یک بار برای همیشه باید حق این خائن ها که با تسخیر سفارت عربستان به مردم و کشور لطمه زدن رو بگذارند کف دستشون.این ها رهبر رو هم قبول ندارند.یک مشت خودسرن.والسلام.کاش میشد ما بریزیم این تسخیرکنندگان را تسخیر کنیم (3449446) (alef-18)
پیشنهاد تمامی اینها رو تحویل عربستان بدید تا همون جا محاکمه بشن (3449460) (alef-18)
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۶:۳۴:۲۶
گروه فشار درهر کشوری که انقلاب انجام داده است به وجود می آید ولی حرکت شان درجهت منافع ملی کشور است که توسط افراد صاحبان قدرت درنظام هدایت می شوند ، گویا بعضی از دوستان دولت قبلی برای تخریب رقیب دولت فعلی از پیاده نظام انقلاب مجانی به نفع دشمن خرج می کنند . (3449478) (alef-13)
اگر دستگاه دیپلماسی کشور در مقابله با گستاخی مکرر سعودیها، مواضع
صریح و قاطع میگرفت و از حقوق شهروندان کشور و عزت ملی دفاع میکرد
هرگز شهادت آیتا... نمر صورت نمیگرفت و به دنبال آن بغض متراکم مردم
زمینه ساز ماجرای سفارت سعودیها نمیشد. به نظر بنده رویکرد اطلاعیه
رئیسجمهور که فقط یک سطر در محکومیت جنایت به شهادت رساندن شیخ
نمر و الباقی در محکومیت حمله به سفارت سعودیها بود، ادامه و تکرار همان
دیپلماسی غلط است. چرا که مسائل داخلی هرگز نباید در بیانیههای رسمی
و دیپلماسی مطرح شود و دیدیم به دنبال آن سعودیهای خبیث اعلام قطع
رابطه کردند. به نظر میرسد دیپلماسی تسامح در برابر کشورهای یاغی و
گستاخ دیگر به نقطه پایانی خود رسیده است. (3450365) (alef-13)
هدف عربستان از این کارهاش ایجاد تنش و آشوب در منطقه است. دلیل نداره ما بهش کمک کنیم. عربستان چون حس میکنه در برابر ایران بی دفاع شده و آمریکا داره از عربستان فاصله میگیره داره دایم تنش آفرینی میکنه تا بتونه در بین کشورهای عربی برای خودش متحد درست کنه و بعد هم به غرب نشون بده که اگه به ایران نزدیک بشن و یا ایران قوی بشه منطقه ناامن میشه.
اما ایران داره با سیاست حساب شده، عربستان رو به عقب میرونه. همین که ما در برابر یمن به قول شما تسامح داشتیم باعث شد که عربستان در یمن گیر افتاده و هر روز داره کلی ضرر میکنه ولی آسیبی به ما نمیرسه. خوب دیپلماسی از این بهتر یعنی چی؟ اونها خودشون به خودشون ضرر میزنن ولی به ما آسیبی نمیرسه.
در سوریه هم که غرب به ایران نزدیک شده. در عراق هم که داره اوضاع به نفع ما پیش میره.
از اونطرف با اجرایی شدن برجام اقتصاد ایران قوی میشه در حالیکه عربستان با کسری بودجه شدید مواجهه و تا چند سال آینده هر سال عربستان از نظر اقتصادی ضعیفتر میشه و در عوض ایران قوی تر. (3450595) (alef-13)
دوست عزيز يه نفس عميق بكش ، يك بار ديگه اين مقاله رو با آرامش بخون ! بعد اين همه دليل و ومنطق شما كه باز حرف خودتو ميزني برادر !!!! (3450701) (alef-18)
شما یه بار. دیگه مطلب رو بخون.. انگار. شما هم از دیوار بالا رفتی؟؟ (3450718) (alef-18)
چه ربطی داره!!!!!بعدشم چه مواضعی...کاری نمیتونن بکنن...فکر کردی داد و بیداد چه کاری میتونی بکنی...کسی تو دنیا با شما رفیق نیست (3451125) (alef-18)
کاملا درسته (3452505) (alef-3)
آخه چی به تو بگم؟
عربستان اتفاقا از سر عجز این حرکت ها را می کنه که ایران را تحریک کنه که مثل رییس جمهور سابق حرکات اشتباه بکنه .
پدر مردم را در آوردید با این افکارتون بخدا اشتباه می کنید به دین به پیغمبر مردم را بدبخت کردید (3451632) (alef-13)
بنده خداها با خنده نمیشه کار دیپلماسی کرد. باید جلو این سگهای وحشی وهابیت و تعدادی از عربهای نادان و جاهل مدرنیته محکم ایستاد. اون زمان که 500 ایرانی را عربستان وحشی صفت عمدی عمدی به شهادت رسوند مقامات ما اصلا هیچ عکس العملی را نشون نداند و آخرش شد این ..... (3450403) (alef-13)
منصور
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۹:۳۸:۰۳
پشت همین خنده ها دنیایی از سیاست خوابیده اکه اقای ظریف با خنده هاش نبود تا سالها تحریم و ایران هراسی وجود داشت همین ترافیک ورود کشورهای غربی برای دست دادن به ایرانی ها فکر کردی مربوط به مزاکرات دوره جلیلی و احمدی نژاده نه عزیزم همش مربوط به دولت روحانی و جناب ظریفه (3451020) (alef-18)
منصور
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۸:۰۰:۴۷
من به من به آقای داوری پیشنهاد میکنم وقتی احمدی نژاد امد ایشان هم اظهار نظر بفرمایند الان حرفش خریدار ندارد
الف جان این یکی را چاپ کن خسته شدم اینقدر نوشتم و چاپ نشد (3450849) (alef-18)
خدا رحمت کند شیخ نمر را... ولی درخواستهای او، برای تشکیل کشور جدا، جدا شدن از عربستان و محکومیت و غیر مشروع خندان حکومت مرکزی عربستان، به هر حال حرفهای بسیار حساسی است.... تصور کنید که خدای نکرده یکی از روحانیون سنی کشورمان، اعلام کند که باید جدا شوند و مردم را به جدایی از ایران تشویق کند و مثلأ حکومت ال سعود را سر مشق خود قرار دهد.... ایران چه عکسالعملی انجام میداد.... البته در سوئد و یا نروژ شاید این تحمل وجود داشته باشد چون کسی جدی نمیگیرد ولی در ایران و عربستان؟!!....به هر حال سیاستمداری در کشوری به عنوان اقلیت، ظرافتهای خود را میخواهد... (3449479) (alef-13)
احسنت بر شما. " هر چه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و..." حضرت محمد (ص) (3450100) (alef-13)
فکر کنم حدیث از حضرت علی باشه. (3450792) (alef-18)
همین امروز به دلیل تخفیف ۱ دلاری عربستان، قیمت نفت تا ۲.۵ دلار یعنی ۷ درصد به ضرر روسیه و ایران کاهش یافت (3449481) (alef-18)
سیپ بلاتر و کلا فیفا، همیشه با ماشینی و شفاف شدن داوری در فوتبال مخالف بودند، میدانید چرا؟!... چون قانون ماند بودن، حوزه نفوذ و تاثیر گذاری آنها را محدود میکرد.... حالا تندروها مانند فیفا هستند.... اگر حتما از قوانین مانند وارد نشدن به زور به خانه و ملک دیگران(سفارت) و شفاف سازی در مورد حوادث مشابه دیگر پیرووی کنند، این به معنی این است که حوزه نفوذ و اقتدار و تاثیر گذاری آنها به شدت کم میشود.... اگر اینها قائل به نفوذ خود بودند، انتخابات بهترین ملاک است ولی میدانند که در هیچ انتخاباتی که مردم وارد شوند، هیچ شانسی بیشتر از ۳ یا ۴ میلیون رای مردم ایران را ندارند.... پس بهتر است زمین بازی را به هم بزنند، و خود را به اکثریت تحمیل کنند.... مثلأ اگر صدا و سیما واقعاً مطابق نظر سنجیها رفتار کند، دیگر ۸۰ درصد مردم ایران مجبور میشن برن شبکههای ماهواره یی خارجی را نگاه کند ، و یا برخی بی هنران مجری، هنرمند یا تحلیلگر شناخته شوند و درآمدهای چند ده میلیونی داشته باشند؟!!! (3449498) (alef-13)
به فال نیک میگیریم قطع رابطه ایران با عربستان و حکام مرتجع بحرین را. سالیان سال بود که باید این اتفاق میافتاد. ما هیچ نیازی به دول سرسپرده عربستان و بحرین در مسائل منطقهای نداشتهایم و نداریم. به حول و قوه الهی عربستان و بحرین با اعلام این قطع رابطه خود را بیش از پیش منفورتر و منزویتر کردند و با دست خود گور خود را در عرصه دیپلماتیک کندند. (3449715) (alef-13)
سلام ولی اواقعیت و توهم خیلی شبیه همند (3450301) (alef-13)
ما می تونستیم قطع رابطه کنیم. حمله ب سفارت چرا؟ خوبه به سفارت ما جای دیگه حمله کنن؟ ما بهشون حق میدیم؟ (3450304) (alef-13)
عزیزم مشکل رابطه با عربستان و کشورهای عربی نیست اگه دولت در برابر این خودسرها کوتاه بیاد فردا نوبت فرانسه و ایتالیا و کشورهای دیگه است و ایران هراسی دوباره به اوج میرسه (3451029) (alef-18)
اشکان
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۱:۴۸:۱۸
قطع رابطه با دنیا را شما به فال نیک میگیری؟ برای این تفکر شما و امثال شما متاسفم...... (3451283) (alef-18)
قطع کامل رابطه با همسایگان به هیچ وجه به سود ما نیست. این موضوع میتونه ایران رو کشوری مشکل دار نشون بده و یا حتی میتونه باعث بشه که مسائل کوچک باعث اختلافات بزرگ بشن و همینطور امکان همکاری در مورد برخی مشکلات امنیتی مشترک رو می گیره. (3451853) (alef-13)
آریابان
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۵۷:۳۰
در حمله به سفارت انگلیس در تهران هم از جمله خسارت های مورد ادعای لندن، مربوط به یک تابلوی نقاشی رنگ روغن به ابعاد یک و نیم متری بارزش یک میلیون پوند !!!!!! از چهره فتحعلی شاه قاجار است که شخص پادشاه ایران !!!! آن را در اوایل سده نوزده میلادی به سفیر وقت انگلیس درتهران اهداء کرده بوده است. (3449801) (alef-13)
بزنید بکشید همه این تسخیرکنندگان فلان فلان شده را که به کشور لطمه زدهاند! قانون میخواهیم چکار؟! (3449813) (alef-13)
کسی نمیخواد چنین کاری بکنه. حمله به اماکن دیپلماتیک طبق قانون جرمه. تازه اقدام علیه امنیت ملی هم حساب میشه. بعد هم طبق قانون خسارت وارده رو باید بپردازن علاوه بر مجازاتهای مربوطه. (3450346) (alef-13)
لطفا بفرمایید این تسخیر کنندگان عزیز مورد نظر شما بر اساس کدام قانون به سفارت ها حمله میکنند؟؟؟؟ (3454038) (alef-13)
ایرانی
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۱۹:۵۹
احتمال زیادی دارد که طراحان حمله به سفارتخانه ها نفوذی دشمن به خصوص منافقین باشند، ضمن آنکه سیاست اساسی و هدف کشور باید تنش زدایی با همسایه ها حتی عربستان باشد تا قیمت نفت بالا رود ولی تا موقعیکه عربستانيها به راه راست نیایند باید تمام شبکه های رسانه ای کشور نام حجاز را جانشین عربستان سعودی کنند ، رسانه های غیر رسمی مسله استقلال بحرین را زیر سوال برده و مربوط به رژیم شاه کنند ، مسله جنگ نفتی عربستان بر علیه ایران و روسیه بعنوان خیانت عربستان به مسلمانان در دنیا و رسانه ها تبلیغ شود و اعلام شود حمایتهای کشورهای منطقه از تجاوز صدام را فراموش نکرده است و در صورت ادامه گستاخی های عربستان ، حتی ایران به طور مخفی و بدون پذیرفتن مسولییت ، حوثی ها را به موشکهای دقیقی که پایانه های صادراتی نفت سعودی را هدف قر ار دهند تجهیز کند . (3449862) (alef-13)
نفوذی دشمن اونوقت میاد سلفی میندازه و منتشر میکنه؟
امان از تئوری توطئه.
بعد هم اگر فرضا این همه نفوذی تو همه جای مملکت هست که دیگه واویلا! (3451475) (alef-18)
یعنی حاضری اینقدر خار بشیم؟ (3450024) (alef-13)
قربونتم ! بله ،خار چشم دشمنان شدن ، خيلي هم خوبه ! اوني كه بده " خوار" شدن جلو چشم
دشمنه !! (3451094) (alef-18)
ایرانی
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۱:۵۵:۲۰
کارشون اشتباه بود ولی رابطه با عربستان جز خفت و خاری چیزی برای کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران نداشته و ندارد...................................... (3450035) (alef-13)
ملاک شما پهناور بودن یک کشوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3451289) (alef-18)
اونها تجاوزکردن کجابودی (3450589) (alef-13)
مسعود
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۸:۲۳:۴۳
عزیز جان، اونجا که بهشون مدال مدال افتخار میدن. این هم شد راه حل؟ (3450892) (alef-18)
اگه تحویل عربستان بشن ، مطمئنا" اونا بهشون مدال میدن چون دقیقا" کاری کردند که اونا میخواستن (3451738) (alef-3)
خب دیگه حالا تو شعارهایمان باید بگیم، مرگ بر آمریکا. مرگ بر انگلیس. مرگ بر اسرائیل، مرگ بر عربستان، مرگ بر بحرین، مرگ بر جیبوتی، مرگ بر سودان، مرگ بر.........
