نظر منتشر شده
۲۸۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 326827
صحنه آرایی انتخاباتی روحانی با "حصر شورای نگهبان"!
علی قلهکی؛ 4 بهمن 94
تاریخ انتشار : يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
سخنان روز پنجشنبه رئیس جمهور در جمع استانداران، حواشی زیادی داشت. مهمترین فراز صحبت های پرحاشیه روحانی در بین استان داران از این قرار است : "مجلس خانه ملت است نه خانه یک جناح؛ اگر قرار است یک جناح باشد و یک جناح دیگر نباشد، انتخابات نمی‌خواهد؛ همه‌ی آنها به مجلس بروند... دلمان می‌خواهد معتدلین به مجلس بروند و این آرزوی ما است."

در این باره چند نکته قابل ذکر است:

۱- ﺛﺒﺖﻧﺎﻡ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮﯼ کاندیداهای ﻣﺴﺌﻠﻪﺩﺍﺭ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﻓﺮﺍﺩی که مردود شدن آنها با توجه به جرائم اثبات شده در محاکم قضایی، شکی در رد صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان به جای نمی گذارد، ‏برای تکمیل پازل های کناری این بازی بود.

ﻭﺯﺍﺭﺕ ﮐﺸﻮﺭ نیز، ﺩﺭ ﺍﻗﺪﺍﻣﯽ ﺑﯽﺳﺎﺑﻘﻪ ﻭ ﻣﺸﮑﻮﮎ، ﺑیش از ۹۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺭﺍ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺻﻼﺣﯿﺖ کرد ﺗا با پز فضای ﺑﺎﺯ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺩﻭﻟﺖ، بازی را به زمین شورای نگهبان کشانده ﻭ ﺑﺎ ﻓﺸﺎﺭ ﯾﮏ "اکثریت ﺭﺩ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﺰﺭﮒ"ﻋﺪﻡ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺻﻼﺣﯿﺖ تعداد زیادی از کاندیداهای انتخابات مجلس را اقدامی خارج از عرف نشان دهد. علیرغم اینکه وزارت کشور زیر نظر مستقیم شخص رییس جمهور اداره می شود، اما روحانی ترجیح داد در این زمینه ی تحت مسئولیتش، سکوت کند.

نکته کمتر دیده شده بازی "رد صلاحیت های دولتی" اینجاست ﮐﻪ دقیقا لیست ﻋﺪﻡ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺻﻼﺣﯿﺖﻫﺎﯼ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﮐﺸﻮﺭ ‏_ﺣﺪﻭﺩ ۶ ﺩﺭﺻﺪ _ﻣﻨﺘﻘﺪﺍﻥ ﺍﺻﻮﻟﮕﺮﺍﯼ ﺩﻭﻟﺖ را شامل می شود که طی عمر بیش از دو ساله دولت "شاه پرونده" کرسنت و پرونده رانت ۶۵۰ میلیون یورویی را پیگیری نموده اند.

ﺍﺩﺍﻣﻪ بازی "تایید صلاحیت دولتی ها" ﺑﻪ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻧﮕﻬﺒﺎﻥ ﺳﭙﺮﺩﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺑﺎ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﻧﺸﺪﻥ ﮐﺎﻣﻼ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﻭ ﻣﻌﻘﻮﻻﻧﻪ ﺟﻤﻊ ﮐﺜﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﻮﺭﺍی ﻧﮕﻬﺒﺎﻥ، ﺣﻤﻼﺕ رسانه های زنجیره ای با چاشنی خط گیری منسجم از اتاق فکر "رد صلاحیت شدگان"، شکل گرفت که البته به مانند گذشته نتوانست تاثیری بر روی نظر شورای نگهبان بگذارد.

۲- بازی "تایید صلاحیت ها" در پرده آخر توسط شخص رئیس جمهور به روی صحنه رفت، صحنه ای که توسط وزارت کشور در هفته های اخیر مهیا شده بود.

ﺣﻤﻠﻪ ﺣﺴﻦ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻧﮕﻬﺒﺎﻥ ﺑﺎ کلید واژه هایی چون "عمل سليقه‌ای" و "حذف يك جناح"، صحبت های حزبی یک رئیس قوه مجریه که قرار است هفتم اسفند ماه در قامت برگزار کننده انتخابات برآید، رنگ و بوی خاصی داشت. حق را می توان قائل بود که دولت به دنبال نمایندگان نزدیک به خود برای راه یافتن به مجلس باشد ولی به این آشکارا هیچ حجت و دلیلی برای بیان از یک تریبون رسمی آن هم به فاصله کمتر از ۴۰ روز تا انتخابات ندارد.

می توان ورود آشکار روحانی با این حجم از ادبیات تند را فاز دوم پروژه فشار به شورای نگهبان دانست که فاز اول آن به صورت پنهانی شکل گرفته و با توجه به عدم تاثیر فاز اول، فاز دوم توسط شخص رئیس جمهور و در جمع استاندارن که نفر اول هر دولت در هر استان است، به حساب آورد.

روحانی به خوبی از ماده ۳ قانون اساسی که می گوید :"نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی به عهده شورای نگهبان می باشد. این نظارت، استصوابی، عام در تمام مراحل در کلیه امور مربوط به انتخابات جاری است." آگاه بوده پس برای چه هدفی در کنفرانس خبری خود پس از اجرایی شدن کامل روند برجام چنین اظهار می کند که "اخباری که از رد صلاحیت ها رسیده خوشحال کننده نبوده" ؟!

از سویی دیگر روحانی، در این سخنرانی نه در مقام رئیس جمهور و مقام ملی، بلکه در قامت رهبر یک جناح سیاسی بیان شد: «ما دلمان می خواهد معتدلین وارد مجلس شوند...»

۳- رقابت های ریاست جمهوری سال ۹۶ بی شک از انتخابات مجلس ۹۴ بی تاثیر نیست و روند کند و کسل کننده اقتصاد کشور، تنها یک راه برای این دولت می گذارد و آن تشکیل "مجلس دولت پسند" است. مجلسی که دائما در عمر کوتاه خود تا زمان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم سودای سوال و استیضاح از وزرا را در سر نداشته باشد و بیش از همه به فکر کنار آمدن با دولت برای مهیا شدن انتخابات سال ۹۶ باشد.

دولت بخواهد و یا نخواهد مجلس نهم چندان باب طبع او نبوده و حداقل با سیاست های دولت در زمینه بین الملل، سیاسی و اقتصادی، زاویه ای روشن داشته است. مجلسی که پس از اجرایی شدن برجام به فکر هماهنگی معنادار با دولت نباشد، قطعا مانعی برای دولت بر سر چیدن میوه های "نه چندان رسیده" برجام است.

۴- در کشور ما براساس اصل ۹۹ قانون اساسی وظیفه نظارت بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است. بر اساس این اصل، نظارت بر انتخابات خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، انتخابات ریاست جمهوری و همه‌پرسی‌ها برعهده شورای نگهبان است. اصل ۱۱۸ قانون اساسی، وظایف نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری نیز صراحتاً بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است.

علاوه بر آن، اصول دیگری مانند اصل ۱۱۵، شرایط داوطلبان تصدی پست ریاست جمهوری را به صراحت ذکر کرده است. نظارت شورای نگهبان در همه‌ی مراحل بصورت عام است و در انتخابات مجلس، واژه استصوابی نیز به‌کار رفته است و در قانون به معنی نظارت جامع و موثر است. بر اساس اصل ۹۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تفسیر قانون اساسی به عهده‌ی شورای نگهبان است که با تصویب سه چهارم آنان انجام می‌شود، تفسیر شورای نگهبان از وظیفه‌اش در نظارت بر انتخابات مجلس هم که مشخص و مبرهن است.

رییس جمهور کشور به خوبی می داند که مامور اجرای قانون اساسی بوده و نه دخل و تصرف در آن و یا برداشت متفاوت با "عینک دولتی" از نقشه راه کشور. اقدام دولت برای انداختن توپ در زمین شورای نگهبان و فشار آوردن های پیدا و پنهان برای گرفتن خروجی مد نظر، چیزی نیست جز نگه داشتن بازی در زمین شورای نگهبان و قرار دادن این نهاد حاکمیتی ارزشمند در مقابل افکار عمومی.

این اقدام روحانی، در چارچوب جنگ روانی دولت برای رسیدن به "معتدلی های" مدنظر است و به نوعی "توپ در زمین شورای نگهبان" است برای جلوگیری از مجلس جناحی مد نظر شخص رئیس جمهور.
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۳:۳۲:۱۴
"با توجه به جرائم اثبات شده در محاکم قضایی"
مدرک لطفا (3492327) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۲۲:۳۲
قانون اساسی وظیفه هر کس را مشخص کرده. لذا امر احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات برعهده شورای محترم نگهبان گذاشته شده نه رئیس‌جمهور. اگر همه به قانون تمکین کنیم مشکلی به وجود نمی‌آید. چه کنیم که بعضی از افراد شعار قانونگرایی می‌دهند ولی می‌خواهند فراقانونی عمل کنند. (3492808) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۱:۱۶:۰۸
وظیفه نیروی پلیس حفظ امنیت اما اگر خطا کرد دادگاه نظامی در انتظارش است . تمام اعضای شورای نگهبان انسانهایی هستند که میتوانند خطا کنند مخصوصا اینکه انها خود در باره کاندیدا ها تحقیق نمیکنند بلکه بر اساس گذارشات نظر میدهند امکان دارد ان گذارش غلط باشد هرچند که خود شخص نظر دهنده در شورای نگهبان نخواهد رای ناحق بدهد . تکلیف چیست ؟ ایا دادگاهی جهت اسال شکایات و سیدگی است . ویا باز هم رسیده کننده باز شوای نگهبان است (3493792) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۳۶:۳۹
توجه مجریان انتخابات و رسانه‌ها را به یک سخن مهم امام راحل(ره) جلب می‌کنم. امام خمینی(ره) در مورد موضع‌گیری و ضدیت با شورای محترم نگهبان فرمودند: «هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذاست ، مضر است، یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی‌الارض باید قرار گیرد.» (3494191) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۳۹:۲۵
برخی اظهارنظرهای مسئولین در مورد شورای محترم نگهبان به گونه‌ای است که انگار عزیزان شورا با رد صلاحیت شده‌ها خصومت شخصی داشته‌اند! در حالی که ملاک آنها همان‌طور که به خود افراد اعلام شده مشخص است برخی از رد صلاحیت‌‌شدگان دارای محکومیت بوده یا در فتنه حضور فعال داشته‌اند. صلاحیت برخی از افراد هم احراز نشده است. وگرنه اعضای شورای محترم نگهبان که نیمی از آنان فقهای عادل مورد تایید رهبری و امام راحل(ره) هستند با کسی خصومت شخصی ندارند. (3494194) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۱:۲۳:۰۵
احراز بر مبنای قانون نه سلیقه!! (3493810) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۸:۱۷:۲۲
قانون احراز صلاحیت را به عهده شورای نگهبان گذاشته نه رئیس جمهور ، و ورود رئیس جمهور در راستای دفاع از یک جناح عین سلیقه ای عمل کردن و بی قانونی است. در هیچ جای قانون نیامده است که وزارت کشور یا رئیس جمهور در دفاع از رد صلاحیت شدگان وکالت دارند واین خود افراد هستند که باید با ارائه مستندات از صلاحیت خود دفاع کنند.مگر اینکه رئیس جمهور خود را نماینده همه ملت ندانسته و تنها متعلق به جناحی خاص بداند. (3494642) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۷:۴۵
آقای روحانی در دفاع از کاندیدای رد صلاحیت شده گفتند مرّ قانون اعمال شود. آیا مرّ قانون این است که گفته شود دلم می‌خواهد اعتدالیون رای آورند؟ جای تاسف است اگر مردم فکر کنند یک رئیس‌جمهور حقوقدان می‌خواهد قانون را دور بزند؟ (3493973) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۳۱:۲۰
جا دارد از ذکاوت و هشیاری شورای محترم نگهبان و تلاش این نهاد متین در جلوگیری از نفوذ دشمن از طریق مجلس خبرگان و شورای اسلامی تقدیر و تشکر کنم. علی‌رغم شیطنت‌های زیادی که در نظر داشتند تا با فشار بر شورای محترم نگهبان افراد بدسابقه خود را تحمیل کنند، این شورا تحت تاثیر قرار نگرفت و به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کرد. انتظار می‌رود تا پایان رسیدگی به صلاحیت‌ها با همین قاطعیت و صلابت به دور از جوسازی‌ها ایستادگی نمایند. (3494176) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۷:۱۳:۲۵
درک این سخت است که منظور از معتدلین عقلای هردو جناح است ؟ (3494506) (alef-3)
 
ميراقا
۱۳۹۴-۱۱-۰۸ ۰۰:۳۴:۳۶
مرقانون دراصل نودنه نظارت استطلاعي است نه استصوابي مدرك {مشروح گزارشات تصويب قانون اساسي است}.
شوراي نگهبان خودش التزام عملي به شرع وقانون نداردزيرا هم خلاف عدالت شرعي عمل مي كند وهم خلاف قونون اساسي . پس خودبخودمنعزل است ودليل ديگر نگهبان يك جناح است نه نگهبان قانون.
ازمجلس سوم ببعدشوراي نگهبان نظراستصوابي را بخلاف مرقانون اعمال كرده است.
خلاف ديگرش چرا ازيك جناح نودنه درصد ردصلاحيت كند ولي ازجناح خودش نوددرصدتاييدصلاحيت كندچرا؟
آيااين بي طرفي وعدالت شوراي نگهبان رازيرسؤال نبرده است؟
لطفا درداوري عدالت وانصاف رامراعات بفرمائيد اگرشما درتحليل تان رعايت نمي كنيداما وظيفه شوراي نگهبان است كه رعايت كند وگرنه خودبخودمعزول است. (3502157) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۸:۰۶
از مسئولین دولتی انتظار می‌رود بیشتر به مرّ قانون عمل کنند و بگذارند کسانی که صلاحیت‌شان مورد تایید قرار نگرفته از راه و مجرای قانون پیگیر کارشان باشند و بی‌جهت توقع در رد صلاحیت شده‌ها ایجاد نکنند. (3493974) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۸:۲۰
وقتی رئیس‌جمهور در مقام اولین مقام اجرایی کشور در جهت تضعیف شورای محترم نگهبان قدم برمی‌دارد و سخنرانی می‌کند چه انتظاری داریم که دشمنان نظام در داخل و خارج در این مورد ساکت باشند! (3493975) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۸:۳۲:۵۵
اولا شخص رئیس جمهور از نظر جناح بندی نیز خودشان ( جزو جناح راست سابق ) که امروز مدعی اصولگرائی هستند به شمار میروند لذا از روی حب و بغض نسبت به شورای نگهبان سخن نمی گویند.
دوما رئیس جمهور با توجه به سیره و شاکله < شورای نگهبانِ پس از امام > و تجربه دو سه دهه اخیر خوب پنداشته اند این شورای محترم تصمیماتش آنگونه نیست که حضرات خود ادعا می فرمایند .
و اما ختم کلام... حضرات تا کی قرار است این شیوه تصمیم گیری را ادامه دهند؟
بهترین کار عمل به قانون اساسی است البته بدون تفسیر به رأی . (3494685) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۱:۳۸:۴۳
اختیارات ایشان طبق قانون اساسی چسیت !!!!!!!!!!!!!؟ (3495262) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۹:۰۰
آقای رئیس‌جمهور و بعضی از وزرا اگر تلاشی را که برای امر نامرتبطی مثل تأیید رد صلاحیت‌شدگان می‌کنند برای بهبود مسائل اقتصادی کشور و مردم هم می‌کردند الان این وضعیت اقتصادی جامعه نبود. (3493978) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۸:۰۵:۳۱
وضعیت اقتصاد را مجلس درست می کند چون نمایند ه مردم است. (3494623) (alef-13)
 
الی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۳۳:۱۰
قرار نیست شورای نگهبان هم سلیقه ای عمل کنه شورای نگهبان نیز یه نهاد است که در چارچوب قانون باید وظایفش رو انجام بده نه سلایق شخصی اعضایش بنابراین اگر فردی رد صلاحیت بشه این وظیفه شورای نگهبان است که اعلام کند به چه دلیلی و مستند به چه عملی یا حکمی و یا اقدامی فرد را از این حق طبیعی اش محروم کرده بنابراین، این شورای نگهبان است که وظیفه شفافیت در عملکردش رو بر عهده داره
لذا نتیجه این موضوع این است که تمام نهادها و اشخاص در حکومت اسلامی ایران پاسخگو میباشند
این نیز یه اصل بدیهی است که فکر کنم همه قبول داریم در غیر این صورت ما با پدیده ای نامبارک مواجه خواهیم بود (3493991) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۳۴:۳۹
رای دادن در جمهوری اسلامی یک تکلیف الهی است بنابراین نباید با رای دادن از روی ناآگاهی، کسانی را به مجلس بفرستیم که خواسته‌های شیطان بزرگ را برآورده نماید. ان‌شاءا... با بصیرت به انتخاب افرادی همت گماریم که اسامی آنها مورد تایید سفارت انگلیس خبیث و جاسوسان شیطان بزرگ نباشد. (3494183) (alef-13)
 
