نظر منتشر شده
۹۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 271927
چگونگی بازپرداخت وام‌های جدید مسکن+مبلغ اقساط
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۲
با تصویب افزایش سقف وام مسکن به طور حتم مهمترین مساله برای متقاضیان مبلغ اقساط پرداختی در ازای دریافت وام خواهد بود، اقساطی که برآوردها نشان می‌دهد گاها تا بیش از یک میلیون تومان هم می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در جلسه روز گذشته-سه‌شنبه- شورای پول و اعتبار راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن با سقف ۸۰ میلیون تومان وام برای خرید خانه مصوب شد.

این وام که در سه مبلغ ۴۰،۶۰ و ۸۰ میلیون تومان به خانه اولی‌ها تعلق می‌گیرد بر اساس سپرده گذاری که متقاضی در حساب صندوق انجام داده و دوره انتظار حداقل یک ساله را طی می کند پرداخت خواهد شد. سپرده گذاری نیز به گونه ای خواهد بود که متقاضی نصف مبلغ وام درخواستی را به مدت حداقل یکسال در حساب صندوق سپرده می کند.

با توجه به تعیین نرخ سود ۱۴ درصد و دوره ۱۲ ساله برای بازگشت تسهیلات دریافتی برایندها نشان می دهد که با دریافت هر یک از این ارقام تعیین شده باید حدود دو برابر به بانک پرداخت کننده(بانک مسکن) برگردانده شود. این در حالی است که برای دریافت وام ۸۰ میلیون تومانی در قالب صندوق پس انداز مسکن با سود ۱۴ درصد و دوره بازگشت ۱۲ سال، اصل و سود مبلغ قابل برگشت حدود ۱۶۱ میلیون تومان خواهد بود. به عبارتی دیگر گیرنده تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی باید حدود ۸۰ میلیون تومان سود به بانک برگرداند.

همچنین اقساط وام ۸۰ میلیون تومانی که به متقاضیان تهرانی اختصاص دارد رقمی بیش از یک میلیون تومان و در حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود.

اما سقف دیگر وام صندوق پس انداز مسکن ۶۰ میلیون تومان و متعلق به شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است که برای دریافت این قسط با سود و دوره بازپرداخت تعیین شده ماهانه حدود ۸۶۰ هزار تومان است.

بر این اساس، برای دریافت وام ۶۰ میلیونی از طریق حساب پس انداز باید حدود ۶۳ میلیون تومان به عنوان سود برگردانده شود که در مجموع اصل و سود به حدود ۱۲۳ میلیون تومان می رسد.

سقف دیگر وام در قالب صندوق پس انداز مسکن ۴۰ میلیون تومان و مختص سایر مناطق شهری است؛ تسهیلاتی که برای بازپرداخت آن متقاضی باید ماهانه حدود ۶۰۰ هزار تومان قسط پرداخت کرده و در طول ۱۲ سال در مجموع حدود ۴۲ میلیون تومان سود به بانک مربوطه برگرداند. این در حالی است که با دریافت وام ۴۰ میلیون تومانی مجموع اصل و سود تسهیلات به حدود ۸۲ میلیون تومان می رسد.

اما در حالی شورای پول و اعتبار پیشنهاد افزایش وام ۶۰ میلیونی بانک مسکن را در سه رنج ۴۰، ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان مصوب کرده که نرخ سود و دوره بازپرداخت اقساط و همچنین نوع سپرده گذاری از طریق اوراق و یا بدون سپرده آن مشخص نیست.

در حالی اکنون برای پرداخت وام ۳۵ میلیونی خرید مسکن از طریق بانک مسکن نرخ سود تسهیلات دریافتی بر اساس اوراق ۱۶ درصد و با سپرده ۱۴ درصد است که با مصوبه اخیر انحصار پرداخت وام از دست بانک مسکن خارج شده و باید سازوکار آن از سوی کلیه بانکها مشخص شود.

با این حال مشخص است که دریافت وام خرید و ساخت تا سقف ۶۰ میلیون تومان بدون سپرده گذاری بوده و بعید نیست که به روال قبل بر اساس خرید اوراق انجام شود.

بر این اساس اگر وام ۶۰ میلیونی نیز با نرخ سود حدود ۱۶درصد فرض شود مبلغ اقساط ماهیانه به بیش از ۹۰۰ هزار تومان خواهد رسید. در عین حال که مشتری باید طی ۱۲ سال بالغ بر ۷۰میلیون تومان به عنوان سود به بانک پرداخت کننده بپردازد.
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۴۸:۳۹
الان شما بابت دريافت وام45ميليوني بايد 90 برگ تسهيلات بخريد كه با نرخ روزحدود75هزار تومان بايد 6750هزار تومان ابتدا بپردازيد . بعد هم با حساب اقساط 90ميلون تومان به بانك بدهبد يعني بابت 38250هزار توامن 90ميليون تومان باز پرداخت كنيد . لطفاً يكي به من بگويد كجاي اين روش و سود كلان به نفع مردم متوسط و پائين است؟ همه و از جمله بانك ها براي پول زحمت كشيده و اندك مردم كيسه هاي بزرگ دوخته اند . روش جديد هم يك كيسيه ي ديگر است . (2899099) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۱:۰۲:۰۶
کی گفته نفع مردم ؟
کدوم مردم ؟
اینها که ... !؟! (2900053) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۱۰:۴۶:۰۵
عزیز من کمی انصاف داشته باشید. 80 میلیون تومان پول فقط فقط سود بانکیش ماهیانه 1550 تومن وتو بازار آزاد حداقل2400 میشه. اونوقت از شما دارند اصل و فرع وام رو ماهیانه 1150 قسط میگیرند زیاده؟ تو بازار اجاره ورهن بابت 80 تومن باید 2400 اجاره ماهیانه بدین. حالا نصف اونو قسط میدین آخرش هم خونه مال خودتونه (2902377) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۷ ۱۳:۲۱:۱۱
بزرگوار به نظر شما با 80 میلیون تو تهران میشه خونه خرید که شما داری با سود اجاره مقایسه می کنی (3786505) (alef-11)
 
