نظر منتشر شده
۲۱۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 308269
روحانی در مراسم گشایش نمایشگاه مطبوعات؛
باید نقد به معنای واقعی باشد نه اتهام، تخریب، تهمت و دروغ/ توقیف باید آخرین کلمه برای رسانه باشد
بخش خبری الف،17 آبان 94
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم برخورداری از نظام مطبوعاتی شفاف و روشن‌ یادآورشد: اگر قانون روشن باشد هر روز جمعی با به دست آوردن یک کلمه و یک جمله نمی‌توانند با آزادی مطبوعات بازی کنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
مسیر و راه برای ورود به توسعه رسانه است
به گزارش ایسنا،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آیین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: تردیدی نیست که برای ورود به عصر جدید و در دنیای جدید ما نیاز به توسعه داریم و همچنین تردیدی نیست که مسیر و راه برای ورود به توسعه رسانه است. البته برای یک کشور مهمتر از داشتن یک رسانه داشتن نهاد رسانه است.

وی ادامه داد: رسانه باید دارای سوابق بلند با هویت و با نگاه و دیدگاه خاص خود باشد. در کشور ما اولین مطبوعه،‌ "کاغذ اخبار" یا "وقایع اتفاقیه" بود که حدود 180 سال از آن می‌گذرد اما از آن نشریات روزهای اولیه دیگر خبری نیست و شاید در آرشیوها باقی مانده باشد اما ما در دنیا روزنامه‌هایی داریم که بیش از 200 سال سابقه دارند. مثل تایمز لندن با عمر 230 ساله و نیویورک تایمز که 119 سال عمر دارد.

به رسانه‌ ای نیاز است که دهه‌ها از عمرش بگذرد
رئیس جمهور اضافه کرد: به رسانه‌ ای نیاز است که دهه‌ها از عمرش بگذرد به حرفه‌ای بودن و پختگی آن افزوده شود و افکار عمومی را به خود جذب کند. بدترین جوانمرگی،‌ جوانمرگی مطبوعات و رسانه است و اینکه رسانه‌ای که هنوز متولد نشده بال و پر نگشوده و خود را به خوبی معرفی نکرده به دلایل واهی دچار تاخت و تاز دیگران قرار می‌گیرد.

کلمه تعطیل و کلمه توقیف باید آخرین کلمات در یک رسانه باشند
وی در ادامه تاکید کرد: کلمه تعطیل و کلمه توقیف باید آخرین کلمات در یک رسانه باشند. ما همانطور که نیازمند نهاد رسانه هستیم به نظام مطبوعات هم نیاز داریم.روحانی افزود: به نظام مطبوعاتی شفاف ، با قوانین و مقررات روشن نیاز داریم. اگر قانون روشن باشد هر روز جمعی با به دست آوردن یک کلمه و یک جمله نمی‌توانند با آزادی مطبوعات بازی کنند.

قانون و مقررات شفاف و تنبیه و تشویق روشن است
روحانی در ادامه با تأکید بر اینکه قانون و مقررات شفاف و تنبیه و تشویق روشن است، ‌اظهار کرد: اولین مجازات اعدام نیست بلکه در همه جا آخرین قانون جزا و شدیدترین آن اعدام است. اولین مجازات جریمه یا زندان کوتاه مدت است.وی ادامه داد: اگر یک رسانه تخلفی کرده است و نهادی رسانه آن را رصد کرده، پس او متخلف است نه نهاد دیگری. چرا که ما در کشور وزارت ارشاد، هیأت نظارت و قوه قضائیه داریم.

هر مأمور امنیتی نمی‌تواند معیاری برای مطبوعات و نشریات باشد
رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: برای مطبوعات، پایگاه‌هایی که می‌توانند راجع به تنبیه آنها سخن بگویند و قضاوت کنند مشخص هستند و دارای معیارهایی معین‌اند؛ هر مأمور امنیتی نمی‌تواند معیاری برای مطبوعات و نشریات باشد.روحانی با بیان اینکه ما نیازمند یک نظام قانون و مقرراتی هستیم که در برابر آن همگان یکسان باشند،‌ اظهار کرد: افتخار قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این است که می‌گوید همه افراد حتی رهبری نظام در برابر قانون یکسان هستند.

قابل تحمل نیست برای برخی رسانه‌ها حاشیه امنیتی دائمی مقدر شده باشد
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه قابل تحمل نیست که در یک کشور برخی رسانه‌ها برای همیشه از تنبیه، توقیف، تعطیل شدن و تهدید مصون باشند و یک حاشیه امنیتی دائمی برای آنها مقدر شده باشد که هرچه می خواهند بگویند، اظهار کرد: گاهی برخی رسانه‌ها به عنوان پلیس مخفی عمل می‌کنند. همچنین گاهی با مطالعه برخی از نشریات می‌توان فهمید که فردا قرار است چه کسی دستگیر شود و آبروی چه کسانی برده شود.

روحانی با بیان اینکه ما در کشور برای آگاهی مردم رسانه داریم، گفت: عده‌ای ادعای انقلابی گری دارند. این در حالی است که انقلابی بودن به معنای اخلاق است؛ چرا که مردم ما انقلاب کردند تا اخلاق اسلامی در کشور حاکم شود و موازین اسلام در کشور معیار قرار بگیرد. آنها انقلاب کردند تا خون و آبرو و اموال مردم محفوظ بماند.

انقلابی بودن به معنای دروغ نگفتن است
وی با بیان اینکه آنچه که من درباره انقلابی بودن می‌فهمم این است که انقلابی بودن به معنای دروغ نگفتن است، افزود: انقلابی بودن به این معنا است که به دیگران تهمت نزنیم و چهره بزرگان نظام و آنها که در انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و سازندگی کشور تلاش کردند را حفظ کنیم و به مردم امید و اعتماد دهیم.

رئیس جمهور کشورمان با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه‌ها با طرح این پرسش که آیا اینکه از پایگاه یک بخش از دولت به بخش دیگری از حکومت حمله کنیم انقلاب و انقلابی‌گری است، اظهار کرد: زمانی در برخی از نوشته‌ها می‌خواندیم که هماهنگی راهبردی به عنوان یک اصل بسیار مهم برای وحدت جامعه و حکمرانی سالم است اما گاهی برعکس این جمله را مشاهده می‌کنیم و شاهد ناهماهنگی راهبردی در این زمینه هستیم.

تمام مطبوعات و رسانه‌ها باید در برابر قانون یکسان باشند
روحانی با تأکید بر اینکه تمام مطبوعات و رسانه‌ها باید در برابر قانون یکسان باشند، گفت: اگر در کشور چنین شرایطی حاکم بود ما کشوری انقلابی هستیم و چنانچه چنین شرایطی در کشور حاکم نبود این به آن معناست که در حال حرکت علیه انقلاب اسلامی و اخلاقی هستیم. رئیس جمهور همچنین با تأکید بر اینکه دستگاه قضا باید مأمن جامعه باشد،‌ اظهار کرد: اگر نمک سالم باشد، هر چیزی که اشکالی داشته باشد می‌توان جلوی آن را گرفت اما زمانی که نمک فاسد شود کار بسیار سخت می‌شود.

بسیار مهم است که جامعه احساس امنیت، عدالت و یکسانی داشته باشد
وی ادامه داد: دستگاه قضا پایگاه امن مردم است و مردم زمانی که از همه جا مأیوس می‌شوند، جایی که نباید هیچ فردی مأیوس شود باب عدل و در خانه قاضی است و بسیار مهم است که جامعه ما احساس امنیت، عدالت و یکسانی داشته باشد.روحانی گفت: چنانچه در سراسر دستگاه‌های کشور و همه قوا به ویژه دستگاه قضا عدالت یکسانی برقرار شود در آن زمان است که بهتر می‌توانیم از تفکر و اندیشه خود برای آگاهی جامعه بهره‌برداری کنیم.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه با بیان اینکه امروز تقریباً عمر رسانه‌های یکطرفه در حال پایان یافتن است، اظهار کرد: رسانه‌ها دوطرفه هستند و مردم نیز نه در فضای مجازی، بلکه در کنار گیشه‌های روزنامه‌فروشی با خریدن یا نخریدن نظرات خود را مطرح می‌کنند. در چنین فضایی، رسانه‌های کشور باید مسئولیت سنگینی بر دوش خود احساس نمایند.

با برداشته شدن تحریم‌ها فقط یکی از بیماری‌های اقتصاد درمان می‌شود
رئیس جمهور در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: ما در دو زمینه نیاز به امید داریم و القای امید در جامعه به دست مطبوعات، رسانه‌ها، رسانه ملی، همه سایت‌ها و به دست فضای مجازی و حقیقی است.

وی اضافه کرد: ملت ایران در این 26 ماه کار بزرگی انجام داد. البته اقتصاد جامعه ما از قبل بیماری‌هایی داشت و بعد از انقلاب هم بیماری‌هایی وجود داشت و تحریم نیز به عنوان یک بیماری جدید به آن افزوده شد. از ابتدای انقلاب تحریم‌ها به صورت محدود و در سال‌های اخیر به صورت وسیع وجود داشته است. رفع تحریم‌ها معنایش این نیست؛ مثلاً اگر کسی بیماری قلبی داشت و آن بیماری درمان شد بگوییم چرا گردن درد یا دست دردش خوب نشده است. اقتصاد ما بیماری‌های مختلفی دارد که با برداشته شدن تحریم‌ها فقط یکی از آن بیماری‌ها درمان می‌شود.

انقلابی بودن رسانه‌ها بیان واقعیات به خوبی و درستی است
روحانی خاطرنشان کرد: با برداشته شدن تحریم اقتصاد ما تحرک پیدا می‌کند، اما معنایش این نیست که دیگر بیماری و مشکلی در اقتصاد وجود ندارد. اولین قدمی که در عرصه بعد از تحریم می‌توانیم مشکلات جامعه را از جمله مشکلات اقتصادی را حل و فصل کنیم ایجاد امید و امید به آینده است و بزرگترین عمل ضدانقلابی ایجاد یأس است. رسانه‌ای که به معنای واقعی کلمه ضدانقلاب است رسانه‌ای است که وقتی آن را می‌خوانید چیزی از شما کم می‌کند. صفحه اولش امید را از شما می گیرد و صفحه دومش اعتماد را از شما می‌گیرد. انقلابی بودن ما در مطبوعات و رسانه‌ها این است که واقعیات را به خوبی و درستی بیان کنیم.

بعضی‌ با پول بیت‌المال و حاکمیت علیه افتخار حاکمیت حرکت می‌کنند
وی افزود: اگر ملت بزرگ ایران کار بزرگی کرده کار ملت را کوچک نکنیم. بعضی‌ با پول بیت‌المال و حاکمیت علیه افتخار حاکمیت حرکت می‌کنند. با پول دولت و علیه دولت؟ دولتی که منتخب مردم است؟ ایرادی ندارد یک نفر با پول شخصی خود رسانه‌ای راه بیاندازد و از اول تا آخر مخالفت کند اما با اجازه چه کسی با پول مردم می‌خواهیم علیه راه مردم حرکت کنیم. پول مردم و علیه مردم؟ این مسأله نمی‌تواند برای جامعه‌ای قابل قبول باشد.

روحانی با بیان اینکه افتخار ما این بوده که نمایندگان سرافراز ملت توانسته‌اند به خوبی از حقوق حقه‌شان دفاع کنند، تأکید کرد: ما نه تنها در مذاکرات گفتیم که راکتور اراک باید باقی بماند بلکه این را هم اضافه کردیم که باید مدرنیزه شود و گروه 1+5 باید تکنولوژی‌شان را به آن بیاورند و تکنولوژی جدید باید وارد این عرصه شود. اراک امروز با دیروز از زمین تا آسمان فرق دارد و این راکتور جدید به مراتب مدرن‌تر از آنچه ساخته شده، خواهد بود.

