نظر منتشر شده
۷۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 220652
سقوط در داخل اقیانوس هند؛
معمای هواپیمای مالزیایی بالاخره حل شد
بخش داخلی الف، 4 فروردین 93
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۷
نخست وزیر مالزی اعلام کرد هواپیمای شماره ۳۷۰ هواپیمایی مالزی در اقیانوس هند جنوبی، در غرب پرت استرالیا سقوط کرده است. در همین حال، شرکت خطوط هواپیمای مالزی اعلام کرد که هیچ کدام از مسافران هواپیمای مفقود شده این کشور از حادثه سقوط جان سالم به در نبرده‌اند.

این خبر را لحظاتی پیش خبرگزاری های خارجی مخابره کردند.

سی‌ان‌ان در خبری نوشت: طبق اطلاعات ماهواره ای که توسط یک شرکت ماهواره ای- تجسسی انگلیسی ارائه شده است، هواپیمای مالزی ایرلاین به شماره ۳۷۰ در قسمتهای جنوبی اقیانوس هند سقوط کرده است. با این خبر اعلام شده، احتمال اینکه کسی از سرنشینان این هواپیما زنده باشد، منتنفی است. چون محل سقوط،‌ مکان مناسبی برای فرود ندارد.

بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی مالزی روز ۸ مارس با ۲۳۹ سرنشین سقوط کرد.

نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی با این جمله خبر را اعلام کرد: "شواهد و محاسبات دقیق نشان داده است که هواپیمای مفقود شده به سمت جنوب و به سوی اقیانوس هند پرواز کرده و پرواز آن آنجا "تمام شده است". اشاره او به بلاتکلیف بودن سرنوشت پرواز بود. چه اینکه پیش از این گفته شده بود که موتور هواپیما تا ۵ ساعت پس از قطع ارتباط با رادارها، سیگنال هایی به شرکت رویزروس، سازنده موتور مخابره کرده است. ضمن اینکه این یعنی قطعا هواپیما سقوط کرده است.

گفته شده نمایندگان مالزی ایرلاین با اعضای خانوادگان قربانیان در پکن ملاقات کرده اند.

یکی از وابستگان مسافر این هواپیما به سی ان ان در این باره گفت: آنها به ما گفته اند که همه سرنشینان کشته شده اند. این خبر دقیقا همان روزی اعلام شد که مقامات استرالیایی دو جسم شناور را بر روی آبهای اقیانوس هند یافته اند که احتمال می دهند قطعات هواپیما باشد.

همچنین به گفته یکی از مقامات امنیت دریایی استرالیا یکی از اجسام یافت شده شیء خاکستری و یا سبز دایره ای شکل به نظر می رسید و دیگری یک جسم نارنجی رنگ مستطیلی شکل بود.

اطلاعات نخست وزیر براساس یافته های ماهوارۀ اینمارسات و همچنین شرکت تجسسی انگلیسی است.

نجیب رزاق، نخست وزیر از خبرنگاران خواست به حریم خصوصی خانواده های قربانیان احترام بگذارند. او گفت: خانواده های قربانیان هفته سختی را پشت سر گذاشته اند و این خبر می تواند برای آنها بسیار سخت باشد.

همچنین خبرگزاری های دیگر خارجی از شرایط بغرنج خانواده های قربانیان در هتلی در پکن حضور دارند، خبر می دهند. پس از آنکه نجیب رزاق نخست وزیر مالزی بیانیه خود را قرائت کرد صدای گریه اعضای خانواده مسافرانی که در پکن در اتاقی در حال شنیدن این خبر بودند بلند شد و یک زن از حال رفت. هرچند که نیم ساعت پیش از کنفرانش نجیب رزاق، خانواده ها از ماجرا مطلع شده بودند.

همچنین هشام‌الدین حسین وزیر راه و ترابری مالزی هم در توئیتر نوشت "کلمات نمی‌توانند حال من را امشب توصیف کنند اما به همه بویژه خانواده‌های مسافران و خدمه پرواز قول می‌دهم که جستجو ادامه پیدا خواهد کرد."

یک کارشناس هوایی به بی‌بی‌سی گفت باید عملیات تجسس روزهای اخیر همچنان ادامه پیدا کند. پیدا کردن قطعات هواپیما در تعیین اینکه برای هواپیما چه اتفاقی افتاده اهمیت اساسی دارد، مثلا از بررسی بدنه می‌توان فهمید بدنه در هوا شکاف برداشته شده یا پس از برخورد با آب؛ آیا هواپیما با سرعت زیاد در آب افتاده یا در حال گلایدینگ.

مهمترین مشکل این تجسس دورافتاده منطقه و بدی آب و هوای آن است. منطقه‌ای که گفته‌ می‌شود پرواز هواپیما در آنجا خاتمه یافته از نظر آب‌وهوایی یکی از بدترین نقاط دنیاست. کارشناسان می‌گویند با وجود به دست آمدن اطلاعات جدید، یافتن قطعات هواپیما بسیار دشوار است، بویژه اینکه گردباد گیلیان به منطقه نزدیک شده و اوضاع جوی رو به وخامت می‌رود.

متنی که پیش از برگزاری نشست خبری نخست وزیر مالزی در اختیار اعضای خانواده سرنشینان هواپیمای ناپدید شده قرار گرفت، منتشر شده است. شرکت هواپیمایی مالزی در این متن به آنها تسلیت گفته و اعلام کرده که در طول هفته ها و ماه های آینده به حمایت از آنها ادامه خواهد داد. این شرکت تأکید کرده است که تحقیقات و جستجوها ادامه خواهد یافت تا پاسخ پرسش هایی که مطرح است پیدا شود.