ما کی دست از دخالت در دیگر کشورها بر می داریم؟ (3451931) (alef-3)
محبوب
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۳۵:۱۹
اقای محترم ساده اندیش نباشیم هیچوقت اینها خود سر نیستند چون اگر خودسر بودند نمی توانستند حمله به سفارت را سازماندهی کنند چون با این گروها برخوردی نشده است و بلاخره به جایی وصل هستند اگر از جایی پشتیبانی نمی شدند تا حالا تکلیف اینها مشخص شده بود به سفارت انگلیس حمله کردند چرا با اینها بر خورد نشد بد بختی اینجاست که مراکز تصمیم گیری قدرت مشخص نیست .وقتی چند جوان مخفیانه یک کلیپی رقص ترتیب می دهند در عرض 24 ساعت دستگیر می شوند ولی چرا اینها نه دستگیر می شوند و نه مجازات . خدا شاهد است اینگونه افراد به نطام بیش از امریکا و سایر دشمنان لطمه می زنند افرادی در کشور به نام نفوذی دستگیر می شود در صورتیکه دستگیر شدگان افرادی عستند که موضعشان مشخص است چون طبق قانون به برخی از نابسامانی ها در کشور انتقاد می کنند و مشخص است که افرادی منتقد می باشند . افراد نفوذی انهایی می باشند که خود شان را مدافع نظام و رهبری می دانند ولی در عمل عکس انرا انجام می دهند چون اینگونه افراد رامامورین باید شناسایی کنند بنده یک فرد معمولی وظیفه ندارم خودسرانه هرچی دلم خواست در کشور انجام دهم و خود سر هم باشم و کسی هم با من کاری نداشته باشد . خودتان بهتر از همه می دانید یک نشریه به نام اسلام و دفاع از نظام به یک خانمی از مسولین کشور اهانت و تهمت می زند و اخر سر هم اگر خواستند نشریه را لغو مجوز می کنند در صورتیکه با اینگونه افراد باید بر خورد شود تا این اتفاقات نیفتد اینگونه افراد در جهت حفظ منافع بیگانگان قدم بر می دارند اگر با اینها بطور ریشه ای برخورد نشود اینها کشور را دچار هرج و مرج خواند کرد .اگر اینها خود سر هستند و از جایی حمایت نمی شوند چرا در جلوی چشم نیروی انتظامی این کار می کنند و ماموران با انها برخورد نمی کند . (3449603) (alef-13)
در تایید فرمایش شما حضور بسیجیان و تظاهرکنندگان معترض به قتل شیخ نمر در ارومیه! چه کسی اجازه حضور افراد مسلح را در تظاهرات داده است. فرمانده بسیج! فرمانده نیروهای مسلح! مگر شهر هرت است که افراد مسلح شبه نظامی بدون دستور در خیابانها حضور یابند. چرا جو کشور را نظامی می کنند. (3450025) (alef-13)
تظاهرات مسلحانه غیرقانونیه و باید با این افراد برخورد بشه. واقعا یک عده میخوان در کشور آشوب به پا کنند. مردم باید مواظب باشن. کشور ایران امنیتش رو به آسونی بدست نیاورده که بخواد به آسونی از دست بده. (3450665) (alef-18)
چرا پلیس از گاز اشک آور برای برخورد با این خودسرها استفاده نکرده ؟ (3450881) (alef-18)
شهرام
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۱:۵۵:۲۷
همین بابائی که عکس سلفی گرفته رو بگیرید تمام رفیقاشو لو میده اگه راست میگید!!!!!!!!!! (3451295) (alef-18)
خوب فردا اگه برای حمله به یک تجمع لازم شد چی؟ (3451856) (alef-3)
دکتر یوسف سپاس
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۵۷:۱۱
خدای را سپاسگذاریم که ریاست آقای روحانی بر قوه مجریه اگرچه به دلیل ضعف قوانین جاری و ناعادلانه حاکم بر کشور تاثیری عملی بر کارکرد این قوه ندارد اما برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی حاکمان تسلیم منطق، عقل و خردگرایی شده اند. جا دارد این اتفاق میمون و مبارک را که برای اولین بار در تاریج جمهوری اسلامی شاهدش هستیم به ملت ایران تبریک بگوییم و جشن خردگرایی حاکمان بگیریم. (3449661) (alef-13)
اگر یک نفر پیدا میشد که افسار به دهن چنین افرادی میزد جرات چنین رفتارهای مغایر با منافع ملی را پیدا نمیکردند . (3449755) (alef-13)
متاسفانه از تاریخ درس نمی گیرید. همه اینها برنامه ریزی عربستان بود. حج را حرام باید اعلام کرد همانطور که امام فرمودند اگر اقتضا کند رفتن به حج را هم حرام خواهیم کرد. (3449759) (alef-13)
یعنی حمله کنندگان عوامل عربستان بودند؟ (3451971) (alef-3)
بی خیال خودتان حمله میکنید و خودتان هم میگویید کار غلتی بود ؟ (3449786) (alef-13)
من نمیدونم این برادران چرا اینقدر عجیب توجیه میکنن که چون دولت عکس العمل نشون نداده ما نتونستیم خشم خودمونو کنترل کنیم و خیابانی و بدون مجوز اعتراض کردیم ،خب عزیز من این همه راه قانونی برای ابراز عقیده هست
اصلا میرفتید از دولت شکایت میکردید که چرا عکس العمل نشون ندادی
مگه فتنه گرها کاری بجز کار شما کردن اونها هم برای حرکت خیابانی خودشون توجیه شمارو میاوردن که ریختن توخیابون و اون فجایع پیش اومد ،اگه کار اونها از نظر شما غیرقانونی بود خب الان که شما همون کارو با همون توجیه انجام دادید ،مملکت هزارراه اعتراض قانونی داره (3449815) (alef-13)
فعلا کاری که نباید میشد،شد.
عربستان اعدام کرد.
کل خبرگزاری ها تیتر مربوط به حمله ایران هست.
احسنت! (3449818) (alef-13)
اینا دلواپسان هستند که در هشت سال احمدی نژاد اقتصاد مملکت را نابود کردند . (3449820) (alef-3)
واقعا در همه چیز می بینیم اینها دارن با عربستان همراهی میکنن. در ضربه زدن به توافق هسته ای.
مشاور عربستان گفته "کاری می کنیم که ایرانیها در عربستان گدایی کنند". جدا از اینکه این حرف احمقانه است اما نکته اینه که هم عربستان و هم عده ای در داخل دارن سعی می کنن ایران از نظر اقتصادی ضربه بخوره. یعنی اینکه ایران نتونه با جهان و بویژه غرب رابطه خوبی داشته باشه تا از نظر اقتصادی پیشرفت کنه. حالا در داخل یک عده هدفشون از این کار ضربه به دولته بی توجه به اینکه دارن به کل کشور و مردم ضربه میزنن. داریم می بینیم هر دو دارن در برابر برجام سنگ اندازی میکنند. (3449974) (alef-13)
تسخیر سفارت بزرگترین خدمت به عربستان بود . (3449826) (alef-3)
میگن این سلفی ها به درد پناهندگی سیاسی در کشور جیبوتی می خوره (3450099) (alef-13)
اونوقت برای بازی های بعدی چیزی در کف نخواهند داشت! (3450122) (alef-3)
اینها رهبر رو تاجایی قبول دارن که به نفعشون باشه. فقط سخنانی از رهبر رو گوش میدن که به سود آنهاست ولی بقیه سخنان رهبر که به نفعشون نباشه رو کنار میذارن. (3450286) (alef-13)
تا کی حرف؟مردم عمل قاطع میخواهند،این جماعت دست خوارج نهروان را از پشت بسته اند،اینها اگر انقلابی و اهل جهاد بودند جلوتر از رهبری حرکت نمیکردندو بجای بالا رفتن از دیوار سفارت و هزینه تراشی برای ۸۰ میلیون ایرانی در کنار دیگر مجاهدین در سوریه می جنگیدند ،اینها مشتی ترسو هستند که با هوچی گری و ایجاد تنش و اغتشاش قصد تخریب و ناتوان نشان دادن دولت را دارند،حمله به سفارت انگلیس ،حمله به سخنرانی لاریجانی،مطهری و سید حسن خمینی و الان هم حمله به سفارت عربستان پایان این سریال کجاست؟أین تذهبون؟ انقدر هم غیرت غیرت نکنید و این شعار ها را در جراید و روزنامه هایتان چاپ کنید شما اگر غیرت داشتید برای جان مال و ناموس ایرانی هزینه تراشی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه اسلامی نمیکردید درد کسانی که به شما خط میدهند شیخ نمر و غیرت شیعه نیست بلکه قدرت است والسلام. (3450360) (alef-13)
باید یاد بگیریم که مثل دولت باشیم
هر کشوری بهمون توهین کرد بخندیم فحش داد بخندیم به نوجونامون تجاوز کرد بخندیم چند نفرمون رو کشت بخندیم چند صد نفرمون رو کشت بخندیم هر بلایی سرمون اورد بخندیم فوق فوقش بگیم خیلی بدی چرا اینکارو کردی
اینجوری کسی ناراحت نمیشه . الانم چند نفر رو بدین عربستان سر ببره شاید دلش خنک شد و شما رو بخشید .اصلا برید التماسش کنید.
خیلی جالبه همه اونایی که تا دیروز پیرو قوم گرایی به تمام اعراب فحش میدادن امروز حمله به سفارت عربستان رو تقبیح میکنن واقعا جالبه (3450817) (alef-18)
آخه نگارنده عزیز
شما از کجا میدونی این توطئه خوده عربستانی ها و عواملشون نبوده
چرا اینقدر سریع موضع بر ضد منافع ملی می گیرید
عربستان با هواپیما و موشک به سفارت ایران علنا حمله می کنه بعد میگه بررسی می کنیم
اونوقت یه عده توی کشور دقیقا آنچه دشمنان میخواهند می گویند (3450889) (alef-18)
Hossein
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۰۲:۵۳:۵۸
شعار "حيدر-حيدر" رو هر تسخير كننده اي سر نميده. فيلمهاي حادثه تو سايتها هست ببينيد. (3451658) (alef-18)
"دیروز انگلستان، امروز عربستان و فردا شاید سفارت هر کشوری....."
شما باید از پریروز شروع می کردی..... روز تسخیر سفارت آمریکا... این سنت بالا رفتن از دیوار سفارت از اونجا شروع شد و حالا همتون هیچ وقت به اون اشاره نمی کنید.
آره آقاجان... داستان مال پریروزه ولی شما همش از دیروز شروع می کنید. (3449448) (alef-13)
علیرضا
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۳:۲۲:۵۲
نه دوست عزیز، شما مقایسه ای نادرست دارید انجام میدید. اون روز سفارت امریکا با خود دولت وقت باهم بر علیه منافع مملکت در حال همکاری بودن. اشغال سفارت امریکا بخاطر حمایت استراتژیک امریکا از دولت غیردموکراتیک اون زمان بود. اگر شرایط فعلی با ثبات کشور رو اون موقع داشتیم، مطمئن باش با اخراج سفیر و بستن سفارت کار به اینجاها نمیکشید.
خیلی ظالمانه ست که اتفاقات وقیح ورود به سفارت انگلیس و عربستان رو هم جهت و هم جریان با تسخیر لانه جاسوسی بدونیم.
اگه به عدم موفقیت پلیس در مقابله با هجوم به سفارت عربستان یا انگلیس مطلبی دارید بفرمایید، وگرنه تقصیر رو به گردن جریان دانشجویی سال های اول انقلاب انداختن خیلی نادرسته. (3450250) (alef-13)
عدم موفقیت پلیس در مقابله با هجوم به سفارت!!!!!!! آیا در هجوم به سفارت روسیه هم پلیس عدم مفقیت داره؟ (3450774) (alef-18)
مساله اینه که یک عده با این کارها سعی میکنن با مخالفان داخلی تسویه حساب کنن. یعنی منافع ملی میشه بازیچه منافع گروهی و جناحی.
مثلا با حمله به سفارت آمریکا میخواستن دولت موقت و بعد نیروهای جناح مقابل رو کنار بزنن که موفق شدن. با حمله به سفارت عربستان هم میخوان جلوی اجرای برجام رو بگیرن و در آستانه انتخابات و اجرایی شدن برجام آشوب درست کنن.
متاسفانه ما هنوز یاد نگرفتیم که درجایی که منافع ملی و کلان کشور هست، مسائل جناحی رو کنار بگذاریم. (3450291) (alef-13)
اتفاقاً برعکس. مهمترین کاسب این ماجرا دولت هست که تلاش دارد در آستانه انتخابات دوقطبی اعتدال-افراط را شکل بدهد و رأی مردم را کاسب بشود. در وسط این تجمع چندصدنفره، یک جمع دو سه نفره میتوانند کل اعتراض را به آشوب بکشانند. (3452627) (alef-13)
saeeeded
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۳:۵۱:۳۸
به قول معروف:
دیگی که واسه ما نجوشه، میخام که سر سگ توش بجوشه.
.
منافع ملی کیلو چند ؟ (3453350) (alef-13)
بچه حزب اللهی ها خیانت نکرده اند آقا جان غیرت داشته اند رفت اند حق وهابیهای آل سعود را کف دستشان گذاشته اند.
حزب اللهی خیانت نمی کند شما خیانت می کند با کوبیدن انقلابی ها (3449449) (alef-18)
حزب اللهی حرف آقا رو قبول نداره؟؟ خخخخخخخخخخخخخ
خندیدیم
هر کی پریده تو سفارت ضدنظامه (3449452) (alef-18)
مگه کشور رهبر نداره؟ مگه دولت و مجلس و قوه قضاییه و نیروهای مسلح و پلیس نداره؟ کنار گذاشتن اینها میشه دفاع از نظام؟ ناامن نشون دادن کشور و بردن آبروی کشور و مردم و نظام میشه دفاع از نظام؟ (3450500) (alef-13)
جالب اینجاست که بعد از این هم صغرا کبری نویسنده و آوردن شواهد زیادی از قول رهبری که همه حزب اللهی و حزب اللهی نما دست کم ادعای پیروی از ایشان را دارند، باز هم چنین اشخاصی حرف خودشان را می زنند!! (3449464) (alef-18)
برادر ميتوني بري يمن و عراق و سوريه با اونا بجنگي نه توي تهران و ضررزدن به خودمون (3449539) (alef-3)
آقا جان
با اونا نجنگیده که حالا میگی بره تو عراق و یمن بجنگه ... با این ندانم کاریها با ما جنگیده (3451748) (alef-13)
آقا چرا بعد از حادثه منا غیرت نداشتن ؟ ؟؟
چرا بعد از تجاوز به ایرانی ها غیرت نداشتن . ؟
این غیرت چیه که پیچش دسته خودشونه ؟ (3449547) (alef-3)
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۱۱:۴۰
دوست عزيز ..حزب الهي وقتي جاي پاي ولي خود بذاره حزب الهي است...جناب رستگار..كم كم يك در ميان نوشته هاي شما هم سانسور ميشه..نهايتا حكمي مثل حكم حمله كنندگان به مطهري براي عده اي خرده پا صادر ميشود و كسي كاري به ريشه اين ناهنجاريها ندارد...خيالتان راحت... (3449561) (alef-13)
بچه انقلابی ها لطف کنند و قدم رنجه بفرمایند عربستان سعودی و در آنجا آن طور که شایسته می دانند حق وهابیون رو کف دستشون بگذارند. با به آتش کشیدن سفارت عربستان هیچ حقی از وهابیون گرفته نمی شود برادر! (3449640) (alef-13)
دشمن دانا به از دوست نادان (3449691) (alef-13)
خودزنی غیرت نیست ! (3449731) (alef-13)
این چطور حزب اللهی است که به منافع کشور و ملت ضربه میزند؟!
ما حزب الهی این چنینی نخواهیم که را ببینیم؟!
زورتان زیاد است و ژانگولر بلدید بفرمایید سوریه، با داعش بجنگید. تسخیر سفارتی که ساکنانش افراد بدون اسلحه و دفاع و غیر نظامی بودند، هنری نیست که هیچ عین بزدلی است. من هم میتوانم هروز از دیوار منزل و محل کار هر کسی بالا بروم و خانه اش را به اتش بکشم ! فکر میکنید سخت است؟
بزرگانتان یادتات ندادند از دیوار بالا رفتن غیرت حساب نمیشود؟ اسم اتش زدن و دزدی اموال سفارت غیرت است؟ غیرت را ان رفتگری دارد که کوچه و خیابان سفارت را بعد از شلوغ بازی احمقانه شما تمیز کرد ، تا نانی (((( ...حلال....))) برای اهل خانه اش ببرد!
