نظر منتشر شده
۹۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 91259
قیمت واقعی بنزین چقدر است؟
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۹
به نوشته خبرگزاری مهر، معاون وزیر نفت آقای ضیغمی در یک نشست خبری هزینه تمام شده یک لیتر بنزین را۹۴۰ تومان اعلام کرد. معاون وزیر نفت در خصوص اختلاف قیمتی بین فرآورده های عرضه شده در داخل کشور با فوب خلیج فارس توضیح داد: با افزایش قیمت جهانی نفت در روزهای اخیر قیمت هر لیتر بنزین به ۸۳۰ تومان، گازوئیل به ۷۸۰ تومان، نفت سفید به ۸۲۰ تومان، نفت کوره به ۵۵۰ تومان و گاز مایع به یکهزار و ۵۰ تومان رسیده است.



مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی هزینه تخلیه، بارگیری، انتقال و توزیع هر لیتر فرآورده نفتی را ۱۱۰ تومان اعلام کرد و یادآور شد: هزینه مالیات بر ارزش افزوده هم شامل حال واردات و توزیع فرآورده های مختلف نفتی می‌شود.



در این رابطه باید گفت:

آقایان مسئولین بهتر است که قبل از اینکه هر حرفی بزنند کمی هم حساب و کتاب بکنند.

همین حالا یعنی ساعت ۱۷ دقیقه بامداد چهارشنبه ۹۸ دی ۱۳۸۹ قیمت بنزین در شهر هوستن آمریکا را چک کردم که پممپ بنزینهای زیادی بنزین را با قیمت هر گالن ۲٫۷۴ دلار عرضه می کنند. که با تبدیل به لیتر میشود هر لیتر ۰٫۷۲۳۸ دلار و با حساب دلار ۱۰۲۰ تومان قیمت هر لیتر بنزین میشود ۷۳۸ تومان.

البته باید به خاطر داشت که این قیمت شامل ۲۶ سنت مالیات به ازای هر گالن یا ۷۰ تومان مالیات به ازای هر لیتر است.

این در حالی است که هزینه های دستمزد و نیروی انسانی از کارگر پمپ بنزین تا حقوق راننده تانکر و مهندسین و کارگران شاغل در پالایشگاهها حد اقل ۱۰ برابر ایران است. به طور مثال یک مهندس تازه کار اینجا حدود ۶۰۰-۷۰۰ هزار تومان حقوق می گیرد در حالی که یک مهندس شیمی تازه شاغل در آمریکا حدود ۶۰۰۰ الی ۷۰۰۰ دلار حقوق ماهانه می گیرد.

محض اطلاع بیشتر آقایان متوسط قیمت بنزین در شهر هوستن در این لحظه پس از افزایش قیمت نفت خام ۲٫۸۸ دلار، و متوسط آمریکا ۳٫۰۴ دلار است.

 

البته ممکن است واقعا قیمت تمام شده بنزین اینجا گران درآید که مردم مسئول آن نیستند و در صورت تغییر ساز و کار وزارت نفت و سپردن کار به مردم قطعا هزینه ها خیلی پایین تر خواهد امد.





سایتی برای اطلاع از قیمت بنزین در شهر هوستن آمریکا به صورت جدول

http://www.houstongasprices.com/





 
 
اكبر رفاهي
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۱:۵۳:۲۰
بنزین هفت صد و چند تومان برای یک شهروند آمریکایی یا اروپایی زیاد نیست چرا که با توجه به متوسط درآمد بین 15 تا 20 هزار دلار در ماه واقعا زیاد نیست اما برای شهروندی مثل ایران که سطح درآمد مردم بسیار کمتر از آنهاست کمرشکن می شود .
به نظر می رسد ما قیمت های جهانی را دیده ایم اما سطح درآمد مردم را نه (385041)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۴:۰۶:۵۱
درآمد سرانه آمریکایی ها 50 هزار دلار است شما چطور ماهی 15 تا 20 هزار دلار براشون در نظر گرفتی. (385127)
 
اكبر رفاهي
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۴:۲۴:۲۷
دوست عزیز رقم شما را قبول دارم اما همانطور که نوشتم متوسط کل اروپا و آمریکا رو با کف درآمد نوشتم
موفق باشید (385134)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۶:۳۶:۴۶
با سلام بالاترین در اروپا 70 هزاره بازم نمیشه!

آخه ما اگه خودمون از چنین موضوع ساده ای اطلاع نداشته باشیم چطور یه مسئله اقتصادی رو تحلیل کنیم؟ا (385168)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۸:۰۸:۴۷
درآمد سرانه اروپا و آمریکا بالاتر از 60 هزارتا نیست در سال. چطور متوسط ماهانش میشه 15 هزارتا!؟ (385223)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۲:۳۴:۲۹
والا در آمد ما که در این مملکت مهندس هم هستیم سالانه 6 هزار دلاره شما را نمیدونم که چقدره که از شنیدن رقم شصت یا هفتاد هزار در اروپا و امریکا ناراحت هستید ولی آقای ناشناس با کد 385223 در آمد سرانه مربوط به کل کشور هست نه ما که در آمد سرانه ما دو هزار و هشتصد دلار ه که براساس قدرت خرید در امریکا میشود 8 هزار و پانصد دلار , لطف فرموده مقایسه را مناسب نمائید (385435)
 
ممل آمريكايي
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۷:۴۲:۲۲
اگه راستگو نيستيد حداقل دروغ نگيد!
بابا كي اين حرفا رو زده؟
خودم آمريكا بودم
متوسط درآمد در اونجا حداقل ماهي 200 هزار دلاره
يك پيتزا دليوري ساعتي 1000 دلار ميگيره براي كار
باور كنيد راست ميگم....

