نظر منتشر شده
۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 440984
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا: زوج و فرد، طرح غلط مبنایی است
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا اظهار کرد: طرح زوج و فرد، طرح غلط مبنایی است. چرا که نمی‌شود آلودگی اگزوز یک خودرو را به رقم شماره آخر پلاک خودرو ربط داد.

به گزارش ایسنا، وحید حسینی در پنجمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا گفت: سال گذشته 22 روز پیاپی آلودگی هوا داشتیم و امسال در آبان ماه 9 روز پیاپی با آلودگی هوا مواجه بودیم. درست است که تعداد روزهای ناسالم در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است ولی چیزی که سبب اذیت مردم می‌شود اپیزودهای طولانی و پیوسته آلودگی هواست.

وی ادامه داد: شهرهای بزرگ اروپایی نیز با آلودگی هوا مواجه هستند و آنها نیز چند روز اپیزود در طول سال را تجربه می‌کنند.

حسینی با نمایش تصویر روز ناسا که بر اساس یک تصویر ماهواره‌ای آلودگی هوای تهران را نشان می‌داد گفت: آماری که در سال 2012 منتشر شده است این است که 26 هزار نفر مرگ منتصب به آلودگی هوا در سال دارند که وزارت بهداشت اعلام کرده است حدود 6000 نفر از این آمار برای تهران است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: با توجه به اینکه بیش از 100 هزار خودروی دیزلی تردد شبانه در تهران دارند. طرحی در شورای شهر تهران در خصوص جلوگیری از دود دیزل مطرح شده است.

حسینی با اشاره به اینکه برآورد من این است که هزینه‌ای که برای آلودگی هوا و سلامت شهر تهران پرداخت می‌شود 18 هزار میلیارد تومان در سال است گفت: تقریبا سالی 10 تا 15 هزار میلیارد تومان برای نگهداری و توسعه شهر خرج می‌کنیم، در حالیکه 18 هزار میلیارد تومان برای سلامتی و بیماری و مرگ و میر هزینه می‌شود که این کاملا به ضرر ماست.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه اوضاع آلودگی هوا فقط با راه حل‌های علمی قابل حل است، گفت: پنج سال پیش متوجه شدیم که ابزارهای لازم برای فهم آلودگی هوای شهر تهران را نداریم و از آن زمان تا کنون شروع به تولید این ابزارها کرده‌ایم.

حسینی افزود: در شهر تهران بعد از چندین سال طی جلسات مختلفی که با وزارت کشور در سازمان محیط زیست داشته‌ایم طرح کاهش یا LEZ نصفه‌ای را راه اندازی کردیم. هدف ما این بود که این طرح خیلی جدی‌تر و سختگیرانه تر آغاز شود ولی با توجه به ملاحظات سیاسی و اجتماعی نتوانستیم این هدف را کامل پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر طرح کاهش را اجرا کرده و موتورسیکلت‌های کاربراتوری را حذف کنیم آلایندگی کربن سیاه کاهش پیدا می‌کند گفت: از امسال سیستم اندازه گیری کربن سیاه به صورت آنلاین را راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا اظهار کرد: طرح زوج و فرد، طرح غلط مبنایی است. چرا که نمی‌شود آلودگی اگزوز یک خودرو را به رقم شماره آخر پلاک خودرو ربط داد. باید اعلام کنیم که 300 هزار خودروی کاربراتوری تهران مسئول تولید آلودگی نصف همه خودروهای سواری این شهر هستند. بنابراین باید طرح کاهش را سختگیرانه تر اعمال کنیم.

وی همچنین درباره استفاده از موتورسیکلت‌های برقی گفت: در حال حاضر در کشور 32 دستگاه موتور برقی پلاک شده وجود دارد و این باید افزایش پیدا کند. همچنین به خریداران موتور برقی باید تسهیلات ویژه‌ای اختصاص داد.

حسینی همچنین درباره خودروهای دیزلی گفت: هر خودروی دیزلی که در کشور تولید می‌شود باید فیلتر داشته باشد و خودروی دیزلی نباید در کشور بدون فیلتر پلاک شود.

 مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا اظهار کرد: فناوری هایی در دنیا وجود دارد که می‌تواند جلوی مرگ و میر انسان‌ها را بگیرد ولی صنعت ما فوق العاده از لحاظ اجتماعی بی مسئولیت است. یک شرکت اروپایی اعلام کرده است که اگر قانون فیلتر دوده در کشور ایران لغو نشود به ایران خودرو نمی‌فروشد. از آنجا که سلامت مردم مهمتر است و شرکت‌های خودروسازی سودجو هستند ما به عنوان حاکمیت باید بجنگیم و سلامت مردم را در نظر داشته باشیم.
 
کلمات کلیدی : کیفیت هوا + محیط زیست + آلودگی هوا
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۲ ۱۴:۴۷:۲۳
همه این مشکلات باانتقال پایتخت اداری به خارج ازتهران قابل حل می باشد. (4144885) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۲ ۱۵:۴۳:۲۸
مشکلات اصفهان و تبریز و مشهد چه؟! راه حل تان انتقال به خارج از اصفهان و تبریز و مشهد است؟!!! عزیزم این مشکل مربوط به کلان شهر هاست و هر کشوری که 80 میلیون جمعیت داشته باشد کلان شهر هم دارد، بنابراین باید صنعت را پاک کرد، تا در جایی که تجمع انسانها به استفاده زیاد از تولیدات صنعتی منجر می شود، مسئله آلودگی هوا قابل کنترل باشد! (4144966) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۲ ۱۷:۱۰:۱۴
اجراي طرح زوج وفرد از درب منازل اتفاقاً علمي ترين وبهترين راه حل است. (4145095) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۲ ۱۵:۳۸:۴۲
این طرحها چه زوج و فرد ، انطباق طرح ترافیک بر زوج و فرد، زوج و فرد از درب منزل و ..... جز به دردسر انداختن مردم و کسب درآمد برای راهنمایی رانندگی هیچ تاثیری در کاهش آلودگی ندارد.
مشکل عمده بواسطه تولید خودروهای بی کیفیت است که ظاهرا هیچ مقام و مسئولی تمایل به پرداختن به این موضوع ندارد. (4144953) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۲ ۱۵:۳۹:۰۰
طرح زوج و فرد اگه برا مردم هوای پاک نداشته برا شهرداری حسابی نون داشته (4144954) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۲ ۱۶:۳۹:۵۰
وقتی علت اصلی الودگی خودروها هستند ، تنها راه شدید تر کردن طرح زوج و فرد است . یعنی. طی ماه در هر روز پلاکهایی که سمت راست انها صفر است روز بعد سمت راست یک و روز بعد دو ... الی اخر . بدین ترتیب هروز تعداد خودروها یکدهم میشود . راه دیگری هست که سریع اجرایی باشد ،؟در دراز مدت پایتخت باید و باید جابجا شود این جابجایی از همین فردا باید شروع شود الودگی پیش کش ... زلزله را چه کنیم . (4145052) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.