نظر منتشر شده
۱۶۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 276084
این دو رکن را حمایت کنید
بخش داخلی الف*، 23 خرداد 94
اکنون که بسیاری از مسائل پشت پرده دولت‌های نهم و دهم آشکار شده و افکار عمومی با واقعیت‌های تلخ آن دوره هشت ساله آشنا شده است، توجه دادن به سه نکته مهم را ضروری می‌دانیم.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷
اولین نکته اینست که بدون گرفتار شدن در دام تعصبات جناحی و گرایش‌های سیاسی، تمام دلسوزان کشور و نظام جمهوری اسلامی برای روشن ساختن زوایای تاریک و هنوز افشا نشده آلودگی‌های دولت‌های نهم و دهم تلاش کنند. این روزها سخنان زیادی از فروش نفت توسط افراد و جریان‌هائی خارج از وزارت نفت در دولت‌های نهم و دهم و عدم بازگشت پول نفت‌های فروخته شده گفته می‌شود که قطعاً پیگیری آن برای کشور اهمیت زیادی دارد. سئوال‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که پول این نفت‌ها چرا به خزانه برنگشته؟ پول فروش نفت‌ها در دولت‌های نهم و دهم که رقم بالائی بوده صرف چه کارهائی شده؟ پاسخ اعتراضات دیوان محاسبات که در دولت‌های نهم و دهم آمارها و ارقام زیادی از گم شدن پول‌ها می‌داد، چرا هنوز داده نشده؟ و به آنهمه مفاسد که در آن دوره ۸ ساله صورت گرفته چرا رسیدگی نشده است؟

به این سئوال فقط درصورتی جواب داده خواهد شد که نورافکن بازرسی‌های دقیق به زوایای عملکرد دولت‌های نهم و دهم نورافشانی کند و تاریکی‌ها و ابهامات را برطرف نماید. هیچ توقع و انتظاری برای اتهام وارد کردن به دولت‌های نهم و دهم وجود ندارد بلکه آنچه مورد انتظار است اینست که واقعیت‌ها روشن شود و به مقتضای تخلفاتی که صورت گرفته با متخلفین برخورد گردد.

دومین نکته اینست که تجربه تلخ عدم اعتنا به اعتراضات و افشاگری‌های رسانه‌ها در دوران دولت‌های نهم و دهم، درس عبرتی برای از هم اکنون به بعد شود و مسئولان برای مطالب رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های مکتوب اعتبار بیشتری قائل شوند. اگر انتقادها و افشاگری‌های مستند به آمار و ارقام که در دوران دولت‌های نهم و دهم توسط رسانه‌ها، اعم از مکتوب و فضای مجازی، صورت گرفت، از آرشیوها بیرون کشیده و بازنگری شوند، قطعاً مشخص خواهد شد که آنچه امروز به تدریج در قالب رسیدگی‌های قضائی در مورد تخلفات دولت‌های نهم و دهم اعلام می‌شود و عناصر اصلی آن دولت‌ها یکی پس از دیگری مورد تعقیب قانونی و بازداشت قرار می‌گیرند، همان مطالبی را به اثبات می‌رساند که در آن زمان توسط رسانه‌ها افشا می‌شد ولی متاسفانه مورد اعتنا قرار نمی‌گرفت. در دوران دولت‌های نهم و دهم، عده‌ای با غوغاهای تبلیغاتی، اصلی کردن مسائل فرعی و متهم ساختن دلسوزان به دشمنی و عناد با دولت چنان فضائی ایجاد می‌کردند که زمینه‌ای برای شنیده شدن صدای واقعیت‌های تلخ وجود نداشت و حتی افرادی که علیرغم فشارها و مضایق، این واقعیت‌های تلخ را مطرح می‌کردند، متهم و یا از گردونه خارج می‌شدند.

واقعیت اینست که در دوران دولت‌های نهم و دهم، در عین حال که در ظاهر به رسانه‌ها آزادی طرح مطالب داده می‌شد اما فضائی ساخته شده بود که صدای رسانه‌ها تحت الشعاع صداهای قوی‌تر که همان تبلیغات فریبکارانه بود قرار گیرد. رسانه ملی نیز برای خود هیچ رسالتی در زمینه انتقاد از آن دولت‌ها به ویژه در مسائل اقتصادی و تخلفات و آلودگی‌های مالی قائل نبود. اکنون دوران شنیده نشدن صدای رسانه‌ها سپری شده و باید تلاش زیادی برای هرچه بیشتر به گوش رسیدن این صدا که صدای مردم است به عمل آید تا رسانه‌ها نقش موثر خود را در پاک نگهداشتن دولت‌ها ایفا نمایند.

و سومین نکته اینست که همه باید به قوه قضائیه برای برخورد با متخلفان کمک نمایند تا بتواند رسالت مهم خود را به انجام برساند. قوه قضائیه علاوه بر کمک به حمایت عمومی نیز نیاز دارد. واقعیت اینست که عملکرد ۸ ساله دولت‌های نهم و دهم، آلودگی‌های زیادی در جامعه پدید آورده است. برطرف ساختن این آلودگی‌ها به تلاش زیاد قوه قضائیه نیاز دارد و این قوه درصورتی می‌تواند این مهم را به سرانجام برساند که از کمک‌ها و حمایت‌های همه‌جانبه برخوردار باشد.

تردیدی نیست که اگر رسانه‌ها و قوه قضائیه با همدیگر در عرصه مبارزه با مفاسد همکاری نمایند، این عرصه قطعاً فتح خواهد شد. بدین ترتیب، انتظار اینست که این دو رکن حمایت شوند تا هرچه سریع‌تر ریشه مفاسد خشکانده شود.
*جمهوری اسلامی
۱۳۹۶/۰۵/۲۱ ۱۳:۳۹
 
۱۳۹۶/۰۱/۲۷ ۰۹:۴۱
 
۱۳۹۶/۰۱/۱۴ ۰۸:۰۴
 
۱۳۹۵/۱۲/۲۹ ۱۷:۲۳
 
۱۳۹۵/۱۲/۲۸ ۱۲:۰۷
 
۱۳۹۵/۱۲/۱۴ ۱۸:۱۸
 
۱۳۹۵/۱۲/۱۱ ۰۹:۱۴
 
۱۳۹۵/۰۹/۱۹ ۱۲:۳۳
 
۱۳۹۵/۰۶/۰۳ ۱۴:۲۱
 
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ۰۸:۳۹
 
 
کلمات کلیدی : دولت احمدی نژاد
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۲:۲۳:۵۰
خیلی نگران نباشید هر دولتی که به زوایایش نور تابانده شود از این مفاسد خواهد داشت.
تا زمانی که افسار اقتصاد و ثروت در اختیار دولت است فساد جزء سیستماتیک آن است. از این جهت فرقی بین دولتها نیست. (2960661) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۳۲:۱۷
ما که بخوبی خاطرمان است بعد انتخابات ۸۸ کسی جرأت کوچکترین اعتراضی به دولت پاک و خدمت گذار نداشت اگر یک نشریه در یک ستونی کوچکترین نقدی به دولت می نوشت به فردا نکشیده مجوزش باطل و مدیر مسؤولش هم محاکمه میشد.حالا از کسانی که به سبب انتقاد از دولت زندانی شده و تهمت هایی که آن روز ها به دلسوزان کشور زده میشد بگذریم. (2961575) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۷:۰۶:۵۳
نیست الان نیست هفته ای یک روزنامه و هفته نامه یا می بندن یا تذکر کتبی میدن البته نه اونایی که به شرع و اسلام توهین می کنن فقط اونایی که به دولت نقد می کنن (2964720) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۴-۰۳-۲۵ ۱۲:۰۸:۲۹
بنده هم موافق بسیاری از عملکردهای دولت نیستم اما اینکه دیگه بگین هیچ اعتراضی کسی نمیتونست بکنه هم بی انصافیه.ستونهای روزنامه ها خالی از مطالب سیاسی مخالف دولت نبود و جریان بی حرمتیه عاشورا هم هنوز در خاطره ها مونده. (2966689) (alef-6)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۳۲:۴۱
خیر. دولت فخیمه ی شما در این زمینه سابقه ای دارد که دیگران هر چه هم فساد کنند به گرد پایش هم نخواهند رسید. (2961577) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۳۷:۲۶
ینی میشه واقعا به دو دولت اقای هاشمی و اون یکی فتنه گر نور تابانده شود تا ببینیم چه خبر بوده دقیقا؟!! یا فقط احمدی نژاد چوب دو سر نجسه؟ (2961598) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۵:۴۴:۰۴
آقا شما به هر كجا دوست دارى نور بتابون. فقط از طرفدارى از يه امر اشتباه دست بردار.
گفتن اينكه دولت هاى نهم و دهم مشكل داشتن به معنى پاك بودن بقيه نيست. (2963159) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۹:۱۹:۲۰
مطمئن باش اگر احمدی نژاد چیزی پیدا می کرد بخصوص از آن دولتها که شما فرمودید در بوق و کرنا می کرد. امکان نداشت از آن می گذشت. (2963330) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۹:۵۷:۵۵
واقعا، گل گفتی (2963390) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۵۸:۳۵
ولی خیلی مهم است که نورتابانده شود.ودراین صورت مردان قدرت خود را درمظان نگاه وداوری قوه قضاییه وافکارعمومی میبیند وقطعا میزان تخلفات کاهش می یابد. (2961685) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۱۷:۰۴
با سلام هر دولتی بناچار یه میزانی از فساد داره چون همه ادما رو نمیشه کنترل کرد اما خداوکیلی دولت اقای م.خ(اسمشو نمیارم دردسر نشه) کمترین حجم فساد رو داشت و بالاترین کارایی و عزت خارجی رو برا کشور داشت امارش هم موجوده اما دولت قبل واقعا فجیع کار کرده ببینید تعارف که نداریم نه جناحی هستم نه علاقه ای به جناح خاصی دارم اما شما نرخ تورم نرخ دلار نرخ رشد اقتصادی میزان تحریمها و قیمتها و...رو نگاه کن ببین وضعیت چقدر بحرانی شده
شما برو مقایسه کن ببین چی گرفتی و چی تحویل دادی اینجا که دیگه من حرف نمیزنم امار هست کلی ترین و مهمترین اماری که همه چی رو در خودش داره نرخ رشد اقتصادی هست سال 84 بالای 6 بوده سال 92 زیر -5 بوده یعنی 10 واحد عقب رفته اینو که دیگه من نمیگم
شما بهت میگن از 15 تا سوال امتحان چند تا رو درست نوشتی میگی من 5 تا سوالی که هر کدوم نیم نمره داشتن رو نوشتم ولی اون ده تایی که 17.5 نمره داشتن رو خالی گذاشتم بهت میگن از 20 نمرت شده 2.5 اینجا دیگه بحثی نمیماند من ادعا میکنم خیلی برای کشور کار کرده ام طرف سوال میپرسه که نرخ رشد اقتصادی شما چند بوه؟ طرف میگه من با -5.8 کشور را تحویل داده ام اینجا دیگه بحث تمومه
طرف میگه من خیلی درس خونده ام میگن افرین نمرت چند شد میگه از 20 گرفتم 2.5 خب اینجا دیگه اینکه من خیلی خونده بودما و...اصلا جواب درستی نیست
بقیه فاکتورها هم فجیه بوده
شما نرخ تورم رو نگاته کن نرخ دلار و...جمیعا وحشتناک بوده
اقتصاد جلو نرفته بعد سیستم فساد زیادی هم داشته و 700 میلیارد هم گم شده اخه دیگه چه جای حمایت باقی میماند؟
الان راه حل شما چیه؟ ما بگیم اقای روحانی بیا برو خود اون جناح بیاد درستش کنه؟ عزیز من اخه شما که هر شش ماه یه فقطعنامه میگرفتین باز چه برنامه ای دارید؟ (2961764) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۹:۱۳:۳۲
بله دوست عزیز، اگر بودجه رو بین ۴۰ میلیون تقسیم کنی و ۴۰ میلیون نفر دیگر رو توی گرسنگی نگهداری، هم نرخ تورم ثابت میمونه، هم اقتصاد برای ۴۰ میلیون نفر گل و بلبل میشه! همون سال اول دولت نهم، من تازه متوجه شدم چند صدتا شهر و شهرک و روستا و غیره داریم و چقدر مردم و مناطق محروم داریم. اینها توی گزارشات تصویری فارس و مهر و ایسنا در اون سالها موجودن! چند میلیون مسکن مهر و کتابخونه، بیمارستان، دانشگاه ، راه روستایی، شهری، گازرسانی شد و غیره ساخته شد؟ دیگه اسناد موجوده. (2962350) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۱:۲۳:۵۷
چقدر بی طرفانه و عادلانه نظر میدی واقعا حیف امسال مثل شما رو در سطوح عالی کشور به کار نمی گیرند امیدوارم در تمامی زندگیت حسادت وکینه از شما رخت بندد (2962631) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۲:۱۸:۰۹
مگر فساد کرسنت در دولت خاتمی اتفاق نیافتاد؟
چطور میگید کمترین فساد رو داشته؟ (2963107) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۹:۲۳:۰۳
دوست عزيز، اي كاش به جاي اينهمه جنجال و قاطي كردن راست و دروغ يه كم در مورد دلايل منفي شدن رشد اقتصادي و اصلا ارتباط اين پارامتر به رفاه اجتماعي مطالعه ميكردي. چرا فكر ميكني با يك دليل اينچنيني "اينجا ديگه بحث تمومه" ؟
700 ميليارد دلار گم شد؟ اينجا هم بحث تمومه؟
ميدوني عاشق اين ژست روشنفكريتم كه موقع گفتن اين حرفها به خوردت ميگيري! (2963339) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۲۰:۵۸:۳۲
انقدر 700 ملیارد هی می گوید اما دهها بار تصحیح عدد را نمی گویید الان وضع بهتره یا ان موقع دولت نیاوران تفکر خدمت به همه را ندارد توزیع مساوات طلبانه و عادلانه در همه ادبیات علمی وبین المللی وجود دارد فاصله غنی و فقیر باید کم شود خط فقر خط فلاکت ضریب جینی و...ایا علمی است یا نه شکاف طبقاتی نباید کم شود خرمشهر نباید بالاخره اب سالم بخورد فقط باید به تهران رسید تجربه سوریه و دهها کشور نشان میدهد بی توجهی به بحرانهای جمعیتی و عدم اشتغال و توجه زیاد به شهرها منجر به ایجاد ریف های دمشق و زاغه نشینان شد و این جمعیت عاصی پذیرای هر بی نظمی هستند اهای تهرانی های اگر عدالت و مساوات نباشد بزودی با عصیانهای مردمی مواجه خواهید بود که بالای شهری و برخوردارها را خواهد گرفت مردمی که هیچ جیز برای از دست دادن ندارند و عصیان واشوب و زامبی بازی علامت حضور انان است فکر نکنید شما بی شمارید و حفاظت شده در موقع عصیان گرسنه ها فقط شما اهداف گرسنگانید اگر گرسنه ای در سیستان باشد شما نگران باشید چون ممکن است ریگی شود پس عدالت و توزیع عادلانه و پاسخگویی به انتظارات همگانی و تامین مالی عادلانه در همه نهادهای اجتماعی باید باشد یادتان باشد اگر فکر عادلانه نداشته باشید و حقوق بشر را فقط برای برخورداران بخواهید قطعا لشکر گرسنگان و محروم نگه داشتگان روزی خانه و کاشانه امن و رفاه شما را ویران می کنند چرا محروم سیستانی یا گیلانی یا خوزستانی یا تهرانی ...... نباید از ثروت و رفاه اجتماعی و توزیع عادلانه و تامین مالی عادلانه و پاسخگویی مسئولین برخوردار شود اینها اشتراکات تمامی نهادهای اجتماعی مثل سلامت و اموزش و خدمات عمومی و حقوق حقه عمومی است شمایی که سازمان یافته هر روز لایک می کنید و خود را برتر و پر تعداد می دانید ایا می دانید خود فروشی برای زنده ماندن بچه ات یعنی چه ایا بخاطر می دانید کسی که به خاطر نداری بچه می فروشد اگر فرصت کند با شما چه می کند تعداد محرومان چقدر است توزیع ثروت چرا اینطور است بیایید باهم تلاش کنیم عدالت را اجرا کنیم چرا قاضی زاده محبوب است در این دولت و چرا وزیر دیگر مبغوض دیدگاه عادلانه داشته باشید تا همه مردم عاشق شما شوند و سر وجان بدهند ان موقع اگر اصلاح طلب باشی مردمی هستی اگر اصولگرا باشی مردمی هستی بیایید انسان باشیم من هر کس را که عدالت را بخواهد دوست دارم و هر کس که برای مردم کشورم مفید باشد را محترم میشمارم بیایید انسان باشیم دکتر ع- ک (2965280) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۹:۲۳:۳۷
حالا که وضع بهتر از قبل شده می شه بگید که یارانه ها را کی میدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قربون اون روزهای بد برم که یارانه را سر موقع می دادند.


