نظر منتشر شده
۲۰۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 308150
به همراه جدول پرداخت اقساط؛
وام 25 میلیونی برای 21 خودرو
بخش اقتصادی الف، 17 آبان 94
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۵
لیست شرکت‌های خودرو سازی که در طرح وام ۲۵ میلیونی خود قرار دارند اعلام شد. بر این اساس ۲۵ نوع خودرو سواری و ۱۹ نوع وانت و وانت دیزل وام دریافت می کنند.

۲۵ نوع خودرو از شرکت هایی خودرو سازی ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو ؛ کرمان خودرو، مدیران خودرو و خودرو سازی راین و ۱۹ نوع خودرو غیر سواری شامل بهمن دیزل ، ایران خودرو دیزل، پارس خودرو و زامیاد معرفی شد.

بنا بر این گزارش، شرکت های ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو ؛ کرمان خودرو، مدیران خودرو، و خودرو سازی راین برای ارائه خودرو اقساطی با وام ۲۵ میلیون تومانی با دولت قرار داد بسته اند و در این طرح مشارکت دارند که طی روز هایی آینده ممکن است ۱ خودرو سازی دیگر نیز در این طرح مشارکت کنند.

همچنین بهمن دیزل ، ایران خودرو دیزل، پارس خودرو و زامیاد در بخش وانت و وانت نیسان و خودرو های دیزلی در این طرح مشارکت خواهند داشت که در روز های آینده احتمال دارد ۱ تا ۲ خودرو سازی دیگر نیز در این طرح مشارکت کنند.

بنا بر این اساس ۲۵ نوع خودرو سواری و ۱۹ نوع وانت و نیسان وانت؛ وانت دوکابین و خودروهای دیزلی در این طرح مشارکت دارند.

تسهیلات خرید خودرو در اقساط ۴۸ ماهه تا ۸۴ ماهه پرداخت می‌شود.

این تسهیلات با نرخ سود ۱۶ درصد پرداخت می‌شود که اقساط آن در دوره ۴۸ ماهه، ماهانه ۷۰۸ هزار تومان خواهد بود.

اگر تسهیلات ۵ ساله (۶۰ماهه) باشد اقساط ماهانه ۶۰۸ هزار تومان، ۶ ساله (۷۲ ماهه) ۵۴۲ هزار تومان و ۷ ساله (۸۴ ماهه) ۴۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.


 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۷:۱۲:۲۱
نمي خريم (3306712) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۷:۵۸:۴۸
آغاز یک روند تورم وحشتناک دیگر... دولت تدبیر با انقباضی کردن اقتصاد، در ۲ سال اخیر همه تلاش خود را کرد که تورم را پایین نگاه دارد تا برجم حاصل شود و سیل واردات و دلار نفتی‌ مانند ده هفتاد و دولت سازندگی به اقتصاد کشور تزریق شود.... ولی‌ این خواب تعبیر نشد و به اصطلاح از آنجا رنده از اینجا مانده شد... نه برجام آنجور که می‌خواست پاسخ داد و طرف در حالیکه ایران تمام قد با دشمن تاریخی آنها یعنی‌ پوتین و روسیه حمایت می‌کند، حاضر است که تحریمها را کاهش و سیل وام و اعتبار را به ایران سرازیر کند، و نه اقتصاد دیگر تحمل ادامه این سیاست انقباضی را دارد که اگر ادامه پیدا کند، کّل اقتصاد در خطر فرو پاشی قرار می‌گیرد... پس راه، همان راه تیپیک همه این سالها است، یعنی‌ خلق پول و افزایش تورم و گذراندن امروز به امید فردا.... اگر اقتصاد در ۲ سال اخیر برای استفاده تبلیغاتی مهار تورم و تثبیت مصنوعی‌ نرخ ارز که باعث فرار میلیاردها دلار ارز ارزان از کشور شد این چنین سرکوب نشده بود و فنر جمع نشده بود، الان کشور دوباره در آستانه‌ی ابر تورم قرار نمیگرفت.... تدبیر از مدیر جهانی‌ هم در سیاستگزری غلط جلو زد.... (3306810) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۴۶:۰۷
سیل واردات و دلار نفتی‌ مانند ده هفتاد و دولت سازندگی !!!! درآمد احمدی نژاد 860میلیارد دلار بود وارداتش 720میلیارد دلار برادر من دروغ نگو
در ضمن مگه نمیگی مردم نمیخرند پس ناراحتیتون از چیه ؟
وقتی کار نباشه وقتی این 35 برند تولید داخلی در لوازم خانگی بادوام کار نکنند ورشکسته بشه اونوقت میشیم زامبیا !! با تورم 300 درصد .
مگه نمیگند مازاد عرضه وجود داره تقاضا کمه پس تقاتضا باید به اندازه ی عرضه بالا بیاد تا اقتصاد به تعادل برسه (3307046) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۰:۲۵:۲۸
دوست عزیز، چرا عصبانی‌ میشی‌... مگر هر کس از آقای روحانی و کارکرد او در آستانه‌ی سال چهارم دولت تدبیر، انتقاد داشته باشد، لزوما طرفدار مدیر جهانی‌ است.... مدیر جهانی‌ که راندمانش زیر صفر بود و فقط برای از بین بردن همان فرصت تاریخی نفت ۱۳۰ دلاری کارآمد بود.... ولی‌ این دولت همان تفکر دولت سازندگی را دارد، تا میتواند حالا که نفت ارزان شده، به دنبال منابع مالی از کشورهای غربی و بدهکار کردن ایران برای نسلها است بدون اینکه هیچ تحول و سیاست اصلی‌ برای اصلاح امور اقتصادی ، فرهنگی‌ و سیاسی داشته باشد.... فقط به دنبال تمدید ریاستها و میزها.... دیگر همه می‌دانند مگر آنکه بخواهیم خود را به خواب بزنیم و امید ظریف ۱۴۰۰ باشیم.... آموخته را دوباره آزمودن خطا است... (3307149) (alef-11)
 
پ
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۳:۳۹:۰۵
شما دوست عزیز باید توجه داشته باشید که وام گرفتن از کشورهای دیگر در این زمان به سود کشورمان است و باید عرض کنم که بزرگترین کشورهای صنعتی با مقروض ترین کشورها هستند چون با سرمایه دیگران کار می کنند و برای کشور ما به دلیل جوان بودن و نیروی انسانی جوان بهترین راهکار جذب سرمایه خارجی می باشد پس خواهشا بدون تفکر و علم به یک موضوع بحث نفرمایید اجازه بفرمایید بزرگان اقتصاد هزاران بار بهتر از من و تو می دانند چکار کنند برخی مسائل هست که من و تو نباید بدونیم پس بی خود نظرات خارج از دانشتون ندید (3309450) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۴۰:۵۳
در حال حاضر مشکل اکثر خانواده‌های ایرانی خرید خودرو نیست که دولت تصمیم گرفته 20 میلیون تومان وام بدهد. در همین قدم اول معیشت زندگی مانده‌ایم با مشکل گرانی و تورم چه‌کار باید بکنیم. چرا دولت و دولتی‌ها آدرس غلط به مردم می‌دهند؟ (3307384) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۴۸:۵۵
پسر جان کار از کارخونه میاد کارخونه ورشکسته نشه کار بوجود میاد میدونید چند تا کارخونه دخیل هستند که خودرو تولید بشه ؟ از معدل سنگ آهن تا پیچ و مهره سازی ! (3307631) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۳:۴۹
البته از نوع چینی !!!!! (3308073) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۵۹:۵۶
دوست عزیر: آیا میدانید که بحث مسکن خیلی بیشتر از خودرو رکود دارد و تعداد شغلهای بیشتری وابسته به آن است؟پس چرا دولت فکری به حال آن نمیکند؟ چرا همین وام را برای ازدواج جوانان در نظر نمیگیرد؟ چرا وام خرید کالا را باید 18 ماهه بازپرداخت کرد ولی وام خودرو را 7 ساله؟ و ده ها چرای دیگر؟؟؟؟؟ (3308183) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۲۰:۰۳
شما رییس کدوم کارخونه خودروسازی هستی پدربزرگ ؟ (3308598) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۹:۰۶:۴۹
منظورتون کارخانه های چینه دیگه؟؟؟!!!! (3309916) (alef-11)
 
علي
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۹:۵۵:۳۲
آخه قربونت برم قرار نيست به خاطر اشتغال و كارخونه جون مردم و سرمايه شونو به حراج گذاشت مملكت اگه قراره پيشرفت كنه چرا نبايد از كارخونه ها شروع بشه چرا بايد هميشه مردم هزينه شو بدن (3310045) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۴۳:۰۴
تسهیلات 25 میلیونی برای خرید خودرو و ده میلیون تومانی به منظور خرید کالا و با سود 12درصد و اقساط 24 ماهه برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور نمی‌تواند طرح موفقی باشد. یک کارمند یا کارگر شاغل یا بازنشسته چگونه می‌تواند ماهیانه 470 هزار تومان قسط بپردازد؟ (3307385) (alef-11)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۰۶:۴۶
خدایا به توپناه می بریم از دست این مسئولین
که برای نجات دوشرکت خصولتی خودرو ساز تمام امکانات کشور رابسیج کردند. مسئولین محترم کیفیت خودرو پایین ، آلودگی آن بالاو مسئله زیست محیطی ویرانگر است ،قیمت آن با خودرو مشابه خارجی قابل قیاس نیست
چرا دولت با توزیع ثروت برای مردم سرطان به ارمغان می آورد به خودبیایید ازظلمی که درحق ملت خود انجام میدهید. (3307690) (alef-11)
 
بهروز
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۴۷:۵۸
این چه حرفیه شما می زنید . خوب خودروساز پول را کجا می برد . تو جیب کارگر بدبخت می ریز . 400 هزار شغل در خودروسازی نهفته است . تعطیلی کارخانه های خودروسازی یعنی مرگ اقتصاد کشور . پس دولت باید خودروسازها را نگه دارد . جنابعالی در فامیل هایت کارگر خودروسازی نداری . اگر آن بدبخت بیکار شود چه کسی پاسخگوست .جنابعالی؟ (3308495) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۴۳:۳۶
جنابعالی در فامیل هایت کشته شده در تصادفات نداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خانواده ای که بخاطر تصادف بی پدر میشود چه کسی جواب گوی انهاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3309035) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۶:۳۶:۲۷
استدلال شما مثل اینه که طرف بخاطر سیگار کشیدن سرطان گرفته میگی نکش جواب میده اگه سیگار نکشم سرم درد میگیره (3309682) (alef-11)
 
ali
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۷:۰۵:۲۸
مرگ یک بار شیون یک بار....تعطیل بشد به صلاح است (3309700) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۸:۱۰:۳۴
یک دونه ایران خودرو سایپا نمی تونند بفروشند فقط مدیران خودرو وکرمان خودرو و مونتاژی های چینی می فروشند (3308785) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۲:۱۵:۴۳
چه ربطی به ماشین سهل انگاری از خودشونه (3309330) (alef-11)
 
شایان
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۰۶:۱۴:۰۹
دوست من اشتباه نکن 670 هزار تومان ماهیانه. (3312769) (alef-3)
 
رها
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۰۰:۳۷
توسط بالا بردن تقاضا نبايد رونق درست بشه كه اگر چنين كاري صورت بگيره كاملا تبليغاتي و گذرا است

رونق بايد بوسيله افزايش بهره‌وري و سود ده بودن صنايع حتي با فروش قيمت پايين حاصل بشود .