ما که زورمان به شما نمیرسد، حساب ما باشد به قیامت! (3449732) (alef-13)
زیباترین پاسخ را دادی هموطن (3450514) (alef-13)
درود بر شما.واقعا لذت بردم از يادداشتتون.. (3451444) (alef-18)
ممنون از مطالب مفیدتون پیشنهاد می دم در قبال این افرادی که جبهه جدیدی در داخل دارند باز می کنند خیابونها رو سنگر بندی کنیم چون امکان با توجه به حکم عادلانه ای که در انتظار این افراده فردا روزی اماکن بالا رفتن از هر ساختمانی رو می تونیم برای این افراد تصور کنیم (3453777) (alef-13)
مشکل اینه که اگر اسم خودت رو حزب اللهی بذاری به خودت اجازه هر کار غیر قانونی رو می دی و بقیه هم باهات مماشات می کنند، در صورتیکه همه ما در برابر قانون برابر هستیم و حق پایمال کردن منافع ملی کشور رو نداریم. باید دولت با محاکمه و زندانی کردن این افراد این رو ثابت کنه! (3449749) (alef-13)
بچه حزب الهی ها نه، ولی اونایی که به اسم بچه حزب الهی چنین رفتارهایی میکنند، حتماً خائن هستند. در این اقدام هیچ کوچکترین اثری از دلسوزی دیده می شود و قطعاً نیت خیرخواهانه ای برای کشور پشت آن نیست. مثل روز روشن است. (3449757) (alef-13)
مثلا تو انقلابی هستی ! (3449763) (alef-13)
اگر غیرت را آنطوری که شما می گویید دارند بروند در یمن رو در روی عربستان بجنگند. چرا در داخل کشور آتش روشن میکنند؟ (3449773) (alef-13)
باید هم تحریک کنندگان و هم تایید کنندگان و هم عاملان آینگونه اقدامات را به دلیل خیانت به منافع ملی و نظام محاکمه کنند. (3449784) (alef-13)
شما غیرت داری برو سوریه بجنگ نه اینکه حلقه به گوش باشی برای منافع مادیت (3449806) (alef-13)
حزب الهی خودت بگو خودت قضاوت کن
خوب شد گزک دست عرب ها دیدی ...
این چنین ادعای کهن بودن داریم خار و خفیفمون کنند (3449831) (alef-13)
شما به ایران ضربه زدین و به عربستان خدمت کردین اونوقت میگین حق عربستان رو گذاشتین کف دستش؟
شما برعکس نشونه گرفتین!
الان عربستان چه ضرری کرد؟ کلی هم سود کرد و پروژه ایران هراسی رو داره پیش می بره و کلی حمایت جذب کرد و جریان شیخ نمر هم فراموش شد!
الان ایران چه سودی کرد؟ کلی هم ضرر کرد و در زمانی که میتونست اجماع جهانی علیه عربستان به علت اعدام شیخ نمر ایجاد کنه، حالا در موضع انفعال قرار گرفته. تازه کلی هم تنش درست شده در منطقه و میتونه از نظر اقتصادی هم برای ما تبعات بسیاری داشته باشه. روی هم سرمایه گذاری خارجی، توریسم و هم روابط دیگر کشورها حتی کشورهای غربی و شرقی غیر عربی تاثیر منفی میگذاره. (3449860) (alef-13)
غیرت با حماقت فرق داره! خودزنی غیرت نمیشه! (3449905) (alef-13)
مردم متمدن ایران را وحشی معرفی کردن خیانت نیست پس چیست ؟ (3449971) (alef-13)
یعنی اگه یک عده در عربستان حمله میکردن به سفارت ما و چند نفر از دیپلماتهای ما رو میکشتن غیرت بیشتری داشتن چون شما تونسته بودین فقط سفارت رو آتش بزنید؟
به این کار میگن حماقت و جنایت و بزدلی نه غیرت. (3449981) (alef-13)
دوست خوب من کسی منکر غیرت بچه حزب اللهی ها نیست و لی کسانی که این کار را کردند فقط آب به آسیاب دشمن ریختند و باعث شدند آل سعود از این حرکت آنها موجی رسانه ای حد اقل در کشور خودشون درست کنه و شهادت شیخ نمر را هم پشت این موج مخفی یا کمرنگ کند
در ضمن بچه حزب اللهی که بصیرت نداشته باشد چگونه حزب الهی است
قصد مقایسه ندام ولی خوارج هم که شمشیر به روی امام زمان شان کشیدند هم نماز و قران می خواندند در جنگها جزئ پیش قراولها بودند ولی کارشان به آنجا رسید که به روی امام خود شمشیر کشیدند ما باید از این واقعه های گذشته درس بگیریم و دیگر تکرار نکنیم (3450066) (alef-13)
اره خوب اگه این اسمش خیانت نیست لابد خدمته؟
جرات داشته باشید غلطی کردید پاش واستید
تا دید اوضاع شکراب شد نیگن کی بود کی بود ما نبودیم
ما شنیدیم حفاظت اطلاعات مملکت خیلی قوی تشریف دارن ولی این فقط و فقط در مورد مخالف اعم از ملی مذهبی، شاهی، جنبش سبز و اصلاح طلب هاست تا رسید به خودشون نمیتونن پیدا کنن. چرا راه دور در مورد همین اسید پاشی هنوز نتونستن پیداش کنن دست مریزاد واقعن (3450088) (alef-13)
غفاری
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۳:۴۵:۵۰
حداقل فرمایشات مقام معظم رهبر ی را گوش کنید اگر به چیز دیگری اعتقاد ندارید وغیرت داشتن وحزب الهی بودن را بهانه قرار ندهید حزب الله واقعی پیرو رهبری است وبا خود سری آب به آسیاب دشمن نمیریزد. با آتش زدن سفارت عربستان بهترین کمک را به مظلوم نمایی عربستان کردید ودر زمین دشمن بازی کردید خداوند به همه ما بصیرت دهد. (3450290) (alef-13)
متاسفم که بعضی ها اصلا درباره این مسائل فکر نمی کنند. حمله به سفارت عربستان حتی اگه بر فرض هم سودی برای ایران داشته باشه ضررهای درازمدتش بسیار زیاده.
الان عمان که از قبل از انقلاب و بعد از اون همواره با ایران رابطه خوبی داشته و در اوج بحرانها و تحریمها با ایران روابط گرمش رو حفظ کرده هم از این اقدام ابراز نگرانی کرده.
وقتی شما به یک سفارت حمله می کنید دیپلماتهای کشورهای دیگه هم احساس امنیت نمی کنند. حتی کشورهای دوست و یا کشورهایی که رابطه بدی هم ندارن هم فکر میکنن ممکنه سر هر اتفاقی به دیپلماتهاشون حمله بشه. خوب این باعث میشه کشورهای مختلف رابطه شون رو با ایران محدود کنن. به توریسم ضربه میزنه. به سرمایه گذاری خارجی ضربه میزنه. به نگاه مردم جهان به ایران ضربه میزنه.
جالبه این وسط ایران اینهمه ضرر کرده و بعد شما می گید حق عربستان رو کف دستش گذاشتید؟ خوب عربستان چه ضرری کرد؟ اگه میخواستین رابطه ایران و عربستان قطع بشه میتونستین جلوی مجلس که بیشترشون اصولگرا هستند تجمع کنید. هزار راه دیگه بود که ایران مقتدرانه و از موضع قدرت این کار رو انجام بده نه از موضع ضعف. (3450321) (alef-13)
امان از دست شما خوارج زمان. (3450805) (alef-18)
یاد دوستی خاله خرسه اوفتادم! (3452131) (alef-3)
تسخیر یعنی چه؟ این کار اشغال غیر قانونی است (3449454) (alef-18)
جفتش یکیه فازت چیه دقیقا (3449469) (alef-18)
فرق بین بشین و بفرما و بتمرگ. تسخیر معمولا به فتح پیروزمندانه یک محل گفته می شود. اشغال بر خلاف قانون انجام می شود. چرا می گوییم فلسطین اشغالی نه فلسطین تسخیر شده (3449984) (alef-13)
منظورش بار منفی یا مثبت کلمات است (3450273) (alef-13)
استاد! یکی نیستند. اشغال بار معنایی منفی دارد و تسخیر بار معنایی مثبت. اولی محکوم میکند دومی تایید. افتاد؟ (3450335) (alef-13)
چقدر حرف های امروز شما شبیه مواضع دیروز دولت موقت است (3449457) (alef-18)
با دقت بخون ببین دولتی که ازش تنفر داری در این مورد خاص نظرش چقدر شبیه نظر مقام معظم رهبری در سال ۶۷ هست
حالا حرف حسابت چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بگو ببینم (3449465) (alef-18)
منظور چیه؟ به چی این کامنت مثبت داده اید یا خودش به خودش مثبت داده است. (3449953) (alef-3)
به این مثبت دادیم که شما هنوزم 4میلیون بیشتر نیستید (3450228) (alef-13)
منظورش واضحه جانم، داره میگه افراطی ها که از دولت روحانی تنفر دارند بروند و سخنان رهبر ناقلاب رو وقتی که ایشون رئیس جمهور بودن بخونن تا ببینن ایشون هم مخالف با بالارفتن از دیوار سفارتخانه ها بودن و هستن. (3450374) (alef-13)
آقا هیچ جای این مسأله دست های پشت پرده نداره. خیلی روشن و واضحه و مسوولان باید یک بار برای همیشه این بی قانونی و پنهان شدن برخی ها پشت نقاب انقلابی گری رو پایان بدن. طرف تا دیروز می رفته رو دیوار سفارتخانه ها و توی سفارتخانه ها و تشویق هم می شده، بهش انقلابی می گفتن و تأییدش می کردن، به همین دلیل این بار هم پریده رو دیوار سفارت و رفته تو و همون کارها رو تکرار کرده. به خیال خودش هم داشته فی سبیل الله کار خیر انجام میداده. هیچ دست پنهانی وجود نداره. (3450388) (alef-13)
حق اعتراض حقی است جهانی! اما تخریب وآتش زدن جز حماقت ویا دستاویز دیگران شدن چیزی نیست (3449466) (alef-18)
اگر قبول کنیم که تسخیر یک سفارتخانه که امنیت آن توسط کشور ما تضمین شده اصولا کار اشتباهی است، که امروزه همپای اکثر مردم این را از دهان بسیاری از مقامات ارشد کشور نیز می شنویم، باید شمول آن را به تمام سفارتخانه ها گسترش بدهیم و قدری در تاریخ کشور خود تامل کنیم. فقط اگر! (3449467) (alef-18)
درتاريخ كه نميشه تجديد نظر كرد ولي ميشه ان را درشت نوشت و از ان عبرت گرفت (3449602) (alef-3)
بله اشغال سفارت آمریکا هم یک اشتباه بود وتاوان "آن هم بسیار سنگین ( بیایید یکبار با خودمان صادق باشیم ) اما شاید با تمام صدمات ناشی از آن حداقل یک توجیهه داشته باشد آنهم بی تجربگی نظام نو پایی که هنوز با الفبای سیاسی حاکم بر جهان آشنایی کامل نداشت ومردمی که هرچند رهبری فرهیخته داشتند اما کماکان هبجانات ناشی از یک سال پر هیاهوی اعتراض آمیز قدرت تفکر صحیح را از آنها گرفته بود !ولی بعد از گذشت سالها از آن ماجرا وصدماتی که از حرکت مشابه مثل اشغال سفارت انگلیس پیش آمد دیگر ادعاهایی شبیه شور مردمی وخشم عمومی و... یک فریب بزرگ است که باعث میشود دشمن همچنان از این خود فریبی سوء استفاده کند وکشور ما را به انزوای بیشتر بکشد ! (3449771) (alef-13)
به هر حال این اشتباه بزرگ باید یه جوری رفع ورجوع بشه که هم آبروی رفته برگرده وهم این عربستان احساس پیروزی نکنه ! (3449781) (alef-13)
به هر حال عربستان علیرغم شکستهای پی در پی دو سال گذشته در عراق و سوریه و یمن و جریان برجام یک پیروزی با کمک یک عده در داخل بدست آورد. ولی خوب هنوز عربستان در موضع ضعفه. (3450274) (alef-13)
دوسنان قبلا یک سفارت رو گرفتن فکر کردن فتح الفتوح کردن هر سال هم این جریان رو تلویزیون نشون میده دوستان فکر میکنن گرفتن سفارت بی دفاع یک فتح بزرگه در حالی که نمیدونن اونجا جایی است که رفتن داخلش شکسته و تله است نباید رفت اینقدر درک و فهم ندارند (3450037) (alef-13)
علیرضا
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۶:۳۳:۲۵
معنیه غیرت رو هم فهمیدیم،از کی تا حالا خوشحال کردن اسرائیل و اذنابش در منطقه شده غیرت ؟شما دقیقا در جهت منافع اسرائیل قدم برمیدارین و به نظام ضربه های جبران ناپذیر در سطح بین المللی میزنین که باعث شده خرده کشورها هم برامون شاخ بشن،طرف اومده جلوی سفارت داره عکس سلفی میگیره،حتما نوشته من و سفارت عربستان همین الان یهویی. (3449477) (alef-13)
آقای غیرت دار پر دل وجرات ما هم از شما توقع داریم که بری و ریشه وهابیت و صهیونیسم و .... و کلا همه دنیا رو بکنی خوب یا علی . تو بغل مامان جونت نشستی خالی میبندی پاشو برو تو مرز عربستان بهشون حمله کن و ریشه اونا رو بکن بعد اسراییل و بعد دیگر دشمنی که همیشه ازش یاد میکنین . این همه رجز خونی ولی یه قدم به جلو نمیروید بدو عزیزم یاعلی برو با غیرت ما از اینجا مواظبت هستیم و مثل زمان دفاع مقدس که ما میجنگیدیم شما برامون دعا میکردید حالا ما هم پشت شما هستیم برو سوریه برو یمن و از اسلام دفاع کن اینجا با خوردن و خوابیدن و بالا رفتن از دیوار سفارت نتیجه نمیگیری (3449507) (alef-13)
پهلوان های بعد از عملیات!
صبح عملیات رمضان خیلی خسته برای یک ساعتی رفته بودیم داخل سنگر استراحت کنیم،
شب خیلی سختی گذشته بود، چندین شهید داده بودیم، با آنکه تعدادی عراقی هم اسیر گرفته و مقدار زیادی ضربه به نیروهای دشمن زده بودیم، اما نتوانستیم مواضع جدید را نگه داریم.
خاکریز مناسبی برای دفاع در برابر پاتک عراقی ها فراهم نشده بود، برای همین نصفه شبی به جای اول برگشته بودیم.
هوای گرم تابستانِ جنوب، باد و طوفان توام با خاک، خستگی شدید، گفته بودیم ماشینی برای عقب بردن اسرا بیاید آنهم نیامده بود. !
همه حالشان گرفته بود، با این همه، کریم، پیک گردان که از بچه های لشکر آباد بود و عرب، و دو سه تا از بچه های پر انرژی را نگاه داشته بودیم مواظب اسرای عراقی باشند تا ماشین بیاید، و ما هم کمی استراحت کنیم...
هنوز چشمهایم گرم خواب نشده بود که دیدم کریم با سرعت و استرس داخل سنگر آمد و التماس که بیایم بیرون !
می گفت اتفاق بدی دارد می افتد...
با عجله و گیج بیرون رفتم،
خدایا... !
نیرویی تازه وارد که اتفاقا ریش بلند و چهره با هیبتی داشت، یکی از اسرا را داشت از بقیه جدا می کرد ببرد... لباس پلنگی تن این نیرو بود و کلی هم به خودش نوار تیربار ماهرانه پیچانده بود، ظاهرش جوری بود که فکر می کردم از مسئولین جنگ باشد،
با تعجب پرسیدم: "کجا؟!
اسیر رو کجا می برین؟!
