نظر منتشر شده
۹۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 139806
نامه سرگشاده يك حزب اللهی به مطهری و منتقدانش
جلال مختاری، 27 دی 90
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۲:۴۶
جناب آقاي علي مطهري؛ سلام عليكم

حال كه بازار نامه نگاري ها داغ شده است؛
و حال كه به خنده­ دارترين وجه ممكن شما را رد صلاحيت كرده اند؛
تصميم گرفتم نامه اي را خطاب به شما و منتقدانتان بنويسم.

جناب مطهري!
شما بی عیب نیستيد. غلظت تبری شما از دشمن و تولی تان به دوستان انقلاب، به اندازه ای که باید نیست. ضمن اینکه به نظر می رسد نگاه انتقادی شما به دولت و برخی نهادهای انقلابی، باعث شده که خوبی ها و نقاط مثبت آنها کمتر در مواضع و سخنانتان منعکس شود. نقطه قابل نقد ديگر در كارنامه شما برخورد و جبهه گيري تان در مقابل نوضدانقلاب و سران آن است. با وجود آنكه زير سوال بردن اصل انتخابات باشكوه و دشمن شكن ۸۸ و ظلم بزرگ به مردمي كه اين حماسه را آفريدند؛ بزرگترين جرمي بود كه در موضوع انتخابات وحوادث پس از آن رخ داد؛ متاسفانه تيغ تيز انتقادات شما بيش از آنكه متوجه نوضدانقلاب و سران آن باشد؛ متوجه كساني شد كه اشتباهات و ظلم هايي را در حق معترضان به نتيجه انتخابات انجام دادند. در هر دو طرف ماجرا ظلم و اشتباه رخ داد ولي وزن دهي شما به عملكرد دو طرف؛ عادلانه و متناسب با جرم نبود. جا داشت ضمن محكوم كردن برخي ظلم هاي احتمالي به اهالي نوضدانقلاب، در هجوم سنگين و ناجوانمردانه دشمن و عوامل داخلي اش به نظام و ولايت؛ خيلي بيشتر به وظيفه روشنگري تان پرداخته و "عمار" گونه دامان نظام، ولايت و حزب اللهي ها را از تهمت هاي ناروا تطهير مي كرديد.

اینها را گفتم تا معلوم شود علی مطهری را مجموعه ای از نقاط مثبت و منفی میدانم و با وجود نقدهایی که به او دارم، باز هم میخواهم قلمم را در طرفداری از او، به کار بگیرم. همه ما به خاطر معصوم نبودنمان، واجد نقاط مثبت و منفی و دارای ضعف ها و قوت های توامان هستیم و بنابراین مجبوریم در قضاوتمان نسبت به یک فرد، بالاخره یا او را تایید "نسبی" کنیم یا نفی "نسبی". پس نه تاییدمان به معنای مطلقا خوب دانستن کسی است و نه نفیمان به معنای مطلقا بد دانستن او.

از آنجا که بعضي تریبون ها و بیانیه های طرفداران نظام و ولایت، غالبا به دست کسانی است که چشم دیدن امثال شما را ندارند و مسلما از اینکه فعلا رد صلاحیت شده ايد؛ بسیار خوشنودند ؛ تصمیم گرفتم بر اساس وظيفه و به عنوان یک حزب اللهی و يك بسيجي طرفدار ولایت ـ که ان شالله در عمل هم طرفدار ولایت و انقلاب باشم ـ چند سطری را در دفاع از شما بنویسم؛ تا مشخص شود كه موضع اين برادران تريبون دار ما، فقط موضع قسمتي از حزب اللهي ها بوده و هستند كساني كه ضمن آنكه قلبشان براي انقلاب و نظام و ولايت مي تپد و نيز چشم ديدن خوشحالي دشمنان داخلي و خارجي را هم ندارند، اما كليت كارنامه شما را به عنوان يك نماينده در مجلس نظام اسلامي تاييد مي كنند.



و اما برادران حزب اللهي ام كه منتقد علي مطهري هستيد!

علی مطهری بی عیب نیست اما بايد از او به عنوان نماينده اي كه عافيت طلبي و سكوت مصلحتي را كنارگذاشته و آبرو و وجهه اش را در راه نقد مسولانه حاكميت و مبارزه با خودرايي و قانون گريزي، و استبداد و ظلم و فساد برخی مدعيان دروغين انقلابي بودن، به مخاطره انداخته است؛ دفاع كرد. نبايد امثال مطهري را در مقابل هجمه‌ي انقلابي نماها و ولایتی نماهایی كه جز خودشان، كسي را انقلابي و طرفدار نظام و رهبري نمي دانند و انقلاب را به نفع خودشان مصادره كرده اند؛ تنها گذاشت. کسانی که فکر میکنند با چشم بستن به روی مفاسد و ندانم­کاری­هایی که درون نظام اتفاق افتاده یا خواهد افتاد؛ مردم هم متوجه این مشکلات نشده، شبهه و نقدی هم برای مردم پیش نمی آید و در نتیجه لزومی هم به پاسخگویی وجود ندارد!

نميدانم اگر شاخصي به عنوان "خوشحال نكردن دشمن" نبود؛ بسياري از ما حزب اللهي ها با چه معياري رفتار و گفتار افراد را مي سنجيديم؟ درست است كه نبايد دشمن را خوشحال كرد اما آيا تنها معيار قضاوت همين "خوشحال نشدن دشمن" است؟ اگر چنين است پس چگونه برخي رفتارهاي اهل بيت(ع) يا حضرت امام(ره) را تحليل كنيم كه باعث شادي دشمنانشان هم شده است؟ مثلا همه مي دانيم كه عده اي از دلسوزان انقلاب، امام(ره) را به شدت از بركناري منتظري بر حذر مي داشتند و استدلالشان هم اين بود كه دشمن خوشحال ميشود اما ايشان به خاطر مصلحت اسلام و انقلاب، منتظري را با آن وضع كه ميدانيد، عزل كردند حتي اگر خوراك رسانه اي دشمن فراهم شده و از ته دل خوشحال شود. نكته اينجاست كه هر چند خوشحال نكردن دشمن يك معيار است؛ اما تنها معيار نيست و برخي موضع ها را بايد گرفت و بعضي حرف ها را بايد زد ولو اينكه دشمن خوشحال شود و سوء استفاده كند.

