نظر منتشر شده
۱۴۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 77119
توكلي در مجلس: اعمال تبعيض آميز قانون از اعتبار جمهوري اسلامي مي كاهد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۷
احمد توكلي نماينده مردم تهران در مجلس روز سه شنبه در نطق ميان دستور خود، عواملي كه باعث ناكارامدي و ضعف قواي سه گانه و تضعيف قانون مي شود را تشريح كرد.

به گزارش الف، متن كامل نطق توكلي به اين شرح است:

خدمت به مردم يك ركن اصلي هر حكومتي است و خود موجب افزايش مشروعيت آن است. در جمهوري اسلامي خدمت به مردم اهميت مضاعف دارد، چراكه با آبروي دين نيز ارتباط مي‌يابد.

روند يكي دو سال اخير، به‌ويژه فتنه پس از انتخابات پارسال، هزينه‌هاي زيادي را بر كشور تحميل كرد كه كاهش فرصت خدمت يكي از آنهااست. افزايش خدمت به مردم محتاج مشاركت‌ آنان در امور كشور است كه اين مشاركت در وضعيت نااطميناني سياسي كاهش مي‌يابد. بر اين بيفزاييد تأثيري كه اين حوادث در برانگيختن طمع بيگانگان سلطه‌طلب و ايران‌ستيزي آنان داشته است. تحريم‌ها به‌طور طبيعي باعث افزايش هزينه‌هاو كاهش نسبي رفاه عمومي مي‌شود. البته ملت و حكومت در استيفاي حق رشد علم و فناوري و حفظ استقلال مصممند و هزينه مبارزه را نيز مي‌پذيرند. خدماتي كه در كشور مي‌شود به‌كنار، سهم مسائل سياسي در كاهش خدمت نبايد ما را از قصورها و تقصيرهايمان غافل سازد. سوء‌تدبير و سوءعملكرد مسئولان نيز از عوامل مؤثر در كندي نسبي رشد معيشت ملت بوده است، كه اختلافات كاهنده ميان قوا يكي از آنهاست. يك شرط اساسي توفيق نظام در خدمت به مردم و اعتلاي اسلام و ايران، حفظ وحدت است. قانون اساسي را كه مردم به آن رأي داده‌اند، براي كساني تدوين كرده‌اند كه مي‌خواهند با هم كار كنند، نه پيكار. البته وحدت با اختلاف آرا و تنوع روش‌ها تضادي ندارد، به شرط آنكه عقل كارشناسي حاكم باشد و براي رفع اختلاف به مرجع مورد قبول يعني قانون رجوع كنيم و اگر اختلافي باقي ماند، همگي به الزامات رهبري بصير و عادل تن دهيم.

قانون اساسي وظايف و اختيارات هر قوه را به روشني بيان كرده است. اگر در فهم آن نيز اختلافي پديد آيد، رافع اختلاف را تفسير شوراي نگهبان قرار داده (اصل 98) و اگر اختلاف در فهم قانون عادي باشد، تعيين تكليف را به مجلس سپرده(اصل 73)، رئيس‌جمهور را كه با رأي مستقيم مردم انتخاب مي‌شود، مجري قانون قرار داده (اصل 113) و او را موظف دانسته كه مصوبات مجلس را پس از طي مراحل قانوني امضا كند و براي اجرا در اختيار مسئولان قرار دهد (اصل 123) و مصوبات دولت را نيز محتاج تأييد رئيس‌ مجلس دانسته تا با متن و روح قوانين مخالف نباشد (اصل 138)، تعيين اختيارات وزيران را نيز به مجلس سپرده (اصل 133) و رئيس‌جمهور و وزرا را در قبال مجلس پاسخگو دانسته (اصول 122 و 137) و امضاي ده نماينده براي استيضاح وزير و امضاي يك‌سوم نمايندگان مجلس براي استيضاح رئيس‌جمهور را كافي شمرده و با رأي دوسوم نمايندگان عدم كفايت وي اعلام مي‌شود(اصل 89)، حتي اگر جمع آراي اين دسته از نمايندگان به نصف آراي رئيس‌جمهور هم نرسد.

تا اينجا معلوم است كه كلام گوهربار امام (ره) كه فرمود «مجلس در رأس امور است» عصاره قانون اساسي است، مشروعيت كاركرد قواي مجريه و قضائيه در پيروي از مصوبات مجلس است و دستوراتي كه رهبري نظام صادر مي‌كنند. كارِ خودِ مجلس نيز تحت حاكميت قانون آيين‌نامه داخلي مشروع است كه از قوانين عادي محكم است، چرا كه براي تصويب آن طبق قانون اساسي رأي دوسوم حاضران لازم است.

مي‌بينيد كه همه‌جا اين قانون است كه بايد حكومت كند. پس قوام كشور به احترام قانون و قانون‌پذيري متكي است. اعتبار قانون نيز به رفتار قانونگذاران و مسئولان ديگر وابسته است. در سال‌هاي اخير رفتارهايي مشاهده گرديده كه به تضعيف قوه مقننه و بالمآل به تضعيف قانون ‌انجاميده است. حال از اين زاويه نگاهي به مجلس و دولت بيندازيم:

1. مجلس: براي آنكه همه به قانون احترام بگذارند و به قانون‌پذيري تشويق شوند لااقل دو شرط ضروري است: اول استحكام قانون كه نتيجه تدوين عاقلانه، عالمانه و واقع‌بينانه آن است. دوم عادلانه بودن قانون است. يعني نبايد چنين برداشت شود كه در تصميمات نمايندگان منافعي غير از منافع مردم در ميان است. اما در عمل وقتي منافع حوزه انتخابيه وزني بيش از منافع ملي مي‌يابد، يا نگاه كلان ضعيف ومنافع بخشي و خرد وجه همت مي‌شود، گاهي كه سؤال يا امضاي استيضاح يك وزير در قبال مثلاً عزل يا نصب رئيس فلان اداره در حوزه انتخابيه پس گرفته مي‌شود، يا بعضاً پيوندهاي قومي تعيين‌كننده رئيس كميسيون مي‌گردد يا در تجليل از اين مقام دولتي يا آن مسئول دانشگاهي كه هر دو زير سؤال و اتهام هستند، بيانيه منتشر مي‌شود يا به طرز غيرعادي طرحي در دفاع از يك دانشگاه پرمسئله در دستور قرار مي‌گيرد و به جاي اخطار قانون اساسي، طرح مساله‌دار رأي مي‌آورد يا گاهي پيشنهادهاي خلق‌الساعه كارشناسي نشده كه بار مالي سنگين دارد، رأي مي‌آورد، وقتي آدم‌هاي مسئله‌دار به‌عنوان مشاور به مجلس راه مي‌يابند يا هنگامي كه موضوعي با لابي قدرتمند بيروني از طرف دولت يا غير دولت به كرسي مي‌نشيند يا موضوعي به‌رغم مخالفت كارشناسان مراجع مختلف، رأي مي‌آورد، چه نتيجه‌اي را در افكار عمومي انتظار داريم؟ گرچه اكثر اين موارد بحمدا... شيوع ندارد و حتي برخي از آنها نادر است، و نافي خدمات نمايندگان مجلس نيست، ولي در همين حد هم تضعيف اعتماد به قانونگذار و بالمآل تضعيف قانون است. راه‌حل ساده نيست، ولي يك ركن آن پر كردن خلأ نظارتي بر ما نمايندگان است، امري كه رهبر معظم در ملاقات اخير بر آن تأكيد فرمودند.

2- قوه مجريه: رئيس‌جمهور محترم برداشت خاصي از اصل 113 كه رئيس‌جمهور را مجري قانون اساسي مي‌شمارد، دارد. او براساس اين برداشت به خود حق مي‌دهد اگر به زعم خويش مصوبه‌اي را با قانون اساسي ناسازگار ديد از اجراي آن خودداري كند. بر نادرستي اين برداشت نامه شوراي نگهبان تأكيد كرده است. يا به خود اجازه مي‌دهد كه اگر قانوني را به مصلحت نديد از ابلاغ آن خودداري كند يا بدتر از آن در مقابل چشمان متعجب مردم در سيما بگويد من آن را اجرا نمي‌كنم. يا با تغيير نام مصوبات دولت به مصممات، آن‌ها را براي رئيس مجلس نفرستد يا از اين صريح‌تر كه متأسفانه اخيراً پيش‌آمده، دستور دهد كه مصوبات و آيين‌نامه‌هاي دولت براي مجلس فرستاده نشود. يا از شركت در مجمع تشخيص مصلحت در اجراي اصل 112 و حكم رهبري خودداري ورزد. يا در برابر اجراي قانون آيين دادرسي درباره برخي از همكاران اصلي خويش مقاومت نمايد. اين رفتارها نه تنها موجب تضعيف قوه مقننه و قانون است، بلكه درس گردن‌كشي در برابر قانون را به ديگران مي‌آموزد.

چه عوامل دروني و چه عوامل بيروني مذكور، تضعيف مجلس را به‌دنبال دارد كه خطري جدي است. اين تضعيف، در ماجراي مربوط به دانشگاه آزاد خود را نشان داد، هنگامي كه جمعي از دانشجويان و غيرآنان، اكثرا براي دفاع از ارزش‌ها، در اعتراض به مصوبه دانشگاه آزاد مقابل مجلس حضور يافتند. برخي از آنان با بدترين الفاظ از نمايندگان رأي‌دهنده و حتي مجلس ياد كردند و از ماجراي محمدعلي شاه و مجلس مشروطه سخن رانده شد. اين زنگ خطر است. هر سه قوه بايد صداي ناهنجار اين زنگ را بشنوند. بدون مجلس در رأس امور خدمت پايدار مقدور نيست و به‌جاي خدمت به آزادي و تعالي مردم، استبداد و فساد گسترش خواهد يافت. راه نجات وحدت در سايه پذيرش قانون و دستورات رهبري است.
 
(توجه: از اين قسمت به بعد، فرصت توكلي براي ادامه نطق اش به پايان رسيد و به همين دليل، بخش مربوط به قوه قضايه كه در ادامه مي آيد، در صحن علني مجلس خوانده نشد)

3- قوه قضائيه: قانون اساسي قوه قضائيه را مسئول گسترش عدالت، احقاق حقوق و آزادي‌هاي مردم قرار داده است و چنان كه ديديم قانون بايد بر همه اركان و اعمالش حاكم باشد. عدالت وقتي محقق مي‌شود كه قانون بر دارا و ندار، قوي و ضعيف، خويش و بيگانه، رفيق و رقيب، مقامات و مردم عادي يكسان حاكم شود. مثلاً در همين رسيدگي به جنايت بازداشتگاه كهريزك كه جا دارد از همت قوه قضائيه تشكر كنم، جاي سؤال باقي است كه چرا آمر به انتقال بازداشت‌شدگان به كهريزك كه سبب‌ساز اول بود در ميان متهمان نبود؟ چرا هيچ اسمي از مقام قضايي كه آن جوانان را به‌رغم اطلاع و اشرافي كه به وضعيت بازداشتگاه داشت به آنجا گسيل كرد و در گزارش رسمي هيئت بررسي‌كننده مجلس، مسبب اصلي اعلام شد برده نمي‌شود؟ وقتي جنايت كهريزك رسيدگي مي‌شود، چرا فاجعه دردآور كوي دانشگاه تهران كه دو بار با وحشيگري مشابهي روبرو شد موضوع رسيدگي قرار نمي‌گيرد، درحالي كه رهبري مكرراً تأكيد فرموده‌اند؟ چرا در پرونده سوء‌استفاده از شركت بيمه ايران عوامل مباشر ولي بي‌قدرت ماه‌هاست در زندان به‌سر مي‌برند، ولي آن صاحب منصب بلندپايه زير چتر حمايت قدرت حتي هنوز احضار هم نشده است؟ وقتي قانون با تبعيض اعمال شود سست و تدريجاً بي‌اعتبار مي‌گردد، در نتيجه از اعتبار جمهوري اسلامي كاسته مي‌شود.
 