وی ادامه داد: ملت ایران نه تنها حق خود را تثبیت کرد که غنی‌سازی کند ، امروز می‌تواند کیک زرد را به UF6 تبدیل و اورانیوم رابه غنای 4.5 و 5 درصد برساند بلکه قدم دیگر این بود که تجارت را نیز در این زمینه به دست آورد. از هفته‌های آتی ما UF6 می‌فروشیم و کیک زرد را می‌گیریم. یعنی در بازار تجارت هسته‌ای وارد می‌شویم. نه تنها سانتریفیوژ می چرخد بلکه مدرن‌تراز آن به چرخش درمی‌آید و به محض اجرایی شدن توافق از همان روز اول گاز UF6 برای اولین بار در راکتور پیشرفته IR-8 تزریق خواهد شد و با IR-8 غنی‌سازی در حد آزمایشگاهی آغاز می‌شود.

شورای امنیت در قطعنامه جدید حق غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخت
رئیس دولت تدبیر و امید یادآور شد: ما نه تنها قطعنامه‌های ششگانه ظالمانه شورای امنیت سازمان ملل را لغو کردیم بلکه در قطعنامه جدید حق غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخته شد. در حالی که در هیچ قطعنامه‌ای حق غنی‌سازی کشوری رسماً اعلام نشده است. این کار عظیم و بزرگ و رفع تحریم‌های ظالمانه افتخاری از آن ملت ایران است.

باید نقد به معنای واقعی باشد نه اتهام، تخریب، تهمت و دروغ
وی ادامه داد: البته ممکن است بعضی‌ها بگویند که برخی کلمات قرارداد ایراد دارد. بالأخره هر متنی غیر از کلام خداوند و معصوم قابل نقد است و انتقاد همه و حق مطبوعات به حساب می‌آید اما نقدی که منصفانه باشد. در مقابل پاسخ مسئولانه هم باید داده شود. همه ما باید نقادی کنیم و نقد به نفع ماست. دولت، قوه قضائیه و مجلس باید نقد شوند و حتی اسلام بالاتر از اینها می‌گوید که امام مسلمین هم باید نقد شود. منتهی نقد به معنای واقعی نه اتهام، تخریب، تهمت و دروغ.

باید از روی دلسوزی انتقاد کنیم
روحانی با بیان اینکه باید از روی دلسوزی انتقاد کنیم، تأکید کرد: باید بگوییم فلان کار خوب بود و اینجای کار هم اشکال داشت. بیاموزانیم و بیاموزیم و کاری کنیم که آینده بهتری در انتظارمان باشد. در شرایط جدید در سراسر کشور امروز امید تبلور بیشتری دارد و شما می‌توانید این امید را به جامعه تزریق کنید.

نمی‌توانم از کسی که بذر ناامیدی را بین مردم می‌پاشد تشکر کنم
رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: همه باید از مسیر و راهی که در فضای جدید برای توسعه کشور به وجود آمده استفاده کنیم. اگر امید نباشد سرمایه‌گذار نخواهد بود، اقتصاد مقاومتی پیاده نخواهد شد و صادرات غیرنفتی افزایش پیدا نخواهد کرد. همه مطلع هستید که سال 94 سال سختی برای دولت بود و وضع اقتصادی دنیا، وضع نفت و قیمت نفت را می‌دانید.

وی اضافه کرد: بعضی کشورهای همسایه ما که صادرکننده نفت هستند و جمعیت‌شان حدود یک سوم ما و درآمد نفت‌شان 10 برابر ماست برای اداره امسال خود ده‌ها میلیارد از ذخایرشان برداشت کرده‌اند و در برخی از کشورهای صادرکننده نفت تورم نزدیک به 300 درصد رشد داشت. با این حال در این کشور مسیر کاهش تورم حفظ و مسیر رونق البته با شتاب کمتری حفظ شد. در شش ماهه اول رشد ما یک است و امکان دارد تا پایان سال به 2 یا کمی کمتر و بیشتر برسد اما نگذاشتیم به رشد منفی برسیم و مسیر کاهش تورم مسیر عکس خود را طی کند.

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین خاطرنشان کرد: در شرایطی که پارسال با خشکسالی عظیمی مواجه بودیم خرید دولت از گندم‌کاران بیش از 8 میلیون تن بود. ما زمانی تنها برای یک هفته ذخیره گندم داشتیم اما در زمستان ذخیره ما 6.5 ماه بود و الان هم خیلی بالاست و با این شرایط تقریباً نیاز به خرید گندم نداریم. در بعضی محصولات کشاورزی دیگر هم وضع به همین صورت است.

وی با مطرح کردن این سوال که آیا درست است رسانه‌ها فقط از نقد آغاز کنند، اظهار کرد: آیا بهتر نیست رسانه‌ها ابتدا واقعیات را بگویند بعد به نقد، پس از آن به راه‌حل برسند و در مجموع به مردم امید بدهند؟ البته رسانه‌هایی که ناامیدی را تزریق می‌کنند تعدادشان بسیار محدود و آنها که به نفع مردم تلاش می‌کنند عددشان بسیار بالاست. من از همه آنها که حامی یا منتقد هستند تشکر می‌کنم اما قطعاً نمی‌توانم از کسی که اخلاق را زیر پا می‌گذارد و از اخلاق حرفه‌ای فاصله می‌گیرد و یا بذر ناامیدی را بین مردم می‌پاشد تشکر کنم.

آینده‌ای بهتر از امروز خواهیم داشت
روحانی با اشاره به این نکته که همه باید به فکر کشورمان، ملت‌مان، آینده و توسعه‌مان باشیم، افزود:‌شرایط امروز می‌تواند در زمینه‌های مختلف کشور ما را با سرعت قابل توجهی به سمت پیشرفت و توسعه هدایت کند. کمتر هفته‌ای است که کمپانی‌های مختلف و مراکز اقتصادی آسیا، اروپا، آفریقا و بعضی کشورهای آمریکا به ایران سفر نکنند و در فکر قرارداد نباشند. ما به مراتب آینده‌ای بهتر از امروز خواهیم داشت و همه باید دست به دست هم بدهیم که ایرانی بسازیم که به معنای واقعی کلمه رونق اقتصادی داشته باشد و ایرانی بسازیم که علم و فناوری در آن در حال پیشرفت باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرایط پسابرجام و پساتحریم فضای جدید به وجود آورده است، تأکید کرد: تمام خاصیت برجام ایجاد فضای مناسب برای امید، فعالیت‌ و رونق است و نباید در پسابرجام در جامعه یأس منتشر کرد، ‌مردم را نسبت به آینده ناامید کنیم و یا اینکه با داستان‌سرایی مردم را بترسانیم. از این حرف‌ها دست برداریم که امروز یا فردا از بالا و چپ و راست حمله می‌کنند. درست است که باید همیشه مراقب باشیم اما به چه دلیل مردم را می‌ترسانیم و تصویرهای سیاه در جامعه تزریق می‌کنیم.

فضای جامعه را مدام مسموم کردن درست نیست
روحانی در ادامه بیان کرد: بی‌تردید بعد از 26 ماه شرایط ما از نظر بین‌المللی، ‌اجتماعی، وحدت و امید بهتر از گذشته است و مردم بیشتر از همیشه آماده حرکت اقتصادی هستند. به هر حال هر کشوری رقبا و دشمنانی دارد که باید خودش را آماده کند. اما فضای جامعه را مدام مسموم کردن درست نیست.

وی با اشاره به شرایط موجود در منطقه اضافه کرد: شرایط منطقه، تروریسم منطقه و اختلافات منطقه را ببینید. عراق را ببینید که چطور به جان هم افتاده‌اند در جایی که روزی با هم برادرانه زندگی می‌کردند. باید از این مسائل درس بیاموزیم و بین مردم شکاف و اختلاف نیندازیم. ما همه ایرانی هستیم و به نظام و انقلاب علاقه داریم و همه می‌خواهیم ایرانی آباد داشته باشیم.

روحانی ادامه داد: در این شرایط ما باید کاری کنیم که انسجام،‌ وحدت، دوستی و برادری ما با مشکل مواجه نشود. البته این مسائل با انتقاد منافاتی ندارد اما انقلابی ماندن جامعه یعنی اینکه تهمت و دروغ وجود نداشته باشد و به صرف اتهام آقایی یا دستگاهی قبل از دادگاه محاکمه و جلو رفتن مراحل قانونی و دادگاهی با آبروی مردم بازی نکنیم، این خلاف قانون، قرآن، اسلام و صحیفه سجادیه‌ است.

همه باید بتوانند افراد مورد نظرشان را در لیست‌های انتخاباتی ببینند

وی همچنین بیان کرد: باید تلاش کنیم برای حرکت اقتصادی و سیاسی جامعه امیدواری به وجود بیاید. اسفندماه انتخابات در پیش است و باید همه را امیدوار کنیم که به پای صندوق‌های رأی بیایند. همه باید بتوانند افراد مورد نظرشان را در لیست‌های انتخاباتی ببینند و همه باید در صف‌های انتخابات شرکت کنند. هر چقدر بتوانیم فضای امید را در سیاست، اقتصاد و فرهنگ بیشتر کنیم به توسعه نزدیک‌تر خواهیم شد.

روحانی با اشاره به قدم‌هایی که دولت در زمینه مطبوعات برداشته، یادآور شد: دولت در آینده هم قدم‌های دیگری برخواهد داشت. ما یارانه‌های مطبوعات را شفاف‌سازی کردیم و همچنین اکنون راه برای گرفتن امتیاز نشریات کوتاه شده است. در آینده نیز باید یارانه‌ها را به سمت توسعه چاپ به جای توزیع نقدی حرکت دهیم. باید کاری کنیم که همه در فضای رسانه‌ای بتوانند حضور پرنشاط و شادابی داشته باشند.

رئیس جمهور در پایان گفت: نمایشگاه مطبوعات فرصت بسیار مغتنمی برای حضور در میان رسانه‌هاست. امیدوارم از مطبوعات ما به جای خشونت و افراطی‌گری، اعتدال و عقلانیت برآید و بتوانیم اصالتی که وظیفه دینی،‌ ملی و انقلابی ماست را حفظ کنیم.
 
کلمات کلیدی : حسن روحانی
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۲:۵۵
حرفاشو باید با طلا نوشت (3307509) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۰۹:۴۷
تماس گرفتم که فقط شعار مرگ بر آمریکا را تکرار بکنم. تا زنده‌ام نخواهم گذاشت این شعار از زبانم بیفتد. (3307982) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۰۱:۴۲
زنده باد نفوذ امید , اعتدال و اصلاحات ... (3308366) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۲:۵۲:۰۷
عالی بود!

