نظر منتشر شده
۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 310176
ایران توان ساخت چه هواپیماهایی دارد؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۱
ایران با نیم قرن تجربه در تعمیر هواپیما، بالاترین قابلیت و مزیت را در حوزه تعمیرات اساسی هواپیما و بالگرد دارد.

به گزارش تسنیم، منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی افزود : تا پایان سال چندین قرارداد بین المللی را با خارجی ها برای انجام تعمیرات اساسی هواپیما در ایران امضا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه محور اصلی نمایشگاه عرضه توان داخلی برای توسعه همکاری های بین المللی است، گفت : علاوه بر توانمندی های خوبی که در طراحی و ساخت هواپیماهای ۲ تا ۱۰ نفره در کشور وجود دارد ، در بخش هواپیماهای ۵۰ تا ۷۰ نفره نیز توان طراحی و قابلیت ساخت قابل قبولی داریم.

منطقی افزود : با توجه به بازشدن بازارها درحوزه صنایع هوایی ، مذاکرات را در اجزاء کلیدی اغاز کردیم و در طراحی و ساخت هواپیماهای ۱۰۰ نفره به بالا در ۳ بخش شامل تعمیرات اساسی ، ساخت قطعات و مجموعه ها و نیز مشارکت در طراحی دارای مزیت هستیم.

وی با بیان اینکه متوسط توانمندی های ما عقب تر از کشورهای سازنده قطعات و تجهیزات هواپیما در دنیا نیست ، گفت : سازندگان بزرگ هواپیما در دنیا تنها ۳۰ درصد از قطعات و مجموعه ها را خودشان می سازند و حدود ۷۰ درصد دیگر در حدود ۴۰ کشور دیگر از جمله مراکش ، مکزیک ، مالزی و اندونزی تولید می شود.

منطقی به توانمندی کشور در ساخت قطعات و زیرمجموعه های هواپیما های ۱۰۰ نفره به بالا اشاره کرد و افزود : سالانه ۵ میلیارد دلار در خاورمیانه صرف اورهال و تعمنیراساسی هواپیماها می شود و با توجه به اینکه حدود ۴۲ درصد از درامدهای هوایی مربوط به اورهال است و ما توانمندی خوبی در این بخش داریم می توانیم از این مزیت استفاده کنیم.

وی همچنین به طراحی و ساخت هواپیماهای پهن پیکر اشاره کرد و گفت : یک مرکز غیردولتی توانمند با قابلیت طراحی هواپیماهای مختلف در کشور وجود دارد و علت اینکه تاکنون نتوانستیم کاری انجام دهیم ، محدودیت های زیادی بود که با ان مواجه بودیم و با برداشته شدن محدودیت ها سرعت بین المللی شدن ما بالاتر خواهد رفت.

منطقی افزود : در حال حاضر ۳۷۵ شرکت دانش بنیان در صنایع هوایی فعالیت می کنند که ۵۱ شرکت از این تعداد دانش بنیان شده اند و از مزیت های نواوری و معافیت های گمرکی استفاده می کنند.

وی با اشاره به درامد ۸ میلیارد دلاری مکزیک از محل صادرات قطعات و مجموعه های هواپیما گفت: شرکت های ایرانی این قابلیت را دارند که در زمره ۱۰ کشور اول تولید کننده قطعات هواپیما درایند ودر ۱۰ سال اینده حداقل به درامد سالانه ۱۰ میلیارد دلار برسند .
 
کلمات کلیدی : ایران+هواپیما
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۰:۱۱:۱۵
منطقی افزود : در حال حاضر ۳۷۵ شرکت دانش بنیان در صنایع هوایی فعالیت می کنند که ۵۱ شرکت از این تعداد دانش بنیان شده اند

:| (3327295) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۱:۲۰:۵۰
آقای منطقی. شما اول بگو چرا زمانی که ایرانخودرو بودی اون رو جهانی نکردی؟ اگر جواب داشتی بعدش برای صنعت هوایی برنامه ریزی کن. لطفا صنعت هوایی رو مثل ایران خودرو نابود نکنید. آقای مدیر! (3327375) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۰۳:۲۰:۵۱
مونتاژ یا ساخت؟؟ (3327427) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۵۴:۲۵
هواپیما ساختن سخت نیست! برادران رایت سال 1903 هواپیما ساختند اما هواپیمایی که بتواند تمامی استانداردهای جهانی لازم و سرتیفیکیت های پروازی و امنیتی مربوطه را کسب کند را تنها چند کشور می توانند بسازند. ضمن این که هواپیما تنها بدنه و بال نیست: بسیاری از شرکت های هواپیما سازی موتورشان را از شرکت های دیگر تامین می کنند، آویویکا را از کمپانی های تخصصی می خرند، حتی صندلی هواپیما که باید فشار 16 جی را تحمل کند توسط چند شرکت محدود تولید می شود. حالا آقای منطقی با چه منطقی این صحبت ها را کرده لطفا کارشناسی توضیح دهد ! با شعار دادن پیشرفت حاصل نمی شود. تخم شعار را که بکاری عقب ماندگی درو می کنی! (3328254) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.