نظر منتشر شده
۱۵۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 163919
نمک پاشی به زخم زلزله زدگان مظلوم آذربایجان
محمد حسین زاده، 22 مرداد 91
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۱
وقوع زلزله و کشته شدن جمعی از هم وطنان آذربایجانی در شب قدر، داغی بود بر دل مردم ایران اسلامی، اما داغ دیگر، نمک پاشی منافقین و عده ای از فریب خوردگان داخلی در شبکه های اجتماعی  بر زخم های تازه ی زلزله زدگان و مردم کشور بود. دروغ پراکنی، تهمت زنی اتفاقی است که از همان ساعت اول بعد از زلزله در شبکه های اجتماعی از سوی این افراد کلید زده شد از جمله ی این شگردها می توان به این چند مورد اشاره کرد:

ایجاد بد بینی به نهاد های تامین امنیت نظام:
در حالی که بعد از وقوع زلزله وظیفه ی نیروی انتظامی به دلیل خروج مردم از خانه ها و پرداختن به امور کشته شدگان و مجروحان  در جهت تامین امنیت منازل شهروندان سنگین تر می شود ، فردی از قول رفیق اش که در تبریز زندگی می کند نوشته است در حالی که مردم از ترس زلزله در پارک ها شب را به صبح رساندند، گشت ارشاد زنان بد حجاب زلزله زده را بازداشت می کرده است.

کوبیدن بر طبل انگلیسی تفرقه
با اینکه مردم مسلمان ایران اسلامی که اگر برای مردمی غیر همکیش و هم قوم خودشان اتفاقی پیش آید تا کنون از کمکی مضایقه نکرده اند عده ای به دنبال سو استفاده از احساسات مردم آذربایجان  و پیاده کردن شگرد انگلیسی ها در تفرقه ی قومی در این حادثه اند. برای مثال فردی در گوگل پلاس پست گذاشته است که: «مطمئنا اگر در یک شهر فارس زبان چنین فاجعه ای رخ می داد، تلویزیونها جور دیگر پوشش می دادند»

مقایسه ی نابجای مباحث داخلی و خارجی برای زیر سئوال بردن سیاست های خارجی جمهوری اسلامی:
کاریکاتور نیک آهنگ کوثر، کاریکاتوریست ضد انقلاب هم که جمهوری اسلامی را متهم به فراموشی زلزله زدگان و پرداختن به موضوع سوریه کرده بود نیز یکی دیگر از  مطالبی بود که در شبکه های اجتماعی توسط این طیف فکری بازنشر داده شده بود.  یکی از مطالبی که در گوگل پلاس بارها بازنشر شده بود مطلبی توهین آمیز به مسئولین کشور بود که آنها را در حال پایکوبی و شادی معرفی کرده بود:« شما کماکان به پایکوبی‌های‌تان برسید. مردم آذربایجان، نه مثل مردم فلسطین‌اند و نه سوریه و نه میانمار، این‌ها از کره‌ی دیگری آمده‌اند و قطعا نیازهای اولیه‌شان را از جای دیگری تامین می‌کنند. شما نگران نباشید.»
آنچه از بعد از زلزله در شبکه های اجتماعی می گذرد تمام ماجرا نبود و گروهی از کاربران با بیان پاسخ هایی قاطع به توهمات شایعه پراکنان پاسخ دادند از جمله:
یکی از کاربران گوگل پلاس در جواب شایعه پراکنی های عده ای در مورد عملکرد صدا و سیما در مورد ابعاد زلزله و تلفات آن این چنین واکنش نشان می دهد که :

-      عدم سرقت اموال / قطع دست بانوان فوت شده به دلیل داشتن زیورآلات / تملک اراضی خانواده‌های کامل فوت شده و ... 
-     به دلیل تخریب زیرساخت‌های ارتباطی و عدم اطلاع دقیق از کمیت قطعی حادثه که سبب بروز نگرانی مضاعف می‌شود و ممکن از برخی خانواده ها را روانه محل کند
-    بخش گسترده ای مردم در مراسم احیاء هستند و امکان دریافت اطلاع‌رسانی را ندارند. این امر باعث بروز شایعات میشود و نگرانی‌ها را مضاعف می‌کند لذا احتمالا اولین اطلاع رسانی سحر خواهد بود
-    عدم تثبیت موقعیت زلزله‌ها و امکان رخ دادن پس‌لرزه‌های بیشتر و عمیق‌تر و همزمانی آن با حضور عموم مردم و امکان افزایش تلفات
-    عدم استقرار کامل نیروهای امنیتی / امدادی و مدیرتی»

کاربر دیگری هم  در جواب توهم پراکنی عده ای دیگر نوشته است:
- امداد رسانی‌اش به عهده کیه؟ بسیج و هلال احمر
- غُرش واسه کیه؟ [...]
- تأمین امنیت‌اش با کیه؟ سپاه و بسیج و ناجا
- غُرش واسه کیه؟ [...]
- جمع‌آوری کمک‌های مردمی‌اش با کیه؟ کمیته امداد و بسیج و هلال احمر
- غُرش واسه کیه؟ [...]
- بازسازی و نوسازی‌اش با کیه؟ بسیج سازندگی و اردوهای جهادی و تا حدودی دولت
- پُزش واسه کیه؟ [...] 

این گزارش کوتاه از وضعیت شبکه های اجتماعی بیانگر این است که عده ای حاضرند با هر چیز و دست آویزی به هدف خود برسند، فرقی نمی کند آن خون هم وطنان اش باشد یا دل های داغ دیده ی مادران گریان.
به هر حال نباید هم از این موضوع گذشت که علاوه بر این سیاه نمایی ها و دروغ پردازی ها، عده ای دیگر در این مدت در فضای مجازی به عنوان یک رسانه استفاده کرده اند و بنا بر نیاز سازمان خون به تشویق و ترغیت هم وطنان به خون دادن کرده اند، آزمونی که ملت ایران باز هم سربلند از آن بیرون خواهد آمد چه دشمنان و فریب خوردگان داخلی اشان را خوش بیاید یا نه؟!!
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۱۸:۵۰:۴۲
خجالت بکشید .....هنوز صدا و سیما در خواب است..امام علی در 1400 سال پیش شهید شده و صدا و سیما سه روز است در عزا است و هموطنان ما در اهر 24 ساعت است که ضجه می زنند و صدا و سیما انگار نه انگار...شما الفی ها هم که همش دنبال دشمن می گردید....کمی در تیتر های اول سایتتان نگاه کنید و شرم کنید.....همین........امروز عزای ملی است... (911119) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۱:۱۷:۵۳
آقایان به جای خانه سازی و مقاوم سازی خانه ها در ایران، در ونزئلا و..... خانه سازی می کنند.

آقایان به جای تصاویر مردم زلزله زده، خنده بازار و برنامه های تکراری که بیننده بسیار اندکی دارد نشان می دهند.

آقایان نشان دادن واقعیتهای! سوریه و ورشکستگی! آمریکا و اروپا برایشان مهمتر است.

آقایان.... (911949) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۰۵:۵۲:۲۷
ما که نفهمیدیم! وقتی تلویزیون نشون می ده! میگین چه خبره! مردم حوصله دیدن این صحنه هارو ندارن و قتی هم که کمتر نشون بده اینجوری....
من خودم همون روز از اخبار شنیدم. بقیه رو نمی دونم... (913123) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۱:۲۹:۳۵
آقا همه اینا به کنار صدا و سیما داره خنده بازار نشون میده (911983) (moderator16)
 
علی
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۲۲:۰۶:۴۲
متاسفانه ما داریم تبدیل به قوم لنده میشویم.کارمان شده نق زدن و ایراد گرفتن و منفی نگری.خداوکیلی اینهایی که اینهمه ایراد میگیرند خودشان مگر برای این مردم چه کار کرده اند؟؟؟؟؟؟؟
برداشت ما از روشنگری شده انتقاد و مخالفت.فرقی نمیکند احمدی باشد یا خاتمی.
فقط کافی است کسی مخالف باشد بلافاصله عزیز میشود.
حرف زدن هنر نیست اگر راست میگید خودتون هم یه کار مثبت بکنید. (912792) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۱:۳۸:۱۷
چرا احمدی نژاد حتی پیام تسلیت هم نداد؟؟؟؟؟؟ (912001) (moderator16)
 
سعید
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۸:۰۶:۲۴
واسه اینکه داغشون رو بیشتر نکنه،
این بندهخدا هم فقط یه کار درست انجام داده، حالا چشم نداریم ببینیم!!!! (912528) (moderator16)
 
حسن
Turkey
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۱۲:۱۷:۴۷
یک لحظه ماهواره رو خاموش کن و تلویزیون خودمون رو روشن کن تا متوجه بشی احمدی نژاد اولین نفر بود که پیام داد (913616) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۱۸:۴۴
در این قضیه و سایر قضایا به صدا و سیما اعتراض شدید دارم
به طور کل، از دولت خوشم نمی آید و با آن مشکل جدی دارم
منتقد جدی نظام هستم و با آن هم مشکل دارم
اما شما هم عده ای شایعه ساز و عقده ای هستید که هیچ مرز اخلاقی را به رسمیت نمی شناسید. آن وقت می خواهید عنان اختیار را هم بدهند دست شما بلکه دموکراسی برقرار کنید.
حالا بنشینید منفی بدهید تا واشر نسوزانید. (912069) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۵:۳۲:۳۷
میشه منظورتون از شایعه رو بگید؟ کدوم شایعه؟ (912352) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۲۰:۳۱:۱۶
الف جان حتماً درج کن که حالم از شایعه سازان به هم می خورد.
همین که می گویند در گیر و دار آوار و زلزله، گشت ارشاد بی حجابها را جمع می کرده است، شایعه نیست؟! شرم کنید آقایان! واقعاً مایه شرمساری و مصیت است. همین یک قلم نشان م دهد سایر حرفها هم دروغ است.
زلزله ای آمده و عده ای زیر آوار رفته اند و عده ای هم دارند کمک می کنند. اگر عرضه دارید بیایید منطقه و کمک کنید. من الان منطقه هستم و با لب تاپ دارم جواب مزخرفات شما را می دهم. به خدا قسم مخالف هم هستم! ولی امثال شایعه سازان بی چشم و رو را یک جو برایشان ارزش قائل نیستم. یک عده بیکار و بیعار با اینترنت ارزان نشسته اند پای کیبورد و چرندیاتمی بافند.
اصلاً من می گویم جمهوری اسلامی به تمام معنا بد و ناحق است و شما منتقدان و مخالفان همه به حق و درست هستید. می خواهید چه کار کنید؟ خودتان می خواهید با این وضع آشفته فکری و روحی زمام امور را به دست بگیرید که چه غلطی بکنید؟! می خواهید دموکراسی دروغ و شایعه راه بیاندازید؟!
منفی دادن یادتان نرود که خدای ناکرده داغ نکنید. یک عده خیالاتی و نادان چشمشان را بر واقعیتها بسته اند و دلشان به سیستم مثبت و منفی الف و سایتهای خارجی خوش است که شبها بتوانند تعداد کلیک هایشان را بشمارند و راحت کفه مرگشان را بگذارند روی هم. (912701) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۰۲:۳۵:۲۸
آقا جان اینقدر شلوغش نکن. بله من الان پشت کامپیوترم و دارم کامنت مینویسم و شما تو خوده معرکه ای. اما بحث اینه که من از کجا باید بدونم که زلزله زده ها چه کمکی احتیاج دارن|؟ آیا لازمه ما هم مثلا مثل شما بیایم اونجا یا از همینجا کمکهای مادی ارسال کنیم. اگر ارسال کنیم چی بفرستیم خون بریم بدیم یا آب معدنی بفرستیم؟ و کلی سواله دیگه. خوب اینارو چه کسی بهتر از تلوزیون میتونه انعکاس بده
قرآن میگه دنباله اون چیزی که نمیدونی نرو. خوب من از کجا باید بدونم دقیقا اونجا چخبره؟ هرکی داره یچیزی میگه. یکی میگه کاره امداد رسانی تموم شده. نماینده میگه اصلا شروع نشده. خدایا خودت مارو از شر هرچی بوقچی تبلیغاتی نجات بده. (913059) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۱۲:۵۹:۴۷
من این خبر از شما میشنوم. گشت ارشاد و این حرفارو. منصفانه تو همین سایت الف هم نظرات ببینید کسی همچین نظراتی نداده. ولی ممکن تو این بلبشو کسانی هم از این خبرها بدهند ولی واقعاً این نمونه خبرها و نظرها خیلی کم بوده(نگاهی به نظرات همین سایت بیاندازید لطفاً) پس انقدر عصبانی شدن نداره (913699) (moderator16)
 
