نظر منتشر شده
۲۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 270801
حسین شریعتمداری: برادر محسن از شما بعید بود!
آقای محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «المیادین» گفته است «سلاح‌های ما برای دفاع از عربستان، قطر، امارات و همه جهان اسلام است. من اطمینان دارم اگر کسی به مرزهای عربستان تعرض کند، ما از ملت این کشور دفاع می‌کنیم»!
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۴
حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت:

درباره اظهارات عجیب و تأسف‌آور آقای محسن رضایی گفتنی است؛
۱- اظهارنظر دبیر مجمع تشخیص مصلحت‌ نظام در حالی است که رژیم دست‌نشانده آل‌سعود علاوه بر خیانت‌های فراوانی که در طول حیات ننگین خود نسبت به اسلام و ملت‌های مسلمان مرتکب شده است، این روزها با قتل عام وحشیانه مردم مظلوم یمن و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان مسلمان و بی‌پناه، روی تمام جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است. آیا جناب رضایی این جنایات هولناک و ضدبشری رژیم‌ آل‌سعود را انکار می‌کند؟ اگر پاسخ منفی است- که نمی‌تواند مثبت باشد- ایشان با چه انگیزه‌ای و از کدام جایگاه انسانی و اسلامی - قانونی‌ پیشکش!- از این جنایات بی‌شرمانه دفاع می‌کند؟! تا آنجا که می‌گوید «سلاح‌های ما برای دفاع از عربستان است»! ایشان به عنوان یک مسلمان و بر اساس آموزه‌های اسلامی، حق حمایت شخصی از جرثومه‌های فساد و تباهی آل‌سعود را هم ندارد، چه رسد به آن که از جانب نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران، سخن بگوید و بی‌آن که متوجه باشد از عزت و شرف مثال‌زدنی ایران اسلامی برای حمایت از جنایتکاران وحشی آل‌سعود مایه بگذارد!

۲- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید
«من اطمینان دارم اگر کسی به مرزهای عربستان تعرض کند، ما از ملت این کشور دفاع می‌کنیم»! که باید پرسید آیا از نظر جنابعالی مردم مظلوم یمن که طی دهها روز و شب گذشته زیر بمباران بی‌وقفه جنگنده‌های آل‌سعود قرار دارند و همه روزه، انبوهی از آنان به خاک و خون کشیده می‌شوند، «ملت مسلمان» نیستند؟! اگر هستند- که هستند- چرا در مصاحبه اخیر خود حتی یک کلمه به حمایت از آنان سخن نگفته‌اید؟ و مثلا؛ نفرموده‌اید که « من اطمینان دارم اگر کسی به مرزهای یمن تعرض کند، ما از ملت این کشور دفاع می‌کنیم»!

باید پرسید آقای محسن رضایی در آل‌سعود غیر از جنایت و خیانت و قتل‌عام مسلمانان بی‌پناه چه ویژگی‌ درخور تحسین! و تقدیری! دیده‌اند که حمایت از آنان را در صورت تعرض دیگران، وظیفه ایران اسلامی! می‌داند؟! و در ملت یمن غیر از مظلومیت، اسلامخواهی و استقلال‌طلبی چه دیده‌اند که زبان ایشان در مصاحبه یاد شده کمترین گردشی به حمایت از آنان نداشته است؟!

۳- یک‌بار دیگر در این اظهارنظر دقت کنید «من اطمینان دارم اگر کسی به مرزهای عربستان تعرض کند، ما از ملت این کشور دفاع می‌کنیم»! خب! امروزه بعد از حملات وحشیانه آل‌سعود به یمن، مردم این کشور مسلمان به عنوان حق قانونی و شرعی‌ خود، در پی پاسخ به حملات رژیم سعودی هستند و برای این منظور، حمله به مرزهای عربستان را وظیفه خود می‌دانند که در مواردی هر چند کم‌دامنه به این اقدام دست زده‌اند و با عبور از مرزهای جنوبی عربستان به چند پایگاه نظامی آل‌سعود حمله کرده‌اند. حالا باید از آقای محسن رضایی پرسید، آیا مطابق دستورالعمل جنابعالی، اکنون وظیفه جمهوری اسلامی آن است که به جنگ انصارالله یمن برود! و براساس نظر دبیر مجمع تشخیص مصلحت از مرزهای عربستان در مقابل حملات آنان دفاع کند؟! آقای رضایی! خودتان قضاوت بفرمائید؛ می‌دانید چه می‌گوئید؟!