ن.م
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۴۹:۴۷
قانون برای مردم است اما مردمی که بیشتر از60درصد جامعه هستند باکار شورای نگهبان حقشان ضایع شده است .در انتخابات ریاست جمهوری دیدید که روحانی بیشتر از چند تای دیگر که اصول گرا بودند رای آورد.از طرفی این دولت درستکار است یا دولت قبل که کشور را به فلاکت انداخت.به خود بیائید وضعیت بیعدالتی محکوم به شکست است.رئیس جمهوری که 70 درصد رای آورده باید هم حق مردم را بگیرد.اگر خدا را قبول دارید واقعیت را بپذیرید که روز آخرتی در پیش است (3494051) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۱:۱۹:۵۹
هرکس بخواهد شورای نگهبان را تضعیف کند مفسد است امام خمینی (3496681) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۲۵:۰۰
شؤرای نگهبان بدون ملاحظه هیچکس فقط و فقط خدا را در نظر بگیرد. امام خمینی (3494157) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۸:۱۶:۰۲
چرا بدون مطالعه حرف میزنید ؟ لطفا بند به بند قانون اساسی را مطالعه کنید سپس ابراز نظر بفرمائید!
1- کجا قانون اساسی امر احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری را برعهده شورای نگهبان گذاشته است؟
2- قانون اساسی تنها احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را برعهده شورای محترم نگهبان گذاشته تا مبادا افرادی چون بنی صدر و احمدی نژاد بر کرسی ریاست جمهوری ( یعنی مرد شماره دو کشور ) تکیه زنند .
3- بنا بر مصالحی ، خبرگان قانون اساسی در بدو پیروزی انقلاب ، احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری را مخصوصا و از روی حکمت بر عهده شورای نگهبان نگذاشتند تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانند در صورت لزوم مستقلا عدم کفایت رئیس جمهور را تصویب و همچنین نمایندگان خبرگان رهبری در صورت نیاز رهبر را عزل نمایند. (3494639) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۴:۰۸:۰۴
خیر قانون اساسی نظارت را بر عهده شورای نگهبان گذاشته است. متاسفانه اینها دارند اجرا می کنند.
نظارت یعنی آنکه مجریان اجرا می کنند اگر کسی شکایت دارد ناظر بررسی می کند.و قضاوت می کند.
اکنون بفرمایید شورای نگهبان کسی را رد صلاحیت می کند. او به چه کسی شکایت کند که شورای نگهبان اشتباه می کند.؟
به خود شورای نگهبان؟

در سال 88 شورای نگهبان با دخالت در انتخابات باعث آن فتنه شد. باید به کی شکایت کرد که آقای جنتی دارد از یک کاندید خاص حمایت میکند.؟
من اگر در این کشور کاره ای بودم شورای نگهبان بویژه آقای ج را بعنوان آغاز کننده فتنه در سال 88 محاکمه می کردم.
برادر جان ما باید این کشور را بر اساس منطق و چهار چوبی عادلانه و قابل قبول برای همه مردم اداره کنیم. و اگرنه دائما در تنش هستیم. (3495695) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۴:۱۳:۱۴
انتخابات تمام شد. اعصابتان را خرد نکنید. سالی که نکوست از بهارش پیداست! (3495709) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۴:۱۳:۵۸
آیا چون قانون وظیفه اجرای قانون را برعهده دولت گذاشته سایر نهادها که نباید از قوه مجریه انتقاد کنند؟ و اگر کردند کاری خلاف قانون می کنند ؟ آیا انتقاد دبیر محترم شوری نگهبان ، رئیس محترم قوه قضاییه و .... از دولت به معنا دخالت در کار دولت است ؟ مثلما اینطور نیست از طرفی رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی و شخص دوم مملکت باید پیگیر این امور باشد هرچند نهایتا هرچه را شورایمحترم نگهبان تایید کرد ایشان و دولت باید اجرا نمایند و نمی توانند سر باز زنند اما مثلما می توانند انتقاد کنند و هم پیگیری نمایند اگر حقی از کسی یا مردم سلب شده توسط شورای محترم نگهبان برگردانده شود (3495712) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۲:۵۹:۲۶
این مال دولت قبل بود ، بیدار شو ! (3496846) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۲۳:۰۱
توجه مجریان انتخابات و رسانه‌ها را به یک سخن مهم امام راحل(ره) جلب می‌کنم. امام خمینی(ره) در مورد موضع‌گیری و ضدیت با شورای محترم نگهبان فرمودند: «هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذاست ، مضر است، یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی‌الارض باید قرار گیرد.» (3492811) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۱۷:۲۰
یک تحقیق بکن ببین ایا دولت جناب روحانی نماینده ای را که جرم حمل مواد مخدر در فرودگاه شیراز را داشته تایید کرده یا نه... (3493010) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۲۲:۵۴
1-
مدرک عبارت است از انطباق قانونی اساسی با گفتار اقای حسن روحانی .رییس جمهور حق دخل و تصرف در قانون اساسی را ندارد
2-
از سویی دیگر روحانی، در این سخنرانی نه در مقام رئیس جمهور و مقام ملی، بلکه در قامت رهبر یک جناح سیاسی بیان شد: «ما دلمان می خواهد معتدلین وارد مجلس شوند...
و با توجه به این دونکته نتیجه گیری می شود این صحبت ها کارکرد انتخاباتی داشته است .



رییس جمهور ( فعلی ) کشور به خوبی می داند که مامور اجرای قانون اساسی بوده و نه دخل و تصرف در آن و یا برداشت متفاوت با "عینک دولتی" از نقشه راه کشور. اقدام دولت برای انداختن توپ در زمین شورای نگهبان و فشار آوردن های پیدا و پنهان برای گرفتن خروجی مد نظر، چیزی نیست جز نگه داشتن بازی در زمین شورای نگهبان و قرار دادن این نهاد حاکمیتی ارزشمند در مقابل افکار عمومی. (3493036) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۳۲:۳۵
به مردم واگذار کنید (3493073) (alef-3)
 
سرباز
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۱۹:۴۰
با سلام مردم اگر بدونند اونوقت به کی رای بدن! (3493951) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۰:۰۶:۱۵
شما قدرت تشخیص ندارید و نمی دونید میتونید به اصولگرایانی که دائما همین نظر شما را به ملت القا می کنندرای بدید. بقیه مردم قدرت تشخص دارند و می دونند به کی رای بدهند. (3494248) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۳:۱۶:۳۶
مردم نمي دونن كه نمي دونن ولي خوبه كه شما مي دوني كه مردم نمي دونن!!! (3495553) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۳۵:۵۰
همچین اصلی در قانون اساسی نداریم در مورد نظارت استصوابی (3493274) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۸:۳۹
بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس توسط شورای محترم نگهبان نشانه مردم‌سالاری دینی است چرا بعضی‌ها بدیهیات اولیه را هم منکر می‌شوند و هر کجا قانون به نفع آنان نباشد برخلاف قانون عمل می‌کنند؟ (3493977) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۴۵:۳۶
خسته نباشی دلاور!!! یه جناح تارومار شده وجدان مجدان ندارید؟!!!!!!!!!!! (3493446) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۹:۲۲
رئیس‌جمهور که مدعی است نباید تنها از یک جناح در مجلس حضور داشته باشد چرا تمامی استانداران، فرمانداران، رؤسای دانشگاه‌ها و... دولت قبل را قلع و قمع کرد! (3493979) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۱:۵۰:۴۴
ایراد شما به دولت نهم و دهم هم وارد است که تمامی استانداران، فرمانداران، رؤسای دانشگاه‌ها و... دولت قبل را قلع و قمع کرد. (3494391) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۱:۴۱:۰۱
اصلا هم این طور نیست در استان سمنان که اکثر فرمانداران ازدولت قبلی هستند (3495272) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۶ ۱۰:۳۸:۳۶
مجید جان دولت باید با رییس جمهور هم جهت باشه این مجلسه که باید از همه جناح ها نماینده داشته باشه. (3497598) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۹:۵۸:۱۷
اگر قانون مدار هستیم قانون میگه برای تایید صلاحیت التزام عملی به ولایت فقیه لازمه انصافا آیا این اقایون التزام عملی دارند؟ (3493608) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۱۱:۴۸
اگر جرم مرتکب شدن در دادگاه های علنی محاکمه بشن (3494122) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۷:۵۱:۵۷
یکی از کسانی که مورد حمایت اصلاح طلبان در شیراز بود و توسط هیئت اجرایی تایید صلاحیت شده بود همین چند روز پیش با مواد مخدر دسگیر شد!
این یه نمونه بود! (3494594) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۸:۳۶:۲۸
مدرک را به شما ارائه کنندگان یا خودشان؟
اگر به خودشان ارائه کنند (که می کنند) آیا آقایان حاضر خواهند بود که مستندات عدم صلاحیت خود را در اختیار عموم بگذارند ؟
و اگر مستندات مستفیماً در اختیار عموم قرار بگیرد همین افراد و حتی شما نخواهید گفت که چرا باید به خاطر یک فرد به آبرو و حیثیت یک خانواده لطمه وارد شود؟
چرا به قیمت آبروی افراد می خواهید امور جناحی خود را پیش ببرید؟!!!!!!!! (3494697) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۰۶ ۱۲:۳۸:۱۴
برادر من دنبال چه مدرکی هستی ؟ به نظرت پرونده کسی که مرتکب زنا شده یا قاچاقچی مواد مخدر یا پرونده مفتوح داره رو باید برای امثال شما و همفکرانتون به نمایش بگذارند که بعد خود شما معترض بشید که چرا با آبروی مردم بازی میکنید یا کسانی که اگه خیلی با ارفاق نگاه کنیم و نگیم خائن به ملت هستند بلکه فقط به خاطر ساده لوحی و ساده اندیشی علیه آسایش و امنیت مردم اقدام کردند و فرصت عرض اندام و خود نمایی را به تمام دشمنان قسم خورده ایران تقدیم کردند ، باید به اینگونه افراد فرصت دوباره داد؟ نه، هیچ عقل سلیمی چنین اجازه ای نخواهد داد
به نظرم خود کسانی که معترض به ردصلاحیت هستند اگر مراجعه کنن حتما مدارک و دلایل رد صلاحیتشان را خواهند دید (3498010) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۹ ۲۳:۲۱:۲۰
عزیزم مدرک رو به شما نباید نشون بدن که!
نهاد بررسی مشخص هست و اختیارات قانونی هم مشخص .
چرا بعضیا دنبال مظلوم نمایی هستن؟ به نظرم عدالت اینه که ذهن مردم رو خراب نکنیم و اجازه بدیم مردم تصمیم بگیرن (3505985) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۳:۳۵:۵۹
یک حرف زیبای دیگر که آقای رئیس جمهور زدند این بود
صلاحیت کاندیدا ها را مردم با رای خود باید تعیین کنند (3492342) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۵۶:۳۳
بعداز تائيد شوراي نگهبان ---- به صحبت هاي آقاي روحاني در سالهاي ديگر توجه كنيدبعد ببيند نظر ايشان چه بود است (3492938) (alef-13)
 
پژمان
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۲۱:۵۴
اگه اینطوریه پس چرا رسایی رو دولت رد صلاحیت کرد؟؟؟؟؟ (3493030) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۰:۴۱:۰۴
رسایی محکومیت داره محض اطلاع! چند سال انفصال از خدمت داره (3493694) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۱:۲۸:۲۹
به قول دوستمون مدرک (3493829) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۰:۲۳:۴۰
رد صلاحیت ها در حوزه های اجرایی با استعلام از مراجع چهار گانه است و بر اساس مدرک (3494281) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۱۴:۳۳
رییس جمهور محترم اگه راست مگه موقع انتخابات ریاست جمهوری انتخابات آزاد اعلام کنه (3493940) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۳۹:۴۸
خوب قرار شد مردم تعیین صلاحیت کنند ، با رای خودشان
در ضمن مطهری و دیگران هم محکومیت فراوان دارند (3494006) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۸:۳۹:۳۶
از محکومیت فراوان مطهری تنها یک مورد رو بگو. (3496371) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۳:۱۵:۳۳
آره ، آقای مطهری به جرم کتک خوردن از اراذل و اوباش در فرودگاه شیراز محکوم شده ! (3496882) (alef-13)
 
علمداری
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۴۹:۴۴
جناب علی قلهکی ، بردار گرامی
سایت الف ، اگر منتشر نکنید مشکلی نیست ، فقط خواهشا به اطلاع ایشان برسانید .
تعداد ثبت نام شده ها به عنوان یک جامعه آماری که از طیف ها و شخصیت های مختلف جامعه هستند که به نظر خودشان یا اطرافیانشان شخصیت هایی هستند که میتوانند در مجلس حضور پیدا کنند . (افراد استثنا و مثال های موردی در نتیجه جامعه اماری تاثیری ندارند)
با این توصیف ، مگر میشود 60% جامعه مشروب خوار و قمار باز باشند؟ مگر میشود 60% افراد جامعه اسلام و ولایت فقیه و نظام را قبول نداشته باشند؟
مگر میشه آن امام جمعه که مردم سالها پشت سر ایشان نماز خوانده اند ، اسلام را قبول نداشته باشد؟
مگر میشود مطهری نظام و ولایت را قبول نداشته باشد؟
مگر میشود آن انقلابی که 50 سال در مبارزات انقلاب و بعد از آن در کشور بوده رد صلاحیت شود؟
آیا اگر بخواهند طرفداران شخصیت هایی چون هاشمی ، خاتمی ، ناطق نوری ، سید حسن خمینی ، روحانی را از گردونه حیات سیاسی حذف کنند میتوانند خود را پیروز و محبوب مردم معرفی کنند و بگویند ما منتخب مردم هستیم ؟؟
آیا اگر فرضا این افراد با دیدگاه سیاسی شورای نگهبان فاصله دارند ، باید طیف طرفدار آنها که اتفاقا دارای پایگاه اجتماعی بسیار قوی در جامعه هستند نیز حذف شوند؟
شورای نگهبان و حامیان جریان های سیاسی شان ، نگران هستند که نکند مجلس به دست اصلاح طلب ها بیفتد . دقیقا موضوع همین است. خودشان هم قبول دارند که در صورت تائید صلاحیت مردم به جریان های اعتدال گرا و اصلاح طلب رای میدهند . پس خودشان هم میدانند که این طیف چه پایگاه قدرتمندی در جامعه دارد. وگر نه ، نیاز به این همه رد صلاحیت نداشتند.
جریان های اصلاح طلب همگی از انقلابیون و اسلام گرا ها و طرفداران ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ایران هستند . ترس شورای نگهبان ، ترس از از دست رفتن قدرت است نه ترس از بین رفتن اسلام و کشور.
مگر میشود در کشور فقط یک جریان سیاسی را دارای صلاحیت دانست و به مخالفان آن جریان برچسب قمار بار و شراب خوار و ضد ولایت فقیه و ضد انقلاب و ضد اسلام زد؟؟؟
یادمان باشد که همه این ثبت نام شده ها در نظام جمهوری اسلامی زندگی میکنند و احتمالا ساکن روسیه و تایلند و جیبوتی و برزیل نیستند.
اگر این گونه است که بر اساس دیدگاه شورای نگهبان 60% این افراد مشکل دار هستند . آیا این امار شورای نگهبان تضعیف آموزه ها و فرهنگ سازی 37 سال حکومت جمهوری اسلامی ایران نیست؟
چگونه است که در جمهوری اسلامی ایران ، طبق نظر شورای نگهبان فقط 40% جامعه مورد قبول است و دارای حقوق شهروندی هستند و بقیه از حقوق شهروندی محروم هستند ؟
رای مردم تزئینی نیست . رای مردم فقط برای پز دادن در جهان نیست . رای مردم نشان دهنده خواست اکثریت مردم است . تنوع جریان های سیاسی قدرت انتخاب به مردم میدهد و پیروزی در این میدان است که میتواند کشور را در مقابل حوادث بیمه کند . ایجاد نارضایتی و مایوس کردن مردم با گرفتن حق انتخاب از انها هنر نیست .

به قول رئیس جمهور : پس چرا انتخابات برگزار میکنیم ؟
از بین همین افراد مورد تائید شورای نگهبان ، که با سلایق و بینش سیاسی شورای نگهبان سازگار هستند بصورت دوره ای عده ای را روانه مجلس کنند و رای و نظر مردم هم که مهم نیست. چون طرفدار هر گروه و جریانی که باشند فقط حق دارند به این افراد باب سلیقه شورای نگهبان رای دهند و نتیجه فرقی ندارد.
اگر به سخنان جناب روحانی توجه میکردید و باند بازی را کنار بگذارید متوجه میشوید که در این منطقه اشوب زده خاورمیانه ، کشور ما نیاز به اتحاد ملی و شور انتخاباتی و زنده نگاه داشتن امید در دل مردم دارد . که طبیعتا با سرکوب مردم و گرفتن حق انتخاب از آنها حادث نخواهد شد. (3493137) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۱۶:۰۹
میشه بگید نقش قانون چی هس اینجا ؟ مردم هم همه دوس دارن از چراغ قرمز رد شن؟ چون دوس دارن رد شن پس نباید پلیس باشه؟قانون معنا نداره؟قانون بد از بی قانونی بهتره .... (3493204) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۵۷:۱۶
قانون گفته هر کسی رو که دوست داشتید تایید کنید هرکسی رو که دوست نداشتید رد کنید ؟!؟!؟!
تایید یا رد صلاحیت باید تابع مدرت مستند قابل اثبات در محاکم قضایی باشه نه با تشخیص سلیقه ای افراد. این چه جور قانونی است که شخصی مثل مطهری را نیز رد صلاحیت میکند؟!؟!؟!
من از منتقدین آقای مطهری هستم و به بسیاری از نظرات ایشان انتقاد دارم ولی میدانم علیه ایشان سند محکمه پسندی وجود ندارد که دال بر عدم صلاحیت ایشان برای نامزدی نمایندگی مجلس باشد. پس تنها مسئله ای که میماند انتقادات ایشان از مسائلی مثل مسئله حصر است که شاید به مذاق یک جناح خوش نیاید ولی نه جرم بود و نه خلاف قانون که از قضا تمام انتقادات بیانگر یاد آوری قانون بود.
پس با چنین عملی شورای نگهبان جایگاه خود را زیر سوال برده ، زیرا به جای نگهبانی از قانون اساسی نظر سلیقه ای غیر قانونی خود را جایگزین کرده. (3494083) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۳۳:۳۰
خیلی حرف پوپولیستی است. (3493267) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۳۳:۵۰
پس چرا شما دائما میگید احمدی نژاد صلاحیت نداشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3493269) (alef-3)
 