آن موقع دلار را گران می کردند و الان بنزین را گران می کنند!!!!! من فکر کنم تورم را با دلار محاسبه می کنند که ظاهرا باید منبعد با بنزین محاسبه کنند چون هر دو یک هدف را دنبال می کنند و آن هم کاهش ارزش پول کشور (2963340) (alef-2)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۱:۲۳:۵۴
منظورتون همون دولتیه که قرار داد کرسنت رو بسته ؟ با یه حساب سرانگشتی و طبق اون چیزی که از زبان مدیران در رفته و سوتی دادند و اعلام کردند فقط فساد و ضرر مالی کشور از محل قرارداد کرسنت اعم از اصل قرارداد و زیانهای تخقیفات چندباره ای که ترکیه و پاکستان بخاطر این قرارداد از ما گرفتند و جریمه هایی که وزیر ارشاد گفت تا حالا 14 میلیارد دلار دقت کنید چهارده میلیارد دلار شدیم و خدا از این به بعدشو بخیر کنه خب اینارو در دلار دو هزارتومانی ضرب کنید ببنید چه خبره
مورد دومی : حساب کنید ببنیید تو شرکت شترمرغی پتروپارس به ریاست بهزاد نبوی و اکبر ترکان چه خبر شد و چی شد ؟؟؟؟
همین دو تارو حساب کنید بقیه پیش کش ..... اونوقت بگین کمترین حجم فساد..... مشکل همونیه که هر دفعه مینویسم الف از ترس رفتن دوباره به دادگاه منتشر نمیکنه (البته من درکشون میکنم) مشکل اینه که دولتهای روحانی و خاتمی و هاشمی از سوی یک یا بخشی از هر دو جناح بشدت حمایت میشن و اجازه نمیدند که نورافکن به همه زوایای پنهانشون تابونده بشه .... ولی دولت احمدی نژاد به علت اینکه پایگاه قابل اتکایی در هیچکدام از دو جناح نداشت ؛ الان هر دو جناح با همدیگه یه نورافکن قوی گرفتند دستشون و حتی تخلفات مدیران این دولت رو که سال 74 تو دولت هاشمی انجام دادند رو هم روشن میکنه و به حساب احمدی نژاد مینویسه .....
تاکید میکنم که هر خلافکاری در هر دولتی باید مجازات بشه و در خلافکاری کسانی مثل رحیمی و مرتضوی و بقیه کسانی که قوه قضاییه حکم داده براشون ؛هیچ شکی ندارم ولی حرف بنده اینه که
گر حکم کنند که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند
نمونه : حکم مهدی هاشمی بعد از بیست سال تخلفات وحشتناک و آشکار اقتصادی و امنیتی و سیاسی الان بدون اشاره به جزییاتش و با تخفیف 250 درصدی اعلام میشه و هیچ اشاره ای به جزییات تخلف و حکمش بخصوص بخش امنیتی و سیاسی اون نمیشه و زمینه مظلوم نمایی و ننه من غریبم بازی خاندان هاشمی رو بیشتر فراهم میکنه اما حکم رحیمی تنها دوسال بعد از اتمام مسئولیتش اون هم با جزییات تخلف صادر میشه .
الف این دفعه مردانگی کن و منتشرش کن. (2963620) (alef-2)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۲:۳۹:۴۲
قربون دهنت ! حرف حساب جواب نداره ..... (2963917) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۷:۱۴:۴۸
چرا از مردم سؤال میکنید؟ مگر مجلس در رأس امور نبود و در حال حاضر نیست؟ مگر سازمان بازرسی نبود؟ مگر وزیر نفت دولت دهم در دولت یازدهم فعالیت نمیکنند؟ چرا اجازه نمیدید دکتر احمدی نژاد توضیح بدهند؟ چرا شماها هیچکدام مقصر نیستید، اما همه تقصیرها گردن دکتر احمدی نژاده که توی یه آپارتمان صد متری زندگی میکنند، هفت روز هفته هم با مردم دیدارهای مردمی هنوز داره؟ چطور الان دولت خوبه که هیچکدام از وزراش برکنار نمیشن، کابینه از حد نصاب نمیفته؟! این تهمتها و افتراها دیگه قدیمی شده! اگر کوچکترین انتقادی ازتون بشه، میگید اتهام زنی نکن، آبروی مؤمن رو نبر، اما خودتون یکطرفه و شبانه روزی هر چی دلتون بخواد میگید و همه چیز آزاده!

الف عزیز، مرد باش و نظرات مخالف رو چاپ کن. (2961970) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۲:۴۰:۱۰
داداش مردم خودشون می دانند که اینها باتزیهای سیاسی است و گرنه چرا پرونده مهدی هاشمی شانزده سال طول می کشد تا به نتیجه برسد ولی طرفداران احمدی نژاد در یکگ سال به نتیجه می رسد . اینها می ترسند که محمود باز بیاد و کاسه و کوزه اینها را به هم بریزه و گرنه چرا اسمی ازش در روزنامه ها و غیره نیست ؟ چرا در مورد همه مخفف اسامی بکار می رود ولی در مورد دوستان محمود اسم کامل ؟ چرا به پرونده کرسنت بیژن زنگنه رسیدگی نمی شود ؟ چرا داماد و خواهر زاده اقاتی جهانگیری در کار خرید و فروش کارخانه های فولاد کشور هستند مانند فولاد میانه ؟ و کسی به انها گیر نمکی دهد ؟ چرا نعمت زاده هیت مدیره 25 شرکت هست و وزیر هست ؟ (2962786) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۰:۳۷:۱۶
آخه نظر دادی که مخالف یا موافق داشته باشه ؛ این حرفا دیگه کهنه شده و خریدار نداره نه از تو و نه از رئیس تان آقای احمدی نژاد (2962974) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۱:۱۶:۳۸
دیدار های مردمی میکنه که چی بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اون وقت که داشت مردم رو خونه خراب میکرد باید با مردم دیدار میکرد نه الان که بیکاره (2963036) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۹:۰۷:۲۰
احمدی این هشت سال هرچه وقت داشت گذاشت دیگه نوبت ایشان اتمام یافت دیگه بس است همه جهان با سخن رانی بدونه کارشناسی وبدونه ترمز پدر ملت در اورد مالیات بده ده جا مالیات ارزش افزوده بده همه چیز بده احمدی میخواست دولت مداری کنه بابا دیگه صحبت احمدی رو نکنید تمام شد هر که در جمهوری اسلامی خلاف کرد باید پاسخ بده برای حفظ اقتدار جمهوری اسلامی باید هرکه خلاف کرد به پای اعمالش جواب ومحا کمه شود هر که باشد خدا نگهدار (2963314) (alef-2)
 
مقداد
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۸:۴۵:۲۸
8 سال مخالفان خاتمی سر کار بودن. کدام یک از اصلاح طلبان درون دولت را بخاطر فساد مالی گرفتند؟تنها و تنها با دلسوزترین مدیران اجرایی کشور در اون 8 سال انگ خیانت زدن. دریغ از کشف یک فساد که اگه بود، دولت 9 و 10 در بوق و کرنا میکرد با بگم بگم هاش (2962283) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۸:۱۰:۵۱
کرسنت (2963253) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۰:۳۰:۲۴
استات اویل (2963454) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۱:۱۳:۵۵
کرسنت یعنی رشوه 10 میلیون دلاری که میشه 40 برابر اون چیزی که به رحیمی نسبت دادن
سال اتفاقش هم 81-83 بود محض اطلاع
فرقش اینه که هنوز زور کسی به پرونده های دولت های قبلی نمیرسه و دیواری کوتاه تر از احمدی نژاد پیدا نمیشه (2963594) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۷:۵۸:۱۲
اگر نور افکن دست دولت بعدی باشد خدا داند چه شود ولی اگر احزاب مستقل قوی با حمایت مردم داشته باشیم نه اکنون که احزاب حمایت دولتی و وزرایی دارند مملکت از فساد کننده هایی که در پس اسپانسری انتخابات مخفی می شوند پاک خواهد شد و یازی به رسوا سازی و مصلحت اندیشی برای دوستان نخواهد بود. (2963239) (alef-13)
 