عبدالرحمن
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۱:۳۶:۵۹
وقتي اقتصاد كشور مبتلا به تورم است ( بيماري هلندي ) گرفتن اينگونه وام ها به صرفه است . بايد 10 سال ديگر را ببينيد كه خانه اي داريد و به قيمتي ارزش دارد كه اين 80 ميليون تومان بهره بانكي كه پرداخت كرده ايد در مقايسه با ان هيچ است . لطفا نترسيد و اگر ميتوانيد با همين وام ها خانه بخريد (2900115) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۰۱:۲۷:۰۹
آقا شما نفست از جای گرم میزنه بیرون گویا !!!!!!
تا 12 سال دیگ اصلا مگ مشخص چی پیش میاد چی نمیاد؟!!!
بدشم شما مثل اینک سطح درآمد افراد متوسط وپایین رو خیلی بالا در نظر گرفتی (3601831) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۳:۴۲:۰۸
من که اینجوری صاحب خانه شدم . فکر کنید دارید اجاره میدید با این تفاوت که اجاره سال به سال بیشتر میشه و امکان نقل مکان و اسباب کشی هم هر سال وجود داره,بعدشم بعد از 3 4 سال میافتید تو سر پائینی , چون قسط بانک ثابته اما حقوق شما و درآمد حاصله از کسب و کارتان افزایش پیدا میکنه(شاید). ضمنا" اگر یه هفته اجارتون اینور اونور بشه صاحب خونه اخم و تخم داره اما با بانک همچین مشکلی ندارید و فقط جریمه ای ناچیز بابت هر قسط عقب افتاده میدهید.
البته همه اینها وصل است به اقتصاد کشور و اگر قرار باشه مثل 10سال گذشته با همه دنیا کل کل و جنگ جنگ کنیم , اقتصادمون از این که هست هم بدتر میشه! (2900318) (alef-13)
 
محمدعلی
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۸:۲۶:۴۹
به مرگ گرفتنمون تا به تب راضی بشیم!! (2900650) (alef-11)
 
مهدی
Estonia
۱۳۹۵-۰۲-۰۳ ۲۱:۳۵:۵۱
آخه من نمیدونم اگع این وام مال مردم کم درامد پس چرا اونو میفروشن..برای 80 میلیون باید حدود 13 میلیون اوراق خرید..ما تو پول اوراقشم موندیم..بعدشم این پول تو جیبه کیا میره ..چرا آخه هیچکی صداش درنمیاد که این وامو چرا میفروشن چرا آخه ؟؟!! کودوم کارمند پول داره که یکسال بزاره بانک که نخره..؟!؟!!؟؟! (3661358) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۵۵:۰۱
با همه این حرف ها باید باز هم منتظر بالا رفتن قیمت مسکن بود. سال 1360 یعنی 34 سال پیش، یکی از همسایگان ما خانه ای 2 طبقه شمالی را با شرایط خیلی عالی به میلغ 250 هزار تومان فروخت و امروز همان خانه را به صورت کلنگی باید 1 میلیارد و 300 میلیوت تومان خرید و تازه قابل سکونت هم نخواهد بود. این یعنی نرخ مسکن در تهران به 5200 برابر رسیده و آن وقت از تورم 1 رقمی صحبت می کنند. خدایا چرا این بلا به سرمان آمد؟!!!!!!!!! (2899112) (alef-13)
 
نوری
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۵۸:۴۲
به این میگن بانکداری اسلامی تورو خدا چه دشمنی با مردم دارید مگه این مردم چه گناهی دارند اینجوری راحت دارید ظلم میکنید مردم انقلاب کردن به آرامش و آسایش ورفاه برسند دیگه .ظلم نبینن ولی این کارها عین ظلم ست وسود این وامها اینجوری 50%است چرا میگید 12 و 14 درصد این یعنی هالو فرض کردن مردم (2899120) (alef-13)
 
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۳ ۱۱:۱۱:۱۶
اشتباه نکنید، وقتی میگن 12 درصد یعنی سالانه 12 در صد، قرار نیست که وام رو 10 ساله بازپرداخت کنید و همون 12 درصد رو بدید. همه جای دنیا وقتی بازپرداخت طولانی تر میشه اون چند سال رو که جمع میبندی بهره بیشتر میشه. (3881558) (alef-11)
 