میثم
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۹:۱۲:۳۴
دقیقا نظر شخصی خیلی هاست که صلاحیت نداشت. و گرنه اگر مجبور باشیم به عنوان مرجع قانونی نظر دهیم که نمی شود بدون مدرک کسی را رد صلاحیت کرد. (3494770) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۴:۱۲:۳۴
ما می گوییم صلاحیت نداشت تا مردم رای ندهند .
نمی گوییم شورای نگهبان ایشان را رد صلاحیت کند؟
شما هم در مجات و رادیو تلویزیون و غیرو بگویید فلانی اشکال دارد. ولی حق ندارید تا دادگاه ایشان را محکوم نکرده اقدامی علیه کسی انجام دهید. (3495708) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۹:۵۰:۲۶
پس چرا وزارت کشور منتقدان خودش را رد صلاحیت مرد؟ (3493589) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۰:۴۹:۲۴
وزارت کشور نقشی در رد صلاحیت ها نداره (3493728) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۱:۳۴:۴۴
بسیار کلی گویی و غیر معقول سخن گفتند..از حقوقدا بعید است . دیگر مانهاد نظارتی برای چه می خواهیم مردم خودشان تشخیص دهند. پلیس برای چه می خواهیم ؟ (3493847) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۷:۱۷:۰۵
شما در کجای تاریخ نوین تهاد ناظری را دیده اید که بگوید من فقط به خدا پاسخگو هستم؟ (3494512) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۳:۳۸:۱۷
فقط باید دعا کرد مجلس آینده همسو با دولت نباشه..در کشور نباید تک صدایی وجود داشته باشه که ابدا به نفع مردم نیست..اگر دولت هر لایحه ای که به مجلس میفرسته از قبل بدونه تاییده اصلا جالب نیست..اینطور همه عیوب دولت پوشیده میمونه ومشکلات مردم روزبروز حجم سنگینی تری پیدا میکنه بدون اینکه فریاد انتقادی از طرف نمایندگان کسی بشنوه..البته نمره مجلس فعلی که مثلا با دولت همسو نبود هم ابدا جالب نیست در اینمورد..در مجلس فعلی هم(بجز در مورد مذاکرات هسته ای که بیشتر انتقادها جناحی بود)در هیچ مورد اقتصادی ندیدیم از دولت بخاطر مردم انتقاد جدی بشه حتی ردر بعضی موارد نمایندگان جلوتر از وزرای دولت مشکلات را توجیه میکنند..دولت فعلی نشون داده در برابر انتقادات ابدا گوش شنوایی نداره(مخصوصا در موارد اقتصادی)و کارها رو دوست داره به دلخواه خودش پیش ببره حال شما تصور کن که مجلس آینده هم باهاش همسو باشه در اینصورت واقعا منافع مردم در خطر قرار میگیره (3492356) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۳:۴۳:۲۷
دولت مجلس همسو نمیخواد. مجلسی میخواد که آدمهای عاقل اکثریتش باشن. اینطوری دیگه وزرا و معاونینشون وقتشو رو برای جواب دادن به سوالات نماینده هایی که هدفشون کارشکنی هست، تلف نمیشه (3492380) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۳:۵۲:۰۰
نياز به اينهمه جنجال نيست ،
فقط يك درخواست داشته اند و آن اعلام دليل ردصلاحيت هاست ،
عدم التزام به قانون و اسلام بايد يك مصداق داشته باشد مانند محكوميت مالي ، امنيتي يا اخلاقي .
افرادي كه در استعلام ها مشكلي نداشته اند نبايد باز به دليل عدم احراز ، از رقابت باز بمانند


-اگر شوراي نگهبان دليل رد صلاحيت ها را اعلام كند مشكل حل خواهد شد (3492410) (alef-13)
 
اکبر
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۳:۵۲:۵۰
واقعا شما تمام حرف و مواضع را اینگونه تحیل ونقد می کنید؟؟ من به روحانی رای نداده ام اما استدلال فقهی و علمی بسیار قابل قبولی ارائه کرد و در مجموع هم از سخنانش دلسوزی وخیرخواهی برای نظام وکشور بود (3492414) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۳:۵۵:۱۷
نکته کمتر دیده شده بازی "رد صلاحیت های دولتی" اینجاست ﮐﻪ دقیقا لیست ﻋﺪﻡ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺻﻼﺣﯿﺖﻫﺎﯼ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﮐﺸﻮﺭ ‏_ﺣﺪﻭﺩ ۶ ﺩﺭﺻﺪ _ﻣﻨﺘﻘﺪﺍﻥ ﺍﺻﻮﻟﮕﺮﺍﯼ ﺩﻭﻟﺖ را شامل می شود که طی عمر بیش از دو ساله دولت "شاه پرونده" کرسنت و پرونده رانت ۶۵۰ میلیون یورویی را پیگیری نموده اند.

جوری گفتی دقیقا که هر کس ندانه فکر میکنه چه خبره
تنها منتقد دولت که توسط دولت رد صلاحیت شد رسایی بود که رد اون هم توسط شورای نگهبان تایید شده
همه متن بالا همین طوری است (3492424) (alef-13)
 
حسینی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۳:۵۵:۳۱
مقاله شما بیانگر رضایتمندی شما از عدم تایید صلاحیت کاندیدا می‌باشد و الگوی ذهنی که شما در نگارش مقاله از آن پیروی میکنید، الگوی توهم توطئه است. بسیار تلاش کردید که خیلی منظم مباحت ذهنی خود را کنار هم بچینید تا خواننده را وادار به ذهنگرایی کنید ولی آن چیزی که در واقعیت رخ داده و نتیجه آن روشن است نزدیک به 99 درصد تایید صلاحیت شدگان از یک جناح هستند. و انتخابات و رقابت واقعی نخواهیم داشت. (3492426) (alef-13)
 
سید ابراهیم کراماتی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۳:۵۵:۳۷
بارزترین مصداق یکبام و دو هوا در انتخابات این است که بخشیاز مردم صرفا امکان برگزیدن داشته باشند ولی حق برگزیده شدن نداشته باشند!
آیا این عادلانه است ؟ آیا با این روش مردم توانمند در تعیین سرنوشت خویش هستند؟
آیا این استفاده ابزاری از مردم نیست؟ (3492428) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۳:۵۹:۳۱
کاملا مشخص است شماوابستگی جناحی دارید وانصاف نه شماازکجا فهمیدید کاندیداها مسئله دارهستند ؟آنهارا میشناسید وپرونده آنهارامرور کرده اید یا فقط دین ندارید؟مگر امام خمینی که ظاهرا شما طرفداراوهستید نگفته مردم اگر خواستند اشتباه کنند حق دارند وکسی نباید دخالت کند؟این رئیس جمهورراهم شورای نگهبان تایید کرده مردم انتخاب کرده اندورهبرهم تنفیذ کرده است شماراچه کسی تاییدکرده است؟حافظ قانون اساسی وارکان آن طبق همان قانون رئیس جمهوراست شماچرا کاسه داغ ترازآش شده اید مطمئن هستید نفوذی یا شیعه انگلیسی نیستید؟ (3492439) (alef-13)
 
hamid
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۰۳:۴۴
اگر همانطور که میگویید دلیل رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شدن عده ای اثبات جرمشان در دادگاه است مشکلی نیست .ولی خود می دانید که دروغ می گویید وگرنه این تعداد عدم احراز صلاحیت وجود نداشت چون به راحتی میشد به پرونده تخلفشان استناد کرده و انها را رد صلاحیت کرد. (3492456) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۰۳:۵۵
من نمی دونم نویسنده این مت چر ام ی خواد بگه شب روز است مثلا فردی مثل علی مطهری چه مشکلی دارد جز ازاده بودن و یا این نویسنده محترم چطور می تواند عدم احراز 40 درصد از داوطلبان را توجیه کند به طوری که شورای محترم نگهبان اعلام می کند من دلیلی برای رد این افراد ندارم ولی انها رو هم تایید نمی کنم که این موضوع با اصل 37 قانون اساسی در تضاد کامل است اصلی که اشاره بر برائت افراد می کند (3492458) (alef-13)
 
سید میثم
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۰۴:۵۳
نویسنده به شدت جانبدارانه متن رو نوشته.
چطور تایید صلاحیت توسط وزارت کشور و به استناد استعلامهای صورت گرفته از نهادهای 4 گانه صاحب نظر مساله دار است اما رد صلاحیت گسترده نامزدهای جریان اصلاح طلب توسط شورای نگهبان مساله دار نیست؟
نویسنده به نظر میرسه با اتصال به غیب تایید صلاحیت شدگان توسط وزارت کشور رو افرادی مساله دار و... خطاب کرده. به نظر من مساله دار اقدامات شورای نگهبان در انتخاباتهای اخیر است.
شورای نگهبان در انتخابات مختلف نشون داده که بیطرف نیست.
به نظر من صرفا اعلام نظر نهادهای 4 گانه اعلام صلاحیت نامزدها بایستی ملاک تایید صلاحیتها باشه و شورای نگهبان حق نداره سرخود و سلیقه ای نظر خود رو به مردم تحمیل کنه. (3492462) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۰۷:۳۰
وقتی شما دولت و رییس جمهور و وزارت کشور و همه جا را محکوم میکنید که حرف خودتان را بکرسی بنشانید ، تکلیفتان معلوم است . مردم شما را باور ندارند و این دیر یا زود جواب میدهد (3492478) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۰۸:۰۱
زنده باد روحانی (3492480) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۱۸:۵۴
قانون اساسی وظیفه هر کس را مشخص کرده فلذا امر احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات برعهده شورای محترم نگهبان گذاشته شده نه رئیس‌جمهور. اگر همه به قانون تمکین کنیم مشکلی به وجود نمی‌آید. چه کنیم که بعضی از افراد شعار قانونگرایی می‌دهند ولی می‌خواهند فراقانونی عمل کنند. (3492534) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۲۰:۴۱
من نمیدونم مردم ما چرا اینقدر خیال میکنند مجلس آینده اصلاح طلب بشه قراره خیلی وضعشون خوب بشه وعالی بشه...آقای طیب نیا نماینده آقای عارف در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بود که بعد از انتخاب آقای روحانی وزیر اقتصاد شد..چه گلی به سر مردم زد جز اینکه در رکود شدید مالیاتهارو بشدت افزایش داد وفشار روی اصناف وکسبه ومردم گذاشت و اخیرا هم میخواد دستگاههای فروش برای بیشتر بالابردن منابع دولت در مغازه های مردم بزاره بدون اینکه به این فکر کنه اینهمه مالیات در برابر چه خدماتی وبه چه دلیل؟به نظر من مردم ایران بیشتر احساسی عمل میکنند و نکات مهم جناحها وعملکردشون که روی زندگیشون تاثیر مستقیم داره با هیاهوی رسانه ای از نظرشون دور میمونه...جناح اصولگرا بخاطر سهل انگاری در نشون دادن به اینکه حقوق شهروندی مردم وآزادیهای فردی براشون در اولویت نیست خیلی همیشه ضربه خورده در حالیکه به نظر من جناح اصولگرا کمتر اهل ضربه زدن به منافع اقتصادی مردم بوده اند ولی این سهل انگاری که در خط قبل عرض کردم بهشون بیخودی خیلی ضربه زده..اتفاقا جناب سلیمی نمین چندی قبل به همین نکته اشاره کرده بودند..اصلاح طلبها با طرفداری از آزادی برگزاری چهارتا کنسرت ویکسری آزادی اجتماعی به راحتی میلیونها میلیون رای برای خودشان بدست می آورند در حالیکه از لحاظ اقتصادی ابدا به نفع مردم حرکت نمیکنند واصولگرایان میتونند با آسیب شناسی و برطرف کردن بعضی موارد مثل دفاع واهمیت بیشتر به آزادیهای فردی(در حد منطقیش)کلی از این آرایی که به نفع اصلاح طلبها بیمورد رفته بدست آورند چون از لحاظ اقتصادی بیشتر همیشه به نفع مردم قدم برداشته اند...اگر مجلس آینده همسو با دولت بشه واقعا منافع مردم در خطر قرار میگیره..دیگه هرکاری دولت بکنه چه به نفع مردم چه ضرر قبلش به به وچه چه از مجلس بلنده و مردم دستشان دیگر جایی بند نیست..در همین بحث آلودگی اخیر هوا اگر تیتر چند سایت و روزنامه اصولگرا نبود در انتقاد به آلودگی هوا (حالا به هر دلیلی)واقعا صدای مردم چه کسی بود؟خانم ابتکار که در حال کمپین تشکیل دادن دمای هیجده درجه منازل بود و همه در حال زدن خودشان به آنراه...مجلس یک کشور همیشه باید غیر همسو با دولت آن کشور باشد تا امور آن کشور به نفع مردم پیش رود.. (3492546) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۲۰:۵۴
خیلی دلیل مستدل و منطقی آوردید واقعا! (3492548) (alef-3)
 
با سلام
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۰۵:۴۶
با سلام،
اگر اسب قدر اجازه ورود به میدان نداشته باشد، هر اسبی دگر، میتواند از خط پایان بگذرد.
تا زمانی که از توانایی ظرفیت کشور برای اعتلای مملکتمان استفاده نبریم یک جناح، اسلام و ایران را به قهقرا خواهد برد. و آینده ای روشن برای ایران در نظر نخواهد بود. (3492974) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۵۰:۳۶
دلتون رو به مثبتهای فضای مجازی خوش نکنید، دنیای واقعی 180 درجه متفاوت با دنیای مجازی میباشد. همین توهم مجازی باعث وقایع سال 88 شد. (3492667) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۵۰:۵۰
بوی فتنه جدید میاید . (3492668) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۰۲:۱۶
اشکال کار این است که شورای نگهبان خودش قانون را تفسیر می‌کند یعنی‌ اختیارات خودش را معین می‌کند و روز به روز بر دامنه آن می‌‌افزاید. هیچکس هم نمیتواند چیزی بگوید چون می‌گویند قانون است. حالا اگر چند سال دیگر گفتند تفسیر نظارت استصوابی این است که برای هر حوزه فقط یک نماینده کاندید باشد و آن را هم شورای نگهبان تعیین کند چی‌؟ (3492958) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۵۵:۳۰
البته از جبهه پایداری (3493464) (alef-3)
 
امير
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۵۲:۱۱
زنده باد شوراي نگهبان (3492679) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۱۲:۵۰
آقا امیر لطفا تعداد مثبت هایت را بشمار (3493189) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۰:۲۴:۲۴
تعدا مثبت ها دلتون را خوش نكنه .
لطفا دوباره دچار توهم نشويد كه كشور دچار بحران شود .
هواداران لايك كردن در فضاي مجازي با خواسته توده هاي مردم فاصله بسياري دارد . (3494989) (alef-13)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۱۱:۴۹
جناب نویسنده محترم طبق نص صریح قانون اساسی رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است و نه مامور اجرای قانون اساسی به گفته شما !!! همین کم توجهی و جایگزینی کلمه "مامور" به جای "مسئول" نمایانگر آن است که مطلب فوق با عجله و صرفا در مقام پاسخگویی به اظهارات جناب آقای دکتر روحانی تهیه و منتشر شده است و نه بر اساس مستندات و یا قدرت تحلیل و برداشت قوی از مسائل سیاسی! لطفا دقت نظرتان را بیشتر نمایید. (3492760) (alef-13)
 
ايراني
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۱:۰۷:۰۴
والا من كه تا به حال راي ندادم و در آينده هم بعيد مي دونم راي بدم ، ولي خداييش ديگه رد صلاحيت علي مطهري را نمي شه به هيچ وجه توجيه كرد ، چون هر كي ايشون را ببينه و يا به صحبتاش گوش بده ، مي فهمه كه اين آقا فقط يك منقده و به هيچ وجه خلاف نظاف اسلامي را نمي خواد.
ولي خوب قدرت دسته آقايونه و هر جور بخوان عمل مي كنن. به دوستانيم كه خيلي واسه اين رد صلاحيت ها حرص مي خورن مي گم كه زياد حرص نخورين ، اونا هم بودن خيلي تفاوتي نمي كرد . اين خانه از پايبست ويران است. (3493769) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۱۳:۳۷
ای کاش شجاع باشه (3494127) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۰۹:۲۸
اش ردصلاحیت ها خیلی شورتر از این حرفاست که با چنتا مقاله اینجوری بشه درستش کرد (3492486) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۱۰:۵۲
از نظر شورای نگهبان محمود عزیزی بازیگر فیلم "قلاده های طلا" صلاحیت شرکت در انتخابات از حوزه تهران را دارد اما علی مطهریو نوادگان خمینی و دختر ایت الله طالقانی صلاحیت ندارند!! کاندیدای من کجاست؟؟ (3492493) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۱۱:۱۳
یعنی واقعا از 3000 نفر فقط 30 نفر آنها صلاحیت داشتند ؟ یعنی .01% ؟

میزانی باید باشد تا رای ملت باشد . (3492497) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۴۱:۰۲
کسانی که میزان مردم رو در 88 نپذیرفتند صلاحیت نمایندگی رو ندارد (3493107) (alef-13)
 
amir
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۹:۳۰:۴۱
این دقیقا همون هدف ثبت نام های فله ای تا فشار بیان به شورای نگهبان (3493529) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۱۹:۱۰
جالب اینه که میگین ثبت نام فله ای برای فشار بر شورای نگهبانه از طرف دیگه فارس تیتر میره بیشتر رد صلاحیت شده ها از اصول گرایانند ! الان کی داره به کی فشار میاره ؟! (3493950) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۴:۵۵:۵۷
ثبت نام فله ای از سوی اصول گرایان بود تا با تایید همه اصول گرایان و بالا بردن درصد تایید صلاحیت ها امکار رد صلاحیت فله ای اصلاح طلب ها فراهم شود ! موتلفه که در سال های اخیر در انتخابات کاندید نمی شدند یک دفه از پیر و جوان ثبت نام کردند (3495820) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۱۲:۱۲
دولت خودش کسانی که بحق پیگیر کرسنت بودند را رد صلاحیت کرده و کسانی را هم که به حق توسط شورای نگهبان رد شده اند را محق تایید صلاحیت می داند. واقعا فضای باز تا چه حد؟؟؟؟؟ چه دولت منصفی داریم!!!!! (3492500) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۱۴:۰۱
وظیقه رئیس جمهور است که از بی قانونی انتقاد و خواستار عمل به قانون شود و برگزاری مسابقه تک نفره کاملا مردود است و نباید زیر بار این عمل برود (3492507) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۱۵:۵۷
از الف تعجب میکنم به جای دفاع از حقوق رد صلاحیت شدگان که اکثرا مربوط به یک جناح می باشد دارد از آن دفاع میکند. باید بدانید که برنده شدن در یک مسابقه تک نفره هیچ ارزشی ندارد (3492517) (alef-13)
 
پویان
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۱۶:۴۵
- آقای روحانی می‌گوید؛ «احراز صلاحیت واقعی از آن ملت ایران است» درباره این اظهارنظر رئیس‌جمهور که از سوی یک حقوقدان عجیب و غیرمنتظره است باید گفت؛

الف: احترام واقعی به ملت در حل مشکلات آنها نظیر، گرانی، رکود، بیکاری، بی‌حرمتی به پاسپورت ایرانی، مقابله با تبعیض و... است و نه تعارفات سیاسی!

