نظر منتشر شده
۲۱۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 472817
صبحانه انتخاباتی الف
تغییر آرا بعد از همایش 300 هزارنفری/ اتمام حجت قالیباف با هوادارها / تحلیل آرای "مابردیم و مابردیم"/پیشنهاد انصراف به دو نامزد اصولگرا/ بازار مکاره نظرسنجی
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۷
پیشنهاد انصراف به دو نامزد اصولگرا
از دو روز پیش در برخی محافل سیاسی پیشنهاد انصراف هر 2 نامزد باقی مانده اصولگراها مطرح شده است. استدلال اصلی نیز اعتراض به سکوت داور رقابت های انتخاباتی، در قبال قانون شکنی های رقیب است.
روحانی طی این روزها از قدرت رئیس جمهور مستقر استفاده کرده  و روش هایی در پیش گرفته است که نیازمند ورود صریح داور انتخابات یعنی شورای نگهبان است.
پخش یارانه و خرید رای صریح و روشن یکی از این نمونه هاست. همچنین تهدید و تطمیع مردم روستا توسط مسئولین بخشداری ها و فرمانداری ها از دیگر نمونه های تخلف آشکار آقای روحانی است. از سوی دیگر برخی سخنان ساختارشکنانه روحانی طی دو روز اخیر نیازمند ارزیابی مجدد صلاحیت وی است که متاسفانه هنوز شورای نگهبان ورود نکرده است.
با این استدلال برخی اصولگراها معتقدند دو نامزد جریان اصولگرائی باید به نشانه اعتراض به روند انتخابات انصراف دهند.
 
 
تحلیل آرای "مابردیم و مابردیم"
آرای مردد مطابق نظرسنجی ایپوز حدود 25 درصد است. حدود 20 درصد هم " نمی‌گویم" اند و پاسخشان را کتمان می کنند. " سایر" هم حدود 5 درصدند.
اگر "نمی گویم" ها 50 درصدشان به خاطر ترس از نهاد پرسش کننده باشند، 50 درصد دیگر جز "نمی‌دانم" ها هستند. فرض کنیم "سایر" هم آرای باطله باشد. در نهایت کم و بیش 30 درصد مردم تصمیم نهایی نگرفتند.
نکته دیگر مرددهایی است که رایشان را انتخاب کردند اما ممکن است رای شان تا روز رای گیری عوض شود. مطابق نظرسنجی آیپوز 25 درصد آرای روحانی می گویند اگر رایشان تا روز انتخابات عوض شود به رقیب رای می دهند.
اما جنس آرای مردد این روزها با مرددهای "دو هفته گذشته" متفاوت است. مرددهای دو هفته گذشته غیر سیاسی و متناسب با شاخص های معیشت و رفاه حیران بودند. اما این روزها همه حرفها گفته شده است و حرف جدیدی نمانده و یا اینکه حرف جدید  شنیده نمی شود.
آرای مردد این روزها آرایی است که دوست دارد برنده انتخابات باشند. یعنی سمت نامزدی می رود که احساس پیروزی اش بیشتر باشد.
 
بازار مکاره نظرسنجی
این روزها اوج تلاش ستادهای انتخاباتی نامزدها برای ایجاد حس اکثریت است. یکی از رایج ترین روش ها برای انحراف دید هواداران و مردم، انتشار نظرسنجی های غیرعلمی و یک سویه و یا خدای نکرده نظرسازی است. این دو روز مخاطبین رسانه ای باید توجه کنند که نظرسنجی های معتبر در شرایط موجود، تنها مربوط به صدا و سیما و دانشگاه تهران و تا حدی نیز آیپوز است. صبحانه الف نیز تا امروز به غیر از صدا و سیما و دانشگاه تهران، نظرسنجی دیگری منتشر نکرده است.
 
تغییر آرا بعد از همایش 300 هزارنفری
روز گذشته همایش  مصلای تهران با حضور 300 هزار نفر از مردم تهران برگزار شد. قالیباف و رئیسی با هم در این همایش شرکت کردند.  سخنان پرشور قالیباف بعد از انصرافش جان تازه ای به نظرسنجی ها بخشید. مطابق سه نظرسنجی معبتر شب گذشته بعد از این همایش، دو قطبی رئیسی روحانی، 41 درصد مقابل 43 درصد است. این در حالی است که روز گذشته فاصله ایندو از هم به شکل معناداری بیشتر بود. اما روند رشد رئیسی و کاهش روحانی از بعد از همایش اصفهان شروع شد و اگر این روند ادامه یابد همایش امروز در مشهد، صحنه را عوض می کند.
 
اتمام حجت قالیباف
شب گذشته محمدباقر قالیباف با اعضای ستاد انتخاباتی اش دیدار داشت. وی در این دیدار از دلائل کناره گیری اش گفت و اینکه حضور یک نامزد در رقابت نهایی ضرورت بود و می بایست یک نفر اعلام آمادگی می کرد و  انصراف می داد.
وی همچنین به هواداران خود در ستادهای انتخاباتی اش تاکید کرد:" امشب به این دلیل شما را جمع کردم که اگر طی این چند روز باقی مانده برای کمک دادن به آقای رئیسی تلاشی با غیرت انقلابی نکنید در آخرت پاسخگوی شهدا نخواهید بود. مردم محروم و مستضعفین را پیش چشمتان مجسم کنید و کم نگذارید. این رویه موجود در دولت مستقر بسیار خطرناک است و باید تغییر کند."
۱۳۹۶/۰۲/۳۱ ۰۷:۳۸
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ۰۷:۵۴
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ۰۹:۱۸
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ۰۸:۴۰
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۲ ۰۸:۵۳
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۱ ۱۰:۰۱
 
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ ۰۵:۵۰
 
۱۳۹۶/۰۲/۱۷ ۰۶:۰۳
 
۱۳۹۶/۰۲/۱۳ ۰۹:۳۹
 
۱۳۹۶/۰۲/۱۲ ۰۸:۳۶
 
 
کلمات کلیدی : صبحانه انتخاباتی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۱۰:۳۱
۳۰۰ هزار؟
بیخیال بابا. ۳۰۰ هزار آدم بخواد بره اونجا تهران رسما قفل میشه
به مردم احترام بداریم
ضمنا همه این افراد خاص تهران نبودن شهرستان های اطراف هم بودن (4364400) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۰:۵۲
آقای محترم. اگر انگ اصولگرایی به من نمی زنین من از علاقمندان اصلاحطلب هستم ولی به عنوان کسی که به اقتضای نزدیکی دفتر کارم بر محل اشراف دارم؛ شاهد حضور جمعیت خیلی خیلی زیادی بودم. متاسفانه باز امثال شما به جای رای جمع کردن برای نامزد خودمان در پی ایجاد شک در آمار رقیب هستین. درست یاد روزی افتادم که در سال 1384 در دور دوم هاشمی با اون همه حمایت اصلاح طلبهای تهران نتیجه را واگذار کرد. من عدد 300 هزار را تایید نمیکنم ولی تا ساعتها مترو و ترافیک منطقه وحشتناک بود و اصلا هم بحث اتوبوس اتوبوس آدم از جاهای دیگه نبود. از ساختمان خود ما حداقل دو سه واحد رفته بودن. خواهشا مثل کبک خودتون را فریب ندید برای جمع آوری رای خودمون اقدام عاجل کنین و به رقیب و آمارش کار ی نداشته باشین. ضمنا رای را در مکالمه حضوری جلب میکنن و نه تو فضای مجازی با شعار و جوک نوشتن برای رقیب. یکی مثل پدر من یا مادر شما احیانا تلگرام عامل تصمیمگیری اش نیست. روزی می فهمین که شنبه نتیجه دلخواه ما نیست و متاسفانه کار از کار گذشته. از ما گفتن. (4364656) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۰۷:۱۰
ولله محل کار من نزدیک مصلی ست مشاهدات من در مورد همایش اتوبوسها بیشتر از 20 هزار نفر نبود (4365943) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۱۵:۳۳
نگرانيتو درك ميكنم برادر چون روحاني دور اول كارو تموم ميكنه (4365972) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۲۹:۰۴
شما که پرچم کشورت با ما فرق داره چطور مصلی بودید (4367279) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۱:۲۲
موافقم
اصولگرایان به شعور مردم توهین میکنند
این تعداد نصف اونهایی که استادیوم آزادی اومدن هم نبودن
در صورتی که روحانی در مصلا همایش بزارده تهران قفل میشد (4364659) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۳:۴۴
یک ضرب المثل هست که میگه: دروغ هر چقدر بزرگتر باشد، باورش راحتتر است!

بی انصاف یه چیزی بگو بگنجه! 300.000 نفر در مصلی! هرچند از کل ایران هم جمع شده باشه! هرچند کادری و وظیفه موظف به حضور باشند! هرچند در مساجد اعلام عمومی شده باشه! مصلی جا نمیشن... :) (4364669) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۷:۵۱
شنبه معلوم میشه (4366582) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۳:۵۷
يك صفرش اضافه است.
ببينيم رئيسى كلا تو تهرون چندتا رأى مياره كه سيصدهزار نفرش رفته باشن مصلى (4364671) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۰۱:۵۱
❇️ از روز دوشنبه که آقای قالیباف به نفع آقای رییسی انصراف داد شور و هیجان خاصی میان طرفداران آنان به وجود آمد و چنین تصور کردند که این انصراف می‌تواند هم‌افزایی تصاعدی داشته باشد و منشاء پیروزی نامزد آنان شود.

❇️ این برداشت چنان بود که روزنامه کیهان آن را در تیتری بزرگ، «شوک بزرگ» نامید! جالب اینکه اسمش را گذاشت "ائتلاف برای نجات ملت". درحالیکه ملت می‌توانند در سر صندوق رأی حاضر شوند و هرکسی را که خواستند انتخاب کنند و از دیگران نجات دهند و می‌دهند.

❇️ انصراف آقای قالیباف هر چقدر برای خودش عمل درستی بود، برای اصول‌گرایان و اردوگاه آنان عمل زیان‌باری بود. اینها را نه براساس تحلیل ذهنی که براساس واقعیت‌های آماری می‌گویم که فقط در روز سه‌شنبه، حداقل به میزان 10 درصد به آرای آقای روحانی در تهران اضافه شد و فاصله‌ رای او با آقای رییسی را به بیش از سه برابر رساند.

❇️ این الگوبرداری از انصراف آقای عارف بسیار سطحی بود. توجه ندارند که آقای عارف حتی وقتی انصراف داد به نفع آقای روحانی کنار نرفت، آن نیرویی که پشت این ماجرا بود مهم‌تر از اصل انصراف او بود.

❇️ آن انصراف نماد یک اراده اجتماعی بود، و الا حتی اگر عارف هم می‌ماند حداکثر ممکن بود انتخابات به دور دوم برود. درحالیکه آقای قالیباف وقتی انصراف داد که در حال نزول بود و در عرض 10 روز آرای او در تهران نصف شده بود.