Cave_Man
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۰۲:۵۸
گفتید چرا ؟ در جواب می شنوید چون می تونیم.!!!!
گفتید تبعیض ؟ در جواب می شنوید که به شما می گویند عامل بیگانه !
مقامات را با مرد یکی کردید ؟! در جواب می شنوید که به شما می گویند با نظام جنگیده اید !!!

شما یک چرا گفتید و میلیون چرا در ذهن مرد وجود دارد . شما اگر جواب گرفتید ما از سئوالاتمان می گذریم و دلخوش می کنیم به پاسخهایی که شما می گیرید . (333768)
 
فاطمی
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۱:۴۷:۳۲
آقایان زاکانی، توکلی، نادران و .... افرادی هستند که:
1- مقابل تخلفات دولت می ایستند اما از آن طرف هم بعد از انتخابات با تمام توان مقابل جریان فاسد دنباله رو موسوی و کروبی ایستادند.
2- نگاه نسبتا واقعگرایانه (نه کاریکاتور گونه) به تحرکات افراد و جریانات دارند ...
3- حد و حدود نقد را می شناسند.
4- مرز خود را با بیگانه مشخص نموده اند، لذا در خارج از کشور کسی به آنان امید نبسته است.
5- عموما وارد دایره توهین نمی شوند و بر سخنانشان غالبا دلسوزی حاکم است.
7- در جریان قضیه دانشگاه آزاد به بیراهه نرفتند.
6- بازی جریانات سیاسی را نمی خورند....

اینان با وجود تمامی این جوانب است که \"جریان ساز، منشا اثر\" و مورد احترامند و لذا از طرف عقلا هیچگاه به \"بی بصیرتی\" متهم نمی شوند. لذا خوب است ایشان را با وجود همه این جوانب شخصیتی بشناسیم.

آقایان دیگر هم اگر می توانند اینگونه باشند، بسم الله......
باید اینرا بفهمیم که منشا اثر بودن افراد نمی تواند بدون دلیل باشد. ... (333992)
 
Ar7
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۳:۰۵:۳۴
منم جناب توکلی رو قبول دارم ولی قبلا خیلی بیشتر.پس امیدوارم بیایند و به سوالات ما جواب بدهند تا مثل اون موقع ها... (334080)
 
rasa
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۰۸:۵۷
آفرین به شهامت شما ولی ایکاش همه نمایندگان مثل شما بودند تا این آقا اینجوری قانون و مجلس و شورای نگهبان و ... رابه تمسخر نگیرد از فردا منتظر تاخت وتاز وکیل الدوله های مجلس به خودتان باشید خدا حفظ تان کند (333772)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۵:۵۲:۳۸
متاسفانه مجلس با وجود اختیارات زیاد عملا قدرتی‌ در اعمال آنها ندارد، من نمیدانم اگر در مجلس هفتم و هشتم شما و دوستانتان نبودید همین یکی‌ دو برخوردهم با این بی قانونیها مانند ماجرای کردان و غیره نشده بود. از شما جناب توکلی انتظار است که به آنچه اعتقاد دارید و از تریبون مجلس آنرا گفته اید همانند دفعات پیش عمل کنید چون انگار بجز شما و معدودی دیگر در آن مجلس بقیه نمایندگان خواب هستند (333912)
 
امیر بیدگلی
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۸:۰۲:۲۲
شاید فراموش کردی که موسوی چه بلاهای سر مردم اورد و چه دروغ بزرگی گفت حالا شما رای مخالف بزنید (334095)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۱۴:۵۸
آقای توکلی شما اینها را گفتید ولی کو گوش شنوا. وقتی اینچنین قانون گریزی را در مملکت آنهم از سوی مسئولان شاهد هستیم دیگر فاتحه خیلی چیزها را باید خواند . (333779)
 
رفیق
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۱۶:۵۰
درود بر همه نمایندگان شجاع و عدالت محور (333780)
 
كوزه گر
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۲۱:۴۸
ملک با کفر باقی می ماند ولی با جور نه (333783)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۲۳:۴۷
جناب توکلی این قبیل رفتارهای توهین امیز و مسئله دار شما هم از اعتبار شما نزد مردم می کاهد...
به عنوان یکی از همین مردم توصیه میکنم تا دیر نشده به خود بیایید... (333785)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۸:۵۰:۰۱
شما هم به خودت بیا (به قول یکی از برنامه های طنز) جیگر. ببین چقدر رای مخالف جمع کردی. (334358)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۲۴:۰۸
همه اینها که گفتین درست ولی موارد پایین ضربه بیشتری به نظام می زنه یا.................؟
شما برو یه سر به ادارات دولتی بزن تا از قانون خبر دار بشین. چه قدر رشوه و هبه................
درباره عملکرد قوه قضائیه با توجه به بی تفاوتی درباره م.ه چه قضاوتی می توانیم داشته باشیم؟
مفاسد اقتصادی چه شد؟
چرا در مورد تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد گزارشی اعلام نشد؟
چه قدر پیگیر حق مردم هستین؟(رای مجلس به وقف.............)
اصلا مردم مهم هستن؟
طرف رشوه گرفته می گه از امام(ره) نامه داشتم؟
ملکت و تمام شرکتهای دولتی برای واردات دارن زحمت میکشن!!!
و تولید رو رها کردن!وزارت جهاد به فکر واردات گوشته تا کمک به تولید اون و......................
اینا رو بگو آقای توکلی .نظام با اینها ضربه می خوره! (333786)
 
pashooyeh
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۲۴:۵۵
به گمان راقم این سطور مشکل اصلی که باعث اینهمه نابهنجاری دردولت گردیده است اینجاست که دولت محترم دفاع جانانه ی مردم ازنظام را پس ازفتنه ی مهیب سال 88به حساب شخصی خود واریز کرده ودرحال ارسال مدام کارت پستال برای خود است.غافل ازاینکه مردم فارغ ازدعواهای جناحی طبق منویات مقام عظمای ولایت درجهت حفظ کیان اسلامی خویش حماسه ای همچون نهم دی را خلق نمودند.مصادره به مطلوب این حرکت هوشمندانه ی مردم توسط دولت،که نشانه های آن واضح ومبرهن است،هم جفا به مردم است وهم باعث ایجاد غرور دردولتمردان.وحتما ایشان می دانند یکی ازقوی ترین سلاح های شیطان غرور است.
رب انی اعوذ بک ان اسئلک مالیس لک به علم! (333787)
 
ایرانی بیزار از دروغ
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۲۸:۳۳
و این گونه آقای توکلی از جمع اصولگرایان اخراج شد. هرچند معتقد و مطیع کامل مقام ولایت باشد.
آقای توکلی شما هم دقیقا همون حرفایی را را می زنید که دشمن می زند. پس با دشمن همراه هستید. پس...... (333788)
 
عليرضا
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۲۹:۰۳
سلام
آقاي توكلي داري بي بصيرت ميشي!شايد هم داري جزء خوارج ميشي و خبر نداري؟چرا از موضوع اختراع آون جوان بيچاره كه توسط وزير صنايع ثبت اختراع شد و دادگاه هم به نفع اون راي داد و بعدا رياست قوه قضائيه حكم رو خلاف شرع تشخيص داد هيچي نگفت؟دادگاه جلال الدين فارسي چي؟آقاي توكلي همه اين موارد مسبوق به سابقه است!مثلا اسلحه هايي كه تو مسجد الهادي هادي غفاري پيدا شد اگه 10 كيلومتري خونه من پيدا ميشد الان اعدام بودم! (333790)
 
یک نفر
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۳۰:۳۶
پاسخ آقای توکلی را در مطلب زیر بخوانید

نماينده اصولگراي مردم تهران در مجلس گفت:« به نظر مي‌رسد جرياني سعي دارد همه‌ نيروهاي داخل نظام را لكه‌دار كرده و از اعتبار آنها بكاهد.»

http://alef.ir/1388/content/view/76891/

ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند
داد و فریاد برآری که مسلمانی نیست (333792)
 
پژمان
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۳۶:۴۳
جناب توکلی ایرادهایی که شما گرفتید همه درست و منطقی هستند. اما وظیفه شما به عنوان نماینده تنها ایراد گیری نیست.
شما شرعا موظف هستید که از حق مردم دفاع کنید و اگر هر فردی در دولت قانون شکنی کرد باید او یا مافوق او را به مجلس بکشید و از او بازخواست کنید و در صورتیکه نتوانست مجلس را قانع کند باید او را از مقام خود برکنار کنید. (333797)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۴۰:۳۰
فماذا بعد الحق الا الضلال

متاسفانه كشور عزيز و اسلامي ما با اهمال كاريها، بي ملاحظگيها و سوء استفاده هاي بعضي عناصر تبديل به كشوري جهت ترك تازي غارتگران بيت المال و باندهاي قدرت شده.
جالب اينجاست كه هركدام ديگري را متهم به تشكيل حلقه هاي بسته و مخوف ميكنه و در صدد حذف اون يكي هستش

جناب قاي توكلي عزيز از سالها پيش عدالتخواهي و عدالت طلبي خودشون رو به مردم ايران عزيز ثابت كردند و نشون دادن حرفهاشون فقط شعار نيست.



خدابر توفيقاتشون اضافه كنه ان شاءالله (333799)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۰:۱۶:۴۴
آقای توکلی .شما که مدتهاست این معضلات و مشکلات را می دانید و می دانید بسیاری از آنها اصلاح پذیر نیست (مخصوصا قانون گریزیهایی که مربوط به دولت است متاسفانه به یک رویه ثابت تبدیل شده است) پس چرا دائم هشدار و تذکر می دهید و هیچ کار عملی صورت نمی دهید؟! یک بار نشد رئیس جمهور را به مجلس فرا بخوانید و از او سوال کنید. حالا استیضاح نه شما حتی نتوانستید از حقوق مردم به خوبی دفاع کنید و حتی از رئیس جمهور سوال کنید! (334062)
 
حسين
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۴۴:۳۲
سلام

برادر عزيز جناب آقاي توكلي
به احتمال بسيار زياد همان كساني كه در سالهاي ابتدائي دهه 70 شعار مخالف هاشهي دشمن پيغمبر است سر ميدادندو در سال76 براي راي آوردن خاتمي سينه چاك ميدادندو آلان هر كجا اسمي از هاشمي و خاتمي باشد مانند سنگر دشمن به آن حمله ميكنندومي خواهند آن را تسخير كنند شما را آماج حملات و ركيكترين فحشها قرار خواهند داد.
بخدا مردم از دست اين چند رنگيها خسته شده اند و نياز به وحدت و احترام دارند (333801)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۵۱:۳۱
خودکرده را تدبیر نیست آقای توکلی شما و مجلس اصولگرایتان در وهن مجلس نقش عمده‌ای را ایفا کردید (333807)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۰:۲۱:۳۲
از ماست که بر ماست.
زمانی که در سال 84 و سال 88 بیشترین تلاشهای خود را کردید تا آقای احمدی نژاد رای بیاورند در صورتیکه انسانهای شایسته تر و اصلح وجود داشتند و فقط به خاطر پیش بینی رای آوری بالاتر ایشان را بر کاندیداهای اصلح ترجیح دادید باید فکر امروز را می کردید!
زمانی که در دوران مجلس هفتم با موج عظیم و بی سابقه قانون شکنی و قانون گریزیها و مغلطه گریهای دولت مواجه شدید ولی با بهانه \"وحدت اصولگرایان\" چشم بر این قانون گریزیها بستید و حمایت بی دریغ خود را از دولت ادامه دادید باید فکر این روزها را می کردید!
آقای توکلی.از ماست که بر ماست!
متاسفانه مردم بیشترین متضرر این مصلحت اندیشی های اصولگرایانه شما و دوستانتان شدند.! (334065)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۷ ۱۱:۳۳:۲۷
انسانهای شایسته ای که از شهرام جزایری 300 میلیون پول گرفتن!