که دیدم با لهجه ای محلی و با همان عصبانیتی که چهره اش را گرفته بود گفت: "می برم به سزای اعمالش برسونم این بی پدر مادر رو..."
بی چاره اسیر عراقی که از چشمهای تازه وارد فهمیده بود چه خبر است، پشت سر هم التماس می کرد "دخیل خمینی، انا مسلم، اخی... اَنَ شیعه، بالعباس..."
و مثل باران گریه می کرد،
لباس پلنگی اما عین خیالش نبود، مثل گوسفند می کشیدش ببرد پشت خاکریز و کارش را تمام کند!
صدایش کردم و گفتم:
"داداش جریان چیه ! به ما هم میگی چی شده؟"
بصورت غضبناکی نگاهی به من کرد و گفت: "من قسم خوردم حتما باید یه عراقی بکشم، رو قرآن دست گذاشتم که تا عراقی نکشم برنگردم، و هنوز نشده... همین یکی رو می کشم میرم،
نگاه سبیلاش کن به خدا از اون بعثی هاست!"
مطمئن شده بودم از نیروهایی است که حتی یک عملیات جبهه نبوده و تنها با دیدن یک فیلم دنبال قهرمان بازیست، به کریم گفتم: "یه قدم دیگه عراقیه رو ببرد اون طرف، دو تا پای این آقا رو میزنی و سوراخ می کنی...
این دستورِ فرماندهیه، فهمیدی؟!"
آنقدر هم جدی گفتم که خودم هم داشت باورم می شد فرمانده ام!
کریم هم از خدا خواسته و خوشحال، محکم گفت چشم! و بلافاصله گلنگدن کلاشینکفش را کشید و دقیق نشانه گرفت به پاهای آن پهلوان پنبه...
جوری جدی به طرف پایش نشانه گرفت که با عجله گفتم: "نه الان..."
طرف واقعا ترسید و اسیر بی نوای عراقی را با ترس ول کرد و آمد طرفم، اما این دفعه با التماس گفت:
"من قول دادم عراقی بکشم، قسم خوردم..."
بردمش بالای خاکریز، خط عراق را نشونش دادم، گفتم "ببین دلاور، نترس، سرتاسر اینجا عراقی اند، دیشب همین تیربار 7-8 نفر از بچه های ما رو شهید کرده، عراقی می خوای؟ برو اونجا هر چند تا می خوای بکش..."
گفت: "نه از همینا بهتره..."!!
از دیشب حمله دلاورانه بعضی پهلوان پنبه ها به سفارت عربستان را که می دیدم، نمی دانم چرا همه اش یاد آن قسم خورده می افتم!
چقدر هم قیافه های اینها شبیه همان است!
چفیه دور گردن، ریش بلند، چشمهای غضبناک، آستین ها ور زده، اما جرات یک شب همراهی بچه ها را نداشتند...
اصلا بسیجی ها آن شکلی نبودند، ساده، خنده رو، با صفا، متواضع، مهربان، و البته جسور و نترس و با خدا...
جنگ که تمام شد این پهلوان ها یکی یکی پیدایشان شد، همه هم قسم خورده، همه با هیبت، صدایشان ده برابر بلندتر، ادعایشان صد برابر، تیپشان هزار برابر، اما جرات و جربزه و نیت خالصشان... خدا می داند!
می خواهید انتقام شیخ نمر را بگیرید؟
از بی احترامی به دو نوجوان ایرانی در جده غضبناکید؟
تقاص کشته های منا را می خواهید بگیرید؟
نیروهای عربستان با حوثی ها دارند می جنگند، بفرمایید یمن! بفرمایید سوریه، بفرمایید موصل، عربستانی های آماده جنگ آنجا هستند.
نمی دانید حفاظت سفارتخانه ها و کنسولگری ها به عهده کشور میزبان است؟
نمی دانید بابت هر ورق کاغذ و هر آجر سوخته، فردا شمش طلا از جیب این ملت بینوا باید غرامت بدهیم؟!
نمی دانید آبروی ما و شیعیان مظلوم را در جهان می برید؟
نمی دانید حمله به یک ساختمان دیپلماتیک شجاعت نمی خواهد؟! کوکتل مولوتوف نمی خواهد، عربده نمی خواهد؟!
نکند شما هم قسم خورده اید... !
قسم خورده اید ما حصل زحمت رزمنده ها و شهدای بی نام و نشان، و آبروی امام و جمهوری اسلامی را ببرید که بگویید خیلی قوی هستید... همه سرمایه ملت را به باد بدهید که بگویید قدرتمندید؟!
اصلا شما اهل جنگید...؟!
اهل مبارزه اید...؟!
البته همه چیز گویاست...
رحیم قمیشی (3449521) (alef-13)
واقعا باید به شما درود فرستاد. اینکه نگذاشتید یک نفر به قول خودتون پهلون یک اسیر بی دفاع رو بکشه واقعا آفرین داره.
جدا از ارزش انسانی کار شما، من فکر میکنم دلیل اینکه عراق نتونست در اهدافش در جنگ موفق بشه همین کارهای امثال شما بود. این فرهنگ شما و امثال شما بود که آنها رو شکست داد. مثلا اگه اسیر کشی گسترش پیدا می کرد مطمئنا در طرف مقابل صدام میتونست بیشتر علیه ایران تبلیغ کنه و حتی شیعیان رو بیشتر علیه ایران بسیج کنه. (3450362) (alef-13)
این "پهلوان پنبه ها" چون احساس ضعف می کنند دست به این کارها میزنند.
همونطور که آدمی که اسیر رو میکشه قوی حساب نمیشه، اینهایی هم که به سفارت حمله کردن افراد ضعیفی هستن که میخوان اینجوری ضعفشون رو پنهان کنن. (3450516) (alef-13)
من واقعا به شما آفرین میگم و درود میفرستم. ایران با وجود شما و امثال شما قهرمانان واقعی پابرجاست نه به خاطر یک عده پهلوان نمای دروغین.
یعنی اینجوری که شما از اسیر بی پناه دفاع کردی، همین باعث گسترش فرهنگ ایران و تقویت کشور و همدلی و کاهش جرم و جنایت و اقتدار ایران در عرصه جهانی و در نگاه مردم کشورهای دیگه میشه. (3450521) (alef-13)
چيزي كه نه شما نه بقيه و نه حتي رييس جمهور در موردش صحبتي نكردين و نشان از تفكر سطحي ما ايراني ها داره تو همه مراتب اين موضوعه كه ؛
ما هيچ وقت علت رو درست نميكنيم و هميشه ميخوايم معلول رو اصلاح كنيم، همين رفتار باعث عقب موندگي ما تو خيلي زمينه هاست
مثلا تو همين مورد سفارت عربستان ، همه از جمله رييس جمهور ، خواهان مجازات و برخورد شديد هستن ، كه انشالله صورت بگيره ، ولي تازه اگه نشه مثل قضيه ي سعيد عسگر و همه به سزاي عملشون به صورت كامل برسن ، فكر كردين چه نتيجه اي رو تو چه مدت زماني ميگذاره ؟!
يعني اين همه قاتل و قاچاقچي رو اعدام ميكنيم ديگه بقيه عبرت گرفتن و كسي قتل و جنايت نميكنه !!؟؟؟
قاتل كه از نتيجه و حكم و نوع مجازاتش كامل اگاهه باز هم كار خودش رو ميكنه ، چه برسه به اون دوستان كه درحين ارتكاب جرم سلفي هم ميگيرن و خيالشون تقريبا راحته ، !!!
نميخوام بحث از فرهنگسازي و اينجور چيزا بكنم چون حتي تو جوامع بسيار با فرهنگ هم يك سري افراد متخلف و جوگير پيدا ميشن ، فقط شايد تعدادشون كم و زياد باشه ، مثلا تو همين فرانسه سالي نبود كه اعتراضات مدني به به اتيش كشيدن اموال مردم خلاصه نشه و ....
خب اينا رو گفتم كه بگم رييس جمهور بايد نامه ميزد به بالاترين مقام انتظامي و خواستار عزل كلييه ي مسئولين و مقامات انتظامي رده بالاي مملكت كه مسئول حفظ امنيت اماكن ديپلماتيك هستن ميشد و عاملان و امران رو تو اونجا محاكمه ميكردن ،
تاكيد ميكنم ؛ همه ي عاملان و امران انتظامي مرتبط با موضوع هستن كه از وظايفشون تخلف كردند و اين لكه ننگ رو به پيشاني ايراني چسبوندن
منه معترض وقتي اينقدر احساس امنيت ميكنم كه با مامور انتظامي سلفي ميگيرم ، خب تا اخرش معلومه ديگه ، هر كاري جو بگيره انجام ميدم ،همه همينطورن ، همه
در ضمن الكي هم نندازيم گردن عوامل پشت پرده و مشكوك و ....
والسلام (3449542) (alef-13)
انقدر تسخیر کنید تا آخرش تسخیرتون کنن (3449548) (alef-3)
زیاد تند روی نکنید بزودی غربی ها عربستان را تجزیه می کنند وخواهید دید این اتفاق به نفع ایران تمام خواهد شد. (3449549) (alef-13)
تضعیف عربستان به سود ایرانه ولی تجزیه عربستان به ضرر ایرانه. چون با اینکار منطقه خیلی بیشتر ناامن میشه. الان عربستان هرقدر هم از تروریست حمایت کنه باز نمیذاره بیش از اندازه آش شور بشه تا دامن خودش رو هم بگیره و تا حدی تروریستها رو کنترل میکنه. اگه عربستان تجزیه بشه، کشورهای باقیمانده میشن معدن بی در و پیکر تررویسم و وضع منطقه بسیار خطرناک میشه. مثل سقوط صدام که وضع منطقه رو بدتر کرد. (3450371) (alef-13)
یادم می آید ده یازده سال پیش مردی رئیس شد و با حرفهایش من یاد آرزو های دوران کودکی ام افتادم ! ارزو داشتم یه تفنگ داشتم تا با اون همه آمریکار را تسخیر کنم !!!
این نوع افکار و نظرات مرا همیشه یاد افکار کودکانه خودم و اعمال بسیار کودکانه آن مرد رفته می اندازد!!!
اگر جوانی ! پیرشی جوون!!؟؟!؟! (3450562) (alef-13)
اینها یک مشت فتنه گر و خرابکار هستند باید برخورد بشه (3449555) (alef-13)
ناشناس
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۱۰:۴۸
اگر واقعا آنهایی که به سفارتها هجوم می برند انقلابیند٬چرا به عراق ویا سوریه نمی روند ومستقیما با مزدوران آل سعود نمی جنگند.این کارها فقط آبروی نظام ومردم ایران را در سطح جهانی می برد. (3449557) (alef-13)
برای اینکه اینها فقط زورشون به آدمهای بی دفاع میرسه! (3450373) (alef-13)
وهابیت و صهیونیست با هم متحد شدند کاری رو که صدام نتونست انجام بده تموم کنند الان موقع تسویه حسابهای درونی نیست الان موقع کارزار و جنگ (دیپلماسی و جنگ نرم ) بیاید با اتحاد سر این سگ وهابیت رو ببریم (3449568) (alef-13)
قرتاسي
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۳۲:۳۵
اينها وطن فروش و خراب كننده وجه ايران در جهان هستند. چون داخل حادثه منا مردم ايران صبوري كردند اما اينان بخاطر يك نفر غير شهروند اينچنين آبروي ايران را بردند. خدا شاهده نيروي انتظامي بايد همه را با تير مي كشت (3449597) (alef-13)
همه حرفتون رو قبول دارم تا اون آخر که گفتید باید همه رو با تیر میکشت. این هم زیاده روی و هم به وحدت ملی آسیب میزنه.
باید کار فرهنگی کرد. یک فرهنگ اشتباه رو نمیشه با زور از بین برد. البته زور لازمه ولی کافی نیست. یعنی به نظر من افرادی که حمله کردن یا رفتن درون سفارت باید بین 5 تا 10 سال زندانی بشن. (3450377) (alef-13)
وحدت ملی ؟ این جماعت اصلا از این ملت نیستند که بخواهیم با آنها وحدت داشته باشیم ! (3450727) (alef-18)
یارو مزدوره تو میگی کار فرهنگی؟ میخوای ازین کارا نکنه پول یا قدرت بیشتر بهش بده. (3453508) (alef-13)
حمله كنندگان به سفارت خائنان به كشور بودند وچه بسا از خود دشمنان تغذيه ميشوند ولى هم أكنون لباس دفاع از نظام پو شيده اند تا خودشان را توجيه كنند اتفاقاً. يكى از كامنتها خيلى جالب بود بهتره همه شان را در اختيار عربستان بگذارند تا خود انها تصميم بگيرند كه چه كار كنند به هر حال اين خفت بسيار ابرو مندانه تَر از خفتى است كه انها به بار اوردند (3449615) (alef-13)
حزب خدا
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۴۱:۲۰
سلام
به نظر من خوب نیست بگین اون آقایون حزب الله بودن چون اگه ین طور بود خود رهبری گفته بود به سفارت خانه ها نزدیک نشوید. مثل فتنه 88 کافیه چند نفر پول بگیرن برن تجمع کنند اون وقت بقیه هم میان بهشون ملحق می شوند مشکل اینه که مردم احساسی عمل می کنند و عواقب این کار ور نمی سنجند (3449619) (alef-13)
مردم عادی که نبودن همین بچه های خودتون بودن. مردم عادی ساعت یک شب در سرمای زمستون اونجا تجمع نمیکنن بچه های خودتون بودن اس ام اس تجمعشون هم توی شبکه هست قابل شناسایی هستند. (3450039) (alef-13)
١- آمرين و خط دهندگان بايد مجازات شوند اولا
٢- فرماندهان انتظامي و امنيتي بدليل بي كفايتي بايد محاكمه و عزل شوند
اين همه نيروي ضد شورش و پول و إمكانات براي چيست! (3449622) (alef-13)
آقاجون همیشه که نمیشه مردم رو زد !!! :) (3451713) (alef-13)
فقط حمله به سفارت ها نیست
این گروه بارها تجمعات دیگر هم داشته اند مثل حمله به لاریجانی در قم حمله به مطهری در شیراز و برهم زدن سخنرانی یادگار امام در سالروز فوت امام و...
اگر با امران و دستور دهندگان اصلی برخورد نشود هرگز این رویه نمام نمی شود (3449624) (alef-13)
حمله به تجمعات داخلی هم محکومه ولی اون یک موضوع داخلیه. ولی حمله به سفارت و اماکن دیپلماتیک به هیچ وجه قابل مقایسه با اون مسائل نیست و ضربه به کشور و مردم و وجهه فرهنگ ایرانه. (3450130) (alef-13)
وقتی به تجمعات مقابل حمله میکردند، آقایون کف میزدند و البته به ظاهر محکوم میکردند! (3450141) (alef-3)
القاعده و طالبان در افغانستان که از طرف همین سعودیها تأسیس شده اند سر دیپلماتهای مارا بریدنند. سفارت یک ساختمان بیش نیست. البته کار درستی نیست حمله به مراکز دیپلماتیک. ولی خود عربستان مقصر ش است چونکه سالیان زیادی است که همه جوری عمدأ ایرانیان را تحریک میکند از هر نظر. (3449628) (alef-13)
چرا اونموقع به سفارت عربستان حمله نکردی؟! (3450143) (alef-3)
سر دیپلمات ها رو نبریدند، چرا اشاعه ی دروغ میکنید. بله کشتند ولی ذبح نکردند، (3450161) (alef-13)
اینکه میگویی دولت در ارتباط با اعدام شیخ نمر غیرت به خرج نداد یعنی میخواستی چکار کنه با عربستان بجنگه ؟؟ خواهشا از این حرف های چند من یه غاز نفرمایید. کار را گروه شما خراب کرده حالا می دونینید با این اشتباه مضحک طرف داران شما اعدام شیخ نمر به حاشیه رفته دارید توجیح میکند خوب است انصاف داشته باشید. (3449631) (alef-13)
مساله اینه که اگه دولت خیلی واکنش شدید نشون میداد، اونها ایران رو به عنوان کشوری که داره در مسائل داخلی عربستان دخالت میکنه و عامل بی ثباتی در منطقه است جلوه میدادن.