آذربایجان
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۲۱:۳۵:۰۸
معمولا در کشور ما به خبر های درست اولش میگن شایعه (912762) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۲۹:۱۷
قابل توجه نویسنده محترم
به خدا سوگند هیچ نسبتی با حکومت و دولت ندارم اما به خاطر این مطلب از شما تشکر می کنم. از نظرات احساسی و شتابزده و منفی ها هم دلگیر نشوید و قرص و محکم بایستید و بدانید که نظر منطقی ارزش طرح را دارد و آدم باید پای حرف درست بایستد. این کار یک ارزش اخلاقی است و به هیچ دین و دولت و حکومتی هم ربط ندارد.
این افراد عموماً آدمهایی شایعه ساز و تقریباً بیمار هستند که از هر فرصتی برای آلوده کرده فضا استفاده می کنند. و گرنه هر کسی به غیر از شایعه سازان محترم می داند که:
ـ در هیر و ویر زلزله، گشت ارشاد چه می کند؟
ـ در روستاها و شهرهایی که زلزله آمده، حتی یک نفر هم پیدا نمی شود که گشت ارشاد بتواند جلوی او را، آن هم در هنگامه زلزله بگیرد.
حالا می ماند نمرات منفی به این نظر که امیدوارم مرحمی باشد بر تعصبات کور کسانی که می خواهند با دروغ و شایعه دموکراسی را حاکم کنند.
اینها شاید بتوانند چندصباحی در سایه مدیریتهای ضعیف، خودی نشان بدهید، اما این کار دوامی ندارد و مثل کف روی اب از بین خواهد رفت. (912094) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۵:۱۷:۱۸
آقای محترم:
متاسفانه مردم قبلا اینها را به چشم خود دیده اند و اگر عدهای ادعای تکرار شدن آنها را در حادثه اخیر را بکنند، باور می کنند. و بازهم متاسفانه مردم قبلا دیده اند که خیلی از شایعات عین واقعیات بوده اند. (912340) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۳:۴۶:۵۷
ولی اینترنتتون گویا به راهه! (912222) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۸:۰۳:۲۷
قسمت آخرش قشنگ بود که گفته بودین بازسازیش به عهده ی کیه !!!!!

بم رو مگه باز سازی کردین ؟

خجالت بکشید ، شرم کنید

بترسید از خدا و خشم مردم (912521) (moderator16)
 
rebia
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۲۲:۵۳:۰۰
یه مسئله ای هست و اون اینه که هر گلی بوی خودشو داره، من خیلی متاسفم که هموطنام دچار این حادثه شدن و اگه کاری هم از دستم بر بیاد حتما انجام میدم، حتی اگه یه دعای خالصانه ...
اما از حق نگذریم چند درصد اخبار به زلزله زده ها اختصاص داره؟؟؟
بعدشم مگه اگه برنامه های روز مره ی تلویزیونی قطع بشه دردی از کسی دوا میشه؟
اینو از خیلیا میشنیدم قبلا که میگفتن نمیدونم چرا تا تقی به توقی میخوره تلویزیون ایرات تیریپ غم ور میداره...؟

بازم نمیدونم... (914432) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۱۸:۵۱:۱۷
تمام اینها بر می گردد به عدم اطلاع رسانی به موقع صدا و سیما. در حالیکه مسئولین کانالهای مختلف را یکی بعد از یکی افتتاح می کنند و ادعای به روز بودن و کارامدی دستگاه رادیو و تلویزیون را دارند تا ساعتها بعد از وقوع زلزه حتی یک گزارش هم پخش نکردند. در دنیایی که حتی با موبایل هم میتوان تصویر برداری کرده و از طریق اینترنت آنرا به تمام دنیا انتقال داد، این کوتاهی و ضعف دستگاه عریض و طویل رادیو و تلویزیون قابل درک نیست. البته این مورد اول نیست و مردم ما به این چیزها عادت دارند. (911120) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۳:۲۲
هیچ وقت چنین انتظاری را نمی کشم. چون باعث فاجعه برای ایران و تمام ایرانی ها می شود. (912133) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۱۸:۵۹:۳۳
منتظرزلزله در تهران باشید (911146) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۳:۳۵
اگر زلزله در تهران بیاید تا یک سال حتی مناطق مرزی و ایرانیان خارج از ایران باید عزای عمومی بگیرند البته اگر بالا شهر آسیب ببیند (خانه های آقایان مسئولین در بالا شهر) باید ین عزاداری تا 2 سال تمدید شود (912134) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۱۲:۱۵:۱۹
فکر کردی اگه تهران زلزله بیاد ، کجاهاش خراب میشه ؟ مناطق فقیرنشین . مطمئن باش مناطق اعیان نشین آنقدر محکم و ایمن ساخته شده اند که با زلزله 8 ریشتری هم آسیب چندانی نمیبینند . مردم انقلاب کردند که فاصله طبقاتی از بین بره ، نه اینکه این فاصله روز به روز بیشتر ( حتی بیشتر از قبل از انقلاب ) بشه !! (913609) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۱۹:۰۶:۲۹
من همينقدر ميدونم كه ظاهرا امداد رساميها خوب بوده و الان در مناطق زلزله زده امنيت برقراره (911160) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۳۴:۴۲
از کدوم خبرگزاری شنیدی؟ 1لینک بذار ما هم 1 با به چشم خودمون همه چی آرومه رو ببینیم (912104) (moderator16)
 
بهروز
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۱۹:۱۸:۲۸
سلام

واسه همين كه تو يك تيتر ديگه نوشته شده " صدا و سيما باز هم شكست خورد"

واسه صدا و سيما كاري نداره شهر هاي زلزله زده رو پوشش تصويري زنده بده
اصلا كاري نداره هم اينطوري كمك رساني و نشون ميداد و هم به اين شايعات پايان ميداد به اندازه كافي هم برنامه بي مخاطب داره كه جاش پخش زنده بره از مناطق زلزله زده خبرنگاري چيزي گروهي اعزام ميكرد كه حداقل تو بخشهاي خبريش زنده يه چيزايي نشون بده با مصاحبه گزارشگرش !! (911183) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۰۸:۴۶:۵۷
صداوسیما خبرنگاراش رو فعلا فرستاده جاهای خوش آب و هوا مثل لندن و ... که اخبار المپیک و دردهای اقتصادی مردم سایر دنیا رو به رخ ما بکشه (913232) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۱۹:۲۱:۱۸
اینهایی که شما می گویید، همه و همه ناشی از جابه جایی اولویتها در فکر و عملکرد مسئولین است. (911193) (moderator1)
 
عمار
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۱۹:۳۳:۱۲
دوستان عزيز . شايعه چه زماني بروز مي كند؟ شايعه وقتي بروز مي كند كه مبادي و منابع خبري رسمي سكوت نمايند.
وقتي روزنامه هاي دولتي به آن بزرگي مانند كيهان مطلقا سكوت مي كنند وقتي صدا و سيما سكوت مي كند ميدان براي شايعه پراكنان باز مي شود اگر آنها مغرض هستند ما هم سهل انگاريم . (911225) (moderator1)
 
محمدي
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۱:۲۳:۱۴
درست در شبي كه مردم ايران عزادار عزيزان و هموطنان خودشان در آذربايجان بودند شبكه سه در اقدامي غيرمنتظره !!! برنامه خنده بازار را براي مردم پخش كرد . (911960) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۳:۴۸:۰۷
1-کیهان روزنامه ی دولتی نیست.
2- سکوت نکرد. (912224) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۰۹:۵۴:۵۵
اهان پس عاشق چشم و ابروشند که تو تموم ادارات پخش میشه (913350) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۱۹:۳۸:۵۴
تيتر خودتون نمك پاشي به مردم اذزبايجان را زياد كرد (911237) (moderator1)
 
bamdad
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۱۹:۴۲:۴۵
پس این نماینده تبریز الکی داره اعتراض میکنه! بابا یه سوزن هم به خودتون بزنید بد نیست (911241) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۱۹:۴۵:۰۹
واقعیتش پوشش خبری دیروز ضعیف بود امروز بهتر شد (911245) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۱۹:۵۰:۲۱
حقیقت تلخه هم برا ما هم برا شما ! اما حقیقته (911254) (moderator1)
 
ehsan
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۱۹:۵۶:۰۰
یک گزارش عالی از الف واقعا چنین گزارشی ضروری بود
عده ای در شبکه اجتماعی گوگل پلاس و فیس بوک صدا سیما را رسانه ها بی تفاوت معرفی می کنند و انگار صدا سیما مقصر اصلی این زلزله بوده حتی بعضی از رسانه ها اینترنتی داخلی
صدا سیما یک حرکت جالبی داشت البته من خودم از صدا سیما انتقاد زیادی دارم ولی این کارش خیلی حرفه ای بود
اگر خبر ها در شبکه ها ملی پیگیری کنید آمار کشته شده ها و زخمی ها رو میگه و تصویری از آه و زجر کودکان نشان نمی دهد و مهمترین این عامل تاثیر پذیری از زلزله ژاپن و نحوه واکنش شبکه اچ دی NHK بود که دقیقا چنین واکنشی را داشت
یک لحظه کاربران فکر کنند که چنین عکس هایی در رسانه ملی پخش شود ببنید چه اتفاقی میفتد چیزی جز ناامید کردند و درآوردن اشک مردم آذربایجان نیست؛


