نظر منتشر شده
۱۷۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 477694
آرای سیاه و چهارشنبه های سفید؛
بین عمامه سفید و سیاه فرقی نیست
محسن مهدیان، 10 خرداد 96
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۱
اخیرا برخی تحرکات در شبکه های مجازی با عنوان آزادی یواشکی راه افتاده و به خیالشان نتایج روز شنبه مقدمه ساختارشکنی و پرده دری است.این کارها که روشن است فراتر از چند خبر ساده و زودگذر نیست. ولی حرف مهمتری وجود دارد. 
 
نظام اسلامی پشتوانه اش مردم متشرع و متدین اند. خروجی انتخابات ها در چنین نظامی یکرنگی در سیاست ها و ساختار است. عمامه شان سیاه و سفید است؛ ولی جهت گیری ها و سیاست های کلی سیاه و سفید نیست و یکرنگ است و جایی برای مطالبات آرای سیاه نیست.
 روحانی هم در سیاست های کلان و راهبردی همان می رود که پیشینیان رفتند و اگر رئیسی بود می رفت. 
نه خبری از آمریکایی شدن است
نه حصرشکنی
نه هرهری مذهبی و لاابالای گری
نه هیچ
آرای سیاه اشتباه می کند؛ نتایج روز شنبه برای آنها چهارشنبه سفید نمی سازد. رای سیاه در این نظام و با این مردم، محکوم است به افسردگی؛ چه با پیروزی و چه بی پیروزی.

پ.ن یکم: رای سیاه آرای کسانی است که تا دیروز مبارزه با جمهوری اسلامی را در تحریم انتخابات می دانستند و حالا شرکت در انتخابات.
پ.ن دوم: چهارشنبه سفید قراری بود که اخیرا عده ای بجای آزادی یواشکی راه انداختند تا روسری شان را برداشته و به اجباری بودن حجاب در این روز اعتراض کنند.

کانال تحلیلی محسن مهدیان در تلگرام
http://telegram.me/mahdian_mohsen
۱۳۹۶/۰۴/۱۶ ۲۲:۲۲
 
۱۳۹۶/۰۳/۱۱ ۰۸:۵۹
 
۱۳۹۶/۰۳/۰۸ ۰۷:۴۵
 
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ۲۰:۰۱
 
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ۱۴:۲۰
 
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ۱۳:۱۶
 
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۱۲:۱۱
 
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۰:۴۶
 
۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ۱۱:۱۲
 
۱۳۹۵/۰۸/۲۱ ۱۲:۵۶
 
 
کلمات کلیدی : رای حلال+رای حرام+موحدی کرمانی+وزارت کشور
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۸:۵۲:۳۳
روحانی هم برای اینها نیست. اشتباه اینها اینه که فکر می کنند روحانی از این نظام نیست. با روحانی هم به مقصودشون نمی رسند (4402854) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۰:۵۸
اتفاقا با همین روحانی گام به گام نزدیک می شویم (4402957) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۵:۲۴
به بی حجابی نزدیک میشید؟ شوخی نکن. یا روحانی رو نشناختی یا این مملکتو.
از کجا رای دادی؟ رایت قبول (4402964) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۳۴:۴۱
فقط می خوان مردمو دلسرد کنن و این خودش یعنی اتفاقا حضور مردم نظر مردم رو که عکس اونهاست تامین میکنه . آخرین مرحله دفاع روانیه: مثلا اتفاقی نیفتاده (4403111) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۴۹:۳۶
نمی دونم شما چند سالته، انشالله که 120 ساله بشی. اما اگه اونقدر سن داشته باشید که بتونید امروز رو با 20 سال پیش مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که چند گام پیش رفته ایم. از نظر حجاب، آزادی بیان، انتقاد از دولتها، موسیقی، ورزش، ورزش بانوان، سینما و تئاتر و.... 20 سال پیش چند تا خواننده پاپ داشتیم؟ اصلا" چه نگاهی به موسیقی پاپ میشد؟ و امروز چطور؟ شما یادت هست برای فیلم "آدم برفی" چه غوغایی برپا شد؟ و امروز چطور؟ (4403167) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۸:۳۵:۴۷
و ایضاُ رویشهای انقلاب جهانی اسلام:
مدافعان حرم
اردوهای جهادی
پیشرفتهای علمی
جشنواره عمار
انرژی صلح آمیز هسته ای
اعتکافهای میلیونی جوانان
موشکهای چندهزار کیلوتری نقطه زن
رژه جهانی اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام
پیروزی های پی در پی مستقیم و غیر مستقیم در مقابل رژیم غاصب صهیونیست

سلام و درود خداوند بر کسانیکه این فهرست را کامل کنند.
علی برکت الله
.. (4404483) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۱۳:۳۳
یعنی از این همه درد وبدبختی و فلاکت مردم و افتضاحات رانت و اختلاس و خرابکاری خجالت نمی کشی؟ مدام بی حجابی و ازادی بعنی ازادی فلا و بهمان. به شکورهمسایه افغانستان نگاه کنید در اتش ترور و عقب ماندگی می سوزد ولی قوانینی که تصویب شده و کم کم اجرا می شودصد بار پیشرفته تر از ایران است. (4403369) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۰۳:۵۳
ما با روحانی گام به گام به اصولی نزدیک می شویم که بسیار بیشتر از چند تار مو ارزش دارد. مثل آزادی بیان و حقوق شهروندی و جمهوری اسلامی حقیقی و مبارزه با فساد اقتصادی و فرهنگی و برچیدن بساط عوامفریبی و ...
البته شما اصولگرایی اما ما معنای حقیقی اصول را گام به گام تحقق می بخشیم که همام حقوق شهروندی و انتخاب بر کبنای خواست مردم است (4403528) (alef-1)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۳ ۱۲:۳۶:۴۸
به همین خیال باش (4410057) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۳۴:۱۶
یه سر به خیابونا بزن ببین اوضاع چطوره. وقتی شماها مردم رو تقسیم بندی می کنید باید طاقت تغییر وضعیت رو هم داشته باشید. کار دست بچه ها بیفته اصولگرایی وضعش ازین بهتر نمیشه. (4403853) (alef-1)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۴۹:۲۲
آره به جهنم نزدیک می شی . بچه های انقلابی و جنگ دیده خواب نیستند که جلوی عقده ای ها را نگیرند. (4403002) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۲۰:۲۱
داداش رضا آماده باش بازگشت به دوران عیسی به دین خود و موسی به دین خود پس پیش بسوی ترکیه ای دیگر تا 1408 اثری از لمپنیسم شما باقی نمی ماند (4403579) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۱ ۱۵:۱۱:۰۲
این تذهبون !!! میشه حرف آخر و بزنید تا متوجه بشیم هدف اصلاح طلبان دقیقا چیه، الف مرد باش سوال من و جواب ایشون رو سانسور نکن (4406322) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۲۱:۱۵
برادر شما جنگ رفتی؟ زخمی شدی؟ اسیر شدی؟ موجی شدی؟ شما چه کاره جنگ رفته هایی؟ شما چه کاره مردمی براشون تعیین تکلیف میکنی؟ تعیین جهنم بهشت مردم به شما و هم کاسه هات و بزرگترات واگذار شده؟ خدا نامه داده با امضاء ؟ وحی براتون اومده؟ (4403795) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۵۶:۵۵
بچه های انقلابی و جنگ دیده بین مردم هستند اینایی که شما ازشون صحبت می کنی همونایی هستند که به سفارت عربستان حمله کردند و البته در مقابل اراده ملت کاری از پیش نمی برند. (4404095) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۵۵:۵۸
دوستان اشتباه نکنند و تحریک نشوند مشکل این نویسندگان، اخلاق و عفت و ... نیست مشکل اینه که فرصت های مالی و امکانات توسط دکتر روحانی از ریز پاشون کشیده شده البته بدیهیه که اغلب مردم ضمن علاقه به اخلاق و عفت و ... به آزادی و کرامت و دموکراسی هم علاقه دارند و در عمل با انتخاب های خود از فضای سال 70 کشور را به فضای سال 96 رسوندند که از هر نظر متفاوته (4403933) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۱:۲۵
حالا که شکست خوردید می خواهید روحانی را به نفع خودتان مصادره کنین؟ (4402959) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۵:۵۲
نه بابا روحانی کلا برای خودتون. (4402965) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۷:۳۷
واقعا چرا یک عده برآشفته شدند؟ خیلی ساده است. این مملکت که ساختارش و اهدافش با آمدن و رفتن این و آن که تغییر نمی کنه. مگر دین این مردم را می شود عوض کرد؟ عصبانیت ندارد. مگه قرار بود با رای به روحانی نظام را عوض کنیم؟ (4402968) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۰۰:۲۳
همه جای دنیا رای دادن یعنی تغییر نظام قبلی و تحول آن به نظم جدید، چیز بدی نیست الان در آمریکا هم حکومت اوبامایی به سیستم ترامپی تبدیل شده البته این تغییرات لازم نیست همه جنبه ها را کن فیکون کنه ولی اصولا انتخابات یعنی تغییر (4403949) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۵۷:۳۸
عزیزم مشکل اینه که شما دین مردم را هم برای خودتون میبینید و دوست دارید همه از دریچه نگاه شما به دنیا و دین نگاه کنند. خیر قربان اینگونه نیست. (4404097) (alef-1)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۲:۴۲
شکست نخوردیم وقتی شکست می خوریم که شرابخورها حکومت را بدست بگیرند ولی کور خوندید (4403016) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۱:۳۷:۰۲
ایران برای همه ایرانیان (4403294) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۶:۵۴:۳۶
ایران برای ایرانیان نه ترکیه پرستان voa پیشه (4404261) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۱:۵۱:۲۵
آزادی نزدیک است ملت به توان خود در اصلاح رسیده. امروز را بیست سال قبل مقایسه کن می فهمی ما کجا بودیم و کجاییم. (4403318) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۴۴:۳۲
اونی که شرابخور و عرق خوره بذاریم بخوره و اونی هم که مسجدیه به مسجدش برسه،مثل قدیم که کسی کاری به کار کسی نداشت و همه هم کنار هم راحت زندگی میکردن. (4403467) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۶:۵۶:۳۵
همه هم کنار هم راحت زندگی میکردن. اونی که عرق میخورد راحت زندگی میکرد. اونی هم که رساله امام رو میخواست باید زیر پتو با نور شمع میخوند (4404273) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۱ ۱۵:۱۷:۱۸
بعد میشه بگی چرا انقلاب کردیم و این همه شهید دادیم امریه معروف و نهی از منکر چه میشود اسلام چه میشود (4406342) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۱:۴۲:۲۹
وظیفه مردم حمایت از برنامه ها و نظرات کاندیدا میباشد نه شخص آنها
چون ممکن است بدلایل مختلف به وعده های خود عمل نکنند. ولی مردم به طور رسا نظر خود را گفته اند.

