نظر منتشر شده
۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 279019
تفاوت صنعت خودروی ایران با جهان
تاریخ انتشار : يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۶
فاصله خودروسازان داخلی با صنعت خودروی جهان در حدی است که یکی از دغدغه‌های خریداران خودرو در ایران "تمیزی و نظافت خودروی صفر کیلومتر در زمان تحویل" است.

به گزارش ایسنا، حجم نارضایتی‌ها از عملکرد خودروسازان داخلی در حدی است که این شرکتها حتی نتوانسته‌اند در موضوعات پیش پا افتاده و ساده‌ای چون تحویل خودروی تمیز و نظافت شده به خریداران، رضایت آنها را جلب کنند. در این زمینه تحویل گرفتن خودروی صفرکیلومتری که تحت تاثیر وزش باد، بارش باران و گرد و غبار بدنه آن کثیف و پوشیده از گرد و خاک شده، به یکی از تجربیات خریداران خودروهای داخلی در هنگام تحویل خودرو بدل شده است.

البته این موضوع علاوه بر نارضایتی و دل ‌آزردگی که در خریداران به واسطه تحویل گرفتن یک خودروی صفر کیلومتر کثیف ایجاد می کند، در مواردی نیز سرمنشاء بروز برخی اختلافات بین خریدار و شرکت سازنده خودرو می‌شود.

در این زمینه مواردی وجود داشته که مشتری پس از شست‌وشوی خودروی صفرکیلومتر تحویل گرفته شده، متوجه وجود برخی خطوط در رنگ یا ایرادات و زدگی بر روی بدنه خودرو شده است، ایراداتی که هنگام تحویل خودرو به دلیل کثیف بودن آن قابل تشخیص نبوده است.

البته بدیهی است که در چنین مواردی شرکت فروشنده خودرو زیر بار پرداخت خسارت و جبران ضرر و زیان افت قیمت خودرو نرفته و مسوولیتی در این زمینه برای خود قائل نیست و البته خریدار که از واقعیت موضوع آگاه است نیز امکانی برای احقاق حق خود ندارد.

در این زمینه در نظرسنجی صورت گرفته از مشتریان صنعت خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، پاسخ‌دهندگان موضوع "تمیزی و نظافت خودرو در زمان تحویل" را به عنوان یکی از نیازها و خواسته‌های اساسی خود از خودروسازان داخلی، عنوان کرده‌اند.

نکته قابل توجه در این زمینه این است که تحویل خودروی تمیز و نظافت شده به مشتریان، اقدامی بسیار ساده و البته بی‌هزینه برای خودروسازان است به‌گونه‌ای که می‌توان با الزام مسوولان تحویل به کارواش خودرو پیش از تحویل، هم از اتفاقات این‌چنینی جلوگیری کرده و هم رضایت مشتریان را در این بخش تامین کرد.
 
کلمات کلیدی : خودرو+ سراتو+ سانتافه+ تندر+ پراید+ پژو
 
حسن
۱۳۹۴-۰۴-۰۷ ۱۱:۴۶:۲۳
ای کاش مشکلات خودروی داخلی همین باشه
اصلا اسم اینا فرقونه (3001947) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۹ ۰۸:۳۳:۴۷
حسن جان وقتی ایران خودرو شده مونتاژ کار خودروی 30 سال پیش شرکت پژو و سایپا هم هر روز یک مدل جدید چراغ واسه پراید درست میکنه و خوشحاله که 27 مدل ماشین که همش پرایده تولید میکنه ما باید از خودمون سوال کنیم اگه این همه سرمایه رو توی یک بخش دیگه هزینه کرده بودیم آیا بهتر نبود!!!! (3005977) (alef-3)
 
آریابان
۱۳۹۴-۰۴-۰۷ ۱۱:۵۹:۵۹
باید نیمۀ پر لیوان رو از دید فروشنده ، دید :
اگر خودرو کاملا تمیز و آینه ای باشه ، خط و خطوط روی اتاقش خیلی بیشتر تو ذوق میزنه !!!! ، تا اینکه بعد از شستشو توسط خود خریدار دیده بشه ؛
اونهم خریدارمغبونی که دیگه حتی به زور !!!! هم نمیتونه حرفش رو به کرسی بنشونه ؛ (3001980) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۷ ۱۲:۰۵:۰۷
باور کنید بنده یک دستگاه جک جی 5 تحویل گرفتم که داخل ماشین روی موکت ها ش جای پای کارکنان هنوز مانده بود و موتور ماشین انگار 20 سال هست که استفاده نشده !پزاز گرد وخاک (3001998) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۷ ۱۴:۱۰:۴۷
شاید باورش سخت باشه اما سال 80 یک پراید صفر خریدم و 2سال بعد که خواستم بفروشم 2تا گلگیر عقب و در عقب سمت شاگرد تمام رنگ بود!!!!!
طی این 2سال هم ماشین فقط و فقط دست خودم بوده وبه کسی نداده بودمش. (3002410) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۴-۰۷ ۲۱:۲۹:۳۷
تموم رنگ یعنی چی؟ (3003293) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۷ ۱۸:۵۷:۵۰
حمایت بی چون وچرا از صنعت خودروباعث ازبین رفتن سرمایه های مادی ومعنوی کشور شده است (3003105) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.