نظر منتشر شده
۱۷۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 266030
آيا وقت تجديدنظر در عمره فرا نرسيده است؟
اميد اديب*، 18 فروردین 94
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۸
شايد نتوان اقدام بي شرمانه دو مامور سعودي در تجاوز به دو نوجوان ايراني در فرودگاه جده را برخلاف ادعاي برخي مستقيما به پاي دولت اين کشور نوشت، اما سياهه اقدامات آل سعود عليه مردم منطقه علي الخصوص ايران مثنوي هفتاد من کاغذ است؛ از کارشکني هاي متعدد در صدور رواديد بگيريد تا کاهش قيمت نفت با هدف تحت فشار قرار دادن ايران در کارزار مذاکرات. ليست اين گونه اقدامات سعودي ها در تعامل با ايران تمامي ندارد، آن هم ايراني که دست برادري و سياست وحدت گرايانه خود را هيچ گاه پس نکشيد. رفتار عربستان با ديگر کشورهاي منطقه هم نيازي به توضيح ندارد؛ اين کشور سياست حمله به غيرنظاميان را از رژيم کودک کش منطقه به خوبي به ارث برده، با تجهيز و اجيرکردن ده ها هزار تروريست و انداختن اين افراد به جان دو کشور عراق و سوريه صدها هزار کشته بر جاي گذاشت و ... متاسفانه بايد اذعان کرد درآمد اين کشور از حجاج (علي الخصوص درآمد حدود چند ده میلیارد دلاري از حجاج ايراني) در کنار درآمدهاي نفتي ازجمله منابع درآمدي اين کشور را در اقدامات مدنظر اين کشور تشکيل مي دهد.

درست است که وقتي اتفاقي مانند آنچه در فرودگاه جده رخ مي دهد دستگاه ديپلماسي وارد روند پيگيري مي شود و با احضار سفير يا کاردار و تشکيل پرونده مربوط، موضوع را در سطح بالا پيگيري مي کند اما اتفاقات سابق مانند بدرفتاري ها با حجاج در فرودگاه و داخل شهرهاي مدينه و مکه و حادثه تصادف کارمند مست سفارت عربستان در تهران و ... نشان مي دهد که اين روندها شايد نمي تواند چندان بر رفتار سعودي ها موثر باشد و به اقدامي ديگر نياز است.

با توجه به اين مقدمه جاي طرح اين سوال است که آيا ادامه اعزام عمره گزاران در شرايطي که احترام و حتي امنيت جاني و اخلاقي آنان در خطر است کاري درست است ؟ آيا ايران نمي تواند ضمن در نظر گرفتن ملاحظات فقهي با محدود کردن يا تعطيلي موقت عمره به اين کشور بفهماند منابع درآمدش هميشگي نيست؟ اين مطالبه البته مسبوق به سابقه هم بوده است؛ جايي که امام خميني (ره) پس از کشتار بي رحمانه حجاج توسط آل سعود در حج خونين سال ۶۶ حج واجب را تعطيل کردند، يا جايي که پيش از انقلاب آيت ا... صدر در واکنش به اعدام ناجوانمردانه يک ايراني در عربستان يک سال حج را حرام اعلام کردند.
*خراسان
 
 
کعبه اینجاست
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۶:۲۰:۱۳
خدایا ایا اینقدر دوری که نتوان به تو رسید (2799423) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۰۱:۴۶
هيچ وقت عمره متوقف نمي شود نه به خاطر دين دوستي حضرات بلكه به خاطر بيزنس ريسان كاروان ها و سازمان حج (2799852) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۴۳:۳۷
این چه تجارتیه که باید به قیمت جان ومال وناموس مردم تموم بشه اقا این سفر حرامه حج در ایام تمتع فقط واجبه اونهم نه برای همه به خاطر منافع میلیاردی این بساط راه افتاده والله هیچ صوابی نداره . (2800694) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۵۴:۳۳
ایران نره سهمیه رو میدن به کشورهای دیگه.از نظر ریالی فرق نداره و موضوع حیثیتی و این مهمتر.فکر کنید دارید حاجی میشید و برمیگردید خونه و پاک پاک.حالا باید بری روانپزشک تا درمانت کنن (2800724) (alef-1)
 
باران
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۸:۲۵:۱۸
گذشته از سیاست دولت و منفعت طلبی عده ای خاص، مردم باید خود وارد عمل شده و بیش از این از دولت جنایتکار و عنودی که دستش به خون صدها هزار بیگناه آلوده ست حمایت مالی نکنند.
هموطنان با هر حجی که میروید در کشتار بیگناهان شریک میشوید (2801390) (alef-13)
 
شناس
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۱:۳۰:۴۳
هموطنان!!بیایید با یاری هم این عربهای ملعون سعودی را تحریم کنیم (2802265) (alef-10)
 
بهلول
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۵۱:۵۲
دقیقا از زمانی که حمایتهای مالی و غیر و مالی عربستان از اقدامات علنی ضد ایرانی و ضد اسلامی شیعه آشکار گردید، اخطار دادیم به مسئولین که بصورت غیر محسوس، سفرهای عمره و حتی حج واجب را که پولهای آن دقیقا برای کشتن مسلمین هزینه میشود کم کنند و کنسل کنند. متاسفانه مسئولین وقت بی کفایتی و بی درایتی کردند.
و الان زمان این مهم رسیده است. بنده اگر یک مرجع تقلید بودم رفتن به حج امسال را حرام اعلام میکرد بدلیل حملات هوایی و کشتن واضح بی سابقه مسلیمن توسط دولت سعودی و کلید دار کعبه که باید وظیفه اتحاد مسلیمن و حمایت از حرم امن الهی را داشته باشد به جای آن به بلند پروازی پرداخته و سرزمین وحی را با خطر و جنگ مواجه کرده.
حالا شبه تجاوز و ... به جوانان ایرانی به جای خود.
رفتار همراه با ملامیت و نرمی ایران در مقابل عربستان و عربها آنها راگستاخ کرده است. این طوفانی که راه انداخته اند باید خروار خروار خاک سرشان خالی کند که با عمق وجود معنی طوفان را متوجه شوند.
بارها گفتم و اکنون نیز میگوم، یکی از راهکارهای بسیار مهم در مقابله با اعراب اشرافی و ترسو اقدام مستقیم علیه رهبران این کشورهاست، گروههای اسلامی شیعه در عربستان و دبی باید افرادی سرشناس عرب را مورد حمله مستقیم قرار دهند، مردم مسلمان و بیچاره منطقه گناهی ندارند که بدست رهبران احمق کشته شوند. این رهبران هستند که باید مجازات شوند، دو تا از این شاهزاده های تند رو و یکی دوتا از شاهزادهای عمارت و قطر و افرادی که حرف گنده تر از دهنشان میزنند مورد هدف مستقیم قرار گیرند، فرداری آن روز از ترس جانشان تغییر موضع میدهند، وگرنه این جنگ تا قیامت باقی خواهند ماند.
رهبران باید بدانند که جان و مال انها در جنگ اول مورد تهدید قرار میگرد نه جان و مال مردم.
این را تا دیر نشده باید انجام داد.
جنگ علیه عربستان به خاطر ساختار و وجود مکه مکرمه باید کاملا با جنگها دیگر متفاوت باشد. و در این جنگ فقط باید شاهزادگان و رهبران مورد هدف قرار بگیرند و منابع مالی خطوط نفت اسکله ها و .... نه حمله زمینی و... فقط حملات گروههای ویژه به عمق خاک عربستان و هدف قرار دادن افر اد خاص و کاخهای خاص، حتی اگر کاخ مذکور خالی از سکنه هم باشد، پیام خود را خواهد رساند. (2800058) (alef-13)
 
ضد جنگ
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۲۷:۴۴
شما نظامی هستی ؟ همینجور واسه خودت می بری ومی دوزی وفرمان جنگ صادر میکنی و هنوز هیچی نشده مکه رو هم فتح کردی ؟ باز کدوم جنگ ؟ با کدوم هزینه ؟ و روی دوش کدوم ملت ؟ چرا همه اش عادت داریم تا دنگی به دونگی میخوره زود بر طبل جنگ بکوبیم ؟ مگه ماها انسان نیستیم ونمیتوانیم دوکلمه بشینیم پشت میز با هم صحبت کنیم ؟ (2801669) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۵۵:۳۴
خداوند از رگان گردن به انسان نزدیک تر است. انسان مظهری از وجود خداست. انسان یگانه موجودی است که توانایی خلق کردن و فکر کردن دارد. توانایی کسب فضایل اخلاقی را دارد.خود انسان بخش خیلی کوچکی از قدرت لایزال خداوند در این جهان بی کران است. البته اینا شامل عربها نمیشه. ببین حتی اسلام نتونست برای اینها تمدن و فرهنگ بیاره و پلیس فرودگاهشون به دو نوجوان ایرانی تعرض جنسیتی میکنه. امری که در جهان بی سابقه است. دیگه وقتی این پلیس فرودگاهشونه میشه فهمید پلیس معمولیشون چیه. بعد اونوقت باید بفهمید مردم عادیشون و مجرمان و پیروانشون چه کسانی هستند. محصول یک همچین تمدنی میشه داعش و طالبان و گروه تروریستی و جندالله و جیش العدل و بوکوحرام. اینا همین هستند. اگه صد هزار پیامبر هم بر اینها نازل بشه باز هم از کوزه همان برون تراود که در اوست (2800062) (alef-13)
 
