توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 186373
کشته های تصادف اهواز- اصفهان به ۱۷ نفر رسید
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۹
 با فوت سه نفر از از مجروحان تصادف یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه کامیون در محور اهواز - اصفهان، تعداد کشته های این حادثه به 17 نفر افزایش یافت، این در حالی است که تیم ویژه ای برای بررسی علت تصادف و آتش‌سوزی این اتوبوس تشکیل شده است.

 
 رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به  مهر گفت: دو نفر دیگر از مصدومان حادثه تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری و یک دستگاه کامیون در بیمارستان طالقانی اهواز فوت کردند و تعداد کشته های این تصادف دلخراش به 17 نفر رسید.

 
علیرضا نجفی گفت: این تصادف ظهر روز پنج شنبه در حوالی شهرستان هفتکل صورت گرفت که در جریان آن پنج نفر از حادثه دیدگان به علت سوختن اتوبوس حامل آنها به بیمارستان سوانح سوختگی اهواز منتقل شدند.

 
وی افزود: یکی از این مصدومان قبل از انجام کارهای درمانی به علت سوختگی بالا کشته شد. یکی دیگر از این مصدومان نیز شامگاه پنج شنبه فوت کرد. همچنین دو نفر دیگر از آنها به علت سوختگی بالا فوت کردند و هم اکنون تنها یک نفر از مصدومان در بیمارستان در حال معالجه است.

 
در این سانحه رانندگی که ظهر پنج شنبه حوالی ساعت 11 در محور اهواز به هفتکل در استان خوزستان صورت گرفت، بر اثر برخورد یک اتوبوس و یک دستگاه کامیون، 13 نفر در دم کشته شدند که با فوت چهار نفر در بیمارستان طالقانی اهواز، تعداد کشته های این تصادف به 17 نفر رسید.

 
بررسی های برای شناسایی عوامل تصادف و آتش گرفتن اتوبوس ادامه دارد. اتوبوس حادثه دیده در محور اهواز به هفتکل تنها با 11 سرنشین در حرکت بود که تنها اسامی هشت نفر از سرنشینان آن در دفتر ترمینال ثبت شده است.

 
هشت نفر از سرنشینان این اتوبوس که از اهواز عازم اصفهان بود در دفتر ترمینال ثبت شده اند ولی سه نفر از سرنشینان ظاهرا در مکانی غیر از ترمینال سوار اتوبوس شده اند و اسمی از آنها برای شناسایی موجود نیست.

به علت آتش گرفتن اتوبوس هنگام تصادف بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست و در دست بررسی است؛ امکان شناسایی مجروحان حادثه دیده به سختی صورت می گیرد.

 
تشکیل تیم ویژه بررسی علت حادثه آتش‌سوزی اتوبوس اهواز-اصفهان

سرهنگ محمدرضا مهماندار، فرمانده پلیس‌راه کشور از تشکیل تیم ویژه برای بررسی علت تصادف و آتش‌سوزی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور اهواز – اصفهان خبرداد و به ایسنا گفت: این تیم ویژه‌ برای بررسی علت حادثه به محل وقوع اعزام شد که علت قطعی حادثه پس از اعلام نظر کارشناسان بیان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه علت اصلی این حادثه پس از اعلام نظر کارشناسان اعلام می‌شود، گفت:‌ بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این اتوبوس پس از تصادف با کامیون به دلیل نامعلومی آتش گرفته که این آتش به کامیون نیز سرایت کرده است.

فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: تمامی اجساد 11 سرنشین اتوبوس که در صحنه جان باختند شناسایی شدند و بررسی پلیس برای مشخص شدن علت این حادثه همچنان ادامه دارد.

مهماندار همچنین از تعطیلی شرکت مسافربری «رویال سفر اهواز» خبر داد و گفت: تا زمان رسیدگی به پرونده این حادثه و بررسی تخلف احتمالی با هماهنگی سازمان راهداری، این شرکت مسافربری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. 