وظیفه مهمتر تقویت دوستی و محبت بین مردم است
باید پیروز و غیر پیروز با هم تلاش کنند برای بهتر شدن شرایط
و تقویت دوستی دوستی و دوستی .
کسانی که غیر از این عمل کنند یا بدنبال قدرت اند یا نا آگاه به منافع کشور.

ضمنا دین فقط حجاب نیست (4403302) (alef-1)
 
majid r
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۴۹:۰۷
پيامبر اسلام (ص)
حكومت با كفر باقي مي ماند ولي با ظلم نه.
كاري نكنيم هر شهروندي در جمهوري اسلامي با هر نوع تفكري احساس ظلم كند. (4403000) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۱:۰۵:۱۰
احسنت. باید یاد بگیریم نظر اکثریت را محترم بشماریم. (4403209) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۶:۵۸:۲۴
شما در فضای مجاز شاید اکثریت باشید. ولی مردم در دنیای واقعی زندگی میکنند (4404282) (alef-11)
 
مهدی
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۳-۱۱ ۰۸:۲۹:۱۶
قماش شما سال 88 نظر اکثریت را محترم شناختند.؟ هنوز هم متهمان آن آشوب را توقع دارید آزاد کنند. نفاق از این بالاتر هم هست؟ (4405543) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۴۷:۵۸
وقتی اکثر مردم از این روال کشور و قوانین و نبود ازادی شاکی هستند چرا اصرار دارید اجرا شود؟ مردم حق دارند ازادی های خود را داشته باشند و از حقوقشان دفاع کنند (4403905) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۷:۰۰:۲۵
معنی ازادی برداشتن حجاب نیست. برات درست تعریف نکردن (4404287) (alef-11)
 
منتظر
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۸:۵۳:۰۹
احسنت خیلی عالی و منطقی (4402856) (alef-1)
 
عبدالرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۳۰:۵۳
جناب مهدیان عزیز از زمانی که نتایج انتخابات اعلام شده جنابعالی دائم مطالبی می نویسید که از ناراحتی عمیق شما در رابطه با شکست تلخ از مردم دلالت دارد آنقدر بر این تبل دوقطبی خودی و غیرخودی و حزب الهی و فتنه و انقلابی و ضد انقلاب بنوازید تا روزی در همین شهر تهران شاهد شکل گیری دروزیها و فلانژیستها باشیم و مملکت را به خاطر هیچ بر باد فنا دهید
الف منتشر کن هرچند هنوز دلخور انتخاب مردم هستید نه انتخاب ..... (4403095) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۵۰:۲۰
آنقدر دور نیست روزی که شما و افکار پوسیده تان به زباله دان تاریخ خواهید پیوست جناب مهدیان (4403168) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۸:۵۵:۲۱
همین دیروز ایسنا خبری زده بود که وزارت کشور در اطلاعیه اعلام کرده است که نظارت بر حجاب در ادارات از ماه اینده شروع می شود (4402862) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۲۰:۵۰
ایسنا به نقل از خراسان نوشته بود و خراسان دروغ گفته بود و وزارت کشور امروز تکذیب کرد.
یک آقای احدیان هست در خراسان لنگه همین آقای مهدیان.
اون دروغپردازی و این عقده پردازی از یک جا میاد! (4403793) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۲۵:۴۱
وزیر کشور تکذیب کرد اونم کار بازنده های انتخابات هست می خواهند بگویند هیچی تغییر نکرده (4403818) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۸:۵۵:۲۷
نه تنها روحانی در این نظام نمی تواند خارج از چارچوب عمل کند، بلکه خودش هم این حرفها را قبول ندارد. این حرفها یک دوره ای برای انتخابات بود و والسلام. حصر و بی حجابی و اینها همه اش بازی انتخابات بود. حیف که برخی که باور کردند (4402863) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۸:۵۸:۲۹
چهارشنبه سفید را با کفن سفیدشان به گور خواهند برد. (4402869) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۳:۲۶
الان این متن دفاع از روحانی بود؟ ضد اصلاحات بود؟ ضد بی حجابی بود؟ ضد حصر بود؟ الان می خواستید بگید باز هم پیروزید ؟ خواستید بگید همه تان یکی هستید ؟ خواستید بگید رای مردم بی فایده بود؟ دقیق بگید دنبال چی هستید؟ (4402907) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۴:۱۲
چهارشنبه سفید را یکسری بی ناموس راه انداختند. تردید نکنید بزودی همه شان رسوا می شوند. انقدر نفهمیدند که حداقل در ماه رمضان از این حرفها نزدن. (4402908) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۲۳:۴۷:۱۹
چهار شنبه سفيد ديگر چيست؟ لطفا توضيح دهيد (4405027) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۰۰:۳۵
متاسفم،تك تك اين مردم حق دارن راي بدن و نظر بدن و خواسته هاشونو دنبال كنن،مرز كشي و ديوار كشي بين مردم ايران اشتباه محضه،متاسفم براي نويسنده كه اين چندروزه از شدن ناراحتي در شكست فقط مقاله ها و پست هاي اتشين ميذاره،به جاي راه حل كه بتونه خواست حداكثري رو دنبالتامين كنه فقط حرفهاي تفرقه اميز ميزنن!! (4402871) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۰:۳۷
مرز کشی بین مردم را شما ها می کنید که دنبال آزادی یواشکی و برداشتن حصر فتنه گران هستید. مردم ما دنبال این چیزا نیستند. (4402955) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۴۶:۰۱
یک رفراندوم بذارن مشخص بشه مردم موافق حصر هستند یا نه؟ متاسفانه همه از سمت مردم حرف می زنند ولی در واقع حرف خودشان را می زنند.
حاکمیت اگر با مردم صادق است چرا قانون اساسی را که مردم 30 سال پیش به آن رای داده اند را دوباره به رای مردم نمی گذارد؟ شاید مردم با برخی قوانینش موافق نباشند و شاید هم با همه اش؟ چه کسی می داند شاید هم قبول داشته باشند؟ ولی به رای گذاشتنش ضرری ندارد برای مردم. (4402990) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۰۷:۴۰
اصلا اين موضوعي نيست كه مردم در موردش اظهار نظر كنند (4403040) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۳۰:۰۱
مردم در هر موردی حق اظهار نظر دارند
مردم ولی نعمت هستند
حکومت باید دست مردم باشه
هر چه اکثریت تصمیم گرفت اقلیت تابع باشه
هیچ کس حق ندارد مردم را مجبور به کاری کند
اقلیت حق ندارد عقیده اش را بر اکثریت تحمیل کند
اقلیت حقوقش محفوظ است ولی حکومت در دست اکثریت است
حالا اگر نهادهایی مردم را با تهدید مجبور به کاری می کنند این حکومت نظامی است
اسمش جمهوری نیست (4403092) (alef-1)
 