۴- بعد از اظهارات آقای محسن رضایی، تعدادی از سایت‌های وابسته به اصحاب فتنه و مدعیان اصلاحات که برخی از آنان سابقه سیاهی از خیانت در کارنامه خود دارند، دست به توجیه مسخره‌ای زده و نوشته‌اند منظور آقای رضایی دفاع از ملت عربستان بوده است! که باید گفت؛ اگر رژیم روسیاه آل‌سعود را یک رژیم مردمی! تلقی می‌کنید که چه عرض کنیم؟!... و اگر این رژیم قرون وسطایی را مانند همه انسان‌های آزاداندیش، رژیمی خونریز، جنایتکار و خیانت‌پیشه می‌دانید که لازمه حمایت و دفاع از ملت عربستان، مقابله با رژیم‌ حاکم بر این کشور است و از کجای اظهارات آقای رضایی برمی‌آید که منظور ایشان مقابله با آل‌سعود باشد؟! آقای رضایی می‌گوید از مرزهای عربستان در مقابل هر گونه تعرضی دفاع می‌کنیم و دفاع از مرزهای یک کشور در حالی که اولا؛ یک رژیم
قرون وسطایی بر آن حاکمیت دارد و ثانیا؛ هیچ اشاره‌ای به نامشروع بودن آن رژیم نمی‌شود! معنا و مفهومی غیر از دفاع و حمایت از رژیم حاکم بر آن کشور ندارد.

۵- باید از آقای رضایی پرسید؛ مرزهای عربستان از سوی کدام کشور مورد تهدید قرار گرفته است که ایشان برای دفاع از آن احساس وظیفه و تکلیف کرده است؟! آیا وابستگی عربستان به آمریکا و اسرائیل، آنهم در حد «دست‌نشاندگی» قابل انکار است؟ پس، به یقین آقای رضایی نگران حمله آمریکا و اسرائیل به مرزهای عربستان نبوده است. کشورهای عربی منطقه نظیر امارات و اردن و قطر و مصر و... هم که وامدار دلارهای بادآورده آل‌سعود هستند و نه فقط کمترین تهدیدی از جانب این کشورها متوجه مرزهای عربستان نیست، بلکه در بسیاری از جنایات رژیم سعودی حضور فعال دارند که مشارکت در حمله وحشیانه به یمن، تازه‌ترین نمونه آن است. بنابراین به وضوح می‌توان نتیجه گرفت که مرزهای عربستان از سوی هیچ کشوری غیر از انصارالله مظلوم یمن مورد تهدید نیست.

اکنون باید خطاب به دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت گفت؛ آیا منظور شما در تاکید بر دفاع از مرزهای عربستان، در مقابل تعرض دیگران، مقابله نظامی ایران با یمن است؟! به یقین چنین منظوری نداشته‌اید ولی اظهارات شما مخصوصا در شرایط کنونی
غیر ازاین مفهوم و مصداقی نمی‌تواند داشته باشد.

و اما از سوی دیگر، آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی ضمن حمایت کامل و همه‌جانبه از حمله وحشیانه آل‌سعود به یمن، تاکید کرده‌اند که در مقابل تهدید مرزهای عربستان از سوی انصارالله، بی‌تفاوت نمی‌مانند و به دفاع از رژیم آل‌سعود برمی‌خیزند... خب... جناب آقای رضایی، آیا اظهارات جنابعالی به مفهوم آن است که در صورت تهدید مرزهای عربستان از سوی انصارالله و ملت مظلوم و به خون غلتیده یمن، ایران اسلامی باید- و وظیفه دارد- در کنار آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه به مقابله با ملت و دولت قانونی یمن برخیزد؟! اگر چنین منظوری ندارید- که می‌دانیم ندارید- چرا نسنجیده سخن می‌گوئید؟!