:)))))

خدا وكيلي اين آقاي ناشناس و رفيقش مزايده راه انداختند.... مردم كه ... نيستند!
من برادرم اونجاست و ميگه 12000 دلار رو به يك استاد تمام دانشگاه ميدن نه يه آدم عادي!
تو كانادا هم متوسط حقوق ماهانه 3-4 هزار دلاره نه 10-12 هزار
هرچند با همين حقوق هم قبول دارم وضع زندگي و رفاه از اينجا به مراتب بهتره ولي ديگه اين خبرا و خالي بنديها هم حقيقت نداره... (385626)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۰۹:۵۵:۲۲
از در آمد سرانه نمي توان حقوق ماهيانه را محاسبه نمود و پرامترهاي ذيگر از جمله جمعيت فعال كشورها نقش قابل توجه دارد هرچند كه 15 تا 20 هزار دلار ماهيانه نيز به نظر اغراق آميز است. (385358)
 
اقتصاددان
۱۳۸۹-۱۰-۱۳ ۰۹:۲۵:۴۷
سلام
دوست عزیز 34 هزار دلار درآمد سرانه این آمار سازمان سیای آمریکاست. که با قیمت های ثابت آمریکا درآمد سرانه هر ایرانی برابر 12 هزار دلار می شه (منبع نشریه فکت بوک سازمان سیا). این را هم باید در نظر گرفت که درآمد را سرانه می گیرند یعنی پول سرمایه داران را بر تعداد جمعیت تقسیم می کنند که می شود این نه متوسط درآمد اشخاص را حساب کنند که کار پر هزینه ای است و در هیچ جای دنیا چنین نمی کنند. (385877)
 
حسام الدين
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۲۱:۱۰:۲۵
اكبر جان

براساس آمار سال 2010 بانك جهاني:

درآمد سرانه هر آمريكايي حدودد 48 هزار دلار است!!!
درآمد سرانه هر ايراني حدود 11 هزار دلار است!!!

ظاهرا كارشناسان مجرب اقتصادي دولت و نيز برخي ديگر، نمي‌تواننند اين مطلب را درك كنند!!! (385727)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۳ ۱۰:۵۸:۰۵
یعنی یک خانواده 4 نفره ایرانی ماهی 4 میلیون درامد داره؟!!
پس خوش به حالمونه که! (385960)
 
مرد غارنشین
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۱:۵۸:۴۰
بروید قیمت را با کشورهای حاشیه خلیج فارس مقایسه کنید متوجه می شوید در انجا خیلی ارزانتر از ایران است .
ا
ولی خواهش میکنم سایت الف یک مطلب و تحقیقی در مورد صنعت و کشاورزی بکنید.
با این قیمتهای سوخت واقعا وضعیت کشاورزی رو به فروپاشی و از بین رتفن است .

مثال واضح آن :
برادر من در کار پرورش گل هستند و بسیاری از دوستان و همسایگان او \" در شهرستان ساوجبلاغ ، چهاردانگه \" در کار کشت گوجه و خیار و خیلی از محصولات دیگر گلخانه ای و یا مرغذاری هستند .
متوسط مصرف گازوئیل در گلخانه ها ( چند گلخانه ) ماهانه 20000 لیتر گازوئیل است در فصل سرما که قبلا هزینه ماهیانه آن حدود 400 هزارتومان می شد ولی با قیمت جدید و سهمیه تنها 4000 لیتری در نظر گرفته شده هزینه می شودماهیانه 7 میلیون تومان که به هیچ وجه توجیح اقتصادی ندارد.
وقتی هم رفته اند به ارگانهای مختلف تنها جواب به اصطلاح منطقی که شنیده اند این است که آقا نکارید مگر قبلا در زمستان گوجه و خیار بود که الان باشد!!!
در صورتی که قبلا کلی کشاورز را تشویق به سرمایه گذاری کرده بودند که کشاورز هم با گرفتن وام های زیاد سرمایه گذاری کرده بود و حالامانده که چه کند.
در صنعت مرغ داری که وضع بد تر است زیرا در یک مرغداری شما باید از یک طرف گازوئیل بسوزانی که گرم کنی و در همان لحظه هوای گرم را از دریچه دیگر به بیرون برانی یعنی مصرف زیاد سوخت .
مسئولین برگشته اند به مرغدار گفته اند مرغ وارداتی در بندر کیلویی 1200 تومان تمام میشود اگر میتوانید کیلویی 1200 تومان تولید کنید که هیچ وگرنه ما وارد می کنیم.
با این اوضاع تکلیف صنایع و بعد از آن بازار کار کاملا مشخص است. (385044)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۱:۵۵:۴۸
حرفهای شما دوست عزیز کاملا منطقی است ولی مصرف سوخت هم در کشور ما حتی در بخش دام وطیور وکشاورزی هم واقعا غیر منطقی است به نظرم نباید رئیس جمهور به یکباره سوخت را اینقدر گران میکرد ودر سالهای برنامه پنجم با یک شیب ملایم تر این کار را انجام میداد
(.....) (385244)
 
کج فهم
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۱:۵۹:۰۸
خوب بود آقای معاون می فرمودند که حقوق یک کارمند (مانند یک معلم با 25 سال سابقه)در کشور مورد اشاره ایشان چقدر است ؟
یا قیمت یک اتومبیل چقدر است ؟
یا مقدار سوخت یک اتومبیل 4سیلندردرآنجا چقدر است ؟
یا ..... (385045)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۸:۱۳:۱۴
به نظر من بهتر است تعرفه واردات خودروهای کم مصرف را برای سال آینده تا زیر 50 درصد کاهش دهند تا مردم بیشتری به خودروی با کیفیت با مصرف سوخت پایین دسترسی پیدا کنند. یک بار هم 500 هزار نفر پرسنل ایران خودرو و سایپا و مکانیکها و .... به خاطر 70 میلیون ایرانی عقب بنشینند چی می شه! (385225)
 
آشنا
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۲:۱۰:۱۵
انگار كه به مردم صدقه مي دهند...

از 940 تومان هزينه هاي زير را كم كنيد:

- هزينه بي كفايتي مديران جهت توليد بهره ور
- عدم سرمايه گزاري خصوصي
- عدم بروز بودن تجهيزات پالايش
- انحصاري بودن بخش توليد
- مخارج بسيار بالا در وزرات نفت كه فقط به پرسنل اين وزرات خانه مي دهند...!
- فقط هزينه مديران و پرسنل اين وزارت خانه را بدانيد شكّه خواهيد شد (385049)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۲:۱۶:۰۰
با سلام
دروغ که حناق نیست آدم رو خفه کنه تازه اگر به دشمنان دروغ هم بگوئیم ثواب هم دارد
در خصوص بنزین باید گفت قیمت باید همین میشد و بنده با آن کاملا موافق هستم ولی مشکل مربوط به قیمت بنزین نیست بلکه کیفیت آن است که مشکلزا شده است و لازم نیست مسئولین برای توجیه قیمت اینقدر از دین و آخرت خود مایه بگذارند (385052)
 