اگر با وام طرف تقاضا تحريك بشود يعني دولت تدبير و اميد فقط براي سه ماه برنامه دارد و آنهم نه برنامه كامل براي همه اقتصاد، بلكه برنامه دارد صرفاً خودورسازان بي كيفيت را از ركود خارج كند. (3307935) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۳:۴۴:۰۰
اقا ما نخوايم تقاضامون ببريم بالا كي بايد ببينيم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عجب گيري كرديما هي عرضه تقاضا ميكنن بابا ما تقاضا خريد نداريم (3309455) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۴:۴۲
اینجاست که این فکر به ذهن می اید که :پ
شاید اهمیت این فرغون سازها از مردم بیشتر است. (3308077) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۴۵:۱۸
الف جان لطفا منتشر کن
دوسال پیش کامنتی ذیل یکی از گزارشات الف در مورد خودرو سازان نوشتم و اشاره کردم که این دو خودرو ساز محکوم به ورشکستگی هستن و هرگونه کمک مالی به اونا هدر دادن منابع مالی کشوره،این دو شرکت اگه خصوصی باقی میموندن و دولت بی خود و بی جهت خودشو درگیر نمیکرد و در کارشون دخالت نمیکرد الان وضعشون این نبود یک مدیر دولتی در مدت محدودی که بر مسندی تکیه میزنه فقط به فکر منافع خود و اطرافیانشه و آینده اون واحد صنعتی و یا تولیدی کوچکترین اهمیتی براش نداره ....هیچ دولتی در هیچ جای دنیا اقتصاد دان خوبی نشده و نخواهد شد.... (3308489) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۶:۳۷:۰۴
خصولتی ..... (3309683) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۳۸:۳۲
اشتباه مثبت دادم (3309157) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۲:۳۹:۴۸
ضمن سلام وتقدیر از ابتکار خوب مجریان برنامه تلگرام :سوال:آیا کارگری که حقوق ودستمزد800/000تومانیش که کفاف خانواده را نمیدهد چگونه متواندبا اقساط7000000تومانی رابداخت کند. این طرح شاید مسکنی لحظه ای باشد برای سازندگان وتولیدکنندگان اما باید باتورم 30درصدی آینده روبرو شدکه بازهم قشر آسیب پذیر جامعه باید تاوان آن رابپردازد. (3309369) (alef-11)
 
بیکار
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۲:۴۲:۱۳
آخه این چه جور وامیه که باید هر ماه ششصد تومن بپردازیم؟ ده میلیون بابت کالای ایرانی وام میده، ماهی ششصد تومن قسط؟؟؟؟؟؟ خب من یک چک نزد یک فروشنده گروه بزارم ماهی دویست تومن بابت دو قلم کالا پس بدم برام خیلی راحتتره تا این روشی که اینا در پیش گرفتن. (3309629) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۸:۵۳:۰۰
دوست من توی یکی از شرکتهای خودرو سازی مسئول کنترل کیفیت هستش میگه فلانی اگه میخوای ماشین داخلی بخری دوسال صبر کن چون اینایی که تو این دوسال گذشته تولید شده اصلا معلوم نیست چی از آب در بیاد .... (3309886) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۸:۴۵:۱۳
انکه نیاز دارد میخرد. (3306901) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۱۴:۱۶
حداقل خودت تایید کن (3306968) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۱۶:۰۸
مشکل ما وام نیست مشکل کیفیت افتضاح و قیمت بالاست (3306975) (alef-11)
 
ناصر
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۰:۲۴:۴۸
دوست بزرگوار ادم هر نیازی رو با خفت قبول نمیکنه این وام خودرو مثل نزول میمونه (3307146) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۵:۴۲
نه برادر این سنارویی است که خودرو سازان راه انداخته اند تا از این راه تو دهنی به طرح تحریم خودرو بزنن(ملت) !!! (3308081) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۱۸:۱۹
فقط برای پراید و پژو بصرفه هست
چون سالیانه ما 14درصد افزایش دستمزد داریم در 7سال میشه حدود 98 درصد یعنی حقوقها 98 درصد یا دوبرابر میشه در حالیکه اقساط دوبرابر نمیشه (3306983) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۲۹:۳۳
اصلا به صرفه نیست بعد از هفت سال خودروی شما چند می ارزه (3309009) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۳۴:۵۳
البته بعد 7 سال پول پرداختی شما ارزش سال اول را ندارد و اگر برای مثال تورم همین حدود باشد وام خوبیست (3309153) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۶:۵۵
میخرررریمممم (3307007) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۰:۰۵:۴۱
خوب برو بخر، خود کرده را تدبیر نیست! (3307101) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۰:۳۷:۰۶
کلا میخریم چون بیکاری دامن مارا خواهد گرفت (3307186) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۷:۴۵
بعد با خریدن مشکل ما حل میشه؟!! یا جیب بعضی ها پر میشه؟!! (3308100) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۶:۳۸:۳۶
طرف سرطان گرفته میره مسکن میخوره (3309684) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۰۱:۰۸
من ایرانیم کالای داخلی میخرم (3307268) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۱:۲۹:۵۰
من إيرانيم اما كالاي إيراني با كيفيت مي خرم نه هر كالاي إيراني كه ساززنده ان به من مشتري احترام نگذاشته (3309242) (alef-11)
 
Mahdi
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۸:۱۹:۴۹
40 سال خودرو داخلي خريدي چي شد؟ به نظرت پژو، پرايد و رنو خودرو ايرانيه؟ همشون منتاژ محصولات خارجه. با اين حرفا خيلي ها رو گول زدن. (3309805) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۸:۴۵:۳۹
تو از ایادی خودروسازهایی من هم دوست دارم جنس ایرانی بخرم ولی جنس باکیفیت و خوب نه آشغال .... (3309863) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۲۳:۰۴
برای 206 تیپ 5 باید 52 میلیون پول بدی! (3307342) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۲:۰۴:۲۲
واقعا (3310411) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۲:۱۲:۵۹
سه برابر قیمت واقعی بخر و سوار شو تصادف کن و بمیر ! مشکل از خودت هست (3309324) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۰:۳۵:۱۷
این قضیه برا خودم ثابت شده که اگه محصولی کیفیت داشته باشه، همیشه حتی تو بحرانی ترین وضع اقتصادی هم مشتری داره!
به جای وام دادن به فکر افزایش امکانات، کیفیت و تنوع محصول باشید، نه تعویض چراغ و بدنه خودرو! بلکه مدل های جدیدتر، بروز تر و کاملا متفاوت با نسل های گذشته.
در ضمن اصلاح قیمت ها هم صد در صد در جذب مشتری نقش بزرگی ایفا میکنه. (3307180) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۱۹:۵۸
اگر دولت ادعا میکنه که قراره تورم پایین بیاد، بنابراین در سالهای آینده تورم زیر 16 درصد و یا حتی 10 درصد خواهیم داشت. پس اصلا به صرفه نیست زیر بار وامی با بهره 16 درصد بریم.

در حقیقت دولت میدونه که تورم بالای 16 درصد دیگه به این زودیها اتفاق نمیافته (16 درصد تورم جز 5 تورم اول دنیاست) بنابراین داره رسما از این روزهای آخر تورم بالا استفاده میکنه و دست در جیب مردم میکنه تا اجناسش رو به قیمت بالا بفروشه و با پایین تر اومدن تورم سود سرشاری به جیب اطرافیانش بزنه. (3307503) (alef-11)
 
علي
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۰۸:۲۸
نميخريم

به كمپين نخريدن خودرو لبيك بگوئيد (3307972) (alef-11)
 
قاسم
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۰:۵۳:۱۶
موافقم. کمپین نه به خرید خودرو با هر ترفند و رانتی باید ادامه داشته باشه... (3310214) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۰:۵۵:۲۷
پیشنهاد جالب يكي از كارمندان شركت بيمه ايران در مورد وام 25 ميليوني:

در صورتي كه وام خودرو را در يكي از شركتهاي بيمه سرمايه گذاري كنيم در پايان 7 سال چه مبلغي خواهيم داشت؟

گزينه اول:
شما خودرو ميخريد و7 ميليون را نقد و 25 ميليون را طي اقساط 7 ساله ماهانه 496 هزار تومن ميپردازيد در پايان سال هفتم يك خودروي 7 ساله با حدود 210 هزار كاركرد كه 49 ميليون برايش پرداختيد و حدود 18 ميليون مي ارزد خواهيد داشت
گزينه دوم :
اگر ماهيانه 496 هزار تومن در يك شركت بيمه عمر سپرده گذاري و 7 ميليون را در يكي از بانكها سپرده گذاري طولاني مدت نماييد در پايان سال هفتم شما از شركت بيمه با سود تضمين شده نقدا حدود 106 ميليون بابت بيمه عمر دريافت و از بانك حدود 31 ميليون گرفته و جمعا 137 ميليون پول خواهيد داشت.
كمي عاقلانه فكر كنيد (3310221) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۰۵:۰۱
با کیفیت ترین خودرو در این جدول تندر ال 90 هست. که 23 میلیون باید پیش بدهید و 25 میلیون هم وام بگیرد! خودروی که قیمت آن در دیگر کشورها. از مبلغ 5000 یورو شروع می شود. یعنی 20 میلیون تومان! آن هم نه مونتاژ بی کیفیت ایران! خودروی که از دم قسط و بدون گرفتن سود فروخته میشود!

