نظر منتشر شده
۲۳۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 248167
پاسخ علی مطهری به نامه آیت الله حائری شیرازی
بخش داخلی الف، 17 آبان 93
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۳
علی مطهری در پاسخ به نامه اخیر آیت الله حائری شیرازی با تاکید بر لزوم پذیرش برخی اشتباهات در حوادث بعد از انتخابات ۸۸، برخی از این اشتباهات را زمینه‌ساز این حوادث دانست و گفت که اگر عدالت و انصاف حاکم باشد هرکس به حق خود می‌رسد در حالی که اگر لجاجت و خودخواهی حاکم باشد این موضوع به یک غده چرکین برای جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد.

متن کامل این نامه که علی مطهری آن را در اختیار ایسنا قرار داده به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
آیت الله حائری شیرازی دامت برکاته
سلام علیکم
نامه جنابعالی را در رسانه‌ها دیدم و به دقت مطالعه کردم. از حسن توجه شما به عنوان یک عالم روشن‌بین اسلامی به مسائل و معضلات اجتماعی و سیاسی، که معمولا اقران حضرت عالی از ورود به آن‌ها پرهیز می‌کنند و احیانا آن را در شأن خود نمی‌دانند، خرسند و مسرور شدم گرچه این امر مسبوق به سابقه است و قبلا نیز مطالب ارزشمندی در موضوع نظام خانوادگی اسلام برای رفع مشکلات جامعه خصوصا جوانان فرموده‌اید و البته این، روش علمای ربانی است که صرفا از روی نصح و خیرخواهی و انجام وظیفه دینی خود وارد این میدانها می شوند و از ملامت ملامت کنندگان نمی ترسند. ورود علمای منصف و خوش سابقه‌ای مانند حضرت عالی به موضوع فتنه سال ۸۸ میتواند آن را از بن بست خارج کند و وحدت و همدلی را به جامعه بازگرداند.

در تعلیل نوشتن نامه به اینجانب فرموده اید: «دیدم شما از دعوت مردم به خیابان در سال ۸۸ دفاع می‌کنید» و سپس آن را با توجه به شرایط جامعه ما خلاف عقل اجتماعی دانسته‌اید.

من به یاد ندارم که در مصاحبه‌ای یا نامه‌ای و یا نطقی از دعوت مردم به خیابان در آن ایام دفاع کرده باشم بلکه همیشه خلاف آن را گفته ام اما همواره تأکید کرده‌ام که اگر مردمی به طور طبیعی و خودجوش به موضوعی اعتراض داشته باشند باید بتوانند حرف خود را در قالب تجمع یا راه پیمایی بزنند و صداوسیما و سایر رسانه‌ها وظیفه دارند آن را منعکس کنند. اصل بیست و هفتم قانون اساسی می‌گوید: «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.»

پس از انتخابات سال ۸۸ به دلیل نوع رفتار یکی از کاندیداها از چند ماه قبل خصوصا رفتارش در مناظره کذایی و نیز نوع اعلام نتیجه انتخابات و همچنین ادعای پیروزی کاندیدای دیگر، عده قابل توجهی از مردم اعتقاد به تقلب پیدا کردند و اعتراضاتی صورت گرفت. ما به جای آن‌که این آتش را مهار کنیم و درجه هیجان طبیعی برآمده از رقابت‌های انتخاباتی را پایین بیاوریم، برای پیروز انتخابات جشن ملی گرفتیم و در آن جشن کاندیدای پیروز حضور پیدا کرد و سخنان تحریک آمیز به زبان آورد. گویی برنامه‌ای بود برای آن‌که معترضان تحریک شوند. روز بعد مردم معترض برای پاسخگویی به آن جشن ملی به طور طبیعی و بدون آنکه دستوری دریافت کرده باشند- گرچه ممکن است کاندیداهای معترض به اصرار مردم سخنی گفته باشند - راه پیمایی آرام کردند که البته در پایان آن و زمانی که راه پیمایان متفرق می شدند اتفاق تلخی افتاد که منجر به کشته شدن چند نفر شد. در این‌جا طرفین یکدیگر را متهم می‌کنند.

از جنابعالی سوال می کنم: اگر بعد از آن مناظره کذایی عکس‌العمل مقتضی و قانونی از طرف مسئولان امر مانند شورای نگهبان نشان داده می شد و پس از شروع اعتراضات نیز به جای اعلام جشن ملی برای کاندیدای پیروز، موضوع منازعه به نظر شورای نگهبان موکول می‌گردید تا در فاصله زمانی مقرر هیجانها فروکش کند آیا اساسا فتنه‌ای با این وسعت اتفاق می افتاد؟

پس نباید اقدامات طرف مقابل را نادیده گرفت و اشکال را در عدم رشد اجتماعی و سیاسی مردم دانست و گفت: «دعوت مردم به راهپیمایی آرام در پاریس و لندن با عقل اجتماعی سازگار است چون آنجا خاورمیانه نیست. مردم قرنها با حقوق اجتماعی خود زندگی می کنند.»

من این مطلب را قبول ندارم. معتقدم مردم ایران پس از انقلاب اسلامی رشد قابل توجه اجتماعی و سیاسی پیدا کرده‌اند و دعوت مردم به راه پیمایی آرام نه تنها در پاریس و لندن بلکه در تهران و سایر شهرهای ایران نیز با عقل اجتماعی سازگار است، به شرط آنکه ما هر اعتراض مدنی را براندازی نظام معرفی نکنیم و بلافاصله منتسب به آمریکا و انگلیس و اسرائیل ننماییم بلکه آن را نشانه آزادی بیان و پیروی از سیره علی علیه‌السلام در نقد حاکمان بدانیم. تا زمانی که ما نظام را مانند یک نهال لرزان و متزلزل تصور می‌کنیم که با هر نسیم اعتراضی به این سو و آن سو می‌رود و در نتیجه از هرتجمع و راه پیمایی هراس داریم، مطلب همان است که جنابعالی می فرمایید یعنی دعوت مردم به راه پیمایی آرام در ایران با عقل اجتماعی سازگار نیست، با این تفاوت که شما می گویید علت آن این است که مردم رشد کافی اجتماعی پیدا نکرده اند و من می گویم علت این است که برخی مسئولان تحلیل درستی از جامعه ایران ندارند و از قوت و استحکام نظام جمهوری اسلامی بی خبرند؛ لذا هر اعتراض مدنی را نقشه ای برای براندازی نظام می دانند.

ریشه نظام جمهوری اسلامی در ایمان اسلامی مردم ماست و این ایمان چیزی نیست که به آسانی سست شود. همان مردمی که انتقادهای فراوان اقتصادی و فرهنگی و سیاسی دارند آنجا که پای دفاع از نظام اسلامی به میان می آید وارد میدان می شوند و آماده فداکاری هستند چون معتقدند این نظام از هر نظام دیگری بهتر است گرچه نیاز به اصلاح دارد.

فرموده اید: «با توجه به حادثه حزب جمهوری اسلامی چه توقعی دارید که در یک راهپیمایی میلیونی به وسیله عوامل نفوذی خسارت‌های جانی و مالی پیش نیاید؟ عقل اجتماعی می گوید این کار درست نیست.»

با این منطق، در جمهوری اسلامی اساسا هرگونه تجمع و راه پیمایی و اعتراض امکان پذیر نیست چون ممکن است منافقین یا گروه های معاند دیگر حادثه بیافرینند، و اصل بیست و هفتم قانون اساسی نیز یک حشو زاید بوده و صرفا برای نمایش دموکراسی است و قابل اجرا نیست.

اولا شرایط اول انقلاب را که منافقین مسلح در خیابانها رفت و آمد می کردند نباید به امروز تسری بخشید و به این وسیله حقی از حقوق مردم را که در قانون اساسی و شرع مقدس و سیره اولیاء دین به رسمیت شناخته شده است، یعنی حق نقد و انتقاد و نصیحت ائمه مسلمین به صورت آشکار را از آنها سلب کرد. ثانیا حفظ امنیت در اجتماعات و راه پیمایی ها اگر طرفین بخواهند، کار ساده ای است. مسئله این است که یک طرف نمی خواهد موضوع اعتراض و انتقاد آرام پا بگیرد.

فرموده اید: «مسئله ای که باید با حضور کارشناسان حل شود (شبهه تقلب) وقتی به مردم واگذار شود مصیبت بار خواهد بود.» حرف درستی است اما وقتی به جای موکول کردن موضوع به نظر شورای نگهبان، اعلام جشن ملی می شود، به این معنی است که مسئله تمام شده و نظر شورای نگهبان نیز معلوم است. پس معترضان به کجا پناه ببرند؟ در این شرایط، اعتراض آنها مسموع و فرمان عقل اجتماعی است.

اما عامل اصلی و حلقه مفقوده ای که باعث تداوم و پایان نیافتن مسئله فتنه سال ۸۸ و موجب اظهارنظرهای شاذ شده است که یکی غیرمنصفانه سران معترضان را به موسولینی تشبیه می‌کند و جنابعالی حکیمانه به عقل اجتماعی متوسل می‌شوید این است که ما نمی‌خواهیم اعتراف کنیم که در این واقعه خطاهایی نیز از طرف برخی مسئولان صورت گرفته است و این مبتنی بر آن است که ما جمهوری اسلامی را در هاله‌ای از قدس و در عالم ملکوت فرض می‌کنیم که نمی‌توان خطایی را به آن نسبت داد. گرچه هر چیزی که رابطه و نسبتی با اسلام پیدا می کند از قداست برخوردار می شود اما مقدس بودن به معنی خطا ناپذیر بودن و نقد ناپذیری نیست. این امر خلاف عقل و خلاف سیره علی علیه السلام است که منادی نقد پنهان و آشکار حکومت بود و خلاف نظر امام خمینی(ره) و شهید آیت الله مطهری و رهبر گرامی انقلاب است.

پس بیاییم ضمن آنکه کاندیداهای معترض را در اصرار بر ادامه اعتراضات مقصر معرفی می کنیم که باید زودتر تکلیف مسئله را روشن می کردند تا موجب سوءاستفاده دشمنان خارجی نشود، قبول کنیم که اشتباهاتی نیز از طرف برخی مسئولان صورت گرفت که معد و زمینه‌ساز و دامن زننده به فتنه شد. با این نگاه مسئله قابل حل است چون عدالت و انصاف حاکم است و هرکس به حق خود می رسد اما اگر لجاجت و خودخواهی حاکم باشد این موضوع به یک غده چرکین برای جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد.

بنابراین در این که دعوت به استمرار اعتراض نوعی پذیرش تفریق است با شما همداستانم؛ گرچه سران معترضان برآنند که پس از سخنان مقام رهبری در نماز جمعه ۲۹ خرداد سعی وافری برای لغو راه پیمایی ۳۰ خرداد مبذول داشته اند که به دلیل فرصت کم به طور کامل موفق نشده اند. به هرحال بسیاری از این مسائل با گفت و گو و اجازه دفاع دادن به متهمان قابل حل است به شرط آنکه صراحت به خرج دهیم و از مصانعه و ملاحظه کاری و رودربایستی پرهیز نماییم چنانکه امام علی علیه السلام فرمود: انما یقیم امرالله من لا یصانع و لایضارع و لا یتبع المطامع.

مطلب آخر این که فرموده اید: «وقتی دیدم امام صادق علیه السلام می گوید انتظار دارم از دوست مظلومم که به دوست ظالمم بگوید: یا اخی أنا الظالم حتی یقطع التهاجر (برادرم! من ظالم هستم، تا کدورت از بین برود) برایم سنگین بود اما وقتی دیدم ماشینی در خط ما می آمد و راننده حق خود را به او داد و راه را به او واگذار کرد تا تصادف نشود، معنای مطلب آن حضرت را فهمیدم. آیا همین عقل اجتماعی که رانندگان خبر دارند و راه را به ناحق می دهند تا تصادف نشود، نباید الگوی ما در رفتار با طرف ما در میدان سیاست باشد؟» و بعد استناد به رفتار هارون علیه السلام و امام علی علیه السلام در گذشت از برخی مسائل به خاطر وحدت امت فرموده اید خصوصاکه آنجا بحث حق و باطل مطرح بوده و اینجا چنین نیست و به طریق اولی باید وحدت را حفظ کرد.

ظاهرا نصیحت حضرتعالی متوجه هردو گروه است که به خاطر موضوع مهمتر یعنی وحدت و عدم تفرق در مقابل دشمنان خارجی باید از حق خود گذشت، که نصیحت درستی است اما به نظر می رسد حدیث امام صادق علیه السلام ناظر به حقوق فرد است نه حقوق اجتماع و حق الناس، و این دو با هم خلط شده اند. سیره پیامبر اسلام و امیرالمؤمنین نیز همین را تأیید می کند. آنها در مسائل فردی نرمش داشتند و از حقوق خود می گذشتند اما در مسائل اجتماعی صلابت داشتند و از حقوق اجتماع نمی گذشتند. گاهی کوتاه آمدن در مقابل ظالم به تجری او و ادامه ظلم منتهی می شود. امام سجاد علیه السلام در دعای مکارم الاخلاق از خدا قدرت برای دفاع از حقوق اجتماع و در مقابل، توانایی برای نیکی کردن به کسانی که به او بدی کرده‌اند می خواهد، یعنی حوزه حقوق اجتماع و حقوق فرد از یکدیگر تفکیک شده است.

در پایان بار دیگر از توجه حضرتعالی به مسائل اجتماعی و دغدغه نسبت به سرنوشت جامعه و آینده انقلاب اسلامی و نامه روشنگر و راه گشای آن عالم دلسوز و مصلح تشکر می‌کنم.