گفتنی است منطقه سقوط در غرب پرت استرالیا، همان محلی است که در آن تصاویر ماهواره ای چند روز پیش نشانه هایی پیدا کرده بود.
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۲۰:۵۰:۳۱
این هواپیما با جنگ الکترونیک از روی زمین کنترل شده یا به اصطلاح هک شده، در دقائق اولیه با کنترل سیستم اتوماتیک هواپیما کسانی‌ که پشت این هواپیما ربای الکترونیک بودند ، ایرتفا پرواز هواپیما را به ۴۵۰۰۰ فوت افزایش دادند تا خدمه پرواز و مسافران دچار کمبود اکسیژن شوند و به سرعت به خواب و اغما بروند، و با سرعت دوباره برای عدم رهگیری از سوی رادار به ارتفاع ۵۰۰۰ فوت کاهش ارتفاع داده شده. و بدون مزاحمت با کنترل سیستم اتو ماتیک هواپیما برای ۷ ساعت به صورت خودکار به عمق اقیانوس هند فرستاده شده و در آنجا سر به نیست گردیده، اما اگر سوال شود که چگونه ماسک اکسیژن کار نکرده باید گفت اگر اناه می‌توانند که سیستم کامپیوتر هواپیما را در در دست گیرند حتما هم می‌توانند سیستم خودکار اکسیژن کمکی‌ را از کار بیندازند و این سیستم حداکثر میتواند ۱۰ دقیقه اکسیژن مورد نیاز را فراهم کند. (2037135) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۲۱:۳۷:۳۵
اونوقت جناب کارشناس شما چجوری با این قاطعیت اظهار نظر میکنی؟ (2037215) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۲۱:۳۹:۰۰
اینی که گفتی بیشتر شبیه داستانه (2037218) (alef-10)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۲۱:۴۲:۱۸
آخه چرا کسی باید همچین کاری با یک هواپیمای مسافربری انجام بده؟ (2037226) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۷:۱۱:۲۷
مگه آمریکا با هواپیمای مسافربری ایران این کار رو انجام نداد؟ (2041491) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۲۲:۱۴:۳۱
گیرم نظر شما درست اما برای چه ؟!!! (2037302) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۲۲:۵۱:۵۶
فیلم زیاد میبینی؟ (2037378) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۲۳:۱۵:۱۰
قصه قشنگی بود ؟؟!!!!!
عزیزم جهت اطلاع تصحیح فرامین هواپیما توسط خلبان بر تمامی سیستم های خودکار وسیله پرنده ارجحیت دارد این یعنی کسی غیر از خلبان نمی توانسته هواپیما را کنترل کند (2037420) (alef-10)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۲۳:۱۹:۴۹
این اطلاعات رو از کجا آوردی؟ (2037428) (alef-13)
 
م ب
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۱۸:۴۸:۴۷
باید به همه انسانها احترام گذاشت چه در شادیهایشان وچه در عذا با داستانسرایی نمیشه داغ عزیزانشون کم کرد ////////خواهش میکنم آقای کارشناس خودت رو جای یکی از خانواده مفقودین بگذار/// (2038667) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۲۱:۱۶:۳۷
عزیزدل فقط جهت اطلاع اگر هواپیما در ارتفاع 5000پایی پرواز کند مصرف سوخت انقدربالا می رود که امکان هفت ساعت پرواز نیست.در ضمن باید بررسی شود که چرا ELT هواپیما کار نکرده است. (2038837) (alef-10)
 
M
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۰۲:۴۷:۴۷
اونوقت سیستم خلبان اتوماتیک همینجوری کشکی هک میشه؟اصلا گیریم هک شد یعنی تو همون لحظه خلبان نمی فهمه که هواپیما داره از کنترل خارج میشه؟ (2039152) (alef-10)
 
امیررضا
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۰۷:۴۹:۵۹
تکلیف زنگ خوردن تلفن های همراه تو ارتاع 45000فوت چیه؟
مخابرات آنتن وصل کرده (2039215) (alef-10)
 
