینجا همون جایی که سالها منتطرش بودم تا به جویندگان علم و ومعرفت بپیوندم. در همین شوک وارده بودم که با دیدن اون همه بی نظمی کمبود امکانات تعویض ماه به ماه رییسان و دوری از شهر خود ترم دوم انصراف دادم و بعد از دادن کنکور در شهر خودم و در رشته ای دیگر قبول شدم. غیر از ان مسایل همیشگی فهمیدم که این دانشگاه به درد رشته های عملی نمی خورد به عنوان مثال در درس عملیات کشاورزی به جای اینکه برویم سر زمین و کاشت و داشت وبرداشت کنیم برامون سی دی افات برخی از گیاهان رو توی کلاس می ذاشتن.و........ پس تصمیم گرفتم که رشته م رو عوض کنم و به روانشناسی رو اوردم تا حالاش که خوب بود ولی بعد از گدشت سه سال از ورودم به این دانشگاه من هنوز ترم دوم هستم.به قول یه بنده خدایی
در ان زمین که باد نتوفد جز خار نروید جزخاک نجنبد ستاره ای بدرخشید از دوووووور به نام پیام نووووووور (300453)
با سلام و تبریک سال جدید
من و همسرم فارغ التحصیل این دانشگاه هستیم. متاسفانه کادر اداری این دانشگاه بسیار گستاخانه و بی ادب رفتار می کنند. انگار از هفت دولت آزادند و قرار نیست به کسی جوابگو باشند. بعضی از کارشناسان رشته ها نیز بی تجربه و یا دانش کمی در این زمینه دارند. به نظر می رسد در انتخاب کادر اداری و کارشناسان رشته ها بیشتر از روابط فامیلی استفاده شده است. (300476)
با سلام و تشکر از توجه شما به این مشکل که کمتر جایی به آن توجه کرده است و انی شاید یکی از دلایل توجه عموم به این سایت می باشد.
اینجانب نیز از دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت پیام نور می باشم و همیشه تاسف می خورم که چرا در این دانشگاه درس خوانده ام چرا که مرکزی که کوچکترین اثری از اصول مدیریت در آن دیده نمی شود چگونه می تواند مدرس مدیریت در مقاطع کارشی ارشد و دکترا باشد.
همانطور که گفه شد در چند سالی که در این دانشگاه درس می خوانم تفاوت آن را با سایر دانشگاه های دولتی که مقطع کارشناسی را در آن خوانده ام مشهود است. برخی از مشکلات به این شرح می باشد.
1. شما در این دانشگاه هفته ای نیست که مراجعه کنید و اتاق مسئولین آن عوض نشده باشد و ماهی نیست که از کارشناس تا مدیر آن عوض نشود و نه کسی به خوبی قوانین را می داند و نه کسی پاسخگوست .
2. اساتید که جای خود دارند و برای خود خدایی می کنند و هر بالایی که بخواهند بر سر دانشجویان می آورند و به هیچکس پاسخگو نمی باشند حتی زمانی که برای اعتراض به نمره طبق قوانین مراجعه کرده بودم پس از گذرندن هفت خوان گفتند آقای دکتر گفته اند هیچ اعتراضی را قبول نمی کنند.
3. اساتید برای گرفتن درجه های علمی دانشجویان را مجبور می کنند مقالات متعددی را به نام آنها در نشریات دارای درجه علمی به ثبت برسانند و حتی شاهد این بوده ام که چه رقابتی برای جذب دانشجویان جهت استاد راهنمای پایان نامه شدن آنها وجود دارد.
4. سیستم کند اداری و اخذ و درج و اعلام نمرات خود نوبر است بخصوص که سیستم اعلام نمرات کامپیوتری شده است و جالب است که حتی کارکنان در ورود به برنامه و استفاده از آن دچار مشکل هستند و اکثر فارق التحصیلا ها در انتهای کار یا با عدم اعلام نمره مواجه هستند و یا نمراتی نادرست و ناقص در کارنامه آنها ثبت شده که اجازه اصلاح آن داده نمی شود.
5. تمام دریافت و پرداخت ها به اصطلاح کامپیوتری انجام می شود اما برای محاسبه مالی زمان فارق التحصیلی فیش تمام دوران تحصیل را از دانشجو مجددا گرفته و 20 روز محاسبه مالی دستی پرونده زمان می برد تازه اگر یکی از مسئول نخواهد به مرخصی برود که جانشینی برای وی نیست و تمام مراجعان هم باید به مرخصی بروند.
6. مدت انتظار وقت اتاق دفاع از پایان نامه ها تا مدتی قبل گاهی به اندازه یک ترم به طول می کشید که اخیرا این مشکل را حل کرده اند و این بار از آن طرف بوم افتاده اند و اتاقی که برای دفاع از پایان نامه بخش مدیریت اختصاص داده اند شامل اتاق کوچکی است که غیر از صندلی اساتید 5 صندلی تنها برای حضور در جلسه دفاع دارد که شان چنین جلسه ای نمی باشد.
خلاصه اگر کسی را می خواهید نفرین کنید دعا کنید که دانشجوی دانشگاه پیام نور شود. (300494)
با سلام و تشکر از توجه شما به این مشکل که کمتر جایی به آن توجه کرده است و انی شاید یکی از دلایل توجه عموم به این سایت می باشد.
اینجانب نیز از دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت پیام نور می باشم و همیشه تاسف می خورم که چرا در این دانشگاه درس خوانده ام چرا که مرکزی که کوچکترین اثری از اصول مدیریت در آن دیده نمی شود چگونه می تواند مدرس مدیریت در مقاطع کارشی ارشد و دکترا باشد.
همانطور که گفه شد در چند سالی که در این دانشگاه درس می خوانم تفاوت آن را با سایر دانشگاه های دولتی که مقطع کارشناسی را در آن خوانده ام مشهود است. برخی از مشکلات به این شرح می باشد.
1. شما در این دانشگاه هفته ای نیست که مراجعه کنید و اتاق مسئولین آن عوض نشده باشد و ماهی نیست که از کارشناس تا مدیر آن عوض نشود و نه کسی به خوبی قوانین را می داند و نه کسی پاسخگوست .
2. اساتید که جای خود دارند و برای خود خدایی می کنند و هر بالایی که بخواهند بر سر دانشجویان می آورند و به هیچکس پاسخگو نمی باشند حتی زمانی که برای اعتراض به نمره طبق قوانین مراجعه کرده بودم پس از گذرندن هفت خوان گفتند آقای دکتر گفته اند هیچ اعتراضی را قبول نمی کنند.
3. اساتید برای گرفتن درجه های علمی دانشجویان را مجبور می کنند مقالات متعددی را به نام آنها در نشریات دارای درجه علمی به ثبت برسانند و حتی شاهد این بوده ام که چه رقابتی برای جذب دانشجویان جهت استاد راهنمای پایان نامه شدن آنها وجود دارد.
4. سیستم کند اداری و اخذ و درج و اعلام نمرات خود نوبر است بخصوص که سیستم اعلام نمرات کامپیوتری شده است و جالب است که حتی کارکنان در ورود به برنامه و استفاده از آن دچار مشکل هستند و اکثر فارق التحصیلا ها در انتهای کار یا با عدم اعلام نمره مواجه هستند و یا نمراتی نادرست و ناقص در کارنامه آنها ثبت شده که اجازه اصلاح آن داده نمی شود.
5. تمام دریافت و پرداخت ها به اصطلاح کامپیوتری انجام می شود اما برای محاسبه مالی زمان فارق التحصیلی فیش تمام دوران تحصیل را از دانشجو مجددا گرفته و 20 روز محاسبه مالی دستی پرونده زمان می برد تازه اگر یکی از مسئول نخواهد به مرخصی برود که جانشینی برای وی نیست و تمام مراجعان هم باید به مرخصی بروند.
6. مدت انتظار وقت اتاق دفاع از پایان نامه ها تا مدتی قبل گاهی به اندازه یک ترم به طول می کشید که اخیرا این مشکل را حل کرده اند و این بار از آن طرف بوم افتاده اند و اتاقی که برای دفاع از پایان نامه بخش مدیریت اختصاص داده اند شامل اتاق کوچکی است که غیر از صندلی اساتید 5 صندلی تنها برای حضور در جلسه دفاع دارد که شان چنین جلسه ای نمی باشد.
خلاصه اگر کسی را می خواهید نفرین کنید دعا کنید که دانشجوی دانشگاه پیام نور شود. (300497)
حرف ایشان درست است و حرف همه ماست. (302416)
محمد علی نظری
۱۳۸۹-۰۱-۱۰ ۱۰:۴۱:۳۱
ضمن اینکه تمام موارد ذکر شده مورد تائید است چند مورد که بنده گریبان گیر شده ام ذکر میکنم .
1- بعد از امتحان ترم زمستان مرکز گرمسار سیستم دانشجوی بنده غیر فعال شده است و هر چه تماس و حضوری به مدیر گروه می شود پاسخگو نمی باشند و به همین دلیل کارننامه ای بدستم نرسیده است
ای کاش سیستم اعلام نتایج به اندازه 10% سیستم دریافت شهریه ها دقیق بود .
000/300 تومان از شکم زن و بچه ام زدم در شب عید و بی نتیجه در حساب این دانشگاه بی حساب و کتاب ریختم .
گفتنی زیاد است اما کو گوش شنوا (300500)
ضمن تشکر از سایت الف بخاطر چاپ پیام اینجانب با شماره : 300178 مورخ 09/01/1389
به استحضار می رساند هدف من از نوشتن مطلب آن نیست دانشگاه پیام نور دارای اشکالات اساسی نیست ، البته چنین است (مرکز تحصیل من دارای معضلی مانند تاخیر اعلان نمره مانند سایر مراکز ندارد.) . بنظر می رسد تمام مراکز دانشگاهی چه دولتی و غیر دولتی دارای اشکالات فراواننند. معضل اول : اعضای هیآت علمی دانشگاه منزل مسکونی شان نباید دور از مرکز دانشگاه باشد. بنا بر اطلاعات اولین شرط استخدام در دانشگاه لندن مسافت منزل استاد باید کمتر از ده کیلومتر است. این مورد در قانون استخدام کشوری آمده بدون تعیین مسافت و نیاز به تصویب قانون در مجلس دارد.
معضل دوم: سختگیری بی مورد برخی اساتید برای ورودی جدید
معضل سوم : نبود فوق برنامه از جمله موسیقی
معضل 4: نبود تشویق در محیط دانشگاه
معضل 5: نبود انعطاف در امتحان چنانچه دانشجویی نمره نیاورد امتحان مجددی باشد. و..
معضل 6: الزام بودن امتحان میان ترم حداقل تخصصی ها
معضل 7 : عدم استفاده از روش صحیح مطالعه از جمله تندخوانی و یادداشت برداری و نبود خلاصه درس حتی بدون سی دی آموزشی . یکی از اساتید زبان کلمه ای و جمله ای در کلاس یاد نمی داد و انتظار داشت دانشجو تمام مطالب را فراگرفته و در اختیار استاد قرار دهد. من به مدیر گروه گفتم ایشان مثلا 20 واژه را به ما انتقال دهد و در برابر آن ، ما 100 واژه پس دهیم. متشکرم سید اکبر رضوی دانشجوی دانشگاه پیام نور استان قزوین 10/01/1389 (300506)
وحید. ک از تهران
۱۳۸۹-۰۱-۱۰ ۱۴:۴۳:۰۴
سلام.از وضعیت دانشجویان غیر حضوری و دانشستان و آزمون محور هم بنویسید که همه رو بلاتلیف گذاشتن.برای سایت پیامنور هم مجبوریم بریم کافی نت و با خطوط پرسرعت ، ولی بازم مشکل داریم (300554)
با تشکر از سایت الف
به خدا همه مطالب راست میباشد وقابل بررسی.