با تقدیم احترام

علی مطهری

۱۷ آبان ۹۳»
 
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۱:۳۷:۲۸
بسيار عالي. از اين كه عده اي آتش بيار معركه نيستند بايد شكر خدا را كرد كه هنوز در جامعه مي توان حرف زد. (2473822) (alef-10)
 
ساعی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۰:۴۷:۳۷
با سلام و احترام
به نظر می رسد آقای علی مطهری با چشم بستن بر روی حقایقی که رهبر انقلاب بارها بر روی آن ها تاکید کرده است همچنان میخواهند حرف خود را به کرسی بنشانند.
مساله این است که کسی کار غلطی کرده و تهمتی زده ولی ما جرم او را با کسی که به قانون و نظام (بخوانید رهبری، دولت، مجلس، شورای نگهبان و مردم ...) پشت پا زده، موجب انشقاق شدید بین آهاد ملت شده، موجب سلب امنیت از جامعه شده، موجب کشته و زخمی شدن عده کثیری و حتک حرمت از روز قدس و روز عاشورا شده یکی بدانیم.
البته بدون این که راه خود را از ضد انقلاب و آن هایی که کف و سوت در روز عاشورا میزنند جدا کند (و در عین حال چنین افرادی را خدا جوی می نامد). و با وجود باز بودن راه برای بررسی حقیقت و شکایت به دروغ در شب انتخابات از پیروزی خود دم بزند و ادعای جابجایی بیش از ده میلیون رای را بزند بدون این که به عواقب کار خود بیاندیشد (با وجود تکرار نصایح رهبری به ایشان که ببیند آینده راهش تاریک است و عمل ایشان را از روی جهالت یا لجاجت یا حماقت است).
خدا همه ما را در این فتنه های زمانه هدایت نماید.
والسلام (2475180) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۰:۴۹:۴۹
خدا شما رو هم هدایت به راه ائمه و بالاخص امام علی (ع) و امام موسی کاظم (ع) بفرماید (2476029) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۱۰:۰۴:۲۶
اگر حق با شماست!!! چرا این فتنه گران را در یک دادگاه با حضور تمام رسانه های داخلی و خارجی محاکمه نمیکنید تا همه دنیا به اشتباهات این افراد پی ببرند و با شما هم عقیده شوند!!!!!!! و دیگر هیچ کس و در هیچ جایی خلاف نظر شما و ادراکات شما کسی وجود نداشته باشد. (2477969) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۱۰:۳۵:۳۲
انشاء ا... ،خدا همه ما وشما را هم ، در کنار ما ببخشد. (2478033) (alef-10)
 
امین مردم
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۰:۱۹:۰۹
زیرکانه و با بازی با الفاظ سعی کرده هر دو جناح را با خود همراه کنه اما اونجاییش که آقای حائری رو با اونایی که فتنه گران رو موسولینی میدونن، یکی میکنه دم خروس میزنه بیرون. (2475958) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۱:۴۵:۰۵
مثل همیشه عالی زیبا و مودبانه (2473839) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۱:۰۵:۳۴
حقا كه فرزند آن مرد بزرگ و ان شهيد وارسته هستى (2475201) (alef-3)
 
سلمان شکیبا
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۳:۲۲
خداوکیلی دروود بر مطهری که جواب هر کی رو می ده عالی می ده (2473943) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۲۱:۲۲:۱۵
من با همه فرمایشات آقای مطهری موافق نیستم مثلا این جمله ایشان در متن فوق: "....گرچه هر چیزی که رابطه و نسبتی با اسلام پیدا می کند از قداست برخوردار می شود " واقعا می شود هر چیزی که اسمی و نامی از اسلام یدک بکشد را نوعی قداست بخشید، مثلا دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و یا گروهک جند الله و ..... مهم عملکرد هر فرد و یا حکومت بر اساس اسلام است آنهم نه آنکه خودشان بگویند بلکه مردم احساس نمایند و قلبا بپذیرند. (2477340) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۳:۲۷
خدا پدر مطهری را بیامرزد که پسری شایسته به انقلاب داد/ (2473944) (alef-13)
 
علوی
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۰:۱۹:۳۲
زنده باشی علی جان. (2475523) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۹:۰۹:۰۰
علی مطهری با فتنه گران بنشست . خاندان مطهرش گم گشت (2475825) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۸:۱۱
مقدس بودن به معنی خطا ناپذیر بودن و نقد ناپذیری نیست. چه جمله ی خوبی، اما انصافاً هر کس به جز آقای مطهری این جمله رو می گفت به هزار تا عنوان مجرمانه محکوم می شد!! (2473961) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۳۰:۲۰
من خودم شاهدم که روز 24 خرداد، خانم رهنورد اومدن دانشگاه تهران و از آقای موسوی برای دانشجوها پیام آوردن که راهپیمایی لغوه و خواستن کسی تو خیابونا اعتراض نکنه. کاش بعضیا حاضر بودن واقعیت رو ببینن... (2473972) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۹:۵۹:۵۳
مگر زمان قدیم است که پیک بفرستند! خب همان طوری پیام های دیگر را می رساند این پیغام را هم می رساند. (2475921) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۳۰:۲۸
چقدر خوبست که همه برخورد افکار بمانند این دو بزگوار باشد که چقدر عالمانه و از سر خیر خواهی و با ادب به هم نامه می نویسند (2473973) (alef-13)
 
مهنازنیازی خواه
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۳۰:۳۶
علی مطهری زنده باد ای آزاده (2473974) (alef-10)
 
علی کریمی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۳۰:۴۳
من با مواضع آقای مطهری موافقم. (2473976) (alef-10)
 
عادلی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۳۲:۳۴
الان داشتم نوشته ها ومقالات منتشره آقای مطهری علیه اصلاح طلبان در روزنامه کیهان را می خواندم ........ (2473983) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۰:۴۸:۳۳
کار خوبی کردی (2475566) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۷:۰۵:۵۰
خارج از بحث هستید (2475699) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۰:۴۷:۲۸
برادر یا خواهر من نقد از اصلاح طلبان نه تنها اشکالی نداره بلکه باعث پخته شدن و اصلاح ایشان می شه (2476024) (alef-13)
 
ايراني
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۳۵:۳۱
واقعا آقاي مطهري با جوابيه بالا نشان دادند كه تحت تربيت پدري فرهيخته و عالم رشد يافته اند . اميد است ساير نمايندگان از ايشان الگو بگيرند و هميشه و در همه حال مدافع حق باشند (2473989) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۴۰:۱۶
بسیار متین و محکم بود. (2474000) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۴۴:۳۱
اين مردم در ميدان سياست به علي مطهري ها و در ميدان رزم به قاسم سليماني ها نياز دارد خدايا حمايتشان كن و بر توفيقاتشان بيفزا (2474015) (alef-13)
 
عدالتی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۴۹:۱۹
من نامه جناب آیت الله حائری را مطالعه کردم و پاسخ آقای مطهری را هم دیدم، و پاسخ آقای مطهری را بسیار دقیق، منصفانه و متکی بر شناخت جامعه از وضعیت جامعه و تعلیمات اسلامی دیدم. از این پاسخ دقیق و محترمانه و منصفانه متشکرم. (2474031) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۴۹:۳۹
درود بر مطهری و محصورین شجاع و حق طلب. (2474033) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۵۶:۰۶
درود بر فرزند خلف استاد شهید مطهری . 2طرف بدون اتهام و بددهنی جواب همدیگرو دادن .کاش همه مناظره ها و نامه نوشتنها بدون توهین و تهمت و بر مبنای استدلال باشه نتیجه گیری و قضاوت با مردم . (2474056) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۵۶:۱۴
آفرین به علی مطهری
برایند سخنان جناب مطهری در احترام به حقوق اجتماعی و سیاسی مردم بسیار مثبت است. امیدوارم دیگر علمای دینی نیز وارد این بحث شوند. (2474057) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۵۷:۰۵
البته امروزمعلوم شده که دولت قبل برای پیش بردن منافعش دست یه هرکاری می زد وحرفهای سران به اصطلاح فتنه تاحدودی درست بوده (2474059) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۵۸:۲۷
در دورانی بسر میبریم که غالب شخصیتهای سیاسی و بخصوص اقتصادی دغدغه های باندی و جناحی دارند.
من از هر دو این عزیزان برای دغدغه های وطن و مردم تشکر می کنم. افرادی از این دست غنیمت هستند حتی اگر نظرشان با من یکی باشد یا نباشد. زیرا فراجناحی فکر می کنن.

ایکاش مدیران اقتصادی هم به اینصورت دغدغه مردم و کشور را داشتند تا روز بروز فقیرتر نشویم. (2474064) (alef-13)
 
دانشجو ایرانی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۲۹:۱۰
دروغگویی از این واضح تر
جناب مطهری شما می فرمایید بعد از سخنان نماز جمعه رهبری آقایون تلاش وافر برای لغو راهپیمایی داشتن ولی فرصت کم بود
پس اونا کی بودن که هفت هشت ماه مملکتو به لجن کشیدن ، پس اونا کی بودن که بیانه صادر میکردن

البته من فکر میکنم باید همون 5 سال پیش این آقایون رو محاکمه میکردن و به سزای اعمالشون می رسوندن اینها لیاقت ترحم ندارن (2474376) (alef-13)
 
فرهاد حسنپورخرم آبادی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۲۰:۳۱
نکنه شما همان دانشجوی بر گزارکننده انتخابات باشی حرف مطهری هم همینه دادگاه علنی و آزادانه و عادلانه و آنگاه قضاوت با مردم (2474918) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۹:۲۹:۳۸
جمهوری اسلامی یعنی: قانون اساسی; قانون اساسی هم یعنی: کل قانون اساسی, نه فقط یک یا چند اصل و فصل آن و آن هم اصول و فصول مربوط به صاحبان قدرت و نه حتا اصول و فصول مربوط به حقوق ملت...!؟ کسانی که ادعای حمایت از نظام دارند اما به قانون اساسی و رعایت حقوق ملت( صاحبان کشور, نظام و انقلاب) التزام ندارند, در خوشبینانه ترین حالت نه صادق اند و نه آگاه...! آنان خود را طرفدار و خدمتگزار نظام می پندارند, اما در حقیقت با ناآگاهی ها, جاه طلبی ها, تمامیت خواهی ها, بی تدبیری ها و... تیشه به ریشه ی نظام و کشور می زنند... (2475038) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۲:۳۷:۴۷
در قانون اساسی روش اجرای اصول بر عهده مجلس و ایین نامه های اجرایی است و نیک می دانید قانون و ماده 10 احزاب و نیاز به اخذ مجوز و تعهدعدم حمل سلاح یک هفته قبل و درخواست مکتوب و اینها قوانین با امضا و ابلاغ خاتمی و موسوی دو راس فتنه بوده. پس چطور اون موقع که داشتن این قانون ها رو می ذاشتن خوب بود بعد یهو وقتی منافعشون به خطر افتاد بد شد؟؟ اگه همه قانون اساسی رو قبول دارن چرا شورای نگهبانش رو قبول نداشتن؟ این چه دلیل مسخره ایست که چون یکی از اعضا نظر مخالف ما داشت ما قبول نداریم؟ مگر 8 سال شعار جامعه مدنی ندادن؟ مگه به اسم دولت قانون وارد انتخابات نشدن؟ نفاق تا چه حد؟!! (2476275) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۰:۲۱:۳۵
همیشه چوب تند روی امثال شما ها رو در انقلاب خورده ایم خواهشا دلواپس نباشید (2475139) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۱:۳۳:۳۲
مي بيني كه افرادي گه مثل ما فكر مي كنند چه قدر كمتر از طرفداران تفكر مطهري هستند پس بشين سر جات چون مردم بهتر مي دونند كجا چه خبره (2475236) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۱:۳۷:۱۷
عجب قاضی عادلی هستی (2475250) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۱:۴۲:۲۶
ببخشید اشتباهی مثبت دادم! (2475256) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۲:۰۰:۳۱
ما هم می گیم محاکمه عادلانه (2475620) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۷:۰۷:۱۵
مردم خودشان دیده اند دروغگو چه کسی است توضیح امثال من و شما نمی خواهد (2475700) (alef-10)
 
میرسین موسوی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۸:۱۲
درود خداوند متعال بر اون مرد بزرگ که شما فرزند بروندش هستی و درود بر اون مادری که شیر پاک در دهان شما گذاشته که فرزند حق گوئی چون شما در دامن خودش پرورانده احسنت بر شما که خود فرزند شهید بزرگواری هستید که توسط جریان نفاق به شهادت رسید
وقتی نامه شما را مطالعه می کردم یاد داستانی افتادم که حضرت علی "ع" قاضی آن بود که در آن داستان دو تا زن ادعای مادر شدن کودکی را می کردند و ببه هیچ وجه حاضر به گذشت نبودند تا اینکه حضرت علی "ع" برای اثبات حقانیت و مادر واقعی فرموده بودند شمشیر را بیاوریدتا کودک را نصف کنم هر کدام نصفی ببرند مادر واقعی وقتی متوجه شد برای نجات کودک از حق خود گذشت و حضرت علی "ع" کودک را از نا مادری گرفت و مادر واقعیش داد
ما در احکام مدنی داریم در جرمی که اتفاق میافتد فراهم کننده آلات جرم عنوان معاونت در جرم انجام شده را می گیرد و انجام دهنده جرم مجرم شناخته میشود
حادثه سال 88 دو طرف داشت که هر دو طرف مقصر بودند (2474414) (alef-13)
 
ناز پرور
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۱۲:۲۵
خدای به حق علی و عدالتش را به داد کسانیکه در بی عدالتی مورد ظلم واقع شده اند برسان آمین یا رب العالمین (2474896) (alef-13)
 
شهروند انقلابی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۲۲:۱۴
از فرزند برومند شهید مطهری انتظاری غیر از حق گفتن را نباید داشت درود (2474923) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۹:۲۹:۰۷
و باز علی مطهری و ژستِ آزادگی (2475037) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۱:۱۱:۰۷
اشتباهی مثبت دادم (2475210) (alef-3)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۵۸:۵۴
با سلام . خدارا شاکرم که همچنان میبینم آقای مطهری بر خلاف بعضی از دوستان اصلاح طلب بر عقیده خود استوارند ..... در پناه حضرت حق باشید انشاال..... (2474065) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۶:۰۲:۱۰
چه عقیده ای هموطن عزیز ؟ اگر نمایندگان مجلس و سیاستمداران فکر آرامش و ثبات در مملکت نباشند ، آنهم درابن شرایط خطرناک در خاورمیانه و دنیا ، آنوقت خدای نکرده کشور ما هم میشود مثل اوکرائین و عراق و سوریه و ....
متاسفانه آقای مطهری تمام قضیه را نمیبیند و کمتر در فکر آرامش در مملکت است . (2474660) (alef-13)
 
معراج
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۲۸:۳۲
عزیز دل برادر بنظرم استدلال شما اشکال اساسی دارد: هرچیزی سرجای خودش برای حفظ تعادل لازم است. نمیشود به این دلیل که یک جای کار مشکلات اساسی داریم مشکلات اساسی دیگر را نادیده بگیرم. مثلا نمیتونیم بگیم چون الان وضع اقتصلدی مطلوب نیست پس فعلا به وضعیت فرهنگی نرسیم و فقط روی اون یکی کار کنیم. اصولا در قانون اساسی همه اینها در نظر گرفته میشود و برای هر کدام برنامه ای موجود است. (2474936) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۰۵:۴۷
مغلطه بی نمک.
.
آقای مطهری توی سیاست چشمهایش را می بندد و می گوید: ایشالا که گربه بوده! (2474882) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۲:۵۹:۴۳
جان کلام را گفتی آقای مطهری.
به خدا قسم که امید مایی.
5 سال است که این حرفها مثلا استخوان لای زخم ملت مانده بود و هیچ کس اینها را نمی گفت.