ی ح
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۲:۲۰:۲۷
شما فقط بنزین را مثال زدید ولی خوشبختانه قیمت سایر کالاهای اساسی هم در آنجا نسبت به دستمزدها بسیار پایین است و در نتیجه زندگی بهتری برای مردم به ارمغان می آورد. و این مسئله برای مردمانی که روی نفت زندگی می کنند تاسف بار است. (385057)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۲:۲۷:۱۱
درامد واقعی مردم چقدر است؟چرا فقط بنزین را به قیمت دلار میخواهید به مردم بدهید؟درامد مردم را هم به دلار حساب کنید. (385060)
 
omid
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۲:۳۴:۱۱
خدا وکیلی دمت گرم آقای نویسنده که حرف دل مارو زدی (385063)
 
سیدرضا طباطبایی
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۲:۳۷:۱۹
فیس و افاده و قیمتهایمان باید مثل خارجیها باشد ولی پای خدمات و آسایش مردم که می رسد، اونها بدند! (385065)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۲:۴۴:۰۶
آقای ضیغمی خدایی اگر زمانی نفت مثلا 20 دلار بشه شما حاضرید بنزین را ارزان کنید و یا فقط افزایش قیمت در ایران لحاظ میشود ؟ (385070)
 
ايراني
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۲:۴۶:۴۲
خواهش ميكنم به اين ملت رحم كنيد. من بايد روي پولي كه دولت به من بدهد مبلغي بزارم و فقط پول بنزين بدهم. چون حمل نقل عمومي در منطقه ما اصلا وجود ندارد. وگرنه به خداوند يكتا قسم با آنها رفت امد مي كردم. درضمن در عربستان كه قينت بسيار پايين تر است و در امارات هم كه حدود 450 تومن است پس چرا بايد در كشور نفت خيز 700 تومن پرداخت كنيم. (385071)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۲:۴۹:۰۵
ایران با بنزین 700 تومانی هم، همچنان شانزدهمین بنزین ارزان دنیا را دارد.
در ضمن قیمت دلار در ایران به طور کاذب ارزان نگه داشته شده است، در غیر اینصورت مطمئنا هنوز هم جای بالاتر بودن را داریم!
دفاع از بنزین ارزان تنها تشویق به سوخت سرمایه و آلوده کردن محیط زیست است. (385073)
 
رزمنده
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۴:۴۳:۵۷
بله درسته.منتها حقوق مردم را هم درنظرداشته باش که با آزاد شدن دلار باید به همان میزان بالا برود که الآن هم بسیار پایین نگه داشته شده.فعلأ که یه بوم ودوهواست به نفع دولت ووارد کنندگان وبه ضررمردم. (385137)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۷:۰۳:۵۸
میتونین بگین اگه اتومبیلهای بیکیفیت وپر مصرف را به چندین برابر قیمت به مردم میدن مقصر مردمند من فکر میکنم که بنزین در ایران الان 2800 تومان است چون اتومبیل بنده که ماکزیماست 14 لیتر مصرف میکند
محض اطلاع شما میخواستم تویوتا یاریس بخرم مدل 2010 دیدم تو ایران 36 میلیون در دبی 10 میلیون ومصرفش هم 5/5لیتر است
حالا شما قضاوت کنید سمند بیکیفیت که اندازه تانک بنزین مصرف میکنه مقصره یا تعرفه بالا و رانت خودروسازان چرا برای ارزانی میوه تعرفه واردات میوه رو صفر میکنن ولی برای صنعت خودرو سازی خداتومن
میدونین چرا شرکت ولو در سوئد برشکست شد چون دولت سوئد نخواست که تعرفه بزاره و بحقوق مردم احترام گذاشت شما لطفا جواب بدین مقصر تولید ماشین و بنزین بیکیفیت مردمند؟ (385191)
 
جسن
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۷:۰۸:۵۱
مرد مومن قسم حضرت عبای را قبول کنیم یا دم خروس را؟؟؟
مگه رییس جمهور همین چمد وقت پیش نگفتند دلار غیر طبیعی گران هست و باید ارزان بسود؟؟
پس چرا حرف بی حساب میرنی و میگی بنزین ارزان هست؟ (385197)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۰۳:۴۲:۰۷
ببخشید شما از آلمان برای مردم ایران نظر میدی ؟ آقایی محترم حقوق شما در آلمان با حقوق یک کارگر یا کارمند در ایران برابر ؟ چقدر فرق داره ؟ اگه چیزی نمی دانیم نظر ندهیم ! (385311)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۰:۰۹:۱۲
بهتر است اون تعرفه 110 درصدي قيمت واردات خودروي مثلا 20 ميليوني كه معادل 22 ميليون تومان مي شود را در نظر گرفت كه اگر يك حساب 5 ساله با آن باز كني مي شود 22*17.0=3.74 ميليون تومان كه اگر متوسط مصرف ماهانه را 120 ليتر هم در نظر بگيريد مي شود 2600 تومان با 700 تومان قيمت بنزين سر جمع مي شود 3300 تومان بدون در نظر گرفتن كيفيت بنزين و خسارات وارده بر خودرو حالا در همان جدول يك نگاه بيانداز قيمت بنزين در ايران در جهان گرانترين است. اگر خودروي مونتاژ داخلي را هم در نظر بگيريد با توجه به ميزان مصرف تقريبا دو برابري نسبت به ماشينهاي ديگر قيمت بنزين در ايران با حساب ميانگين 550 تومان برابر با 1100 تومان بدون در نظر گرفتن قيمتهاي گزاف خودرو كه دولت مي گيرد كه باز جز گرانترين بنزين مصرفي در جهان است و البته سبب آلودگي محيط زيست و لاجرم ناراحتي شما دوستداران؟ محيط زيست نيز مي گردد. (385364)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۶:۱۳:۴۱
در پاسخ به دوستي كه از كاذب بودن قيمت دلار سخن رانده اند تقاضا دارم صرفنظر از قيمت بنزين يا دلار مقايسه كنند كه مثلا در همين كشورهاي حاشيه خليج فارس حقوق در يافتي مشاغل مختلف در ماه معادل چند ليتر بنزين در آنجاها هست ؟ (385575)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۲:۴۹:۲۰
شاید یک مهندس تازه کار در شرکت نفت خیلی حقوقش بالا نباشه ولی مابقی که حقوقشون عالیه هنوز بعد از 30 سال نتونستن یک اساسنامه از این شرکت نفت بگیرن بعدهم چطوریه کشورهای دیگه نفت خام را میخرن پالایش میکنن بعد بنزینش ارزون تر از قیمت بنزین ساخت داخل که 5 درصد هم اروزن تر از قیمت جهانی نفت خام را بهشون میدن میشه؟ یک سرس به کارهای خودتون هم بزیند همش مردم مقصر نیستن مرئم چه گناهی کردن که آقای رئیس جمهور ما با کل دنیا سر جنگ داره وهر روز تحریم ها دارن سنگین تر میشه (385074)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۹:۲۸:۵۸
دمت گرم تیکه آخرش که حرف دل ما بود
جانا سخن از زبان ما میگویی (385242)
 