❇️ فردی که رو به نزول است، وقتی در کنار نامزد دیگری قرار می‌گیرد او را هم با خود پایین می‌کشد، و نه بالا. مثل بیماری واگیر عمل می‌کند. این شوک منفی بود و به جای آنکه بیمار را زنده کند، در جا کشت. متأسفانه اصول‌گرایان چندان توجهی به نیرویی که پشت ماجرا بود نکردند و فریب ظاهر و انصراف را خوردند.

❇️ با این ملاحظه معتقدم که انتخابات تمام شده است. اگر در یک جامعه پیشرفته بودیم، پیش از رأی‌گیری به نامزد مقابل تبریک می‌گفتند، حالا مسأله‌ای نیست اگر این اقرار را نمی‌کنند، حداقل دست از تند کردن فضا برداشته شود و اجازه دهند انتخابات بدون بداخلاقی‌های بیشتر در همین جا خاتمه‌یافته تلقی شود.

❇️ متاسفانه رفتار آقای قالیباف باعث پس زدن او از جانب مردم و کاهش شدید رای‌اش شد. این کاهش بیشتر از آنکه به خاطر نامربوط بودن برنامه ها و طرح هایش باشد به خاطر رفتار غیراخلاقی بود.

❇️ انصراف او باعث شد این وجه غیراخلاقی به اردوگاه آقای رییسی منتقل شود. خوب است که حالا مراقب باشند این وجه غیراخلاقی را بیشتر دنبال نکنند و اجازه دهند که انسجام ملی بیش از این دچار خلل نشود. مسأله مهم‌تر از اینکه چه کسی پیروز شود این است که اولا مشارکت مردم زیاد باشد، و دوم اینکه به صورت مدنی و با احترام متقابل به پایان برسد و به نتایج و فرد پیروز احترام گذاشته شود. (4365367) (alef-13)
 
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۵۴:۰۲
اقای رییسی
ممنون و متشکر خواهیم شد که اگر بفرمایین
در موضوعات زیر چه اندازه تجربه و رزومه دارین
فرهنگی / علمی / فناوری / تکنولوژی / بین المللی / تجارت
آموزش پرورش / بازاریابی / بازرگامی / عمران / محیط زیست
ورزش / سیاست بین الملل
بیمه
و .....
چند تا کتاب نوشته اید
جواب به اینها مهمتر از سوال از روحانیه که :
او به چه اندازه به وعده هاش عمل کرد مردم ؟؟


چون او با اون رزومه ای که داره شاید مثلا اگر 40 درصد عمل کرده باشه
شما با رزومه خودتون فکر میکنین چقدر به وعده هاتون عمل میکنین !!!!! (4365623) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۲۴:۴۱
همون اندازه که روحانی داره (4366013) (alef-3)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۴۰:۰۰
واقعا تحلیل جامع ونزدیک به واقعیات وبسیار منطقی وکارشناسانه بود (4366067) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۱:۵۴
بازم فقط روحاني (4365511) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۲۷:۳۳
آخر هفته روحانی رفته (4366029) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۲۲:۲۹
خودشون میگن خودشون هم متاسفانه باور میکنند... عکس های زمان احمدی نژاد در مصلی رو ببینید تفاوت ها محسوسه (4364702) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۱:۵۴
تازه از بندرعباسو بوشهر و مشهد و تبریز هم با اتوبوس آدم آوردن، مدیونید اگه باور نکنید (4364770) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۵۰:۲۷
عددسازی اصولگرا ها برای چی است
برای من یک پیامک صبح آن روز آمد که حضور بینهایت حیاتی است
خوب برای چه
مردم که میرند جمعه رای میدن
اصولگرایان دنبال چه هستند (4364825) (alef-3)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۴۷:۳۷
برادرمن چرا صورت مساله را پاک می کنی چرا به عملکردتان را تجریه تحلیل نمی کنید چرا نمی گید روحانی بد عمل کرد.چرا؟ اعتراف به حقیقت شما را به سوی حل مشکل در اجرا و کار رهنمود می کند، نباید روحانی اشتباهات فاحشی انجام می داد. (4365062) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۱۳:۰۰
موضوع عدم رضایت از عملکرد روحانی نیست بلکه وحشت از عملکرد رقبای روحانی است. (4365708) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۵۳:۲۹
خب نظر ما اینه که روحانی خوب عمل کرد (4365874) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۵۱:۰۳
معلومه ترسیدین (4364833) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۰۱:۴۴
شما خودتان را با اجتماع اصلاح طلب ها در مراسم تشیع مرحوم رفسنجانی مقایسه کنید و بس کنید (4364885) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۰۵:۴۸
من در آن اجتماع بودم و به رییسی رای می دهم. مشکلی هست؟!! (4366148) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۱۸:۵۴
حالا 300 هزار نفر نه، 200 هزار نفر. یه همایش تو تهران برگزار شده برای آقای روحانی با 20 هزار نفر!!!!! (4364944) (alef-3)
 
یا علی مدد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۲۱:۰۲
با روحانی وارد قرن جدید می شویم (4365446) (alef-3)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۵۴:۵۲
بشو دادا مبارکه مواظب هم باش از خواب نپری (4365879) (alef-13)
 
زهیر احمدپرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۲۷:۴۶
تجمع روز روحانی در استادیوم ازادی و خارج از محدود مرکزی شهر تهران برگزار شد . استادیوم 12 هزار نفره بعلاوه تمامی فضهای بین صندلی و زمین بازی استادیوم تو ساعت اولیه پر شد همه ورزشیها می دونند ترام جمعیت با چنین شرایطی قطعا بالاتر از 30 هزار نفر میباشد فضای بیرونی سالن و بلوار غربی استادیوم آزادی کاملا مملو از جمعیت بود خودروهای شخصی در دو طرف اتوبان تهران کرج را در حدفاصل پارک جنگلی تا بزرگراه شهید ستاری پارک شده بودند فضای بین بلوار استادیوم تا ازادگان در اشغال خودروهای شخصی پارک شده بود پارکینگهای استادیوم ازادی نیز در ساعات اولیه مملو از خودرو بود تمامی کسانی که حداقل شاهد یک بازی ملی یا دربی در استادیوم ازادی بوده اند می دانند حجم جمعیت مذکور هرگز نمی تواند کمتر از 120 الی 150 هزار نفر کمتر باشد.
تجمع روز رییسی - قالیباف در مصلای تهران یا مرکز شهر تهران برگذار شد شبستان مصلای تهران براساس توضیحات سازندگان و مدیران مصلای تهران دارای ظرفیت جمعیتی حدود 30 هزار و در حال فشردگی جمعیت تا 45 هزار نفر می باشد فضای باز مصلا نیز بطور متوسط می تواند پذیرای بالغ بر 10 هزار نفر باشد که در بهترین حالت جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر را در خود جای میدهد جمعیت در معابر و خیابانهای اطراف نیز بدلیل تراکم جمعیتی عبوری دائمی مردم در منطقه و ترافیک نیمه سنگین خیابانهای اطراف مصلا به طور قابل استناد قابل برآورد نیست در هر حال می توان جمعیت منطقی 50 هزار نفر در معابر اطراف مصلا را نیز به عدد قبل افزود یعنی اعلام عدد 200 هزار نفر برای روز رییسی -
قالیباف شاید قابل دفاع و منطقی باشد.
روحانی در محلی پذیرای هوادارانش بود که در دورترین نقطه ممکن از مرکز شهر انتخاب شده بود یعنی تردد به استادیوم نسبت به مصلای تهران قطعا دشوار تر بود جمعیت در مراسم روحانی بدلیل در حاشیه بودن استادیوم قطعا برای روحانی آمده بودند لذا محاسبه افراد با دقت بیشتری ممکن بود در حالی که مصلا در مرکز و نقطه شلوغ شهر و برخوردار از دسترسی های ساده بود منطقه مصلا محل تردد روزانه بسیاری از مردم بوده و در شرایط عادی نیز جزو معابر با ترافیک نیمه سنگین و تردد متراکم جمعیت همراه است لذا بر خلاف شرایط استادیوم تراکم جمعیت اطراف مصلا را نمی توان یکجا به حسای رییسی - قالیباف منظور کرد. جمعیت حاضر در استادیوم ازادی بدلیل محدودیت وسایل نقیله عمومی منطقه غالبا با استفاده از وسایل نقیله شخصی و جمعی به محا استادیوم آمده بودند به همین دلیل دو طرف اتوبان تهران کرج حدفاصل پارک جنگلی چیتگر تا بزرگراه شهید ستاری با همکاری راهنمایی و رانندگی به محل پارک خودروها تبدیل شده بود. حضور طرفداران رییسی - قالیباف در مصلا با استفاده از خطوط مترو که با واگنهای فوق العاده تقویت شده بود بر خلاف حضور در استادیوم آزادی به راحتی در دسترس بود.
ایکاش رییسی - قالیباف نیز برای ایجاد بستری مناسب برای قضاوت منصافنه نشست خود را در استادیوم آزادی برگزار می کردند تا مردم بتوانند نسبت به کمرنگی و پرنگی حضور طرفداران به روحانی یا رییسی و قالیباف قضاوتی منطقی و نزدیک به واقعیت داشته باشند. (4364978) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۴۷:۵۳
استادیوم اسما 12 هزار نفریه ولی حدود 7000 صندلی بیشتر نداره (4365854) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۳۶:۵۴
یکی از اونها رو من میشناسم با بچه ها از مشهد رفتند تهران (4365021) (alef-13)
 
