نظر منتشر شده
۸۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 486812
فرمانده کل سپاه:
دولت بدون تفنگ تحقیر و سرانجام تسلیم خواهد شد/ نمی‌شود آقایان کارهای سخت را با کمترین منافع به سپاه واگذار کنند اما با بی انصافی حرف بزنند/ فقط برای حفظ وحدت سکوت می کنیم
بخش سیاسی الف،‌ 6 تیر 96
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در شرایطی که ملت ایران بیش از هر زمان دیگری به فداکاری سربازان و اقتدار تفنگ‌ها و موشک‌هایش نیاز دارد هجمه غیر منصفانه به سپاه اهداف دیگری را به ذهن متبادر می‌کند که فقط برای حفظ وحدت درباره آن سکوت می‌کنیم.

سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از جلسه شورای راهبردی سازندگی سپاه با بیان اینکه خود را مامور به حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن می‌دانیم، گفت: معتقدیم تلاش برای قطع وابستگی معیشت مردم و اقتصاد کشور از بیگانگان یکی از مصادیق اصلی این حفاظت و حراست است.

وی با تاکید براینکه سپاه هرگز متقاضی کار اقتصادی نبوده است، ادامه داد: ما به درخواست دولت‌ها و با اصرار آنها و بدون آنکه حتی دولت‌ها، به بسیاری از تعهدات خود در قبال سپاه عمل کنند، وارد عرصه سازندگی شدیم.
به نوشته تسنیم، فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه فعالیت اقتصادی و انتفاعی نمی‌کند، افزود: فعالیت‌های سپاه در عرصه محرومیت‌زدایی، سازندگی و خنثی‌سازی راهبردهای دشمن برای فشار اقتصادی به کشور است. نمی شود که آقایان کارهای سخت را با کمترین منافع به سپاه واگذار کنند و به پروژه هایی که سپاه می سازد افتخار کنند، اما در مقابل و در حالی‌که هزاران میلیارد تومان بابت پروژه‌ها بدهکارند علیه سپاه با بی انصافی حرف بزنند.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه اگر فعالیت‌های سازندگی سپاه نبود، تحریم‌های ادامه‌دار تاکنون عرصه را بر کشور و دولت تنگ می‌کرد، اضافه کرد: مبنای ما این است که باید ایران را بدون اتکا به بیگانگان بسازیم، همانطور که فازهای مختلف پارس جنوبی و پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس و بسیاری از سدهای عظیم کشور و سدها پروژه دیگر در طول سال‌های اخیر با روحیه جهادی و انقلابی ساخته شد.

وی اظهار داشت: در این راه، از سرزنش‌ها نمی‌هراسیم ممکن است ما را صاحبان تفنگ معرفی کنند، بله صاحب تفنگ که سهل است ما صاحب موشک‌های دشمن‌شکن هستیم و آنها را علیه دشمنان و برای حفاظت از نظام، مردم و امنیت ایران اسلامی به کار می‌گیریم و اعتقادمان این است که دولتی که تفنگ نداشته باشد توسط دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم می‌شود. ما معتقدیم بیگانگان فقط به فکر منافع خود و دوشیدن ایران هستند و نتیجه اعتماد به آنها جز سرافکندگی و مواجه شدن با خیانت‌های پی در پی آنان نتیجه دیگری نخواهد داشت.

فرمانده سپاه تاکید کرد: در شرایطی که ملت ایران بیش از هر زمان دیگری به فداکاری سربازان و اقتدار تفنگ‌ها و موشک‌هایش نیاز دارد هجمه غیر منصفانه به سپاه اهداف دیگری را به ذهن متبادر می‌کند که فقط برای حفظ وحدت درباره آن سکوت می‌کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: ما احساس می‌کنیم که این قبیل اظهارات با هدف ایجاد دوقطبی‌های کاذب، فرافکنی و فرار از عمل به تعهدات در زمینه معیشت مردم و کشور انجام می‌شود در حالی که این روش‌ها دیگر جواب نخواهد داد اما در عین حال سپاه و بسیج همچنان آماده‌اند به هر شکل ممکن در مسیر سازندگی کشور و بهبود معیشت و کاهش آلام اقتصادی مردم توان خویش را در خدمت دولت و مردم قرار دهد.
 
۱۳۹۶/۰۵/۰۴ ۰۷:۱۰
 
۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ۱۲:۴۷
 
۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ۱۲:۳۶
 
۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ۰۹:۰۳
 
۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ۰۷:۳۳
 
۱۳۹۶/۰۵/۰۲ ۱۷:۰۵
 
۱۳۹۶/۰۴/۱۸ ۰۷:۳۹
 
۱۳۹۶/۰۴/۱۶ ۱۱:۳۸
 
۱۳۹۶/۰۴/۰۹ ۱۹:۳۶
 
۱۳۹۵/۰۹/۲۲ ۱۵:۱۳
 
 
کلمات کلیدی : فرمانده کل سپاه+سرلگشر جعفری+قرارگاه خاتم+روحانی+سپاه
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۲:۰۲:۳۹
آفرین به سرداران غیور سپاه، واقعا درست گفتین (4447040) (alef-3)
 
Australia
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۲۸:۴۲
آفرین به روحانی

سپاه نباید در سیاست و اقتصاد دخالت کند. (4447290) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۲۱:۱۷
سپاه: "نمی‌شود آقایان کارهای سخت را با کمترین منافع به سپاه واگذار کنند اما با بی انصافی حرف بزنند"
شما از جناب روحانی بخواه که اینقدر دست به دامن سپاه برای پر کردن کم کاریهای خودش نشود. (4447825) (alef-13)
 
غدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۹:۴۴:۲۴
اگر سپاه نبود کشور هم نبود
امام خمینی (ره) (4448119) (alef-13)
 
آکنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۱:۰۴:۰۸
آفرین به سپاه اگر نبود مملکت هم نبود ./. امام خمینی رض (4448286) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۷:۰۵:۲۴
سپاه زیر نظر مقام معظم رهبری است که با شلیک موشک هایش آرامش و امنیت بی نظیر کشور را تامین می کند هیچ کس هرگز حق ندارد با حمله به سپاه به دشمنان امنیت کشور بهانه بدهد (4448896) (alef-13)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۲:۱۵:۲۳
اگر سپاه نباید در اقتصاد دخالت کند پس این حرفهای اقای روحانی چیست ؟



حسن روحانی : شایعات علیه سپاه را قبول ندارم!

من شایعاتی را که دربارۀ سپاه مطرح می‌شود اصلاً قبول ندارم که می‌خواهند سپاه را رقیب مردم قرار بدهند، سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نیست، سپاه پیمانکاری همانند پیمانکارهای معمولی نیست و نبوده است. سپاه امروز باید پروژه‌های بسیار مهمی را که بخش خصوصی قادر به انجام آن نیست، انجام دهد. سپاه توان نیروی انسانی، تجهیزات و برنامه‌ریزی دارد. من قبلاً هم با فرماندۀ محترم سپاه در این زمینه صحبت کرده‌ام. سپاه باید بیاید در چند پروژۀ بزرگ ملی بار را بر دوش بگیرد و افتخار آن هم برای خودش است، کما اینکه در این مدت سی و پنج سال همیشه افتخارات بزرگ داشته است.

امروز هم در شرایطی که دشمن اقتصاد و معیشت مردم را هدف قرار داده و می‌خواهد از طریق تحریم مردم را خسته کند، سپاه پاسداران باید وارد عمل شده و سه، چهار پروژه بزرگ ملی را برعهده بگیرد.

سخنان رئیس‌جمهور در 25 شهریور 92
- (4449518) (alef-2)
 
شهروند...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۵۳:۴۰
با سلام و خدا قوت به دلیران مردان ایرانی در سپاه اسلام که علاوه بر حفظ و تمایت ارضی و نعمت امنیت در سازندگی و عدم وابستگی تلاش و ایثار می کنندو قابل توجه مخالفان ساختار شکن که تا توانست کامنت دادند در اینجا چرا سکوت کردند ؟چرا هیچکدام کامنت نمی دهند و از سخنان ساختار شکن به دلاوران این مرز و بوم انتقاد نمی کنند ؟ یک بام دوهوا نداریم ساختار شکنی محکوم است (4447340) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۴۲:۲۳
🚩آقای سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) مدیون خون شهداست اگر فاش نکند و مردم را در جریان نگذارد که چقدر همین دولت پاشنه در قرارگاه را از جا کند تا برای انجام پروژه‌های عمرانی در کشور کمکش کند و پول نقد هم نگیرد و ۲۳ هزار میلیارد طلبکار شود! (4447578) (alef-13)
 
محمدرضا
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۵۱:۱۷
به قول خودتان پروزه عمرانی بگیرد نه این که مالک شرکتها و کارخانجات دولتی بشود. مالکیت شرکت مخابرت که حتی اقساط ماهیانه اش را هم به موقع پرداخت نکردند، پروزه عمرانی بود؟ (4449450) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۴۲:۳۲
آقای علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما به مردم گزارش دهد که قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی سپاه، درآمد قرارگاه خاتم را کجاها هزینه کرده‌اند و در کنارش صدا و تصویر حسن روحانی را پخش کند که می‌گوید مسکن و جاده ساختن وظیفه دولت نیست! (4447579) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۰:۱۱:۵۷
روحانی به دنبال فرافکنی خود در زمینه برجام و ایجاد اشتغال و رکود است. تضعیف سپاه به معنی تقویت جبهه امریکا و عربستان و اسرائیل است. (4448172) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۰:۱۳:۰۵
رفتار روحانی یک بی انصافی به تمام معناست (4448174) (alef-13)
 
Austria
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۵۵:۱۵
هر دو سپاه و دولت و جناب آقای روحانی خوبند و در جای خود ضروری و مایه ی سربلندی کشور و لی نباید این بحث ها را به رسانه ها بکشند!! (4447756) (alef-13)
 
محسن محمدی
Germany
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۸:۱۳:۱۲
ما به ادب سردار جعفری احترام قائلیم
ولی احتمالا سردار یا متوجه موضوع نشدن یا نخواستن به موضوع وارد بشن
اصل گفته آقای روحانی اینه براساس اصل 44که مورد حمایت وابلاغ مقام معظم رهبری نیز هست.واگذاری کارخانجات و..به مردم باید صورت پذیرد ودولت کارها را به مردم واگذار وبه عنوان ناظر ونه عنوان رقیب بخش خصوصی ظاهر شود.دردولتهای قبل بیشترواگذاری ها به شبه دولتیها(ازجمله مخابرات)که غیر مستقیم به سپاه واگذارشده.خب حرف اینه بخش خصوصی که توان رقابت با دولت را نداشت.
توان رقابت با بخش نظامی که درکارهای اقتصادی فعال است را اصلا نخواهد داشت.براساس ماهیت موضوع عملکردنیروهای نظامی کار نظامی گری ونه اقتصادی است حالا تحت هر بهانه واستدلالی باشد. (4448971) (alef-13)
 