كل عباس
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۱۲:۱۰:۱۲
داداش تو من و تو ديدياشيطون ماهواره داريدا (2039371) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۱۴:۰۸:۲۹
آفرین خلاقیت بالایی دارید. تبریک میگم. (2039622) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۲۰:۵۲:۵۳
این هواپیما با جنگ الکترونیک از روی زمین کنترل شده یا به اصطلاح هک شده، در دقائق اولیه با کنترل سیستم اتوماتیک هواپیما کسانی‌ که پشت این هواپیما ربای الکترونیک بودند ، ایرتفا پرواز هواپیما را به ۴۵۰۰۰ فوت افزایش دادند تا خدمه پرواز و مسافران دچار کمبود اکسیژن شوند و به سرعت به خواب و اغما بروند، و با سرعت دوباره برای عدم رهگیری از سوی رادار به ارتفاع ۵۰۰۰ فوت کاهش ارتفاع داده شده. و بدون مزاحمت با کنترل سیستم اتو ماتیک هواپیما برای ۷ ساعت به صورت خودکار به عمق اقیانوس هند فرستاده شده و در آنجا سر به نیست گردیده، اما اگر سوال شود که چگونه ماسک اکسیژن کار نکرده باید گفت اگر اناه می‌توانند که سیستم کامپیوتر هواپیما را در در دست گیرند حتما هم می‌توانند سیستم خودکار اکسیژن کمکی‌ را از کار بیندازند و این سیستم حداکثر میتواند ۱۰ دقیقه اکسیژن مورد نیاز را فراهم کند.اما چرا این هواپیما ربای الکترونیک صورت گرفت؟، دقیقا در سال ۲۰۱۲ یک هواپیما فوق پیشرفته روسیه به نام سوخو ۱۰۰ با ۳۵ مسافر اندونزی در همین منطقه در اولین پرواز تجاری آن به همین صورت ربوده شد و به کوه برخورد کرد که در همان زمان روسها آمریکا را مسول آن دانستند و آمریکا را متهم کردند در انتقام از همکاری روسها با ایران در زمین گیر کردن یکی‌ از پیشرفته‌ترین پهبادهای ضّد رادار آمریکا در ایران این عمل را انجام داده و حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ دانستند و این بار روسها در بهترین زمان ممکن یعنی‌ گرفتن کریمه که برای روسها بسیار حیاطی است این بلا را سر یکی‌ از پیشرفته‌ترین محصولات بوینگ آمریکا یعنی‌ بوئینگ ۷۷۷ آوردند، اما چرا در مالزی، اولا اینکه این کشورها برای خود قوانین ناا نوشته یی دارند که رقابتهای خود را در کشورهای جهان سوم انجام دهند و دوم اینکه این اتفاق دقیقاً برای هوپیمی روسی در همین منطقه رخ داد و آخر اینکه هر چند روسها دشمن اصلی‌ خود را غرب و آمریکا میدانند ولی‌ به دلیل قدرت گرفتن پیش از بیش چین و داشتن هزاران کیلومتر مرز زمینی‌ با چین از دادن هشدار به چین نیز هر از چند گاهی خوداری نمیکنند. (2037140) (alef-13)
 
دانسی
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۰۰:۰۴:۲۲
ببخشید5000فوت چند سانتی متر میشه؟ ضمنا متری که با اون ارتفاع را انازه گرفته بودی کالیبره شده بود یا نه؟ (2037538) (alef-10)
 
امين
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۰۰:۴۹:۱۳
شاهنامه هم نتونست از اين داستانا بگه
ايول داري (2039094) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۰۱:۴۴:۵۴
این نوع هواپیماها اصولا امکان کنترل از راه دور زمینی یا ماهواره ای را ندارد ؛ اطلاعات ارائه شده از طرف شما اولا با مشخصات فنی این نوع هواپیما مطابقت ندارد ثانیا غیر مستدل و مستند است (2037717) (alef-10)
 
ازمابهتران
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۰۲:۳۸:۴۷
داستان های علمی - تخیلی زیاد می خونی؟! (2037761) (alef-10)
 
خلبتن
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۰۴:۰۰:۲۹
با سلام
ايشان احتمالا فيلم زياد مي بينند.البته مردم ما در همه چيز صاحب سبك مي باشند.برادر من خلبان كه مجسمه نيست كه بشينه نگاه كنه كه هواپيما داره اونو كجا ميبره.خوب هواپيمارو از حالا autopilot در مياره پس ما هر 6ماه سيمولاتور ميريم براي چي؟ (2037782) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۱۵:۱۳:۰۷
آخه متر 5000 فوتی از کجا آوردن اندازه گرفتن؟! (2038415) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۰۱:۵۸:۱۲
کاش اینو فیلمش میکردند ،قطعا اسکار میگرفت (2039139) (alef-10)
 
صیاد کریمی اذر
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۲۲:۱۹:۵۰
به نظرمن این هواپیما درمرز عراق افتاده است.وبرخلاف ماهواره های دیجیتالی وشبکه های امریکایی ورسانه ها .این هواپیما اصلا هواپیما وارد مرز کشور ترکیه نشده است ولی عراق گردن نمی گیرد (2037313) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۰۱:۵۰:۰۰
شما خوبی؟ مالزی و اقیانوس هند کجا مرز ترکیه و عراق کجا ! (2037726) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۰۰:۵۶:۱۸
عزیزم داستانو هنوز نخوندی یا تازه از خواب پاشدی یه آب به دست و روت بزن لطفا" (2039102) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۲۲:۵۶:۲۶
فرض کنیم فرضیه شما درست باشد پرسش مهم اینه که انگیزه این کار چه بوده؟
فرد مهمی در بین مسافرین هواپیما بوده است که از این طریق و بدون جلب توجه حذف شده است؟
کالای خاصی در هواپیما بوده است که نباید به مقصد می رسیده؟
نمایش قدرت تروریست ها در کار بوده چون باج درخواستی شان پرداخت نشده؟
یا بدتر از همه یک فن آوری مخرب که تا حالا بصورت تئوری مطرح بوده توسط یک گروه و یا دولت در شرایط واقعی تست شده است؟
بنظر می رسد با کنفرانس خبری نخست وزیر مالزی قراره ابعاد اجتماعی قضیه و فشار رسانه ها جمع شده تا سر فرصت ابعاد تکنولوژیک و یا احتمالا امنیتی بررسی گردند. (2037390) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۰۱:۱۰:۱۸
دوستان عزیز نظر کامل را الف لطف کرده در ادامه انتشار داده، حدود ۱۲ روز پیش نیز شرح کامل این تحلیل را برای سردبیر محترم الف ارسال کردم و دقیقاً اشاره کردم که این هواپیما چند هزار کیلمت دورتر از جایی‌ که آنزمان در جستجو بودند سر به نیست شده ولی‌ قابل انتظار بود که آن تحلیل فرصت انتشار نیابد ولی‌ حالا با اطلات جدید مسئولین الف لطف کرده و این نظر را انتشار دادنددوستانی که با مسائل ژئو پولتیک بین قدرتهای بزرگ آشنا هستند به خوبی‌ می‌دانند چه رقابت فشرده و عظیمی‌ بین آنها در جریان است، اما برای دوستانی که می‌گویند امکان ندار فقط چند سوال!