Ukraine
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۱:۲۵:۱۷
شما جزو مردم نیستی اما مردم صاحب اصلی کشور هستند و در مورد هر موضوعی حق دارند اظهار نظر کنند (4403266) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۱۹:۰۶
ما طبق فرمایش حضرت امام در سه سخنرانی (معروفترینشان در بهشت زهرا) که فرمودند نسل آنروز باید در مورد حکومت تصمیم بگیرند و تصمیمات 50 سال قبل را نمیتوان برای نسل روز اجرا کرد، نهایتا در سال 1407 قانون اساسی را به رفراندوم خواهیم گذاشت. (4403386) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۲۲:۳۲:۱۳
ميشه بگيد از ديد شما مردم حق نظر دادن در چه مواردي رو دارند؟ (4404887) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۱:۱۷
باید رای گیری کرد.
در مورد حجاب اجباری و .... (4403008) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۱:۳۴
مردم شعارها ها را شنیدن و رایشان را دادن.
کاملا مشخص است که اکثریت مردم چه می خواهند.
شاید روزی هم بیدار شدید و دیدید تمایلات واقعی اکثریت مردم رو..... (4403010) (alef-1)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۵۰:۳۴
وقتی میگی مردم ما دقیقا منظورت کیا هستن شما مختصر طرف دارای تفکر خودتا همه مردم میدونی در ضمن فتنه گر اصلی ازاده و روز رای گیری جلو چشم همه با رای به خودش همه را به تمسخر گرفت (4403170) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۰۱:۱۶
پ .ن یعنی چه؟ (4402874) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۰۶:۳۴
مخفف پی نوشت است
توضیح اظافه متن (4402892) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۰۸:۴۲
یعنی پی نوشت (4402896) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۰۵:۴۴
کاش صریح بگوئید اینهایی که برای چهارشنبه سفید و شکستن حصر و آزادی یواشکی و برداشتن حجاب رای دادند با روحانی هم به نتیجه نمی رسند. اینا چاره ای ندارند یا خودشان را اصلاح کنند یا بذارند و برند (4402886) (alef-1)
 
على
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۳۵:۲۳
عجب ، شما هم حرف همان محمد رضا شاه پهلوى را ميزنيد كه در اسفند ماه ١٣٥٣ پس از ساختن حزب رستاخيز گفت همه بايد عضو اين حزب شوند، هر كس قبول ندارد بيايد پاسپورتش را بگيرد و از مملكت برود. ايران نه إرث پدرى او بود نه ملك شخصى أمثال شما كه چنين افاضاتى ميفرماييد. (4403113) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۳۲:۱۸
فقط فرقش اینه که اون موقع هرجای دنیا میخواستی بری به راحتی میتونستی بری، الان باید چندسال دنبال اقامت بدوی! (4403427) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۴۶:۵۴
محمد رضا پهلوی هم به مخالفان میگفت : گذرنامه هایتان بگیرید و بروید (4403156) (alef-1)
 
پژمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۱۳:۱۱
این شما متحجران خرافه پرست هستید که باید بروید (4403562) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۲۴:۴۷
چه کسی و چه زمانی و کجا سند کشور رو به نامت زده میگی بذارند بروند؟ شما برو ! (4403816) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۰۸:۴۴
اتفاقا آخر افکار اینها به صهیونیسم میرسه فلسطینی ها باید از فلسطین بروند در ایران تبدیل میشه به ایرانی ها باید از ایران بروند
ما دو شعار داریم
ایران برای همه ایرانیان
ایران مال ماست خود ایرانی ها باید از ایران بروند
یکی را باید انتخاب کرد (4403974) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۰۷:۲۳
یعنی نویسنده می خواد بگه بی خودی رای دادیم؟ (4402894) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۰:۲۵
بی خودی رای ندادی ولی بی خودی دل بستی. (4402899) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۲۹:۴۴
بی خودی رای ندادی. انتظار بی خودی داشتی (4402953) (alef-1)
 
محمد
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۰:۵۶
استراتژیشون رو برای انتخابات ۴ سال دیگه انتخاب کردن و از حالا شروع کردن به اجرا و اونم پایین آوردن مشارکت مردمه ولی دیگه فایده نداره وقتی مردم یه مرحله از بلوغ رو رد کنند دیگه برگشت ناپذیره (4402956) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۰۸:۳۲
آزادی یواشکی چی چیه؟ مگه قرار بوده روحانی آزادی یواشکی راه بندازه؟ اینها که از این حرفا می زنند از خود شما هستند. می خواهند روحانی را تخریب کنند. (4402895) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۰۹:۳۲
بی دلیل روحانی را از این جماعت جدا نکنید. روحانی هم دبنال راه انداختن آزادی یواشکی است. اولش یواشکی و بعد هم علنی. چرا می خواهید همه چیز را گل و بلبل نشان دهید؟ (4402897) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۳۲:۵۳
خب دوست گرامی.مگه آزادی چه بدی داره؟اصلا چه خوب که روحانی هم دنبال آزادی (4403429) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۰:۲۸
یک روز آزاد می شه . زیاد دور نیست (4402900) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۲:۰۴
اگر مردم بخواهند چیزی رو عوض کنند چه باید بکنند؟
خواستی بگی همه چی دست ماست ...
این نیز بگذرد (4402903) (alef-1)
 
Moldova, Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۴:۴۳
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی آن قدیم ها جمله قشنگی فرمودند:
«غربی ها مانند گاو تحلیل می کنند.» بنابراین مشخص است پیروان همان
ها(غربی ها)نیز همان گونه تحلیل خواهند کرد. (4402909) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۴۸:۱۳
اگر اونها مثل گاو تحلیل میکردند الان شما به جای اونها صاجب این همه ابداع و اختراع و درارو درمان و...بودی و حداقل یه دونه قرص برا بشریت ساخته بودی (4402999) (alef-1)
 
Moldova, Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۱:۰۵:۲۳
درپاسخ به اظهارنظر کننده محترمی که به تشبیه غربی ها به کاو درتحلیل ایراد گرفته قابل یادآوری است که:
اولا-جمله مذکور نقل قولی بود از یک شخصیت بزرگ ومعروف که شما وامثال شما بزک کنندگان وپرستندگان غرب درسالهای اخیر ،باتوجه به تغییر رویه ایشان،ازوی طرفداری می نمودید.
ثانیا-غربیها ابداعات واختراعات مدعائی را که چشمان شمارا خیره کرده،از شکم مادرشان نیاورده اند که،بلکه اصول اولیه آن هارااز دیگران به ویژه از شرق واز تمدن اسلامی اخذ نوده اند.باور ندارید تاریخ تمدن را مطالعه فرمائید.علاوه براین،هم اکنون نیز بسیاری ازدانشمندان مبدع واندیشه ساز مستقر درغرب،خصوصا،آمریکا از چهارگوشه جهان برخاسته اند.
ثالثاـ نمونه ای از تحلیلگران «گاوگونه» همین جناب ترومپ؛آیا اظهارنظرهای همه روزه این بابا حاکی از غیر از این است؟ (4403210) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۲۳:۴۶
شما اگه یه نفر مخترع بزرگ مسلمان و مذهبی معرفی کنی، من دیگه ساکت میشم! (4403404) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۰۲:۲۳
شما که ادعا میکنی غربی ها اینها را از مشرق گرفته اند خودت که در مشرق هستی چرا ابداعی نداشته ای؟ خروجی شما برای بشریت چه بوده؟ الان این بستر اینترنت این سایت این برق اون کول ر اون یخچال اون خودرو و...اینها از مجا امده؟ تو چرا اختراعشون نکردی؟ شما جز ادعا چه دارید؟ (4403522) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۲۷:۵۰
شما دلت به همین خوش باشه . تمدن شرق تو همون دوران جنگهای صلیبی تموم شد! (4403830) (alef-1)
 