Lao People
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۲:۱۳:۵۶
زنده باد سرلشکر،واقع بعضیها چرا دنبال تفرقه افکنی و فرافکنی هستند،بهتر نیست به جای این حاشیه سازیها کار کنن؟؟؟؟ (4447067) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۲:۱۵:۳۳
دولت میخواد با این بحثها فرافکنی بکنه و به وعده های انتخاباتیش عمل نکنه و بگه نگذاشتن (4447074) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۲:۲۵:۳۰
محرومين راكه عليخاني وكميته امداد راه مي اندازند
‏پل وراه و سد و صنايع راهبردي هم كار سپاه است
فرهنگ هم آتش به اختيار و افتاد دست مردم
‏دولت روحاني واقعا چه كارهايي انجام مي دهد؟ (4447102) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۲:۲۸:۴۵
درود بر سپاه
و درود بر فرمانده دلاورش (4447110) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۲:۳۷:۱۹
نمونه کار ها افتتاح فاز های پارس جنوبی و پالایشگاه بنزین بود که جناب روحانی در زمان انتخابات افتتاح کرد (4447154) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۴۲:۴۳
آقای حسن روحانی نیک می‌داند که فعالیت سپاه سازندگی است نه اقتصادی. او می‌داند که درآمدهای قرارگاه به جیب این طایفه و آن خاندان نمی‌رود. می‌داند که بچه‌های مظلوم سپاه کار سازندگی می‌کنند، به همان شکلی که در عراق و سوریه جان می‌دهند. (4447580) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۲:۴۱:۳۲
اقتصاد کشور با دولتی شدن به نابودی کشیده شد (4447175) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۴:۴۵:۲۱
دولتهایی که نمیتونن بعد از 20 سال حتی پراید و 405 عهد بوق رو از رده خارج کنن و یه بزرگراه تهران شمال رو تموم کنن باید سکوت کنن و به جای حمله به سایرین با سرافکندگی از مردم عذرخواهی کنند!!!!!!!!!!!!!!! (4447429) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۴۳:۰۲
اگر واقعیت فعالیت‌های اقتصادی سپاه هم مثل همان موشک‌ها صدا کند و همه مردم بشنوند، همین آقای روحانی خواهد گفت دستورش_را_من_دادم! (4447581) (alef-13)
 
Italy
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۲۵:۲۰
با دولتی و البته نظامی شدن یکی از دلایل اصلی جلوگیری از خصوصی سازی واقعی شدن در کشور دخالت ارگان های نظامی در اقتصاد برخلاف وظیفه واقعی شون هست.الف نه توهینی کردم و نه چیز دیگه ای بجز واقعیت پس لطفا سانسور نکن (4447533) (alef-13)
 
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۲:۳۵:۵۱
با سلام
شما درست می فرمائید سیستم دولتی نمی تواند به تنهایی کشور را به پیش ببره
ولی صد البته اگر قرار است نه بخش دولتی از خود هنرنی نشان دهد و نه بخش خصوصی قدرت این را دارد که کاری از پیش ببرد به هردلیلی حتی درست .
پس سپاسگذار نظامیان از جمله سپاه قرارگاه خاتم باشیم که درصد بالایی از ساخت و ساز و سرافرازی را مدیون آنها هستیم .
عده ای می گویند پول می گیرند که کار پیش می برند، ولی من می گویم این پول را بسیاری دیگر از دولتی ها می گیرند و هیچ کاری هم نمی کنند پس باید شرافتمندان قرارگاه خاتم را تندیس طلا پوشاند.اگر می خورند زحمت هم می کشند بعضی دولتی ها که فقط بار اضافه دولتند. (4449563) (alef-13)
 
محمد قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۲۶:۱۲
وزیر اقتصاد پارسال گفت وزرای دولت که عضو هییت مدیره شرکت های بزرگ هستند و حق الجلسه های دهها میلیونی میگیرن مانع از خصوصی شدن شرکت ها هستن
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل (4447536) (alef-13)
 
Denmark
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۱۱:۵۳
درود بر سپاه مقتدر کارآمد دلسوز پاک دست انقلابی و خار دشمنان کشور و مردم و انقلاب. (4447260) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۱۳:۳۶
روحانی بطور مشخص میگوید هرکس به کار خود با دقت بپردازد. نیروهای نظامی نباید کار اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کنند. تنها کار خودشان یعنی نظامی گری را پی بگیرند (4447262) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۲۲:۵۱
و دولت باید چه کار کند؟؟؟؟؟
دولت به کار خود میرسد؟؟؟؟؟

خیر. (4447664) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۹:۲۱:۲۷
مطمینی اینو میگه؟
پس حافظه تاریخی ات خیلی ضعیفه

یک جستجو بزن برای اشتیاق و دعوت روحانی از شپاه برای انجام فعالیت های عمرانی در دولت اول ایشان. اونهم نه یک بار بلکه چندبار (4448077) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۲۱:۵۰
هر کشوری باید تفنگ داشته باشد اما تفنگداران حق به دست گرفتن کنترل دولت (سیاست، اقتصاد، فرهنگ و ...) را ندارند.