درود بر تو ، درود بر پدر بزرگوارت (2474069) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۹:۲۸:۵۲
پس چرا بجای حرف زدن کشور رو به اشوب کشیدین و زورتون رو به سطل زباله ها رسوندین؟ (2475036) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۰:۰۵:۳۰
آدم زورشو به سطل آشغال نشون بده بهتره، یا به جوون های دسته گلی مثل محسن روح الامینی و سایر ?

راستی از دادگاه مرتضوی چه خبر؟؟؟ (2475114) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۲:۴۰:۲۲
تگذر زمان اونایی را که سطل زباله اتیش زدن رو هم مشخص میکنه (2475360) (alef-13)
 
ابوالقاسم
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۰۳:۰۱
سلام ٰ
اقای مطهری ! خسته نباشید و دست شما درد نکند که این پاسخ تقریبا مشبع را
تهیه کردید. شما اگر به نظرات ارائه شده در ذیل نامه اقای حائری مراجعه کنید ٰ
می بینید که همین مردم رشد نکرده و فاقد عقل اجتماعی ( بگفته اقای حائری ) عین مطالب شما را شفاف تر و با استناد کافی مطرح کرده اند. امید است هم
ایشان و هم برخی دیگر به نامه شما و نظرات مردم بیشتر توجه کنند. (2474079) (alef-13)
 
م-م
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۱۳:۴۳
اقاي مطهري توهم زده اند و فكر ميكنند همه مردم مثل ايشان كم حافظه هستند . اولين كسي كه اعلام پيروزي كرد كي بود ؟ در صورتيكه انتخابات هنوز تمام نشده بود .2- مردمي كه هنوز از نتايج انتخابات خبر دار نيستند چگونه خود جوش به خيابان ها ميايند و موضوع تقلب را مطرح ميكنند ؟ 3-شما مناظره را كذايي ميناميد در صورتيكه امام خامنه اي انرا بسيار سود مند دانسته والبته به نكات منفي ان نيز اشاره كرده اند و اميدوار بودند كه اينگونه مناظره ها مجددا احيا شود . 4- از ايت الله حايري شيرازي سوال كرديد اگر بعد از مناظره كذايي عكس العمل مقتضي وقانوني از طرف مسولين امر و...... خدا وكيلي شما بگوييد چند بار از طرف همين مسولين امر از سران فتنه خواستند تا بيايند ومذاكره نمايند ولي انها پاسخي ندادند ؟و..... ميگذريم اقاي مطهري اصلا حق با شما : مردمي خود جوش بخاطر مناظره بقول شما كذايي به خيابان امدند تا حق خود را بستانند اين چه حقي است كه با اختلال در عزاداري امام حسين عليه السلام - اهانت به تمثال امام خميني اضوان الله عليه - اتش زدن مسجد وكشتن بسيجيان وغيرو و غيرو بدست ميايد ؟شما هنوز بر پنداشته هاي غلط خود اصرار داريد در صورتيكه خود سران فتنه وديگر گماشته هاي انها بصراحت موضوع تقلب را دروغ دانسته وفيلمهايي نيز از انها پخش شد. شما اگر انصاف داشتيد به همان مقدار زماني را كه صرف كوبيدن اشتباهات اقاي احمدي نژاد كرديد حداقل يك سوم ان زمان را صرف ديگر افراد ميكرديد . شما اگر ولايتي بوديد كه اصلا نيستيد بعد از جوابيه امام خامنه اي مد ظله العالي ديگر در خصوص سران فتنه وحصر انها سخن نمي گفتيد . والسلام (2474113) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۳:۱۲:۱۲
دوست عزيز يك نگاه به امتياز به اظهار نظر ها بنداز، بعد ميزان اكثريت و تكليف خودت رو ميفهمي (2475401) (alef-13)
 
ساعی
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۱:۰۶:۰۰
دوست عزیز به راحتی با نرم افزار های خاص میشه جای بقیه نظری رو تایید یا رد کرد.
مثل اون موقع که یکی از این آقایون رو با کلیک های مجازیتون همردیف معروفترین شخصیت های جهان قرار دادید و ملت ایران رو متقلب نشون دادید؟!!
پس به این کلیک ها و تایید های اینترنتی دل خوش نکنید.
سلامت باشید. (2476079) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۱۷:۱۳:۵۳
شما هم عزیزم اگر بلدی همین رو که گقتی انجام بده اینقدر تعداد مثبت هایت افتضاح نباشه !! (2479396) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۱۶:۵۱
اونایی که میگن تقلب شده مدرکشون چیه؟ تخلف نه تقلب..... (2474128) (alef-13)
 
نوید
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۰۵:۰۳
شما عادت دارید که چشمتون رو روی تخلف همفکرانتون ببندید؟ الان با استناد به اینکه تخلف بوده نه تقلب آیا مساله حل میشه؟ (2474511) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۲۵:۰۷
دوست عزیز در تخلف شکی نیست....شما جواب بنده رو ندادید....ملاک اینکه چند میلیون رای از کاندیدای شما به احمدی نژاد منتقل شده چی هست؟
چرا قبل از انتخابات از چند ماه قبل هی میگفتید قراره تقلب بشه؟ (2474570) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۶:۵۷:۴۳
من جوابتو دادم، چه کنم که الف منتشر نمیکنه!
الف جان من این یه خطو چاپ کن طرف فکر نکنه پاسخی وجود نداره براش! (2474764) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۷:۳۷:۰۵
خودت را برای ریاست دیگری و تفریحات دیگری و سفرهای خانوادگی دیگری با بیت المال رنج نده. به آخرت خودت فکر کن که صفای تو در آن است. (2474822) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۷:۴۵:۱۱
از کامنت ها چنین بر می آید که هنوز بعضی از سوالات برای عده ای از مردم بی
پاسخ مانده است .بهتر است به گونه ای عمل شود که به این سوالات پاسخ داده شود و سعی در ایچاد همدلی و همگرایی بیشتر شود (شیوه جناب آقای مطهری ) در غیر این صورت این سوال های بی پاسخ و اصرار بر اینکه فتنه مرده است . بعد ها ممکن است مشکل آفرین شود . (2474843) (alef-13)
 
فضول
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۰:۱۰:۰۱
خرید رای با سیب زمینی نوعی تقلب است حالا شما تخلفش بخوان! راستی برای تخلفاتی از این دست مجریان مربوطه چه کاری انجام دادند؟ (2475509) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۶:۵۴:۳۲
جواب سوالات شما نزد آقای موسوی و کروبی است.
محاکمه علنی شوند. جواب میدهند. قاضی قضاوت کند
مردم هم قضاوت میکنند.
ختم کلام (2476898) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۱۰:۴۴
لطفا بفرمایید تخلف چیست و چه تعریفی دارد؟ از نظر شما با تخلف نباید برخورد صورت گیرد و آیا به نظر شما متخلف نباید مجازات شود؟ (2474530) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۹:۲۵:۱۸
به نظرم بهتر است از تخلفات در دوران آقایان خاتمی و هاشمی آغاز کنیم. مخصوصا آن دسته تخلفاتی که خودشان هم نسبت به یکدیگر عنوان کرده اند! (2475026) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۷:۰۹:۱۲
فرافکنی نکنید آقا (2475701) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۵۴:۰۷
تخلف هم یه کار خلاف قانونه برای اینکه طرف رای بیشتری بیاره حالا من کار ندارم که شده یا نشده کلا تخلف به نظر من خلاف قانونه (2474640) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۶:۴۹:۱۸
احمدی نزاد باید محا کمه شود طرفدارانش جوابکوی باشند (2474755) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۱۸:۵۶
الف که منتشر نمیکنه.
بابا جان یک صفحه از ویکیپدیا س دیگه... منتشر کن که این بنده خدا بی جواب نمونه

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84_%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A8_%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA_%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%28%DB%B1%DB%B3%DB%B8%DB%B8%29 (2474911) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۵:۳۵:۱۹
اینا استدلالای شماس....اخبار کانالیزه شده که کاری نداره آدم مطرح کنه....بعلاوه کاندیدای شما به سیب زمینی و سهام عدالت باخته باشه که خیلی عجیبه...چون باید حداقل 5 میلیون نفر رایشون عوض شده باشه با این چیزا.... (2476718) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۰:۱۹:۲۴
تخلف بلا اشکال است؟ (2475134) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۱۹:۵۳
جواب بسیار خوب و قانع کننده هی بود (2474136) (alef-13)
 
یه نفر
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۲۰:۳۲
عده ای فکر می کنند اگر جواب درستی به مردم داده نشود موضوع فراموش می شود ولی اشتباه می کنند
شورای نگهبان و شخص آقای جنتی و تمام افرادی که با نادیده گرفتن اعتراض مردم آنها را بی بصیرت خواندند باید پاسخگو باشند
آیا مردم حق نداشتند؟ آیا احمدی نژاد آن بلاهایی که پیش بینی شده بود بر سر فرهنگ و اقتصاد و سیاست خارجه ما نیاورد ؟ (2474137) (alef-13)
 
بی سواد
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۲۲:۱۲
اقای مطهری براساس قانون اساسی :هر گونه تجمع بدون مجوز وزارت کشور ممنوع است
اقای مطهری براساس قانون اساسی :هر گونه تجمع بدون مجوز وزارت کشور ممنوع است
اقای مطهری براساس قانون اساسی :هر گونه تجمع بدون مجوز وزارت کشور ممنوع است (2474140) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۷:۱۰
در جايي كه اعتراض به خود وزارت كشور باشد چه ؟ معترضان به خود وزارت كشور به نوع برگذاري و شمارش آرا اعتراض داشتن و همانطور كه آقاي حائري فرمودن اينجا فرانسه نيست و در ضمن آنگونه كه در آن زمان مطرح شده بود چندين دفع اجازه تجمعه به وزارت كشور اعلام شده بود كه از آنجاي كه اينجا فرانسه نيست ! مورد موافقت قرار نگرفت . (2474335) (alef-13)
 
باسواد
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۹:۵۱
وزارت کشور طبق قانون اساسی باید به تجمعاتی که سلاح در آن حمل نشود و مخل به مبانی اسلام نباشد مجوز دهد. وظیفه دارد نه اینکه اگر دلش خواست. مجوز به این معناست که نظم حفظ شود و ناجا امنیت تظاهرات را تأمین کند.


وزارت کشور طبق قانون اساسی باید به تجمعاتی که سلاح در آن حمل نشود و مخل به مبانی اسلام نباشد مجوز دهد. وظیفه دارد نه اینکه اگر دلش خواست. مجوز به این معناست که نظم حفظ شود و ناجا امنیت تظاهرات را تأمین کند.


وزارت کشور طبق قانون اساسی باید به تجمعاتی که سلاح در آن حمل نشود و مخل به مبانی اسلام نباشد مجوز دهد. وظیفه دارد نه اینکه اگر دلش خواست. مجوز به این معناست که نظم حفظ شود و ناجا امنیت تظاهرات را تأمین کند. (2474342) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۲:۰۰:۴۸
روند قانونی تشکیل تجمعات

در تبصره ماده 30 این آیین نامه نیز ذکر شده که این تقاضا باید یک هفته قبل از برگزاری تظاهرات یا تجمع کتبأ و حضوری توسط نماینده رسمی به وزارت کشور تسلیم شود که طبق ماده32 همین آیین نامه (12)باید هنگام تسلیم تقاضا موارد زیر با ارایه مدارک به صورت دقیق ذکر شود:

الف)موضوع راهپیمایی یا اجتماع و هدف از برگزاری آن

ب)تاریخ برگزاری و ساعات آغاز و پایان آن

ج)مسیر راهپیمایی و ابتدا و انتهای آن

د)محل سخنرانی و قرائت قطعنامه

ه)مشخصات کامل مسئولین اجرایی و انتظامی مراسسم با معرفی نامه کتبی از گروه

و)سخنرانی و موضوع سخنرانی

ز)شعارهای راهپیمایی

ح)یک نسخه از قطعنامه تهیه شده (2475290) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۰:۳۳:۴۷
قوانینی که نقض کننده قانون اساسی یک کشورند خود وجاهت قانونی ندارند . (2475981) (alef-13)
 
بی سوادتر
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۲۲:۲۲
این درصورتی است که وزیر کشور، وزیر یکی از کاندیداها نباشد. (2474351) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۹:۲۶:۰۴
این هیچ کجای قانون نیامده (2475029) (alef-10)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۱:۵۹:۰۰
این استنباط از کجای قانون بود ؟

دوستان همه حقوقدان هستند ماشاالله (2475285) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۲۴:۰۷
چنین چیزی در قانون اساسی نیامده است (2474359) (alef-13)
 
رشتی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۲:۳۹
برخلاف بعضی نظرات من جواب مخاطبین همین سایت در خبر نامه آقای حائری به جناب مطهری رو مناسب تر و جامع تر و منطقی تر میدونم
آقای مطهری میتونست بسیار بهتر جواب این بزرگواررو بدن (2474395) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۵:۳۰
اصل 27 قانون اساسی: تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.
شما وزارت کشور می بینی تو این اصل؟ (2474409) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۲:۰۰:۳۲
نه ولی یک شرط میبینم توی این اصل که تشخیصش (بدون حمل سلاح و مخل به مبانی اسلام) با یک مرجعه ، که وزارت کشوره (2475289) (alef-13)
 
بی سواد
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۲:۰۳:۱۴
صفری در گفت‌وگو با ایسنا:

برگزاری تجمعات انتخاباتی بدون مجوز وزارت کشور بعد از انتخابات ممنوع است
» سرویس: سياسي - مجلس
کد خبر: 92032413820
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
6412.jpg

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که برگزاری هرگونه راهپیمایی و تجمعات در سطح کشور بدون مجوز وزارت کشور بعد از انتخابات ممنوع است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایران) گفت: بعضا از سوی برخی نامزدها مطالبی مبنی بر برگزاری حرکات، تجمعات و راهپیمایی‌ها در سطح شهر شنیده می‌شود که این موارد بدون مجوز وزارت کشور قبل و بعد از انتخابات ممنوع است.