یکی از نهادهای انقلابی دانشجویی، به شدت علی مطهری را کوبیده و او را به خاطر خوشحال شدن دشمن از برخی مواضعش، به شدت نکوهش کرده و خطاب به ایشان گفته بود «... اگر جریان انحرافی یک روی سکه دشمن شادکنان انقلاب باشد، شما و برخی هم‌فکرانتان نیز روی دیگر این سکه هستید که مواضعتان نتیجه ای جز تشنج و تفرقه و سوء استفاده دشمنان انقلاب ندارد. » اما سخن اینجاست که اگر نوع نگاه و برخی موضع گیری های علی مطهری باعث شادی دشمنان انقلاب شده است؛ مسلما نوع نگاه و موضع "نگرفتن" های ما حزب اللهي ها درباره مفاسد و ظلم های احتمالی که در درون نظام اتفاق افتاده یا می افتد هم نتیجه ای جز مایوس شدن مردم از عدالت نظام ندارد. و چه خوبست که همه به این مسئله بیاندیشیم که واقعا کدامیک ضررش برای نظام و انقلاب و رهبری بیشتر است؛ "خوشحال شدن دشمن یا مایوس شدن مردم از عدالت نظام و فسادستیزی و ظلم ستیزی آن"؟ و یا اینکه ضرر خوشحالی دشمن بیشتر است یا اینکه جوانان و نخبگان منتقد تصور کنند که نمی شود حاکمیت و افراد و نهادهای منتسب به آن را نقد کرد و خدای ناکرده احساس نوعی خفقان بکنند؟ به راستي خطر شادماني دشمن بيشتر است يا خطر احساس بسته بودن فضا بر جوانان و منتقدين دلسوز ايران و انقلاب؟ خطر دشمن بیشتر است یا خطر ناامیدی مردم از عدالت و فسادستيزي نظام؟ خطر دشمن بیشتر است یا استبداد و خودرایی و قانون گریزی؟ و بالاخره خطر دشمن بیشتر است یا سكوت ما در مقابل ظلم، فساد و ندانم‌كاري برخی مسئولين و مدعيان دروغين؟ مسلما هر دو خطرناكند ولي كدام خطرناك تر است؟

ضمنا باید پرسید که کدام نماینده، رسالت نمایندگی را صحیح تر به جا می آورد؟ آيا نماینده ای که تفکر و تحلیل خودش را تعطیل کرده و به بهانه تبعیت از رهبری، پشت ایشان پنهان شده است، بیشتر شانیت مجلس نظام اسلامی را حفظ نموده یا نماینده ای که به مسئولیت خویش واقف بوده و سعی میکند ضمن در نظر گرفتن نظر رهبری، با تفکر و تحلیل خودش موضع گرفته و نظر دهد ـ ولو اشتباه باشد ـ مگر در جایی که رهبری نظر و خواسته صریح و لازم الاجرایی داشته باشند؟

رهبر معظم انقلاب در مهرماه ۱۳۹۰ و در دانشگاه رازی کرمانشاه فرمودند: «در واقع رهبرى، يك مديريت كلان ارزشى است... اين مسئوليتِ بسيار سنگينى است. اين مسئوليت، مسئوليت اجرائى نيست؛ دخالت در كارها هم نيست. حالا بعضى‌ها دوست ميدارند همين طور بگويند؛ فلان تصميم ها بدون نظر رهبرى گرفته نمي شود. نه، اينطور نيست. مسئولين در بخشهاى مختلف، مسئوليت هاى مشخصى دارند. در بخش اقتصادى، در بخش سياسى، در بخش ديپلماسى، نمايندگان مجلس در بخشهاى خودشان، مسئولان قوه‌ى قضائيه در بخش خودشان، مسئوليت هاى مشخصى دارند. در همه‌ى اينها رهبرى نه ميتواند دخالت كند، نه حق دارد دخالت كند، نه قادر است دخالت كند؛ اصلاً امكان ندارد. خيلى از تصميمهاى اقتصادى ممكن است گرفته شود، رهبرى قبول هم نداشته باشد، اما دخالت نمي كند؛ مسئولينى دارد، مسئولينش بايد عمل كنند. بله، آنجائى كه اتخاذ يك سياستى منتهى خواهد شد به كج شدن راه انقلاب، رهبرى مسئوليت پيدا مي­كند »

جرم امثال علي مطهري اينست كه دفاع از حق را به بهانه خوشحال نكردن دشمن؛ كنار نگذاشته اند. جرم او اينست كه با جريان متحجر يا منحرفي درافتاده است كه تابع ولي فقيه بودن را اشتباه فهميده است و متاسفانه بر اشتباهش مصر بوده و علي رغم سخنان صريح رهبري، كاسه از آش داغ تر شده و خودشان را فدائيان و سينه چاكان رهبري مي دانند. متحجرين يا فرصت طلبان ولايتي نمايي كه بعيد نيست ضررشان براي انقلاب و ولايت؛ بيشتر از نفعشان باشد. به راستي ديگاه اين متحجرين ـ يا فرصت طلبان ـ درباره بيانات رهبري در دانشگاه رازي كرمانشاه چيست؟ چه بايد كرد با ولايتي نماياني كه علي رغم تلاش مستمر حضرت آقا براي بازتر كردن و گسترش دايره التزام به ولايت مطلقه فقيه، تمام هم و غمشان تنگ تر كردن اين دايره است؟

چقدر بايد خون دل خورد از دست كساني كه نقد خودشان را به مثابه نقد رهبري مي دانند و به جاي پاسخگويي به انتقادات وارده بر عملكردشان؛ منتقد را به مخالفت با ولي فقيه متهم مي كنند؟ اينها كساني اند كه به جاي آنكه خودشان را سيبل انتقادات وارده بر نظام قرار بدهند و درباره اشتباهاتشان پاسخگو باشند؛ با مخالف خواندن منتقدين؛ ضمن فرار از پاسخگويي و روشنگري يا عذرخواهي احتمالي، خواسته يا ناخواسته، تير انتقادات و آثار ندانم كاري هايشان را به سمت ولي فقيه هدايت مي­كنند. در حالي كه وقتي از نگاه ولي فقيه، مسئولين تا اين حد، در راي و عمل، استقلال دارند؛ خودشان هم بايد پاسخگوي كردارشان باشند و از اينجاست كه طرفداران ولايت مي توانند بهانه را از دست دشمن گرفته و اعلام كنند كه مشكلات موجود به خاطر ندانم كاري مسولين است و انتقادات به شخص رهبري وارد نمي باشد.

جرم ديگر امثال مطهري اينست كه خواسته اند با گشودن فضاي نقد سرخ درون گفتماني سازنده كه نياز مبرم هر نظام پويا و سالمي است، جلوي نقد سياه روشنفكرانه را بگيرد كه جز ياس و دود و تخريب، فايده اي براي انقلاب و دلدادگانش ندارد.