مهمان
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۸:۲۵:۰۵
این هم از اون اظهار نظرهای خاص طرفدارای دولت نهم و دهمه. برای این که قبح مسئله از بین بره میگن همه یدولتها اینطور بودن. ولی واقعیت اینه در زمینه فساد و بی تدبیری هیچ دولتی در تمام اعصار تاریخ بشری به پای دولت نهم و دهم نمی رسه (2963270) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۹:۱۰:۰۳
منظور از دولت حکومت است چون همه قدرت و ثروت دست دولت نیست برعکس.... (2965067) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۹:۰۵:۱۳
یه سوال داشتم
با ذکر نام 5 نفر از دولت مردان خدوم 9 و 10 را که هیچ اختلاسی نکردند را نام ببرید !!!!!!!!!! (2973243) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۲:۳۰:۲۶
دولت مستمندان كه اينكارارو كرده دولت فعلي چقدر.... حالا بعدا صداش در مياد (2960702) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۵۳:۱۸
عنوانهای دولتها مهم نیست
آدم‌هایی که بر راس این دولت ها می‌نشینند مهم هستند.
رجایی لباس کهنه می‌پوشید و تا اخرین لحظات همان زندکی ساده را داشت.
احمدی نژاد برای دوربین‌ها لباس کهنه می‌پوشید ولی فرزندش در دانشگاه پردیس پولی درس میخواند و هرسال خانوادگی برای فحش دادن به اسرائیل و امریکا به هتلهای نیویورک می‌فتند! (2961663) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۵۴:۳۸
کرویی و موسوی در مناظرات همین ها را نمی‌گفتند؟ (2961666) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۰۶:۳۰
یعنی هر جور شده پای دکتر روحانی رو میشکید وسط ؟ (2961726) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۲۷:۵۷
به عبارت دیگه با این قیاس می خواهی بگویی:
«درخت گردکان به این بلندی / درخت خربزه الله اکبر»
نه عزیز این جوری قیاس نکن! اصل این دولت با قبلی فرق داره از یک سنخ نیستند. در ضمن دولت قبلی خودش می خواست به خودش بگوید، «دولت مستمندان» اما چه کسی این حرف‌ها را باور کرد؟شما اگر قبول کرده‌ای که این دولت مستمندان بوده که این کارها را کرده، به لحاظ بینش فرهنگی و اعتقادی مشکل اساسی داری و بیشتر باید طرز فکر خودت را عوض کنی! برای اطلاع عرض شد! (2961816) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۸:۲۱:۳۶
دوستان
من مناظره سال 88 رو چند بار باز نگاه کردم شما هم دوباره نگاه کنید نکات بسیار جالبی داخلش هست. (2962229) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۲:۳۲:۲۱
دولت تحریم و فساد (2960709) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۲:۳۳:۴۹
مطلب درستی است مرجع رسیدگی کننده قوه قضائیه است.ولی متاسفانه در یادداشت ها ، تا بخواهی از دولت انتقادی منطقی کنی چوب طرفداری از دولت قبل را می خوری . اگر همه تابع قا نون وحق باشیم مشکلی پیش نمی آید چرا که هرکس باید جوابگوی عملکرد خود در برابر قانون باشد واتهام زدن و جو سازی های بیهوده مرتفع خواهد شد. (2960720) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۱۹:۲۷
اقا ما میگیم رئیس جمهور فعلی کاری کرد محاکمه اش کنید ولی دولت قبل هم جوابگو باشه و محاکمه بشه ما اصلا پیشرفت نخواستیم تکلیف اون همه پول نفت و اون همه اختلاس رو مشخص کنید بعد میایم سراغ روحانی اگه کاری کرده بود اون رو هم میبریم محاکمه ولی فعلا وقتی کاری نکرده چیکارش کنیم؟ بهش بگیم اقای روحانی تو رو خدا یه خلافی بکن که ما شما رو محاکمه کنیم تا بشه به جرم دولت قبل رسیدگی کرد؟ (2961779) (alef-2)
 
ف. ع.
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۲:۳۴:۲۱
مدعی العموم در مورد بررسی عملکرد دولت نهم و دهم کیست؟
آیا قوه قضائیه در این مورد باید به عنوان مدعی العموم اقدام کند؟ (2960725) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۲:۴۸:۰۰
درد و حرف بسیار زیاد است
فقط میگویم درود بر شما مقاله خوبی بود. (2960798) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۳:۰۰:۵۴
خدا پدرت را بیامرزد . هر چه گفته میشود که مطبوعات رکن چهارم مشروطیت و آزادی کشور است کسی توجه نمیکند . چند راه کار برای خروج کشور از فساد :
1/ روزنامه ها و روزنامه نگاران آزاد باشند اگر خبری در مورد فساد بدست آوردند پیگیری نموده و منتشر نمایند
2 / در صورت غیر معتبر بودن اسناد روزنامه بر اساس قانون مطبوعات مجازات شود
3/ اعلام عمومی شود که هر کس گزارش مستند در مورد وجود اختلاس / ارتشاء / سوء استفاده مالی و . . . به مراجع ذیصلاح بدهد 10 درصد میزان سوء استفاده مالی به گزارش دهنده پرداخت میشود
4 / قضات رسیدگی کننده به تخلفات مالی نسبت به دیگر قضات از امتیازات بالاتر رتبه و ردیف برخوردار گردند
آنوقت خواهید دید که چگونه میزان فساد در کشور در مدت کوتاهی بسیار کاهش خواهد یافت (2960877) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۳۴:۲۶
عزیز من اینها این متن رو در دفاع از آزادی مطبوعات ننوشتند. در اصل در دفاع از اتهام زنی های من بعد ازین خودشون و دوستانشون نوشتن. و الا از دشمنان آزادی بیان و مطبوعات آزاد که نمیشه انتظار داشت برای آزادی مطبوعات دل بسوزونن (2961585) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۲۱:۳۳
سه رکن دیگه چی میشه؟ (2961787) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۰:۳۰:۲۳
خدا پدر شما را هم بیامرزد رکن چهارم مشروطیت که هیچ قاضی القضات زمان ۱۶ سال پیش نشریات را ۱۰۰ تا ۱۰۰ بست و حالا هم که حتی انتشار نظرات رقیق شده افراد در سایت اصولگرا ی الف هم حتی موجب محکومیت دکتر توکلی میشود. (2963453) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۳:۱۸:۴۸
عالي بود اين متن عالي بود . (2960942) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۰۵:۰۹
الف جان ما از ترس اینکه برای سایت وزین الف مشکلی دوباره ایجاد نشود نقدی یا انتقادی ازدولت 8 ساله آقای احمدی نژاد نمی کنیم وسکوت اختیار می کنم. (2961467) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۳۰:۴۲
سلام یک طرفه به قاضی نروید آقای صالحی امیری هم در نظر بگیرید. همه بایستی به حکم قاضی احترام بگذاریم. comment ها هیچ ربطی به حکم قاضی نداشت (2961567) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۹:۵۴:۱۶
دوست عزیز با سلام
نظرکامنت گزاران مخالف نظر یه شماست. (2962455) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۳:۳۳:۵۴
با فسادهای دوره سازندگی هم همین معامله را می کنید؟ یا چون با احمدی نژاد دشمنی دارید هر چی کوچکی را بزرگ می کنید؟ به فسادها هر چه هست باید رسیدگی شود اما تهمت و دروغ و تبعیض در رفتار با مجرمین پسندیده است؟ (2961031) (alef-2)
 
سید
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۳۰:۲۷
خوابیده رو میشه بیدار کرد اما خواب زده رو هرکز.... (2961565) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۲۲:۱۱
عزیز من اگر فساد کم بود زیر سبیلی ردش میکردن اما خودت برو حجم فساد رو ببین چقدر بوده (2961788) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۲۲:۱۶
مگه با پسرش برخورد نکردند و دیروز حکمش صادر نشد (2961790) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۳:۳۵:۰۱
تمام دلسوزان کشور و نظام جمهوری اسلامی برای روشن ساختن زوایای تاریک و هنوز افشا نشده آلودگی‌های دولت‌های نهم و دهم تلاش کنند!!!!؟؟
آلودگی های دولت نهم و دهم؟!
اینگونه اتهام زنی کلی و جمع بستن همه دولت های نهم و دهم منصفانه نیست. جرم های منتهی به محکومیت رحیمی مربوط به مناصب غیر دولتی ایشان بود. صرف نظر از اینکه عمده شبهات و ابهامات مربوط به مفاسد اقتصادی مربوط به دولت دهم بود، باز هم جمع بستن آن به همه دولت به دور از تقواست. در پس این گونه اتهام زنی ها این گونه به ذهن متبادر می شود که کل این دولت از صدر تا ذیل به این مفاسد آلوده بوده است! در حالیکه کسانی که پاکدست بوده و از این مفاسد دور بوده اند نیز کم نبوده است. (2961037) (alef-2)
 
سید
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۵۶:۴۵
اصلا دولت پاکدستان معروفه ... نمی دونستی شما (2961673) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۳:۳۷:۰۵
سلام
اکنون که بسیاری از مسائل دولت‌های نهم و دهم بصورت کاملآ تحریف شده ارائه می گرددو افکار عمومی را به جهتی خاص هدایت می کنید, واقعیت‌های آن دوره هشت ساله حتمآ برملا خواهد شد,
تاسیه رو شود هرکه در او غش باشد ،
ان تنصرالله ینصرکم (2961052) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۵۷:۰۸
آیا این همان روشی نبود که دولت نهم و دهم در قبال دولتهای قبل از خود بکار گرفت؟!!!
مخفی نمودن خود در هاله ای از تقدس مانع از دیدن عیوب خودمی شود. (2961675) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۳:۳۷:۲۶
ملتی که تاریخ را نداند تاریخ را تکرار میکند (2961053) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۳:۳۸:۰۵
تا وقتی سنگهای بزرگ برای تحقیق و تفحص از دولت قبلی برمیداریم، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
من فکر می کنم باید تک به تک، معماهای 8 ساله توسط تیم های مومن نظام مورد بازرسی قرار بگبرد.
واضحترین معما، حباب سازی شرکت بورس است که قیمت سهام را در زمانی بسیار کوتاه 300 درصد افزایش دادند و در زمان بحران اقتصادی که شاخص صنعت منهای 9درصد و رشد اقتصادی منهای 6 درصد بود، شرکت بورس که نمایشگر صنعت و اقتصاد کشور است، رشد چندصد درصدی داشته.

باید دید مدیران و رانتخواران و دلالان عمده از این گذر چه سودهایی کسب کرده اند. (2961057) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۲۴:۱۳
منم فکر میکنم دست کاری شده بود خیلی ها سرمایشونو از دست دادن (2961801) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۳:۴۱:۴۵
آیا شورای نگهبان در تایید صلاحیت نامزدان 88 وظیفه خود را دست انجام داده ؟ (2961077) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۲۶:۲۵
من فکر میکنم خیر
چون از این 4 نفر دونفرشون که شدن روسای فتنه یکیش هم شد رئیس جریان انحرافی
محسن رضایی هم خیلی وارد کار نشد ببینیم برنامش چی بوده
کلا میزان خطا 75 درصد بود یعنی 3 نفر از 4 نفر
بعد حالا اینا صالح های جامعه بودند به زعم شورا و باید اصلح رو انتخاب میکردیم حالا سوال اینجا است اونایی که رد صلاحیت شدن دیگه وضعیتشون چی بوده و کشور ما واقعا ظاهرا دچار قحط الرجال شده (2961812) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۰:۳۳:۲۸
واقعا کسی بر کار شورای نگهبان نظارت داره
واین شورا باید به چه کسی پاسخگو باشه (2962539) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۰:۳۴:۱۸
مدعی العموم میتونه نسبت به نحوه کار شورای نگهبان اقامه دعوا کنه ؟؟ (2962544) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۳:۴۲:۳۸
حامیان این دولت پاکدستان باید پاسخگو باشند (2961079) (alef-2)
 
majid
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۳:۴۳:۳۳
فساد ظاهر شده در دوران احمدي نژاد در دوران هاشمي پي ريزي شد در دوران خاتمي رشد داده شد و در دوران احمدي نژاد ظهور پيدا كرد (2961083) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۳۵:۳۵
فرار به جلو که میگن همینه ها (2961589) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۲۰:۳۹
نه بابا!! تو خوبی!
مگر این سه نفر، سیاست هایشان، حامیانشان، شعارهایشان و تیمشان یکسان بوده است؟ (2961782) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۲۳:۵۴
اونها که ادعای پاکدست بودن نداشتند. (2961800) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۸:۴۹:۰۵
منظورتان این بوده که خودشان به غیر پاکدستی خود اعتقاد داشتند؟ البته درست می گوئید چون آنها هم توسط قوه قضائیه مورد تعقیب قرار گرفته و بزودی شلاق, زندان, انفصال از خدمت و وادار کردن به برگرندان میلیارها تومان و میلیونها دلار در انتظارشان است!!! (2962289) (alef-13)
 
ف
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۳:۴۵:۵۴
پس این آقای احمدی نزاد پی ریزی فساد های انجام شده را در زمان آقای هاشمی پی ریزی کرده بود چون خودش هم از مسئولان آن دوره بود !!!واقعا به این مجید آقا باید نمره 20 داد (2962895) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۴:۰۵:۲۸
به نظر مطالب خوب و بیطرفانه ای است، خصوصا در مورد آزادی رسانه‌ها در بیان مفاسد و ضعفهای مسئولین، البته بیطرفی قوه قضائیه از ارکان مهم رسیدگی به مفاسد کلان است که متاسفانه شاهد آن نیستیم و امید داریم در ادامه شاهد این بیطرفی باشیم. (2961161) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۸:۱۶:۳۲
حتی سردار احمدی مقدم هم بیطرفی دستگاه قضا رو زیر سوال برده (2962210) (alef-13)
 