حسين
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۱۷:۴۳
اين وسط فقط به نفع بانكه و بساز بفروشا !
بيچاره من با حقوق 1 تومنيم وام 80 تومني كه كلا كنسله وام 60 تومنيم بگيرم با 150تومن برام ميمونه پس اونم كنسله ميمونه وام 40 تومني كه با اين قيمتا با وام 40 تومني هيچ ملكي نميشه خريد .
اين از ما
ميگم اسم بانك مسكن تغييرش بدن بزارن بانك پوستكن بيشتر برازندشه . (2899159) (alef-13)
 
والی
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۰۱:۵۷
اینقدر وام وام نکنید . مردم این مطلب را خوب متوجه شدند که با نخریدن مسکن حداقل تا 6 ماه آینده . بدون وام و دردسرهایش میتوانند مسکن مناسب خود را خریداری کنند . قیمت مسکن همچنان رو به کاهش است . برای خرید عجله نکنید . (2899286) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۰:۰۰:۳۴
ایکاش میشد نظرم را فقط شما می دیدید و میخواندید تا فکر بد نکنید.
الان قیمت مسکن در پائینترین حد ممکنه است و از این پائینتر یعنی ضرر قطعی سازنده و بهمین خاطر سازنده بعوض فروش در حال اجاره دادن ملکش است .
دوستانه به شما عرض میکنم که واقعا" اگر در پی خرید خانه هستید تا پایان تابستان و یا حتی زودتر خرید خود را انجام دهید. اگر تصور کرده اید که طی 6ماه آینده قیمتها تا 80 میلیون (برای هر واحد)کمتر خواهد شد اشتباه میکنید. (2900348) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۰۶:۳۲
کدوم آدم یک سال 40 میلیون را تو بانک می‌خوابونه ؟ (2899298) (alef-11)
 
بی خانه
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۵۲:۰۶
80 می دن 160 پس می گیرن
60 میدن 120 پس میگیرن
40 میدن 80 پس میگیرن
این نــــــــــــــــــوزول نیستـــــــــــــا مدیونی اینطوری فکر کنی....
عین حلاله...! (2899407) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۰:۵۳:۳۳
موافقم100درصد (2900431) (alef-11)
 
بازنشسته فرهنگی
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۱:۱۰:۳۶
ولی مطالبات قشر ضعیف کارمندان بخصوص فرهنگیان را اونقدر نگر میدارن تا ارزشش رو بکلی از دست بده و بعد با کلی منت پرداخت میکنند تازه اگر دروغ نگفته باشند! چه کسی مدیون این ارزش از دست رفته پولی است؟ (2900446) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۰۱:۲۹:۰۷
خیلی لایک (3601834) (alef-11)
 
Javad
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۲۵:۱۰
بعد اونوقت حقوق يك كارگر كه دولت عزيز تعيين فرمودند چه تناسبي با اين اقساط پيدا ميكنه؟؟؟؟!!!! حقوق كارگر حتي به قسطش هم نميرسه چه به سپرده گذاري واقعا كه!!! (2899625) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۹:۵۲:۰۶
تازه 40 میلیون هم باید یکسال بماند در بانک . آخر سر مبلغی که دستت می آید حتی به حداقل مسکن هم نمی رسد . (2899930) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۳۴:۱۳
بنده با همین شرایط صاحب خانه شدم والا هزار سال دیگه هم نمیتونستم خانه بخرم . اما آنزمان شرایط کسب و کار خیلی خوب بود و نسبت به الان اصلا" قابل قیاس نیست . (2899649) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۸:۱۶:۱۹
اقایون زحمت کشیدن!!!خسته نباشن!!!!یکسال نصف مبلغ وامو سپرده بذاررررررررری (2899737) (alef-11)
 
مریم
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۸:۳۲:۴۴
دست شما درد نکنه واقعا ما چه مسیولین دلسوزی داریم شما نبودید سر مایه گدارا چکار میکردن والله (2899782) (alef-11)
 
وندی
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۸:۴۰:۴۲
لطف بفرمائی و محابه کنید که اصولا مبلغ وام چند درصد بهای یک واحد ساختمانی می شود؟ (2899808) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۸:۴۵:۴۹
خوبه مشکل مسکن هم حل شد فقط خدایش این واژه 14 درصد چگونه است که در آخر باید از کل مبلغ دریافتی هم وام گیرنده بهر بیشتری پرداخت می کند (2899823) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۷ ۱۵:۲۴:۰۴
14 درصد در سال هستش عزیز من
بعبارتی 14درصد ضربدر 12 سال که جمعا میشه حدود 170درصد (3002627) (alef-3)
 
میثم
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۹:۰۳:۳۶
واقعا جای تاسف داره که 80 میلیون سود به ازای 80 میلیون دریافت وام!
کجای قوانین اسلام چنین اجازه ای داده که ربا و سود جایز باشد! (2899853) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۹:۲۲:۰۰
حقوق بنده که 700 هزار تومان چه طور وام بگیرم چطور خانه بگیرم وچطور قسط بدم (2899874) (alef-11)
 
بی خانه
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۰۸:۴۸:۲۲
دقیقا حرف دل ما رو زدی (2950337) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۹:۵۹:۴۴
به این میگن مردم داری.... (2899950) (alef-11)
 