در مورد "آقایان کارهای سخت را با کمترین منافع به سپاه واگذار میکنند" یک راه حل خیلی ساده وجود دارد:
سپاه که بخش خصوصی نیست تمام اموالتان را به همان "آقایان" یعنی سازمان های دولتی و وزارتخانه ها واگذار کنید خودشان آن "کارهای سخت با کمترین منافع" را انجام بدهند.
در تمام کشورهای توسعه یافته و سالم دنیا هم چنین است: یا بخش خصوصی واقعی، اگر نمیشود یا نمیتواند: دولت و قوه مجریه. چیزی بیرون از این دو وجود ندارد. (4447278) (alef-13)
 
مرتضی31313
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۰:۳۷:۱۲
برادر عزیز!
مثل اینکه شما حواستان نیست
1-ایده انجام طرح های بزرگ اقتصادی را همان حاج آقای مرحوم شده شما در پایان جنگ ارائه داد
2-تمام دولت ها ازجمله دولت یازدهم با التماس دنبال سپاه هستند تا طرح های روی زمین مانده آنها را اجرا کند
3-اگر "آقایان دولتی و دوستان مثلا بخش خصوصی آنها" به فکر انجام کار درست و خدمت بودند که وضع مملکت این نبود.بروید ببینید طرح هایی که در دست خود دولت و یا بخش خصوص رانتی است (مثل اتوبان تهران -شمال) با چه کیفیتی در حال انجام است
4-راستی یک سوال"چرا همزمان آمریکا و دولت روحانی دنبال محکومیت سپاه هستند؟ آمریکا فعالیت های منطقه ای سپاه را می کوبد و دولت اصلاحات فعالیت داخلی سپاه را"-عجب تقسیم کاری!!!!!!!!! (4448223) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۳:۲۵:۱۹
سپاه صرفا نطامی نیست بلکه یک نهادانقلابی است، بخش عمده آن مربوط به حوزه فرهنگ است واین در قانون اساسی آمده است و رئیس دولت این را به خوبی میداند ولی از نا آگاهی عوام حداکثر استفاده را میبرد . (4448541) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۴۳:۳۰
انتقاد از درست اجرا نشدن اصل 44 است سردار عزیز (4447324) (alef-13)
 
مهندس جنتن شهری
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۵۱:۵۴
اینکه سپاه برای عمران و ابادی مملکت تلاش کند مطلوب همه است..اینکه سپاه بازوی توانای دولت باشد کسی منتقدش نیست..ولی اینکه سپاه در برابر دولت بایستد و مشاوران و سردارانش به بلندگوی یک جناح تبدیل شود یعنی اینکه سپاه خودش را از اکثریت جدا کرده ...سپاه باید یک نیروی بیدار نظامی ملی باشد نه یک نیروی منفعل حزبی...نه یک اپوزسیون دولت..سپاه باید سمبل اقتدار نظامی باشد نه در میدان کارزار سیاسی..سپاه باید بازوی نظام در پیشبرد اهداف کلان باشد نه بنگاهی برای اشتغال از ما بهتران ..شما اگر یک سر به همین افرادی که در قرارگاه سازندگی استخدام شده اند بیاندازید میبینید که چه کسانی و با چه ظوابطی و با چه حقوقهایی دارند سپاه را بدنام میکنند... (4447333) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۲:۲۵:۵۹
کسانی که در دولت استخدام می شوند هم همچین آش دهنسوزی نیستند . عده ای حقوق بگیر که کار مفیدی هم انجام نمیدهند جز هدر دادن بیت المال (4448437) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۰۱:۵۰
فکر کنم بیشتر دولت ضد سپاه عمل میکنه و حرف میزنه
سپاه اپوزوسیون دولت نیست این دولته که اپوزیسیون نظام شده
البته برا خوشگلی (4449075) (alef-13)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۵۵:۱۷
منظور از دولت بی تفنگ دولت منتخب و منظور از دولت با تفنگ قوای نظامیه و این ربطی به دولت خاصی نداره که بگیم تحقیر میشه یا نه.گویا سردار منظور دقیق متوجه نشده. (4447343) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۰۳:۱۱
یعنی از این به بعد به قوای نظامی بگیم دولت با تفنگ؟ همه جا اینجوری میگن یا فقط تو شهر شما و آقای روحانی؟ (4449078) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۰۵:۵۸
اصلا من فکر کنم آقای روحانی از الان به فکر انتخابات 1400 هستن (4449085) (alef-13)
 
رمضانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۴:۰۲:۰۶
جناب آقای جعفری من چندین بار سخنان آقای روحانی را گوش گرفتم و ایشان انتقادی از سلاح و موشک سپاه نکردند فقط ایشان گفتند که اقتصاد نباید دولتی باشد چه دولتی که بی تفنگ است و چه دولتی که با تفنگ است و منظور ایشان انتقاد از نحوه واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 قانون اساسی است که واگذاری ها به بخش خصوصی صورت نگرفت و سپاه مالک بخش عظیمی از اقتصاد شد که بسیار کار اشتباهی بود. کجای این صحبت ها انتقاد از سلاح سپاه بود!!!! به نظر می رسد که فرمانده سپاه بجای پاسخگویی و واگذاری بنگاه هایی که در اختیار گرفته به بخش خصوصی دارد جو سازی می کند. (4447356) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۱۹:۳۶
4 سال رئیس مملکت بود. گزارش بدن در مورد خصوصی سازی چطور عمل کردن. (4447816) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۲۵:۱۳
شما زمان انتخابات را یادت رفته که روحانی به موشک های سپاه و رونمایی از شهرک های موشکی خرده گرفت؟ (4447831) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۹:۲۲:۱۶
زرنگ جان
سخنرانی موضوع نیست

توتییت بشدت بودارو مساله دار روحانی در مورد حمله به سپاه بوده (4448078) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۴:۰۳:۴۸
کدام هجمه سردار؟؟ تا جاییکه ما داریم میبینیم بیشترین حجم هجمه ها علیه دولت است انهم از تریبون های رسمی!!!! کمی انصاف هم خوب است. (4447361) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۲۲:۰۰
شما خودتونو به اون راه زدین!!!!