۶- بدیهی است که آنچه در این وجیزه آمده - و متأسفانه از اظهارات اخیر آقای محسن رضایی استنباط می‌شود - با توجه به شخصیت انقلابی ایشان و سوابق درخشانی که از ایثار و فداکاری وی در کارنامه دفاع مقدس ثبت و ضبط است، نمی‌تواند قابل‌قبول و باورکردنی باشد و یا خدای نخواسته از سوءنیتی حکایت کند. ولی باید گفت بی‌دقتی برادر محسن در اظهارات یاد شده و آثار سوء آن به شدت درخور ملامت و بایسته اصلاح است.
۱۳۹۶/۰۶/۱۶ ۰۶:۵۷
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ۰۷:۰۶
 
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ ۰۸:۴۰
 
۱۳۹۶/۰۵/۰۴ ۱۵:۴۰
 
۱۳۹۶/۰۴/۲۷ ۰۵:۵۸
 
۱۳۹۶/۰۴/۲۰ ۰۷:۲۲
 
۱۳۹۶/۰۴/۱۴ ۰۷:۰۶
 
۱۳۹۶/۰۴/۰۸ ۰۶:۲۴
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۷ ۲۲:۴۳
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ۱۷:۱۳
 
 
کلمات کلیدی : حسین شریعتمداری
 
دلسوز خوزستانی
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۷:۳۹:۱۹
احتمالا منظورشان شیعیان مظلوم عربستان است. (2886617) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۸:۰۷:۲۹
آقاي محسن رضايي واقعا از حرف شما سر در نمي آورم شما اگر سلاحي داريد بايد در منطقه بتوانيد از متحد شيعه خود در يمن در درجه اول دفاع كنيد (2886662) (alef-13)
 
سپیده
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۸:۲۴:۴۱
هرکی هرچی بگه بش گیر میده
فقط و فقط خودش مدافع همه ارزشها و اسلام و دنیا و آخرت و ایناس (2886693) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۹:۰۴:۳۴
والا من نمیدونم این تحلیل رو چطوری انجام دادی متن مصاحبه رو خوندم بحث برادر محسن راجع به بحث کلی مرز شکنی که توسط اسراییل ، صدام و تکفیریها بنا نهاده شده هستش که گفته در توطیه تقسیم کشورهای اسلامی قرار نگیریم ولو عربستان باشه بحث از دفاع از کشورهای اسلامی ضد توطیه غربیها و اسراییله.کلی هم به عربستان هشدار داده که به فکر تقابل با ایران نباشه و خواستار وحدت جهان اسلام شده . (2886764) (alef-13)
 
lمحمود
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۹:۱۶:۴۴
در مورددرست و غلط بودن موضوع کاری ندارم اما آقای شریعتمداری چه کاره است که در مورد همه ی مسایل به شدت اظهار نظر می کنه و فقط فکر می کنه خودش نماینده اسلام و مسلمینه . بابا جان جنابعالی نماینده مردم ایران نیستی . (2886796) (alef-13)
 
رسول
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۹:۱۸:۲۷
با شناختی که من وتمامی بچه های جنگ از ایشان داریم بعید میدانم که منظور اقای رضایی اینچنین باشد به نظر من ایشان خواسته به ال سعود بی شرم ونمک نشناس بگه که شما سردمداران وحاکمان کثیف عرب نباید رودرروی ایران ویمن ومسلمانان جهان ودر کنار امریکا واسرائیل کثیف باستید تا شاید شرم کنن وبخود بیان ولی در صورتی که تصور من نیز درست باشد باید به اقا محسن بگم که این گروه دیگر جزو شیاطین شده اند ودیگر از نصیحت گذشته (2886800) (alef-13)
 