مثل اینکه هنوز مسولان نمی دانند که مردم مانند خودشان حقوق 30 میلیون تومان ندارند. حال پاداش ها آنچنانی و درآمد های پنهان جدا، مردم در خرید مایحتاج روزانه مثل لبنیات و میوه و سبزی مانده اند حال بیاید برای یک خودرو بی کیفیت و مرگ آفرین ماهی. 700هزار تومان هم زیر قرض بروند! تا قیمت خودروها یک سوم نشود مردم قدرت پرداخت نخواهند داشت تنها چاره برگشت دلار به قیمت اصلی آن یعنی همان 1000تومان. هست تا اقتصاد ایران به جریان بی افتد و قیمتها بر اساس قیمت واقعی دلار 1000تومان محاسبه شود تا مردم توان خرید. و پرداخت یابند و اقتصاد به جریان افتد (3308549) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۸:۵۱:۱۵
این تصمیم نشان داد دولت نمیخواهد صدای مظلومیت مردم را بشنود ...این مردم دیگر خودروهایی که سالانه بالای دویست هزار نفر مجروح شدید و حدود 65 هزار نفر نقص عضو از جزئی تا کلی و حدود سالانه 27 هزار کشته میدهد را نمیخرند ....اکنون در دهه دوم قرن بیست و یکم هستیم و هنوز خودروهای سه دهه آخر قرن بیستم را به خورد این ملت میدهند ...نه دیگر نمیخریم (3309879) (alef-11)
 
همایون
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۳:۰۸:۳۵
ما به این خودروسازان احتیاجی نداریم
خودرو نمیخریم
باید قیمتها یکسوم شوند (3310582) (alef-11)
 
معلمی
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۲۳:۴۵:۳۹
برای بهبود کیفیت خودرو ترابخدا نخرید (3312537) (alef-11)
 
عليرضا
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۷:۳۳:۱۹
ديروز ازكنار بانك هاي ملي و سپه رد مي شدم جمعيت زيادي رو ديدم كه دربانك منتظربودن گويا اين بانك ها وبانك تجارت وصادرات از يك تا پنجاه ميليون وام درقالب تسهيلات خرد بدون هيچ محدوديت و ضوابطي به مردم وام پرداخت ميكنن. اين سياست بدون شك تورم افسارگسيخته را درپي خواهد داشت وفشار براقشار كارمند وكارگز ومستضعف وبه كام انبوه سازان مسكن؛دلالان و خوردور سازان!!! درواقع دولت ازبين اكثريت وبرخلاف خواست عمومي كه كاهش ق (3306776) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۰۶:۴۲
درست (3306947) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۷:۵۰:۱۲
واقعا جای تاسف است که اینقدر ملت ایران را تحقیر می کنید چرا فقط خودرور ساز باید برای این مردم تصمیم بگیره پس حق انتخاب مشتری که باید 7 سال قسط با بهره بالاتراز نرخ به قول آقایان تورم 13 درصد بدهد .مگرپول وام مستقیم از طریق دولت به خودروساز داده نمیشه آقایانی که در مجلس نشسته اید سکوت کرده اید کی به داد ملت میرسید .خدا وکیلی فردا جواب امام وشهدا را چکونه می دهید. (3306801) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۸:۵۲:۵۳
به نظر آقايان فلسفه وجودي ملت، تامين منافع سرمايه‌داران و تجاره. ما وسيله سودرساني هستسم. (3306918) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۳۵:۱۲
وقتی کارخانه های ما بخوابه هم درخودرو وهم در کالا اونوقت جوون دزدی کنه تنتونه ازدواج کنه چون کار نیست اونوقت که مزاحمت بر طبق آمار 98درصد افزایش یافته جواب شهدا و امام شهدا را شما چجور میدید
ببخشید توفامیلتون کسی کارخونه کار نمیکنه ؟ اصلا کارخونه چی میسازه ؟ مگه کالای واسطه ای نمیسازه ؟ این کالای و.اسطه ای برای چی تولید میشه ؟ برای کالای نهایی تولید نمیشه ؟ (3307026) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۰۲:۳۷
احسنت طرف فکر کرده مملکت و اشتغال یعنی پشت میز نشینی و حقوق ثابت اصلا به فکر کارگران کارخونه ها نیست و
ملتی که به همدیگر رحم نکنند خدا به اون ملت رحم نخواهد کرد (3307276) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۱:۳۴:۰۳
ان جوان كه تو اين كارخانه كار مي كند نبايد وجدان كاري داشته و كالا درست و سالم تحويل بدهد . او از خون شهدا خجالت نمي كشد. من دوست دارم كارخانه هاي كشورم كار كنند و جوانها كار داشته باشند اما انها هم بايد به من مشتري احترام بگذارند و جنس خوب و با احترام به مشتري بدهند. وقتي مي رفتم براي گارانتي مي گفت مي خواستي نخري (3309249) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۹:۰۱:۰۳
کارگرای محترم خاک زیر پاتون هستیم ولی این نقهاتونو به ملت نزنین به صاحب کاراتون بزنین که از جنس و کار نزنن مثل خارجیها درست کار کنین و اجناس خراب و بنجلتونو از بازار جمع کنین انوقت نوکر همتون هستیم (3309904) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۷:۵۲:۳۴
جناب آقاي روحاني شما که از دادن وام در زمان دولت قبل آنقدر انتقاد کرديد وميگفتيد بيشتر تورم به خاطر دادن وامهاي مسکن مهر بود چطور شما در زماني که ملت انتظار ارزاني وکيفيت بهتر رادارند شروع به دادن وام خريد کالاهاي مصرفي وغير ضروري کرديد که تنها پيامد آن گراني وسود سرمايه داران است صد رحمت به دولت قبل که حداقل در جهت خانه دار شدن مردم وام ميداد! (3306804) (alef-11)
 
یکی از مردم
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۶:۱۷
وامهای مسکن مهر از چاپ اسکناس و برداشت غیر قانونی از حساب بانکها و صندوق ذخیره ی ارزی تامین میشد
دومین مطلب این است که وقتی شرکتی ورشکسته بشه نمیتونه کیفیت خودش را افزایش بده کیفیت همگام با رونق اقتصادی پدید میاد .
شما تعریف کالاتون هم اشتباه است . کالای بادوام برادر من . وقتی رونق بگیره بازار از معدن تا کارخانجات ریختگری و تا بخش های مختلف ما همه حرکت میکنند.
ببخشید الان کارخانه های ما چجی تولید میکنند ؟
کارخانه های ما شیشه تولید میکنند
ورق آهن تولید میکنند
سیم تولید میکنند
آلمیچر تولید میکنند
پلاستیک تولید میکنند
همه ی اینها زمانی رونق داره و تولید میشود که مشتری وجود داشته باشه . مشتری نباشه برای محصولات همه ی اقتصاد میخوابه (3307006) (alef-11)
 
هنر
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۱۱:۵۰
خونه رو از هوا میسازن حتما! (3308566) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۹:۰۳
دولت احمدی نژاد در مسکن مهر در 8سال 600 هزار خانه تحویل داد دولت روحانی در دوسال 500 هزار تا شانتاژ نکن (3307017) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۱:۵۰
شانتاژ جان! دولت روحانی توی این دو سال خونه ها رو ساخت؟یا ثمره دولت قبل بود؟ (3307506) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۴۲:۳۰
بله خونه هارا ساخت 500 هزار تا در دوسال (3307613) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۹:۱۵:۱۳
500 هزار تایی که تا سال 92 بیشتر از 90درصد پیشرفت فیزیکی داشت و توی چند ماه باید تموم میشد را تا دو سال لفت دادند. (3309939) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۳۲:۰۰
پول مسکن مهر از چاپ اسکناس و برداشتن از صندوق ذخیره ی ارزی و پول بانکها به وجود اومد . در ضمن مگه نمیگی مردم نمیخرند پس نگران تورمش نباش
درضمن شما از نرخ تورم غافل بودید که در 7سال آینده ما اجناسمون اگر تورم را کف حساب کنیم به طور میانگین 70 درصد رشد داره در 7سال . درصورتی که درپایان 7سال این 400 هزار تومن دیگر ارزش امروزی را نخواهد داشت (3307022) (alef-11)
 
هنر
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۱۴:۵۰
این هم از اون سفسطه ها هست، دوست عزیز اگر اعتقاد داری مردم نمیخرند، پس این طرح برای چیست و اگر اعتقاد داری میخرند، خب تورم الکی حاصل میشه. پس در هر دوحالت بدی طرح مشخصه. دولت میتواند طرحهای به مراتب مهمتری بده تا مشکلات واقعی مردم رفع بشه. (3308580) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۸:۰۹:۴۴
مردم اشتباه نکنید این وام .... (3306835) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۴۱:۴۱
بشین سرجات برادران من همه تو کارخونه ی وسایل برقی هستند از شانسم من کارمند شدم .
مردم بخرید بخرید تا کارخانه ها ورشکسته نشند اونوقت است که امنیت اجتماعی افزایش پیدا میکنه (3307041) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۲۲:۱۳
آخر بشینیم سرجامون یا بریم بخریم؟! وات د فاز؟
نمیخریم دادا نمیییییخریییییم (3307340) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۰۶:۳۰
قربون پیکانم برم بی منت بهم سواری میده شبم راحت میخابم (3309081) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۰۹:۱۶
می‌خریم؛ اما با نرخ محترمانه و کیفیتی شایسته، دستمزدمان را که از دزدی به دست نیاورده‌ایم تا غارتگران اجازه داشته باشند حیف و میل کرده و کالای بنجل غالب کنند. (3308206) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۱:۳۷:۲۲
به برادرات بگو جنس خوب درست كنند تا ما بخريم. اگر اون به فكر من مشتري نباشد من هم به فكر او نيستم (3309259) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۴۸:۰۸
مردم بخرید من دیروز تعدیل شدم از کارخانه ی تولید ورق برای دستگاهای ورودتی و برودتی
بقرآن میخوام خودکشی کنم 31 سالمه همه جا میگند زیر 30 سال (3307051) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۳۳:۳۰
من کاملا شما رو درک می کنم و انشاله هر چه زودتر یه جای خوب مشغول به کار بشید. شما حق دارید امام مردمم حق دارند که نخوان خودرویی با این شرایط بخرند. کلا همه ی ماها به نوعی از این شرایط بی تدبیری داریم متضرر میشیم (3307822) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۸:۱۱:۳۳
نه خودرو نه کالا نه مسکن گرون نمیخریم
دوستانی هم که وام میگیرید فکر بازپرداخت و دوبرابر قیمت تمام شدن کالای خریداری شده با وامهای پرداختی را هم بکنید (3306837) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۳۸:۱۶
شما بیجا میکنید کالا نمیخرید
من کارگر بودم تو کارخونه بخاطر نبود بازار الان توخونه خوابیدم زنم هم قهر کرده هروز به این در اوندر میزنم کار پیدا کنم
من تو کار خونه کلید های برقی برای وسایل برقی کار میکردم . (3307030) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۰:۵۵:۴۹
دوست من اینا فکر میکنند با نخریدن جنس ارزون میشه ولی نمیدونند ریشه ی تولید خوشکیده میشه
فکر نمیکنند تواین کارخونه ها جوونایی که صبح میرند سر کار تو رزویاشون همسر دلخواهشون را میبینند
فکر نمیکنند آخر برج وقتی پول میاد تو حساب کارگر چقدر دلشون خوش میشه
من ایرانیم کالای ایرانی میخرم ! (3307251) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۶:۴۵:۲۷
برادران عزیز بحث خریدن و نخریدن مردم مربوط به سیاست های غلط مسئولین خواب زده است نه کارگران زحمتکش، باید حقوق همه مردم رعایت بشه، وقتی اهمیت نمیدن فقط سیاسی بازی و نفهم بازی مسئولین هست آخه تاکی بهشون اجازه بدیم سوار گرده مردم بشن و ککشون هم نگزه؟ (3309692) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۱۱:۰۶
! توجه کنید ! قضاوت نکنید !