مهدیار
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۸:۱۰:۱۱
نژادپرستی ممنوع! (2801331) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۵۹:۴۶
شما چرا خدا رو تو یه خونه می بینی (2800074) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۲:۵۰
یعنی واقعا استنبآط شما از این کامنت این بود؟ یکبار دیگه بخوان! (2800593) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۹:۰۳:۳۰
پول بی زبونو می برید می ریزید تو شکم این عربا
با اینکه می دونید دشمن علنی شما هستند
بعد این پولا میاد تو بلوچستان و جاهای دیگه علیه مون استفاده می شه
این پولا رو بدید به فقیر فقرا خودارو هم خوش میاد (2800091) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۳:۰۹
اعراب دشمن شماره 1 ایران هستند این رو در جنگ 8 ساله با حمایت از صدام ثابت کردن (2800594) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۹:۱۴:۵۱
بی خود کردین. تجاوز به زن حکم داره. حکمشون رو اجرا کنید. بی خود با بهانه های واهی روابط دو کشور رو به هم نزنید. مگر یک کشور باید پاسخگوی رفتار دو مامورش باشد؟ (2800130) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۱:۱۵:۵۸
اگه بستگان خودت هم بودن نظرت بارم همین بود؟ (2800386) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۴۳:۲۹
با جوابت موافقم (2802877) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۴:۲۸
اگه دوست داری تا بگیم ماموره رو بفرستند سراغ شما داداش
لعنت بر آل سعود (2800598) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۷:۰۷
آقای دلواپس ، دلواپسی شماها به حریم خانه خدا هم سرایت کرده؟ شاید هم نعوذ بالله دلواپس خدا هم هستید؟ تجاوز - یا عملی مشابه آن - به دو نوجوان هموطن بهانه واهی است؟ بقول دوستی که نوشته ، آیا اگر فک و فامبل خودت هم بودن ، واهی بود یا در آن موقع لازم میدانستی زمین و زمان زیر و رو بشه. اگر بخواهم لیست کارهای عربستان سعودی را غفط و فقط با حجاج بنویسم میدانی چقدر لیست بلند بالائی است؟ چقدر ماها رو تحقیر کردن. تازگیها هم که حتمآ شنیدی یکی از رهبرانشون در مورد ایران و شیعه چه گستاخی کرده؟ من نمیدانم شما ها دیگه کی هستید؟ اصلآ ایرانی هستید یا از برادران کشور دوست و برادر؟ امارات یا قطر یا کویت یا اردن یا اصلآ خود عربستان؟ آدم لال میشه از حرف آدمهایی از نوع شما دلواپسان مدرن.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2800611) (alef-1)
 
مراد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۲:۰۶:۱۴
ای قوم به حج رفته کجایید! (2801089) (alef-10)
 
باغیرت
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۰۱:۵۳
با سلام واحترام به همه هموطنان خوب شیعه وسنی ترک وکرد وبلوچ و....این آقا از دین چه فهمیده که چنین حکمی میدهد آیا سرنوشت قوم عاد وثمود وتنبیه خداوند ودلیل آنرا مطالعه کردند بحث غیر ت وشرف ایرانی وروابط بین الملل بماند (2801547) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۹:۲۸:۴۷
ما مردمی هستیم که احساساتمان بر عقلمان غلبه دارد برای همین هیچگاه تصیم درست نمی گیریم و وقتی اوضاع وخیم می شه غیرتی می شیم و جان عزیز را پای اشتباهات قبلی خودمان می ذاریم. (2800159) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۳۰:۵۸
تعرض با تجاوز فرق داره، هرچند هردو محکومند، اما بار حقوقی متفاوت دارند. لطفا دقت کنین... البته من مطلبی در این خصوص (محکومیت تعرض و تجاوز) واسه بخش نظرات بینندگان فرستادم که هرگز منتشر نشد. (2800264) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۵۷:۰۴
مطمئن باشید با تحریم کردن رفتن حجاج ایرانی به عربستان، دولت اونها متضرر نمیشه. چرا که سهمیه ایرانی ها رو میدن به دهها کشور دیگه ای که کلی زائر تو نوبت رفتن به اونجا دارن. (2800326) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۰۹:۴۵
زایر کدوم کشوری جتسای آشغال چینی رو اونجوری بار می کنه میاره کشورش ؟؟؟؟؟
نرفتن زایرای ایرانی تاثیر به سزایی خواهد داشت! (2800582) (alef-1)
 
رفیع
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۲۰:۲۷
دوست عزیز هیچ کشوری مثل ایران نوبت نداره . شرکت های خصوصی در ترکیه نهایت صفشو 15 الی 2 روز . مصر که شاید بشه گفت بیشترین زائر رو داره باز انوبت طولانی نداره حتی برای حج واجب .من خودم سال 91 رفتم اونجا از خودشون پرسیدم (2800627) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۰:۵۷:۵۰
ما بايد به وظيفه امان عمل كنيم و فكر سود و زيان ديگران را تكنيم (2801010) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۱۷:۳۸
بدن شما چرا ناراحتی ما نباید بریم (2803247) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۱۹:۴۰
ولي تنها كشوري كه خريد زياد مي كند و هر چيزي رأ ميخرد إيراني است (2804196) (alef-10)
 
همشهری
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۴۴:۲۷
مطمئن باشید برخی به علت داشتن منافع در این رفت امد ها نمیذارن وفقه ایی در این مورد بوجود بیاید !گذشت زمان این مورد را ثابت خواهد کرد.
مردم کیلویی چند!! (2800699) (alef-1)
 
سوادکوهی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۳۵:۵۷
گربدل خواهی طواف کعبه را
کن زیارت قلب هر بیچاره را
به نظر کعبه سرزمین دلهاست دلهارا بدست
آورید اگر هر حاجی که به عمره مفرده مستحبی می رود پول آن را در خفا بگردد به یک نیازمند بدهد ثواب آن از حج ظاهری بالاتر است بعصی ها خودفروشی می کنند تا زندگی آبرو مندانه داشته باشند بخدا به همان کعبه عمره مفرده واجب نیست مسنحبی است چرا می روید وام می گیرید به حج می روید و این فجایع رخ دهد بجای اینکه به به مکه بروید و ارز حاصل از در آمد زایر خرج تسلیحات داعش و حقوق شرطه های وهابی شود اونوقت آبروی شیعه را ببرند آن هم با عمل شنیع
این چه کاری را اثبات می کند
در داستان ها خوانده ایم مسلمانی شتربان یک معاند بود رفت پیش یکی از امامان عرض کرد یابن رسول الله من مسلمانم ولی برای فلانی شتذبانی می کنم وحضرت آن مسلمان را از شتربانی آن کافر منع فرمودند
ما الان حکم همان شتربان را دریم که داریم هرینه حقوق آن افراد خطاکارا تامین می کنیم و این گناه نابخشودنی است علما به اجماع رسیدند مجلس هم امروز طرح یک فوریتی را تصویب کرد انشالله مردم نیز خود همراهی کنند بروند پولهای خودرا پس بگیرند (2806106) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۶:۲۳:۲۰
سلام. دولت عربستان سعودی اقدامات متعددی را در جهت مبارزه با مردم مسلمان منطقه انجام داده که حمایت معنوی و تامین مالی گروههای تکفیری و پشتیبانی غیر علنی از حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و مردم بی دفاع غزه و اخیره حمله مستقیم به مردم مسلمان و مظلوم یمن، نمونه های مشهود آن است. همچنین نحوه رفتار با زایران ایرانی در سالیان بعد از انقلاب مانند کشتار زایران حج در سال 66 و اهانتهای مکرر نسبت به زایران در هنگام ورود به سرزمین حجاز و در طی این سالها و خصوصا اقدام مشمئز کننده اخیر، بر همگان واضح می باشد. به نظر من ترک عمل مستحب عمره به عنوان ابراز انزجار از اقدامات مذکور، حداقل اقدام متقابلی است که مردم ایران می توانند انجام داده و با توجه به شرایط اقتصادی مملکت و مردم، شاید به نوعی واجب باشد. (2799434) (alef-13)
 