ابوالحسن
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۹:۲۲:۴۳
حتما منظور اقای محسن رضایی حمایت از مردم به اسیر گرفته شده عربستان وترس ازاینکه خدای ناکرده بر اثر برخی حملات به خاک عربستان موجب بی احترامی به اماکن مقدسه شود ذرضمن درعربستان خودال سعود ودرگیری بین خودشان تبدیل به ال سقوط خواهند شد (2886812) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۹:۴۰:۴۸
خیلی وقته که صحبتهای آقای رضایی در هر موضوعی خیلی بعیده از شخصیت یک نظامی (2886841) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۰:۲۲:۰۹
این چه حرفی بود زدی محسن خجالت نکشیدی مشکلات دیگه بین دو کشورو حالا کار ندارم. ولی همین دیروز نبود که به.. تعرض کردن و همونطور که هنوز برخوردی باهاشون نشده این کار اخر دهن کجی و توهین به ما بود (2886906) (alef-13)
 
انصاف
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۸:۲۴:۰۰
آقای شریعتمداری با انصاف برخورد نکردند
شما بروید متن مصاحبه آقای رضایی را بخوانید بعد نظر خود را بنویسید (2888208) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۰:۳۱:۰۵
عجب نمی دونیم چی بگیم چون بعید است که ایشان به عنوان یک انقلابی خالص وسپاهی ورزمنده هشت سال دفاع مقدس وپیرو راستین امام ورهبری چنین حرفهایی رازده باشد آنهم برای دفاع از رژیمی سفاک جنایتکار وخونخوار ومتجاوز وضداسلام وقران بنام آال سعودی وهابی مسلک که حتی به ملت خودشان هم رحم نمی کنند نمی شود قبول کرد ایشان چنین چیزهایی را گفته باشند. (2886923) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۴:۲۸:۵۲
بابا گفته دفاع از عربستان نگفته دفاع از آل سعود ! (2887735) (alef-1)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۰:۳۷:۰۲
حرف های آقای رضایی در راستای حمایت از ملت عربستان است. بر خلاف آل سعود که مانند سگی در حال پارس کردن و به هم ریختن منطقه است ما باید راه عقلانیت در پیش بگیریم تا منطقه دچار جنگی وحشتناک نشود..... امثال شریعتمداری ها تکلیفشان معلوم است آنها دل در گرو تنش و در گیری و ماجراجویی دارند چون در ایرانی که با دنیا توافق کرده و در حال صلح با کشورها است و میخواهد پیشرفت کند جایی برای امثال این غوغا سالاران نیست.
حیات بعضیها در تنش ها و تهدید هاست این آقا هزار بار تا حالا درخواست کرده که تنگه ی هرمز را ببندیم به جای توافق هسته ای!!!!!!!! اگر قرار بود تفکرات این آقایان حاکم باشد ایران تا حالا یک مخروبه ای بیش نبود و باید منتظر کمک های انسان دوستانه از اقصا نقاط جهان می بودیم تا غذای روزمره مان تامین شود....

خواهشا بدون غرض ورزی چاپ کنید. (2886948) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۰:۵۱:۰۰
بابا ول كن..دست از سر مردم بردار..يك گوشه اي لم دادي و پشت سر هم از همه ايراد ميگيري ..اگر وجه اي داري يا علي بيا وسط ميدان ... (2887022) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۰:۵۹:۲۶
مشكل اصلي ما اين است كه تمامي سياستمداران ما فارغ از تخصص و حيطه كاري خود در مورد همه موضوعات إظهار نظر ميكنند و اين بي نظمي بيشترين اشفتگي را در اتخاذ يك تصميم صحيح ايجاد ميكند (2887048) (alef-1)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۴:۰۲:۲۲
سلام . من متن کامل بیانات اقای رضائی را چندین بار خواندم ایشان کاملا با سیاست و دقت صحبت کرده و تلاش داشته اند بحران افرینی نکنند . بهیچ وجه کلمات فوق در مصاحبه ایشان ذکر نشده است . فقط اعلام کرده اند تسلیحات نظامی ایران جهت دفاع از خود و حفظ آرامش در منطقه است .
به بازدید کنندگان از سایت الف توصیه میکنم زیاد به تحلیل ها و دروغ های کیهان توجه نکنند و اصل موضوع را از منابع معتبر جستجو نمایند .