ب: این سخن رئیس‌جمهور محترم، بی‌احترامی به ملت و اهانت به شعور آنان است و مثل آن است که گفته شود مردم به بیمارستان و پزشک نیازی ندارند و هرکس مریض شد می‌تواند به هر که دلش خواست مراجعه کند! و نباید از دولت توقع داشته باشد که با تأسیس دانشکده‌های پزشکی و دادن گواهینامه طبابت به پزشکان، عرصه بهداشت کشور را سر و سامان بدهد!

اصلا؛ به سازمان نظام پزشکی برای احراز صلاحیت پزشکان نیازی نیست! سایر دستگاه‌های نظارتی مثل مجلس و بازرسی کل کشور و سازمان حسابرسی در دولت و دستگاه قضایی و امثال آنها نیز بی‌مصرف و اضافی هستند!! مردم خودشان باید متوجه شوند دزد کیست؟ و پاکدامن کدام است؟ و خودشان باید قضاوت کنند که بیت‌المال برای ملت هزینه شده و یا به جیب رانت‌خواران رفته است؟!... آقای رئیس‌جمهور آیا نظر حضرتعالی نتیجه‌ای غیر از این دارد؟ (3492521) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۱۹:۵۶
به نظر میاد نویسنده این مطلب یا دچار توهم توطئه هستند یا صرفا برای تخریب چهره رئیس جمهور کلمات رو کنار هم چیدن!
یک نگاه ساده به اسامی افراد رد صلاحیت شده و تایید صلاحیت شده مشخص میکنه حق با کیه
من حتما این کار رو به نویسنده توصیه میکنم . (3492541) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۱۹:۵۸
امان از ذهن گرفتار توهم توطئه که همه چیز را بازی و پازل و ... می بیند (3492542) (alef-13)
 
رهگذر
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۲۰:۲۹
همه مواردي كه برشمرديد قبول . اما اين هيچ حقي به شوراي نگهبان نمي‌دهد كه تمامي نامزدهاي يك جناح را حذف نمايد يا در مورد نامزدي عدم احراز صلاحيت را مطرح نمايد.
با محاسبات شوراي نگهبان 60% ملت ايران التزام به اسلام يا ولايت فقيه ندارند، آيا اين شورا مسئوليت اين ادعاي خود را مي‌پذيرد؟ (3492545) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۲۱:۲۲
مساله اینجاست که شورای نگهبان بصورت کاملا هدفمند و سیاسی عمل میکنه. چطور اگر رییس جمهور بگه دوست داریم معتدلین وارد مجلس بشن گناه کرده اما اینکه اعضای شورای نگهبان همگی اعضای یک جناح هستن و بدون تعارف هم اعلام میکنن مجلس جای اصلاح طلب ها نیست اشکالی نداره. (3492553) (alef-13)
 
بیگی29
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۲۲:۱۰
نظارت استصوابی دلیل نمیشود که بر خلاف خواسته گروه بزرگی از مردم رفتار کنند.در صورتی نظارت استصوابی معتبر است که منافع جمیع مردم و کشور را مد نظر داشته باشد. (3492559) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۲۲:۲۹
یک صدا با روحانی می گوییم : " مجلس خانه ملت است نه خانه یک جناح " (3492562) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۴۲:۳۲
این جوری که روحانی میگه بیشتر شبیه خانه دولت است نه خانه ملت!!!! (3493112) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۱:۲۶:۱۰
روحانی نگفت اصول گرایان را رد صلاحیت کنید! گفت همه در انتخابات باشند مردم انتخاب کنند (3493821) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۰۳:۰۹
بر فرض محال اگر حرف آقای روحانی به کرسی بنشیند و به حد کفایت طیف طرفدار ایشان تایید صلاحیت شوند تازه میشوند نامزدهای انتخابات نه نماینده مجلس و این حق طبیعی هر دولت و رئیس دولت است که بخواهد طیف همفکرش را حداقل به عرصه رقابت برای کرسی های پارلمانی وارد کند. اگر شما همین مقدار را هم بر نمی تابید دیگر حرف از انتخابات رای مردم نزنید. (3494101) (alef-13)
 
م.ن
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۰۳:۲۲
صد آفرین به روحانی.حقیقت تلخ است ولی روحانی شهامت به خرج داد (3494103) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۲۵:۳۲
رفتار های انتخاباتی که شما به عنوان فتنه ونفوذ دشمن و حرکات مشکوک وامثالهم یاد می کنید در دنیا امری عادیست اما متاسفانه یکجانبه نگری وانحصار طلبی جماعتی که زورشان می رسد چون قدرتهای با توان بالای اقتصادی ونظامی حامی آنها هستند آن را بر نمی تابند ! (3492576) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۲۹:۰۶
این خارج از عرف نیست که شخصی مثل علی مطهری که از اقبال حداکثری مردم بر خوردار است را رد صلاحیت کنند ؟! آقای قلهکی واقعا مردم را چه فرض کرده ای ؟ (3492588) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۲۹:۵۷
در این که در رد صلاحیت افراد دارای سابقه کیفری امری بدیهی است جای شکی نیست، اما علت رد مرتضی اشراقی و بسیاری از افراد متعلق به یک جناح فکری چیست ؟ (3492592) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۳۲:۴۵
شورای نگهبان خوش به خودش ضربه میزنه وقتی کسی مثل علی مطهری رد صلاحیت میشه عملکرد این شورا زیر سوال میره (3492595) (alef-13)
 
کامیار
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۳۶:۲۰
اینکه شما نمی خواهید جایگاه حزبی رییس جمهور را ببینید این مشکل شماست

این شما هستید که حزب گرایی را دوست ندارید در حالی که روحانی عقبه حزبی دارد و هیچ کجای قانون نگفته رییس جمهور از حزب مورد حمایتش پشتیبانی نکند

شما پشتیبانان رییس جمهوری را رد صلاحیت می کنید بعد انتظار دارید آقای روحانی این حرکت شما را نادیده بگیرد (3492604) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۳۸:۱۱
ﺑﺎ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﻧﺸﺪﻥ ﮐﺎﻣﻼ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﻭ ﻣﻌﻘﻮﻻﻧﻪ ﺟﻤﻊ ﮐﺜﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﻮﺭﺍی ﻧﮕﻬﺒﺎﻥ،.....


صبر کن اوستا با هم بریم معقولانه از نظر کی نکنه شما خودتو عقل کل میدونی آرام باشید و بگذارید مردم انتخاب کنند و انقدر هم بال بال نزنید تاریخ به شما و عملکردتان و ترس فزاینده تان از رای مردم خواهد خندید آنهم بارها (3492607) (alef-13)
 
شاهین
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۳۹:۰۳
روحانی: "مجلس خانه ملت است نه خانه یک جناح؛ اگر قرار است یک جناح باشد و یک جناح دیگر نباشد، انتخابات نمی‌خواهد؛ همه‌ی آنها به مجلس بروند... دلمان می‌خواهد معتدلین به مجلس بروند و این آرزوی ما است."

فقط کافیه جمله اول رئیس جمهورو با جمله آخرش مقایسه کنید!! به مفهوم انتخابات آزاد از نظر اعتدالیون پی خواهید برد! (3492610) (alef-13)
 
رسول بخشنده
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۳۹:۵۵
راست میگه دیگه، اگر قراره فقط اصولگراها اجازه نماینده شدن داشته باشن، دیگه چرا انتخابات برگزار می کنند؟ خود شورای نگهبان عزل و نصب کنه، اینقدر هزینه هم توی این وضعیت بد اقتصادی بر بیت المال تحمیل نکنند. (3492613) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۴۰:۰۲
ابنکه کلا ۳۰ اصلاح طلب که اتفاقا بیشترین شانس را دارند فقط تایید صلاحیت شون چه معنی میده؟؟؟
فرض کن از تهران همون ۴ نفر فقط اومدن و با اختلاف چند برابری از اصولگراها رای اوردن.چه معنی میده؟ اینکه رای ۴ کاندیدای اصلاح طلب بیشتر از ۲۶ تا اصولگرای تهران باشه؟؟؟ اون موقع می تونی بگی مجلس مجلس نمایندگان مردمه؟ (3492614) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۴۲:۴۵
لطفا لیست معتدلین را بدهید تا مردم آنها را بشناسند . (3492626) (alef-3)
 
بهروز
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۴۴:۱۰
از تحلیل های خارج از انصاف وعدالت فقط باید به خدا پناه برد .پا روی حق وحقیقت گذاشتن راه به جایی نخواهد برد آنچه مطابق وعده الهی پیروز میشود حق است نه باطل . (3492633) (alef-3)
 
یکنفر از مردم
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۲۹:۵۷
در این چند روز برای توجیه رد حد اکثری چناح مقابلتان ، برای آقای روحانی عجیب شمشیر را از رو بسته اید!
آقای قلهکی عزیز! به جای این توجیهات ، فقط به من بگید که چرا 2700 نفر از ثبت نام کننده فله ای! 3000 نفره اصلاح طلبان رد شده اند؟
چرا آقای مطهری رد شده؟ یعنی به زعم شما ﻣﺴﺌﻠﻪﺩﺍﺭ یا جزو ﺍﻓﺮﺍﺩی بوده که در محاکم قضایی جرائم اثبات شده دارد؟ (3493254) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۹:۱۲:۴۶
دست پیش را گرفته اند تا پس نیفتند عزیزم این را نگویند چه بگویند (3493494) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۰۰:۳۸
آقا هادي نظرت راجعبه سال 88 و شورش در برابر رأي مردم چيست؟
البته ميدانم طيف تفكر شما به پيروي از مرادتان آمريكا اعتقاد عميق و مستحكمي به استانداردهاي دوگانه به نفع خودتان داريد!!!) (3493912) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۱۱-۰۶ ۱۴:۵۰:۱۰
این دو کاملا متفاوت اند و شما هم اسم آن وقایع را آن طور که دلتان می خواهد شورش در برابر رای مردم می نامید
پس از انتخابات ۸۸ ابتدا اعتراض هایی مسالمت آمیز انجام شد شورش در برابر رای مردم نبود اعتراض به آنچه رای ساختگی می نامیدندش بود و نه حتی تقلب در شمارش آرا چراکه آب را از سرچشمه گل آلود می دانستند ولی به مرور زمان دشمن همیشه مترصد از آب گل آلود ماهی گرفت و من با مرحوم عسگراولادی هم نظر هستم که موسوی و کروبی خود مفتون آن وقایع شدند و وارد بازی شدند که بازگشت نداشت و از آن ها سوءاستفاده شد
الف عزیز جان دکتر توکلی این پاسخ را که به هیچ کس توهینی نداشت و باعث تعمیق و گسترش بحث هم می شود منتشر کن (3498467) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۹:۱۷:۲۸
الف عزیز چرا این طور شده ای از تو انتظار نمی رود درست است که آقای توکلی اصولگراست که من هم به ایشان علاقه و ارادت دارم با این که اصلاح طلب هستم ولی اینقدر مقاله های سخیف و غیرواقعی و قدرت پسند نگذار کمی هم نظرات را آزادانه پخش کن و برایش ارزش قائل باش وقتی هم منتشر کردی کمی انتقادات را ببین و بشنو و اعمال کن (3493506) (alef-13)
 
قرتاسي
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۴۴:۱۱
شورا نگهبان همه را رد كرد. من موندم كي ميخواد بره بالا (3492634) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۱:۰۸:۳۱
همه که نه! اونقدری موندن که برای یک مجلس خودمانی کافی باشن! (3493771) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۴۴:۱۸
اگر در هیات اجرایی به منتقدان دولت صلاحیت ندادند پس امثال کوچک زاده و بذرپاش و توکلی و تقوی و .. چطور صلاحیت گرفتند.
انصاف شرط انسانیت است. سایت الف لااقل این سوال را منتشر کند. (3492635) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۴۵:۱۷
این سرمقاله امروز روزنامه افتاب دقیقا جواب حرفای نویسندس
امیدوارم نظرمو منتشر کنید!
سخنان روحانی در جمع استانداران و فرمانداران آن قدر با اهمیت و مهم بود که دلواپسان و رسانه‌هایشان را در بهت فرو برد. آنان پس از درج و انتشار این سخنان برای ساعاتی سکوت کردند و پس از آنکه نتوانستند از اصل سخنان وی نکته‌ای منفی دریافت نمایند رو به تحریف و تفسیرهای عجیب و غریب آوردند. این درحالی بود که رئیس‌جمهوری در سخنان صریح خود ضمن برشمردن برخی انتقادات در عین حال از تمکین به قانون سخن گفت. این در شرایطی بود که برخی رسانه‌های نشان‌دار ضمن تحریف و تفسیر به رای اظهارات حسن روحانی اینگونه القاء نمودند که وی به دنبال تقابل با نهادهای قانونی نظام است. فی‌المثل یکی از این رسانه‌ها پس از خارج شدن از بهت خطی را دنبال کرد که در نهایت القاء می‌شد که رئیس‌جمهور ایران مقابل شورای نگهبان ایستاده است. درحالی که در خط به خط سخنان روحانی بر لزوم حفظ شان نهادهای قانونی و ارائه اعتراض‌ها در چارچوب میثاق ملت تاکید شد و آنجایی هم که نقدی بیان شد مراد آن بود که هیئت نظارت بر انتخابات حق کسی را ضایع نکرده و یا خدای ناکرده عده‌ای خیال نکنند مجلس صرفا خانه یک جناح است و باقی جریان‌های سیاسی باید نظاره‌گر رقابت درونی یک جریان سیاسی در کشور باشند. از سوی دیگر، رعایت مُر قانون نبایستی فقط در لفظ و شعار باشد بلکه بایستی با اجتناب از سلیقه‌گرایی و باندبازی شرایط و بستر برگزاری یک انتخابات پرشور و نشاط مهیا شود. حال در این میان عده‌ای ضمن عصبانیت از سخنان رئیس‌جمهور در تلاش هستند اصطلاحاً او را در دهان شیر ببرند! به نظر نگارنده در این شرایط حساس هم روحانی و هم کابینه‌اش و ایضاً اصلاح‌طلبان طرفدار رئیس جمهور بایستی به شدت مراقب باشند و بهانه به دست تندروها ندهند. واقعیت آن است که این روزها کمپانی ضدانقلاب‌سازی مجددا شروع به کار کرده و مترصد است تا عده‌ای را با انگ زدن از دایره نظام و انقلاب خارج نماید. باید هشیار بود. (3492640) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۴۵:۲۸
همه اینها را شما تنهایی فکر کردی پس مردم چی (3492643) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۴۵:۴۹
بازى آخر توسط رييس جمهور ...............
واقعا در مورد رييس جمهور مملكت اينطور قضاوت مى كنى؟؟؟؟؟؟!!!!
آقاى روحانى بايد پاسخگوى ملت در همه شئون از جمله انتخابات باشد و سخنان ايشان در اين راستا بيان شده تا امثال شما در يك بازى تك گله با راى اندك پيروز ميدان نباشيد.
انتخابات بايد رقابتى برگزار شود تا خواسته حضور حداكثرى مردم كه توسط رهبرى بيان شد محقق گردد. (3492649) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۴۶:۰۱
قرار دادن اين نهاد حاکميتي ارزشمند در مقابل افکار عمومي؟!نه خير جناب ادرس غلط ندهيد شوراي نگهبان با عملکرد خودش خودش را در مقابل افکار عمومي قرارميدهد نه رئيس جمهور.شوراي نگهبان براي رد صلاحيت افرادي چون علي مطهري که اتفاقا جزو.اصول.گراها است چه توجيهي دارد؟اقاي روحاني تنها صداي اعتراض مردم را منعکس کرد فقط همين. (3492650) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۴۶:۰۲
بویی از انصاف در این نوشتار نبود. (3492651) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۴۹:۰۸
چرا نمی گذارید مردم خودشان صالح را از ناصالح تشخیص دهند؟! (3492660) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۲۷:۲۵
مردم در انتخابات شورای شهر نشان دادند که در تشخیص صالح و ناصالح چقدر تخصص دارند !!!!!!!!!!!!! (3492828) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۴۸:۰۲
چون اگر مردم صالح رو از ناصالح تشخیص می دادند نباید امثال بنی صدر رای می آورد،پس باید شورای نگهبان باشد تا از ورود امثال بنی صدر به مجلس ممانعت کنند (3493130) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۴۳:۴۳
اتفاقا شما هستید که نمی گذارید ، همانطور که مردم در سال 88 انتخاب کردند ، اما شما هوچی بازی درآوردید و ادای تقلب کردید ،
واقعیت این است که شما فکر می کنید مردم فقط خودتان هستید ، و انتخاب دیگر مردم را قبول ندارید ، واقعیت این است که بیشتر مردم به شورای نگهبان اعتقاد و اعتماد دارند اما شما نمی خواهید این را قبول کنید (3494023) (alef-13)
 
جاوید
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۴:۱۰:۰۷
از مثبتهایی که گرفتی معلوم میشه مردم کیا هستند (3495699) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۵۰:۱۱
با تک صدائی نمیشه کشور را اداره کرد (3492664) (alef-3)
 
صمدی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۲۴:۵۹
با تک صدائی کشور عقبگرد و پسرفت میکند (3493238) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۱:۳۰:۰۷
با فتنه گر همصدا نمی شویم (3493834) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۵۱:۱۷
نظرات شورای نگهبان به افکار عمومی فاصله زیادی دارد (3492676) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۰۷:۳۱
در عوض به افکار خصوصی خیلی نزدیکه!!!! (3493347) (alef-3)
 
مرادی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۵۳:۱۱
شورای نگهبان بایستی جوابگوی اعمالش باشد تا انتقادهها از این نهاد سازنده شود (3492682) (alef-3)
 