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۳۷:۳۲
300 هزار نفر این نشون می ده اونایی که مدام حرف از آزادی بیان و فکری باز می زنن این 300هزار نفر در تهران را ندیدن، اگر می دیدند این تعداد مسلما به مصلی نمی آمدند تا از آقای رییسی اعلام حمایت کنند، همه این وضعیت بخاطر انتخاب افراد اشتباه انتخاب شیوه اشتباه و برخوردی غلط با اشتباهات بود که آقای روحانی مرتکب شد و حالا چاره ای جز تغیر وضع موجود نیست. (4365023) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۴۸:۱۸
به خود ملرز ای اصلاحی چون هنوز مونده (4365065) (alef-13)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۵۱:۰۷
همین انتخابات باعث شد روحانی در این یکی دوهفته خوب کار کند به مردم احترام بگذارد مشکلاتشان را بشنود چرا اینقدر دیر، چه تضمنی وجود دارد دوباره روحانی اشتباهات گذشته را تکرار نکند، اگه به ملت قول دهد اشتباهات گذشته را تکرار نمی کند مسلما خیلی ها به او رای می دهند. (4365085) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۰۹:۲۱
شنبه از خواب بیدار خواهید شد یا علی ما رفتیم برای تبلیغ اول اطراف شهر بعدم روستا (4365176) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۳۸:۳۳
اصلا فرض کنیم 300 هزار نه.... 3 میلیون رفتن .....
اقای رئیسی برنامه تو اعلام کن؟
این قول هایی که دادی رو چطور میخوای اجرایی کنی؟ (4365288) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۴۳:۲۸
چقدر میسوزین شماها واقعا. پاتونم تا الان تو مصلی نگذاشتین راجع به ظرفیتش تز میدین؟ پا شین از ستادای روحانی بیاین بیرون ببینین مردم روحانی رو نمیخوان
نه قاطع به روحانی انشالله پای صندوق رای (4365302) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۵۸:۱۲
الف جان لطف كن اين حساب و كتاب منو چاپ كن كه اگه اشتباه ميگم دوستان جوابمو بدن:
فرض كنيم 300 هزار نفر تصميم ميگيرن تو يه خيابون چهار بانده نماز جماعت برگزار كنن. سجاده هاشونو پهن مي كنن. مرتب و منظم. براي هر نفر يك فضاي 60 سانت در يك متر در نظر ميگيريم. يعني در هر باند خيابان 6 نفر و در كل اتوبان 24 نفر در هر متر وايسادن. اگر طول صف اين نماز جماعت يك كيلومتر باشه!! جمعيت حاضر در نماز ميشن 24 هزار نفر!! (چي گفتم؟ فقط 24 هزار نفر) حالا يه جور ديگه حساب كنيم اگر امام جماعت توي ميدون آزادي وايسه و آخرين صف نماز تو ميدون انقلاب وايساده باشه، چون فاصله اين دو ميدون از هم 4 الي 4 و نيم كيلومتره، تازه جمعيت ميرسه به حدود 100 الي 110 هزارنفر! حالا اونايي كه ميگن ديشب تو مصلا 300 هزار نفر بودن خودشون بشينن بقيه حساب و كتابا رو انجام بدن ببينيم چي از توش در مياد.
يا علي (4365356) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۴۰:۵۳
با مراجعه به ویکی پدیا صحن اصلی مصلا 80000 ظرفیت نماز گزار دارد حال با احتساب اینکه مردم به صورت فشرده ایستاده بودند و به این ترتیب در جای یک نمازگزار حداقل 2.5 نفر جا می گیرد و با این احتساب انبوه جمعیت در بیرون مصلا (پس از پرشدن مصلا پیش از ورود آقایان رئیسی و قالیباف) این تعداد کاملا با محاسبات ریاضی منطقی است (4365555) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۴۵:۴۲
پذیرشش خیلی سخته ولی عکس ها و فیلم ها نشون میده که باید قبول کنی (4365846) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۱۱:۵۶
۳۰۰ هزار نفر مصلی در برابر ۱۲ هزار نفر ورزشگاه ازادی( انهم با‌ هزار ترفند مثل دعوت از بازیگران برای استنداپ کمدی و پخش موسیقی بلند و کنسرت و..) (4364404) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۴:۱۵
اولا سالن 12 هزار تماشاگر و زمین بازی رو برای گنجایش سالن استفاده نمی کنند، ثانیا نظرتون در مورد اطلاع رسانی اجتماع مصلا از طریق صدا و سیما چیه؟ حماسه اتوبوس که جای خود داره (4364673) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۰۸:۵۸
اسم ورزشگاه 12 هزار نفریه ولی همه اهل ورزش دیگه می دونن که 7000 صندلی بیشتر نداره (4366158) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۱۳:۲۸
نظر سنجی ایپو در این دوره هست نظر سنجی آیپوز هم در سال 92 بود این ایپوز دقیقا مال کدوم نهاده؟
بعد چرا نظر سنجی های معتبری که میگید رو اسمش رو بیان نمیکنید؟ (4364408) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۰۱:۴۸
مال نهاد خاصی نیست و علمی ترین نظرسنجی موجوده (4364629) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۰۶:۲۲
چیزی که ما دیدیم دیروز کل بزرگراه حقانی اتوبوس پارک بود
این طوفانهای اتوبوسیتون به درد خودتون میخوره فقط! (4364645) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۱:۳۰
آخه اینا مثل طرفدارهای روحانی شاسی بلند ندارن
پیاده هم راه زیاده (4365508) (alef-13)
 
alikomrani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۰۶:۵۱
شاسی بلند ندارن ، خدا بهشون بده، ولی چارتاشون رو که میشه بیارید تو سایتای نظرسنجی شرکت بدید. همه جا، حتی سایتای خودتون نظرسنجی ها به نفع روحانیه. ماهم روز جمعه اینو ثابت میکنیم. (4365678) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۰۲:۵۳
چى شد ه عزيزان تا چند وقت پيش كه تهران كوفه بود حالا چه معجزه اى رخ داد كه تهران حماسه ساز شد ايشاالله نقشه اى كه نداريد (4365918) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۲۴:۲۸
در نظر سنجی ایپو روحانی خیلی بالاتر از ریسیه
ملت بهوش باشید از خودتون بپرسید رییسی با نیروهای احمدی نژاد میخواد تغییر ایجاد کنه خب اون 8 سال چه کردند؟ بله ایجاد خواهند کرد انهم چه تغییری! دقیقا نابودیه همین مقدار آرامش اجتماعی اقتصادی -ایجاد خفقان (یادتونه احمدی نژاد میگفت ما به موی دخترها چکار داریم بیشترین بگیر و ببندها در اون دوران بود چون دولت میتونه تا یک حدی اثر بذاره)- فاصله شدید طبقاتی تورم 40- 50 درصد - ترد شدن از جامعه جهانی خوشهالی دشمنان بخصوص اسراییل و کلی مشکلات داخلی و خارجی و فرهنگی و اخلاقیه دیگه درست شبیه دوره 8 ساله (4364963) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۱۰:۲۲
روحانی نصف اختیارات مملکت رو داد که مثلا تحریمهای هسته ای رو برداره. نمی دونم چی رو می خواد بده که بقیه تحریمها را برداره (4366163) (alef-3)
 
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۱۵:۳۳
فقط روحانی (4364419) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۲۴:۲۸
شما دوست و هم وطن عزیز در انتخاب خود آزاد و البته مسئول هستید

اجازه بدهید دیگران هم نظر خودشان را داشته باشند.

امیدواریم با ریاست جمهوری اقای رئیسی، شادی و نشاط به مردم باز گردد و همه حتی مخالفان نیز راضی شوند. (4364962) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۲۶:۰۳
سلام
لابه لای همین کامنتها هم معلومه کی برنده است بیخود صحنه سازی نکنید مردم عقلشون قد میده چی به چیه آقای رییسی هم عزیز مان ولی باید یه مدت تو کارای اجرایی تجربه کسب کنند بعدها مردم در خدمتشون خواهند بود (4364969) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۵۰:۰۶
فقط روحانی بره هر کی اومد خوبه! (4365081) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۱۶:۱۳
جالب است سایت های زنجیره ای ، به صدا و سیما حمله کردند که چرا در بخش ۲۰:۳۰ مصلی را نشان داد.!!
خب! صدا و سیما در ۲۰:۳۰ هر شب برنامه ان روز هر ۶ کاندیدا را پخش می کند. احتمالا دولتی ها و
رسانه هاشان ، شکست را حتمی می دانند و می خواهند ژست اپوزسیون بگیرند که بله ! نخواستند ما پیروز شویم! (4364425) (alef-13)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۱۶:۲۷
شنبه معلوم میشه،حالا شما نظر سنجی(نظرسازی)منتشر کنین. (4364429) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۵۴:۰۰
آقای ناطق گفت که مواظب نظر سنجی های ساختگی باشید
مردم اگر کشور، خانواده و آرامش را دوست دارید بیایید رای دهید به روحانی
ا (4364852) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۲۱:۴۸
حالا ناطق شد عزیز شما.... تا دیروز اخ بود؟!! (4365223) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۱۴:۰۳
ملاک، حال فعلی افراد است. (4365965) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۴۵:۱۲
بادش بخیر پایان دولت رفسنجانی، مردم را از ناطق ترسوندند تا به خاتمی رای دهند بعد فهمیدیم که خاتمی و رفسنجانی و ناطق همشون دستشون تو یه کاسه است
خاتمی، ناطق و رفسنجانی مرحوم( قبل از فوتش ) همه از روحانی حمایت می کنند اینها مردم را چی فرض کردند!؟؟؟؟

روحانی دوره اول با ایجاد ترس از رقیب و همون تکنیک سابق رای آورد
ولی دیگر جواب نمی دهد
مردم آگاهند (4365312) (alef-13)
 
alikomrani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۰۸:۱۸
مردم یعنی شما دو نفر؟ (4365685) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۴۲:۳۱
اتفاقا چون کشور و خانواده و آرامش را دوست داریم به رئیسی رآی می دهیم (4365563) (alef-13)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۱۶:۳۴
ببینم شنبه چی میخوای بگی؟ تخلفات صدا و سیما تخلف نیست فقط صحبت کردن روحانی تخلفه!!! مطابق معمول نظرمون رو نمایش هم نمیدی (4364430) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۴۳:۰۸
تخلفات آقای روحانی بسیار بسیار زیاد است (4365565) (alef-13)
 
alireza
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۱۷:۵۰
بسیار براتون متاسفم که نمی توانید محبوبیت روحانی را بین مردم ببینید (4364438) (alef-13)
 