خواهش میکنم ازطریق مناظره در صدا وسیما یا گفتگوی ویژه خبری پیگیری شود متشکرم (300568)
با سلام و عرض خسته نباشید به همه عزیزان دانشجوی دانشگاه پیام نور، بنده بیش از یک ساعت وقت گذاشته و تمام مطالب این عزیزان را مطالعه کردم، این حقیر مدت جهار سال است با تمام قوا در خدمت این داشگاه میباشم و در طی این جهار سال افتخار می کنم در کنار افرادی هستم که بیشتر آنها از فعالین جوزه اقتصادی بوده و با انگیزه بالائی در سر کلاسها حضور دارند. بنده تک تک نظرات دانشجویان را تایید می کنم و از همه مهتر اینکه اساتید کم سواد و فاسد در این داشنگاه کم نیستند، در بعضی از مواقع که دانشجویان جهت رفع مشل درسی به بنده مراجعه می کنند ، از کم سوادی و بی مسئولیتی بعضی از اساتید حتی با مدارک دکتری تعجب می کنم، بنده جزو هئیت علمی دانشگاه نیستم آم هم به این علت که چهار سال سن بنده از چهل سال گذشته، اما شاهد هستم که آقایان با مدرک دکترااز کمترین شایستگی جهت تدریس برخوردار هستند و هیچ یک از شاخص های یک مدرس دانشگاه را در خود ندارند. حال چه گله ای هست از کادر اداری که براستی از کمترین ادب و نزاکت در برخورد با قشر دانشجوی ما برخوردار است. اما از سیستم امتحانات و اعلام نتایج چه بگویم که هیچ احساس مسئولیتی نیست و سیستم ارزشیابی دانشجو خارج از یک سیستم ارزشیابی پویا و مستمر است.در انتهااز مسئولین محترم خواهشمندم این کلایه ها را به فال نیک گرفته و با ارزشیابی مستمر از اساتید و کارکنان اداری نسبت به بهبود این دانشگاه اقدام نماید، خدا را شاهد میگیرم که دانشجویان این دانشگاه دارای انگیزه بالائی برخوردار هستند. (300595)
من دانشجوی پیام نور رشته اقتصاد ورودی 85 هستم
تو این جند سال من به جای درس فقط تست زدن یاد گرفتم
در سال فقط موقع امتحان درس میخونم
چون هیچ انگیزه ای برای درس خوندن ندارم
و کتاب هاش هم که نایاب هستش
اوایل رفتم به مسئول آموزش گفتم میخوام دو درس و همنیاز بردارم
گفت( همنیاز یعنی چی ؟ )
کارکنان دانشگاه واقعا هیچی بارشون نیست
از مشکلات دانشگاه میشه کتاب (چند جلدی) هم نوشت
توی این دو ترم باقیمونده دارم زور میزنم معدلم رو بالای 14 برسونم
ولی چشم آب نمیخوره... (300670)
واقعا براي دانشگاه پيام نورو رياست آن متاسفم دقيقا مشگلات مطرح شده درست و جاي تعجب داردكه هيچكس به فكر دانشجويان نيست بنده دانشجوي كارشناسي فراگير رشته زبان واحدرودهن هستم متاسفانه دراين واحد دانشگاهي به بدترين شكل با دانشجويان برخورد ميشود ، بي نظمي ، عدم پاسخگويي و..... ازشاخصهاي اين واحد ميباشد (300783)
شاید کسی پست مرا نخواند
من دانشجوی ترم 7 حقوق دانشگاه پیام زور هستم
بنده با تمام وجود تو این چند سوال از تمام قسمتهای پیام زور گله مند هستم.
سایت اینترنتی
اخلاق مدیران
سطح سواد استادها
امکانات
راه های اداری (300789)
عليرضا
۱۳۸۹-۰۱-۱۲ ۱۵:۰۳:۴۵
سلام
بحثه جالبي شده
به نظرم بايد تو يه برنامه تلويزيوني اين موضوع رو مطرح كنند تا درد دانشجويان رو بفهمند (300973)
پیمان.ب
۱۳۸۹-۰۱-۱۳ ۱۹:۱۳:۴۸
خیلی لطف کردید درد دل خیلی ها رو زدید تو سایت کاش مسئولین دانشگاه جوابی داشته باشند که البته میدونم ندارند. (301161)
ر . م
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۱۳:۲۵:۲۶
كلا تو اين دانشگاه از اون موقع ثبت نام تا امتحان تا اعلام نمرات دانشجو سراسر استرس است .
اميد است كه آه ما دوستان ، اين مسئولين را در دنياي ابدي گرفتار كند كه حتما اينطور خواهد شد .
(301307)
دانشجوي آزاد
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۲۲:۲۹:۵۸
سلام.
ما هم سالهاست فرياد مظلومانه دانشجويان پيام نور را سر داده ايم.
اما كو گوش شنوا.
www.pnuazad.com
وبسايت آزاد دانشجويي پيام نور (301424)
دانشجو
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۲۲:۳۵:۱۱
من دانشجوی ارشد پیام نور هستم می دانستید در دانشکاه استاد راهنما نداریم تا پایان نامه را برداریم و باید 2 الی 3 ترم فقط صبر کنیم تا استاد راهنماپیدا بشه تا تازه بتونیم پایان نامه را انتخاب کنیم . (301427)
بنده بعد از دو سال تحصیل در دانشگاه پیام نور از آن جهنم بیرون آمدم دوباره کنکور دادم و وارد دانشگاه آزاد شدم هر چند همان موقع هم در دانشگاه آزاد و در همین رشته شهر انتخاب شده بودم اما اشتباه کردم و پا توی این دانشگاه گذاشتم.
من بیرون آمدم اما خواهشا برای این دوستان کاری بکنید وضع این دانشگاه به معنای دقیق کلمه غیرقابل قبول است
سایت الف قبلا نشان داده که در این مواقع تاثیر گذار است و می توان روی آن حساب باز کرد. خواهشا در کمک به این بچه ها که عمدتا از طبقه متوسط و پایین هستند و رسانه ندارند دریغ نکنید
جوابیه مدیران کامل قابل پیش بینی است: اشکالاتی وجود دارد اما نقاط قوتی هست ضمن اینکه اشکالات در حال برطرف شدن است! البته این جوابیه چندسال قبلا هم برای سایت های دیگر (احتمالا جهان) و در پاسخ به انتقادها ارسال شده بود
ظاهرا فقط یک نسخه جوابیه وجود دارد که برای انتقادهای مختلف از همان یک نسخه استفاده می شود! (301466)
زماني
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۰:۴۶:۳۸
من نيز داتنشجوي كارشناسي ارشد مركز تهران هستم كه خدارا صدهزار بار شكر دفاع كرده ام تا از شر وضعيت بسيار بد اداري و رفتار بي ادبانه كاركنان آن راحت شوم. لعنت الله علي القوم الظالمين (301490)
دانشجو
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۳:۳۴:۳۳
سلام
من دانشجوي ارشد دانشگاه پيام نور هستم . علاوه بر صحبت هاي دوستان موضوع ديگري را ياد آوري مي كنم ، و آن منابعي كه براي دوروس در اين دانشگاه معرفي مي شود هست . اين امر بصورت كاملا مافيائي صورت گرفته و كتابهائي كه از نظر ترجمه ، نگارشي و تايپ بسيار مشكل دارند ولي نويسنده آن يكي از آقايان يا دوستانشان هست (بعنوان مثال كتاب برنامه ريزي استراتژيك فناوري اطلاعات كه تاليف خود دكتر احمدي رئيس سابق پيام نور ، كه پايان نامه دانشجوئي بوده و اصلا ارزشي در حد مرجع يك درس را ندارد) بعنوان مرجع با قيمتي بسيار گرنتر از معمول بفروش مي رسند . كتابهائي كه با چند بار خواندن نيز نمي توان به مفهوم آن پي برد و در مقايسه با ترجمه هاي ديگر همان كتاب در سطح بسيار پاييني ولي با قيمتي بسيار بالاتر قرار دارد .
دانشگاهي مملو از اساتيدي كه دروسي را براي تدريس انتخاب مي كنند كه حتي يك بار در مورد آن مطالعه نكرده و حتي نمي دانند در چه موضوعي بايد صحبت كنند . و دانشجوي بدبخت بايد چرندياتي كه استاد از خود مي بافد را ياد گرفته بعدا تحويل دهد . (301515)
مریم.
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۳:۵۸:۴۷
سلام تو رو بخدا پیام مارو چاپ کنید ساختمان اداری پیام نور بخدا کار دانشجوها رو راه نمی اندازه روز 5شنبه و جمعه و شنبه که ساختمون اداری تعطیله وامروز که یکشنبه بود و برای یه کار خیلی کوچیک رفته بودم دانشگاه 3 ساعت منو پیچوندن و بعدش با پرروئی گفتن که امروز از جمع ما یکی کمه منم حال ندارم انجام بدم برو بعدا بیا... لعنت خدا بر مردم آزارها.ولی بعضی از کارکنان و بعضی از اساتید بدونن که آخرت هم هست (301531)
كاش ميون اين همه درد دل دانشجويان يك جواب و يا حداقل يك عذرخواهي از طرف مسئولان وجود داشت. (301549)
گرفتار پیامنور
۱۳۸۹-۰۱-۱۵ ۱۴:۴۰:۳۸
سلام به همه عزیزان در الف.نمرات من با توجه به امتحانی که دادم تقریبا یک پنجم چیزی که حدس میزدم اعلام شده و برای پیگیری که رفتم پیش کارشناس رشته ام گفت که همینه و شما دو و نیم شدی و اعتراضی هم نمیشه کرد و پیامنور همینه که هست.لطف کنید درباره بی ادبی و بی مسئولیتی و توهینهای شدید برخی از کارکنان اداری پیامنور مطلب بنویسید. بعضی هاشون میرن برای نمیدونم چه کاری و یدفعه میبینی مدت زیادی هست که نیومده سر کارش و تعداد زیادی دانشجو علاف میشن.بعضی از کارکنان باسابقه تر و قدیمی اداری هم احساس مقدس بودن می کنند و اصلا باهاشون نمیشه حرف زد. ما که در تهران کلافه شده ایم... (301552)
سلام وقت همگی بخیر.من خودم کافی نت دارم تو تهران و دانشجوی دانشگاه پیام نور نیز هستم با توجه به اینکه کارم تقریبا آزاده و ساعت کاریم دست خودمه و اکثر کلاسها رو هم میرم ولی نمیدونم چرا توی 5ترم 27 واحد گذروندم که نمرات 6 واحدم هنوز وارد نشده.باورتان نمیشه هر بار که به ساختمان اداری پیام نور میرم تا دو روز افسردگی می گیرم نمی دونم چرا بعضی هاشون اینجوری اند شاید درد بی کاری رو نکشیدن و با رابطه اومدن سر کار نه ببخشید تفریح همراه با حقوق و اینقدر توهین می کنند و کار راه نمی اندازند کاش رئیس مرکز تهران یکم رسیدگی میکرد کاش...... (301620)
تمام مطالب درج شده حدود 40درصد واقعیات و مشکلات ما با پیام نوره و بعضی از کارکنان اداری دانشجوها را خسته کرده اند امیدوارم خدا خسته ی شان کند.من این خبر رو از وبلاگ دانشجوئی پیامنور دیدم و به سایت مردمی شما لینک شدم و ای کاش این خبر در صفحه اصلی بود تا ببینم مسئولین دانشگاه جوابی میتونن پیدا کنن. باز هم از شما ممنونم. (301628)
وبلاگ دانشوئی pnu
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۷:۴۳:۰۳
www.tehranpnu.blogfa.com سلام. اینجا وبلاگ دانشجوئی پیامنوره و نارضایتی دانشچوها از پیامنور حد نداره و ما هم خبر رو با درج منبع از خبرگزاری الف درج کردیم .مهربانی کردید برای درج بخشی از این مشکلات ما. (301874)
محمدرضا. دانشجوی دوره های مجازی
۱۳۸۹-۰۱-۱۶ ۱۸:۱۱:۰۸
سلام چند دقیقه پیش نظر رو ارسال کردم براتون که از وبلاگ دانشجوی پیامنور تهران خبر رو دیده بودم و البته بگم که گفتم خبر درج کردیم منطورم این بود که درج شده و من از بازدیدکننده های و بلاگم و البته نظر هم میدم ولی وبلاگ برای من نیست. (301885)
من دانشجوی ارشد پیام نور هستم. تمامی مشکلات و ضعفهایی که اشاره شده حقیقت داره. اگه من جای مسئول و ریئس پپام نور بودم حتما استیفاء میدادم.
