نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 501796
نانوایی‌ و میوه‌فروشی همچنان در صدر شکایات مردم هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدگنندگان اعلام کرد: از مجموع شکایات مردمی در تیر ماه، ۸۵ درصد مربوط به کالا و ۱۵ درصد مربوط به خدمات است؛ به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از پارکینگ شهری و تعمیرگاه های خودروهای سبک بوده است. همچنین گران‌فروشی و کم فروشی در صدر تخلف گزارش های دریافتی است.

غلامرضا صارمیان در گفت‌وگو با ایسنا، عملکرد تلفن ۱۲۴ ستاد خبری  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها را طی تیر ماه سال جاری تشریح و اظهار کرد: این سامانه  ابزار نظارتی مردم بر عملکرد بازار است. طی تیر ماه سال جاری در مجموع ۱۴ هزار و ۱۰۰ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری  استان ها دریافت شده که از این تعداد ۷۳ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۲۷ درصد باقی مانده نیازمند کار کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط است.

وی افزود: از مجموع شکایات ۸۵ درصد مربوط به کالا و ۱۵ درصد مربوط به خدمات است؛ به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از پارکینگ شهری و تعمیرگاه های خودروهای سبک بوده است و گران‌فروشی و کم فروشی در صدر عناوین تخلف گزارش های دریافتی قرار گرفته است.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات اظهار کرد: از مجموع شکایات دریافتی، ۴۳۵ فقره (سه درصد از کل شکایات) با برآورد ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن تشکیل و ارجاع پرونده منتفی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش شده پس از دریافت شکایات در کوتاه ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود، توضیح داد: بازرسان این سازمان در سراسر کشور همزمان به کنترل و نظارت می پردازند. برای نمونه شهر تهران به هفت منطقه تقسیم شده که پس از دریافت شکایات، بازرسان در مدت زمان کمتر از نیم ساعت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شکایات و ارایه گزارش اقدام  می کنند.

صارمیان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف از طریق تلفن شماره ۱۲۴ مراتب را به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور اطلاع داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.
کلمات کلیدی : سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدگنندگان ، نانوایی‌ ، میوه‌فروشی، شکایات مردم
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۵-۲۳ ۱۶:۴۹:۰۱
چون فقر اجازه نمیده مردم به جاهای دیگر برای خرید بروند (4519539) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.