روی همین حساب، رهبری و دولت بسیار حساب شده برخورد کردند با این موضوع تا عربستان نتونه بهره برداری کنه.
اعدام شیخ نمر اگرچه محکومه ولی یادمون نره که ایشون علنا خواستار تجزیه عربستان شده بوده. هر قدر عربستان دشمن ایران باشه و تضعیف عربستان به سود ایران باشه بازهم تجزیه عربستان به سود ایران نیست. چون اون موقع کشورهای تجزیه شده میشن معدن بی در و پیکر تروریست و ثبات منطقه بسیار بیشتر به خطر میفته. (3450145) (alef-13)
آقای صد من یه غاز!!! مگه واکنش حتما باید جنگ باشه؟ روسیه رو ببین یه دونه حلبیشو تو آسمون زدن چیکار کرد با ترکیه ولی دیپلماسی ما ... (3450382) (alef-13)
روسیه چه کار کرد به سفارت ترکیه حمله کرد ؟ تهدید کرد توهین کرد اما حمله نکرد ! ولی ما حمله کردیم می فهمی ح م ل ه ! (3450746) (alef-18)
جناب آقای رستگار مقاله شما، ناخواسته مکمل آتش زدن سفارت عربستان است. بی دقتی شما در سخنان مقام معظم رهبری ، جای تعجب است. یک بار دیگر سخنان ایشان را مرور کنید تا متوجه شوید شما و آقای داودی دچار چه خطای بزرگی شده اید، مقام معظم رهبری می فرمایند ،، اما به سفارتخانه ها نباید نزدیک بشوند، اینکه ممکن است دشمن خودش این کار را بکند. ممکن است برخی از عوامل نفوذی دشمن بیایند و در جمعیتی بیافتند، برسند به یک سفارتخانه ای از دیوار بروند بالا یک وسیلهی آتشی بیاندازند یا جایی را بشکنند ، خراب کنند، بدانید این کار قطعا بد است و جرم است و به ضرر و اگر کسی آگاهانه این کار را بکند این خیانت است.» اهل منطق می گویند اذا جا الاحتمال بطل الاستدلال ، رهبری می فرمایند به سفارت خانه ها نزدیک نشوید چون ممکن است دشمن یا عوامل نفوذی سفارت خانه ها را آتش بزنند و یا تخریب کنند ، اما جناب آقای رستگار شما با قاطعیت آتش زدن سفارت عربستان را به منتقدین دیپلماسی لبخند نسبت می دهید و دشمن و عوامل نفوذی دشمن را تبریه می کنید، اظهار نظر آقای داودی و مقاله شما در یک نقطه مشترک است و آن نسبت دادن آتش زدن به منتقدین دیپلماسی لبخند و تبریه کردن دشمن از این اقدامی که هم انگیزه دشمن در این زمینه قوی است و هم در جهت منافع دشمن جنایتکار است، شکی نیست که آتش زدن سفارت عربستان کار زشتی است، و نتایج ناخوشایندی را برای ما به دنبال دارد، اما شک در این وجود دارد که چرا آقای رستگار و داودی و همین طور آقای روحانی با قاطعیت آن را به منتقدان دیپلماسی لبخند نسبت می دهند، جناب آقای رستگار بازهم دشمن و عوامل نفوذی دشمن بیکار نمی نشینند و سفارتخانه می گیرند نوبت به نوبت، و شما و جناب آقای داودی هم دشمنان را با قاطعیت تبریه کنید و خودی ها را با قاطعیت متهم کنید و آب به آسیاب دشمن بریزید نوبت به نوبت، (3449641) (alef-13)
سعید جون آنچه عیان است چه حاجت به صغرا و کبرا بافتن است برادر من به تصاویر حادثه با دقت نگاه کن اینها همان ترمز بریده ها هستند که با یک اشاره کوچک جلوی مجلس چادر می زنند کنسرت لغو می کنند برای عدم اکران یک فیلم کفن می پوشن و نماز جماعت جلوی ساختمان دولتی برگزار می کنند به دولتمردان و زنان توهین می کنند سفارت تسخیر می کنند و همه اینها را به اسم خدمت به نظام و رهبری انجام می دهند (3450078) (alef-13)
برادر عزیز، انتظار داری که با پیراهن عربی یا با ریش تراشیده و کراوات ، یا با کلاه نوک کله سر، که اسراییلی ها سرشون میذارن ، عوامل سیا و موساد و آل سعود وارد سفارت بشن و آنجا را آتش بزنند، خوب معلومه که با تغیر قیافه و ریش و چفیه میان سفارت را آتش میزنند، برادر گرامی اصلا قیافه هاشون را هم تغییر نمیدن، اما با تحریک احساسات آدم های سطحی آنها را برای اقدام به آتش کشیدن سفارت جلو می فرستند و خودشون از دور مدیریت می کنند، با چشم این آدم های ساده لوح ابزار دست را میشه دید اما صحنه گردان های اصلی را فقط با بصیرت میشه دید نه با عکس های موجود در صحنه. (3450843) (alef-18)
خوب پس پلیس هم که اونجا بود خائن بود دیگه؟! شایدم بعضیهاشون پلیسهای اصلی رو بیهوش کردند و لباس اونها رو پوشیدند و اومدن جلو سفارت. بعد هم که مقامات ارشد فهمیدند اونها پلیس واقعی نبودند برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر سکوت کردند و به روی خودشون نیاوردند!
فیلم هالیوودی زیاد نگاه میکنی نه؟ (3453510) (alef-13)
وکسی هم جلوشون رو نمی گیره !!!!!!!! (3451340) (alef-3)
دیدیم که به فرمایش آقا گوش دادید و به سفارت نزدیک نشدید! بلکه داخل آن رفتیدو میشه نزدیک را معنی کنید؟ (3450154) (alef-13)
فربد واشقانی
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۵۰:۰۰
گواهی میدهم هیچگونه برنامه ریزی قبلی نبوده است. به حق و بدرستی احساسات مردم شریف جریحه دار شده. غیرتمندان گرد هم آئی داشته اند.
این یک عکسالعمل مستقل است. نمیخواهم تاریخ را ورق بزنم ولی در ذهن خود نطق ها و تفسیر های بر حق در مورد تسخیر لانه جاسوسی را باز نگری بفرمائید. بطور قطع و یقین در مورد عربستان هم سفارت نبوده بلکه لانه فساد و جاسوسی بوده که مورد خشم انقلابیون قرار گرفته است. جهان بداند که قهر انقلابی ما پایان ناپذیر است و ماندگار و بدنبال وعده الهی که پیروزی نهائی با ما است. (3449648) (alef-13)
فقط میتونم بگم خدا قبول کنه این قبیل توهمات را (3450082) (alef-13)
سالار
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۳:۴۱:۳۰
اگر انقلابی گری به معنای ناجوانمردی، خیانت در امانت و وحشی گری است که وای بر این انقلاب. حتی میدان جنگ هم قانون و قاعده دارد چه رسد به این اعمال وحشیانه و منافی عفت جامعه اسلامی آن هم جلو چشم نیروی به اصطلاح انتظامی که ظاهران فقط هنگام برخورد با کنسرت فلان خواننده یا موی پیدای فلان بانو با قاطعیت به خرج می دهد. تاسف و دیگر هیچ (3450279) (alef-13)
شما فکر میکنید سفارت ما در کشورهای دیگه یه قل دوقل بازی می کنن؟ همه کشورها از همدیگه جاسوسی میکنن. حتی کشورهای دوست و متحد مثل آمریکا و اسرائیل که انقدر بهم نزدیک هستن دایم از هم جاسوسی می کنند. سفارتخانه همه کشورها هم در جاسوسی نقش دارند.
مهم اینه که جاسوسی برای همه است یعنی ایران هم میتونه جاسوسی کنه. بعد هم جاسوسی در عرف بین الملل فکر نکنم اصلا نقض قوانین بین المللی باشه و یک عرف پذیرفته شده است. یعنی شما نمیتونید به صرف جاسوسی یک کشور از شما به سازمان ملل شکایت کنید. البته میتوانید جاسوسان رو طبق قوانین خودتان مجازات کنید.
از یک نظر دیگر جاسوسی حتی نتایج مثبتی هم برای امنیت جهان داره. اینکه کشورها مطمئن میشن طرف مقابل قصد حمله به اونها رو نداره. در جنگ سرد بین آمریکا و شوروی همین جاسوسی در جلوگیری از بروز یک جنگ جهانی ویرانگر با بمب اتمی موثر بود چون باعث میشد که دو طرف بفهمن طرف مقابل قصد حمله نداره. (3450565) (alef-13)
دولت باید در چارچوب اصول ومبانی اعتقادی ومنافع امت اسلامی روابط با دیگر کشورها و علی الخصوص کشورهای اسلامی را تنظیم و مدیریت کند وقتی در طول سالیان متمادی مردم از منابع خبری دائم میشنوند که فلان کشور این مقدار بلا سر ما و دیگر کشورهای مسلمان آورده و هر روز تقریبا یک اتفاق بدتر از قبل به گوش میرسد باعث تحریک احساسات و اقدام خود سرانه میشود لذا باید این اطمینان خاطر بوجود آید که دولت ما به درستی در حال واکنش ومدیریت اوضاع است وتا مقامات رسمی حرکتی از مردم نخواسته اند کسی خود سرانه دست به عملی نزند. (3449654) (alef-13)
البته نقش تبلیغات را در بر انگیختن احساسات نباید دست کم گرفت هرچند این حرکت اخیر فرا تر از اینهاست . برای مثال همین صدا سیما نقش بسزایی در تحریک احساسات مردم دارد برای مثلا همین امروز به جای این که خیلی عادی مثل خیلی شبکه های خبری بگوید دیوید کامرون به اقدام سعودی ها اعتراض کرد.می گوید دیوید کامرون در اقدامی به ظاهر مخالف وبه عنوان رئیس دولتی که بیشترین سلاح را به عربستان فروخته به اقدام سعودی ها اعتراض کرد خوب تاثیر این دو اعلام خبر بر اذهان عمومی بسیار متفاوت است . در پخش سخنرانی دیروز رئیس جمهور هم فقط قسمتی که ایشان اقدام سعودی را محکوم کرد پخش کرد وبخش دوم یعنی محکوم کردن خودسرها را قطع وگوینده قسمت دیگری از سخنان روحانی را از روی متن خواند ! این حرکات اگر تحریک کننده یا حمایت از خودسرها نیست پس چیست ؟! (3450342) (alef-13)
1- چند تا كشور بيشتر نموند. همينطوري پيش بريم مي تونيم تو نماز جمعه بگيم مرگ بر كره زمين (3449689) (alef-13)
ناشناس
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۲۵:۰۸
آخه تو تهران و مشهد ، همزمان باهم ميريزن سفارت و كنسول گري رو آتيش مي زنن ، تسخير مي كنن ، تابلو خيابون رو عوض مي كنن ، هيچكس هم نمي تونه بهشون چيزي بگه . بعدش هم ميگن خودسر . اينها همه از يه جايي دستور ميگيرن . هدفشون هم صرفا ضربه زدن به نظامه . قدرتشون هم در حد نظامه . وگرنه پليس و نيروي انتظامي و پليس ضد شورش ، تو اين مملكت چه كاره اند !! اگه نمي تونن جلوي ١٠٠ تا خودسر رو بگيرن همون بهتر كه برن فلافلي بزنن . آقا اينها هم با همين گروهن . زودتر بايد فكري كرد وگرنه كل نظام رو ميگيرن و ايران رو به عراق و افغانستان تبديل ميكنن . (3449704) (alef-13)
1- استفاده از عبارت "تسخیر" برای یک ساختمانی که بجز نیروی انتظامی نظاره گر ما محافظی ندارد معنی ندارد و البته خنده دارد. دوستان اهل تسخیر تشریف ببرند ضرر جدی به منافع سعودی و کشورش بزنند اگر عرضه دارند.
2- اگر حکومت ما به این نتیجه رسیده که تعرض به سفارت خارجی هنر نمی باشد خصوصا که این بار رییس هر سه قوه تذکر دادند اولا با افراد دستگیر شده برخورد مناسبی بشود (نه حکم تعلیقی ) و ثانیا مجلس محترم قانون درخور برای پیشگیری مصوب نماید.
3- حمله به سفارت قطعا کار مذمومی است و احتمالا تا بحال مورد درک همه جناح ها قرار گرفته است. یاد بگیرید اگر به کشوری علاقه ندارید قطع رابطه کنید نه حمله ! (3449739) (alef-13)
تسخیر کنندگان هر چه باشند ، خودسر نیستند . اتفاقا سر دارند . سری که نیروی انتظامی کشور از آن میترسد و اجازه سلفی گرفتن با غنائم هم به آنها میدهد . (3449779) (alef-13)
خیلی از ازاین بچه ها جوانان خام وناپخته ای هستند که با تحریک احساساتشان توسط افراد با نفوذ دست به این اقدامات میزنند اگر امران بی حرمتی به حرم امام رضا و حصرت معصومه و امام راحل و.شیرازو سفارت انگلیس و... محاکمه میشدند . اگر افرادی حتی در تریبون نماز جمعه اینها را بچه حزب اللهی و بسیجی معرفی نمیکردند . اگر تلویزیون به جای پخش صحبتهای گزینشی از بزرگان که بعضا مورد استفاده گروه خاصی بود چند بار در سال صحبتهای رهبر معظم انقلاب را در مورد تقبیح حمله به سفارتخانه ها پخش میکرد امروز شاهد اینهمه خسارت نبودیم (3449782) (alef-13)
خام و نپخته را قبول ندارم. خیلی هم زرنگن. از کاسبان تحریم و صاحبان پولهای کثیف مواجب میگیرند، اونوقت بعضیها بهشون میگن جوان ساده و احساساتی (3450456) (alef-13)
بعضیهاشون زرنگ هستن و دنبال سوء استفاده و قدرت طلبی ولی یک عده خام و نپخته هم همراهشون میشن. (3450570) (alef-13)
با اين استدلال هاي محكم چطوري اشغال سفارت آمريكا را توجيه مي كنيد؟؟؟ يك بام و دو هوا به اين بزرگي نديده بوديم. مشكل نويسنده اين است كه بين غيرت و خشونت تفكيك قائل نمي شود، احتمال اشغال سفارتها حتي با اعدام اشغال كنندگان هم از بين نمي رود، چون كه ناشي از غيرت ديني است و ديپلماسي كشور بايد اين مساله را در روابط خود در نظر بگيرد. (3449790) (alef-13)
کلا ما اهل پذیرش اشتباه نیستیم. ولی دست به توجیه مان حرف نداره. در این حرفه چنان ماهریم که می توانیم خائن را دلسوز و دلسوز را خائن جلوه دهیم. (3451095) (alef-18)
کاش بجای شور انقلابی ، شعور انقلابی داشتیم (3449791) (alef-13)
كاش "شعور" داشتيم. شعور خودش گوياست صفت "انقلابي" هم لازم نداره. "شعور انقلابي" عين "فيزيك انقلابي" ميمونه. (3451656) (alef-13)
فامیل دور
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۵۶:۲۵
خانم یا آقایی که مسولیت مطالعه و انتشار کامنتها را برعهده دارید انتشار گزینشی کامنتهایی که با ادراک شما از یک واقعیت سازگاری بیشتری دارد نیز در عرصه رسانه نوعی بداخلاقی و کاری غیرحرفه ای محسوب می شود و موجب کاهش اعتماد عمومی به رسانه الف و آسیب سرمایه اجتماعی در جامعه می شود (3449800) (alef-13)
شما كه تيتر روز اولت خيلي خوشحال بود: "سفارت عربستان در آتش خشم ملت ايران سوخت"!!! حالا نظرت عوض شده؟ (3449811) (alef-13)
اخ گفتى به خدا كه منم مى خواستم همينو بگم دمت گرم (3450427) (alef-13)
ملت نزدیک 80 میلیونی ایران شدن چندصدنفر! (3450572) (alef-13)
در محكوميت اين اقدام حتي لازم نبود اين همه مطلب بنويسيد ، سواي از دين و قانون ، حمله به ساختماني در تهران در اعتراض به اقدامي در عربستان ، هم دور از عقل و منطق است و هم دور از جوانمردي .