عرض بنده اینست که امثال علي مطهري ـ با تمام عیوبی که دارند ـ نماد تقریبی يك تفكر هستند؛ تفكري كه در آن، اصلاح خودمان مهم تر و بااولويت تر از اصلاح ديگران است؛ تفكري كه در آن نمي شود به بهانه حفظ نظام و تبعيت از رهبري، خيلي از گفتني ها را نگفت و ساكت بود و نمی توان چشم به روي قانون گريزي ها، خودرايي ها، استبداد و ظلم ها و مفاسد برخی مدعيان طرفداري از انقلاب؛ بست. تفكري كه در آن منتقدان حكومت هم حق اظهار نظر و بودن در عرصه سياسي جامعه را دارند. تفكري كه در آن ظلم از هر كس كه باشد، به هراندازه كه باشد و بر هر كس كه باشد، محكوم است و بايد عليه آن فرياد كشيد. تفكري كه در آن حق نداري براي اثبات تابع رهبري بودن، عقل و تشخيص خودت را تعطيل كرده و از مسئوليت فرار كني. تفكري كه در آن، حق نداري آثار و تبعات اشتباهات و ندانم‌كاري ها را به گردن اسلام، نظام و ولي فقيه انداخته و با سپر قرار دادن ولي فقيه؛ از معركه پاسخگويي فرار كني. البته در اين تفكر دشمن شناسي و دشمن ستيزي هم اهميت بسيار بالايي دارد كه جناب مطهري متاسفانه در اين مورد عملكرد مناسبي نداشته اند.

دوستان!

به راستی، امثال مطهري به اسلام ناب نزديكترند يا نمايندگان انقلابي نمايي كه يا خودشان در اين مفاسد شريك و ذي نفعند، يا ساكتند و به فكر منعت اقتصادي و سياسي خود هستند و يا از انقلابي بودن تنها فحش دادن به استكبار و فتنه و جريان انحرافي را فهميده اند و چشم ها و قلم ها و تريبون هايشان را به روي آفت هاي درون نظام و فساد یا ظلم برخی مدعیان دروغين طرفداری از نظام و رهبری بسته­اند. آفت هايي كه می توانند خدای ناکرده، همچون غده سرطاني، به تدریج نظام و انقلاب را از درون متلاشي كنند.



علي مطهري بي عيب نيست و نماینده "نسبتا" ـ و نه مطلقا ـ خوبیست. اما در میان تمام نمایندگان که نسبتا خوب یا نسبتا ضعیف هستند؛ مطهری ویژگی های مثبت بسیار برجسته ای دارد. امثال او ثابت كردند كه ميتوان و بايد طرفدار نظام و ولايت بود و در عين حال، نسبت به مشكلات و نارسايي ها به صورت جدي منتقد بود. ضمن آنكه به قول يكي از دوستان، اگر تنها خدمت اين شخص به اين مملكت و نظام، جا انداختن معناي صحيح تبعيت از ولايت باشد؛ بايد دست او را بوسيد چرا كه بزرگترين خدمت را به تفكر انقلاب و اصل ولايت مطلقه فقيه كرده است. خدمتي كه ضمن آنكه جلوي بن بست فكري و اجرايي و نيز ريزش بسياري از اهالي انديشه و منتقدين دلسوز را ميگيرد؛ مانع فرار مسئولين ـ در هر سطح و ارگاني كه باشند ـ از پاسخگويي نسبت به عملكردشان ميشود. امروز علي مطهري نماينده نسبي و تقريبي يك جريان و تفكر و نگاه است و لذا دفاع از او؛ براي معتقدين به اين تفكر و نگاه، يك وظيفه است.
کلمات کلیدی : علی مطهری احمدی نژاد مجلس انتقاد به دولت منتقد سرشناس سوال از رئیس جمهور
 
Canada
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۰۳:۵۴:۲۴
حرف حساب زدی برادر ... به امید پیدا شدن گوش شنوا! (608514) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۰:۴۷:۱۸
برادر عزيز آيا فقط وقتي دوستانمان اذيت شدند بايد حرف حساب بزنيم ؟! (608922) (moderator19)
 
محی الدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۸:۵۰:۲۴
باسلام
در این شکی نیست که برخی از گفته های این دوست حرف حساب می باشد اما نکته قابل تامل این است در این بهره از زمان این آقا را بزرگ کردن و در رسانه های مختلف آوردن معنی ندار می توانم پشت صحنه این بزرگ نمایی و غیره بخوانم ... (609926) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۹:۴۱:۵۲
این حرف حساب ها خریدار ندارد. نباید در برابر افراطی ها کوتاه می آمدند و همه چیز را تسلیمشان می کردند. حالا آقای مطهری کمترین هزینه را می دهد و ما بیشترین را. (610077) (moderator19)
 
سازمخالف
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۰۱:۴۹:۱۲
آقای مطهری با تمام توان به وظیفه خود در مقابل مردم احساس مسئولیت میکند .
و این حس مسئولیت قابل تقدیر است .
اما هستند نمایندگانی که یک روز به در میان پا به مجلس گذاشته و در رای گیری ها به صورت بخت و اقبال شرکت میکنند و تنها به جهت نشان دادن حضور خود در صحن علنی مجلس پا به عرصه میگذارند .
ای کاش همه نمایندگان مانند آقای مطهری قانون پذیر بودند و از این جایگاه به درستی استفاده میکردند.
آقای مطهری فدای خودخواهی های افرادی شد که از حقیقت فراری بودند . (610698) (moderator19)
 
بسیجی
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۰۴:۰۶:۲۵
با سلام اقای علی مطهری چند مقاله را نوشته اما دوست دارم که برای عمل نمودن به انها هم پیگری جدی نماید واگر عمل نباشد شعار فایده ای ندارد با تشکر ازشیراز (608515) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۳:۵۳:۲۶
عزیزم ایشون یه نماینده و صاحبنظر سیاسیه امکانات اجرایی نداره. در مورد مسائل روز اظهار نظر میکنه که همین هم به مذاق بعضی‌ها خوش نمی‌آید. (609330) (moderator19)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۰۴:۱۶:۰۷
محاکمه جنجالی چند سال پیش بیل کلینتون، آنهم برای جرمی که قبل از به قدرت رسیدن انجام داده بود، و نیز همین ماجرای اخیر وام کم بهره رئیس جمهور آلمان و موارد بسیار دیگر نشان می دهد که کشورهای پیشرفته در اجرای قانون و برخورد با قانون شکنان،ملاحظه هایی از این قبیل که چه کسانی شاد یا ناراحت می شوند را ندارند... (608519) (moderator19)
 
سفیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۰۸:۱۴:۵۶
اگر به حساب فحش دادن علی مطهری در صحن علنی مجلسرسیده بودند امروز نامه نگاری نمی کرد و همان روز اخراج می شد . ... (610942) (moderator19)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۰۸:۱۳:۳۶
به فرض که کسی به خاطر فحش شکایت میکرد
کسی رو به خاطر چنین فحشی از مجلس اخراج نمیکنن (613242) (moderator19)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۰۸:۱۵:۰۴
راستی اون لفظ مطهری در حد ناسزاست نه فحش (613246) (moderator19)
 
ناصر انصاری پور
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۰۴:۱۶:۲۷
بنده نیت کرده بودم یک مطلبی با این مضمون منتشر کنم که الحمدلله برادر عزیزم آقای جلال مختاری این وظیفه را به نحو احسن انجام دادند. اگر این تفکر در بچه حزب اللهی ها نهادینه شود ... (608520) (moderator19)
 
احمد
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۰۷:۳۳:۴۵
آقای مطهری ابتدا برداشت خودرا ازاین جملات روشن نمایند-ولايت فقيه را همان طور كه شهيد آيت الله مطهري گفته اند ولايت مكتب و ايدئولوژي مي دانم نه ولايت شخص، و به تعبير آيت الله جوادي آملي ولايت فقه است-بعدا شماازایشان دفاع کنید (608555) (moderator19)
 
امین
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۰۷:۵۴:۰۴
مردم خودشان به خوبیمیفهمند.
به راحتی منوجه شدن مطهری چی میگه ....ایشون مثل پدرشون اهل حرف حق هستند.
اگر در انتخابات مجلس قانونی بود که ما از اصفهان بتوانیم به ایشان رای بدهیم حتما این کار را میکردیم.
هر چند ایشان رای بالایی در تهران میاورند (608568) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۶:۴۰:۵۸
.. انگار هنوز نمیدونی ایشون تا الان هنوز تایید صلاحیت نشده! (609688) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۰۹:۳۴:۴۵
درست است چون میدانند ایشان با بالاترین رای می توانند انتخاب شوند و این برای منتقدان ایشان ضایعه جبران ناپذیر است (611179) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۰۸:۵۸:۳۹
اگرچه شاید خیلی همفکر نباشم با اقای مطهری، اما بدون شک ایشان را از مصادیق نمایندگان واقعی "مردم" می دانم. (608692) (moderator19)
 
Switzerland
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۰۱:۰۰:۵۸
هر کس در مجلس از حق موکلینش دفاع کند و به قسم اش پای بند باشد نماینده مردم است. (610655) (moderator19)
 
احمد
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۰۹:۰۲:۲۸
دست نویسنده درد نکند حرف های که در دل داشتیم را به خوبی و زیبایی تمام زد باشد که پند گیرند در هر صورت شروع خوب و امیدوار کننده ای است و ما هم این تفکر را دوست داریم (608700) (moderator19)
 
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۰۹:۱۴:۱۹
به نظر من امثال مطهری ها .. به تقویت نظام کمک شایانی می کنند . (608724) (moderator19)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۰۹:۳۵:۱۳
با سلام
در مقاله... حدود انصاف رعایت شده و حرف حق بیان شده است. آجرکم الله. (608766) (moderator19)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۰۹:۳۶:۰۱
خداوند همه دلسوزان این کشور و مردم را در هر جبهه ای که هستند، شامل عنایات خاصه خود قرار دهد. انشاءالله... (608768) (moderator19)
 
یک دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۰۹:۳۸:۱۰
lمتاسفانه بیش از انکه خود را ملزم به اندیشیدن بدانیم تا نزدیک به حق سخن گوییم با اتصال به افکار گروهی ساده می اندیشیم وتوان شنیدن انتقاد را از دست داده ایم اگر اقای مطهری نیز گوشه چشمی به حق و عدالت گفتاری نداشتند که این مجلس برای چون مایی که سالها به دنبال حمایت از انقلابمان بوده ایم جز خون دل دیگر چیزی نداشت. (608774) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۰۹:۴۷:۲۲
مطهری بخاطر تعریف من یا دیگران حرف نمیزند .برای او اسلام واستقلال کشور وابروی نظام یک اصل است چه از او تعریف بکنند یا هر روز به انواع علتهای خود ساخته او را بکوبند تاثیری در اعتقادات او ندارد .چون این اعتقادات ریشه دار واصیل بوده وبا ان زاده شده .مثل بعضیها مسلمان بعد ازانقلاب نیست وانقلابی امروزی نیست .اصالت وریشه دار بودن چیزی است که یک شبه تولید نمیشود. (608791) (moderator19)
 
یک نفر
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۰:۰۶:۲۲
سلام بر همه اهل حق
من با بیشتر کلام دوست عزیز موافقم اما به نظر من هر حرکت و عملی که به استحکام ارزشها و پیوند قلبی مردم با اسلام منتهی شود چه دشمن شادکن باشد یا نباشد باید بدون درنگ گفته و عمل شود معیار فقط و فقط باید عمل به تکلیف باشد
... (608825) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۰:۲۷:۳۸
نوشته بسيار خوبي بود. تفكر امثال علي مطهري را تا حدي گفت (پاراگراف سه تا مانده به آخر) و علت فشارهاي وارده به وي را بيان كرد.
به نظر من علي مطهري بهترين نماينده ماست و تنها كسي است كه با قلم شيوا و منطقي خود بسياري از حرفهاي دل مرا زده است. بنابراين دوستش دارم.
جمله تبعيت از ولايت فقيه هم خيلي خوب بود. همچنين اينكه برخي تنها معيارشان دشمن شادي است نكته خوبي است كه بايد براي مردم بيشتر تبيين كرد.
به نظر من حتي انتقادات وارده در اين نوشته نيز بر علي مطهري وارد نيست زيرا وي بارها وزن‌دهي خود را گفته از مواضع بين‌المللي دولت تقدير كرده، در انتخابات دو طرف را با وزن گفت و در مقابل انحرافاتي مانند "نه غزه نه لبنان" ايستاد.
او را از مقاله‌اي كه در نقد آقاي خاتمي در دوران رياست جمهوريش نوشت پسنديدم و به جز موارد جزيي در بحث فرهنگ كه با وي اختلاف نظر دارم مواضعش خصوصاً با اين هجمه ناجوانمردانه به وي عالي است. خداوند ياريش كند. (608875) (moderator19)
 
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۰:۳۰:۱۴
یک نماینده خوب وفعال به عنوان وکیل همه مردم ایران باید با بصیرت و اگاهی لازم در همه صحنه هاحضور داشته باشد . در هر سخنرانی و هر موضع گیری و درهر نقطه میهن اسلامی باید اصول انقلاب ومنافع ملی والتزام به ولایت مطلقه فقیه ... را درنظر داشته باشد (608882) (moderator19)
 
majid
United Arab Emirates
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۰:۳۱:۵۳
سعی شده با تیتر اول به نامه تقدس داده شود ، بنویسید نامه یک نفر به مطهری
.. (608889) (moderator19)
 