دمکراسی!!!
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۵۳:۵۰
روحانی حرف دل بیش از 70 درصد مردم مخصوصا دانشجویان و نخبه ها و فرهیحتگان را زد .... اصول گرایان بازی باخته را با این رد صلاحیت خواهند برد و کاملا طبیعی است که ار این رد صلاحیت دفاع کنند....اگه قرار باشه کشور تا ابد دست اصولگرایان باشد که این چه نوع دموکراسی است.. (3492687) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۵۴:۳۲
نویسنده محترم یا خوابی یا خودتو زدی به خواب.مقاله خیلی سطحی و به هیچ عنوان منطبق با واقعیت جامعه نیست.من بشدت موفق حرف های روحانی هستم و ایمان دارم که شورای نگهبان در سیطره اصولگراهاست و در نتیجه هر کاری میکنند که اصولگرا ها بی دردسر مجلس رو تصرف کنند.و میدانند که اگر اصلاح طلبان صلاحیتشون تایید بشه اصولگراهای باید قید نمایندگی مجلس رو باید بزنند (3492691) (alef-13)
 
سورنا
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۵۶:۵۴
نقل قول مطرح شده از روحانی در صدر این نوشته که مبنای بحث قرار گرفته از این جهت که "تمام حقیقت" را نگفته "دروغ" است زیرا آقای روحانی گفتند " آرزوی ماست که معتدلین به مجلس بروند ولی بدیهیه است که نمیتوانیم در این زمینه دخالتی بکنیم و باید بیطرف باشیم" (3492696) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۴:۵۹:۴۲
دعوای شورای نگهبان ودعوا ریس جمهور یک دعوای سیاسی برای حفظ قدرت است به ملت ربطی ندارد (3492700) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۱:۵۹:۱۴
یعنی در انتخابات فقط شورای نگهبان و دولت شرکت میکند؟! (3494399) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۰۰:۴۴
زنده باد رفتار و عملکرد خداپسند و خیر زیرا افراد رفتنی هستند و مهم کارها و اعمال خیر است که ماندگار است و گرنه 4 سال یا 8 سال خوب یابد می گذرد (3492707) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۰۳:۰۷
آقای روحانی فقط نظرش را گفته اما عملی در جهت آن انجام نداده. برخی اعضای شورای نگهبان با حضور فعالانه در کمپینها و میتینگهای تبلیغاتی انتخابات گذشته شائبه جانبداری سیاسی را به یقین تبدیل کرده اند و تا کنون هم هیییییییچ توضیحی درباره آن نداده اند و برخیشان همچنان در مسند کار هستند. رییس جمهور سابق هنگام ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور فعالانه در ستاد انتخابات به همراه نامزد متبوعش رفتاری غیرقانونی داشت و هیچکس برخوردی قانونی با نکرد (اینکه چند نفر در مجلس غر بزنند واکنش قانونی نیست) و ایشان همچنان راست راست دارد میگردد.
اول اینها را پاسخ دهید، اگر افراد فوق به سزای اعمالشان رسیدند معلوم میشود این نوع رفتارها غیر قانونی است.
تازه حتی اگر یکفته به انتخابان دولت بین مردم سهام عدالت یا سیب زمینی هم بدهد و رای جمع کند هم هییییییچ اشکالی ندارد، چون قبلا هم نداشته (3492714) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۰۵:۱۰
خب راست می گه، اگه قراره که یک جناح و طرز فکر تأیید صلاحیت بشه، دیگه انتخابات و هزینه و ... نمی خواد. یه جلسه درون حزبی بذارن از بین خودشون انتخاب کنن تموم شه بره. (3492727) (alef-13)
 
مدافع عدالت و حق مردم
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۰۷:۱۰
به عنوان یک اصلاح طلب میگویم ما شورای نگهبان را نه تنها قبول داریم بلکه لازم و ضروری میدانیم.
مشکل ما به نحوه بررسی صلاحیت ها است.
مشکل ما این است که چرا افرادی که از رحیمی و مرتضوی پول گرفته اند تایید میشوند اما افرادی فقط بخاطر عقیده مخالف دوستان اصولگرا رد یا عدم احراز میشوند!!!
مشکل ما این است که چرا افرادی که در لباس روحانیت در حال اجرای مسئولیت در نظام هستند به استناد ماده 28 بند 1 و 3 عدم التزام به اسلام و لی فقیه برایشان زدند؟؟؟
مگر میشود ملتزم به اسلام نباشد و همزمان با حکم دستگاههای نظام مسئولیت داشته باشد و یا نماز جماعت بخواند!!!
مگر میشود کسی ملتزم به قانون اساسی و ولی فقیه نبوده باشد اما استخدام دولت شده باشد و 30 سال کار کرده و مسئولیت عالی در استان یا کشور داشته و هیچ نهاد قضایی و اطلاعاتی پرونده نداشته باشد وحالا رد یا عدم احراز بزنند؟؟؟

مگر میشود 3000 نفر رد صلاحیت و 4000 نفر عدم احراز بخورند بعد بگوییم معتاد بودند و یا اهل فحشا بودند.یعنی نخبگان ما که میخواهند نماینده مجلس شوند اینجوری هستند وای بحال بقیه مردم!!!!
فکر کنید اینها همشون چهره های موجه منطقه یا استان خودشان هستند و از نزدیک همه مردم منطقه میشناسند چطوری شما این اتهام را بهشون میزنید اما مردم منطقه قبول نمیکنند و دوست دارند به بعضی از همینها رای بدهند.
چرا کسی که تا 6 ماه پیش مسئولیت داشته و استعفا داده تا نماینده شهرستانش شود را رد کرده اید؟؟؟یعنی در عرض 6 ماه ضد ولایت فقیه و ضد قانون اساسی و ضد اسلام شد؟؟؟
چرا کسی را رد کرده اید که همین الان عضو شورای شهر است و اتهاماتی بهش زدید که قانونا نباید حتی عضو شورای شهر باشد؟؟؟ (3492736) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۰۷:۳۰
اتفاقا اصلاح طلبان با کاندیداهای بسیار معتدل و بدون پرونده، نهایت حسن نیت خودشون را نشان دادند ولی متاسفانه گوش شنوایی در کشور نیست! (3492738) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۰۹:۲۶
اقای روحانی به انوان کسی که بهتون رای دادم میهوام اول فکر کنید بعد حرف برنید،شما در حایکاهی نیستین که بگید دوست دارید چه کسانی برن مجلس و چه کسانی نرن (3492747) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۱۰:۲۵
ولى بنظر ميرسد رييس جمهور درست ميگويند ، مجلس نميتواند و نبايد محل يك جناح باشد ولو ان جناح حتى طرفدار دولت باشد بايد از همه جناحها و تفكرات در مجلس باشد تا چرخهاى كشور عادلانه بگردد در يك مجلس بايد اكثريتى معتدل و هوشمند و وطن پرست از همه جناحها باشد
سخن رييس جمهور سنجيده و معقول است . (3492753) (alef-13)
 
بیژنگ
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۱۲:۱۹
جناب آقای قلهکی؛ نویسنده محترم این سرمقاله این 1، 2، 3 و 4 که آورده اید هیچیک ایرادات قانونی بر رئیس جمهور وارد نمی کند. چرا می خواهید اعمال سلیقه ای در تعیین صلاحیت ها را منکوب و اتنکار کنید. هر آدم بیسوادی هم که این لیست تأییدی ها را ببیند خواهد فهمید که اصول گرایان همگی خوبند و اصلاح طلبان همه بد. تمام سخنان رییس جمهور را از اول تا آخر یکبار دیگر بخوانید حتی یک جمله بی مغز نگفته اند. درود بر اعتدال (3492763) (alef-13)
 
یکی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۱۴:۵۹
ایول الله
خوب گفتی (3492780) (alef-3)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۴۳:۲۳
ایول الله نیست عزیزم.میگن ایولا. (3492892) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۱۸:۵۵
مجلس دولت پسند مجلسی بود که همگام با دولت نهم ودهم کمر به انهدام سیاست واقتصاد این کشور بست که اثار ان امروز در تمام عرصه ها با پوست وگوشت واستخوان ما قابل لمس است (3492790) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۱۹:۳۹
تا دیروز توافق و تحریم ها را بهانه می کردند و اقتصاد کشور را رها کرده بودند الان هم مجلس شورای اسلامی...بعد از مجلس هم خواهند گفت بعد انتخابات 96 وضع کشور خوب می شود. (3492797) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۸:۱۸:۵۹
وضع کشور در دستان مجلس است اگر به وظایفشان عمل کنند کشور را می سازند. (3494648) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۲۰:۰۰
متاسفانه یک عده مردم را فقط کاربران واقعی و غیرواقعی میدانند که در دنیای مجازی لایک میزنند و دچار توهم اکثریت میشوند. واقعیت جامعه با تفکری که معدود کاربران فضای مجازی دارند بسیار متفاوت است، به خصوص با اوضاع اسفناک اقتصادی و تورم و رکود وحشتناک و غیره. (3492799) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۲۳:۰۹
انچه که شنونده ازمنظور رئیس جمهور برداشت میکند این است که افراد تندرو از هر جناح وارد مجلس نشوند افرادی معتدل ومنطقی وارد مجلس شوند
ایشان خیلی روشن حرفشان را زدند وانصاف نیست حرفشان را جهت دار جلوه بدهید (3492813) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۳۱:۰۱
به عنوان یک اصلاح طلب موافق رد صلاحیت این عده توسط شورای نگهبان هستم
شورای نگهبان باید با پافشاری بر روی رد صلاحیت های انجام شده اقتدار خودش را نشون بده و زیر بار این بازی ها نرود

یک بار به اسم اعتدال مردم را فریب دادید دیگه نباید به نام اعتدال یه عده افراد تندرو را وارد دستگاه های تعیین کننده و تصمیم گیرنده کرد و اونها را به نام حزب اصلاحات وارد بازی های سیاسی کرد (3492842) (alef-13)
 
ج.جهانی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۳۱:۳۵
شرایط نظارت هر نهاد ناظر بر انتخابات و تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی باید مبتنی بر مدرک قابل اثبات در بحث حقوقی باشد مثلا شروطی مانند تابعیت نامزد . دین نامزد ،حداقل سن نامزد ، حداقل مدرک تحصیلی نامزد ، حداقل رزومه کاری برای تصدی پست نمایندگی مجلس ، عدم سابقه کیفری امنیتی ، عدم سابقه ارتکاب به فحشا و مواردی از این دست که بشود با استناد به مدارکی مستند صلاحیت یا عدم صلاحیت نامزد انتخاباتی را اثبات کرد، به تعبیری دیگر هر شخصی که مشمول شرایط فوق بود باید به صورت بالقوه نامزد انتخابات تلقی شود.
اما اگر نهاد ناظر بر انتخابات به جای استناد بر چنین مدارکی پای مسائلی مثل اعتقاد قلبی به اسلام و ... را (که راهی مستند برای اثبات آن به مانند موارد قبلا ذکر شده وجود ندارد و نظرات پیرامون این مباحث سلیقهای قلمداد میشود وسط بکشد) بحث جمهوریت را به دست خودش زیر سوال برده .
وقتی شخصی صلاحیتش برای پست مهمی مثل ریاست جمهوری کشوری پذیرفته می شود و در انتخابات مورد اقبال اکثریت مردم برای تصدی این پست قرار میگیرد و از رهبری حکم ریاست خود را دریافت میکند این بدان معناست که طرز تفکر این شخص حداقل مغایرت بنیادینی با ایشان نداشته، پس به نظر من این حق طبیعی رئیس جمهور است که هم فکران خودش (که حائز شرایط نامزدی انتخابات با مدارک قابل اثبات هستند) بتوانند به عنوان بخشی از نامزدهای انتخاباتی برای کسب اکثریت کرسی های مجلس به رقابت بپردازند.
اگر قرار است تا همین حد هم به رای و نظر مردم اهمیت داده نشود همانطور که گفتم بحث جمهوریت زیر سوال است. چرا که تفکر منتخب مردم برای پست ریاست جمهوری اجازه حضور در رقابت انتخاباتی برای کسب اکثریت کرسی های مجلس را نداردو این یعنی پشت کردن به رای و نظر مردم.
و به نظر من حرکت آقای روحانی برای مقابله با این بی عدالتی آشکار نه تنها خلاف و جنگ روانی نیست بلکه مطالبه حق حداقلی است که رای دهندگان ایشان توقع دارند و دستشان هم جز به خدا و ایشان به جای دیگری بند نیست. (3492846) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۳۳:۴۰
چطور شورای نگهبان اشخاصی را ضد نظام و ضد ولایت فقیه و ... می داند در حالی که وزارت اطلاعات با آن همه امکانات و توانایی ها اینطور تشخیص نمی دهد.
بدیهی است 6 فقیه عضو شورای نگهبان خود مستقیما اقدام به تحقیق نمی کنند بلکه از یک مرجعی استعلام می کند. حال سوال این است کدام مرجع؟ (3492853) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۳۵:۵۶
آقای رئیس جمهور محترم:
1- شما که در انتخابات 92 دم از قانون مداری زدید و دولت قبل رو به بی قانونی متحم کردید چرا نهادهای قانونی را مورد هجمه قرار میدهید ؟
2- خود حضرتعالی با همین ساز و کار رئیس جمهور شدید و همین نهاد ها از رای شما حفاظت کردن آیا زیر سوال بردن آنها خدشه ای به انتخاب شما وارد نمی کند؟
3- عزت و آبرو دست خداست و اگه بخواد به آدم میده به همین جهت زدن حرفهای اوپوزوسیونی به بهانه حراست از قانون ولی به قصد محبوبیت بیشتر بی ارزشه (3492858) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۳۶:۱۴
ین مقالات را الف میزاره ببینه وضعیت افکار عمومی چطوریه!
جناب آقای دکتر توکلی وضعیت مثل سابقه تغییری نکرده تعداد مثبت منفی ها را ملاحظه بفرمایید مشخصه. (3492860) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۳۷:۱۱
یعنی دکتر معین ، علی مطهری و . . . مساله دار بودند؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! (3492864) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۱:۰۰:۵۷
بله که مطهری مساله دار بود.
مساله اش این بود که نماینده مردم بود و نه نماینده حاکمیت (3493750) (alef-13)
 
پویا
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۱۰:۱۹
علی مطهری از خیلیها پاکتر است (3494117) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۳:۰۶:۲۴
هر کس از فتنه گران حمایت میکند مساله دار است (3496862) (alef-13)
 
سیدمحمد
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۳۷:۵۷
سخنان دکتر روحانی حرف دل اکثریت مردم است.زنده باد رییس جمهور مردمی ایران که بدون ملاحظه کاری از حقوق ملت دفاع می کند و آخرتش را فدای دنیای دیگران نمی کند. (3492867) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۴۰:۳۷
مگر قرار نیست در انتخابات مردم رای دهند؟ پس چرا شورای نگهبان مطمئن است مردم فقط به کاندیداهایی که انها قصد رد صلاحیت انها را دارند رای می دهند؟ با این حساب معلوم است کاندیداهایی که رد صلاحیت می شوند مقبولیت بیشتری دارند و رای مردم زیاد هم مهم نیست. (3492878) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۴۲:۰۲
با سلام به الف
ایران عزیز یک کشور بزرگ با ادیان و اقلیتها و طرز تفکرهای متنوع است اگر قرار باشد دنبال انحراف فکری بگردیم و برخی را از حق حضور در مجلس محروم کنیم ایران جایی است که کاندیدای انحراف از یک خط مشی مشخص در آن زیاد است. بنابراین باید بر اساس قانون اساسی اجازه داد همه نوع طرز تفکر به مجلس راه یابد حتی اگر به ذائقه ما خوش نیاید. بنابراین آدمهایی مثل مطهری را حرف حق میزند تازه صد در صد در راستای نظام که حذف کنند وای به حال آن تنوع فکری که منظور من است .... (3492884) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۴۳:۰۱
اگر مردم خودشان حق را تشخیص می دهند پس چرا گاهی اکثریت بنقل از قران دچار خطا میشن. خب پس جایگاه قانون چی میشه ممکنست بفرمایید باز مردم مردم بله اما رهبری و صیانت از طریق شورای نگهبان مسیر درست را رصد می کند چرا برخی با این مسیر مبارزه میکنند.؟ ایا ایراد از قاون است؟ چرا برخی سعی دارند شورای نگهبان را جناحی قلمداد کنند برای برخی از کامنت های سطحی و بی مسؤلانه متاسفم شما دنبال چه مجلسیهستید؟ انقلاب را نمی خواهید آشکارا بگویید (3492890) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۴۳:۱۰
حق دارد شورای نگهبان این همه دقت می کند. می خواهد کسانی مثل احمدی نژاد را دوباره انتخاب نکند. (3492891) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۱۲:۰۷
شوخی نکنید (3493934) (alef-13)
 