انسانهای شایسته ای که موافق اقصاد یارانه ی هستن!

انسانهای شایسته ای که چیز می کنن.... (334503)
 
مهداد
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۵۱:۳۳
واقعا حرف دل ملت را زدید! (333808)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۵۶:۲۴
خدا را شکر که همه اینهایی که گفتید به اصول گرایان پر ادعا مربوط می شد. (333810)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۲:۵۸:۳۰
آقای توکلی اگر راست مي گويي چرا احمدي نژاد را استيضاح نمي كني؟ئ چرا اقلا يك سوال قانوني ازش نمي پرسيد؟ يعني 60 تا مرد تو اين مجلس پيدانميشه تا جلوي بي قانوني و تبعيض بايسته؟! (333789)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۱:۰۱:۳۲
فراموش نکن. مجلس ما تحت امور است. این حرفای توکلی هم بازار گرمی بیش نیست. والا اگه دولت اصلاحات چنین بود مطمئن باش همین توکلی یکی از کفن پوشان بود. (334002)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۲:۴۴:۰۴
بی قانونی در اجرای یک قانون بهتر از اینه که بزنی زیر کل انتخابات و بریزی تو خیابون

بزن مخالف رو... (334204)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۰۰:۴۷
روزی که برای رای دادن به مجلس هشتم به پای صندوق محل رفتم. یک آقایی را دیدم که آمد به یک نفر رای داد و رفت..!

در برگه سی تایی خودش فقط در شماره 1 نوشته بود: دکتر احمد توکلی (333812)
 
علی اصغر
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۱۵:۴۲
جناب آقای دکتر توکلی
آفرین بر شما
قاعدتا باید یک نقصی در قانون اساسی وجود داشته باشد که یکنفر بتواند اینچنین گردنکشی کند و کسی جلودارش نباشد. (333822)
 
شادمهر
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۱۶:۱۱
شعار سازندگی، جامعه مدنی و عدالت بدون اجرای دقیق قانون(نه مثل آن قانونی که مجلس برای دانشگاه آزاد تصویب کرد!) بی معنی و سرابی بیش نیست! مردم از باند بازی ها خسته شده اند. آن چیزی که مردم می بینند این است که:
هر که زورش بیش سهمش بیشتر (333824)
 
دوستدار ایران
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۱۶:۱۷
سلام بر همه. اگر سخنان دردمندانه ی دکتر توکلی پژواکی شایسته پیدا کند و سایر دلسوزان ملک و ملت اجازه ندهند این طنین آزاد منشانه به خاموشی و سکوت فرو رود و هر ایرانی اسلام خواه و وطن دوستی، به قدر توانِ حنجره و قلم خویش در گسترش این مواضع بکوشد، می توانیم امیدوار باشیم که راه قانون شکنان ( در هر لباس و منصبی) سد خواهد شد و مردم به چشم خویش خواهند دید که در کشورشان، حرف اول و آخر را قانون می زند. (333825)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۱۹:۰۳
اقای توکلی دیگر دیر شده است . اگر زمانی که مدیریت و برنامه ریزی از کشور حذف می شود ، زمانی که حکم رهبری در مورد رحیم مشایی در دفتر رئیس جمهور خاک می خورد، اگر زمانی که آمارهای بی اساس ارائه می شد، اگر زمانی که مساله حجاب را زیر سوال بردند و هزاران اگر دیگر ...
کاری انجام می دادید قبول بود البته باید آماده باشید که دیگر از قطار اصولگرایان پیاده شوید (333826)
 
شهریار
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۵:۱۳:۳۳
و زمانی که به بهانه تقلب به خیابانها ریختند و بیت المال که هیچ ‍‌حتی خانه ی خدا را هم آتش زدند ...


گوشه ای از اعترافات محمدعلی ابطحی: تقلب اسم رمز اشوب بود (334273)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۱۹:۳۱
ای کاش هر چه زود تر منابع این کشور تمام شود تا رابطه جای خود را به لیاقت بدهد (333827)
 
خسروسلجوقي
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۲۰:۵۵
جناب آقاي دكتر توكلي انشالله موفق باشي ولي با تعارف مشكل كشور حل نمي شود در همين مرقومه و سخنراني حضرتعالي اين تعارف ايراني و فاقد خاصيت موجود است و مي فرماييد در نمايندگان فلا رفتار نادر است وليكن هم شما و همه بهتر از همه مي دانيم اين رفتار و فرهنگ نهادينه شده است و شما با تعارف مي فرماييد نادر است و همچنين رفتار قانون گريزي و قانون شكني در اين چند ساله نهادينه و متاسفانه يا شايد خوشبختانه يك فرهنگ و رفتار غالب شده است و همينطور عدم رسيدگي به موقع به حقوق از دست رفته در قوه قضاييه يك فرهنگ و رفتار شده است و شما بزرگوار مجبور مي شويد با تعارف كمي تا قسمتي را بيان بفرماييد ولي برايش راهكاري هم نميتواني ارائه بدهي
اين فرهنگ و رفتار در تمامي قوا و سازمانهاي تصميم ساز و تصميم گير كشور نهادينه شده تا رهبر انقلاب مجبور شود براي هر كار كوچكي دخالت كند و به نحوي كدخدا منشانه موضوع را مسكوت بگذارند نمونه دانشگاه آزاد نمونه اخير و نمونه دكتر مشايي و غيره
بايد براي راه حل فكري كرد (333828)
 
محسن عظیمی
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۲۴:۲۰
آفاق راگردیده ام.مهربتان سنجیده ام.خوبان فراوان دیدهام.اما توجیز دیگری...جناب توکلی زنده باشی جانا سخن از زبان میلیونها نفر میگویی.با اینکه دل خوش از اصول گراها ندارم.ولی حفات حق بود خدایارت (333829)
 
pazooki
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۲۷:۱۵
خوب کاری نداره که می تونین رئیس جمهور را فاقد صلاحیت معرفی کنید و استیضاحش کنید.
وقتی شما از ابزاری که قانون به شما داده به خاطر مصلحت نمی خواهید استفاده کنید دیگه لطفا چیزی نفرمایید (333832)
 
امیر بیدگلی
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۸:۱۳:۵۰
شما فکر می کنید استیضاح به این سادگی است موسوی یک سال تهران را به اتیش کشید هیچ حکمی برایش صادر نشد (334102)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۲۹:۵۹
جناب آقای توکلی

این سخنان دردی را دوا نمی کند بلکه باید در رفتار خود تجدید نظر کرد

1-روزی که آقای دکتر احمدی نژاد برای جمع آوری ارا با تهمت و افترا به نزدیکترین یار امام تهمت زد می بایستی با همه اختلاف نظر با آقای هاشمی از ایشان دفاع می کردید نه اینکه اجازه مدادید که افراد افراطی هر جه می خواهند بگو یند

2- مگر رهبری در خطبه بعد از جریانات انتخابات ضمن تعریف ا ز آقای هاشمی نگفتند ایشان تا کنون هیچ چیز برای خود از انقلاب نخواستند شما چرا اجازه دادید در مورد اموال دانشگاه این تهمت ها به ایشان را بزنند در حا لیکه آقای هاشمی آمادگی تغییر در مدیریت دانشگاه را داشتند چرا اجازه دادید دولت در جهت تسخیرودولتی کردن دانشکاه آزاد نه در جهت بهبود- آساسنامه جدیدی تدوین کند

3- چرا گذاشتید این دولت سرمایه های انسانی نظام را خانه نشین ویا با تهمت از صحنه بیرون کند افرادی مانند زنگنه-ترکان-نعمت راده-مرعشی- ناطق -و.. چه قدر باید هزینه کرد این افراد را بوجود آورد واکنون نوبت توکلی ولریجانی و مطهری است

5- در مسائل فرهنکی این دولت در حالی شعار میدهد که از دولت های قبلی لیرالیسم را درعمل اجرا می کند براستی آیا آقای لاریجانی و میرسلیم که دردوره دوم آقای هاشمی مسول وزازت ارشاد بودهاند از آقایان این دوره کمتر دانش اسلام و تعهد به آن رادارند

آقای توکلی دیر متوجه شدید ولی باز هم دیر نیست

چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید
امیدوارم که سانسور نشود بنظر مطلب مفیدی است (333833)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۳۱:۰۰
در واقع جواب اصلی این سولات «چونکه زیرا» است! (333837)
 
محمود مختار
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۳۵:۳۷
این کارهای شما جنگ زرگری است برای اینکه بگویید در کشور آزادی بیان و انتقاد وجود دارد. همین حرفهای جناب آقای توکلی را اگر یک روزنامه اصلاح طلب بزند شب نشده توقیفش می کنند.

هر اتفاقی در مملکت می افتد شما هم به عنوان عضو قوه مقننه مسوول هستید. شما می ترسید از ابزار نظارتی خودتان استفاده کنید به همین دلیل هر از گاهی یک سخنرانی تند می کنند و بعد تا چند ماه ساکت می شوید.

مجلس هفتم خیلی بهتر از این مجلس از ابزارهای خودش استفاده می کرد.
آقای توکلی!
حق فراخ ترین عرصه در هنگام سخن گفتن و تنگ ترین میدان برای عمل کردن است

موفق باشید (333838)
 
شهرام
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۳۶:۱۴
دستت درد نکنه فرمانده نشون دادی هنوز مردانگی نمرده یک هم سنگر بسیجیت.... (333839)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۳۷:۱۵
آقای توکلی بالاخره دکتر احمدی نژاد شما را هم رسوا خواهد کرد. (333841)
 
kazem
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۷:۱۸:۳۴
واقعاً متاسفم ، احمدینژاد اگر می‌خواد کسی‌ رو رسوا کنه بهتر است که یک نگاه به اطراف خودش بندازه ، لازم نیست تا مجلس بیاد و احمد توکلی رو بگرده و پیدا کنه و رسوا کنه . (333931)
 
افسون
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۱:۲۱:۰۹
من نمی دونم شما چتون شده؟
اصلا را همه اینطور مغرضانه با آقای احمدی نژاد برخورد می کنن. اشتباهاتشون درست ولی ...
اونروزی که رئیس جمهور تو مناظره اسم بعضی کله گنده ها رو برد روز بعدش شهرما دیدنی بود همه احسنتم می گفتم اما دقیقا یک روز بعد همین کله گنده ها کاری کردند که انگار این اونها نبودند متهم شده بودند. اصلا کشور ما همینه. مردمش به بادی میان به نسیمی میرن. اینم به جای کمک کردنمونه . همه اش دنبال این هستیم یکی یه چیزی بگه ما ایرادهای بنی اسرائیلی بگیریم.اگه همین شماآقای توکلی کمی حس وطن دوستی داشتین اینقدردنبال ایراد گیری نبودین و به جای ایجاد اینهمه چالش کمی هم به فکر تغییر اوضاع برمیومدید.
من از سابقه ی شما باخبرم همه اش ساز مخالف میزنید ...