سفارت عربستان را به آتش بكشيم تا جنايتشان را محكوم كنيم ؟
مشكل ديگر مماشات ناجا با اين قضيه است ، متاسفانه با حضور ماموران نيروي انتظامي امدند و سوختند و رفتند .
همانطور كه دفعه قبل از سفارت انگليس بالا رفتند و شكستند و غارت كردند و رفتند ، برخي از افراد مشهور هم در آن جمع اتش بيار معركه بودند .
هيچ شهروند عادي به خود اجازه نمي دهد يك سفارت خانه را اتش بزند . (3449814) (alef-13)
علی کریمی
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۱۲:۰۳
جناب آقای احسان رستگار
برای این موضع گیری درست و منطقی شما خیلی دیر شده . اگر سخن رییس دولت اصلاحات مبنی بر ایجاد یک بحران در هر نه روز توسط گروه های خوسر ، جدی گرفته می شد شاهد حمله به سفارت های انگلیس و عربستان نمی شدیم . (3449840) (alef-13)
نیروهای خودی عکس سلفی با پلیس !!! سال 88 هم میشد با پلیس سلفی گرفت (3449847) (alef-13)
یعنی شما باور می کنید که با انها قاطعانه برخورد می شود؟ حکم متهمان حمله به اقای مطهری که همین چند روز قبل صادر شود خود گویای موضع قوه مجریه است یعنی با خاطیان با رئوفت وبا دانشگاهیان باشدت برخورد می شود (3449849) (alef-13)
حکم را قوه قضائیه صادر کرده نه قوه مجریه. (3451590) (alef-3)
سفارت هر کشور خاک اون کشور محسوب میشه (3449851) (alef-13)
اكر اینها كه حمله می كردند فكر منافع كشور بودند..مملكت ما به این روز نبود كه (3449866) (alef-13)
سلیمی
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۲۵:۲۳
باعث تاسف است در کشوری مانند ایران با آن سابقه تمدنی، هنوز باید ثابت کنیم که چرا حمله به یک سفارت کار غلطی است. اگر جهان و انسان را قبول داریم این از بدیهیات جهان امروز است. عقل سلیم هم می گوید سفارت هر کشور محل جنگ با آن کشور نیست چون کشور مقابل ما (عربستان یا انگلستان) هم می تواند در پاسخ حمله ما به سفارت ما حمله کند و آنجا را اشغال کند. به همین راحتی. (3449872) (alef-13)
این حرکات بازی جناح مضمحل شده داخلی است با همکاری همکاران بین المللی خود است که علیه منافع ملی یک کشور برای رسیدن به اهداف مادی خود و اهداف اقتصادی همکاران بین المللی شان وباج دادن به انها برای 4 روز حکومت بیشتر است چون میدانند ملت ایران در انتخابات اینده هم این جناح مضمحل شده و هم ایادی خارجی ونفوذی های داخلی ومزدوران خارجی انها را به ذباله دان تاریخ خواهد ریخت حال با این مقاله سخیف و سایر تشبثات کثیف می خواهند نفوذی های اجانب را بر ملت ایران مسلط کنند ولی بدانید بالاخره ایت ملت بزرگ تمام قدرت های بزرگ و مزدوران و نفوذی های داخلی انها را به درک اسفل السافلین خواهد فرستاد دیر و زود دارد ولی سوخت وسوز ندارد شک نکنید مطمءن باشید با این حرکت های صلاح سرخودی و حمایت های مذبوحابه داخلی و خارجی حریف ملت ایران نخواهید شد (3449891) (alef-13)
اریوبرزن
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۴۳:۴۰
خلاصه یا بعضی از دوستان درفکرضرروزیان این رفتارهای افراطی نیستن و یا حتما ازاین قضایا سود هم میبرن (3449907) (alef-13)
اینها کارگران اجاره ای افراد ذی نفوذ هستن .
حالا نفهمیدن و اینبار زدن به کاهدون .
اگه جمعشون کنیم یه روز لازم میشن چکار کنیم ؟ (3449914) (alef-13)
دنيا به ما نياز دارد و ما هم به دنيا روابط بايد بر اساس احترام متقابل باشد نبايد پلهاي پشت سر خودرا خراب كنيم نبايد هيچ كشوري را به خاطر داشتن وسعت كم مسخره كنيم نبايد اين افراد خودسر كه فرااز قانون رفتار مي كنند را حمايت كنيم (3449955) (alef-13)
خداییش عکس سلفی انداختن دیگه خیلی باحاله اون هم با پلیس ضد شورش (3449963) (alef-13)
ضمن موافقت با اکثر مطالب مقاله عرض می کنم مردم کشور و مکتبی که حرف منطقی دارد نیازی به بلوا آشوب و جدال ندارد واین امور به نفع افراد بی منطق تمام شده و فتنه بر انگیز است. (3449966) (alef-13)
آقای رستگار صدمه زدن به سفارت انگلیس وعربستان هردو کار فتنه گران وکسانی که به آمریکا لبخند می زنند می باشد تا بدینوسیله هم دل ارباب را شاد کنند وهم دست آویزی برای محکومیت ایران در صحنه بین المللی ایجاد کنند وهم ایران را تحریم اقتصادی کنند ، لطفا ملت خشمگین وانقلابی وبا فرهنگ ایران را بی خودی متهم نکنید. (3449989) (alef-13)
اینو نگی چی بگی (3450478) (alef-13)
عجب امیر آقا خوب شد تو اومدی تا ما روشن شیم !!!! (3450763) (alef-18)
آقای امیر شما را به خدا قسم می دم اگر کاره ای تو این مملکتی اون فتنه گران رو که ایادی آمریکا هستند وبه سفارت حمله کردن رو به مجزات برسونید (3454239) (alef-13)
سیدعلی حجازی
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۱:۳۹:۴۵
باسلام
--
از اینکه کسانی مثل نویسنده این مقاله در مملکت اسلامی مان هستند خدا را شکر کرده و بحمدالله امروزه از این شمار انسانهای هوشمند و اهل فکر و تدبر کم .
و اما اینکه بواسطه اعمال نابخردانه بعضی افراد احساساتی ونادان ویاکه عملکرد چند نفوذی حمله کننده به سفارت آل سعود (منحوس) قافیه را کاملا ببازیم و در موضع ضعف و ذلت قرار بگیریم این خیلی بد است و این قطعاباعث تقویت جبهه مقابل می شود
از اینکه سفارت ها باید و بایستی محلی امن باشند ومحترم شمرده شوندو نویسنده محترم مقاله بحق به ان اشاره کرده و به بیانات رهبرعزیزمان استنادکرده شکی نیست
اما چه کسانی باید به این دنیای مملو از توطئه و زد و بند بگوید که آقا سفارت ها هم باید به وظایف خود عمل کند و سفارت باشند نه حوزه خودمختاری وجسارت !
سفارتی که در زمان حادثه دردناک منا وعلی رغم تلاش تمامی دولت مردان ومسئولین مملکتی وحتی بعضی از سیاستمداران ودوستاران داخلی اش در ایران نتوانست کمترین ارتباط را با شاهچه های نوپای و نورسیده به حکومتش ایجاد کند تابا اطلاع رسانی صحیح و احیانا اعمال و رفتار خود مرحمی باشند بردرد بسیاری از ایرانیانی که عزیزان خودشان با دردناکترین وجه از دست داده بودند آیا این سفارت مصداق یک سفارت تام تمام و و یک هسته مدنی است که الان خیلی از کشورها وحتی بعضی از افراد خودی این چنین دایه دلسوزتر از مادر شده اند
نطفه بی اعتیایی و بی توجهی به سفارت عربستان آنجا بسته شد که این کشور به انبوه مردمی که برای کسب اطلاع از احوال واخبارعزیزان از دست رفته شان به آنجا مراجعه می کردند جز بی اعتنایی جز قلدرمابی و جز خود سری چیزی نمی یافتند
چه کسی باید و بایستی به بعضی کشورها بفهماند که دنیای کنونی دنیای هرکه به هرکه نیست!!
چه کسی باید به بعضی سردمدان خصوصا سردمداران آل سعود بفهماند که رهبران دینی و غیر دینی چه روحانی و چه غیر روحانی فرد نیستند بلکه نماد و نمود فکر و عمل و خواست درونی تعدادی اگر نه اکثریت بلکه قابل توجهی از مردم در مملکت شان می باشند
چه کسی باید به سردمدان آل سعود بفهماند در عصر و زمانه ای که برای زجر نکشیدن حیوانات حلا ل گوشت بابیستی راه و راهکاری را فراهم ساخت که حیوان زجر نکشد وجالب این است که درقرآن مجید از جمله مواردی که گوشت حیوان حلال را حرام دانسته کشتن آن حیوان با زجر است نباید اینگونه وحشیانه عمل کرد
اصلا در مکتب ومرام آل سعود جان انسانها ارزش دارد که سفارت که باید درخدمت این انسانها باشد ارزش داشته باشد !!!
وقطعا اجرای عدالت به روش و با وسیله های نامعقول وغیرمدنی همچون گردن زدن محکوم است چه برسد به اینکه این حکم ناعادلانه و برروی شخصی محترم و روحانی اجرا شود
و در عصر انقلاب ارتباطات و اینترنت مابا کسانی مواجه می شویم که بنام یک کشور داعیه دار اسلام در ملاء عام آدمی راگردن می زنند!!! که اگر ممکن بود در زمان قدیم و در عصر جنگ وجدال های قبیله ای بعضی ها مرتکب آن شده باشند الان بد است خیلی منجر کننده خیلی منفورتر و مطروط تر از از تسخیر سفارت خانه ای است که رهبران دینی و غیر دینی اش با آموزش و تحریک افراطیون نه تنها منطقه و بلکه گوشه هایی ازدنیای ما را را به آشوب کشیده ومی کشند!
تسخیر سفارت خانه بناحق و برخلاف عرف بین الملل و باطل است
اما کدام کشور !!
کشوری که بدون توجه و تقید به افکار عمومی داخلی وجهانیان اینچنین عمل نابحق ,زشت و قرون وسطایی را در حق یک فرد روحانی معترض انچام می دهد باید و بایستی انتظار این را داشته باشد که تعدادی نادان بی توجه به عرف بین الملل عملی اینچنینی را انجام دهند(البته اگر بعضی های این حمله کننده ها جیره خوار ومزدوران آل سعودی و یا صهیونیزم نباشند !!!)
امروزه و در عصر شکوفایی فکر و حقوق بشر چه کسی باور دارد که یک سری کشور نه بنام اسلام نه بنام یک فکر که بنام کشورهای عربی و با احساسات مبتنی بر ناسیونالیستی , نژاد پرستی, قبیله ای عربی بناگاه و با هم مواضعی اینچنین غیرمنطقی برعلیه ایران بزرگ اسلامی بگیرند !!!
کشورهایی که اینچنین در برابر عمل نابخردانه یک سری نادان عکس العمل نشان داده و سفیر های خود را فرامی خوانند کجا بودند که ببنند شیعیان بحرین یک دهه است تحت ستم اند
این عده که برای حکومت آل سعود !!!(نه مردم مسلمان و محروم عربستان) اینچنین دل می سوزانند کجا بودند که ببینند قریب به یک سال است که رژیم آل سعود مرد بیگناه کشور فقیر و بی پناه یمن را بمباران می کند
این عده از کشورها و حتی کشورهای غربی که ژست مدنیت می گیرند و حال برفرض اینکه مواضع شان درست هم هست و باشد کجا بودند وهستند که ببینند داعش و داعشیانچ ه به روز مردم عراق ,لیبی , سوریه وافغانستان و ...آورده اند
اینان نمی دانند که اگر فردا روز این جنایت کاران ومزدورات دست پروده آل سعود به کشورهای غربی برگردند دنیا را بکام مردم عادی غرب چه امریکا و چه اروپایی جهنم خواهند کرد
این عده از کشور هایی که اینچنین از یک حکومت افراطی و افراطی پرور و حکومتی که معلم و مبتکر ومنادی اسلام خشونت و تحجر و خودکامگی دینی انهم یک برداشت دینی فناتیک و غیر عقلنی از دین هستند(نمونه اش گردن زدن بنام اسلام در این عصر ) کجا هستند که بدانند و بفهمندکه اگر فردا چرخ روزگار ,سلاح اتمی بدست این کشور ها یا مردمان تندرو آنان بفتند آنان با بهره گیری از این هواپیماهای پیشرفته که بی خیال و فارغ بال به این کشور ها داده می شودد چه سرنوشتی را برای کشوهای غربی وحتی دنیا رقم می زنند
دنیا باید حقیقت اسلام را باور کند
دنیا باید قدرت و قوت اسلام را باور کند
. دنیا باید دربرابر این اسلام بگونه ای عمل کند که وجه غالب , غیر خشن و غیر افراطی آن روبیاید واصل شود
دنیا باید بداند که امروز هتنها دیدگاه انسانی روزآمد اهل علم وعمل و اهل مماشات و همزیستی مسالمت امیز دیدگاه رهبران دینی ایران اسلا می خصوصا رهبری معظم حضرت آیت الله اعظمی خامنه ای است که می تواند نرخ گذار و شاخص اسلام ناب و اسلام رحمت ,اسلام بخشش وکرامت وعقلانیت باشد
اگرامروزه دنیا ی استکباری و منافع طلب, چشم براین واقعیات ببندد و بجای محکوم کردن حرکتهای چند ساله اخیر حکومت آل سعود , همپیمانان و شاگردان داعشی اش چشم بر جنایت آنان ببندد قطعا فردا ضر و زیان جبران فراوان وناپذیری خواهد کرد (3449999) (alef-13)
دوکوهه
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۱:۴۹:۱۷
الله اعلم.... آنوقت که عربستان در دهه های گذشته حاجیان ایرانی را ربود و به رگبار بست، آنوقت که عرب ها به دو نوجوان تجاوز کردند، آنوقت که عرب ها به زور کشتی ما را بر گرداندند، آنوقت که در در حج امسال با برنامه کامل ابتدا چند ایرانی را کشتند و بعد هزاران نفر دیگر و460 ایرانی را و تهدید ها توهین ها تجاوزات و بی حرمتی ها ادامه پیدا میکند و معاون کنسولی دولت لبخند آقای قشقاوی میگوید ما غرامت میگیریم و فکر میکنند همه چیز در دیه گرفتن است، و رییس دولت لبخند و کلید داری با خنده میگذرانند آدم حس میکند بله حمله به سفارت با برنامه از پیش تعیین شده بود، چون عملا دولت طوری رفتار کرد که خون مردم به جوش آید،، و این اتفاق رخ دهد! فراموش نکنید وزیر دولت لبخند را پس. از حادثه منا حت ی ویزا هم صادر نمیکردند که سخنان حضرت آقا تن عربستان را به لرزه درآورد و الان جنازه ها را تحویل دادند وگرنه جنازه ای هم نمیدادند.... دولت در روابط خارجی با عرب ها بسیار صعیف و نحقیراته رفتار نمود... تاوانش را هم باید بدهد....