صالحين
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۴۵:۰۳
نويسنده محترم يك طرفه به قاضي رفته و ظاهرا راضي هم برگشته.هميشه در نوشته هاتون سعي داريد مسائل را وارونه جلوه بدهيد. هميشه عادت داريد پشت مقدسات خودتان را قايم كنيد و بقيه رو متهم كنيد. حال آنكه شوراي نگهبان هم يك نهاد و تشكل حكومتي است كه به گفته رهبر انقلاب ،آنها هم از خطا مبرا نيستند. مشكل شما اين هست كه به قول معروف كاتوليك تر از پاپ شده ايد. كافي است كه به نتيجه رد صلاحيت ها يا به قول خودتان عدم احراز صلاحيت ها توجه كنيد .صرف نظر از تذكر به جا و قانوني و مهم رئيس جمهور شما ببينيد يك بازيگر سينما و تلويزيون آنهم بدون هيچ سابقه كار سياسي و اقتصادي صرف هنرپيشه بودن و يا معروف بودن و مدرك تحصيلي براي سمت نمايندگي مجلس تاييد صلاحيت ميشود ولي امثال آقاي مطهري و خيلي اشخاص ديگر كه از قضا نماينده فعلي مجلس هم هستند به بهانه عدم احراز صلاحيت از سوي شوراي نگهبان و هيات هاي نظارت تاييد نميشوند اگر اين اعمال سليقه نيست پس اسم اين حركت چيست؟ يعني واقعا شما درباره شعور و تفكر مردم چه فكري ميكنيد؟ اگر ملت هميشه در صحنه و امت اسلام و يد واحده و غيره و ذلك هستند چطور از پس انتخاب سره از ناسره برنمي آيند اين ملت؟ چقدر تعارف و لاپوشاني؟ چرا قلب ماهيت ميكنيد؟ مگر نه اينكه از همه طيف ها بايد در مجلس نماينده باشد؟ مگر اين هايي كه رد صلاحيت شده اند پدركشتگي دارند با مردم و انقلاب؟ يا شايد شما نيت خواني ميكنيد و ما خبر نداريم؟ مگر نه اينكه مجلس و خانه ملت بايد آينه تمام نماي ملت باشد؟ مجلس تك صدايي چطور ميتواند از منافع همه ملت دفاع كند؟
افسوس كه بعضي از ما هيچ گاه نميخواهيم واقعيات را قبول كنيم.
و من الله توفيق (3492896) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۴۹:۴۲
خب الان كه همه اصلاح طلبان رد صلاحيت شده اند بهتره از چين اين رقمم وارد كنيم تا جنستون جور شه !!!خخخخ (3492913) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۴۹:۴۸
حالا شما چرا اینقدر از رای مردم و انتخاب واقعی‌ می‌ترسی‌؟ (3492915) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۳۶:۴۴
2
سال پیش وی با اختلاف هفت دهم درصد برنده شد . از دوسال پیش ریزش بوده و تا دوسال دیگر ریزش بیشتر خواهد شد . چقدر ؟ قطعا زیاد . چرا ؟ چون خیلی صحبت ها شد و نتیجه اش طور دیگر شده است . من نه به ایشان رای دادم و نه خواهم داد . ولی دوستان دوربر من ان عده که به وی رای داده بودند بلا استثنا پشیمان هستند . در میان مردمی هم که صحبت می کردم یک نفر را ندیدم که امیدوارانه از اقای روحانی بگوید . نه اینکه نباشد موافق هم دارد . ولی توهم ما بیشماریم را بکنار بگذارید . این دولت مشروعیتش قابل قیول است و طی یک فرایند انتخاباتی با رای ضعیف انتخاب شد و حکمش نیز توسط رهبری تنقیذ گردید . ولی محبوبیتش در ان زمان چشمگیر نبوذه است . امیدواریم اقای روحانی با حرگت درست مشروعیت خویش را نیز حفظ کنند که قطعا همینطور خواهد بود . حالا یک عده اینجا دارند یقه خود را پاره می کنند که ای وای انتخابات بخطر افتاد تکرار سناریوی سال 88 است . خود مانیم ها عده ای از شما مخالفین شورای نگهبان اصلا دغدغه تان ان چیزی هست که ادعا می کنید و یا پوششی است برای ان چیزی که خود می دانید . می خواهید دوباره سناریو را تکرار کنید ؟ فعلا که نمی توانید . بعدا هم نخواهد شدانشاالله (3493086) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۰۸:۱۵
وقتی می دونی چرا می پرسی؟؟؟!!!!!! (3493349) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۴۵:۰۵
سال 88 معلوم شد کی از انتخاب مردم می ترسید و بی جهت ادعای تقلب کرد (3494030) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۲:۰۷:۴۹
خودشون با این مدل مطلب گذاشتن اعلام میکنن که هر کسی از جناح روحانی و اصلاح طلبان تایید صلاحیت شود مردم به او رای خواهند داد وگرنه اگر اصول گرایان به خودشان اطمینان داشتند برایشان مهم نبود (3494409) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۵۰:۱۸
آقای علی قلهکی!
شما نیازی نیست سخنان رئیس جمهور را تحلیل کنید شما بروید بین مردم و ببینید نظر مردم در مورد شورای نگهبان و اقداماتش در بررسی صلاحیتها چیست
آن موقع چنین تحلیلی را بیان نمی کردید و به شعور مردم توهین نمی کردید
شورای نگهبان دو دیدگاه دارد که البته هیچگاه علنی نمی کند اما در بررسی صلاحیتها اعمال می کند
1.هر منتقدی به ولایت فقیه را رد صلاحیت می کند زیرا ولی فقیه را مبرا از نقد شدن و مبرا از نظارت و پاسخگویی می داند
2.نهادهای زیر نظر رهبری را مقدس می داند و آنها را مبرا از نقد شدن و پاسخگویی و نظارت می داند
حال هر فردی که نقدی بر این دو دیدگاه داشته باشد و یا نقدی بر رهبری و یا نهادهای زیر مجموعه اش داشته باشد رد صلاحیت می شود
همچنین شورای نگهبان از حربه عدم احراز صلاحیت نیز استفاده می کند
یعنی اگر فردی ضد اسلام و ضد ولایت فقیه حرفی و عملی انجام نداده باشد
باز هم مبنا را بر عدم مسلمان بدون آن فرد می گذارند
و مبنای شورای نگهبان این است که مردم التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه ندارند مگر اینکه خلافش ثابت شود
آقای قلهکی!
مردم مردم 37 سال پیش نیستند
درک و شعور و تحلیل سیاسی مردم بسیار بالاتر از مردم آن زمان است
پس لطفا به شعور مردم توهین نکنید (3492918) (alef-13)
 
mithra
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۵۱:۵۱
یک سوال شده از تمام آقایان ( البته اگر منتشر شود):
بالفرض بنده بر این اعتقادم که شورای نگهبان و هیات های نضارت عدالت را رعایت نکرده و در تلاش هستند انتخابات را به نفع جناح خاصی مهندسی کنند. مدارک و دلایلی نیز برای این مدعا دارم.

چه کسی به عنوان ناظر بیطرف باید این ادعا را بررسی و قضاوت کند؟. خود شورای نگهبان؟
بالفرض من مدعی هستم که رد صلاحیت اینجانب غیر مستدل و غیر قانونی و مبتنی بر غرض ورزی بوده است. چه کسی صلاحیت بررسی این ادع و شکاین من علیه شورای نگهبان را دارد؟ خود شورای نگهبان؟

و مهمتر ازهمه ( بدون بالفرض) : اینجانب معتقدم و دلایل و مدارکی دارم که شورای نگهبان خلاف قانون اساسی عمل میکند. چه کسی صلاحیت پیگیری دارد؟ خود شورای نگهبان؟

قانون اساسی تعیین کرده مسئول پاسداشت قانونن اساسی رئیس جمهور است . پس وقتی تخطی شورای نگهبان را تشخیص میدهد بایستی آن را متذکر شود.
البته ، مصلحت بینی های جناحی و منافع فردی و گروهی آن قدر چشم بعضی را گرفته که آماده اند پا بروی منافع مردم و ملت بگذارند. غافل از اینکه دود این کار نهایتا به چشم خودشان هم خواهد رفت.
و رفتا آنها یادآور مثل معروف است که " یکی بر سر شاخ بن میبرید". (3492923) (alef-13)
 
رضا.ف
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۵۷:۴۷
خب هر کس دوست داره همفکراش به مجلس برونداینکه بد نیست ودرتمام دنیا متداول است منتهی درآخر باید مردم تأیین کننده باشن درمجالس 7 و8 و9 اصلاح طلبان زیادی رد صلاحیت شدند که در صورت تایید اکثریت دست اصلاح طلبها بود.بعضی مسئولین از انتقاد خوششان نمی آید وتک صدایی رو بیشتر میپسندند .در مجلس 6 قانون مطبوعات ،بودجه نهادها و...مطرح شد که به مذاق اصحاب قدرت خوش نیامد ودوست ندارند به کسی جوابگو باشند . (3492941) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۰۰:۲۴
جالب است؛ همه این افراد؛ تا زمانی که خودشان یا همفکرانشان تایید صلاحیت شده اند و خودشان رای آورده اند و ..، شورای نگهبان را قبول دارند؛ اما هر گاه خودشان یا همفکرانشان تایید نمی شوند و رای نمی آورند، شورای نگهبان را متهم به جناحی عمل کردن و .. می کنند؛
این هم از عجایب این روزگار است.. (3492949) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۰۱:۰۴
یک سوال واقعاً اگر یک روحانی التزام عملی به اسلام ندارد پس چه کسی دارد
یا وقتی نوه امام و فرزند مطهری و فرزند هاشمی و فرزند بهشتی اعتقاد به نظام ندارند پس کی اعتقاد داره؟ (3492951) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۲۲:۰۹
اون قسمت صحبت رئیس جمهورکه مادلمون میخادمعتدلین بروند مجلس .منظورشون این بودکه مردم بایدتعیین کنندکه کی بره مجلس نه دولت ونه شورای نگهبان.حرف بی ربظیه؟ (3493031) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۲۲:۱۴
سرو صدای بی جهت.حرف رییس جمهور محترم کاملا درست است. اگر روحانی عزیز گفته است این آرزوی من است که معتدلین بیایند مجلس، باید بدانید که این آرزوی اکثریت ملت است. ایشان که هرگز نگفته اند در رای مردم دست میبرند.میگویند باید فضا رقابتی باشد.بقیه کار را خود مردم انجام میدهند. به نظر میرسد ترس شدید از رای ملت باعث این حمله غیر منطقی به ریاست جمهوری محبوب ماست. در نهایت زنده باد روحانی پاسدار قانون اساسی و حقوق ملت. لطفا این نظرم را بگذارید. (3493032) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۲۳:۱۴
طبق قانون آنکس که تصمیم نهایی را میگیرد مردم هستند نه رییس جمهور و نه شورای نگهبان. چرا فکر میکنید مردم هیچکاره اند مگر همین مردم انقلاب نکردند چرا از بالا به مردم نگاه میکنید؟ هم اصلاح طلب بیاید هم اصولگرا چرا شبهه ایجاد میکنید؟ (3493038) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۲۷:۰۸
واقعا دست شورای نگهبان درد نکنه.اگه مسئله ی نباشه الکی شورای نگهبان کسی رو رد نمی کنه در ضمن کسانی که رد شدن اگه مشکلی نداشته باشن میتونن پی گیری کنن.اگه کسی رد شده واقعا مشکل داشته.از اینا گذشته بغیر شورای نگهبان همه ی ماها هم باید در محضر خدا جوابگو باشیم پس بخاطر خدا حرف بزنیم نه بخاطر چیز دیگه وسلام (3493055) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۳۰:۲۶
دوست عزیز نویسنده مقاله
دموکراسی 4 رکن داره قاون اساسی، مجلس، احزاب، ازادی مطبوعات
در حال حاضر ما در کشور حزب به معنای واقعی نداریم چند جریان داریم از این چند جریان یا چند جناح هم اگر فقط یک جناح را تایید صلاحیت کنیم کلا دو رکن از ارکان دموکراسی یعنی مجلس و احزاب زیر سوال خواهند رفت و اصلا مایه تعجب است که فقط یک جریان بیاید و مردم هم فقط ناچار بشوند به همان جریان رای دهند اصلا کاری به صلاحیتها هم ندارم نفس اینکه فقط یک تفکر برای مجلس کاندید شود بسیار سوال برانگیز است. (3493065) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۳۶:۳۸
مسئله اصولگرایان اینست که از یک طرف می گویند اصلاحات مرده و یک درصد رای هم ندارد و از طرفی از رقابت با آنها وحشت دارند و هیچ وقت هم پاسخ این تناقض را نداده و نمی دهند چون خودشان بهتر از همه وزن خود را نزد ملت می دانند. (3493085) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۳۷:۵۰
آقای روحانی مجکم بایست ملت باشماست (3493090) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۴۰:۰۵
من نمی دانم این کشور بعد از سال ها مبارزه و تلاش برای رسیدن به آزادی کی آخر خواهد توانست به آن دست یابد.
انتخاباتی که دیگران بگویند به چه کسی رای بده به درد خودتان می خورد. (3493099) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۴۰:۲۴
فرض کنیم شورای نگهبان تمام کاندیداهای اصلاح طالبان را تائید کند و از اصولگراها جز جند نفر همه را رد کند آیا شمای تویسنده پراز منطق و استدلال در انتخابات شرکت می کنید ؟ (3493102) (alef-3)
 
جواد
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۴۵:۱۶
شما وكيهان كه ميگين مردم ازاصلاحات نفرت پيداكردن اگرقبول داري خاتمي رابزارين بيادوسط ميدون تامردم بهش راي ندن تاتحقيرشود ديگه مگه نميگين اصلاحات تمام شدامتحان كنيد ببينيد80درصدراي مياره يانه (3493120) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۴۷:۳۱
چند میگیری ، طرفداری کنی ؟ (3493126) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۵۵:۱۹
اگر کار شورای نگهبان ایراد داد و غیر قانونی استپس خود آقای روحانی غیر قانونی و غیر اصولی بر کشور تحمیل شده است چون همین شورا او را تائید صلاحیت نموده
درود بر شورای نگهبان که بااین سیاست ها توانسته حتی شما را پای صندقها بکشاند (3493145) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۵۷:۳۲
کلا مجلس میخوایم چیکار؟؟؟؟؟؟؟؟ (3493148) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۳:۱۵:۲۲
این کامنت واقعا جای تحسین دارد.
مجلس می خواهیم برای چی؟؟
در قانونگذاری بیسار ضعیف! در نظارت هم دیدیم که 800 میلیارد دلار در 8 سال حیف شد و یک نماینده هم صدایش در نیامد!
هیچ تفکری را هم نمایندگی نمی کنند. یعنی قالبا برای رای گیری مردم شناس هستند . در باقی موارد نماینده حکومتند!
واقعا با این اوصاف مجلس میخواهیم چیکار؟؟؟؟؟ (3495551) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۶:۵۹:۳۳
سوال مهم اینه ایا رییس جمهور طبق قانون میتواند از تریبون رسمی از یک جناح خاص حمایت کند (3493155) (alef-3)
 
نکته سنج
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۳۱:۴۱
جناب! اگه به فرض محال در کل ایران فقط 30 اصولگرا تایید میشد و رئیس جمهور از اونها دفاع میکرد باز هم شما همین نظر رو داشتی؟ لطفاً از خودت بپرس. (3493987) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۲:۲۸:۰۸
در ابن هیاهو دلم گرفت!!! محمود جان کجایی ؟؟؟که مجلسی که اینقدر شما بهش احترام میگذاشتی سرش اینقدر دعواست (3494422) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۰۵:۴۰
ﻭﺯﺍﺭﺕ ﮐﺸﻮﺭ نیز، ﺩﺭ ﺍﻗﺪﺍﻣﯽ ﺑﯽﺳﺎﺑﻘﻪ ﻭ ﻣﺸﮑﻮﮎ، ﺑیش از ۹۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺭﺍ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺻﻼﺣﯿﺖ کرد ﺗا با پز فضای ﺑﺎﺯ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺩﻭﻟﺖ، بازی را به زمین شورای نگهبان کشانده !!!!!!!!! (3493172) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۳۰:۲۶
ایا با این وضع گسترده رد صلاحیت ها که عمدتا از یک طیف سیاسی است و کسانی که زمانی مدیرکل وزیر وکیل و استاندارو استاد دانشگاه بوده اند که برای ان مراحل گزینشی طولانی طی شده است و امروز بعنوان ضد ولایت فقیه و قانون اساسی عمدتا رد صلاحیت شده اند بخدا بخدا بخدا این رفتار ها بهیچ وجه در شان نظام نیست و امید که شورای نگهبان تجدید نظر اساسی کند چرا که مردم با این وضع به همه مسئولان دیگر بدبین خواهند شد و انها را ..... خواهند نا مید این چه اتفاق تلخ و در د ناکی هست که بخاطر منافع جناحی و حزبی با ابروی انسانها بر خورد می کنند مگر قرار است مجلس تشریفاتی و نمایشی باشد مجلس محل بر خورد اندیشه هاست و پیشرفت هر جامعه در پرتو داشتن مجلس توانمند و از سلیقه های مختلف درون نظام است و الا با سکوت و سکون مجلس داشتن نبودش به زبودن است چه کسی باور می کند که افرادی همانند مطهری ها رد صلاحیت شود و امثال ان فراوان رد صلاحیت شده اند بخدا بخدا بخدا مسلمانم و نظام و کشور م دوست دارم و بخاطر همین این درد ها را نوشتم تا شاید و فقط شاید در راه خدا توجه کنند و با ابروی اسلام و دین و انسانها بازی نکنند امید که شورای محترم نگهبان توجه کافی نماید عمر انسانها رو به پایان است و خداوند بزرگ از ابرو ریزی مومن و مسلمان نمی گذرد انها که عمدتا از چهار مرجع تعیین صلاحیت تاییدی گرفته اند خواه به اصولگرا یا اصلاح طلب باید عمدتا تایید شوند این باید مردم باشند که انتخاب اصلح کنند و الا یک جناح را تایید و جناح دیگر را رد کردن چه ارزشی در انتخابات و شرکت مردم می تواند داشته باشد بگذارید مردم انتخاب کنند اشتباه شود دور بعد اصلاح می کنند مردم نظام و ولایت فقیه و کشور خود را دوست دارند و به مخالفان نظام رای نمی دهند واقعا مردم اینقدر نا اگاه شده اند که اگر رد شدگان تایید شوند همه مردم به انها رای می دهند کسی باور می کند هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند که مطهری و همانند ایشان که فراوان هستند رد صلاحیت شود بعنوان یک مسلمان و بعنوان وظیفه شرعی و اخلاقی نوشتم و خدا شاهد است حال می خواهند قبول کنند می خواهند رد کنند (3493255) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۳۷:۱۱
شورای نگهبان نباید تسلیم اینگونه شانتاژها بشود کشور قانون دارد وباید مر قانون عمل شود به توطیه گران نباید مجال عرض اندام دادهشود انها می خواهند دوباره سرمایه داران و طرفداران نظام سلطه را برگردانند (3493278) (alef-13)
 
سیدرضا
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۳۷:۴۲
با عرض سلام واحترام
اگر در میان مردم کوچه وخیابان باشیم موارد زیر مشهود است.
1- اکثریت مردم از سخنان رئیس جمهور استقبال کردند.
2- نظارت استصوابی شورای نگهبان مورد اقبال عمومی مردم نمیباشد.
3- تنها راه مشارکت حداکثری مردم وجود کاندیدا از همه جناح ها میباشد.
با تشکر (3493280) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۴۳:۰۳
یاد بگیرید
بازی را می توان به هم زد
اما قاعده بازی را نمی توان به هم زد
مسابقه فوتبال را اگر تماشاچیان بریزند به هم بزنند اشکال ندارد
اما اگر گفتند یک تیم یازده نفر یک تیم دو نفر نمی شود (3493301) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۵۴:۳۶
روحانی مچکریم. (3493314) (alef-3)
 
شادمهر
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۵۷:۱۳
اگر واقعاشورای نگهبان از رای مردم نسبت به اصولگراها مطمئن است کاندیداهای اصلاح طلب را تأیید صلاحیت کند. (3493320) (alef-3)
 
م.ن
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۱۸:۱۰
بچه 10 ساله هم میداند که شورای نگهبان به ناحق طرفداری از یک جناح خاص میکند ایراد ندارد خدا را داریم (3494135) (alef-13)
 
hesam
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۰۹:۳۶
نیازی به هیچگونه نقد و بررسی نیست. واقعا این شورا از مردم نیست. اایشان هیچگونه شناختی از هیچ یک کاندیداها نداشته اند و ندارند. (3493358) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۱۶:۳۲
میخوان مجلسی بیاد رو کار که مدام دولت را تحت فشار بذاره تا دور بعد روحانی رای نیاره (3493373) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۱۸:۵۲
اولا برای سایت الف متاسفم

دوما کلمه استصوابی در قانون اساسی نیامده بلکه در تفسیر ارائه شده از طرف شورای نگهبان آمده است.