واما الفیای عزیز
شما که اینقدر معتقد به آزادی بیان و احترام به آرائ دیگران هستید لطفا صادقانه نظر بدید نه اینکه کسی که اسم رئیس جمهور تو کامنتش بود سریع کلید مخالفت را فشار بدید.انصاف چیز خوبیه (334173)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۹:۲۴:۳۸
ما همچنان منتظریم رئیس جمهور این سخنانی که مردم شهر شما را به احسنت وا داشته، اثبات کند

راستی شما در شهر مسلمانان زندگی می‌کنید که مردمش برای تهمت هورا می‌کشند ؟
وای بر ما (334369)
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۵:۱۸:۵۰
انشالله وقتی توکلی رو هم رسوا کردید یه فکر ی به حال آقایان رحیمی ‍‍؛ مرتضوی ؛ مشایی و .... بنمایید.

ممنون از حسن توجه تان

(334271)
 
هموطن
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۳۹:۳۰
جناب توکلي عزيز:
يعني جداً بايد اين کشور کاملاً به باد فنا برود تا شما نمايندگان محترم به فکر استفاده از ابزار هاي قانوني خود (مانند طرح عدم کفايت) بيفتيد؟
شما در مقابل ملت مسئول هستيد. (333843)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۴۱:۲۳
احمدی نژاد باید جواب شما رو بده اقای توکلی هدف شما از طرح این مسائل چیست؟
فقط محمود احمدی نژآد (333845)
 
پاسخ به ناشناس بالا
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۷:۴۹:۲۴
هم وطن عزیز, \"فقط احمدی نژاد\" یعنی چه آیا منظور شما این است که فقط ایشان حق دارند بگویند قانون را اجرا نمی کنم وفقط ایشان حق دارند مخالفین خود را هر چه می خواهند بنامند وفقط ایشان حق دارند در مقابل میلیون ها نفر آبروی افراد را ببرند؟منظور خود را واضح بگویید و الا ,ما هم می گوییم فقط احمدی نژاد, و منظورمان این است که هنوز, در مرحله ای هستیم که ,فقط با احمدی نژاد, می توان به این وضع خاتمه داد, ولی بعدا خیلی دیر خواهد یود. (333943)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۳:۵۲:۴۰
هر کدام از این موارد به تنهایی برای استیضاح رئیس جمهور کافیست.
لازم است نمایندگان کاری بکنند. (333849)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۰۲:۴۷
دكتر توكلي گاهي شجاع و اغلب پرابهام
دكتر توكلي استاد شناساندن ظلمت منوّر در اقتصادسياسي (333852)
 
سید جواد اشرفی زاده
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۰۸:۱۱
اقای توکلی خد اوکیلی شما نماینده ها انجا هستید که از منافع مردم دفاع کنید و جلوی کردنکشان بایستید وگر نه مردم به شما نفرین خواهند کرد واگر کسی اعتقاد داشته باشه اون دنیا باید جوا ب پس بده باید همینطوری سفت ومحکم بیائی (333857)
 
مسعود ع
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۲۴:۳۰
آقاي توكلي از شما خيلي بعيد بود. كسي از شما توقع
نداشت كه چنين موضع گيري در خصوص قوه قضاييه داشته باشيد و از آن سو خود را اصولگرا و مطيع رهبري بدانيد.
واقعا\" متاسفم. (333867)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۵:۱۸:۳۴
مطیع رهبری کسی است که هرماه با مرزبندی مشخص به دشمنان جلوی انحرافات هم بیاستد

حال ببینید احمدی نژاد بیشتر مطیع رهبری است یا میرحسین موسوی و یا همین احمد توکلی؟ (334274)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۲۶:۱۸
جناب توكلي
خودكرده را تدبير نيست
نتيجه كوتاه آمدن مجلس چيز ديگري مي خواستيد باشد؟
اين تازه اولشه (333868)
 
زهرا
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۵:۰۴:۲۴
آقای توکلی اگر راست می گویید و جرات دارید ایشان را استیضاح کنید. یعنی از این جمع 60 مرد پیدا نمی شود؟؟؟ (333892)
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۵:۲۳:۵۱
چرا استیضاح کنند؟

چون باب میل شما رفتار نمی کند؟

من به دکتر رای ندادم ولی احمدی نژاد هر چه باشد در برابر سران فتنه که قرار بگیرد ؛ روی چشم ما جا دارد .... (334276)
 
طاهر
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۵:۰۵:۱۶
باسلام. آقای توکلی هر از چندگاهی زحمت می کشند موجی راه می اندازند! بهتر است ایشان با عقلای مجلس بنشینند و تخلف از ناحیه هر کسی که باشد براساس سازوکارهای قانونی (استیضاح) در صحن علنی مجلس جدی بگیرند و عمل کنند نه اینکه حرف تحویل مردم بدهند چرا که حرف باد هواست! (333893)
 
سرخوش
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۵:۰۹:۵۸
ضمن تشکر از شهامت گفتاری جناب توکلی عزیز،وامید به اینکه انشاءا... شهامت کرداری ایشان را نیز شاهد باشیم، باید عرض کنم یک جریان تندرو دراین چندساله تلاش میکنه که ملت رو ببه جون هم بیاندازه وراه تفرقه رو صاف میکنه والبته متاسفانه درهمه طرفهای معتقد به اصول انقلاب نفوذ کرده.مطمئن باشید حالا که یکی جرات کرده وپاشو روی دم اینها گذاشته صدایی در خواهدآمد.این صدارو اگردنبال کنیم به عوامل تفرقه ونهایتا به استعمار پیر خواهیم رسید.من در جریان درگیریهای پارسال مکرر این حرف رو زدم والبته توقعی هم برای پیگیری نداشتم.یک عده آبروی روحانیت رو درمعرض تهدید قرارمیدهند.یک عده با آبروی دانشجو بازی میکنند.یکعده شان بسیج رو مورد هجمه قرار میدهند. یک عده جایگاه سه قوه رو تهدید میکنندو.....درنهایت ان دشمن هست که انقلاب ومردم رو هدف گرفته.ایکاش آقایان اشتباهات رو بپذیرند و هواسشون رو جمع کنند وبفهمند که هرکس باشخص شون مشکل داره ضدانقلاب و...نیست (333894)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۵:۱۹:۲۳
خدا تو را خیر دهد. از نطقهایی بود که در تاریخ می ماند.
به هر حال
سر چشمه شاید گرفتن به بیل
چو پر شد نشاید گذشتن به پیل. (333896)
 
پاسخ به ناشناس بالا
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۷:۵۳:۰۱
شاید آقای توکلی صدای کسانی را که گفتند مجلس را به توپ می بندند نشنیده اند و الا از مجلس فرار می کردند تا مانند بعضی نماینده های 102سال پیش شهید نشوند.تا کی می خواهید صبر کنید و تا کی می خواهند از او حمایت کنند؟ (333945)
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۵:۲۴:۴۳
هر گونه ارتباط تجمع کنندگان در مقابل مجلس با دولت را به شدت تکذیب می کنیم.

حتی اگر این کار توسط دولت انجام می شد هم همین کار را می کردیم
نمونه اش هم داریم:

http://www.edalatkhahi.ir/003168.shtml
گزارشی از تجمع دانشجویان عدالتخواه در برابر سازمان میراث فرهنگی (334278)
 
hesam
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۵:۲۰:۲۳
دورود بر اصولگرايان حقيقي كه فقط مصالح نظام را مي بينند نه فقط مصالح حزبي و جناحي و چپ و راست بيهوده! (333897)
 
yahya1368
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۵:۲۱:۱۵
اقای توکلی حضرت عالی در نطق خود به مطالب مهمی اشاره کردید ولی ایا گوش شنوائی هست تا حرف های شما را بشنود وقتی عده ائی به درب مجلس میروند و مجلسیان را به فحش و ناسزا میبندند و برخوردی با ان نمیشود چطور از رئیس جمهور توقع دارید قانون را اجرا کند اقای احمدی نژاد اصلا اعتقادی به صحبت های مجلسیان ندارد اگر معتقد بود در این 5 سال مصوبات مجلس را اجرا میکرد نه انکه انجا که به نفعش بود قبول میکند و انجا که به نفعش نبود میگوید معضورم از اجرا کردن ان باید قبول کرد این مجلس ان صلابت لازم را ندارد اگر داشت مطمئنن احدی به خود اجازه نمیداد فحش و ناسزا نثار ان کند وقتی رئیس مجلس را بی ابرو کردند دیگر باید فاتحه ی ان مجلس را خواند شجاعت حضرت عالی در بیان دیدگاه ها جای تحسین دارد چرا که در قبال رای مردم احساس مسئولیت میکنید ولی ایا میتوان امیدوار بود رئیس جمهور نیز به وظایف قانونی خود در باره اجرای مصوبات مجلس تن دهد (333898)
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۵:۴۰:۳۸
دوست عزیز

شما را ارجاع میدهم به بند میم وصیت نامه امام خمینی (ره)

م- اكنون‌ وصیت‌ من‌ به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در حال‌ و آینده‌ و رئیس‌جمهور و رؤسای‌ جمهور مابعد و به‌ شورای‌ نگهبان‌ و شورای‌ قضایی‌ و دولت‌ در هر زمان‌، آن‌ است‌ كه‌ نگذارند این‌ دستگاههای‌ خبری‌ و مطبوعات‌ و مجله‌ها از اسلام‌ و مصالح‌ كشور منحرف‌ شوند. و باید همه‌ بدانیم‌ كه‌ آزادی‌ به‌ شكل‌ غربی‌ آن‌، كه‌ موجب‌ تباهی‌ جوانان‌ و دختران‌ و پسران‌ می‌شود، از نظر اسلام‌ و عقل‌ محكوم‌ است‌. و تبلیغات‌ و مقالات‌ و سخنرانیها و كتب‌ و مجلات‌ برخلاف‌ اسلام‌ و عفت‌ عمومی‌ و مصالح‌ كشور حرام‌ است‌. و بر همة‌ ما و همة‌ مسلمانان‌ جلوگیری‌ از آنها واجب‌ است‌. و از آزادیهای‌ مخرب‌ باید جلوگیری‌ شود. و از آنچه‌ در نظر شرع‌ حرام‌ و آنچه‌ برخلاف‌ مسیر ملت‌ و كشور اسلامی‌ و مخالف‌ با حیثیت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ است‌ به‌ طور قاطع‌ اگر جلوگیری‌ نشود، همه‌ مسئول‌ می‌باشند.
و مردم‌ و جوانان‌ حزب‌اللهی‌ اگر برخورد به‌ یكی‌ از امور مذكور نمودند به‌ دستگاههای‌ مربوطه‌ رجوع‌ كنند و اگر آنان‌ كوتاهی‌ نمودند، خودشان‌ مكلف‌ به‌ جلوگیری‌ هستند. خداوند تعالی‌ مددكار همه‌ باشد.
.....................................

هر وقت معنای حرف امام را درک کردید‍ ؛‌ معنای این تحمع را هم درک می کنید ... (334288)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۷ ۱۱:۳۵:۲۹
مخالفت کنید با وصیت نامه امام!