وی تاکید کرد: طبیعتا این اقدام رویه خلاف قانون بوده و به تبع آن کمیته امنیتی انتخابات با عاملان و برگزارکنندگان آن، برخورد جدیدی خواهند کرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، فضای کشور آرام و توام با شفاف‌سازی بود. گفتمانی بسیار ارزشمند که در راستای حضور پرشکوه مردم شکل گرفت. امیدواریم مردم نیز نسبت به انتخاب کاندیدای اصلح اقدام کنند.

آصفری همچنین با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات ریاست جمهوری در افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران و مردم در دنیا بسیار موثر است، گفت: این حضور پرشور تحکیم و اقتدار نظام را رقم خواهد زد.

وی افزود: امروز دنیای غرب به انتخابات ایران چشم دوخته و تمامی تحلیل‌ها و حرکاتش را به حضور مردم پای صندوق‌های رای منوط کرده است. طبیعتا اگر مردم حضوری باشکوه داشته باشند، تمامی نقشه‌های دشمن خنثی خواهد شد.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه شبکه‌های غربی از چند ماه قبل برای کمرنگ کردن حضور مردم پای صندوق‌های رای تلاش می‌کند، گفت: از چند روز گذشته رسانه‌های غربی به ویژه بی‌بی‌سی نظرسازی‌هایی را در مورد میزان حضور مردم ایران در پای صندوق‌های رای ایجاد کردند با این استنباط که تماس‌های تلفنی به این شبکه‌ها حکایت از عدم استقبال مردم برای شرکت در انتخابات دارد.

آصفری گفت: این اقدام شبکه‌های غربی به دلیل شور و شعف وصف‌ناشدنی مردم برای حضور در انتخابات است به طوری که پیش‌بینی می‌شود که 80 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کنند. این پیش‌بینی باعث شده که این شبکه‌ها با سم‌پاشی و جنگ روانی برای کم کردن میزان مشارکت مردم تلاش کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حضور مردم می‌تواند در راستای تحکیم سیاسی، ارزش‌های سیاسی و کنار گذاشتن تحریم‌ها موثر باشد، گفت: بر پایه این نظریه تمامی جناح‌های سیاسی و کسانی که ارق ملی دارند باید تلاش کنند تا مردم را به پای صندوق‌های رای آورند.

آصفری در پایان تاکید کرد که حضور مقتدرانه مردم می‌تواند تمامی ترفندهای دشمن را نقش برآب کند و بر پایه آن گامی بلند در جهت حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلفی همچون اقتصادی به خصوص در موضوع تورم و موضوعات بین‌المللی برداشته شود. (2475294) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۵:۵۷
وقتی مردم فریاد رسی ندارند دیگر مجوز وزارت کشور تحت امر مخالفان معنی ندارد و بنا بگفته شما باید تا قیامت صبر کنند و هر کاری که آنها دلشان خواست سر کشور بیاورند و اینها دم نزنند . بابا تو دیگه کی هستی . (2474411) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۹:۴۱
اینکه گفتی تو کدوم اصل قانون اساسیه!!!!!!!!!!!!!!!!!
بر اساس اصل‏ بیست و هفتم قانون اساسی که ما خوندیم تشکیل‏ اجتماعات‏ و راه‏ پیمایی‏ ها، بدون‏ حمل‏ سلاح‏، به‏ شرط آن‏ که‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ نباشد آزاد است‏.
شاید قانون اساسی در دسترس شما با اونی که دست ماست فرق داره!!!!
یا شاید هم شما یک بار قانون اساسی رو ندیدید. (2474416) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۰:۱۲
بر اساس کدام اصل قانون اساسی؟ (2474419) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۰:۵۰
کجای قانون ماده چند ؟!
فقط بلدید دروغهای سران افراط را تکرار کنید (2474422) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۵:۵۲
با سلام خدمت برادر بی سواد اما باسواد. با توجه به گفته حضرتعالی اصل بیست و هفتم قانون ساسی نمایشی است. این اعتراض علیه کار وزیر کشور بوده, پس چه طور باید از ایشان اجازه گرفت؟ (2474441) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۶:۲۴
توی قانون اساسی (اساسی؛اساسی,اساسی) همچین چیزی نیست (2474442) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۷:۲۷
اقا یه کتاب قانون بخر این جمله رو اگه تونستی از توش پیدا کنی جایزه داری (2474446) (alef-1)
 
بـــــاســـواد
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۹:۴۳
من بی سواد نیستم آقا یا خانم بی سواد
حرف امثال تو آدم را یاد کودتاگران مصر می اندازد که می گویند براساس قانون اساسی :هر گونه تجمع بدون مجوز وزارت کشور ممنوع است و اخوان مسلمین را شهروند مصر به حساب نمی آورند . (2474452) (alef-1)
 
فضلعلی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۵۲:۵۴
دکتر جان دمت گرم واقعا متین و منطقی پاسخ دادی (2474468) (alef-13)
 
نازپرور
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۵۴:۳۳
بی سواد
اولاً وقتی صادر کننده مجوز خود مورد اعتراض بود چگونه مجوز میداد
ثانیاً اگه ما به روزی برسیم که حاکمین قائل به دادن مجوز باشند آن روز، روز سعادت جمهوری اسلامی و ملت است (2474476) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۵۴:۳۶
آقای موثق و آگاه بازم شمایی که!
مگه پاسخ هایی رو که مردم به کامنت مشابهت ذیل نامه آقای حائری دادند، ندیدی؟

لااقل یه بار قانون اساسی اصل 27 رو بخون، بعد سه بار سه بار جملاتت رو تکرار کن (2474477) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۵۷:۵۸
بی سواد جان!

بنابر کدام بند قانون اساسی هر گونه تجمع بدون مجوز وزارت کشور ممنوع است ؟
بنابر کدام بند قانون اساسی هر گونه تجمع بدون مجوز وزارت کشور ممنوع است ؟
بنابر کدام بند قانون اساسی هر گونه تجمع بدون مجوز وزارت کشور ممنوع است ؟ (2474488) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۰۱:۰۶
کدام اصل قانون اساسی اینو میگه؟ (2474495) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۰۳:۳۳
برخی آقایان بهتر است به میان مردم بروند
برخی از آقایانی که بخشی از جامعه را فتنه گر می نامند . همین فتنه گران در انتخابات ریاست جمهوری دوباره شرکت کردند با وجودی که شما از آنها به عنوان فتنه گر ،خس و خاشاک ، گاو و گوساله و ..... نام برده اید .
در انتخابات 22 خرداد پیام رسایی به شما رساندیم اما نمی خواهید بشنوید
البته باز هم خواهیم رساندانتخابات مجلس هم حرکت بزرگی خواهیم کرد (2474503) (alef-13)
 
مودی
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۰:۲۰:۳۵
عجب آدمهای متوهم و فراموشکاری هستید...!!!
هیچکس نگفته مردم فتنه گر هستند. میشود یک آدرس بدهید که کسی گفته باشد مردم فتنه گر بودند ...؟؟!! اینکه عده ای حتی صدها هزار نفر از مردم در تهران در دو هفته اول بعد انتخابات راهپیمایی اعتراض آمیز برپا کردند که دلیل بر فتنه گری نیست.(اتفاقا نوع برخورد نظام با این جمعیت از مردم تهران بسیار آرام و حتی به عنوان صرفا تماشاچی بود ) موضوع این است که اولا این تعداد به بسرعت تحلیل رفتند بعد از اینکه دیدند هیچ مدرکی از سوی مدعیان تقلب ارایه نمیشود و با لجبازی فقط اصرار بر باطل شدن انتخابات آن هم بدون دلیل دارند و در ثانی کم کم دستهایی از پشت پرده ظاهر شد که با به دست گرفتن مدیرت اعتراضات و تجمع ها آن را تبدیل به شورش و فتنه گری و هجمه علیه کل نظام کردند .خب مردم با دیدن این وضعیت کنار رفتند و صحنه برای آشوبگری و اغتشاش و مشکلات امنیتی توسط عده قلیلی که با اصل نظام مشکل داشتند فراهم شد ولی بعد از این باز هم مسببین و دعوت کنندگان اولیه مردم هرگز بیانیه ای مبنی بر برائت و جدا کردن کار خود از این قانون شکنان و حرمت شکنان عاشورا هم ندادند بلکه با لجبازی حرمت شکنان عاشورا را مردم خداجو نامیدند.... کاتولیک تر از پاپ و کاسه داغ تر از آش خیلی شنیده بودیم و حالا مصداق های واقعی آن را هم دیدیم ...بسیاری از نفرات اصلی و موثر ستادهای این دو نفر بعد ها در خفا و جلسات خصوصی خودشان گفتند و حتی نوار صوتی یکی از آین حرفها که تاجزاده گفته بود در سطح عمومی هم منتشر که امکان تقلب به خصوص به این گستردگی اصلا وجود ندارد ولی بعضی ها هنوز هم همان حرف روز اول را میزنند ....
خب دوستان شما که تعداد حداکثر چندهزار نفری را درتهران که در ماه بعد از انتخابات تا دیماه آن هم فقط در چند خیابات تهران آشوب به پا میکردند بخش مهمی از مردم میدانید پس جمعیت دهها میلیونی مردم سراسر کشور که در روز نهم دیماه همان سال به میدان آمدند و خروشان و طوفنده بساط فتنه را یک روزه در هم کوبیدند چه مینامید؟؟؟ !!!!
لطفا به جای سفسطه و مغلطه کردن جواب منطقی بدهید (2475961) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۰۳:۴۴
اصل بیست و هفتم قانون اساسی می‌گوید: «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.»
کجای این اصل به مجوز وزارت کشور اشاره شده ؟! (2474505) (alef-13)
 
نوید
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۰۶:۴۲
شما که ظاهرا اشراف کامل داری به قانون اساسی میشه لطفا اصل 27 قانون اساسی رو هم سه بار بنویسی؟ (2474517) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۱۲:۰۷
آقای باسواد
لطفا بگویید که این در کجای قانون اساسی نوشته شده است؟ شماره ی اصل را لطفا بگویید. (2474534) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۱۸:۲۳
تجمع جشن کذایی و تحریک کننده شما فردای انتخابات مجوز داشت؟؟
تجمع جشن کذایی و تحریک کننده شما فردای انتخابات مجوز داشت؟؟
تجمع جشن کذایی و تحریک کننده شما فردای انتخابات مجوز داشت؟؟ (2474551) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۳۹:۲۱
اقا نداشت....قبول.....شکی نیست.....یه نفر بی قانون کرده جشن گرفته....شما هم باید همین کار رو بکنید؟ شما که حرکت بر مبنای قانون اساسی شعارتون بود.... (2474607) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۱۴:۰۶
شلوغش نکنید. روحانی هم جشن گرفت. حتی سالگرد هم گرفت. جشن بدون مجوز هم باشه اشکال نداره! چون قرار نیست توش کسی کشته بشه. (2474899) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۲۰:۳۳
درود برنماینده واقعی مردم ایران مطهری گرامی اون پولی که میگیری حلاله (2474557) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۳۳:۳۲
چطور چند نفر بدون مجوز حق اشغال سفارت انگلیس رو دارند و تلویزیون هم پخش کرد اما ملیونها نفر حق ندارند؟رئیس جمهور حق داره بگه عده ای بیسواد خب. (2474590) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۴۷:۴۹
شاید وزارت کشور تا ابد مجوز ندهد .تکلیف این اصل قانون اساسی که یکی از سه رکن شعارهای مردم در انقلاب 57 بوده چه میشود؟چرا اصولی از قانون اساسی مانند وحی منزل انگاشته میشود اما اصول مربوط به حقوق اساسی مردم اینگونه تعطیل میشوند؟مرخصی حق یک کارمند است اما باید مجوزش از مافوق گرفته شود اگر این مافوق میچوقت اجازه ندهد این حق به چه دردی میخورد؟بله مافوق میتواند چند روز بنا به مصلحت مرخصی را به تعویق بیاندازد اما اگر خودش هرماه به مرخصی رفت ولی هیچگاه با درخواست مرخصی سایرین موافقت نکند تکلیف سایرین چیست؟ (2474627) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۴۹:۱۸
آقای عزیز که خودت را بیسواد نامیده ای !آگرقانون اساسی را خوانده باشی چنین عبارتی داخلش نیست. (2474631) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۶:۲۵:۵۵
جناب بی سواد قانون اساسی مرجع اصلی قانونی اجازه تجمع را صادر میکند و چون برای هر عملی که در قانون اساسی اشاره شده مجوزی لازم هست مجوز را به گردن وزارت کشور گذاشته که ملزم کرده مجوز بدهد.
منتها به یک دلیل مشخص وزارت کشور در این مقوله مجوز نداد چون اعتراض بر علیه خود وزارت کشور احمدی نژاد بود.
پس تجمع غیر قانونی بوجود نیامده و اگر در دادگاهی قضاوت شود بنا بر اصل 27 دادگاه عادل تجمع را قانونی و مجوز ندادن وزارت کشور را تعلل میداند.ولی تجمع بدون مجوز غیر قانونی نیست زیرا قانون را زیر پا نگذارده.
نه مسلحانه بوده و نه بر خلاف اسلام. (2474709) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۷:۰۲:۰۳
وزارت کشور باید مجوز بدهد طبق قانون اساسی . وزارت کشور باید امنیت تظاهرکنندگان مخالف خود را هم موظف است تامین کند. (2474771) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۲۹:۰۷
ابدا چنین چیزی (شرط مجوز وزارت کشور) را در قانون اساسی نداریم. در قانون اساسی حرفی از مجوز نیست. صرف اینکه خلاف اسلام و مسلحانه نباشه کفایت میکند. وزارت کشور باید همین دو شرط را بررسی کند و اگر صحیح بود باید مجوز بدهد. اگر مجوز ندهد خلاف قانون اساسی عمل کرده و باید محاکمه شوند. (2474938) (alef-13)
 