سوما مکر مردم خودشان چشم ندارند و نمی بینند در شهرهایشان چه کسانی رد و چه افراد گمنام یا مشهور وابسته به یک جناح خاص تایید شده اند.

چهارما همانطور که شما و اعضای شورای نگهبان تایید صلاحیتهای هیئت های اجرایی را مسئله دار می خوانید
پس حق بدهید رئیس جمهور و طیفی قابل توجهی از مردم هم رد صلاحیتهای گسترده و هدفمند را مسئله دار بخوانند (3493384) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۳۴:۱۵
آقا عقل 12 نفر شورای نگهبان بیشتر می رسه یا 60 میلیون نفر صاحب حق رای در کشور؟ بهتره رفراندوم برگزار کنیم (3493423) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۳۷:۳۰
نظر روحانی اگر باشد، یکباره آمریکا را وارد مجلس میکند. (3493430) (alef-3)
 
جواد
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۲۱:۰۳
روحانی رئیس جمهور 70 درصد مردم است بچه جوووووووون (3494142) (alef-13)
 
بهمن همدمی
۱۳۹۴-۱۱-۰۶ ۱۶:۴۲:۰۴
اندکی صبرکن! (3498729) (alef-3)
 
عدالت
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۳۸:۴۹
در سال 92تعداد نامزد های ریاست جمهوری حدود 200 نفر بود از میان این نفرات فقط 8 نفر به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی شدند
باید از آقای روحانی پرسید چرا
در آن موقع این مسائل و حرف ها را مطرح نکردند (3493433) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۵۵:۵۰
همه اینها بازیه . مسئولین مساله دار (3493466) (alef-3)
 
محمود
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۵۸:۳۰
یک سوال,چرامیگوییدرییس جمهوردرمقام اجراحق دخالت ندارداماوقتی درخصوص شورای نگهبان میگویندفقط بایدنظارت کندمیگوییدنظارت بدون دخالت معناندارد,چرایک بام ودوهوا,منصف باشید (3493471) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۹:۰۹:۴۳
"دلمان می‌خواهد معتدلین به مجلس بروند و این آرزوی ما است"
بزک نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد. (3493490) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۸:۴۷:۴۶
جوجه را آخر پاييز ميشمرند (3494710) (alef-3)
 
پرسپولیس
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۹:۱۲:۳۹
شورای نگهبان لیست کاندیدای مطابق میل خودش اعلام میکرد, دیگه انتخابات چه مسخره بازیه, اون چند نفر اضافه رو دیگه برای چی انتخاب کرد, (3493493) (alef-3)
 
جواد
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۲۳:۵۳
شورای نگهبان خوب میدان داری میکند از استکبار خارجی حرف نزنیم (3494152) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۹:۵۷:۲۲
با سلام. میدانم این پیام را نمی گذارید اما فقط جهت اطلاع خودتان مینویسم. نوشته ها(کامنت ها) و تعداد آرا را بررسی کنید. اگر اعتقاد دارید که خواننده ی سایت شما آدم های عاقلی هستند، کمی به خود بیایید. حداقل یک بار هم یک مقاله بگذارید(مقاله انتخاباتی) که جناح مقابل را نقد کند( البته نقد تیز). البته اگه چنین مقاله ای نگذارید باز هم ما همانند گذشته حتما هر روز سایت را می خوانیم. (3493603) (alef-13)
 
بی نام
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۰:۰۱:۰۷
سلام اگر شما نمایندگان فعلی مجلس وآنهائیکه پولهای آنچنانی گرفتند را تائید

میکنید که فحوای کلام شما در اینکه این مجلس درمقابل دولت چنین وچنانست
ومجلس دلخواه رئیس جمهور فلان .نشان دهنده یک سویه نگری ونگاه جناحی

به این مسئله است ظاهرا" برای شما هم حضور حداکثری جناح مورد نظرتان مهم تر از مصلحت کشور است. (3493614) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۰:۰۳:۲۶
1- وزارت کشور زیرنظر مستقیم شخص وزیر کشور اداره می شود نه رئیس جمهور. رئیس جمهور در قبال عملکرد همه وزارتخانه ها مسئول است، اما این به معنی این نیست که همه وزارتخانه ها «زیرنظر مستقیم شخص رئیس جمهور» اداره می شوند.
2- «ثبت نام حداکثری کاندیداهای مسئله دار» به چه معنی است؟! آیا ثبت نام کاندیداها به تعداد بیشتری از یک حد مشخص غیرقانونی است؟! ملاک مسئله دار بودن یا نبودن آن ها چیست؟! اگر اصلاح طلب باشند مسئله دارند و اگر اصولگرا باشند خیر؟!
3- جمله رئیس جمهور در خصوص «ما دلمان می خواهد...» را ناقص بیان کرده اید... ایشان در کنار همان جمله می گویند «...قانوناً و عرفاً حق دخالت نداریم...»
4- بافتن آسمان و ریسمان به هم و ارتباط دادن موضوعات بی ربطی چون برجام و پرونده کرسنت و... به انتخابات، آن هم با عباراتی چون «میوه های نه چندان رسیده برجام»، نشان می دهد نویسنده به جای تحلیل سخنان رئیس جمهور، بیشتر به دنبال بیان نظرات و عقاید خود است... (3493619) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۰:۰۶:۰۱
یعنی شما نمیدونین که چی شده؟ به نظرتون شورای نگهبان جناحی عمل نکرده؟ (3493626) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۰:۱۶:۳۸
اگر آقاي روحاني واقعاً طرفدار آراي مردم هست و واقعاً اعتقاد د ارند كه رأي همه مردم به طور مطلق حجت است نبايد هيچ كسي را در وزارت كشور رد صلاحيت ميكردند به خصوص منتقدان تابلو دار دولت را , و حال كه چنين نيست نشان از بازي سياسي ايشان و دولتشان براي رسيدن به هدف قبضه كردن مجلس از سوي جناح نزديك به خودشان است كه دخالت مستقيم مجري در انتخابات را به ذهن متبادر مينماييد كه خلاف صريح قانون است و باقي مسائل مطرح شده در باره ميزان مطلق بودن رآي مردم يك شوي تبليغاتي براي پوشاندن هدف اصلي است.
مدتهاست در كشور ما يك جنگ پنهان و مخفي بين دو جناح فكري طرفدار غربگرايي و استحاله انقلاب به يك حكومت عرفي دنيا از يك سو و طرفدار اسلامگرايي وادامه تفكر انقلابي امام خميني از سوي ديگر در رده هاي بالاي قدرت كشور در جريان است كه در هر دوره به شكلي در انظار عمومي نمايان ميشود و تا اين جنگ مغلوبه نشود و يكي از جناحها حاكم نشود كشور روي آرامش و پيشرفت را نخواهد ديد.
الفي ها به مقدساتتان منتشر كنيد (3493645) (alef-13)
 
reza
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۰:۱۷:۲۶
با سلام.من ماندم که شما چرا برای نظر مردم ارزش قایل نیستید.در حقیقت این اجرای قانون نیست بلکه سو استفاده از قانون است .اینکه نمیشود تا ابد شما به خاطر نداشتن رای مردم متوسل به یک نهاد انتصابی شوید و مانند شاگرد تنبلهای مدرسه با حداقل نمره و ارفاق قبول شوید.اگر رویه به همین حالت پیش رود آن وقت معلوم است انها که داد میزنند ایراد نامزدهای معترض 88 عدم توسل به قانون بود مشخص کنند حالا که میخواهیم به این قانون متوسل شوند چه نتیجه ای دارد؟شما رای مردم را دارید در همین وبسایت خودتان مقایسه کنید تا بیشتر متوجه شوید که انصافا چند درصد هستید؟دور باطل یعنی همین .نظارت استصوابی یعنی تشخیص نامزدها با شورای نگهبان است نه مردم .حالا ایا راهی برای تغییر این قانون هست خیر به هیچ وجه؟حالا بنشینید دموکراسی غربیها را مسخره کن ببین کی درست میگه ؟ (3493646) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۰:۲۰:۴۳
بوی فتنه می آید.آن هم با رمز حمله به رد صلاحیتها.کسایی که اینقدر بدون فکر به این مساله می تازن خواسته یا ناخواسته خودشون رو وارد این فتنه می کنن.
این خیلی ساده لوحانه ست که بگیم مردم خودشون افراد با صلاحیت رو انتخاب می کنن.مگه مردم از همه ی جیک و پیک کاندیدها خبر دارن.همین افرادی که رد صلاحیت می شن بعضی هاشون مسائلی دارن که کسی از اونها خبر نداره و فقط با کارهای اطلاعاتی و تحقیقات این مسائل برای شورای نگهبان معلوم می شود (3493651) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۱:۰۴:۵۴
برادر گرامی
به جای تهمت زدن به فتنه و بی بصیرتی و اخیرا نفوذ یه کم منطقی فکر کن.
منطق
م ن ط ق (3493765) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۰۰:۵۷
کار های اطلاعاتی و تحقیقاتی تو حوزه ی وظایف شورای نگهبان تعریف نشده و ایشان حق دخالت ندارند. (3493913) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۵۸:۰۳
به زعم شما از افراد رد صلاحیت شده "بعضی هاشون مسائلی دارن" ولابد بقیه مسائلی ندارند. (3494086) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۰:۳۳:۲۹
فتنه چیه؟؟؟!!!!
چرا تا کم مییارید و استدلال محکمی ندارید متوسل به کلمه فتنه میشوید؟؟
ای بابا همه ایرانی هستیم و دغدغه وطن داریم.... (3495040) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۰:۲۴:۰۳
lمی خواهید مجلس را دو دستی قورت بدید دست مریزاد پس انتخابات برای چیست مردم به شما رای بدن که چی بشه اقای روحانی دمش گرم (3493659) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۰:۴۵:۴۹
اتفاقا برعکس شورای نگهبان در برابر مردم صف آرایی کرده و وظیفه رییس جمهور اینه که انتخابات آزاد برگزار کنه (3493711) (alef-3)
 
مزدک
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۰:۴۹:۲۴
خب شکر خدا که شورای نگهبانمان هیچ جانبداری چه در گذشته و امروز نسبت به جناحها نداشته اند و رد صلاحیت ها سلیقه ای نبوده
یه سوال اساسی از نویسنده دارم ایشون میتونند چند تا از رد ضلاحیت ها را از جناح انحصار طلب نام ببرند
بهتر بود نویسنده محترم ابتدا جناح بندی ها ی موجود در کشور را مطالعه میکرده و سپس اقدام به نوشتن چنین مقاله ای میکردند (3493727) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۱:۱۶:۵۳
اگر یک مشت مسئله دارو پرونده دار که رد صلاحیت شده اند اصلاح طلب هستند پس وای به حال این اصلاح طلبان. به نظر می آید هر مسئله داری که رد صلاحیت شد اسمش را می گذارند اصلاح طلب. اگر هیج نظارتی لازم نیست و خواسته مردم فقط ملاک است پس در سایر امور هم انتظار نظارت از ارگانها نداشته باشند . وقتی گوشت گران می شود همه داد مزنند نظارت دولت کجا رفته . پس اگر راست می گویی گوشت نخور تا ارزان بشه (3493795) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۱۳:۴۲
باتاییدفرمایشات منطقی ریی جمهورمحترم بعنوان یک ایثارگر درخط امام واقعی ازایشان خواهش میکنم از حامیان شورای نگهبان ونظارت استصوابی سوال نمایند درآمد700میلیارددلاری که جنابعالی هم دربدو انتخاب فرمودید دردوره کدام دولت ونمایندگان به غارت رفته درزمان کدام ودولت ونمایندگان بااجرای سیاستهای غیرعقلانی صدها میلیارددلاربه کشوروملت خسارت وارد شده مگرمجالس 8سال گذشته ودولت 8سال گذشته ازیک جناح وجناح اصولگرای موردحمایت اعضای شورای نگهبان ومحصول نظارت استصوابی نبوده مگر قاضی مرتضوی اعتراف نکردبه بیش از170نفر ازهمین نماتیندگان هم جناحی اعضای شورای نگهبان رشوه داده مگر5نفر ازهمیسن حضرات نماینده درمفسده اقتصادی سه هزارمیلیاردی دست نداشتند ملت مظلوم ایران چه اشتباهی مرتکب شده که با وجوددرآمد 700میلیارددلاری زیرفشاراقتصادی استخوانهایش هم خردشوند مگر امام بزرگوار هامی اقشارآسیب پذیرنبودند با نمایندگانی چون نمایندگان 8سال گذشته که اخیرا مجددا موردتاییداعضای شورای نگهبان قرار گرفته اند امت باچه انگیزه ای درپای صندوق رای حاضرشوند وتجربه های شکست خورده 8سال گذشته رامجددا تجربه نمایند (3493936) (alef-13)
 
وحیذ
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۰:۴۶
شورای نگهبان مر قانون را اجرا کند نه مر سلیقه را مردم نیازی به قیم ندارند (3493955) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۶:۱۵
با حمایت از روحانی سحر نزدیک است (3493966) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۴۰:۵۶
درود بر روحانی (3494009) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۴۴:۰۶
چه جالب است آقای توکلی از حالا نتیجه انتخابات را میداند و میگوید روحانی چه بخواهد چه نخواهد مجلس بعدی باب میل دولت نیست.پس هماهنگی لازم برای حذف یک جناح کاملا صورت گرفته.لااقل قدری هوشمند باشید و کنترل اعصابتان را داشته باشید ونهی ندهید.یکباره بگوييدانتخابات بی انتخابات نهمین آقایانی که درچهارسال گذشته حتی یک عمعملکردرجهت تامین خواست و منافع مردم نداشته اند بروند و سند صندليشان را ازوکالتي به اصالتی بزنند وخیال ماراراحت کنند (3494025) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۲:۵۴:۵۹
اونایی که دیگه راه نداشت "عدم احراز" (3494079) (alef-13)
 
یس
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۰۵:۰۷
ااگر شورای محترم نگهبان به وظیفه نظارتی منطقی؛ که یکی از شرایط فقها ،آگاه به زمان بودن است به شایستگی عمل می کرد این همه حرف و حدیثها نبود ! واقعا در چنین برهه حساس زمانی که از هر طرف دشمنان در کمین اوتو گرفتن از ضعف دین در اداره حکومت بویژه در نظام دینی ما هستند ، این عمل شورای نگهبان مثل رد صلاحیت شدن افرادی بخاطر نداشتن وقت رسیدگی از سوی آن شورا با برچسب "عدم احراز صلاحت و یا متدینینی به ناحق انگ عدم التزام به اسلام خوردن " جفا به نظام دینی ما نیست ! واقعا حق و اقتضای بصیرت و زمانی حکم نمی کرد افرادی که از سوی چهار نهاد تأیید صلاحیت شدند حال که فرصت نبود شما بر رسی نمایید بجای رد صلاحیتشان تأیید صلاحیت می شدند تا هم خدا و هم ملت را با این عملتان با شادی مضاعف بهره مند و هم حضور پر شور شان را در صحنه انتخابات محیا می ساختید. (3494108) (alef-13)
 
مشهدی
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۵۷:۵۰
همیشه از توازن بین احزاب و جناح های سیاسی مردم بهره می برند. چون همدیگر را کنترل می کنند. حفظ نظام یعنی حفظ امنیت اجتماعی، سیاسی, اقتصادی کشور .نظام معادل یک گروه با یک طرز فکر خاص نیست.
نتیجه یکدست شدن مجموعه های حاکمیتی را در هشت سال دوره احمدی نژاد دیدیم. سکوت نهاد های قدرتمند مانند مجلس سرشار از خسران برای آینده جوانان ایران بود. در هیچ دوره ای اینقدر دشمنان ایران متحد و کاسه لیسان خوشحال نبودند.

دوستان دست از سر فتنه بردارند. تمام شد. میراث نلسون ماندلا را به خودمان یاد آوری کنیم:

"ببخش ولی فراموش نکن"

در افریقای جنوبی اقتصاد در دست سفید پوستان و سیاست در دست سیاه پوستان است .دشمنان سنتی ودیرینه درکنا ر هم کشورشان را اداره می کنند. نظان آپارتاید سالها به رنگین پوستان ظلم کرد، ولی به عنوان بخش اقلیت مهمی از جامعه قابل حذف نبودند.
تفکر لیبرالیستی و غیر انقلابی که شما به هر قیمتی می خواهید آن را به اسرائیل و آمریکا و ضد مذهب بودن متهم کنید، در جامعه ما پایگاه اجتماعی قوی دارد و نادیده گرفتن آنها زیان بزرگی به کشور می زند. کار آفرینان، صنعتگران ،و طبقه متوسط جامعه بدنه این گروه را تشکیل می دهند و در انقلاب و جنگ هم شرکت داشته اند ولی تفکر انقلابی ندارند. مردم این کشور هستند با ایده ای متفاوت و ضد نظام نیستند. به جای انقلاب به اصلاح معتقدند، با ریتم آرام و پایدار.

در کشور ما نهادهای حاکمیتی به اندازه کافی قدرت سیاسی و اقتصادی و نظامی دارند و برای کنترل آنها نهاد های مدنی مانند مجلس باید با رای مردم انتخاب شوند،نه با انتخاب نهادهای حاکمیتی.
باید حساب رهبری را از حساب نهادهای حاکمیتی جدا کرد. رهبری حامی کشور است ،و لی نهاد های حاکمیتی بخشی از رقبای سیاسی با منافع صنفی خود هستند.