آریابان
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۰۵:۴۴
این اقدام شنیع را باید اپیزود جدید هوشمندانه ای ازهمان سناریوی وحشیانۀ کشتارمکه در سال 66 ، ارزیابی کرد که در دوران جنگ نرم رخ میدهد و بدون آنکه جسم و جان قربانی رو هدف گرفته باشد ، در واقع روح و روان او را نابود میکند ؛
باید دید آیا طبق رویۀ جاری در عربستان ، این انسان-نما های بیشرم و گستاخ ، ضربه شمشیر را بر گردن خود احساس خواهند کرد ، یا بنا بدلایل سیاسی و در راستای سناریوئی از پیش طراحی شده ...... مدال و گردن-آویز !!!! شجاعت سعودی را از گردن ؟!؟!؟!؟!؟ (2799874) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۳۲:۲۸
لعنت خدا برآل سعود خاین. واقعا حرف دل ملت ایران بود .چرا مسولین عرضه این اقدام انقلابی را ندارند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2799979) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۶:۲۶:۲۱
دوست گرامی ما ایرانی ها ی با فرهنگ باید اجازه ندهیم چنین بابی
یحرمتی ی با مارفتارکنند کسی دست مارا نگرفته پیچ بدهد بگوید بیا برو عمره هفته قبل یکیاز آشتایان با دخترکوچکشان عمره بود هاند می گفت 12 میلیون تومان خرجشان شده چه بی احترامی هایی که کسبه آنها با زوار ایرانی می کنند مشکل اینجا ست وقتی هواپیماهای سعودی آتش روی زن وبچه بی دفاع یمن میریزد وقتی هزینه وحمایتهای همه جانبه از داعش توسط عربستان می شود وبادرامد حاصل از زیارت ما این جنایات را می کنندملت فهیم ایران هستند که باید عمره را تحریم کنند دولت که جای خود داردد (2799447) (alef-13)
 
Moein
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۰۶:۱۷
متاسفانه مراجع تقلیدوبزرگان دینی مادراین زمینه کوتاهی کرده اند
امروزه حاجی وحاجی بازی رواج بسیاری پیداکرده که فقط بوسیله ی بزرگان دینی ازبین میره (2800184) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۵:۰۱
نباید پول تو جیب اعراب ادم کش و حوس باز ریخت (2800602) (alef-1)
 
hamid
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۶:۲۸:۰۷
احسنت چرا جیب انسانها ی پست آدم کش سعودی پر شود به نظر خیلی احتیاط کردیم و تمام رفتارهای وحشیانه عربستان را تحمل کردهایم اگر تجاوز به نوجوانان ایرانی صحیح باشد به خدا حج در این موقع حرام است متاسفم!! (2799462) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۶:۳۰:۲۰
وی می افزاید: «من فکر می کنم این جنایت، جنایتی علیه یک شخص و یک خانواده نیست، این تجاوز یک دولت به دولت دیگر است، آن دو پست فطرت اهمیتی ندارند، حکومت سعودی باید جواب بدهد، در فرودگاه های ایران، بهترین و مودب ترین بچه های سپاه پاسداران مشغول خدمتند، در فرودگاه های ایران مگر با عربستانی ها این طور برخورد می شود، ماموران فرودگاه های ما شریف و باشخصیتند، چرا حکومت عربستان از فاسدترین عناصر بهره می گیرد؟ این ها یک نفر، دو نفر نبودند، یک تیم بودند، همه گیت بازرسی با متجاوزین همکاری کردند، همراه این بچه ها هیچ شیء مشکوکی نبود، هیچ موردی نداشتند، تا این لحظه که من با شما حرف می زنم، پسر من حتی یک بار هم تنهایی به مدرسه نرفته است، همواره از ابتدا بنده یا همسرم او را به مدرسه برده و آورده ایم، یک لحظه از خانواده جدا نبوده، قطعا این صحبت پدر یکی از فرزندان مظلوم را خواند اید بی خود خود را با این مقلات به بی غیرتی نزنید ای کاش افرادی چون آیت الله برو جردی وامام زنده بودند تا با برخوردی مناسب پاسخی در خور غیرت شیعه به آنان میدادند... (2799469) (alef-13)
 
م-د
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۴۳:۴۰
صرفنظر خطای نابخشوندنی آن ماموران , با حرف شما در مورد مقایسه مودب بودن ماموران فرودگاهی ما با آنها مخالفم .
جند سال قبل با مادر بزرگم که بر ویلچیر نشسته بودن به حج رفتم . ماموران فرودگاه در عربستان , با احترام و لبخند ما و دیگر عزیزانمشابه را اخارج از نوبت و در مسیر دیگر هدایت کرده و مجو ز ورود دادند. از ابتدا که با بالابر مخصوص و با کمک مهمانداران خطوط هواپیمایی عربستان وارد شدیمتا انتها جز احترام ندیدم . حتی وسایل ما را با تسهیلاتی خوشدان تحویل دادند .اما فرودگاه کسور خودمان , ماموران همبان خودمان .... نه در ورود مسیر جداگانه داشتیم نه اجازه دادند خارج از صف این بندگان خدا ار ببیرم . در دریافت وسایل هر دو نفرمان سختی زییادی کشیدم اما هیچ کمیکی نشد . بالابر معیوب و کوچک فرودگاه مهرآباد آنچنان ترسی به دل مادربزرگ پیرم انداخته که چند بار خواستم مشهد ببرمشان , دیگه حاضر نیست سوار چنان وسیله ای بشه. (2801743) (alef-13)
 
پویا
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۷:۰۳
اشکال نداره اگه به تو احترام گذاشتن یه بار دیگه برو امتحانشون کن ببین خوبن!!! (2803844) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۶:۳۴:۵۲
بله نظرم سالهاست که باید تجدید نظر بشه (2799493) (alef-13)
 
مسعود خان
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۶:۳۸:۳۷
كاملا موافقم
اين كفار يهودي با درآمدي كه از زائران بيشمار ما دارند سلاح و مزدور تهيه ميكنند و شيعه ها را ميكشند آيا درست است كه ما پولمان را براي كشتن خودمان به دشمن بدهيم؟ (2799508) (alef-13)
 
سیدمهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۰۶:۴۷
درامدی که از زائرای ما در میاره در قیاس با بقیه درامداشون خیلی خیلی ناچیزه (2799880) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۹:۱۷:۳۱
در آمد عمره عربستان کسری از یک درصد درآمد عربستان هم نیست.
چند درصد عمره گذارها ایرانی هستند؟ سالانه در تمتع 3 میلیون می روند ایرانی ها 90 هزار هم نیستند.
کل در آمد عربستان از حج کمتر از نصف درآمد ترکیه از توریسم است. حالا این زیر یک درصد درامد عمره ایرانی ها از کل عمره که کسر درآمد کل عربستان است چقدر می شود؟
زیر یک هزارم

خودتان را مسخره نکنید و خود بزرگ بین نباشید لطفا (2800135) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۲:۳۴
حالا تو خودتو ناراحت نکن؛حتی یک پول سیاه هم تو مملکت این حیوانات نباید خرج کرد (2800591) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۷:۱۲
حالا که دارند تجاوز به زائرین می کنند، حداقل برای ناموست هم که شده به این سفر نرو! (2800613) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۱:۰۶:۳۱
حالا شما خيلي محاسبات اقتصادي آن را نکن , منظوراينستکه عمره را بعنوان اعتراض تعطيل کنيم (2801021) (alef-10)
 
م
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۳۸:۲۰
شما که اینقدر سنگ کشوری بیگانه ووهابی را به سینه میزنی باید بدانی که اگه ایران قطع رابطه بکند روی دیگر کشورهای هم اثر می گذاردودنیا بی اعتماد می شوند وعمره رفتن کم رنگ می شود .با اینکار ایران .ابروی وحیثیت عربستان به باد فنا میرود (2806117) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۱۲:۳۵
طرف مسلمونه! چرا به یهودی ها فحش میدی؟ (2800203) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۱:۵۱:۴۸
طرف مسلمون نیست و وهابیه (2807789) (alef-10)
 