مهمترین عامل برای این مردم زجر دیده کمک ها معنوی و اهدا خون و کمک مادی است و حفظ آرامش و خونسردی اون افراد نه پاشیدن نمک رو زخمشون (911260) (moderator1)
 
سهيل
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۱:۲۱:۵۷
حضرت احسان خان همان شبكه NHK سونامي ژاپن را از دريا تا آخرش مستقيم از طريق هلي كوپتر پخش مستقيم مي كرد. (911959) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۳۸:۳۵
ایران از ژاپن فقط همین یاد گرفت؟
اگر دیدن اینگونه مرگ ها برای ما درس عبرت شده بود الان محکوم به دیدن دوباره آن نبودیم. پس باید همچنان این تصاویر ببینیم تا شاید تاثیرگذار شود
ننگ بر این رسانه میلی (912107) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۸:۱۸:۴۲
آفرین

تنها هدف صدا و سیما در حال حاضر فقط همینه که بگه تمام دنیا بد بخته و تو رکود اقتصادیه یا اگه یه باد کوچولو بیاد و یه شیشه بشکنه تو بوق و کرنا بکنه بگه واااااااااااای شیشه شکست و از صد زاویه شکسته شدن شیشه رو نشون بده !!!
و اما ایران ،...

مردم اینقدر خوشبخت هستن که حتی اگه زلزله هم بیاد باز پا به پای خنده بازار میخندند و دارن میمیرن از خوشی !!

تنها دلیل نشون ندادن تصاویر کوشته و مجروح شده های زلزله همین بود

ر (912546) (moderator16)
 
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۱۳:۴۵:۱۳
من خودم شبكه NHK رو بعد از سونامي پيرارسال دنبال ميكردم. چطور جرات ميكنيد عملكرد صدا و سيما رو با NHK مقايسه كنيد؟ به هيچ وجه قابل مقايسه نيستند (913764) (moderator16)
 
محسن
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۱۹:۵۹:۲۲
کاربران شبکه های اجتماعی ممکن است هر مطلب صحیح یا غلطی را به اشتراک بگذارند. بهتر بود که شما نظرات منتقدان موجه تری را مد نظر می گرفتید.
پر واضح است که رسانه های داخلی آنچنان که می بایست این فاجعه را پوشش ندادند و چه بسا که رسانه های بیگانه، در شب گذشته بیشتر با مردم حادثه دیده هم دردی کردند. یکی از نمود های بارزش هم برنامه ورزشی زنده از شبکه سه بود که با اینکه به طور پی در پی این برنامه روی آنتن می رفت ، مجری محترم حدود ساعت 11 شب به عرض یک تسلیت بسنده کرد. (911266) (moderator1)
 
محمد رضا کیارشی
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۰:۰۲:۰۱
آقای حسین زاده!
ظاهرا شما تمام وقت دیشب را صرف کنترل سایت ها وشبکه های بقول خودتون معاند کردید ووقت نکردید تلویزیون ایران را ببنید وگرنه تصدیق میکردید که دراوج درد وبحران زلزه در آذربایجان صدا وسیما درحال پخش اخبار بحران اقتصادی در اروپا وآمریکا ،جنگ سوریه و... بود !!!!
برادر دفاع بد امثال شما از نهادهایی که باید ملی باشند ومتاسفانه نیستند آنهارا به اینجا رسانده،کمی منصف ترباشید دراین ماه مبارک (911273) (moderator1)
 
mohsen
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۰:۴۴:۵۷
سلام و خسته نباشید خدمت شما.با اینکه گفته هایتان را قبول دارم (تا حدودی) ولی باید هر دو روی سکه را دید.ملت ایران به حدی اگاه و باهوش هستند که بفهمند موضوع چیست و از چه قرار است .و در این باره که چرا از ساعت اولییه زلزله اطلاع رسانی نشده موضوعی است که هیچ عذر و بهانه ای قابل قبول نیست...این در حالیت است که خود من ۱۵ دقیقه بعد از زلزله در ارومیه اولین اطلاعات را از اینترنت بدست اوردم...مسلم قابل قبول نیست که در عصر ارتباطات چندین ساعت تاخیر در ارائه اخبار به این مهمی باشد// (911325) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۰:۴۸:۱۶
آنها غلط، قبول داريم اما آيا ما هم درست عمل كرديم؟ آيا زماني كه شبكه هاي خارجي با تيتر خبر فوري و زيرنويس قرمز زلزله را اعلام كردند، شبكه هاي خبري و شبكه هاي توليدي حاضر شدند مطلب را اطلاع رساني كنند يا حداكثر به يك تماس تلفني با مسئول حوادث غيرمترقبه كه او هم معلوم نبود حواسش كجاست بسنده كردند. او كه بايد بيشترين اطلاعات را داشته باشد ساعت 9 شب مي گفت كه بالگرد فرستاده اند خبر بياورد، يعني 4 ساعت بعد هنوز خبر نداشتند و در تاريكي شب هم معلوم نيست بالگرد چطور مي خواهد برگردد و خبر بياورد! (911329) (moderator1)
 
Germany
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۰:۵۱:۰۱
صد حيف كه باور كردن همه اينا آسانتر از باور نكردن آن است! (911333) (moderator1)
 
Belgium
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۰:۵۹:۵۹
با روشنگری مانند نوشتار فوق باید مردم اگاه شده تا این سیاست کثیف این انگلیس ها را بهتر بشناسند (911342) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۴۱:۲۷
انگلیس کجا بود؟
هموطنت کشته شده هنوز تو فکر انگلیسی؟
شما ها دیگه شورش دراوردید
خبر میدادید که استکبار خبر رسانی نکنه (912113) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۳:۰۵:۵۳
هموطنای ما کشته شدن، این آقایان مراقب فتنه های انگلیسی هستند. اصل موضوع جان هموطنای عزیز ماست. .... برادر (912156) (moderator16)
 
دردمند
Serbia
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۱:۰۲:۰۳
خوب بخش عمده اش حقیقت داره برادر من. دست آویز کدومه؟ واقعیت ها رو گفتن. اگه ناراحت میشین خوب به وظیفه تون عمل کنید نه اینکه منتقدینتون رو متهم کنید. خود سایت الف جزو اولین رسانه هایی بود که به این موضوع انتقاد کرد. پس چرا دیگران نباید انتقاد کنند؟ الف جان، نامردی اگه منتشر نکنی. (911347) (moderator1)
 
Netherlands
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۱:۰۵:۰۰
جناب آقای حسین زاده امروز صبح صفحه اول روزنامه کیهان را دیدید؟ (911349) (moderator1)
 
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۰۲:۰۸
و همچنین صفحه اول دیروز کیهان

انگار اینجا هیچ خبری از زلزله نیست !!!

اینجا ما روی سیاره دیگر زندگی میکنیم (912035) (moderator16)
 
جواد حمزئی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۰۸:۱۰
با سلام

از جنازه های روی دست مادرم حیا کنید

از نگاه شکشته عینک خواهرم حیا کنید

کوش هم بازیم که نام او بود مصطفی

از سنگ های ریخته از بام بر سرم حیا کنید

از شما بعید بود این مطالب ....

حیا کنید (912050) (moderator16)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۱:۲۲:۳۶
با سلام من شهروندی از تبریزم نویسنده محترم با بیشتر مطالبت موافقم ولی چیزی که ناراحتم میکند روالی هست که پس از وقایع انتخابات جنجالی باب شده
بیان هرواقعیتی که مورد بهره برداری دشمن بشه نباید گفت یا به مصلحت نیست
1 پس از وقوع زلزله کار رادیو سهند تبریز در ساعت اولیه بسیار ضعیف بود حتی اگه
خبری مستند برای اطلاع رسانی نداشت در توصیه موارد ایمنی هم خیلی کند ومنفعل عملکرد باید در ان وضیعت باشی تا بفهمی شنیدن چند دقیقه موزیک پشت سرهم وبلاتکلیفی تنها وسله ارتباطی چه حالی داره

2 ما بهمراه بسیاری از شهروندان تا صبح در پارک بیدار ونگران بودیم رادیو کمترین تغییر را در برنامه های معمول داد
3 مجریان رادیو فقیه و صاحب نظر دینی شده بودند وبارها تکرار میکردند این بلا نتیجه اعمال خودمان است و گویی خدا عده ای را مجازات میکند (911374) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۱:۳۲:۵۴
آقا این حرفا کدوم نتیجه اعمال خودمونه چیه اگه اینطوریه شهریا باید خونه هاشون خراب میشد نه روستایی ها
زلزله که گرونی نیست کاره خدا باشه (911993) (moderator16)
 
مهری
Germany
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۱:۲۳:۵۷
منهم به عنوان یک ساکن خارج از کشور از این دروغهای مستهجن بیزارم و می فهم که جو سازی و تبلیغات است. اما اینهم واقعیتی است که هر چه سه شبکه تلویزیون جمهوری اسلامی را که برای ما دیدنش در اروپا ممکن است، باز می کردم، یکی خانه داری و آشپزی نشان می داد، یکی عزاداری برای شب قدر و دیگری هم بحث های دینی! چگونه انسان می تواند از دست شما عصبانی نباشد؟! (911376) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۴۳:۳۷
چرا نمیای ایران که اون دروغ های مستهجن اذیتت نکنه؟
بیا اینجا همه چیزم که آرومه (912115) (moderator16)
 
حسن طهماسبی
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۱:۳۸:۱۴
شاید بعضی اشخاص در گفته ها و شنیده هایشان اغراق کرده باشند اما شما لطف کنید یک نگاهی به صفحه اول روزنامه هایی مثل کیهان ، رسالت و .. بیاندازید تا به .. ........ (911389) (moderator1)
 
Switzerland
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۱:۴۳:۲۵
واقعا باید قبول کنیم که تلویزیون افتضاح عمل کرد........... (911395) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۰۹:۳۶
کی افتضاح عمل نکرده تلویزیون میلی ! (912051) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۱:۴۴:۵۰
در دشمنی آنانی که شما نام بردید شکی نیست ، اما مشکل شما این است که فکر می کنید چون انان دشمن هستند پس حرفشان هم دروغ است .
ضمنا وقتی می گویید صداوسیما یعنی فراگیر ترین رسانه کشور ، و وقتی ما از ساعت 16:30 تا 30 دقیقه بامداد پای تلوزیون پیگیر مسابقات کشتی هستیم اما ابدا" از زلزله مطلع نمی شویم مقصر ضد انقلاب نیست ، بلاشک صداوسیما در این آزمون مردود شد (911398) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۱:۴۶:۰۰
"نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ توجهی به نیاز اولیه زلزله زدگان نمی شود و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد تلفات زیاد خواهدشد."

