کد مطلب: 496568
رنو قرارداد تولید تندر 90 را تمدید نکرد
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹
براساس جدیدترین خبر به دست آمده، شرکت رنو تاکنون از تمدید قرارداد تولید تندر 90 در ایران خودداری کرده است.
اواسط سال 1393 بود که ایسنا گزارش داد اعتبار قرارداد تولید تندر 90 در ایران به اتمام رسیده است.
در آن زمان یک مقام مسوول در صنعت خودرو خبر داد: " متاسفانه رنو بهگونهای برنامهریزی کرده که میتواند از آن سوی دنیا تولید تندر 90 در ایران را متوقف کند. در این شرایط رنو قرارداد تولید تندر 90 در ایران را که مدت زمان اعتبار آن نیز به پایان رسیده، تمدید نکرده است".
اگرچه در آن زمان شنیده میشد رنو منتظر مشخص شدن نتیجه مذاکرات بینالمللی برای رفع تحریمها است تا نسبت به تمدید قرارداد تولید تندر 90 اقدام کند، اما هماکنون با وجود گذشت حدود دو سال از لغو رسمی تحریمها یک مقام مسوول در صنعت خودرو در گفتوگو با ایسنا از عدم تمدید این قرارداد، خبر میدهد.
ناصر آقامحمدی - مدیرعامل پارس خودرو، در پاسخ به اینکه آیا قرارداد تولید تندر 90 تمدید شده است؟ از عدم تمدید این قرارداد خبر داده و میگوید "در این زمینه در حال مذاکره با رنو هستیم".
در این شرایط مشخص نیست که چرا رنو با وجود گذشت حدود دو سال از لغو رسمی تحریمها و موج بازگشت خودروسازان خارجی به ایران از جمله پژو و هیوندای، چرا تاکنون از تمدید قرارداد تولید تندر 90 در ایران خودداری کرده است.
این وضعیت در حالی است که اگرچه قرار بود قرارداد همکاری این شرکت فرانسوی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای آغاز تولید مشترک خودرو در ایران تا پایان سال گذشته به امضا برسد اما این قرارداد هنوز منعقد نشده و شنیده میشود که دلیل طولانی شدن مذاکرات، برخی خواستههای رنو بوده که از سوی طرف ایرانی مورد پذیرش قرار نگرفته است.
در این شرایط باید دید این خودروساز فرانسوی به دنبال چیست و رنو در نهایت در شرایطی که پژو و هیوندایی رسما فعالیت مجدد خود در ایران را آغاز کردهاند و فولکس واگن و فیات نیز در آستانه آغاز فعالیت خود در ایران هستند سرانجام چه زمانی نسبت به شفافسازی فعالیتهای خود در ایران اقدام خواهد کرد.
کلمات کلیدی : خودرو + صنعت خودروسازی + تولید خودرو
خواسته اش چیست؟ می گوید خودرو باید تغییراتی کند و به روز شود و مدل جدیدش با همان قیمت به بازار بیاید تا رقابتی باشد و خلاف سیاست های کلان آقایان است؟ می خواهند همان کاری را بکنند که با 206 و پراید کردند، برای 20 سال تولیدش کنند و کیفیت هر سال دریغ از پارسال؟! (4493358) (alef-11)
رنو بسیار کار خوبی کرده. اگه دست سایپا رو باز بذاره تا 20 سال بعد هم این ماشین رو تولید خواهد کرد. (4493371) (alef-3)
موافقم.
مثل پژو ۴۰۵ (4493844) (alef-11)
قیمتهای نجومی محصولات چینی مونتاپ داخل و مضافاً قیمتهای فضایی قطعات بی کیفیت آنها موجب می شود رنو پالس منفی از بازار ایران بگیرد. یعنی حاشیه سود رنو از تندر90 معمول و چرا چینی ها غیرمعمول است؟؟ (4493403) (alef-11)
احسنت بر رنو (4493437) (alef-11)
بهتره هر اتومبيل بين پنج تا حداكثر ده سال توليد داسته باشه الان وقت خوبي برأي توليد مدل بهتر هست (4493460) (alef-11)
این چه مدیریت و منطقیه که امکان بقای این دو شرکت بعلت سودده بودن تولید مدلهای از رده خارج دو دهه قبل و فروش بقیمت محصولات روز دنیا ، ظلم بزرگ به خریداران از طبقه پایین اعمال میشه. (4493462) (alef-11)
نمی خواهند به سرنوشت پژو ۲۰۰۸ دچار شود. (4493488) (alef-11)
میان تیتر می زنید چرا اومدن. نمیان تیتر می زنید چرا نیومدن. (4493493) (alef-11)
یه تندر 90 مشتی و با کیفیت (4 ستاره) بود اونم از فردا قطعات چینی رو وارد میکنن میشه پراید 90!
============================ (4493557) (alef-11)
شرکت رنو ناراحت است به خاطر گران فروشی محصولات خود درایران زیرا شعار شرکتهای برند جهانی تولید جهانی باقیمت جهانی است درایران نه تنها کالا باکیفیت جهانی تولید نی شود باقیمت جهانی هم عرضه نمی شود کیفیت پائین قیمت بالا فرمول ایران که مورد قبول شرکتهای معتبر نیست (4493587) (alef-11)
ایرانی
۱۳۹۶-۰۵-۰۷ ۱۵:۲۴:۳۴
رنو بدنبال تولید مدلهای دیگر محصولاتش در ایران است .. دیگر دوره تندر تمام شده (4493641) (alef-11)
آفرین بر رنو ...بلکه خارجی ها بتوانند ما را از شر خودرو های قدیمی خلاص کنند. داخلی ها که فقط در فکر سود خودشانند و بس. (4493837) (alef-11)
یه ماشین خوب با قیمت 40 تومن! جایگزین شما چیست؟ (4493918) (alef-11)