برای خرید دنا خودرو ملی ایرانی میبایست:

180000000 ریال پیش پرداخت
250000000 ریال دریافت وام
130000000 ریال پرداخت سود
-------------
560000000 ریال میزان پرداختی (19000 دلار نرخ دولتی)

یعنی قیمت خودرو کرولا در دنیا با دلار 35000 ریال!
یعنی قیمت خودرو یاریس در دنیا با دلار 30000 ریال!
یعنی قیمت خودرو پرادو در دنیا با دلار 10000 ریال!
یعنی قیمت 400 عدد خودرو اسپورتیج با دلار 70 ریال! (3307305) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۲:۲۸
عزیز من چرا مغلطه می کنی ؟
مقایسه قیمت تمام شده قسطی آن هم در هفت سال با قیمت نقد یک کالای دیگه از اساس اشتباهه !
من کاری به ضعف برنامه ریزی های اقتصادی کشور یا پایین بودن کیفیت خودروهای ایرانی ندارم گو اینکه بخش زیادی از فضای ایجاد شده حاصل تبلیغات مافیای واردات است اما تا زمانی که تفکر غالب جامعه ایران مانند شما باشد همچنان یک کشور مصرف کننده باقی می مانیم . تفکری که در آن بازاری بودن ارج و قرب بالاتری از تولید کننده داشته باشه حاصلش ایجاد کشوری مانند ایران خواهد شد و در مقابل کشورهایی که بجای تشویق دلالی و تحسین تولیدات خارجی مردمش به فکر تقویت تولیدات داخلی باشند می شود ژاپن و کره و یا کشورهای اروپایی .
واقعا متاسفم که عده ای اینقدر بیکار هستند که وقت خودشون رو صرف پیدا کردن ماشین خارجی می کنن !! باور کنید این افکار مانند سم در تار و پود جامعه رسوخ کرده و دلیلش هم واریز دلارهای نفتی در پیکره اقتصاد ، ترویج دلالی و زندگی مصرفی و پز دادن عده ای با محصولات سایر کشورهاست . عده ای که نهایت هنرشان مصرف و مصرف و مصرف است . (3307993) (alef-11)
 
سینا
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۰:۱۳:۲۷
بعد شمای با سواد میدونی کشورهای ژاپن و کره ماشینهاشون (هرچند با کیفیت) رو با سود 16 درصد به مردم انداختن که به اینجا رسیدن یا برعکس خصوصی سازی و رقابت و عدم رانت؟!! (3310105) (alef-11)
 
a
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۱:۵۸:۰۵
ملتی که در گذشته خود غوطه ور می شود ، حقش اینه (3310393) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۲۰:۵۷
احتملا سواد و سطح درک بالایی هم ندارید.
مسیولیت بیکاری شما بعهده مردم نیست،بلکه بی تدبیری مسیولین باعث همچین پیامدی شده. (3307336) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۳۶:۰۸
توهین نکنید، حتما شما سطح سواد و درک بالایی دارید! (3307838) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۴۹:۲۴
گردن کلفتی از وزیر تا کارگر! باید اشغال های ما را بخرید و گرنه می زنیم در گوشتان (3307417) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۱۸:۵۰
بیجا شما میکنی که جنس بنجل تولید میکنی انتظار داری مردم هر اشغالی رو که میدی بازار بخرن چیه که بیکار نشی یا خانومت قهر نکنه
مردم که نباید خرج زندگی افراد کار نا بلدی مثل شما رو بدن
بعد هم درست صحبت کن با این طرز فکر شرایطی که داری تازه خیلی هم خوبه (3307738) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۵۹:۴۰
1- مودب باش.
2- بی‌جا اون کسی می‌کنه که کالای بی‌کیفیت رو به قیمت جنس مرغوب جهانی و به قیمتی بالاتر از کالای اعلای وارداتی به مردم قالب و غالب می‌کنه.
3- چنین افرادی بمیرند بهتر است. (3308181) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۸:۱۳:۱۲
نمیدونم بیجا یا باجا ، اما وقتی پول نداریم چطوری بخریم ؟ (3309796) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۸:۲۷:۵۰
الف جان، هیچ چیز در این تصویر مشخص و خوانا نیست!! نمی تونستید یک تصویر واضح تر قرار بدید؟؟ (3306877) (alef-11)
 
پیام
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۸:۳۰:۳۳
آیا اینها ربا نیست؟
پس اون همه شعار بانکداری اسلامی کجا رفت؟ (3306880) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۰:۱۸:۱۷
ای بابا، از اسلام فقط اسمی بیشتر نمونده!
کو اسلام؟
کو اقتصاد اسلامی؟
کو بانکداری اسلامی؟ (3307129) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۸:۴۵:۲۰
حقوق کارمند طبق قانون کار 7124250 ریاله 496000 تومانش بره واسه قسط خودرو چیزی حدود 200000 تومان میمونه براش که اونم خرج اسهلاک و سوخت ماشین میشه مسئولین یه فکری برای معیشت مردم بکنن نه رونق کسب و کار خودشون... (3306902) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۷:۵۲
سالیانه 14 درصد بهش اضافه کن در 7سال چند درصد رو حقوقت رفته این 800هزارتومن تبدیل به 1600000تومن میشه که اگر 400 تومنش بره میشه 1200000تومن
کاملا توجیهه اقتصادی داره (3307011) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۴۸:۴۸
کی وام را باز پرداخت می کند؟! (3307415) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۸:۲۵:۳۲
سال94حقوق ماهيانه 7124250 ريال منهاي 498697 ريال حق بيمه بنابراین دريافتي کارمند بخش خصوصی 6625553 میشه
بيمه تکميلي سال 94=400000 ريال با افزايش 49 درصدي نسبت به سال گذشته
کسورات دیگر هم در نظر بگیرید مثل وام
به قول شما با افزايش ساليانه 14درصد حقوق درسال هفتم اقساط يعني سال 1401
حقوق ماهيانه 17601570 -1232109 حق بيمه دريافتي 16369461
افزايش قيمت ها به خصوص مايحتاج زندگی در سالهاي گذشته را در نظر بگيريد حتما در آينده هم افزايش قابل توجهي دارد
اندکي تامل... (3309815) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۵۸:۳۷
واله ما نمیدونیم این معیشت را از کجا باید آورد سر سفره که هرچی میگیم با کار کردن وتولید میشه میگین نه باید معیشت رو درست کرد . احتمالا منظورتون اینه که پول نفت رو بیارن توی جیبتون بریزن تا معیشت درست شه . (3309067) (alef-11)
 
رامین
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۸:۵۰:۵۱
زود گول این جمعیت ها را نخورید . اینها دلالهایی هستند که اجیر شدن در صف ها شلوغ کنند تا مردم گول وام ها را بخورند و اقدام به خرید خودروهای گران قیمت و بی کیفیت کنند . (3306912) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۰۹:۵۸
اصلا با منطق اسلامی سازوکار نیست (3306957) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۲۷:۵۱
چه چیزمون با اسلام جوره که این دومیش باشه!! (3307354) (alef-11)
 
عماد
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۱۱:۳۶
چرا یک همجو رانتی به صنایع دیگر تخصیص داده نمیشود؟چرا قطعه ساز از این حمایت بی بهره است ؟چرا تعرفه واردات قطعات خودرو نزدیک یک دهم تعرفه خودرو است؟ چرا دولت راه حل مشکل بیکاری را در جایی دیگر (بجز خودرو) جستسجو نمیکند؟ چه فرقی بین سهامداران خودروسازی و دیگر سرمایه گذاران صنعت هست؟ (3306960) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۰:۳۱:۴۸
سوالتون یکم بی منطقه. اگه کسی ماشین نخره، دولت وام به قطعه ساز بده که چی بشه؟ تولیدات قطعه ساز به چه درد می خوره؟ ضمنا این وام فقط برای خودرو نیست. تقریبا تمامی کارخانه های تولیدی با سابقه و با کیفیت رو در حوزه های کالاهای مصرفی بلند مدت رو شامل میشه. (3307169) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۱۲:۳۴
بجاي اينكه اجناس گران و بي كيفيت را ارزان و باكيفيت كنند با وام دادن به مردم از خيانت خودرو سازان حمايت ميكند الان هم اين همه خودرو در پاركينگ هاي رو باز انبار شده با خريد هر خودرو ابتدا بايد كليه وسايلي كه چندين ماه جلوي آفتاب بودند را عوض كنيد مثل برف پاك كن ، لاستيك و ديگر قطعات متاسفام براي اين دولت كه بجاي اينكه به مردم ماهيگيري ياد بدهد به آنها ماهي ميدهد الان احتياج مردم خودرو است يا شغل ، مسكن، مواد مخدر بيداد ميكند، وام ازدواج 3 ميليون است وام خودرو 25 ميليون اين يعني چي آقاي مسئول اين تصميم هاي غير عقلاني را چه كسي ميگيرد اون نماينده مجلس كه معلوم نيست نماينده مردمه يا دولت هيچ اعتراضي هم نميكنند حتما بايد به مشكلي برخورد كنند بعد صداشون درمياد
بعضي از شركت هاي دولتي هم چندين خودروي ملي (چيني) ليفان ايكس 60 و سابرينا و ليفان 320 كه همه اينها از بدترين نوع خودروي ملي چيني هستند را با تسهيلات 30 ميليوني براي كارمندان آوردن تا از توليد ملي چين حمايت كنند يهني با پرداخت 15 ميليون يك خودروي چيني خريداري ميكني كه كسي هم استقبال نميكند (3306962) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۰۷:۱۸
یعنی میگین وام بیست میلیونی برای ازدواج به آدم بیکار بدن میتونه پرداخت بکنه ولی برای ماشین هایی که باهشون میشه مسافر سوارکرد و قسطش رو پرداخت کرد این وام بی معنی مشه . واقعا که . (3309083) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۱۲:۳۷
کرمان خودرو، مدیران خودرو و خودرو سازی راین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی شامل خودرو چینی هم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3306963) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۰:۳۳:۲۳
خودرو در داخل کشور منتاژ و در داخل به فروش میرسه (3307174) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۳:۵۵
اختصاص وام برای خود رو های اصالتا" چینی یعنی فاجعه !!! (3308003) (alef-11)
 