واقعا باعث شرمساری هست برای مسئولین و مجریان .... (302000)
سایت الف دست شما درد نکند از اینکه مشکلات دانشجویان را درج می کنید. بالاخره هر سازمانی گاهی اوقات نیاز به اصلاحات اساسی و زمان بندی شده ( نه تغییر مداوم روزانه و ماهانه) دارد شاید فلسفه عید باستان برای همین امر بوده باشد که افراد نگاهی به گذشته ،حال و آینده خودشان داشته باشد. من خیلی از مشکلات گفته شده را قبول دارم . بهر حال باید قبول کرد این دانشگاه گسترده است و دانشجویانش زیاد. من پیشنهاد می کنم مسؤلان دانشگاه در یک زمان بندی خاص نسبت به معضلات اقدام نمایند و از دانشجویان هم در هر رشته ای کمک بگیرند. ضمنا من به سهم خود از زحمات کارکنان واحد محل تحصیل ( بویین زهرا ) خودم متشکرم. سید اکبر رضوی دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی 17/01/1389 (302105)
یکی نیست بگه کی میخواد جواب سنی که از ما ها دانشجوای پیام نوری که همه حد اقل از دانشجوای دانشگاه ازاد علمی کاربردی ... و حتی بعضاملی قوی تر بودیم تلف شده رو جواب بده
تو دانشگاههای دیگه که واسه هر درس حداکثر یه جزوه 30تا 40 صفحه ای رو پاس میکنن و با 6یا7 ترم یه لیسانس با معدل بالا میگرن اما تو پیام نور یا بهتر بگم پیام ظلم و زور چی که تو استخدامی یا امانات دیگه حتی یه تبصره هم برای معدل وسن ما در نظر نمیگیرن
کی جواب افسردگی و واقعا عقب موندگی از تحصیل وزندگی ای که به ما تحمیل شده رو میده
به اونم که گفته دنشگاه ازاد پول زیاد میگیره میگه شما اونجا اگه واسه 1 واحد مثلا 30 تومان میدین وما اینجا 10 ,باید بگم تو اونجا 30 تومان میدی و پاس مکنی ما باید 4 بار 10 تومان بیم تا اخرش پاس کنیم حالا کی بیشتر پول میده؟ تازه تو 1 باره پاس مکنیو راحت میشی
در هر حال خدا حق همه ما رو از بانیاش بگره
این دانشگاه که نه درو پیکر داره نه صاحب خدا نابودش کنه (306457)
اظهار نظر خوبی نبود (307578)
نا شناس
۱۳۸۹-۰۴-۳۰ ۱۳:۰۶:۴۹
خواهش ميكنم با بازرسي هاي غير مترقبه اشكالات فوق مرتفع گردد. (338613)
آقا واقعا این پیام نور شورش رو در آورده
برای نمرات تستی اعلام اشکال میکنی اصلا انگار نه انگار
واگذار میکنیم به خدا
اون دنیایی هم هست (339260)
متاسفانه بسياري از كساني كه به دانشگاه پيام نور مي آيند از جمله خودم بخاطر اين هست كه شرايط مالي اون رو نداريم كه به دانشگاه آزاد بريم.من هميشه دانشجو هاي آزاد رو ميبينم و واقعا حسرت ميخورم براي اين كه او ن ها پول ميدن و نتيجه مي گيرن درسته كه ما هم پول ميديم ولي در هيچ زمينه اي به ما ارفاق نميشه بارها شده كه براي بـــــيـــــــــست صدم افتادم ولي به قول كارشناس رشتمون اصلا اعتراض الكيه .استاد ها هم اكثرا بچه هستند و از لحاض علمي هم صفر چند تاش هم كه درست بودن جذب دانشگاهاي ديگه شدن . متاسفانه برخورد هم شد يدا با ما بد هست ميدونم چرا براي اينه ما
پــــــــــــول نداريم
هركه پولش بيش
نمرش بيش
احترامش بيش
دل ازاد تر
خدا فقط كمك كنه كه بيرون بيام
يا حق (342314)
قناری
۱۳۸۹-۰۵-۱۴ ۰۱:۵۹:۱۲
من تازه نتایج کنکورم را دیدم و میخواستم برای انتخاب رشته دانشگاه پیام نور را بزنم اما با خوندن این مشکلات یاد فیلم قربانیان اژدها افتادم.
الان اگه رشته پشکل شناسی را تو دانشگاههای دیگه بیارم حاضرم برم ولی پیام نور هرگز... هرگز... (342478)
مریم.ق
۱۳۸۹-۰۶-۰۷ ۱۳:۲۶:۳۱
با سلام.بنده امسال یعنی سال 89 رشته ریاضی ارشد پیام نور قبول شده ام.میخواستم شنبه برای ثبت نام به تهران بروم اما با این توصیفات دیگر از شعاع یک کیلومتری این دانشگاه رد نخواهم شد.ممنون از اینکه اگاهم کردید (351011)
نسترن
۱۳۸۹-۰۶-۲۴ ۱۷:۱۵:۵۱
سلام من امسال یعنی سال 1389 در کنکور سراسری رتبه 4000 کسب کردم اما متآسفانه بعد از انتخاب رشته متوجه شدم که رشته مدیریت جهانگردی در دانشگاه پیام نور مرکز تهران قبول شدم می خوام بدونم ایا واقعا این دانشگاه انقدر مشکلات دارد البته هنوز ثبت نام نکردم واز طرفی در دانشگاه ازاد رشته مدیریت امور بانکداری قبول شدم واقعا سردرگم شدم نمیتونم تصمیم بگیرم (356320)
سلام.من قصد داشتم برای کارشناسی رشته مهندسی نرم افزار ثبت نام کنم دلیلش هم شاغل بودن و داشتن بدهی است.با توضیحاتی که دوستان دادند منصرف شدم با اینکه استعداد و توان علمی خوبی داشتم.به خاطر همین چیزاست که کشور پسشرفت نمیکنه (356427)
سلام من دیپلم تجربی خود را به طور کامل دریافت نکرده اما در آموزشگاه آزاد دیپلم حسابداری را اخذ کرده ام و می خواهم وارد دانشگاه پیام نور بشوم از طریق چه دفترچه ای باید امتحان بدهم (360017)
آزنون فراگیر (4184224) (alef-13)
سلام اول می خوام از این سایت تشکر کنم چون حرف دل همه پیام نوری ها را زد نمونه اش خود من بعد از 4 ترم درس خوندن در پیام نور فقط 40 واحد پاس کردم وبالاخره تصمیم گرفتم بی خیال پیام نور بشم و برم آزاد که واقعا از کاری که کردم راضیم چون تونستم معدلم را از 12 به 16 برسونم و هر جا هم بخوای بری سر کار فقط معدل می خوان نه اینکه کجا خوندیی ؟ (360684)
سلام.من مدرک کارشناسی مو از پیام نور گرفتم قبل از عید جواب ارشد مجازی اومد و من پیام نور مجازی قبول شدم.خواهش میکنم هرکی مجازی میخونه بهم اطلاعات بده .آخه 16فروردین اطلاعیه ثبت نام میاد نمیدونم چیکارکنم گیجم..این ایمیل منه یه دنیا ممنونsama.paiz@yahoo.com (422565)
من هم موافقم پیام نور بی رحم ترین دانشگاهه (460497)
کاملا با نکاتی که دوستان ذکر کردن موافقم (487602)
سلام
من یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور کرج هستم که حدود اوایل سال نود فارغ التحصیل شدم و الان هم در حدود 6 ماهه که با توجه به پیگیریهای زیادی که کردم هنوز نتونستم مدرک موقتم رو بگیرم . هر با که مراجعه میکنم یه بهونه ای میارن . یک ماه به دلیل امتحانات خرداد تعطیل میشه یا اینکه یک ماه میرن تعطیلات تابستونی . اون چیزی که اصلأ براشون اهمیت نداره کار دانشجوی بدبخته.
واقعا برای این سیستم اداری افتضاح دانشگاه متأسفم. (496838)
خسته از پیام نور
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۰۸:۴۶:۰۴
آقای امیر شاید این حرف من کمی شما رو آروم کنه ، من فارغ التحصیل تیر ماه ۹۰ هستم و الان مهر ۹۱ هست و هنوز با وجود پیگیری شدید نتونستم مدرک موقتم رو بگیرم ، پروسه ی گرفتن مدرک موقت یک سریال درام تلخه که شاید نزدیک ۱۰۰ هزار تومان من به شخصه خرج کرایه ماشین و غیره برای اومدن به این دانشگاه و نتیجه نگرفتن کردم در طول این یک سال فارغ التحصیلی (962419) (moderator22)
سلام من سال 89انصراف دادم و مدرک کاردانی گرفتم. سال 89به من مدرک دادن ولی معدل نداشت وقتی سوال کردم جرا معدل نداره گفتن قانونه معدل نمی زنیم چون نیمه کاره تموم کردین. البته الان که سال 92 هست اگه انصراف بدین از ادامه تحصیل کاردانی با معدل می دن.حالا که می خوام دانشگاه دیگه ای کارشناسی ناپیوسته شرکت کنم هیچ جا بدون معدل قبول نمی کنن و حتی دانشگاه ریز نمراتم نمی ده تا بتونم معدلم و حساب کنم می گن از اون دانشگاه نامه بیار تا ریز نمرات بدیم. آیا کسی شرایط من و داره می تونه اگه راهی هست کمکم کنه. در کل هر رشته ای هر دانشگاهی قبول شدین برید جز پیام نور در کل بی نظم نیست غیر قابل تحمله. کاش همه از لحاظ مالی تامین بودن تا امروز مثل من سردرگم نشن. تازه اصلا به ادم نمی گن بابا مدرک اینجا اگه انصراف بدی معدل نداره و به درد هیچی نمی خوره. (1888985) (alef-6)
تماس بگیرید برنامه 20:30تلوزیون مشکلات رو بگید. (498520)
خوب گيريم كه گفتيم! يعني خودشون نميدونن؟ هيچ كاري نميكنن. هيچ كاري (593531) (alef-11)
من دانشجوی ادبیات فارسی بیجار هستم ایا می توانم امتحانات پیان ترم را در مرکز سنندج یا کرمانشاه بدهم تعداد دانشجوهایی که مشکل من رودارند تقریبا به 20 نفر میرسه خوابگاه ظرفیت نداره طوری که در ایا م امتحانات هر اتاق بیش از 10 نفر میرسه مسافت بسیار دوروبیجار بسیار سرد سیر ویخبندان
لطفا مارا راهنمایی کنید وپاسخ کاملی بدهید خواهشمندم سریع تر پاسخ بدید زمانی تا امتحانات نمانده (556136) (moderator19)
دوستان ممنون ازمشکلاتی که مطرح کردید واقعا همش درسته من دانشجوی پیام نرهستم وشاغل ورودی85وتازه انصراف دادم ومیخوام کاردانی بگیرم درست نمی دانم چند ترم خوندم ولی تو این دانشگاه پیروکور شدم به کسانی که میخواهنددرس بخوانند توصیه میکنم طرف این دانشگاه نروند (573452) (alef-11)
چقدر درد دل فکر میکردم وضع بقیه پیام نوریها بهتره
تهشم اسممون پیام نوری و کشک به خدا شب میخوابند صبح یه تصمیم تازه گرفتن مثلا همین تستی کردن امتحانا ما امتحانا برنامه نویسیمون تستی شده مسخره نیست کی دیگه پاس میشه عمر نوح میخ.اد تا فارغ التحصیل بشی کلاس عملی هم که کلا کامپیوتر نداره و همش کنسله استادام که به جون ما بدبختا غر میزنند.باورتون میشه به مدیر گروهمون که اعتراض کردیم برگشت به 50 تا بیشتر دانشجو گفت آدم بودید پیام نور نمیومدید.
سوال طرح میکنند درس اقتصاد مهندسی جدول نداند که باری حل نیاز داریم تو پایان ترم میگیم چرا میگه درسته تو دروغ میگی میخوای نظم جلسه را بهم بزنی. (581249) (alef-11)
ز گهواره تا گور پیام نور (617448) (alef-11)
دانشجو
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۲۲:۰۹:۱۹
هرکی رو میخوای نفرن کنی بگو بری پیام نور از طرف داشجو پیام گور (628326) (alef-11)
از روزی که وارد پیام نور شدم هیچکس پاسخگوی مشکلات ما نبوده و به ما می گویند وارد سایت شوید در صورتیکه سایت هم پاسخ گوی مشکلات ما نیست و اگر هم باشد زمان زیادی طول میکشد.
درس حسابداری صنعتی 3 حدودا 10 سوال اشتباه یا بیشتر داشت با مراجعه به استاد دانشگاه و رئیس دانشگاه به من گفتن که وارد سایت شوم در قسمت اعتراض به سوالات نوشته اند:
کدام سوال گزینه 1 2 3 4
ما چه جوری به یاد داشته باشیم کدوم سوال کدوم گزینه ش درسته و اصلا گزینه ی درست تو جوابا نیست.
این چه دانشگاهیه که بعد از امتحانات استاد نمیتونه ورقه های امتحانی مربوطه رو بررسی کنه ما با سیستمی که جواب مشکلات دانشجویان مدت ها طول می کشد روبه رو هستبم نه یک دانشگاه پاسخ گو. الحمدلله همیشه هم سایت قطع است.
خواهشمندم پیگیری و راهنمایی کنید. (629072) (moderator22)
فریب خورده
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۹:۳۰:۵۳
فشار قبر رو تو پیام نور احساس کردم نیازی به شب اول قبر ندارم خجالت داره هیچ چیز تو ایران درست نیست همه جوره مردم میندازین تو چاه فقط فکر پول پو ل انصاف و عدالت راستی پاکی تو کتاب میخونیم بیرون کتاب همشون برعکس پس حلال و حرومی که میگید شامل پیام نور نمیشه شاید برای شما حلال برای ما حروم (637084) (alef-11)
معترض
۱۳۹۰-۱۱-۰۹ ۱۱:۳۰:۲۳
مگه قرار نبود که درسهایی که در انها افتادیم در معدل کل تاثیر نداشته باشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس چرا این مسولان ما رو درک نمیکنن؟ (631705) (alef-11)
شهرام
۱۳۹۰-۱۱-۱۷ ۲۳:۵۳:۴۵
راستش منم رفتم دانشگاه پیام نور به قول خودم رفتم مهندس بشم ! تو همون ترم اول 24 جلسه رفتم سر کلاس استادی که مسول های دانشگاه معرفی کرده بودن به من ! گفتن این استادته ! ترم تموم شد نمره ی میان ترمم هی نیومد هی نیومد ! تا به خودم اومدم اقتادم ! واقعا به کی بگم واقعا مسول های دانشگاه بی عرضه بودن یا استادا یا من؟! استادم یکی دیگه بود ؟!
بله اینجا ایرانه !
این پیام نوره !
این عمر طلف کردنه!