 

 
راننده اتوبوس از رانندگان پرخطر بوده

سرهنگ سید هادی هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : ساعت 9 روز گذشته اتوبوس اسکانیا متعلق به شرکت رویال سفر ایرانیان از اهواز با 16 سرنشین (راننده، شاگرد و مسافران) به مقصد اصفهان در حرکت بود که ساعت 11 صبح در محدود هفتگل به علت انحراف به چپ با یک کامیون باری بنز با بار سیمان که از هفتگل به سمت اهواز در مسیر مخالف در حرکت بود برخورد کرد که هر دو وسیله نقلیه دچار حریق شدند.

 
وی افزود: 12 نفر از سرنشینان اتوبوس از جمله راننده به همراه راننده و شاگرد کامیون در آتش سوختند ضمن اینکه یک مسافر نیز در حین انتقال به بیمارستان به علت شدت سوختگی جان باخت.

 
رئیس اسبق پلیس راه کشور ادامه داد: دو وسیله نقلیه در آتش کاملا سوختند در حالی که 4 نفر از مسافران اتوبوس با شکستن شیشه عقب به بیرون پریده و از مرگ نجات پیدا کردند . این در حالی است که یک نفر از مسافران اعلام کردند اتوبوس قبل از حادثه دچار حریق شده که این موضوع از سوی پلیس راه در حال بررسی است.

 
به گفته این کارشناس عالی تصادفات آنچه در این حادثه قابل تاسف است و بسیار جای تاسف است این است که راننده اتوبوس از رانندگان پرخطر بوده که دارای 20 نمره منفی و 14 تخلف حادثه ساز در سوابق خود بوده است. این راننده در ایام نوروز توسط پلیس راه خوزستان به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز توقیف شده بود.

 
به گفته رئیس پلیس سابق راهور تهران علیرغم اینکه سوابق راننده نشان می دهد که پلیس راه با حساسیت کنترل مستمر خود را در طول جاده ها اعمال می کند و سوابق تخلفات جرایم رانندگان ثبت و ضبط می شود اما به علت ضعف قوانین مقررات زحمات پلیس به هدر رفته و خنثی می شود. دراین حالت نتیجه مورد انتظار که ایمنی است حاصل نمی شود.

 
هاشمی با اشاره به کنترل های ضعیف شرکت مسافربری تاکید کرد : می‌توان گفت کنترل شرکت و نظارت بسیار ضعیف یا بهتر است که بگوییم کنترلی وجود ندارد.همچنین سازمان حمل و نقل پایانه های استان متبوع نیز در بحث کنترل بسیار ضعیف عمل کرده است چرا که آئین نامه هایی حمل و نقل عمومی بار و مسافر به خوبی اعمال نمی شود.

 
به گفته وی، قوانین و مقررات جاری ضعیف و ناکارآمد است و به عنوان یک کارشناس کوچک به مجموعه دست اندرکار حمل و نقل می گویم که اگر چنانچه بهترین راهها و بهترین وسایل نقلیه را داشته باشیم به علت قوانین و مقررات ضعیف و در صورت کنترل نظارت کارآمد نداشته باشیم این زحمات ثمر نمی دهد. در این حالت بهترین اقداماتی که برای ارتقای ایمنی وسایل نقلیه و راه را هم اگر داشته باشیم و بهترین کنترل های محیطی و تجهیزات کنترلی بکار گرفته شود این موضوع ابتر خواهد ماند. در این حالت خانواده هایی هر روز باید در انتظار نتایج وحشتناک و خانمان برانداز این چنینی از مجموعه بی مبالاتی حمل و نقل ترافیک باشد.

 
این کارشناس عالی تصادفات تصریح کرد: به اعتقاد من این موضوعات ناشی از ضعف سیستم مدیریتی در ترافیک است. باید ضایعات سوءمدیریتی را روز به روز به حداقل برسانیم. مجموعه اقدمات ضعف کنترل قوانین و مدیریت دست به دست هم داده و جای جای جاده های کشور را به کمینگاه مرگ تبدیل می کنند.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.