" ما برای دفاع از خودمان، متوقف نمی‌شویم و در راه دفاع به هر سلاحی که لازم باشد جز بمب اتم و بمبهای شیمیایی و میکروبی که جنگ افزارهای ممنوعه هستند، خودمان را تجهیز خواهیم کرد. تسلیحات ما برای دفاع از عراق و سوریه، عربستان، قطر، امارات است. موشک‌های ما، موشک‌های دفاع از جهان اسلام است. موشک‌های دفاع از لبنان و فلسطین است. اینکه موشک‌های ایران تهدید است، بهانه است. "
راجع به یمن هم تحلیل و نظرات دقیق و صریحی داشته و حملات عربستان و... را محکوم نموده اند

لینک آدرس سایت دکتر رضائی و سایت مجمع تشخیص مصلحت :
http://rezaee.ir/detail/News/1278
http://maslahat.ir/MainPage.aspx

سفارشم به کیهان این است که برای فروش بیشتر تیتر افرینی ننماید...... (2887651) (alef-1)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۴:۴۴:۰۵
من بنظرم گاهی وقت ها این سیاستمداران غذاهایشان یک ایرادی لابد پیدا می کند که اینقدر حرف نامربوط سیاسی میزنند. آخه آدم سیاستمدار مگر نمی بینی که آمریکا از عربستان حمایت می کند، پس تو چه کاره هستی؟؟؟ کی از تو حمایت خواست. مگر نه این است که مشکل جهان اسلام از دولت های مرتجع و شاهانشان است؟؟؟ مگر آمریکا میخواهد به عربستان حمله کند که تو حمایتشان کنی؟؟؟ نکند میخواهی در مقابل حمله احتمالی یمن با کلاشینکف هایشان به عربستان، از ملت عربستان حمایت کنی؟؟؟ ها؟؟؟ (2887775) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۴:۵۵:۱۴
"ما از ملت این کشور دفاع می‌کنیم"، مخالفان عزیز، یعنی اگر داعش همانطور که گفته رفت سمت مکه، ما بی تفاوت می نشینیم، یا تشویق می کنیم؟! بعلاوه هر ملتی حق دارد که از وی دفاع شود، دقت بفرمایید، قضیه ملت و حکومت به راحتی می تواند دو مقوله متفاوت باشد!
البته هر دفاعی هم لزوما معنای دفاع نظامی ندارد، ما از بوسنی کم دفاع نکردیم!
البته من هم قبول دارم وقتی آقای رضایی صحبت می کند احتمالا نظرش نظامی است که من شخصا با هر حضور نظامی مگر برای ایران مخالفم، مگر در حد آموزش راهبردی و یا استراتژی. (2887811) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۸:۰۶:۱۵
کسی که سیاست نمیداند وارد سیاست نشود ااین اطمینان دادن ها بایدعملی و کاملا رسمی باشد ما در ایران با ین مشکل مواجهیم که هر کسی برای خودش در امور بسیارمهم طرح دیدگاه میکند وزارت خارجه باید بسیار جدی تر موضوع را پیگیری کند که این جنگ نابرا بر زودتر خاتمه یابد (2888176) (alef-13)
 
بهزاد
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۱۴:۳۸:۴۲
می دانید خیلی فهم این موضوع مطرح شده رضایی سخت نیست . آقای رضایی مواضع اقتدار جمهوری اسلامی را مطرح کرده است.
این اقتدار در حدی است که دبیر مجمع تشخیص مصلحت کشور اعلام می کند ما در برابر هر گونه تجاوز به مرزهای عربستان از سلاحهای خود استفادهمیکنیم.
نشان دهند هاین موضوع است که عربستان و سایر اعراب حاشیه خلیج فارس نیاز نیست از ایران بترسید .
سیاست یعنی این .
نه پرخاشگری و لق لقه کردن (2902898) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.