Al
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۳۹:۵۱
مطمنی دانش و علم خود را از شرق گرفته اند؟ شاید ادامه تمدن ذپدرخشان یونان باستان است و ادامه راه افلاطون و ارسطو و.. است (4403874) (alef-1)
 
على
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۳۷:۴۸
مرحوم هاشمى بيش از همه غرب و دانايي هايش را ميشناخت ، شما اين جمله را از كجا آوردى؟ (4403123) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۵:۰۱
شما با اين مطالبتون به اين مسائل دامن نزنيد (4402912) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۵:۳۶
شکست خورده حالا از ناراحتی میگه رای شما بی فایدست. ما اگه رای نمیدادیم شما ویدئو رو هنوز ممنوع اعلام میکردین. چند سال دیگه همو میبینیم....بالاخره یه روزی مجبورین تسلیم مردم بشین (4402914) (alef-1)
 
شهاب بیکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۶:۴۸
نوشتی:
پ.ن: رای سیاه آرای کسانی است که تا دیروز مبارزه با جمهوری اسلامی را در تحریم انتخابات می دانستند و حالا شرکت در انتخابات.
مگر او ایرانی نیست؟ مگر او نمی تواند نظر دیگری داشته باشد؟مگر رهبری نفرمود که همه برای اسلام و ایران پای صندوق رای بیایند ؟اینها آمدند حالا رای سیاه شدند؟؟؟؟ چه می دانی اینها به کدام یک رای دادند؟ گیرم که همه به یک نفر دیگر که مد نظر شما تیست رای دادند؛حالا باید رایشان سیاه قلمداد شود.شما هم که مثل بوش پدر شعار میدهی که هرکه با ما نیست بر ماست و رایش سیاه. مگر نه این است که همینها که رای نمی دادند رایشان تعیین کننده است؟ اگر همه کسانی که رای نمیدادند رای بدهند همه سیاه رای هستند. می دانی در آن صورت 20میلیون رای سیاه خواهیم داشت.اگر این 20میلیون نفر به نامزد مورد نظر شما رای می دادند رایشان سفید می شد؟
نویسنده عزیز جناب آقای محسن مهدیان
چرا سهوا یا به عمد دوست دارید برخی را از همراهی با نظام و رای بالای70 درصد که موجب عزت نظام است پشیمان کنید؟
چرا مردم را سیاه و سفید می بینید؟ رای های سیاهی که به نامزد مورد نظر شما رای داد کدام است ؟
جذب حد اکثری موردنظر نظام را قبول نداری؟ هر کس به هر نحوی که رای داد چپ یا راست فرقی نمی کند دستش را ببوسیم و جذبش کنیم .اگر جاذبه داشتی هنر کردی وگرنه دفع کردن آسان است کافی است بی مبنا و بدون فکر قلم بزنیم بگوییم و.... (4402917) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۲۰:۴۰
مگه کسی گفت هرکس به روحانی رای داده یعنی رای سیاه؟ رای سیاه تنها رای ضدانقلاب است. (4402931) (alef-1)
 
على
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۴۰:۱۲
مخالف تفكر شما اگر راى ندهد ضد انقلاب است و اگر راى بدهند باز هم ضد انقلاب، شما تكليفا را با خودت روشن كن. (4403137) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۱۳:۳۲
از این 42 میلیون رای، ضد انقلاب چند میلیون نفر اند؟ لطفا اعلام فرمایید البته 16 میلیون هم اصلا شرکت نکرده و رای ندادند بفرمایید که آنها را انقلابی یا ضد انقلاب محسوب کنیم؟ (4403996) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۰۱:۱۳
ا تعبیر این نویسنده کاری ندارم . ولی این تحلیل درستیه که در سه دهه قبل همیشه اصرار میشد که رای ندادن به معنی مخالفت با نظامه . از سال 84 به بعد اونها دیدن اینجوری به جایی نمیرسن تصمیم گرفتن شیوه جدیدی رو تبلیغ کنن . نتیجه ش هم اینه که میبینین . به هرحال باید این سوال پرسیده بشه که اگر الان دوباره رای گیری بشه و مردم به رژیم رای ندن چی میشه ؟ (4403726) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۷:۴۵
هرکس به روحانی رای داد مگه دنبال آزادی یواشکی است؟ این چه حرفیست؟ اتفاقا ما رای دادیم چون دنبال آزادی غیریواشکی هستیم. (4402921) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۸:۰۷
آقا والا ما بی حجاب نیستیم. فقط روحانی و خاتمی را دوست داریم. (4402922) (alef-1)
 
فلامرزی جهرمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۸:۰۶
نظر نویسنده این نبود.منظور نویسنده این بود که یک عده ای به آقای روحانی رای دادن چون فکر می کردن ایشون مقابل اصول نظام قرار می گیره مثل همین ماجرای حجاب.ایشون داره میگه آقای روحانی هم از همین نظامه و با این اصول موافق پس اگر فکر کردین با رای دادن به ایشون راهی برای مقابله با نظام باز کردین در اشتباهین. (4402971) (alef-1)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۱۸:۴۶
از کی تا حالا حجاب جزو اصول نظام شده است؟ اصول نظام در قانون اساسی است. براساس کدام اصل قانون اساسی این حرف را می زنید؟ (4403066) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۲۷:۳۷
اینکه میگن انقلاب ما به انحراف رفته همین مصداقشه. در کدام صفحه از مبارزات مردم با شاه نشانی از درخواست حجاب اجباری یا مبارزه با آمریکا میبینید؟ شعارهای انقلاب کدام بودند؟ آیا به جز نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی و استقلال ، آزادی، جمهوری اسلامی تقاضایی داشتیم؟ اما متاسفانه پس از پیروزی انقلاب عده ای بلندگو بدست شعارهای انقلاب رو درحد حجاب اجباری پایین اوردند. (4403415) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۴۴:۳۸
وقتی به ایران اسلام رای میدهیم یعنی "قرآن" را میپذیریم. یعنی احکام قران را میپذیریم.

یعنی حجاب را میپذیریم. (4403891) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۵۵:۴۳
اصول نظام یعنی اسلام مگه میشه کسی ریس جمهور جمهوری اسلامی بشود ونص صریح قران را قبول نداشته باشد ؟ (4403932) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۸:۴۴
چه فرقي برادر ؟ معلومه كه بين عمامه سفيد و سياه فرقي نيست !! همانطور كه بين يك آدم سرخ و
سفيد و بور با يك نفر سياهپوست فرقي نيست !!! ، همانطور كه بين سياه حبشي با سيد قريشي هيچتفاوتي نيست !!، ... در حديث آمده است كه : " بهترين شما كسي است كه سودش و نفعش بيشتر به مردم برسد " !! ... امام خميني هم در يكي از سخنراني هايش فرموده : " خداوند انشاءالله همه ما را آدم كند !! ... در ضرب المثل ما آمده : " ملا شدن ( يعني باسواد شدن ، عالم و دانشمند شدن ، پروفسور شدن ، علامه دهر شدن ، فوق تخصص شدن ) چه آسان ، آدم شدن چه مشكل !... پس آدم و آدميت مهم است ، !! .... خداوند انشاء الله همه ما را " آدم " كند !! ... آمين !! (4402925) (alef-1)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۲۰:۰۷
برادر از صداقت خوشم امد
اما کاش قبل انتخابات فریاد بزنید رای شما تغییزی ایجاد نمیکند

ان وقت باید التماس کنی رای دهند مشارکت بالا رود

حالا روسری ها را بردارن شما چه کاری میتوانید انجام دهید؟؟؟؟؟؟؟ (4402927) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۲۵:۰۹
مگه شما رای سیاه هستی؟ (4402946) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۲۶:۱۶
واقعا رای دادی که روسری ها را بردارن؟ خب ساده ای دیگه. شما مشارکت نکن دیگه (4402950) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۲۷:۵۷
آقای محسن . رای دادن خوب است. مشارکت هم خوب است. اما بدانید که با این رای دادن ایران را نمی شود آمریکا کرد. بعد هم مگر مشارکت در انتخابات یعنی مشارکت در آزادی یواشکی؟ (4402951) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۰۱:۳۱
اونی که آزادی یواشکی راه انداخته خودش رو کشت که مردم در انتخابات شرکت نکنن.
اینا از چیز دیگه سوختن. (4403517) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۱:۳۱:۴۰
موافقم با این دوستمون. اتفاقا آقای روحانی هم توی مناظرات کلی فریاد می زدند که چرا حرف های بی ربط و انحرافی می زنید، صراحتا بگید که کی هستید و تفکراتتون چی هست!