ادعای راه امام رفتن و برعکس راه امام قدم برداشتن خیلی تناقض جالبیه

دم خروس و حضرت عباس؟ (334504)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۵:۵۰:۲۷
خدا را شکر که هنوز در مجلس به تعداد انگشت شمار نماینده واقعی مانند دکتر توکلی هستند.ولی محض اطلاع ایشان باید عرض کنیم که تا اطلاع ثانوی مجلس در راس امور نیست بلکه دولت و برخی ارگانهای نظامی در راس امور هستند. این دولت شیرازه مملکت را از هم گسسته و باید هرچه سریعتر جلوی قانون شکنی های آشکارش را گرفت. (333911)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۶:۰۴:۱۶
وقتی آقای هاشمی از اینکه انقلاب کرده سهم می خواهد و دانشگاه آزاد را با پول مردم و امکانات دولتی دایر کرده ولی حتی برای بچه هایش هم سهم می خواهد چه؟؟؟؟
خوب است برای شش ماه بروید مالزی زندگی کنید، زندگی کمی گران تر از اینجاست ولی راحت تر. اصلا دوندگی ندارد انجام کارهای اداری. اصلا همه چیز در آنجا اجرای قانون است. کسی نمی تواند به زنان بی احترامی کند. کسی به خود جرات نمی کند که در گوش زنی بزند. ولی ایران چه ؟ همین تهران چگونه است. مردان چگونه با زنان برخورد می کنند. ؟ بیایید پایه های قانونی را محکم کنید و فقط حق مردم و رضای خدا را در نظر داشته باشید و گرنه دیر یا زود پایه های نظام فرو می ریزد. باید قانون مداری در همه و برای همه کس رعایت شود (333913)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۶:۳۷:۲۴
با سلام
همه نظرات رو خوندم و بعد تصمیم گرفتم که یه چندتا مطلب رو بگم.
اول از همه حرفم با اون چند نفری هست که گفته بودند از آقای توکلی بعید این حرفا و داره به فلان کس تهمت میزنه: شما بهتره به جای محکوم کردن دیگران از اشخاص مورد حمایتتون دفاع کنید و عملکرد اونها رو توجیه کنید، نه اینکه به این و اون به خاطر مردانگی شون و حقانیتشون حمله کنید، لابد اگه آقای توکلی یه چندتا چیز دیگه هم بگن، تو خیابون جلوشو می گیرید و می گید: (نماینده محترم بصیرت بصیرت!!!!)
دومین سخنم با نمایندگان (بهتره بگم نمایندگان عملگرای ) ملت است: اگه به کامنت ها نگاه کنید، خواهید فهمید که مردم دیگه از دست مجلس غیر فعال و چاپلوس خسته شده و انتظار دارند که دیگر سکوت خود را شکسته و هشدار هایی که دلسوزان نظام در چند سال اخیر نسبت به این دولت داده بودند رو جدی بگیرند.
در ضمن بهتره در این مورد از رهبری خرج نکنید که رهبر از دولت حمایت می کنه!!!، رهبر از همه دولت ها چه خوب چه بد حمایت می کرد تا جمهوریت نظام حفظ بشه. (333920)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۷:۱۲:۱۶
آب در هاون كوبيدن و بحر به پيمانه پيمودن است (333928)
 
kazem
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۷:۱۴:۱۹
جناب توکلی سلام

از دست من دلگیر نشین لطفا ، ایراد کار در آنجاست که ما به زور می‌خواهیم بگیم که ما و فقط ما راه درست رو میشناسیم و می‌رویم و کشور‌های دیگر نمی‌فهمند ، ما ۳۰ سال است که راه رو خطا می‌رویم ولی‌ همیشه یک توجیه برای جلوگیری از اصلاح خودمون میاریم و سر خودمون را کلاه میذاریم .تنها راه برای جلوگیری از این ترک تازی‌ها ، پایبندی به قوانینی‌ است که کشورهای پیشرفته و در حال توسعه قبلا امتحان کردن.

من الله توفیق (333929)
 
asir
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۷:۴۲:۲۸
سلام 30 سال از انقلاب گذشت حال پی بردیم عناصری جه در قوه مجریه جه در مقننه گردن کشی می کنند شعار گردن زنی میدهند تعبیر عالی به کار بردید درس گردن کشی ........ ظلم رفتنی است گذشت زمان نیاز داریم........ (333935)
 
......
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۷:۴۶:۰۰
چرا وقتی جناب ...... حسابرس شرکت سایپا و ایران خودرو خبر از اختلاس فراوان با مدارک که کشف کرده بود داد کسی رسیدگی نکرد ؟؟؟

چرا بجای احضار این افراد به آنها پست های بیشتری دادن ؟؟

جناب آقای توکلی بهتر است مجلس وارد بحث تحقیق و تفحص از دو خودرو ساز مملکت شود .... (333940)
 
اول اختلاسهاي نفتي
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۰:۲۹:۲۴
قطعا همه اختلاس ها بايد برملا شود ولي اول رقمهاي نجومي كه اختلاسهاي نفتي است وتوي آنها هم جريان سنددارومحكم كه ديوان محاسبات در مورد عدم واريز 1.2 ميليارد دلار از درآمد فروش نفت سال 85 به خزانه كشور گزارش كرده و ثابت شده است بايد رسيدگي و تمام عوامل موثرآن با هر موقعيتي علنا محاكمه واز كار بركنار و خسارت را جبران نمايند. (334152)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۷:۵۷:۲۱
ممنون که حرف دل مردم را گفتید. (333949)
 
پاسخ به ناشناس بالا
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۷:۵۸:۱۳
به عمل کار برآید به سخندانی نیست
ما منتظر عمل بعضی از مجلیان هستیم تا عاقبت کار محفلیان را ببینیم/ (334091)
 
ايثار
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۸:۰۰:۰۹
با سلام خدمت آقاي توكلي
مدتي قبل به دليل اينكه خيلي از نظرات من تو سايت شما انعكاس داده نميشد تصميم داشتم سايت شما را تحريم كنم. اما امروز اخباري از شما منتشر شد كه اميد را تو دل من زنده كرد كه هنوز هم هرچند بسيار اندك ، اما دلسوزاني تو حاكميت و خصوصا مجلس وجود دارد
لذا بدينوسليه از شما تقاضا دارم كه:
١- به عنوان نماينده مردم جلوي قانون گريزي و گردنكشي افراطيون را بگيريد حتي اگه رئيس جمهور و مقامات بالاي حاكميت باشد كه اين تنها راه اعتماد مردم به اين نظام است
٢- با جديت كامل مسئله كهريزك را بيگيري كنيد و بدانيد كه مردم حامي حق طلبان هستن (333950)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۸:۱۸:۰۷
من از تمامی دوستان می خواهم انصاف را رعایت فرمایند . در این قضیه شکی نیست که ایشان کمتر از ما به فکر نظام نیستندمسایلی که آقای توکلی به آن اشاره کردند وقایع درستیست که باید بیان شود تا بتوان اصلاح کرد و ایشان حق را که وظیفه یک نماینده است بیان کردند.
من همانطوری که از کار دانشجویان جلوی مجلس که برای بیان حقایق اجتماع کردند حمایت کردم از این حرکت شجاعانه ایشان حمایت میکنم . (333954)
 
جعفر
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۸:۴۶:۴۳
دمش گرم. ايشون حدود دو سال پيش هم زنگ خطر را زده بود. آقاي توكلي در مصاحبه تلويزيوني در ماه مبارك رمضان گفتند: \"در وضعيتي قرار گرفتيم كه به دليل زياد شدن بي نظمي در هرم مديريتي، بي نظمي تبديل به نظم شده است، وهر كس كه بخواهد آن را اصلاح كند يا ايجاد نظم نمايد، خود متهم به بي نظمي و ناهنجاري است.مثل اعلم تغيير ساعات كار اداري در ماه رمضان توسط دولت.\" (333968)
 
آزاده
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۱۹:۳۹:۳۸
ملتها آیینه دولتهاشون هستن. ادارات و نهادها و غیره که شما مثال میزنید زیر مجموعه این دولت هستند (333975)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۰:۰۰:۳۳
1-چرا مجلس شورای اسلامی با یک مصوبه 250 هزار میلیارد تومان از ثروت مملکت را نابود کرد؟
2-چرا مجلس شورای اسلامی 100 میلیون تومان وام به نمایندگان می دهد؟ (که 50 میلیون آن هم بلا عوض می باشد)
3-چرا مجلس شورای اسلامی بدون تحقیق به کردان رای می دهد وبعد از سه ماه آن را برکنار می کند؟ واقعا که
4-چرا رئیس مجلس شورای اسلامی نظر صریح ولی فقیه را به رای می گذارد؟
5-چرا مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی آمار غلط در ارتباط با تورم حاصل از سهمیه بندی بنزین را در بوق و کرنا می کند؟
6-چرا مجلس شورای اسلامی نتیجه تحقیق و تفحص از قوه قضائیه را اعلام نکرد؟
7-....
.
.
.
.
. (333980)
 
دوستدار کشور و امام
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۰:۳۶:۱۹
اقای توکلی من به شما علاقه دارم.این قضیه دانشگاه آزاد دروغه
این پاسخ آقای احمدی نژاد در مورد انتقادات سازنده شما خواهد بود.متاسفانه ایشان ار آنجایی که خود را کارشناس اعظم می دانند به نظرات سایر دلسوزان زیاد توجه نمی کنند.البته خوشحلم شما مردانه این حرفها را که مدتی قبل نیز توسط آقای مطهری مطرح شده بود زدید.البته باید منتظر عواقب این کار نیز باشید.امیدوارم به شما برچسب زد انقلاب را نزنند و در مقابل مجلس دوباره تجمع خودجوش سازماندهی نکنند.یا علی (333989)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۰:۵۳:۵۹
من نمی دونم این چه اصولی است که همین حرف را که اصلاح طلبان مدتی است می زنند و به زندان می افتند این آقا می زند و کک کسی هم گزیده نمی شود؟ توکلی مطهری رضایی یکم به شعور ملت احترام بذارین. اگه تو واقعا دلت واسه مملکت می سوخت چشمتو رو این یک سال نمی بستی. آقای توکلی اسم این دولت و مجلس اصولگرا خواهد ماند و شما و امثال شما مسئول همه بدبختی های الان هستید. چی شده الان حرف از بی تدبیری احمدی نژاد می کنید؟ فقط برای اینکه آبروتون نره؟ (333995)
 
baran
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۱:۱۰:۴۸
با شما به شدت موافقم دوست خوب (334006)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۱:۱۳:۴۰
این مردم میدونن که اکثر نمایندگان به فکر مردم نیستن.

ماها که نمیتونیم کاری کنیم جز نفرت از این جور انسانها.