ايراني
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۲:۵۱:۲۱
كاش سطح درآمد و رفاه عمومي را هم صادقانه منايش ميداديد.البته اين موارد به غير از نوع خودرو هاي مصرفي مردم و استاندارهاي آنها ميباشد.... (385075)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۳:۰۳:۵۹
ایران به لیست قیمت بنزین در کشورهای جهان نگاه میکنه خنده اش می گیره:

http://www.nationmaster.com/graph/ene_gas_pri-energy-gasoline-prices

ایران اون آخرهاست!!!! (385038)
 
سيد ميثم موسوي
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۴:۰۲:۴۷
لطفا در خصوص قيمت خودرو هم بنويسيد.
حالا كه قيمت بنزين را آزاد كردند و دم از قيمت بنزين در اينجا و آنجاي دنيا مي كنند لازم است در خصوص قيمت خودرو و ميزان مصرف آنها هم حرف بزنند.
من چرا بايد براي خودروي داخلي بي كيفيتي با مصرف بنزين حدود دو برابر خوردوهاي روز دنيا قيميتي به مراتب بيشتر از آنها بپردازم؟ (385123)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۷:۲۱:۱۷
عزیز من این لیست مال قبل ار حذف یارانه ها است قیمت بنزین در ایران را حدود 80 تومان زده با قیمت 700 تومانی رتبه ایران میشود حدود 100 و با یک بررسی منصفانه میبینید در بین کشوراهیی که تولید کننده نفت هستمد جزو گرامتریم هست ضمن اینکه پایین ترین میزان دست مزد به کارگران هم از آن ایران هست (385206)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۰۳:۳۴:۴۲
آقایی محترم اونجا اگر بنزین گران است حقوق کارمندان هم بالاست شما مثل اینکه مطلب را مطالعه نکردید !
در ضمن اون قیمت و لیست شما ما قبل از هدف مندی است ! (385310)
 
اقتصاددان
۱۳۸۹-۱۰-۱۳ ۰۹:۲۱:۰۲
سلام
منظور شما از حقوق در آنجا فقط کشورهای با درآمد بالاست (خوب تخصص کارگران و کارمندان آنجا را هم در نظر بگیرید) اگر منظور شما از آنجا کشورهای افغانستان، چین، پاکستان و ... است که برعکس نوشتی که حقوق پایین است و بنزین با قیمت بین المللی.
کمی با دید باز نگاه کنیم. (385869)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۳:۱۸:۱۸
با سلام
اگر قیمت ارز درست باشد بسیاری از مشکلات از جمله تولید وکشاورزی حل می شود ونیازی به این برنامه هدف مند کردن رایانه ها نیست
قیمت واقعی دلار سه تا پنج هزار تومان می باشد
در آن صورت همه چیز درست می شود (385090)
 
مرتضی اصولگرا
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۳:۳۸:۳۳
در سال گذشته آقای حسینی(وزیر اقتصاد) با آن وقار و طمانینه همیشگی در صدا و سیما گفت این طرح(هدفمندی) کاملا کارشناسی شده است و مو لا درزش نمیره. ما این طرح با مطالعه روی بیش از صد کشور بومیش کردیم.

رئیس جمهور محترم هم همان موقع گفت چندین کشور از ما مدل اقتصادی خواستند برای توسعه و خروج از بحران اقتصادی.
اما متن رو که میخونی متوجه میشی که این طرح تو همون روزای اولش مثل طرحهای دیگه شتر سواری دولا دولا شده.

نکته اخلاقی:
آقای ضیغمی قبل از اینکه مصاحبه خبری بذاری یه سر به سایت الف بزن تا آمار غیر واقعی و قیمت غیر کارشناسی به خورد خبرنگارای زبده و مردم از همه جا بی خبر ندی. (385108)
 
امير
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۳:۴۵:۴۳
آقا يكي برا ما روشن كنه كه كي به كي يارانه مي دهد.
در حليكه سطح دستمزدها به عمد در ايران پايين نگهداشته شده است كه در مقايسه با همين كشورهاي عرب خليج فارس موارد مشابه بيش از 4 برابر ايران دستمزد مي گيرند كه با يه حساب دو دوتا چهارتا مشخص ميشود كه براي مثال يك كارمند عادي تقريبا 1/5 ميليون تومان در ايران كمتر حقوق مي گيرد كه در سال 18 ميليون تومان كمتر دريافت مي كند كه به عبارتي ديگر بطور متوسط يه خانواده 5 نفره در سال 18 ميليون تومان به دولت يارانه كار مي دهد.
خب حالا اين دولت است كه از جيب ملت به وي يارانه داده يا ملت است كه از جيب خودش دارد به دولت كمك مي كند؟ (385113)
 
کویتی
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۴:۵۱:۲۰
جهت اطلاع یک لیتر بنزین در کویت 200تومان در امارات حدود 250 تومان در عربستان 180تومان و سایر کشورهای عربی هم حداکثر 270تومان است .ضمن انکه درامد افراد هم بسیار بالاتر از مردم ایران می باشد . (385139)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۶:۳۸:۵۸
اینا که گفتید کشور نیستن و در شرلیط مصنوعی فقط با پول نفت اداره میشن. (385173)
 
جواد
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۷:۴۱:۰۲
اوه راست می گی؟
میشه اسم چند تا کشور (از دید خودت) نام ببری؟