رهگیری پهباد آمریکای ضّد رادار در ایران که بنا ٔبر نظر آمریکایی‌ها غیر ممکن بود، چه گونه ممکن شد؟

کنترل و ادامه پرواز این پهباد و فرود بدون خسارت آن چگونه ممکن شد؟

چگونه سیستم تخریب اتوماتیک آن غیر قابل استفاده شد؟!

حتی هنوز هم آمریکا نمی‌داند دقیقا چه اتّفاقی افتاد!

ولی با افشا گریهای اسنودن بسیاری از مسائل مشخص شد.

دوستان واقعاً تصور میکنند فرار اسنودن از یکی‌ از سری‌ترین برنامه‌ها‌های دولت آمریکا و جذب آن به روسیه ، اتفاقی‌ بوده؟، برای سرویسهای اطلاعاتی که می‌توانند چنین عناصر‌ای را در خاک دشمن خود جذب کنند و به وسیله آن به میلیونها کد و اطلاعات فوق محرمانه دسترسی‌ داشته باشند و آن را به خاک خود انتقال دهند، دشوار است که بتوانند عناصر دیگری را مثلا در مورد سیستم‌های الکترونیکی‌ و کنترل پرواز بوئینگ ۱۹۹۰ جذب کنند و آن را علیه رقیب خود به کار اندازند؟!

همین حالا ببینید روسیه چه گونه در مورد این هواپیما سکوت کرده و به راحتی‌ دارد برنامه خود را در حالیکه دنیا مشغول این هواپیمااست در کریمه پیش میبرد.

البته به دلایل بسیار آمریکا و غرب هرگز این مسائل را علنی نمیکنند،یکی‌ به این خاطر که یک شکست اطلاعاتی عظیم برای آمریکا و غرب است, یکی‌ به این خاطر که شواهد کافی‌ در اختیار ندارند و مثلأ هنوز آمریکا نمیدن چگونه صربها در جنگ علیه ناتو موفق شدن یکی‌ از پیشرفته‌ترین هوا پیمای ضّد رادار ب-۱ را با یک موشک دست ساده سرنگون کنند،و یا چگونه اسنودن با میلیاردها اطلاعات الکترونیکی‌ سر از مسکو در آورد و دلیل دیگر اینکه مثلا اگر این مساله مطبوعاتی شود چه تنش عظیمی‌ بین قدرتهای اتمی‌ جهانی‌ در خواهد گرفت که ممکن است از کنترل خارج شود و کم کم اینکه صنایع ایرباس و بوئینگ باید تمام سیستم‌های الکترونیک خود را تغییر دهند که یعنی‌ ضرر چند صد میلیارد دلاری و از همه مهمتر هیچ تضمینی نیست که طرف مقابل از ابزار بی‌ نهایت خطرناک رتر و ناا شناخته تری برای انتقام استفاده نکند.

تفکر آقای پوتین در مورد دنیا با گذشته هیچ تفاوتی ندارد، اگر نخوری، خورده میشی‌، اگر تلافی نکنی‌، دست از سرت ٔبر نمیدارند. (2037667) (alef-10)
 
گد40
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۱۵:۰۶:۳۶
دوست من پهباد ازطریق امواج رادیوی کنترل میشه وهرکس که بتونه کد این امواج رو هک کنه میتونه پهباد رو به کنترل در بیاره این که دیگه خیلی ساده است واحتاجی به این همه سوال و تفسیر نیست... (2038400) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۲۲:۳۱:۳۷
عزیزم. اون هواپیما f117 بود نه b1.
اون موشک هم دست ساز نبود! فکر کنم سام 3 بود.
f117 از مسیر تعیین شده خارج شده بود (2038925) (alef-10)
 
کد40
۱۳۹۳-۰۱-۰۴ ۲۳:۳۸:۱۸
سلام دوست من.

1.هواپیمارو باجنگ الکترونیک کنترل نمیکنند جنگ الکترنیک کاربردنظامی دارد وبرای دفع موشکهای هوا به هوا و زمین به هوا استفاده میشود.

2.هواپیمایی مسافربری رو نمیشه هک کرد قبل از پرواز یاباید کنترل زمینی باشه یا خلبان داخل کابین باشه .

3.هواپیماربای الکترنیکی نداریم یکسری از کنترل فرامین مکانیکی هست.مثل ارتباط رادیویی یا فشاره داخل کابین و....

4.هیچ هواپیمای مسافربری توی اتفاع 45000فوتی نمیره اگر برج مراقبت این اجازه بده جندتا کولیدور باید عوض کنه باید فشاره کابین تنظیم کنه مصرف سوخت میره بالا فشار به موتورمیاد واحتمال اتش سوزی هست .یکساعت طول میکشه. جنگده که نیست که عمود بره بالا.

5.اگر بخواد که همه بیهوش بشن فشاره کابین رو قطع میکنه لازم نیست به اون ارتفاع بره .بعدشم اکسیژن ذخیره برای 15دقیقه هست بعدش هم خود خلبان هم میره ....