مسلم
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۸:۵۳:۰۶
آقا چرا به خاطر ظلم یک مسلمان به یهودی ها توهین می کنید؟ (2801512) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۶:۴۳:۳۹
احتمالا در سايت نمي ايد
برادر عزيز عزت ايران را سالها هست كه باد برده در زماني كه در دولت مهرورزي از ايرانيان در دوبي اسكن جشم ميكنند و محمود به انجا سفر كرد
چرا نميگوييد ايا وقت تعطيلي و ممنوع كردن سفر به دوبي نرسيده؟؟ منافع اقتصادي شما اجازه نميدهد؟ يك ماه سفر به دوبي را ممنوع كنيد تا التماس عربها را ببينيد
يا رگ غيرتت تنها براي عمره باد ميكند نه براي ازار هر روزه زنان ايراني در صف اسكن چشم دوبي برادر دلواپس (2799527) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۱۹:۰۲
بیخیال این عینک سیاست از چشمت دربیار دوست عزیز اگر زمان دولت قبل اسکن چشم می کردند الان یکار .... دیگه می کنند
خوب شد؟؟؟ الان فقط اتحاد علیه ال سعود (2800229) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۶:۴۳:۴۴
خدا رحمت کنه پدر و مادر نگارنده متن رو ،صحبت ما اول با هم وطنانم هست که براردران و خواهران مسلمان حج و ثواب چند برابری ان در نزدیکا ی های شما است و بسیاری از دختران و پسران دم بخت برای شروع زندگی شان نیازمند حداقل ها هستند .بیایید و این پول ها را برای اشتغال و ازدواج و مسکن و بیماری های مردم کشور عزیزمان خرج کنید و رضای واقعی پروردگار بزرگ را بدرستی بدست آورید . خواهش ما این هست که رفتن به همه کشورهای عربی (مگر کشورهای دوست را)بویژه عربستان و امارات رو تحریم کنید . وحشی های وهابی رو باید سر جایشان نشاند بخدا قسم آزار ما به مورچه هم نمی رسد ولی حاضرم گلوی این وهابی های وحشی را پاره کنم (2799528) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۶:۴۸:۲۵
تجدید نظر کدومه؟
یه عده ای دکونشون رو تخته کنند که چی.........به جوونهای ایران در عربستان تعرض شده؟ خیلی ساده تشریف دارید! (2799544) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۶:۵۵:۰۱
آقاي مكارم شيرازي به نظر شما با اين شرايط رفتن به زيارت گناه نيست لطفا فتوا صادر كنيد (2799566) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۷:۰۴:۰۵
خرج کردن برای عمره یعنی کمک به خرید چند فشنگ و بمب برای سرکوب مردم بحرین و بمباران مردم یمن
عربستان براحتی مردم را میکشد شاید دوباره جمعه سیاه را به راه انداخت و دوباره چند زن را گروگان گرفت (2799600) (alef-13)
 
سید علی اکبر
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۷:۱۱:۲۶
هزینه ای که ما ایرانی ها میپرداریم به این عربهای ملخ خور بابت حج عمره اگر به دو جوانی که میخواهند ازدواج کنند ونیاز مالی دارند پرداخت شود ثوابش چندین برابر است نزد پروردگار متعال. (2799641) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۱۶:۴۲
این نژاد پرستانه هستش که افراد دیگه رو ملخ خور میگید (2799926) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۰۸:۵۸
خدایی بعضیها دیگه شورشو درآوردند! من اصلا به دوستی و دشمنی و تفاوت فرهنگی و این چیزها کاری ندارم ولی آدم یک نژاد و یک قوم را حتی درصورت دشمنی اینجوری نباید تحقیر بکنه! (2800574) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۳:۵۲
من که نژادپرستم (2800595) (alef-1)
 
رفیع
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۲۳:۵۱
دوست عزیز ملخ خوردن عربها واقعیت داره . یه سرچ تو اینترنت بزن . بسته 500 تایی ملخ رو تقریبا 1000 دلار میفروشن . البته ملخ زنده . مرده ش قیمت نمیکنه (2800636) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۳۴:۲۹
هزينه سفر به انتاليا و كوش اداسي و .... اينها چه؟ (2800274) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۴۱:۲۸
از کجا میدونی ثوابش بیشتره مگه خدایی؟ (2800292) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۱:۵۰:۰۸
من با نظر شما صد در صد موافقم. اما نظر دیگران اینطور نیست و خیلی ها به آن توجه دارند و ثواب بیشماری برایش ذکر می کنند. (2800477) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۷:۱۵:۳۴
اﻭﻧﺎ ﻫﻢ ﺗﻌﻂﻴﻞ ﻛﻨﻦ ﻣﻠﺖ اﺯ اﻳﻦ ﻭﺭ ﻗﺎﭼﺎﻕ ﻣﻴﺮﻥ. (2799655) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۷:۱۶:۰۲
بنده سالها با حج عمره وهزینه کردن ان در عربستان مخالفم وهروقت مخالفت خودرا با دوستان خود اعلام کرده ام ولی صدایم جائی نرسیده است (2799658) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۷:۲۳:۵۳
با تحریم حج از سوی ایران تا فلج شدن اقتصاد عربستان موافق‌ام! (2799690) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۳:۵۰:۰۳
توهم زدی برادر برو یک کم بگرد ببین درآمد نفتی عربستان چقدره (2810079) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۷:۲۷:۴۵
چه کسی جوابگوی اینده تباه شده ان دو نوجوان و پایمال شدن غرور ملی ما خواهد بود؟ جا دارد تا وزارت خارجه و پلیس اینترپل موضوع را تا احقاق حق این دو نوجوان و بازگشت ابروی ملی، ‌پیگیری کنند. لعنت بر رژیم وهابی. (2799707) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۱:۵۸:۲۱
ما مردم فراموشکاری هستیم زود یادمان می رود. همان طور که حوادث گذشته را فراموش کرده ایم. (2800525) (alef-13)
 
محمّد
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۷:۳۱:۴۴
صد رحمت به نئولیبرال‌ها که می‌فهمند State نباید توی زندگی عادی مردم دخالت بکنه، شما به‌زور بیای به مردم بگی نرن عمره؟ آخه به شما چه؟ (2799727) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۷:۳۷:۰۳
حداقل کسانی که یک بار حج واجب ویک بار عمره رفتند دیگه نرنند عمره من کسانی را می شناسم که چندین بار عمذه رفتند (2799763) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۷:۴۸:۵۴
وقت تجدید نظر در خیلی سیاستها رسیده. اتفاقات و اخبار چند هفته گذشته در منطقه باید درس بزرگی به ما داده باشه! (2799799) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۷:۴۹:۱۲
سهم درامدی سعودی های خاین از حج تمتع مابیشترین درصدنسبت به سایر کشورهاست جادارد این میزان به کمترین درصد برسد لاقل کسانی که قبلا مشرف شده اند تا تغییر مواضع ضدایرانی وشیعی مسیولان سعودی به سرزمین وحی اعزام نشوند (2799800) (alef-13)
 
کاوه ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۷:۵۱:۵۴
شتر سواری دو لا دولا نميشود. ظاهرا دشمنی بین دو نظام سعودی و ما وجود دارد و مثل دو نفر میماند که رودر رو به هم لبخند دارند ولی در دل میخواهند سر تنشان نباشد و هر دو به نوعی در مسایل مختلف جنگ نیابتی با هم دارند.یک بار برای همیشه تکلیف خودمان را روشن کنیم.مثلا کسانی که تمتع رفتند چرا باید ده بار دیگر به عمره یا تمتع بروند و یا بردن نوجوان و کودک در این زمان دشمنی چه لزومی دارد و یا دختران جوان در کشوری که خون شیعه را مباح میپندارند چه اصراری است؟
به نظرم مسیولین باید مدتی حج را محدود کرده و جواب مناسب به هتاکی عربستان بدهند. (2799811) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۰۶:۰۷
فقط مشکل اینجاست که دست اونا نمک داره و به کمک دلارهای نفتی شان تا توانسته اند برای خودشان از شرق و غرب دوست جمع کرده است و ما هم که دستمان بی نمکه و با استفاده از دلارهای نفتی مان تا توانسته ایم رفیق نیمه راه پیدا کرده ایم. مثلا همین حماس امروز اعلام کرده است که حمله عربستان به یمن حمایت می کند. (2800559) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۷:۵۶:۱۱
اول آن که فرمود: و اتموا الحج و العمره لله. به جا آوردن عمره وظیفه‌ی ایمانی ما است و ربطی به سعودیها ندارد. دو آن که خالی شدن حجاز از زائران ایرانی یعنی خالی شدن پشت شیعیان آنجا به خصوص شیعیان مدینه. نیز خالی شدن بسیاری از مکان‌های زیارتی از ما و باز دشت دست وهابی های برای تعطیلی یا تخریب آن عین بلایی که بر مسجد رد الشمس آوردند یا مزار مادر امام رضا چون ایرانیها زیارت آن را سستی کردند. در نهایت همینک تبلیغات سعودی می گوید که شیعیان حجشان را در کربلا به جا می آورند و تعطیل کردن عمره تایید دروغ آن ها از آب در می آید ... (2799825) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۳:۵۰:۵۷
باریکلا یکی بالاخره حرف حساب زد (2810081) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۰۲:۳۸
من یک اهل سنت ایرانی هستم و از شنیدن این خبر شکه شدم!خداوند به اون دو عزیز وخانواده هاشون صبر بده.لعنت خدا بر شما (2799857) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۱۳:۲۷
از فرادا بازهم رفت امد به کشور سعودی ها ادلمه خواهد داشت . (2799909) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۱۵:۲۱
این طرف افرادی خاصی هستن که از حج عمره سودهای فراوانی میبرند نمیذارند این اتفاق بیافته حالا شما میخواهی هی فریاد وامسلمانا سر به ده (2799919) (alef-13)
 