نکنه فکر می کنی ایران هم کشوره یا اینکه در شرایط مصنوعی و فقط با پول نفت اداره نمی شه؟ (385214)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۰۹:۳۷:۲۸
در لبنان 1500 و در سوريه 1200 تومان است نمي داني بدان (385348)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۴:۰۹:۰۳
تا جایی که من میدانم لبنان و سوریه نفتی از خود ندارند اما ما خودمان صاحب نفت هستیم پس قیمت واقعی نقت هزینه تولیدش است نه فوب خلیچ فارس و از آنجا که بقول مقامات ما در تولید بنزین خودکقا هستیم پس قیمت جهانی بنزین هم بما ربطی ندارد. یکی بمن بگه پس ما چرا صنعت نفت را ملی کردیم بجز این بود که ملت در رفاه باشد.
قیمت بنزین باید قیمت تمام شده بنزین باشد در پالایشگاه های ایران حالا چه 20 تومان باشد و چه 20و000 تومان (385487)
 
احمد
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۷:۰۶:۵۳
مصوبه مجلس دولت را موظف كرده در عرض 5 سال
قيمت بنزين به 90% قيمت FOB خليج فارس برسد بنابر اين هزينه حمل و ... نبابد مد نظر قرار گيرد .
و90% قيمت FOB خليج فارس الان كمتر از 600 تومان است . (385195)
 
وارسته
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۷:۰۷:۵۷
لطفا پيشنهاد دهيد کارشناسان محاسبه کنند که دولت چه مقدار براي گاز يارانه مي پردازد، تا مشخص شود که هدفمندسازي يارانه در مورد گاز عادلانه انجام گرفته است؟ عجيب است که کسي به اين نکته توجه ندارد و حتي نمايندگان محترم نيز در اين مورد غفلت مي ورزند!!! (385196)
 
بیگی
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۸:۴۷:۲۲
اجازه بدهید قبوض آب-برق-گاز جدید بیاید بنزین را فراموش میکنید.ببینید تو مجتمع های آپارتمانی چه گرفتاری هایی بوجود می آید. به قول معروف صداش بعدا در میاد.... (385233)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۲۰:۴۷:۱۰
همون اولش گفتین تو هفته اول کار مردم تمومه اما الآن 2 هفته گذاشته و هیچ اتفاقی نیفتاده!

قبوض هم بیاد مردم میفهمن مصرفشون چجوری بوده میرن صرفه جویی میکنن!

بعد از اینکه قبوض اومد و دیدین هیچ اتفاقی نیفتاد میگین صبر کنید ال بشه بل بشه بعد ببینید چی میشه!

منطق شما همیشه همین بوده و هست! (385261)
 
حسین زاده
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۱۹:۳۱:۳۴
با سلام قبل از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها یک ماشین آجر به شهرستان صالح آباد 230 هرار تومان بوده است الان راننده ها یک ماشین آجر را از 480 هزار تومان کمتر نمی آورند . (385243)
 
محمد از کانادا
۱۳۸۹-۱۰-۱۱ ۲۰:۲۹:۲۶
قيمت يک ليتر بنزين معمولی در کانادا در حال حاضر در حدود يک دلار و ده سنت است که به پول ايران حدود 1200 تومان می شود و البته در اونتاريو 13 درصد ماليات به اين قيمت اضافه می شود که با احتساب ماليات قيمت يک ليتر بنزين در کانادا بيش از هزار و سيصد تومان است. قيمت بنزين در آمريکا هم تفاوت چندانی با کانادا ندارد (فقط ممکن است ماليات مستقيم بسته به ايالت چند درصد کمتر يا بيشتر باشد). (385259)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۰۱:۲۲:۱۷
با توجه به لینکی که اولین شرکت کننده در بحث گذاشته است، ما چرا خود را با دشمنان که در ابتدای لیست قرار دارند مقایسه کنیم؟ ما باید نظر به دوستان خود یعنی ونزوئلا و عراق کنیم. (385301)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۰۳:۵۶:۴۷
خدمت این دوست عزیز عرض کنم این کشور های عربی فقط وابسته به نفت نیستند بلکه انها در امد هایی مثل توریسم که در امدی خیلی بیشتر از نفت هم هست را دارندثانیا:از نظر زیر بنا ساختار شهری جلوتر از ما هسند (385312)
 
pooya
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۰۶:۴۴:۰۱
من در ایالته میچیگانم و قیمته بنزین ۳.۱۹ $ است درست اتلارسانی کنید (385316)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۹:۱۸:۲۶
دوستان دولت باید دقت کنند که در ایالت میشیگان یگ گالن(واحد بنزین که 4)لیتر است 3دلار است که اگر دلار را هزار تومان در نظر بگیریم میشود 750 تومان البته بنزین نه سم آلوده کننده هوا و تخریب کننده اتومبیل (385681)
 
م
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۲۰:۲۳:۰۰
شما هم درست اطلاع رسانی کنید. قیمت یک گالن بنزین 3.2 دلار هست یعنی لیتری 860 و البته حقوق من که دانشجو هستم و فقط هفته ای 20 ساعت کار می کنم 1800 دلار هست. اجاره خونه ام ماهی 600 دلار. خرج خورد و خوراک دو نفره مون هم ماهی 600 دلار. (385710)
 
سحر
۱۳۸۹-۱۰-۱۳ ۱۶:۵۱:۲۰
شما 80 ساعت از قرار ساعتي 8 دلار كار كني مي شود640 دلار عزيز جان برادر. (386239)
 
مرتضی اصولگرا
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۰۷:۱۰:۱۸
البته فکر کنم دوستان دولت قیمت لیتر رو با گالن اشتباهی گرفتند!
نیست قیمت هر گالن بنزین تو خلیج فارس حدود هفتصد دلاره حالا دوستان دولت می خوان با فروش بنزین لیتری 700 تومن احتمالا بگن ما هم به طور آنلاین جهانی شدیم.
این هم اسنادش. (385319)
 
مهدي
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۰۷:۴۶:۴۳
خدا خيرتان دهد
بالاخره يك آدم با انصاف پيدا شد و قيمت ها و دستمزد ها را در آمريكا و ايران مقايسه كرد.
متاسفانه مسولين ما فقط يك طرف قضيه را(افزايش قيمت بنزين) مي بينند و با افزايش حقوق و سطح رفاه عمومي و قيمت خودروها و مقدار مصرف سوخت انواع خودروها و... هيچ كاري ندارند.
گويا تمام مشكلات ما فقط قيمت بنزين و آب و برق و گاز بود و ديگر هيچ مشكلي وجود ندارد. (385325)
 
احمد
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۰۸:۰۸:۳۲
بهتر بود به جای قیمت بنزین در پمپ بنزین های آمریکا، قیمت فوب خلیج فارس رو بررسی میکردین. (385326)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۰۹:۱۰:۵۹
تا جایی که من خبر دارم اولا مطابق قانون تصویب شده قیمت بنزین باید حداکثر 95 در صد قیمت FOB خلیج فارس باشه نه قیمت تمام شده.همچنین آنچه که در خلیج و اصولا دنیا خرید و فروش مشه REFORMATE هستش نه بنزین که بطور خلاصه یه ترکیب بسیار بهتر از بنزین سوپر هستش که بعد از مخلوط کرن با اتو اشقالها مثه پنتان میشه بنزین سوپر و معمولی.