ARMAN
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۰:۳۲:۴۷
متأسفانه در جايي كه مصوبه ها و برنامه ريزي براي ارگانهاي دولتي و نيمه دولتي سود به همراه داشته باشد به صورت فوري و سريع تصميم گيري و به اجرا گذاشته مي شود امـــــــــــــــــــــــــــا و امـــــــــــــــا در جايي كه سود مردم مد نظر باشد ابتدا به صورت لاك پشتي عمل كرده و بعد همان تصميم گيري بعد از چندي ناديده گرفته مي شود اين است اقتصـــــــــــــــــــــــــــــــاد دولتــــــي ايران و تصميم مديــــــــــران ارشد و مياني (2899997) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۲:۱۵:۱۲
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا الرِّبَا أَضْعَافًا مُّضَاعَفَةً وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
ﺍﻯ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﺪ! ﺭﺑﺎ (ﻭ ﺳﻮﺩ ﭘﻮﻝ) ﺭﺍ ﭼﻨﺪ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﺨﻮﺭﻳﺪ! ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺑﭙﺮﻫﻴﺰﻳﺪ ﺗﺎ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭ ﺷﻮﻳﺪ! (ال عمران آیه130) (2900172) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۲:۳۲:۲۸
سودی که روی وام بانکی می‌گیرند لزوما ربا نیست
شما فرض کنید من سال ۷۰ از شما یک میلیون تومان گرفته باشم که ۲۵ سال بعد پس بدهم. اگر الان یک میلیون تومان به شما پس بدهم آیا ادای دین کرده‌ام؟
نه نکرده ام! اگر بخواهم عین پول شما را پس بدهم باید چیزی حدود ۳۳ میلیون تومان پس بدهم (با احتساب متوسط تورم ۱۵ درصد سالانه)
پول یک جنس اعتباری است و ارزش‌اش در طول زمان کم می‌شود و اگر سود بانک به اندازه‌ی نرخ تورم باشد (که معمولا سود وام‌های مثل مسکن کمتر از آن است) تازه ارزش پول بانک حفظ شده و سودی نکرده.
به علاوه بانک یک بنگاه اقتصادی است که برای باز نگاه داشتن در و حقوق دادن به کارمندها و ارائه‌ی سرویس‌هایش باید هزینه کند. اگر سود بانکی نباشد این هزینه را از کجا در بیاورد؟ (2900514) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۲:۳۸:۳۰
درسته که بانک تسهیلات را دو برابر دریافت می کنه ولی هدف اصلیش خانه دار شدن شماست. اصلا بانکها اگر به فکر شما نبودند تا حالا ورشکست شده بودن (2900219) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۲:۴۳:۴۰
این حرام نیست ؟ (2900229) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۲:۴۸:۴۸
من٣٠ميليون وام ازبانک رفاه گرفتم بايستی ماهيانه٧۴٠هزارپرداخت کنم درمجموع درطول ١۴ سال ميبايستی ١٢۴ميليون پرداخت کنم (2900241) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۷:۴۸:۱۹
یا علی بن ابی طالب
من 30 میلیون سال 88 گرفتم 24 تومن هم خودم گذاشتم روش و یه آپارتمان نقلی 80 متری خریدم همون اول 2 تومن کار مزد وام را کم کردن ...یادش بخیر جوانان خیر .... (2900606) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۳:۵۲:۳۵
هر چی هم حساب کنید بعد 12سال باید دو برابر پس بدید،میارزه.بانکهای خصوصی بدون سپرده، به ازای 10میلیون،15700میگیرند(3ساله) (2900334) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۰:۲۲:۲۹
این روشها فقط نفع سازنده و دولت را تامین می کنه اگه واقعاًمیخوان مردم خونه دار بشن مثل سایر کشورهای پیشرفته مالیات 60% وتصاعدی برای خونه دوم به بعد بزارن تا ببینن تو این مملکت خونه اضافه هم داریم ولی آقایان به نفعشون نیست! (2900380) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۲:۲۴:۳۶
توی بانک‌های غربی نرخ تورم را در بهره‌ی بانک حساب می‌کنند. (نه دقیقا نرخ تورم، نرخ بهره‌ی پایه که معمولا رابطه مستقیم با نرخ تورم دارد). یعنی شما از بانک که وام می‌گیرید بهره‌تان می‌شود یک عددی (مثلا پنج درصد) به علاوه بهره‌ی پایه.
اینجوری نه بانک به خاطر افت ارزش وام ضرر می‌کند، نه مشتری به خاطر سختی شرایط دستش از وام کوتاه می‌ماند.
این کارهای من در آوردی مثل مسدود کردن پول توی بانک به خاطر این است که افت ارزش پول توی سیستم وام ایران تعریف نشده است.
بعد هم وقتی نرخ بهره در یک وام بلند مدت عدد ثابتی مثل ۱۴ درصد باشد، اگر تورم کم بشود به ضرر مشتری است که دارد بیش از نرخ افزایش قیمت ملک به بانک سود می‌دهد، و اگر تورم زیاد بشود به ضرر بانک است که سودی که می‌گیرد از افت ارزش ریال کمتر است (2900512) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۲:۳۸:۰۹
خدا پدر احمدی نژاد رو بیاره
یک عده از مردم رو صاحبخونه
کرد به دولت روحانی امیدی نیست (2900516) (alef-11)
 
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۰:۳۰:۵۵
آخه مسکن مهر هم شد خونه؟؟ (3651995) (alef-11)
 