زنده با نفوذ امید، اعتدال و اصلاحات (3309393) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۰۲:۰۴
تفلک کيهان و روزنامه هاي زنجيره اي جناح افراط اصلا نميتونن انتقاد کنن!!!!! به خاطر همين نمايشگاه رو تحريم کردن،‌جا داره ازشون تشکر کنيم بعد از سالها به خاطر عدم حضور تشريات زنجيره اي اقتدارگرايان نمايشگاه ديدن داره. (3308367) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۱۳:۵۷
در داخل به اصطلاح اصلاح طلبان یک نفر پیدا نمیشود به اندازه آقای حسین شریعتمداری سواد وبصیرت داشته باشد ایشان خار چشم دشمنان وفتنه گران است (3308971) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۲۸:۵۰
خودت فهمیدی چی گفتی؟ (3309135) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۱۹:۰۶:۰۰
رییس جمهور بسیار سنجیده ومنطقی صحبت کردند،واقعا قابل توجیه نیست برای نوشتن چند مقاله وفعالیت رسانه ای افرادی بازداشت شوند.نفوذ کلمه ایست که مصادیق آن در مورد بیگانگان صادق وصائب هست یک فعال رسانه ای که نقشی در نفوذ ندارد واگر به قول بعضی ها اینها تسهیل کننده نفوذ اجانب ودشمنان هستند،شاهد مثال آن را مسئولان ذیربط ارائه کنند که به عنوان مثال فلان مقاله باعث شد تا دشمنان در فلان بخش نفوذ کنند وضربه بزنند.کلی گویی واینکه دشمنان قصد نفوذ دارند مطلب پسندیده ای نیست زیرا ملت ایران در اوج شجاعت ،فراست وهشیاری است وکوچکترین نفوذی ممکن نیست واگر اتفاق بیقتد یقینا با ذکاوت وتلاش و آگاهی با آن مقابله خواهد شد. (3314970) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۳:۴۹:۴۵
برادر ! يكي از كلماتي كه امروزه واقعا مظلوم واقع شده ، اين طفلك كلمه " نقد " است !! نقد يعني
سنجيدن درست !! ارزيابي بدون غرض !! يعني خوبي ها و بدي ها ي كسي يا چيزي و يا مطلبي ويا اثري را از هم جدا كردن !! درست عين پاك كردن سبزي !! كه در آخر كار به درد بخور ها را جدا ميكنيم و به درد نخورها هم جدا !! اما متاسفانه برخي از ما وقتي صحبت از " نقد و انتقاد " مي كتيم ،به نظر مان اين ميرسد كه تمام عيب ها و نقص ها را روي دايره بريزيم !! انگار كه آن " مورد ،""سراپا عيب است و نقص ، حتي يك ذره حُسن در آن اثر به چشم نمي خورد !! اين است كه " نقد " ما مي شود ، غرض ورزي !! ،كينه ، دشمني !! پس " نقد " صحيح يعني : حالا عيبش را گفتي ؟ پس قربونتم ،حُسنش را هم بگو ! شاعر فرمود : " چون غرض آمد هنر پوشيده شد ، صد حجاب از دل به سوي ديده شد !!!
حالا قربونتم ! من در اين وسط نه سر پياز ام ، نه ته پياز !! فقط مي خواستم اين را بگم كه اين
" نقد " اين " انتقاد " نه چنين است كه بعضي از ما در ذهن داريم !! جسارت نباشه ! (3309459) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۵۲:۲۱
جواب مجکم و دندان شکنی بود به امثال جریده هایی مثل کیهان و وطن امروز و جوان و بقیه هم دوستاشون که مثلا اعتراض کردند و به خاطر نبود آزادی مطبوعات در نمایشگاه شرکت نکردند . این قشنگ ها که ژست آزادی مطبوعات را می گیرند یادشون رفته بستن فله ای مطبوعات در زمان قاضی اخراجی و متهم کهریزک . اون زمان ته دلشون قنج می زد . توی این 2سال دولت یازدهم هم هرچه دل نامبارکشان خواست و کوت کوت دروغ و اهانت و افترا و تهمت رو توی سیاهه روزنامه هاشون نوشتند اونوقت زست دفاع از آزادی مطبوعات رو گرفتند و به اصطلاح نمایشگاه مطبوعات رو تحریم کردند . (3308506) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۷:۰۱:۳۶
دقیقا این نشریه های نازک دل که تحمل کمترین اعتراض را ندارند وپوستشان نازک نازک است چون در پر قوی حمایتها رشد کرده اند ظاهرا از تحریم بهره ها برده اند که این قدر تمایل به تحریم کردن دارند وبه راستی نام کاسبان تحریم برای تفکرشان چه زیبنده است !!! (3309696) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۲:۵۷:۳۷
نه که جناب رئیس جمهور خیلی تحمل انتقاد دارن!!!!!!!!! (3310560) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۳:۰۰:۵۸
ببین اگر به قول شما در دولت قبل فله ای میبستند و کار بدی بوده چرا شماها دارید همون کار بد رو تکرار میکنید اصلا روحانی در عمل همه کارهاش کپی برداری از احمدی نژاده در قالب دیگری با شعار اعتدال جالبتر اینکه شما در توقیف به تکرر در این کار هم گرفتارید (3310567) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۲۵:۲۲
به كي زنگ زدي ؟ شمارشو بما هم بده (3308993) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۷:۳۴:۲۸
زندگی شما به مرگ دیگران بسته است.
زنده باد زندگی ، عدالـت، دوستی ، انسانیت ، مهر .... (3309722) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۸:۲۲:۱۴
دوست عزیز امثال افرادی نظیر شماها بد نیست کمی هم به داخل و مشکلات بیشمار کشور خودمون نگاهی بیاندازید.رشوه خواری رانت خواری باند بازی و قاچاق کالا داخل ایران هست و ربطی به امریکا نداره.میدونستی اگه خوراک دام وارد کشور نشه تولید گوشت تو کشور دچار مشکل میشه؟داانه های روغنی چی؟ما هنوز داریم پژو405میسازیم ..میدونستی عسلویه الوده ترین جای ایران هست؟اما قطر حتی یک مترمکعب گاز هم بیجهت نمیسوزونه؟پارس جنوبی باید از حدود 10سال پیش توی مدار کامل قرار میگرفت اما ما نخواستیم چون تحریم شدیم.نه امریکا نه چین نه روسیه دلشون برای من و تو نمیسوزه اونها منافع ملیشون مهمه واسشون .هر کی تونستیم تولید ناخالص ملیمون رو بدون نفت جزو 20کشور دنیا کنیم بیکاری رو زیر 5درصد کنیم و تورم رو مثل کشورهای دیگه زیر 3درصد اونوقت معلوم میشه ما اهل عمل بودیم نه شعار. (3309809) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۰:۳۹:۲۳
حتما ادامه بده به یه جایی میرسی !! (3310167) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۲:۵۰:۲۲
باشه.. این شعار برای اکثریت ملت ایران نان نشد بلکه مصیبت شد اما برای اقلیتی نان پر روغنی شد. (3310539) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۳:۱۸
با اعلام تصویب برجام در نهادهای قانونی کشور قیمت دلار، طلا و اجناس به جای اینکه کاهش پیدا کند بر عکس افزایش پیدا کرد. واقعاً به کدام یک از وعده‌ها می‌توان اعتماد کرد؟ (3307998) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۳:۵۶
اگر پولی که هزینه چاپ بنرهای خیرمقدم به رئیس‌جمهور در سفرهای استانی و نصب آنها روی داربست‌های اجاره‌ای می‌شود به امر ازدواج یا اشتغال جوانان اختصاص پیدا بکند بخشی از این مشکلات حل می‌شود برای دخترم خطبه عقد خوانده شده ولی وام ازدواج او را نمی‌دهند که حداقل چند عدد وسایل زندگی برای او تهیه بکنیم. (3308004) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۳۲:۰۰
فقط برا ریئس جمهور بنر میزنن؟ (3308625) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۱۱:۵۵
درود بر تو و این نکته سنجی. (3309094) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۶:۳۸:۴۶
اينكه كار غلط يكي را با كار غلط سايرين توجيه كنيم فقط فرهنگ ما ايرانيهاست . خوبست رئيس جمهور اعتدال و اميد اين كار غلط را منع كند تا بقيه هم خجالت بكشند نه اينكه چون بعضي ها انجام ميدهند خوب من هم انجام دهم (3309685) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۳:۴۲:۲۲
جناب میلیارد میلیارد بیت المال غارت شد کسی جواب نداد حالا شما به بنر خیر مقدم رییس جمهور مملکت گیر دادهاید واقعا به شخص دوم مملکت خیر مقدم نگویند؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! (3309453) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۴:۱۱
با نزدیک شدن به انتخابات اسفندماه وعده و وعیدهای دولت و دولتمردان زیاد شده است. این آقایان و خانم‌ها در مدت این دو سال باید کار می‌کردند. (3308006) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۷:۳۷:۲۷
کاری که توانستند انجام بدن اندکی از اشتباهات دولت قبل را پاک کردن (3309725) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۱:۵۱:۲۰
اتفاقا این صحبت هارو آقای روحانی طی تمام این دوسال گفته اند و تا حد امکانشون برای تحققشون تلاش کردن! (3310373) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۴:۳۱
فرزندم در یکی از دستگاه‌های دولتی به صورت قراردادی کار می‌کرد مدتی است عذرش را خواسته‌اند چون پول کرایه خانه نداشت به منزل من یعنی پدرش اسباب‌کشی کرده است. آیا آقای رئیس‌جمهور و همکارانشان با آگاهی از این مشکلات صحبت از رونق اقتصادی می‌کنند (3308008) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۵۲:۱۲
سخنان دکتر روحانی کاملا درست و واقعیات جامعه است درود بر روحانی (3308327) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۰:۱۱:۰۶
35 سال است که کیهان با وجود بی پروایی های مکرر، یکبار هم توقیف نشده!
چرا باید یک رسانه فرا قانون باشد.
کیست که آنرا فرا قانون می خواهد!؟
یک "فرا قانون"! (3309504) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۵۲:۲۹
کسی از رونق حرف نزده گفته تلاش برای رونق
ریاست محترم جمهور : ما تلاش میکنیم رونق را به معنی واقعی برای مردم به عمل بیاوریم
دقت کن بعد نظر بده (3308329) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۴۱:۳۷
وام‌هایی را که دولت قصد دارد تحت عنوان بسته اقتصادی برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور در اختیار شهروندان قرار دهد جز اینکه مردم را بدهکار خودشان بکند نتیجه دیگری ندارد. (3308480) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۱۶:۲۴
همین جوری بده بزاریم جیبمون خوبه ؟ (3309103) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۰:۴۳:۱۴
تواین مورد درست میگی اما نمیشخ درستی این حرف ها رو انکار کنی (3309549) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۵۹:۲۰
"شما می بینید کمتر هفته ای است که کمپانی های مختلف، مراکز اقتصادی آسیا، اروپا، آفریقا و بخش هایی از آمریکا به ایران سفر نکنند و در فکر قراردادها نباشند."

آره میبینم (3308353) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۵۹:۴۰
مبارزه با فساد اقتضاعاتی دارد که معیا ساختنش تنها از عهده ریسس جمهور بر نمیاد
مثل سلامت و بیطرفی محض دستگاه قضا
مثل پاسخگویی برابر همه دربرابر قانون(رجوع کنید به 1مورد بسار کوچکه ساخت و ساز غیر مجاز یکی از نهاد ها در یک پادگان و ناتوانی ارکان نظام از جمله شهرداری و دولت و دستگاه قضا از جلو گیری این امر خلاف)
مثل آزادی بیان
مثل ... (3308356) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۱۴:۲۷
درود بر تو، حرف حساب. (3309101) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۸:۳۱:۱۵
شده به قدیما که چند خانواده منزل پدری زندگی میکردند خیلی هم خوب بود (3308828) (alef-13)
 
نوری
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۱:۵۳:۳۷
برای بیکاری فرزند شما متاسفم ولی کشور ما با داشتن حداقل 4 میلیون کارمند، ناکارآمدترین نظام اداری دنیا رو داره. ژاپن با 120 میلیون جمعیت، فقط 400 هزار کارمند دولتی داره. بنابران کوچک کردن دولت برای منافع کشور بسیار مفید و ضروریه! (3310381) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۴:۳۷
جالبه آقای روحانی تا قبل از مذاکره همه مشکلات حتی آب را هم به تحریم گره می زد اما اکنون می گوید:
^رفع تحریم‌ها معنایش این نیست که اگر کسی بیماری قلبی دارد و این بیماری قلبی بسیار خطرناک است و اگر ما توانستیم آن را درمان کنیم بگوییم که دست آن هم که درد می‌کرد چرا خوب نشد، بنابراین اقتصاد کشور ما بیماری‌های مختلف و متعددی دارد که با برداشته شدن تحریم یکی از آن بیماری‌های صعب‌العلاج خطرناک برطرف می‌شود.^ (3308009) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۱:۵۵:۱۳
یعنی شما واقعا معنی حرف های رئیس جمهور رو متوجه نمیشین یا خودتون رو زدین به اون راه؟؟؟ (3310384) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۴:۵۱
از دولت تدبیر برای حذف یارانه یک مهندس مکانیک که برای حفظ آبروی خود و فرزند 3 ساله‌اش با آژانس کار می‌کرد تشکر می‌کنم. واقعا خسته نباشند! (3308012) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۰:۴۵
لطفا یکم از این طلاها رو بفروشید و به جوونهای دم بخت وام بدید.