این حمله را با تسخیر لانه جاسوسی مقایسه نکنید! لا اقل به اسناد و شواهد پایگاه جاسوسی آمریکا در خاورمیانه رجوع کنید ببینید خوب بود یا بد سفارت بود یا پایگاه جاسوسی! دوکوهه، تهران، نازی اباد (3450020) (alef-13)
عزیزم چاره اش این نیست که سفارتو آتیش بزنی، اگه ناراحتی از کشتن حاجیان در حج، می تونی حج رو تحریم کنی، وقتی خطر جانی وجود داره که دیگه واجب نیست، تازه خیلی ها با وجود اینهمه تعرض و کشتار از حج عمره هم نمی گذرن، 6 میلیون ثبت نامی حج عمره، فکر کنید (3450454) (alef-13)
آها پس دوکوهه می خواهد بگوید این روش آقاست !!!! شما اولا از رهبری مایه نگذار که هرکس کمی اندیشه داشته باشد می فهمد آن حرکت قاطع رهبری تهدید ی بود که اگر سعودی بی اهمیتی می کرد به عمل تبدیل می شد ! دوما یعنی شما متوجه نشدی همه آنچه از ظلمهای سعودی در حق ما ودیگر مظلومان رفت در حال آشکار شدن بود ؟ شما ندیدی دنیا از اعدام آن مظلوم به حدی به خشم آمدکه حتی دوستان آل سعود هم در حال محکوم کردن او بودند ؟ یعنی این همان نتیجه صبر و وقار وقاطعیت همراه با منطق رهبری وسران نظام نبود ؟ یعنی این تحقق همان ضرب المثل گر صبر کنی زغوره حلوا سازی نبود ؟ بود بسیار به وقت هم بود ومی توانست برایمان بر شیرینی هم داشته باشد اگر !!! کج فهمان که باید هر کلام رهبری را مثل کودک خردسال برایشان تفسیر کنیم که اگر نکنیم به غلط می فهمند به کام این ملت تلخ کردند ! (3450793) (alef-18)
بنده خدا ظریف تا کی میخواد بره و بیاد این وضعیت و درست کنه اکثر ملت ایران از سعودی نفرت دارن ولی هر کاری راهی عاقلانه داره (3450029) (alef-3)
-- برادر خسته نباشي ، اما به نظرم شما بد جوري دفاع از اين شيخ بزرگوار كردين ، سعودي ها
از اين آب گل آلود ماهي هاي خوبي گرفتند ...
-- خدا رحمتش كنه جناب نمر !! اما مي دوني برادر .... نيت من اين بود ،البته بقيه را نميدانم .. چه جوري بگم هي گفتند ،برجام ٫ برجام ! هي تبليغ كردند كه برجام دست آورد ماست ٫ هي رو برجام مانور دادند ،هي قمپز در كردند كه ما برجام را به جايي رسانديم ٫ ... ولي ما هم ساكت .... خدا رحمت كنه اين شيخ نمر را ..... يعني فرصت خوبي به دست مون داد كه .... هي ميگفتن برجام ! واقعا كه ديگه حوصله ما سر برده بود اين برجام !!! (3450283) (alef-13)
پس دلتون از جای دیگه پر بود! (3453514) (alef-13)
الف جان یک پیشنهاد چرا برای پیامهای دوستان فقط تایید دارید یک منوی عدم تایید هم بزارید یه عده از دیدن کامنتهای منفی شرمنده بشن دیگه چیزی ننویسن (3450033) (alef-13)
ای خائن . میخواهی هموطن خود را به دست جلادان شمشیر بدست پس فطرت عقب افتاده و جاهل و نادان صعود بسپاری؟ (3450081) (alef-13)
لازم بود این اتفاق بیافته تا ایران دوست و دشمناش رو خوب بشناسه!...... (3450090) (alef-13)
اما هزینه سنگینی می دهیم. (3451143) (alef-18)
جنوبی
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۲:۲۲:۰۲
اعدام،جنگ و توسل به خشونت،ازدیوارسفارتخانه هابالارفتن وآتش زدن، ازطرف هرکسی ودرهرجای دنیا ،همه وهمه حرکات غیرمتمدنانه ومحکوم است. (3450103) (alef-13)
واقعا حمله به سفارت عربستان و تبعات گسترده منفی آن اگر اقدام علیه امنیت ملی نیست پس چیست؟ (3450121) (alef-3)
دیگه می ترسیم در خونه رو ببندیم بریم شهرستان مانند سفارت اشغالش می کنند نیروهای خودسر (3450152) (alef-13)
سهراب
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۲:۴۹:۴۹
تاحالاخائن ترازاینطیف خودسردرایران بوجودنیامده اینهاهروقتببینند دشمن مادچاردردسرشدهواردکارمیشن وباحرکشون تمام تلاش های دستگاه دیپلماسی مارا بهم میریزند ان از انگلیس حالا عربستان بعد مصر ووواااااو (3450167) (alef-13)
اگه واقعا راست می گویید وادعا می کنید کارشون اشتباه بوده و دولت رهبری و قانون مخالف این کار هستند پس یکبار با صداقت و طبق قانون با این بی قانونی برخورد کنید از انقلابی و ضد انقلاب یا حز ب الهی و خودسر یا گروه فشاروغیره هم مایع نگذارید این شتری است که در خانه همه خواهد نشست اگر با این رویه پیش برویم (3450170) (alef-13)
تسخیر سفارت چرا همیشه همراه با اموال سفارت است؟ ادم انقلابی، جوان دلسوز و غیرتی تلفن نمی دزدد با کمال وقاحت با آن عکس بگیرد! بعلاوه در محاکمه اینها مبادا بابت دزدی ریش تراش، دویست هزارتومان جریمه شوند که همان بهتر اصلا محاکمه نشوند! (3450232) (alef-13)
سلام خدمت مدیریت محترم سایت وزین الف.
عکس شاید به ذهن بیننده متبادر کند که مهاجمان با نیروی انتظامی همدستتند که با هم عکس سلفی گرفته اند .حداقل شما خوراک توهین بیگانگان به ملت ایران را تهیه نکنید. (3450277) (alef-13)
یه لطفی بکنید برای آیندگان هم 4تا سفارت بگذاریم که اونا هم چیزی داشته باشند تسخیر کنند..! (3450332) (alef-13)
باربا پاپا
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۴:۳۴:۳۳
دوستان خودسر توجه داشته باشند که در تسخیر سفارت صرفه جویی کنند
سفارت هست ولی کم هست!!!! (3450384) (alef-13)
من نمیونم چرا یه عده دوست دارن از راه مظلوم نمایی به اموراتشون برسن!!!!!!آخه بابا جون به دوتا از جونای این مملکت توی فرودگاه جده تجاوز شده! این میدونید یعنی چی؟ میتونید خودتونو جای این دوتا جون بذارین ؟ تازه هیچ اتفاق قابل توجهی هم از همین مدعیان ادب و فرهنگ و دیپلماسی و دمکراسی دیده نشد!!! توی منا ، صدها ایرانی و مسلمان با وضع بسیار فجیع به شهادت رسیدند و بازهم غیرتی ها و باکلاسها!!!!! سفارتهای ایران در کشورهای مختلف دنیا مورد تعرض قرار گرفته وبازهم عالیجنابان و پوست کلفتها ککشون هم نگزیده!!!!!! خواهش میکنم اینگونه کلاسها!!! و تمدنها!!! و خوش غیرتی ها!!! و خوش خدمتی ها!!! را به دیگران تحمیل نکنید . مطمئنا"در عواقب این مسائل شریکید . (3450491) (alef-13)
آیا جواب یک کار اشتباه رو میشه با خودزنی داد؟ ما داریم با همین برجام جواب عربستان رو میدیم. اینکه عربستان در باتلاق یمن گیر کرده نتیجه حماقتهای خودشه. ما داریم با سیاست جلو میریم ولی اونها با حماقت. (3450582) (alef-13)
ایرانی معتدل
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۵:۱۹:۴۶
آیا ممکن است که قوه قضائیه ،" یکبار و برای همیشه " حکم قطعی برای این فرصت سوزها صادر کند و ریشه تندروی و افراط و خلاف مصالح مملکت اقدام کردن را برای همیشه در این مملکت بخشکاند ؟؟؟
اگر قوه قضائیه میخواهد اعتماد مردم را برای خود بدست بیاورد ، حداقل اینبار کوتاهی نکند ، و به بهانه های واهی مثل " تضعیف روحیه انقلابی گری ، یا تضعیف نیروهای حزب اللهی یا دشمن شاد شدن و امثالهم ..." در صدور حکم این افراد که به هیچ قانون و توصیه و رهنمودی پایبند نیستند و حتی کمترین تبعیت از رهبری و ولایت فقیه را در اعمالشان نشان نمیدهند ، اغماض نکند و به مردم ایران و البته به تمام دنیا نشان بدهد که در این کشور قانون حاکم است ،....
حتی اگر کسانی در پاسخ به رذالتهای آل سعود دست به کاری خلاف قانون زده باشند .... (3450510) (alef-13)
علم الهدی: حمله کننده گان به سفارت عربستان افراطی نبودند، انقلابی بودند
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه قطع روابط بین ایران و عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی جزو افتخارات ملت است، گفت: این مهم به برکت شهادت شیخ نمر و موقعیت شناسی مردم محقق شده است.
به گزارش ایسنا، آخوند سید احمد علمالهدی در مراسم گرامیداشت شیخ نمر که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه این ملت آنقدر پاک و با اخلاص بودند که آن موجودات نتوانستند با آنان بسازند، اظهار کرد: این واقعه در تاریخ ثبت خواهد شد. تمام اینها از برکت شهادت مظلومانه شیخ نمر و موقعیت شناسی مردم است. ما در این انقلاب و در تاریخ اسلام شهید و حتی روحانی شهید زیاد داشتهایم و شهادت این علما افتخار ماست.
امام جمعه مشهد عنوان کرد: مردم در این شرایط وظیفه مجاهدت و مقاومت دارند. جبلان باطل عرصه فداکاری را فراهم میکند. یک سکوی پرش و پرواز برای افراد است. از روی این سکو میتوان مسیری که در 70 سال عمر طی میشود با یک پرش طی کرد و به اوج سعادت رسید. این سکو همان چیزی است که خداوند و رسولش به بندگان وعده دادهاند. خداوند دشمنان را به ورطه نابودی خواهد کشاند اما مردم نیز موظفاند غیر خدا را زیر پا گذاشته و اعتقاداتشان را در برابر زرق و برق دشمن حفظ کنند. جوهره ایمان و خداباوری مجاهدت و مقاومت است و علت لزوم این امر آن است که عشق و دلدادگی به حق در انسانها مورد آزمایش قرار میگیرد تا ثابت شود.
علمالهدی با بیان اینکه امروز در برخورد با شهادت شیخ نمر دو نگرش وجود دارد، ادامه داد: عدهای معتقدند که شیخ نمر باید به عبادت خود میپرداخت و مخالفتی با حکومت نمیکرد که این بینش ابن عباسی است که امام حسین را از جنگ باز میداشت و به عبادت در سکوت و صلح دعوت میکرد. اما عدهای بینش حسینی دارند. ما نیز باید مسیرمان را مشخص کنیم.
وی اعدام شیخ نمر را بدون توجیه تلقی کرد و یادآور شد: حکم اعدام شیخ نمر در حالی صادر شد که تنها اظهار کرده بود حکومت آل سعود را قبول ندارد. او هیچ اقدام جنگی نیز انجام نداده بود. چرا اکنون که مردم در برابر این عمل واکنش نشان دادهاند آنان را تندور، قانونشکن و افراطی میدانند و محکوم میکنند؟ از این مملکت میروند؟ بروند به جهنم. جامعه انقلابی ما چه نیازی به شما دارد؟ جز وزر و وبال و نکبت برای اسلام چیز دیگری نیستید.
- (3450536) (alef-13)
با اولین حمله ثبت شده در تاریخ به سفارت خانه ها توسط هموطنان مان -یعنی حمله به سفارت روسیه ی تزاری و کشتن گریبایدوف- دولت ایران مجبور شد کلی جواهرات به تزار بده تا به ایران حمله نکنه!
با اشغال و گروگان گیری سفارت امریکا تمام روابط ایران با امریکا قطع شد و جنگ 8 ساله به ایران تحمیل شد.
و داستان هم چنان ادامه دارد! (3450543) (alef-13)
اگر دولت عرضه میداشت و جلوی عربستان هم تو قضیه منا هم تعرض به دو نوجوان اینقدر ذلیلانه برخورد نمیکرد مردم اینقد خونشون به جوش نمیومد ! (3450804) (alef-18)
این ها (مردم) نبودند. (3451145) (alef-18)
چرا ... جزوی از این مردم بودند ... (3451639) (alef-18)
ایینها تندروهای سازماندهی شده هستند نه مردم (3452412) (alef-3)
مردم باید یاد بگیرند خونشون به جوش نیاد. مملکت قانون داره اگه قراره هر کی خونش به جوش اومد بره یه کاری کنه که دیگه سنگ روی سنگ بند نمی شه! (3452026) (alef-3)
یکی نیست از فرمانده نیروی انتظامی بپرسه که شما چکار میکردی؟وظیفه حفاظت از امکان و حفظ امنیت مگر با شما نیست؟ (3450579) (alef-13)
ناشناس
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۶:۵۳:۳۴
بنظر من چه کسانیکه در حفاظت از مراکز سیاسی کوتاهی کرده و چه کسانیکه به مراکز سیاسی حمله کرده اند چه آگاه و چه نا آگاهانه خاین به مصالح و منافع ملی هستند و باید با شدیدترین مجازات در حد خودش با آنها برخورد شود . اما غافل نباید بود از عوامل نفوذی که در پشت این حوادث بودند . باید آنها نیز شناسایی و اشد مجازات برایشان در نظر گرفته شود . اینجا به هیچوجه جای مسامحه و کوتاهی نیست مگر اینکه باز نفوذیها وارد عمل شده بخواهند یاران آگاه و نا آگاه خود را نجات دهند . (3450693) (alef-18)
مواضع عاقلانه با زبان غیرمنصفانه... تحلیلگر محترم! ای کاش قبل از حرف زدن کمی لقمه رو دور دهان میچرخوندی. این کار اشتباه چه ربطی به ولایتمداران داره؟! نکنه از روی ریش و انگشتر عقیقشون فهمیدی ولایتمدار بودن؟! واقعا از بین اون همه معترض متشرع و مذهبی چند نفرشون اقدام به خرابکاری کردن؟! اغلبشون فقط شعار دادن و نهایتا نظاره گر این حوادث بودن. مثل اینکه بدجور توهم ایستادن در وسط پشت بام داری! بجای سوء ظن بیخودی نسبت به کسانی که تنها جرمشون ظاهر دیندار اونهاست، انگشت اتهام رو به سمت دولتی بگیر که مدیریت بحران نداره و به طور مشکوک کوچکترین اصول حفاظت از سفارت عربستان رو رعایت نکرد و از شیخک های ببو گلابی عرب رو دست خورد! (3450749) (alef-18)
فقط یه سوال مطرح میشه ...
