نظر منتشر شده
۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 342667
بادیگارد, فیلمی که باید دید
بخش تعاملی الف - بهروز ساریخانی
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۸


الف ) فیلم علاوه بر بازی های زیبا، از ضرب آهنگ مناسبی برخوردار است که در طول فیلم، بیننده را بشدت با خود همراه می کند.

با وجودی که دانشی در زمینه فیلم ندارم، اما بنظر میرسد حاتمی کیا، روز به روز در حال یادگیری و پیشرفت بیشتر در حوزه سینماست.

صدا, فیلمبرداری، موسیقی، جلوه های ویژه و کارگردانی فیلم عالی است. بازی های بازیگران فیلم براستی تماشائی اند.

مدت هاست که از فیلم دیدن در سینماها - بواسطه سوت و کوری غمگین و غریبانه اشان - گریزانم. خوشبختانه، سینما بهمن، گوش تا گوش پر بود از نفس گرم تماشاگران، که لذت فیلم را چند چندان نمود.

ب ) فیلم، ظاهرا بازگشت قابل توجه ابراهیم حاتمی کیا، به سینمای ارزشمند "آژانس شیشه ای" است. صرف نظر از برخی هجویات قابل نقد و "رو"، در باره مقایسه آقای رجایی و روحانی (بعنوان دو وجه "متقابل" شخصیت های جمهوری اسلامی، هنوز قادر به هضم کامل بسیاری از نکات قابل بحث و ارزشمند فیلم، نشده ام.

باید منتظر DVD فیلم در شبکه خانگی بمانیم, تا با تماشای دوباره و چند باره و کمک از دیدگاه های صاحبنظران سینما، شاید بتوان به تحلیل جامعتری رسید.

روابط و پوشش نامزد بابک حمیدیان, قضاوت و تصمیم دختر حاج حیدر درباره شغل خواستگارش, دقت نظر خاص بازرس حفاظت, تشکیک و گزارش خواندنی پرویز پرستوئی درباره ماموریت آخرش, پیش بینی داهیانه حاتمی کیا درباره تحرکات انتحاری در نواحی مرزی ایران , ... و بویژه فینال دیدنی فیلم در تونل توحید تهران, از نکات قابل توجه فیلم است که بواسطه سرعت فیلم, لازم است دوباره دیده شوند.

ابراهیم حاتمی کیا، فیلمساز مطرح انقلاب است که نمی توان از دغدغه هایش آسان عبور کرد. بدترین برخورد به ابراهیم سینمای ایران (مثل هر هنرمند بزرگ دیگر)، فرو کاستن دیدگاه های پیچیده و اندیشیده او به سمتگیری های "محدود" سیاسی موجود است.

مسایلی که حاتمی کیا در فیلم، از ۳ نگاه متفاوت پرویزپرستویی (محافظ شخصیت های نظام از بدو انقلاب تا لحظه فیلم)، امیرآقایی (مسول بالا دست او که ظاهرا بیشتر به "پیشرفت"در نظام فکر میکند) و فرهاد قایمیان (بازرس ویژه حفاظت، با دقت نظر مسولانه و فوق العاده اش) مطرح می کند، آنقدر زیاد و اساسی است که با یک بار دیدن، امکان هضمش -حداقل برای این قلم - میسر نیست.

در یک کلام، از بازگشت حاتمی کیا به دنیای ارزشمند " آژانس"، بینهایت خوشحالم : بادیگارد، فیلمی است که باید دید!
 
کلمات کلیدی : بهروز ساریخانی
 
مغ
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۱۷ ۱۳:۳۸:۴۱
تحلیل بسیار پخته و سنگینی بود . . . (3630435) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۱۹ ۲۲:۲۳:۴۸
شاید جو فیلم ایشان را گرفته
ولی کلن داستان فیلم طبق روال فیلمهای حاتمی کیا تکراری و مشخص بود
فرد ارزشی که با سیستم نمیسازد و شهید میشود
مشخص بود که پرستویی در این فیلم شهید میشود
به هرحال حاتمی کیا دچار تکرار شده و تمام فیلمهایش همینه (3634871) (alef-11)
 
فرید
Moldova, Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۶ ۰۱:۴۴:۱۷
خدا کنه سطح شعور مردم یه روز به جایی برسه که قبل اینکه فیلم رو برا کسایی که ندیدن لو بدن یه اخطاری بدن یا کلا تا وقتی هنپز رو پردس سکوت کنن، شما فیلم رو برا من و خیلی های دیگه نابود کردی (3666125) (alef-11)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۱۷ ۱۵:۲۵:۴۵
یه مساله ای فکرم رو به خودش مشغول کرده.من فیلم های دهه 1950 امریکایی رو هم که با کیفیت 1080 دانلود می کنم کیفیت تصویر از فیلم های ایرانی خیلی خیلی بالاتره. نمی دونم اینا رو به صورت نرم افزاری اینقدر با کیفیت می کنن یا چی اخه اون زمون اصلا کیفیت 1080 وجود نداشت! یعنی تو این شصت هفتاد سال یکی از اون دوربین های دیجیتالی یا تکنیک های افزایش کیفیت وارد کشور نشده که تو فیلم های ایرانی ازش استفاده بشه که هنوزم با کیفیت دی وی دی فیلمبرداری می کنیم؟! (3630675) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۱۷ ۱۷:۳۹:۴۷
ایشان ممکن است که در زمینه کارگردانی پیشرفت داشته باشند اما این دلیل نمیشود که بر حسب علایق شخصی یا جناحی به نفع گروهی خاص علیه گروه دیگر موضع گیری اشکار کنند! (3630929) (alef-11)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۱۸ ۰۹:۱۲:۵۳
دوست عزیز
ظاهرا فیلم های اقای حاتمی کیا را به دقت ندیده اید
توصیه میکنم اثار ایشون رو مجددا بینید مخصوصا فیلمهای اژانس شیشه ای ، موج مرده ، ارتفاع پست و به رنگ ارغوان رو که حرف دل و واقیت غیر قابل انکار نسلی رو داره مطرح میکنه که هیچ اشی نخوردند ولی دهانشان حسابی سوخته
البته هیچ وقت هم تمایلی به خوردن این اشها نداشتند
لطفا این کارگردان ارزشی رو با امثال ....مقايسه نكنيد. (3631747) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.