اولویت امروز جوانهای ما ازادی مطبوعات و این حرفها نیست .

جائی که اهمیت فرغون سازها از ازدواج جوانها بیشتر میشه. (3308064) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۵۱:۰۹
300 میلیارد دلار در دولت گذشته گم شد . دادگاه هم تایید کرد
با اون 300 میلیارد دلار چندتا جوون صاحب خانه میشدند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3308325) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۸:۴۰:۴۶
گم نشد پسرم همه را مسکن ساختند و دست مردمه و اقساطش را دولت تدبیر دریافت میکنه . لطفا به دولت مرادتان بگویید که مردم عمل را میبینند و به ده بیست نفر کامنت گذار سایت ها غره نشوند وضع خرابه (3308853) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۲۷:۰۲
چه ربطی داره؟؟

خرابکاری بقیه دلیل بر خرابکاری این دولت نمیشه .

چرا شما منتقدین دولت را طرفدار احمدی نژاد میبینید؟

شاید چون نمی توانید جواب انتقادها را بدید یه جور مغلطه میکنید. فرق شما با دولت قبل چیه؟ (3309129) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۱۸:۵۴:۴۴
تو جواب بده 300 میلیارد دلار کجاست ؟ (3314945) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۱۱:۳۸:۴۶
همین جوری من درآوردی یه چیزی میگین... (3313460) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۰۶:۳۸
بعنوان یک جوان بیکار میگویم:
مسیر رسیدن به اولویت های ما جوانان از "آزادی مطبوعات" میگذرد (3308377) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۳:۳۷:۳۶
درود بر تو جوان بیکار، درود (3309447) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۳:۴۵:۴۶
گردش ازاد اطلاعات مهم ترین خواست مرذم در حوزه فرهنگ ومطبوعات است (3309456) (alef-13)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۷:۵۳:۱۴
پس باش تا صبح دولتت بدمد (3309748) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۱:۵۶:۰۰
احسنت به شعور و بلند نظری شما! (3310385) (alef-3)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۱۹:۱۳
نه انها اواويت جوانها بلكه مردم ايران أزادي بيان است. بدون أزادي بيان مشكلات اقتصادي، فرهنگي و اخلاقي جامعه قابل حل نيست. (3309108) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۲:۵۴:۵۳
اتفاقا چرا. توسعه سیاسی از نان شب هم واجب تر است. توسعه سیاسی بستر و نیاز ضروری توسعه اقتصادی و فرهنگی و ... است. (3310552) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۶:۱۱
چه طلایی بابا اینا فقط شعار میدن (3308083) (alef-3)
 
Milad
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۵۶:۴۲
دیروز شوذای نگهبان امروز قوه قضایی و سپاه.فردا به کجا حمله میکنی اقای روحانی.؟یکی از اشناهاتو دستگیر کردن باز صدات بلند شده
جرعت داری دادوبیدادتو سر عربستان بکن (3308519) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۷:۱۴:۵۵
رییس جمهور وظیفه داره از قانون اساسی دفاع کنه و حامی مردمی باشه که بهش

رای دادن حالا هر قوه یا ارگانی باشه مگه خونشون رنگین تره؟ هر کسی به ناحق

دستگیر بشه چه آشنا و چه غریب باید صداش بلند بشه .درود بر شرفت روحانی (3309706) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۸:۵۴:۵۳
یکی نیست بگه کدوم نقد دولت تو به قبلی اتهام و تخریب نداشته (3308929) (alef-13)
 
محمود احمدی نزاد
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۵۵:۳۸
نان را در سفره شما خواهم اورد لطفا به اقای کلید رای ندید (3309056) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۲:۴۹:۳۶
آقای روحانی! فعلاً «کرسنت» و «اردوغان» حاشیه امن دارند نه رسانه ها (3309386) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۰:۰۳:۱۲
حرف بی عمل برای رای.... (3309485) (alef-13)
 
م
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۸:۲۶:۰۶
آقاي روحاني وقتي روزنامه حاميش به حضرت علي و تشيع توهين كرد انتظار داشت روزنامه توقيف نشه و فرياد آزادي سر ميداد. ولي همزمان يالثارات به خاطر انتقاد ساده از ايشون به دستور ايشون توقيف شد. (3309817) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۹:۵۸:۲۱
ادب مرد به ز دولت اوست!!!!!!!!!! (3310056) (alef-13)
 
ارمان
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۹:۵۸:۴۰
مردم این حرف رییس جمهور را با طلا که نه ولی با رای شون تو انتخابات اینده در تاریخ ثبت می کنند (3310059) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۰:۳۵:۴۵
بله قسمت طلا رو بیشتر کنید: روزنامه های هتاک به مذهب و معارف اهل بیت حاشیه امنیتی داشته باشند و روزنامه های منتقد دولت باید به انحا مختل تحت فشار باشن.
این سیاست دولت حقوق دانان است. (3310160) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۰:۴۸:۳۰
حرفاش خوبه و عمل صفر. اینا بودن که میگفتن زنده باد مخالف ما . ولی در عمل تاب انتقاد هم ندارند و همه را بی سواد و به جهنم حواله می دهند یا مستحق زندان و تعطیلی رسانه آن (3310198) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۲:۴۰:۵۰
دولت لیست یارانه مطبوعات را منتشر کند اگر صداقت دارد (3310506) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۲:۵۵:۳۳
عصبانیت شایسته طلا گرفتن نیست!!!!!!!!! (3310554) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۹:۴۵:۲۶
یعنی واقعاً عصبانیت همراه با سخنان توهین آمیز را میشه طلا گرفت؟!!!!!!!!! (3311951) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۱۹:۲۴:۱۵
سخنان ومطالب آقای رئیس جمهور را به قول دوستمان باید با طلا نوشت ولی از این واقعیت نباید غافل شویم که علاوه بر سخن به عمل هم رو بیاوریم.آقای رئیس جمهور باید قاطعانه با مواردی که خلاف قانون اساسی میباشد برخورد نمایند.بعضی بزرگواران استقلال قوه قضاییه را مطرح میکنند ومکرر میفرمایند کسی حق دخالت ندارد.باید عرض شود همه قوا مستقل هستند،اگر یک قاضی مستقل است یک معلم واستاد دانشگاه هم مستقل است وحتی مقام وزارت هم نمیتواند به معلم واستاد بگوید باید برگه امتحان دانشجو را به اینگونه تصحیح کنی وفلان نمره را بدهی،این میشود دخالت ولی نظارت بر رفتار مسئولان ومقامات مصداق دخالت نیست.عزیزان باید بین واژه دخالت ونظارت فرق قائل شوند.آقای رییس جمهور میتواند به عنوان دومین مقام رسمی کشور بر رفتار سائر قوا نظارت کند وتذکر قانون اساسی بدهد،همانطور که قانون حق رسیگی به شکایات از قوای سه گانه را به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی داده است و نمیتوان به استناد اسقلال از قانون سرپیچی کرد.جناب آقای رئیس جمهور شما منتخب مردم هستید استدعا داریم نظارت وبرخورد قانونی را نشدید فرمایید. (3315009) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۳:۱۰
روحانی دمت گرررررررررررررررم. (3307512) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۳:۳۲
متأسفانه برخی از مسئولین به بهانه توافق پای جنایتکارانی همانند فابیوس، جک استراو و... را به کشور باز کرده‌اند. برایشان فرش قرمز پهن می‌کنند ولی با منتقدین دلسوز با بدترین شکل برخورد می‌شود به طوری که اخیراً یکی از ساکتین فتنه خواستار شکایت از منتقدان برجام شده است! (3307999) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۴۹:۴۷
ما یکی از دلایل رای دادن به روحانی ارتباط با کشورهای بزرگ جهان بود همین که بعد14 سال وزیر کره ی جنوبی اومد ایران برای من بسه درود بر شیخ حسن روحانی (3308320) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۲۸:۳۲
چی گیر مردم میاد؟ (3309134) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۰:۴۲:۳۰
چقدر ارزش خود را پایین می اوری عزیزم شما با این سابقه تمدن چرا از امدن وزیر کره خوشحالی (3310176) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۳:۲۳
متین ....باوقار ....با گفتاری دلنشین (3307513) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۳:۴۱
به احترامت جناب روحانی ایستادم (3307515) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۱۴:۵۱
واقعا خودتون خندتون نمیگیره از حرفهاتون !!!!!!!!!!! ملت در نان شب موند شما کاخ نشینها فکر آزادی مطبوعات و چندتا منتقد هسته ای هستید. واقعا تاسف آور هست. (3308222) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۸:۲۲:۲۶
شما کپر نشینان بروید اون 300 میلیارد دلار را پیدا کنید !البته جای دوری نرفته (3308810) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۱۹:۴۸
البته که نه !

مدیریت جهانی و پاکدست ترین دولت و هاله نور و زنبیل گذاشتن توی صف مدیران دیگر کشورها و کارتل ها نمی گذارند اوباما رئیس جمهور شود و نفت سر سفره و .... خنده داشت البته اونهم خنده تلخ برای سرنوشت یک ملت. (3309110) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۰:۴۶:۰۱
اگر ازادی مطبوعات نباشه معلوم نمیشه کی ثروت مملکت رو برده که مردم تو نون شبشون موندن. دانستن الان بزرگترین ثروت. اما وقتی اینجوری میگی یعنی کلا پرتی از ماجرا (3309555) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۶:۴۹:۲۳
جوجه اخر پاییز میشمارن (3309693) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۳:۵۳
این صدای عقلانیت ملت ایران است . (3307517) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۴:۰۸
تا آخر پشت سر ریس جمهور محبوبمان هستیم (3307518) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۰۷:۰۰
یک بار نظر بدی کفایت می‌کنه. (3307967) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۴:۲۴
به نام خدا
سخنانی که از دل برآید بر دل می نشیند. درود بر روحانی ،زبان گویای ملت ایران (3307520) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۰۷:۱۱
نظرات فله‌ای و رگباری عزیزان بنفش! (3307968) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۴۱:۳۴
حالا بزار یه مدتم ما فله ای نظرمون درج بشه ! (3308479) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۳۵:۵۰
به عمل کار براید، به سخندانی نیست... (3308451) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۸:۲۳:۱۷
به تورم 45 درصد رکود 6/8- و فساد و رانت اختلاس کار برمی آید ؟ (3308812) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۵:۰۷
رسانه ای که آزادی بیان، اولویت چندمش باشد نمی تواند رسالت خود را به جا بیاورد. (3307528) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۵:۱۴
اعتدال از آموزه های قرآنی و روایی است و نه حرفی بی مبنا .اسلام دین اعتدال و میانه روی است. (3307529) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۲۳:۳۳:۲۶
کاملا درسته .ولی بعضی ها ادعای اعتدال دارن در حالی که چماق دست شونه فسم حضرت عباسشون رو باور کنیم یا دم خروس رو. (3312509) (alef-13)
 