دانشجوی حقوق
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۳:۰۱:۵۵
طبق کدام اصل قانون اساسی (2475389) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۳:۰۴:۰۲
دوست محترم بايد به واژه آزاد و ممنوع در قانون توجه بيشتري بكنيم. استخدام هر يك از اين كلمات بار خاص خودش را دارد. مي‌دانيد سر هر كلمه چقدر بحث كرده‌اند. (2475392) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۰:۰۸:۱۱
بی سواد خوبه اعتراف کردی سواد نداری که قانون اساسی رو بخونی بده یکی برات بخونه بدونی این چیزی گفتید در قانون اساسی نیست (2475505) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۲۳:۰۲
به نظر من هم مساله ساده ای بود و الکی پیچیده شد (2474142) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۱۵:۰۰
در زمان نچندان دور سرویس اطلاعاتی آلمان شرقی پی به جاسوسی در رده های بالای شوروی شد (نخست وزیر شوروی)
وقتی او را دستگیر کردند به وی گفتند ما هر کاری که کرده ای بررسی کردیم تو هیچ کار منفی نداشتی پس وظیفه تو چه بود ؟
گفت : من فقط جای مشاغل را عوض کردم همین، متخصص یک رشته را در رشته دیگر گذاشتم و برعکس
نتیجه اینکه کشور را فلج کرده بود
--------------------------------------------
در قضایای فتنه 88 به نظر میرسد عده ای تلاش میکردند که مردم بیشتر دفع حداکثری داشته باشند و نوع مدیریت بحرانها در جهت شعله افروزی بود
در سیاست خارجی تاریخ دیگر کشورها را بررسی میکردند و بازهم دفع حداکثری داشتند
به شدت پوپولیست بودند و عوام فریبی میکردند به گونه ای که عوام بفهمند که فریب خورده اند
دم از عدالت و دین میزدند و صداقت نداشتند
خدا را شکر مردم کمبودها و ... را به پای اسلام نمی نوشتند
ضربه ای که به صداقت، عدالت، ادب، همبستگی، اقتصاد و اجتماع زدند سالهای سال طول خواهد کشید تا التیام یابد (2474545) (alef-1)
 
امین
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۲۳:۵۹
آقای مطهری موفق باشید.باچنین نگرش مثبت به مردم و احترام به شعورشان است، که جامعه روی خوش بختی را خواهد دید نه با توهین و به بازی گرفتن شعور مردم فهیم ایران. (2474146) (alef-13)
 
پرهام
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۲۷:۴۱
درود بر فرزند حق گوی شهید مطهری (2474155) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۳۲:۰۶
جناب آقای مطهری احسنت به حریتتان فقط یک پرسش:
اگر حاکمیت بپذیرد که در ماجرای 88 خطاهایی داشته آیا به میزانی که برای معترضین به انتخابات مجازات در نظر گرفته شد - برای خطاکاران جبهه مقابل هم میتواند مجازات در نظر بگیرد ؟ (2474167) (alef-13)
 
گگه
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۳۵:۱۸
سخنگوی سران فتنه ویابه عبارتی رفیق سران فتنه دمت گرم . (2474177) (alef-13)
 
همیشه
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۲۱:۰۲
مارک زن های پرونده ساز خداترس دم شما هم گرم
جواب ندارید فقط با تهمت و گناه کارتون رو پیش می برید دمتون گرم (2474344) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۳:۵۸
بی منطقی!!! (2474433) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۰۶:۱۹
شما از وجود فتنه و نفاق خوشحالی درسته ؟
اگر از اجنبوی برای این نفاق دستمزد میگیری خدا لعنتت کند و اگر نه خدا هدایتت کند (2474514) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۳۹:۳۵
ایشان با ادبیاتی غیر مستقیم مردم ایران را از همنوعان شان در کشور های پیشرفته عاری از فرهنگ مدنیت مدرن دانسته از اینرو اجرای مفاد قانون اساسی را موکول به زمانی میدانند که بزعم ایشان از فهم همنوعان غربی شان برخوردار شوند . (2474196) (alef-13)
 
amiran
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۴۰:۰۹
جواب بسیار عالی ای بود. (2474204) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۴۰:۳۷
از پاسخ متین وعالمانه جناب مطهری پی بردم عالم دینی بودن تنها به پوشیدن لباس دین نیست ! زنده باشی جناب مطهری . (2474209) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۴۱:۵۴
او همانند پدرش است. (2474214) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۴۲:۲۱
احسنت (2474217) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۴۳:۱۳
عالی بود ، آقای مطهری از شما ممنونیم. (2474220) (alef-13)
 
شهروند.....
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۳:۴۵:۰۱
با سلام آیت الله حائری شیرازی دامت برکاته يكي از مفاخر اسلامي است و خدا عالمان ديني را عمر با بركت دهد بهتر است جناب مطهري به جاي جواب ايشان در كلاس درس اين بزگوار شركت كنند جناب مطهركجا آیت الله حائری شیرازی دامت برکاته كجا ؟جناب مطهري برو شاگردي ايشان كن كه بتواني فهم و درك و عقل باطني بيشتر كسب كني ان شالله (2474227) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۹:۲۴
چه حرفی شما می زنی؟ مگر دادن یک جواب درست و منطقی از طرف آقای مطهری از فضل آیت ا... حائری کم می کنه؟
شاید در موضوعی ایشان اشتباه کنند. چرا یک نفر را اینقدر بزرگ می کنید که اگر حرفی اشتباه زد طرف نابود بشه؟ در ضمن وقتی آیت ا... حائری به آقای مطهری نامه نوشتند دور از ادب بود که پاسخ داده نشود. زیرا به قول خود شما آقای مطهری جای شاگری ایشان است.


راستی می دونستی که بسیاری از فرمول های ابتکاری در ریاضی توسط دانشجویان اختراع شده و معلمین یاد گرفتن؟ (2474341) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۰۷:۲۱
اونوقت شما با این ادبیات غیر منصفانه شاگرد ایشان بوده اید ؟! (2474887) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۳:۵۶
شما بهتره اگر جواب علمی دارید بدهید و بجای تخریب همانند استاد دکتر مطهری علمی و عقلایی جواب بدهید (2474402) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۴:۰۰
انگار خودت بیشتر نیاز داری ، نوع حرف زدنت معلوم که طرز تفکرت چیه (2474403) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۵:۴۵
ای کاش آیت الله حائری طرفدارانی مثل شما نداشته باشد! ایشان با کمال بزرگواری و شجاعت و آینده نگری نسبت به رفع یک موضوع و گره مهم از عرصه سیاست ایران اقدام کرده اند و راه را برای گفتگو در این خصوص باز کرده اند. اما شما، که ظاهراً طرفدار ایشان هستید (ظاهراً البته)، به جای اینکه نظر خود را درباره نامه ایشان بگویید و به غنای بحث بیفزایید، میخواهید با چند تعریف دم دستی از آیت الله و تحقیر آقای مطهری، راه را بر گفتگو ببندید تا دلها همچنان دور از هم بمانند و فضای تنفر و خصومت جای خود را به مودت و دوستی ندهد. (2474410) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۰:۳۳:۳۹
احسنت واقعا جواب منطقی و مستدلی دادین (2475165) (alef-3)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۰:۴۸
در اینکه آیت الله شیرازی مرد بزرگ و عالم دینی است شکی نیست در حق گویی و درک سیاسی شاگرد از استاد سر تر شده است . لطفا شما سکوت کنید تا حضرت آیت الله پاسخ منصافانه آقای مطهری را خودشان بدهند شاید نظرشان عکس نظر شما بود پرفسور . (2474421) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۱:۴۶
بهتر بود دو نامه را بهتر مطالعه می نمودید و به منطق نمره می دادید نه به شخص.! (2474426) (alef-1)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۵:۱۴
آقای مطهری شیر پاک مادر حلالت باشد . پاسخ قانع کننده و حتی الامکان مختصر و مفید بود . حضرت آیت الله حائری شیرازی شاید در این بعد دقت کافی را نداشته اند اما یقین دارم ایشان نیز پاسخ شما را صحیحتر و منصفانه تر تشخیص داده و نظر اصلاحی خود را اعلام خواهند کرد . (2474439) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۵۰:۲۵
شما نباید مغالطه حمله به شخص یا مغالطه توسل به رفرنس(مرجع) را مرتکب شوید اگر نظری دارید راجع به تحلیل ارائه کنید ترور شخصیت کردن استدلال محسوب نمیشود صحبتهای شما کلا مغالطه محسوب میشود یک جمله بدون مغالطه ننوشته بودید. (2474456) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۵۲:۱۱
جواب بی ربطی دادی شهروند عزیز (2474463) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۰۱:۱۶
این شاگرد و استادی...چه ربطی به مسائل کشور و ملت داشت؟؟؟؟؟؟ (2474496) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۰۳:۳۸
قای مطهری مدعی نشده اند که عالم دینند ...مغلطه نکنید ایشان در امور سیاسی و اجتماعی صاحب نظرند مدرک دکترا هم دارند؟ (2474504) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۰۳:۴۸
شهروند عزیز ! امربه معروف باید اول خود عامل به عمل باشی ، فعلا خودت برو کلاس عقل اجتماعی یاد بگبر بعد نظربده (2474506) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۰:۲۶:۴۲
شما که ادعای فهم و درک میکنی برو کمی ادب بیاموز واقعا ........ (2475151) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۲۰:۱۳:۱۷
اکثریت راهپیمایان ( معترضین انتخابات 88) دغدغه ای جز حفظ نظام به همان طریقی که در قانون اساسی آمده و از آرمانهای شهدای خونین کفن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز بوده نداشتند اما پس از آن ، اتفاقات نا میمونی رخ داد که که اگر دست بیگانه فقط 10 در صد در آفرینش آن دخیل بوده قطعا 90 در صد آن زائیده عوامل زیر بوده است .
الف- درصد غالب بر می گشت به ایجاد فضای تحریک آمیزی که توسط عوامل جبهه پایداری به مردم تحمیل گردید که در آن عوامل مذکور توانستند معترضین را بی خبر از همه جا وارد خط قرمزهای انقلاب و نظام ارزشی ما بنمایند . شاید همه ما از جمله مسئولین و زحمتکشان مظلوم و خدوم اطلاعات و امنیت کشور خوب بخاطر داشته باشند که عوامل جبهه فوق الذکر در راهپیمائی 9 دی نیز با پلاکاردهایی وارد میدان گردیده بودند که در آن اهانت های بسیاری به ارکان نظام از جمله یکی از یاران امام و رهبری گردیده بود .
ب- و اما درصد بسیار اندک باقیمانده :
طبیعی است که در آن فضای غبار آلود ، از مسئولین اطلاعات و امنیت کشور « نه از سر عمد» که به اشتباه خبطی هم رخ داده باشد که البته نظام نیز وقتی فرصتی حاصل گردید از کنار آن بی توجه نگذشت و محاکمه خاطیان هم اکنون نیز ادامه دارد .
----- اما آنچه باعث افتخار جمهوری اسلامی گردید این است که در این رهگذر همه و همه ( رهبر و ملت) به حمدالله سرافراز بیرون آمدند چرا که در هر کشوری چنین معضلی رخ داده بود خسارتهای سنگین و صد چندان سنگین تری متوجه آن کشور گردیده بود .
صادقانه عرض میکنم در آن چهار سال کذائیِ پس از اتفاقات 88 ، او که بیش از همه غمگین بود شخص آقا سید علی بود لذا حال که به حمدالله به ساحل آرامش رسیده ایم از مسئولین رده پائین نظام یک توقع بیشتر نیست و آن اینکه با مصاحبه های گاه به گاه و ناشیانه خود مجال تصمیم گیری از پدر این ملت را نگیرند .
و اما ختم کلام :
آقایان مهندس موسوی و کروبی از فرزندان خدوم این انقلاب و نظام هستند و به دلیل مجاهدت های پیش و پس از پیروزی انقلاب و زحمات و خدماتشات در 8 سال جنگ تحمیلی ، حق به گردن همه ما دارند .حال که به فرمایش فرزند شهید مطهری ، یکی از اضلاع مثلث اتفاقات پس از انتخابات 88 آزاد است مطمئن باشیم «که مطمئن نیز هستیم» با برداشتن حصر این عزیزان ، هیچ آسیبی متوجه انقلاب ، نظام و کشور نخواهد گردید . انشاء الله. (2477235) (alef-13)
 
عبدالعلی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۲۳:۵۷
ساده اندیشی ویا سفسطه آقای مطهری باعث تعجب است چرا که :
1 - فتنه 88 بهر بهانه ای از قبل طراحی شده بود ودلایل و مدارک آن حتی در رسانه ها منتشر شد .
2 - برنامه و دست اجانب بخصوص دشمنان قسم خورده در این فتنه بقدر روشن و برجسته بود که هر آدم کوری هم میتوانست آن را ببیند .
3 - عدم استفاده از فرصتی که رهبر نظام علاوه بر زمان قانونی برای ارائه اعتراض مستند به سران فتنه داد ولی سران فتنه حتی یک مورد سند دال بر تقلب در انتخابات نتوانستند ارائه کنند و به تحریک دشمنان سعی داشتند از طریق زور و بی قانونی آشوب بپا کنند را آقای مطهری فراموش کرده اند .
4 - برای من روشن است چرا بعضی کسانی که خود را روشنفکر میدانند چشم بصیرتشان کور است مانند زیبا کلام . سروش ...و....مطهری (2474357) (alef-13)
 