امیر حسین سلطان/تهران
United States
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۰۳:۰۸
محبوبیت حسادت برانگیز است و متاسفانه فکری هم برای آن نشده است. (4364637) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۲:۰۷
دیشب در احمدآباد مشهد بودیم...80 درصد طرفدار رییسی بودند (4364663) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۴۱:۱۹
دیشب من هم احمد آباد مشهد بودم وسمت ستاد روحانی برای مدتی کلا عبور خودرو ها بخاطر ازدحام جمعیت مختل می شد ولی سمت رییسی ترافیک روان بود. در ضمن شعارهاتون هم همه در تخریب روحانی بود از خودتون مایه میذاشتید. در ضمن جمعیت حدودا 60 به 40 به نفع روحانی بود (4365041) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۵۱:۲۴
کی به کیه، منم دیشب احمدآباد بودم. (4365089) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۰۰:۵۷
من احمد آباد نبودم ولی به روحانی رای می دهم. (4365364) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۴:۰۸
تو محمود آباد دقيقا بر عكس احمد آباد بود (4365524) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۰۰:۱۱
منم دربند بودم خیلی خوش گذشت (4365649) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۱۹:۲۱
الف جان تاکتیک بدی استفاده می کنی چون وقتی آرای خاکستری احساس کنند روحانی پیروز نیست یا احتمال رای رئیسی هست می رن رای می دن اما اگر مطمئن باشند روحانی رای نیاره ممکنه نرند رای بدن. برای همین بر خلاف متن بالا خیلی از سایت های اصلی اصلاح طلبان اعلام نکردند که روحانی تو نظر سنجی ها با اختلاف اول هست از ترس اینکه آرای خاموش یا سیاه به قول شما منصرف نشوند از رای دادن. بهترین تاکتیک اصولگرایان می تونه این باشه که وانمود کنند روحانی از الان برنده هست. مطمئن باشید اونهایی که رایشون رئیسی بود خیلی وقت پیش تصمیمشان رو گرفتند و مرددها اصولا گرایش به اصلاح طلبان دارن. از ما گفتن بود (4364450) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۲:۰۳
یعنی خودتم قبول دارب رییسی محبوبیتی نداره. (4364771) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۶:۱۲
این توهم که مرددها بیشتر به اصلاح طلبان گرایش دارند را کی جا انداخته؟ اقا مرددها عامه مردم هستند. یک روز خاتمی را 20 میلیونی می کنند، روز دیگر احمدی نژاد را 24 میلیونی.
دست از توهم برداریم (4364791) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۰۸:۰۰
احمدى نژاد هرگز ٢٤ ميليون رأى نداشت. هنوزم ميگم رأى من كو (4366154) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۶:۴۱
شما غصه تاکتیک اصولگراها رو نخورف غصه هاتو برای شنبه نگه دار (4364795) (alef-3)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۱۹:۲۷
اون عکس هایی که ما دیدیم 50 هزار نفر هم نبود چه برسه به 300 هزار (4364451) (alef-13)
 
يوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۵:۱۷
مصلا كاملا پر بود. به همون اندازه يا بيشتر مردم بيرون بودند (4364783) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۵۰:۴۸
اتفاقا من بودم و ديدم.همه اتوبوس ها رو ضبدري پارك كرده بودند كه ايجاد ترافيك بشه.آقايون موتوري ها هم موتوراشون بصورت عمودي پارك كرده بودن تو خيابون كه عرض معبر رو كم كنند.آره جمعيت اومده بود ولي معلومه هنوز فرق 30هزار با 300هزارنفر رو نميدونيد.اگر يكبار استاديوم آزادي رفته باشيد ميفهميد 80هزار نفر يعني چي.اين مانور جمعيت كه راه انداخته بودند ديروز تو شهر 12ميليوني تهران يعني هيچ. (4365084) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۷:۴۴
عکسهای سایت های اصلاح طلب رودیدید حتما (4364801) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۱۶:۲۳
کاش بودی و میدیدی (4364935) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۲۳:۰۴
در این کشور شما تنها به دنیا نیامده اید دیگران هم به دنیا آمده اند.
در این کشور شما تنها زندگی نمی کنید دیگران هم زندگی میکنند.
در این کشور شما تنها کار نمی کنید دیگران هم کار میکنند.
در این کشور شما تنها شهید و جناباز نداده اید دیگران هم شهید و جناباز داده اند.
در این کشور شما تنها شما دلسوز نیستید دیگران هم دلسوز هستند.

بنابراین دین و ایمان و شهید انقلاب را برای خودتان مصادره نکنید (4364467) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۲۶:۳۳
منظورت ار تهران از سمنان و قم قزوین کرج و بقیه جاهاست دیگه :))))) (4364480) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۸:۱۱
آره بابا از کل کشور اومدن
تو خوبی (4364806) (alef-3)
 
رویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۴۵:۴۷
اه ... اشتباه لایک کردمت مگه نیومدن ... خودتونم میدونید . فقط روحانی (4365579) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۲۶:۳۰
جواب شما منفی است
چون با فاصله زمانی کم در سمنان و کرج مردم حضور حماسی خودشان را در حمایت از رئیسی نشان دادند. (4364971) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۲۷:۰۸
نظر كارشناسي شما كاملا" اشتباه هست . چون خود من تا ديروز نمي خواستم در انتخابات شركت كنم . ولي بعد از همايش ديروز مصلي ، تصميم عوض شده و 100ضمن شركت قطعا"به روحاني راي ميدم . چون نمي خوام مجدد كشور با مشكل مواجه بشه (4364482) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۹:۳۰
تو گفتی من هم باور کردم (4364817) (alef-3)
 
زهرا خانوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۵۳:۵۹
مرحبا ب شما و دوستانی ک تصمیم درست میگیرن و راه رو از بی راه تشخیص میدن . (4365876) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۳۱:۵۶
من دستت را می بوسم
برای تصمیم ات (4366654) (alef-3)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۲۷:۴۱
در ضمن ای پز دیگه نظرسنجی نکرده و اسمش عوض شده با ایپو که البته نظر سنجی هاش چیزی نیست که شما رو خوشحال کنه (4364483) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۵۴:۱۳
نظر سنجی ایپو همین طور گفته 43% افرادی که می خوان به رئیسی رای بدند ممکن است به رقیب رای بدند (4365101) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۳۰:۰۸
آقايان يا در مصلا نبودند ويا عدد 300 هزار را خوب درك نكرده اند ، (4364495) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۵۶:۱۸
مثل باقي اعداد! كلا با اعداد مشكل دارند! (4364602) (alef-3)
 
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۲۳:۰۳
نه فقط با اعداد با دنیا با صداقت با پیشرفت هم مشکل دارند . وعده ما روز جمعه . عزم مردم را خواهید دید (4365461) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۱۰:۳۰
این جمله شما من رو یاد جمله ی جهانگیری انداخت که با لحن طعنه آمیزی می گفت آقایان یا شغل ایجاد نکرده اند یا عدد و رقم نمیدانند. ... در نهایت به خودش اومد که طبق برنامه ی ششم توسعه دولت موظف هست سالی 950 هزار شغل تولید کنه و در گفتگوی ویژه ی خبری بهش اعتراف کرد..... پس لطفا از عدد و رقم صحبت نکنین دوستان پر ادعا (4364918) (alef-13)
 
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۳۰:۴۹
به نظر من پیروزی آقای رئیسی مهم نیست مهم این است که آقای روحانی تا همین حالاش هم حتی اگر رای بیاورد متوجه شده مردم از عملکردش ناراضی اند حتی کسانی که میخواهند بهش رای بدن هم اکثرا از عملکرد ایشون راضی نیستن و به دلیل اینکه مایل به رای دادن به کاندیداهای دیگر نیستن مجبورن به روحانی رای بدن و به همین دلیل است که همایش های روحانی با استقبال گسترده روبرو نمیشود (4364498) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۲۲:۰۱
صنار بده آش به همين خيال باش (4364700) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۰۸:۴۵
آقای روحانی با توجه به مشکلاتی که داشته و آواربرداریهایی که از خرابی های 8 ساله احمدی نژاد داشته تا اینجا خوب کار کرده. (4365950) (alef-13)
 
Australia
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۳۲:۰۰
چرا هر وقت قراره اتفاقات مشابه سال ٨٨ بيفته اصولگراها از قبل شروع ميكنن به عددو رقم سازي و تعبير و تفسير كه ما برديم ما برديم !؟!؟ (4364505) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۳:۳۲
تا جایی که یادمه این اصلاح طلب ها و شخص موسوی بودن که در سال ۸۸ قبل از شنارش آرا ادعای پیروزی سر دادن (4364774) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۵۰:۵۵
چرا اصلاح طلب ها رای نمی آورند شروع به اختشاش و فتنه می کنند!؟!؟ (4364831) (alef-3)
 
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۰۹:۱۴
88 اصلاح طلب شروع كرد به عدد و رقم سازي و خودشو جلو جلو برنده دونست كه نبود و هيچوقت هم نخواهد بود (4364913) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۳۲:۲۳
رویه دولت خطرناک است. این جمله واقعا خنده دار نیست رویه دولت اینقدر بده که شما شرمنده شهدا هستید؟ شما وقتی جلوی شهدا شرمنده شدید که پشت وزیر خارجه در مذاکره با قدرت های جهانی رو خالی می کردید . شما دستتون از منافع کشور خالی شده دارید می تازید. شما دلتون به حال کشور و شهدا سوخته؟ هرگز اینگونه نیست. (4364506) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۴۸:۳۷
باشه دیگه ما رای میدیم شمام بدین.

این دعواها چیه؟

به تخلفات هم به زودی رسیدگی میشه. (4365069) (alef-3)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۳۶:۳۲
ما پشتت رو خالی کردیم یا خود وزیر دل دشمن رو قرص کرد؟!

مگه وزیر محترم خارجه نبود که گفت آمریکا به بمب بندازه ما تمام تجهیزات دفاعیمون از بین میره

این دل دشمن رو قرص کردن نیست؟! (4365279) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۵۶:۰۵
آقای روحانی پشتشو خالی کرد قبل از مذاکره داد میزد میگفت خزانه خالیه. خودش وقتی میداد میگه آمریکا با یه دکمه ما رو میفرسته رو هوا اینا دستشون را را خالی کرد نه منتقد.... (4365351) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۵۷:۳۶
بهتره شما حداقل وصیت نامه یه شهید بخونی و با مواضع آقای روحانی مقایسه کنی، همین. (4365354) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۳۲:۴۴
300 هزار نفرررررررررررررررررررررررررررررررر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (4364507) (alef-13)
 
عسل
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۲۸:۴۶
خنده دار بود (4364724) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۲۸:۰۸
آره دوست عزیز 300 هزار نفر
چرا تعجب می کنید. (4364979) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۳۳:۰۴
خوش بود گرمحک انتخابات آید به میان با ادعا کاری درست نمی شود (4364509) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۳۷:۵۴
بعد از ریاست جمهوری مرحوم هاشمی ، این پست در ایران لوس شده ، یادش بخیر چه مرد قدرتمند و دولت مقتدری داشت.
بعد از ایشون ، حالا هر کی به خودشان اجازه می دهند به رئیس جمهور قانونی و منتخب مردم بدترین افترا و توهین ها را بکنند.
رئیس جمهور فقط هاشمی مرحوم بود و رفت خدا رحمتش کنه. (4364520) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۳۸:۱۷
رییسی بشه کشور به خطر می افته (4364521) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۳۴:۲۴
بهش راى نميدم چون انزواى بين المللى و تحريم و جنگ نميخواهم (4364744) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۵۷:۴۴
اینو نگید چی می تونید بگید