مجبورم بسازم! (645256) (alef-11)
محمد علی
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۲:۴۰:۲۷
واقعا همتون راست میگین وقت انتخاب واحد که میشه کل سایتها شلوغ میشه باید از هفت خان رستم رد شی تا بتونی انتخاب واحد کنی بعد انتخاب واحد کلی طول میکشه تا برنامه های کلاس بیاد بعدش که برنامه ها اعلام شد محل برگزاری کلاسمون پخش و پلا هست هر کلاس تو یه خونه خرابه اجاره کرده
بعدش هم چون استادا وقت ندارن یک کتاب 400 صفحه ایی رو درس بدن هر جلسه 50صفحه درس میدن اونم با چه سرعتی بعد میرسیم به سراغ میان ترم و امتحاناتش میان ترم رو که بیشتر استادا عقده ایی هستن کم میدن بعدش که امتحاناتش که واقعا وحشتناکه هرچی می خونی وقتی میری سر جلسه امتحان کلا از امتحان دادن نامید میشی اگه هم خیلی خوندی و استاد دلش برات سوخت و میانترم رو بالا داد با نمره13-14 قبول میشه
اول آرزو های علمی زیادی داشتم که با ورود به این دانشگاه باید اون آرزوها رو به گور ببرم یا دانشگاهم رو عوض کنم
دانشجوی شیمی کاربردی مرکز ساری ترم 3 (645762) (moderator22)
دانشجو دانشگاه سراسری بابلسرم دانشگاه مازندران .درحال حاضر به دلیل مشکلات شخصی قادر به ادامه نیستم به نظر شما بخ بیام نور بیام؟ اخه میگن هروقت بری نریه (733691) (moderator18)
رفتن به کلاس بجز عملی اجباری نیست..در امتحان میانترم هم باید شرکت کنی و... (4184229) (alef-13)
من هم دانشجوی پیام نور هستم رشته من در دبیرستان ریاضی بود و نمره های من کمتر از17نبود ولی به لطف پیام نور نمره های پایین و تجدیدی رو تجربه کردم ترم4هستم و از اینکه دارم در پیام نور درس میخونم برای خودم متاسفم وتصمیم گرفتم که انصراف بدم چون سلامتی روحی و فکریم خیلی مهمتر از درسخوندن در پیام نور است.حداقل اقایان روسا به فکر بعدی ها باشن که مثل ما افسردگی نگیرن. (739141) (moderator18)
نخبه پیام نوری
۱۳۹۱-۰۲-۳۰ ۰۱:۵۳:۳۴
من دانشجوی پیام نورم .. مشکلات سیستمی که از تهران به شهرستان میشود را قبول دارم ولی اخلاق کارکنان را بیشتر نظرات سلیقه ای افراد می دانم یا لااقل اینکه در شهرستانها وضع بهتر است.. (792282) (moderator18)
venus
۱۳۹۱-۰۳-۲۲ ۱۲:۴۱:۳۳
سلام . لطفا هر کدوم از مسئـــولیــــن محترم که کاری از دستش بر میاد به داد ما پیام نوری ها برسه .
من دانشجوی ترم 4 (IT) پیام نور هستم. رشته ما خودش خیلی خیلی سخته ،چه برسه اینکه تو پیام نور بخوای بخونی; تفاوت ما پیام نوری ها با سایر دانشگاهها توصیف ناپذیره....!!!
کسایی که تو دانشگاههای آزاد و سراسری میخونند تعداد جلسات کلاسیشون زیادتره
اغلب سوالات از همون جزوه استاد مربوطشونه
و مهمتر از اینام خود استادای این دانشگاهها که خیلی باسوادتر و مجربتر هستن
اونوقت ما پیام نوری های بیچاره هیچکدوم از این 3تا رو که نداریم که هیچ :(
این طراحان سوالات هم سوالارو در حد سولای کنکور ارشد میدن که خیلی خیلی سختتــــــــــــــــــــره..
من هم مثل بقیه پیام نوری ها دیگه انگیزه ای واسه درس خوندن تو این دانــــشــگا ندارم:(
عذاب آور ترین جای سخت بودن سوالات اینه که بخونی و بخونی ولی آخر ترم ببینی نتیجه دانشجوی درسخون با اونی که حتی به خودش زحمت نداده لای کتاب هم باز کنه یکیه!!!!!!!!!
از شما مدیر محترم این سایت خواهش میکنم این دردل نامه رو!!! به گوش مسئولین کشوری برسونید ما که متاسفانه دستمون به جایی نمیرسه:( (828336) (moderator19)
منم دانشجوی همین خراب شده ام
واقعا دیگه برام عذاب آور شده
دوست داره ترک تحصیل کنم (853888) (moderator102)
بدبخت پیامنوری
۱۳۹۱-۰۴-۰۴ ۰۸:۳۲:۰۰
خدایا یعنی میشه یکی به درد دل ما گوش بده.باهزار بدبختی امدم دانشگاه حالا هم نه استاد میانترم میده ونه کامپیوتر درست صحیح میکنه با وجودی که همه تست هارو زدم ولی سیستم میزنه بدون پاسخ (854633) (moderator102)
ستاره
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۸:۵۳:۰۸
سلام.من لیسانس خودم رو از دانشگاه آزاد گرفتم.به تازگی تصمیم گرفتم تو رشته حقوق دانشگاه فراگیر پیام نور کارشناسی شرکت کنم.اما راستش وقتی نظرات شما عزیزان و خوندم یکم دست و پام سرد شد و دو دل شدم.الان واقعا نمیدونم چیکار کنم.اصلا نمیدونم بعد این همه سختی , مدرکشو قبول دارن یا نه؟!و خیلی سوالای دیگه... از دوستان عزیزم میخوام یکم منو راهنمایی کنن تا بتونم یه تصمیم درست بگیرم.مرسی از لطفتون.منتظرم (912614) (moderator22)
نازنین
۱۳۹۱-۰۶-۲۵ ۱۵:۱۵:۱۹
سلام من دانشجوی ترم 3 کارشناسی مترجمی زبان هستم ، چون سرکار میرم 10 واحد بیشتر نمیتونم بردارم و قلوب دارم که خیلی سخت باید درس بخونیم تا قبول شیم ن حتی نمره بالا ولی احساس رضایتی که با درس خوندن سخت و با تلاش ولقعی خود آدم به دست میاد برام خیلی مهمه چون تو دانشگاههای دیگه خود خود حس تنبلی و جزوه خوانی به سراغ آدم میاد. همه چیزی که با کار و تلاش سخت تر از بقیه به دست بیاد برام خیلی خوبه و سطح دانشم با همین 3 ترن خیلی بیشتر از بقیس چون خیلی دقیق تمام کتابارو میخونم . و تو این 1 سال همیشه موقع انتخاب واحد تنونستم با یه کم صبر به راحتی انجام بدم کارامو. ما جوونیم و باید صبر و حوصله بیشتری از این به بعد تو زندگی داشته باشیم. با آرزوی موفقیت برای همه (954521) (alef-11)
سلام .من رشته آی تی (پیام نور تهران ) (ری) قبول شدم . ولی حالا که شما این حرف هارو زدین اصلا امسال دانشگاه نمیرم و میذارم برای سال دیگه ، دوباره کنکور میدم . :(( (957543) (alef-11)
با سلام
من هم یکی دیگه از دانشجوهای خوشبخت پیام نور هستم ! که مدرک قبلیم که کاردانی بود رو از دانشکده دولتی روزانه در تهران گرفتم، خواهشا پیام من رو پخش کنید و اونو. تحت عنوان " توهین و افترا" سانسورنکنید. ثبت نام در پیام نور بزرگترین اشتباه زندگی من بود و البته خیلی های دیگه ، من فقط در ایجا چند سوال دارم، آیا پیام گذاشتن ما اینجا چه فایده ای خواهد داشت در حالیکه مسوولین دانشگاه مشغول گپ و گفتگو و توهین و تحقیر به دانشجو هستند و مطمئنا این پیام ها و خیلی پیام های دیگه رو نخواهند دید؟ و اینکه آیا با تمام مشکلات عجیب و منحصر به فرد این دانشگاه زمان همکاری و یک پیگیری از طرف دانشجوها نرسیده؟ تا کی باید بین خودمون به بحث و گله بپردازیم؟ این روحیه که هر کس هنگام راه افتادن کار خودش بالاخره بعد از مدتها در صدد پیگیری نمیاد از کجا ناشی میشه؟ دانشجو حرمت داره ،ما تاکی میخواهیم اجاره چنین هتک حرمت و گستاخی رو به کارشناسان بدهیم؟ چرا من که فقط یک مدرک موقت! میخوام و تیر ماه ۸۶ فارغ التحصیل شدم بعد از یک سال دوندگی باید حتی جوری بام برخورد شه که از دانشجو شدن خودم پشیمون بشم؟ به چه حقی مسیولین جای عذر خواهی اینچنین بی ادب و گستاخ هستند؟ آیا وقت این نیست که ما دانشجویان ستمدیده اقدامی کنیم؟ درد دل کردن ما اینجا وقتی حتی به گوش و چشم کسی نمیرسه بچگانه و بی فایده نیست؟ چرا به این فکر نکنیم که چه باید کرد؟ این که به برخی از دانشجویان میگویند بدون پیش دانشگاهی میتوانند ثبت نام کنند و بعد از آن آنها را وادار به گذراندن این دوره میکنند ( بدون در نظر گرفتن مشکلات و موانع و سرخوردگی روحی دانشجو) به نظر من اسمش بی نظمی نیست بلکه توهین به ارزش و کرامت انسانیه، دیگه دانشگاه پیام نور به حدی رسیده که نمیشه اسمش و ضعف مدیریتی گذاشت بلکه این توهین واضح و مشخص به انسان و نه حتی به دانشجوئه،مطمئنا از روز اول به این شکل نبوده اما چون اکثر دانشجوهای پیام نور شاغلن و فرصت پیگیری این امور را ندارند کارشناسها و مسئولین فرصت هتک حرمت بیشتری پیدا کردند، من به شخصه اونقدر مشکلاتم تو این دانشگاه زیاده که میتونم کتابی تحت عنوان" پیام نور: دانشگاه یا شکنجه گاه؟!" چاپ کنم. دوستان من، عزیزان من، من از دانشگاه پیام نور سوالی ندارم، د واقع توقعم در این چند سال به صفر رسیده، من از شما همدرد های خوبم سوال دارم، یک سوال پررنگ و مهم، چگونه اجازه دادیم زیر پا گذاشتن حقوق بدیهی مون به عنوان انسان تا اینجا برسه؟ چرا پیگیر این همه تحقیر بی دلیل نشدیم؟ چرا فکری به حال این سیستم نکردیم؟؟ چرا سکوت کردیم؟؟؟ (962403) (moderator22)
باسلام دوستان عزیزمن تازه میخوام وارده دانشگاه پیام نوربشم ولی بااین حرفایی که شمازدین دودلم (1644965) (alef-6)
سلام به بچه های پیام نوری.
واقعا من عاشق شما هستم و به همه خسته نباشید میگم.
راستش منم لیسانس رو از پیام نور گرفتم خیلی سختی کشیدم حتی معده ام الان بابت اون اعصاب زدن ها درد میکنه اما الان از دانشگاه بین المللی امام خمینی فارغ التحصیل شدم و فقط میخواستم یگم امیدتون رو از دست ندین.
یا لصلا نمیومدید پیام نور یا اگه اومدید ادامه بدبد اگه من ترک تحصیل میکردم الان نه فوق لیسانس داشتم نه از خدمت سربازی معف میشدم.