حسيني
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۴:۱۰:۳۴
متاسفانه هميشه عقبيم(به اصطلاح جوانان دو ريالي مان دير ميافتد!) و آب رفته به جوي باز نميگردد! (2961182) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۴:۱۵:۱۰
اول اینکه روی عکس ، اطراف آقای احمدی نژاد علامتهای مثبت و منفی گذاشته اید که شاید این سوال پیش بیاد که مثبتهای دولت های نهم و دهم کدام است؟
.....
ضمنا در قسمتی از بند دو آمده که :
"واقعیت اینست که در دوران دولت‌های نهم و دهم، در عین حال که در ظاهر به رسانه‌ها آزادی طرح مطالب داده می‌شد اما فضائی ساخته شده بود که صدای رسانه‌ها تحت الشعاع صداهای قوی‌تر که همان تبلیغات فریبکارانه بود قرار گیرد"
واقعا الف ، فکر می کنی که امنیتی شدن جو کشور در سالهای 88 تا 90 را فراموش کرده ایم ؟!! (2961210) (alef-13)
 
آریا
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۴:۲۲:۲۷
خدمت برادر توکلی اقای احمدی نزادبدلیل عدم وابستگی به اصلاح طلبان واصولگران وبا توجه به اینکه تخریب ایشان از طرف دولت از دوسال پیش کلید خورده وملت از دولت روحانی که اصلاح طلبان از آن حمایت می کنند ناامید شده اند . ومردم می دانند شما وامثال شما بدلایلی از احمدی نزاد بدتان اورا تخریب میکنند لذا محبوبیت ایشان (دکتر محمود)بین اقشار مردم روبه افزایش است اگر قبول ندارید خدایی نظر سنجی کنید (2961268) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۳۶:۳۶
ایشون به شدت هم وابسته هستند. لطف کنید برای همدیگه خیار پوست نکنید! (2961592) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۲۷:۵۶
با سلام
من نمیدونم جزو مردم محسوب میشم یا نه
بیکار هم هستم
ولی خداوکیلی ضربه ای که احمدی نژاد به ایران زد هیچ کس نزده بود نظر شخصیمه و به امار اقتصادی هم رجوع کردم (2961815) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۴:۲۴:۵۷
این مطالب دارای نکات مفیدی بود با تشکر (2961286) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۴:۲۹:۳۵
بنده ب صحبت های نویسنده کاملات موافقم ولی النن چون این مطلب بر ضد دولت قبل است همه میان میگن افرین افرین
( متاسفانه فقط سیاست زدگی) تا وقتی عینک سیاست است همه مفسدین به سزای عمل خود نمی رسند نمونه ان رحیمی و مهدی هاشمی که بیشتر مردم به دید سیاست به ان نگاه می کردند (2961313) (alef-2)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۰۶:۵۲
باسلام
"علنا " درست است و بهتر است بگوییم : آشکارا (2961728) (alef-2)
 
علی کریمی
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۴:۳۶:۵۶
شورای سردبیری محترم سایت الف

چندین سال است که که در علم مدیریت و درتمامی استاتدارد های سیستم مدیریت و الگو های تعالی استفاده از ابزاری به نام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه برای بهبود مستمر فرآیندها توصیه می شود. این ابزار در واقع نحوه برخورد با عدم انطباق های عملکرد یک فرآیند با آنچه از قبل طراحی شده است می باشد . بر اساس این ابزار هنگام بروز یک عدم انطباق سه قدم اساس باید برداشته شود که عبارتند از :

1- رسیدگی به عدم انطباق و برخورد و یا اصلاح عوامل پدید آورنده آن عدم انطباق.

2- بررسی و شناسایی عللی که باعث به وجود آمدن آن عدم انطباق شده اند و انجام یک سری اقداماتی که از بروز مجدد آن عدم انطباق جلوگیری کنند.

3 - بررسی و شناسایی حوزه هایی که احتمال بروز عدم انطباق های مشابه به طور بالقوه وجود دارد و انجام یک سری اقداماتی که از بروز آنها پیشگیری کنند.

آنچه مد نظر نویسنده مطلب فوق بوده قدم اول این ابزار مدیریتی است که لازم ولی کافی نیست و دو قدم بعدی نیز باید با جدیت دنبال شود.

یکی از علت هایی که بسیار مهم است و باید به آن توجه شود چگونگی ورود فردی به ساختار قدرت سیاسی کشوراست که عملکرد وی نشان می دهد نباید می توانست تا این حد وارد این حوزه شود . (2961341) (alef-13)
 
حاج افشین
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۴:۳۷:۴۴
با سلام و عرض ادب
مردم ایران سراپا منتظر محاکمه عاملین اصلی این فسادهاست
به نظر بنده کشور عزیزمان در این 8سال اندازه 8سال دفاع مقدس خسران و زیان دید و این یک واقعیت تلخ است که با فریب و فریبکاری هم مردم و هم بسیاری لز دلسوزان نظام را فریب دادند.
متاسفانه در کنار مطالب فوق الذکر میتوان سکوت و بی تفاوتی مجلس را نیز اضافه کرد جز مطهری و دکتر توکلی که انتقاداتی به عملکرد دولت نهم و دهم داشتند
بنده از قوه قضاییه تقاضامندم با شجاعت و درایت عاملین این فسادها را از بیخ و بن خشکانده و در نهایت صداقت به مردم معرفی کنند (2961343) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۴:۳۹:۵۶
عناصر دولت هفتم و هشتم الان کجان ؟ یا انگلیس رفتن و یا امریکا برای همینم اونا بازداشت نمیشن چون رفتن پیش اربابانشون (2961351) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۴:۴۱:۵۳
"عملکرد ۸ ساله دولت‌های نهم و دهم، آلودگی‌های زیادی در جامعه پدید آورده است"، معنایش این است که قوه قضاییه 8 سال تعلل دارد! اصلا چرا باید آن 4 سال، 4 سال دیگر هم با آن فجاحت تکرار می شد، اگر قوه قضائیه گوش به زنگ بود! اگر مدعی العموم به همان سرعت به به حرکات موزون چهار تا بچه رو پشت بام عکس العمل نشان داد، به حرکات موزون بزرگ ترین بخش حکومتی نیز عکس العمل نشان می داد! (2961356) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۰:۲۷:۱۰
بسیار حرف درستیه (2962961) (alef-2)
 
مداح
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۴:۴۶:۳۰
حمايت ازاين دو ركن وقتى ميسر است كه اولا قوه قضاييه خود در حمايت از رسانه هاى مستقل پيش قدم باشد يعنى در مواقعى كه شاكى خصوصى وجود ندارد به عناوين مختلف با مطبوعات و سايتهاخبرى مستقل برخورد نكند مانند انچه اخيرا با سايت الف انجام داده،ثانيا مديران ارشدرسانه ملى و نمايندگان قواى سه گانه ناظر برصدا وسيما كه نقش بسيار زيادى دارنداعتقاد به اين موضوع داشته باشند وبى طرفانه و شجاعانه حمايت كنند،متاسفانه رسانه ملى همچنان در خدمت جريانى است كه اين مشكلات را به جامعه تحميل كرده، يك دانشمند غربى به سياستمدار حاكم زمان خود گفته بود اگر ميخواهى كشورى را نابود كنى نياز به جنگيدن نيست ،فقط كافيست كارهاى بزرگ را به افراد كوچك بسپارى و افراد بزرگ را به كارهاى كوچك بگمارى،بايد رسانه ها مراقب باشند كه اين اتفاق نيفتد نه اينكه به جهت اختلافات جناهى شاهد و يا حامى تحقق نابودى كشور باشيم و سپس بدنبال نور افكنى و بازرسيهاى دقيق جهت كشف مفاسد وخسارتهاى وارده وعلل ان باشيم،علل ان روشن است و ان اجراى همان نظريه است،ضمنا بايد همه مسؤلان معتقد ومتهد و دلسوز نظام وكشور بدنبال فراهم نمودن امكان فعاليت رسانه هاى مستقل وازاد در كنار رسانه ملى باشند. (2961374) (alef-2)
 
سیدعباس حسینی
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۴:۴۸:۴۶
چه خوب است که به دولت نهم ودهم فرصت دفاع دررسانه ملی و برگزاری علنی جلسات دادگاه داده شود تا مردم نسبت به سو استفاده های شده آگاه شوند ودیگران نیز خدای نکرده سواستفاده یا غوغاسالاری نکنند (2961385) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۳۸:۰۵
مگر اين فرصت در دولت نهم و دهم براي سايرين مهيا شد ؟
صدا و سيما و دولت فقط دولتهاي قبل را تخريب مي كردند. (2961601) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۸:۵۰:۳۹
والا همین الان هم هر وقت به کانال‌های تلویزبون نگاه می کنی یکی از هم طیفی های ایشون در حال سخنرانی است. به عنوان نمونه آقای بذرپاش یک روز در میان در یکی از کانال ها تشریف دارند. (2963302) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۴:۴۹:۳۷
واقعااشاره خوبی بود بطورنمونه ادامه برخورد بادانه درشت های مثل مهدی هاشمی وبقایی وپرونده متهم 6500یورویی وبنزین یورو4تقلبی و... (2961389) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۴:۵۲:۵۸
امام خمینی «ره»: نگذارید این انقلاب به دست نا اهلان بیافتد. (2961411) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۴۸:۰۶
از منظر امام چه کسی نا اهله؟ (2961902) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۰:۳۳:۲۴
این جور که از اول انقلاب معلومه تمامی دولت ها یه مشکلی داشتند معلوم نیست این انقلاب کی دست اهلش بوده؟ (2962538) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۰:۳۷:۴۹
ببخشید ولی سالهاست که دیر شده است. (2963477) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۰۷:۲۶
اگر بناست رسیدگی شود باید از دو لت سازندگی شروع کرد تا رسید به دولت یازدهم!

سیاه نمایی درباره دولت های نهم و دهم هم حدی داره!! لااقل این دو دولت به اندازه چندتا دولت کار کردند در این مملکت!

کافیه دو سال اول دولت نهم را با دو سال اول دولت روحانی مقایسه کنید، ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا!! (2961477) (alef-13)
 
Majid
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۱۴:۳۹
آقای روحانی وارث فاجعه ای بود که از دولت دهم به ارمغان برای این دولت باقی مانده بود و چطور میتوانیم این دو سال را با آن سالها مقایسه کنیم. چقدر خوب بود که ما در قضاوتهایمان انصاف را هم ذر نظر می گرقتیم (2961755) (alef-2)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۸:۰۹:۳۰
اقا جا ن بخدا این همه تهمتها واین همه جهت گیرها علیه دکتر احمدی نژاد بخاطر مردمی بودن دکتر است واگر تاریخ ورق بزنیم هرکس با مردم مستضعف بود مستکبران اقدام به جهت گیر علیه وی میکنند من یاد صحبتهای یکی ازسران صهیونیستها افتادم که گفته بود باید کاری بکنبم که احمدی نژاد منفورترین رییس جمهور در ایران شود از سایت الف خواهش میکنم این نظر را بخش کنید (2962185) (alef-13)
 
لفته
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۸:۱۳:۴۵
من در تعجبم که این اسراییلیها چقدر دراین مملکت طرفدار دارند زیرا فقط انها انقدر از احمدی نزاد میترسیدند ومیترسند (2962198) (alef-13)
 
موسوی
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۳:۲۸:۳۰
از اینکه اشتباهی مثبت دادم استغفار می کنم و از حق جویان خواهشمندم مرا ببخشند

اولا اگر ایشون واقف به وجود چنین فاجعه ای بود و کاندید شد و قول صد روزه داد و قول داد چند ماهه کار ی کنه که چرخهای صنعت هسته ای و کارخانه ها بچرخد باید به عقل و درایت وی شک کرد چه رسد به تدبیرش
ثانیا مگر قبل از انتخابات حضرت آقا تاکید نفرمودن به این مضمون که هر کس رئیس شد باز نیاد به مردم بگه نمی شه کار کرد و نمی ذارن و امثال این حرفها ؟
شد یه بار ایشون و یا وزرا و کارگزارانشون یه جا درست حسابی پاسخگو باشن و هی همه چیز رو گردن قبلی نندازن؟؟؟
انصاف هم خوبه هم از طرف بنده و شما و هم سایت الف
والسلام (2963144) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۷:۰۴:۳۹
ترا بخدا سرت را از برف بیرون بیاور ! یه خورده هم آگاهی بد نیست !!! (2961953) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۰۷:۲۸
شما یکی به نعل می زنید یکی به میخ؟؟؟
جناب توکلی که نماینده هستند و از همه این فسادها اطلاع دارند چرا اطلاع رسانی نمی کنند و فقط فساد را معطوف به شخص مهدی هاشمی می دانند؟؟؟؟ (2961478) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۱۳:۰۱
جهت مبارزه با فساد از کمی قبل تر یعنی دولت اصلاحات شروع کنید،
الان 5 وزیرش در خارج کشور مشغول جاسوسی هستند و خود رییس دولتش هم در داخل برای غربی ها خوش رقصی میکنه. (2961510) (alef-2)
 