چرا دولت و زیرمجموعش نیروی انتظامی وقتی سفارت انگلیس میخواست باز بشه تا 300 متری کسی نمیتونست نزدیک بشه ...؟ ولی شب اعدام شیخ نمر که احتمال وجود داشت به سفارت تعرض بشه پلیس هیج اقدامی نکرد ؟!! (3450798) (alef-18)
نیروی انتظامی تت فرماندهی دولت نیست. (3451657) (alef-18)
باید کسانی که این تجمع را راه انداختند و با تلفن و پیامک و غیره، یک گروه را در آنجا جمع کردند و کسانی که به نیروی انتظامی دستور برخورد نرم! داده بودند و کسانی که باز هم از این خیانت و عاملان آنها، بعنوان افراد انقلابی می کنند، بازخواست انجام شود. در هر مقامی که هستند. البته اگر عاقلان نظام بخواهند که اینگونه فجایع تکرار نشود
بدانیم آب بیرون کشتی، موجب غرق آن نمی شود، همانگونه که حمله صدام و چنگ و دندان نشان دادن بیگانگان با مقاومت همه ایرانیان روبرو شد، ولی این آب درون کشتی است و خاینینی که در حال سوراخ کردن کشتی اند می تواند آسیب جدی به کشور بزند.
اگر دنبال نفوذی هستید، دنبال سرچشمه اینها بروید! (3451665) (alef-13)
امام تو بند میم وصیت نامه میفرماید اگر مسئولین اقدام انقلابی نکردن مردم بکنند ! (3450799) (alef-18)
ناشناس
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۷:۴۹:۰۳
قانون دیگه کیلویی چند؟ ماقلدریم (3450819) (alef-18)
سلام. با این محکمات که ارایه شد به این جمع بندی می رسیم که ان دو نوجوان فرودگاه جده را تحویل سعودی هابدهیم تا خلاف منافع ملی نباشد. (3450853) (alef-18)
اگه دلت واسه اونا سوخته بود همون موقع می رفتی به سفارت حمله می کردی (3453637) (alef-13)
میقهی
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۸:۱۴:۲۳
مسئله مهمی را در اینجا ندیده گرفته اید.بر فرض که عده ای مهم نیست کی از طرفداران احمدی نژاد تا حتی اسرائیل و حتی خود عربستان بقصد خود زنی تصمصم داشته اند به سفارت حمله کنند. دولتی که نامش تدبیر است باید شراسط را حدس زده و همیشه جلوتر از عربستان و نیروهای داخلی باشد.آقای روحانی به محض دریافت خبر اعدام شیخ نمر باید به صدا و سیما اطلاعیه میدادند که محل تظاهرات اعلام انزجار مثلا میدان امام حسین خواهد بود و هرکس به سفارتخانه ها و مناطق دیپلماتیک نزدیک شود باید توسط نیروهای انتظامی دستگیر و توسط مردم شناسائی گردد. ضمننا وزیر کشور و وزیر اطلاعات با اختیار تام دستور به نیروهای انتظامی باید عدم درگیری با افراد و اماگن دیپلماتیک را پی گیری و مسئول هستند. و سپس به مردم اعلام میشد کلیه قوای نظام برای عکس العمل مناسب و در خور شان ملت ایران تشکسل جلسه داده اند و بزودی مردم در جریان گذاشته میشوند. این سناریوی یک دولت با سوادو با شناسنامه مدبر است . ولی دست روی دست بگذارد که نیروهای خودسر یا نفوذی سنگ را به چاه بیاندازند بعد توپ و تشر بزند واقعا جای تاسف دارد... (3450870) (alef-18)
فریاد مذهبی سر دادن و حمله به سفارت دلیل بر انقلابی بودن و یا مذهبی بودن انها نیست داعش هم تمام قتل ها را با ذکر نام خدا و الله اکبر گویان انجام می دهد (3450900) (alef-18)
وقتی که مسئولین دیپلماسی کشور که وظیفه اصلی آنان حمایت و پیگیری حق ملت است و در مقابل توهین ها و اقدامات خلاف اخلاق حکام سعودی ونیز کشتار بی رحمانه حجاج مظلوم ایران وسایر کشورهای مسلمان از دیپلماسی لبخند ولحن احترام ویژه ازحکام سعودی یاد می کند قطعا این خلاء درجای دیگر خود رانشان داده و این زخم سرباز می کند لذا اگردولتمردان محکم می ایستادند کاربه اینجا نمی کشید ضمن اینکه باید دید درمقابل حمله عربستان به سفارت ایران در صنعا چگونه موضع خواهد گرفت .محکم یا لطیف (3451100) (alef-18)
اين گروه نفوذى هاى فتنه گرى بودند كه در پوشش بظاهر انقلابى اب به اسياب دشمن ريختند و اسلام هراسى را تبليغ كردند و خوراك تبليغاتى ضد ايرانى براى صهيونيسم و وهابيت فراهم كردند
اخر در كجاى دنيا با فحش ودشمنى واتش زدن كسى به يك هدف با ثبات رسيده و عاقبت بخير شده (3451131) (alef-18)
من مي گم برين از اون پليساي تو عكس بپرسيد كي بهشون گفته دست رو دست بذارن (3451198) (alef-18)
کل این جماعت به خاطر خیانت و ضربه به امنیت کشور باید محاکمه شوند (3451328) (alef-18)
ولى خودمونيم اقايون با همه زرنگيشون كه دارند چه رودستى از عربستان خوردند اونها. مطمعنم از مدتها پيش واسه اشغال سفارت خودشون واسه روزى كه. شيخ رو اعدام ميكنند برنامه ريزى كرده بودند. چون زمان اعدام را هم خودشون ميدونستند كى خواهد بود (3451474) (alef-18)
ایمان
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۰۱:۵۰:۳۳
حادثه جده که بعدش ظریف و روحانی هیچ کار نکردند آبروریزی نبود تسخیر سفارت بیفرهنگی و آبروریزی است (3451635) (alef-18)
سپاه و امنیت سفارتخانهها
ایران در روابط خود با کشورهای خارجی به یک نقطه عطف رسیده است و مسئله اخیر نیز فراتر از اتفاقات روز است. اتفاقات روز اعدام یک روحانی برجسته شیعه در عربستان سعودی و جریحهدار شدن احساسات شیعیان و مسلمانان و نقض حقوق بشر در کشور استبدادی عربستان است و طبیعی است برنامه سیاست خارجه ایران باید پیرامون اعتراض به این موضوع باشد و ایران باید از تمام ظرفیت خود استفاده کرده و عربستان را به خاطر انجام این عمل در محافل بینالمللی محکوم کند.
از طرف دیگر این نخستین بار نیست که شاهد تعرض عدهای به سفارتخانه عربستان در تهران هستیم. در سالهای ۶۴ و ۶۵ و در جریان تعرض به حجاج ایرانی نیز به این سفارتخانه حمله شد. در این سالها حملات مکرر به سفارتخانههای خارجی را داشتهایم و مهمترین آنها حمله به ساختمان سفارت انگلیس بود که چند سال به دلیل آن، ایران و انگلستان با یکدیگر رابطه نداشتند و بعد از مدتی با روی کار آمدن دولت جدید و با مذاکرات زیاد و پذیرش بخشی از مسئولیت از جمله جبران خسارات توانستیم رفتهرفته روابطمان را با انگلستان از سر بگیریم.
هرازگاهی گروهی تصمیماتی میگیرند که مشخص است چه کسانی هستند ولی تاوان اقدام آن گروه را باید نظام و شهروندان بپردازند. نتیجه بد تعرض به سفارت عربستان به خطر افتادن مسئله حج است. حج جزو حقوق فرهنگی مسلمانها است و حق ایرانیها است که باید بتوانند از حضور در اماکن متبرکه احساس امنیت داشته باشند. اگر میتوانستیم روابط خود را با عربستان بهبود ببخشیم و حتی یک دلار قیمت نفت افزایش مییافت همان یک دلار در سال تأثیر زیادی بر اقتصاد ایران داشت.
تعرض به سفارت عربستان سعودی مانند تعرض به هر سفارتخانه دیگری هزینهای دارد که هریک از ایرانیان باید آن را بپردازند. دولت در برابر یک سؤال جدی قرارگرفته است که آیا میخواهد روابط دیپلماتیک سالم و عادی با سایر کشورها برقرار کند یا خیر؟ ممکن است این سؤال ابتدایی به نظر برسد ولی همین سؤال ابتدایی را باید پاسخ گفت. شاید این سؤال، سؤال ۱۰۰ یا ۱۵۰ سال پیش باشد که کشورها نوع روابط دیپلماتیک بهصورت امروزی را پذیرفتند. بههرحال اگر ما این روابط را بپذیریم، پیامدهای آن را هم باید بپذیریم. باید به کنفرانسهای بینالمللی و حقوق دیپلماتیک کشورهای دیگر احترام بگذاریم. باید کشورمان را محل امن زندگی دیپلماتها کنیم.
اگر قرار باشد تصویری از ایران بسازیم که در ایران دولتی وجود دارد که روابط سیاسی برقرار میکند و سفرا هم اعتبارنامه در زمان لازم میدهند و وارد حوزه مأموریت خود میشوند ولی کسانی هم هستند که هر لحظه اراده کنند میتوانند سفارتخانه را مورد تعرض قرار دهند و مسئولان انتظامی در جواب بگویند: «مردم را که نمیتوان زد!» این تصویر با خدشه روبهرو خواهد شد.
بنابراین نخستین مسئله این است زمانی که پذیرفتهایم روابط دیپلماتیک ضرورت جامعه بینالمللی است یعنی بدون استفاده از روابط دیپلماتیک از قدرت ملی خود استفاده نکردهایم لذا بهعنوان مسئله شماره یک باید نشان دهیم ایران برای دیپلماتها مکان امنی است. همچنین در شرایطی قرارگرفتهایم که با بازنگری در مسئله امنیت مراکز دیپلماتیک در تهران مواجهیم و این بازنگری نیاز به یک تصمیم ملی و جدید دارد. لازم است شورای عالی امنیت ملی درباره مسئله امنیت سفارتخانهها جلساتی برقرار کند. درست است که ما پلیس دیپلماتیک داریم و امکانات لازم برای امنیت دیپلماتها فراهم است اما شواهد نشان میدهد این ابزار برخی مواقع بهخوبی نمیتواند امنیت سفارتخانهها را تأمین کند بنابراین پیشنهاد میشود امنیت سفارتخانهها را به ارگانی بسپاریم تا این مسئله برای همیشه حلوفصل شود و این پیام را به دنیا بدهیم که تصمیم جدی گرفتهایم که دیگر حادثه سفارت عربستان تکرار نشود.
سالها پیش نیروهای ضدانقلاب و معاند با اقداماتی از قبل طراحیشده هواپیماهای ایران را ربودند و نوعی ناامنی در سفرهای هوایی برای ایرانیان و غیر ایرانیانی که با هواپیماهای ایرانی سفر میکردند، ایجاد کردند. در آن زمان یک تصمیم مهم گرفته شد و از سپاه پاسداران خواسته شد امنیت پروازها را بر عهده بگیرند. ما بعدازاین مورد دیگر هواپیماربایی نداشتیم و سپاه ثابت کرد مسئولیتپذیر است و بهخوبی توانست از عهده این مورد برآید. بحث سفارتخانهها هم دقیقاً شبیه به همان مورد است. در بحثهای امنیتی هر جا سپاه واردشده است، موفق بوده است؛ بنابراین پیشنهاد جدی میشود که دولت با قاطعیت بحث امنیت سفارتخانهها را به شورای عالی امنیت ملی ببرد و بهطورمعمول از برادران سپاه پاسداران هم در آنجا حضور دارند و این موضوع در سطح سران نظام موردبحث قرار بگیرد و این مأموریت به سپاه محول شود. شاید اتخاذ این تصمیم بتواند مسئله تعرض به سفارتخانهها را برای همیشه حل کند. (3451927) (alef-13)
بیابید حدس بزنیم سفارت بعدی رو.من می گم ترکیه است (3452629) (alef-13)
یه ادم
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۲:۲۱:۵۳
امان از دست اصلاح طلبان امان امان (3453145) (alef-13)
در مورد مجموع نظراتی که در باره آتش زدن سفارت عربستان در کامنت ها مطرح شده سه واقعیت غیرقابل انکار وجود دارد، ۱- وجود تعداد اندکی افراد سطحی احساساتی بی مخ که به راحتی تحریک می شوند و به راحتی همان کاری را انجام میدهند که دشمن می خواهد به تعبیر دیگر بدون اینکه متوجه باشند آلت دست دشمن قرار می گیرند. ۲ - دسته دوم آدم های ناجوانمرد هستند که ناجوانمردانه، کار غلط گروه اول را بهانه می کنند، و آن را تعمیم میدهند به همه مخالفان و منتقدان دولت یازدهم، تعمیم میدهند به همه مردم انقلابی استکبار ستیز ، تعمیم میدهند به ده ها میلیون مردمی که درعین حال که شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس سر میدهند، ولی با حمله به سفارت ها و آتش زدن آنها موافق نیستند، این نهایت ناجوانمردی است، که کار یک عده قلیل احساساتی به حساب ملت با بصیرت پیرو امام و انقلاب نوشته شود، اگر ،این ننسبت دادن از روی ناآگاهی باشد ناجوانمردی است، و اگر از روی آگاهی باشد همدستی با امریکا و اسراییل و آل سعود است. ۳- دسته سوم مسولین هستند مسولینی که مواضع سست آنها در برابر امریکا دیپلماسی بی رگ سیب زمینی گونه آنها ، لبخند و دست دادن آنها با دشمنان این ملت، آنچنان صلابت و اقتدار ملت ایران را پایین آورد که اگر صلابت مقام معظم رهبری نبود، آل سعود مزدور برای رییس جمهور ما هم به اندازه رییس جمهور جیبوتی ارزش قایل نمی شد، این دسته سوم با سیاست داخلیشان که قفل زدن به اقتصاد مملکت بود و سیاست خارجیشان که پر رو کردن سگ هایی بود که برای امریکا پارس می کردند که همان سگ ها در اثر این سیاست غلط حالا پاچه می گیرند. سیاست قرآنی این است که دشمنان خدا و دشمنان شما از شما بترسند،ترهبون به عدوالله و عدوکم، اما سیاست اعلامی آقای روحانی این بود که آمدم تا ایران هراسی را از بین ببرم، اینها نتایج همان سیاست از بین بردن ایران هراسی است ، یعنی، پر رو کردن آل سعود دشمن خدا و پیامبر و ملت ایران، به نظر من گناه این دسته سوم بسیار سنگین تر از دسته اول است، و سبب اصلی و زمینه ساز آن همین مسولین دولت تدبیر و امید کلید و قفل، و داس و ناسزا ، و معمار بتون ریز ی آب سنگین، و انباردار سانترفیوژ است. (3453314) (alef-13)