6.بیشترین سقف پرواز هواپیمای مسافربری 40000فوت یا حدود 11.5کیلومتر هست اگر از این ارتفاع بخواد بیاد پایین مثل همین 5000فوتی که گفتی 10الی 20دقیقه طول میکشه بستگی به ترافیک هوایی داره .اگرازاین ارتفاع یک ضرب بیاد پایین بعد از مدتی براثر فشار هوا دیگر کنترل فرامین رو بال وبالچه کارنمیکنه وهواپیما با سرعت بالا به سطح اب برخورد میکنه ومتلاشی میشه .

7.ماسک اکسیژن به صورت اتوماتیک کار میکنه وخلبان هیج کنترلی رو ان ندارد اگر هواپیمایی مسافربری بصورت ناگهانی تغییر ارتفاع بده یافشاره داخل کابین بطور ناگهانی عوض بشه ماسک از بالای سر به پایین میاد.

8.حاضرم با دوستان اهل فن مناظر کنم که این هواپیما هنوز سالمه ... (2037475) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۲۲:۱۷:۰۲
من هم با این نظر که این هواپیما هنوز سالمه موافقم. به نظر من این اطلاعیه هم که توسط مالزی درباره قطعیت سقوط انتشار پیدا کرد بیشتر برای ساکت کردن اوضاع بود تا به صورت مخفیانه روش تحقیق کنن. (2038910) (alef-10)
 
علی ولی الله
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۰۱:۲۵:۱۲
کاش دلآیلت رو راجع به سالم بودن هواپیما مینوشتی ... (2039126) (alef-10)
 
امیراسد
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۰۱:۰۴:۴۹
موضوع خیلی ساده تر از اینها می تواند باشد:

1- هواپیما به دلایل، احتمالا فنی سقوط کرده است
2-هواپیما احتمالا در شمال اقیانوس هند سقوط کرده و جریان فصلی اقیانوسی ، قطعات آن را تا جنوب اقیانوس طی مدت 17 روز آورده است.
3- مقامات مالزیایی از همان اول هم این را می دانستند
4- شرکتهای غول پیکر رسانه ای دنیا موقعیت را مناسب دیده و احتمالا حق حسابی به مالزیایی ها و عوامل احتمالی درگیر در مسئله داده اند تا داستان پردازی کنند و هر از چند گاهی تخیلاتی ببافند و بگویند و بازماندگان مسافران و بقیه دنیا را سر کار بگذارند
5- و از این رهگذر ، مثلا ، یونایتد پرس، آسوشیتدپرس، رویتر، فرانس پرس و ..... چندین میلیون دلاری از بابت خبر فروشی به جیب زده اند
6- نمایش تما م می شود و نخست وزیر مالزی با قیافه ای غم بار بر پرده ظاهر می شود و خبر اتمام نمایش را میدهد. (2037662) (alef-10)
 
د
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۰۱:۳۳:۰۸
یه معمایی پشت این داستان هست (2037699) (alef-10)
 
علیرضا شریفی
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۰۲:۵۶:۵۵
سلام ده روز قبل نیز اعلام داشتم هواپیما در اقیانوس هند سقوط کرده که عملا ناشی از افزایش و کاهش ارتفاع و تغییر مسیر بوده و عملا در داخل هواپیما ربایش انجام شده است توسط خلبان یا کمک وی
در مجموع میتئان گفت در دنیا هیچ امنیتی وجود ندارد برخلاف آنکه امریکا خود را چشم دنیا میداند دنیای امروز کاملا قابل کنترل تئسط تروریستها است (2037768) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۰۴:۱۸:۵۳
این هواپیما چرا افتاد (2037783) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۰۸:۵۸:۵۷
چون حالش بد شد (2039242) (alef-10)
 
كيوان
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۱۴:۴۳:۴۹
سلام
دوستان من مهندس هوافضا و خلبان هواپيماي مسافربري هستم.اين ايده كه كسي از زمين هواپيما رو كنترل كنه،كاملا اشتباه است.اين نه به لحاظ مهندسي و نه به لحاظ روند عمليات پروازي،امكانپذير نيست!اينكه خود خلبان خواسته كه اين كار رو با پرنده بكنه،بحثي جداست.ولي از روي زمين نميشه پرنده رو كنترل كرد. (2038360) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۱۵:۳۰:۱۹
جناب مهندس عزیز، حتما دانش انگلیسی‌ خوبی‌ هم دارید و میدانیدjam aircraft electronics یعنی‌ چه، یعنی‌ کنترل الکترونیک رادار و پرواز از طریق اختلال و دستبرد الکترونیکی‌ در اطلاعات پرواز. همچنین می‌توانید به
۳ منبع زیر که همگی‌ حاکی‌ از ادعای روسیه در نقش داشتن آمریکا در هدایت الکترونیکی‌ پرواز سوخو ۱۰۰ به کوه و Radar jamming and deception است مراجعه کنید.

اصولا بیشتر دوستان در رعد نظریه به بروشور‌ها و اطلاعات عمومی‌ در مورد هواپیما‌ها مراجعه کردند، مثلا می‌گویند که هیچ هواپیمای مسافری نمیتواند سقف پروازی بالای ۴۰۰۰۰ فوت داشته باشد در حالی‌ که سقف پرواز ۷۷۷ به راحتی‌ و در شرائط خاص که البته از سوی کمپانی توصیه نشده میتواند به بالای ۴۴۰۰۰ فوت هم برسد. اینجا ما مساله یی مواجه هستیم که در تاریخ هوانوردی سابقه ناداشته، همانطور که در کنترل و فرود پهباد ضّد رادار آمریکا نیز در هیچ منبع و سوبق پروازی چنین پدیده‌ای وجود ناداشته و یک امر کاملا جدید است!