(......) (385332)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۰۹:۳۰:۴۹
چقدر واقعا سایت الف در اجرای این طرح مهم به کمک دولت آمده است!!
اگر همراهی الف با دولت را مشتی نمونه خروار همراهی مجلس با دولت بدانیم پس خدا به داد دولت برسد! (385344)
 
نادر
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۷:۵۵:۲۶
همراهی به معنای سر به زیر برف فرو بردن یا تملق گویی نیست!!! (385630)
 
نادر
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۸:۰۲:۴۱
وقتی ایران دومین کشور دارای ذخایر گاز طبیعی است ، چه دلیلی برای چند برابر شدن قیمت گاز وجود دارد؟؟بنزین را با توجیه جلوگیری از قاچاق سهمیه بندی و گران کردند، ولی گاز که قاچاق نمی شود!! البته به استثنا قطرکه سالهاست یصورت قاچاقی دارد از مخازن گازی ایران در پارس جنوبی برداشت می کند!!! (385639)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۰۹:۳۳:۳۲
ضمنا قیمت واقعی دلار بالاتر از 1000 تومان است پس خلط مبحث نفرمائید! (385345)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۰۹:۳۶:۱۹
اگر قيمت جهاني شد بايستي ماليات و گمركي ماشين هاي وارداتي را هم بردارند در لبنان قيمت بنزين 1500 تومان و در سوريه 1200 تومان است اما ماشين بدون هزينه گمركي مي باشد مثلا آزرا 20 ميليون تومان است اگر قيمت بنزين آزاد شده بايد گمرك و ماليات خودروي وارداتي برداشته شود (385347)
 
محمد باوندي
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۰:۵۵:۲۲
در رابطه با كشاورزي بنده پيشنهاد ميكنم يارانه به سوخت داده نشود چون حرف و حديث زياد دنبالش است بنظرم ارجح است كه يارانه به محصول داده شود دقيقا\" همان كاري كه در مورد گندم ميشود با تدابيري در مورد ديگر محصولات كشاورزي انجام پذيرد. (385379)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۱:۲۸:۲۹
انها دلار درهم و یورو میگیرند باید هم به اندازه ان خرج کنند ما ریال میگیریم باید با یورو مقایسه کنیم قیمتها را یک یورو نزدیک به دو هزار تومان است (385398)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۱:۴۶:۰۹
یادتون رفت بگین کیفیت بنزین توی آمریکا چیه و برای رسیدن به اون استاندارد چقدر هزینه می کنن ولی بنزین ایران استاندارد یورو دو داره که مال دوازده سال پیشه و خیلی تولیدش ارزونتر تموم میشه. یا مثلا توی اروپا استاندارد بنزین یورو شش هست.... (385411)
 
مجید
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۲:۲۵:۰۰
لطفا اگه به قیمت بنزین در کشورهای اروپایی نگاه می کنید، یه نگاهی هم به توسعه خطوط مترو در آنجا بیاندازید. یک نگاهی هم به خدمات شهری آنجا بیاندازید. یه نگاهی هم به درآمد مردم آنجا بیاندازید. یه نگاهی هم به مدیریت حمل و نقل آنجا بیاندازید. در اینجا تعداد زیادی تاکسی را واگذار کردند اما هنوز تاکسیرانی میلنگند. چرا؟ چون خیلی از بازنشستگان لشگری و کشوری تاکسی دریافت کردند و به جای خدمت رسانی به مردم، از تاکسی هایشان استفاده شخصی و خانوادگی می کنند. (385429)
 
یه بیکار
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۲:۲۵:۰۱
شرکت نفت تعدادی کارمندرسمی داره مثلا 100 حالا به لطف نمایندگا ن مجلس 400نفر کارمند پیمانی استخدام کرده کار آن 100 نفر را انجام می دهند
در ضمن دولت روی چه کالاهای یارانه را برداشته کارمند ان و کارگران وزارت نفت با دریافت حقوق های آنچنانی برق ، آب ، گاز و وسایل نقلیه شرکت را که مجانی استفاده میکنند فرق آنها با کارکنان سایر ادارت و یا بیکاران شهر چیه که یارانه آنها با هم برابره
یک کارمند شرکت میگفت با داشتن چند ماشین بیش از 3000 لیتر بنزین لیتری 100 تومانی ذخیره دارد عدالت کجاست (385430)
 
مجید
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۲:۲۷:۱۹
بهتره به جای قیمت بنزین در مورد قیمت تمام شده حمل و نقل صحبت کنند. یعنی قیمت خودرو+قیمت بنزین+کیفیت خودرو + هزینه های خودرو+ قیمت و کیفیت خدمات شهری و اتوبوس و تاکسی+میزان درآمد سرانه + تحریمهای اقتصادی. (385431)
 