فریبرز
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۰:۰۷
اقای روحانی با چه امید و ارزوهایی به شما رای دادیم واقعا برای خودم و شما متاسفم . (3306989) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۰:۳۳:۴۱
من از رایم پشیمون نیستم (3307176) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۹:۱۲:۲۸
من از رایم پشیمون نیستم ولی انتظار درک ودرایت بیشتری دارم دولت باید به فکر مردم باشه نه به فکر چند تا کارخونه دار کلاهبردار و بنجل تولید کن اگر واقعا به فکر کارگراست کارخونه های جدیدی با وسایل به درد بخور ایجاد کنه مثلا لوازم خانگی پارس که سالهاست با مردمه و همه ازش راضی هستند یا جاروبرقی پارس خزر که از اول انقلاب تا حالا کارکرد ایده آل داره و... (3309928) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۰:۴۳
صحبت هاي مدير عامل يكي از شركتهاي خودروساز با حمايت دولت تدبير و اميد دارد به واقعيت ميرسد ايشان گفته بودند كه ما خودرو را ارزان نميكنيم و مردم بايد همين خودرو ها را بخرند (3306990) (alef-11)
 
lمحمد
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۳:۵۶
از مردم با غیرت ایران تقاضا دارم خودرو بااین سود زیاد خریداری نکنند من خودم هیچ خودرو ندارم در این سرمای زمستان به خودم وخانواده ام سختی میدهم ولی خودرو ربایی نمیخرم (3307001) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۸:۲۳
جناب رئیس جمهور از 24 خرداد 92 تا الان بنده هیچ گونه تغییر در معشیت خودم ندیدم البته یک چیز هست ان هم رکود بسیار زیاد و کاهش توان خرید...
الان این وسط وام خودرو را کجای دلم بذارم؟ ما به وسایل حمل و نقل عمومی راضی هستیم یک فکری برای این رکود و اشتغال بکنید. (3307012) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۳۳:۱۸
دوست عزیز من هم با این وام خودرو مخالفم ولی اگه انصاف رو هم در نظر بگیریم توی این دوسال اون تورم افسارگسیخته رو که حاصل بی تدبیری دولت قبلی بود رو نداریم. اون زمان قیمت اجناس و کالاها و ارز لحظه ای بالا می رفت. ولی الان رشد تورم مهار شده. در حال حاضر قیمت خیلی از اجناس یا همون قیمتهای پارساله یا مقدار خیلی کمی افزایش داشته. قیمت کالاهایی مثل خودرو و مسکن هم که چایین اومده. (3307367) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۵۹:۴۶
برو بیشتر کار کن وضعیت معیشتت بهتر بشه ، مگه قرار بودن روحانی پول مفت بهت بده که میگی وضعیتت بهتر نشده ، موضوع اینه که فعلا بدتر نشه ، خوبتر رو بذار برسه ولی کار بیشتر بکن (3308527) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۸:۵۶
امثال این دولت ها باید حتما مجلس خلافشون باشه تا هرکار دلشون خواست نکنند (3307016) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۰۹:۳۷:۰۵
آنچه به جایی نرسد فریاد است اما این سکوت و نخریدن خودرو ان شاله جواب می دهد. (3307028) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۰:۵۹:۳۵
بله کارخونه های ما و صنایع مرتبط ورشکسته میشند . موج تعدیل به اداره جات و کارهای دولتی میرسه اونوقت هم شما با فاصله از کارگران کارخانجات و صنایع مرتبط بیکار میشید
اونوقت کالا 10برابر میشه ولی چون بیکاری پولی نداری نمیتونی بخری در نتیجه باید گوشت همدیگر را بخورید مثل گواتمالا برای یک ووووزولا چشم هم را دربیارید
اینگونه است که جواب میده (3307261) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۱۳:۴۲
هیچوقت همچین اتفاقی نمیافته، ما نفت داریم (3308001) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۱:۱۴:۴۰
گواتمالا هم طلا داره هم زمرد و هم الماس (3309221) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۰:۰۴:۰۳
وام گرفته میشه. به تولید کننده و فروشنده هم پرداخت میشه. ولی نه خودرو خریداری میشه نه کالای ایرانی.
فروشندگان کل وام را از مردم می گیرند. مثلا 25 میلیون تومان رو میگیرند. بجای تحویل خودرو به مشتری 23 میلیون پول نقد می دهند. یا وام کالا یعنی 10 میلیون وام را از مشتری می گیرند و به مشتری 9 میلیون تومان پول نقد می دهند. یعنی کسی ک وام گرفته بجای تحویل خودرو 23 میلیون تومان پول دستش را می گیرد ولی باید اقساط وام 25 میلیون تومانی بعلاوه ی سود آنرا پرداخت کند و همینطور در مورد وام کالا.
خود آقایون می دانند که مردم گرفتارند و خیلی ها که به سمت وام می آیند بخاطر حل مشکلاتشان است. خیلی کم اتفاق می افتد که شخصی برای خرید کالا وام بردارد. مگر اینکه بسیار مجبور باشد و یا برای جهیزیه اینکار را بکند. آنهم با توجه به محدودیتی که در خرید وجود دارد و کالاهایی خاص با برندی خاصی را باید خرید کند.
بنابراین از هر فقره وام 25 میلیونی حدود 2 میلیون و از هر فقره وام 10 میلیونی حدود یک میلیون دست تولید کننده را می گیرد ولی مطمئنا به اندازه ی وامی که پرداخت شده کالا و خودرو خریداری نمی شود. اینرا مطمئن باشید. فقط با این قبیل اقدامات جامعه را آلوده ی پول شبهه ناک می کنیم. و این پول شبهه ناک باعث اثرات بسیار بدی در جامعه می شود.
بهتر بود دولت بجای سوبسید درصد سود وام، به تولید کننده سوبسید می داد تا کالا و خودرو را ارزانتر به مردم می فروختند. (3307093) (alef-11)
 
عرفان
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۰:۲۸:۳۷
اینجوری میخوان ماشین بی کیفیت به مردم بندازن اگه راست میگن ماشین باکیفیت بدن (3307160) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۰:۳۱:۳۸
واسه ماشین 25 میلیون وام میدن و برای وام ازدواج 5 میلیون.
الویت همیشه با خودی هاست تا مردم (3307167) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۱:۵۳:۰۹
وام ازدواج سه میلیون با یکسال دوندگی اداری است! (3310378) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۱۱:۰۱
الف جان.خواهشا از مراجع تقلید و علما و بزرگان کشور بخواین تا جلو این دو خودرو سازا رو بگیرن.هیشکی نمیتونه جلو رانت اینا وایسه (3307304) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۲۷:۵۹
بهتر است مسئولین بجای این کار فکری به حال ترافیک ابر شهر تهران و مشکل آن بکنند که قراره روزانه با این کار هزار ها ماشین به آن اضافه بشه... و هر ایرانی یه ماشین باعث آلودگی شهر، مشکل رفت و آمد ، قفل شدن خیابانها ، کمبود جا برای پارک ، افزایش مسافر برهای جدید شخصی و... بشه که مشکلات آن با توجه به واردات میلیونها لیر بنزین و ... به مراتب بیشتر از بیکاری کارگران این دو خودرو ساز است و اگر دولت یک دهم این پولها را به کارگران بدهد برایش مقرون بصرفه تر است تا صورت مسئله را پاک کند و با این کار خودرو ورشکسته و بی کیفیت را حمایت کند. (3307355) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۳۰:۱۱
تحویل این ماشین ها چند وقته است ؟ (3307358) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۱:۴۸:۰۵
عیبی ندارد وقتی بانک ها همه پس انداز مردم را به باد دادند می نشینید پول چاپ می کنید! (3307409) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۰۱:۲۳
اگر کسی نیاز دارد یک خودرو 206 تیپ 2 بخرد باید 32.5 میلیون نقد بدهد بعد از 7سال باسود های فعلی میشود 116 میلیون در صورتیکه اگر از وام اسفاده کند بعد از 7سال 49 میلیون پرداخت میکند بنابر این برای فرد نیازمند خودرو 69
میلیون کمتر پرداخت میکند یعنی 42درصد قیمت بدون این وام اما این مسکن است ریشه اصلی رکود درایران تورم ودرنتیجه میزان بالای سود بانکی است
که کار درمقابل ان کم ارزش است واقتصاد به ان معتاد شده است (3307449) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۰۴:۲۹
سمند EF7 که بیرون 29تومن بزور درمیاد با این وام 47میلیون تومن درمیاد، مگه ما عقلمون پاره سنگ ورداشته که اینکار و انجام بدیم، مردم نخریدددددددددددددددد. (3307460) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۰:۱۹:۱۳
حالا خواهید دید که وقتی مردم نخرند واسطه ها و دلال ها خواهند خرید (نسیه میخرند و نقد میفروشند .)واین مردم هستن که پول اضافی اقساط رو در این معامله باید پرداخت کنند .
احتمال به یقین شما با همین تفکرتون نه سر کار هستین نه ماشین دارین نه خانه .معیشت خانم هم سر سفرتون نیست . (3309109) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۰۹:۳۲
در این دولت اوضاع اقتصادی اکثر کارمند به شدت خراب‌تر شده و البته یک عده قلیلی که رانت و پارتی دارند ثروتشون چند برابر شده. این است معنای اشتباه عدالت و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم. (3307474) (alef-11)
 