1-
A week before rescuers found the plane’s flight data recorder on Thursday, Russia’s GRU military intelligence agency began claiming that the most plausible explanation for the May 9th crash of a Sukhoi Superjet 100 is that the United States military jammed its electronics.

http://www.nycaviation.com/2012/05/russian-intelligence-blames-united-states-for-superjet-crash/ .UzEKLPldW0g

2-
http://en.wikipedia.org/wiki/Radar_jamming_and_deception

3-

http://beforeitsnews.com/events/2014/03/electronic-weaponry-hiding-malaysia-plane-24-suspects-on-board-2432744.html (2038440) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۰۷:۳۰:۴۰
یک سوال چون شما مهندس هوافضا و خلبان هستید پس بر جنگ الکترونیک اطلاعات کامل دارید؟ حتی در زمینه علوم سری الکترونیکی که در کتابها نوشته نشده است و در ضمن جنگ الکترونیک چه ربطی به خلبانی و مهندسی هوافضا داره (2039203) (alef-10)
 
محمد فواد
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۱۴:۴۹:۳۶
اصلا برای چی هواپیمایی که از مالزی به سمت پکن در حال حرکت بوده در اقیانوس هند بوده است .؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! (2038372) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۱۵:۳۱:۴۰
تمام این غضایا از قبل روشن بوده برادر و همه از وضعیت پرواز اطلاع داشتند حالا چرا برای مردم یه معما ایجاد نکن و احتمالا هالی وود یه فیلم میلیاردی هم ازش نسازه و کلی هم خبر داغ برای روزنامه ها فراهم نشه حق حساب بچه ها هم محفوظه. (2038442) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۱۶:۱۹:۲۱
به نظر من کار موجودات فضایی است . باور بفرمایید . (2038510) (alef-10)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۱۷:۳۶:۱۸
این هواپیما هم اکنون در فرودگاهی کوچک در لائوس میباشد و تمامی سرنشینان

آن سالم هستند.

گوشیهای موبایل آنها را گرفته اند و وضعیت سلامتی آنها کاملا" خوب میباشد.

کشور روسیه توسط کارشناسان خود و با کمک کارشناسانی از کره شمالی در

اردوگاهی جزیره ای از اطراف سنگاپور ابتدا با کمک ابزاری الکترونیکی بسیار

قدرتنمند تمامی سیستمهای این هواپیما را از کار انداختند و قصد داشتند برای

اجرای آزمایشی کنترل این هواپیما را بدست بگیرند.

ولی فرامین الکترونیکی بخوبی عمل نکرد و کارشناسان

آن مرتب برای روسی پیام

اظطراری میفرستادند و طلب کمک

میکردند و کنترل هواپیما از دست همه آنها خارج

گردید و هیچ گونه تعمدی در از کار انداختن

سیستمهای ارسال پالس الکترونیکی

هواپیما از طرف خدمه در کار نبوده است

نهایتا" بکمک روسیه این هواپیما در لائوس

بزمین نشست و هم اکنون تمامی سرنشینان آن در سلامت

کامل بسر میبرند و بعد از گذشت مدتی بازجویی و سپس آزاد خواهند گردید.

این هواپیما هیچ گونه ارتباطی با اشیا شناور بر سطح آبهای اطراف پرت ندارد و

ماهواره اینمارست برای بازار گرمی خود اینها را میگوید.

تا چند روز دیگر همه مسافران با هواپیمایی دیگر به پکن بازمیگردند.

تمامی این فرایند برای ازمایش و تست یک سیستم اخلال در ناوبری هواپیما

های مسافربری صورت گرفته بود و برای پنهان ماندن آن تا مدت کوتاهی هیچ

خبری از مسافران نخواهد شد ولی همه آنها صحیح و سالم به خانواده های

خودشان باز خواهند گشت.

تمامی سرنشینان هواپیمای مالزی در حال استراحت در ویلاهای تفریحی

لائوس میباشند و حالشان خوب است. (2038598) (alef-10)
 
جزایرخضرا
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۱۹:۱۷:۲۷
همه تون اشتباه میکنین . گیرم همه حرفای بالا درست باشه چرا بقایای هواپیما پیدا نشده .اگه یک دفعه سریال لاست( گمشده) رو میدید پاسخ سوال را میگرفتید.چندین نقطه مثل مثلث برمودا در دنیا هست که هر کشتی یا هواپیما بره داخلش دیگه برنمیگرده . حتی بعضی میگن جزایر خضرا هم یکی ازین نقاط است (2038688) (alef-10)
 
سالار
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۲۰:۵۵:۳۲
تخیل قویی داری اگه اونجایی که هواپیماسقوط کرده شبیه برموداهست پس چراپروازای دیگه سالم رسیدند؟لطفابادلیل نظربدید نه براساس فیلمای تخیلی مث لاست (2040224) (alef-10)
 