دوستتون دارم . (1676392) (alef-15)
دانشجوي چند سال پيش
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۱:۴۹:۱۳
من قبلا فكر ميكردم فقط دانشگاه پيام نور شهريار بوده كه مشكل داشته از مدير برنامه ريزيش كه خانم علي اكبر باشه كه ترم اول و دوم با اينكه خودش رشته مديريت بود دو ترم بهمون اشتباه واحد داد بدون رعايت پيشنياز و كه خودشون بهمون ارايه كردن ولي بعدا دوباره پاسشون كرديم يعني خدا از
خانم علي اكبر نگذره كه وقت و پول ما رو تلف كرد ،
از كارمنداشون هم كه همه وحشي تازه من دانشجو. ممتاز بودم
همين دانشگاه برام مشكلي توي مدرك بوجود اورد كه حدود يكسال توي دانشگاه پيام نور كل رفت و امد كردم خدا گواه كاري كه توي يك ساعت انجام ميشد يكسال منو ميدوندن ،
من پيش اقاي زياري رئيس كل هم چند بار رفتم و اونم به زور ايشون هرچي به كارمنداش ميگفت كار منو انجام بدن گوش نميكردن ، بدترين ريئسي كه ديدم همين اقاي زياري بود و نالايقي رياست دانشگاهمون هم از ايشون سر چشمه ميگيره ، اينم بگم همشون هم ميگن دانشگاه پيام نرر بده من با اقاي معتمدي معاونت اموزشي اون موقع هرچي درخواست ميكردم براي انجام كارم كه مقصر خود دانشگاهم بود گوش نميكرد و ايشون بازنشسته شد و از بيام نور رفت جايي ايشونو ديدم گفتم چرا كار منو انجام نميدين فكر ميكنيد چي گفت؟
خدا رو شكر از پيام نور رفتم در حد مديدريت من نبود، حالا خودش مديريتش اشكال داشت از پيام نور ميناليد، هيچ وقت اون روزا رو يادم نميره چقدر گريه ميكردم چقدر بهم بي احترامي ميكردم كارمندايي كه خودشون ديپلم هم نداشتن بدترين خاطره زندگيمه
اما خيلي خوشحالم الان با شغل خيلي خوبي توي وزارت خونه استخدام رسمي هستم و خودم بودم كه تلاش كردم ،خودتون بهفكر باشيد اين دانشگاه ذره اي به شما فكر نميكنه (1706610) (alef-6)
سلام دوستان
من تازه ترم دوم ارشدفراگیرم . از اول که اومدیم هزینه دانش پذیری رومطابق ترم عادی بدون پاس کردن حتی یه واحد ازمون، کامل 500گرفتن . بجز دروس جبرانی هیچ درسی رو در ترمهای اصلی خودخوان نمیزارن تا مجبور بشی کامل پول بدی هرچند سر کلاس نباشی و میان ترم هم نگیری. شهریه هم طوری شده که در رشته های انسانی تفاوتی با دانشگاه آزاد نداره. با این تفاوت که هرچه درسال تلاش کنی اصل همان ازمون پایان ترم است استادت هیچ کاری برات نمیتونه انجام بده. سوالات اخر ترم گذشته رو یا یه تازه کار یا عقده ای و نا بلد در اورد شاید سوالات مثلا تکراری نشه اینجوری از نکات بی اهمیت ریز مجبورن سوال در بیارن. تا نگن همه قبول شدن. کارمندان پیام نور 99 درصد جوابگویت که نیستند با 50 سال سن هم آدم حسابت نمیکنند باهر مدرکی. از برخوردشان شوکه میشوی یعنی تو این زمان با این فرهنگ این ادما رو از کجا جمع کردن که اینقدر مغرور و تک بین هستند. البته خوباشم هستنا مثلا تو هر دانشگاهی یکی میزارن که همه رو بد ندونی. مسئولین اموزش و ابدا رئیس رو بتونی زیارت کنید. البته من رئیس یه مرکز رو دیدم اما انصافا هزار مرتبه مودب تر از مسئول اموزش اونجا بود. اصلا این مسئول اموزش نمونه بی ادبی است. در واقع دق دلی حقوق خودشون رو سر دانشجو در میارن.
البته امیدوارم مسئولین دانشگاهها برابر هزینه و غروری که از خودشون نشون میدن همانقدر امکانات و تعهد کاری نشان دهند و اساتید برابر بر انتظاراتشون تعهد تدریس داشته باشند. بعضی اساتید محترم قم رو واقعا ازشون تشکر میکنم هر چند از مسئولینش چیزی قابل ارزش ندیدیم.
فقط ازیه دانشگاه تشکر میکنم اونم جهاد دانشگاهی علمی کاربردی شیرازاست و ربطی به پیام نور نداره اما در بین دانشگاه دولتی، آزاد و پیام نور و علمی کاربردی که تا بحال دیدم، دراین دانشگاه سالها پیش تعهد کاری مسئولین خصوصا مسئول اموزش، مدیرگروه کامپیوتر و معاون دانشگاه را به چشم دیدم طوری که تا بحال هیچ جا این تعهد و یکسان دیدن و رعایت نوبت و رسیدگی به امور دانشجو تا لحظه نتیجه گیری را ندیده بودم . همه جوره راهنمایی کردند. آنهم برای همه خصوصا اینکه اساتید بسیار با تعهدی به عقیده دانشجویان داشت حیف که من اونجا درس نخوندم. عزیزان اگر زرنگ باشید بیکار نمیمونید ولی بعد از تعهد به وطن که تموم کردید فقط خاطره میمونه. بزارید تو خاطره ها بیشترین داراییتون تعهدکاریتون باشه. موفق باشید. (1752131) (alef-6)
سلام
این پیام نور دانشگاه نیست
فقط اسمش دانشگاهه
من خودم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از این خراب شده هستم باورتون نمیشه تو کل مدت تحصیلم اندازه این مدت که تو این به اصطلاح دانشگاه بودم عذاب نکشیدم
خدا مسئولینشونو لعنت کنه
فرداجواب خدا رو چه جوری میخوان بدن؟ (1774024) (alef-13)
منم پیام نور کرج درس خوندم هرقدر که خرج کرده بودم الان دوبرابرش برای قرص افسردگی خرج میکنم یعنی لعنت به این سیستم. یعنی داغونماااا (1778049) (alef-6)
علی خدایی
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۹:۳۰:۴۳
من 22سالمه و دوترم توی دانشگاه پیام نور خوندم و 15 واحد پاس کردم. به نظرتون برم خدمت وبیام توی دانشگاه ازاد بخونم یا همینجا ادامه تحصیل بدم؟ لطفا راهنمایی کنید...؟ (1782109) (alef-6)
من هم مثل تو
الان چیکار می تونیم بکنیم؟ (2041886) (alef-11)
شاید باورتان نشود اما من همه ی نظرات را خواندم.
همه ی آنها حرف دل بنده نیز هست.
بزرگ ترین اشتباه زندگی بنده ورود به پیام نور بود.(خودم کلمه ی دانشگاه را به کار نمی برم چون لیاقتش را ندارد.)
الان من ترم هفت هستم و فقط تونستم 65 واحد پاس کنم می خوام اگه شرایطش جور باشه با مدرک فوق دیپلم برم خدمت سربازی بعدا برم آزاد ادامه بدم امیدوارم همچین امکانی وجود داشته باشه
یه چیز هم بگم که شاید خودم هم زیاد به آن عمل نمی کنم:
"خدا را فراموش نکنیم و بر تمام ای مشکلات و مصیبت ها صابر باشیم" (2042000) (alef-11)
سحر الف
۱۳۹۲-۰۹-۰۷ ۰۰:۴۹:۵۰
با سلام و خستە نباشید بە کارکنان دانشگاە پیام نور
من دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم گلایه های را که از دانشگاه پیام نور
دارم اینه که استادانی هستند که سر کلاس فقط دانشجو مسخره می کنند انگار یادشون رفته که یک زمانی بود که انها هم کارشناسی توی این مکان و دانشگاه درس خوندن (1805459) (alef-13)
یا حبیب سلام خسته نباشید مسئولین
محترم برای گرفتن یک مدرک موفقت این همه دانشجو را اذیت نکنید خدا رو خوش نمی یاد (1805469) (alef-13)
ستاره
۱۳۹۲-۰۹-۰۹ ۲۱:۳۶:۱۷
سلام من ترم اولی هستم با خوندن کامنتاتون افسردگیم به حد ... رسید :( خوب هزینش نسبت به غیر انتفاعی کمتره وگر نه من با رتبه ی 8هزار به راحتی غیر انتفاعی میاوردم اما خوب چه میشه کرد !!!! فکر میکردم پیام نور خوبه !!! اما درس خوندن تو این دانشگاه خیلی سخته !!! تصمیم دارم دوباره کنکور بدم دعا کنید روزانه بیارم وگرنه تو این دانشگاه میپوسم :(((((( هیچ راهی هم ندارم نمیخوام مدرکم دیپلم باسه :((((((((((( (1810716) (alef-6)
من دانشجویی کارشناسی پیام گور هستم . رتبه ی سراسریم دو هزار شده بود الانم تو خراب شدهی کذایی تحصیل میکنم :( واقعن افسرده شدم نه سطح علمی درس حسابی داره نه کارکنان ... بماند بعد این همه خرخونی هم امروز یکی از دوستانم که دانشگاه تهران تدریس میکنه بهم گف که تو خارج اهمیتی نداره این مدرک :( به جان خودم امشب خودکشی میکنم....... دیگه بریدم .. (1854660) (alef-6)
سلام
همه ی اینها هست
اگر فکر میکنی راه را اشتباه رفتی با شهامت بیا بیرون و دوباره کنکور بده
یا می توانی ادامه بدی و هی تو سر خودت بزنی که حیف و حیف
آدم ها لایق شرایطی هستند که تلاش به تغییرش نمی کنند.
شهامت به خرج بده و از اول کنکور شرکت کن و بهترین دانشگاه برو که لیاقتش را داری.
عاقبت به خیر باشیو ان شالله. (1888228) (alef-6)
من دو ساله از این جهنم دره فارق التحصیل شدم وهیچ انگیزه ای برای ادامه تحصیل ندارم.خدا از این پیام زوریا نگذره که دیدگاهمو به درس به کلی خراب کردن.این دانشگاه مفتشم حیفه ـدم درس بخونه.4 سال زندگیمو گذروندم آخرشم هیچ.همین امروز من اکه جای شما بودم انصراف میدادم.من که آب از سرم گذشت ولی حیفی اینجا ادامه ندین اشتباه منو نکنید.اینو از تجربم میگم
دوستون دارم (1891081) (alef-6)
باسلام .همه گرفتاری هاش به کنار/سیستم داغونش پدر مارو دراورد.باارزوی موفقیت برای همه دوستان (1892182) (alef-10)
سيستمش خيلي داغونه (1901678) (alef-10)
ho3ein
۱۳۹۲-۱۰-۲۷ ۰۳:۴۰:۱۰
با سلام من دانشجوی رشته ی مهندسی اقتصاد کشاورزی هستم ترم 2 پیام نور واحد قمصر من اصلا از سیستم دانشگاه پیام نور خوشم نیومده سایت گلستان همیشه مشکل داره الان میخواستم نمره درسم رو ببینم که سایت باز نمیشد ارور میداد همیشه این مشکلات رو داره
ساختمون دانشگاه ما انقدر کوچیکه انگار ساختمون مهد کودکه اصلا در شان دانشجو ها نیست من دوباره کنکور امسال رو ثبت نام کردم امیدوارم بتونم برم دولتی اگه نشد حداقل برم ازاد دیگه از پیام نور بدم اومده (1913730) (alef-10)
geo-az.blogfa.com
۱۳۹۲-۱۱-۱۰ ۱۳:۲۰:۲۶
سلام . برا همه جووناى اين مملکت ارزوى خوشبختى ميکنم . مخصوصا کسانى که با هزار زحمت و مشکل در دانشگاه پيام نور درس ميخونن . مطمئن باشيد اگه به اينده اميدوار باشيم و با هدف درس بخونيم موفق ميشيم . ميشه اين شرايط سختو به فرصت تبديل کرد با تلاش و اميد به اينده (1941117) (alef-10)
خیلی خوبه. (1941673) (alef-10)
واقعا درسته من احساس میکنم دارم وقتمو طلف میکنم امتحان های وحشتناک که هیچ ربطی به مطاب درسی ما نداره کلاس های بیهوده ونمره دادن های صدمی .اقعا وحشتناکه اطلاع رصانی کلاس ها وامتحانات صفره وفقط پول گرفتن سر موقع وحساب شده هست برای خودم متاسفم که درس نخوندم وحالا مجبورم در پیام نور ادامه تحصیل بدم شاید اگه وضع مالیم خوب بود میتونستم انصراف بدم. (1942137) (alef-10)
من ازاینکه بگم توی پیام نور درس میخونم ومعدلم به زور به 10میرسه برای خودم متاسفم واقعا هیچ امیدی به اینده خودم ندارم.برای کسایی امسال خودم هم متاسفم واقعا دارم زجر میکشم همه چی با بی انصافی داره پیش میره. (1942139) (alef-10)
من برای اینکه بیشتر از این از لحاظ مالی به خانوادم فشاررنیاد تحمل میکنم وگرنه میرفتم غیر انتفاعی یا ازاد خدایا خدت کمک کن.تو بزرگی (1942145) (alef-10)
دانشجو
۱۳۹۲-۱۱-۳۰ ۱۸:۵۵:۲۶
آخه این دانشگاهه؟؟
جدیدا که امتحانات رو بصورت کامپیوتری کردن ما امتحان دادیم کامپیوترم هنگ کرد و نمرم پرید ولی بهم نمره ندادن!!