اما تورو به خدا به پیشرفت ایران فکر کنید.نگذارید در تاریخ

اسم جمهوری اسلامی به فساد مالی به ضد مردم

و استبداد تبدیل بشه (334007)
 
هادي
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۱:۲۲:۴۶
با عرض معذرت بايد عرض كنم اين نطق جناب آقاي توكلي در صحن علني مجلس خيلي بيشتر از اعتراض و انتقاد به يك جور خودنمايي شبيهه هرچند برخي از اعتراضات ذكر شده ايشان واقعا بجا و لازم بوده اما صحن علني مجلس جاي برخي از اونها به هيچ وجه نبود، خصوصا مطلب آخر كه البته ذكر اون توي اين سايت هم كم از نطق علني مجلس نداره.
بنده كاملا معتقدم چندين راه قانوني و منطقي و اساسي براي اعلام اين انتقادات و پيگيري اون وجود داره كه به يقين كمتر از نطق ايشان مورد سوء استفاده ي دشمنان اسلام و ايران قرار خواهد گرفت، و البته يقين دارم اين اقدام قبل از همه اين اقدامهاي مطلوب به اجراء گذاشته شده است.
اميدوارم جناب آقاي دكتر توكلي همانطور كه خود را به قانون موظف ميدانند در اجراي هرچه بهتر آن كوشا باشند و براي احقاق حق ملت شريف ايران به گونه اي عمل كنند كه موجب سربلندي ملت غيور ايران اسلامي باشد، هرچند بسياري با عقيده ناپاك و عمل نادرست سعي در تخريب اين وجهه در ميان مردم دنيا دارند اما اول و آخر، اين اصول و اجراي قوانين اسلاميست كه باعث نجات ملت ايران از پليدي ها و بدي ها خواهد شد.
خداوند ملت و سرزمين اسلامي و انقلابي ما را از هرگونه توطئه داخلي و خارجي حفظ بفرمايد.
الهي آمين


و من الله التوفيق (334009)
 
عامل
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۱:۳۱:۲۹
جناب آقای توکلی! با استقبال از حق گویی و شهامت شما در طرح حقایقی که واگویه‌ی آن می تواند هر شهروند معمولی را از هستی ساقط نماید به جناب‌عالی عرض می‌کنم که:

به عمل کار برآید... به سخندانی (بخوانید سخنرانی) نیست

با آرزوی توفیق برای شما در استمرار صادقانه این رویه در اجرای وظایف نمایندگی تان (334012)
 
hanioria
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۱:۳۲:۵۲
من روز قيامت جلو تك تك نمايندگان مردم كه بايد از حق آنان را استيفا كنند مي گيرم حتي آقاي توكلي! چون با حرف زدن مشكل حل نميشه ، هركس در هر پست و مقامي كه هست بايد تاوان قانون شكني رو بده. (334013)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۳:۰۴:۳۰
فکر نمیکنم بعضی از نمایندگان و بزرگان اعتقادی به قیامت داشته باشن وگرنه وضع منو شما اینجوری نبود (334216)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۱:۵۳:۱۴
من چند روز پیش بدلیل کاری که داشتم به مجتمع قضایی شهید بهشتی رفته بودم و در طبقه همکف منتظر رسیدن آسانسوری که سالم بود ایستاده بودم. ناگهان دیدم خانمی که از طبقات بالا پیاده داشت پله ها را یکی پس از دیگری گز میکرد دارد فریاد میکشد و همه را از بالا تا پایین نفرین میکند و فحش میدهد جالب است مردمی هم که با من منتظر آسانسور ایستاده بودند آمین میگفتند. حالا فهمیدید فتنه گران اصلی کیانند که اینطور با مردم و انقلاب و اسلام و امام و آرمانها و شهدا و خانواده شهدا کردند که نتیجه اش را جا به جا در این مملکت میشود دید اگر چشم بینا و بصیری باشد چه رسد به رفتار با مجلس که در راس امور بود یا قوه قضا که .... (334017)
 
نوید خواهشا نظر بدن توهینم را درج کنید
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۲:۰۲:۳۰
عرض شود که...جناب آقای توکلی...من دوست دارم شما رو...
شما در رودخانه ی زلال ملت جایی برای خود نمایی نداری!
بیسوادی!
هنوز ملت ایران رو نشناختی!
مواردی که اشاره کردی بازمانده از دولتهای قبلی بود!
با جاسبی نسبت داری!
طبق آخرین خبر در سایت ر... نیوز بر خلاف نظر رهبری (وحدت) صحبت کردی و بعید نیست که ضد ولایت فقیه هم باشی!
و مواردی از این دست...
پس طبق یک جمله معروف \"بهتر است هر چه زودتر به آغوش ملت!\" بازگردی...
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته (334019)
 
پاسخ به نوید
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۷:۵۵:۳۸
شما که دیگران را بی سواد می نامی بدان گه \"خواهشا\"غلط است.این را هم بدان که توکلی عزیز نه تنها در آغوش ملت است بلکه در دل ملت جای دارد .البته ,ملتی که مسلمان عدالتخواه است, نه مسلمان نمای بت پرست گوش به فرمان . (334090)
 
سید علی اشراقی
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۹:۲۰:۲۴
اقا نوید تند نرو بیا پائین با هم برویم کسی که قانون را اجرا نمیکند با پشتوانه شما که جدیدا\"اسم خود را بسیجی گذاشتید و هر بلائی سر ملت بنام ملت میاورید دلگرم است بیائید به صف عدالت که همان خواسته اولیا وانبیاست بپیوندید (334132)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۳:۰۲:۳۲
لطفا با دید باز به قضایا نگاه کن انقد متعصب نباشید تصب چشم انسان را میبندد مثل چشمان شما که اکنون سویی ندارد (334215)
 
نوید
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۶:۵۹:۱۹
اینها نظر من نبود بابا!
بخدا فکر می کردم دوستان می گیرن قضیه چیه؟!
یه بار دیگه نظر درج شده رو بخونید ببینید گوینده این جملات کی می تونه باشه!
هر کدوم از جملات قبلا بیان شده. (334320)
 
حــــــــــامد
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۲:۰۳:۴۷
نمی دونم چرا همه ی این طرفدارهای دولت اصولگرا هویتشون مشخص نیست تو این نظرات !!!! (334021)
 
arash
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۲:۱۳:۲۱
سلام

اقای توکلی عزیز

ماهی را هر وقت از اب بگیری تازه است ولی

ابهت قانون زمانی شکست که

همین حرفها را اصلاح طلبان زدند روزنامه شان توقیف شد

وشما سکوت کردید انها را به زندان انداختند و شما سکوت کردید

قانون ان زمان له شد که پول نفت را به عنوان سهام عدالت

صدقه کردند و شما سکوت کردید

تمام پیمانکاریهای نان و اب دار را بدون مناقصه به نظامیها دادند مثل مخابرات پارس جنوبی سد سازی راه سازی و..... وشما سکوت کردید

ایا الان کمی دیر نشده ؟ (334023)
 
ئشتهی
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۲:۲۹:۴۵
البته فساد در هر کجای دنیا وجود دارد اما بیشتر کشور ها جلوی این بیماری را میگیرند.و اجازه پیشرفت و ابرو ریزی به این بیماری نمیدهند...بستگی به بدنه حاکمیت دولت داردو ریشه ساختاری کشور دارد

ا\"\"\"این کارهای شما جنگ زرگری است برای اینکه بگویید در کشور آزادی بیان و انتقاد وجود دارد. همین حرفهای جناب آقای توکلی را اگر یک روزنامه اصلاح طلب بزند شب نشده توقیفش می کنند.

هر اتفاقی در مملکت می افتد شما هم به عنوان عضو قوه مقننه مسوول هستید. شما می ترسید از ابزار نظارتی خودتان استفاده کنید به همین دلیل هر از گاهی یک سخنرانی تند می کنند و بعد تا چند ماه ساکت می شوید.

مجلس هفتم خیلی بهتر از این مجلس از ابزارهای خودش استفاده می کرد.
آقای توکلی!
حق فراخ ترین عرصه در هنگام سخن گفتن و تنگ ترین میدان برای عمل کردن است\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\" (334029)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۲:۳۷:۰۹
مجلس درراس اموراست همه باید مطیع مجلس باشند هرکس درهرمقامی است چون مجلس بارای مستقیم مردم مشروعیت پیداکرده است وکارش قانون گذاری است وکسان دیگر باید قوانین مجلس رااجراکنند مجلس باید حرمت واعتبارخود راحفظ کند به قول معروف حرمت امام زاده به متولی آن است چرا مدرس ومصدق جاودانه شدندآیا به غیرازاین دو نفر شما کس دیگری راسراغ دارید که درخاطره مردم جای داشته باشندهزاران نماینده مجلس قبل ویعد انقلاب آمدند ورفتند آقای توکلی جاناحرف دل ما می گوئی امید وارم که این افشاگری استمرار داشته باشد وبه نیجه ملموسی برسد وشامل بدوبستان های آنچنانی نشود انشاالله . (334032)
 
پیشرفت
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۲:۴۳:۴۹
ما شالله اقای توکلی امروزشان با فردا فرق میکنه!مباحثی که ایشون مطرح میکنن کاملا قابل تامل و تفکر و ارزشی است. (334036)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۳:۰۵:۵۶
جناب آقای توکلی : چرا مجلس بعنوان وکیل مردم در خصوص موارد(من باب نمونه) زیر که بخوبی درجامعه نمایان است کار اثر گذاری انجام نمی دهد؟

1- توزیع فقر در بین مردم(درکشوری ثروتمند)
2- وعده های دروغ و غیر عملیاتی و کلی گویی های لغو وبیهوده
3- گرفتن انگیزه کار از نسل جوان
4- گرفتن دغدغه دینی از بسیاری ازمردم بدلیل مشکلات معیشتی
5- کاهش ازدواج و حرکت بسوی آینده ای مملو از پیران مجردوسرشار از عقده
6- عدم تعامل سازنده با دنیای امروزوبالابردن هزینه های کشوروبه تبع کاهش سطح رفاه عمومی مردم
7- هدایت جامعه توسط عده ای خاص( ونادیده گرفتن سلایق سایر افراد )که در نهایت می تواند به درگیری داخلی ودیکتاتوری بینجامد.
8- حذف عناصر بی کفایت وپر هزینه ولی خود شیفته و دارای اعتماد بنفس بالای مضر (334048)
 
حمید عبداللهی
۱۳۸۹-۰۴-۱۵ ۲۳:۳۸:۳۱
با سلام . عزیزم چون چند سالی است در این مملکت قانون هیچ جایگاه و منزلتی ندارد و در این مهم پرچمدار راس دولت کریمه و کمک کننده ها در درجه اول مجلس است که قرار بود در راس امور باشدو حالا در اکثر امور اصلا\" نیست و در درجه بعدی قوه قضاییه که قرار بود داد همه بستاند ولی فعلا\" در راه گرفتن حق خود هم به نتیجه نرسیده است . والسلام . (334056)
 
پیمان
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۰:۰۲:۲۲
آقای توکلی شما بفرمایید با این مسایلی که مطرح کردین _ و اگر مقداری شجاعانه تر و رکتر بیان میشد یدون شک یکی از کاملترین نقدهای سال 89 بود _ آیا چیزی باقی مونده که به آن دلخوش کنیم به عنوان یک کرد ایرانی تنها چیزی که امروز برام مهمه اول مردم و بعد میهنمه و دیگه به هیچ چیزی اعتماد ندارم! جنگ فرسایشی دولتمردان علیه منتقدانش ( لیبرال و رادیکال) فساد و ناهنجاری های متعدد در میان ارگانهای دولتی نشون میده که سخن گفتن از مردم توسط دولتمردان شعاری بیش نیست و همه دارن از جیب مردم هزینه میکنن!!و متاسفانه در این بین مجلس به عنوان خانه ی ملت به خانه ی دولت و حامیان پر و پا قرص یک جناح خاص تبدیل شده که حتی عده ای از نمایندگانش از فحاشی به رییس مجلس و همکاران خودشون ابایی ندارن و برخی از نمایندگان روشنفکر چون شما و آقای مطهری به زودی به عنوان فتنه گر و منافق معرفی خواهند شد و قوه ی قضاییه با سیاستهای دوگانه و سوال برانگیز و برخوردهای چندگانه با متهمین حوادث پس از انخابات و کهریزک و کوی دانشگاه و ... عملا جایی برای امیدوار ی به اجرای عدالت قضایی باقی نگذاشته ! خلاصه ما که نیرویی نداریم شما کاری بکنید. (334060)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۰:۱۸:۰۰
احسنت بر تو ای مرد شجاع و اصول گرای واقعی
ای کاش نماینده های دیگه یاد بگریند. (334063)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۰:۳۱:۲۴
دکتر عزیز
علت این تخلفات و گردنکشی ها در مقابل قانون و شرع آن است که خیلی از مسئولین ما بسیار شجاع شده اند و دیگر از محاسبه روز قیامت و روز حساب پروا ندارند.
اگر دنیا محوری و نفس محوری نبود همه چیز حل می شد.
متاسفانه قدرت طلبی جناحی و خطی دارد بیش از پیش جایگزین قانون طلبی می شود. شما نمایندگان هستید که باید فکری عاجل بکنید و جناب رئیس جمهور ندانسته به آن دامن می زند
تا تبعیض هست هر کسی جرات می کند برای منافع خود منافع مردم و کشور را با توجیهات شخصی نادیده بگیرد
مجلس نباید ضعف نشان دهد قانون و توصیه های امام و رهبری را عملی کنید وگرنه این مملکت به مسیری می افتد که دشمنانش می خواهند آن هم نه بوسیله دشمنان بلکه بوسیله خودمان
عمده مشکلات داخلی و خارجی ما از عدم هماهنگی داخلی است (334068)
 