یه سر بزنین فضای مجازی ببینین چه خبره!!!!

همچنان "......هراسی" برای فرار از پاسخگویی ادامه داره!!! فقط هر دفعه "جای خالی" رو با یه چیزی پر میکنن. (4447661) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۱۲:۳۹
بهتر است مقداری از فحاشی های روحانی را بشنوید از جمله به جهنم بروید بیسواد های و....... ایشون تو پایان نامه خودشون تقلب کرده اند موندم چرا شورای نگهبان ایشون رو تایید کرد و باید اون دنیا پاسخ دهد! (4447953) (alef-11)
 
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۰:۵۵:۱۹
یعنی شما هنوز نفهمیدید که روحانی به کسی نگفته به جهنم بروید؟؟؟!!!!البته به امثال تو باید گفت. (4448673) (alef-13)
 
الف
United States
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۴:۰۸:۵۰
سردار خیلی ممنون که به دولتها کمک کردین ولی به نظر من بهتره نهادهایی که مسئول امنیت کشور هستند، روی همین کار تمرکز کنن و وارد کار اقتصادی نشن. شما که تو زمینه کارهای سازندگی تجربیات خوبی دارید، این تجربیات رو به سایر شرکتها انتقال بدید و خودتون با تمام توان به افزایش توان دفاعی کشور بپردازید. (4447366) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۲۷:۰۹
دوست عزیز این دولت است که مرتب از سپاه خواهش میکند به دادش برسد.
ضمن اینکه با وجود امکانات کافی سپاه چه اشکال دارد که سپاه اگر می تواند باری از دوش محرومان که دولت نیز به داد آنها نمی رسد بردارد (4447834) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۰:۴۲:۳۸
اینا که تقصیری ندارن خود دولتها ازشون میخاد کمک کنن (4448662) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۴:۱۳:۳۶
روحانی بجای آنکه به فکر حل مشکلات باشد دائما ايجاد تشنج می کند. بنظر می رسد با کهنه شدن بهانه " مقصر دولت قبل است" دنبال بهانه جديد می گردد. (4447374) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۴:۱۴:۱۱
آاقای روحانی ! بازهم زمين کجه؟ (4447376) (alef-13)
 
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۴:۲۵:۴۹
ما نفهمیدیم سپاه خوبه یا بده اگه خوبه خوب چرا میکوبیدش اگه بده چرا تعریف و تمجید میکنید این پارادکس ادم رو بد گمان میکنه (4447387) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۳:۲۰:۲۱
خوب بودن یک نهاد مجوزی برای عدم انتقاد و عدم امر به معروف را صادر نمی کند. و امر به معروف به یک نهاد به معنی بد بودن آن نهاد نیست. تعریف به جای خود وامر به معروف هم به جای خود. (4448533) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۳۰:۳۰
این تفکر شما یعنی تفکر صفر یا یک. سپاه مثل هر نهاد دیگری نه صد در صد خوب است و نه صد در صد بد است. باید خوبی هایش را تقویت کند و بدی هایش را اصلاح. (4449404) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۴:۵۰:۳۱
درود بر پاسداران انقلاب. فعالیتهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واقعا خدمت به کشور است ولی شاید منظور رئیس جمهور واگذاری های صورت گرفته در غالب اصل 44 همچون مخابرات و ... میباشد و شاید بهتر بود مخابرات همانند پست دولتی باقی می ماند (4447442) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۴۵:۱۶
اشتباه می کنید دوست عزیز. اگر قرار باشد این فعالیت های اقتصادی منجر به نوعی انحصار گرایی اقتصادی بشه و شرکت های کوچک را زمین بزند در دراز مدت به ضرر ما و اقتصاد ماست. ما در عرصه اقتصادی باید اجازه ایجاد رقابت را بدهیم. (4449167) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۰۳:۴۲
صحیح است. اما ملت بدون اقتصاد هر چقدر که دولتش اسحله داشته باشد نیز سرانجام یا نابود میشود و یا تسلیم. اقتصاد کشور با دولتی یا نظامی شدن نجات پیدا نمیکند. (4447460) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۰۵:۱۶
جناب سردار عزیز
شما و سپاه افتخار ایران زمین و حافظ امنیت مایید. اما به نظر میرسد منظور روحانی این است که کارهای اقتصادی را نباید دست دولت داد حال این دولت یک دولت نظامی باشد یا غیر نظامی. سپاه و نیروهای امنیتی باید با تمرکز برروی امنیت سبب افزایش امنیت سرمایه گذاری شوند نه اینکه خود کار اقتصادی کنند. همان اشتباهی که وزارت اطلاعات را درگیر کارهای اقتصادی کرد. به نظر منظور روحانی این باشد. وگرنه روحانی خود حامی سپاه و نیروهای نظامی و امنیتیست (4447472) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۳:۳۷:۲۰
آخه عزیز من. خود روحانی گفت سپاه بیاد وسط کارایی که دیگر نهادها نمی تونن انجام بدن رو انجام بده... این رو چی کار کنیم آخه... (4448565) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۰۵:۴۲
کشور به فداکاری سربازانش در سپاه و ارتش و بسیج احتیاج دارد اما حضور ایشان در عرصه های اقتصادی و پولی و نفتی معنی ندارد. (4447475) (alef-11)
 
شادمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۲۰:۱۷
به شخصه ازحمله وو جواب قاطع موشکی سپاه بسیار ممنونم.اما عزیزان سپاه یکبار برای همیشه به تمام اتهامات سیاسی؛انتخاباتی؛اجتماعی؛اقتصادی و...جواب بدهد و سکوت را برای دیگران باقی بگذارد. (4447520) (alef-13)
 
محمد قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۲۴:۵۵
دولت بی تفنگ دولت لیبی بود که دیدیم
دولت کره شمالی رو هم دیدیم (با قید عدم قبولی رفتارهای بین المللی و داخلی)
سرنوشت قطر رو هم می بینیم
دنیایی که قانون جنگل حاکمه
و بمب هسته ای صلح اجباری آورده
سخن از گذاشتن تفنگ بر زمین از خامی و ساده اندیشی است (4447530) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۱۳:۱۰
ربطش چی بود اونوقت؟ (4447643) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۳:۴۰:۴۸
موضوع را نگرفتی، منظور واگذاری بخشهای دولتی و درآمدزا به سپاه و ارگانهای نظامی است ، بجای آنکه به بخش خصوصی واگذار شود. (4448572) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۰۴:۵۶
24 میلیون رای به معنی موافقت با تمام تصمیمات شما نیست آقای رییس جمهور

24 میلیون رای کسانی هستند که از برنده شدن شما تو انتخابات خوشحال شدند و از موشک باران مواضع داعش و اقتدار نظامی و موشکی کشور نیز خوشحالند

دلیلی نیست که 24 میلیون نفر هم موافق باشند که قوای نظامی کشور تضعیف شود

راستی قرار نیست که صحبتهای سال 63 توی مجلس را عملی کنید؟؟؟

مراقب مشاورانتان باشید آمار اشتباه به شما ندهند (4447630) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۲۸:۳۹
با اجازه الفیون که لطفا سانسور نکنند.

این سخن و نظرات ایشان نکات جالبی دارد که اگر بر روی آن توافق شود میتواند اتفاق خوبی بیفتد. چند نکته قابل ذکر

1- همه عقلا که اهل کشور داری هستند اصول روشنی را برای اداره بهتر جامعه ارائه میکنند مثلا اصل تفکیک قوا. اصل دیگر اینه که نیروهای نظامی نباید اقتصاد و پول کشور را در دست داشته باشند. چرا که اقتصاد را از رقابت سالم خارج میکنند.
2- روحانی در کوران تبلیغات انتخاباتی اعلام کرد که سپاه کارهای اقتصادی خود را به حاشیه ها و نقاط مرزی که محرومیت بیشتری دارند منتقل و مراکز داخلی اقتصاد را برای رقابت بخش خصوصی (اگر داشته باشیم !!!) بگذارند.
3- بسیاری از شرکت های فعلی اقتصادی مثل بخش قابل توجهی از مخابرات و خودروسازی و ... در اختیار مجموعه های نظامی است که فکر کنم وجهی برای ماندن در اختیار آنها ندارد و واگذار شوند.
4- بالاخره شفافیت کامل مالی و غیر مالی در انجام قراردادهای بزرگ. حتی شایعه اینکه مثلا پل صدر یا چاه های نفتی چندین برابر قیمت واقعی به پای ملت آب خورده برای شان و جایگاه نظامیان خوب نیست.
5- من هم مثل خیلی دوستان فکر میکنم چه ضرورتی دارد که روحانی اینقدر زود شروع کرده به درگیر شدن در این مباحث که تبعاتی مثل شعارهای روز قدس و شعر خوانی عید فطر دارد. تنها پاسخ قابل قبول اینه که اگر این جنس معضلات مالی کشور حل نشود باقی موارد مثل رکود حتما حل نخواهد شد.

والله اعلم. (4447681) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۵۹:۰۵
از حرفهای آقای جعفری مشخص است که منظور آقای روحانی را متوجه نشده اند (4447765) (alef-13)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۳۳:۱۵
دولت باید ممنون سپاه باشد که دارد بهش کمک می کند ، متاسفانه برخی افراد نفوذی دربدنه دولت رخنه کرده اند وبا مشاوره های غلط هر روزی هجمه ای برای کشور درست می کنند ، درمقابل سازندگی سنگ اندازی می کنند تا ملت را از نظام جمهوری اسلامی دلسرد کنند ، سپاه پاسدار اسلام ، کشور وحقوق ملت است ومی خواهد به پیشرفت تولید کمک کندتا ملت درفشار نباشند ، درود بر سپاه پاسداران که علاوه بر وظیه حراست وحفاظت ازمرزهای کشور به فکر سازندگی داخل کشور نیز هست . (4447847) (alef-13)
 
سیدعلی حجازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۹:۵۳:۳۵
آقای روحانی عزیز
هفت شهر عشق را عطار گشت -ماهنوز اندر خم یک کوچه ایم
قضیه طرفدار سرمایه داری با ضد سرمایه داری در کشور و در مکتب و مرام و اندیشه ما شده است مثال مرغ و تخم مرغ و .... که بستگی به سلیقه طرف داردکه کدام را اصل بداند
اندیشه امام ره دربین بعضی از ماها تقسیم شده است به دوقسمت :
1-آزاد اندیشی و نظرات ضد استبدادی امام-
2- نظرات ضد استضعاف وسرمایه داری و مردم داری به معنای طرفداری از پابرهنه گان و انقلاب و اسلام را متعلق به آنان دانستن امام