یکی
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۶:۳۷
رحمت به شیر مادرت روحانی حرف دل ما رو زدی
بعضی روزنامه ها همیشه بی خودی مصون هستند (3307532) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۷:۰۷
کلا معلوم بود که یه عده تحریک شده این کار رو انجام دادند اگر مشکل صنفی دارند چرا سیاسیش کردند حتما پشتشون از بیرون گرم بود بعدش هم کدام اداره دولتی تا حالا تو ایران تو کدوم دولت جرات اعتراض این شکلی داشتند؟!! (3307535) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۷:۱۳
دوباره حرف های سیاسی ، تکراری و انتخاباتی
همه می دانند دولت کارگزاران امنیتی ترین دولت تاریخ بود شما هم دسپرورده همان دولتید....
منتهی با این تفاوت که مدیون جریان اصلاحات هستید... (3307536) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۸:۵۷
زنده باد مخاف من یعنی ردیف جلو نشستن سوال کردن بی ترس از عواقب
معنای زنده باد... این نیست که شما مونولوگ کنی چیزی و که برات دیکته کردن بخونی و طرف روبروت ساکت باشه
زنده باد... یعنی به کیهان و لثارات به اندازه جامعه مدنی و صبح امروز یارنه دادن، نه بلایی که دولت مهروز! سر اعتماد و شرق اورد
زنده باد مخالف من یعنی مصطفی تاج زاده اگر خطایی کرد منصفانه محاکمه بشه و اگر شکایتی کرد عادلانه رسیدگی بشه، اما کو ؟
زنده باد... یعنی هم از موتلفه حمایت کردن هم از مشارکت اما کو؟
دموکراسی خواه شدن دلواپسان! (3307548) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۲:۰۶:۲۵
آره واقعا! اینا با تصاحب تمامی تریبون های مهم از نماز جمعه تا صدا و سیما و سخنرانی های همایش های مهم و سخنرانی های مذهبی و ... تازه شاکین از عدم آزادی بیان!!! خودشون خندشون نمی گیره به این حرف ها! نمردیم و دیدیم کیهان هم داره از آزادی بیان حرف می زنه!!! (3310422) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۳۰:۰۴
دوستانی که خیلی‌ امیدوار به دولت جدید بودند، حالا تقریبا نزدیک به سال چهارم هستیم.... باز هم امیدوار هستند؟!.... دلیل عدم موفقیت دولت تدبیر، فقط یک چیز است و آن عدم شفافیت و ساده انگاشتن دنیا مانند مردم ایران است.... با چند گفته که در سه ماه مساله هست یی قابل حل است، و یا از رکود خارج شدیم، و یا به زودی پرواز مستقیم تهران - نیو یورک برا قرار میشود... دولت جدید ثابت کرد که هنوز در فضای دهه ۷۰ هست و فکر می‌کند با چند حرف اینجوری همانطور که دوستانی در ایران جوّ گیر شدند، در دنیا هم جو گیر میشوند و مراد حاصل میشود، ولی‌ حالا باید مردمی که جو گیر نشدند و ایران و ایرانی‌ ، هزینه این عدم شفافیت دولت و عدم صراحت آن را به پردازند.... اگر آقای روحانی به یکی‌ از وعده‌های دخلی خود عمل کرده بود، مطمین باشید که خارجی‌ها هم به وعده‌های خارجی‌ او بیشتر اعتماد میکردند و به نفع همین دلوپس‌ها هم بود ولی‌ دریغ از عدم ژرف اندیشی‌،شجاعت و صراحت در هدف واقعی‌ (3307549) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۵۵:۳۴
ببخشید از مرداد 92 تا ابان 94 میشه چهار سال؟
چطوری حساب کردی؟
من که نمیدونم چطوری حساب کردی ولی اگر هم من اشتباه می کنم و چهار سال شده که دیگه باید وسط انتخابات ریاست جمهوری باشیم و دیگه نگرانی نداره (3309193) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۳۳:۴۸
رهبری صحبت کردند و هشداری منطقی دادند اما از آن سو استفاده شد و دستگری و بازداشت شروع شد .
(3307564) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۲۷:۳۷
به نظرم آدم باید بدونه تو چه فضا و جامعه ای داره حرف می زنه، (3309001) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۳۵:۰۳
مسئولین محترم نظام سلام علیکم آیا نفس همین دستگیری های اخیر درست بعد ازتصویب برجام خود دلیل بر نفوذ نوعی تفکر ضد آزادیخواهی نیست ؟ اصولا استدلالها جهت دستگیری های اینگونه از پایه و اساس غلط است حقیقتا اگر در کشور آزادی بیان به معنای واقعی وجود میداشت نوشتن بسیاری از مطالب نه تنها جرم نبود بلکه همین برخورد عقاید خود باعث تکامل فرهنگی جامعه میشد مگر نه اینکه حدیثی زیبا میفرماید "ان الانسان حریص علی مامنع" در کلیه کشورهای غربی نوشتن اینگونه مطالبی که ما آنرا درکشورمان مثلا مصداق نفوذ میدانیم اصلا جرم که نیست بلکه عادی ومفید هم میدانند. این جرم سازی ها بعد ازبرجام جای سئوال دارد. (3307570) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۳۶:۱۵
راضیم از رای خودم :) (3307579) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۶:۳۱
اصلا راضی نیستم و پشیمانم (3308086) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۱۲:۲۹
یعنی تو به روحانی رای نداده بودی؟ (3308215) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۰:۰۸:۰۴
اعتدال یعنی دست دادن با اوباما
اعتدال یعنی به دروغ از رکود خارج شدیم
اعتدال یعنی نمایش مبارزه با فساد و اختلاس
اعتدال یعنی نه هسته ای بچرخد نه زندگی
اعتدال یعنی سر دادن شعار اقتصاد مقاومتی که بله مطیع امر رهبریم ولی در عمل دو سال منتظر گشایش اقتصاد نفتی باشیم
اعتدال یعنی هرمشکلی را گردن 8 سال بیندازی ولی تا انتقادی به شما شد انگ افراطی بی شناسنامه تندرو ..... بزنید
اعتدال یعنی رسانه های حامی شما روز و شب و از پایگاه حمایت شما به پایگاه مجلس و قضا حمله کنندولی شما نبینیدشان
اعتدال بگویید ای ملت ما فراجناحی هستیم ولی دز عمل خادم ملت نه خادم جناح اصلاحات باشید
اعتدال یعنی عده ای از مطبوعات زنجیره ای از خاندانی بت درست کنند و علامه و شما نبیندشان
اعتدال یعنی رسانه هایی برای دیدار شما با کدخدا لحظه شماری کنند و شما کمترین نقدی به انان نکنی
اعتدال یعنی شعار اسنکبار ستیزی دادن و غش کردن برای استکبار
اعتدال یهنی فراموشی خیانت 88 ونه فراموشی 8 سال به قول شما
اگر اعتدال اینهایی که شما میگویید نیست که قطعا نیست انهایی که شما هم میگویید هست قطعا نیست (3309500) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۳۶:۴۸
به واکنش ها و تحلیل های بعضی به اصطلاح روزنامه نگاران و خبرنگاران نگاهی بندازید! آیا خودشون رو همکار و همدل با خبرنگار و روزنامه نگار می دونند یا توجیه گر رفتار های سخت بعضی ها؟ (3307584) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۳۸:۳۴
در اخبار خارجی آمده که بدهی 20 تریلیون دلاری آمریکا این کشور را فلج کرده است. عرض می‌کنم کشور فلج شده آمریکا چگونه می‌خواهد و می‌تواند مشکلات اقتصادی جامعه ما را حل کند. برخی به کدخدایی دل بسته‌اند که خودش را به کدخدایی قبول ندارد! (3307596) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۵۰:۵۹
شما اخبار 20:30زیاد نگاه میکنی (3307891) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۳:۵۶:۱۱
تو هم به اخبار بیگانه ها و دشمن دل بسته ای و باورشان کرده ای؟
خوشا به سعادتت
مردم مریخ هم می فهمند که نباید به اخبار دشمنان خود اعتماد کنند. (3309473) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۵۱:۱۰
شما جوش آمریکا رو نخور . زیاد پای سخنرانی های بعضی آقایون نشستی....از تعداد نظرات غیر قابل انتشار این مطلب مشخصه مردم حرف دلشون چیه. (3307894) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۸:۰۴
هر وقت شنیدذی که جامعه امریکا فاسده یا داره سقوط میکنه و...اینو از خوئدت بپرس که چطور این همه اختراع و اکتشاف هر روز میده بیرون و این همه شرکت موفق داره
اینا همش حرفه الان چند دهه است میشنوم دوستان دارن میگن امریکا سقوط کرد و.. (3308027) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۰:۰۹:۳۴
آدم بی مطالعه و ... مفهوم مقروض بودن آمریکا را نمی فهمد. زور نزنید (3309502) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۳:۴۹
با گوشی اندرویدی یا ای او اسی اومدی یا با ویندوز ؟؟ حتی اگر با لینوکس هم اومده باشی و این کامنت رو گذاشتی باید بدونی این محصول همون کشور ورشکسته است (3308074) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۵۷:۵۴
بعضی ها علی رغم تعداد اندکشون خوب زیر این سخنرانی روحانی جولان می دن! خوشبختانه من یکی هشت سال حکومت تمام عیار مولاتون محمود رو از یاد نبردیم... این روزها انتقاد و مچ گیری از دولتی که به روش های مختلف سعی در کم اثر نشون دادنش دارید کار سختی نیست! (3308344) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۰:۱۰:۰۸
کی گفته کم اثر بوده. ماشالله چنان اثراتی گذاشته که .... (3310097) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۶:۵۰
یقینا باید از حرف های روحانی کاملا حمایت کرد ولی بیشتر اینهایی که از روحانی انتقاد بی عملی می کنند حتی شهامت حرف زدن در حمع های دوستانه را ندارند (3308088) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۷:۴۵
کافی است اخبار فروش و سود یک شرکت رایانه ای مثلا گوگل را مطالعه کنی خواهی دید درآمد این شرکت در شش ماه معادل فروش نفت ایران در یک سال است و از این شرکت ها در امریکا کم نیست. (3308142) (alef-13)
 
ارمان
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۰:۵۰:۵۲
قابل توجه سرکار امریکا روزی 9میلیون بشکه نفت تولید میکنه و دومین کشور تولید کننده نفت بعد از عربستانه ولی 2 در صد درامد نا خالص ملیش از نفته حالا با ایران مقایسه اش کن که که روزی کمتر از 1.5 میلیون بشکه نفت می فروشه و اقتصادش کلا نفتیه (3310207) (alef-13)
 
تئو
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۳۹:۲۰
پناه می برم به خدا از دوختن دهان منتقدان
نمایشگاه امسال را ملاحظه بفرمایید
کارشان شده بستن روزنامه منتقد بدون دلیل محکمه پسند .بعد که دادگاه اعلام برائت کرد و این روند 4 ماه موجب تعطیل نشریه شد دو ماه دیگر روز از نو روزی از نو . (3307601) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۵۱:۴۲
اتفاقا شده شبیه شماها. مگه کم دهان متنقدهارو بستین؟ (3307897) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۵۸:۲۴
به نظرم بهترین سخنرانی روحانی در این دوساله بود ولی واقعیت محدودیت روحانی را هم بپذیرید. به علاوه اینکه ما به عنوان شهروند تا جه میزان از روحانی و تیمش حمایت می کنیم ؟؟؟ (3308346) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۰:۵۴:۴۵
بعد از سه سال هنوز سخنرانی . کی وقت کار است (3310218) (alef-13)
 