این نقل قول توسط سایت شما منتشر شده ، پس باید بگوییم شما هم نمک پاشی می کنید ؟ (911401) (moderator1)
 
علی
Germany
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۱:۴۸:۳۲
عجب رویی دارید واقعا که!!!

خجالت بکشید

میدونم که ثبت نمیشه ولی مطلبت کاملا یکسویانه هست (911404) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۴۴:۵۶
اینا اگر قصد خجالت کشیدن داشتن الان وضع ما این نبود، طلبکارم شدن (912118) (moderator16)
 
امين بديعي
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۱:۴۸:۵۲
اگر در اين خصوص ضرب المثل از ماست كه برماست را در آغاز نوشته ام بياورم زياد به بيراهه نرفته ام شبكه هاي اجتماعي ، سايتهاي مخالف ايران ، كانالهاي ماهواره اي كشورهاي مخالف با جمهوري اسلامي و تلويزيونهاي ضد انقلاب اگر كه واقعيت ها را بنويسند ديگر چگونه مخالف خواني كنند و به طرفدارانشان چگونه خوراك برسانند پس از آنها گله كردن و حتي توجه به لاطائلات آنها وقت تلف كردن است به خودمان بيائيم و ببينيم در اين دوروز ما چه كرده ايم و دستگاههاي تبليغاتي ما چگونه با اين بلا كه ان شا ء الله امتحان الهي است برخورد كرده اند و چه كاري كرده اند .
سيماي جمهوري اسلامي چند ساعت از وقتش را به اين فاجعه داده است ؟ هنوز خيلي از مردم ايران مختصات جغرافيايي اهر و هرسين و ورزقان را نميدانند كجاست
درست است كه وزير محترم كشور در اخبار نيمروزي گفتند كه نيازي نداريم و همه چيز موجود است ولي آيا اين كافي است ؟ آيا دنيا نبايد بداند كه به زلزله زدگان چگونه رسيدگي ميشود ؟ در اولين عكسهاي مخابره شده مغازه هائي كه ويترينهايشان شكسته شده بود و بعضي اجناس لوكس در مغازه خودنمائي ميكرد . بدون اينكه سرقتي شده باشد و غارتي صورت گرفته باشد نشان دادن اين بزرگ منشي هاي مردم به دنيا در وظيفه كيست ؟ وقتي ما توانائي تبليغ خوبي هاي خودمان را نداريم حتماً ديگران از جزئي ترين مشكلات و خطا هاي ما نميگذرند .
از همه اينها كه بگذريم صدا و سيما امروز جفاي بزرگي را در حق روستائيان مظلوم زلزله زده روا داشت و اينكه به اين روستائيان وام بازسازي پرداخت شده است و اينها پول وام را در جاي ديگر صرف كرده اند و آن ساختمانهائي كه تخريب شده است انهائي است كه بازساري نكرده اند ! ! !
در خصوص اين وام بايد عرض نمايم كه اولاً :
اين وام وام بازسازي نيست و در ابتداي دريافت درخواست موكدً اعلام ميشود كه اين وام نبايد براي بازسازي و يا گسترش بناي موجود هزينه شود و فقط براي ساخت مسكن جديد ميباشد .
ثانياً : مبلغ 12 ميليون تومان حداكثر ميتواند يك بناي 50 متري را به سرانجام برساند كه معمولاً جوانترها از اين وام استفاده ميكنند و مسن تر ها و انهائي كه با عائله خود در ساختماني بزرگتر و ناامن زندگي ميكنند نميتوانند از اين وام استفاده كنند .
ثالثاً : اين مبلغ 12 ميليون تومان در چهار قسط 3 ميليون توماني تصويب و به ترتيب پس از اجراي فونداسيون و ميلگرد گذاري ، اجراي سقف ، سفت كاري و نازك كاري پس از تائيد مهندس ناظر پرداخت ميگردد . پس قبول بفرمائيد با اينهمه بگير و ببند و پرداخت قطره چكاني امكان اينكه پول وام بازسازي در جاي ديگري خرج شود نيست .
آباد كردن روستاها با يك برنامه ريزي صحيح و در يك دوره كوتاه ممكن و شدني است . بدون شعار و استفاده ابزاري كردن از مردم زحمتكش روستائي دينمان را به اين قشر ادا كنيم و كوتاهي هاي خودمان را با انواع تهمتهاي ناروا به پاي آنان ننويسيم . (911405) (moderator1)
 
j
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۱:۵۵:۰۶
اگه همین شبکه ها نبودند فاجعه خیلی بیشتر می شد . مثل اینکه یادتون رفته صدا و سیما تا 15-16 ساعت بعد هیچی نگفت (911410) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۱:۲۱:۱۷
واقعا به نکته بسیار عالی اشاره کردید. اینقدر برخی رسانه ها بی غیرتند که اگر این صداهای مخالف نبود، به راحتی از کنار ااین چنین فجایعی می گذشتند. (911957) (moderator16)
 
سعید سلماسی
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۱:۵۷:۵۳
دوست نویسنده عزیز و الف عزیز
هشیاری شما نسبت به بدبینی آفرینان ستودنی
ولی تعلل ها و بی مسوولیتهای صداسیما بخصوص شبکه سهند تبریز در ساعات اولیه و حتی 5 ساعت بعد از زلزله را چگونه تحمل کنیم؟

بپذیریم که صدا و سیما و گروههای خبری بسیار بدویی در داخل کشور داریم
کاش من دوربین بدست بودم و سریع خودم را به ماجرا می رساندم

رسانه های ما فقط بلدند اخبار درجه ششمی که دیگران انعکاس می دهند را بازتاب دهند
دریغ از یک پوشش بومی.

هشدار می دهم که اینقدر به نگاه به دشمن خودمان را توجیه نکنیم
یاعلی
-----------
عزیز آذربایجانلی لارا دا تسلیت و صبر ایسته ییرم. غمیزده هامی میز شریکیخ (911413) (moderator1)
 
مال باخته
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۱:۵۹:۲۵
این قضیه که در این مواقع عده ای دروغ پراکنی و سیاه نمایی میکنند کاملا درست است ولی لطفا ببینید این روش نا جوانمردانه را چه کسانی در جامعه باب کرده اند دروغ ...سیاه نمایی ...شایعه...پنهان کاری....ریا...دزدی..من از شما سئوال میکنم مگه به ماست میشه گفت سیاه مگه.................... (911414) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۲:۰۵:۰۵
خود میکشی حافظ را خود تعزیه میگیری! (911420) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۲:۰۵:۴۳
کاش این حرفها دروغ بود (911423) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۲:۲۲:۱۵
گلایه از مردم نکنید از اوضاعی که ایجاد کرده اند باشید
هنوز وزیر محترم اعلام میکند ارز فقط برای دو قلم ( قوت لا یموت و دارو) یعنی مردم لباس و... نمیخواهند
اگر تحریمها اثر نداشته و 20 کشور معاف هستند و... پس دلیلی نباید باشد
دروغ موجب افزایش نفاق میشود
با گفتن حقیقت بهتر میتوان مقاومت کرد (911454) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۲:۲۴:۴۷
البته همه هم بي ربط نيست اخبار سؤريه درسيما أولويت دارد (911461) (moderator1)
 
خشمگینم و عزادار
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۲:۲۶:۴۹
دوستان
الان شبکه تبریز گزارشهای داغداری پخش می کند
اما فقط برای خودمان
سوالی دارم
چرا پوشش ملی ندارد این عزا و این بلای طبیعی؟
چرا صحبتهای پیرزنانی که همه امکان حیاتشان، (مال و حیوانشان که عزت زندگیشان بدون منت به کمیته و دولت است) را از دست داده اند را نمی شنوید؟؟

باشد، ما ملی نیستیم ما شهروند در جه یک هم هستیم
باشد.
یاعلی
--------------
یادمان باشد شبکه سهند تبریز هم واقعا افتضاح بود در 8ساعت اول زلزله
انگار خبرنگارهایش رفته بودند جون خودشون را به در ببرند
پس برای چه حقوق می گیرند؟

-----------
به به آقای فروغی فرماندار ورزقان هم صدایش از شبکه سهند شنیدیم، همانطور که می دانید ایشان فرماندار پروازی هستند و چند ساعت اول قابل دسترسی برای نمایندگان مجلس نبودند.
خداراشکر، ایشان سالم هستند. (911467) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۲:۲۷:۵۴
برخی هموطنان هم به نادانی جوری رفتار میکنندکه انگار این اولین بار است این سرزمین دجار زلزله شده است تقریبا هر 5 تا 10 سال ایران یک زلزله کشنده و هر سال ده ها بلکه صدها زلزله در سراسر کشور داشته است چرا حالا دوباره تلاشی هست که از این موضوع هم استفاده سیاسی برای ایجاد فتنه شود؟ در امریکا در جریان طوفن کاترینا که 25 هزار کشته داد هیچ کشته ای را از نزدیک نشان ندادند و حتی از دور هم تصاویر اندک بوددر ایران برای اولین بار کشته ها را با یک نادانی یا سو ئ استفاده حرفه ای بصورت بسیار زننده ای نشان دادند اینها کرامت این خانواده ها و بستگانشان و ملت ایران را هدف قرار میدهد مردم در جریان زلزله شمال و بم با تمام وجود کمک کردند و برخی بجای نشان دادن صحنه ها ی زیبای انسانی و ملی در ایران بدنبال توهین به ملت ایران و نشاندادن ملتی وحشی که به هم حتی در بدترین دوران بحرانی رحم نمیکنند مخصوصا در خارج از ایران بودند . الان هم صحنه های بسیار زیبا همیاری و همدردی را در سراسر ایران میشود یافت که نقش خبرنگار باید این باشد با نشان دادن این صحنه ها مردم رادر انجام عمر خیر تشویق کنند و به دنیا نشان دهند که افراد پست در ایران اینقدر کم میباشد که به چشم نمیایند (911469) (moderator1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۲:۳۲:۳۱
به اون هموطنان عزیز آذری بگم که این اتفاق اگر هر جای دیگه ایران هم افتاده بود برخورد این مسولین و صداوسیما همین بود،این صدا وسیما ساخته شده برای اینکه صبح تا شب از مشکلات اقتصادی اروپا و آمریکا خبر بده. (911477) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۲:۳۶:۴۵
ایا همین روزنامه ایران به دلیل کاریکاتور توهین امیز نیک اهنگ کوثر به ترک ها بسته نشد! (911486) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۷:۳۲
قضیش سیاسی بود
بهانه ای شد تا زهر چشم گرفته شود که شد
الان همه چیز روبراهه (912141) (moderator16)
 