این حقه؟درس بخونیو شهریه بدی بعد نمرتو بخورن
آبروی هرچی دانشگاهو بردین هیچکیم جوا بگو نیس
آخه به کجا باید شکایت کرد (1983879) (alef-10)
سلام اما اگه خدای سه بار کتابو بخونی نمره ای کاملو میگیری همینه دیگه اون موقع خوب واسه کنکور درس نخوندیم حالا باید الان جورشو بکشیم (2023749) (alef-6)
سلام دوستان واقعا چقدر غم انگیزه
باور کنید من فکر میکردم من چقد بد شانسم اما باخوندن این مطالب یکم به خودم امیدوار شدم ویه جا خودمو خوش شانس دیدم من دانشجوی دانشکاه ملی زابل هستم .........................امیدوارم مسولان ما قدر جوانان رو بدونن وبراشون برنامه بریزن ونذارن وقتشون بی خود بره .نذارن دانشجو که استعداد داره ومیتونه برا مملکلت مفید باشه از دست بره .............چرا مسولان ما به جای اینکه بیان بگن ما فرار مغزها داریم نمیان محیط مناسبی وقابل دسترسی برا دانشجویان فراهم نمیکنن تا دانشجویی هم به دلیل وجود این مشکلات از کشور خارج نشه ...............مسیولان محترم جوانان این مملکت از ان این مملکت هستند ما زمانی کشور ابادی دارم که جوان ما تو محیط امن اموزشی در پی تحصیل خودش باشه نه اینکه انگیزشو بخاطر یسری مسایل بی خود و بیارزش ونادرست که نتیجه بی برنامگی وکم فکری وبی توجهی و.. یکسری افرادبی مسولیت هست از دست بده ................چرا برای انجام یکار ساده دانشجو باید کمه کم 2الی چند ساختمان یاا تاق رو وده ها پله رو وهمه اینها به کنار دست کم4ساعت یا بیشتر ازوقتشو بذاره واونوقت هم به نتیجه ای نرسه ..............کاش همه مسیولیت پذیر بودیم اونوقت ایران تو جایگاهی که شایستگی شو داشت بود نه تو جایی که الان هست
به امید روزی که وجدان همه بیدار باشه ...........یا علی (2030550) (alef-15)
سلام دوستان
منم دانشجوی ورودی 88 هستم واقعا مشکلات بی نهایت زیاده
به خصوص تو شهرهای کوچیک
روستاهایی که دانشگاه پیام نور اونجا احداث شده واقعا از لحاظ اموزشی و خدمات زیر زیر صفر هستن
همه اینا جدا بی انصافیه برای کارشناسی ارشد شرط معدل 14 گذاشتن اخه اونی که دانشگاه ازاد میره سختی امتحانای ما رو میکشه؟ من خودم برادرم دانشگاه ازادیه با 20 صفحه جزوه که استاد خودش گفته و خودشم طراح سواله میرن سر جلسه ولی ما چی؟ حداقل باید 200 صفحه کتاب رو بخونیم بریم سر جلسه امتحان که چه عرض کنم جلسه کنکور در نهایتم معدل پایین و مدرک بی ارزش
امیدوارم مشکلات برطرف بشه
انشاا... (2181198) (alef-13)
من با کمتر از 30 واحد باقی مونده درخواست انصراف دادم امیدوارم بعد از6 سال لااقل فوق دیپلم دستم بدن. (2184281) (alef-13)
پیام نور یعنی افتادن تو یه درس سخت با نمره ی 9/33 .اونم با یه استاد عغده ای که که میتونه 17 صدم تو میان ترم اضافه کنه تا قبول شی... (2185166) (alef-13)
سلام خسته نباشید متاسفانه باید اعلام کنم که ما دانشجویان چرا نباید نمره ی بالا بیاوریم مگه حق ما نیست خواهش می کنم از اساتید بخواهید به ما جزوه بدهند تانمره بیاوریم متشکرم. محمدی (2187655) (alef-13)
میشه بگید باید کدوم قسمت برم نگاه نمرهام کنم (2228583) (alef-13)
مرتضی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۲۳:۰۰:۵۳
لطفا صفحه مربوط به نمرات میان ترم را باز کنید باتشکر (2229326) (alef-10)
nnnnn
۱۳۹۳-۰۵-۰۴ ۱۸:۱۲:۲۱
سلام به همه ی شما پیام نوری ها.منم دانشجوی پیام نورم یه ترمم مونده با معدل خوشگلم که 13ونیمه حدودا فارغ التحصیل بشم.ینی من بااین معدلم افسردم به خدا.ولی من خیلی خیلی خوبم !چندتا از دوستام و بگم خیلی وضعشون بدتر از منه وبه من غبطه میخورن! کاش این مسوولین به این بچه ها رحم میکردن .ینی چی آخه انقد آدمو زجر میدن.به خدا تو این مدت شدم پوست و استخون! آخرشم بااین نمره ...چی بگم دیگه (2273148) (alef-13)
سلام شما میدونین چرا نمره ها تایید نمیشه؟ باید چکار کرد براش دانشگام شهرستانه درست جوابگو نیستن فعلا حضوری مراجعه نکردم همه تایید شده ی درسم ن معدلم گرفته اینو کلا حساب نکرده (2277489) (alef-13)
من فقط همینو میگم که بنده از سیستم نمره دهی پیام نور واحد های درسی افتادم و افسردگی شدید گرفتم(چون واقعا میخوندم)و بعد مبتلا به ام اس شدم همیشه میگم کاشکی اصلا دانشگاه قبول نمیشدم چیزی که دانشگاه پیام نور نجف آباد واسه من داشت یه مدرک کاردانی بعداز6سال و بیماری ام اس (2361415) (alef-10)
من کارشناسی از دانشگاه آزاد دارم من ارشد شبانه شریف قبول شدم ولی کلی بدبختی داشتم ما اصلا از روی منابع و کتاب درس نخونده بودیم یکی از بچه های ورودی ما لیسانسش از پیام نور کردستان بود آقا یعنی تمام کتاب ها رو حفظ بود استاد می گفت ف اون تا آخر می گفت یکی از بهترین ها بود اونم شریف یعنی اگه همه دانشگاه ها این طوری بودند یک عده مدرک الکی نداشتند
آفرین به بچه های پیام نور (2365031) (alef-6)
سلام برادر محترمی که با پنج ان خودش را معرفی کرده :
باید عرض کنم بابا شما سه خط نوشتید پنج غلط املایی دارید چگونه انتظار دارید معدل شما بالا باشد . شما یعنی را می نویسید ینی . بابا خیلی ... (2371083) (alef-13)
آزاده
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۵:۲۷:۵۷
منم دانشجوی دانشگاه پیام نور بودم تازه دانشجوی دانشگاه پیام نور واحد... که می گویند یکی از بهترین دانشگاه های پیام نور ایران است. از سال 87 فارغ التحصیل شدم الان هم موفق به گرفتن مدرک نشدم. امسال ارشد قبول شدم و از لحظه ی قبولی تا به امروز ذهنم درگیر گرفتن مدرک از دانشگاه پیام نور و دیدار بسیار آزار دهنده مسئولان اونجاست. یک مسئله خیلی جالب تر اینکه تمام نمرات ترم اول من در بایگانی دانشگاه گم شده بود. من به ساختمان اداری در تهران مراجعه کردم بالاخره بعد از 6 ماه دوندگی ثابت کردم که من امتحان دادم و نمراتی رو که من اطمینان داشتم کمتر از 16 نگرفتم فقط بخاطر اینکه دوباره امتحان ندهم قبول کردم که برای من 12 رد کنند. تازه دانشگاه پیام نورواحد تحصیلم با کلی توهین نامه تهران را قبول کرد، چرا که حاضر نبودند ناتوانی خودشون رو توی حفظ مدارک دانشجویان قبول کنند. و دائم می گفتند خب حتما امتحان ندادی و من می گفتم اگر من امتحان ندادم چطور توی ترم بعد برای من ثبت نام انجام شده و هنوز دنبال اون مدرکم هستم..................... (2376029) (alef-10)
سلام من امسال با هزار رحمت و درس خوندن دانشگاه پیام نور قبول شدم اونم با رتبه دو هزار از لجمم ک شده نمیخوام برم ازاد ولی وقتی اینارو خوندم واقعا گر یه ام گرفت تو رو خدا یکی بگه چکار کنم حقوق پیام نور تهران جنوب قبول شدم (2382524) (alef-10)
بنفشه
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۳:۰۱:۴۵
کاش یکی پیدا می شد تا به داد کارمندان دانشگاه پیام نور برسد -بی عدالتی در پرداخت حقوق و مزایا و تفاوت قائل شدن بیش از حد با هیئت به اصطلاح علمی - یک موچ آدم بی سواد را با پارتی و تغلب در دانشگاه بعنوان هیئت علمی جذب کرده اند و آبروی نداشته پیام نور را بیش از پیش برده اند
خدا لعنت کند بانی این تصمیمات را (2389136) (alef-10)
سلام.دوستان خواهشا راهنمایی کنید.که مدرک کارشناسی پیام نور داشته باشی.به عنوان فرهنگیان
پذیرفته میشی؟ی (2390894) (alef-10)
پانته ا
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۱۹:۱۰:۴۵
با سلام
وقتی وارد دانشگاه پیام نور شدم نمیتونستم باور کنم , دانشگاهی که اینهمه دربارش شنیدم این باشه ... اسم دانشجوهای قبولی کنکور رو بدون کنکور اعلام کرده بودن ... کارمند درست و حسابی نداشتند ... مدیر گروه نداشتیم !!!! سال اول تاسیس دانشگاه ... درس خوندنمون شبیه شوخی بود ... کتابها نایاب بودن , استادامون بی سواد ... حتی خودشون هم درباره ی همکارای خودشون سر کلاس بد میگفتن ... خلاصه اینکه دیدم فایده نداره !!!! ترم دوم مرخصی گرفتم و دوباره برای کنکور خوندم ! رفتم دانشگاه ازاد, الان که فکر میکنم میبینم چقدر در حق ما ظلم میشد !
البته بچه های پیام نور خیلی باشوادن و نتایج قبولی ارشدشون نشون دهنده ی سوادشونه . اینهمه کتاب رو میخونن و امتحاناشون نمره منفی داره . ولی متاسفانه خیلی اذیت میشن . (2430707) (alef-10)
من فقط به خاطر اينكه يه خورده هزينه ارشدش از دانشگاه ازاد كمتره مي خواستم برم با اين تفاسير و حرفهاي بچه هاي ديگه هر درسي رو حداقل دوبار بايد امتحان بدي تا قبول شي !كه با محاسبه شهريه اش از دانشگاه ازادم بالاترم ميزنه ! (2433689) (alef-10)
متاسفم برای خودم !
ترم 4 هستم ؛ هنوز ریاضی 1 فیزیک 1 نتونستم پاس کنم !!!!!!!!