علیخواه
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۲:۴۲:۰۴
جناب آقای معاون محترم
چرا باید هزینه سوئ مدیریت و ندانمکاری من وشما رامردم بپردازند شماخوب میدانید که گرانترین بنزین وارداتی برای ما حدود550 تومان تمام می شود آن هم توسط کشور هائی که ما می خواهیم مدیریت آنها را بعهده بگیریم چرا با یک حساب دو دوتاچهارتادرآمدیک کارگر ایرانی با یک کارگر امریکائی مقایسه نمی شود (385439)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۲:۵۶:۲۴
اگر قیمت بنزین به سطح جهانی‌ برسه به نفع مردم در دراز مدت خواهد بود چرا که مصرف داخلی ایران ۴ برابر متوسط جهانی‌ است و روزانه ۴،۵ میلیون بشکه نفت مصرف داخلی‌ است حال اگر بتوان ۲ میلیون از این مقدار کم کرده و آنرا به قیمت ۹۰ دلار صادر کرد چه درآمد هنگفتی یعنی‌ دو برابر درآمد کنونی‌حاصل از فروش نفت سرازیر ایران میشود البته اگر این درآمد صرف ایجاد رفاه و شغل برای مردم شود همین سیستمی‌ که کشورهای مانند نروژ دارند و در ثانی‌ از آلودگی هوا کاسته شده و از هدر رفتم سرمایه های ملی‌ جلوگیری خواهد شد... (385446)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۱۰-۱۳ ۱۰:۴۰:۳۰
تا بحال از این پول چی اش گیر مردم ما امد که از زیاد تر شدنش گیر مردم بیاد؟ (385942)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۴:۰۴:۴۲
برادر عزيز درآمد سرانه چه ربطي به حقوق فرد دارد؟
مگر يك استاد دانشگاه در ايران با 2 ميليون تومان حقوق مي تواند مثلا با درآمد سرانه فردي2 ميليون توماني در سال مورد مقايسه قرار گيرد؟ (385483)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۵:۱۴:۳۰
احتمالا دوستان بی سواد الف نقشه 3 هزار سال پیش دستشونه که جای خلیج فارس را با سواحل امریکا اشتباه نشون میده
قیمت فوب مشخصه
قیمت خدمات هم مشخصه
ربطش به هوستن چیه (385525)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۵:۲۰:۰۹
دوستان الفي ضمن تشکر از تحقيق قيمت بنزينان لطفاً يک مطلب ديگر به آن اضافه کنيد بنزيني که در امريکا توليد مي شود حتي مي تواند يک هواپيما را نيز به حرکت در آورد از بس کيفيت دارد و براي ملکول ملکول آن آزمايش کيفيت مي کنند نه بنزين ايراني که اگر خارج از ايران حراج نيز شود فکر نکنيم بيشتر از ليتري 20 تومان خودمان فروش رود چون هم پدر سلامتي مردم را در آورده هم پدر موتور ماشين را- همين الان از دوستان چيني يمان دعوت نماييم بنزين را در ايران توليد و بفروش برسانند آيا بيتشر از ليتري 50 تومان تحويلمان خواهند داد پس اين هنر مديريت جهان است که جنس مرغوب را با حداقل قيمت بدست مصرف کننده مي رساند - شما الان يک ساعت سويسي مي خريد صدهزار تومان و يک ساعت تايواني را چند هزار تومان مثال کيفيت بنزين ما با امريکا نيز همين گونه است. (385531)
 
كمال
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۵:۴۹:۲۷
بنام خداي مستضعفين
چرا مردم بايد خرج بي لياقتي ، بيعرضگي بيسوادي فاميل بازي و دزدي مسئولان دولتي را بدهند .دولت ميگويد 30 تا 40 در صدر نيروي برق توليدي در نيروگاهها تلف ميشود ايا مردم بايد بهاء انرا بدهند. در حدود 40 تا 50 در صدر اب لوله كشي بر اثر نشت لوله ها هرز ميرود ايا مردم چه گناهي كرده اند كه بايد جوابگوي قيمت و كمبود اب شوند .چرا نبايد مسئولان بي لياقت ودزد محاكمه شوند و حد شرعي در مورد انها اعمال نشود( قطع دست و اعدام).چرا وقتي تمام هزينه دولت از پول نفت كه ملك طلق ملت است تامين ميشود مردم بايد از ان بي بهره بوده و انرا بقيمت ازاد جهاني و كشورهائيكه فاقد انند بخرند. اينكار خيانت و دزدي ست . چرا حقوق مردم بايد به ريال بي ارزش داده شود و انهم بسيار كم (يك دهم) و خرج بايد به دلار باشد و انهم بقيمت بسيار بالا و ولنگار و ول بي ضابطه( نه ازاد كه ازاد در صورت واقعي بودن جميع جوانب ارزشمنداست ). چرا حتي در موارد ي در بالاي شهر قيمت نان بطور ازاد و در جنوب دولتي بود اكنون بايد فقرا با گراني نان مواجه و ثروتمندان با ارزاني ان . ايا اين همان ستم مضاعف بر فقرا نيست. وتازه به خود بباليم كه قيمتها واقعي شده كدام واقعي ؟ اين قيمتها دروغين است . و دولت مسبب گراني
اماما يا رهبرا اي امام خامنه اي عزيز به فرياد ملت برس (385556)
 
نکته دان
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۵:۵۴:۳۹
با سلام
شايد دولت به دليل عدم بهره وري در توليد بنزين@ بنزين را دو هزارتومان دربياورد
دليل نميشود ما را بمجبور به پرداخت آن کند (385562)
 
خورزوخان
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۶:۱۴:۰۶
چرا مسولان ما فقط قیمت بنزین را مقایسه میکنند ولی در امد و سطح زندگی را مقایسه نمیکنند .
ترا به خدا بس کنید به این ملت کم دروغ بگوید در این یک سال هر مسولی برای بنزین یک قیمت اعلام کرده پس قیمت واقعی چقدر است ؟ (385577)
 
ali
۱۳۸۹-۱۰-۱۲ ۱۸:۰۲:۵۰
بی چاره مردمانی که این همه هرینه کردند خودروهای خود را گاز سوز کردند! تا 1 میلیون هزینه کردندحالا باید باز کنند بذارن تو پارکینگ!
ما مردم بدبخت به کجا شکایت ببریم؟ کاز را هندی ها و پاکسبانی ها نصف این قیمت که در جایگاه می فروشند هم نمی خرند!! به خود مردم بدبخت 300 تومان می فروشند!!عجب ظلمی!!! (385640)
 
MM
۱۳۸۹-۱۰-۱۳ ۰۰:۰۴:۲۶
ایران به دلایل زیر گرانترین بنزین دنیا را دارد 1-بالا بودن قیمت اتوموبیل داخلی وتعرفه سنگین وارداتی ها 2-مصرف بسیار بالای ماشینهای گران داخلی 3-سطح پایین حقوق و درامد سرانه مردم 4-مقایسه این قیمت با قیمت بنزین در دیگر کشورهای تولید کننده نفت وکشورهای همسایه ضمنا دوست عزیز حمایت کردن به معنی انتقاد نکردن وچشم بستن بر روی تصمیمات اشنباه نیست (385796)
 