اون روز که رئیس جمهور مردم را حواله به جهنم، بی سواد، بی شناسنامه کرد باید فکر اینجا را می کرد، حالا از همان مردم با تهدید به خطر و جنگ می خواهد رای بگیرد. (4364869) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۰۴:۵۱
شما از آلمان چقدر خوب اوضاع کشور را میشناسی و تحلیل میکنی!! (4364893) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۴۴:۰۷
ای کیو فیلترشکنش ما آلمانه (4365305) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۲۴:۰۵
ما از ترس امثال شما بدو پروکسی نظر نمی دیم (4365745) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۱۵:۲۹
نه عزیزم، کشور رو از خطر نجات می ده!!! (4364931) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۳۰:۰۶
اگه رییسی پیروز بشه
ما با عربستان به خاطر یمن درگیر میشیم
برجام فسخ میشه و با توجه به اوضاع سوریه و روحیه ترامپ احتمال جنگ با امریکا رو هم داریم
از نظر اقتصادی با بحران مواجه میشیم فقط به خاطر جو روانی اولیه دلار تا کمتر از یک ماه به 4500تومن میرسه و بعدش موج تورم به راه میفته
مشارکت سیاسی تو انتخابات بعدی دست بالا به زیر 50 درصد سقوط میکنه
با بحران های شدید سیاسی و اجتماعی حاصل از این شرایط نابسامان تو سیاست داخلی نیز مواجه خواهیم شد
این تحلیل من به عنوان یه دانشجوی علوم سیاسیه که البته خیلی وارد جزئیات نشدم
امیدوارم الف منتشرش کنه (4364990) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۴۶:۵۲
300 هزار نبود 300 میلیون بود (4364557) (alef-3)
 
سیدعباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۴۷:۵۲
حماسه خراسانی - دوباره روحانی (4364567) (alef-3)
 
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۴۷:۵۴
سلام
استادیودم تو بزرگراه کرج صدهزار تا میرن شهر بهم میریزه
سیصد هزار تا اومدن مصلی؟
کو عکساش؟
نکنه همیناس؟
تو شهر هم دیده میشد ولی ماکزیمم 80 هزار تا
تازه اگر 300 هزار تا باشه
میشه کل آرا رییسی در تهران بزرگ
از کرج تا پردیس
از تجریش تا کهریزک (4364569) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۵۷:۲۷
جوجه رو آخر پاییز میشمارن (4365353) (alef-13)
 
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۰۸:۰۹
دقیقا حق با شماست. ظرفیت مصلی تهران 80هزار نفره. (4365394) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۲۲:۵۲
یک بار تشریف ببرید مصلی تا ببینید
عید فطر، تقریبا یک میلیون می آید مصلی و امثال شما متوجه نمی شوید و آّب از آب تکون نمی خوره چون این مردم اهل اغتشاش و سطل اتیش زدن و فحاشی و تخریب نیستند تا بفهمند (4365459) (alef-13)
 
بردیا رادمهر
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۵۳:۲۳
سایت الف خواهشا نظرات طرح شده به منظور نقد در معرض رویت همگان قراردهید

چرا باید به روحانی رای داد:
آقای رییسی، برای شخصیت شما احترام قائلم ولی برای اندیشه ها، برنامه ها و ادعاهای شما در کارزار انتخاباتی به هیچ وجه.
آقای رییسی ببخشید شما حتی یک روز و حتی یک ساعت در امور اجرایی کشور کار نکرده اید و شما حتی یکبار نماینده مجلس نبوده اید و دیدگاه های شما فقط از نوع نظارتی و قضایی بوده و این چنین با شعارهای تان بلند پروازی می کنید.
آقای رییسی براساس اخلاق شما باید به بیان برنامه های خود بپردازید، نه قضاوت درباره عملکرد چهار ساله دولت، یادتان باشد شما در اینجا نامزد انتخاباتی هستید نه قاضی!
آقای رییسی کاش پله پله شروع می کردید و رسیدگی به امور تولیت آستان قدس رضوی را به سرانجام می رساندید و بعد از آن دو دوره در نمایندگی مجلس محترم شورای اسلامی شرکت می کردید و بعد از آن وزیر دادگستری دولت می شدید و بعد از آن به فکر ریاست جمهوری می افتادید؛ حداقل الفبای حکومت دارای را یاد می گرفتید.
آقای رییسی شما که خود و برنامه های تان را انقلابی میدانید که اگر رای بیاورید و در اقتصاد و بهبود زندگی مردم موفق نشوید برای همیشه مردم نسبت به انقلاب بدبین می شوند، خواهشا دور اندیشی کنید.
آقای رییسی صاقانه بگویم که کار طراحی، ساخت و تولید و راه اندازی صنایع و کارخانه های تولیدی بسیار سخت است، عمر تجهیزات و دستگاه های صنایع ما حداقل به 20 سال گذشته است، و صنایع دارای تکنولوژی های قدیمی، مستهلک، فرسوده و انرژی بر می باشند که تولیدات آنها بسیار پرهزینه، انرژی بر و فاقد جذابیت برای مصرف کنندگان و به هیچ وجه رقابت پذیر در بازار مصرف نمی باشند، تنها راه ایجاد امنیت و ارتباط و تبادلات دوستانه با کشورهای پیشرفته و راه اندازی کارخانه های تولیدی مشترک در مناطق با پتانسیل کشور و بستر سازی لازم برای صادرات کالا است.
آقای رییسی شما که انسان منصفی هستید، قبول کنید که در دولت یازدهم، کشور را در بدترین شرایط تحویل آقای روحانی شده است؛ به والله این دولت در نهایت مظلومیت کارهای بزرگ و قابل قبولی ارائه داده است، من نمی دانم که چرا آقای روحانی واقعیت های دولت خود را در شروع دوره دولت یازدهم نمی گوید.
آقای رییسی اگر فساد وجود دارد نشانه کوتاهی دستگاه های نظارتی است، پس قبول کنید که شما که 10 سال رییس سازمان نظارتی بوده اید کوتاهی کرده اید و نتوانسته اید این سازمان نظارتی را ارتقاء دهید، لطفاً شفاف سازی کنید در مبارزه با فساد چه اقدام های انجام داده اید!
آقای رییسی ناراحت نشوید اگر بگویم که نخبگان کشور به دنبال آزادی اندیشه و عدالت معنوی هستند و به دولت های شکل گرفته با افکار و گروه های اصولگرایی بسیار بدبین هستند.
آقای رییسی کشور در مسیر آرامش، پیشرفت و توسعه قرار گرفته، به خاطر رضای خدا و رضایت مردم ایران، باعث اغتشاش و انحراف در این مسیر نشوید.
به یاد داشته باشید تنها و تنها راه نجات کشور از نظر بیکاری و اقتصادی رعایت اصل شایسته سالاری و استفاده و میدان دادن به نیروهای کارآمد، آزادی خواه و نخبه کشور و آوردن آنها به میدان است و در غیر این صورت ممکن نیست کوچکترین تغییری در اقتصاد و اشتغال زایی کشور به وجود بیاید.
آقای قالیباف، تحمل شکست برای بار سوم برای شما بسیارسخت بود. با این همه رنگ عوض کرن، بی اخلاقی و بی ادبی، اتهام پراکنی، فریب و حلیه گری؛ امیدوارم روزی از کردار، رفتار و گفتار خود سخت پشیمان شده باشید، و به درون تان برگردید و توبه کنید تا شاید مورد عفو و رحمت الله قرار گیرید.
آقای قالیباف کاش به جای بیان فهرست اموال حقیقی، فهرست اموال حقوقی و شرکت های خود و خانواده را اعلام می کردید.
مردم شریف ایران از خود بپرسید که: چرا هنرمندان، ورزشکاران، چهره های ماندگار کشور، نخبگان علمی و هنری، دانشگاهیان، اقتصاددانان و حقوق دانان و فرهیختگان ایران زمین، از آقای روحانی حمایت می کنند؟
مردم شریف ایران، کشور ما برای آبادانی، پیشرفت و توسعه نیاز اساسی به امنیت درونی و بیرونی، فضایی آرام و آزاد برای شکوفایی استعدادها و بالا رفتن خلاقیت ها و ایجاد نوآوری دارد، آقای روحانی می توانند چنین فضای را ایجاد نمایند؛ برای انتخاب خود ارزش قائل شوید و به خاطر وعده هایی پوچ و توخالی، خود را در فضایی بسته، خفقان آور و امنیتی برای چهار سال اسیر نکنید.
بردیا رادمهر (4364587) (alef-13)
 
محمد با رییسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۰۶:۳۴
درود بر شرفت بردیا. چقدر خوب حقایق و واقعیت ها را بیان کردی. با خواندن این نوشته رای و نظرم از رییسی به روحانی عوض شد.

درود بر شیخ حسن روحانی (4365941) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۱۴:۵۰
ما ک نظرمون از اول روحانی بود . خوبه ک نظزت رو درست کردی . بعدن پشیمون نمیشی (4366176) (alef-3)
 
Australia
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۵۵:۱۵
ما مردم نیاز به سایت های خبری مستقل تری داریم تا با این مطالب بی پایه که جهت جنگ روانی تولید میشه روبرو نشیم. (4364596) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۵:۴۳
شما مردم؟ (4365532) (alef-13)
 
Lao People
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۵۶:۲۱
کشور واقعا به یک رئیس جمهور جهادی و تلاشگر نیاز داره نه یه تعداد آدم پیر و خسته که کارشون فقط جناح بازیه (4364603) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۵۷:۳۳
بیچاره صدا و سیما

باید تو خبر طرفداران روحانی را جوری نشون بده که زیاد هستند و طرفداران رئیسی را کم نشون بده که شماها اعتراض نکنید
واقعا سخته (4364607) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۸:۵۹:۲۴
خوشحالم که اصولگرایان در توهم خود همچنان به سر می برند،دیروز در مصلی همه ی خانم ها چادری بودند،اکثر آقایان هم تیپ بسیجی داشتند،من احترام زیادی برای این هموطنام قائل هستم،ولی شما که در خیابان راه می روید چند درصد مردم این شکلی هستند؟؟؟کل این دسته از هموطنامون نهایتا 8 میلیون است. (4364619) (alef-13)
 
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۰۳:۰۰
البته مصلاي تهران در بهترين حالت بصورت ايستاده 150 هزار نفر گنجايش دارد.وخوب است بدانيد آقاي قاليباف روغن ريخته را نذر امام زاده كرده چون بعد از مناظره سوم در نظر سنجي ها آراء وي بشدت افت كرد.ضمن اينكه آراي قاليباف بطور كامل بحساب رييسي واريز نخواهد شد و بخشي از آن به حساب روحاني خواهد رفت و بخشي نيز در انتخابات شركت نميكند.
البته انصراف ايشان يك خوبي دارد و آن اينكه به احتمال قوي انتخابات يك مرحله اي خواهد بود و در روز جمعه در پاي صندوقهاي راي تكليف روشن خواهد شد و اين فضاي مصنوعي كه اصولگراها دور خود تنيده اند محو شده و عيار اصلي ايشان مشخص خواهد شد.
در هر صورت نتيجه انتخابات برد ملت ايران خواهد بود و اين انتخابات شكست خورده ندارد.اما درس بزرگي خواهد بود براي اصولگرايان.
گرچه ايشان از انتخابات 92 و 94 درس نگرفته و همچنان بر مواضع خلاف ملي خود پايفشاري ميكنند. (4364636) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۰۳:۲۶
بدانید که با شال سبز نمی توانید مردم را گول بزنید! (4364639) (alef-3)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۲:۳۷
18 ميليون به بالا نيازه نه با 30 هزار نفر (4364665) (alef-3)
 