علی جوادی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۲۷:۴۴
آقای مطهری درک درستی از نظام و مسائل اجتماعی ندارند لازم است یک مقدار در خصوص بینش و نگرش خود نسبت به اجتماع تجدید نظر کند و همیشه خود را عقل کل نداند و بداند که در حدی نیست که مطرح شده و اگر بنده هم یک مقدار حرفهای آنچنانی نسبت به نظام بیان کنم قطعا یک تعدادی از مردم که آگاهانه یا نآگاهانه مغرض هستند به حرفهای بنده بها خواهند داد
خدا هدایت کند (2474370) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۱۶:۵۵
آقا علی جوادی شما مطمئنی بین مردم زندگی می کنی ؟!!! (2474907) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۰:۲۸:۰۵
شما که درک درستی داری بسته (2475156) (alef-3)
 
عبدالله
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۲:۲۳
آقاي مطهري جهل علم شمارا گرفته و كينه به يك نفر به هر دليل در اين موضوع شما را كينه اي كرده،فرصتي خلوت كن و بخاطره مسائل را از زواياي ديگر نگاه كن، همه دلسوزان دين را اينطور با مغلطه كردن سبك نكن، علامه دهر نيستي اينقدر مغرور نشو...!!! (2474392) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۳:۰۷
چی شد که تا قبل از سال 88 شما و دیگران از حقوق مردم صحبت نمیکردید که راهپیمایی کنند.حالا که میخواهید حرفتان را به کرسی بنشانید به تفسیر قانون اساسی میپردازید؟ نه اقای مطهری.....در اینکه احمدی نژاد دفاع کردنی نبوده و نیست شکی نیست...بنده رایم را سال 88 سفید دادم....اما اولین نفر کاندید شما بود که 8 شب اعلام پیروزی زودرس کرد. (2474396) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۱۸:۱۳
11 و نیم شب.
چرا دروغ میگی عزیزم؟
این دفعه واقعا مدارکش موجوده.
اونی که قبل از پایان ساعت رای گیری به ریز و با رقم 63 درصد پیروزی احمدی نژاد رو اعلام کرد، خبرگزاری فارس بود! (2474909) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۴:۳۷
متاسفانه علی مطهری حتی در تشخیص چرایی وقوع اتفاقات 88 دچار اشتباه هست. اصلا نقشی برای خارجی ها و کمیته ی صیانت از آرا و ایجاد جو تقلب قائل نیست (2474406) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۳:۳۷:۴۲
خارجی ها در ایجاد مساله نقشی نداشتند اما بعدها قصد سوئ استفاده داشتند که کار همیشگی آنهاست. (2475443) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۱:۴۴
اقای مطهری ممنون.ضمنا خدا رو شکر ضرغامی رفت. (2474425) (alef-1)
 
صمصام
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۴۴:۰۷
آفرين مرحبا !!!!درود بر ان معلم شهيد كه اينچنين فرزندي را پرورانده است ...ورود شجاعانه و حق مدارانه به موضوعي كه هيچ كس از بزرگان و فرهيختگان و صاحبنظران در رابطه با وقايع 88 جرات نكردند به زبان بياورند ....واقعيتي كه هنوز هيچ كس حاضر نيست بپذيرد .... اگر در ان شب كذايي كه احمدي نژاد انگونه بي ادبانه وبي سابقه به سرمايه هاي نظام توهين كرد و عكس همسر رقيب را به قصد توهين و جسارت بالا برد ، برخورد قانوني صورت ميگرفت ايا اصولا دوستان اصولگرا فرصت عرض اندام پيدا ميكردند و ميتوانستند اكنون به هر بهانه اي مخلوقات خدا را فتنه گر ومنحرف و فاسد بنامند ؟؟؟!!!قطعا تمامي دولتها از ابتداي انقلاب تا كنون حكم تنفيذ خود را قانوني از رهبرفقيد انقلاب يا مقام معظم رهبري گرفته اند پس اين حجم گسترده تهمت و افترا واتهام و توهين به دولتهاي سازندگي واصلاحات از چه جهت است؟؟؟؟حجم گسترده حمايتها از دولتي كه ركورد كمي وكيفي انواع پرونده تخلفات و مفاسد اقتصادي و قانون گريزي ها وسوء مسئوليتها را به واقع شكسته است از چه جهت بود ؟؟؟؟چرا صحبت از فتنه و وقايع 88 ازاد است اما هيچ كس جرات ورود به مفاسد و تخلفات گسترده دولتهاي نهم ودهم را ندارد ؟؟؟؟؟به نظر ميرسد اكنون دوستان اصولگرا با مرور هشت سال كارنامه سياه دولتي كه شوراي نگهبان علنا به حمايت از ان برخاست بهتر ميتوانند به شكست مفتضانه در انتخابات خرداد 92 پي ببرند (2474435) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۶:۰۳:۳۳
!!!!! ???? بدون این علامت ها نمیتونی حرف بزنید!؟!؟؟!؟! (2474663) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۲۲:۲۷
این علامتها معنی داره ! (2474924) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۳:۰۳:۲۸
بدون این علامت ها هم میشه حرف زد، ولی فقط آدمای بی سواد نمی فهمند،

لذا باید استفاده کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

حالا فهمیدی دلبندم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2475390) (alef-13)
 
علیجانی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۵۱:۰۹
خدا یا امثال آقای مطهری را چندین برابر کن ایشان از نوابغ روزگار و عملکردشان همیشه منصفانه و منطقی و قابل تقدیر است . (2474459) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۴:۵۷:۴۹
سلام
مطهري از مساله فرار كرد. كي گفته ما در حدي هستيم كه مي توانيم مثل لندن و پاريس مردم را به راهپيمايي دعوت كنيم؟
نه هنوز به انجا نرسيده ايم.
حداقل حداقل برداشت عمومي دعوت به راهپيمايي در كشور ما اعتراض محسوب ميشود. ضمن اينكه آقاي مطهري بايد به مجوز وزارت كشور هم اشاره مي كردند.
كلا آقاي مطهري را دوست دارم ولي بعضي وقتها براي محكوم نشدن مدرن حرف ميزنند كه فعلا در جامعه ي ما منطبق نيست (2474487) (alef-13)
 
نوید
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۲۲:۳۶
دعوت به راهپیمایی یوم الله 22 بهمن هم در " کشور شما" اعتراض محسوب میشود؟ (2474564) (alef-1)
 
فرزند کوچک ایران زمین
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۰۷:۵۷
متاسفانه میبینیم که اقای مطهری بجای عذر خواهی از رفتار نادرست خویش همچنان بر دامن زدن به اتش نفاق و فتنه تاکید دارند!… (2474525) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۶:۲۵:۱۰
دقیقا میشه بگی کجای رفتارش نا شایست بوده؟ بعد شایست و نا شایست رو شما مشخص می کنی؟ (2474706) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۷:۴۴:۴۲
همه نظرات لطفا بخوانيد ببينيد مردم کجا هستند. ثانيا اگرمدرک آوردي که چندماه قبل تدارک ديده شده بود بنده باشما هم نظر ميشوم. اگر،مدرک نداري اژ خدابترس وتهمت نزن. (2474840) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۲۳:۵۵
ظاهرا شما غیر از خودتان هیچکس را قبول ندارید و این نشان می دهد که شما چقدر به دین و محتوای آن آشنا هستید . حیف نیست آدمهای مثل شما را خارج از موزه نکهداری می کنند ممکن است خدای ناکرده شما را بدزدند . بعد کسی نمیمونه تا از حق شناسی شما دفاع کند . (2474929) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۳۲:۴۱
واقعا آقای مطهری نشان دادند که فرزند خلف پدر بزرگوارشان هستند.طرفدار حق نه طرفدار فرد... (2474588) (alef-13)
 
فارض
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۴۰:۲۰
تفسير دكتر مطهرى از حديث امام جعفر صادق(ع) و تفاوت قائل شدن بين حقوق فرد و اجتماع
بهترين قسمت اين نامه بود. درود بر شرافت اين نماينده واقعى (2474611) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۴۳:۴۶
الف- قانون اساسي كشور، وظيفه بيان سياستهاي كلي را دارد. وظيفه تصويب قوانيني كه جزئيات را روشن نمايند، مطابق با قانون اساسي، بر عهده مجلس شوراي اسلامي است. وقتی در متن این قانون، "مخل مبانی اسلام نبودن" را اشاره کرده است، به لحاظ عقلی و منطقی باید نهادی قانونی نیز آن شرط را بررسی و احراز کند.

ب- در تاريخ 9 تيرماه سال 1361 قانون احزاب مصوب مجلس توسط نخست وزير وقت ابلاغ شد كه مواد 30، 31 و 32 اين قانون مربوط به توضيح همين اصل قانون اساسي است. طبق ماده 30، تقاضاي برگزاري راهپيمايي و اجتماعات بايد يك هفته قبل از موعد برگزاري آن به صورت «كتبي» و «حضوراَ» توسط «نماينده رسمي و معرفي شده» آن گروه به وزارت كشور تسليم شود. بر اساس ماده 31 اين قانون، گروه‌ها موظف هستند براي انجام راهپيمايي و يا تشكيل تجمعات، «تعهد»ي مبني بر عدم حمل سلاح و عدم اخلال نسبت به مباني اسلام و امنيت كشور به وزارت كشور تسليم كنند.(اصل 27 قانون اساسي مي گويد: «تشكيل‏ اجتماعات‏ و راه‏پيمايي‏ ها، بدون‏ حمل‏ سلاح‏، به‏ شرط آن‏ كه‏ مخل‏ به‏ مباني‏ اسلام‏ نباشد آزاد است‏.») و بالاخره مطابق ماده 32 اين قانون، گروه‌ها موظف هستند قبل از انجام راهپيمايي و يا تشكيل اجتماعات خود و در زمان تسليم درخواست حضوري‌شان «موارد 9گانه» مقابل را مشخص كرده و «مدارك لازم» را به مسئولين ارائه دهند؛ الف- موضوع راهپيمايي و يا اجتماع و هدف از آن. ب- تاريخي برگزاري و ساعت آغاز و پايان آن. ج- مسير راهپيمايي و ابتداي و انتهاي آن. د- محل سخنراني و قرائت قطعنامه پاياني. ه- مشخصات كامل مسئولين اجرايي و انتظامات مراسم با معرفي كتبي از گروه مربوطه. و- سخنرانان و موضوع سخنراني . ظ- شعارهاي راهپيمايي . خ- يك نسخه از قطعنامه تهيه شده . ح- يك نسخه از طرح و شيوه انتظامات داخلي. (2474619) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۱:۰۳:۴۵
با این تفسیر شما کل قانون اساس تعطیل می شود دوست عزیر هر جا لازم بوده در خود قانون اساس تصریح شده سرح موضوع یا نحوه و چگونگی آن را قانون تعیین می کند در اصل 27 ذکری از قانون به میان نیامده چون مفاد این اصل کاملا روشن و واضح است (2475198) (alef-13)
 
feri
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۵:۵۱:۴۶
در اروپا هم تظاهرات آرام با اجازه دولت مستقر صورت می گیرد و پلیس نیز ناظر و حافظ امنیت است تا درگیری ایجاد نشود. اما وقتی عده ای شروع به غارت و چپاول و آتش زدن و اهانت به مقدسات و غیره کردند رهبران فتنه هرگز ازآنها تبری و دوری نجستند و آنها را محکوم نکردند این یعنی از این اعمال راضی بودند و خوشحالند که شهر را به آتش کشیده اند و حتی از تظاهر کنندگان نخواستند که ادامه ندهند و آشوب نکنند. این رفتار یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا این آزادی و اعتراض است یا وحشیگری ؟؟؟؟ آیا مرگ بر اصل ولایت فقیه و مصداق آن که شعار آنها بود یعنی اعتراض به نتایج انتخابات ؟؟؟ اینها هر کس بودند عامل نفوذی و..... که تعبیر شوند در متن معترضین بودند و معترضین هم باید با همکاری پلیس آنها را سرکوب و اجازه وحشیگری نمی دادند اما آیا اینکار راکردند یا با آنها همکاری کردند؟؟؟ این اعمال یعنی دمکراسی ؟؟؟
راه قانونی اعتراض در قانون انتخابات مراجعه به شورای نگهبان است چه این شورا به زعم معترضین طرفدار شخص یا جناحی از جناحها باشد یا نباشد همانطور که امام ره فرمودند باید قانون را قبول داشت و کسی حق ندارد بگوید قانون را قبول ندارد این یعنی آنارشیسم. (2474635) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۹:۲۴:۰۳
خوب محاكمه همه طرفها هر كدام خطايي كرده اند دادگاه مشخص كند (2475023) (alef-13)
 
صالح
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۶:۰۰:۱۷
بسمه تعالی
جناب آقای مطهری : شجاعت جنابتان را می ستایم اما یادتان نیست فریاد تقلب و به خیابانها بریزید روز رای گیری اعلام شد. بی تقوایی آقای احمدی نژاد در مناظره واضح بود . اما عروسکان فتنه که به خیر خواهی بسیاری از بزرگان پاسخی ندادند و هر روز با اعلامیه ای اظهار نظری در رسانه های بیگانه فتنه انگیزی کردند را یادمان نمی رود. جشن پیروزی آقای احمدی غلط اما عروسک BBC و CNN و VOA شدن که اظهر من الشمس بود عاشورا یادتان نیست تصاویر افراد مسلح یادتان نیست آتش زدن بانکها یادتان نیست تا وقتی مردم خود جوش راهپیمایی کردند اتفاق بدی نیافتاد ولی وقتی به دعوت بی مجوز عروسکان فتنه جمعهایی تشکیل شد ، شد آنچه نباید می شد. جرم موسوی و کروبی واضح است هر چند اینجا ایتالیا نیست که حرف موسلینیها را نشنیده حکم اعدام دهند اما اگر ایشان همان وقت راهشان را با دشمنان قسم خورده ملت (اسرائیل ، منافقین آمریکا و به آتش کشان عزای حسینی )جدا می کرد یا حداقل از آنها دفاع نمی کرد شاید امروز حکم ، حکم دیگری بود.جناب مطهری کاش شجاعتتان توآمان با انصاف بود. (2474655) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۳۲:۲۱
دولت یازدهم جشن گرفت اما رقیب را خس وخاشاک ننامید وهوادارانش بعد روی کار آمدن مخالفان را بزغاله وگاو وگوسفند وابتر خطاب نکردند ! (2474944) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۹:۲۳:۰۱
خوب مجاكمه كنيد تا روشن شود اگه جرم كرده اند در دادگاه علني بيان كنند همين تهمت زدن و حكم دادن اصلا (2475022) (alef-13)
 
مردم
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۶:۰۴:۲۹
اول از اینکه همه چیز از چند ماه قبل تدارک دیده شده بود اگر جشن هم نمی گرفتند باز این اتفاق می افتاد مگر دولت یازدهم جشن نگرفت چرا هیچ اتفاقی نیفتاد پس آقای مطهری دست از لجبازی بردار و قبول کن که امثال شما هم بدتان نمی آمد آب به اسیاب فتنه گران بریزید (2474667) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۱:۰۴:۳۴
دولت یازدهم جشن نگرفت بلکه طرفداران روحانی به صورت خودجوش به خیابان آمدند. چیزی که احمدی نژاد و شما ها می مردید تا بشه اما نشد. (2475200) (alef-13)
 
افشار
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۶:۳۴:۵۲
درود بر دکتر مطهری ای کاش چند نفری مثل جنابعالی روشنفکر و دلسوز تو این مملکت داشتیم (2474722) (alef-13)
 
مهدی555
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۶:۳۵:۱۵
این آقا خودش کسی نیست .دارد نان نام پدرر مرحومش را می خورد.