رضئانی
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۰۶:۱۷
دولت تدبیر و امیذ هبچ رسانه ایی را نبسته ( اصلا دست دولت نیست ) و هیچ رسانه ای را هم از شرکت در نمایشگاه منع نکرده است .چند تا نشریه ی دلواپسان خودشون دیدند مخاطب ندارند و اگرتو نمایشگاه شرکت کنند از نیش و طعنه های مردم در امان نخواهند بود کشیدند کنار (3307957) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۴۵:۰۸
به نفع جامعه است روزنامه ای که مد نظر رئیس جمهور بود تعطیل شده و هزینه کاغذ و..اش صرف دانش اموزان مناطق محروم شود این روزنامه هیچ سودی برای کشور ندارد. (3307621) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۲۴:۳۲
جناب آقای دکتر روحانی با عرض ادب وسلام
با عرض پوزش دولت شما جز توزیع ثروت کار دیگر هم انجام می دهد.
چرا تمام امکانات کشور رابسیج دوشرکت خودروساز باکیفیت پایین وقیمت با لا و آلودگی زیست محیطی بالا ،مردم را واداربه زندگی مصرفی می نمایید شمادرپیشگاه خداوند مسئول هستی که برای مردم خود سرطان ارمغان آوردی (3307765) (alef-13)
 
behnam
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۵:۲۵
دقيقا مثل روزنامه شرق و آفتاب يزد و بقيه روزنامه دوستان آقاي روحاني و البته روزنامه خاندان هاشمي. (3308014) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۳۰:۴۱
شما اصلاح طلب‌ها اگر واقعا نگران دانش آموزان مناطق محروم بودید این همه پول مردم را از جیب خودشان به خودشان با سود بالا به عنوان وام خودرو برای نجات صنعت رانت خوار هزینه نمی‌‌کردید نه این که روزنامه‌های منتقد دولت را ببندید بعد بگوئید برای کمک به فقیر‌ها این کار را کردیم. (3309141) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۴۶:۴۲
درود بر روحانی که جز از خدا از کسی نترسید... (3307625) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۶:۴۴:۰۴
جز از کدخدا (3309689) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۴۶:۵۸
افرین بر دکتر روحانی. اگه بزارن دکتر روحانی ایرانو خیلی مترقی میکنه (3307626) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۲۸:۴۶
راه باز جاده دراز..
خوش بختانه منتقدین روحانی شیر طلا و دلار و مسکن و ... دستشون نیست که بخوان به خاطر یک مشت رای، باهاش بازی کنن و مردم بیچاره رو به فلاکت برونن (3308427) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۴۷:۲۴
روحانی مچکریم. (3307627) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۵۰:۴۵
هر اتفاقی بیفته شماها کلا مچکرین ... (3307889) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۰۸:۳۰
آدمای از خود متچکر... از خودراضی و بی‌منطق... (3307973) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۵۶:۳۰
اصلا میدونی شعار یعنی چی؟ شعار یعنی دلار 900 و کنی 4000 تومن بعد زل بزنی تو چشم مردم و بگی ما بهترین دولت بودیم. افتضاح اختلاس ببار بیاریم و بگی پاکترین دولت بودیم (3308340) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۴۹:۵۶
من به عنوان یک ایرانی کاملا موافق سخنان آقای روحانی هستم. واقعا متشکر هستم از ایشان. (3307634) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۴۹:۲۴
من مخالفم (3307885) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۱۰:۳۹
مخالفت شما قابل احترامه! (3308563) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۹:۳۶:۱۱
شما حق داری مخالف باشی ولی باید به نظر اکثریت مردم تمکین کنی
تعداد ارای موافق شما فقط ده درصده مخالف شماست (3309995) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۵۵:۱۸
یعنی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده رهبری در این شورا، وزیر اطلاعات و زیر مجموعه این وزارتخانه که قاعدتا باید اشراف بیشتری نسبت به اطلاعات سپاه و سردار جزایری بر مسایل و راه و پروژه های نفوذ دشمن داشته باشند دچار توهم هستند؟ (3307647) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۰۱:۲۷
ایول به جماعت به به و چه چه گو ! (3307936) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۵۶:۴۱
دکتر روحانی رئیس جمهور فرهیخته ، مردمی و محبوب کشورمان فرمودند نباید عده ای با کلمه "نفوذ" بازی کنند «درود بر روحانی» (3307656) (alef-13)
 
Seyed
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۵۷:۱۷
با اینکه مشخص است منظور رئیس جمهور از روزنامه هایی که با پول دولت علیه دولت می نویسند چه مواردی هستند، اما در دوره احمدی نژاد هم رسانه هایی با پول دولت بر علیه دولت وقت می نوشتند. اصلا اگر نبود روشنگری همان رسانه هایی که دست اختلاس ها، بی کفایتی ها و عدم مدیریت دولت احمدی نژاد را رو کنند، شاید در انتخابات 92 آقای روحانی انتخاب نمی شدند. یک دولت باید افتخار کند که پول را بین موافق و مخالفش عادلانه توزیع کند وگرنه این همان دیکتاتوری است. یعنی چون من پول تو را می دهم تو باید جز خوبی من چیزی نبینی. ای کاش آقای روحانی این قسمت از صحبت های امروزش را اصلاح کنند.... (3307658) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۲:۳۹:۲۴
بسیار زیبا نوشتید!! واقعا از شما ممنونم! (3309368) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۲:۱۵:۴۳
من کاملا با نظر شما موافقم ولی فکر می کنم به 2 نکته باید بیشتر توجه کرد. اول اینکه منظور رئیس جمهور مخالفت با دولت نبود بلکه ایجاد یاس و ناامیدی در مردم نسبت به آینده بود. دوم اینکه اختلاس ها و بی کفایتی های دولت احمدی نژاد در دوره خودش علنی نشد، هر چند مردم از 4 سال پیشش می دونستند که احمدی نژاد کیه و چه بلایی داره سر مملکت میاره! (3310446) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۵۸:۰۷
ای خدا... ااااا ... ژاپن نه همین ترکیه و مالزی و هنگ کنگ و ... از هیچی پول در می آرند برای کشورشون ما با این همه منابع غنی روزمینی و زیرزمینی .. مردممان در فقر و اقساط عقب افتاده و چکهای برگشتی و دادگاههای شلوغ و دریغ از یک شب آرام بر بالین گذاشتن! حالا که پرونده سخت هسته ای بلاخره با تدبیر دولت و رهبری به سرانجام رسید عده ای نمی خواهند سیاست تعامل و گسترش روابط با غرب و کشورهای قدرتمند نهادینه بشه و همچنان می خواهند خود و گروهشان بر شریانهای اقتصادی و سیاسی کشور و همه چیز این کشور حاکم باشند. (3307665) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۰۳:۲۹
روحانی متشکریم (3307681) (alef-13)
 
abbas
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۰۳:۴۲
حرفاش درست بود (3307683) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۵۰:۳۱
ولی عملش چیز دیگری است!

دوصد گفته چون نیم کردار نیست... (3308154) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۸:۲۶:۴۸
عمل به اختلاس و رانت و فساد برمی اید (3308820) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۰۸:۰۲
درود بر روحانی (3307694) (alef-3)
 
سهراب
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۰۸:۴۵
به اين ميگن رييس جمهور. راضى ام از رأيم. تا جايى كه در توان ما باشه حمايتش مى كنيم (3307696) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۷:۱۷
اصلا از رای ام راضی نیستم (3308095) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۰۲:۱۰
شیطون تو که به روحانی رای نداده بودی،، (3308538) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۳:۵۲:۲۵
خب به جلیلی رای دادی حالا پشیمونی دیگه (3309647) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۱۴:۱۷
وقتی نگاه خبر صدا و سیما میکنم یا بعضی روزنامه ها و سایت ها رو میخونم اصلا از زندگی ناامید میشم.نقد منصفانه شرط انسانیته.
درود بر روحانی (3307708) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۱۶:۴۳
احسنت بر رئیس جمهور فهیم و دلسوز کشورمون. تمام صحبت هاشون درست بود ولی مهم تر از همه این بود که گروهی که همه می شناسیمشون واقعا فقط به دنبال ناامید کردن مردم از پیشرفت و رفاه هستند و به هر شکل که بتونند چوب لای چرخ دولت می گذارن. (3307726) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۲۲:۴۵
فرار به جلو بود
باز هم توهین
نپسندیدم... (3307757) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۲۶:۲۶
کاملا با رییس جمهور موافقم (3307781) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۲۸:۴۶
روحانی شعارهای انتخاباتی خوودر مرور کند بهتراست بعضی ها مثل این که فقط شعاربود (3307792) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۴۶:۲۴
1- توافق
2- ارتباط با دنیا
3- کاهش تورم
4- احیای سازمان برنامه ریزی بودجه
منم بخاطر این 4تا بهش رای دادم (3308307) (alef-3)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۵۳:۰۹
جناب رییس جمهور چرا فقط از روزنامه هایی که علیه مقامات دولتی و حکومتی مینویسند (حالا راست و دروغ آن بماند) انتقاد میکنید؟؟!!! چرامعتقدید که فقط آن رسانه ها تشویش اذهان عمومی میکنند و یا اختلاف ایجاد میکنند؟؟؟ به نظر شما روزنامه ای که درست در روز عید سعید غدیر علیه یکی از اصلی ترین اعتقادات شیعه و حضرت علی (ع) مطلب مینویسد تشویش ادهان عمومی نمیکند ؟!!!! یعنی یک رییس جمهور یا وزیر یا حتی رهبر کشور از امام علی هم مهم تر و مقدس تر هستند ؟؟؟ آقای روحانی این حرفهای شما وقتی شنیدنی و قابل پذیرش است که برای هر دو سوی ماجرا یکسان بگویید والا مشخص است که فقط نگران خود و دولت خودتان هستید نه نگران آرامش و آسایش مردم. برای مردم ایران چه شخصیتی مقدس تر و با اهمیت تر از امام علی (ع) وجود دارد ؟؟؟ (3307909) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۲۶:۳۰
اضافه کنید روزنامه ای را که عکس تمام قد یک مجرم در حال روانه شدن به زندان را چاپ می کند و بر آن اشک تمساح می ریزد (3308421) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۵۶:۰۵
ملت از حرف های قلمبه سلمبه و شعار خسته شدن... (3307919) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۰۷:۲۰
حرفاش عالیه.. ولی چون فقط در حد حرف ه یعنی هیچ.. حرف خالی یعنی هیچ... ما که عملی ندیدیم.. (3307969) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۷:۵۵:۳۰
مگه دلواپسان اجازه عمل کردن میدن؟ (3309759) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۳:۴۸:۵۳
ای جانم دلمون براتون سوخت شما که همه چیز دستتونه و نمیتونید کاری بکنید خب بذارید برید دیگه این نشانه بی کفایتی شماست چون نمیتونید در مقابل استدلال منتقدانتون کاری از پیش ببرید (3310697) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۰:۰۹
گفتار درماني! (3307986) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۸:۲۷:۴۴
نه اختلاس درمانی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3308822) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۱:۳۰
مخلص کلام ایشان مخالفین دولت بروند به جهنم.ما خیلی خوبیم ما خیلی باحالیم ما حرف نداریم ما انقلابی واقعی هستیم
ولی باحالترین جای سخنانش اونجا بود که گفته انقلابی دروغ نمیگه؟؟
دولت اقای روحانی خیلی انقلابیه چون خیلی راستگو هست این دولت!!!!! (3307991) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۷:۳۵
من بسیار به آقای دکتر حسن روحانی ارادت پیدا کرده ام . و علی رغم مشکلاتی که هست بسیار از وجود ایشان خوشحال و خرسند هستم. درود بر شما آقای روحانی موفق باشید و تمام سعی تان را لطفا بکنید ما دعا گوی شما هستیم. (3308025) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۷:۴۵
دليل اين كه برخي روزنامه ها و نشريات خبر از غيب مي دهند اين است كه آن ها در واقع تريبون و بولتن برخي نهادها و ارگان ها هستند و در واقع تصميم آن نهاد يا ارگان را ابتدا منتشر مي كنند و سپس وفق آن تصميمات عمل مي شود. (3308026) (alef-13)
 