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۲:۵۳
اين حرفها را ول كنيد
دوستان ملتمسانه خواهش ميكنم جهت نجات كشور از اطرافيون خود كه صاحبان آراء خاكستري هستند بريد حضوري خواهش كنيد بيان راي بدن
بريد و براشون توضيح بديد خطري كه وجود دارد را

البته اگر الف مرد باشد و اين نظر را منتشر كند (4364667) (alef-13)
 
تا 1400 با روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۳:۰۷
اتفاقا دیروز در اطراف خیابانهای مصلی مشغول تهیه عکس و فیلم بودم. که خیلیهاش رو در فضای مجازی ملاحظه فرمودید.
خودم بیش از 200 اتوبوس رو شمارش کردم. در حاشیه اتوبان رسالت، حقانی، خیابان عشقیار، قنبرزاده، خرمشهر و..... فیلمهاش هم که هست.
از ورامین، اسلامشهر، قم، اراک، هشتگرد، آبیک، کرج، گرمسار، قزوین و حتی از مشهد دوستانی قبول زحمت کرده بودند و تشریف فرما شده بودند.
اول اینکه دلم برای خیلیهاشان سوخت که از سر اجبار و اکراه آمده بودند.
اما خنده دار تز از همه ادعای حضور بیش از 300 هزار نفر در مصلی بود که خدا وکیلی این دروغ روی گوبلز را سفید کرد. با همه هزینه هایی که نهادهای امنیتی و امثالهم برای بسیج نفرات انجام داده بود کل جمعیت حاضر در مصلی به 20 هزارنفر هم نمیرسید!
علی ایحال آرزو بر اصلوگرایان عیب نیست. خدمت اصولگرایان رادیکال هم تبریک میگم که بالاخره بعد از 7 سال موفق شدند بدنه اصولگرایان سنتی رو یکجا ببلعند! (4364668) (alef-13)
 
سید احمد مجرد
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۳:۵۴
من به آقای روحانی رای می دهم زیرا آقای رییسی در سیاست خارجی، اقتصاد و مدیریت اجرایی توانایی ندارند و ایشان حتی به برنامه و برنامه ریزی اعتقادی ندارند. شخصیت ایشان جهادی از نوع ضربتی است و انتخاب ایشان برای ریاست جمهوری به شدت بحران آفرین است.
سید احمد مجرد - طرقیه مشهد (4364670) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۳:۵۷
آقای روحانی وقتی میری در هم پشت سرت ببند (4364672) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۵:۳۹
هیچکدام نمیتوانند این کشور را سر و سامان دهند. نسل کنونی باید انعطاف به خرج دهد اگر بخواهیم این کشور پیشرفت کند باید سود های بانکی به زیر ۵ در صد بقلیل یابد و یارانه ها صرفا به افراد مسن و خانواده هاي کم در امد که فرزندان خردسال دارند تعلق گیرد. و در کوتاه مدت برای ایجاد کار دست به جاده سازی و ریل گذاری شود . حتی با در نظر گرفتن شرایظ اقلیمی و محیط زیست کانالی از دریای عمان تا مز افغانستان کشیده شود تا حین ایجاد کار در بلوجستان در دراز مدت از این کانال بعنوان ترانزیت برای افغانستان و کشورهای اسیای مرکزی استفاده شود. البته نباید تعامل و دوستی را با سایر کشورها فراموش کرد. (4364677) (alef-13)
 
روحاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۸:۱۷
يادش بخير ٤ سال پيش هم در مورد جليلي هم اين حرفارو مينوشتيد الان قاليباف با جليلي سر معاون اولي دعواشون ميشه (4364685) (alef-3)
 
سید عبدالله نوریان
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۸:۴۴
سایت الف خواهشا بدون تعصب نظر را متشر کنید:

به الله قسم بدون هر گونه تعصب دیشب گفتگوی ایشان با شبکه خبر در ساعت 21:30 را دقیقا دیدم, متاسفانه به جزء کلی گویی و شعارهای فقیرانه پسند نکته خاصی ندیدم، ایشان می گفتند کشور نیازی به برنامه ندارد و فقط باید عمل کرد.
گفته های نشان دهنده دور بودن ایشان از علم مدیریت اجرایی و اقتصاد است. انتخاب ایشان فاجعه به وجود می آورد. به امید خدا با انتخاب دوباره روحانی کشور و ملت در مسیر تعالی قرار خواهیم گرفت.

سید عبدالله نوریان - از روستای خرمدره نیشابور (4364688) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۱۹:۴۹
300تا تهران قفل نمی شه ، می ترکه ، آزادی 100 تا می رن ، تا صبح نمی شه جمعش کرد ، شنبه صبح بهت می گم 300 تا بود یا نه ، (4364692) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۱۷:۰۷
دقيقا همينطوه
يك مدرسه دوهزارنفرى تعطيل ميشه خيابون بند مياد. چطور ٣٠٠ هزار نفر وسط شهر جمع شدن آب از آب تكون نخودرده؟ (4366181) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۲۱:۱۳
چرا از حالا دوستان اصلاح طلب از رای مردم میترسن .مردم کسی را میخواهند که از دردشون اگاه باشه و حمایتشون کنه نه اینکه فردی که فقط به افراد معدودی نگاه میکن و بقیه رو نادیده میگیره.متاسفانه حتی دوستان اصلاح طلب طاقت شکست رو ندارن و از حالا اما و اگر میکنن.در ضمن حتی اگر اقای روحانی پیروز بشن باید بدونن که با این وضع دیگ بین خیلی از مردم مقبولیت ندارن .لطفا دوستان کمی هم انتقاد پذیر باشند و همیشه یک طرفه به قاضی نروند. (4364699) (alef-13)
 
mehdi
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۳۲:۲۰
من خودم نمیخواستم رای بدم ، ولی وقتی دیدم آزادیم به خطر میفته با روی کار اومدن رییسی تصمیم گرفتم رای بدم و به دکتر روحانی رای بدم و 4 نفر از اعضای خانواده ام هم همین رویه رو انتخاب کردن ، کلی از دوستان عزیزم هم که مردد بودن رو به سمت دکتر روحانی کشوندم نظرشون رو (4364737) (alef-13)
 
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۳۲:۴۳
از قدیم گفتن دروغ هر چی بزرگتر باورش راحتر ،من دیروز از شرکت پیاده بسمت فاطمی رفتم، اصلا از این خبرا نبود ،به لطف حداقل ۳۰۰ ،۴۰۰ تااتوبوس واحد و اسکانیا که مسیر رو مختل کرده بودن حداکثر ۱۰ هزار نفر جمع کرده بودن و بقیش کلک های تصویر برداری! (4364739) (alef-13)
 
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۰:۴۶
از اینگونه وضعیت ها باید ترسید. آرای خاموش تعیین کننده هست که چشم آرای خاموش به صدا و سیما و عوام.
وظیفه ما روشن کردن آرای اطراف به نفع روحانی... (4364763) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۰:۵۲
وقتی کسی براحتی می گوید من یارانه را سه برابر می کنم و یا در 4 سال 5 میلیون شغل ایجاد می کنم و یا با 1 میلیون تن پتروشیمی 200 هزار شغل ایجاد می کنم، طبیعی است که طرفدارانش هم 3 هزار نفر را 300 هزار نفر می بینند. (4364765) (alef-13)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۲:۴۱
پخش یارانه؟ خرید رای؟ تخلف صداسیما؟ حرفای هنجارشکن روحانی؟ بررسی مجدد صلاحیت؟ وقاحت داره
ما هم عین همین اعتراضات رو به جناح رئیسی داریم!! (4364773) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۳:۵۸
یک جوری دارین قالیباف را بزرگ و محبوبش میکنین که انگار این قالیباف غیر از اون قالیبافی است که مردم میشناسند. شما که اینقدر قالیباف/رئیسی دوست هستین چرا ۸ سال پیش هیچکاری نکردین؟ چرا احمدی نژاد رو به قالیباف ترجیح دادین؟؟ اینجا صحبت سر شایسته سالاری نیست. اگر قالیباف "قهرمان" و "شجاع"و "مردمی" و..‌‌‌... بود همون ۸ سال پیش علمش میکردین نه حالا.

اینها همش بازیه! (4364778) (alef-13)
 
حدیثه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۶:۲۶
لطفا دروغ ننویسید جمعیت به سختی با همه برنامه ریزیی که نهادهای مسئول! از شهرهای مجاور تهران و پایگاههای تهران کردند به سی هزار نفر نمی رسید کل ستاد قالیباف و شهرداری و گردانندگان مساجد استان و ... با تمام امکانات بسیج شدند آقای پناهیان روز قبل از تمام نیروهای به اصطلاح حزب اللهی خواست که حماسه 9 دی بیافرینند اما در شهر 14 میلیونی تهران و چند میلیونی استانها و شهرهای مجاور موفق به آوردن سی هزار نفر نشدند (4364793) (alef-13)
 
حسین گرجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۵۰:۲۱
سلام آقای توکلی
شما آدم منصفی هستید کاش درباره استفاده از اتوبوسهای شهرداری برای لشکر کشی یک کاندید تذکر می دادید
انتقال افراد با اتوبوس برای نمایش بعنوان علاقه مندانی که با پای خود آمده اند قلب حقیقت است (می دانم که از کلمه تقلب متنفرید بکار نمی برم که دلخور نشوید).
و استفاده از اتو بوسهایی که یارانه حمل و نقل دریافت می کنند برای جابجایی شهروندان... وای اگر از پس امروز بود فردایی
وقتی می توان به صداقت امثال شما ایمان آورد که دربیان حقیقت ملاحظه دوست و دشمن و خودی و نخودی نکنید.
البته اطلاع ندارم شاید تذکر داده اید (4364824) (alef-13)
 
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۵۲:۰۳
من یک سوال از جناب توکلی به عنوان صاحب امتیاز این سایت دارم.آیا شما به عنوان یک اقتصاد دان وجدانا معتقد هستید رییسی و تیمی که اطرافشون را گرفته اند قادر به حل مشکلات اقتصادی مملکت هستند.یا باز از روی اضطرار از ایشان حمایت میکنید؟ (4364841) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۵۲:۵۹
اقای الف شما که تخلفات اقای قالیباف را خودت بر ملا کردی و در جریان هستی چرا طرفداری جهت دار میکنی روحانی مدینه فاظله نیست اما خدایش قالیباف و رییسی به درد ریاست جمهوری میخورن؟ (4364846) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۵۴:۲۷
اول اینکه بار دیگه مشخص شد جناح تندور درک درستی از عدد و رقم ندارد و کلا در عمل و نظر جهادی پیش میره. دوم اینکه با معیار شما اگه جمعیت مصلی تهران 300 هزار نفر بود، جمعیت ورزشگاه فوتبال اهواز 600 هزار نفر بود. (4364854) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۵۴:۴۵
چرا فكر مي كنيد مردم دوباره حاضرن دوران احمدي نژاد رو تجربه كنند (4364857) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۵۵:۱۱
به عقب برنمیگردیم.
وضع موجود را هم تحمل نمیکنیم.