دمیر
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۰:۴۵:۳۵
زنده باد مطهری و مطهری ها که همیشه حرف حق را میزنند و در دفاع از حق از آبروی خود خرج میکنند. زنده باد نمایندگان واقعی مردم که در دفاع از حق مردم از خود مایه میگذارند ... ایشان از سرمایه های واقعی کشور عزیز ما هستند... (608917) (moderator19)
 
درد دل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۰:۴۶:۱۱
با سلام با اینکه یک اصلاح طلب هستم ولی تفکر اقای مطهری به عنوان یک نماینده واقعی مجلس که شان و منزلت مجلس را بالا برده دوست دارم ... (608919) (moderator19)
 
دکترحاتمی
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۰:۵۱:۳۹
بایدانتقادآزادباشدآقای مطهری...بزرگترین دشمن بله قربان گویی است. (608928) (moderator19)
 
محمدرضا نوروزي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۱:۰۵:۰۳
با سلام
آقاي مطهري به اعتقاد من دست مايه خوبي براي همه رسانه ها شده تا حرفهايي را كه خود نمي توانند بزنند از زبان ايشان بزنند. ايشان در بازي دو جناح چپ و راست خوب ايفاي نقش ميكند. از فحاشيهاي ايشان هم چيزي نگفتيد. از بداخلاقي و تندي و عصبانيت وي چيزي نگفتيد. از تهمتهاي بدون سند و مدركش به دولت و دولتمردان چيزي نگفتيد. از سكوتش در مقابل فتنه و فتنه گران چيزي نگفتيد. از حضور ضعيف و همراه با اضظرابش در برنامه ديروز- امروز و فردا چيزي نگفتيد. آيا صرف مخالف بودن با دولت براي انسان شاني مياورد؟ كدام يك از انتقادات و مخالفتهاي ايشان از سر اصول و منطق بوده است؟
به هر حال هنوز خاطره فحاشي... ايشان را فراموش نكرده ايم. ايشان هيچ نسبتي با پدر عزيزشان ندارد و به اعتقاد من ايشان تندخو و... مي باشند (608959) (moderator19)
 
ع
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۳:۴۵:۱۷
اگر منصف هستید مدرک فحاشی را بیاورید (609304) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۶:۱۳:۱۳
جناب ع کافی است جمله "فحاشی علی مطهری در مجلس شورای اسلامی " را در گوگل جستجو کنید. (609647) (moderator19)
 
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۴:۲۷:۳۲
حرف حق را زدید. ایشان کسی است که ما حرف های حق مان را علیه دولت از زبان ایشان می شنویم... (609419) (moderator19)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۷:۴۳:۲۵
جناب آقای نوروزی جناب مختاری الحق این مقاله در مقابل تفکرات افرادی چون شما نوشته اند و چه خوب هم نوشته اند. بهتراست کمی از تعصب باطل خوددست بردارید و با دقت بیشتر این مقاله را بخوانید

ضمنا مگر استفاده از یک کلمه نامناسب توسط یک نفر سبب ضد ولایت فقیه شدن و عدم التزام عملی! به اسلام شدن یک نفر میشود. (609785) (moderator19)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۱:۰۵:۲۴
حضرت علی به مالک میگه:(متن رو دقیقا یادم نیست )
ای مالک در حکومتت افرادی را که زبان تندی در نقادی دارند را از خودت دور مکن و از افرادی که متملق و چاپلوس هستند بپرهیز.
... (608960) (moderator19)
 
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۱:۴۹:۰۷
شما درست می گوئید ولی کسی که در صحن علنی مجلس و از تریبون رسانه ملی به نماینده دیگر بگوید خفه شو پف یوز ؛ این فرد صراحت بیان ندارد بلکه هتاک و بد دهن است که نمی تواند خودش را در مقابل مخالفش حفظ کند . (609055) (moderator7)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۲:۱۸:۲۰
سلام آقا عماد
من این جمله شما که گفتید ایشان هتاکی کرد ه اند رو نشنیده بودم.و منظورم هم از این جمله این نبود که هتاکی رو با صراحت بیان یکی کنم.از نظر من التزام وعمل به این جمله و نقد صحیح و در چهار چوب اخلاق(بدون توهین و حرف بی سند) میتونه خیلی از مشکلات ما رو حل کنه.و این جمله رو هم مخصوص شخص آقای مطهری نگفتم. (609136) (moderator19)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۷:۴۴:۱۲
خوب شد مطهری این یک اشتباه رو انجام داد و گرنه شما برای نقد ایشان چه بهانه ای می داشتید؟ الف لطفا منعکس کن (609788) (moderator7)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۷:۴۶:۱۶
از نویسنده مطلب صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم. متن مناسب و معتدلی بود امید است منتقدان این مقاله و آقای مطهری نیز به جای سفسطه و بهتان، پاسخ منطقی به این مساله بدهند (609793) (moderator7)
 
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۸:۴۷:۲۶
منتقد دولت هستم و از مطلب بالا هم خوشم اومد
ولی ای کاش خود مطهری هم در نقد هاشون همه ی جوانب رو در نظر میگرفتن و شرط انصاف رو هم داشتن!!
نه اینکه با فحاشی و استعفا فقط خوراک دست رسانه ها بدن! (609915) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۲۷:۰۱
بابا در صحن علنی نماینده دولت نماینده ملت را کتک زده حرمت مجلس نشکست ؟ (613793) (moderator19)
 
بنده خدا
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۱:۴۸:۴۶
متاسفانه این تنگ نظریها باعث شده : اولا بحث خودی و غیر خودی خیلی بد استفاده شود . ثانیا هر روز دایره خودی ها را آنقدر تنگ تر کنیم که همه از آن خارج شوند . حتی افرادی مثل سروش ، مهاجرانی ، گنجی و . . . هم در صورتیکه به روش استاد مطهری و فرزند خلفشان با آنها برخورد میشد الآن در کنار انقلاب و مدافع نظام بودند . چرا که ابزار اینان فکر بود نه تفنگ . در مقابل فکر باید فکر ارایه داد نه تهمت و دشنام و تهدید . در مورد سایر مسؤ لین و نمایندگان ساکت و مصلحت گرا بغیر از عواقب دنیوی واقعا و جدی باید به فکر پاسخ گویی در روز جزا باشند ( اگر باور دارند ) . چرا که اینان خود داوطلبانه وکالت مردم را بعهده گرفتند و در آن کوتاهی کردند . و این حق الناس است که حتی خدا هم آنرا نمیبخشد . ""وای بر آنها از آتش دوزخ "" (609053) (moderator7)
 