درود بر قالیباف
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۹:۴۸
روحانی امروز آب پاکی رو دست همه ریخت و گفت با رفع تحریما ایران گلستان نمیشه ومنظورش این بود تمام مشکلات کشور تحریم نبوده منتظر نباشید بعد رفع تحریم ها وضعتون خوب بشه (3308033) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۱:۰۵:۱۷
ولی صادقانه اعلام می کرد مریدش می شدم (3310240) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۲۰:۰۶
افرین ،درود و هزاران درود بر شما ما که هر حرفی بزنیم بعدش با کرام الکاتبین حد اقل شما که با رای مردم آمدید حرف دل ما رو بزنید و از حقوق اولیه ی انسان یعنی آزادی بیان نه آزادی دروغ دفاع کنید ،،،خدا شما رو حفظ کنه،،،رییس جمهور از شما بخاطر دفاع از سنگر آزادی ممنونیم ،،موفق باشید (3308034) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۲۰:۰۸
شایسته است روزنامه کیهان نگاهی به عملکرد خود نموده و از خود بپرسد که چه گرهی از مشکلات جامعه را در این چند دهه باز کرده؟ به نظر من که دوستان خروجی که نداشته اند که هیچ بر مشکلات کشور هم افزوده اند. (3308035) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۱:۰۷:۴۹
دوست عزیز چند روزنامه منتقد داریم اگر این اقلیت هم نباشند بهتر است چون دیگر بهانه دست حضرات نمی ماند همین است معنای شعار زنده باد مخالف من (3310243) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۲۲:۰۳
دیگه چقدر آش شور شده که خود رئیس جمهور روحانی که شانزده سال دبیر شورای امنیت کشور بوده صداش در اومده! رفتار های که در روزهای اخیر دیده میشه همش بر ضد اقتصاد کشور و آرامش کشور صورت گرفته است (3308040) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۴:۱۸
خیلی قشنگ حرف میزنی دکتر ولی فقط حرف میزنی دکتر (3308075) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۴۷:۰۷
عملگراها هم دیدیم 8سال عمل کردند (3308309) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۷:۲۲
نمیخواستم پیام بذارم ولی نتونستم.به ریسجمهورم افتخار میکنم (3308096) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۱:۴۴
انقلابی گری یعنی دست دادن با اوباما
انقلابی گری یعنی به دروغ از رکود خارج شدیم
انقلابی گری یعنی نمایش مبارزه با فساد و اختلاس
انقلابی گری یعنی نه هسته ای بچرخد نه زندگی
انقلابی گری یعنی سر دادن شعار اقتصاد مقاومتی که بله مطیع امر رهبریم ولی در عمل دو سال منتظر گشایش اقتصاد نفتی باشیم
انقلابی گری یعنی هرمشکلی را گردن 8 سال بیندازی ولی تا انتقادی به شما شد انگ افراطی بی شناسنامه تندرو ..... بزنید
انقلابی گری یعنی رسانه های حامی شما روز و شب و از پایگاه حمایت شما به پایگاه مجلس و قضا حمله کنندولی شما نبینیدشان
انقلابی گری بگویید ای ملت ما فراجناحی هستیم ولی دز عمل خادم ملت نه خادم جناح اصلاحات باشید
انقلابی گری یعنی عده ای از مطبوعات زنجیره ای از خاندانی بت درست کنند و علامه و شما نبیندشان
انقلابی گری یعنی رسانه هایی برای دیدار شما با کدخدا لحظه شماری کنند و شما کمترین نقدی به انان نکنی
انقلابی گری یعنی شعار اسنکبار ستیزی دادن و غش کردن برای استکبار
انقلابی گری یهنی فراموشی خیانت 88 ونه فراموشی 8 سال به قول شما
اگر انقلابی گری اینهایی که شما میگویید نیست که قطعا نیست انهایی که شما هم میگویید هست قطعا نیست (3308109) (alef-13)
 
یدالله
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۸:۴۱:۰۰
انقلابی گری یعنی قبلش میگن امسال سوخت گرون نمیشه بعدش چی؟؟؟؟؟؟؟؟ (3308854) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۲۳:۰۰
پس انقلابی گری یعنی
انقلابی گری یعنی ترمز بریده دلار 900 تومانی بشود 3600 تومان
انقلابی گری یعنی ترمز بریده سکه 100 هزار تومانی بشود 1600000 تومان
انقلابی کری یعنی ترمز بریده اختلاس 3000 میلیارد تومانی
انقلابی گری یعنی همه چیز مال من و دیگران برده من (3308986) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۹:۲۵
اگر بزارن سیاستهای جناب روحانی عملی بشه میشه به آینده این کشور امیدوار بود . ریس جمهور باید برای مخالفین غرض ورز برنامه هایی داشته باشد تا ار سنگ اندازی آنها جلوگیری کند . البته موافقین دولت باید حمایت خودشون رو از دولت به اشکال مختلف نشون بدن. (3308149) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۵۲:۴۳
رسانه ها باید آزادی بیان داشته باشند به شرطی که از دیگری انتقاد کنند نه دولت آقای روحانی (3308161) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۲۴:۴۹
روحانی حرفهات درست اینا رو که همه مردم ایران میدونند ولی تو قصدت اینه که فقط با سخنرانی های هیجان بر انگیز جوانان رو تخلیه روانی کنی.
اگر واقعا از صمیم قلب این حرفها رو میزنی جلوی برخی به صورت عملی بایست (3308610) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۵۳:۵۲
افرین همینه (3309052) (alef-13)
 
لطیف
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۳۶:۲۲
جناب دکتر روحانی از برگزاری نمایشگاه مطبوعات بدون رسانه های افراطی و توهین کننده و غیر محبوب بسیار تشکر داریم
امسال استقبال بیشتر است بدلیل اینکه این رسانه های بیت المال خوار توهین کننده حضور ندارند
تشکر بسیار (3308629) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۳۸:۴۸
جناب آقای روحانی اشتباه بزرگ شما این است که خیالی می کنید حرف زدن و سخنرانی و وعده دادن و تعریف و تمجید از رییس جمهور و دولت امید آفرین است، نخیر، عمل امید ایجاد می کند کارنامه خالی شما از کار و عمل در زمینه اقتصاد و زندگی و معیشت مردم یاس و نا امیدی ایجاد کرده است وعده های مکرر تو خالی شما نه تنها در عمل هیچ مشاهده نشد حالا به فکر افتاده اید اندک یارانه نقدی که فقط کمکی به هزینه حمل و نقل خانواده هاست را نیز از آنها دریغ کنید. مشکل اصلی امروز مردم زندگی و معیشت مردم است حداقل برای خرید هواپیمای تشریفاتی برای دولت و سایر هزینه های بیخود و تشریفاتی از جیب شخصی آقای نعمت زاده و زنگنه استفاده کنید نه از بیت المال، اگر روزنامه ای از دولت پول می گیرد ولی اثری از بیان ولخرجی های دولت در آن نیست چرا این روزنامه ها مورد حمایت شما هستند حتی اگر به امیرمومنان ع اهانت کنند اما روزنامه ای که ریخت و پاش و کم کاری و ساده اندیشی شما را برای مردم به تصویر می کشد مورد بغض شما قرار می گیرد که چرا از بیت المال استفاده می کند و علیه دولت حرف می زنند. اتفاقا مردم روزنامه های وابسته و دولتی را دوست ندارند مردم به روزنامه هایی توجه می کنند و اعتماد دارند که رفتار دولت را برای مردم شفاف سازی کند. کسانی هم که به سخنرانی شما دل خوش می کنند و متشکر شما هستند ، از دو حال خارج نیست یا از مرفهین بی دردند که هیچ مشکل اقتصادی ندارند یا ، از کسانی هستند که به حرف و وعده توخالی دل خوش اند که باید به اینها گفت ۲۶ ماه گذشت و دولت تدبیر است و رکود پابرجا ۶ ماه آخر هم که دولت ها هیچ کاری انجام نمی دهند باقی می ماند فقط ۱۶ ماه کاری برای دولت تدبیر و امید و اعتدال. یعنی فقط یک سوم دوره ریاست جمهوری باقی مانده وقتی در دو سوم نتیجه هیچ است در یک سوم باقی مانده هم حداقل نتیجه نزدیک به هیچ است مگر اینکه یک معجزه ای اتفاق بیفتد که ما هم به معجزه امیدواریم ، ای کاش معجزه ای اتفاق بیفتد. (3308632) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۵۴:۲۷
احسن بردار آقاسعید مطالب واقعی و حقیقت را نوشتی . از آقای ریاست محترم جمهوری یک شخص روحانی وحقوق دان بعید است در این برهه از زمان طوری صحبت کند که شکاف اختلاف ها بیشتر شود در صورتی که مقام معظم رهبری برای وحدت اتحاد مردم بارها تاکید فرمودند و در مورد مذاکره کنندگان و تصویب برجام دخالتی نکردند تا اتحاد مردم گسسته نشود وفقط خط قرمزهارا مشخص نمودند الان مدت دوسال است که ایشان رییس جمهور هستند. وضع بد بورس بیانگر اقتصاد کشور است به وضع نگران کننده رسیده است بلای به سر پالایشی ها آوردند که سرمایه چندین ساله سهامداران خردرا به یغما بردند. وهیچ کسی جواب گو نیست.بیکاری وغیره....در مورد برجام هم ایشان خیلی خوش بین هستند گویا کشورهای غربی هرچه که ایران میخواهد مو به مو اجرا میکنند. واز انتقاد کنندگان ودلسوزان برجام ناراحت میشود. واما هرروز اظهارات سردمداران آمریکا بیانگر خلاف وخصومت را در اجرای برجام را نشان میدهد وجای هیچگونه خوش بینی در آن وجود ندارد. در ضمن تعداد آن کسانی که الکی از حرفهای رییس جمهور محترم تعریف تمجید میکنند هیچ علاقه به ریس جمهوری ندارند فقط دستشان بجای بند نیست والا اول کسی که قربانی میکنند رییس جمهور محترم است. (3309054) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۲:۳۸:۲۸
بسیار عالی گفتی!! (3309365) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۰:۵۵:۵۷
دمت گرم اقا سعید بی تعارف بگم خیلی قشنگ زدی توخال ،من نه چپم ونه راست ،از تورم نقطه به نقطه وامارهای غلط غلوط هم ،مثل خیلی از هموطنانم چیز ی حالیم نیست، فقط انچه راکه خودم وهمنوعانم درک میکنیم عبارتنداز:
اشتغال-ارزونی کالاها ،میوه ، گوشت ،پوشاک ،دارو ودرمان ،اجاره بهای مسکونی، کرایه ها ،آب وبرق وتلفن،رفاه،ازدواج ،تهیه جهیزیه،پیداشدن یک لبخند ازلبان خشک وخسته و...............آقای روحانی کدامیک از این موارد رو سر سفره مردم نشوندی؟؟؟؟؟ سخنرانی وایشاا... ماشاا... هیچی رو حل نمیکنه ودوایی بر زخم دل مردم نیست.خواهشا بجای سخنرانی کاری بکن به والله دیگه بریدیم. (3309570) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۲۳:۵۲
به نظر من مسئله يك كم پيچيده تر از اين تحليل ها است دولت تما م تخمرغ هايش را درسبد برجام گذاشته است فكر مي كند ميدان سعادت درادامه خيابا ن غرب قرار دارد اينرا باور دارد وبه ان عمل مي كند گروه قدرتمند ديگرى فكر مي كند ادامه خيابان غرب به ميدان جنك ختم مي شود انها هم به ان را باوردارندو خودرابراى جنگ اماده نگهميدارند دراين مقطع هـيچكس نمي تواند بگويد كدام نظريه درست است وكدام حالت اتفاق خواهد افتاد بديهي است اگر نظريه دولت محقق شود درافكار عمومي گروه دوم قافيه را خواهد باخت ااگروخامت رابطه با غرب تشديد شوددولت منزوى خواهد شددرصورتي هردو گروه وفا دار به انقلاب وصادق هستند هرجناحي كه تشخيسش غلط در امد با يد تاوان انرا به پردازد من خودم دعا مي كنم كه نظريه دولت اتفاق بيفتد با وجوديكه اميد به تحقق ان ندارم (3308989) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۴۵:۴۶
جناب آقای رئیس جمهوراین نحوه سخنانی، همانندیک سیاستمدار نزدیک انتخابات می باشد. به نظرمی آید، این روش دورکردن افکارعمومی ازشکست وعده های سیاستهای بلااخص اقتصادی است.....!!! بیاد بیآورید؛ درآن موقع مبارزات انتخابات ریاست جمهوری برای آوردن رأی بیشتر؛ باهمین رسانه ها وهجمه ی زیاد تبلیغاتی علیه دولت قبلی (متنقد ازنحوه سیاست اشتباه اقتصادی ودمکراسی دولت آن زمان، که اشتباهات زیادی هم داشت) انتخاب شدید. آیاباآن نحوه تبلیغات، همه افتخارات به دست آمده سی دوساله نظام جمهوری اسلامی وشهداآن پیش ازپیش سیاه نمایی نشد؟!!! آیاتبعات همین رفتار؛ خوراک تبلیغاتی برای رسانه های استکبار جهانی، وگسترش فشارتحریم هااقتصادی وسیاسی علیه مردم ایران نبود؟!!!! چگونه است؛ دراین دمکراسی؛ عدم تحمل داشتن ازانتقادهاومنتقدهاازسیاست های رکودی اقتصادی که سفره های مردم وبیکاری جوانانشان ایجادمشکل کرده، ویاانتقادهرچندتنداز رفتارهای سیاست خارجی کشورشان امروزمی شود برعلیه منافع ملی ایست ؟!!!! پس مردم به چه ابزارارتباطی ورسانه ای می توانندمسائل ومشکلات خودرابه شما و وزرای انتقال دهند. (3309041) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۵۲:۴۴
این حرف ها رو قبول کنیم
یا توقیف های مکرر نشریات 9 دی و وطن امروز و ... (3309050) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۵۷:۳۰
راضیم از رایم. مچکریم روحانی.
دوستانی فکر میکنند که مشکلات اقتصادی کشور ریشه اقتصادی دارد و اشتباه میکنند. مشکلات اقتصادی ما سیاسی است.
مثال کوچکی بزنم. یکی از مشکلات اقتصاد انحصار است. همین انحصار باعث میشه که ایران خودرو بتونه محصول بنجل رو خداتومن بفروشه. کسی که انحصار رو در دست داره پول داره و زور. مگه آقای فلانی نبود که مدیر عمل سایپا بود و الان نماینده مجلسه؟ پس انحصار اقتصادی انحصار سیاسی میاره. و تنها راه شکستن انحصار اقتصادی شکستن انحصار سیاسی است. راهش چیست؟ برای مثال مطبوعات آزاد که میتوانند با هشیاری دادن به مردم از انحصار گران اون ها رو از عرش ارتزاق حرام به زیر بکشند.
دلیل سخنان آقای روحانی هم همین است.
(3309064) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۲۶:۳۷
زنده باد کیهان (3309128) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۱:۱۰:۰۹
جا دارد ادبیات روحانی و اوباما در قبال مخالفان برجام در کشور خود مورد ارزیابی قرار گیرد. (3309214) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۱:۴۶:۴۳
من یکی راضی نیستم یک ریال از حق من کسی به کیهان کمک کند (3309272) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۳:۵۴:۲۳
تو خیلی بیشتر از حقت خوردی تازه بدهی هم داری (3310708) (alef-13)
 