سید
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۰۳:۱۶
مخالفم.. (2961710) (alef-2)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۰۵:۳۸
ماشائ اله به این همه دانایی !! (2961721) (alef-2)
 
دانشجو
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۳۲:۵۷
اولا از جناب اقای توکلی سپاس که درد مدوم را به گوش مسولان میرساند دوم اینکه خداوند عمر رهبر را بیافزاید سوم اینکه این مردم هر انچه در خزانه بود نبود از خودش و معاونین و بقیه که میگویند گرفت و رفت مردم را فقیر اقتصاد را ویران کرد ام چاره این است زندان برای مردم و دولت جدید پول نمی شود باید این افراد از رهبر عزیمان از مردم عذر بخواهد و تمام پولها را از انها پس بگیرد و انها را با زندگی معمولی رها کنند خداوند از این افراد نمی گذرد (2961579) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۹:۰۸:۲۳
عجب متن سنگینی نوشتی دانشجو لایک داری
باید کاملن درکش کنی تا بدونی چی نوشتی
:-) (2963316) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۵:۴۶:۴۰
بالاخره چه كسي بايد جوابگوي جرايم و تخلفات دولتمردان نهم و دهم باشد؟خود احمدي نژاد يا شوراي نگهبان كه تاييدش كرد يا نماينده هاي مجلس كه هشت سال ساكت بودن ؟ (2961635) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۰۱:۳۱
چهارمین نکته اینکه جریان مدافع از دولت قبل پیش مردم عذر خواهی و پیش خدا توبه کند و در صدد حل افتضاحات گذشته خود بر آید (2961700) (alef-2)
 
دوستارایران
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۰۹:۴۳
من که کلا نامید هستم قبل این دولت که توان 8 سال به اندازه 20 سال از زندگیمون عقب افتادیبم هرچی پس انداز کردیم به باد رفت نوسانات وتورم زیادی بود امثال کارمندانی مثل من کلا فنا شدند حالا هم دلمون خوش هست به اینکه شاید یه گوشه نگاهی هم به این قشر بدبخت کارمند تو جامعه باشه
خداوکیلی ادم باید قضاوت درستی کنه این وضعیتی که الان موجوده خیلی خیلی بهتراز قبل هست قابل مقایسه نیست ولی بازهم مورد قبول نیست میشه با کمی مدیریت بهتر بشه
اون دوستانی که ازدولت قبل حمایت میکنند شاید از بدبختی ها ومشکلات امثال منه کارمندخبرندارند اوضاعشون خوبه نمیدونن اوضاع جامعه رو
تشکر لطفا چاپ کنید الف جان (2961737) (alef-13)
 
احمد ک
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۶:۴۸:۴۰
این افتخار به سایت الف وکسانی که دراین سایت کامنتی ازروی اطلاع ودرد زدند نصیب میشود ،کامنتها را مجددا بررسی فرمایید هیچ رسانه ای مثل الف صدایش بی ریا وبی منت نبود اکنون هم بی سروصدا باید اقدامات مستند زیر صورت گیرد1-امار روزانه صادران نفت ومیعانات 8ساله از کلیه مبادی خروجی تهیه وبا قراردادهای منعقده براساس قیمت روز اسخراج بررسی ورسیگی شود 2-کلیه ارزهای وصولی برمبنای فروش روزانه وقرارداد منعقده باید محاسبه وبا ارز واریزی به حساب بانک مرکزی مقایسه ودر هر مورد تاییدیه از مقاصد وبانک مرکزی واعلام نفت اخذ وبا تاییدیه کشورهای مقصد مقایسه ومغایرت ها استخراج شود 3- ان مقدار صادراتی که بصورت ازاد وخارج از حوزه سهمیه نفتی توسط اشخاص وسازمانهای غیر مرتبط ونهادهای باز غیر مرتبط به دریاها وبه مقاصد نامعلوم ارسال شده از مبادی خروجی اخذ وهرگونه حساب ارزی ان دستگاه ها ویا شرکتهای طرف قراردادانها وهرگونه ریالی که هزینه از محل غیر بودجه صورت گرفته استخراج وبررسی گردد 4-حسابهای ارزی شرکتهای ثبت شده در خارج از کشور بابت تعویض انقسمت از میعانات گازی که طبق مصوبه بودجه اجازه داده شده که معاوضه شود بررسی وتاییدیه لازم اخذ گردد 5 -اندسته از شرکتهای دولتی که زیرمجموعه شرکتهای مادر تخصصی بوده ویا نبوده ارزیابی مجدد با نرخ روز انجام شود ومدارک واریز وجوه نقدی واقساطی اخذ گردد 6-کلیه زمین های فروخته شده وواگذار شده در کنار سواحل ورودخانه ها ویا از مراتع وجنگلها واگذار شده بررسی گردد ومیزان واریزی به خزانه برمبنای قیمت روز تعقیب شود 7-در تمامی دستگاهها رانت اطلاعات در فروش در خرید در مناقصه ومزایده وجود داشته ودارد ودر تمامی دستگاهها انسانهای شریف ومطلع وجود دارند کانالی باز گردد که اینگونه مستخدمین ویا رقیبان خریداران وفروشندگان اطلاعات لازم را افشاءنمایند این بهترین نتیجه ممکن را میدهد 8 -فروش ساختمانها ومستحدثات در کلیه دستگاهها ودلایل فروش وواگذاری وارزیابی قیمت روز بررسی مجدد شوند 9سازمان حسابرسی کلیه گواهی های مشروط ومردود خود را به دستگاه های دیگری که مسئول بررسی خواهند شد با دلایل وتوجیهات ارائه نماید برای اجرای این عملیات گروهی از زبده های حسابرسی ورسیدگی تعین وبا مجوزهای صادره از قوه قضاییه باازادی عمل کامل صورت پذیرد 10 امار صادرات وواردات های ان سالها وافراد ی که بخصوص بیشترین ومنحصر ترین را داشته اند بررسی کامل شوند تمامی دستگاهها مکلف به همکاری جدی شوند 11اخرین وموثرترین کانال مطمئن رسانه ها ومطبوعات خواهند بود که همکاری انها بیشترین اطلاعات را دراختیار خواهند گذاشت وازادکردن مطبوعات در بررسی امور اقتصادی ودر همه فعالیتهای اقتصادی بیشترین وموثرترین کانال رسیدگی وحسابرسی است وبهترین پیشگیر وافشا کننده خواهند بود (2961903) (alef-13)
 
بیطرف
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۷:۰۱:۳۷
اکثروزیران اصلاحات الان هم وزیر وکارایی بالادارند مهاجرانی که درخارج است دوردوم کنار گذاشته شد علاوه بران اگر دولت اصلاحات دزدی واختلاس داشت تاحالا احمدی نزاد ازان پیراهن عثمانی ساخته وصدای ان راتاکرات هفتم هم رسانده بود انتظارازقوه محترمقضایی همداریم که با دزدان وحیف ومیل کنندگان بیت المال با شدت وعدالت علی ع برخورد تادرس عبرتی برای مفسدان بوده وبه دنیا ودشمنان اسلام هم نشان دهد که اسلام دین حق عدالت وحامی حقوق مردم است (2961943) (alef-13)
 
یکی از مردم
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۷:۰۳:۰۱
چقدر متن مغرضانه و زشتی حالا حالاها سینه شما از کینه احمدی نژاد خالی نخواهد شد احمدی نژاد بغیر از 2سال اخر که تمام اربابان زر و زور برای زمین زدنش دست به دست هم دادند کشور را به خوبی اداره کرد (2961947) (alef-13)
 
سید علی
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۷:۰۳:۲۱
با سلام، اگر فلش بکی به آن دوران بزنیم و یادمان بیاید باید تعارف را کنار بگذاریم و اذعان کنیم که یکی از ریشه های اصلی عدم برخورد و نظارت در این دو دوره تصور قاطبه جامعه نسبت به حمایت رهبری از اقدامات و نوع عملکرد رئیس جمهور این دو دوره بود. متاسفانه این تصور باعث شده بود که در برابر موضع گیری های فراقانونی آن دو دولت سکوت اختیار شود و تذکر عقلا و دلسوزان با چماق ضدیت با ولایت فقیه پاسخ داده شود. به نظر حقیر این بزرگترین درس برای ما باید باشد که دیگر تکرارش نکنیم. زمانی بود که تحریم ها را کاغذ پاره می خواندند و ما همگی به این جسارت هورا می کشیدیم و حمایت پشت حمایت. زمانی بود که با اعتقادات مردم بازی می شد و باز هورا می کشیدیم. هر چه عقلا و دلسوزان مردم هشدار دادند باز هورا کشیدیم. هر چه گفتند نکنید تحریم ها کاغذ پاره نیست این شیوه عمل کجایش در تاریخ اسلام بوده. اما باز هورا کشیدیم (جدا باور کنید من خودم هم هورا می کشیدم!) گفتند رهبری موافق ایشان است و باز هورا کشیدیم. خلاصه آقا این باید تجربه شود. بالاخره رهبری نظری دارند ولی این بدان معنا نیست که هر حرکتی را به معنای یک نظر کلی رهبری دیگر درست بدانیم. به خدا همان دوره یکی از نمایندگان مجلس تقاضای سوال از رئیس جمهور را کرد اما هووش کردیم. حالا فهمیدیم که آن نماینده یک چیزهایی میدید آن روز. اگر درس عبرت نگیریم باز همین دام پهن است. نگذارید باز این تکرار شود. بگذارید رسانه ها آزاد باشند. صدا و سیما مستقل عمل کند. بدهید مملکت را دست مستضعفان. بدهید دست دلسوزان. نگذارید حکومتی که قرار بود تمهیدات ظهور را فراهم کند باعث عقب افتادن ظهور شود. نکنید. کاری نکنید که اگر کسی صدای مخالفی داشت مجبور شود برود آمریکا و اروپا. این بد است. این به ضرر اسلام است. به ضرر مملکت است که نشان می دهد ظرفیت بیان حرف مخالف وجود ندارد. چقدر صاحب نظران خوب و دلسوز داشتیم که دکشان کردیم سر همان سالها. این به ضرر ماست. در باب آزادی بیان و افکار خط قرمز ها را کنار بزنید. حتی در بحث ولایت فقیه بگذارید نظرشان را بدهند. لااقل این است که جوابشان را می دهیم و نمی گذاریم که نگاه غلطی نسبت به ولایت فقیه ایجاد شود. الان ولایت فقیه را عده ای چماق کردند و دلسوزان نظام را با آن می کوبند. حتی اصولگرا ها هم ولایت فقیه را درست نفهمیدند. گفتند که ما فلانی را قبول نداشتیم اما با چشم گریان به او رای دادیم چون رهبری روی ایشان نظر داشتند. خوب با این برداشت از ولایت فقیه بعد از این هم واویلاست. واویلا (2961949) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۰:۲۵:۴۴
سید متنت عالی بود عالی (2962957) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۰:۴۲:۰۰
تشکر از سایت الف ک این نظر را انتشار داد (2963488) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۰:۴۹:۴۰
ضمن پوزش از شما دوست عزیز درصد "قابل توجهی" از مردم عادی هرگز در مقابل این گفته که تحریم ها کاغذ پاره اند هورا نکشیدند ولی چه میشود کرد که این گروه از مردم سهمی از تصمیم گیری های خرد و کلان نداشته و ندارند. (2963522) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۴:۳۵:۳۱
افرین حرف حق بود احسنت (2964320) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۹:۳۱:۵۰
عالی بود (2965130) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۲۶ ۰۷:۵۹:۱۳
چقدر ادبیات شما به صحبتهای سردار سازندگی شبیه است،دلسوزان نظام!ایشان آن موقع زیاد از ایشان واژه استفاده می کردند که بعدها معلوم شد که منظور ایشان همین پیر مردهای کابینه بود که از اول انقلاب وزیر بودند هیچ گلی به سر این مملکت نزدند.دوما منظور شما از کسانی که از کشور خارج شدند امثال سروش و کدیور و مهاجرانی و گنجی نبودند که !!!!
موضوع دیگر که خیلی مهم است خواهی نخواهی با ادامه برنامه هسته ای ما تحریم میشدیم حالا
چه کاغذ پاره شان میخواندیم یا نه! با بکار بردن این کلمه کسی تحریم را بیشتر نمی کرد،اما گفتن خزانه خالی است و وضعیت آب خوردن ما هم به رفع تحریم بستگی دارد و... طرف مقابل را جری تر نمی کند؟ (2968816) (alef-13)
 