(گرپدر تو بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل) (2474723) (alef-13)
 
مهرانی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۶:۳۸:۱۳
با سلام و خسته نباشيد و آرزوی توفیق برای تمامی جهادگران اسلام ناب محمدی ، شخصا معتقدم که در زمان مقتضی طی برگزاری یک محکمه صالحه و عادل بایستی به جرائم سران فتنه و کسانی با بی تدبیری و بی بصیرتی موجبات شعله ور تر شدن آتش فتنه شدند بصورت همزمان رسیدگی شود ضمن اینکه جناب آقای مطهری در پیگیری موضوع بهتر است شرایط منطقه ای و جهانی را حتما مد نظر قرار دهند تا خوراک تبلیغاتی منفی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برای رسانه های استکباری وصهیونیستی مهیا نشود (2474729) (alef-13)
 
pqaisar
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۶:۳۹:۰۲
پس بفرمائید چرا مردمی که رشد سیاسی و اجتماعی ندارند را در انتخابات مشارکت میدهید؟ و برای شرکت انها در انتخابات همواره تبلیغ فراوان می کنید؟ و از شما مردمی که بگفته آیت الله حائری رشد سیاسی اجتماعی ندارید چرا در انتخابات شرکت می کنید؟؟ البته ایشان بدرستی فرموده اند زیرا اگر کسی رشد سیاسی داشته باشد. بعد از انتخابات 88 دیگر در هیچ انتخاباتی نباید شرکت کند. (2474731) (alef-13)
 
nader
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۶:۴۳:۲۰
قانون راه براي اعتراض به نتيجه انتخابات گذاشته است چرا فتنه گران از راه قانوني اقدام نكردند؟ (2474743) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۶:۵۵:۱۷
ا اقاي مطهري شمادوطرف را مقصر ميدانيد لکن يک طرف در حصر است و طرف ديگر که کشور را به ويرانه تبديل کرده است . آزادانه زندگي ميکند. که اين موضوع دور از عدالت است در ثاني اتفاقات سال88به غده چرکين تبديل شده است چون يک طرف ماجرا از حقوق اجتماعي خود محروم شده و طرف ديگر از اين فرصت سؤاستفاده يا بنوعي تجارت ميکند.فکرميکنم تا اين موضوع بطور عادلانه حل شود بنفع همه باشد. اولين کاري که در اين مسئله ميتوان انجام داد،فتنه بس است. (2474761) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۷:۱۹:۲۶
بهتر بود نظر مردم را به صورت منفی یا مثبت میخواستید تا بهتر از نظرات شان مطلع میشدید (2474796) (alef-13)
 
رسول مشهدي
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۱۴:۴۷
ايكاش اين نامه نگاري ها بين شخصيت هاي سياسي بيشتر شود تا قضيه سال 88 كاملا شكافته شود و حقايق از دل اين نامه ها بيرون بيايد.دراين صورت دكه كاسبين از وقايع سال 88 بسته خواهد شد.از دو طرف سپاسگزارم. (2474901) (alef-13)
 
مهدی ک
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۵۵:۵۸
واقعا شما فکر می کنید آقای مطهری به نظر دیگران اصلا توجه دارند ایشان فقط خودشان را قبول دارند و بس ! بحث با ایشان فائده ندارد ! این نامه نگاری ها فقط ایشان را خود بزرگبین تر می کند . (2474985) (alef-10)
 
حسن نیک بیان و نیک خواه
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۳:۰۱:۲۱
دوست گرامی و برادر عزیزم ؛ مهدی ک؛
خود بزرگ بینی از صفات مذمومی است که همه ابناء بشر کمابیش از آن برخوردارند و اصولا فلسفه تولد اشخاص در کالبدِ خاکی نیز همین است ، با مبارزه با رذایل اخلاقیِ وجودِ خویش ؛ گوهرِوجوِ د خویش را به زرِ خالص تبدیل کنند و از قیدِ زندانِ نفسِ اماره رهایی یابد. با این مقدمه امیدوارم نظر این حقیر را بپذیرید که : " پذیرفتنِ حقِ اعتراضِ نظراتِ مخالف و اجازه سخن گفتن به سایرین؛ نوعی مبارزه با خود بزرگ بینی است!" آیا معترض به قدرت یافتنِ شخصی که 8 سال از بیت المالِ کشور تاراج کرده است و اختلاسهایِ میلیاردی در زمانِ او اتفاق افتاده است و هیچ کسی هم در زمانِ تصدی امورِ ایشان در ارتباط با این اختلاسها موردِ پیگرد قرار نگرفته است و فقط گاهی بصورتِ هیاهو در انظار بدونِ مراجعه به مجلس یا روزنامه یا حتی دادگاه نه تنها بابک زنجانی ها را متهم و پیگرد قرارندادند بلکه آنهارا مبسوط الید با اختیار تام بر جان و مال و ناموس ِ مردم حاکم کردند تا با خیالِ راحت تاراج کنند و مردم را به خاک ِ مذلت بنشانند؛ آیا اعتراض کننده به قدرت یافتن چنین اشخاصی ؛ آدم ِ بدی بوده است و حقِ اعتراض دادن به چنین معترضی، کاری از رویِ خودبزرگ بینی است! آیا مولای ما امام حسین (ع) هم نعوذ و بالله خودبزرگ بین بودند که اعتراض به چپاول بین المال و راه اندازیِ ویژه خواری داشتند. (2476329) (alef-10)
 
داود
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۹:۲۵:۱۳
خدایا لطف کن امام زمان عج بیاد (2475025) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۹:۲۶:۰۸
دردو بر این مرد بزرگ که حرف دل میلیون ها ایرانی رو شجاعانه می زنه و دین رو فدای دنیا نمیکنه... (2475030) (alef-13)
 
سیدرضا
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۹:۴۳:۲۰
آیا سران نهادهای نظامی و نظارتی وائمه جمعه و تریبونهای مختلف و... از کاندید خاصی حمایت نکردند؟آیا هر اتفاقی علت های قبلی ندارد آیا مملکت بعد از دوران دولت 9 و10 حداقل در حوزه اقتصاد(تورم-رشد اقتصادی-بیکاری)به حد سونامی نرسید؟آیا بزرگترین فساد تاریخ در دولت 9 و10 اتفاق نیفتاد؟آیا مدیران بی تجربه وبی مدرک مرتبط بر مسند قدرت نبودند؟ پس درود بر دکتر مطهری عزیز (2475068) (alef-13)
 
و
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۹:۴۹:۱۶
سخن آقای مطهری در مورد این که رفتار طرف مقابل هم می بایست دقیقا پیگیری قضائی میشد قابل قبول است و نظر شخصی من این است کسی که جلو ی تلویزیون و رو بروی مردم با بقیه نامزدها و همه مخاطبان چنان رفتار سخیف و ضد اخلاقی کرده می بایست همانجا و همان لحظه رد صلاحیت می شد چون عملا ثابت کرده از حداقل صلاحیت بر خوردار نیست و شاید این بهانه ای شد تا لجباز قضیه ،به کمک همسر و اطرافیان بی فکر و ناپخته شان هم کشور را با دخالت و دسیسه آیادی بیگانه به آشوب بکشند و هم خود را برای همیشه از سکه بیندازند
در حالیکه موسوی با کمی مدارا و تحمل می توانست ذخیره ای برای خودش و برای دیگران در دوره های بعد باشد
اما رفتار علی مطهری هم فعلا شبیه موسوی شده چون لجبازیش حرف اول را می زند
اگر رهبر گفته اند که راه چاره وحکم این فتنه همین است که در حصر باشند این خودش یک رای بزرگ است که توسط قاضی القضات جهان تشیع صادر شده و فصل الخطاب است و به بهای لجبازی موسوی این رای صادر شده ولا غیر
ولی اگر مطهری قاضی القضاتی ولی فقیه را قبول ندارد باید بروند پیش سروش و کدیور و نوری زاد و امثالهم جلسه مشترک بگذارند (2475084) (alef-13)
 
مجید فکری
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۰:۲۱:۵۶
یکی از فواید اینترنت و شبکه های اجتماعی مجازی نمایان شدن نظر توده های مردم است ، کاش یک نظر سنجی واقعی صورت میگرفت تا مشخص شود که آقای مطهری با این همه هوش ، زکاوت ،شجاعت و دینداری چقدر محبوب هستند.تا مخالفان به فکر اصلاح خود باشند نه تحمیل عقاید معتصبانه خود به اکثریت. (2475140) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۰:۳۲:۴۳
درود بر دکتر مطهری (2475163) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۰:۳۳:۳۴
راي به نظرات در سايت الف هم مانند انتخابات ايران است ،فقط و فقط نظرات نزديك به تفكر صاحبان سايت منتشر مي شوند و به نظرات هم فقط و فقط مي توان نظر مثبت داد،
و مثل اين جمله است كه كلا نظر موافق شما چيست (2475164) (alef-13)
 
m
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۰:۵۵:۰۵
کلید حل مشکلات اعتدال است و بس.
مرگ بر تندرو (2475185) (alef-13)
 
سهند
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۸:۵۵:۴۵
آيا ميدانيد كلمه "مرگ بر" كه شما بكار برده ايد فقط مخصوص تندرو هاست؟ اين نشان ميدهد شما هم تندرو هستيد فقط بخاطر مصالح فعلي از كلمه اعتدال حمايت ميكنيد. (2475807) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۱:۲۸:۲۴
درود برفرزند ملت علی مطهری (2475233) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۱:۴۴:۳۶
متاسفانه همیشه ازاتش خاکستر بعمل میاید (2475260) (alef-13)
 
نکته سنج
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۴:۰۱:۰۲
نا شناس جان لابد این نظریه برای خود شما هم صادق است! (2476481) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۱:۴۸:۴۴
امید بذر هویت ماست ! (2475264) (alef-10)
 
دبیر
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۲:۰۵:۱۳
من علی مطهری را مرد خدا میدانم. عزت دنیا و آخرت از آن تو باد ای آزاد مرد حسینی.... (2475299) (alef-10)
 
متانت
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۲:۰۸:۰۲
احتمالا آقای مطهری برای مجلس آینده دارند برنامه ریزی میکنند ، قدرت از پول بدتره ! (2475303) (alef-13)
 
ببوگلابی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۲:۲۲:۲۱
خدا را شاکرم که هنوز چشمه هایی از نقد و بحث عالمانه و منصفانه و مودبانه در جامعه ما دیده میشود و یکی از بزرگترین کمبودهای جامعه امروز ما نبود متولیانی برای برنامه ریزی چنین مباحثی است.و باید دلسوزان و عزیزانی که همشون سرمایه های بزرگی برای کشور ما هستند فارغ از اینکه اختلاف سلیقه دارند پا جلو بگذارند و در زمینه های مختلف حرف بزنند و مهم تر این است که همه آنها برای یک هدف و آن سربلندی مردم و کشور ایران با تمامی قومیت ها و مذاهب مختلف تلاش بکنند.از مباحث بین این دو عزیز مردم خود بهترین قاضی هستند. (2475326) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۲:۲۹:۱۷
راست میگه دیگه مجری انتخابات نباید سریع دنبال جشن باشه. (2475335) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۲:۳۱:۲۷
هم نامه ايت الله حائري متين ومحكم است وهم پاسخ اقاي مطهري بسيار مستدلانه وانديشمندانه است .وهردو اين نامه ها به رشد سياسي واستحكام مباني مردم سالاري كمك ميكند چون هيچكدام لجوجانه ومتعصبانه واز روي قهر وكين تقرير نشده اند .همه مسائل قابل حل هستند مشروط براينكه لجاجت وجزميت در داوري آن مدخليت نداشته باشد . امام باقر (ع ) در پاسخ سوالي راجع به كفر واسلام به زراره ميفرمايد : هرآنچه موجب لجاجت وجزميت در شناخت حقيقت بشود كفر است وهر آنچه موجب خضوع در برابر حقيقت باشد اسلام است .كل شيئا يجره الانكار والجهود فهو الكفر وكل شيئا يجره الاقرار والتسليم فهو الاسلام (2475342) (alef-13)
 