صديقه
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۸:۰۱:۲۵
خدايا خودت كمك كن ....... (2900619) (alef-11)
 
فاطمه
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۸:۴۵:۲۰
با اتفاق های که داره می افته باور کنید خونه میاد پایین اولا کو کار جوانی که کار نداره چه جوری زن بگیره که لازمش خرید یا اجاره کردن خونست . دوما جمعیت در حال کاهش تعداد ازدواج کم شده در حالی که ساخت خانه نه الان یه خونه رو خراب میکنند جاش دوازده واحد میسازن الان نزدیک خونه ما یه اپارتمانه که در پنج ماه اخیر از دوازدتا تونسته چهار واحد بفروشه عحله نکنید قیمت میاد پایین تازه اگه مسکن اجتماعی راست بگن بخان بسازن بازم میاد پایین منکه از خدام برم شهرستان زندگی کنم تو این تهران خراب شده نباشم سوما برای ساخت مسکن احتیاج به امکانات زیر بنایی اب تهران دیگه میخان از کجا تامین کنن باور کنید دو سال دیگه تهران خشکسالیه حالا بیا خونه بخر به چه درد میخوره بدون اب من اگه پول داشتم میرفتم اذربایجان شرقی خونه میخریدم نه تو این تهران صبر کنید عجله نکنید خونه میاد پایین (2900674) (alef-11)
 
آواره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۶ ۰۸:۴۵:۲۶
خانم آذربایجان هم هیچ خبری نیست الکی خودتو آواره نکن. (3922389) (alef-11)
 
دا
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۹:۲۹:۱۲
اين مبالغ براي وام حد اكثر 12 ساله است اگر سال هاش كمتر باشه مبلغ قسط بيشتر ميشه (2900744) (alef-11)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۰:۰۳:۴۹
اگه یکی نصب پول وام داشت نمیرفت تو بانک مسکن سپرده گذاری کنه .میرفت موسسه مهر لااقل سر حرف وقراردادشون هستند.
یک سال دیگه قانون عوض میشه سر مردم هم بدون وام کلاه میره (2913881) (alef-3)
 
خودم
۱۳۹۴-۰۳-۲۶ ۱۲:۰۳:۰۵
خسته نباشید (2969444) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۶ ۲۱:۲۹:۳۷
خیلی خسته نباشید از این همه تناقض گویی .شما همون حقوق و یارانه ملت رو به موقع بدید دلسوزی برا مردم پیشکشتون. (2970890) (alef-11)
 
گ
۱۳۹۴-۰۴-۱۰ ۱۳:۳۸:۱۲
خ یلی مسخره است این پول خونه است (3008636) (alef-3)
 
مریم
۱۳۹۴-۰۴-۱۰ ۱۳:۳۹:۵۸
اصلا به نفع مردم نیست (3008640) (alef-3)
 
parisa
۱۳۹۴-۰۵-۲۳ ۱۷:۰۳:۳۴
من نفهمیدم مثلا 80 ملیون وام میدن 40 تومن باید تو حساب داشته باشیم؟یعنی با 80 ملیون 120 ملیون میدن؟ (3115005) (alef-3)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۷-۱۸ ۱۳:۲۸:۵۸
واقعا مسکن میات پایین دلیل سادش این با این همه رفاهی که ما تو ایران داریم مردم قید. زن گرفتنو بچه دار شدنو زدن هرکیم زن دار ،دار طلاق میده کارو درامدم که قربونش برم تعطیله پس بخوان یا نخوان مسکن میات پایین (3249917) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۲۳:۰۲:۲۰
سود بانک مسکن چند درصد است (3295493) (alef-11)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۱۴:۰۹:۴۱
دوستان جمعیت ایران به شدت در حال کاهش هست همین مسکن مهر ها اضافه میاد عجله نکنید. طبق آمار خود جمهوری اسلامی سال ۱۴۳۰ جمعیت ایران از ۷۵ میلیون به ۳۵ میلیون میرسه غجله نکنید. الان کسی خودروی چینی نمیخره شرکت ام وی ام خودرو قسطی میده بدون سود. نترسید آینده از آن ماست. (3355281) (alef-13)
 
گودرز
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۰۹:۴۷:۰۷
ایول به این بانکداری.بنده سال 88 ضامن وام ده میلیونی شدم بنده خدا ورشکست شد همه اقساط رو پرداخت نکرد تاحالا حدود27 میلیون ازمن گرفتن هنوز هم بدهکارم...!!!‏‎::-/‏‎:-/:-/‎ (3380987) (alef-3)
 
آزاد
۱۳۹۴-۰۹-۳۰ ۰۹:۱۹:۱۵
سلام ببخشید یکی به من جواب بده من اگه وام 60 میلیونی در تهران بگیرم و 25 میلیون خودم بزارم روش ویه خونه 85 میلیونی بگیرم اولاا برای خنه 85 میلیونی به من وام 60 میلیونی میدن؟ (3404236) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۰۱ ۱۹:۱۵:۱۴
همش الکیه سر جوونا کلاه میزارن (3407736) (alef-11)
 