سوال ها اصلا نمیشه حل کرد
خداااااااااااااااااااااااا (2586474) (alef-3)
سلام من دانشجوی ترم 6پیام نورهستم
نه کارمندان دانشگاه ونه رییس به داددانشجوهامیرسن گناه ماچیه که پیام نورقبول شدیم (2440748) (alef-10)
فاطمه
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۳:۰۹:۵۷
پیام نور خیلی هم خوبه ما خودمون داریم درس میخونیم نمره میاریم خدایی هم باشه ارزش دانشگاه پیام نور باید بیشتر دانشگاه های دیگه باشه فقط کسی نیست رسیدگی کنه همه به فکر خودن و خوابیدن هستند.... (3299050) (alef-3)
سلام من معدلم 13 شده وسه ترمه همینطور بلاتکلبف مونده ام لطفا به داد من برسید. (2444866) (alef-3)
با سلام خدمت همه دانشجویان عزیز بهتره بگم اگه مدرک دانشگاه پیام نور و خارج از کشور قبول ندارن آزادو کلا بهش میخندن دانشگاه آزاد یعنی آخر بیسوادی هیچ کجا ارزش نمیدن چون پول میدن نمره و مدرک میگیرن اما همه ما که دانشجوی پیام نور هستیم اینو هم خودمون میدونیم همه همه افراد کشورمون که با سوادترین و پر معلوما
ت ترین دانشجوها ماله پیام نوره چون زیاد درس میخونن و امتحاناتشونم سخته و بدون حضور زیاد در کلاس سطر به سطر کتابهارو میخون و بهمین خاطر مدرک پیام نور برا جذب کار خیلی با ارزش تر از آزاد و غیر انتفاعیه . اما هر دانشگاهی مشکلات خودشو داره به هر حال در یک کشور در حال توسعه هستیم نه در اوروپا یادتون نره (2454513) (alef-13)
سلام دوستان در قسمت زبانشناسی در خیابان ویلا فردی بسیار گستاخ است که به زبان محلی فحش میداد من متوجه شدم خدا لعنتش کند (2528810) (alef-13)
ناشناس
۱۳۹۳-۱۰-۰۷ ۰۲:۲۶:۲۶
سلام من دانشجوی پیام نور تهران جنوب ورودی 93 هستم کلاسهای اینجا خیلی کثیفن انگار که ادم تو خرابه خونه داره درس میخونه من بدبخت شدم که اومدم پیام نور من فردا امتحان تاریخ مشرق زمینو که 228 صفحه هست رو دارم انقدر اعصابم خورد بود در طول ترم که اصلا نمیدونستم چه جوری این درسارو جمعش کنم من استرس زیادی دارم وجدیدا که رفتم دکتر قلبم دریچش افتاده به خاطر این فشارها واسترسهای پیام نور من 19 سالمه وپشیمونم تو کلاسمون همه سن بالا وپیرن وتعداد جوونای مثل من تو کلاسمون کمه اصلا من بکل انگیزمو دارم از دست میدم حالا نمیدونم امتحان فردا رو چیکار کنم استاداشونم با من خیلی لجن چون من چادریم واز یکیشون که معلومه خیلی از این چادریها متنفره قید 6 نمرمو زدم چون میدونم اون نمرمو نمیده تو را بخدا نوشته های منو حذف نکنید من میخواهم به هم سن وسالانم از مشکلات پیام نور بگویم تا برایشان عبرت شود وهیچ وقت به یه همچین دانشگاهی نیان نمیدونم من که الان تازه ترم اولم بقیه ی درسارو چطور میتونم پاس کنم تو رو خدا برام دعا کنید من دستی دستی داره گورم تو این پیام نور کنده میشه برام دعا کنید نجات پیدا کنم (2568192) (alef-10)
دانشجو
۱۳۹۳-۱۰-۰۷ ۰۲:۳۸:۰۸
این سیستم گلستانم که اکثر اوقات خرابه خصوصا موقعی که امتحانات پیان ترم شروع میشه و میخای بری کارت ازمون بگیری من رشتم تاریخ واستاد به ما یه ترجمه ی 4 صفحه ایی عربی که فوق العاده سخت بود برای دادن 6 نمرها داده بود باورتون نمیشه من از مترجم عربی هم کمک گرفتم ولی نتونست گفت متناش تاریخیه واصطلاحاتش خیلی زاده من یه مترجم عرب الاصل پیدا کردم که خواهر زادش با یکی از اقوام من دوست بود ولی اونم نتونست گناه من چیه که هنوز اول کاری باید ترجمه های سختیو انجام بدم مگه من زبان عربیم خیلی فوله من نمیدونم دیگه چی بگم خیلی غم تو دلمه ولی چه کنم باید بسازم معلم زبان ما این مجری معروف تلویزیون خانم بهاره جهاندوسته که هیچی بارش نیست کلاسو با برنامه ی تلویزیونیش اشتباه گرفته و اصلا خوب درس نمیده ورفع اشکالو که دیگه نگو ونپرس .من خاک بر سرم که افتادم تو یه دانشگاه درپیت خواهشا نظر منو حذف نکنید وانتشارش کنید تو سایتتون ممنونم (2568197) (alef-10)
سلف غذا خوری رو که نگو من خودم از اونجا ساندویچ همبرگر خریدم توش مو بود حالمو خیلی بد کرد اونجا اکثرا دانشجوها با خودشون از خونه چیزی میارن بهداشتشون صفره (2568203) (alef-10)
سوزان
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۰۲:۰۷:۳۸
دانشگاه ما كه اصلا سلف هم نداره ! (3331906) (alef-3)
سلام منم دانشجوی پیام نورم ترم اخرم دوستان بنظرتون اگه کسی واقعا کتابی رو بخونه نمره کم میگیره؟ نه پس خودمون هستیم که انگیزمون رو میاریم پایین چه خوب چه بد انتخاب کردیم که بریم پیام نور اگه فقط کتابو تند روخونی بکنین نمره متوسطی میگیرین . من تو این 7 ترم تنها درسی که افتادم فارسی عمومی بود اونم چون نخوندم رفتم اونطوری شد . همه امتحاناتم شب امتحانی خوندم اگه طول ترم هم خونده بشه نمره عالی میشه (2629512) (alef-10)
shima suraty
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۲۰:۵۸:۰۲
سلام من دو ماه که ثبت نام کردم بعد دو ماه که دی امتحانه چه جوری 6تا کتابو از اول تا اخر بخونم خوبه حالا زیاد کتاب بر نداشتم خود زبان خارجه عمومی به این حجم زیادی وسختی دو ماه وقت لازمه حالا اگه خیلی خر خونی کنم یه ماه این طوری که از کنکورو بزشکی هم سختره. (3381936) (alef-13)
سلام.من ترم8 شیمی پیام نور هستم ولی هنوز تموم نیستم چرا؟چون وقتی استاد بی دلیل نمره میان ترم به شما کم میده ومتاسفانه نصف اساتید هم همینطور هستن وضعیت همینه.فقط دعا میکنم زود تراز دست این دانشگاه نکبت خلاص بشم.الهی آمین........ (2678897) (alef-10)
دانشجو پیام نور
۱۳۹۴-۰۱-۰۵ ۱۸:۳۷:۲۸
چرا به من انتقالی نمیدن بیام شهر خودم جون مادرتون رسیدگی کنید (2766305) (alef-13)
سلام. من سه ماهه فارغ التحصیل شدم. و چند بار مراجعه کردم برای دریافت مدرک موقتم و هنوز بلاتکلیفم. ضمنا تمام مدارک و پرونده من از مدتها قبل، کامله
لطفا رسیدگی کنید
بعضی از کارمندان ادارای پیام نور ،واقعا کار انجام نمیدهند (2769776) (alef-13)
من بعد از دو سال و نیم که توی این مثلا دانشگاه وقتمو هدر دادم به خاطر استرس و فشار روحی زیاد - برخورد زشت پرسنل و هزاران مشکل دیگه میخوام انصراف بدم
و به اونایی که میخوان انتخاب رشته و دانشگاه کنن توصیه میکنم:1-ببینید واقعا به چی علاقه دارید و قبلش حسابی تحقیق کنید که مثل من و دوستانی که نظرشون رو خوندید سرخورده نشید 2-دانشگاه ها از محیط اموزشی واقعا با هم فرق دارن همین طور سطح کلاس درس!شاید الان فقط بخونین و رد بشین ولی اگه دقت نکنین بعدها اهمیت مورد 2 رو لمس میکنید! 3-دور پیام نور خط بکشید!!! یه چیز دیگه اینکه سیستم نحوه برگزاری امتحانات و اینکه باید کل کتاب رو بخونی خیلی بیهوده هست چون فقط میخونی و میخونی و میخونی!! و بعد امتحان همش از سرت میپره در صورتی که اگه کتاب ها و مطالب کاربردی تر و صریح تر باشه و طراحی سوالات امتحان استاندارد باشه واقعا درس رو یاد میگیری و یه چیز خیلی بدتر اینکه بیشتر درسها هیچ ربطی به رشته تحصیلی نداره!! از خودم عصبانیم که چرا خودمو علاف کردم امیدوارم کمکی کرده باشم که شما اشتباه من رک تکرار نکنید ......... (2853370) (alef-13)
سلام
من ترم هشتم، هنوز 30 واحد هم نتونستم پاس کنم.
اونقدر که پول شهریه به پیام نور دادم اگه به دانشگاه آزاد میدادم تا حالا تموم شده بود.
دارم انصراف میدم..........
خداحافظ پیام زور......... (2858193) (alef-13)
باسلام
اکنون حدود4ماه است که دانشگاه پیام نورمرکزقشم هیچ ونه پاسخی به تلفن نمی دهدودانشجویان بایدبرای سئوالات متداول خودباهزینه های زیاد واتلاف وقت مراجعه حضوری داشته باشند .خواهشمنداست برای رفع این مشکل اقدام نمایید (2875614) (alef-13)
سلام من رشته ام روانشناسی دو ترم دیگه دارم کسی میدونه میتونم درس روش تحقیق رو با پایان نامه بردارم یا پیش نیازه؟ هر کی میدونه جواب بده لطفا (2922213) (alef-13)
سلام من رشته روانشناسی ترم 4پیام نور هستم تا الان فقط درس عملی رفتم سرکلاس اونم یه تحقیق اینترنتی بردم 20 با 6 دادن بقیه درسارو با چندتا نمونه سوال فقط امتحان دادم معدلم شد14 (2923198) (alef-3)
بعد از 6 ماه مدرک موقت من صادر شده ولی اشتباهات تایپی توش داره ولی مسئولین و کارمندای بی مسئولیت پیام نور رسیدگی نمی کنن و ضمن قبول اشتباه میگن که سیستم اشتباه کرده و قابل اصلاح نیست
واقعا رفتار و عملکردشون وحشتناکه (2961390) (alef-6)
پریسا
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۴:۱۷:۵۵
سلام منم یه پیام نوری ام ولی فکرنکنم پیام نوراین همه هم بی ارزش باشه اکه اینجوریه یه سربه سوالای امتحانیش بزنین بازترمای قبل خوب بودمن خودم نمره الفم ولی انگاراااااااااااااااااااااااین ترم ینی نیم سال اول 93/94پیام نورباهامون لج کرده بودهمه زورشوزده تامااین ترم یاقبول نشیم یامعدلمون کم شه اخه سختیه امتحان تاچه حححححححححححححححححححححد (2983558) (alef-6)
سلام من دانشجوی پیام نور مرکز قزوینم انتقالی ام نگرفتم چرا بعدازپرداخت شهریه ام دوباره 55200بدهکارزده سیستم برای من اگه میشه دلیلشوبگین (3033809) (alef-3)
فاطمه
۱۳۹۴-۰۴-۳۰ ۰۱:۱۱:۳۱
تورو خدا یکی به من بگه من چه جوری این کتابها رو بخونم؟چند دور بخونم خیر سرم قبول شم ؟ (3057750) (alef-13)
با عرض سلام خدمت محصلان عزیز.مشکلات فراتر از این حرفهاست یک ترم با هزار تلاش توانستی شهریه ات را پرداخت کنی ار کار زندگی تفریحت زدی.حال که نوبت پایانترم است سوالات عموما خارج از کتاب است چه در مقطع لیسانس چه ارشداساتید میگویند پیام نور همین است .پس این اساتید که هیات علمی هستند به چه علت حقوق میگیرند.پس همه ما باید بگوییم پروفسور هستیم اصلا نیازی به مدرک نداریم.اساتید حتی حاضر نمیشوند به عنوان راهنما در سرجلسه حضور پیدا کنند تا متوجه وخامت اوضاع سوالات شوند.خوب تلاش کردی که هفده یا هجده بگیری اما نمره اتدر حد مشروطی است.سیستم نمره دهی مشخص نیست .به هر که خوششون بیاد نمره بالا میدهند بی عدالتی بیداد میکند.هیچ کس هم پاسخگو نیست.افسردگی شدید میگیری.این همه هزینه کردی آخرش هیچ. به خصوص دررشته های علوم پایه.اصلا معلومات ندارند اساتید حقوق مفتی میخورند.مثل خودرو یدک دار.فقط مدرکشونو به یدک میکشند.ای کاش پول بیشتری نیدادیم و به دانشگاه آزاد میرفتیم خیالمون با توجه به کمبود وقت راحت تر بود.فقط خدا کمک کند از دست هیچ کسی کاری ساخته نیست.پیام نور را تعطیل کنید.با تشکر از سایتتان برای گفتن درددلها. (3070454) (alef-13)
افشین
۱۳۹۴-۰۵-۱۷ ۱۰:۴۳:۴۷
سلام .من هم دانشجوی پیام نور ،ورودی 86 هستم .من هم با همین مشکلات روبرو هستم و دیگر نمیدانم باید چه کار کنم. (3100966) (alef-3)
hamed
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۳:۱۷:۳۹
سلام.چرا سایت گلستان را برای تغییر نمره باز نمیشود آخه این چه وضعیتی است.یعنی این قدر اساتید قدرتشان را گرفته اید تا نتوانند نمرات را تغییر بدهند.شما مسولین اگر میتوانستید جلو نور خورشید را میگرفتید وبا تدبیر و امید سهمیه بندی میکردید.خدا عاقبتتونو ختم به خیر کند. (3165635) (alef-13)
reza sherafat
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۲۲:۳۱:۴۱
با تشکر وسلام لطف کنند رییس دانشگاه پیام نور کشور سایت نمرات تمام اساتید را در شهریور94باز کندتا نمرات دانشجویان تغییر کند حداقل این کاررا که میتوانند انجام دهند تا کنون 15شهریور سایت بسته است. (3168103) (alef-3)
مطالبو خوندم یکم گیج شدم.خودم کارشناسی مدیریت میخونم شهرستان... خدارو شکر از این که مشکلاتی که گفتین اینجاها خبری نیس.برخورد خوب کارکنان با دانشجوها.حتی رئیس دانشگاه هم هر روز با دانشجوها حرف میزنن گفتگو میکنن و فلان...البته برخی درسا سختی سوالات و حجن زیاد فشار میاره رو ادم..بهرحال نظراتو خوندم ب جای شما واسه اون مسئولا و کارکنان متاسفم.همین.ممنون (3169000) (alef-3)