کم سواد
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۲:۳۶:۴۷
اصل بیست و هفتم قانون اساسی می‌گوید: «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.»
اصل بیست و هفتم قانون اساسی می‌گوید: «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.»
اصل بیست و هفتم قانون اساسی می‌گوید: «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.» (2475350) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۲:۴۹:۵۱
آقای مطهری اگر راست میگویی تحمل اینرا دارید تعدادی علیه تفکر پدر شهیدتان راهپیمایی کنند ؟ یا علیه شما شعار بدهند؟ آنوقت وقتی علیه امام ،اصل ولایت فقیه ، اسلام و ... شعار داده شد شما می گویید ساکت باشید وهیچ نگویید . دورویی ونفاق را کنار بگذارید ومانند پدرتان مرد باشید .بزرگ باشید نه فقط بزرگ زاده . (2475373) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۲:۵۴:۱۹
سلام.لطفابدانیدبعد قضاوت کنیدونظر بدهید.ظاهرا دکترمطهری دکترای سفسطه دارن به فرموده مولا علی ع(کلمه الحق یراد به الباطل).ایشان متخصص استفاده از حرف حق برای امورباطل هستند.1-ایا برگزاری جشن حق کاندیدای پیروزاست یامغلوب؟چه کسی اول خودش راپیروزخطاب کرد؟چه کسی پشت سرهم بیانیه های زنجیره ای صادرمیکرد؟چه کسی اشکاراطرفدارانش را دعوت به تظاهرات میکرد؟در جریان تظاهرات دشمنان طرف کدام جناح سیاسی بودند وهستند؟که اگرهیچ دلیلی جز این در ردشماوجناحتان نباشد همین کافی است.اگراحمدی نژاد اشتباه وخلاف قانون عمل کرد کی گفت امثال شماها حق داشتند ایران رابه اتش بکشید مسجد اتش بزنید ادم بکشید توعاشورا برقصید؟!!چون تو بابد بدکنی پس فرق چیست؟بعد ازگذشت 5سال ومرورچندین باره این حادثه ازسوی دستگاههای امنیتی حتی کمیسیون امنیت ملی مجلس شکی درفتنه بودن ازنوع انقلاب مخملی باطراحی دقیق بالشکر سواره وپیاده شیطان بزرگ منافقین تروریست بهائیت سگ انکلیسها سلطنت طلبهای سگ شهوت خارج نشین وروشنفکران غربزده وسرمایه داران بی دین وضدنظام ...نیست.راستی شما وکیل مدافع کی هستید اقای مثلا دلسوز؟فکر میکنی ماجوانها ساده وشمارندید ماخواب شما بیدارید؟شماعمداجنجال میکنی تاباز هم صندلیت حفظ شود.اصلا از خداپیغمبرنمیترسی.امابدان (تلک الایام نداولها بین الناس).شما متعمدا دنبال ازاد کردن سران فتنه هستید تاهمان جشنی که عقده اش رادارید علیه نظام برپاکنید.اقای حقوقدان وکیل الرعایا اگرنبود....حکم فتنه گرمرگ است.بچه اخوند بخون(الفتنه اکبر من القتل)و(الفتنه اشد من القتل).این خونهای ریخته شده به پای کیست؟اگرسران خائن فتنه ازاد شوند این سراغاز دیکتاتوری فتنه گران خواهد شد وللاسلام وجمهوری اسلامی ورهبری السلام.اما نه دیها بیدار واماده اند وانشااله این ارزو رابه گور خواهید برد وروزی دست شما که دردستان شیاطین است اشکاراست اشکارترخواهدشد ای میداندار وسخنگو از خدابترس.اما اقای حائری برای شما هم متاسفم.ملت فداکار وزجرکشیده وزخمی ایران راباغربیها مقایسه میکنید؟!شما مثلاعالم ناصح هستید؟!شاید برای افراد عقده ای ولجباز!!کی به مردم گفت 9دی بیان کمرفتنه گران رابشکنند؟کجای دنیا به اندازه ایرانیهاشعورسیاسی دارند حاج اقای سیاحت درفلاحت؟بخشی از حرف شما(غسل االعذره بالبول)بود.لطفابیشترمطالعه کن اینجاسرزمین برگزیدگان خدادراخرالزمان ویاوران امام زمان ع ارزوی تمام ارزوهاست.والسلام علی من اتبع الهدی (2475381) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۰:۰۰:۵۰
کسی که خودش را اول پیروز خطاب کرد را نمیشناسم ؛ برادر عزیزم سعید جان! اما نیک میدانم آن کسانی که بالاخره بر صندلی تکیه زدند؛ جیب ملت را هم زدند! اختلاسهایِ هزاران میلیاردی هم کردند و چه جنایات ِ دیگری که با بیت المال و حق الناس نکردند؛ و امثالِ بنده در آن حرام خوریها و حرام کاریها سکوت نکردیم و نخواهیم کرد. زیرا سالارِ شهیدانِ عالم ؛ حسین (ع) ؛ فرزندِ قرآن ؛ شاهِ شهیدان؛ شجاعِ شجاعانِ عالم ، با قدرت و شرافت نیز در مقابلِ همین ستمها راست و محکم و با شجاعت تمام ایستادند و حقیقت را فریاد زدند و مرگ با عزت را بر زندگی با خفت و پستی و سکوت در مقابلِ حرام خواری و جیره خوری و بیت المال خواری و ویژه خواری و ستمگری و تقلب و ریاکاریِ معاویه زمان خود ؛ انتخاب کردند . که سلام بر حسین(ع) یگانه همه دوران و لعنت بر معاویه و یزید و همه یزیدیانِ این زمان. (2475923) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۰:۰۴:۳۱
کل صحبتتون کلیشه ای و به دور از واقعیت و فاقد ارزش بود. (2475925) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۲:۱۲:۵۲
این دیگه کیه با نظر مطهری مخالفم اما اشتباهی به این اقا یا خانم مثبت دارم (2476232) (alef-10)
 
مجتبی ربانی
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۳:۵۹:۵۷
تازمانیکه یادنگرفته ایم ازپشت عینک تعصبات کورکورانه آنهم روی عقاید و مصادیق سیاسی به مسائل کشور نگاه کنیم هیچوقت قضاوتمون عادلانه نیست. هرانسان منصف وآزاده ای توهین،تحقیر،افتراوتهمت ازطرف کاندیدای پیروزو البته عدم قبول نتیجه ی انتخابات خصوصا بعد ازتایید رهبری نظام که به اذعان همین قانون اساسی موردتوجه خوانندگان نفراول کشوروفصل الخطاب است ازطرف کاندیداهای معترض را قبول نمیکند. والبته بزرگترین گناه را کسانی مرتکب می شوند که اجازه وفرصت دفاع مدنی وحتی شخصی رو از متهمین این جریان می گیرند. خواه این متهم فرد پیروز باشه یا کاندیدای معترض. (2475485) (alef-13)
 
سعيد
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۲:۱۵:۳۹
سلام آقاي مطهري
از اين ادب و خضوع بمانند پدر بزرگوارتان واقعا بايد بفهمند كه ديگر بس است وبايد وارد عمل شد .
درود و سلام كساني كه طرفدار عدالت هستند به شما . (2475629) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۸:۱۷:۵۵
خداوندا هر دو طرف مناظره را سلامت و توفیق روز افزون عنایت فرما ، که هر دو صالح و اهل خیر هستند.
چنین مناظره ها وانعکاس آن ارزشمند است.
اینجانب با نظرات آقای مطهری که دفاع از حقوق ملت در چارچوب قانون اساسی است موافقم.
خدا یا از فضل خود توفیق داشتن نمایندگانی اینگونه نصیب ملت ما بفرما و علمایی همچون حایری شیرازی. (2475766) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۹:۲۸:۰۹
شما با اعتبار شهید مطهری به این جایگاه رسیده اید لا اقل پاسدار خون پدر شهیدتان باشید (2475850) (alef-10)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۹:۲۹:۰۹
من نظرات هر دو عزیز را خوندم. به نظرم آقای مطهری حرفهایی را زده که واقعا درد دموکراسی این مملکته. وقتی نزدیک انتخابات میشه مردم همه با شعورن.بد حجاب ها هم حق دیده شدن دارند و... چون قراره شو دموکراسی داده بشه.ولی وقتی همین مردم بخان برای موضوعی (مثل حادثه 88) اعتراض کنند دیگه با شعور نیستند. جالبه که به یک طرف اتخابات مجوز میدن تجمع کنند حتی صدا سیما دربست براش تبلیغ میکنه ولی یک طرف حق راهپیمایی و استفاده زا تریبون ملی را ندارد. یادمان باشد تا وقتی شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید نکرده هرکاندید فقط یک رقیبه و حق نداره از امکانات عمومی و دولتی به نفع خودش استفاده کنه هر چند ریس جمهور باشه. (2475852) (alef-13)
 
سید محمد
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۹:۳۳:۲۸
در این تردیدی نیست که مطهری به تکلیف خود عمل می کند اما این منافات ندارد که مطهری در این عمل به تکلیف اشتباه کند .مطهری به دلیل دوستی با یک کاندیدا و خصومت با کاندیدای دیگر انصاف و اعتدال را رعایت نکرده و صرفا بر اساس روحیه مظلوم نوازش تصور می کند انها که در حصر هستند مظلومتر هستند و باید از انها دفاع کرد در حالیکه اگر چه ظاهر امر چنین است اما باید ملاحظه کرد که ضرباتی که دو کاندیدای شکست خورده با اصرار بر" توهم تقلب "به امنیت و اعتماد مردم وارد کردند و نزدیک به یک چهارم از مدت زمان قانونی ریاست جمهوری کاندیدای پیروز را با انواع تنشها و بحران ها مواجه ساختند تا جایی که در روابط تک تک مردم حتی در موضوعاتی مانند ازدواج و رفت و امد خانوادگی با ایجاد دوییت تاثیرات منفی گذاشتند و پس از ان زمینه تحریم های شدید را فراهم اوردند و حق دفاع و محاکمه انها چگونه باز تعریف می کند و اساسا این ادعا که انها فرصت دفاع از خود نداشته اند با توجه به استمرار هشت ماهه تنش افرینی انها تا چه میزان صحت دارد . باید بررسی شود تاثیر ایجاد این دو قطبی در تشدید تحریم ها و افول دولت نهم که منجر به دوسال اخر ناموفق ان شد چیست . و ایا اساس این مدعیانی که همکنون مدعی محاکمه دو کاندید محصور هستند آمادگی تن دادن به قانون و قضا را دارند یا در موارد پیشین خلاف آن ثابت کرده اند . به نظر می آید درحالیکه برخی تصور می کنند که محاکمه می تواند با زعامت و ریش سفیدی برخی منجر به رتق و فتق مساله شود و احتمال حکم سنگینی برای کاندیداهای شکست خورده که از پیشتازان انقلاب بودند نمی دهند برخی دیگر با اصرار بر محاکمه محصور شدگان تمایل به اعدام انها دارند تا شاید زخم عمیقی بر بدنه انقلاب بیاندازند . به هر حال روشن است همه این افراد وضع کنونی را به نفع خود نمی دانند (2475859) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۹:۵۹:۲۴
آقايان ،!!! يك دعوايي رخ داده است ، هردو طرف خود را محق و ديگري را مقصر ميدانند ، ولي يك چيز وجود دارد ، يك طرف خود را بي پناه در نظام مي داند و اميدي به دستيابي به حق خود ندارد ولي براي ديگري همه اركان نظام در خدمتش بودن ، اين رسشه تداوم مشكلات بوده و هست ، والسلام (2475916) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۰:۲۶:۰۳
درود بر مطهري بزرگ و كوچك (2475968) (alef-10)
 
saeed
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۱:۴۱:۴۱
درود بر دکتر مطهری وتاسف برای کسانی که دین را برای دنیای خود می فروشند (2476156) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۳:۱۴:۱۶
نمیدونم الف چاپ می‌کنه یا نه؟ ولی من دچار دوگانگی شدم. نزدیک انتخابات میشم ملت فهیم و رشید و پس از اون میشم قاصر و ناآگاه به حقوق و بی جنبه و فاقد شعور اجتماعی که البته بنابه گفته‌ی آقای حائری مردم اروپا از من در این زمینه برتر هستن. پس اونا می‌تونن راهپیمایی کنن و من نه. موندم چی بگم؟ (2476355) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۲۰:۰۸:۱۶
مردم درانتخابات ریاست جمهوری جواب مخالفان اقای مطهری رادادند.عشق ماشهیدمطهری (2477230) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۲۱:۴۵:۵۹
روزی خواهد آمد که ایشان برای دفاع از انقلاب خود را در دامان اجنبی خواهد انداخت و تشخیص خواهد داد که آنها راست می گویند. (2477380) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۱۰:۰۲:۲۷
جایی خواندم که در زمان خلافت امام علی (ع) یک یهودی هم جهت شکایت نزد مظهر عدالت امام علی (ع) آمد. (2477965) (alef-10)
 
جلیل امین پور
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۵۷:۵۰
آقای مطهر ی فرمودند این اتفاقات بعد از آنکه برای کاندید پیروزجشن گرفتند بوقوع پیوست اما فکر کنم این اتفاقات از شبی که هنوز رای گیری در جریان بود از همان زمانی که کاندید شکست خورده خبرنگارهارا فرا خواند جرقه آن زده شد . و شاید بتوان گفت از چند ماه قبل از انتخابات در رسانه های بیگانه شروع شد چرا آقای مطهری به اینها توجه نمی کند . چرا وقتی یک تخلفی را ه قانونی دارد انسان از راههای دیگر که ممکن است دشمن سوئ استفاده کند و همینطور که کرد استفاده کند . مضافا براینکه اگر شورای نگهبان قابل اعتماد نیست و برای هر امری مردم باید بریزند توی خیابانها که سنگ روی سنگ بند نمی شود درست است که مردم باید به رفتار مسئولین اعتراض کنند اما نه اینکه برای هر موضوعی که را ه حل قانونی دارد (2490864) (alef-10)