بی نام
۱۳۹۴-۱۰-۰۸ ۰۳:۰۲:۱۵
12 12=144
580000 144=83520000
83520000-40000000=43520000
قشر متوسط حقوقتون چنده؟800?900?1500?ما اجاره بشینیم بیشتر به نفعمونه انگار،حداقلش اینه که تو این چن. سال زندگی با فلاکت زندگیمون با 150تومنه باقی مونده از حقوق نمیچرخه. (3422894) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۰ ۱۲:۱۴:۳۳
این وام به زنان زیر ٣۰سال هم تعالق میگیره (3533136) (alef-11)
 
بهداد
۱۳۹۴-۱۲-۱۳ ۱۰:۴۳:۲۰
بنام خدا
تازمانی که مردم سرمایه خودرا سپرده میکنندوسودمیگیرند مسکن ازرکودخارج نمیشود به اصل وسود بانکی مالیات ببندید تا مردم سرمایه خودرا بیرون از بانکها بیاورند بعد نگاه کنید هم مسکن هم خیلی ازکارها راه می افتدانشاالله (3584300) (alef-3)
 
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۷ ۲۱:۱۱:۰۷
شما خواهشا نظر نده لطفا.
مثلا 20 میلیون سرمایه رو بیاری از بانک بیرون چکار کنی؟ (3925010) (alef-11)
 
اسی
۱۳۹۴-۱۲-۱۴ ۲۱:۴۷:۱۷
دم شما گرم
یه سوال شرعی.میخام خدای خودم و بشناسم
نزول به چی میگن؟؟
160 تومن وام بگیری 171تومن صودش و بدی
جالب اینجاست حقوق ماهانه تامین اجتماعی 700000 تومنه میگن ماهی دو میلیون و سیصد هزارتومن
این کارشناساتون رو از کحا اوردین
یاد این داستان افتادم که داروغه از جلو یه گدا رد میشد یه سکه انداخت با ضربه تو کاسه گدا. به جاش چندتا سکه افتاد بیرون و داروغه گرفت (3586566) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۰۹:۱۶:۰۱
باسلام وخسته نباشید
ببخشید بازپرداخت وامهای 45 میلیونی که با خرید اوراق سهام پرداخت میشه مبلغش ماهی چقدر هست؟ (3602039) (alef-11)
 
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۱۵:۵۸:۱۴
باسلام و تشکر از حسن توجهتون به این پیام
بنده در یکی از شهرستانهای استان زنجان زندگی می کنم می خواستم ببینم در شهرستان ما که جمعیت بالای 100 هزار نفره هست چقدر می تونیم وام مسکن در سال 95 بگیریم؟ (3649169) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۵ ۱۴:۳۳:۰۶
من براي كشورم هميشه آرزوي صلح و آرامش از خداوند متعال خواستارم.اگه روزي زبونم لال اين كشور وارد جنگ با هركشوري شود به هيچ عنوان از كشورم دفاع نخواهم كرد.بهتره همون آقا زاده ها و كسايي كه به اونا همه جي تعلق ميگرفت دفاع كنن.واقعا من ارزش نداشتم كه دولت 200 ميليون نميده كه صاحب خونه و زندگي بشم؟پس خيالتون راحت زمان جنگ هم كشورم ارزش نخواهد داشت برايم.من الله توفيق (3664845) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۱۲:۱۱:۱۹
منم باهات موافقم (3749043) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۵ ۱۴:۴۱:۴۱
مننونم از سايت خوبتون.خدا قوت و خسته نباشين (3664873) (alef-3)
 
حسین ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۲۲:۰۴:۲۴
من تو فکر وام گرفتن هستم اما دو دل مونده ام از یه طرف سود زیاد بانک از طرف دیگه پول جور کردن برای اوراق .واسه 60 تومن وام باید 64 تومن سود + حدود7 تومن هم اوراق میشه 71 تومن معلوم نیست 12 سال دیگه اون خونه ایی که خریدیم مثلا 120 تومن بشه قیمتش 200 تومن یا نه. لطفا راهنمایی کنید که خونه با چنین شرایط بخرم یا نه ممنون. (3681009) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۲۵ ۰۸:۳۰:۲۵
من خودم هم مثل شما گیر افتادم. نمیدونم چیکار کنم (3703803) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۲۱ ۱۲:۵۵:۱۱
با این حقوق های کم نمیشه کاری کرد فکر کنم باید تا آخر عمر مستاجر موند (3816907) (alef-3)
 