سالار
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۲۰:۵۹:۳۰
این هواپیما مطعلق به شرکت بویینگ بوده که چندین سابقه سقوط داشته این دفعه هم مث قبل ها دچارنقص فنی شده ولی درجای دورافتاده ای سقوط کرده وبقیه چون عاشق فیلمای تخیلی هستند براش نظرات کلملا کارشناسانه!!!!!ارائه دادند (2040232) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۱۹:۴۶:۰۵
دوستان واقعا اهمیتی برای ما نباید داشته باشه , بهتره ما ایرانیها به فکر خودمون باشیم و هر احتمال و مسئله ای رو به اهل فن واگذار کنیم.
نه مالزی منفعتی برای ما داره نه چین و نه هیچ کشور خارجی دیگه که بخواهیم انرژی فکری خودمونو خرجشون کنیم (2038713) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۱:۰۸:۱۳
انسان که هستیم (2040511) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۵ ۲۰:۱۲:۲۳
بله،درسته از روی زمین نمیشه کنترل کرد. (2038760) (alef-10)
 
001
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۰۰:۲۷:۲۶
مستندشبکه آموزش که چند روز پیش پخش شد داری تعریف مکنی (2039064) (alef-13)
 
امين
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۰۰:۴۷:۱۳
سلام
بسيار خلاصه ميگويم من خلبان نيستم!
با جمع بندي اطلاعاتي كه در ١٧ روز بدست آوردم اين هواپيما در جزاير آندامان فرود آمده و از طريق دريا به جاي ديگري انتقال يافته است
تمامي سرنشينها الان زنده هستن ولي هواپيما معدوم شده! (2039092) (alef-10)
 
بهداد
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۰۹:۴۵:۳۶
بگذارید کارشناسان فن نظر دهند خلبانان و مهندسین پرواز متخصصین رادار-وصاحبان ماهوارهای جاسوسی که قادر هستند روزنامه مچاله شده را در سطل اشغال بازخوانی نمایند (2039265) (alef-10)
 
روزگار
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۰۹:۵۱:۵۳
دوستان سلام
إز اينكه اين قدر موشكافانه مساءل را بررسي ميكنيد ممنونم چند نكته اساسي فراموش نشود
١ هرگز با قاطعيت نمي توان گفت چيزي امكان دارد يا ندارد
٢ تا همينجا نقص بزرگ هواپيمايي مثل بويينگ ٧٧٧ هويداست چرا كه يادمه در كلاس. پرواز در فرودگاه شيراز استاد هلندي ميگفت ما به گاوهاي هلندي چون گران و ارزشمند هستند جي پي اس مي بنديم گم نشوند چطور يك هواپيماي چند ميليون دلاري انهم حاوي جان ٢٣٩ انسان بي گناه را بتوان سيستم مكان يابش را از داخل قطع كرد مگر ميشود.....بايد صد جور مكان ياب مخفي در ان كارگذاشته شود كه يكلحظه از نظر دور نماند مگر اينكه به قول دوستان هواپيما اكنون سالم در نقطه اي در كنترل مثلا روسيه باشد اين باشد يا نباشد اين يك نقص بزرگ براي اين شركتهاي سازنده است
٣ در اينكه مساءلي اتفاق افتاده كه ظرفيت شنيداري ان اكنون اجازه فاش شدن نمي دهد خيلي محتمل به نظر ميرسد
٤ در اينكه يك سر ماجرا اهالي كشور چين هستند و ضربه شصتي براي انان هم جاي تعمق دارد
٥ در اينكه هواپيمايي يك كشوري مثل مالزي هدف و طعمه بود با مردمان نه چندان هوشمند و با ضريب هوشي بسيار پايين جاي تعمق است
درود (2039271) (alef-10)
 
س
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۱۰:۰۸:۳۱
همه چیز تو این دنیای عجیب و غریب، عجیبه...... (2039276) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۱۲:۱۲:۱۷
من که میگم کار دزدای سومالیه که به جا کشتی زدن تو کار هواپیما پول زیاد خاستن اونام گفتن مال خودتو (2039373) (alef-13)
 
رامین
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۱۲:۴۳:۳۵
آنچه که مسلم است این است که هواپیما تغییر مسیر داده و به سمت چین نمیرفته و این اتفاق نمیتونه خودبخود افتاده باشه.پس فرد یا افرادی قصد داشتند هواپیمارا به مکان دیگری ببرند.با توجه به آخرین مکان هواپیما در غرب استرالیا شاید مقصد احتمالی استرالیا بوده است.
تغییر مسیر یا توسط خلبان و کمک خلبان انجام شده(بعید بنظر میرسد) یا مسافری که به سیستم های هواپیما آشنا بوده و خدمه را مجبور به قطع ارتباط وتغییر مسیر کرده است.پیدا شدن جعبه سیاه این معما را حل خواهد کرد. (2039417) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۱۳:۰۰:۵۲
يه عده چه نظريات خنده داري دارن !
تو اندومان فرود اومده مردم رو بردن با كشتي هواپيما هم معدوم شده !
مگه مريض ان هواپيما رو معدوم كنن ؟! (2039468) (alef-13)
 
فرخ
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۱۳:۴۷:۵۴
ما هم این گونه وقایع رو کم تجربه نکریدم.
پس,بهتره تا دلیل واقع سقوط معلوم نشود نظرات اشتباه ندیم. (2039571) (alef-13)
 
ميثم شيري
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۱۵:۱۱:۴۶
ايشاا... که خيره (2039710) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۱۵:۲۷:۱۹
این خبر رو سران مالزی اعلام کردند که کمی وضعیت اروم شه صد در صد قضیه سیاسیه (2039732) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۱۹:۲۹:۲۴
اصلا درست نبود (2040094) (alef-10)
 