محمد از خراسان شمالی
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۱۲:۵۰
حالا از این بحثا اگه بگذریم اینا به حساب خودشون خیلی زرنگن ، برا من یکی جالبه که چرا ماشینایی مثل پژو پارس با موتور کم مصرف tu5 رو توی لیست قرار نمی دند . البته جوابشم خیلی واضــــــــحه که چون می خوان این ماشینای بنجول پر مصرف مثل 405 glx و سمند های آشغال رو آب کنند و میدونن که پارس رو میتونن با بازار گرمی آب کنن و ملت همینجوریشم میخرنش ...... اما می خوام بگم مرد باشین و اگه طرحی هست همه ی ماشین هارو بزارید نه اینکه موتور های قدیمی 405 رو رو هر اتاقی بذارید و به عنوان پارس و سمند و 405 بفروشین . باید تاسف خـــــورد . ولی در کل من یکی سایپا رو بازم بیشتر از ایران خودرو قبول دارم . (3307486) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۲:۵۹:۳۶
البته پارس هم ماشین خیلی بیکیفیتی هست ..درضمن اکثرماشینای ایران خودرو موتور tu5چینی هست (3309404) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۲۸:۲۹
خدا لعنت کند انحصار طلبی رو (3307545) (alef-11)
 
آرمان
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۳۶:۰۲
15 تا از این خودروها مال شرکتی است که بیشترین قطعات چینی را وارد کرده و رو خودروهاش نصب .آیا این حمایت از تولید داخلی ست یا رونق اقتصاد چین و تمجید از واردکننده بنجل های آنور آب ؟؟ (3307577) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۴۲:۰۷
دوستان عزیزم من هم موافق نخریدن خودرو بودم اما در شرایط رونق. نه الان که مملکت اینقدر توی رکوده. نباید لزوما اینطور فکر کرد که دولت میخواد صرفا از خودروساز حمایت کند بلکه میخواهد جلوی بیکاری را بگیرد. الان مملکت توی رکوده و واقعا دولت هم مثل مردم در شرایط خیلی سختی قرار دارد. تعداد زیادی از کارخانه ها دارند تعطیل می شوند یا نیرو تعدیل می کنند. توی این شرایط اگه شرکت های خودروسازی که تعداد نیروی کار بالایی هم دارند تعطیل بشوند بیکاری خیلی بیشتر می شود. دولت الان چاره ای جز این ندارهدکه بیشترین هدفش را روی جلوگیری از بیکاری بیشتر بگذارد. برای همین من فکر میکنم تحریم خرید خودرو توی این شرایط هزینه بالاتری را بهمون تحمیل می کند. (3307611) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۱:۵۰:۱۶
برای این کار میتونست سود خودش و یا یکی دو تا از بندهای دریافتی مازاد از روی قیمت را برمیداشت و یا هزار کار دیگه و نه مستقیم از جیب مردم بردارد... (3310368) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۲:۵۹:۱۰
وام 16 درصد 4170600000000=84 496500000 اين براي 7 ساله
وام 16 درصد 39024000000=72 542000 اين براي 6 ساله
وام 16 درصد 36480000000=60 608000 اين 5 ساله است
25ميليون ميدن 41 ميليون پس ميگيرن اين بانكداري اسلاميه (3307668) (alef-11)
 
محمد ه
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۲:۳۴:۴۲
اصلا وای و بانکی در کار نیست ماشین رو با 10 میلیون پول پیش می دن به این مردم و بقه رو با اقساط 4 ساله دریافت می کنن از کدو بانک و کدو شعبش می خوان وام رو بگیرین .میخواهند در عرض یک سال ماشین هایی که 6 ماه آفتاب خورده و پوسیده شده رو به مردم غالب کنن و زمانی که انباره خالی شد و ماشین های بنجلشون تمام شده میگن وام تعطیل (3310488) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۲۱:۳۲
این هم راه حل سیاسی اقتصادی دولت در هم کوبیدن کمپین خودروی ایرانی نخرید !!
با این روش می تونند آشغالهای در انبار ذخیره شده رو به فروش برسونند اون هم با سود بالا (3307749) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۲۸:۳۴
توروخدا نخرید گول نخورید ما کیفیت و ارزانی میخوایم نه وامی که از 100تا نزول بدتره (3307788) (alef-11)
 
داود
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۲۸:۵۹
ترحم بر پلنگ تيز دندان (شركت هاي خودروساز) ستم كاري بود بر گوسنفدان
آقايوني كه گفتن بيكار شدم يا دارم بيكار ميشم دست نشونده خود خودرو سازها هستند مردم گول نخوريد خريد خودرو بي كيفيت و گران ممنون . نميخريم (3307796) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۰۹:۲۳
سال هفتاد و نه تو یه کارخونه قطعات خودرو مسوول کنترل کیفیت بودم فقط یکبار مدیر کارخانه به حرف من گوش نداد و قطعات بی کیفیت را فرستاد تو بازار در جا استعفا دادم رفتم دنبال یه کار دیگه. کارگری که میبینه کیفیت تولیدش اومده پایین خودش هم باید به فکر باشه که دیر یا زود به این روز میفته باید سفت جلوی مدیرش واسته فوقش اخراجش میکنند (3308383) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۳:۵۰:۵۰
اخه این شد وام دولت یک فکری با جوانان بیکار وازدواج انا بکنه که این قدر رشت جمعیت امده پایینی (3307890) (alef-11)
 
منت
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۲۸:۰۱
رو کیبورد، د با ت کلی فاصله داره، آخه چطور به رشد جمعیت میگی رشت جمعیت!! (3308617) (alef-11)
 
Mahdi
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۸:۳۳:۳۷
بهتر نبود دولت قيمت رو 10 درصد كاهش مي داد كه هم تورم كمتر مي شد و هم بازار رونق مي گرفت؟ (3309838) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۰۵:۳۹
من اقتصاد دان نیستم، اما به نظرم اقتصاد دانان در هیچ کجای دنیا نتوانسته اند و نمی توانند مشکلات اقتصادی را حل کنند شاهد آن امریکاست که با وجود کارکشته ترین اقتصاد دانان جهان و در اختیار داشتن دنیای از پول و ثروت مشکلات بزرگ اقتصادی دارند ۱۸ هزار میلیارد دلار بدهی و دها میلیون کارتون خواب. وضعیت سایر کشورها هم که بهتر از امریکا نیست ، و وضعیت کشورهای جهان سومی و در حال توسعه که در مدل اقتصادی دنباله رو غرب هستند که بسیار بدتر است. اگر قبول ندارید یه سفری به چهارگوشه جهان داشته باشید و از نزدیک ببینید. به نظر من علت این ناتوانی ،فقدان اخلاق در اقتصاد است، و فقدان یا ضعف باورهای دینی ، یکی از محورهای اساسی اقتصاد سود است. وقتی به علت فقدان اخلاق و باور به معاد،سود منحصر در سود مادی باشد گردش ثروت ها ضعیف می شود جریان پول در شریان های اقتصادی جامعه ضعیف می شود، برای سود جویی پول کمتری خرج می شود اما در کنار آن تقلب در تولید جایگزین آن می شود مثلا در خوراکی ها از مواد مضر و بیماری زا استفاده می شود در غیر خوراکی ها از مواد بی دوام و بی ارزش استفاده می که این قبیل مسایل ضرر های کلان و نجومی را بر عموم مردم تحمیل می کند، اختلاف طبقاتی محصول اقتصاد فاقد اخلاق است که قارون های شاهد گرسنگان و بی سرپناهان در جامعه خویش اند. این سخنان شعر و تخیل نیست واقعیت است. ملت ما با وجود بهره مندی از مکتب قرآن که عالی ترین شیوه و منش اخلاق انسانی را ارایه می دهد به جای دنباله روی اقتصادهای غربی باید اقتصاد مبتنی بر اخلاق و دین را آغاز . کند. الآن مراکز تولیدی ما متوقف شده انده، چرا؟ اقتصاد دانان می گویند به علت نداشتن پول و نقدینگی. آیا در کشور ما پول به اندازه کافی وجود ندارد؟؟؟؟!!! مسلما پول موجود در کشور می تواند مراکز تولیدی ما را به کارندازد، اما چرا پول ها به سمت تولید نمی رود و چرا در بانک ها انباشت می شود ؟؟؟ چرا برخی وزرای ما ثروت هزار میلیاردی دارند و از این پول ها برای کمک به مراکز تولیدی که نقدینگی ندارند استفاده نمی شود؟؟؟ چرا بانک ها از موضع سود جویی با مردم رفتار می کنند ؟؟؟؟ مردم صد در صد موفق اند که بانک های بخش عمده ای از پول ها را به مراکز تولیدی وام بدهند. اما چرا نمی دهند؟ چرا با همان روحیه سود جویی سطح بالا می خواهند مقدار محدودی از پول را با واسطه به دست تولید کننده برسانند تا از این واسطه ای که خود مردم هستند سود بالایی بگیرند و مردم متوسطی که به سختی می توانند ۲۰ میلیون تومان برای خرید یک پراید جور کنند به اسم وام سرشان شیره بمالند و مجبور شوند برای خرید یک پراید ۴۰میلیون پرداخت کنند؟؟؟ آیا این همان اقتصاد ناموفق فاقد اخلاق نیست ؟؟؟! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. (3307954) (alef-11)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۰۶:۵۱
آقا مملکت ما همینه. یعنی خودمون همینیم.همه از موقعیتامون سو استفاده میکنیم.. چه بخریم چه نخریم هیچ فرقی تو حالو احوالو کیفیت ماشین نمیکنه. هر کی میبینه براش خوبه میخره هر کی هم میبینه نمیشه نخره. چرا اینقدر خودتونو اذیت میکنین. تو کل جهان مردم مصرف گران یعنی هر چند وقت تلویزیون عوض میکنن یخچال عوض میکنن بر طبق حقوقشون سریع وسایلو عوض میکنن و این کار باعث میشه کسی پولی برا پس انداز دستش نباشه و اینکه باعث میشه عرضه و تقاضا زیاد باشه. ولی ما عادت کردیم یه لباس یا یه تلویزیون یا وسایل خونه مادر بزرگمونم هنوز استفاده میکنیم میگیم حیفه.خب این قضیه باعث میشه پولایی که در میاریم دستمون بمونه و این باعث تورمه.قبول کنین باید چرخه تولید با همین خریدا بچرخه وگرنه تورم بدتر میشه. پس به جیبتون نگاه کنینو بخرین الکی دیگرانم منصرف نکنین (3307962) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۸:۰۷:۴۸
جناب حامد آقا جسارتا خدمتتان عارضم که گفته ی شما کاملا نادرست است. (3309786) (alef-11)
 
میرصادق
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۲۵:۴۵
نمیخرم
به والله نمیخرم
یه حواله پراید داشتم رفتم اونم انصراف دادم
پولمو به هر زخمی بزنم بهتره ماشین بی کیفیت و از رده خارج بخرم
ملت ایران شرف داشته باشید و برای یک بار هم که شده خودتان را ضایع نکنید (3308052) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۲۲:۱۹
باشه حاجی... یه کم آرومتر.. به خدا دنیا ارزش نداره.. خون خودتو کثیف نکن!! (3308412) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۲۳:۳۷
راست ی گی، دنیا ارزش نداره، بره همون پرایدو بگیره، 30 میلیون تموم شه و خودشم به کشتن بده، چون به قول شما دنیا ارزش نداره، البته واسه خریدار بدیخت ایرانی، واسه شماها لگن سازها بدجور ارزش دار... (3308605) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۴:۳۳
بنظر من مشکل اینه که خودروی داخلی کیفیت و خدمات گارانتی قابل قبولی اصلا نداره و قیمتش هم نسبت به خودروهای درست و حسابی جهانی خیلی بالاست. مثلا یک بنز یا آیودی یا فولکس 2015 در اروپا فقط حدود 120 میلیون تومن به پول ما قیمت داره ! و ضمنا بصورت ازدم قسط داده میشود ماهی یک الی دو میلیون تومن بدون اضافه کردن سود ! ... خودتان مقایسه کنید.... (3308076) (alef-11)
 
مريم
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۴:۵۳:۵۱
شيوه پول گرفتن از مردم عوض شده
بريد تابوت بخريد ...