سعید
Canada
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۲۰:۳۱:۴۷
عزیزم اون اسمش نیستانی بود (912702) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۲:۴۰:۰۵
من که 2 خط اول را خواندم دیگه نخواندم ،
مثل اینکه شما بیشتر از همه بی بی سی نگاه می کنید
یکی نیست بگه آسیب دیدگان الان پای ماهواره و اینترنت نیستند
آقایون عزیز مگر نمی گید همه مردم با شما هستند و فقط یک عده فریب خورده هستند ، دیگر حرص چی را می خورید . (911494) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۲:۴۶:۴۲
زیاد صحبت نکن الف!
انقدر اعصابم خورد هست که ....
شبکه های اجتماعی میفهمی ینی چی؟
ینی من ینی دوستام ینی مایی که مردمیم
میخوای اسم خودمو 160 تا از دوستای فیسبوکمو بدم بری تحقیق کنی ببینی واقعا هممون وابسته به آمریکاییم؟
تا سه ساعت بعد از زلزله هیشکی تو صدا و سیما از زلزله نگفت ما تو فیس بوک و توییتر نوشتیم
4 ساعت بعد از زلزله ساعی (مدیریت بحران آذربایجان شرقی) اومد تو تلویزیون گفت تلفات تو شهرها نداشتیم!!
الان 1 روز از زلزله گذشته تلویزیون سیلهای آمریکا و چین و حتی خبر دوتا پاندارو تو همه بخشهای خبری نشون میده اونوقت زلزله آذربایجانو هیچ جا نشون نمیده
ما خودمون که بچه های دانشگاه سراسری تبریززیم سعی کردیم هرکاری میتونیم بکنیم
آقای الف مملکت اسلامی حکومت علوی اخلاق علوی ینی این؟ ینی این صدا و سیما؟ حتی ینی سایت الف؟
این توهمو دیگه سعی کنین تموم کنین که استفاده کنندگان شبکه های اجتماعی یا وابسته به آمریکان یا یا اینکه ندونسته تو زمین دشمن بازی میکنن
ما میدونیم داریم چیکار میکنیم ولی شما(اصولگراها) که مجلس و دولت دستتونه میدونین چیکا میکنن؟
صدا و سیما هم زیر سایه ی شما بله .... (911512) (moderator1)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۲:۴۸:۱۲
سال 84: چاپ کاریکاتور نیک آهنگ کوثر در روزنامه ایران و توهین به ترک ها- 3 روز اعتراض مردم تبریز و نا امنی در تبریز-بسته شدن روزنامه ایران به مدت 4 ماه

سال91: زلزله در تبریز-کاریکاتور نیک آهنگ کوثرو حمایت از ترک ها

سرعت رنگ عوض کردن بالاتر از سرعت نور:|
الزایمر سیاسی:|
از اب گل الود ماهی گرفتن:|
ادم دورو:|
توبه مصلحتی:| (911516) (moderator1)
 
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۰۴:۴۶
به نظر می رسه شما هم آلزایمر داری. اون مانا نیستانی بود نه نیک آهنگ کوثر (912041) (moderator16)
 
سعید
Canada
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۲۰:۳۴:۱۹
این موقع ها برای لوث کردن مطلب حاضر هر چیزی و هر کسی رو به اون کاریکاتور ربط بدهند. هیچ کس حق نداره انتقاد بکنه اگر بکنه مزدور بیگانه است و توهین کننده به مردم. (912705) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۲:۵۳:۳۳
دلم می خواهد فریاد بزنم
خواهش می کنم فریاد من را به آقای توکلی برسانید و سانسور نکنید
یکی نیست بگه ......
یکی نیست بگه مردم داخل مشکلات را خودشون حس می کنند به خدا قسم مردم خودشون شعور تشخیص دروغ از راست دارند
(((بسه آقا ، بسه ، نمک را شما به زخم می زنید که فکر می کنید همه ملت مثل شما یک سره نشستن پای فیس بوک و بی بی سی )))
به جای نشستن پای حرفهای فریب خوردگان برید .................. (911527) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۲:۵۷:۱۸
حقایق برای شما نیز تلخ است (911542) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۱:۵۳:۲۹
حقیقت که نمی شه ....... سانسور می شی
... متا سفم براتون الفی ها
(( یک عمر این ها ، قدرت را بدست گرفتند و هر مشکلی که پیش می آید به جای نقد مشکلات می روند بی بی سی را نقد می کنند ...))
چرا نمک می پاشید به زخم ما
ببخشید از قدیم گفتن فحش که را زمین بندازی صاحب فحش خودش می آید جمع می کنه پس سانسور نکنید . (912021) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۳:۰۴:۲۱
براي نويسنده متاسفم همين امثال شما هستيد كه اجازه رسيدن صداي مردم را نمي دهيد اگر واقعا نگران سياه نمايي هستيد خوب عمل كنيد و بعد اين عملكرد خوبتان را هزار بار از تلويزيون پخش كنيد نه اينكه :
بعد از هفت ساعت اكيپ ها برسند(منبع صدا و سيما نه فضاي مجازي مد نظز حضرت عالي)
پول مقاوم سازي در محل خودش هزينه شود نه جاهاي نامعلوم(منبع صدا و سيما نه فضاي مجازي مد نظز حضرت عالي)
مصدومان را به سرعت انتقال دهيد نه اينكه اكنون بعد از 28 ساعت هنوز صداي آژير آمبولانسها را مي شنويم
شب حادثه برنامه تحليلي راجب زلزله باشد نه المپيك
يك گزارش از بيمارستان امام رضا(ص) تهيه شود و زحمات كادر بيمارستان نمايش داده شود
چند مركز اهداي خون حداقل در تبريز معرفي و مردم براي خون دادن تشويق شوند
مسئولان عزيز با همان سرعتي كه براي مدال المپيك تبريك مي گويند يك تسليت خشك و خالي داده شود نه اينكه هنوز شخص رئيس جمهور بعد از كشته شدن 230 نفر هنوز از رسانه رويت نشده اند
البته و صد البته ببخشيد كه مردم احساساتي شده و به ارگان مقدس صدا و سيما انتقادي حتي فرضا اشتباه مي كنند اميدوارم ما را حلال كرده سر پل صراط يقه ما را نگيرند
اگر امثال شما اجازه مي داديد و فوري سپر براي مسئولان بي لياقت نمي شديد شايد و شايد 229 نفر كشته مي شدند(ببخشيد سياه نمايي شد) (911557) (moderator1)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۳:۱۴:۱۶
بدون هیچ جهت‌گیری، ازتون میخوام یه نگاه به خبر‌هایی که خودتون از کاستی‌های کمک‌رسانی منتشر کردین کنین و قضاوت کنین. مسولین ادعا کردن بعد 24 ساعت عملیات آوار برداری تموم شده و از فردا میخوان بازسازی رو شروع کنن(!!!)، با این حجم خرابی خودتون باور می‌کنین راست بگن!؟ مگه مردم جون خودشون و زنو بچشون رو از سر راه آوردن که شما اینقدر راحت نشستین و حتی به تلاشها برای توجه بیشتر مسولین به موضوع حمله کردین؟ نمک رو امثال شما دارین به زخم مردم می‌پاشین. توی همین شبکه‌های اجتماعی مردم رو به "اهـــدای خـــون" دعوت کردن، شما چیکار کردین؟ تازه اگر هم کسی داره از این زلزله سوء استفاده می‌کنه برای اهداف سیاسی، این بدلیل کم‌کاری صدا و سیما است که میدون رو برای اون‌ها خالی کرده! (911578) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۳:۱۴:۴۲
الف واقعا متاسفم نمی دونی چه نمکی می پاشی به زخم ما
این شما هستید که همه چیز را سیاسی می کنید
متاسفم که فکر می کنید الان خانواده های داغ دیده نشستن پای حر فهای فریب خوردکان که نمک به زخم شان بخورد
واقعا متاسفم که این قدر به شعور خوانندگان خود توهین می کنید (911579) (moderator1)
 
ehsan
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۳:۲۱:۰۵
واقعا برای صدا و سیما متاسفم !
برای روزنامه کیهان متاسفم !
مردم آذربایجان چه ظلمی در حقاتان کردند که اینجوری بایکوت خبریشون می کنید ...!
چرا من باید خبر زلزله رو از همین شبکه های اجتماعی به اصطلاح منافق بشنوم ! (911592) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۲:۵۹
برای اینکه تو شبکه های اجتماعی خبری از قومیت و این حرفا نیست ما همه انسانسم . فکر کردی چرا آقایون با این شبکه ها مخالفند؟ (912132) (moderator16)
 
مهر
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۸:۴۷
رسانه میلی خیلی خوب عمل کرده طلبکارم هست؟
این زلزله باعث شد اعتماد مردم به شبکه های اجتماعی بیشتر بشه چون حقیقت رو از اونجا فهمیدند تا از رسانه به اصطلاح ملی اشان
الف لطفاً ماله نکش ، وضع این رسانه میلی خیلی در اذهان ملت خرابه
الف بهتره خودت از این قضیه دور کنی تا به صف رسانه میلی ها نپیوندی (912145) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۳:۲۶:۱۰
آقای محمد حسین زاده به حق این شبهای مبارک عادل باشید کدام دروغ؟دل مردم آذربایجان از بی اعتنایی و کم توجهی شکست ما هم در خانه تلویزیون داریم چشم و گوش هم داریم دیشب کجا بود صدا و سیما؟ سواد خواندن هم داریم تیتر روزنامه های صبح امروز رو هم خواندیم!!!!! قسم میدم سانسور نکن ومنتشر کن (911604) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۳:۴۳:۵۹
عملکرد صداوسیما اشتباه نبود, افتضاح بود! افتضاح! (911645) (moderator1)
 
کارشناس ارشد بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۳:۴۶:۵۶
بسیاری از رسانه های داخلی اساسا هیچ جایگاهی در نزد مردم ندارند زیرا راه خودشان را میروندباید بودید و شور و حال مجریان صدا و سیمای خودمان در باره آتش سوزی و سیل و بلایای طبیعی در اروپا را میدیدید (راستی شما ندیدید؟)که مجری فقط تبریک نگفت. دیشب هم شبکه های استانی مناطق زلزله زده مشغول پخش سریال !!!بودند اصلا هر کس وارد شبکه های اجتماعی می شود اخ تلویزیون خودمان چرا اینجوری بود ؟ ! (911651) (moderator1)
 