هادی موسوی
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۷:۱۷:۲۹
البته که رسانه ازاد حتی نسبی ودر دایره محدودی که نظام تدوین کرده کار گشا و موثمر ثمر خواهد بود ولی این مقابله با فساد ی که سراسر کشور را در بر گرفته بسان شمعی است که پس مدتی روشنایی خود را از دست میدهد ویا با اندک فوتی از جانب اربابان سیاست خاموش میشود .به طور اجمال از ابتدای شکل گیری این نظام بنای واگذاری اختیارات اجرایی و سایر موارد دیگر کشور بر اساس سوابق انقلابی و مبارزاتی و تعهد ودر مرحله بعدی تخصص بوده است و حتی بساری از کسانی که در حال حاضر هم در این مناصب ماتدگار مانده وافت به انها نخورده تجارب خود را از ابتدای ناشیگری اغاز و بالاخره در کنار تجربه تخصصی هم کسب کرده اند که از جمله انها میتوان به اقای ظریف اشاره کرد، ولی همانطور که در همین مورد اقای ظریف ملاحظه میکنید ، میبینید در نهایت ایشان چون مورد اعتمادند به کار خود ادامه میدهند ،چرا؟ چون سیستم مستقلی وجود ندارد که ناظر باشد ، اگر هم کسی تردید کند واعتراضی نماید این اعتماد ارجح بر بررسی عملکرد خواهد بود وبه جایی نخواهد رسید وتصمیم گرفته شده است ، تا زمانی اداره امور سیاسی کشور بر اساس یک سیستم واقعا مستقل وازاد بدست مردم نیفتد واحزاب واقعی برای توجیه و هدایت مردم در جهت منافع کشور و مردم شکل نگیرند این مشکلات گریبانگیر کشور و مردم خواهد بود بگذارید مردم خود مجریان کشور را انتخاب کنند ، سوابق قبلی البته که باید در نظر گرفته شود ولی اعمال محدودیت شدید در شرایط احراز انان که به اعتماد مقامات بالادستی به انان ختم شود کار را بجایی میرساند که میبینید،ولی پند نمی گیریم (2961975) (alef-13)
 
نیاک
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۸:۱۴:۴۸
دولت نهم و دهم به تاریخ پیوسته اینقدر کش ندید این مسائل رو (2962203) (alef-13)
 
اریا
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۱:۱۰:۰۰
مردان خدا هیچ وقت به تاریخ نمی پیوند زیرا انها برای رضای خدا کار میکنند وفقط از خدا پاداش می خواهند (2962609) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۷:۱۶:۳۷
چطور از هخامنشي تا پهلوي هنوز هرروز ريرو رو مي شوند ولي به اينجا رسيد به تاريخ پيوسته!!!!1 (2963189) (alef-13)
 
محمدرضا فتحی نجفی
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۸:۲۴:۲۷
باسمه تعالی
عنوان مطلب: « احوال مدیران متهم در بلاد غریبه و بلاد آشنا »
در خیلی از بلاد غریبه اعم از شرقیه و یا غربیه، مرسوم است که وقتی یک مدیر و صاحب منصب در مظان اتهام به فساد مالی قرار می گیرد و متعاقب آن، موضوع به رسانه ها و افکار عمومی کشیده می شود، قبل از آنکه مرجع قضایی وارد رسیدگی شده و برای متهم حکمی صادر کند، متهم لاجرم برای آرام کردن افکار عمومی و یا به منظور التیام نهادن بر احساسات جریحه دار شده ی مردم از سمت خود استعفاء می دهد. چنانچه متهم خیلی وقیح باشد، مدیران بالاتر از او نسبت به بر کناری اش اقدام می کنند زیرا کاملاً به این نکته ی مهم واقف هستند که متهم به تنهایی باید پاسخگوی عملکرد خویش باشد.
در همان بلاد غریبه هیچکس حاضر نیست تا بدون جهت و از سر لجاجت، آینده شغلی خود را به مخاطره افکنده و از متهم، دفاع بی مورد کند زیرا می داند که مردم آنقدر دچار نسیان نشده اند تا پای صندوق های رای، حامیان متهم ( بعداً مجرم شناخته شده ) را از یاد ببرند.
اما متاسفانه در بلاد خودمان، اوضاع بر این منوال نمی گذرد. در اینجا به محض اینکه مدیری در مظان اتهام به فساد مالی قرار می گیرد، اعوان و انصار از یمین و یسار به گونه ای شتابان، کمک رسان متهم می شوند تا وی غریب و تنها نماند. موج فرضیه سازی از سوی جناحین به سمت یکدیگر شکل می گیرد و عبارت متداول و نخ نما شده ی « موضوع سیاسی ست » از سوی دوستان متهم بر صدر و ذیل اخبار رسانه ها نقش می بندد. برخی اوقات این حمایت ها به شکلی تمام قد و غیر قابل باور انجام می گیرد تا آنجا که مسئولان قضائی رسیدگی به پرونده متهم برای جلوگیری از بروز تنش های اجتماعی احتمالی، پرونده را مسکوت می گذارند تا مدت ماموریت مدیر متهم به پایان رسد. نیازی به گفتن نیست که نمونه آن را همگان در دولت دهم به خاطر دارند.
اما در دولت یازدهم نقل قول یکی از نمایندگان مجلس درباره ی مدیر متهم در وزارت نفت جای تامل فراوان دارد.
« سلطانی نماینده مجلس ( گفت ): . . . وزارت نفت می گوید ایشان متهم است، محکوم نشده و تا رای علیه وی صادر نشود، ما نمی توانیم اقدامی کرده و ایشان را از مسئولیت در وزارت نفت عزل کنیم. » ( سایت مشرق 26 اردیبهشت ماه 1394)
بعضی از مدیران بالا دستی فکر می کنند که وقتی یکی از مدیران شان متهم به فساد اقتصادی شد، باید همچنان اصل را بر برائت دانسته و از مدیر خود حمایت کنند غافل از اینکه فشارهای روحی و روانی وارده به مدیر متهم، تمرکز او را برای انجام وظایف و ماموریت های محوله به حد چشمگیری کاهش داده و احتمال صدور دستورات نادرست به زیر مجموعه اش را چندین برابر افزایش می دهد. ضمن آنکه همین فشارهای روحی و روانی به کل کارمندان زیر مجموعه تسری می یابد. کارمندان مدیر متهم تا تعیین تکلیف نهایی پرونده ی مدیر خود، نمی دانند که فرامین صادر شده از سوی مدیرشان به نفع اداره مربوطه است یا به زیان آن. فضای ذهنی این کارمندان، دائماً دچار بیم و یک پرسش اساسی خواهد بود که آیا دستورات جدید مدیر مجموعه، وفق مقررات صادر می شود یا این دستورات، کفه ی ترازوی اتهامات وی را سنگین تر می کند؟! در این وضعیت، سخن گفتن از چیزی به نام راندمان یا بهره وری در آن مجموعه کاملاً بی معناست.
از همه اینها مهمتر، جهت گیری افکار عمومی نسبت به حکومت است. آزردگی خاطر مردم اگرچه به زبان آورده نشود لیکن در یادها باقی می ماند. این تشویش و آزردگی خاطر با فرض انباشته نشدن بر آن، بواسطه ی پرونده ی مدیر دیگر متهم به آسانی زدوده شدنی نخواهد بود.
بذر بد گمانی در ذهن مردم با پرونده های مشابه، آبیاری شده و توجیهات، تعبیرات و تفسیرهای متفاوت از موضوع فساد مالی مدیران در اذهان عمومی ریشه می دواند که بی اعتمادی به حکومت، تنها میوه و ثمره ی آن خواهد شد.
نتیجه این می شود که مبارزه با مفاسد اقتصادی ( بویژه مدیران ) از اولویت اول مسئولان به کاری روزنامه ای ( به تعبیر رهبر معظم انقلاب ) تنزل درجه می دهد و انگیزه های مدیران و کارمندان برای پاک دستی و درستکاری افول می کند که این خود، زمینه های فروپاشی نظام از درون را مهیا می سازد.
شاید یکی از بهترین راهکارها برای پر هزینه کردن دفاع از مدیر متهم، وضع قوانین جدید در این زمینه باشد. اگر قوانینی وضع شود که دستگاه قضائی پس از رسیدگی به پرونده مدیر متهم و اثبات مجرمیت او، حامیان وی را که در پست خود پس از متهم شدن نگه داشته به پای میز حساب و کتاب کشانده آنگاه ایشان را مورد عتاب و مجازات قرار داده و پایان عمر سیاسی آنها را به افکار عمومی اعلام کند. در این صورت هیچکس حاضر نخواهد شد که آینده ی خود را به پرونده ی مدیری متهم گره زده و از او حداقل در نگه داشتن در پستش حمایت کند. (2962238) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۹:۳۵:۴۴
بنام خدا
برای من یه سوال است اکه فردی یا جناحی این همه مبلغ رو در اختیار گرفته باشه با ید در حال حاضر چه از نظر ساختاری و چه از نظر رسانه ای آنقدر قوی باشد که فضا را به نفع خود تغییر دهد . نه در سکوت مطلق باشد و از هر جناح و حتی به طور رسمی ا ز طرف رییس جمهور مورد عتاب قرار بگیرد مثلا وارادت 700 میلیاردی که حتی با آمار بانک مرکزی همین دولت مطابقت ندارد . به نظر می رسد خبرهای است .... .. اخلاق اخلاق اخلاق انصاف انصاف انصاف (2962416) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۰:۰۷:۲۹
به این سئوالات فقط درصورتی جواب داده خواهد شد که نورافکن بازرسی‌های دقیق به زوایای عملکرد دولت‌های نهم و دهم نورافشانی کند و تاریکی‌ها و ابهامات را برطرف نماید.
-----------------------------
هیچ توقع و انتظاری برای اتهام وارد کردن به دولت‌های نهم و دهم وجود ندارد بلکه آنچه مورد انتظار است اینست که واقعیت‌ها روشن شود و به مقتضای تخلفاتی که صورت گرفته با متخلفین برخورد گردد. (2962483) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۰:۰۹:۰۹
واقعیت اینست که در دوران دولت‌های نهم و دهم، در عین حال که در ظاهر به رسانه‌ها آزادی طرح مطالب داده می‌شد اما فضائی ساخته شده بود که صدای رسانه‌ها تحت الشعاع صداهای قوی‌تر که همان تبلیغات فریبکارانه بود قرار گیرد.
------------------------------
رسانه ملی نیز برای خود هیچ رسالتی در زمینه انتقاد از آن دولت‌ها به ویژه در مسائل اقتصادی و تخلفات و آلودگی‌های مالی قائل نبود. اکنون دوران شنیده نشدن صدای رسانه‌ها سپری شده و باید تلاش زیادی برای هرچه بیشتر به گوش رسیدن این صدا که صدای مردم است به عمل آید تا رسانه‌ها نقش موثر خود را در پاک نگهداشتن دولت‌ها ایفا نمایند. (2962484) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۰:۱۰:۱۲
همه باید به قوه قضائیه برای برخورد با متخلفان کمک نمایند تا بتواند رسالت مهم خود را به انجام برساند.
------------------------------
قوه قضائیه علاوه بر کمک به حمایت عمومی نیز نیاز دارد. واقعیت اینست که عملکرد ۸ ساله دولت‌های نهم و دهم، آلودگی‌های زیادی در جامعه پدید آورده است. برطرف ساختن این آلودگی‌ها به تلاش زیاد قوه قضائیه نیاز دارد و این قوه درصورتی می‌تواند این مهم را به سرانجام برساند که از کمک‌ها و حمایت‌های همه‌جانبه برخوردار باشد. (2962489) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۰:۱۳:۰۸
حتما رسیدگی شود. در این مملکت همه باید در برابر قانون مساوی باشند. می خواهد رئیس جمهور باشد یا معاون و رئیس کل ادارات و....
حتما به مسائل پشت پرده این دولت مخصوصا هسته ای هم رسیدگی شود. (2962495) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۲:۱۸:۱۱
وقتی صدا و سیما به عنوان فراگیر ترین رسانه صرفا به تمجید و تطهیر دولت خدمتگزار (!) میپرداخت، مسلم بود که تاخت و تازهای مهرورزانه دولت افزایش پیدا میکند و مردم نیازمند به جایگزین رسانه ملی میشوند. هیچ دلیلی بالاتر از بیکیفیتی رسانه ملی به شبکه های معاندی چون "من و تو" کمک نکرد. (2962745) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۲:۲۳:۰۷
جناب آقای محمد رضا فتحی مطلب خردمندانه و حوبی نوشته بودید ولی در جایی که اشاره دشتید به مدیری که مورد اتهام قرار میگیرد دچار فشار روحی شده و تمرکز خود را برای انجام اومر محوله از دست میدهد به خطا رفته اید. شواهد این سالها نشان میدهد در چنین مواردی مدیر ماموریت خود را با سرعت بسیار زیادتری به مرحله اجرا میگذارد زیرا هر آن احتمال میدهد دستش از قدرت کوتاه شود. مثال بارزش هم استخدامها و جابجایی های مال روزهای آخر دولت دهم بود. (2962750) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۲:۲۷:۵۴
نوشته یا جو جوانی دارد ویا سیاسی ....چون اطلاع از بازسازی خرمشهر ندارد ونداشتن شهیداقتصادی را متوجه نشده برادران وخواهران مطالعه وتحقیق وجلوگیری از تحریم بنزین را فراموش نکنید جواب دندان شکن دشمن بود (2962767) (alef-2)
 