روش پول گرفتن از مردم تا الان نقدي يا با اقساط كوتاه مدت بوده حالا اقساط بيشتر شده پرداخت سودهم بيشتر شده .. هه ....چيزي عوض نشده به خودتون نباليد (3308166) (alef-11)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۳۶:۳۹
دوستان بنده خودم کارمند شرکتی هستم ک هفته ای 20 نفرو میریزه بیرون الانم خودم میترسم ک هفته بعد نوبت من نباشه من خودم ماشین دارم ولی فکر میکنید با نخریدن ماشینو ارزون میکنن نه اینا امکان نداره ارزون کنن یا کیفیتو ببرن بالا چون حداکثر توانشون در تولید خودرو همین قدر هست شماها نخرید وضع از این هم بدتر میشه کاراگرای و کارمندای بدبخت چوب بی تدبیری مسولارو میخورن من شخصا دعا میکنم ک بخرن وضع از این بدتر نشه (3308278) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۳۶:۵۲
عزیزم که گفتی مغلطه نکن ، خوب بفرمایید پس از 7 سال ماشینی که 56تومان قیمت تمام شده داشته ( بغیر از هزینه های احتمالی سربار بی کیفیتی ) چند میفروشی ؟، یعنی حداقل 50میلیون دود شده رفته هوا ، چرا در واقع وقتی حاضری مثل یک وسیله اجاره ای بخری چرا دنا بخری برویکی مثل تویوتابخر در طرح پس خرید ان ، حداقل ماشین باکیفیت وبدون هزینه ای جانبی اجاره کردی (3308280) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۰۱:۱۵
چه استدلال های بی پایه و اساسی.
یک خانواده متوسط که توانایی خرید ماشین تولید داخل را دارند هیچ وقت نمی آیند برای شرکت در کمپین یا بی کیفیتی خودرو یا هر چیز دیگر خودرو نخرند .هر کس مجبور باشه و نیاز داشته باشه میخره.
اینکه مردم هم از طرف دولت تحت فشار باشند و هم خودشون خودشونو تحت فشار بگذارند بیهوده است!!! (3308364) (alef-11)
 
نقطه کور ماجرا
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۱۸:۴۴
دمت گرم .کسی که نیاز داشته باشه باید بخره.به این خاطر که نه اینجا اروپاست.نه این ماشینا ماشینای اروپایین
و هیچوقت هم ماشینا کیفیتی در سطح جهانی پیدا نمیکنن (3308590) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۱۰:۰۶:۲۸
پس چطور قیمت ماشین میتونه در سطح اروپا باشه؟!
مقایسه کیفیت خودرو ایرانی با سطح آسیا مجازه؟! (3313154) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۰۶:۰۱
تا همینجاشم یه برگ برنده ایه برای مردم. اگه می خریدیم مثل قبل، یه ریالم بهمون وام نمی دادن که هیچ، چند ماهم تو نوبت نگهمون می داشتن. الانم مجبور شدن که اینم خودش یه جور برده (3308376) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۶:۲۱:۳۳
آقا... ما که توان پرداخت قسط نداریم!! شماها هم هر کار خواستید بکنید!!! یا بخرید، یا نخرید...!!!
فقط یکی به من بگه از فردا ماشینهای مدل پایین 6، 7 تومنی، ارزونتر میشه یا گرونتر؟؟؟؟!!! (3308408) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۰۲:۲۲
واقعا مایه تاسف است که بجای رقابتی کردن خودرو و درنتیجه کاهش قیمت ، ترجیح دادند با نرخ 16 درصد ، افزایش چند برابری خودرو را از گرده مردم بکشند . چطور است که میشود ظرف یکی دو سال نرخ سیم کارت را از بالای یک میلیون تومان به زیر 120 هزار تومان کاهش داد اما درمورد خودرو نه تنها کاهش قیمت نداریم که همچنان افزایش قیمت داریم ؟ فاعتبروا یا اولوالابصار ! (3308539) (alef-11)
 
علی آقا
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۷:۱۴:۳۲
برای حفظ صنایع خودروسازی و باالتبع اون صنایع وابسته و نرخ اشتغال و همچنین رعایت حقوق مصرف کنندگان و خواسته های به حقشان یه راه حل منطقی به نظر من میرسه:

1- خودروسازها قیمت محصولات دپو شده خود رو به قیمتی نزدیک به قیمت تمام شده به مردم عرضه کنند.
دولت و حکومت میتواند با حذف تعرفه های مازادی که از خودروساز میگیره در این خصوص به خودروسازها جهت حفظ حاشیه سود متناسب با تورم کمک کنه.

2- خودروسازها موظف به ارائه خودروهای با کیفیت روز بین المللی و متناسب با سلیقه مشتریان ایرانی ظرف مدت نهایت دو سال بشوند. همکاری با خودروسازهای معتبر بین المللی و تولید داخلی با اصلاح خطوط تولید که برای این مورد چند ماهی هست که روش کار کرده اند.

3- در این مدت دو سال ظرفیت تولید با قیمت مطابق بند 1 صرفا به جهت تامین منابع برای حفظ نیروی کار فعلی ادامه داشته باشه.

4- به جهت تامین ضمانت اجرایی بند2، تعرفه واردات خودرو در یک دوره 5 ساله به صورت پلکانی به عددی در حدود 20 الی 30 درصد تنزل پیدا کنه.

قطعا مردم خواستار استفاده از خودروی وطنی با امکانات روز و نزدیک به خودروهای عرضه شده در سطح جهان هستند. در اینصورت پرداخت چنین وام هایی می تواند مفید به فایده باشد. (3308579) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۸:۰۹:۴۴
دوستان و ایرانیان غیرت مند

همت کنید و ماشین نخرید. حتی اگر کارخانه ها هم نیروهاشون رو اخراج کنند نهایتش این میشه که علی میمونه و حوضش!! بعد از یک مدت که فضای کارخونه ها به حالت متروکه در اومد، مسئولان این کارخانه های خودروساز بالاخره مجبور میشن به خاطر نجات شخص خودشون هم که شده به خواسته های مردم تن در بدند و دوباره تولید رو طبق خواسته ی مردم شروع میکنند و نیروهاشون رو هم به کار دعوت می کنند. مردم لطفا استقامت کنید و خرید خودروی حلبی رو تحریم کنید. (3308779) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۳۴:۲۹
اگر 400000 دستگاه خودرو به فروش برسه 10/000/000/000/000میلیارد تومتن از طریق وام بانکی ومبلغ 7000/000/000/000 مبلیارد تومان ازطریق پیش دریافت ظرف 6 ماه به جیب خودرو سازان منتقل میشه که با دلار 3000 تومانی معادل 5/5 میلیارد دلار درامد شان از فروش خواهد بود
نرخ ایجاد یک خط تولید خودرو روز چند میلیون دلاره آقای وزیر ؟/
با 5/5 میلیارد دلار چند خط تولید خودرو جدید میشه راه اندازی کرد ؟
شما که اقتصاد دان خارجی داری از آنها بپرس (3309016) (alef-11)
 
منصور
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۴۵:۲۷
سوال این هست که دولت به فکر مردم هست ؟چرا وام 25 میلیونی را به خودروهای دست دوم نمی دهد .پس این رفاه حال مردم نیست بلکه پر کردن جیب حودرو سازها است .اور کننین این خودروها از خودروهای مدل پایین بی کیفیت تر هست .امتحان کنید (3309040) (alef-11)
 
فریماه
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۲:۲۹:۱۳
سلام
خدا میدونه از مرگ چجور جان سالم بدر بردیم حدود یک ماه پیش من که باردارم با دختر 6ساله م وهمسرم با پراید از نیشابور به تهران بعد دامغان ماشین با وجودی که یک هفته بود معاینه فنی چک کرده بود سالمه خدا میدونه پولس ماشین از چهار شاخ خرد شده بود وماشین نمیدونم به پهلو چطور برگشت وخدا خواست پامون به این دنیا بود.خداشاهده چنان دخترم و تو بغل گرفته بودم واونم ترسیده بود اون لحظه فکر میکردم که خیلی ها که بر اثر این حوادث جون خودشونو بچه شونو از دست دادن چقدرآ رزوی زنده موندن داشتن.همش میگن بر اثر سرعت زیاده.نخیر جاده سمنان گرمسار خیلی افتضاحه .باین ماشینها هم به استقبال ال مرگ رفتیم.شکر میکنم خداجونم.من یه مادر هستم 32سالمه هیچی از سیاست واقتصاد نمیدونم فقط به همه کسانی که ئد این مسایل نقش دارن خواهشی دارم آیا نسبت به خانواده وبچه تون وهمسرتخودتان هم اانقدر بی توجه هستین یا میگین ملت ودیگرا ن به ما چه؟دیگه نمیتونم سوار این ماشینها در جاده بشم دخترم از این ماشین خاطره بد داشت وفروختیم.حالا با با 14 میلیون واین بضاعت مالی شما راضیین با کارمند بودن همسرم با مخارج دو فرزند با این باز پرداخت اقساط وامتون واقعا بتونیم پس مسایل مالی وجانی بچه مو بیمه کنم؟خواهشا بیشتر خودتونو جای ماها بذارید.چی بگیم دیگه....واقعا (3310481) (alef-11)
 
آرمااان
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۴۸:۳۶
شما خودرویی می‌خرید. ۷ میلیون تومان آن را نقد و ۲۵ میلیون تومان آن را طی اقساط ۷ ساله ماهانه حدود 496 هزار تومان می‌پردازید. در پایان سال هفتم شما یک خودروی ۷ ساله با ۲۱۰ هزار کیلومتر کارکرد دارید که بابت آن ۴۹ میلیون پول پرداخت کرده‌اید، اما ارزش زمانی خودرو چیزی حدود ۱۸ میلیون تومان است.