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۱:۴۹:۴۰
الله اکبر درود بر شما مگر میشود پرورش یافته مطهری ولایت مدار نباشد ؟ درود خدا بر روح بلند مطهری و درود بر فرزند ایشان علی مطهری که هرگز در مجلس بر سر حق مردم سر فرود نیاورد . (609059) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۱:۵۱:۳۳
جانا سخن از زبان ما می داری (609064) (moderator19)
 
محسن فرزانه
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۱:۵۳:۰۳
من معتقدم مطهری آبروی مجلس است. اگر چند تا مطهری دیگه داشتیم این همه ریزش دوستان انقلاب هم نداشتیم. حیف که ایران نیستم امسال و الا هم بهش رای میدادم هم براش تبلیغ می کرد. (609069) (moderator7)
 
سید غلامرضا قاضوی
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۱:۵۷:۳۷
باسلام ، خدا کند که نقدها همیشه منصفانه باشد ونقد پذیر هم باشیم (609077) (moderator19)
 
سرباز
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۲:۰۵:۲۲
مطهري مايلي كهن سياست است راه خود را مشخص نميكند (609101) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۲:۱۷:۳۱
اتفاقا علی دایی سیاست است. (609133) (moderator19)
 
بنده خدا
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۱۰:۵۵:۳۰
ای بابا از این واضح تر حرف بزند ؟ اگر انتظار دارید ایشان در یکی از گروهها و جناههای فعلی جای بگیرند خوب نمیشود . ایشان منصفانه اشکالات و محاسن همه جناهها را میگویند (611411) (moderator19)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۲:۲۱:۴۹
به نظر من نماینده مردم کسیست که حق مردومو بگیره نه بشینه با افراد ذی نفوذ معامله کنه باید وجدان کاری داشته باشه نه با دولت بخنده (609142) (moderator19)
 
علی از کرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۲:۲۱:۵۸
سلام. دست نویسنده درد نکنه واقعا به حق نوشته.مطهری جلوی بعضی از خود کامگیها و خودسری هایی که نهایتا به ولایت فقیه ونظام ضربه میزد ایستاد (609145) (moderator19)
 
مسعود از تهران
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۳:۰۶:۱۰
مطهری پیرو مکتب اسلام عقلانی و معتدل است.
حدس می زنم مجلس بعد ایشان با رای بالایی نفر اول تهران بشوند. (609204) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۴:۰۸:۳۰
با اینکه تمایلات اصلاح طلبانه دارم اقدامات ومواضع مطهری را می ستایم اویک نماینده واقعی مردم ویک ایرانی مسلمان واقعی است
الحق فرزند خلف مطهری است (609377) (moderator19)
 
Germany
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۵:۰۴:۲۷
نظر من کاملا برعکسه
به نظرم آبروی شهید مطهری رو برده
چون شهید مطهری ولایی بود نه اصلاح طلب (609502) (moderator19)
 
فرزند خلف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۶:۵۸:۰۸
بسم الله
مگر ايشان خلاف ولايت هستند ؟ مگر اصلاح طلبي به معناي جستجوي حق و جدا كردن حق از باطل بد است ؟ تمام سخنان مطهري موجود است و ايشان هميشه بر طبق آموزه پدرشان و اسلام ناب سخن گفته و آبروي مجلس است. (609719) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۷:۳۴:۰۱
چه ربطی به جناح بندی سیاسی داره؟ تازه مگه علی مطهری اصلاح طلبه؟ یا مگه هر اصلاح طلبی ضد ولایته؟ (609773) (moderator19)
 
حامد
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۵:۲۴:۵۵
آقای مطهری چراغ امید ما در حوادث اخیر بود
مثل و شاهد اعلای رفتاری که من می پسندم

از اصفهان به تهران می ایم و به او رای می دهم
قبت الی الله (609551) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۵:۳۶:۳۹
...شما اول واقعیات را ببین بعد با موضعگیری مطهری مخالفت کن ! (609577) (moderator19)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۷:۳۵:۱۸
... این اقای حزب اللهی کجا بودند؟در زمان دفاع ؟سازندگی؟سفرهای استانی دولت فعلی؟.. بنده که 28 سال در سطوع مختلف مسولیت داشته ام حداقل خوب و بد را می فهمم؟حرف های اقای مطهری را خواندم انصافا درست بوده ضمنا ایشان بداند کشور عقلا نیت می خواهد نه احساسات (609774) (moderator19)
 
محمد ص
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۷:۵۹:۳۰
به نظر من ایشون حرف دل اکثریت مردم را زده و موافقم (609807) (moderator7)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۸:۵۴:۳۷
بنده اتفاقی وارد این بحث شدم فکر کردم اگر نظری در این موضوع ندهم به ایمانم به ایشان و روح پر فتوح پدرشان کم توجهی کرده ام. اگر دوستان موافق یا مخالف ایشان میخواهند بهتر ایشان را بشناسند بهتر است ایشان را در حالیکه بوسیله مترو به مجلس میروند و برمیگردند ملاقات کنند ایشان نماینده واقعی مردم تهران است و خون شهید مطهری در رگهایش جاری است .اصالت و مردانگی و حق مداری ایشان با رد صلاحیت از چشمان تیز بین مردم شریف ایران بیرون نخواهد نشد.  (609939) (moderator19)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۸:۵۴:۵۴
مطهری لایق ریاست حمهوری است .... (609942) (moderator19)
 
عباس از تبریز
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۹:۰۱:۰۵
درودبرعلی مطهری ومطهری اندیشان (609974) (moderator19)
 
مطهری - املش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۹:۴۶:۰۶
ای کاش شهامت و جسارت آقای مطهری در نقد و انتقار سازنده از مسائل سیاسی و فرهنگی کشور را دیگر نمایندگان مجلس هم داشتند . (610086) (moderator19)
 
حسن
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۲۳:۳۳:۱۱
راستش من نخوندم چون قاعدتا می بایست نام نویسنده این نامه منتشر می شد نویسنده نام بخشی از هویت نامه است (610484) (moderator19)
 
مسعود
Canada
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۰۰:۱۸:۱۷
بخش اول گفته‌ی ایشون رو قبول ندارم