رای ما رئیسی (4365107) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۲۶:۴۱
آخه چهار سال که روحانی بود چه عملکرد مثبتی داشت ؟مسکن اجتماعی ایشون کو ؟شاید بخواهد تو فضا بسازد (4366233) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۵۵:۴۵
واقعاً مردم را چى فرض مى كنيد مگه همين تهرانيها تو انتخابات مجلس جوابتونو دندان شكن ندادن ؟؟؟ شما مى خواهيد با اين كارها به شهرستانيها بگيد تهران از انتخابات مجلس پشيمونه
به خدا اين كلكها خيلى قديمى شده (4364864) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۵۷:۱۵
الف عزیر و محترم شنبه سه روز دیگه است صداقتتو لطفا حفظ کن
اهواز که از روحانی بسیار بسیار ناراحت بود را ببین لطفا
ما که هوا نداریم هوای تو رو داریم (4364867) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۵۹:۳۰
کار روحانی غلط، ما قبول می‌کنیم. اما شما زمانی‌ که احمدی‌ نژاد تو هفته آخر انتخابت ۸۸ سیب‌زمینی پخش میکرد کجا بودین؟ سهام عدالت میداد کجا بودین؟ حقوق معلم‌ها رو افزایش میداد کجا بودین؟ (4364874) (alef-3)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۰۰:۳۲
سیصد هزار یا سه هزار میلیارد؟ (4364881) (alef-3)
 
امیر حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۰۰:۴۴
با اینگونه تیتر ها و آنچه در روزنامه های مخالف روحانی تیتر میشود، اگر امثال رییس اسبق دانشگاه آزاد شمارشگر آرا نباشند، قطعا روحانی پیروز این انتخابات است. (4364882) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۰۱:۱۸
فکرشو بکنید جلیلی بشه وزیر امور خارجه....

وای خدای من... (4364883) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۲۹:۳۴
[جلیلی اگه وزیر بشه حداقلش اینه که جلوی وزیر خارجه عربستان و قطر زانو نمی زنه (4365495) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۲۴:۰۳
زانو نمیزنه.... خطابه میخونه (4365744) (alef-13)
 
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۰۸:۴۸
اعتدال ایران تا قرن 14 روحانی مقتدر. (4364911) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۰۹:۰۲
روحانی به واسطه سید محبوب، محبوب قلبهاست. (4364912) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۲۰:۱۸
300 هزار نفر !!!!!!!!!!! مردم را چی فرض کردین که این اعداد خنده دار رو اعلام می کنین؟ (4364947) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۲۹:۵۶
الف و آقای توکلی تلاش می کنند چهره منصف و حق طلبی از خود نشان دهند ولی پشت انتخابات دم خروس طرفداری کور و بدون انصاف آنها بر همه آشکار می شود. قطعا مردم سرشان را زیر برف نکرده اند....
این سیاست برای استمرار کار رسانه ای اصلا صحیح نیست اگر به فکر کشور نیستید به فکر خودتان باشید. (4364989) (alef-13)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۳۰:۱۸
اقای توکلی دست بردار شما جرات اعلام طرفداری از اقای رییسی رو ندارید از ترس عدم اقبال با این بنگاه خبریتون تبلیغات اینچنینی نکن. حاج اقا وقتی خداوند میفرماید انی اخاف ان یکذبون منظور شمایید (4364995) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۴۴:۴۰
اولش گفتن 150 هزار نفر بعد گفتن 200 هزار نفر این اعداد قبل از مراسم بود انگار می دونستن چند نفر میان بعدشم گفتن 300 هزار نفر. کلا مصلا اینقدر ظرفیت داره؟ وقتی تو یه میتینگ انتخاباتی یه نفر 300 هزار نفر شرکت می کنند حتما باید اون فرد 2 میلیون رای داشته باشه تو این شهر. عاقلان دانند. (4365054) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۴۵:۴۰
آقا کی به کیه!! اگه این طوری خوشحال میشید منم میگم 500 هزار نفر بود... (4365057) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۲۲:۰۶
من ميگم يك ميليون
مثل يارانه كه هى دونه دونه بالا ميبردن (4366204) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۵۲:۴۴
من تعداد مثبت های سایت الف را همیشه دنبال میکنم.
مثبت به روحانی معمولا حدود3 تا 4 برابر مثبت به رییسی بوده که داره به 5 برابر میرسه.
البته این جامعه آماری نشان دهنده وضعیت کل کشور نیست. اما پیش بودن روحانی به وضوح در آن مشهوده.
300 هزار نفر در مصلی خیلی خیلی بعیده. از سوی دیگر تعداد زیاد بودن نفرات در کف خیابان بر فرض درست بودن به هیچ عنوان نشانه زیاد بودن آرا نمیباشد. بسیار از کسانی که رای میدهند حاضر نیستند به نفع هیچ کس راهپیمایی هم بیایند. (4365096) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۵۳:۴۰
شنبه صبح روحانی دوباره رئیس جمهوره رای ما روحانی ماجنگ نمیخواهیم مابه اعتدال ومیانه روی رای میدهیم. (4365100) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۵۸:۰۷
سلام اولاتبريک به آقای توکلی بدلیل اینکه الف تنها سایت اصول گراييست که توسط اصلاح طلبهانيزمورداقبال قرار میگیره بدلیل وجودحداقل عقلانیت که سايرسايتهاي اصولگراازاون بی بهره اندثانيامتعجبم از اصول گرایان گویا این جماعت اصلا در ایران زندگی نميکنندواقعاافکارشون خيلي از خواست عمومی مردم فاصله فاصله داره اصولگرایان مطمئن باشندبااين رویه در هیچ انتخابات رقابتی مورد اقبال قرارنخواهندگرفت میبایست بازنگری اساسی درافکارگفتاروکردارخودنسبت به جامعه و نخبگان انجام بدنداتکاصرف این جریان به برخی نهادهای خاص هرچه بيشترانهاروازمردم دورودورترميکنه (4365122) (alef-13)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۱۹:۱۱
به نظر من ، نه روحانی و نه رئیسی توان مبارزه با فساد را ندارند ، فساد آنقدر قدرت گرفته و مافیا تشکیل داده و سیستمی شده که کسی به راحتی حریفش نمی شود ، اینرا خودشان هم می دانند ؛ ولی دولت روحانی یک خوبی داشت ، بعلت مخالفینی قدرتمندی که دارد ، و رسانه هایی که وابسته به آنها هستند ، فساد را تا حدی کنترل میکنند ، کارخانه آلومینیوم المهدی فروخته شد ولی نه به راحتی فروش آنهمه کارخانه توسط مرتضوی به بابک زنجانی ، در حالی که در دولت احمدی نژاد اخباری به بیرون درز نمی کرد ، یکی از دلایلی که من به روحانی رای میدهم همین مخالفین قدرتمند دولت که از روی دشمنی هم که شده دولت را کنترل می کنند (4365205) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۲۷:۰۲
اینو یادتون باشه که دنیا فقط فضای مجازی نیست و ایران هم فقط تهران نیست!!! (4365242) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۲۹:۴۲
درود بر رييسي (4365254) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۲۵:۴۶
درود بر روحانی. (4366228) (alef-3)
 
Totti
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۳۳:۴۲
واقعا چجوری از نظرسنجی ها و مخصوصا نظرسنجی ippo حرف میزنید ولی نتایجی که اعلام میکنید برعکسه ؟!!
این لینک نتایج نظرسنجی ippo تا دیروزه
http://ippogroup.com/

طبق نظرسنجی ایپو الان روحانی بالای 60% هست
الان میان میگن ایپو نامعتبره! (4365271) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۴۱:۳۵
علی برکت الله (4367030) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۳۹:۳۰
ما انبارمون پایین شهره مشهده چیزی که کاملا مشهوده افرادی که میخوان به رییسی رای بدن نه توان و امکانات دارن نه حوصله شب به ستاذ رفتن وتبلیغات کردن ولی میرن روز جمعه رای میدن آقای روحانی با طرفداراش باید بدونن که رای بسیار وحشتناکی روز جمعه از این قشر به رییسی داده میشه (4365291) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۳۰:۲۸
همه ایران که مشهد نیست (4366043) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۴۱:۲۶
تند روها دارند انتحاری غمل میکنند. حجم آتش علیه روحانی مظلوم ناجوانمردانه است.
سیدحسن خمینی فرموده اند به روحانی رای بدهید ملت گفته است:
چشم.
الف نامردی اگه سانسورکنی!! (4365297) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۴۵:۵۴
قربون رئیس جمهور مظلوممون برم من (4366085) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۴۷:۲۵
تمایلی به رای دادن نداشتم اما حقیقتا این رییسی خیلی رو اعصابه! می خوام به روحانی رای بدم نه به خاطر خودش بلکه به خاطر تندروی های رییسی. (4365321) (alef-13)
 
مخاف هر دو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۱:۴۸:۳۹
کار روحانی تمام است. مردم ما از بی کانمگی و دروغ متنفرن. همیشه هم رای ندادن برای اینکه حتما درست شود ولی اغلب رای دادن برای رد دروغ و بی کفایتی و این بار همین تاریخ تکرار می شود. رئیسی رئیس جمهور میشه ... کار نکنه چهار سال دیگه به کسی دیگه رای میدن... اگر حتما مردم رای میدادن که حتما درست بشه یقین داشته باشید همه این جماعت تا حالا نبودن که بخان کاندید بشن... من شخصا رای نمیدم نه به این و نه به اون یکی... به کسی هم نمیگم رای بدین یا ندین... انتخابات مشروعیت نمی آورد... رضایتمندی است که مشروعیت می اورد... (4365324) (alef-13)
 