در گزینه دوم اگر ۴۹۶ هزار تومان در هر ماه در یک شرکت بیمه عمر سرمایه گذاری کنید و ۷ میلیون تومان در یکی از بانک‌ها سپرده گذاری کنید، در پایان سال هفتم شما از شرکت بیمه با سود تضمینی ۲۵ حدود ١٠۶ میلیون تومان و از بانکی که در آن سپرده گذاری کردید حدود ٣١ میلیون تومان دریافت خواهید کرد. پس عاقلانه فکر کنید! (3309044) (alef-11)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۵۱:۱۰
جای تاسف داره که صنعت ( به اصطلاح !) خودروسازی کشور ما بعد از سالها خواب خرگوشی و حرکت لاک پشتی هنوزم به دنبال راه حلهای اشتباه هست ...
خودروسازان عزیز اگر میخواهید خوب بفروشید بایستی بنظر و خواسته این مردم احترام بگذارید زیرا ما بعنوان مشتریان شما شایستگی خرید محصولات با کیفیت و با قیمت منصفانه را داریم (3309048) (alef-11)
 
یک هموطن
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۵۲:۰۰
هموطنان عزیز به خودتان رحم کنید وکوتاه نیایید چون دوباره قیمت را بالا میبرند به جای اینکه مقداری آنها هم کوتاه بیایند به خدا این نقشه ها توهین به شعور ما ایرانیهاست (3309049) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۱:۲۱:۴۶
فایده ای نداره کسی دیگه گول نمیخوره . نمیخریییییم (3309231) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۲:۱۱:۲۴
مردم ایران حلا متوجه شدند کسانی که این وام ها را دنبال تصو یبش بودند خودشان سهامداران واقعی این دو کار خانه هستند (3309316) (alef-11)
 
جاسم
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۲:۴۳:۵۳
چرا وام فقط برای خودروهای ایرانخودرو و سایپا! (3309378) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۲:۴۹:۴۴
اگر اغا زاده ها در شرکت های خودرو سازی سهمی نداشتند اینقدر به اب واتش نمی زدند (3309387) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۲:۵۲:۰۹
ما که نمیخریم برید دنبال بازارهای دیگه (3309394) (alef-11)
 
فداکار
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۲۳:۱۷:۳۶
من با آرمان موافقم تازه تواین مدت میتونیم از خدامات بیمه ای استفااده کنیم (3309424) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۰:۴۳:۳۱
هر کی خرید و خدایی ناکرده تصادف کرد و چیزیش شد خودش رو ملامت کنه ولی نخرین طاقت کنید چند ماه میبینید چطور با همین پول 405 بهترین و باکیفیت ترین ماشین روز رو سوار میشین (3309551) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۴:۲۵:۰۹
از فردا مردم تو بانکها از سر و کول هم بالا میرن واسه خریدن ماشین. شک ندارم. (3309652) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۰۶:۰۸:۰۶
همین الانش کل کارگرا رو اخراج کردن چه ماشین بفروشن چ نفروشن با 10تا و صد تا ماشین مشکل حل نمیشه (3309668) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۱:۱۷:۳۰
با این وضعیت اسفناک اقتصادی کسی زیر بار این وام کمر شکن و بیهوده نخواهد رفت. (3310274) (alef-11)
 
پويا
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۱:۳۲:۵۵
در مورد وام خودرو در صورتيكه خودروهاي فرسوده از رده خارج نشوند با استقبال مردم مواجه نخواهند شد و ميدانيم كه استقبال كم هم هدف دولت را برآورده نمي كند . چون اشباع بازار هم يكي ديگر (شايد دليل مهمتر) از دلايل نخريدن خودرو هست . حيف است اين وام بدون در نظر گرفتن اين مهم پرداخت شود .
به نظر بنده بهتر است خودروسازان تا سقف مشخص(مثلا 8 ميليون تومان) بابت از رده خارج كردن هر خودروي فرسوده اقدام كنند .
يا ميتوان وام را اينطوري عرضه كرد كه : 25 ميليون تومان منهاي قيمت كارشناسي شده خودروي فرسوده تا سقف مشخص .
همچنين در مورد وام خريد كالا ، اگر شرايط از رده خارج كردن كالاي فرسوده به نحوي فراهم گردد ، تاثير بهتر و استقبال بيشتر خواهد شد . (3310321) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۱:۳۳:۳۱
سلام. خدمت دوستان عزیز ای کاش قیمت همينه که تو این جدول بود ايران خودرو ماشین تحویل مردم بده امروز رفتم نمایندگی شرایطفروش پژو رو دیدم که قیمت پرداختی نقدی برای اقساط یک ساله باید شش میلیون نهصد هزار تومان پرداخت انجام بدی واگر بخواهی از شرایط چهار ساله استفاده کنی باید هفت میلیون پانصد هزار تومان پرداخت کنی یعنی یک نیم میلیون بیشتر از چیزی که در این جدول اومده ایران خودرو داره از مردم بیشتر پول میگیره احتمالاً ایران خودرو شده برره که مردم بايد پول زور بدن لطفا اطلاع رسانی کنید ومسئولان پیگیری کنند (3310323) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۲:۲۴:۰۹
هموطن عزیز گول نخورید که وام میدن .اولا کدوم آدم عاقل 25 میلیون وام میگره که 41 میلیون ازش بگیرن.این باشه هنوز زیر قسطش موندید باید بندازیدش دور .دوما اینا میخان با این وام خودرو حسابی مردم رو درگیر قسط کنند تا کاری به کارشون نداشته باشند. (3310468) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۲:۳۹:۱۴
قیمت تمام شده رو هم بگین لطفا! (3310499) (alef-11)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۲:۴۹:۳۷
اگه مبلغ کمی پول داریو میخوای ماشین بخری موقعیت خوبیه . علی الخصوص برای کارمندان...
در ضمن کاهش ارزش پول طی هفت سال و ثابت بودن قسط ها خودش یه مزیته ...ولی اگه خریدی پراید نخر.. (3310537) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۲:۵۴:۱۰
من که از هرچی وام بدم میاد مگه دیوونه شدم ماشین بخرم وشبا خواب کابوس ببینم (3310547) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۲۰:۳۸:۴۸
من امروز رفتم نمایندگی
کلا زدن زیر اقساط هفت ساله
فقط چهار ساله میدن
مگه من میتونم ماهی 700 قسط بدم؟ (3312100) (alef-11)
 
سنگ صبور
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۲۲:۳۳:۳۲
متاسفانه با این کار رسما اقتصاد نداشته مملکت به فنا رفت (3312384) (alef-11)
 
omid habibi
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۰۸:۱۴:۳۵
ماشین بخرید (3312874) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۸:۵۰:۲۸
لزومی نداره ده ملیون پیش پرداخت بدی و 25ملیون وام بگیری دو ماه صبر کن با 10ملیون فقط ماشین بگیر (3320896) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۱۹:۳۳:۴۲
آقاجون
چطور اون روزهایی که هفتگی قیمت ماشین افزایش پیدا میکرد و به این قیمتهای امروز رسید هیچ کس از مسوولین نه حرفی ، نه سخنی و هیچگونه دلسوزی برا ملت بیچاره نمیکردند،
ولی الان که درخواست ملت پایین اومدن قیمت و بالا بردن کیفیته ،
با این همه سرا سیمگی دنبال نگه داشتن این قیمتها و این سطح کیفیتند،
کاشکی همین دلسوزی رو همون زمان بالا رفتن قیمتها از خودشون نشون میدادند.
به خدا زوره..... (3315039) (alef-11)
 
دلسوز
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۱۹:۵۴:۳۵
سلام
مطالب دوستان رو خوندم. یه پیشنهاد بدم ، عزیزان نظرشان رو بدن.

تولید داخل خوبه .
از امروز دولت مبارزه جدی رو برای بالا بردن کیفیت عملی کنه.

بهتر نیست دولت برای حمایت از مصرف کننده ، این پول رو توی شرکت بیمه سرمایه گذاری کنه و بمدت چهار سال ماشین تولید داخل رو گارانتی کنه و پولش رو از این محل بپردازد.

هر سال چون پول خرج کرده ، خودش بفکر اصلاح ساختار بی کیفیت خودروسازان که به اعتقاد من ناشی از خرید های بنجل خارجی و داخلی این موسسات خودرو ساز است .

هم توی این طرح مشتری بیمه کیفی شده و بالطبع برای اعتماد سازی برد برد که شعار دولت تدبیر و امید است و نبایستی فقط برای اجنبی ها مورد استفاده قرار بگیرد ، برای مردم کشور اطمینان خاطری است که در قبال پول زیادی که می پردازند ، گارانتی گرفتند.

از اون طرف با افزایش رضایتمندی مردم ، افزایش خرید خودروی ایرانی موجب رونق صنعت خودروسازی میشود. (3315088) (alef-11)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۲۰:۴۶:۳۱
ماشین ها شون باد کرده حالا دارن 25میلیون وام میدن چرا قبلا این کارو انجام ندادن چرا چرا چرا!!! تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها من چیزی برا گفتن ندارم هر کسی خربده مبارک باشه!!!!!!!!!!!!!!!!! (3315197) (alef-11)
 
هههه
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۰۸:۲۶
دقیقا.یه صد میلیارد بود که دولت به خودرو سازها داد.اونو میدن به مردم با سود.هم وام خودشونو پس میدن ،هم یه سودی گیرشون میاد ، هم ماشینهای بی مصرفشونو قالب میکنن به مردم.چه چیزی اینقدر سود داره!!!!!!!!!!! (3321734) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۲۱:۵۹:۱۸
نخریدددددد (3315343) (alef-11)
 
بابک
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۸:۴۱:۴۸
سلام حضور شما عرض کنم من مراجعه کردم نمایندگی های مختلف متاسفانه دروغ میگن وامشون ۴ ساله هست یعنی هم پیش پرداخت هم مبلغ اقساط تقریبا دوبرابر اعلامشونه (3319369) (alef-11)
 
سعید درزاده
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۸:۳۷:۲۰
بابانخرید چه ساده اید70ملیون ایرانی از پس دو شرکت خودرو ساز بر نمی یایید وای به حالتون (3320875) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.