علی
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۲:۲۷:۲۹
بين پرونده خيابان فاطمي و اختلاس از بيمه ايران كه توكلي اشاره كرد،آيا رابطه اي هست؟ (334075)
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۵:۳۱:۵۹
متاسفانه آری! (334283)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۸:۲۹:۳۴
جناب توکلي عزيز:
يعني جداً بايد اين کشور کاملاً به باد فنا برود تا شما نمايندگان محترم به فکر استفاده از ابزار هاي قانوني خود (مانند طرح عدم کفايت) بيفتيد؟
شما در مقابل ملت مسئول هستيد. (334109)
 
شهاب
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۸:۴۱:۴۷
جالب بود ممنون ...وهزارحرف نگفته ديگر!!!
ايكاش سران فتنه بلوا نميكردندوامروز راحت تر به مطالبات برحق مردم رسيدگي ميشد (334114)
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۵:۳۱:۲۴
حتی اگر هزاران نفر با نظر شما مخالفت کنند ‍؛ متاسفانه واقعیتی که گفتید برایشان خیلی تلخ است

آنها با این اعمالشان نه تنها جلوی پیشرفت کشور را گرفتند ‍‌بلکه فضایی درست کرده اند که دیگر نمی توان نقد کرد (334282)
 
موسوي
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۸:۵۲:۰۳
آقاي دكتر توكلي اين چراها ساليان سال است كه در ذهن مردم است ولي كسي نيست جواب بدهد . اجراي هدفمند كردن يارانه ها تير خلاص اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است . (334117)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۵:۳۶:۰۰
خیر دوست عزیز

مطمئنا از اقتصاد چیزی نمی دانید که این طور نظر می دهید.

هدفمند کردن یارانه ها در جهت شکوفایی اقتصادی جمهوری اسلامی است. هبچ کشور پیشرفته ای نمی تواند یارانه ای اداره شود. (334286)
 
مصطفی
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۹:۰۴:۱۲
جناب آقای دکترتوکلی:
شماتشخیص حق ازباطل رامشکل ترکردید.درجایی مخالف وقف دانشگاه آزادهستیدکه آقای احمدی نژادبه دنبال سیطره براین تنهانهادآموزشی غیردولتی است ودرجایی ایشان راقانون گریزو....معرفی می کنید .به نظرمی رسدمی خواهیدبگوییدماگروه سومی هستیم که بایستی محوراداره کشوربرپایه نظرات ماصورت گیرد.
شمابهترمی دانیدکه براساس قانون اساسی مجلس شورای اسلامی درراس امورنیست چون سه مرجع دیگرهستندکه می توانندمصوبات مجلس رالغو تغییریااصلاح کنند(مقام معظم رهبری شورای نگهبان ومجمع تشخیص مصلحت ).متاسفانه پس ازسی سال ازاعتقادحضرت امام (ره)که فرمودندمجلس درراس همه اموراست جنابعالی چه قانونی راتصویب کردیدکه واقعاقوانین مصوب مجلس حرف آخررابزندوهیچ نهاددیگری نتواندآنراوتوکند؟.درآخرپیشنهادی دارم :اگربرایتان امکان داردبامطالعه نظرات کاربران وجمع بندی خواسته های آنان دریک نطق یاسخنرانی دیگری به سووالات وابهامات مطرح شده پاسخ دهید.باتشکر (334125)
 
خسروسلجوقی
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۲۲:۱۶:۲۸
اگر تعارف را کنار بگذاریم و به قانون اساسی رفتار کنیم خواهیم دید مجلس در راس امور است برای استحضار شورای نگهبان نمی تواند قانون وضع کند بلکه می تواند ایید یا رد کند و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم نمی تواند قانون وضع کند بلکه در اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان فقط نظر مجلس را تایید یا باید رد کند ولی متاسفانه هم اکنون در مجمع گاهی در متن مصوبه مجلس تغییراتی ایجاد می شود بنظر باید این اقدام نشود و دقیق قانون اساسی رعایت و تفسیر نشود در خصوص مقام معظم رهبری هم قانون نمی تواند وضع کند و اگر دقت بفرمایید توصیه و یا راهنمایی می فرمایند و مجلس می تواند به این راهنمایی توجه کند یا بالعکس ولی تعارف باعث شده است تا هنوز رهبری حتی توصیه هم نکرده است مجلس از قدرت قانونی خود و بقولی خودسانسوری کند و یا نان بهم قرض بدهند
اگر قانون اساسی در مدارس و دانشگاهای کشور تحلیل و بازخوانی شود برای همه وظایف شفاف و روشنی نوشته است و با رعایت آن کمتزین مشکل وجود دارد (334403)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۰۹:۱۹:۲۵
اين موارد كه ايشان مطرح كردند پايين نيست بلكه پايه و اساس است.
در نتيجه عدم مطرح آن به نظام بيشتر ضربه مي زند.
مواردي كه شما هم فرموديد درست ولي اول به تخلفات و مشكلات افراد سرشناس و داراي مقامات بالا بايد رسيدگي شود كه الگوي مردمند سپس به تخلفات ادارات و مردم.
تخلفات پست هاي بالاي دولتي بيشتر به نظام ضربه مي زند و با جلوگيري از اين تخلفات مطرح كردن آنها پيش مردم و نشان دادن اينكه با اين تخلفات مبارزه مي شودارزش و پاكي نظام را بالاتر مي برد. (334131)
 
شهرام
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۰:۱۷:۲۰
من فکر می کنم سکوت مجلس در برابر اقدامات غیر قانونی دولت نه تنها غیر قانونی که غیر اخلاقی هم است . اگر دولت نتوانست مردم را در رابطه با آوردن رای اغنا کند . نمایندگان مجلس نمایندگان مردمی هستند که از آنها توقع دارند که از حقوقشان دفاع کنند . مجلس در برابر خدا و مردم پاسخگو هستند . امید وارم هنوز کسانی باشند که مسئولیت و تعهد را بر هر مصلحتی که مغایر منافع ملی است ترجیح دهند. (334148)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۰:۲۳:۵۹
هرچه بگندد نمکش میزنندوای به روزی که بگندد نمک اگرچندنماینده مثل شما داشته باشیم دیگر دولت نمی تواندقانون گریزی داشته باشداز شما متشکرم (334150)
 
سالار
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۰:۳۴:۰۸
آقای توکلی احتیاج به گفتن من و امثال من نیست./ شما خود بهتر می دانید در این پنج سال از کجا به کجا رسیده ایم. تو را به خدا کاری کنید. همه ما حداکثر 40 سال دیگر زنده باشیم. دیر و زود دارد و سوخت و سوز نه. مدرس و مصدق و امیرکبیر و کورش هیچکدام 1000 سال عمر نکرده اند بلکه از فرصت اندکی که برایشان پیش آمد به بهترین نحو در جهت خدمت به این مردم نجیب محترم و کم توقع، استفاده کردند. شما و همفکرانتان معلوم نیست دیگر چنین فرصتی برای اعاده حقوق عامه داشته باشید. تورا به خدا جلوی این دولت بی قانون بایستید (334155)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۰:۴۷:۰۴
من احساس میکنم مجلس این روزها در برابر دولت بسیار ضعیف شده و عملا\" از مجلس فقط یک نام مانده و دلیلش هم حمایتهای بی چون و چرای نیروهای در قدرت از دولت است...
وسلام (334163)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۱:۲۵:۳۹
واقعا\" چرا به خاطر این کارها استیضاح نمیشه (334176)
 
محمد حسین
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۲:۴۲:۲۲
جناب اقای توکلی عزیزگفتار شما درست ولی چه فایده ای به حال مردم دارد غیراز اینکه از ارزش شما کاسته وشمارا دریده گو وبی منطق جلوه می دهدکه از صبوری رئیس جمور استفاده کرده و برای رسیدن به ریاست جمهوری در اینده مانند دیگر رقبا ازهیچ کاری دریغ نمی کنیدودر مورد کهریزک ایکاش صحبت نمی کردید زیرا نشان دادید که هدف شما فقط برای تبلیغ خودتان است اگر شما برای رضای خدا وبه نفع مردم صحبت می کردید حتما محاکمه سران فتنه را خواسته بودیدواز خونهای به ناحق ریخته همه کشته شدگان دفاع می کردید (334203)
 
رحمانی
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۲:۵۳:۵۳
با سلام

جناب آقای توکلی!
حرف های شما صحیح است و بلکه فقط بیان 10 درصد واقعیت های موجود در باره دولت است اما خاستگاه حرف شما صحیح نیست زیرا:
1- شما خود از عاملان برآمدن چنین دولتی بر گرده مردم و نظام هستید و قاعدتا در گردن کشی و از بین رفتن اقتصاد کلان به بهای آبادی اقتصاد خرد شریک هستید.
2- ثروت هایی که در این چند سال از ملت ایران بر باد فنا رفت با اعتراض شما و امثال شما برگشت نخواهد خورد و شما خود از یک طرف میزان نقدینگی و تضعیف پول ملی و کم شدن قدرت خرید مردم و واردات بی رویه و ضررهای این موارد بر اعصاب و روان مردم و بی کاری و .. را می بینید و از طرفی می دانید که جبران این مسائل اگر ممکن باشد به زمانی 40 ساله نیاز دارد. آیا شما به عنوان وکیل این ملت، خود را مدیون ملت نمی دانید؟ می توانید شبها راحت بخوابید؟ و سوال مهم تر این که شما خصوصا در دور دوم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد انتظار دیگری داشتید؟ اگر نه به خاطر حمایت بی دریغ از ایشان در انتخابات در پیشگاه مردم پاسخگوی روز جزا نباید باشید؟
3- شما اکنون نیز با آن که بیش از هر کس دیگری میزان تضییع حقوق ملت و قدرت کشور را می دانید، باز هم برای پاک کردن جامه خود از انگ همراهی با دولت به چند مورد جزیی که هر بچه ای می دانید اشاره می کنید. آیا شما نمی دانید که آمار تورمی که دولت اعلام می کند دروغ است؟ نمی دانید واردات و از بین بردن صنایع داخلی در همه عرصه ها چه بر سر کشور آمده است؟ آیا سیاست های فرهنگی دولت را نمی بینید؟ آیا حتی با معیار ولایت پذیری، این دولت را ولایت محور می دانید؟ و آیا باز هم فقط به فکر آبروی مجلس هستید و خون دل مردم برای شما مهم نیست؟ اصل نظام تضعیف نشده است؟ بر آمدن مشتی مسئول که بهترین عنوان برای آنان مردان نابالغ هست، درد این کشور نیست؟
4- حافظه تاریخی این ملت می داند که شما بسیار جلوتر از همه آنانی که درد مبارزه با اشرافی گری دارند، به اشرافی گری کارگزاران اعتراض کردید، اما این حافظه بر خاطر خواهد سپرد که به خاطر همراهی با دولتی بی مایه بسیاری از حقایق را ندیدید و شریک مظالم آن هستید. (334211)
 