م ح ن
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۲:۳۹:۵۷
همه میدانند که دولت احمدی نژاد کارهای بزرگی انجام داد.حالا آقایون برای تخریب شخص احمدی نژاد از هیچ کوششی دریغ نمیکنند.روحانی همه امیدش به نتیجه گیری از مذاکرات است وبس.چنانکه محیط زیست را هم به مذاکرات ربط میدهد.واقعا برای شخص دوم مملکت بسی جای تاسف است.احمدی نژاد دوستت داریم ومنتظر بازگشتت هستیم. (2962785) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۳:۰۱:۱۳
"اولین نکته اینست که بدون گرفتار شدن در دام تعصبات جناحی و گرایش‌های سیاسی، تمام دلسوزان کشور و نظام جمهوری اسلامی برای روشن ساختن زوایای تاریک و هنوز افشا نشده آلودگی‌های دولت‌های نهم و دهم تلاش کنند"
از همین جمله شما کاملا معلومه که قصد دارین بدون تعصب رفتار کنید !!! زوایای هنوز افشا نشده رو شما از کجا افشا کردید ؟!
این چندمین پیام منه ک احتمالا بازم منتشر نخواهید کرد
زنده باد توکلی مصلح !!! (2962807) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۳:۳۴:۲۹
چقدر دردآور است گفته آقای توکلی"یک بار بنده به خدمت مقام معظم رهبری رفتم و گفتم یک روزهم صدارت احمدی‌نژاد را قبول ندارم، اما اضطرارا به او رای می‌دهم زیرا پایگاه اجتماعی موسوی به گونه‌ای است که ظرفیت تحرک اجتماعی علیه رهبری را دارد و احمدی‌نژاد اگر هم بخواهد از چنین ظرفیتی برخوردار نیست و در نتیجه من اضطرارا و از سراجبار به احمدی‌نژاد رای دادم." چند نفر مثل ایشون فکر می کردند و قبل از عمل انجام شده با فاسد ترین رییس جمهور ایران رای دادند (2962867) (alef-2)
 
سید
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۲۳:۳۷:۱۷
معیارهای سنجش هر دولتی بعد از 4 یا 8سال در ایران 3 شاخص دارد 1- تورم2-رشد اقتصادی3-بیکاری واشتغال متاسفانه در دولت 9 و10 این 3 مولفه در حد سونامی بود علاوه بر مدیران غیر متخصص واختلاس ها و هیجانات کاذب و.... (2962883) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۰:۰۵:۴۵
وقتى ىكنفر كه در كارنامه مديريتش جز ساختن چند دور برگردان چيز قابل توجه ديگرى نداره رىىس جمهور ميشه يه جاى كار اشكال داره. ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،جگرم. جگرم جگرم (2962934) (alef-2)
 
همه ارکان مورد هجمه غارت قرار گرفتند
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۰:۲۱:۴۷
کجای کشور را صالح باقی گذاشتند

تمام کشور را بوی گند خیانت به بیت المال کشور بقیة الله س پر کرده
از فوتبال ملیاردی بگیر تا رانتهای مجلسیان و وامهای خدا ملیاردی که نه اصلش نه فرعش معلوم نیست
ان چیری که در جهان از انقلاب اسلامی توسعه و صدور انقلاب دارد همانا نعره تقوی و فریاد بپا خواستن ملتهای مستضعف است که خمینی بت شکن رض سر داد و هیچ ارتباطی به سران رانت و رابطه تدارد (2962950) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۰:۲۲:۳۴
پول کشور را فنا کردند رفت_ ظلم بسیاری به ما کردند رفت
گرگ و کفتار و شغال و روبهان _ کارهایی ناروا کردند رفت
شیرها را در همان ایام جنگ _ راهی عرش خدا کردند رفت
غرش از یک پهلوان نامد به گوش _ بر یلان هم بس جفا کردند رفت
آتشی بر اقتصاد ما زدند _ رانت خواری را بپا کردند رفت
افتضاحات زیادی را چنان _ در هوا و در غذا کردند رفت
وضع مالی و معیشت سخت شد _ جیب ما را در عذا کردند رفت
در جواب هر سوال از مشکلات _ شکل و اطوار و ادا کردند رفت !
در زمان گفتگوی و انتقاد _ بس هیاهوی و صدا کردند رفت
مسخره کردند مردم را به نیش _ خود ، ز این مردم سوا کردند رفت
دین و اخلاق و وفا را آنچنان _ از دل مردم جدا کردند رفت
آتشی بر خرمن اخلاق شد _ بی مرامی را بنا کردند رفت
آن درآمدهای نفتی پس کجاست؟؟ _ ارزها را جابجا کردند رفت
در گروهش یکنفر سالم نبود _ کارهایی نابجا کردند رفت
(2962951) (alef-2)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۰:۳۴:۵۶
دوستان اصلاح طلب شما یا عمدا یا سهوا گذشته را فراموش کرده اید؟؟؟؟؟؟ البته این حق طبیعی شما و یا بنده هست که گذشته حدود 20 سال قبل را به یاد نیاوریم اخه اون روزا نه اینترنت بود و نه این قدر وسایل ارتباطی و رسانه های مختلف وجود داشت!!!!!!! این همه از احمدی نژاد و دولتش دارید نه انتقاد که توهین میکنید البته نه همه تون... و به احمدی نژاد به خاطر مثلا معاون اولش این همه توهین میشه که چرا از اون حمایت میکرد.... اینجاست که گذشته عملکرد دولت اصلاح طلبان در رابطه با مفسدین اقتصادی خواندنی است... فقط در مورد یک نمونه چند نکته عرض کنم... در مورد شهردار سابق تهران جناب کرباسچیان.... زمانی که دستگاه قضا میخواست ایشان را محاکمه کند... عملکرد دولت خاتمی و مجلس پنجم چطور بوده است!!!!! شخص خاتمی در این مورد چه موضعی داشتند؟؟؟؟ کی بود که به رهبری نامه نوشتند و مصلحت جامعه را در گرو ازادی کرباسچی میدونستند!!!!!!! کیا بودن که میگفتند محاکمه کرباسچی خیانت به انقلاب و ارمان های امامه!!!!!! اینا سندیاتوش همه موجوده... یه مقدار با تامل بیشتر حرف بزنید!!!!حرف دفاع از احمدی نژاد نییت... بحث صداقت و عملکردهاست!!! اگر احمدی نژاد در مورد برخی از مسءولین اشتباه کرده... این اشتباه در مورد دولت اصلاحات و قبلش سازندگی به وضوح مشخص و آشکاره!!!! در ثانی هیچ موقع احمدی نژاد برای آزادی هیچ کسی به رهبری نامه ننوشتند!!!!! (2962972) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۰:۵۲:۲۷
جور "محمود" بِه ز مهر "حسن

ملتی خوشبحال و شنگولیم
"هپی" و " نو پرابلم" و " کول" ایم
صبر ناچیز و حافظه اندک
(نسبتا در حوالی جلبک)
داستان ؛ داستان امروز است

که پس از هشت سال "دولت مهر"
که فرارفت دود ما به سپهر
بعد آن نکبت و سیه روزی


بعد آمارهای سست و دروغ
وزغ و هفت تیر و شهر شلوغ
آن زمانی که شد سه روزه ؛ دلار
از هزار و دویست ؛ تا سه هزار
(وضع قیمت عجیب داغون بود
روز افزون نه ، ساعت افزون بود)

دولت بی مهار و بی باور

دولت فقر ؛ دولت تحریم
دولت بی اصول بی تصمیم
بعد این دوره ی سیه روزی
می نمایند عده ای موذی
یاد آن دوره با چنان رشکی
می فشانند قطره ی اشکی
که : چرا صد تومن گران شد نان؟
که چرا شد چنان ؛ نگشت فلان
بسکه این عده زار و مسکین اند
لنگ آن شصت لیتر بنزین اند
فکر یارانه اند ؛ کم نشود
مایه ی ازدیاد غم نشود
با چنین عده ی سبک مغزی
کی توان گفت نکته ی نغزی؟
ا
(2962990) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۱:۰۵:۲۰
جناب توکلی! بارها اعلام کردی که در سال 84به احمدی نژاد رای دادی و بارها اعلام کردی در انتخابات 88بازم به احمدی نژاد رای دادی.و مرتب داری دولت نهم و دهم را دزد و فاسد و...به ملت معرفی میکنی ..شما که ادعا میکنی دولت نهم فاسد و ..هست چرا سال 88 بازم به احمدی نژاد که رییس دولت فاسد نهم بوده رای دادی.وجدان داشته باش و پاسخ بده.مرد باش فقط بیا مرد باش.عمرا" اگر نظر منو بذارید (2963014) (alef-2)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۱:۰۷:۴۴
برادر من طلا که پاکه چه منتش به خاکه مطمن باشید که احمدنژاد پاک است به وحدانیت خدا اگر مسولین فعلی سر سوزنی از احمدنژاد دزدی سراغ داشتند یک دقیقه فرصت به او نمی دادند و عین بمب آن را منفجر می کردند تا تمام دنیا صدای آبروی ریخته شده اش را بشنوند از شخص او چیزی ندارند (2963022) (alef-2)
 
فرهاد از زنجان
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۱:۲۷:۲۰
تنها راه حل مبارزه با فسادهای سیستماتیک در جامعه تشکیل سازمان ضد فساد زیر نظر رهبری است (2963049) (alef-2)
 
هستی
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۲:۳۵:۳۸
در کنار کنترل دولت و نهادهای دولتی باقی ارگانها و اشخاص و نهادها هم باید کنترل و در صورت لزوم مورد انتقاد قرار بگیرند. بدون هیچ استثنایی. از مقام و بیت رهبری بگیرید تا سباه و بنیادها و آستان قدس و غیره. اگر واقعن میخواهید با فساد سیاسی و مالی مبارزه کنید این تنها راهش هست اگر نه که عرض خود میبری و زحمت ما میداری! (2963119) (alef-2)
 
شهروند عادی
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۷:۵۷:۴۱
لطفا سر نورافکن را به سمت قوه قضائیه برگردانید ممنون (2963234) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۷:۵۸:۰۰
چرا از مدافعان اصلي اين گروه كه عامل به سكوت كشيدن ملت و بي اعتنايي به مطبوعات است سخن نمى گوييد چرا چنين جناح بي مايه اي يكباره اوج گرفت و تا اىن حد تاخت اىنها عوامل را بررسي كنيد و اىنها هم بايد محاكمه شوند البته روزى خواهند شد در ضمن سرنوشت شمشهاي طلاي چه شد (2963238) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۸:۰۷:۴۳
درود بر احمدي نژاد رئيس دولت دوازدهم (2963250) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۸:۱۹:۲۴
خوب شد که آقای توکلی به خاطر مطالب سایتش به دادگاه کشیده شد وگرنه اینجور چیزهارو حالا حالاها متوجه نمیشد و اصلا هم از رفتار قوه قضائیه ناراحت نبود !! (2963261) (alef-13)
 
احمدى
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۸:۲۵:۱۱
بزرگترين گناه بى انصافى است احمدى نژاد كه با تمام توان براى رشد اقتصادى مظلومان جامعه زحمت كشيد تا انهارا به حد متوسطى بالا بكشد كه فقر از فساد جلوگيرى كند من مانده ام كه جرا اين همه باعث بغض ديگران است باز نزديك انتخابات شد تا ادمها براى اين دو روز دنيا اينقدر پاروى حق بگذارند اونوقت اونهايى كه در دولتشان خودشان را برتر از مردم ميدانستند او كسى را ادم حساب نمى كردند ميشوند فرهيخته .كاش كمى فكر كنيم خداى ناكرده تاريخ مارامثل مردم كوفه نادان ونمك نشناس نداند من از سايت الف تعجب ميكنم كه اين همه هوچى گرى ميكند (2963271) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۹:۳۱:۳۹
درود بر شما . من هم همین نظر را دارم . مضافا اینکه ملاک برتری دکتر احمدی نژاد اینست که بیشترین مخالفانش را دشمنان و معاندین با اصل نظام تشکیل می دهند. این بهترین دلیل برای حقانیت ایشان است. (2963347) (alef-2)
 
دوستم
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۰:۴۳:۱۷
کلا توو فضا سیر میکنی عزیزم . این وصله هایی که فرمودی به جناب پدیده ( نه نه پدیده مشهد نه) و معمار نظم جهانی نمیچسبه . (2963492) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۰۸:۲۹:۲۰
لطفا پشت سرش حرف نزنید وکلی نگویید بیارید تلویزیون مصداق ها را بگویید و بپرسید کجاست و در مردم ابهام خلق نکنید موضوع را شفاف بگویید و حضوری پاسخ بشنوید نه اینکه کسی جرات دفاع از خود ندارد پشت سرش حرف درست کنید ایشان در طول انقلاب بعد از رجایی سالمترین دولت هاست (2963274) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۰:۳۷:۱۰
بدون گرفتار شدن در دام تعصبات جناحی
به آنهمه مفاسد که در آن دوره ۸ ساله صورت گرفته چرا رسیدگی نشده است؟
!!!!
تبریک به خودم .. تبریک به تو .. تبریک به همه که گرفتار تعصبات جناحی نشدی و اینقدر چرت نوشتی (2963476) (alef-2)
 