وظیفه‌ی نماینده رسیدگی به نقاط ضعف است
نقاط قوت هر چه‌قدر هم که کم باشند با قدرت رسانه‌ای در بوق و کرنا می‌شود و از کاه کوه ساخته می‌شود
نقاط ضعف است که از کوه کاه ساخته می‌شود و نماینده باید آن‌ها را پیگیری کند
از طرف دیگر وکیل‌الدوله زیاد داریم و نیازی نیست که مطهری هم به صف آنان بپیوندد (610598) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۰۰:۵۸:۲۴
سلام آفای نوروزی
لطفا اول کمی فکر کنید وبرای ادعاهایتان دلیل بیاورید وبعد مطهری را محکوم کنید.شما بگویید وسند بیاورید که کدام یک از حرفهای مطهری در مورد دولت احمدی نژاد اشتباه است.آیا ریس دولت رعایت ادب را میکند؟آنهم از تریبون رسمی.لطفا از تعصب جاهلانه فاصله بگیرید. (610652) (moderator19)
 
رضا
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۰۷:۱۹:۳۱
تمام حرفهايت حرف دل من نيز هست . اضافه كنم اگر مردم ازنظام راضي باشند ديگر شاد بودن دشمنان تاثيري در روند رشد و پيشرفت ماندارد مثال اگر كسي به خاطر اينكه ممكن است فاميل يا همسايگان بفهمند بر عيب فرزند و عزيزتر از جانش سرپوش بگذارد و پنهاني به او مواد تزريق كند چه ميشود ديوار كجي مي شود كه روز به روز اوضاع بدتر مي شود.پس اگر نظام پويا و مردمي و ماندگار مي خواهيم نياز به تفكر بزرگاني چون مطهري داريم . (610841) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۰۸:۱۵:۲۶
خدا خیرت بدهد! نگذارید این چند نفری که واقعا نماینده هستند ازدست بروند (610944) (moderator19)
 
آمنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۰۸:۲۳:۰۹
براي يك نماينده مجلس ديدار با رهبري و يا رياست جمهوري كاري ندارد و اگر هدف واقعا دلسوزي براي نظام است و نه مطرح كردن خود ، مي توان همه اين حرفها را در محافل خصوصي مطرح كرد نهه در نامه سرگشاده و تريبون مجلس
اين آقا فقط دارد خودش را مطرح مي كند (610966) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۱۰:۴۲:۰۷
با نامه‌ی سرگشاده چیزی عوض نمی‌شود
با جلسه‌ی خصوصی قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ (611376) (moderator19)
 
اسطوره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۰۸:۴۵:۰۴
ایشان اصل قصه را در فرع قرار دادند و آقای مطهری را بگونه ای پاک و تطهیر کردند.
به نظر من سکوت و همراهی آقای مطهری با فتنه گران جرم بزرگی است و چیزی نیست که مردم آن را ببخشند.
البته رد صلاحیت ایشان هم کار درستی نیست و باید ایشان توسط ملت انشاء الله رد صلاحیت شوند. (611034) (moderator19)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۲۱:۰۲:۰۰
و تهمت زدن گناهی نابخشودنی و بزرگتر. با چه استدلالی میگویید:

سکوت و همراهی آقای مطهری با فتنه گران
ایشان بارها از فتنه گران تبری جستند و خواستار محاکمه موسوی و کروبی شدند (612646) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۱۴:۰۵
پس حتماً یا مواضع ایشان را ندیدید و یا ...
یکبار دیگه برگردید و از خرداد 88 به اینور مواضع این آقا را مرور کنید ، اونوقت خواهید فهمید که حق با کیست. (613557) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۰۹:۵۱:۴۲
شنيدن حرف حق چه لذت بخش است . از اين برادر ارزشي و گرانقدر نهايت سپاسگزاري و قدرداني را داريم . يقينا" با گذشت زمان ارزش مطهري بيشتر و بيشتر خواهد شد چون ايشان كسي است كوچكترين واهمه اي از بيان حقايق ندارند و پست و مقام به اندازه نيم جعفري برايشان نمي ارزد ... (611230) (moderator19)
 
حامد
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۱۱:۴۶:۱۴
سلام به همگی!
سوگمندانه باید پیش بینی کنم روزی خواهد رسید که برادر علی مطهری نظریه ولایت فقیه را رد خواهد کرد و نظر پدر بزرگوارش را نیز اشتباه خواهد خواند البته این کار به سرعت انجام نخواهد یافت. ای کاش ایشان به اندیشه ورزی می پرداخت و وارد گود سیاست نمی شد چون مرد این میدان نیست و با نام پدر و حمایت از همین دولت به مردم معرفی شد و این آمدن آن رفتن را هم درپی خواهد داشت. دوست دارم فارغ از حب و بغض ها نظر دوستان دیگر را هم در این زمینه بدانم با سپاس از سایت الف. (611511) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۱۵:۳۴:۱۳
مطهری فرزند انقلاب است وازخیلی ها دلسوزتربه ولایت است (612078) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۰:۲۵:۲۷
ولایت دلسوزی نیاز ندارد، جانبازی و سربازی نیاز دارد (614194) (moderator19)
 
خط انقلاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۰۰:۵۶:۲۷
اولا بهتر است شما نیز منتقدان علی مطهری را فقط سیاه نبینید!
ثانیا آیا نماینده خوب بودن این است که حرف های تند بزنی و هر از چند گایه به نظام توهین بکنی که کسی نگوید این آقا مغزش به وسطه ی ولایت فقیه تعطیل شده است؟ چه کسی گفته است تبعیت از ولایت فقیه به معنای تطیل شدن تفکر است؟ چه کیس گفته است هر کس در مجلس تندروی نکند و علیه ارکان نظام حرف نزدند مغزش تعطیل است؟ چه کسی گفته است اگر نماینده ای در مجلس خفه شود بتمرگ پف... نگوید تفکرش تعطیل است؟ آیا سینه چاک بودن ولایت فقیه این است که وطیفه ات را در سیاه نمایی علیه رئیس جمهور و دولت بدانی؟ آیا اگر برادران حزب اللهی شما در مقابل اهانت به ظنام یا رهبری سکوت کنند وظیفه ی خود را به درستی انجام داده اند؟
آیا دشمن شاد کنی ولایت مداری است؟ پس چرا آقای مطهری فقط حرف های دلخواه دشمن را می زند؟ نمی شد چند حرف دشمن ناراحت کن هم بزند؟ جدای از این آیا منتقدان علی مطهری دلیل نقدشان را صرفا خوشحال شدن ضد انقلاب از حرف های علی مطهری مطرح می کنند؟ چرا شما احساس کردید که فقط شما طریقه ی نقد خوب را بلد هستید و سعی می کنید هم با تعریف و هم با نقد خود را منطقی جلوه دهید؟ آیا اگر یک منتقد در یک مقاله یا نامه صرفاً به نقاط منفی بپردازد اشتباه کرده است؟ نه این طور نیست. این نگاه بچگانه ایست که برخی فکر کنند یک نقد درست نقدیست که به نکات مثبت نیز اشاره کند. مثل این که کسی در دادگاه از کسی که از او شکایت کرده است تعریف هم بکند و مثلا بگوید این اقا که حق مرا خورده آدم خوبیست خاکستری است، سیاه نیست، مثلا خوشگل است، خوش تیپ است، شب ها مسواک می زند.
اتفاقا انتقادات بسیار زیادی به امثال علی مطهری وارد است. یکی این که او بسیار تندرو بوده و به منتقدان خود و غیر منتقدان خود مثلا در دولت اهانت می کند و با تندترین الفاظ آنها را خطاب قرار می دهد. برای مثال اهانت او به کوچک زاده را در نظر بگیرید. دوم این که او هنزو فرق بین فتنه گران و رئیس جمهور منتخب مردم را متوجه نشده است. سوم اینکه او در مورد دولت فقط سیاه نمایی می کند. چهارم این که او حرف های غیر منطقی فراوانی در حمایت از فتنه گران و ضد انقلاب می زند. پنجم این که او فراتر از اختیارات قانونی یک نماینده مجلس به رئیس جمهور اهانت نموده و تهمت نیز می زند. همچنین علی مطهری چند بار نیز مستقیم و غیر مستقیم در تضیف ولایت فقیه سخن گفته است که سکوت در برابر آن خیانت به ولایت فقیه است. اما شما انتظار دارید مردم در برابر چنین ادعاهاییی سکوت کنند تا مبادا شما آنها را تندرو یا نادان خطاب کنید که کاسه داغ تر از آش شده اند. (613046) (moderator19)
 