ماکویی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۱ ۱۴:۴۷:۵۰
سوالی از عزیزان دارم که در حل ان مانده ام این که مینویسم چیستان نیست بلکه حقیقت بانک مسکن و وام بی مهری ان است برای مسکن مهر است لطفا خودتان حساب کنید
مبلغ پرداختی 300000000ریال در حالی که تسهیلات قید شده در دفترچه اقساط مبلغ 403944809ریال در ج شده ومبلغ کل بدهی 528889587 مبلغ هر قسط 3763000 ریال برای دوسال اول ومابقی راخدا می داند و بانک مسکن ، تعداد اقساط 156 فقره حال کسی نیست بگوید 100000000 ریال اضافی از بابت چیست ونیز کسی نسیت توضیح دهد که کجای این قوانین این کشور نوشته شده 31 درصد سود برای تسهیلات مسکن مهر باید پرداخت شود
به اقایان مسئولین باید گفت اگر از اول به مردم می گفتند اینگونه است اجاره نشینی با ماهی 2500000 ریال در شهر ما که بهتر بود از اینکه گروهی ملیاردی وام بگیرند وپس ندهد وما بیچارگان که دلخوش مسکن مهر بودیم تاوان بی مهری مسئولان راپس دهیم
دراخر باید بگویم پاداشهای چند صد میلیونی برای روسای این بانک کم است زیرا از جیب دولت که نمیدهند بلکه از گلوی مشتریان بیرون می کشند پس عزیزان نخورید نیاشامید قسط وام دهید تا بخورند وبیاشامند واسراف کنند (3817083) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۷ ۰۳:۰۵:۴۱
تواتاقم پول واس خونه خریدن کمه هیچ کسی پشتم نیست کمکم کنه دلم به این وام خوش بوداینم اقساطش بالاس (3827139) (alef-3)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۰۸:۳۸:۲۷
سلام
مگر ما چقدر میخوایم زنده بمونیم وزندگی کنیم که بیشتر عمرمون باید در حسرت چیزای که خدا بصورت رایگان دراختیار ما گذاشته وعده ای بر اون ضوابط تعیین کردن خداییش این زندگی می ارزه که اینهمه استرس بهمون وارد بشه مادارای کشوری پهناور به لحاظ مساحت هستیم آیا نمیشه حداقل یک قطعه زمین به نرخ دولتی در اختیار جوونا قرار بدن تا در اون ایده شون و سبک زندگیشون رو پیاده کنن بجایی این که وام بگیرن که جیب عده ایی رو پر کنن حداقل این قضیه این میشه که کشورما با دراختیار گذاشتن این زمینا آبادتر میشه نه اینکه ما با این کشور به این پهناوری سبک شهرسازیمون شبیه ژاپن بشه که به لحاظ مساحت دچار کمبود و به لحاظ جمعیتی از جمعیت بالایی برخوردار است و خونه کبریتی درست کنیم که مغزمون هم به همون میزان زشد کنه ودر پایان دوستان این وام ناعادلانه هست واین فشار به قشر متوسط وبخصوص پایین جامعه هست امیدوارم تجدید نظر بشه ..... (3841730) (alef-11)
 
افسوس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۴:۵۸:۴۴
زمین خداست مفت بهمون داده بنده هاش دارن با پول کلون بهمون میفروشن !
عجب صبری خدا دارد... (3879523) (alef-11)
 
Norway
۱۳۹۵-۰۶-۰۵ ۱۱:۱۸:۵۷
مستاجر باشی خیلی بهتر از اینه که تا دوازده سال قسط بدی آخرشم اون خونه قسمتت بشه یا نه (3904115) (alef-11)
 
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۷ ۱۵:۰۰:۴۹
دوستان سلام.مگه آدم چقد میخاد زنده بمونه و 12 سال قسد بده.ول کنید بابا .شاد زندگی کنید.مستجر بودن خیلی بهتره .یا حق (3938273) (alef-11)
 
سیامک قدرتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۳۱ ۱۱:۵۸:۵۸
خونه ای 200 تومنه
من 100 تومن دارم
بانک میگه 100 هم من میدم تو خونه رو بخر تا 10 سال قسط بده
من میگم نه میخوام تا 10 سال دیگه خودم 200 جمع کنم و نقد بخرم
تا 10 سال دیگه همون خونه شده 400 تومن !!!
به نظر من وام بانکی در حقیقت خریدن زمان است برای اقشار کم درآمد که توانایی خرید ملک ندارند. (3943185) (alef-13)
 
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۳۰ ۲۱:۱۷:۳۵
باسلام
من اگه بخوام وام شصت میلیونی بگیرم بدون سپرده اولیه
در ضمن خانه اولی هم هستم چیکار باید بکنم
بعد چقدر زمان میبره به من بدن
از هر بانکی میتونم بگیرم و سود جدید حساب میشه
لطفا راهنماییم کنید
با تشکر (3981955) (alef-11)
 
محسن
Denmark
۱۳۹۵-۰۸-۱۴ ۱۷:۲۶:۰۵
اشتباه من رو نکنید وام با اوراق 17 درصد سود داره درصورتی که وام با سپرده 9.5 درصد پولتون رو سپرده کنید بانک مسکن باقی پولتون رو سپرده کنید یکی از بانکا سال آینده ملک پیش خرید کنید بهترین کار اینه (4001114) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۱۸ ۱۶:۱۰:۵۱
هم مبلغ وام رو پس ميدي
توي 12 سال هم دوبرابر مبلغ سود پس ميدي
هم به اندازه 12 سال خونت بي ارزش ميشه، اصلا كلنگي ميشه
كدوم مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كجا به فكر ملت هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
.
.
. (4007047) (alef-11)
 
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۳ ۲۲:۵۸:۰۴
من حاضرم تا ابد خونه ب دوش باشم اما دبت اسلیو (debt slave) نباشم (4015085) (alef-13)
 
هانیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۱:۲۸:۱۵
کدوم کلنگی شما ها چرا اینجوری فک میکنید اگه توان پرداخت دارین به تفعتونم هست اینو میگم شاید بعضیا بفهمن قضیه چیه من الان22 سالمه 7سالم بود مامان اینا به خونه خریدن یه وام کوچولو گرفتن دقیق یادم نیس چقد ولی زیر6ملیون بعد گفتن15 باید پس بدین مامانم میگه ما گفتیم وااای آخه چجوری اینهمه پس بدیم اولیلش سخته بعد تورم بالامیره درآمدبالامیره پول بی ارزش میشه سختی قسط که ثابته کنتر و قیمت خونه بالاتر
خلاصه وقتی قسط تموم شد و15 برگردوندندقیمت خونه30ملیون شده بودیعنی دو برابر.الان هرکی بتونه قسط بده بگیره فکر بازپرداخت نباشه چون خونه بخره برندست تا پس بده خونش دوبرابر نشه یه برابرونیمه البته با80ملیون خونه نمیشه یکمم باید داشته باشین الان من20 تومن وام ازدواج دارم80میخوایم وام بگیریم میشه100 بعد یه خونه تا120 میخریم20 خونه رو رهن کامل میدیم چون فعلا عقدکردیم یه خونه120 میخریم البته شهرستانیم.فامیلامون اینشکلی جوونا خریدن به خدا بچش5سالشه3تا خونه داره یه قرونم از باباش نگرفته بقط اول زندگی سختی شدید دادن به خودشون. (4018558) (alef-13)
 
یگانه
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۸:۴۴:۰۳
نکنید تروقران مردمو نزارید توگل .
ما چند سال پیش از سر ناچاری 20ملیون وام گرفتیم.57ملیون باید پس بدیم .سوا از اینکه 37ملیون سوده اگه یه قسط عقب بیفته کلی جریمه و درد بی درمون میاد روش .ما 2ماه نشد پرداخت کنیم جای 800تومن 1100000 واریز کردیم خداروخوش نمیاد به قران .اینطور که معلومه باید 60.70ملیون پس بدیم .پدر50ساله کارگر من 2ساله قسطو پرداخت کرده تا 11سال دیگم باید پرداخت کنه ..بد میگن چرا مردم بدبختن چرا پیشرفت ندارن چرا..........
چرا کسی درد مردمو نمیفهمه ...45تومن یاره میدن 3نفر ادم میشه 135هزارتومن اما ماهانه 200تومن به بالا میشه پول اب گاز برق تلفن و... هزار درد دیگه .. (4069184) (alef-13)
 
اسلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۰۶ ۱۵:۰۶:۴۸
اینا همه رباست کلاه شرعی سر مردم میزارن (4084593) (alef-11)
 
ماردپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۸ ۰۶:۱۴:۴۹
مسولین ودست اندرکاران خودمی دانند ۵۰ درصدازرکوداقتصادی ،بیکاری،نبودن شغل دراثرعدم رونق بازارمسکن است چراکه شغل هاییچون جوشکاری،شیشه بری،فروش اهن الات، بنا،کارگر،دروپنجره ساز،سیمان فروشی اجرفروشی،گچ فروشی،بلوک زنی،رنگ امیزی،موزاییک فروشی،نقشه کشی ساختمان ،برق،کشی ،لوله کشی،لوازم ساختمانی ودها مورددیگروابسته به ساخت مسکن می باشند.پس ای اقتصاددانان ای صاحبنظران ومتخصصان ومهندسان باتدبیر وراهکارهای اساسی می توان این معضل ومشکل راحل کرداگه قادربه حل ابن مشکل نیستید ازمتخثصان کشورهای دیگرچون ڙاپن،چین و...دعوت به همکاری نمایید. (4121011) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۱ ۰۰:۵۲:۰۹
ایا خرید اپارتمان در این زمان کار درستیه .ا لبته با کمک وام مسکن. (4142609) (alef-11)
 
امیر
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۰۷ ۱۸:۰۷:۵۹
سلام آخه باحقوق984000تومان میشه پس انداز 30میلونی داشته باشم بزارم سپرده تاوام60میلیونی بگیرم.واقعا متأسفم.چه ایده خوبی جلوی ما گذاشتین.دعاکنید2متر جا برای اون دنیا بگیریم.خدایا همه را به راست هدایت کن.آمین (4176123) (alef-3)
 
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۰:۲۳:۱۲
سلام خب اصلا چرا باید به یک خونه اولی وام با سود بالا بدن چرا مثل وام ازدواج نمیکننش 4 درصد؟
واقعا جامعه اسلامی اینه واقعا به جوونها همین قدر بها میدید؟ (4190711) (alef-11)
 
يگانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۱ ۱۴:۴۸:۵۵
بله به خانه اولي هابايدحداقل وام ٤ درصدي بدن
بلكه هم ازدواج بيشتربشه وخيلي مشكلات ديگه حل ميشه
توكل بخدا. (4303168) (alef-11)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۹ ۰۷:۳۹:۴۲
یعنی فقط خدا میتونه این ظلم رو لز سر مردم باز کنه

حقوق کار گر جماعت 900 هزار تومانه یعنی باید سه سال کار کنه تازه بشه چهل میلیون

بعد اگه همه حقوقش رو ذخیره کنه باید بره اون چهل میلیونه رو بذاره بانک اگه تا سال بعد ملک گرون نشد صد و بیس تومن دستش رو بگیره

تا با این 120 تومن و به فرض حتی اگه سی میلیون هم نقدر داشته باشه و خونه ش رو هم رهن بده میتونه مثلا یه خونه هفتاد متری توی مناطق واقعا سطح پایین تهران بخره (4466327) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.