یاسر
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۲۶:۳۱
خیلی وقت پیش باید تجدید نظر انجام میشد ولی مشکل اینجاست که بانکها هم از این ماجرا سود زیادی به جیب میزنند و به این راحتی ها قرار نیست هیچ تجدید نظری بشه . میدونید چقد پول از ثبت نام شدگاه گرفتن که یه درصد مختصری به ثبت نام کننده میدن و یه حال اساسی میکنند!! (2799959) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۱:۵۷
درستشم همین است که تمام ذی نفعان و مصلحت اندیشان برای تداوم حج عمره تمام تلاششان را بکنند. کار زورکی هیچ فایده و اثر ملموسی نخواهد داشت. ملت! ایران باید به درک مناسبی برسد. (2800590) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۲۷:۱۵
کعبه باید همیشه زائر داشته باشه وگرنه برای ساکنین اطراف مکه همه ساله واجب نمی شد حضور شیعیان در اونجا هم منافع زیادی داره وگرنه عربستان از خداشه ایرانیا نروند ضرر مالیش هم براش مهم نیست اعتراض به رفتا اونا باید از طرف مقامات سیاسی صورت بگیره (2799961) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۶:۱۶:۰۵
حرف شما درست نیست. عربستان از پول ایرانی ها و سایر ملل استفاده می کند و ژست بی نیازی می گیرد. اگر ایرانی ها نروند بقیه هم تحت تاثیر اخبار نمی روند و دولت عربستان مجبور به تغییر رویه خواهد شد. (2812579) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۳۵:۱۰
عربستان با پولهای فراوان حاصل از فروش نفت حاضر است سالیانه هزینه زیادی پرداخت کند ولی از ایران کسی برای زیارت خانه خدا وقبر ومسجد پیامبر به آن کشور نرود واز این طریق بتوانند شیعیان را غیر مسلمان وکافر معرفی کند. نرفتن به حج عمره وتمتع مانند این است که دشمن سرزمین ما را اشغال کند وما از سرزمین خود به بهانه حضور دشمن قهر کنیم. برای تحریم سفر باید از ترکیه (انتالیا) تایلند، دوبی و.....شروع کرد نه سرزمین وحی (2799993) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۳۵:۲۸
آقایان سازمان حج فقط به خودشان فکر می کنند.مردم نیاید ثبت نام کنند (2799998) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۳۷:۵۶
اقاي قاضي رياست محترم بعثه مقام معظم رهبري اين تذهبون ؟؟؟
عمره را تعطيل كنيد تا مردم اين مقدار خفت خواري از ناحيه سعودي ها را متحمل نشوند. (2800006) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۳۹:۵۶
متاسفانه نه نویسنده و نه اکثر بازدید کنندگان پی به اثرات معنوی حج و ارزش معنوی آن نبرده اند. این حس خود برتر بینی ما ایرانیان است که دین و دنیامان را دارد به باد می دهد. ان شا الله عاقبت به خیر شویم (2800017) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۴۰:۲۴
به خدا اگه نروید ، نمیمیرید (2800018) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۵۱:۱۹
این بی احترامی و بی حرمتی از آستانه تحمل همه گذشته است. این فضاحت بسیار سنگین تر از امتیاز تنباکوست.
علمای اسلامی، فقهای تراز اول، الان وقت صدور فتوای تحریم سفر به عربستان (چه عمره مفرده و چه تمتع) است. قطعاً تاریخ از شما سؤال خواهد کرد. (2800055) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۵۹:۴۸
با عرض معذرت
امام خمینی حج را تعطیل نکردند - این یک اشتباه است

یک سال بعد از فاحعه خونین کشتار حجاج مکه - بعلت عدم پذیرش عربستان برای برگزاری مراسم برائت از مشرکین در حج 67 - پس از آن روابط ایران وعربستان بمدت سه سال قطع گردید (2800075) (alef-13)
 
کاکتوس
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۲۰:۱۲
پس یعنی ما باز هم دلمون می خواست بریم؟
ان شاء الله هر کسی به هر چیزی که دلش می خواد و در آن برای انسان دیگری شر نیست برسد.آخر الامر خودش به این نتیجه می رسد که آیا آن مسئله ارزشش را داشت یا خیر حال تشرف به حج باشد یا هر امر دیگری (2800626) (alef-1)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۹:۰۳:۲۴
تقاضا دارم از کسانی که نام نویسی برای حج عمره کردند لطفا به خاطر شیعه به خاطر ائمه انصراف دهند (2800090) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۲۸:۲۴
به خاطر خدا و انسانیت، برای اعلام انزجار از این عمل شنیع، به خاطر تسلی خاطر هر چند اندک این پدران و مادران غمگین، به خاطر دلشکستگی میلیون ها پدر و مادر ایرانی (2800649) (alef-1)
 
عدالت
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۹:۰۸:۰۶
چرا آقای علی مطهری صدایش در نمی آید
چرا آقای هاشمی رفسنجانی آنرا ننگین نمی داند
چرا آقای زیبا کلام نطق نمی کند
اگر کوچکترین تعرض و خشونتی با یکی از دوستان خودشان می شد تمام روزنامه های اصلاح طلب آنچنان در بوق و کرنا می کردند که بیا و ببین (2800103) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۹:۳۵:۵۹
چرا دلواپسان یقه چاک نمیکنند؟ (2805550) (alef-1)
 
خدائی
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۹:۰۸:۵۷
اگر جاهلان عرب به زیادی قبور مردگانشان افتخار میکردند نو کیسه های ایرانی هم به تعداد عمره هایشان افتخار میکنند . و میگویند این بار که بروم میشد 17 بار .
اگر این جاهلان مدرن هزینه عمره های اضافی را به جوانان دم بخت بدهند تا سر و سامان بگیرند صوابش بیشتر است یا اینکه این پول هارا تو حلقوم وهابی های ضد بشر بریزند.؟؟؟ (2800106) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۴۸:۵۶
بعضی رفتن به حج و یا زیارت قبور ائمه را به حساب خوب بودن خودشان می گذارند و اصطلاحا می گویند که ما طلبیده شده ایم و زهی سعادت. من خودم این را از چندین نفر از اقوام و آشنایان شنیده ام. البته نمی دانم بر چه اساسی این را می گویند.
اگر بدبین باشم باید بگویم که انگار به گوش من می زدند که با این سن و سال (حدود شصت سال) هنوز پاتو از در خانه ات بیرون نگذاشته ای. (2800710) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۵۲:۵۷
بعضی رفتن به حج و یا زیارت قبور ائمه را به حساب خوب بودن خودشان می گذارند و اصطلاحا می گویند که ما طلبیده شده ایم و زهی سعادت. من خودم این را از چندین نفر از اقوام و آشنایان شنیده ام. البته نمی دانم بر چه اساسی این را می گویند.
اگر بدبین باشم باید بگویم که انگار به گوش من می زدند که با این سن و سال (حدود شصت سال) هنوز پاتو از در خانه ات بیرون نگذاشته ای. (2800720) (alef-1)
 
محمدیار گلستانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۹:۰۹:۵۸
عزت واحترام هر ایرانی واجبتر از هر واجبیه.عمره که سهله.چرا دولتمردان .سیاستمداران وعلمای محترم سکوت کردند. (2800111) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۱۰:۱۰
درخواست حکم شرعی برای مسببین گردد در غیر اینصورت ما این رابطه را نمی خواهیم.
حجی که در آن عزت نباشد بدرد .... (2800193) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۱۶:۴۹
من واقعا متاسفم که چرا مسئولین انقدر بی مسئولیت شدن و سرشونو تو برف کردن ، پول این ملت چرا باید به جیب وهابیه ریخته بشه با این همه بی احترامی، بابا ما شرافت داریم این امت چ شده ک انقدر بی تفاوت شدن (2800218) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۱۹:۳۷
چرا بگوییم حج را تحریم کنیم خدا در دل آدم های مومن است بیایید این آل سعود گثیف را تحریم کنیم واز دادن هزینه کشتن شیعه در کشورهای دیگر پا پس بکشیم وبیش از این باعث هار شدن وپاچه گرفتن این بی دینان نباشیم (2800231) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۲۷:۱۵
به نظر من علما باید وارد میدان شوند و با صدور حکم شرعی محدودیت هایی را برای حج عمره قائل شوند. مثلا رفتن برای بیش از یک بار را نهی کنند. تحقی و توهین تا کی. مگر نه اینست که عربستان همین پول های ما را هزینه گسترش سلفی گری و وهابیت می کند (2800252) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۳۰:۰۲
ای کاش دوستان بزرگوار عزیز دوست داشتنی که همیشه بدنبال تاثیر گذاری هستند
و با ایجاد گروهای مختلف و متعدد مجازی بدنبال انجام وظیفه و مسولیت خویش در جنگ نرم و فضای سایبری و ... هستند
در این حادثه هم احساس مسولیتی بفرمایند !!!! حداقل با ایجاد کمپ مجازی - عکس العمل مناسبی را نسبت به این حادثه داشته باشند
نه به آنکه وقتی ملک عبدالله میمیرد همه به به به گفتن و ابراز شادمانی کردن می افتند
نه به الان که به صورت آشکار به آبروی ایرانی تجاوز شده - و همه تقیه پیشه کردند (2800261) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۳۱:۲۳
در برابر حوادث
1- دولت و موضع رسمی کشور : گاهی شرایط ایجاب می کند بدون از هیاهوی رسانه ای عکس العمل نشان دهند و در برابر حادثه اقدامات لازم را انجام دهند
2- گروهای مدنی و اجتماعی : چونکه ملاحظات رسمی را ندارند می توانند عکس العمل های تند تری داشته باشند و به روش های مختلف نسبت به حادثه اطلاع رسانی و موضع گیری نمایند