hamid
۱۳۹۴-۰۶-۱۹ ۰۰:۱۷:۴۰
جای بسی تعجب است که از پیام نور انتقاد میشود اگر این دانشگاه نبود شماها کجا درس میخواندید آیا شهریه دانشگاه آزاد را داشتید.واقعا کارمندان زحمت کشی دارند خدوم و دلسوزند.نظیرشان پیدا نمیشود از بس که مسوولیت پذیرند عرقشان خشک نمیشود.آدم دلش به حالشون میسوزد. (3176290) (alef-13)
علیرضا
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۰۴:۰۰:۵۶
سلام . من چند تا سوال دارم. من کارشناسی رشته مدیریت پروژه دارم از دانشگاه پیام نور . ارشد فراگیر ارزش داره شرکت کنم؟؟؟ مدرکشو نگیریم بعد بگن پیام نور به درد نمیخوره و اینا . سوال دومم اینه که قبول شدن توی ازمون ارشد فراگیر خیلی سخته ؟؟؟ متاسفانه رشته های عمران پذیرش خیلی کمی داره . هرکدوم از گرایشاش 15 نفر تو کل کشور . من میخوام مهندسی مدیریت ساخت بخونم که فقط پیام نور کرج این رشته رو داره که اونم 15 نفر پذیرش داره. با این اوصاف اصلا میشه قبول شد. من شهرستانی هستم. از این میترسم که بخاطر بومی گزینی و این چیزا اصلا قبولم نکنن حتی اگه درصدامو بالا بزنم .سوال اخر اینکه برای همین رشته ی مهندسی مدیریت ساخت کرج در هر دوره ازمون چ تعداد داوطلب شرکت در ازمون وجود داره. خواهشا خواهشا خواهشا اگه کسی میدونه جوابمو بده. این ایدی تلگراممه telegram.me/alirezaara69 تورو خدا اگه کسی میتونه کمک کنه بیاد بهم بگه . منتظرم . با سپاس فراوان (3185607) (alef-13)
بچه ها هیچ وقت امیدتونو از دست ندید . من خیلی زحمت می کشم برای اینکه شهریه هامو خودم پرداخت کنم . الان من ترم 5م همش پول خودم بوده معدلمم 16برای استخدامی این جور چیزا پارتی وشانس داشته بلشی ولی من هیچ کدومه شو ندارم ولی هنوز به خدا توکل می کنم (3196066) (alef-13)
من به تازگی رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور قبول شدم با توجه به نظرات شما به کل روحیمو از دست دادم به نظر شما نرم بهتر نیست؟ (3199935) (alef-3)
سلام به دوستای پیام نوری من خودم ترم3پیام نور حسابداری هستم اینقدراهم که میگید بد نیست فقط در کل چون دولتی قبول نشدیم اینجا باید تلافی بشه و بیشتر از دانشجوای دیگه که پیام نوری نیستن درس بخونیم (3223638) (alef-3)
سلام به دوستاي عزيز اگه ميشه منو راهنمايي كنيد من دانشجو ترم اول پژوهشگري علوم اجتماعي هستم ولي ميخوام تغيير رشته بدم براي روانشناسي ١٢ واحد برداشتم و گفتن بايد معدلم بالاي ١٤ بشه ولي با اين شرايط سخته درسي كه شما گفتيد ميترسم يعني ميتونم بالآي ١٤ بشم من درس زبان خارجه عمومي فارسي عمومي و تفسير موضوعي عمومي و كليات حقوق و جغرافي رو برداشتم، شما چه روش درس خوندن رو توصيه ميكنيد لطفا كمكم كنيد (3247397) (alef-13)
باسلام. لطفا بفرمایید آیا در ترم آخر کارشناسی ارشد ادبیات فارسی که تمام واحدهای درسی گذرانده شود،وفقط درس روش تحقیق وسمینار مانده باشد میشه این دو درس را باهم انتخاب کرد یا باید به خاطر یک در س باید یک ترم دیگر عقب افتاد؟ باتشکر. (3275234) (alef-13)
bahare
۱۳۹۴-۰۸-۱۶ ۱۸:۴۰:۲۹
اخه رشته مدیریت هم رشته مشتی درس حفظ کردنی.کارمندهای خوبیدارد اما اروقتی که هیات علمی ها وارد دانشگاهها به خصوص پیام نور شدند بین کارمندان اختلاف ودر گیری راه انداخته اند وباعث انواع درگیری و وباندبازی ودر نهایت اختلاس میشوند.در مقاطع بالا تر از لیسانس هزینه میگیرند وهیچ تدریسی ندارند وکلاسهایشان رفع ظاهر وسرگرمی است واساتید هیچ سوادی ندارند.پیام پول؟ (3305849) (alef-6)
علیرضا
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۹:۴۷:۳۵
من بعد دوسال تموم کردن پیش دانشگاهی میخوام برم دانشگاه و آزاد که پول زیادی میگیرنپیام نورم که نظارتو دیدم یجورایی منصرف شدم (4116690) (alef-3)
وااااااای بچه هااااا چقد بد میگید ازپیامنور بااینکه درس خوندن تو پیام سخته ولی من بامعدل 19پاس میکنم درسامو رشته حقوق انقد تنبل و بهونه گیر نباشیدقبول دارم ک بی انضباطی زیاده مخصوصا ضعیف درس دادن اساتیدو بموقع نیومدن سرکلاسا زود تعطیل کردن ولی بخونیداسون میشه براتون (3359123) (alef-13)
یاس م
۱۳۹۴-۰۹-۱۳ ۱۳:۴۹:۱۱
سلام من بیشتر نظرا را خوندم معدل دیپلم من رشتهی ریاضی ۱۹ بود ولی ترم اول پیام نور ۱۱ شدم از بس سخته (3364356) (alef-3)
shima suraty
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۲۰:۳۳:۳۸
با همه ی در ددلهای دانشجویان کاملاموافقم بی نظمی .سختی در سا .واقعا مسعولین داننشگاه اینارو می دونند (3381906) (alef-11)
دوست دارم داد بزنم از این بی سامانی (3381944) (alef-11)
محمود
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۰۰:۴۴:۳۱
مدرک پیام نور رو هر جا نشان دادم چه کار کنیم کار نیست نیست (3421025) (alef-3)
سلام با احترامي كه براي همه قائلم بايد بگم پيام نور هم دانشگاه خوبيه و واقعا اينجور قضاوت بي انصافي من خودم دانشجو قم هستم و واقعا دانشگاه ما با نظم و عالي هست و براي دانشجو اعرض قائل ميشن و درس خوندن هم اصلا سخت نيست در پيام نور مهم هدف من يكي از دوستام كارشناسي پيام نور روانشناشي ميخوند و براي ارشد الان علامه طباطبايي تهران درس ميخونه و الان هنوز هم پيام نور رو باور داره اينا رو گفتم كه بگم ، مهم انگيزه و هدف هيچ چيز با ارزشي آسان بدست نمياد، براي همه ارزوي موفقيت دارم (3470162) (alef-13)
انشجو
۱۳۹۵-۰۱-۰۲ ۱۸:۵۴:۱۷
همین قضایا باعث شده که دانشجویان پیام نور ، هرچند با معدّل های بسیار پایین نسبت به سایر دانشگاه ها ، امّا بسیار توانمند و خودکفا بار بیایند.
فارغ التحصیلان پیام نور کاملاً در علوم دانش بنیان خودکفا هستند و این به خاطر سیستم تقریباً خودخوان پیام نور می باشد که با منابع بسیار سنگین و پر از اشتباهات چاپی ارائه می گردد. گویی دانشجو باید کتاب را رمزگشایی و سپس مطالعه نماید. آن هم بدون هیچ استادی... (3612360) (alef-13)
nasrin
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۲۰:۴۱:۲۹
سلام من دانشجوی ارشد حسابداری پیام نور تهران هستم میخواستم بدونم جطوری باید ایمیل اساتیدو پیدا کنم؟خواهش میکنم اگه کسی میتونه کمکم کنه بم ایمیل بزنه
nasrin_137022@yahoo.com (3656337) (alef-13)
سلام خسته نباشید متاسفانه کارشناسی در همان دانشگاه می خوانم ولی نمی دانم چرا هربار که می روم درس پاسخ دهم نمره صفر به من تعلق می گیرد وبدشانسی دیگر اسم من تو لیست هیچ استادی نیست و از امتحان محرومم برای شما ارزوی سلامتی. دارم. (3715626) (alef-13)
سلام.واقعا سیستم پیام نور مزخرفه ، شکی درش نیست.ولی بچه ها یه سوال برا کار هایی ک شرط معدل داره دانشجوهای پیام نورم باید همون شروط رو داشته باشن ؟یا تبصره شامل حالمون میشه؟ (3718918) (alef-13)
حیف ک تبصره شامل حال ما نميشه.......... فقط سختیه تو پیام نور (3739098) (alef-13)
سلام پیام نور که دانشگاه نیست مدرکش روهم باید گذاشت کوزه ابشو خورد خودم دانشجو کارشناسی هستم حقوق میخونم تموم بشم میرم پشت سرم رو نگاه نمیکنم دعا کنید بعد این ترم 2 ترم دیگه ام مونده دعا کنید هممون خلاص شیم امییییییییییییییییییییییییییییییییییییین (3720608) (alef-13)
Bahar
۱۳۹۵-۰۳-۱۴ ۱۰:۵۷:۰۹
منم دانشجو دانشگاه پیام نور ورودی 93 هستم،واقعا ب بدترین صورت تمام انگیزه رو از دانشجو ميگيره،بیش از حد پشيمونم ک چرا رفتم پیام نور...ن تنها من بلکه خیلیامون،سيستمش خیلی خاص و گیج کننده هست...نمره دادنش ک افتضاح،کسیم ک توجه نمیکنه،واقعا نميدونم رو چ حسابی پیام نور داره با این روش پیش ميره،موقع کارم ک شد میگن معدل..... معدل خوبم ک تو این سیستم خاص و اوضاع ی کمی غیر قابل دسترسه،اصلا جای پیشرفت نداره فقط جای پس رفت داره. (3739096) (alef-13)
سلام منم پیامموریم عاشق درس خوندن وپیشرفت امااین أگیزه ادمومیگیره ن کلاسی ن استادی ن رفتاردرستی حتی مسئولیتاشونوبعهده نمیگیرن من عاشق شلوغیوشربازیام درکنرش بهترین درس خون باهمدانشگاهیای درس خون اماایمایی ک دورورمنن اضلانمیفهمن دودوتامیشه چنتا اخه جامنی ک اینهمه درس خوندم اینجاست دانشگاه یعنی پیشرفت یعنی درس اختراع ابتکاردرسته بعضیاواس خوش گذرونی میان ولی گنه مایی ک عاشقاینطوردرس خوندنیم چیه تازه همش تحقیرمسخره ضایع بازی بخاطراینکه تواین دانشگام اووووووووووووف (3838035) (alef-13)
دانشجو
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۴:۲۹:۱۵
سلام. متاسفانه مشکل پیام نور مثل فردیست که گوشی است و هنوز بعد از سالها نمیشه به حرفا و قوانینش استناد کرد که روی عقل سلیم و با تجربه و ثبات ثبت شده باشه. باید گروهی از دانشجویان همه مقاطع به همراه مسئولین متعهد همه بخشهای پیام نور یک گروه ویژه داشته باشند برای تصویب نهایی قوانین مرکز و پیشنهادها و مشکلات دانشجویان تا قوانین قبل از اعلام بررسی گردیده و یا با اولین نشانه مشکل ایجاد شده، مشکل رفع شود.
من موندم این طرح جدید که برای تمدید پایان نامه باید بیش از نصف شهریه ثابت رو پرداخت کرد چرا سربار دانشجو شد؟ اونم نصف شهریه ثابت نه کمتر. خواهشا دانشجویان متوجه باشند که دانشجویی هست که 5 ترم است که هنوز استاد پایان نامه اش را تایید نکرده که ارائه دهد. امیدوارم این مشکل رفع شود چون درست است که با این کار درآمد پیام نور چندین برابر میشه و اضافه هم میاره. ولی انصافا جناب مسئولین پیام نور این راهش نبود. خواهش میکنم دانشجویان عزیز اعتراض خودتون رو حتما به پیام نور و مسئولین اعلان کنید تا اول کار است چاره ای اندیشه شود. خواهشا اطلاع رسانی کنید. فعلا شهریه حدود 400 است تا ترمه ای اینده چقدر شود. (3929154) (alef-13)
farzaneh_m
۱۳۹۵-۰۷-۲۷ ۱۵:۰۵:۵۶
سلام من دانشجو ترم1 رشته حقوقم و برنامه کلاسی دیر گرفتم حدود 10 جلسه از کلاسا گذشته .ب من اعلام کردن ک بعد تاسوعا کلاسا شروع میشه در صورتی ک قبل تاسوعا بودن کلاسا فقط 2تا بعد تا سو عا بود ......الان من چکار باید کنم در باره کلاسای ک از دست دادم ترو خدا کمکم کنید (3977868) (alef-13)
سلام ببخشید اگه من در دانشگاه پیام نور درس بخونم و بدون مشروط شدن درسم تموم بشه چند سال طول می کشه که تموم کنم یا همون لیسانس بگیرم
رشته بنده حقوق هست (3977920) (alef-13)
بعد دو سال ونیم از فارغ التحصیلیم با کارت پایان خدمت رفتم مدرکمو بگیرم که خانم تازه میگه برو مدارکتو کامل کن رفتم مدارک کامل کنم میگه برو 3 ماه دیگه مدرک موقتت صادر میشه. اخه نامردا بعد 3 سال هنوز یه مدرک موقت رو صادر نکردید منتظر بودید هلتون بدن. واقعا نامردیه. من شخصا میرم سازمان بازرسی کل کشور و شکایت میکنم. (4129238) (alef-13)
با سلام
من از نحوه نمره دادن سیستم خیلی گلایه دارم،درس زبان تخصصی 1رو هشت تا از سوالاتش رو حذف کردند،و دوتا از دوستان که یکی از ایشان اصلا درس را پاس نکرده بود با حذف این هشت سوال 3/5نمره گرفت و با نمره بالای یازده پاس شد،دوست دیگه بنده هم که نمرش قبل از حذف با من یکی شده بود 3/5نمره گرفت ولی من چندتا از این هشت سوال رو خودم درست پاسخ داده بودم و یک نمره گرفتم،ونمره من از دوستم که نمره ای مساوی داشتیم دونمره پائین تر شد و این یه ظلم بزرگ است که یکسان نمره اضافه نمیشود، درصورتی که من خودم پاسخ صحیح داده بودم وکسانی که نمره کمتر از من داشتند الان نمره هایشان بیشتر شد،
و دقیقا دردرس کلیات حقوق ،اصول فقه هم همین اتفاق برای من افتاد منتها با نمرات کمتری
خواهشمندم در صورت چهار جوابه کردن لا اقل به همه یکسان نمره بدهید چون در اینصورت به خیلیها مثل من ظلم میشود.
سپاسگزارم (4129265) (alef-13)