افشین
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۲ ۲۳:۴۸:۳۹
تا یکی حرف می زنه از نظر جنابعالی و امثالهم می شه، جاسوس و مزدور و حقوق بگیر. برادر وقتی رسانه ملی یک کشور خبر مربوط به آسیب وارده رو پوشش نمی ده مردم هم خفه شن بمیرن؟! بفرما چشاتو واکن لینک خبرای همین سایته. همه مزدور نیستن. می خوان توجه به سمت نقطه آسیب دیده جلب بشه...
http://alef.ir/vdcc11qs12bqeo8.ala2.html?163933
http://alef.ir/vdcjttevyuqemhz.fsfu.html?163930
و ... عوض تمرین انشا نوشتن و حقوق مفت گرفتن برو خون بده، و اگر می خوای مقداری از پولاتو خرج هموطنات کن... ماها به طبل انگلیسی تفرقه نمی کوبیم... (911654) (moderator1)
 
امیر حسین
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۰:۰۶:۵۱
همه جای ایران سرای من است ما را شریک غم خود بدانید ای مردم اذربایجان (911687) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۰:۱۰:۱۰
عمده اش خجالت آوره و باید به این وطن فروشا لعنت فرستاد غیر از عدم پوشش مناسب صداوسیما که من هم باهاشون موافقم (911692) (moderator1)
 
یونس مشرقی
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۰:۱۲:۳۵
خسته شدم از بس گفتم دروغ میگی ! بخاطر رقابت های المپیک تلویزیون نگاه می کردم خجالت بکش اصلا از مردم آذربایجان حرفی زده نشد ! آدمیهایی مثل شما که خودشون رو به خواب می زنند هیچ گاه بیدار نخواهند شد حتی اگر مانند خوارج صبح تا شب و شب تا صبح قرآن بخوانند ! (911696) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۰:۱۷:۵۷
اتفاقا همه اینا که تو شبکه های اجتماعی نوشتن درسته شما مثل کبک سرتونو کردین تو برف (911701) (moderator1)
 
جعفریان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۰:۱۹:۱۲
متأسفانه این رفتارهای زشت با هیچ ملاک و معیاری قابل سنجش نیست و از هر نظر محکوم است. اما فضای سیاسی ما نیز در تولید این رفتارهای زشت بی تقصیر نیست. روند سیاسی ما به گونه ای است که تعداد بسیار زیادی از افراد عقده ای و عاصی شده اند. چنین افرادی در کمین هستند تا بتوانند در پسایند هر حادثه ای طبیعی یا یغرطبیعی، خود را تخلیه نمایند. به کامنتهای سایت الف و سایتهای مشابه در باره همین زلزله نگاه کنیم که چگونه یک حادثه طبیعی، پای سیاست را به میان می کشد و چنان با سیاست عجین می شود که اگر یک بیگانه و تازه آشنا با زبان فارسی کامنتها را بخواند، در می ماند که در این سرزمین زلزله آمده یا کودتای سیاسی/نظامی شده است!
تا زمانی که از نظر سیاسی به وضع مطلوب نرسیده ایم و تا روزی که نتوانیم تعداد افراد عاصی و عقده ای را با ایجاد فاضی باز سیاسی کم کنیم، باز هم چنین اتفاقاتی خواهد افتاد.
از اینها گذشته، اطلاع دقیق دارم که سیستم کامنت گذاری سایتهای داخلی (از جمله سایت الف) که به همه مجال عرض اندام و تخلیه روانی می دهند، در کم کردن این دست رفتارهای زشت نقش عمده ای را ایفا می کنند. هر چه فضا بازتر و امکان بیان صریح نظرات وجود داشته باشد، شایعات و دروغپردازی نیز کمتر خواهد شد. اگر چنین فضایی در جامعه حقیقی و غیرمجازی نیز حاکم شود، بطوری که افراد بدون واهمه بتوانند حرفهایشان را مکتوب کرده یا بر زبان بیاورند، امید می رود که در اینده نزدیک حجم شایعات و دروغ پراکنی بسیار کمتر خواهد شد. (911703) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۰۹:۴۹
واقعاً برای کسانی که به این نظر منفی داده اند متاسفم. حداقل یکبار تا آخر بخوانید که چی گفته! (912053) (moderator16)
 
Germany
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۰:۲۳:۰۹
تو که راست می گی
کسانی که به الف دسترسی دارند اکانت شبکه های اجتماعی هم دارند و تلوزیون ملی!!!!! و ماهواره های دشمن و ضد ملی رو هم می بینند و خود مقایسه می کننند. اولین سوال یعنی در چنین حادثه ای که تمام ارتباطات تلفنی و اینترنتی در منطقه قطع شده حتی شبکه استانی هم برنامه ی احیا پخش می کنه و هیچ هیچ اطلاع رسانی و مدیریت روانی و امدادی را پوشش نمی ده حتی شایسته انتقاد هم نیست. منی که حق خودم رو طلب می کنم منافقم و تویی که حق منو می خوری مسلمان میهن پرست. چاپ نمی کنی این رو برای سانسورچی نوشتم که فردا که پسرت پرسید وقتی سفره خون پهن بود تو کجا بودی؟ امیدوارم بتونی جواب بدی! (911711) (moderator1)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۰:۲۸:۵۳
آره راست میگه...ظاهرا از نظر نویسنده کار صدا و سیما در پخش خنده بازار درسته!؟ کی میخوایید شرم کنید؟ (911718) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۰:۴۳:۱۳
سلام ببخشيد شما قصور صدا وسيما را واقعا انكار مي كنيد چطور از پخش يك لحظه المپيك غافل نمي شود و برنامه احيا را به خاطر آن قطع مي كنند و در مورد اين مسئله به اين مهمي فقط ده ثانيه خبر پخش مي كنند واقعا شما نمي دانيد الان قرن بيست و يكم و ارتباطات است شما هم پوشش ندهيد ما خدايي داريم و شبكه هايي كه برايشان مردم خودشان بيش از ساير مسائل برايشان اهميت دارد شماها كه پوشش نمي دهيد لااقل مردم را چيز ديگر نپنداريد (911738) (moderator1)
 
حمید
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۰:۴۴:۵۷
با سلام جا داشت که حداقل صدا وسیما از پخش برنامه هایی مثل خنده بازار جلوگیری کنه (911743) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۱۰:۳۱
. این نمک بود یا اسید به روی زخم مان .
خواهش می کنم اگه سانسور می کنید به آقای نوی س ن ده بگید از درد مردم صحبت کنید آقایون با بصیرت کسی برای حرف دروغ ارزش قائل نیست که بخواهد توجه کند
البته شما که این مطلب را انتشار کردید از همه بیشتر برای دروغ فریب خوردگان ارزش قائل شدید و براتون مهم بوده که تیتر زدید
آقایون با بصیرت که ما را حرص می دهید ما خودمون از درد واقعی هموطن خودبا خبر هستیم
شما خیلی خوبی آفرین آفرین، مرسی که گفتی اونا بی ادب هستند ما نمی دونستیم (912056) (moderator16)
 
یک ایرانی
Netherlands
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۰:۴۵:۳۵
این عذر های بدتر از گناه شما که دیگه اخرش الفیها............ (911745) (moderator1)
 
شیرازی
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۰:۴۷:۳۷
می شه یه بار مسئولیت خودتون رو قبول کنید و پای دشمنان و توطئه و ... رو وسط نکشید !!
عملکرد ضعیف صدا و سیما کاره دشمنان و فریب خودگان بوده ؟ ! یا توطئه ی خارجی ها ؟ !!
اینکه بجای هزینه های غیر ضروری در ونزوئلا و لبنان و ... و پروژه های عظیم ساختمانی در این کشورها چرا به مقوله ی مقاوم سازی خانه های روستایی کشور پرداخته نمی شه مقایسه ی نابجاست !!
اینکه روزنامه های رسالت و کیهان و ... صفحه ی اولشون رو فقط به خبرهای سوریه اختصاص دادن و هیچ اهمیتی برای هموطنان زلزله زده مون قائل نشدن مربوط می شه به فریب خوده گان داخلی یا دشمنان .....
تا کی می خواییم همه ی مشکلات و کمبودها رو به گردن دشمنان بندازیم پس خودمون چه کاره هستیم.مطمئنا این وسط چندتا شایعه هم بوجود امده اما علت اصلی شایعات عملکرد ضعیف صدا و سیما در پوشش لحظه به لحظه ی وقایع زلزله بوده و این کاملا طبیعیه. (911747) (moderator1)
 
محمود
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۰:۴۸:۱۴
دوست عزیز
نارضایتی عمده این آدمها، از عدم پوشش بجای اخبار زلزله در تلویزیون و دیگر رسانه های رسمی است. وقتی این نهادها وظیفه شان را انجام ندهند طبیعی است که این فضا بوجود بیاید. لطفا به جای اینکه سرمقاله تان را به نقد چهارتا آدم ناشناس توی وب اختصاص بدهید، به صدا و سیما و پوشش خبری اش بپردازید.

و اعدلوا
هو
اقرب للتقوی (911748) (moderator1)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۱:۰۵:۳۸
چه قدر متوهمید شما واقعیت ها رو نمی خواهید ببینید و هر انتقادی رو از دریچه دشمن یا جناحی می بینید (911779) (moderator1)
 
شمس
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۱:۲۳:۳۹
بحث شبکه های اجتماعی و و مغرض و .. جدا ولی به نظر شما پخش برنامه خنده بازار در روز دوم کشته شدن صدها نفر از هموطنانمان در تلویزیون را چگونه باید معنی کنیم ؟؟ (911795) (moderator1)
 
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۱:۵۴:۵۸
در عزای عمومی شاهد پخش خنده بازار بودیم ....متاسفم (911825) (moderator16)
 
محمد طهراني
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۱:۵۵:۰۹
تازه دارم دليل اخراج حاج احمد رو ازمركز پژوهشها درك ميكنم،ترخدا تحليل تون يك باره ديگه بخونيد،شايد ما متوجه نيستيم واز مضنه خبر نداريم،نميفهميم چند نفر بايد كشته ميشدندتا عزاي عمومي اعلام ميشد. (911827) (moderator16)
 
Reza
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۱:۵۶:۲۱
سلام هموطن,!
اینجا اذربایجان است, سر ایران..
یک عمر جک گفتی سکوت کردم,..... گفتی حرفی نزدم
بیگانه حمله کرد بابک را دادم,جنگ شد باکری ها را دادم..
رضا زاده و دایی و ساعی شادی را به خانه هایتان اوردند
ولی باز گفتی و گفتی گفتی..
هموطن! اینبار نه از جنگ خبر است نه از چیز دیگری!
خانه ام ویران شده,پدر و مادر و خواهرو برادرم زیر اوارند..
کمکم نمیکنی خنده بازارت را تعطییل کن بیشرم (911828) (moderator16)
 
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۵:۰۶:۰۹
زمستان است
گسرها در گریبان است !!!