متاسفانه در برابر این حادثه – دولت که به خاطر دلیل گوناگون نمی تواند عکس العمل رسانه ای خاصی از خود نشان دهد
از گروه های اجتماعی هم – کسی دل واپس این موضوع نیست !!! (2800267) (alef-13)
 
کاوه دادخواه
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۳۴:۵۴
خدایا یعنی اینقد دوری که برای رسیدن به تو باید پای به خانه ات در سرزمین شیاطین بگذاریم... (2800275) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۴۳:۴۴
سرازیر ردن دلار به خزانه سعودیها انهم به بهانه زیارت خانه خدا نقض قرض است و با روح این اقدام تناقضی اساسی دارد . وقت ان رسیده در این مورد اندکی اندیشید و تامل کرد و جا دارد بزرگان این حوزه مردم را به سوی زیارت دلها تشویق کنند .کم نیستند مردمانی با ابرو که در کشور خودمان رنج نداری را تحمل کرده و با انواع اقسام مشکلان دست به گریبانند نیکو است به حال روز انها برسیم و دست از مسابقه سفر به حج بر داریم (2800296) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۹:۵۶
درود به شرفت

همه افراد باید همین کارو بکن حج همین جاست
به اطراف مان نگاه کنیم می بینیم

باز هم درود به شرفتان (2800624) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۵۰:۱۶
رفتن به حج کمک به خاندان کثیف آل سعود است
ما خانوادگی برای عمره ثبت نام کردیم اما با این اتفاق تصمیم داریم فیشها را پس بدیم
حج واقعی کمک به هم میهنای مستمند خودمون هست (2800313) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۱:۲۹:۳۹
درود بر شماخانواده با شرف. من به شما افتخار میکونم (2800417) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۴:۲۱
درود به غیرتت (2800597) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۵:۵۱
حج را تحریم کنید.به هم وطنان نیازمند کمک کنید (2800605) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۷:۰۹
غیرت مسوولین کجاست؟؟ (2800612) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۴:۴۳:۰۶
آقا این همه نظر که دادید مگه این مسئله ای که رخ داده ثابت شده است که چنین اظهارات تندی و بی موردی می کنید صبر کنید
اگر واقعیت داشته باشه از طریق سیستم خارجه حتما پیگیری خواهد شد (2801130) (alef-10)
 
تورک
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۵۱:۳۹
درود بر فطرت پاک خانواده شما. (2801763) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۰:۵۲:۱۹
کجاست غیرت ایرانی تا کی باید اینگونه اعمال بیشرمانه را تحمل کنیم چرا کسی کاری نمی کنه.کی داره از این وضعیت سود میبره..شرم باد بر ما که اعراب دارند اینگونه رفتاری را با ما انجام میدهند ننگ بر ما باد.. (2800315) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۱:۲۲:۲۶
خداوند خودش فرموده " من الحبل الورید" اونوقت ما فکر میکنیم حتما باید بریم مکه (2800401) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۱:۵۵:۵۶
خطر عربستان برای ایران، از امریکا و اسرائیل بیشتر است. آنها علناً دشمنی می کنند، اما عربستان «برادر»ی است که از پشت خنجر می زند. (2800510) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۴:۰۸
تحریم عربستان از طریق نرفتن به حج

مطمئن باشید اگه تنها حرف نرفتن به حج به گوش عربستان برسه به غلط کردن میفتن (2800596) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۹:۱۹
كسي حج براي خدا نميره برادر حجم مثل خيلي از چيزاي ديگه تو اين مملكت شو حالا يكي اينور ميره يكي اونور حس وطن دوستي وهم نوع دوستي خيلي وقته مرده ،برادر اگر اين اتفاق براي
يه اسراييلي افتاده بود ميديدي چه عكس العملي مردم صهيونيسم ودولت صهيونيست عليه متعرضان انجام ميدادند اما اينجا ما شيعيان علي بي خياليم ميگيم ما كه توريمون نشده سال ديگم بازار خوب بود ميريم حج !!!!!!!???? (2800621) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۳۶:۴۹
اونوقت تکلیف درآمد سازمان حج و زیارت چی میشه داداش؟ (2800673) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۴۳:۵۴
سردار سليماني :
از شما انتظار ميره يه كاري بكنيد تا حق اين وهابيون اراطي كف دستشون بياد (2800696) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۴۵:۳۳
دارم دیوونه میشم
کجا رفته غیرت ایرانی
چرا پولتونو به فقرا و مستمندان ایرانی نمیدید کی میخوایم بفهمیم که حج واقعی یعنی این
چرا پولتونو تو جیب خاندان کثیف آل سعود میکنی
دولت باید سفارت آل کثیف را تعطیل کنه و سفیرشو اخراج کنه (2800703) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۶:۲۱:۰۴
اینا که در مقابل فقر هم وطن ها بی تفاوت هستن و دم از دین می زنن اصلا حجشون قبول نیست. باید در مقابل بندگان خدا احساس مسئولیت می کردن و اون وقت دیگه مستطیع نمی شدن. (2812590) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۵۰:۲۴
حدود دو سالی هست که کلی اعتبار به پاسپورت ایرانی برگشته!!!!!!!!!
متاسفم از اینهمه انفعال دولت تحقیر (2800712) (alef-1)
 
سهراب
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۳:۰۰:۵۹
تازمانی که سود اقایون ومسئولین حج وزیارت در رفتن مردم به این مسافرت های غیر ضروریه اگر تمام ایران را هم از دست بدهیم باز هم دست از این نوع رفتارهایش بر نمی دارند با این حرکت زشت سعودی ها اگر مسئولین حج زیارت یک ذره غیرت داشته باشند دراینگونه مسافرت ها را می بنند وکاری میکنند که شرافت ایرانی هرگز اینجوری برباد نره السعود با حرکتهای که تا کنون بر علیه ایرانی ها کرده وبا توجه به اینکه مسئولین بدونه توجه فقط به یک تذکر بسنده کردن از همیشه جری ترشده اند تا جایی که به بدترین نوع رفتار با ایرانی ها دست زده اند اگر اینجوری پیش بره باید مردم خودشان اقدام بکنند واز رفتن به این نوع مسافرت ها که نه دنیا درانه ونه اخرت پرهیز کنند که از اقایون ابی گرم نمیشه چون اگر میشد تا الان باید کاری میکردن که کسی جرات نکنه به مسافر ایرانی چپ نگاه کنه چه برسه به اینکه با حیثیت 70 میلیون ایرانی بازی کنند وراست راست با گردن افراشته هم راه بروند (2800735) (alef-1)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۳:۰۹:۲۱
ضمن اینکه باید این اقدام را محکوم و از طریق مراجع رسمی دو کشور تا انتها و بدون هیچ گذشتی پیگیری کرد بنظر می رسد این گونه مسایل می تواند یکی دیگر از روشهای ایجاد تفرقه بین عرب و عجم سنی و شیعه و .... که سناریوی آن نیز توسط رژیم سفاک صهیونیستی اسراییل تهیه و اجرا می شود دید.
مدتها است در شبکه های اجتماعی با روشهای غیر مستقیم مشغول این گونه اقدامات هستند که آرام آرام بین مسلمانان بنام میهن پرستی ، قومیت و نژاد اختلاف ایجاد کنند و یقیننا در عربستان نیز علاوه بر رژیم حاکم آن برخی افراد با نگاه افراطی دست به اقداماتی می زنند که ریشه این اختلافات را قوی تر کنند و معلوم نیست تا به کجا ادامه دارد. (2800749) (alef-13)
 
داراب
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۱:۱۶:۱۲
یار در خانه و ما گرد جهان میگردیم........ (2801042) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۱:۳۲:۳۶
سازمان حج و زیارت حداقل دو سال . سفرهای عمره را متوقف کند. (2801062) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۷:۴۷:۳۱
حج از سنتهایی است که اسلام کمترین دخل و تصرفی در نحوه اعمال اون نداشته، حج کعبه به همین صورت از قبل از اسلام بین اعراب رواج داشته و سنت ملی اونها محسوب میشه. از ماست که بر ماست. (2801238) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۷:۴۸:۳۴
اقتصاد مقاومتی و خروج دلارهای فراوان و تزریق آن به کشورهای حامی تروریست مشمول حج عمره نیز می گردد. مسئولین محترم به خودشون بیایند. (2801245) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۷:۵۳:۳۵
اگر عمره متوقف شود پس چطور عده ای نعداد عمره هایشان را به رخ هم بکشند؟ بجای آن چه کنند؟ (2801263) (alef-13)
 