جالب انه که توی مناظرت خودشونو می پوشنن و بعد انتخابات نقاب بر می دارن! (4403279) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۲۳:۵۲
اینایی که از آرای سیاه دفاع می کنند یعنی واقعا فکر می کردند با آمدن روحانی روسری ها برداشته میشه؟ یعنی جدا فکر می کردند حصر برداشته میشه؟ اشتباه بزرگی کردید اگر اینطور فکر کردید. این خبرا نبوده و نیست.
اگر با این نیت رای دادین رایتان را تباه کردین. یادتان نرود شما هر یک رایی که دادین رای به نظام اسلامی دادین. (4402943) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۵:۴۱
بابا چرا خودتان را به خواب زده اید. حجاب عملا از دست رفته است در کلان شهرها. الان دعوا سر چیست؟ روسری ای که بین موهای خانم ها گم است بودن یا نبودنش چه فرقی می کنه؟ شبیخون فرهنگی مال دیروز و امروز نیست . فساد اخلاقی و جرائم مرتبط با آن هر روز بیشتر می شود آن وقت شما فکر می کنید که نمی توانند حجاب را بردارند. اتفاقا به هدفشان رسیده اند . چند سال قبل یکی از رهبران مذهبی اروپا گفته بود که برای انحطاط اخلاقی باید بین حجاب کامل و برهنگی یک حد وسط را به زنان جامعه هدف دیکته کرد که بیشتر باعث تحریک می شود و اثر مخرب بیشتری دارد. با نگاه کردن به جامعه آیا فکر نمی کنید آنها به هدفشان رسیده اند؟ (4403023) (alef-1)
 
اميد
Sweden
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۱:۱۴:۴۲
خداييش با اين كه حجاب حد متوسط تحريك كننده تره موافقم. يه بنده خدا از اروپا (4403244) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۲۴:۱۰
یک عمر با این دروغ، مردم را ترساندید که در انتخابات شرکت نکنند، و از حق خودشان استفاده نکنند. دوست عزیز، این رای ، تباه نبوده و رای به مخالفت با شعارهای انقلابی و دنیا ستیزی بوده. رای به بیرون کردن امثال احمدی نژاد و جلیلی و رئیسی بوده،
مردم باید مشارکت کنند و رایشان به شعارهای کاندیدا بود و آرمانهایش، نه به نظام اسلامی.
رئیسی بود و اطرافیانش که شعارهای نظام اسلامی را می دادند. امام جمعه بود که میگفت رای بدهید به یک نامزد امام رضا دوست (4403079) (alef-1)
 
رضا
Germany
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۰:۱۹
جناي آقاي نويسنده ! ظاهرا اينها آدم نيستند ! فقط تو و كسي كه مثل تو فكر ميكنه آدمه !!
مخرب ترين تفكر همينه كه خودت رو حق محض بدوني و تمام حقيقت رو نزد خودت.
در اين صورته كه حاضري براي نگهداري حقيقت ، دست به هر كاري بزني، حتي قتل ميليونها نفر. (4402954) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۵:۱۴
شما چرا مخالف ازادی هستید؟ چرا از رایی که مردم دادن عصبانی هستید؟ تا کی می خواهید خلاف جریان اب شنا کنید؟ چرا متوجه نیستید که این ملت به طرز تفکر شما علاقه نداردو انرا ارتجاعی می داند. یک روز از تقلب صحبت می کنید، یک روز از ارای حرام و یک روز از ارای سیاه
بس کنید و بفکرکشور باشید و خدمت به ان (4402963) (alef-1)
 
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۷:۵۰
دارم کم کم شک میکنم افسار الف رو داده باشن دست فارس!! شما که اینطور نبودی الف جون!! برادر تا کی میخوای این تیترهای مزخرف رو بزنی!؟ تو این مدت انتخابات حتی یک جا روحانی دم از آزادی یواشکی نزد!!!آزادی یواشکی کدومه!! شما باعث آزادی یواشکی هستین!! همه و همه گفتن آزادی!! بله، نه همه اما خیلی از کسایی که به روحانی رای دادن خواستشون آزادیه و گرن اگر ملاک اقتصاد و معیشت بود که هم کارنامه اقتصادی روحانی مشخصه و هم ایشون خیلی کمتر از شما دم از اقتصاد و معیشت مردم زد!! یکم ب خودتون بیاید.. (4402969) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۴۶:۴۱
نکنه فکر می کردی به روحانی رای دادی بغیر آزادی یواشکی افسار الف هم میافتاد دست کلمه نیوز و بی بی سی فارسی؟؟؟ :)) (4402991) (alef-1)
 
رضا
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۴۱:۱۲
نتیجه انتخابات پایبندی مردم به خط امام ورهبری را اثبات می کند...یعنی مردم اصولگراهای افراطی وبرخی تفکرات جبهه پایداری وهم زمان ضدانقلاب خارج نشین بانام اصلاح طلب هردورانامحرم ونااهل می دانند (4402978) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۴۹:۵۹
جالبه که تا چند روز پیش از روحانی یک ادم بسیار بد ساخته بودن و میگفتن تنها دولت یک دوره ای و..الان میگن فرقی نیست!!! واقعا ادم میماند بخندد به کار شما یا گریه کند براتون (4403004) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۰:۰۷
و نه...... خبری از حذف اختلاس
و نه......خبری از حذف .....نجو می ها و نه زمین خواری ها
ونه حذف مدیران نا لایق و ..... (4403006) (alef-1)
 
علی کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۵:۱۳
جناب آقای مهدیان

اگر آرای مردم به آرای حلال و حرام قابل تفکیک است صد البته عمامه سفید و سیاه هم با هم باید خیلی فرق داشته باشد. (4403022) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۰۲:۲۲
عیب نداره مرز بندی ا شفاف میشه (4403029) (alef-1)
 
Austria
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۰۹:۵۴
حجاب اجباری هم روزی به تاریخ خواهد پیوست. مطمئن باش آقای نویسنده (4403044) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۲۰:۲۳
امثال این نویسنده، مثل کاندیدای مورد نظرشان همچنان در توهم هستند که بیشتر هستند از بقیه مردم.
تازه خیلی ها که بهشان رای داند محرومین بودند که آرمانی نداشتند جز، افزایش یارانه (4403071) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۳۰:۳۷
شما آرمانت چی بود؟؟؟برداشتن روسرییی؟؟؟؟؟؟؟ (4403611) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۳۸:۴۶
برداشتن روسری هم جزئی از آزادی و حقوق بشر هست .
همانطور که تو دلت میخواد کسی به حجابت گیر ندهد، و آزار و اذیتت نکند (4404072) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۴۰:۳۵
فتنه 98، فتنه علیه حجاب و ارزشهای اسلامیست و ما آن روز،هنگامی که فریب کاری برخی خودفروختگان مشخص شد، تمام فتنه گران چهاردرصدی را به زباله دان تاریخ خواهیم فرستاد.. (4403877) (alef-1)
 
حسینعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۱۱:۴۲
به هر حال یه دسته از مردم حتی در میان اقشار مذهبی هم طرفدار این هستند که حجاب اختیاری باشد. به در ستی یا نادرستی این فکر کاری نداریم ولی به نظرم اینها که این کمپین رو راه انداختند یا ازون حمایت میکنند. دو دسته اند:
یک دسته کسانی که اصلا بحثشون حتی مسئله حجاب نیست میخوان از هر بهانه ای برای تقابل و صف آرایی در مقابل سیاستهای رسمی کشور استفاده کنند و از این طریق ابزاری برای شورشهای مدنی و ...فراهم کنند. اکثر طراحان مخصوصا طراحان برون مرزی این حرکت دنبال این مسئله هستند که به گمان من بسیار خطرناک است برای کشور.
دسته دوم واقعا به عنوان یک مطالبه مدنی این مسئله را دنبال میکنند. این دسته مخصوصا لایه های رادیکال تر آنها به محض اینکه حس میکنند فضایی دارد باز میشود سقف مطالبات خود را دنبال میکنند و دولت را برای مطالباتی که زمینه های اجتماعی و قانونی برای محقق شدن ندارد تحت فشار قرار میدهند و نتیجه آن دو چیز بیشتر نیست یا رسیدن به همان آشوبهای اجتماعی که گروه اول طراحی کرده اند یا سرخوردگی بخشی از طرفداران دولت برای محقق نشدن مطالباتی که روحانی و خاتمی هم یا اصلا در این سطح قبولش نداشته و ندارند یا امکان تحققش را ندارند و نتیجه بعدیش هم وازدگی و قهر کردن با این جریان است همان اتفاقی که در سال 84 افتاد. (4403047) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۱۹:۲۰
مردم چه جوری به شما بفمانند که اتفاقا این همه محدودیت نمی خواهند.
اگر خیلی از خودتان مطمئن بودید که رفراندوم می گذاشتید در مورد حجاب اجباری و اختیاری، موسیقی، کنسرت، حتی تغییر نوع حکومت و مشروطه شدن و جدایی دین از سیاست و ....
چون مطمئن هستید همواره در انتخابات شکست میخورید، رفراندوم مشخص نمی گذارید. این سبک انتخابات رو میگذاریدو مردم مجبورند به شعارهای غیر انقلابی رای بدهند برای ابراز مخالفت، اما باز هم حضورشان، به مثابه تائید نظام میخوانید.
این جمله که نوشتید ، پشتوانه نظام، مردم متدین و ...هستند، این نظر شخصی شماست و نتایج انتخابات در سال های اخیر این را نشان نمی دهد.
یادم به آمار سازی های سردار رادان می افتد در سال 86 که میگفت 80 درصد مردم موافق گشت ارشاد هستند اما توی انتخابات ها، کسی که اسم گشت ارشاد می آورد شکست می خورد و کسی که مخالفت می کرد پیروز میشد.
این انتخابات نشان داد با، جمعیت سازس های اتوبوسی و که مثلا بگیم خیلی زیادیم، نمی توان انتخابات رو پیروز شد. چون این توهمات شماست که همه مردم نظام را قبول دارند (4403067) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۴۲:۳۲
همه چی رفراندوم؟ زندگیتو به رفراندوم می زاری؟ خجابت بکش.
رفراندوم برای چیزی است که دین در موردش نظری نداشته باشه (4403660) (alef-1)
 
Australia
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۴۴:۵۲
دین برای خدمت به انسان آمده نه به اسارت در آوردن انسان (4403892) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۱۷:۱۰
ما دین داریم. قبول دارید؟
خداوند رحمانی داریم که به صلاح ما آگاه تر است. قبول دارید؟

خب خداوند می فرماید ای مومنان همانطور که نماز میخوانید و روزه میگیرید، حجاب را هم رعایت کنید.

من به حرف خدای خودم (قدرت مطلق) که همه ی زندگی ام را از او دارم بیشتر از قدرت های پوشالی که بی حجابی را ترویج میدهند اعتقاد و اطمینان دارم.

با همین منطق است که حجاب را می پسندم. دوست دارم به حرف خدایم گوش کنم. (4404010) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۴۹:۳۰
مقاله ادیان در خدمت انسان از امام موسی صدر دقیقا بیانگر همینه و موید مطلب شما (4404087) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۱۲:۴۸
دین یک موضوع شخصی و قلبی و درونی است و به دیگران ربطی ندارد. چیزی که بین من و شما میتونه ربط داشته باشه دینداری ه نه دین. من و شما اگه دیندار باشیم به حقوق دیگران و عقایدشون احترام میزاریم (4403994) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۶:۲۰:۰۰
من صحبت از خداوند کردم.
اگه شما با کلام خداوند مخالفین، من خب صحبتی ندارم.

من طبق فرمان الهی عمل میکنم چون او به صلاح من آگاهتره و گفته حجاب بگیرم. (4404127) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۵۰:۲۴
فیض بردیم. رفراندوم برای چیزی است...
رفراندم برای خود جمهوری اسلامی هم برگزار شده ها (4404089) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۰۴:۳۲
برای جمهوری اسلامی هزاران شهید داده ایم اونهابی که می خواهند آزادی معنی بی بند وباری و بی حجابی داشته باشد اگه به روحانی بخاطر آن رای داده اند بدانند روحانی باید متعهد به قانون اساسی باشد و اگر غیر از این بخواهد از مشروعیت میافته و جایش اینجا نیست (4403961) (alef-1)
 
Austria
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۵۷:۰۵
بزودی کسب شهروندی ایرانی هم با گزینش و امتحان همراه می شه تا همه رای ها سفید و حلال بشن انشالله.

خیلی رو می خواد که مملکتی با پول نفت و مالیات همه بچرخه بعد که طرف طبق حق شهروندی رای بده رایش بشه سیاه (4403193) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۰:۵۷:۵۳
از نظر شرعی حجاب خیلی وقته که در این کشور برچیده شده زیرا از نظر حکم شرعی پوشیده نبودن حتی یک تار مو یعنی بی حجابی و در شرع ما یا حجاب داریم یا بیحجابی و این اصطلاح بدحجاب را در شرع نداریم و تمام خانههایی که امروزه ما آنها را به عنوان بدحجاب قلمداد میکنیم همان بیحجاب هستند. (4403195) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۱:۴۲:۰۲
دقیقا، شما در بسیاری از کشورهای اسلامی یا با حجاب دارید یا بی حجاب.
حجاب نیم بند یا بدحجاب اصلا وجود نداره (4403299) (alef-1)
 
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۱:۰۴:۴۱
هيچ جاي دنيا حجاب اجباري وجود نداره و اين منافي حقوق بشره (4403208) (alef-1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۲۰:۰۱
تنها حكومت جمهوري اسلامي فقط در ايران است و كشتي نوح كه نجات دهند ه انسان معاصر از لغزش و تباهي و نابودي است جمهوري اسلامي ايران است كه هركس در سراسر جهان نجات ميخواهد بايد به آن بپيوندد (4403390) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۴۷:۵۲
برو دکتر! تفکر هایی مانند شما مورد سوء استفاده قدرت ها قرار گرفته و منطقه را به آتش کشانده! (4403903) (alef-1)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۵۴:۲۷
اگه جمهوری سلامی نجات دهنده بود که ریشه فقر و فساد و این اقتصاد عقب مونده رو حل میکرد (4403925) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۳۴:۵۳
داعش هم لابد کشتی نوح هست، چون حجاب اجباری اونجا؟! (4404061) (alef-1)
 
elham
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۳۴:۵۹
از کی تا حالا بی حجابی جز حقوق بشر شده....!!!!
چه حرفا...چقد روشن فکری جناب .... (4404062) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۱:۵۸:۰۷
پيروز شدم... با غم عالم چه كنم
با اين همه وعده اي كه دادم چه كنم
قبلا همه چيز ساده تر حل مي شد
حالا كه خودم دولت قبلم چه كنم... (4403331) (alef-1)
 
طناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۴۷:۴۱
وعده؟! اشتباه گرفتی ها. عمامه مشکی رئیسی بود نه روحانی
ضمنا آنچنان 8 سال گند زده شده به مملکت که خودم دولت قبلم با ذوق نصفه و نیمه و قافیه ضعیف مشکلتون رو حل نمیکنه. ضمنا خواستی مشاعره بداهه از شعر بداهه هم میشه کرد. البته اگه با شعر قویتری شروع کردی (4404085) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۱:۵۸:۳۵
یه نکته خیلی جالب وجود داره در پخش کامنت ها،
من در چند مورد در پاسخ به کسانی که با تعصب و خشونت برای دیگران خط و نشان کشیده بودند و مملکت رو سهم بندی کرده بودند، کامنت گذاشتم که "ایران برای همه ایرانیان"، بسیار جالبه که از همه اون ها تنها یکی و به شکل خاص! مورد استفاده قرار گرفته!
بسیار جالبه که در ماه رمضان هستیم و شما روزه! (4403334) (alef-1)
 