ع...
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۲۰:۴۸:۴۵
غصه نخور از من و تو را و تموم مردم را دادن به ارمان و شرق و امثالهم
بادمجون دور قاب چین شندی؟
خود گویی وخود خندی شنیدی؟
زنده باد مخالف من رو چی؟
پناه میبرم به خدا از استبداد اراء را چی؟ (3312132) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۲:۵۴:۳۸
سلام. از تکرار ادبیات توهین آمیز و افتراها و تحقیرها و تهدیدهای مسئول فعلی دولت باز هم متاسفیم. گویا در اثر عدم واکنش صریح و مراعات و تسامحات و برخوردهای منفعلانه از سوی راس اموریهای محترم و دیگر موظفین بازستانی حقوق مردم , رفتار و کردار و گفتار آقایان شدیدتر شده! اما همه اشخاص و گروه ها و احزاب رسانه هایی که به نحوی وابسته و آلوده ی بنگاه های نوچه پرور هستند , باید بدانند که مردم فهیم و انقلابی ایران اسلامی تمامی تحرکات آنها را زیر نظر دارند و حاصل این دقت ها در آینده ی نزدیک خواهند دید. انشاءالله (3309397) (alef-13)
 
حسن اوغلو
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۰:۱۶:۳۵
به نام خدا
با سلام
دقت درمحتوای فرمایشات جناب آقای روحانی،ریاست محترم جمهوری اسلامی،دال بر این است که آقای رئیس عمده قوای فکری خورا بسیج کرده منتقدین خودرا ،مرتبا، بکوبد ومارا هم مجاب سازد تا کار زندگی خودرا معطل ومعلق گذاشته وقبول کنیم که حق با ایشان است واین منتقدین بی سوادو...و..،واقعا،همانطورند که ایشان می فرمایند! این طوری مجادلات میان دوطرف وتسسل این بگو،آن بگو ،بی انکه در جائی وزمانی متوقف گردد،ادامه می یابد ،بدون آنکه عایدی داشته باشدو اوقات وامکانات محدودی را هم که وجود دارد،تباه می سازد ودود این وضعیت به چشم نگران مردم حواهد رفت.جناب آقای رئس جمهور ،قطعا، استحضار دارند در مقامی قرار گرفته اند که مسئولیتی بس عظیم به عهده ایشان گذاشته وباید تبعات وآثار آن را بپذیرند. (3309510) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۰:۳۷:۴۴
فقط شعار و حرف عمل صفر من بازنشسته چرا باید یارانه ام قطع شود بابا ما نان نداریم بخوریم ساسی کاری برای ما نان میشود؟ (3309538) (alef-13)
 
نان و نمک
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۲۰:۵۲:۱۰
برادرم آیا از خود پرسیده ای مسبب این وضعیت و خزانه خالی کشور با کیست؟ صبر کن تا رجعت چاوز درست میشه! (3312138) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۸:۰۱:۰۵
دولت روحانی دولت تشریفات است والحق که روحانی همان اعلیحضرتی است که دوستانش قبل از انتخاب وی لقب داده بودند به این مشی ومرام امیدی نیست بررسی کنید معیشت وزارا ی دولت یازدهم را وسفرها باهواپیما های اختصاصی بسیاری اعضای دولترا بااقازاده هایشان،،، (3309779) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۸:۲۵:۳۱
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد !!!! (3309814) (alef-3)
 
از سار کاشان
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۸:۳۵:۲۴
این سخنان، می تواند یک کشوری را آباد کند. البته اگر بگذارند (3309845) (alef-13)
 
محمد روحانی
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۹:۵۷:۴۱
عزیزان این حرفا فرار رو به جلوست. میخوان ذهن ها مشغول این جنگ روانی باشه تا کسی درباره اجرای صحیح برجام از دولت مطالبه گری ننماید. (3310052) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۳:۱۷:۱۶
با سلام ، همه حق دارند که نفوذ داشته باشند و چند صدا را بشنوند 37 سال نفوذ یک طرفه و بدون چون و چرا بود که جامعه در فساد غرق شد ایا بس نیست!!!
و جامعه سالم اگر مومن به خداوند یکتا میبود باید به تعامل نظرات توجه داشته باشد تا به رشد و تعالی برسد. وقتی قران میفرماید انسان هدایت یافته و دانا کسی است که قولها را بشنود و از بهترین آن تبعیت کند.
پس نفس همین دستگیری های اخیر درست بعد ازتصویب برجام خود دلیل بر نفوذ نوعی تفکر ضد آزادیخواهی است ؟ اصولا استدلالها جهت دستگیری های اینگونه از پایه و اساس غلط است حقیقتا اگر در کشور آزادی بیان به معنای واقعی وجود میداشت نوشتن بسیاری از مطالب نه تنها جرم نبود بلکه همین برخورد عقاید خود باعث تکامل فرهنگی جامعه میشد (3310602) (alef-13)
 
فلاح
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۴:۵۳:۲۴
وقتي نظرات مردم رو مي خوندم ياد مشكل ارا مردم در خندوانه افتادم كه به متن توجه نمي كردند و به حاشيه راي مي دادند عزيزان من ادم به حرف درست راي مي ده خواه با نظر خودش مخالف باشه نقد منصفانه خيلي مبهم و كلي گويي هستش اكثر منتقدين هم خير خواه دولت و مردم هستند مثل همين اقاي توكلي يا جناب مطهري نقد شان هم غالبا منصفانه است ولي از دو طرف هر از گاهي مورد هجمه قرار مي گيرند . بنابراين اينكه رييس جمهور بگويد نقد بايدمنصفانه باشد في نفسه حرف كاملا درستي است اما اشكال نظر ايشان انجا بروز مي كند كه چه چيز را ايشان انصاف و چه چيز را بي انصافي مي دانند ايا همه منتقدين غير منصفانه نقد كرده اند اگر اين طور است پس دولت زحمت پاسخ به منتقدين ر را به خود نداده است تا كنون .چراكه همه غير منصف هستند . و دولت چالشي به نام نقد و منتقد را اصلا احساس نكرده است اگر اينگونه نيست كه نيست دولت زحمت پاسخ به منتقدين را به خود بدهد مثلا رييس محترم جمهور در اين مدت چند مصاحبه با خبرنگاران داخلي و خارجي داشته است . (3310892) (alef-13)
 
ع...
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۲۰:۳۹:۰۱
الف کامنتای منتقد دولت و حتی خودش را سانسور میکند
وکامنتای خود گویی و خود خندی و حامی دولت را با هر محتوا و مفهوم منتشر میکند
خیلی مردی الف خدایی فکر کردی که همه همینایی هستن که اینجا کامنت میدن؟
این بود شعار زنده باد مخالف؟
بعضی فکر میکنن که از دولت ترسیدی اما من مطمئنم که خوب داری برا دوست کدخدا دوستت کار میکنی
عاقبت رسوایی (3312102) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۰:۰۵:۲۸
افراد وگروههاى زيادى دركشور هستند كه مي غرب خوب است مي گويند درانجا ازدى رقابت وپيشرفت وجود دولتها با مردمان خود ومهاجرين با مهرباني ولبخند برخورد مي كند علم وهنر ورفاه دران جا شتا با ن به بيش مي رود برما فرض است كه دوستي انها با جان ودل بپذيريم افراد وگوههاى ديگرى رفتار غرب با ديگر كشور ها را مبناى قضا وت قرار مي دهند وجنا ياتي را كه درحق كشور هاى افريقايي اسيا يي وامريكاى لا تين دراين يك قرن اخير انجام داده اند به رخ مي كشند وبه خا طر داريم كه دركشورهاى حهان سوم مترسك هايي را به رئيس جمهور بر اريكه قدرت مي نشادند تا ازطريق او پيشرفت كشور ها را مانع شوند حا لا بنظر شما كدام نظريه درست است (3319519) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.