فرض
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۷:۵۸:۲۷
اين تجاوز به يك شخص نيست تجاوز به .... ما كه پير شديم اي كاش اينقدر قدرت داشتم تا دستور بمباران فرودكاه جده را در همان روز صادر مي كردئم (2801281) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۷:۵۹:۲۹
سلام
متاسفانه هنوز برخی پیام انتخابات سال 92 رو درک نکردند...
ما در حال حاضر در حال تعامل سازنده با کشورهای جهان و همسایه به خصوص دولت دوست عربستان هستیم!
بنابراین ما طبق نظریه جدید کشورهای دیگر رو تهدید به مرگ و لعنت نکنیم...
باید از این به بعد بگیم:"عربستان محترم دقت کن"
این یکی از اصول اساسی دموکراسی هست که متاسفانه عده ای بیسواد و دلواپس در نظر نمی گیرند..
و اما جالب تر در باب این موضوع حرکت های خودجوش هست که ما امروز روز می بینیم....
به خاطر یک چرک نویس و بیانیه عده ای غم میخورند و عده ای هم شادی در حالی که نمیدونن فقط بیانیه و چرک نویس بوده اما به خاطر واقعیت ها متاسفانه کسی اعتراض نمی کنه....یادش بخیر که دکتر عباسی در دهه هفتاد و اوایل هشتاد میگفت باید امارات را با خک یکسان کرد که به ناموس ایرانی نگاه بد داره....عده ای گفتند دلش خوشه و ایشون هم دیگه فراموش کرد....
به هر حال عزت پاسپورت برنگشته و توافق صورت نگرفته و ما هنوز به دیده دشمن دیده میشیم این برخورد هست....وای به روزیکه...پناه بر خدا
البته جالبه صدای روزنامه های اصلاحات و دولتی در نیومد و حتی مهر تکذیب کرد اینحرکت رو....!!! سیاست و رای ما رو به کجا داره می کشونه...اگر دولت اصولگرا بود الان همین روزنامه ها چنان هوچی گری میکردند...البته بز خوبه توکلی اصولگرا باز حرفی زده در سایتش...تا کی دنبال رای باید برید جای حقوق ملت؟؟؟
عربستان دقت کن!
آمریکا دقت کن!(مراقب باشیم یهولوزان رو خراب نکنن!)
ان شالله که نشر بشه (2801288) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۸:۰۲:۰۶
یه بنده خدایی گفته از طریق وزارت خارجه دنبال میشه..باش که بشه...اگر قرار بود دنبال بشه تا الان شده بود....قضیه مال دو روز فبل که نیست....حداقل یک هفته گذشته ،بسکه شاد بودیم و شاد بودن پیگیری نشده! (2801300) (alef-13)
 
تراب
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۸:۰۳:۳۹
با سلام
از آیات عظام ومراجع معظم تقلید تقاضای بررسی ولغو سفر های عمره را برای تادیب وتصحیح سیاست آل سعود حواستارم (2801304) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۸:۱۴:۳۱
خوب زوده فعلا، پول ها رو بریزید تو حلقوم این اعراب، اونام با این پول ها بمب بریزن تو سر مسلمین بدبخت. (2801346) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۸:۱۵:۴۸
دولت آقای دکتر احمدی نژاد در سال 90 اقدام به ثبت نام برای عمره مفرده کرد و بیش از 6 میلیون نفر ثبت نام کردند و صفی طولانی برای ده سال آینده پدید آوردند.
دوستان تعطیل کردن عمره خیلی مشکل نیست اما مهم تعهدی بوده که دولت ایشان برای دولت های بعدی ایجاد کرده است و از هر نفر 800 هزار تومان گرفته و بانک ها دارند با آن کار می کنند.
اگر دولت ایشان این ثبت نام عجیب و غریب برای جمع آوری نقدینگی نمی کرد، سازمان حج آلان به راحتی تصمیم برای تعطیلی عمره می گرفت.
روحانی کاروان حج و عمره (2801350) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۰:۲۴:۵۹
مگه جبران نقدینگی بانکها توسط پول مردم بیچاره مختص این دولت بود.
متاسفانه در دولتهای قبلی هم بود به خصوص برای بانک ملت
تازه اون زمان که یک ریال هم سود نمی دادند
سیاستهای اقتصادی ما در همه زمانها ناکارامد و جفا به مردم بوده (2801895) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۸:۴۳:۲۸
آيا علما و مراجع تقليد در اين زمينه نميخواهند اظهار نظري كنند؟؟ (2801466) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۸:۵۶:۴۸
آقای مطهری الان وقتش بود که در مجلس نطق بفرمایید (2801526) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۰۲:۰۰
نمی دونم چرا ملت ما فکر می کنند عربستان کشته و مرده اعزام ملت ما به اونجاست؟ فراموش نکنیم که اونها اعزام افراد ایرانی با حج عمره را خودشان مدتهاست که کاهش دادند. کافی است درآمد عریستان را از نفت با تعداد ایرانی که هر سال به اونجا اعزام می شوند قیاس کنید. همیشه باید با ابزاری تهدید کرد که مثمر ثمر باشه. (2801549) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۶:۲۴:۰۴
عزیز برادر مهم این است که از خودت غیرت نشون بدی و به اونجا سفر نکنی. (2812599) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۰۶:۲۷
تکرار و واگوی یک اقدام زشت و خلاف دین و شئونات اخلاقی نباید مورد سوء استفاده و ابزار برای ایجاد تنش شود بلکه اقدام و واکنش مناسب سیاسی و ازطریق دستگاه دیپلماسی کشور را می طلبد آیا فکر نمی کنید این اقدام نیز یک سناریوی دیگر باشد که زمینه اختلافات و این بار قومی را تشدید کند و شعله ای باشد که خیلی ها و در راس آن اسراییل بهره بردار آن باشد (2801572) (alef-13)
 
علی کریمی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۱۱:۴۷
پدران و مادران ایرانی

بیاید تا زمانی که دولت عربستان سعودی این دو مامور خود را مطابق موازین شرع مقدس اسلام مجازات نکرده و رسما از ملت ایران عذر خواهی نکرده،به عنوان همدردی با پدر و مادر این دو نوجوان ، سفر های حج عمره و حتی واجب خود را انجام ندهیم .من با خداوند خودم عهد کردم که چنین کنم. (2801594) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۶:۲۵:۳۶
خدا شما را خیر بدهد. کاملا درست فرمودید. برای همدردی با خانواده آسیب دیدگان و برای رضای خدا از سفر حج انصراف بدیم. زیارت مشهد و سایر بقاع متبرکه در داخل کشور هم دارای معنویت است. (2812603) (alef-13)
 
رضائي سين
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۱۹:۳۳
وهابيون كثيف . خدايا رسول خدا از جهالت اينها چي كشيده. (2801629) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۲۴:۰۵
اقای روحانی و ظریف فکر کنند این دو نوجوان فرزندان خودشان هستند... (2801653) (alef-13)
 
نجف پور
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۲۶:۴۲
پيشنهاد دارم ايران طرحي مطرح كند كه كنترل خانه خدا را از دست عربستان خارج كند و هياتي متشكل از نمايندگان كشورهاي اسلامي مديريت فريضه حج را بر عهده بگيرد (2801665) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۳۳:۰۶
دوستان عزیز در لزوم برخورد جدی با عربستان هیچ شکی نیست ولی واقعیت آن است که اولا عربستان نیازی به دلارهای حج گزاران ایرانی ندارد و تمایل جدی دارد که ایرانیان به حج و عمره نروند. چرا که در آن صورت به راحتی می تواند تبلیغات سوء خود را درمورد ایران و تشیع در بین مسلمانان کشورهای دیگر پیش ببرد و ثانیا ایران برای پیشبرد اهداف تبلیغی خود در سطح کشورهای مسلمان نیاز مبرم به حضور در عربستان دارد. شاید دوستان ندانند که بعثه رهبری در مکه و مدینه مرکز امید خیلی از مسلمانان کشورهای مختلف است (2801687) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۶:۲۸:۱۰
استدلال ضعیفی داری برادر. مثل مسئولان کاروان ها که سود هنگفتی از این سفرها می برند استدلال کردی.
تبلیغات شما توی بازارها و مراکز خرید خلاصه شده برادر. (2812618) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۳۳:۱۰
واقعا متاسفم برای کسانیکه به دلایل و اغراض سیاسی خودشون میخواهند سنت الهی حج را تعطیل کنند.
اینکه عده ای از این طریق پول و درامد هنگفت در میاورند نباید دلیل بر عقده گشایی عده ای نژاد پرست و سیاست زده شود. (2801688) (alef-13)
 