ف.خ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۲۹:۰۸
آقای روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی کاملا روشن و صریح گفتند رفع حصر جزو اختیارات ایشان نیست و هیچ وعده و قولی در این مورد ندادند. (4403419) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۳۱:۳۲
شما مخالف چهارشنبه سفید هستید چون از اینکه مشخص بشه مردم شمارو نمیخوان و قبولتون ندارن میترسید. چون همیشه خواستید با نشون دادن یک عده کم در رسانه ها بگویید اینها مردم ما هستند. حالا میترسید که با یک روسری سفید مشخص بشه که بیشتر مردم اصلا شما رو قبول ندارن. (4403424) (alef-1)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۳۷:۵۰
ما با حجابیم . خاتمی و روحانی رو هم دوست داریم. مخالف تحمیل هم هستیم (4403438) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۴۲:۳۴
اصولگراها هنوز نمی خواهند قبول کنند که چقدر بین مردم منفورند. 15 میلیون رای رو هم از یارانه ها و تتلو و دین فروشی و ریا کاری دارید. (4403456) (alef-1)
 
لیمپو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۱۶:۵۲
عزیز چرا توهین ماهمه ایرانی هستیم در یک چارچوب مرمسالارانه رای گیری شده
ویک تفکر برا چهارسال برای ساختاراجرایی کشور توسط غالب مردم رای آورده خوب همه برای کمک به دولت منتخب برا رفع مشکلات می بایست کمک کنیم. درسال 88 متاسفانه گروهی که رای غالب رو نیاوردند کشورو به آتش کشوندند و زمینه ساز یکسری مشکلات برا کشور شدند . بیایید همه دست به دست هم بر ارتقا جایگاه ایران تلاش کنیم . مخلص همه بچه ایرانی های با معرفت هستم. (4403779) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۱۰:۱۷
روحانی فقط بخاطر جذب آرای شما خودش را با شما نشون داد یک نگاه به حجاب صاحبه خانوم بیاندازید تا نظرش را نسبت به حجاب بفهمید (4403980) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۶:۲۹:۰۹
ما نگفتيم روحانى موافق بى حجابى است. ما ميگوييم نظرش به حق انتخاب پوشش نسبتاً مثبت است. اگر همسر باحجابش را وادار به بى حجابى كند همانقدر اشتباه است (4404159) (alef-3)
 
زن ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۳ ۱۳:۵۰:۰۲
دوست من حجاب صاحبه خانم نظر صاحبه خانم رو نشون می ده. زنها آدم و موجودات مستقلی اند. الف، ممنون که منتشر می کنی (4410201) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۶:۳۸:۰۷
اقای روحانی هم با ارعاب و ترس از رقیب و سهام عدالت و ... و افزایش یارانه و افتتاح تند و تند قبل انتخابات رای اورد (4404198) (alef-11)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۴۳:۰۷
به قول امام راحل ما دراه حق مبارزه می کنیم چه پیروز شویم وچه به شهادت برسیم در هر حال پیروزیم ، یزید به ظاهر پیروز شد وامام حسین (ع) با یارانش به شهادت رسیدند اما حالا دردنیا راه کدام یک ماندگار است امام حسین (ع) یا یزید؟ حجاب هم امری شخصی است وهرکسی که ایمان دارد وقرآن را قبول دارد باید حجاب را رعایت کند چه رئیسی رئیس جمهور باشد وچه روحانی یا هرکسی دیگر.....دردین اسلام هیچ امری اجباری نیست اگر حکومت دربعضی مواقع جلوی هنجار شکنان را می گیرد به خاطر آزادی اکثریت افراد جامعه است چون اگر به عده ای میدان داده شود مزاحمت برای ناموس اکثرافراد جامعه ایجاد می کنند که مطابق عدالت اسلامی واجتماعی درست نیست دولت ساکت بنشیندوتوجهی نکند، دولت مردانی که به خاطر جمع آوری رای حرف از امنیتی شدن جامعه می زنند به اکثرمردم که مسلمان هستند وخواستار جامعه ای پاک وعاری از فساد اخلاقی هستند بی احترامی مینمایند چه اکثرافراد به این امرآگاه باشند وچه نباشند ، به هرحال ممکن است کسانی باشند که درتبلیغات به این گونه سخنان توجه نکنند وبه آن شخص هم رای بدهند اما اگر از آنها پرسش شود که آیا شما دوست دارید که درجامعه بی بند وباری باشد وعده ای علاف مزاحم ناموس شما بشوند حتما جواب آن ها منفی است . (4403458) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۴۵:۴۰
مشکل شما اینه که بی حجابی رو بی بند و باری اعلام می کنی! فوقش بتوانی بگی لرزش در دین! ولی دوست عزیز، کیه که نداشته باشه، سه هفته پیش بزرگترین مقام های کشور ایستادن و هر یک از فساد اونیکی گفت. اگر به ترجمه شما ها اخلاق را زیر پا گذاشتند که هم دروغ است و هم تهمت و می دانیم تهمت جویدن گوشت برادر مسلمان است! اگر هم راست گفته باشند که یعنی فساد! پس در هر حالتی لغزش دینی دارند، که اتفاقا از جنس بی بند و باری است! به نظر من این مسئله حجاب فقط برای سرگمی امثال شما اعلم است، وگرنه مسلمان و اهل کتاب و بی دین، به عبارتی همه جا جز ایران و عربستان، لشکر باسه موی سر خانم ها نگذاشتن، از دوران سنگی تا کنون به نسبت خود پیشرفت کرده اند، گروهی کشور های پیشرفته اند، گروهی مانند ما و عربستان در حال توسعه، گروهی هم عقب مانده! (4403894) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۴۴:۳۹
اینجا ایران است بر خلاف گفته های الفی و کیهانی اینجا دموکراسی وجود دارد اینطور نیست که رای بدهیم و چیزی تغییر نکند ، انتخابات برای تغییر است و اینکه رای مردم تاثیر ندارد دروغ سلطنت طلبان و منافقین است
اون روزی که پاسدار نوجوان به خاطر یک نوار موسیقی به گوش پدر من سیلی زد و فرمانده لبخند می زد را فراموش نمی کنم ، باید بدانید در این سال ها خیلی چیزها تغییر کرده ....... دلسرد کردن مردم به نظام چه سودی برای شما دارد ...،،، (4403469) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۰۹:۱۶
دوست گرامی،

ما هرچه قدر از سخنان امامان معصوم فاصله بگیریم پیوستن به سپاه حق آقا امام زمان برایمان سخت تر میشود.

اگر ما به عنوان مسلمان در مسیر ایشان قدم برداریم حتما زمانی که ظهور محقق شود بصیرت درک ایشان را خواهید داشت.


و اگر خدای نکرده به سمتی حرکت کنیم که از ایشان و سخنانشان که اینک در قالب سخنان امامان معصوم میشنویم دور شویم، ممکن است در سپاه ایشان جایی نداشته باشیم.

من فقط عرضم این است که بهتر است در مسیر اسلام قدم برداریم که مصداق آن قرآن و روایات است.

نمی دانم چقدر حرف بنده را می پذیرید.
اینکه برخورد نادرستی انجام شد، بله بنده هم موافقم اما شما ببخشید و به خاطر خطای دیگری خود را از اسلام عزیز دور نکیند.

ان شاالله همه در سپاه آقا امام زمان (عج) حاضر باشیم. و شاد از این حضور. (4403976) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۴۵:۰۳
يادمه سى سال پيش وقتى دانش اموز سال سوم دبيرستان بودم به خاطر اينكه پاچه ى شلوارم به جاى سى سانت بيست سانت بود سه روز از مدرسه اخراج شدم از ترسمون جوراب رنگى نمى تونستيم بپوشيم چون قطعا اگر مدرسه يا بيرون از مدرسه گشت مى گرفتمون پدرمون رو در مى اورد الان وقتى جونها رو مى بينم به حال گذشته ى خودمون گريه ام مى گيره وبه دوستانى كه با نفرت از ازادى جوانان حرف مى زنند مى گم شما چه بخواهيد چه نخواهيد اين ازاديها روز به روز بيشتر ميشه بهتره كه خودتونو با جامعه وقف بديد وگرنه مجبورين خودتونو. تو خونه حبس كنيد يا اينكه شما مجبور بشيد كه از مملكت بريد (4403470) (alef-1)
 