اسطوره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۰۹:۲۹:۱۲
احسنت به شما برادر عزیز
بسیار زیبا و دقیق جواب داده بودید.
امثال آقای مطهری فکر می کنند که آنها عقل کل هستند و بقیه که نظراتشان با آنها مخالف است دیکتاتور ... هستند.
یکی نیست به این آقا بگوید که چرا از نظارت بر عملکردشان گریزان هستند!؟... (613325) (moderator19)
 
هادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۰:۰۴:۵۴
...
بنده مشتاقانه منتظر رياست مجلس توسط آقاي مطهري هستم
با درود (613369) (moderator19)
 
حامی مطهری
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۱۹:۲۷:۵۷
اتفاقا علی مطهری لیاقتش برای رئیس جمهوری شدن است نه نماینده مجلس و رئیس مجلس چرا فرزند استاد مطهری را با دیده کوچک می نگرید... (614123) (moderator19)
 
اسداله مستوفی
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۰:۰۳:۳۱
درود بر علی مطهری فرزند خلف شهید مطهری و انقلاب اسلامی . این رد صلاحیت وافعا خنده دار بود چراعمدا امثال ایشان را به صف ضدانقلاب هدایت میکنند (614418) (moderator19)
 
حامی علی
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۱۶:۴۲:۴۵
مگر امام راحلمان در وصیت نامه سیاسی عبادی خویش به ملت توصیه نفرموده بودند مراقب انقلابتان باشید مبادا عده ای نه در پیروزی انقلاب نقش دارند و نه دلسوز حقیقی برای آرمانهای نظامند حاضری در سفر انقلاب بنشینند . حال عده ای بی درد سر یر سفره نشسته اند و دارند صاحب اصلی انقلاب شاخ و شونه می کشند. مطهری ما بازماندگان سرداران جنگ راحل پشت سر تونیم . (615127) (moderator22)
 
محمد صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۰۰:۳۱:۴۴
اول افرین به این تحلیل زیباتون اخوی بسیجی و اما کاش اندازه انگشتان دو دست امثال اقایان مطهری ها و توکلی ها داشتیم که معنای تبعیت از رهبری و دفاع از ملت و از همه مدعی های حامی رهبری بهتر فهمیدند من مطمنم امام بزرگوارمون و رهبر عزیزمون لذت میبرن از داشتن چنین فرزندانی......... (615622) (moderator22)
 
حسین
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۱:۲۴:۳۲
مطهری پیرو واقعی ولایت فقیه است (616023) (moderator22)
 
حاج علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۰۱:۰۲:۳۴
آقای مطهری در عین رشادت و آزادگی از پشوانه ای گرانبها و ارزشمند برخوردار هستند. ایشان اگرچه بعد از انتخابات 88 در راه حریت و آزادگی گامهایی برداشتن اما، ساکت نمودن او کار چندان مشکلی نیست . امثال ایشان اگر هم فریاد کنند کار به جایی نخواهد برد . زیرا :

مردم باید ابتدا بسوی دانایی گام بردارند تا دولت مردان به خویش اجازه تعدی به حقوق آنان راندهند . اگر امام میفرمود که همه در برابر قانون یکسانند ! پس باید مردم با دانش و آگاهی کاری کنند که همه در برابر قانون تعظیم نمایند .

بی قانونی به همان اندازه ناپسندست ، که بی رهبری و بی مولائی ، باید آحاد این ملت خود را در برابر ولایت و قانون مسئول بدانند . هر دو ارزشمند هستند . و دفاع از یکی و تاختن بر دیگری نامی جز خیانت ندارد . اگرچه برای هر دوشان چارچوبی استوار لازم و ضروری است . تا به نام این دو به خفقان و دیکتاتوری مبتلی نگردیم . (619049) (moderator19)
 
حسينقلي صفائي
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۰۹:۴۸:۳۴
مطهري بايد دنبال شغل ديگري رود ازشهرت پدر استفاده كردن رنگش را باخته (619382) (moderator19)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۱۵:۰۹:۲۲
جناب اقای مطهری یکی از نمایندگان انقلابی متعهد شجاع ولایت پذیر وامید اینده این نظام می باشد کسانی که کتابهای استاد شهید مطهری را مطالعه کرده باشند نوع منطق و بیان و استدلال ایشان رنگ و بوی ان شهید گرانقدر را می دهد.ضمنا از مقاله تحلیلی نسبتا منصفانه جناب اقای جلال مختاری نیز تشکر میکنم. (620211) (moderator19)
 
ن.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۰:۲۱:۵۳
بسيار عالي بود
خداوند به شما اجر بدهد
در جند مورد شخصا پيگيريهاي علي مطهري را ديدم كه دقيقا هم سو با آرمان هاي دانشجويان ارزشي بود و از طرف ديگر بي توجهي نمايندگان ظاهر الصلاح را به همراه داشت.
هرچند ايشان همان طور كه در متن آمده در دشمن شناسي بايد قوي تر باشد. (622909) (moderator19)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.