کورش
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۳۴:۳۷
باسلام به خداوندی خدا بعید میدونم خدا هم راضی باشه به اینجور زیارت .وقتی حضرت امام حج رو ممنوع اعلام کردن به خاطر کشتار چند ده نفر ایا الان وقت ان نرسیده که بخاطر چند هزار نفر هم که شده چند سال حج رو ممنوع کنند اونا باهر حربه ای به ایران فشار میارن ماهم میتونیم جوابشون بدیم .اقایونی که واقعا نیت حج دارین یه نگاه به در و همسایه وفامیل بندازین دقیقا حج وخدا رو میشه کنار اونا زیارت کرد.یه زندانی رو ازاد کردن یه جوون رو سر وسامان دادن یه مریض رو درمون کردن بخدا ثوابش از حج رفتن بیشتره .البته اگه فقط بخاطر ثواب میرن .باتشکر (2801695) (alef-13)
 
تورک
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۴۹:۳۹
قبل از بازی فوتبال ایران و آرژانتین ، میلیونها کامنت گذار ایرانی انواع ناسزاها را به لیونل مسی فقط بخاطر اینکه مقابل ایران بازی خواهد کرد دادند ولی دریغ از یک عکس العمل به سایتهای کنسولگری، وزارت خارجه و یا .... در ثانی بزرگترین منتفع از اعزام حجاج به عربستان سازمان حج و اوقاف هست که اگر ببینند هر روز به 100 ایرانی هم تجاوز شود باز هم بخاطر سودش اعزام می کنند. موضوع حیثیتی نیست منفعت برای عده ای هست. (2801755) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۰:۲۰:۳۲
واقعا عزت و احترام به پاسپورت ایرانی برگشت
روحانی مچکریم (2801878) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۵۵:۳۸
شما هم فقط دنبال خالي كردن دق و دلتون سر روحاني باشيد . بحث شرافت و آبروي ايران است همه بايد پيگيري كنند . ببينم آقاي احمدي ن‍‍زاد واكنش نشان دادند ؟؟؟؟؟ (2806184) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۰۲:۱۸
بااعلام انزجار از عمل شنیع سعودیها ،ازآنرو که امیرالمؤمنین ع سفارش فرمودند که با دشمنتان باانصاف برخوردکنید ،نباید فراموش کرد که دردهه ۶۰ از طریق حجاج ما اسلحه به عربستان برده شد.ابتدا با تساهل باحجاج برخورد شدوتذکر داده شد.اما باتداوم این امر کار بجایی رسید که قتل عام حجاج مارا در پی داشت. کارمبلغین شیعه نیز درمراسم حج که میان حجاج یارگیری میکرد براین امر افزود،اگر ازنظر مااین امور انقلابیست ازنظر آنها دخالت در کشوراهل سنت است که نتیجه آنرا در جداکردن ایرانیها ازحجاج دیگر وتبلیغ علیه تشیع به زبانهای مختلف درجریان حج شاهدیم.انتظارنداشته باشیم که هرچه میکنیم دیگران با سعه صدر برخورد کنند آنهم سعودیها که تندروهای اهل سنتند ودر فتاوای علیه شیعه ید طولایی دارند.سهم خودرا در نابسامانیها بهتر بررسی کنیم.امید که این نظررابگذارید. (2802404) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۰۶:۴۳
یک سوال داشتم . دولت برای ترویج حج عمره سوبسید چه به طور مستقیم یا غیر مستقیم می دهد یا نه؟ (2802428) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۰۸:۴۰
مردم بیایید خودمان حج عمره را تحریم کنیم. امیدی به مسئولین نیست!!
باور بفرمایید اگر کمی بصیرت به خرج دهیم متوجه خواهیم شد که در این وضعیت وخیم اقتصادی که کشورمان بسر می برد شاید جهاد و اقتصاد مقاومتی حکم کند که بجای سفرهای زیارتی و سیاحتی خارجی بایستی به رونق صنعت زیارتی و گردشگری داخلی کمک کنیم. پدر یکی از این قربانیان تجاوز گفته است که ما خانواده های مذهبی به آنتالیا نمی رویم و بجای آن به حرم امن الهی می رویم تا بچه هایمان از هر گناه و معصیتی در امان باشند. برادر مومن من نیازی نیست که به آنتالیا بروی بچه هایت را ببر پابوس امام رضا ( حج فقرا )!. بروید به زیارت حضرت معصومه و شاهچراغ. برادر مومن من باور بفرمایید شاید حتی سفرهای سیاحتی شمال و جنوب و غرب و شرق کشورمان (یعنی تقدیم پول به هموطن خودمان ) ثوابش از حج عمره در این مقطع تاریخی بیشتر باشد . فهم این مطلب بصیرت زیادی نمی خواهد .

یا امام رضا! (2802435) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۳۱:۱۰
ما که تجدید نظر کردیم و پولمون رو پس گرفتیم و ان شالله تا اداره ی عربستان به دست شیعیان صبر می کنیم (2802549) (alef-1)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۲:۳۶:۲۲
آقای رئیس جمهور
بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی پیشکش. شما فقط جلوی تجاوز به هموطنهای ما رو بگیر.
در ضمن با تعویض دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دولت چه اتفاقاتی داره میفته که فقط از ابتدای سال 94 تاکنون حدود 17 مأمور نیروی انتظامی در مرزها به شهادت رسیده اند. دیگه در این کشور امنیت هم داره به مخاطره میفته. (2802581) (alef-1)
 
عادل
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۵۶:۰۲
من به حج نمیروم.
حج من در دلم است (2803394) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۲۰:۴۶
دل خوش از آنيم که حج ميرويم/ غافل از آنيم که کج ميرويم/ کعبه به ديدار خدا ميرويم/ او که همينجاست کجا ميرويم/ حج بخدا جز به دل پاک نيست/ شستن غم از دل غمناک نيست... (2804908) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۹:۵۰:۴۶
حضرات مراجع يكباره هم شده حكم به حرام بودن حج چه واجب چه مفرده بدين تا اين اندازه به كرامت انساني ايراني ها توي عربستان توهين نشه (2805587) (alef-1)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۲:۰۹
خدایا ال سعود را به دست خودشان سر نگون کن (2805771) (alef-1)
 
reza
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۰:۳۳:۰۹
بهتر است بدانید این قبیل کارها برای بار اول نبوده است اما بیشتر افراد جهت حفظ آبرو شکایتی نکرده اند (2807312) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۳:۵۶:۵۳
ای کاش یک ابرهه بودم (2807635) (alef-10)
 
مریم
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۲:۱۹:۴۱
خیلی بی غیرتی میخواد کسی این خبر رو بشنوه و از این به بعد به حج بره... (2807820) (alef-10)
 
فرامرز
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۵:۱۹:۰۸
گردیده وطن پامال اجانب وطن وای ،وطن وای . من به عنوان یک شهروند ایرانی میهن پرست به مسئولین وآقایانی که خودشان رابه نفهمی زده اند میگویم شرم برشما باد . درعربستان را گچ بگیرید . آقا من کاری ندارم به حج تمتع یا عمره ، این حج ننگین وکثیف را تعطیل کنید . ما میهن پرستان ایرانی در8 سال جنگ مقدس با دنیای عرب جنگیدیم .من هم اکنون جنگ را توصیه نمی کنم اما شما از پشتیبانی اعراب گندش را درآورده اید . آقا یه فلسطینی گریه می کند شما آن را با آب وتاب نشان میدهید اما تجاوز به کشور ایران را ..............بیخیال . نادان به ایران تجاوز کردند می فهمی ؟!!!! (2812313) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۹:۵۸:۴۷
سلام بر ایرانیان با غیرت .چند سال پیش وقتی ایرانی هارو بازرسی بدنی کردن وقتی بعدش انگشت نگاری کردن و پاسپورت ایرانی ها رو اسکن میکردن وقتی با ایرانی ها بد رفتاری میشد وقتی دو زن ایرانی در عربستان کشته شدن مسئولین بجای تذکر به عربستان بر سر افزایش سهمیه چانه میزدن حالا کارشون به اینجا رسیده.بخدا قسم باید زمین دهن باز کنه و همه ما رو پایین ببره.اگر هزینه حج شما 20 میلیون باشه شما یک دهمش رو به یک ایرانی فقیر کمک کنید بخدا قسم ثوابش بیشتر از حج رفتنه.تصور کنید مولا علی این خبر رو میشنید....ننگ بر هر ایرانی که تا روی کار اومدن یک حکومت عادل در عربستان تحت هر عنوانی به این کشور سفر کند.... (2813364) (alef-13)
 
م
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۹:۳۹:۰۴
سلام بر هموطنان با غیرت ایران زمین
از یکجا باید شروع کرد مردم به راهتی میتونن از حق تشرف خود به خانه خدا به راحتی بگذرن و جایگزین ثوابی دیگه رو برای خودشون رغم بزنن و لیکن یک دست صدا نداره عزم دولت بانگرش جدید و منصفانه و تأثیر گذار رو پیدا کنه ما منتظر این حرکت هستیم بیایین به سخنان رهبر انقلاب و امام (ره) گوش کنیم (2817265) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.