امروزه می توان گفت تنها خطی که برآیند این دو تقسیم بندی است خط رهبری و مواضع ایشان است
در قسمت اول و برفرض نداشتن عرق و تعصب ضد سرمایه داری و استکبار حاصلش می شود ساده انگاری و بی خطر دوست دانستن غرب و ندیدن قدرت ها و قابلیت های بالقوه و ذاتی را ه ورسم سرمایه داری که قطعا پس از غلبه و تحکم و شکل گیری شاختارس اش در اولین فرصت کودتاهی اقتصادی فرهنگی و حتی سیاسی می کند و هرچیز و همه چیز را به باد می دهد
قسمت دوم که روی دیگر سکه می تواند باشد تکیه بر تحکم و ایجاد محدودیت و اجبار در جهت گیری های تاریخ مصرف گذشته دوران دوقطبی (کمونیستی و سرمایه داری ) و اصرار بر نادیده گرفتن کشورهای مستقل یا کشورهایی است که متمایل به استقلال هستند یعنی همان کشورهای عدم تعمد و...
اما این دو فرضیه و دو فرض در شرایط عادی قابل بحث است و شرابط دیگری وجود دارد که کشور های مستقل را وادار می کند جدا از این دو مقوله براساس شرایط و برای محقق شدن و با حتی دفاع از آرمانها و مقاومت بگونه ای عمل کنند که قدرت کودتا را از نهاد و قطب حاکم بگیرند وآن شرایط کنونی ماست که ما نتوانسته ایم ساختار ی مستقل و خود اتکا به هر دلیل ایجاد کنیم ولذا باید یک اقتصاد درسایه دولتی یا شبه دولتی که در شکل مثبتش اقتصاد بسیجی است نه برای تخریب سرمایه داری خصوصی که حتی برای تقویت آن داشته باشیم و آن شرایط کنونی ماست که در همه زمینه ها درگیر و درمحاصره اقتصادی، تبلیغاتی و فرهنگی استعمار هستیم
آقای روحانی سخنان رهبری را درخصوص جوانانی که قدر استقلال را نمی دانند بیاد بیاورید و بدانید استقلال اولا بها دارد
امروزه استقلال همانند روزگاران پیش وجه مکانیکی یا تک بعدی قبلی را نداشته و شامل اهرم های اقتصادی و فرهنگی حتی سیاسی است نگاه کنید به دوران دولت خودتان و فراز ونشیب هایش تا متوجه بشوید چگونه با اهرم اقتصاد در رابطه با فرازو فرود های مملکت گاه به دولت شما درباغ سبز مثل دادن هواپیما در آینده دور را میدهند ودیگر گاه همچون ترامپ دبه درمی آورند وسنای امریکا قانون وضع می کند برای تحریه های جدید
آقای روحانی بدانید که تنها راه مقابله با اینگونه تهاجم تحکم اقتصادی ، داشتن وتکیه کردن بر اقتصادی مستقل چند منظوره با محوریت افتصاد بسیجی است که قطعا یا اقتصاد دولتی مورد نظر دوستان شما فرق دارد گو اینکه این اقتصاد در آینده نه به سرمایه داری خصوصی که به سرمایه داری یا اقتصاد تعاونی باید داده شود
آقای روحانی در زمانی که امریکا قصد دارد سپاه را تروریسم معرفی کرده و تحریم کند ،در زمانی که امریکا حزب الله لبنان را ترورسیم می نامد و این نامیدن مترتب است با تحریم و بلوکه کردن سرمایه آنان و شخصیت هاشان می باشد !! شما چه انتظاری دارید و به چه جرعتی اینچنین می خواهید به سرمایه داری خصوصی بی درو پیکر ماپر و بال بدهید درحالی که امروزه تبعیت بی چون وچرای جهان سرمایه داری و اجبارش به اطاعت از سیاست های آنان نه اختیاری که اجباری است و تمامی نظام های بانکی و اهرمهای سرمایه داری همچون بیمه حمل و نقل در اختیار آنان بخصوص امریکاست
اینگونه نگاه و نظر یعنی ندیدن خطرات ناشی از قابیلیت ای بالقوه سزمایه داری خصوصی سود ستا و سودگرا را که قبلا خیلی ها داشته اند و خیلی ها را از راهبه در کرده است
کسانی که علی رغم عقبه انقلابی شان هم اکنون در امریکا تشریف دارند و دم از عدم دخالت دین در سیاست زده وطالب حکومت سکولار هستند و این یعنی فاتحه نوع ونطر کسانی که انقلاب کردن (4448139) (alef-13)
 
Malaysia
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۱:۴۷:۳۹
این پاسخ هیچ ربطی به سخن روحانی ندارد. جمله ایشان به این معنا بود که چرا اقتصاد را از دولت گرفتید و به جای بخش خصوصی به سپاه دادید. پاسخ به این معناست که سپاه لازم است تفنگ داشته باشد! (4448374) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۱:۵۹:۰۷
جناب روحانی گفت کار اقتصادی بایستی توسط بخش خصوصی انجام شود نه سازمانی که.باتفنگ سرکاردارد خلا صه ایشا ن گفتند بایستی در وظایف سازمانی کارکرد (4448395) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۲:۱۵:۲۰
چرا انتقاد از سپاه میشه "هجمه"
و انتقاد از دولت "نقد منصفانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (4448426) (alef-13)
 