البته طبیعی است که سایت الف این مطلب را منتشر نمی کند. (3494231) (alef-13)
 
پیرمرد
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۴:۳۷:۰۱
شما سینه چاکان آمریکا اگه نظر مردم واستون مهم بود که سال۸۸ به انتخاب مردم احترام میذاشتید و ادعای تقلب نمیکردید ، چطور وقتی جناب ظریف میرود و توافقی رو امضا میکنه که حاصل نابودی صنعت هسته ای کشور هست میگویید دولت و وزیر امورخارجه مورد تایید رهبر است مگر رهبر چندین بار در نطق هاشون اعلام نکردند که شورای نگهبان مورد تایید بنده است

تو کجای دنیا صلاحیت ها توسط مردم تایید میشه که دومیش ایران باشه وقتی اشخاصی که برای کاندیداتوری ثبت نام میکنند نظام رو قبول نداشته باشند و یا مجرم باشند و تایید صلاحیت بشند چطور میتونند خدمت کنن به کشور !!

از جناب روحانی باید پرسید که دستاورد دولت شما تا به امروز چی بوده و این فتح الفتوحی که به عنوان برجام ازش نام میبرند چه تاثیری تا به امروز روی زندگی مردم گذاشته که از مردم میخواهند به هم حزبی های او رای بدهند! (3494460) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۶:۳۶:۳۸
خدایاخودت به فریادمان برس تاحق هیچکس ضایع نشه (3494485) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۸:۳۱:۱۶
ماده 3 قانون اساسی نداریم برادر. می خواهید به دروغ و با تکیه بر عدم مطالعه مردم حرف خود را به کرسی بنشانید حرفی نیست. ولی در قانون اساسی اصل 99 داریم که گفته شورای نگهبان نظارت کند. نظارت هم با وارد شدن در اجرا مانند احراز شرایط متفاوت است. بگید دلمون می خواهد بهتر از این است که اسمان ریسمان کنید. (3494681) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۹:۲۰:۴۹
این انتصابات نباید برگزار شود (3494796) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۹:۳۲:۳۷
در کدام قانون اساسی امده که نظارت بر انتخابات مجلس ....نظارت عام و استصوابی است ؟؟؟ جای تاسف است که کسی که یکبار قانون اساسی رو مطالعه نکرده و یا فرق قانون انتخابات و قانون اساسی را نمی داند در این مورد مطلب می نویسد ؟؟؟ بله اقای روحانی که دکتری حقوق اساسی دارند قطعا قانون اساسی و ماده ۳ ان را می دانند اما نویسنده مطالب فوق چطور؟ خیلی عجیب است که سایت الف به کسی در این حد معلومات ضعیف دارد اجازه داده مطلبی که سراسر غلط( غلط های علمی و قابل اثبات بدون شک و شبهه) است را بنویسد و ان را منتشر کرده ! ؟ (3494823) (alef-13)
 
علی کریمی
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۹:۳۵:۳۲
جناب آقای علی قلهکی

1 - نه تنها آقای روحانی ، بلکه هیچ فرد مسئول و غیر مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایرا ن مشکلی با رد صلاحیت کاندیدا هایی که جرایم اثبات شده در مراجع قضایی داشته باشند ندارند .

2 - آقای روحانی به عنوان رییس جمهور و مجری قانون اساسی به عملکرد شورای نگهبان انتقاد دارند نه به ماده 3 و اصول 99 ، 118 ، 115 و 98 قانون اساسی .

3 - آقای روحانی به درستی در یافته اند که وحدت ملی و پیشرفت و توسعه کشور فقط با پرهیز از افراطی گری و در سایه اعتدال ممکن است و این را در ایام انتخابات ریاست جمهوری 92 صریحا" اعلام کردند بنابراین تلاش ایشان برای تشکیل مجلسی با حضور اعتدالیون هر دو جناح مهم کشور نه یک اقدام جناحی بلکه یک اقدام خیر خواهانه و وحت آفرین است . (3494831) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۹:۴۰:۱۸
اقا اصلا اگر قراره شورای نگهبان صلاحیت تک تک داوطلبان رو با معیار های سلیقی ایه خودش بررس بکنه وحرف اخر رو در این زمینه بزنه چرا دیگه وزارت کشور وقت خودشو برا اینکار میگیره .فکر نمیکنین منظور قانونگذار از نظارت شورای نگهبان یه چیز دیکه ای بوده. (3494843) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۰:۵۳:۲۸
اصلا کل اصلاح طلب ها اهل جر زنی هستند اگه خودشان باشن همه چیز درست بوده وانتخابات سالم برگزار شده در غیر این صورت یا تقلب شده یا حقشون ضایع شده از این به بعد هم همینه ....... (3496629) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۰:۱۰:۴۵
دوستان زیاد خودتونو ناراحت نکنید به قول آقای عالی پیام
من که میرم رای میدم شما هم برید رای بدید
فقط نمیدونم کی مونده که بهش رای بدیم . (3494938) (alef-13)
 
Abd
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۰:۱۹:۲۶
وقی یک عبارت را در گیومه قرار می‌دهیم یعنی داریم عینا نقل قول می‌کنیم.
این در حالی است که ظاهرا عبارت «نظارت استصوابی» اساسا در قانون اساسی وجود ندارد و تنها بر اساس تفسیر شورای نگهبان از مفهوم نظارت، است که به کار بسته می‌شود.
البته طبق قانون ظاهرا شورای نگهبان صلاحیت داشتن چنین تفسیری را دارد.
اما به هر حال نقول قول صورت گرفته ظاهرا به قانون اساسی ربطی ندارد. (3494968) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۰:۳۳:۵۹
بنده سیاسی نیستم اما به شدت با تحریف قانون با قصد افترا و توهین مخصوصا به مقامات رسمی مانند ریاست محترم جمهور به شدت مخالفم . صبح امروز در کمال تعجب مشاهده کردم که در مطلب فوق به ماده ۳ قانون اساسی استناد شده ( قانون اساسی ماده ندارد و اصل دارد ضمنا اصل ۳ قانون اساسی هیچ ربطی به مواردی که در متن امده ندارد ) و جای بسی تعجب است که سایت الف اجازه نشر به چنین مطلب ضعیفی که با یک سرچ ساده به اشتباه بودن رفرنس دهی به قانون اساسی ان و موارد دیگر غلط های استدلالی ان می توان پی برد داده است . بنده همان صبح پیامی مبنی بر نشر اکاذیب گذاشتم که متاسفانه هنوز به دلایل نامعلومی منتشر نشده قطعا تحریف قانون اساسی به قصد حمله به رییس جمهور مصداق بارز نشراکاذیب و تشویش اذهان عمومی است که با توجه به تذکر و عدم اصلاح ان توسط سایت سونیت ان سایت و لزوم اقدامات دیگر را اشکار می کند . (3495042) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۱:۱۲:۰۱
صطفی درایتی از اعضای حزب مشــارکت
روزنامه آرمان : میزان ردصالحیتها دور از ذهن اصلاح طلبان نبود
و از مدتها قبل با احتمال این ماجرا، بسیاری از شخصیتهای دارای نام
و حتی گمنام در این دوره ثبت نام کرده بودند. (3495187) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۳:۰۴:۳۳
رییس جمهور ما به جای اجرای قانون و حمایت از آن قانون را تضعیف میکند یعنی فراقانونی عمل میکند ، اینها قانون را موقعی قبول دارند که برایشان منفعت داشته با شد مثل جناب موسوی تا شورای نگهبان تاییدش کرد خوب بود وقتی رای نیاورد قانون بد است . جنا ب هاشمی سال 68 که انتخابات شرکت کرد رییس قوه مقننه هم بود ، 77 نفر کاندید شده بودند همه رد صلاحیت شدند به غیر ار جناب هاشمی و جناب عباس شیبانی که ایشان هم برای تزیین انتخابات تایید شدند یعنی آقای هاشمی 97 درصد آرا را به خود اختصاص داد آن موقع این رد صلاحیت مورد تایید ایشان بود چون همه رد صلاحیت شدند به غیر از ایشان ولی الان به مبارزه با شورای نگهبان برخواسته چون مخالف نظزایشان عمل میکند ، نه هاشمی و نه روحانی و امثالهم قانون را به نفع خود میخواهند و حتی دین را هم به نفع خود تفسیر میکنند وگرنه وقتی قانون رد کرد همه باید مطیع باشند . مگر نه اینکه خود شخص رییس جمهور با تایید شورای نگهبان تایید شده است . (3495520) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۳:۳۵:۱۵
سال 71 انتخابات دوره چهارم مجلس را داشتیم و عبدا...نوری وزرات کشور را برعهده داشتند ایشان آن موقع چپی بودند والان اصلاح طلب ، تعدادکثیری از نامزدهای مجلس توسط وزرات کشور رد صلاحیت شدند و در جواب اعتراض آنها گفته شد رد صلاحیت ها بر اساس قانون و جناحی نبوده است . رد صلاحیت ها توسط شورای نگهبان بررسی و 180 نفر تایید صلاحیت شدند ، عبدا.. نوری آن زمان در مصاحبه با بی بی سی از عملکرد وزارت کشور دفاع و به شورای نگهبان تاخت ، اصلاح طلبان کلا در تعارض با قانون هستند و همیشه در حا مجادله با قانون بسر میبرند چون باب میلشان نیست ، فتنه تیر 78 و سال 88 و الان هم فتنه جدید رد صلاحیت ها که آن هم از پیش تعیین شده است . جناب روحانی هم به جای رسیدگی به وضعیت اقتصادی مردم نگران مجلس است . (3495621) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۴:۰۲:۲۷
همه وظیفه دارند از حق حقوق مردم دفاع کنند چطور است تمام نهادها و افراد حق دارند از دولت انتقاد کنند و حتی دولت را تخریب نمایند اما رئیس جمهور که مجری قانون اساسی و شخص دوم نظام است حق ندارد از حقوق مردم دفاع کند ؟آیا شورای محترم نگهبان و هیئت محترم نظارت معصوم هستند و اعتراض و انتقاد به ایشان گناه و جرم است ؟ بحث اصولگرا و دیگران نیست مهم این است که صلاحیت ها بر اساس قانون بررسی شود چه دولتی ها و چه هیئت نظارت چرا باید کسانی مانند علی مطهری علی رغم اعتقادش به نظام و انقلاب رد صلاحیت شود ؟ چرا کسانی به دلیل فرزند رغیب بدون باید رد صلاحیت شوند ؟ شما فضا سازی نکنید بگذارید هیئت های نظارت و شورای نگهبان هم مورد انتقاد قرار گیرد همه نیاز به نظارت و نیز پاسخ گو بودن دارند شورای نگهبان اثتثنا نیست همانطور که دولت هم باید در خصوص رد صلاخیت مخالفان خود پاسخ گو باشد اما یک فرق است کار دولت را هیئت های نظارت کنترل می کنند و اگر اجحافی شده باشد جلویش را می گیرند اما کار هیئات های نظارت را چه کسی باید کنترل کند غیر از افکار عمومی و وسایل ارتباط جمعی مثلما رد صلاحیت مجرمان و نیز کسانی که صلاحیت و شرایط قانون را ندارد حق است اما آیا رد صلاحیت کسانی که برای نظام تلاش می کنند تحت عنوان عدم التزام عملی به اسلام چه معنی دارد ؟ اگر این افراد عدم التزام به اسلام ندارند چرا هنوز نماینده هستند ؟ چرا در نهاد ریاست جمهوری و سایر نهادهای نظام کار می کنند ؟ آیا می شود کسی التزام عملی به اسلام نداشته باشد و نظام را قبول نداشته باشد اما در پست های بالای این مملکت کار کند حداقل برای من این دو گانگی قابل مشخص نیست (3495681) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۴:۰۶:۲۴
به نام خدا
اینجانب به هیچ از یک از گروه های سیاسی وابسته نبوده و در هیچ فعالیت غیر شفافی نیز دخالت نداشته ام ،سعی نموده ام به احکام اسلامی نیز پایبند باشم و به جمهوری اسلامی ،قانون اساسی و همه ی اصول آن نیز پایبند بوده و هستم مواضع من شفاف بوده و در راستای تقویت نظام بوده است ، معلم هستم و در تربیت دینی دانش آموزان کوشیده ام ، حال هیات نظارت رای به عدم احراز صلاحیت بنده داده است ،آیا حق ندارم دلیل آن را بدانم ؟ آیا می توانند به بهانه ی کم بودن فرصت می توانند بنده را از حق خود محروم نمایند؟ آیا اینجانب حق ندارم از انقلاب نا امید گردم؟ من چگونه باید صلاحیت خود را اثبات نمایم؟
امیدوارم الف سانسور نکند و حداقل یک نفر به پرسش های بنده پاسخ دهد؟
arashkaviyan@gmail.com
لطف کنید حداقل دلیل حذف این نظر را خصوصی برایم بفرستید!!!!!! (3495689) (alef-13)
 
Amir
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۴:۵۳:۲۷
دوستان عزیزی که دوست دارید مجلسی سر کار بیاید که پر است از جناح دولت من یک سوال دارم مگر مجلس فعلی جناح دولت نیست 3 سال گذشت و نه وزیری که به مردم گفت خائن و نه وزیری که در کرسنت و قرار داد های ننگین پیش رو شرکت داشت و نه وزیری که گفت شورای حمایت از مصرف کننده باید لغو شود و قیمت قطار و هواپیما آزاد شود هیچ کدام یک بار هم استضیاح نشدند چه مجلسی بهتر از مجلس فعلی که رای ها جمع شد برای استیضاح وزیر نفت و یک روزه رای ها پس گرفته شد ایا همین طوری رای ها پس گرفته شد یا ..... مطمئنا اقای توکلی که در این مجلس هستند این متن را انتشار نخواهند کرد (3495815) (alef-13)
 
منوچهر راستی
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۷:۳۷:۳۲
اگر همه با مردم است . پس صبر کنید و نظر مردم را در روز انتخابات ببینید . اگر اجرای قانون ملاک است .شورای نگهبان که امروز تازه تشکیل نشده . از اول بوده .اکثر فقهای شورای نگهبا ن همان قدیمی ها هستند .فقها هر گز خلاف قانون کار نمی کنند . این که ما عصبانی هستیم که چرا عده ای رد شده اند به خودمان و اعمالمان نگاه کنیم .این کشور اسلامی است . رهبرش مجتهد است .شورای نگهبان همه مجتهد هستند .ریس جمهور برابر قانون مجری اجرای قانون است .نه مجری اجرای خط دهندگان .چون باب دل آنها نشده .ناراحت . این مملکت مملکت الله و اکبر است .نه مملکت دست زدن و هورا کشیدن . در این مملکت حرف درست پاسخش الله اکبر است نه کف زدن .و ریس جمهور لذت بردن ..امروز باد از جنوب می وزد و عده ای سوت زنان و کف زنان علیه شورای محترم نگهبان خدعه می کنند . چرا چون به خواسته هایشان نر سیده اند .فلان فرزند شهید بزرگواری است . آن شهید از نظر مردم بسیار عزیز و بزرگ است ولی فرزندش دنیا را بهتر از آخرت و امروز را به نفع خود می بیند . منحرف می شود . آیا باید او را تایید کرد .چ.ن فرزند فلان بوده خیر .پسر نوح با بدا بنشست .ملاک حال فعلی افراد است .حال درست و سنجیده .نه حال بیمارگونه و مهره بودن .آینده مثل رسوا شدن مچلس ششم. در این باره قضاوت خواهد کرد . و رسوا شوندگان برای همیشه در تاریخ دفن خواهند شد .مثل فتنه گران 88 (3496237) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۱:۲۱:۴۴
نقد هاتون فوق العاده جهت دار و مشخصا ب قصد طرقداری از کسی و کوبیدن کس ئیگر است، ارزش اعتباری خوود را میکاهید با این نقدهای جعت دارو منظور از معتدلین عقلای همه جناح ها بود و نه صرفا جناح خاصی، و متاسفم از این برداشت و اشاعه ننادرست شما، نا امید کننده بود این نقد مغرضانه (3496684) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۶ ۰۰:۱۹:۰۳
آقای دکترتوکلی کافیه یکروزشما هم به وقف مراد این آقایون حرف نزنید شما هم دچار این مشکل خواهید شد. برای اینکه خودتون نگه دارید باید ازین تعریف کنید وتملق بگوید. (3496969) (alef-13)
 
ظریف
۱۳۹۴-۱۱-۰۶ ۰۹:۱۶:۴۶
اصلا" منطق نظارت این است که اگر مجری اتتخابات که دولت است و امکان
اعمال خلاف قانون را دارد و بخواهد افرادی را که مخالف خود (منتقدین) را
از گردونه رقابت حذف کند با نظارت ارگانی دیگر این امکان را از بین ببرد .
یعنی تعداد تایید شده درارگان نظارت بیشتر از ارگان مجری است . (3497383) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۶ ۱۹:۱۳:۳۴
یک مشت .... ریختند توی این سایت بعنوان کاربر دارند وجه شما را هم خراب می کنند . درجاهایی که مسائل اجتماعی و عمومی دیگر مطرح است ساکت شده اند و در جایی که تفکرات غربی نوشته شود سر و دست می شکنند . حیف نون و حیف این سایت که شده تریبون اینها ( البته نه دراصل مقالات چون دست انها نیست )

درست مثل سال 88 که لطمه زدند مخ علیلشان عبرت نمی گیرد . می دانم که می گویید بایستی به اینها تریبون داد و سرکوبشان نکرد . من هم موافقم . انتقادم اصلا بشما نیست و اتفاقا عملتان پسندیده هم هست . ولی اینها عبرت نمی گیرند . نرم افزارشان روی چیز دیگر ست شده است . مضافا براینکه بعضی نظرات و ارا ان اصلا با واقعیات افکار عمومی در متن جامعه نمی خواند الی یک مشت سوسول روشنفکر نما . ایراد م بشما نیست . به دهن بازکردن و ابراز عقاید اینها هم نیست . به طرز نگاه و تحلیل انهاست که خیلی هم خود را اگاه می دانند . (3499092) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.