زهیر احمدپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۰۸:۳۳
تجمع روز روحانی در استادیوم ازادی و خارج از محدود مرکزی شهر تهران برگزار شد . استادیوم 12 هزار نفره بعلاوه تمامی فضهای بین صندلی و زمین بازی استادیوم تو ساعت اولیه پر شد همه ورزشیها می دونند ترام جمعیت با چنین شرایطی قطعا بالاتر از 30 هزار نفر میباشد فضای بیرونی سالن و بلوار غربی استادیوم آزادی کاملا مملو از جمعیت بود خودروهای شخصی در دو طرف اتوبان تهران کرج را در حدفاصل پارک جنگلی تا بزرگراه شهید ستاری پارک شده بودند فضای بین بلوار استادیوم تا ازادگان در اشغال خودروهای شخصی پارک شده بود پارکینگهای استادیوم ازادی نیز در ساعات اولیه مملو از خودرو بود تمامی کسانی که حداقل شاهد یک بازی ملی یا دربی در استادیوم ازادی بوده اند می دانند حجم جمعیت مذکور هرگز نمی تواند کمتر از 120 الی 150 هزار نفر کمتر باشد.
تجمع روز رییسی - قالیباف در مصلای تهران یا مرکز شهر تهران برگذار شد شبستان مصلای تهران براساس توضیحات سازندگان و مدیران مصلای تهران دارای ظرفیت جمعیتی حدود 30 هزار و در حال فشردگی جمعیت تا 45 هزار نفر می باشد فضای باز مصلا نیز بطور متوسط می تواند پذیرای بالغ بر 10 هزار نفر باشد که در بهترین حالت جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر را در خود جای میدهد جمعیت در معابر و خیابانهای اطراف نیز بدلیل تراکم جمعیتی عبوری دائمی مردم در منطقه و ترافیک نیمه سنگین خیابانهای اطراف مصلا به طور قابل استناد قابل برآورد نیست در هر حال می توان جمعیت منطقی 50 هزار نفر در معابر اطراف مصلا را نیز به عدد قبل افزود یعنی اعلام عدد 200 هزار نفر برای روز رییسی -
قالیباف شاید قابل دفاع و منطقی باشد.
روحانی در محلی پذیرای هوادارانش بود که در دورترین نقطه ممکن از مرکز شهر انتخاب شده بود یعنی تردد به استادیوم نسبت به مصلای تهران قطعا دشوار تر بود جمعیت در مراسم روحانی بدلیل در حاشیه بودن استادیوم قطعا برای روحانی آمده بودند لذا محاسبه افراد با دقت بیشتری ممکن بود در حالی که مصلا در مرکز و نقطه شلوغ شهر و برخوردار از دسترسی های ساده بود منطقه مصلا محل تردد روزانه بسیاری از مردم بوده و در شرایط عادی نیز جزو معابر با ترافیک نیمه سنگین و تردد متراکم جمعیت همراه است لذا بر خلاف شرایط استادیوم تراکم جمعیت اطراف مصلا را نمی توان یکجا به حسای رییسی - قالیباف منظور کرد. جمعیت حاضر در استادیوم ازادی بدلیل محدودیت وسایل نقیله عمومی منطقه غالبا با استفاده از وسایل نقیله شخصی و جمعی به محا استادیوم آمده بودند به همین دلیل دو طرف اتوبان تهران کرج حدفاصل پارک جنگلی چیتگر تا بزرگراه شهید ستاری با همکاری راهنمایی و رانندگی به محل پارک خودروها تبدیل شده بود. حضور طرفداران رییسی - قالیباف در مصلا با استفاده از خطوط مترو که با واگنهای فوق العاده تقویت شده بود بر خلاف حضور در استادیوم آزادی به راحتی در دسترس بود.
ایکاش رییسی - قالیباف نیز برای ایجاد بستری مناسب برای قضاوت منصافنه نشست خود را در استادیوم آزادی برگزار می کردند تا مردم بتوانند نسبت به کمرنگی و پرنگی حضور طرفداران به روحانی یا رییسی و قالیباف قضاوتی منطقی و نزدیک به واقعیت داشته باشند. (4365397) (alef-13)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۲۷:۳۳
با توجه به اقبال مردم شهرستانها و روستاها به آقای رییسی ، احتمالا ایشان با اختلاف 2 یا 3 میلیون رای انتخاب خواهند شد ، ولی من خودم طرفدار روحانی هستم ، ولی آدم باید زرنگ باشه ، دیروز رفتم 10 میلیون تومان دلار خریدم چون اگه رییسی بشه حتما دلار خیلی میره بالا . (4365484) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۵۱:۰۰
تشویش نکن ذهن مرئم رو . روحانی با ثبات میاد و کشور و مردم هم ازش حمایت میکنن . شما برو دلارت رو بخر . (4365607) (alef-13)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۲۳:۲۷
با توجه به اقبال مردم ایران به آقای روحانی، ایشان رئیس جمهور باقی خواهند ماند، انشاالله. (4366213) (alef-3)
 
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۵۰:۲۰
اولا این فرصیه صددرصدی نیست ،دوما 75درصدجمعیت کشورمابه طورمتوسط شهرنشین هستند. (4367371) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۷:۳۰
الف جان چرا هر روز صبحانه ات رو با کیهان میخوری خودت هم یه کم خلاقیت داشته باش (4365542) (alef-13)
 
آفرین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۱۱:۳۶
احسنت .. آفرین . خوب گفتی . کلی لایک داری (4365961) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۱۷:۳۱
مرحبا خوب گفتی (4366183) (alef-3)
 
تبریزلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۴۶:۵۸
ماتوکلمان بخداس. انشاالله جمعه رئسی 60 به 40 روحانی رو کنارخواهد زد (4365586) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۵۷:۴۶
امید ما واقعا به خداست نه صدا و سیما و نه شورای نگهبان و نه نیروهای خاص (4365894) (alef-13)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۲:۵۳:۴۵
با توجه به قشون کشی در کف خیابانها رای های خاکستری به سمت روحانی سرازیر شد یعنی ناخواسته چهره واقعی حامیان اندک رئیسی آشکار شد و همین الآن هم زمزمه کودتای رای در درون همه خانواده ها هست و بی شک انتخابات خوبی هم بیش رو خواهیم داشت. عملاً دوقطبی شده و ایران از چنگ اقلیت خارج خواهد شد، ایران برای همه ایرانیان است. (4365621) (alef-13)
 
m
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۰۰:۵۳
حدیث 💚👌🏻


_ شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید:

بین دو حاڪم در تردیدم، چه ڪنم؟

✨ امام فرمودند:
عادل ،صادق، فقیه و با تقواترین را انتخابــ ڪن.
- اگر به تشخیص نرسیدم؟

✨امام فرمودند:
ببین افراد متدین به کدام مایلند؟

-اگر نفهمیدم؟

✨ امام فرمودند:
بنگر مخالفان آیین ما ڪدام را بیشتر
می پسندند، او را ڪنار بگذار و ببین ڪدام بیشتر آن هارا خشمگین میڪند، او را برگزین. 🙂🌺


📚 اصول کافی،ج۱،ص6 (4365652) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۵۶:۳۸
بیت امام خمینی : به روحانی رای می دهیم (4365887) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۰۵:۲۸
من واقعا از یه چیزی سر در نمیارم
این که تو مناظره ها همه نامزدها خصوصا اصلی ها به هم اتهام فساد زدن از ملک و املاک بگیر تا امور بانکی و رانتخواری و ..... همشونم مدرک علیه هم داشتن حالا سوال من اینه
۱. مگه شورای نگهبان از قبل سلامت مالی و اخلاقی نامزده ها رو بررسی نکرده ؟
۲. مگه وقتی عده ای مرتکب چنین جرائم مالی شدن وظیفه قوه قضائیه نیست که برخورد کنه؟
۳. اگه اینا صلاحیت دارن ببین اونایی که صلاحیتشون رد شد دیگه چی بودن؟؟؟

من میخواستم به روحانی رای بدم اما دیگه عمرا رای نمیدم. (4365671) (alef-13)
 
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۰۵:۵۷
جناح راست در تهران یک میلیون رای ثابت داشته. اتفاق جدیدی نیفتاده که جو سازی می کنید.
این جمعیت هم با چه روش و کیفیتی به مصلی برده شدند بماند. (4365675) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۲۰:۳۸
--- ببين حسين آقا ، اگر بدت نياد ، روحاني پيروزه !! ... چي ؟! ... نه برادر ! شما اجازه بفرما ،
بنده عرايضم كه تموم شد ، دو گوشم به شماست !! ... اجازه بده قربونتم !! عرض مي كردم كه روحاني برنده انتخابات است ... اجازه بفرما ... تحليلم اين است كه اون تعدادي كه دور اول بهش رأي دادند ، اكثراًبهش رأي مي دهند ، و گرچه احتمال داره كه گروهي تازه بهش رأي بدن !! ... و
بعد ، اين كه اون چند ميليوني هم كه معمولاً در انتخابات كمتر شركت مي كنند !! كه دور قبل تعدادشان هم قابل اعتنا بود ، اين دور ه اكثراً قصد دارند وارد انتخابات بشوند !! ... چه فرمودي ؟
علم غيب ؟!! ... نه تصدقتم !! معلومه كه علم غيب ندارم ، اما پسرم ميگفت كه همكلاسي هاي
دانشگاهي اش مثل كامبيز خان و آرش جان و ابي و اسي و آقا كامران و هوشي خان و امثالهم قصد شركت در انتخابات دارند و به اين ترتيب مي شود احتمال داد اين قشر در سراسر كشور ،
رأي چند ميليوني دارند و ... حالا با توجه به اين تحليل !! عرض مي كنم كه روحاني با آرا بسيار
برنده انتخابات ... يك لحظه اجازه بفرما ، عرايضم داره تموم ميشه ، ... چي ؟ !! " الف " چاپ
نميكنه ؟ ... چاپ هم نكرد ، خب نكرده ، ... اما واقعيت هميشه مثل خورشيد پشت ابر خودش را
نشون ميده ، شك نكن !! ... حالا حسين آقا دو گوشم با شماست ، مستفيض ميشيم ... !!! (4365733) (alef-13)
 
کرمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۲۹:۴۳
جنوب کرمان هفتاد درصدرئیسی (4365774) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۴۵:۵۰
ارای قالیباف به مراتب بیشتر از ریسی بود امید است ریسی رای اورده و جامعه را از دست غرب گرایان ازاد کند (4365847) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۲۳:۱۱
موافقم... اصولگرایان بازهم اشتباه کردند! رئیسی باید به نفع قالیباف کنار میرفت نه بر عکس (4366211) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۳:۵۷:۲۳
تیتر شنبه صبح
روحانی رئیس جمهور شد (4365891) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۴:۰۹:۲۶
یکشنبه صبح البته (4365954) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۱۷:۰۹
علی برکت الله. (4366182) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۲۲:۳۳
بالا برید پایین بیاید رای ما دکتر روحانی است (4366207) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۴:۴۰
کار روحانی احتمالا تمام است دسته به دامن افاد دیگر مثل سید حسن و دیگران میشود (4366272) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۵۹:۵۴
ملت اجازه بازگشت مدیران احمدی نژادی را نمی دهد (4367393) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.