لیمپو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۰۸:۰۱
هرچیزی افراط و تفریطش بد است و دراسلام نهی شده . نچنان که دردهه شصت پاچه را سنت می کردند (قابل توجه آقای موسوی نخست وزیر وقت) و نه ولنگاری بی حیایی که متاسفانه این روز ها به اسم مد و آزادی عده ای ترویج می کنند. (4403747) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۴۴:۱۲
سی سال پیش گشت کجا بود؟ :) (4403889) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۲:۴۹:۵۷
اتفاقا طرح این مباحث خیلی هم خوبه چون کامنتها مشخص کننده نوع گرایشهای اجتماعیه. خدمت اون دسته ز دوستانیکه مخالف حجاب هستن هم عرض میکنم که این مساله یک حکم قرانیه و از جانب خدا. ولی انچه در دنیای حاضر رونق داره بقول شما سکولاریسمه .و خواهان هم زیاد داره و ماهم منکرش نیستیم که شماها در دنیای امروز بیشترید اما تاییدش نمیکنیم. این را هم بدونید که از حدود صد سال پیش هالیود شروع کرد به نابودی فرهنگ عفت و خانواده و چیزای دیگه بسیار هم موفق بوده .اما همانگونه که خدا وعده کرده والعاقبه للمتقین. متقین هم منظورم اصولگرا یا کس خاصی نیست .متقی کسیه که به احکام خدا ولو در جهان امروز ضد حقوق بشری یا خشونت طلبی معنا بشه هم پایبنده. در نهایت هم انکس که قضاوت خواهد کرد خداوند است در روز قضا پس زیاد به همدیگه نپرید هرکس مسیر اعتقادیشو بره تا روز جزا (4403481) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۴۵:۵۴
اینجاسو اشتباه فرمودید که حجاب حکم فرانسه. تنها کلیات و تفاسیر متفاوت است که .. (4403896) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۲۵:۳۲
دوست عزیز حکم حجاب برای زنان پیامبر و زنان مومنه است و نه برای همه زنان. و حتی نه برای زنان مسلمان. در ایران آیا همه زنان مومنند؟ زن مومن با زن مسلمان فرق میکنه. اگر شما قرآن میخونی، ماهم میخونیم. (4404044) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۶:۳۳:۵۰
با این دلیل آیا آنجا که خداوند مومنان را به نماز و روزه فرا می خواند و نه انسانها و حتی مسلمانان را، به این معنی است که لازم نیست مسلمانان روزه بگیرند و نماز بخوانند.

یا ایها الذین امنو...ایمان آورندگان کسانی هستند که به حقانیت خداوند ایمان می آورند و اینکه هرچه او بگوید راست است و درست.

پس هرکه غیر آن بگوید، مومن به خداوند متعال نیست و در برابر حکم خداوند مقاومت کرده است.

چرا حرف خداوند را زمین می گذاریم و حرف کسانی را که مغرض بودنشان به ما ثابت شده می پذیریم.

این حرف حق است نه حرف این دولت و آن دولت، چون حرف قرآن است و حرف خداست. (4404174) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۲۳:۲۴:۵۹
شما قرآن خواندید ولی سنت را نشناختید.
حاکم شرع بر اساس مصالح جامعه می‌تواند قوانین وضع نماید. (4404999) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۶:۲۲:۵۹
شما که مدعی هستید حجاب حکم قرآن است آیه مربوطه را اعلام نمایید (4404140) (alef-11)
 
Austria
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۱۸:۵۳
همه ایرانیان چه آنهایی که اعتقاد به حجاب دارند و چه آنها که ندارند، شهروند این کشور هستند و به اندازه شما از این کشور سهم دارند. مملکت ارث پدرتان نیست که اینطور مطلب می نویسید. (4403577) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۱۴:۰۸
مملکت رو کی محافظت میکنه شما که طرفدار آزادی برهنگی هستید یا معتقدان به خدا اگه حزب اللهی ها نبودند که حالا مثل زنان ایزدی در چنگ داعشی ها بودید (4404000) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۲۰:۴۸
مگه ما برای آزادی بی حجابی به آقای روحانی رای دادیم؟؟؟
ما به آقای روحانی رای دادیم تا سال‌های ۸۴-تا ۹۲ دیگر تکرار نشود. همین
حالا رای ما حرام یا سیاه
بعدش هم مگر آقای روحانی ضد انقلاب هستند که هر کس به ایشان رای داده باشه ضد انقلاب قلمدادش می‌کنید. از مردم خجالت نمیکشید از این ماه مبارک که توش روزه هم می‌گیرید خجالت بکشید!!! (4403583) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۱۲:۱۸
هموطن،
ایشان منظورشان کمپینی است که شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید.
این کمپین به دنبال آزادی بی حجابی است. (4403991) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۱۶:۴۷
ظاهرا رای حلال و حرام پر بیراه نبود ظاهرا بعضی ها خیال کردند با رای به روحانی میتونند این مختصر پوشش را هم دور بیاندازند (4404008) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۲۷:۰۰
به نظرم با آنکه در برابر قانون همه مساویند
ولی
جناب مهدیان شما مساویتری!!! (4403599) (alef-1)
 
dayani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۳۱:۲۷
در این دوره که قانون مصوب برای هر کاری وجود داره و باید فصل الخطاب باشد، انقلابی چه معنایی دارد؟ (4403613) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۰۵:۳۵
کدهای حمله های خیابانی را دارید صادر میکنید. غیبت ژنرالها، رای حرام، رای سیاه و... (4403964) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۲۴:۵۰
هر کس را در گور خودش می خوابانند.در قرآن هم‌آمده که تو مسول گناه و یا کار نادرست دیگران نیستی،تنها می توانی تذکر بدهی..... روسری زورکی،نتیحه اش همین است که می بینید. اگر این سختگیری ها و زور گفتن ها و این همه درس ها و موعظه ها که از بام تا شام از صدا و سیما و رادیو و مسجد وهییت و . ...پخش می شود،زنان را محجبه می کرد که این جوری نمی شد.پس راهتان نادرست است و شما بدتر از هالیوود،تیشه به ریشه ی فرهنگ و باور های دینی و ارزش های خانوادگی،زدید.‌پیظ از انقلاب این همه فساد و تن فروشی،و ارتباط های بیرون از زندگی زناشویی نبود . این همه کشتن هاب ناموسی نبود.‌در هیچ کشور اسلامی،حجاب زورکی وجود ندارد.الف،درج کن. (4404043) (alef-1)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۹:۴۳:۵۵
دوست عزیز اشتباه شما همین است که هنوز تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام را متوجه نشده اید ...! آیا تا کنون فکر کرده اید که چرا آمریکا وهم پیمانانش این همه هجمه به اسلام وارد می کنند؟ چرا این همه رسانه های گوناگون درست کرده اند تا دین اسلام را از دل جوانان ما خالی کنند یا ایمانشان را تضعیف نمایند؟ چرا با شعارهای دروغین طرفداری از آزادی درصدد بی ایمان کردن جوانان ما نسبت به پوشش اسلامی هستند؟ آیای واقعا آمریکا که از رژیم آدم کش عربستان واسرائیل حمایت می کند طرفداری آزادی است؟ دوست عزیز استعمار غرب می خواهد از طریق جاذبه های جنسی ایمان را ازدل جوانان ایران خالی کند وشهوت رانی را جایگزین آن کند تا دیگر جوان ایرانی رغبت به جهاد وشهادت نداشته باشد وبه راحتی این کشور را مثل قبل از انقلاب به زیر سلطه خودش ببرد لطفا یه مقدار فکرکنید وببینید رسانه های غربی چه آشی برای جوانان ما پخته اندبه نظریه دکتر شریعتی درمورد حجاب زنان الجزایر مراجعه نمایید که چگونه درمقابل استعمار فرانسه پیروز شدند. (4404591) (alef-11)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۳۵:۳۰
الف در انتخابات گذشته هم کج میشد
اما بعد از انتخابات دوباره به مسیر اعتدال برمی گشت
ظاهرن این دفعه فرق می کنه
یه نکته ی جالب این که بسیاری از کسانی که این جا کامنت می گذارند همان هایی هستند که در فارس دایم الکامنت اند
به تعبیری الف تبدیل به یک سایت جناحی و تندرو شده
فاتحه (4404063) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۶:۲۶:۲۱
من تنها "الف" میخوانم.
هرآنچه لازم دارم بدانم در همین الف پیدا میشود.
فراجناحی هم مینویسد.

دلیلش این است که شما اینجایید و الف میخوانید. (4404148) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.