ستاره
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۱۹:۴۹:۳۶
سلام دوستان اهل فن منم یه سوال دارم اگه این هواپیما سقوط کرده چرا تا 3روز بعد ناپدید شدنش تلفن مسافراش زنگ میخورده! واینکه به نظر شما نقص فنی میتونه تا این اندازه باعث تغییر جهت هواپیما بشه؟ (2040129) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۲۱:۱۸:۲۵
که دارن تفریح می کنن!!
من نمی دونم چرا شما نابغه ها رو به استخدام خودشون در نیاوردن (2040256) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۶ ۲۲:۲۴:۵۱
داستان عجیبی استنه اثر ی از هواپیماست نه اثری از مسافران؟ این که به افسانه نزدیک تر است تا واقعیت. گیرم که مسافران را کوسه ها خوردند! اما لاشه هواپیما چی؟ حتما می گن در قعر دریا گیر افتاده است؟ (2040335) (alef-10)
 
amirk
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۰:۵۷:۰۵
دوست عزیزی که نوشتی هواپیمارو هک کردند چطور اینهمه کشور به نظریه نرسیدند بعد شما رسیدید.
ولی واقعا یه معمایی هست چون نمیشه از روی ماهواره به قاطعیت گفت که در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده
باید کشفش کنند
بعد اگه هواپیما سقوط کرده اون 19 موبایل چرا زنگ می خورن
چرا قبل سقوط خلبان هیچگونه هشداری در مورد بدی هوا یا نقص فنی نداده
به نظر من نمی شه خیلی راحت گفت سقوط کرده
منتظرم تا نظراتتون ببینم (2040504) (alef-10)
 
amirk
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۱:۱۹:۰۴
می شه هواپیما رو تا ارتفاع 44000یا بیشتر به بالا برد ولی با استفاده از هک کردن اینا نه
در یکی از سایت ها خوندم که از فرضیه ها اینه که خلبان به قصد دیوانه واری می خواسته خودکشی کنه هوا پیمارو تا ارتفاعات بالا برده مخزن های اکسیژنم 5 ال 15 دقیه کار می کنه و مسافران همگی خفه شدند
ولی اگه خلبان قصد خود کشی داشته ،کمک خلبان یا خدمه نمی تونستند جلو این کارو بگیرن (2040519) (alef-10)
 
سمیرا
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۰۹:۱۸:۳۹
دیگه نظریه کارشناسی قوت فایده نداره بیچاره مسافرا بیچاره خانوادهاشون خیلی دلم براشون میسوزه (2040644) (alef-10)
 
پدرام
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۱۷:۲۲:۳۱
باسلام آخه آدم باید خیلی تسلط داشته باشد که سیستم هواپیما رو از کار بندازه (2041511) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۰:۳۳:۵۶
حکایت عجیبی است،این اظهار نظرها و حدس زدنها که هر کس خود را کارشناس فرض کرده و در مواقعی نتیجه گیریهایی می کنندکه گویی خود در صحنه حضور داشته اند ،تئوری جنگ الکترونیک،کنترل از روی زمین،و ... آدم را به حیرت می اندازد.
دوستان و عزیزان،در تمام دنیا هنگامی که سانحه ای رخ میدهد تیمی فنی،تاکید میکنم فنی،نه سیاسی و نه رسانه ای زوایای حادثه را بررسی کرده تا از آن حادثه درس گرفته شود و مشابه این اتفاق نیفتد ،این روش باعث افزایش ایمنی و امنیت در هواپیمایی غیر نظامی شده است. دولت مالزی تا بحال استانداردهای اطلاع رسانی،جستجو و کار را روی اطلاعات محدودی که در اختیار داشته است را به خوبی انجام داده است و در این راه از کمک 26 کشور برای حل مشکل استفاده کرده است.دوستان عزیزی که اظهار نظرهای کارشناسانه میکنند خواهشا نگاهی به اطلاعات محدودی که از سیستمهای ماهواره ای بدست آمده بفرمایند و سپس محدوده جستجو را با کشور عزیز خودمان مقایسه بفرمایند تا متوجه شوند جستجوی یک چهارم کره زمین آن هم در هوای طوفانی نیمه جنوبی(در نیمه جنوبی پاییز شروع شده است) یعنی چه؟ (2041809) (alef-13)
 
110
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۱:۴۳:۴۸
باور بفرمایید هنوز خودشون هم به گفته هاشون ایمان ندارن (2041900) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۱:۴۹:۵۴
این هواپیما در اسمان توسط موشک منهدم شد (2041912) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۷ ۲۳:۵۸:۳۵
با توجه به تمام گفته هایی که نوشته شده، نکنه 11 سپتامبر نیز چنین حادثه ای اتفاق افتاده باشد؟! (2042098) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۱:۱۴:۱۶
احتمال همه چیز میتونه باشه
1 انهدام از روی زمین توسط دولت خاصی
2 انهدام هواپیما به علت ترک در بدنه
2 عملیات تروریستی داخل هواپیما
3-عملیات تروریستی توسط خود خلبان (که خیلی بعیده)
4-حک کردن و ربودن توسط دولت خاصی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خودشون

این را هم بدونیم که تاریخ نشون داده دروغ های بزرگ قابل پذیرش مردم قرار گرفته مثل سفربه ماه در پنجاه سال گذشته

بنده حدس میزنم که علت واقعی نیازمند سالها تحقیقات بی غرض و کارشناسانه میباشد (2042228) (alef-13)
 
معمای هواپیمای مالزیایی بالاخره حل شد