دمت گرم و سرت خوش باد
آی پیر پیرهن چرکین (912319) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۵:۴۲:۴۱
از گوشه گوشه ایران فقط می تونیم به خاطر داشتن این رسانه دروغین بگوییم متاسفیم.
ما را در غم خود شریک بدان هموطن
درباره ما لرها هم جک زیاده ولی هموطن به دلیل نگیر مردم ایران مهربانند و از همدردی ها کاملاً پیداست . شما تنها نیستید (912361) (moderator16)
 
Italy
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۱:۵۸:۴۱
گذشت اون موقعی که کار بسیج امداد رسانی و امثال این بود! خدایا خودت برس بداد این ملت! (911831) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۹:۲۶:۱۷
واقعیت را ندیدن فقط زمان را طولانی میکند (911841) (moderator16)
 
محمود
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۹:۴۳:۵۱
بنده خودم چندین بار سری به شبکه استانی آذربایجانشرقی زدم کلا برنامه های مذهبی و سخنرانی ویژه ایام شهادت بود! (911852) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۹:۴۷:۳۵
عدم پوشش مناسب اخبار منطقه زلزله زده از رسانه ها و بخصوص صداو سیما راه را برای این عده باز میکند . پس پیشگیری بهتر از درمان است (911859) (moderator16)
 
متعجب
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۹:۵۸:۰۴
برخی از مسئولین هم به این شایعات دامن میزنن اخبار 20:30 شبکه دو در مصاحبه تلفنی با آقای ساعی از وی درباره تعداد تلفات سوال کرد که ایشان با بهانه ای واهی از جواب دادن به این سوال خودداری کرد. (911872) (moderator16)
 
یه همشهری
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۰۹:۵۹:۳۷
به نظر شما اگه تو اخبار شبکه 3 کمتر از 1 دقیقه اون هم بعد از 40 ساعت از حادثه خبر را بگه و بعدش خنده بازار پخش کنه و شبکه های دیگه هم دست کمی از آن نداشته باشن و اگه ببینین یه مدال برنز المپیک اون هم نصف شب رییس جمهور را از خواب بیدار میکنه و پیام میده ولی کشته شدن هموطنان 5 بعداز ظهر هیچ واکنشی از مسئولین نمی بینین . شما جای من چه فکری میکنین (911873) (moderator16)
 
رضا63
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۰:۰۳:۲۸
من آشنایانی در مناطق زلزله زده دارم. این حرفها کمی کینه توزانه اند اما به هیچ وجه با اعلام پایان بخش اول امداد و نجات در مناطق زلزله زده که دیشب از اخبار شبکه اول شنیدم موافق نیستم.هنوز همه آوارها جستجو نشده. (911876) (moderator16)
 
ناشناس
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۰:۰۹:۴۲
بنده خبر رو از BBC گرفتم بعدش شبکه رو عوض کردم به شبکه های داخلی،شبکه خبر و ... بعد از حدود 20 دقیقه یک زیر نویس معمولی نه به عنوان خبر فوری در پایین صفحه به چشمم خورد! با این توصیف شما حق نمیدید که مردم طور دیگه ای برداشت کنند؟ (911879) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۰:۴۴:۱۶
نمک رو صدا و سیمای میییییلی می پاشه نه مردمی که از زخم و نمکهای اون.... بلاخره اینا هم جواب داره. (911911) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۰:۵۵:۵۹
اين حوادث در آينده نيز قابل تكرار است لذا تشكيل نيروي واكنش سريع در ردهايي مانند حلال احمر ، بسيج ، وزارت كشور ، بهداشت و درمان ، نيروي انتظامي با وظايف مشخص و قرار گاه هماهنگ كننده به فرماندهي واحد و مديريت بحران ضروري است كه با انجام مانورهاي در مناطق مختلف با بار رساندن امكانات در دور دست و اقدامات بعدي آمادگي لازم را فراهم نمايند . (911925) (moderator16)
 
از بندرعباس
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۱:۱۹:۲۱
ای مردم داغدیده آذربایجان ؛ ما را در غم خود شریک بدانید (911954) (moderator16)
 
محسن
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۱:۳۰:۴۰
بی شک این حادثه و کشته و زخمی شدن شماری از هموطنان عزیزمان باعث تأسف و نگرانی بسیار است که جا دارد هرکس به هر نحو ممکن در کمک رسانی و تسلی دادن به این هموطنان هرآنچه از دستش بر می آید انجام دهد . ولی نکته قابل ذکر و قابل تأملی که در این بین وجود داشت و باعث بروز چنین بازتابهای خبری در محیط های مجازی و رسانه های بیگانه شد شاید بدیل کوتاهی و تعلل اولیه رسانه های داخلی به ویژه صدا وسیما در ساعت های اولیه بروز این حادثه بود . من خودم بشخصه در حالی که شاهد دیدن برنامه های ورزشی و همچنین پس از آن مراسم شب احیاء از سیمای ملی بودم متوجه این حادثه نشدم و بعد از گذشت ساعاتی از طریق یکی از اقوام این خبر به من رسید که او از شبکه های خارجی شنیده بود ، من هم وقتی سری به بی بی سی زدم تازه متوجه وقوع این اتفاق ناگوار شدم و به عمق فاجعه پی بردم و بسیار ناراحت شدم . حال این ضعف در اطلاع رسانی درست ،دقیق و به موقع توسط رسانه ی ملی نمی تواند علت بازتاب منفی آن در سایر رسانه های بیگانه باشد؟! (911986) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۱:۳۸:۱۰
باز هم که حرف گوش نگرفتی آقای توکلی عزیز :
اینها از شما تقاضای بسیار ناچیزی دارند که بی خیال ملت شین تا پا روی سیمتان نگذارند.
شما چرا اصل چخان و چاپلوسی بعضی ها را از یاد میبرید
دیدی دوباره فیلترت کردن (912000) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۱:۴۹:۲۷
تهران زلزله بیاد چند نفر تلفات هست ؟ یه میلیون ؟ چند هزار؟ هموطن های ما در زلزله جانشونو از دست دادن من خودم برای پیگیری اخبار سراغ ماهواره میرم ماهواره بهتر و بیشتر پوشش میده تا صدا و سیما (912016) (moderator16)
 
حسن
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۱:۵۲:۳۶
با سلام
به عنوان کسی که بیست سال تجربه حضور در حوادث و سوانح داخل و خارج از کشور دارم عقیده دارم که بهترین کمک به مردم حادثه دیده پرهیز از جار و جنجال است .تمام رسانه ها بایستی اخبار آرامبخش پخش کنند و مردم را به وحشت نیندازند .حمایت روانی به اندازه عملیات سریع و ضربتی امداد و نجات اهمیت دارد.در این زمینه ژاپنیها بهترین هستند، هیچ رسانه ای در ژاپن حق ندارد مردم را به وحشت بیندازد حتی اگر خطر صد درصد مردم را تحدید کند .متاسفانه در زمان بروز حوادث و سوانح مطبوعات ما در صدد انتقام و تخریب برمی آیند و این کار درستی نیست . (912020) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۵:۰۷:۵۰
آخه این چه قیاسیه؟ اون ژاپنه چون ساختارها و زیر ساخت ها هم در انجا درست شده .
اینجا خبرم ندن که همین 1 عده هم که از زیر آوار میارن بیرون که میمونن همون زیر
توجیه توجیه توجیه (912324) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۰۱:۲۱:۱۸
در ژاپن بعد از فاجعه طنز پخش میکنن؟ ( با معذرت از طنز پردازان که به این برنامه گفتم طنز). (912991) (moderator16)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۳۰:۱۷
بجاي نقد سايت هاي خارجي عملكرد صدا و سيما رو نقد كنيد.با بي شرمي تمام برنامه خنده بازار پخش ميشه در حالي كه بيش از 300 نفر از هموطنان كشته و معلوم نيس چند نفر هنوز زير آوار هستند.بحران اروپا،فلسطين،سوريه،سياه نمايي امريكا در صدر اخبار صدا وسيما و روزنامه كيهان هست (912097) (moderator16)
 
khakhs
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۴۶:۱۱
الف قبول كن كه بعد از اين همه هزينه از جيب اين مردم و مانور زلزله فرصت هاي طلائي كمك به زلزله زدگان در ساعات اوليه از دست دادند و صدا سيما در شب حادثه هيچ گونه برنامه يا خبر فوري نداشت و به پخش دعا و نيايش مشغول بود و اين به اصطلاح جنابعالي تلويزيون بي بي سي بود كه خبر فوري و لحظه اي پخش ميكرد اگر راست ميگي شما هم به فكر مشكلات مردم باشيد و درد دل مردم چاپ كنيد (912121) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۲:۴۷:۲۴
اگه یه نفر حرف حق بزنه میشه منافق و ضد اسلام و هزاران کوف و زهرمار دیگه خجالت بکشید منافق شمایید که حقایق و پنهان میکنید و به حرفهای احمقانه خودتون شاخ و برگ میدید و مثل سوفسطائیها فقط سفسطه میکنید. (912123) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۳:۱۹:۴۰
دشمن سازي كاذب
از خنده بازارت بگويم يا اخبار سوريه و مرگ يك نفر در آمريكا
يا بايكوت خبري جهت امنيت اجلاس عدم تعهد (912167) (moderator16)
 
كاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۳:۴۸:۳۱
آقاي الف شما كه اينقدر حاليتون ميشه يك مقاله در همدردي با زلزله زدگان منتشرمي كرديد.كه دشمنان سوءاستفاده نكنن.من به غيرت و شجاعت مردمم افتخارمي كنم.ياد شهيدباكري به خير.انها كه حماقت كردندودستمظلومان را نگرفتند وبه مسوءليت خويش عمل نكردند توبه كنند درپيشگاه خدا ومردم .زمان خواب ديدن وخواب بودن سپري شده .هركس به اندازه فهم وشعورخودش درباره ديگران قضاوت مي كند. (912226) (moderator16)
 