هادی
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۳:۰۹:۰۴
آقای توکلی اگر امثال شما در مجلس نبودید ما دق می کردیم. شاید کسی الان این سخنان شما را نشنود ولی تاریخ قضاوت خواهد کرد. درود بر شما. (334217)
 
يوسف
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۳:۳۷:۲۳
اقاي توكلي در مورد هر سه قوه ايراد گرفته بودند . نمي دانم چرا اكثر دوستان فقط بخشي از مطلب كه در مورد قوه مجريه است را مورد توجه قرار داده اند (شايد به نظر ايشان قوه مجريه تقصير بيشتري داشته است ?)
در حالي كه اهميت قوه مقننه و قضا اگر بيشتر نباشد كمتر نيست.هر چه بگندد نمكش ميزنند واي به روزي كه بگندد نمك . همه بايد تابع قانون باشند واي به روزي كه قانونگزاران ما گند بزنند! وبجاي دفاع از حقوق ملت به فكر خود باشند. (334224)
 
يوسف
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۳:۴۰:۴۵
بايد ساز وكار انتخاب نمايندگان مجلس و شرح وظايف انها تغيير كند. كار شهرستانها و مسايل انها را بايد به شوراها سپرد . (334227)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۳:۴۵:۰۸
من نمیدونم پس این سوال ازرییس جمهور واستیضاح روبرای چی توقانون گذاشتن خوب اگه گردنکشی میکنه قانون رواجراکنید (334230)
 
machol
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۴:۴۱:۵۴
عزيز جان اين حرفها جز اين كه خودتو خسته كنه و عصابتو خورد هيچي نداره .
فعلا ايشون زييسه و هيچ كاري از شما و امثال شما بر نمي ايد خودتو حرص نده . (334260)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۶:۱۶:۳۵
اقا كاش كه فايل صوتي اين نطق رو هم ميذاشتيد روي سايت (334300)
 
S.S
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۱۸:۰۶:۲۴
مصيبت آنجاست كه سه سال ديگر احمدي نژاد مي رود اما بدعت هايي كه گذاشته باقي خواهد ماند (334340)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۲۰:۴۵:۵۹
خدا کند دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد زودتر تمام شود. (334384)
 
نه خود خوري
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۲۰:۵۷:۵۹
اگه سياست هاي اقتصادي يك دولت به نفع مردم باشه حتي اگه يه عده از بيت المال بدزدند وبچاپند ضررش كمتر از دولتيه كه دزدي نكنه اما با سياست هاي غلط وندانم كاري ضربه هاي اقتصادي كمر شكن به جامعه بزنه بسياري از دولتمردان كشورهاي پيشرفته مقدس وپاك نيستند اما منافع مردمشان را با تدبير در نظر دارند وهرگز فشار برجامعه را انقدر بالا نمي برند كه فرياد ملت به اسمان برسد در يك كلام اگر خود مي خورند به مردم هم مي خورانند. (334386)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۶ ۲۳:۵۸:۴۳
جواب تمسخر و اهانت رادیوهای ضد انقلاب مانند رادیو پس فردا را بدهید هر چه دلش می خواست این منافی گوینده رادیو پس فردا به دکتر توکلی گفت (334428)
 
یک تقاضا از الف
۱۳۸۹-۰۴-۱۷ ۰۸:۳۶:۱۹
تقاضایی از \"الف \"دارم که تقاضای بسیاری از مردم هم هست.اگر به پرسش های ذیل پاسخ دهید, یا در مورد آن ها مطلب بنویسید, ذهن خیلی ها روشن می شود.این یک تقاضای خالصانه و عاجزانه است که اگر برآورده نمی شود, لا اقل نباید حذف شود تا دوستان بدانند که ما گفتیم.:
1-عده ای را عقیده بر این است که بعضی گزارش های خلاف واقع باعث حمایت بی حد از دولت می شود.آیا این نظر حقیقت دارد؟
2-جمعی می گویند بزرگان در جریان کارهای دولت هستند ولی می گویند که مصلحت کشور اجازه برخورد نمی دهد.آیا این گروه در اشتباهند؟
3-عده ای را عقیده بر این است که گروه دولت چنان بر همه چیز حاکم شده است که زور هیچکس به آن ها نمی رسد؟نظرتان در این مورد چیست؟
4-بجز موارد بالا نظرات دیگری هم هست که اگر گفته شود حتما حذف می کنید .
دوست می گوید :گفتم و دشمن می گوید :می خواستم بگویم .حالا خود دانید .اگر لازم می دانید باز هم هزینه کنید تا روزی که دیگر فرصتی باقی نماند. (334463)
 
فرهادي
۱۳۸۹-۰۴-۱۷ ۰۹:۲۹:۴۰
با سلام

البته اقاي توكلي موارد زير را اعلام نكرده اند و براي برداشت نيت خير از سخنان ايشان استنباط نمي شود :

1- ايشان اعلام نكرده اند كه چرا آقاي لاريجاني در جلسات شوراي عالي انقلاب فرهنگي شركت نمي كنند؟
2- ايشان اعلام نكرده اند كه چرا لوايح مهم دولت مانند لايحه بودجه با نظر شخص اقاي توكلي 360 درجه تغيير مي كنند و به دولت ابلاغ مي شود؟
3- ايشان چرا در مورد دگرگوني اساسي هدفمندي يارانه ها و تغيير 360 درجه اي آن حرفي نمي زنند ؟

3- ايشان اعلام نكرده اند كه چرا به صحت و درستي مدارك نمايندگان مجلس كه اتفاقا در دانشگاهها هم تدريس مي كنند رسيدگي نمي شود ؟

4- ايشان اعلام نكرده اند كه چرا تا به حال نگران گردنكشي آقا زاده هاي وابسته به دولتمردان قبلي كه اينك در دامان استكبار قرار دارند ، نشده اند ؟

5- ايشان چرا تا به حال نگران هجمه و توهين و افترا بارز و اشكار به اقاي احمدي نژاد در اكثر رسانه هاي نشده اند ؟ (334473)
 
كاظم
۱۳۸۹-۰۴-۱۷ ۱۹:۱۴:۲۴
بسمه تعالي - در انتخابات پارسال اگر ازروي اجبار به كانديدائي غيرازآقاي احمدي نژاد راي داديم منحصرا بخاطر عدم اعتقاد ايشان به نظم وقانون وخورايئي ايشان بود سياست هاي اقتصادي ايشان وعدم استفاده از صالحين وشايستگان در پست هاي كليدي بود افراد شايسته اي كه خدمت آنها به جامعه وكشور مورد قبول بود عزل وافراد ضعيف وبي تجربه اي را جايگزين كردند خلاصه با توجه به عملكرد دولت مجلس كنوني وظيفه خودرا دربي قانوني ها وعدم تمكين به مصوبات مجلس بايد مسئول ومقصر بداند وعدم استفاده از ابزارهاي قانوني براي كنترل دولت يكي از نقاط ضعف مجلس وجري كردن دولت درانجام تخلفات بعدي است والعاقبت للمتقين واهل تقوي واليقين اميدوارم نمايندگان واقعي وظايف خودرا درمقابل مردم وشريعت اسلام انجام دهند (334692)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۷ ۲۱:۲۴:۴۴
امیدواریم شما هم خود را در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم محک بزنید (334716)
 
حامد
۱۳۸۹-۰۴-۱۸ ۰۰:۱۷:۵۱
بنام خدا- در كشور اسلامي هرقوه وارگاني بايد حريم خودرابشناسد واز حدود خود تجاوز نكند وبه قوانين موجود كشور احترام بگذارد تا تقوي الهي ونظم اسلامي در كشور مستقر نباشد متاسفانه كشور برمبناي صحيح اداره نخواهد شد يكي از نتايج بي اعتنائي به قانون كه دررده هاي بالاي حكومتي واز جمله سه قوه مشاهده ميشود درسلسله مراتب اداري رده پائين بخوبي اثرات خودرا نشان ميدهد يكي ازاين نتايج عدم تكريم ارباب رجوع وعدم اجراي قانون وآئين نامه ووجود وحاكم بودن روابط بر ضوابط موجود است براي مثال در شهرداري هاآئين نامه هاي شهر سازي برمبناي سليقه مامورين وكارمندان تفسير ميشود ودر يك شهر در چند حوزه رفتارهاي متفاوتي باارباب رجوع انجام ميشود وحقوق وحريم ملك همسايه هاي مجاور توسط شهرداري بنفع يكي وبضرر ديگري نقض ميشود وداد خواهي اينجانب به شوراي شهر واداره بازرسي قوه قضائيه هم نتيجه اي در برنداشت واين ناهنجاري ها ازرده هاي بالا به رده هاي پائين وخود اجتماع تسري پيدا ميكند واعمال خلاف قانون وتخلف از قانون قبح خودراازدست ميدهند اميد وارم بزرگان در رفتار وكردار الگو واسوه براي ساير افراد جامعه باشند\" الناس علي دين ملوكهم\" (334751)
 
س
۱۳۸۹-۰۴-۱۸ ۰۶:۲۹:۳۹
مجلس اول باید شأن خودش را حفظ کند با چنین تصویباتی که مانند بازی لابیها و پارتی بازی فامیلی ست کم کم به رییس جمهور حق هم میدهیم، شاید در سایر مواردی که در جریان نبوده ایم هم چنین مشیی وجود داشته است. ارزشی و انقلابی بودن به بیانیه و تکبیر و راهپیمایی در صحن و محوطه نیست به عمل است. اقدامات جدید مجلس برای ما بسیار دلسرد کننده بوده است از آقایان مطهری و لاریجانی سرخورده ایم. این را اضافه کنید به رحیمی و مشایی خار چشم ما در دولت. آقای توکلی آقای نادران دلسردی عدم مشارکت میاورد. مجلسی مقتدر است که در تصویب طرحهایش حق و عدل حاکم باشد نه روابط و قدرت. (334796)
 
۱۳۸۹-۰۴-۱۹ ۰۰:۵۷:۴۳
ای کاش آقای توکلی بخش آخر سخنان خود را که در مجلس خوانده نشد اول می خواندند. حرف اصلیشان را چرا گذاشتند برای آخر؟! (334943)
 
ایران دوست مهدی
۱۳۸۹-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۹:۱۲
علت مخالفت آقای توکلی با دولت اصولگرا واقعا چیست به غیر از این است که این دولت در برابر زیادخواهی ها ایستادگی می کند و به قول آقای باهنر که لابی را در مجلس را تلویحا تائید کرده مخالفت نموده اگر واقعا ولائی هستید کمی هم در جهت وحدت جامعه حرکت کنید و آب در آسیاب دشمن نریزید کمی بصیرت ، اینکه در وضعیت کنونی تنها چیزی که جامعه می خواهد آرامش است مردم به گرانی و مشکلات عادت کرده اند پس بهتر است به زخم مردم نمک نپاشید و اینقدر مسائل کوچک و حاشیه ای برای دولت وملت درست نکنید که این وضعیت به صلاح هیچکس نیست به رهنمود های رهبر انقلاب عمل کنید و واقعا وکیل مردم باشید و برای منافع ملت کار کنید .والسلام (335048)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.