توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 359398
وقتی مسئولان هم از انجام وظایف خود به نفع راهزنان کنار می‌کشند!
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹
شاید کمتر کسی باور می‌کرد که با توسعه فناوری و دانش، مزاحمت‌های گاه و بی‌گاه تلفنی که در دهه های گذشته بسیاری از مشترکان تلفن را به زحمت انداخته بود، بار دیگر به زندگی مردم بازگشته و دردسرآفرین شود، اما این گونه شد؛ اتفاق ناخوشایندی که اگر کوتاهی اپراتورها نبود، شاید هرگز رخ نمی‌داد.

به گزارش تابناک، در روزگار توسعه شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای ارتباطی، مزاحمت و دزدی نیز فرم جدید یافته و به نوعی دیگر گریبان مردم را گرفته است. با این ملاحظه که اثرات آن بسیار شدیدتر از گذشته است و گاه می‌تواند یکباره پایه یک خانواده را برچیند و حتی از آن بدتر، به اتفاقات شوم و دردناک تر گره بخورد.

صحبت درباره مزاحمت‌هایی ا‌ست که در مقیاس کلان رخ می‌دهند و به رغم آنکه سال ها از شیوعشان می‌گذرد، عزمی برای برچیدنشان مشاهده نمی‌شود؛ مزاحمت هایی از جناس تماس ها و پیام های تبلیغاتی که گاه بی اندازه آزاردهنده و تلخند اما همکاری اپراتورها با ایشان، مانع از آن است که متوقفشان کنیم؛ موضوعی که مزاحمان به آن واقف اند و اصلا بر پایه آن است که شاهد تداوم فعالیت ایشان هستیم.

منظور از همکاری اپراتورها با ایشان این است که گاه برخی پیام های مزاحمت آفرین از جانب همین اپراتورها و شرکت های زیر مجموعه شان است یا به نوعی دیگر، در نتیجه همکاری با ایشان رخ می‌دهد. مثل پیامک های تبلیغاتی که صاحبان برخی مشاغل با بهره مندی از بانک اطلاعاتی اپراتورها ارسال می‌کنند و در آن نام مشترکان یا محل زندگی شان یا اطلاعاتی از این دست به چشم می‌خورد.
 

این در حالی است که جدای این همکاری های مستقیم و غیرمستقیم اپراتورها با مزاحمان، در دیگر مزاحمت های رایج در دنیای نوین ارتباطات هم به نوعی می‌توان نقش اپراتورها را مشاهده کرد و سری به نشانه تأسف تکان داد؛ مثل پیامک های زشت و زننده ای که به صورت انبوه برای عموم ارسال می‌شوند و برای متوقف کردنشان تقریبا راهی نیست.

از جمله این مزاحمت ها، پیامک هایی است که مشترکان درباره فروش برخی محصولات خاص دریافت می‌کنند؛ محصولاتی که پیشتر تبلیغشان در برخی کانال های خاص ماهواره ای باب بود و حالا مدت هاست، روی گوشی تلفن همراه خیلی هایمان هم دیده می‌شوند. یا پیامک هایی که پشتشان یک چوپان دروغگو به کمین نشسته تا آنهایی را که به دام می‌افتند، سرکیسه کند، یا تبلیغاتی که سعی دارند مشترکان را به آدرس خاصی در دنیای مجازی هدایت کنند و به شیوه ای نوین تر کلاهشان را بردارند.

پیامک هایی که نوع مد روزشان، آموزش هک کردن تلگرام دیگران است و توانسته مرزهای وقاحت را جابجا کند. آنقدر که ممکن است برخی افراد ساده دل را به شک انداخته و کاری کند که به دور و اطرافیان خود شک کنند، شک را بپرورانند و در نهایت آتشی به جان خود و خوانواده شان بیندازند که ماحصل آن سوختن یک خانواده و ثروت اندوزی یک کلاهبردار است؛ کلاهبرداری که بهتر است راهزن لقبش دهیم و از کوتاهی مسئولان در برخورد با ایشان ابراز تعجب کنیم.

این در حالی است که اگر قصد پیگیری این مزاحمت های وقیح را داشته باشیم، درخواهیم یافت که عملا راه ها برویمان بسته است، حتی اگر شماره مزاحم را داشته باشیم. مثل تصویری که در متن می‌بینید و پیگیری برای شکایت از وی نزد اپراتور به این جواب ختم شده: «باید از طریق حقوقی پیگیری کرده و از این شماره، شکایت قضایی کنید!» جوابی که در بطن آن، بی تفاوتی اپراتورها به مشکلات مهمی که مشترکان با آن درگیرند، مشاهده می‌شود و از این روی دردناک است.

دردناک تر اینکه مزاحمان از این بی تفاوتی آگاه اند و با تکیه بر آن به راحتی امورات خود را پیش می‌برند، بی آنکه نگران مسدود شدن خط خود باشند یا حتی سر سوزنی به بلایی که بر سر مردم می‌آورند، توجه داشته باشند؛ فرایندی که مدت هاست در حال تکرار است و مسئولان هم از وجودش آگاه اند؛ اما اقدامی برای مقابله با آن صورت نمی‌دهند تا این پرسش پیش آید که مالکان این کسب و کارهای دروغین و گردانندگان این راهزنی های کثیف چه کسانی هستند که حتی مسئولان هم برای به دام افتادنشان تلاشی از خود نشان نمی‌دهند؟!
 
کلمات کلیدی : پیامک تبلیغاتی+دزدی
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.