بچه ی شوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۳:۱۳:۳۴
این سخن که روحانی با موشک مخالف است دروغ و شانتاژ است. در ضمن بسیاری از موشکها حاصل زحمات ارتش است و‌ کوچکترین نامی و کوچکترین تشکری از ارتش وجود ندارد. چندمین بار است که‌می نوسیم امیدوارم‌سایت الف منتشر کند. گویا ما وارد لیست سیاه سایت الف شده ایم. دو روز است پانزده کامنت گذاشته ام وتقریباهمگی سانسور شده اند. یکجانبه گری‌سایت الف نه به نفع اصولگرایان بلکه باعث تضعیف روشنگری و ضعف بیشتر اصولگرایان خواهد شد، شانزدهمین بار است که می خواهم آقای توکلی به این قضیه رسیدگی کنند. (4448520) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۳:۳۳:۲۸
اي كاش صنعت خودروسازي را هم به دست كفايت سپاه اسلام ميسپردند! (4448552) (alef-11)
 
ولی اله مهدوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۱:۱۷:۲۶
قانون اساسی اجازه فعالیت های عمرانی و سازندگی را به نیروهای مسلح از جمله سپاه در زمان صلح داده است. (4448690) (alef-13)
 
ولی اله مهدوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۱:۵۶:۱۳
روحانی از یک طرف از فعالیت های سازندگی سپاه بهره مند می شود و نتایج آن را در افتتاح ها به نام خود می زند و از یک طرف به سپاه بخاطر اقداماتش در عرصه سازندگی حمله می کند و آن را فعالیت های اقتصادی می نامد، میزان بدهکاری دولت به قرارگاه سازندگی سپاه چقدر است؟؟؟ کدام شرکت خصوصی حاضر است با این شرایط برای دولت کار کند؟؟؟ سپاه پروژه های کلان کشور را با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان ممکن انجام می دهد، بسیاری از عایدات خود را از پروژه ها برای ساختن درمانگاه، مدرسه، جاده و سایر اماکن عام المنفعه برای مردم بومی مناطقی که در آنجا پروژه ها اجرا می شود هزینه می کند، در مدت زمانی که پروژه اجرا می شود برای جوانان بیکار منطقه اشتغال ایجاد می کند، دست بیگانگان را از عرصه های سازندگی کشور کوتاه کرده و با توان مهندسان و کارگران ایرانی مشغول ساختن ایران است و همه اینها را در قالب مجوزی که قانون اساسی به سپاه داده است تا در زمان صلح به سازندگی کشور بپردازد انجام می دهد، باید و نبایدها را قانون تعیین می کند نه جناب دکتر!!!!!!!! روحانی، چرا کسی به فعالیت های اعضای هیئت دولت در بخشهای خصوصی اقتصادی اشاره نمیکند؟؟؟ چرا کسی به دخالت های برادر آقای روحانی در بخش های بانکی کشور اشاره نمیکند؟؟؟ چرا کسی به رانت ها و ویژه خواری های میلیاردی و اختلاس های چند هزار میلیاردی اشاره نمیکند؟؟؟ خیلی جالب است که فعالیت ها و اقدامات دلسوزانه و ایثارگرانه سپاه در عرصه آبادانی کشور باید زیر سوال برود ولی چشم بر روی کثافتکاریهای اقتصادی منصوبین به دولت و رئیس آن بسته شود؟؟؟!!!! واقعا به چه سمت و سویی می رویم؟؟؟ واقعا با خودمان چند چندیم؟؟؟!!! (4448735) (alef-13)
 
ترابی
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۱۰:۳۲
وقتی بودجه سپاه برای چندمین بار کم می شود سپاه چه جوری باید هزینه های مالی تامین امنیت را فراهم کند مجبور می شود که کار اقتصادی کند
در بیشتر کشورها ی حتی توسعه یافته بیشترین بودجه مربوط به بخش دفاعی است حال چرا دولت محترم دائما در حال کم کردن این بودجه است سوالی است که ذهن سردار را مشغول کرده (4449091) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۰:۰۲:۱۹
در همه جای دنیا نیروی نظامی در زمان صلح به فعالیت های سازندگی و عمرانی می پردازد. مثلا جائی که صادرکننده نیاز به کامیون داره بتونه از سیستم حمل و نقل و ترابری نیروی نظامی بصورت کاملا قراردادی و قانونی کمک بگیره.
تنهانکته ای که در این زمینه در ایران مشکل ایجاد کرده اینه که چه با درخواست دولت و چه با درخواست سپاه خیلی از پروژه های خصوصی توان رقابت با نیروهای نظامی رو از دست میدهند. این برای بخش خصوصی که نهایتا باید کشور رو به جلو ببرد بسیار بد است. اگر این موضوع رو دولت و سپاه با کمک هم حل و شفاف کنند فوق العاده میشه. (4449202) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۳:۳۶:۲۱
آخه چهار سال گذشته مقصر دولت قبل بود حالا این چهار سال هم باید یه بهانه پیدا بشه دیگه. یه بار موشک های سپاه یه بار خود سپاه و دفعه بعد مداحان احتمالا و بعد هم ائمه جمعه مقصرند و بعد هم همه (4449706) (alef-13)