كارشناس ارشد حوادث
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۴:۲۳:۵۴
از ديدگاه يك كارشناس كه تجاربي را در مقوله حوادث دارد عرض ميكنم:
1-ساعات ابتدايي وقوع حادثه از ساعات طلايي امداد و نجات هست و نبايد با هياهو سبب احساساتي كردن مردم عادي شد كه در اين صورت براي كنجكاوي هم كه شده به منطقه ميآيند و با راه بندان باعث تاخير در اعزام تيم هاي عملياتي و تخصصي امداد و نجات به منطقه ميشوند به عبارت ديگر نه تنها حضور مردم عادي غير بومي در مناطق زلزله زده مفيد نيست بلكه باعث مشكلات متعددي مانند ناامني ، سرقت ، استهلام انرزي ساير امداد گران و ... ميشود و راه حل در اينگونه موارد خود امدادي مردم همان منطقه يا مناطق نزديك به آن است.
2-با خبرهايي كه شنيدم استنباط بنده اين است كه مسئولين محلي منطقه درك درستي از شدت حادثه نداشته اند در حالي كه با توجه به بزرگي زمين لرزه و بافت روستاههاي منطقه كه خشتي و گلي هست امكان تخمين تعداد جان باختگان و تخريب منازل وجود داردو بر اساس آن ميتوان به حجم و تخصص اعزام تيم هاي عملياتي به محل حادثه تصميم گيري نمود.
3-متاسفانه با وجود آنكه دولت تسهيلات بانكي كم بهره (5%) و مشوق هاي مناسبي براي كساني كه خواستار نوسازي منازل غير مقاوم خود در روستاها باشند در نظر گرفته ولي به دلايل گوناگون عده قليلي از روستاييان از اين تسهيلات استفاده ميكنند كه حاصل آن عدم مقاومت منازل است و با كمترين زمين لرزه باعت فوت آنان ميشود و گرنه زلزله 6.2 ريشتر خسارت عمده اي را به سازه مهندسي وارد نميكند.
4-تنها راه موثر جلوگيري از بروز حوادث مشابه مقاوم سازي منازل بويژه در روستاهاست كه عمده آن به خود مردم باز ميگردد و در بعد دولتي نيز ايجاد انبار هاي ذخيره كالاهاي امدادي نظير چادر، پتو ،بيل و كلنگ و برخي از وسايل پزشكي در مراكز دهستانها و روستا هاي بزرگ است تا قبل از اينكه تيم هاي امدادي كمكي از ساير نقاط براي كمك برسند خود مردم روستا بتوانند مردم را از زير آوار نجات دهند كه اين موضوع اخيرا" در دستور كار سازمان مديريت بحران كشور است. (912278) (moderator16)
 
محمودی
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۵:۰۳:۱۶
در زلزله قائن در سال 75 و زلزله زرند در سال 83 هم عزای عمومی اعلام نشد. متاسفانه عده ای از آب گل آلود ماهی میگیرند (912317) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۶:۱۵:۰۸
دوستان دقت کردین صداو سیما اخبارش با خبرگزاری فارس و روزنامه کیهان یکه
دیگه این صدا و سیما دیدن نداره (912394) (moderator16)
 
هموطن
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۷:۱۲:۵۴
الف جان...
برادر اینجا را گند زدی...

این چیزهایی که نوشتی خیلی تو چشم نبود و مطرح نشد...

چیزی که تو چشم همه بود، نامردی رسانه ملی بود!!

یعنی این فاجعه ارزش یک روبان زدن را نداشت...

خوب حتماً در سطح ملی نداشته، در سطح استان چی؟ شبکه استانی سهند نباید یک ربان مشکی می زد؟

حتماً ربان مشکی نداشتند......خداقل شبکه سوم نباید این خنده بازار لعنتی را پحش نکنه!!!!!!!!!!! (912436) (moderator16)
 
Malaysia
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۷:۳۱:۱۴
یکبار این مقاله را بخوانید. تعدادی از نظرات ایرانیان در شبکه های اجتماعی را هم بخوانید. خدا وکیلی کدامیک نمک پاشیدن به زخم زلزله زدگان است؟ (912456) (moderator16)
 
Malaysia
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۸:۰۹:۳۹
شماها که اسمتون رو گذاشته اید مدیر، مسئول و .. دارید تو اون مملکت چه کار میکنید؟ اگر عرضه کار ندارید برید کنار. همه چیز رو به بازی گرفته اید. کسی نیست پس گردن اون مدیر نالایق ، اون استراتژیست کم فهم و اون مسئولین گیج بزنه؟ اگر خوابید بیدار شید دیگه! شماها آخه به چی اعتقاد دارید؟ اشتباه میکنید به جای عذرخواهی و درست کردن ایراداتتون (که ماشالله یکی دو تا هم نیست، از اقتصاد گرفته تا مدیریت بحران) تازه توجیه هم میکنید!؟ بعضی ها هم که اصلا میفرمایند اشتباهات بعضی ها به ایشون ربط نداره ... واقعا که!
اون که دشمنی میکنی دشمنیش رو میکنه! چون که میدونه داره چیکار میکنه. شماها دارید چه غلطی میکنید؟ همه چیز رو قاطی کرده اید و جابه جا گرفته اید. نه اولویت میفهمید یعنی چه ، نه انسانیت، نه انصاف نه منطق نه آینده نگری نه ... من که اصلا از رفتار شما سر درنمی آرم!

من خیلی وقته برای سایت الف دیگه نظر نمیدم چون طبق تجربه قبلی (نظرات معمول) ، الف آدمم حساب نمیکنه. ولی این نظر رو تنها به عنوان یک وظیفه نوشتم. منتشر شد که شد ، نشد هم وظیفه اخلاقی ام رو انجام داده ام. (912533) (moderator16)
 
سيمين
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۸:۵۰:۰۷
رسانه ملي از چشمم افتاد.اطلاع رساني بعد از كشورهاي غير اسلامي و آنهم بصورت مختصر همراه با پخش خنده بازار.بايد مسئول رسانه ملي خجالت بكشه كه سرشو كرده تو برف (912608) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۱۹:۱۵:۱۸
همه اين حرف ها درست اما عملكرد صدا وسيما را توجيه نمي كنه (912636) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۲۰:۲۲:۴۷
همین الان اومده بودن محلمون و با بلند گو صدا میکردن که واسه زلزله زدگان کمک کنیدمام هرچی تو توانمون بود دادیم ......................اشک تو چشام جم شده.خدایا!!!!!!!!!!!!!!ای کاش سنم میرسید. خودم میرفتمو به دادشون میرسیدم. (912698) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۲۲:۵۰:۳۰
تو اهر گشت ارشاد؟!! خدا به پایتخت نشینان کی بورد به دست شفای عاجل عنایت کند... (912838) (moderator16)
 
محمود
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۳ ۲۳:۳۳:۵۱
از قديم گفتن هر كه زودتر بره پيش قاضي برده وقتي روز بعد از زلزله صفحه اول كيهان تيتر زده تركيه در سوريه بدنبال چيست و بعد هم عكس مدال آوران و هيچ ورسانه ملي هم در سكوت كامل بسر برده است و مسئولين هركدام يك نوع آمار از تعداد تلفات و خسارات مي دهند ضد انقلاب چه کاره است؟ ضعف از ماست نه هوشياري از آنهادر هيچ روزنامه اي روز بعد از زلزله نه در صفحه اول كه در وسط آن هم به موضوع نپرداخته بود مثلا همان روز در چندين نوبت برخورد يك كاميون با 33 دوچرخه سوار يك دانشگاه در جاده اي در آلمان كه يك كشته و 3 زخمي داشت را پخش كرد ولي انگار در ايران زلزله نبوده است (912893) (moderator16)
 
Netherlands
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۰۰:۲۱:۵۶
واقعا جای تاسف داره شما هم که یه جور دیگه نمک پاش مردم داغدیده وعزیز زلزلزه زده آذربایجان شدید همه چی رو ربط میدید به دشمن کو این دشمن چه کسی هست غیر از خود ما با این خانه های سست و کاه گلی ،فقر مصیبتی که خودمون برای خودمون درست کردیم . (912948) (moderator16)
 
آرش
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۱۰:۵۲:۴۰
خود الف هم روز اول تو خواب بود یا خودشو زده بود به خواب (913474) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۱۱:۱۹:۴۹
قسمت اعظم اين اظهار نظرها به عدم تصميم گيري سريع مراجع در اعلام زلزله و پوشش خبري آن برمي گردد. اگر اين اتفاق نمي افتاد و صدا و سيما مانند ارگان هاي خبري مردن امروزي رفتار مي كرد جايي براي حرف مفت زدن بيگانگان نمي ماند و اگر رئيس جمهور رفتار ديپلماتيك مشابه ساير روساي جمهور را در پيش مي گرفت و سفر خور را اغو مي كرد جايي براي گله گذاري نبود. قبول كنيد كم كاري از خودمان است كه آتو به دست ديگران مي دهيم: از ماست كه بر ماست. (913521) (moderator16)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۱۴:۰۱:۰۳
به نظر من اگر صداد و سیما اخبار را در روز اول پوشش هم داده بود باز به دنبال چیز دیگری برای خمله به نظام می رفتند.ببینید دوستان.بیایید منصف باشید به نظر شما در دو یا سه روز پس از زلزله می توان درباره ی عملکرد دولت در کمک رسانی به مصدومان این طور قاطع صحبت کرد که آقای نیک آهنگ کوثر کاریکاتورش را هم کشیده است.من نمی دانم پایان این ماجرا چه خواهد شد ولی تنها چیزی که می دانم این است که ما به دلیل مخالفت با یک شخص و یا یک نطام حکم خود را از قبل صادر کرده ایم و تمام این بحث ها بیهوده است.آیا تمام دنیا در ان نصف روز خلاصه شده بود که صداد و سیما پوشش مناسبی نداد؟.چرا ما دیروز و پریروز صداد و سیما را نمی بینیم که به صورت بسیار خوبی در حال اطلاع رسانی است.آیا وقتی انتقاد داریم که در قاموی حاکمیت بازگشت مخالفین به نظام معنایی ندارد خود ما در برخورد با رسانه ای که از آن دل خوشی نداریم چگونه برخورد می کنیم؟.برای همه مان منتاسفم با این طرز فکر. (913788) (moderator16)
 
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۲۰:۲۱:۲۳
برادر من اقا رضا سااااااااااااااالی که نکوست از بهارش پیداست !!!!!!!!!!!!!!!!!! این که صدا سبیما خوب باید اتفاقاتو پوشش میداد یا ایبراز همدردی دیگران چیزی واسه اون هموطنای زلزله زدمون نمیشه اینا همشون فقط حاکی از انسانیته.شما بگید اگه این اتفاق واسه خونواده ی خود رییس صدا سیما اتفاق میفتاد بازم خنده بازار و پخش میکردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به نظر من اگه مسوولان با شنیدن خبر احساس همدردی میکردن به طور ناخوداگاه برنامه های صداسیما هم به این سمت کشیده میشد.چیزی که تظاهر باشه هیچ موقع جواب نمیده (914332) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۲۲:۲۴:۱۳
آقاي نويسنده اگه يسري به تلويزيون و روزنامه ها بزنيد ميبينيد كه بياه هم نگفته اند (914420) (moderator1)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۵ ۱۳:۲۰:۰۵
اقااااا یکم سایتتو و زود اپدیت کنین هر روز دو پییام میذارین (915359) (moderator1)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.