وحید آتلانتا
۱۳۸۹-۱۰-۱۳ ۰۹:۰۱:۵۵
قابل توجه دوستان عزیز:
حداقل درامد ساعتی در آمریکا طرق قانون حدود پنج شش دلاره.
معمولا توی آمریکا در آمد را به دو صورت ساعتی و سالیانه محاسبه میکنند
در ضمن توی آمریکا بر مبنای تحصیل حقوق نمیدهند بلکه بر مبنای شغلی که دارید به عنوان مثال بیشتر کارمندان آی تی حتی لیسانس هم ندارند ولی جایگاه کاریشان بین سی تا هفتاد هشتاد هزار در سال میباشد.
ولی بین درآمد و آنچه شما منزل میبرید فاصله بسیار است با توجه شرایط تاهل یا داشتن فرزند.
بنده در فیش حقوقی در آمدم حدود پنجاه و پنج هزار دلار در سال میباشد ولی در آخرین فیش حقوقی که دریافت کردم ریز تمام کسریها شد حدود پانزده هزار دلار (مالیات محلی-ایالتی بیمه و ... )ولی مواد غذایی به جرات میشه گفت که از ایران به مراتب ارزانتر است .
پدر همسر من دو هفته پیش یک آهوی درسته را خریداری کرد به مبلغ بیست و پنج دلار که بعلاوه تمیز کردن و .. شد حدود چهل و پنج دلار.
گوشت حدود یک دوم قیمت ایران و بقیه چیزها هم بجز اقلام جزء بسیار ارزانتر از ایران هست و بنده بطور معمول حدود یکصد و شصت دلار برای هزینه بنزین برای ماشینی که برای رفتن سرکار استفاده میکنم پرداخت میکنم و بر حسب آخرین اطلاع من دو ساعت پیش قیمت بنزین حدود دو دلار و هشتادو هشت سنت در گالن بود.
امیدوارم که این اطلاعات کمک کرده باشد به اطلاع دوستان . با تشکر (385859)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۰۲:۳۷:۵۷
اینها را باید به آقای احمدی نژاد و آنهایی که قیمت های جهانی را هی توی سر مردم ما می زنند گفت. (386473)
 
حجت
۱۳۸۹-۱۰-۱۳ ۱۱:۰۲:۱۳
این بنزین را به به شرکت های صاحب صلاحیت بدهید مشخص خواهد شد قیمت تمام شده چقدر هست. شما ضعف مدیریت خودتان را بحساب قیمت تمام شده می آورید.واز ملت درخواست جبران مابه التفاوت می کنید.ضمنا آیا سطح رفاه و درآمد مردم کشور های همجوار و بقیه را نمی بینید؟ (385967)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۳ ۱۲:۱۰:۲۴
افغانتان 700 توامان ما هم 700 تومان . ما افغانستان هستیم . سلام به تمامی افغانی های ایرانی .
بنزین را از افغانستان بیاورید ارزانتر است. (386003)
 
۱۳۸۹-۱۰-۱۳ ۱۶:۱۵:۴۷
اینکه عزیزی در بالاتر نوشته بود که مهندس شرکت نفت در امد بالائی دارد همسرمن یک مهندس شرکت نفت است ما نه شب داریم نه روز گاهی میشود دو هفته همسرم را نمیبینم در بیابانهای بالای پنجاه درجه خوزستان گاهی شبها میروند سر کار روزها از فرط گرما اصلا نمیشود یعنی از ساعت شش بعد از ظهر که وقت اداری تمام شد از اداره تازه میروند سر پروژه ها یا گاهی ساعت سه بعد از نیمه شب زنگ میزنند که بیا فلان پروژه دچار مشکل شده ان وقت والله بقول همسرم درامد یک زغال فروش از ما بیشتر است ولی خوب اسمش خوب است بقول همسر م لا اقل همه فکر میکنند ما پولداریم میتوانیم پژ بدهیم وگرنه خوب است بدانید ما تا حالا مسافرت شش روزه هم نرفتیم چون فشار کار انقدر زیاد است که به یک مرخصی شش روزه هم اجازه نداریم برویم خدا میداند که حقوق کفاف زحمت و تخصص ایشان را نمیدهد با این تخصص امثال همسر من و خیلی های دیگر که بهترند از همسر من در همین کانادا که همکاران همسر من رفتند بیش از بیست برابر حقوق دریافت میکنند ان وقت همسر من از امریکا بعد از تحصیل بر گشت که از پدر مادر و مملکتش دور نباشد این دستمزد ها کفاف زحمات و تخصص کارکنان متخصص شرکت نفت را نمیدهد (386205)
 
سحر
۱۳۸۹-۱۰-۱۳ ۱۶:۴۳:۰۰
نكته بسيار مهمي كه مغفول ماند اينست كه در اروپا حدود 70 درصد قيمت پرداختي در پمپ بنزين را ماليات هاي گونا گوني تشكيل مي دهند كه از آن جهت رفاه عمومي استفاده مي شود.مثلا به بخش كشاورزي سوبسيد مي دهند. كمي بينديشيد! (386230)
 
سعید
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۰:۴۳:۳۷
ارمنستان بنزین لیتری 900تومان حقوق کارمند 200ذلار.روسیه لیتری 1دلار حقوق استاد دانشگاه 600دلار.همسایگان زمینی ما منهای ترکمنستان همین وضع را دارند.باید نگاه ملی داشته باشیم و همه تحلیل ها از زاویه منافع شخصی بیرون ندهیم.با حب و بغض به همه تحولات اجتماعی نگریستن خروجی غیر علمی و زیانبار خواهد داشت (386565)
 
داود فرهی
۱۳۸۹-۱۰-۱۴ ۱۸:۲۰:۳۸
خدایش مقایسه درامد وقیمت بنزین درهر کشوری اشتباه است مساله ایران نه فقط بنزین که اب برق گاز و... قیمت تمام شده ان درکشور مابلحاظ ناکارامدی مدیریت بالاست در هر کدام از موارد ذکر شده کلی مدیر کل ومشاور و ... وجود دارد که نصفشان زاید و بیکارند برای اثبات سری به این ادارات بزنید کلی میز تمیز ارنظر کار وادم مشغول به مکالمه میبینید (386767)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.