حامد بی باک
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۰:۵۱:۲۲
زنده باد دکتر احمدی نژاد.هر چقدر از این مقالات ابتدائی و بی هویت پخش کنید ما مطمئن میشیم ک دکتر احمدی نژاد کارش درست بوده.الف منتشر کن لطفا (2963529) (alef-2)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۱:۱۳:۰۴
جناب احمد توکلی ! دولت نهم و دهم میوه ی رسیده درخت اصولگرایی و شاگرد ممتاز مدرسه ی اصولگرایان قدرت پرست بود . زمانی که با تیغ نظارت استصوابی و دیگر تیغ های برنده مثل دادگاههای مطبوعات و...همه ی ارکان دموکراسی را قلع و قمع کردید و فقط پوسته ای ظاهری از آن به جا گذاشتید و سرمست از برنده شدن در میدانهای بدون رقیب بر کرسی های قدرت تکیه زدید باید می دانستید که خود و کشور را در گرداب های هولناک فساد خواهید انداخت و چگونه کسانی که از رانتهای پیدا و پنهان قدرت بهره برده اند می توانند با فساد مبارزه کنند ؟ آن چه شما کردید در مخالفت با فساد نوشدارویی بود بعد از مرگ سهراب و برای خالی نبودن عریضه . شما به دست خود فوندانسیون های فساد را بنا نهادید و بعد مدعی مبارزه با آن شدید . زهی خیال باطل ! هرچه سر خود را زیر برف کنید ملت شما را می بیند شما در ریز و درشت فسادهای دولتهای نهم و دهم شریک هستید حتی بیشتر از خود احمدی نژاد ! پس بیایید یک بار با ملت صادق باشید از گذشته ی خود درس بگیرید راه را برای مردم سالاری دینی و رسیدن مردم به حقوق اساسی خود و دموکراسی و آزادی بیان واقعی باز کنید . می دانم که مرد این میدان نیستید زیرا نمی توانید از بخشی از قدرت ( که الاهه ی شماست ) بگذرید چه رسد به اینکه آمادگی داشته باشید چون شیر مردان و دلاوران جبهه ی اصلاحات زندان ها و شکنجه ها را در راه اعتلای کشور تحمل کنید !!
آهای الف اگر ذره ای صداقت داری منتشر کن! (2963592) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۰۲:۰۰:۰۳
بهترین نظر احسنت (2971273) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۱:۱۶:۵۰
در کشورهای پیشرفته تر قوانین خاصی در حمایت از کسانی که فسادی در سازمانی را افشا می کنند وجود دارد. پیشنهاد می کنم آقای توکلی و همکارانش قانونی در حمایت از افشاگران فساد تصویب کنند که مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.
برای این کار البته باید سوابق و پرونده های قبلی را به کمک قوه قضاییه بررسی کنند تا ببینند افشاگران از چه جوانبی نیاز به حمایت دارند.
https://en.wikipedia.org/wiki/Whistleblower (2963601) (alef-2)
 
عماد
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۳:۰۹:۱۶
اگر موضوع را از بیرون نگان کنیم خیلی از مسائل رو می توان حلاجی کرد .
اینکه چرا در دوران خاتمی کمتر اختلاس به چشم خورد ولی در دولت احمدی نژاد بیشتر !!!
اولاً کسی که رییس جمهور می شود دیگر نیازی به اختلاس ندارد چون قدرت به اندازه کافی دارد !!! پس همه هدفش جلب رضایت مردم است ... ( هیچ کسی که رییس جمهور شود فی نفسه از این داستان بدش نمی آید حتی بدترین رییس جمهورهای جهان دوست داردن مردم و کشور زیر سرپرستی آنها بهترین زندگی را داشته باشند )
در دوران خاتمی با درآمد منوسط بدون تحریم هم کشور در آرامش نسبی بود و هم اینکه پول فراوانی نبود که بتوان با آن اختلاسهای زیادی انجام داد که فشاری هم به کسی نیاید.
در دوران احمدی نژاد با درآمد بالا ولی با فشار تحریمها کشور به سمت یک تشنج سیاسی اقتصادی رفت و پول فراوانی از طریق افزایش قیمت نفت و پیدا شدن چاههای نفت زیاد نسیب دولت شد .... اما به دلیل نبود سازو کار قانونی برای این همه درآمد ،ناخودآگاه اشخاص نزدیک به دولت توانستند فسادهای مالی زیاد انجام بدهند که اگر خاتمی یا هر کس دیگری نیز رییس جمهور می شد این اتفاق می افتاد .... یعنی وقتی زلزله بیاید وقتی هیچ سازوکاری برای آن تدبیر نشده باشد فرقی نمی کند چه احمدی نژاد سر کار باشد یا خاتمی ... میزان خسارت به یک اندازه خواهد بود ......
اما چرا سیاست خارجی احمدی نژاد با خاتمی فرق داشت تنها به این دلیل که ایران با وجود اینکه در دوران خاتمی هم با آمریکا رابطه اش را قطع کرده بود ولی هر روز داشت قدرت بیشتری در منطقه می گرفت ، آمریکا طی یک برنامه ریزی قصد جلوگیری از این داستان رو در سرلوحه خودش قرار داد که بعد از حمله به افغانستان و عراق ، به ایران هم حمله کنه و وارد این منطقه بشه ..... که نظام جمهوری اسلامی مجبور شد از طریق احمدی نژاد جلوی زیاده خواهی آمریکا بایستد و قطعاً هزینه سنگینی هم پرداخت کرد ولی مانع از حمله آمریکا به ایران شد .....
بعد از گذشت چند سال ایستادگی امروز آمریکا هم فهمید ایران مثل عراق و افغانستان نیست و چاره ای جز کنار آمدن ندارد تا هم ایران هم آمریکا بتواندد از یک دیگر سود ببرند.....
از طرقی ایران از لحاظ دیپلماسی توانست بازی های آمریکا در منطقه را دستخوش تغییراتی کند که این نشان از قدرت ایران در این زمینه بود......
آمریکا هم طی این 30 سال متوجه شد اگر رابطه اش با ایران بهتر شود راحت تر به اهدافش خواهد رسید. .....
یادتان نرود هدف اصلی آمریکا در خواورمیانه این است که یک قدم بتواند بییشتر با روسیه بزرگ نزدیک شود ..... در عین اینکه اسراییل هم در این کش و قوس از خطرات احتمالی در مصون بماند...... (2964025) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۳:۲۶:۰۱
انصاف
انصاف
انصاف

آقایون جرائم رحیمی مال زمان معاون اولی ایشون نیست که به دولت احمدی نژاد ربطی داشته باشه مال سال 82 هست که دیوان محاسبات بوده و قبلش.رحیمی سال 88 معاون اول شد. که اون موقع هم این مسائل مطرح نبود اصلا
پس چرا به احمدی نژاد نسبت میدید و میگید معاون اول دولت دهم

یا مسئله خاوری که احمدی نژاد قبل از این ماجراها گفته بود عزل بشه ولی 170 نماینده نامه نوشتن که این فرد انقلابیه و باید بمونه!

فسادهایی که در دولتهای قبل بوده مثل شهرام جزایری یا کرباسچی یا کرسنت یا استات اویل یا مهدی هاشمی که الان محکوم هم شده رو یادمون نرفته تازه اینا یه مقدار کمش بود بعضی از این موارد به خاطر رسانه ای نشدن و باندهای قدرت اصلا پیگیری نشده و همه یادشون رفته مثل ایران مارین و پترو پارس که کسی اینقدر مانور نداد روی اونها ولی الان!!

در آخر میگم انصاف داشته باشیم من شخصا نسبت به عملکرد دولت نهم و دهم بشدت انتقاد دارم یه بار هم (نه84 و نه 88 ) به احمدی نژاد رای ندادم ولی می بینم بی انصافی میشه در مسائل اقتصادی خیلی خراب بود ولی در اشتغال زایی خوب بود ، اینو الان که دولت عوض شده میشه فهمید که سیاست دولت در اشتغال بدتر از دولت قبله. یا رکودی که الان هست و قبلا نبود ، اون طرف هم هست قبول دارم تورم و مدیریت و کارهای غیر تخصصی (2964084) (alef-13)
 
kateb
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۲۰:۱۶:۵۲
اولا فساد رو باید از اول انقلاب بررسی کرد نه از وسط راه.چون أصل فساد از مسئولين ساده کشور که بعدا بزرگ شدن به مرور رشد کرده و به اینجا رسیده .یک دفعه اتفاق نیفتاده .ثانیا این بحث های که الان تو بوق هست در واقع واکاوی مفاسد نیست بلکه انتقام کور دوران بگم بگم هستش.ثالثا اکثریت فساد ها از قوانین چند پهلو وقابل تفسیر مجلس هست که ظاهرا برای آزادی عمل مسئولیت درنظرگرفتن گرفته شده ولی عملا در جهت رانت خواری وفساد مورد استفاده قرار گرفته.رابعا وقتی بجای خدا سالاری مردم خطاکار سالار بشن بهتر از این نمیشه.خامسا وقتی در قانون اساسی آیه شریفه مشورت به صورت ناقص وتحريف شده مورد سوء استفاده قرار میگیره دیگه قوانین عادی بشری که جای خود دارد. ضمنا تا ربا خونه ها جمع نشه اقتصاد هیچ وقت نه تنها اصلاح نخواهدشد بلکه اساسا امکان رقابت با محصولات کشور های دیگر امکان پذیر نیست. چون امکان رقابت سالم با دنیا نداریم هر روز از کیفیت اجناس داخلی کاسته میشود ودور تسلسل باطل کاهش کیفیت و کاهش سهم بازار ادامه پیدا میکند.تن پرورهای نزول خور و مسئولین محافظه کار دست بدست هم داده و ریشه اقتصاد کشور را خشکانده اند.لا اقل این یک مورد که در تخصص آقای توکلی هست کاملا واضح و مبرهن هست برای ایشان. حالا اگر به ترین قبای سایت الف برخورده اقلا این یه کانت منو تو سایت قرار بده آگه مسئولیت حقوقی هم برای نظرم مترتب بشه آماده دفاع از جزء جزء این مطالب هستم بلکه سبب بیدار باش خفته گان شود.و اسلام عزیز در پای مجامع سیاسی ذبح نشود.السلام والسلام. (2965203) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۲۵ ۰۱:۲۵:۳۳
رابطه فساد و عدم رسانه های مستقل یک امر اثبات شده است
رسانه های آزاد مثل نور افکنی هستند که فساد ها را قبل از آنکه گسترده شود آشکار میکنند
اگر خواهان کم شدن فساد هستیم
1 رسانه های مستقل
2 اقتصاد غیر دولتی (2965757) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۶ ۱۰:۰۳:۵۱
عماد عزیز از نظرات کارشناسی و بیطرفانه شما خییییییییلی خیییییییلی به وجد اومدم. لطف کن و روزی چندتا از این نظرات بزار تا مشکلاتمون و فراموش کنیم و کلا خوشحال بشیم!!!!!!!!!!!!
مرد حسابی چرا بدون هیچ دلیلی به دولت خاتمی تهمت می زنی. یعنی چی اگر پول زیادی بود حتما اختلاس می شد. فرق دولت خاتمی با احمدی نژاد این بود که اولا دولت اطلاحات پاک بود ثانیا اگر هم تخلفی در اون زمان انجام گرفت فراگیر نبود و بدون فوت وقت بهش رسیدگی شد ولی تو دولت نهم و دهم که تخلف همه گیر بود اونم از همه نوعش از جن گیری و مدرک تحصیلی تقلبی گرفته تا اختلاس و ........ متخلفینم محترم و عزیز هم که قربونشون برم همه وزیر و ........بودن. رسیدگی و برخورد هم که از هر هزار نفر به یکیشون (برخورد که چه عرض کنم) اخم شده زمانش هم که مثل فیلمها با زیرنویس: چند سال بعد (2969113) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۱۲:۲۴:۰۹
گذشته گذشته است وبعهده قانون.میشه بگید کی قانون مداری دراین ایران اسلامی رعایت میشه.هرکسی خدمتی به این کشور کرده مزدش داده بشه دیگه کسی طلبکاروفراقانون نباشد همه چی درست میشه. (2972096) (alef-13)
 
اصلاح طلب
۱۳۹۴-۰۳-۲۸ ۰۲:۰۹:۰۸
من در تشیع شهدا غواص تهران بودم ساکن شمال تهران هستم چیزی که که دیدم باورم شد که مردم هنوز احمدی نزاد خیلی دوست دارند .. هشدار به مسئولین کاری کنید که ردصلاحیت شود وگرنه ایشان (احمدی نزاد بازهم رییس جمهور میشود) (2974090) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.